iddquote:Op maandag 10 januari 2011 12:03 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik heb even terug gekeken en volgens mij heb ik het wel goed gedaan
bij de afgesloten topics staat Z&G 726 en dan klopt het volgens mij dat deze 727 is
Ik had alleen mijn eigen uitgerekende datum er bij het begin wel tussen kunnen zetten maar goed dat komt nog wel
Ja dat ik het rapportje meteen moest afleveren bij mijn eigen verloskundige.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:01 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, hebben ze er tijdens de echo zelf ook iets over gezegd?
Kan ik me voorstellen. Blegh, had gehoopt dat je niet meer van dit soort onzekerheden zou krijgen, jij hebt je portie wel gehad lijkt me zo!quote:Op maandag 10 januari 2011 12:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja dat ik het rapportje meteen moest afleveren bij mijn eigen verloskundige.
En daarmee overleggen hoe nu verder. Vandaar ook dat ik nu wacht op een telefoontje van de verloskundige.
Ik maak me ook niet echt zorgen ofzo. Ik wil alleen graag weten hoe nu verder
Tuurlijk. Ze kunnen dr allemaal niets van!quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Blegh, had gehoopt dat je niet meer van dit soort onzekerheden zou krijgen, jij hebt je portie wel gehad lijkt me zo!Hopelijk gewoon een meetfoutje of iets anders onschuldigs.
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:43 schreef Susie het volgende:
* Susie sluipt zachtjes binnen, nadat ze Mevr_Mus en Boembaa hier ook gezien heeft
Ik vind het allemaal nog erg eng enzo, maar afgelopen weekend alleen maar streepjes geplast en ben dus echt zwanger! Kan er niet omheen. Morgen even langs de huisarts, die belde ik op, krijg ik de superleuke assistente. Ik: "ik geloof dat ik zwanger ben" Zij: "Nou meid, van harte!" Ik: "En nu?"
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Helleuw, ook ik kom me hier weer melden. Heb net weer een streepje geplast, deze nog duidelijker dan de eerste, dus het is echt werkelijkheid!
Ben nog helemaal beduusd maar ben er dolgelukkig mee! En nu maar gaan voor de volledige 9 maanden
Ohja, zelf even gerekend, vooralsnog is mijn uitgerekende datum 19 september 2011.
Je staat erbij!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:19 schreef boembaa het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Voorlopige datum 14 september
Welkom!!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Helleuw, ook ik kom me hier weer melden. Heb net weer een streepje geplast, deze nog duidelijker dan de eerste, dus het is echt werkelijkheid!
Ben nog helemaal beduusd maar ben er dolgelukkig mee! En nu maar gaan voor de volledige 9 maanden
Ohja, zelf even gerekend, vooralsnog is mijn uitgerekende datum 19 september 2011.
Ik hoef me ook niet te wegen hoor, ze geloven me op mijn blauwe ogen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had idd ook een bed in de woonkamer staan hoor, dat was geen probleem.
Het is ook wel zo dat je een iets groter risico hebt op zwangerschapssuiker en dat ze daarom graag het gewicht goed in de gaten houden, maar ze kunnen dat ook in de gaten houden met een keertje prikken rond de 20 weken.
Er zijn praktijken waar je helemaal niet hoeft te wegen, en in theorie zou je dat ook mogen weigeren bij de controles als je het echt zo naar vindt.
Ik zou iig wel aangeven, als je dat kan, dat je het heel vervelend vindt en dat het je vnml stress oplevert.
Het gaat hard! Ik blijf daar nog eventjes buiten, er zijn dit weekend wat dames voorgekropenquote:
een vriendin irl beweert dat ik half feb al ga bevallen .. ben ik blij dat ze 't al vaker mis heeft gehad deze zwangerschap (ze beweerde ook dat het een meisje wasquote:Op maandag 10 januari 2011 13:58 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het gaat hard! Ik blijf daar nog eventjes buiten, er zijn dit weekend wat dames voorgekropen. Maar inmiddels wel drie-en-dertig meiden achter me!
![]()
Bedankt! Lekker om te beginnen met alweer 3 mensen onder me en leuk dat we zo dicht op elkaar zittenquote:
Ja ieder uur echt een plashoeveelheid alsof je het de hele dag opgehouden hebt. Om gek van te worden. En 's nachts zwéten. Mijn hemel...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja Huup dat kan ik me nog wel herinneren... maar jij had ook echt enorm veel vocht aan boord zeg! ongelofelijk. de eerste dagen na de bevalling zat jij toch ook bijna de hele dag op het toilet om vocht te lozen?
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hier wordt nooit naar gewicht gevraagd. Nou ja, de verloskundige vroeg laatst in verband met bepaalde medicatie aan me of ik zwaarder was dan 75kg. You think?![]()
Tof zeg, ik merk dat ik nu af en toe denk, dat zachte schopjes en draaien/bewegen is leuk, maar ik wil toch ook wel graag meer gaan zien en voelen...maar tis nog een prulleke he..quote:Op maandag 10 januari 2011 14:45 schreef twentemeisje het volgende:
Hihi, mijn buikmeisje bokst met/tegen de hand die op mijn buik had gelegd. Zag mijn buik net ook helemaal golven door een van haar schoppen.
Ik heb hier net weer een grote schoonmaak achter de rug. Ik ben zelf helemaal 'op orde' (nagels gedaan, wenkbrauwen bijgewerkt, benen onthaard, allemaal volstrekt zinloze dingen die héél belangrijk aanvoelen), het huis is schoon en de was ligt in de kast. Ik ga ervoor, hoor, morgen bevallen. Ik weiger om de hoop op een spontane bevalling te laten varen.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia, hoe is t met jou? Vermaak je je nog met de hopelijk laatste rommeldingen in huis, heb je alles klaar en op orde voor je gevoel? Ben je nerveus voor morgen of heb je zoiets van, ik zie t allemaal wel hoe het loopt? Heb je een idee wat je zelf zou willen dat ze gaan doen?
Ik heb het ook tijdens de rustige momenten, als ik druk ben laat zij zich niet voelen. En het is inderdaad zo tof, vind deze fase van de zwangerschap zoveel leuker als de eerste maanden. Het voelen geeft zo'n extra dimensie aan mijn beleving ervan. Om nog maar te zwijgen over de extra geruststelling die haar bewegingen met gevenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:49 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Tof zeg, ik merk dat ik nu af en toe denk, dat zachte schopjes en draaien/bewegen is leuk, maar ik wil toch ook wel graag meer gaan zien en voelen...maar tis nog een prulleke he..
Ik merk wel dat als ik duwtjes geef en mijn warme handen op mijn buik leg, ze daar op reageerd.
Vooral 's avonds krijg ik 'contact' als ik rustig op de bank zit of in bed lig.
Oh, dat strippen komt wel goed, hoor! In mijn ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over bij 40 weken. Bij de 40 weken bevallingsduur van Ivan is het me aangeboden en heb ik het zelf afgeslagen. We hebben het er vrijdag nog over gehad, dus daar maak ik me niet druk om. Ik voel me wel wat bezwaard om om een inleiding te vragen. Ik ben niet zo van het eisen, maar ik zal wel goed uitleggen hoe ik me voel. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:58 schreef huuphuup het volgende:
Niet hopen Claudia, aangeven en vragen!
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lekker opbeurend is ook die ondersteek die je verplicht mee krijgt bij een thuisbevalling
Mr. DML, vroeg echt 'WTF is dat?'
Hej maar je benen zijn in ieder geval gladquote:Op maandag 10 januari 2011 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het blijft natuurlijk bizar. Lig je daar met je gladgeschoren benen de verpleegkundige onder te kotsen.
Ik hoop echt heel erg dat het strippen gewoon zijn werk gaat doen en zo niet dat ze je dan 'helpen' met een inleiding. Idd maar goed aan blijven geven hoe je je voelt. Dat negeren ze echt niet lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat strippen komt wel goed, hoor! In mijn ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over bij 40 weken. Bij de 40 weken bevallingsduur van Ivan is het me aangeboden en heb ik het zelf afgeslagen. We hebben het er vrijdag nog over gehad, dus daar maak ik me niet druk om. Ik voel me wel wat bezwaard om om een inleiding te vragen. Ik ben niet zo van het eisen, maar ik zal wel goed uitleggen hoe ik me voel. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan.
En ik zie eruit als een slons, MamaPurk, maar tijdens de bevalling wil ik dan toch weer met gladgeschoren benen in de beugels liggen.Op de bevallingsfoto's van Ivan zie ík er niet uit, maar mijn nagels staan er fantastisch op.
hahahahaquote:Op maandag 10 januari 2011 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
Precies, Tally. Normaliter scheer ik mijn benen vooral voor hem, nu voor de verloskundige.
hey maar wel kotsen in stijl hè!quote:Op maandag 10 januari 2011 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het blijft natuurlijk bizar. Lig je daar met je gladgeschoren benen de verpleegkundige onder te kotsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gelukkig was het voor haar een mooie indicatie dat het goed op gang was, mijn hersencellen gingen allemaal op aan ademhalen, kotsen en eh sproeipoepen![]()
Jij schreef ook dat je je na de bevalling meteen een ander mens voelde, he? Dat heb ik met de bevalling van Ivan indertijd ook heel sterk zo ervaren. Van het ene op het andere moment barstte ik van de energie en had ik geen last meer van maagzuur en misselijkheid. Ik heb me heus wel een tijdje beurs gevoeld, maar dat vond ik wel prima, want dat was een ongemak waarvan ik wist dat het beter zou worden met de dagen/weken.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel erg dat het strippen gewoon zijn werk gaat doen en zo niet dat ze je dan 'helpen' met een inleiding. Idd maar goed aan blijven geven hoe je je voelt. Dat negeren ze echt niet lijkt me.
Je hebt er geen kont aan maar kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb echt bijna de gyneacoloog gezoend die mij gestript heeft met 40 weken precies.alleen heb ik dan de inleiding afgeslagen omdat ik het zielig vond voor het kind.
ben diezelfde nacht nog bevallen en datgun ik je van harte.
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:19 schreef huuphuup het volgende:
toen de vk bij ons thuis langs kwam zat ik op de wc.
Je hoort vaak dat een baby rustiger wordt als de bevalling zich aandient, maar ik heb ook weer gelezen dat dat niet waar is. Ivan was tot de laatste snik een druktemaker.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ik me nog afvroeg is of je aan de drukte van je baby ook een a.s. bevalling kan aflezen? Het lijkt me dat zo'n baby dan ook druk is met andere zaken dan je buik nog eens te verbouwen?
Ik heb van de verloskundige achteraf zelfs begrepen dat het gevaarlijk en onverantwoord kan zijn om géén bloedtransfusie te nemen. Daar ben ik wel van geschrokken.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia, niet zozeer 'andermans bloed' als wel 'gezond bloed'.
Dat schijnt echt heel erg veel te schelen. Je lichaam heeft al die bloedplaatjes etc. natuurlijk wel nodig om zuurstof rond te pompen enzo.
Ik weet niet heel veel van biologie, maar zoiets dus.
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
nou-hou....
Ik moest bij de oudste van thuis naar het ziekenhuis wegens dippende harttonen. dus met de huisarts in de auto en hup er heen. Bij de deur van de SEH zaten twee mannetjes in een rolstoel te wachten op een taxi oid. En dat ik dus in de deuropening hing van de auto, persweeen wegzuchtend met geitewollen sokken aan, een staart bovenop mijn hoofd en een ochtendjas met een blauw pand en een groen pand en een rode en een gele mouw het toch door mijn hoofd schoot dat het me toch best wat kon schelen eigenlijk.![]()
Vervolgens werd ik door een assistent langs alle poliklinkieken gereden langs volle wachtkamers, kwam hij er aan het eind van de gang achter dat ie verkeerd liep, en moesten we dezelfde weg terug.![]()
![]()
Dus.
Huiver en leer.
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
(...) het toch door mijn hoofd schoot dat het me toch best wat kon schelen eigenlijk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |