abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91131487
Ik had kwa veiligheid ook twee heel verschillende bevallingen. Verder leken ze eigenlijk toch wel veel op elkaar.
pi_91131520
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef Takkembah het volgende:
Oeh Orea, dat is inderdaad ook herkenbaar. En dat was nog lastig, met die CTG en die draden op Alexa's hoofd :')

Ben blij dat dat wel lukte en ze bij mij geen katheter hebben geplaatst....
Bij mij hebben ze alsnog een katheter geplaatst omdat ze dachten dat er nog meer zat :? echt er kón niet meer uitkomen :') :D Maar jemig die katheter plaatsen deed zeer op het moment supreme! Terwijl ik er 's avonds weer een kreeg (door het harde persen kon ik 's avonds niet meer plassen.. ondanks dat mijn blaas op knappen stond..) en die voelde ik niet..

En na de 10e keer piesen zei de verpleegster: oh ik zie dat het extra vocht aanstaat bij het inleidspul, zal ik het extra vocht uitzetten?

Dacht nog: nou goh, dát is misschien wel een idee! :') :D en elke keer lag ik net weer, alles aangesloten en dan moest ik wéér...
pi_91131522
Jezus, viezigheid bedoel ik.
pi_91131609
Oh jongens, excuus voor mijn typefouten. Op de tel. Is echt lastig.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:32:37 #205
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_91131639
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh ja dat plassen pffff...
tegen mij werd gezegd steeds dat ik mn plas niet op moest houden en dat ik het gewoon moest laten gaan. Omdat het persen niet opschoot en een volle blaas kan dat tegenhouden ofzo. Ik heb zó vaak gezegd dat ik dat niet deed en dat ik helemaal niet hoefde te plassen.
Catheter dr in gejast (rotgevoel zeg :X ), "hey er komt niets uit? je blaas is leeg :o "

mja dat was mijn 'zei ik toch?' momentje :D

Hee, dat had ik ook, met die rotheks uit het ziekenhuis. Gek he, dat na 12 uur 's avonds niks meer drinken en tussen 8 uur 's ochtends al 3 keer plassen er niks in zit :(.

Waarom geloven die mensen dat niet? Ik vind het zo bizar :{.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 10 januari 2011 @ 20:33:20 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91131670
Wat ik wel echt heel bijzonder vond bij de geboorte van middelste was het moment dat hij geboren werd. Ik mocht m zelf pakken en op het moment dat ik dat ik hem vast pakte deed hij zijn ogen open en leek hij me aan te kijken. Terwijl ik het nu typ krijg ik er nog kippevel van.

Het is straks 10 jaar geleden. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:33:24 #207
5428 crew  miss_sly
pi_91131674
Ik heb niets gevoeld van de katheter en ook later nergens last van gehad. En hij was nodig want ik had idd niet geplast de hele dag en mijn blaas was niet leeg.
Niet gepoept, geplast en overgegeven, niet gegild of gescholden. Wel gejammerd zo nu en dan vanwege persdrang wegzuchten.

Volgens mij (maar ik weet het niet eens meer zeker, zo belangrijk is het op het moment supreme :+ ) had ik me niet geschoren, want ik zou over een week ingeleid worden. Dus scheren enzo stond op het programma voor het volgende weekend...dat ik niet haalde :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91131733
Ik heb 2x katheter gehad :')
Net voordat ik ging persen en na de bevalling. Het lukte me toen niet om te plassen en ik had bijna te veel vocht in me blaas. Op 20cc na ofzo, anders had ik 3 dagen met een katheter in het ziekenhuis moeten blijven, ik had daar nog nooit van gehoord en was best geschokt!
Dat lijkt me echt de hel.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 10 januari 2011 @ 20:35:57 #209
62233 Jelief
ikke lief!
pi_91131815
2 keer niet gespuugd, niet gevloekt, wel wat grommen. Bij Emma heb ik mijnbed ondergepiest op weg naar de ruggeprik, vanwege die ruggeprik hebben ze geprobeerd een catheter te plaatsen, dat lukte niet... En poepen bij Emma, of het waren aambeien :X O en bij Emma zat de gyn onder het bloed na de geboorte van de placenta,daar ging iets mis... heb ik niet gezien,ik lag alleen maar naar Emma te kijken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_91131832
Oh gescholden of gegild heb ik ook niet! Alleen op het laatst toen de weeën wel erg heftig waren, ipv gepuf, steeds: auw auw auw auw auw in de plaats van puffen/zuchten :D :') desondanks ging het opvangen prima!

Wauw Buuf, dat klinkt mooi en bijzonder! O+
pi_91131862
Haha, geschoren had ik ook niet. En de katheter heb ik ook niet gevoeld.
pi_91131930
Oja aambeien... Check.. Gelukkig een kleintje.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:38:15 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91131941
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik wel echt heel bijzonder vond bij de geboorte van middelste was het moment dat hij geboren werd. Ik mocht m zelf pakken en op het moment dat ik dat ik hem vast pakte deed hij zijn ogen open en leek hij me aan te kijken. Terwijl ik het nu typ krijg ik er nog kippevel van.

Het is straks 10 jaar geleden. :o
O+ O+

ikzelf heb Alexa ook de draai zien maken en zelf aan mogen pakken... ik hoop zo dat ik zon moment nogmaals mag meemaken
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91131964
Ik heb wel een sorry van gekermd, allebei de keren.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:38:59 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91131970
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Ik heb 2x katheter gehad :')
Net voordat ik ging persen en na de bevalling. Het lukte me toen niet om te plassen en ik had bijna te veel vocht in me blaas. Op 20cc na ofzo, anders had ik 3 dagen met een katheter in het ziekenhuis moeten blijven, ik had daar nog nooit van gehoord en was best geschokt!
Dat lijkt me echt de hel.
spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.

(als ik het me goed herinner uit mijn verloskunde stage :@ )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:40:09 #216
5428 crew  miss_sly
pi_91132042
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een sorry van gekermd, allebei de keren.
Ik heb de gyn, ass-gyn en vpk bedankt na de bevalling. Het eerste filmpje ooit van Senna en mij, seconden na de bevalling, en ik zeg dank jullie wel :')
pi_91132077
Sorry moest soort zijn. En ik heb mijn zoon ook aangepakt. Heel bijzonder, maar dat aankijken, zoals de buurvrouw beschrijft, deed hij niet volgens mij.
pi_91132295
Een soort van gekermd dus, geen sorry. En toch moest ik twee keer wel ook echt verwerken hoe ik was geweest, terwijl ik eigenlijk niks extreem had gedaan pf gezegd.
Wat is het toch een heftige ervaring!
  maandag 10 januari 2011 @ 20:44:52 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91132327
Ze vonden mij zo aardig tijdens de bevalling. Zat F. te lezen en dan kwam er weer een rugwee en dan zei ik: 'sorry schat, ik heb je nodig' en als hij weg was zei ik ook nog netjes 'dank je wel'. :D _O-
pi_91132368
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Welkom nieuwe aanwas. Het lijstje groeit opeens snel zeg.

Tally, je vk lijkt zich dus niet zo'n zorgen te maken. Hopelijk lukt het je zelf ook rustig te blijven tot volgende maand, dan is ze vast weer bij getrokken.

Claudia, wat Huup zegt :* Duidelijk zijn morgen hoor! En je kan er maar helemaal klaar voor zijn om mooi op die eerste foto's met je meisje te staan :Y

Ik moet elk bezoek wegen maar ik ben pas 2,5kg aangekomen dus ik vind het niet zo'n ramp in dit geval.
Ik moet ook moeite doen om genoeg te eten op een dag. Misselijkheid helpt hierin niet.

Bed op klossen, ledikantje staat op onze slaapkamer. Alleen nog een vluchttas klaar zetten. Maar hij blijft nog maar lekker even zitten hoor. Hoewel ik me geestelijk wat beter voel heb ik nog even nodig.
Ik denk al een paar dagen aan je. Veel succes voor wanneer het zover is, over een week of twee (hoop ik voor jou) :*
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:45:57 #221
5428 crew  miss_sly
pi_91132391
whahaha dat is idd wel erg netjes, BE :D

buurvrouw, dat klinkt wel heel bijzonder O+
ik heb Senna ook zelf aangepakt, maar haar oogjes zaten echt helemaal dichtgeplakt.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:51:09 #222
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91132707
Die bevallingsverhalen zeg, ik heb echt hard moeten lachen!
En dat ondanks ik doodsbang ben dat ik dadelijk de boel onderschijt/kots/pies :')

Net een afspraak voor een pretecho gemaakt, 7 feb *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 10 januari 2011 @ 20:51:39 #223
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91132740
Als het maar over poep en plas en kots gaat, dan wil een topic wel vlug vollopen :P
Hihi ik zei vollopen :')

Huup, ik heb precies dezelfde catheterwijsheid. Ik dronk al 15 uur niet meer, dus NEE, ik hoef niet te plassen! Catheter lukte dus ook niet, goh!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_91132772
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.

(als ik het me goed herinner uit mijn verloskunde stage :@ )
Dank je voor de uitleg, ik was toen net overgedragen naar een volgende zuster en ze waren vergeten mij te laten plassen na de bevalling. Wist ik veel, ik was alleen met mn poppie bezig.
Nu snap ik eindelijk waarom je dus moet plassen.

Dus voor iedereen als waarschuwing, plassen na de bevalling.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:52:21 #225
94046 PM-girl
pi_91132774
En Claudia ik hoop dat je morgen in het ziekenhuis aangeboden krijgt wat dan goed bij je past. :*
*
  maandag 10 januari 2011 @ 20:53:03 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91132818
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:45 schreef miss_sly het volgende:
whahaha dat is idd wel erg netjes, BE :D

buurvrouw, dat klinkt wel heel bijzonder O+
ik heb Senna ook zelf aangepakt, maar haar oogjes zaten echt helemaal dichtgeplakt.
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd. :D Mijn jongste keek ook niet.

Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is. O+
pi_91132838
BE wat netjes :D

Buuf O+ mooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toen :') stom is dat eigk :D je eigen kind :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:54:54 #228
5428 crew  miss_sly
pi_91132939
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd. :D Mijn jongste keek ook niet.

Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is. O+
Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en lief O+

Ik denk dat de aanstaande eerste bevallers graag ook de leuke, mooie dingen horen :Y
pi_91132955
hahahaha heerlijke verhalen hier!

Ik heb niet gescholden gegilt of gekotst, was helemaal totaal in mezelf gekeerd en had geen behoefte om te praten. Heeeeel lang op de wc gehangen om weeen op te vangen en uiteindelijk toen het liggend niet lukte ben ik op de baarkruk gezet alwaar het wel heel snel ging, TE snel want na persen riep de vk ''zuchten NU!" en viel de baby er echt met een noodgang uit.
In het ziekenhuis onder narcose hebben ze me gehecht, vlakbij anus was een spiertje nog net niet helemaal gescheurd.
Ik kreeg daarna ook een katheter, merk je echt helemaal niks van hoor.
En geloof me, het interesseert je op een gegeven moment al heel gauw geen moer meer hoeveel mensen tussen je benen staan mee te kijken. Toen ik op de spoedeisende hulp binnen kwam stonden er serieus incl vk wel 6 mensen (leerlingen e.d) aan mn voeteneind.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 10 januari 2011 @ 20:55:17 #230
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91132962
Als ze nu eens alle tienermeisjes van Nederland dit topic laten lezen dan raken er denk ik een stuk minder ongewenst zwanger ;) .

Misschien zou ik vanavond beter hebben geslapen als ik hier vandaag niet mee had gelezen ;)

Terug van de voorlichtingsbijeenkomst in het hospitaal. Was wel nuttig, goed om alles alvast eens te hebben gezien en toch nog wat nieuws te weten gekomen (maar misschien had ik er ergens anders wel overheen gelezen). Namelijk dat je, als je onder controle bent op het ziekenhuis en dus geen verloskundige daarbuiten hebt, je er wel eentje moet contacteren voor de controles aan huis na de bevalling... Althans, dat is wat mij vanavond werd verteld. Ik zal morgen eens even bellen met de praktijk waar ik tijdens mijn eerste zwangerschap was aangemeld en een paar keer ben geweest. Is dan wel fijn om elkaar voor die tijd nog even weer te zien.

Was wel weer een enorme reality check die rondleiding. Zo van 'hier gaat het dus over een tijdje allemaal gebeuren / best pijn doen'. En mijn lief die zei 'hier gaan we dus straks met z'n drietjes weg liefje O+ ' De schat! *;
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 20:55:51 #231
5428 crew  miss_sly
pi_91133013
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:

Buuf O+ mooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toen :') stom is dat eigk :D je eigen kind :P
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?
ja, duh :D
pi_91133048
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en lief O+

Ik denk dat de aanstaande eerste bevallers graag ook de leuke, mooie dingen horen :Y
En dat gaat nooit meer over. Zelfs als ze bijna 18 zijn zie je dat af en toe weer voor je O+
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_91133120
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Amélie was met 41 weken geboren maar zat wel helemaal onder het huidsmeer. De vk en verpleegster waren daar verbaasd over ik heb er op het moment zelf geen seconde bij stilgestaan toen :D

En ik vond het zó bijzonder, zó mooi O+ dat moment dat ze dan bij je gelegd wordt, dat eerste aankijken inderdaad, die eerste geluidjes. Die geur! O+ O+
ik heb er echt heel erg zin in weer :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91133385
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hahaha ja dat :D

en dan toen de kraam weg was om 10 uur ofzo thuis, rond 1 uur begon ze te huilen, uiteraard hebben we haar getroost en bij ons gehouden maar het is geen seconde bij me opgekomen om haar aan te leggen. Zó suf, ik kan me daar nog steeds stom over voelen. Het kwam gewoon niet bij me op, en bij B. ook niet.
Ze heeft niet de hele nacht gehuild hoor, t was ook meer een moppertje toen, maar dit meisje zou ik op zo'n moment dus gewoon lekker aanleggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91133442
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ilse huilde ook wat af, em op een gegeven moment heb ik op de bel gedrukt of ik haar uit bed mocht pakken. Op het moment dat ik belde dacht ik: wtf, mijn kind... ik pak dr gewoon.

Geen idee meer of ik gepoept/geplast heb tijdens de bevalling. Katheter wel gehad, Die ging er de volgende dag pas uit. Wat ik het meest genant vond, was de ochtend na mijn bevalling, ik was best heel winderig, maar kon het niet tegenhouden. Toen ik Ilse aan de borst had, wasren het geen winden, maart gewoon ontlasting. Ik kon het niet tegenhouden. Ik kon ook niet uit bed door alle infusen en de katheter. Toen ze mijn bed hadden verschoont, en mij gewassen hadden, werd Ilse weer aangelgd. En hoppa, weer was er ontlasting.
*poef* nu is het weg
pi_91133591
Tally, wat balen dat de kleine wat achterligt op groei... niet leuk..

Mefke, weer een jochie!! Leuk! Gefeliciteerd!

Purple Daisy, gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Hoe ben je gevraagd?? O-)

En nee, ik was bij de bevalling van Bas ook heel braaf... O-) De enige die moest poepen was (8> . Hij zei al voordat we naar het ziekenhuis gingen (rond 06.30 uur) 'ik moet nog wel poepen'... uiteindelijk is hij pas rond 18.00 uur naar de wc gegaan... _O-
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91134112
Boh Jose :o die moet haast wel enorme buikpijn gehad hebben of niet? :o

Oh KJ naar is dat! Ik heb daar last van gehad een paar weken na de bevalling, het begon na een week of 2, echt gewoon lucht die je niet in kunt houden. Héél naar vond ik dat. En dan was het bij mij alleen nog maar lucht. (gelukkig maar ook want ik had er ook rustig in de supermarkt ofzo last van :X) huuu.
Kan me voorstellen dat je dat heel rot vond.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91134454
Ik heb liggen janken in bed huup, voelde me zo naar.. En dan later bij elke ronde elke gyn maar weer vragen of ik al ontlasting gehad had. :{

Ik heb tijdens de bevalling tegen de verpleegkundige gezegd, dat ik toch eigenlijk best aardig was hoor.. Tijdens de bevalling was ik dat niet echt. >:)
Toen ik haar later sprak ( telefonisch bevalling besproken na 5 weken) wist ze zich dat nog te herinneren. Ze had me ook wel aardig ingeschat :D
*poef* nu is het weg
pi_91135097
Nee, hij heeft geen buikpijn gehad... Tijdens de bevalling kon hij me gewoon niet alleen laten, dat wilde hij niet... O+

Ja, ook zoiets ja... bij mij vroegen ze ook steeds na de bevalling (en ook een paar jaar terug na mijn galblaasoperatie) 'heeft u al ontlasting gehad?'... 'uuuh... nee... Maar ik hoef ook maar 1x in de 2 of 3 dagen ofzo... Dus da's niet zo gek' en toch kreeg ik dan altijd te horen 'ja, maar u moet wel ontlastig hebben gehad, anders mag u niet naar huis'.. tja... daar sta je dan.. kan ik er wat aan doen dat ik niet op commando kan poepen?! }:| 8)7
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91135126
Hahaha nouja dat is in elk geval fijn dat ze je wel aardig in schat dan :D :+

Naar is het :* ik kan me voorstellen dat het zo rot voelde. Het zijn van die dingen die je echt even heel "humble" maken en waar je gewoon niets tegen doet, hoe graag je ook zou willen -O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91135415
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:

Buuf O+ mooi!
herkenbaar!
Al heeft Floris de hele tijd bij me gelegen O+
Maar durfde m amper uit zn bedje te halen. En ook heb k m de eerst dag niet eens verschoond..deden de verpleegkundigen allemaal. Ik wist niet of t mocht :') En vragen ho maar (ik dan he)
mja dat bedenk je je dan achteraf :D
pi_91135433
Nou ik dacht even bijlezen maar dat was een flinke klus!

Wat een verhalen zeg, de tranen liepen me over de wangen. Maar of ik er nu echt blij van word...
Ergens hoop toch wel dat ik na deze bevalling ook zo een verhaal heb, lijkt me veel leuker dan een keizersnede verhaal.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91136016
OMG dit topic nu en de verhalen :')
Ik heb nog een hele lange tijd te gaan voordat het bij mij zover is, maar ik wil er nog even niet aan denken, haha!!!

Nu moet ik zeggen dat toen ik bijna 17 weken was (en ik nog niet wist wat er ging gebeuren in de zeer nabije toekomst) dat ik de bevalling helemaal niet als horror zag. Ach, je leeft er naartoe geloof ik. Ofzo. hahaha :P
Tralalalaaa
pi_91136134
Het zou wel tof zijn als ik weeen kreeg van dit topic. :7

Het is mij een raadsel waarom ze geen 'do it yourself'-katheter verkopen voor zwangeren. Ideaal! Hoef je niet de godganse nacht je bed uit om te plassen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91136369
Claudia, rommelt het nou eigenlijk nogsteeds?
pi_91136793
Het rommelt zelfs weer wat erger, maar ik durf nergens meer op te hopen. Tot er regelmaat in mijn gerommel komt weet ik dat ik er niks uit kan afleiden.
pi_91136848
Heb pas na het zetten van de ruggenprik een katheter gekregen. Niks van gevoeld eigenlijk. Niet dat het daarvoor wat uitmaakte want toen ze mijn vliezen braken kwamen er sloten vruchtwater uit. Ik heb maar gewoon alles laten lopen :')

Oh en vernederend moment NA de bevalling: Ik liet een behoorlijke ruft terwijl ze me aan het hechten waren :@ :@ :@
pi_91136882
Ow die 'do it yourself ' katheter is wel een hele goeie Claudia!! Zou een hoop onrust in de nacht schelen.

Ik had voor de keizersnee ook een katheter en ik was 's morgens al op tijd aan de beurt en 's avonds merkte ik op tegen de verpleegkundige dat ik het een beetje gek vond dat ik de hele dag niet geplast had. Niets meer van gemerkt of gevoelt, vond het stiekem wel lekker, had ook absoluut niet de kracht om uberhaupt naar de wc te moeten ofzo hoor!
pi_91136944
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel tof zijn als ik weeen kreeg van dit topic. :7

Het is mij een raadsel waarom ze geen 'do it yourself'-katheter verkopen voor zwangeren. Ideaal! Hoef je niet de godganse nacht je bed uit om te plassen. :+
oh man ik heb wat gevloekt in de kraamweek (nouja okay dat is gelogen want ik vloek eigenlijk alleen als ik mn teen weer es onder de deur schuif :') ); hadden ze dat katheter niet kunnen laten zitten dan had ik niet om de haverklap naar de wc gemoeten om een liter te lozen, had k gewoon het zakje kunnen verwisselen o|O

Yay voor rommels! *O* ik ga lekker weer in de duimstand.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91136992
Haha.

En claudia. Wat een heftige tijd zo. Dat ze maar snel mag komen.
pi_91137051
Dat wat jullie rommelen noemen ken ik dus eigenlijk ook helemaal niet he, hoe voelt dat eigenlijk??
pi_91137083
Toen ik met mijn buikgriep in het ziekenhuis lag moest ik 's nachts elke keer met infuus naar het toilet strompelen. Dat was héél vervelend.

Oh, en toen ik 20 weken zwanger was van Ivan logeerde ik voor een congres in een hotelkamer zonder toilet! Hoe bedenken ze het!
pi_91137194
was je dan maar een man he....die hebben gewoon condoomkatheters, even omdoen en klaar is kees!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91137224
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:00 schreef MamaPurk het volgende:
Dat wat jullie rommelen noemen ken ik dus eigenlijk ook helemaal niet he, hoe voelt dat eigenlijk??
Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.

Maar zoals ik al zei: ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.
pi_91137508
Rommelen wil niet zeggen dat je meteen ook gaat bevallen en het kan ook langere periode rommelen voor je daadwerkelijk bevalt.. Lijkt me echt vervelend!
Maar dat is het ook als ik jou verhaal een beetje volg Claudia, hoop echt dat ze morgen wat voor je kunnen betekenen in het ziekenhuis.
pi_91137553
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef mefke79 het volgende:
was je dan maar een man he....die hebben gewoon condoomkatheters, even omdoen en klaar is kees!
ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannen :D als ik zoiets tegen mn lief zeg wil ie de rest van de avond niets meer horen _O- :D

Ja ik heb het ook over een soort mini-weeën dan. Gerommel, lijkt op menstruatiepijn, komt in golfjes maar duurt niet lang genoeg en voelt niet zo pijnlijk als een echte wee. Zoiets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91137693
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannen :D als ik zoiets tegen mn lief zeg wil ie de rest van de avond niets meer horen _O- :D

Dat doen ze ook hoor Huup..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91137713
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
Rommelen wil niet zeggen dat je meteen ook gaat bevallen en het kan ook langere periode rommelen voor je daadwerkelijk bevalt.. Lijkt me echt vervelend!
Ik vind het gerommel niet zo vervelend. Sure, het doet je elke keer hopen dat er iets op gang komt en het is een teleurstelling als het niet gebeurt, maar ik ga er niet onder gebukt.

Wat ik veel vervelender vind zijn de bewegingen die ze de laatste tijd maakt. Die zijn vele malen pijnlijker dan lichte weeen. Pas was ze 6 uur achter elkaar bezig en toen kon ik het nog amper 'opvangen'. Dat voelde heel suf.
pi_91137781
als de blaas geleegd moet worden bij een man jassen ze er gewoon een gewone katheter in hoor :D
(uitkijken dat je de prostaat niet raakt :P)
Condoomkathers heb ik nog nooit/gebruikt gezien in mijn ziekenhuisleven :P weet ook niet zo goed meer wanneer ze die gebruiken eigenlijk.

ik vroeg vroeger altijd aan R of k op m mocht oefenen :P (grapje dan he)
Ik heb wel s een compliment over mn katheterisatietechniek gehad :') heb ik toch nog talenten (was wel bij een vrouw)
pi_91137852
Dat het bewegen van de kleine vermoeiend en zeer pijnlijk kan zijn heb ik ook ondervonden ja, mijn vorige zwangerschap helemaal niet maar deze kleine dame die probeert zich volgens mij regelmatig te strekken in mijn baarmoeder en dat kan natuurlijk niet zonder dat het mij ongelofelijk veel pijn doet...
pi_91137909
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat doen ze ook hoor Huup..
Ah ok :D laat B. t maar niet horen dan :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 10 januari 2011 @ 22:13:52 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91137981
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
als de blaas geleegd moet worden bij een man jassen ze er gewoon een gewone katheter in hoor :D
(uitkijken dat je de prostaat niet raakt :P)
Condoomkathers heb ik nog nooit/gebruikt gezien in mijn ziekenhuisleven :P weet ook niet zo goed meer wanneer ze die gebruiken eigenlijk.
F. gebruikt ze voor het duiken. ;) :D
Maar wel goed scheren, anders doet het auwie! :+
pi_91138024
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Dat het bewegen van de kleine vermoeiend en zeer pijnlijk kan zijn heb ik ook ondervonden ja, mijn vorige zwangerschap helemaal niet maar deze kleine dame die probeert zich volgens mij regelmatig te strekken in mijn baarmoeder en dat kan natuurlijk niet zonder dat het mij ongelofelijk veel pijn doet...
ja! O+ :X

dat je op je linkerzij ligt en dat je kind denkt van oeh! bouncy! hier kan ik me mooi op afzetten en dan kijken hoe ver ik kom. :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91138113
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D
  maandag 10 januari 2011 @ 22:17:46 #265
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91138250
quote:

[..]

En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?
Kan hij dat niet gewoon laten lopen onder water dan? *blond*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91138281
quote:

[..]

oeh!

is dat net zoiets als je maandverbandje verkeerd om ondersteboven in doen? :+ :') don't ask...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91138370
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat bleh :P En t is ook niet heel goed voor t neopreen van andere duikpakken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91138373
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja! O+ :X

dat je op je linkerzij ligt en dat je kind denkt van oeh! bouncy! hier kan ik me mooi op afzetten en dan kijken hoe ver ik kom. :')
Ja dat ja, of dat de voetjes voor je gevoel in je blaas zitten en het hoofd bijna, nou ja helemaal in je maag, zucht, heerlijk, zow lief.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:20:04 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91138407
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oeh!

is dat net zoiets als je maandverbandje verkeerd om ondersteboven in doen? :+ :') don't ask...
:D Of dat hij per ongeluk nog net even dubbel klapt als je je broek op hijst. :Y
Maar ja, zoiets, maar dan even een flink stuk erger, die plak is echt vele malen steviger dan dat. Je wil hem er niet zomaar afpiesen zeg maar. ;) :+
  maandag 10 januari 2011 @ 22:20:13 #270
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91138427
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat bleh :P En t is ook niet heel goed voor t neopreen van andere duikpakken.
Oh :D Weer wat geleerd :7
  maandag 10 januari 2011 @ 22:20:40 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91138463
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.

[/teleac]
  maandag 10 januari 2011 @ 22:22:12 #272
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91138566
Hoe cool _O-
ok weer ontopic :P

Ik vind het wel weer eens tijd worden voor een verse baby *)
  maandag 10 januari 2011 @ 22:25:58 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91138797
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.

[/teleac]
oeh! Flashback! Met zo'n stukkie dubbelzijdig tape rond en dan dat ding er aan vastplakken _O- *inhetverledenbehaalderesultaten*
pi_91138917
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[/teleac]
:D !
En hoe werkt dat dan bij vrouwen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91139176
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..

Zo, en nu verse beebs!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91139242
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..

Zo, en nu verse beebs!
Auwie!!!

Maar wie gaat er zorgen voor een verse beeb :)
pi_91139389
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:

Zo, en nu verse beebs!
op die afdelingen heb ik niet gewerkt ;)
Laatste afdeling (voor ik stopte) was orthopedie/urologie en daar hadden ze gewone katheters haha
pi_91139391
OMG ik ben heel de avond af en aan bezig geweest om bij te lezen. heb 1 dag niet gelezen en was gebleven bij blz 10 van het vorige topic. Pffff, heb me hier wel rotgelachen om alle verhalen, sommigen ook heel herkenbaar.
Nou wordt dit onze eerste dus daarin geen ervaring.
Ik begreep van mijn beste vriendin die afgelopen augustus is bevallen dat er tegen haar werd gezegd dat het juist goed was als ze poepte, want dan betekende dat ze op de juiste manier perste.

Dat verhaal van Octopussy over die scheet tijdens het hechten herken ik dan weer wel. Afgelopen weekend loopt vriendlief langs, denkt: 'hé mijn lieve vriendinnetje staat daar, ik geef haar een kusje in het voorbijgaan'. Draait zijn gezicht naar mij toe en laat zo in mijn gezicht een boer!!

Nou ben ik best wel nuchter en een boerentrien, dus we hebben er samen heel hard om gelachen. Onder het mom: wie lacht om een scheet is gekker dan ie weet.
pi_91139556
Wat een verhalen hier! Ik kwam even kijken hoe het met Claudia is. :*

Ik heb met de bevalling van Tyler ook een catheter gehad. Wilde ik niet, maar moest. Deed heel ff zeer.
Na 2 dagen ging hij eruit. Toen ik voor het eerst ging plassen, was de hele po bijna vol. (moest gewogen worden) Oeps!
Vonden ze niet goed, moest ik elk uur even proberen. Dat ging een stuk beter.
pi_91139636
Haha danic! Ik werkte op neuro, chirurgie en dadelijk op maag/darm/lever dus wie weet hoeveel katheters ik weer mag zetten! Al denk ik nu wel 2x na wat ik ga zeggen tijdens het katheriseren van een vrouw..
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 10 januari 2011 @ 22:57:23 #281
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91140961
Ik kwam Claudia even succes wensen voor morgen en een :* brengen, ik hoop dat ze je kunnen strippen en dat dat vlot zoden aan de dijk zet!

Mefke, een broertje voor Driekus, wat geweldig!! O+

En haha, wat een geweldige verhalen, ik heb net twee keer mijn lief wakkergelachen :D Ennuhm, jah, catheters háát ik in het kader van de blaasontstekingen (en dan, om te testen of het inderdaad een blaasontsteking is urine afnemen met.. Juistja }:| )

[ Bericht 54% gewijzigd door Incantrix op 10-01-2011 23:05:03 ]
3!
pi_91141059
Daar kwam ik ook voor. Succes morgen!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:01:16 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91141206
Claudia, ik wens je een goede nacht en morgen een bevalling
Toe!
pi_91142044
Slaap lekker Claudia, hopelijk kunnen ze je morgen strippen en heeft dat het gewenste effect! En dat een leuke VK dienst heeft die de tijd voor je neemt en goed met je meedenkt :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91142734
Een broertje voor Driekus, wat leuk!

Claudia, heel veel succes morgen. En wie weet, misschien wordt dit wel je laatste nacht met baby-in-buik? Ik hoop het voor je :*

Morgen is mijn nod en ik ben gewoon al misselijk :o
Heel lichtjes maar wel constant.op de achtergrond aanwezig. Verder hebben we een roerige nacht gehad met veel gewoel, gepieker (mijn man) en bizarre dromen van mij.
Zo was ik met Senna van Miss-Sly naar een ballenbak speelparadijs, we roetsjten samen van de glijbaan af _O-
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:30:54 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91142976
Waar piekert je man over dan?
Balen dat je nu al misselijk bent wel... -O-
pi_91143451
BE, de praktische kant van het geheel: 3 kindjes op de achterbank, gaat dat wel in mijn ietwat brakke Corsa, aangezien ik degene ben die het meest zal rondrijden met de kinderen? Verhuizen wij naar de zolder om jongste tzt een eigen kamer te geven? Doen we 2 kinderen in 1 kamer, of juist niet?
En hoe de zwangerschap zal verlopen houdt hem ook bezig. Dat is iets waar hij zelf geen vat op heeft en daar kan hij zich nu al zorgen om maken.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:49:27 #288
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_91143799
Van harte 3e.ronde!! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_91143978
Thanks Rocka!

Nou is manlief eigenlijk helemaal niet zo'n piekeraar. Hij is gewoon nog in shock, we hadden echt nooit verwacht dat het zo snel en gemakkelijk zou gaan. Voorgaande keren hebben we er hard voor moeten klussen :P En nu komt het zo aanwaaien!
pi_91148272
quote:
Op maandag 10 januari 2011 20:12 schreef Aventura het volgende:
Oh Takkembah, wat lullig haha!

Iets anders: mijn hele romp zit onder de lichtrode schilferende vlekken. Ze jeuken niet, maar voelen een beetje pijnlijk aan. Als ik op eczeem google krijg ik als eerste kenmerk: jeukend, en dat doen de plekken toch echt niet. (De huid er omheen daarentegen...) ik ga er vrijdag maar mee naar de hap, het voelt vervelend en is erg ontsierend.
Ik heb dit ook had het al voor de zwangerschap zalfje bij de ha of bij apotheek tegen schimmel infecties..
Werkt perfect voor mij! En idd veel vlekjes maar ze schilferen wel en jeuken niet..
Ziet er alleen niet lekker uit.

Succes!
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91148582
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.

Maar zoals ik al zei: ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.
Ben nu 30 weken en heb ook dat rommelen sinds paar dagen......
Dat gaat toch NIET nog een paar weken door he....

Argh!!!!! :+
pi_91148694
Ohjah ik was weereens wakkerrr ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:39:13 #293
94046 PM-girl
pi_91148899
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 03:45 schreef danimeisje het volgende:
Ohjah ik was weereens wakkerrr ;)
Ik ook, helaas. Over twee uur gaat de wekker....
*
pi_91148904
Pfft irritant zeg mammapurk!
Alvast veel succes enzo! Ben echt blij dat ik geen wekker heb.

Moet even wat kwijt btw:

Deze heeft het licht niet uit gevonden!

Vragen aan een zwangere van tegen die tijd meer dan 34 weken te gaan laser gamen...
Ze weet dat ik zwanger ben... Zucht irriteer me mateloos aan dat soort mensen!
pi_91149109
Claudia, Ik kom je even alle goeds wensen. Dat het voorspoedig zal gaan en dat je een mooi gezond meisje mag baren.

^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91149136
Excuses!

Claudia vergeet je helemaal! Ontzettend veel succes!
En vandaag komt er een verse baby ;) :+

Zet hem op! En maak ze je punt duidelijk!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:04:09 #297
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91149162
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:05 schreef Jose81 het volgende:
Purple Daisy, gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Hoe ben je gevraagd?? O-)
Op ons 4-jarig jubileum O+. Op de bank, dat wel. Het was pyjama-Friday.

Goedemorgen allemaal! Claudia, zet 'm op vandaag! :*.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:04:17 #298
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91149165
danimeisje, nachtbraakster die je d'r bent :D .

Clau, ik wens je alles toe wat jij graag van deze dag zou verlangen! :*
  dinsdag 11 januari 2011 @ 07:05:11 #299
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91149166
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:04 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Op ons 4-jarig jubileum O+. Op de bank, dat wel. Het was pyjama-Friday.

Goedemorgen allemaal! Claudia, zet 'm op vandaag! :*.
Wat lief! Ik heb je nog niet eens gefeliciteerd PD, bij deze!! Dat het maar een prachtige ^) -dag mag worden!
pi_91149360
Twentemeisje, tja gunde manlief een nachtje goed slapen!
Die moet zo weer werken. Ga nu lekker slapen!

PD van harte dat je gaat trouwen! *O*!
Weet je al wanneer?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')