Bij mij hebben ze alsnog een katheter geplaatst omdat ze dachten dat er nog meer zatquote:Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef Takkembah het volgende:
Oeh Orea, dat is inderdaad ook herkenbaar. En dat was nog lastig, met die CTG en die draden op Alexa's hoofd
Ben blij dat dat wel lukte en ze bij mij geen katheter hebben geplaatst....
Hee, dat had ik ook, met die rotheks uit het ziekenhuis. Gek he, dat na 12 uur 's avonds niks meer drinken en tussen 8 uur 's ochtends al 3 keer plassen er niks in zitquote:Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja dat plassen pffff...
tegen mij werd gezegd steeds dat ik mn plas niet op moest houden en dat ik het gewoon moest laten gaan. Omdat het persen niet opschoot en een volle blaas kan dat tegenhouden ofzo. Ik heb zó vaak gezegd dat ik dat niet deed en dat ik helemaal niet hoefde te plassen.
Catheter dr in gejast (rotgevoel zeg), "hey er komt niets uit? je blaas is leeg
"
mja dat was mijn 'zei ik toch?' momentje
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik wel echt heel bijzonder vond bij de geboorte van middelste was het moment dat hij geboren werd. Ik mocht m zelf pakken en op het moment dat ik dat ik hem vast pakte deed hij zijn ogen open en leek hij me aan te kijken. Terwijl ik het nu typ krijg ik er nog kippevel van.
Het is straks 10 jaar geleden.
spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Ik heb 2x katheter gehad![]()
Net voordat ik ging persen en na de bevalling. Het lukte me toen niet om te plassen en ik had bijna te veel vocht in me blaas. Op 20cc na ofzo, anders had ik 3 dagen met een katheter in het ziekenhuis moeten blijven, ik had daar nog nooit van gehoord en was best geschokt!
Dat lijkt me echt de hel.
Ik heb de gyn, ass-gyn en vpk bedankt na de bevalling. Het eerste filmpje ooit van Senna en mij, seconden na de bevalling, en ik zeg dank jullie welquote:Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een sorry van gekermd, allebei de keren.
Ik denk al een paar dagen aan je. Veel succes voor wanneer het zover is, over een week of twee (hoop ik voor jou)quote:Op maandag 10 januari 2011 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Welkom nieuwe aanwas. Het lijstje groeit opeens snel zeg.
Tally, je vk lijkt zich dus niet zo'n zorgen te maken. Hopelijk lukt het je zelf ook rustig te blijven tot volgende maand, dan is ze vast weer bij getrokken.
Claudia, wat Huup zegtDuidelijk zijn morgen hoor! En je kan er maar helemaal klaar voor zijn om mooi op die eerste foto's met je meisje te staan
![]()
Ik moet elk bezoek wegen maar ik ben pas 2,5kg aangekomen dus ik vind het niet zo'n ramp in dit geval.
Ik moet ook moeite doen om genoeg te eten op een dag. Misselijkheid helpt hierin niet.
Bed op klossen, ledikantje staat op onze slaapkamer. Alleen nog een vluchttas klaar zetten. Maar hij blijft nog maar lekker even zitten hoor. Hoewel ik me geestelijk wat beter voel heb ik nog even nodig.
Dank je voor de uitleg, ik was toen net overgedragen naar een volgende zuster en ze waren vergeten mij te laten plassen na de bevalling. Wist ik veel, ik was alleen met mn poppie bezig.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.
(als ik het me goed herinner uit mijn verloskunde stage)
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:45 schreef miss_sly het volgende:
whahaha dat is idd wel erg netjes, BE
buurvrouw, dat klinkt wel heel bijzonder
ik heb Senna ook zelf aangepakt, maar haar oogjes zaten echt helemaal dichtgeplakt.
Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en liefquote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.Mijn jongste keek ook niet.
Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is.
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:
BE wat netjes![]()
Buufmooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toenstom is dat eigk
je eigen kind
En dat gaat nooit meer over. Zelfs als ze bijna 18 zijn zie je dat af en toe weer voor jequote:Op maandag 10 januari 2011 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en lief
Ik denk dat de aanstaande eerste bevallers graag ook de leuke, mooie dingen horen
Amélie was met 41 weken geboren maar zat wel helemaal onder het huidsmeer. De vk en verpleegster waren daar verbaasd over ik heb er op het moment zelf geen seconde bij stilgestaan toenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.Mijn jongste keek ook niet.
Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is.
hahaha ja datquote:Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?
ja, duh
Ilse huilde ook wat af, em op een gegeven moment heb ik op de bel gedrukt of ik haar uit bed mocht pakken. Op het moment dat ik belde dacht ik: wtf, mijn kind... ik pak dr gewoon.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?
ja, duh
herkenbaar!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:
BE wat netjes![]()
Buufmooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toenstom is dat eigk
je eigen kind
oh man ik heb wat gevloekt in de kraamweek (nouja okay dat is gelogen want ik vloek eigenlijk alleen als ik mn teen weer es onder de deur schuifquote:Op maandag 10 januari 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel tof zijn als ik weeen kreeg van dit topic.![]()
Het is mij een raadsel waarom ze geen 'do it yourself'-katheter verkopen voor zwangeren. Ideaal! Hoef je niet de godganse nacht je bed uit om te plassen.
Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:00 schreef MamaPurk het volgende:
Dat wat jullie rommelen noemen ken ik dus eigenlijk ook helemaal niet he, hoe voelt dat eigenlijk??
ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef mefke79 het volgende:
was je dan maar een man he....die hebben gewoon condoomkatheters, even omdoen en klaar is kees!
Dat doen ze ook hoor Huup..quote:Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannenals ik zoiets tegen mn lief zeg wil ie de rest van de avond niets meer horen
![]()
![]()
Ik vind het gerommel niet zo vervelend. Sure, het doet je elke keer hopen dat er iets op gang komt en het is een teleurstelling als het niet gebeurt, maar ik ga er niet onder gebukt.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
Rommelen wil niet zeggen dat je meteen ook gaat bevallen en het kan ook langere periode rommelen voor je daadwerkelijk bevalt.. Lijkt me echt vervelend!
F. gebruikt ze voor het duiken.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
als de blaas geleegd moet worden bij een man jassen ze er gewoon een gewone katheter in hoor
(uitkijken dat je de prostaat niet raakt)
Condoomkathers heb ik nog nooit/gebruikt gezien in mijn ziekenhuislevenweet ook niet zo goed meer wanneer ze die gebruiken eigenlijk.
ja!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Dat het bewegen van de kleine vermoeiend en zeer pijnlijk kan zijn heb ik ook ondervonden ja, mijn vorige zwangerschap helemaal niet maar deze kleine dame die probeert zich volgens mij regelmatig te strekken in mijn baarmoeder en dat kan natuurlijk niet zonder dat het mij ongelofelijk veel pijn doet...
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
F. gebruikt ze voor het duiken.![]()
Maar wel goed scheren, anders doet het auwie!
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
oeh!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat blehquote:Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?
Kan hij dat niet gewoon laten lopen onder water dan? *blond*
Ja dat ja, of dat de voetjes voor je gevoel in je blaas zitten en het hoofd bijna, nou ja helemaal in je maag, zucht, heerlijk, zow lief.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja!![]()
dat je op je linkerzij ligt en dat je kind denkt van oeh! bouncy! hier kan ik me mooi op afzetten en dan kijken hoe ver ik kom.
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh!
is dat net zoiets als je maandverbandje verkeerd om ondersteboven in doen?![]()
don't ask...
Ohquote:Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat blehEn t is ook niet heel goed voor t neopreen van andere duikpakken.
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?
Kan hij dat niet gewoon laten lopen onder water dan? *blond*
oeh! Flashback! Met zo'n stukkie dubbelzijdig tape rond en dan dat ding er aan vastplakkenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.
[/teleac]
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.
[/teleac]
Auwie!!!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..
Zo, en nu verse beebs!
op die afdelingen heb ik niet gewerktquote:Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..
Zo, en nu verse beebs!
Ik heb dit ook had het al voor de zwangerschap zalfje bij de ha of bij apotheek tegen schimmel infecties..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:12 schreef Aventura het volgende:
Oh Takkembah, wat lullig haha!
Iets anders: mijn hele romp zit onder de lichtrode schilferende vlekken. Ze jeuken niet, maar voelen een beetje pijnlijk aan. Als ik op eczeem google krijg ik als eerste kenmerk: jeukend, en dat doen de plekken toch echt niet. (De huid er omheen daarentegen...) ik ga er vrijdag maar mee naar de hap, het voelt vervelend en is erg ontsierend.
Ben nu 30 weken en heb ook dat rommelen sinds paar dagen......quote:Op maandag 10 januari 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.
Maar zoals ik al zei: ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.
Ik ook, helaas. Over twee uur gaat de wekker....quote:
Op ons 4-jarig jubileumquote:Op maandag 10 januari 2011 21:05 schreef Jose81 het volgende:
Purple Daisy, gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Hoe ben je gevraagd??![]()
Wat lief! Ik heb je nog niet eens gefeliciteerd PD, bij deze!! Dat het maar een prachtigequote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:04 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Op ons 4-jarig jubileum. Op de bank, dat wel. Het was pyjama-Friday.
Goedemorgen allemaal! Claudia, zet 'm op vandaag!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |