Koken zonder broek aan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:44 schreef Redskillz het volgende:
ik heb laatst mijn ballen gebrand aan het fornuis...
Ik heb ook een keer een gekookt ei laten aanbrandenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:45 schreef 0546timm het volgende:
3x Proberen een ei te koken en het 3x laten mislukken omdat ik 3x niet goed op de tijd heb opgelet!
En nu heb ik dus drie keer 3 gezegd.![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:56 schreef Duvel het volgende:
Spinazietaart met filodeeg in een vorm gemaakt, pokkewerk. Wil ik de taart in de oven zetten, flikkert de bodem uit de taartvorm.
Opgeruimd en pizza besteld.
Haha die ken ikquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:58 schreef Karina het volgende:
Pizza in de oven, zat helaas nog zo een rond stuk plastic onder, stinken dat het deed...
Roomboter was keihard, ik dacht, ik zet het heel even in de magnetron, vergeten dat het papiertje om de roomboter een soort aluminiumfolie is, vonken dat het deed...
Lol, die wil ik wel zienquote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:02 schreef Stokstaart het volgende:
Er was laatst toch ook een topic van iemand die 'alleen even de oven moest aanzetten' voor zn pa die 3 uur bezig was gemaakt met lasagne.
Bleek er ook een laag vershoudfolie overheen te zitten
Die ken ik ook! Broodjes afbakken op 220, ging prima. Daarna nog trek in 2 broodjes, dus nog een keer de combi aan, deze keer vergeten combi stand te doen en dus 12 minuten op 1000 watt. 2 Klompjes kool en een rook! Daarna combi magnetron weg kunnen gooien.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Treinhomo het volgende:
Kip in de combimagnetron bereiden:
Tijd ingesteld op 1 uur, echter vergeten de 'grill' stand te selecteren.
Gevolg: kip is een uur lang op vol vermogen bestookt met magnetronstraling. Kip kwam eruit als karton.
Ok.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wilde stukjes tomaat samen bakken met een ei. Dus ik zo eerst die stukjes tomaat erin, beetja aanbakken, en daarna zo dat ei eroverheen. Maar dat ei duwde dus alle stukjes tomaat naar de zijkant!
Licht aangebakken vlees kun je gewoon marineren hoor. Gaat zelfs nog sneller als het enigszins opgewarmd is...dus juist een goede tip als je weinig tijd hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:43 schreef MultiBanaan het volgende:
Was dus zo aan het koken vandaag, gooi ik al het vlees gelijk in de pan en laat het lekker bakken. Kijk ik 5 minuten later op het pakje () Staat er: vlees eerst 5 minuten in de marinade leggen
Ik dus zo van: kut. Heb ik gewoon het half gebakken vlees nog maar even gemarineerd
Wat zijn jouw blunders achter het fornuis?
Grappig, want kaneel kan best leuk smaken. Ik heb een keer moussaka gemaakt, en daar zat ook kaneel doorheen. Ik vond het erg apart toen ik het recept las, maar het smaakte prima!quote:Op zondag 9 januari 2011 17:14 schreef DuranK het volgende:
Ik was lekkere spaghetti saus aan het makenDus ik ga zo'n halve kilo gehakt lekker kruiden. Italiaanse kruiden, peper en zout en als laatste een flinke dosis paprika poeder. Waarbij ik er dus halverwege achterkwam dat het kaneel was
![]()
Ik probeerde het nog goed te maken door het met andere smaken te neutraliseren maar ik heb dus de hele pan saus weg kunnen gooien
Ik ook, 8 uur later.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:40 schreef VBlom het volgende:
Ik dus een diepvries pizza in de oven doen, haal ik hem er te laat uit.
De rook en hitte zorgde ervoor dat de buitenkant (wit) helemaal zwart was van de roet en verbranding, kreeg je niet schoongemaakt. En binnen stonk die nogal, ook na lange tijd.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:24 schreef caffeinjunk het volgende:
Wat gebeurt er dan voor mytisch iets dat je de oven kan weggooien als het te lang erin heeft gezeten behalve dat de pizza een beetje zwartgeblakerd zal zijn?
Gordon Ramsey, jij hier?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:44 schreef Redskillz het volgende:
ik heb laatst mijn ballen gebrand aan het fornuis...
quote:Op maandag 10 januari 2011 00:35 schreef FeestBoek het volgende:
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. Oven aanzetten, pizza erin. Op gegeven moment begon er iets te stinken, dus ik trek de oven open: ligt er een vol pak koekjes in, helemaal weggesmolten met plastic en al
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. In de vriezer gekeken, kilo shoarma eruit. Geen idee hoe ik dat ooit snel ontdooid krijg, dus dan maar in aluminiumfolie wikkelen en in de koekenpan. Even buiten een sigaret roken, kom ik terug, staat de gehele keuken onder de dikke rook en gaat het brandalarm af![]()
Ik ben niet zo'n kookheld s'nachts
Jammer dat je huis niet in de fik is gevlogen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:56 schreef Dartanion het volgende:
Kroket in de frituur gooien, nog even snel de hond uit willen laten en jezelf buitensluiten....
Gevolg;
Ik moet inbreken in mijn eigen huis. Waar ik niet erg goed in was..
Via de brievenbus moest ik met een tak/stok de klink naar beneden duwen maar dat was lastiger dan het klinkt..
Gevolg;
frituurvet kon weggegooid worden, kroket was helemaal leeg gelopen, een enorme rookontwikkeling in het huis.
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:33 schreef isildur1 het volgende:
[..]wie legt er nou koekjes in de oven
.
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik had avondeten gekookt, en daarna wilde ik alvast even eitjes koken voor door de sla die ik de volgende ochtend mee moest nemen. Dus ik die eieren zachtjes opgezet terwijl ik alvast ging eten in de andere kamer, leuke film op tv, eieren finaal vergeten tot de rookmelder afging. Keuken blauw van de rook, eieren ontploft, pan heb ik weg kunnen gooienquote:Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oud huisgenoot van me kreeg het voor elkaar eieren te laten verbranden terwijl hij ze kookte
Dit overkomt de 'meesten' 1 keer... Hem minimaal 3 keerquote:Op maandag 10 januari 2011 17:35 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik had avondeten gekookt, en daarna wilde ik alvast even eitjes koken voor door de sla die ik de volgende ochtend mee moest nemen. Dus ik die eieren zachtjes opgezet terwijl ik alvast ging eten in de andere kamer, leuke film op tv, eieren finaal vergeten tot de rookmelder afging. Keuken blauw van de rook, eieren ontploft, pan heb ik weg kunnen gooien
Dat is wel een beetje kansloos danquote:Op maandag 10 januari 2011 17:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit overkomt de 'meesten' 1 keer... Hem minimaal 3 keer
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:52 schreef Elvi het volgende:
Geen blunder van mezelf, maar wel van mn oom.
Zijn vrouw bakte vroeger alles in de Croma. Toen zij een weekje weg was wilde mn oom patat bakken voor hem en zn zoon. Hij kocht een frituurpan (back in the day een gadget) en inderdaad... pleurde er wat pakjes Croma in.
Nee ik geloof niet dat de patatjes zo goed gelukt waren
Briljant. Dat sommige mannen een absolute ramp in de keuken zijn, ok. Maar Croma in de frituur gooien is toch wel een nieuw dieptepuntquote:Op maandag 10 januari 2011 22:52 schreef Elvi het volgende:
Geen blunder van mezelf, maar wel van mn oom.
Zijn vrouw bakte vroeger alles in de Croma. Toen zij een weekje weg was wilde mn oom patat bakken voor hem en zn zoon. Hij kocht een frituurpan (back in the day een gadget) en inderdaad... pleurde er wat pakjes Croma in.
Nee ik geloof niet dat de patatjes zo goed gelukt waren
broodje ook neem ik aan?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die ken ik ook! Broodjes afbakken op 220, ging prima. Daarna nog trek in 2 broodjes, dus nog een keer de combi aan, deze keer vergeten combi stand te doen en dus 12 minuten op 1000 watt. 2 Klompjes kool en een rook! Daarna combi magnetron weg kunnen gooien.
Het leverde een geweldig topic op.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:44 schreef Staal het volgende:
Leuk topic!
Ik ben een keer een hele middag en avond bezig geweest met een veel te uitgebreide lasagna.
Wijntje erbij en nog een en het duurde maar. Uiteindelijk straalbezopen geworden en zonder eten naar bed gegaan.
Volgende dag kwam die lasagna op tafel. Iedereen een paar hapjes en bomvol.
Het was lekker maar veel en veel te machtig. Nooit meer gemaakt.
Elke post een glas wijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het leverde een geweldig topic op.
quote:
wij hebben een rvs pizzaschep daarvoor..quote:Op maandag 10 januari 2011 14:41 schreef minilot het volgende:
Ik heb een elektrische pizza-oventje:
[ afbeelding ]
Er horen twee flinterdunne houten spatels bij, waarmee je je pizza op de steen kunt scheppen. Die spatels blijken het niet leuk te vinden om onder het deksel te blijven liggen als het ding opwarmt: na een kwartier op 400 graden (dat is héét!) vergaan ze blijkbaar tot zwart houtskoolgruis.Ik vond het oventje al zo flink walmen!
![]()
Enfin, nieuwe spateltjes besteld bij de fabrikant..
Vergeet ik ze er bij de eerstvolgende keer pizzabakken gewoon wéér uit te halen!
Tegenwoordig gebruik ik gewoon maar stukjes karton, die ik weggooi na gebruik.
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:02 schreef Ewelina het volgende:
Pizza in de combimagnetron gedaan en vergeten de ovenstand aan te zetten. Was geen succes.
En een keer gehad dat het dekseltje van de pepermolen schoot net op het moment dat ik een beetje peper wilde toevoegen aan de pastasaus. Explosief sausje
Juist.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?
ooooh, bahquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.
Ze kunnen niet koken en weten niet hoe die combimagnetron werkt dus de bevroren pizza gaat erin en komt er ontdooid uit.
Eet smakelijk.
Ik weet ook niet hoe zo'n ding werkt omdat ik het zelf een oven in huis heb.
Maar ik eet zoiets van ellende dan maar zonder morren op, geen discussie. Mijn partner trok het echt niet toen hij het voorgeschoteld kreeg. Ze vonden hem maar lastig..
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.
Ze kunnen niet koken en weten niet hoe die combimagnetron werkt dus de bevroren pizza gaat erin en komt er ontdooid uit.
Eet smakelijk.
Ik weet ook niet hoe zo'n ding werkt omdat ik het zelf een oven in huis heb.
Maar ik eet zoiets van ellende dan maar zonder morren op, geen discussie. Mijn partner trok het echt niet toen hij het voorgeschoteld kreeg. Ze vonden hem maar lastig..
Doen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:55 schreef Staal het volgende:
Wrs. is het een eigen topic waard, ouders die niet kunnen koken en wat at je dan.
Dat ken ik doen mijn schoonouders ook altijd, ook al een keer gehad dat ik de koekjes heb afgefiktquote:Op maandag 10 januari 2011 00:35 schreef FeestBoek het volgende:
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. Oven aanzetten, pizza erin. Op gegeven moment begon er iets te stinken, dus ik trek de oven open: ligt er een vol pak koekjes in, helemaal weggesmolten met plastic en al
Auw...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:46 schreef Stokstaart het volgende:
In slaap vallen met kaassoufflés in de frituurpan is ook geen goed idee
boeiend.. gewoon langer laten doorkokenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:43 schreef Stefan het volgende:
Oke, in de kip tandoori moet 300 ml water en geen 800 ml
Is de 2e keer dat ik t fout doe geloof ik
pure de tomate.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:42 schreef tisikke het volgende:
Op vakantie in zuid frankrijk, jaren geleden huisje gehuurd en zin in spaghetti.
Dus vol goede moed naar de supermarche op zoek naar tomatenpuree,
wel eens op zoek geweest in zo een grote winkel naar een klein blikje en geen woord frans spreken.
Afijn halve winkel door en hoera gevonden, dus naar huis en aan de kook, rook heerlijk, maar na de eerste hap vlogen de vlammen uit je neus. was het een soort van rode peperpuree of zo
Iets met ezels en stenen...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:41 schreef minilot het volgende:
Ik heb een elektrische pizza-oventje:
[ afbeelding ]
Er horen twee flinterdunne houten spatels bij, waarmee je je pizza op de steen kunt scheppen. Die spatels blijken het niet leuk te vinden om onder het deksel te blijven liggen als het ding opwarmt: na een kwartier op 400 graden (dat is héét!) vergaan ze blijkbaar tot zwart houtskoolgruis.Ik vond het oventje al zo flink walmen!
![]()
Enfin, nieuwe spateltjes besteld bij de fabrikant..
Vergeet ik ze er bij de eerstvolgende keer pizzabakken gewoon wéér uit te halen!
Tegenwoordig gebruik ik gewoon maar stukjes karton, die ik weggooi na gebruik.
Mooie tijd. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:46 schreef Bienelientjee het volgende:Dinertje uitgestippeld met alle ingredienten en een complete tijdsplanning....en dan alsnog de boel niet goed gepland hebben. Van 4 uur 's middags bezig, tot eindelijk om 9 uur 's avonds het toetje op tafel stond!
? waren de verse eieren na een paar dagen al aan het rotten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Mooie tijd. Niks mis mee.
Met dingen in theedoeken op tafel leggen en vergeten heb ik ook ervaring ja. Niet met breekbare dingen, maar met gewassen cherrytomaatje of zo. Hoppa, allemaal door de keuken. Ergste was ooit vroeger, heel vroeger toen ik een vriendje had waar ze thuis kippen hadden. Hij zou me op een avond naar huis brengen en ik nam wat eitjes mee, voorzichtig in mijn sjaal gewikkeld in het handschoenenkastje gelegd en bij het afscheid nemen uiteraard compleet vergeten. Arme moeder van vriendje die een paar dagen later de sjaal uit het handschoenenkastje trok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:20 schreef Miendientje het volgende:
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die teltWisten ze dat jij het was?
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Zeker![b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
We zijn snel weg gegaan. We hadden al ingepakt (vandaar dat we niet meer bij de pannen en het gasbrandertje konden) en we waren aan het wachten op onze lift.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
![]()
Die teltWisten ze dat jij het was?
Van 1 hap koek met zout? of heb je die hele koek na binnen geschoven terwijl die vies wasquote:Op maandag 24 januari 2011 17:01 schreef ieris het volgende:
Haha ben toch blij om te lezen dat ik niet de enige ben, staan een hoop herkenbare dingen tussen. Bedenk me er net nog 1, niet echt koken, maar op mijn werk (bij een bakker) had ik een eierkoek in de pauze. Was in de veronderstelling dat ik er suiker op had gedaan, bleek dus dat ik er zout op had gedaan. Mennn wat smerig, ben echt de hele middag misselijk ervan geweest!
Nee, want daar zit een gebruikershandleiding bij.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Wat een sukkels zijn jullie zeg.
Zeker ook drama als je een ikeakastje in elkaar moet schroeven?
Nope, het Ikea Diploma heb ik al lang en breed gehaald. Onze nieuwe keuken is zelfs door ons in elkaar gezet en gemonteerd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Dit is een onwijs leuk topic. Verneuk het niet want dan schiet je je eigen perfectie keihard voorbij.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.quote:Op maandag 24 januari 2011 04:23 schreef tjoptjop het volgende:
Had een keer een dag vrij en besloot eens een lekkere grote pan bouillon te trekken. Alle spullen gekocht (groentes, kruiden, schenkel, vlees e.d.) en heeft de hele dag heerlijk op het vuur gestaan. Enfin, zo tegen een uurtje of 7 's avonds vond ik het wel welletjes en begon met de vervolgwerkzaamheden. Dus ik op automatische piloot de bouillon afgieten en je raad het al, de ingrediënten lagen verlept in m'n vergiet en de bouillon was door de afvoer gelopen
k vind um wel sterk hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:53 schreef pen-guin het volgende:
Dit is serieus kut:
[..]
De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Erasmo het volgende:
Net linzensoep gemaakt, maar de linzen wilden niet goed uit elkaar vallen.
Nou dan maar even vals spelen met de staafmixer alleen moet je dan niet vergeten het laurierblad eruit te halen
Dat is inderdaad niet slim, en zal wel lekker ruikenquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:58 schreef cinnamon_M het volgende:
O en: een plastic spatel in de pan laten zitten. Ook leuk.
Haha, heb toen ik jong was wel eens zoiets met pasta gehadquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik
En toen was de pan net iets te zwaar en dacht je dat het slim was om de pan met je gehele lichaam even te ondersteunen voordat de hele boel je uit de handen gaat vallen...nee, was dus geen goed idee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik
Ik hoop voor je dat je echt uit 2012 komt..quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:01 schreef summer2bird het volgende:
Net ovenfriet gegeten (mag de fritteuse niet gebruiken als ouders er niet zijn) Had bij nader inzien wel wat minder zout er overheen moeten doen
Heeft het gewerkt?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend![]()
deed echt verrot pijn, twee dagen later had ik blaren, vet sexy
quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Jezus, wat voor maat trui heb jij dan als daar een hele pizza in kan schuiven?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend![]()
Ik droeg een top met een waterval-neklijn. In maat S. Wat voor kleding draag jij dan dat er niet een beetje gesmolten kaas en wat stukjes paprika tussen jou en je trui passen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef fotostarter het volgende:
Jezus, wat voor maat trui heb jij dan als daar een hele pizza in kan schuiven?
Oh bloody hellquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef MissHobje het volgende:
Oh bloody hell![]()
!
werd het nog wat met date ?
sjees zeg, wat een slampamperquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"
Hmmm, was er toch nog iets positief aan dat ongelukje. Je wist meteen wat je aan je date had: niks.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"
Precies, grote bek maar slap in de ruggegraat. Dus ook al was ik op die avond helemaal vanquote:
Die gaat het maken bij de vrouwtjes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Sorry, mijn reactie klonk/leek neerbuigend. Dit was echter niet zo bedoeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik droeg een top met een waterval-neklijn. In maat S. Wat voor kleding draag jij dan dat er niet een beetje gesmolten kaas en wat stukjes paprika tussen jou en je trui passen?
die papiertjes :/quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ik had een pan met water en een pan met blok gehakt opgezet (gehakt was nog half bevroren). Gehakt (gelukkig) op een laag vuur. In de tussentijd even snel scheren.
Kom ik beneden; blijkt het papiertje wat altijd onder het gehakt ligt ook in de pan te zitten. Onder het vlees. Het vlees was zelfs al bruin aan het bakken.
Papier maar snel weg gehaald.
PS. Ja, het eten werd lekker!![]()
Het is geen papier maar een soort maandverbandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die papiertjes :/
waar zijn die eigenlijks goed voor
Omdat het vlees ingevroren is geweest.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom drijft t gemiddelde supermarkt gehakt dan bijdens t braden als NOG de pan uit? :|
Omdat je teveel tegelijk in een te koude pan bakt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom drijft t gemiddelde supermarkt gehakt dan bijdens t braden als NOG de pan uit? :|
Komt bekend voorquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:35 schreef summer2bird het volgende:
Een van mijn vader: vanavond had mijn vader gekookt. Biefstuk, sla, aardappelschijfjes, verder had hij 2 dingen die verdacht veel op mini-paprika leken, hij ze lekker vullen met brie en tomaat, neem ik er vanavond een enorme hap van, bleken het gewoon pepers te zijn
Klassiekertjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijftquote:
je kan in theorie zelfs een EI in de oven "koken"quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:46 schreef Dipstaart het volgende:
Twee eieren proberen te koken zonder water in de pan... :|
Dat is een feit, ik weet ook uit ervaringquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijft
de Turk waar mijn ouders dat hadden gekocht verkochten ook mini-paprika's. En die heeft ook pepers die er precies op lijkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef RobinOok het volgende:
Zulke grote pepers zijn nooit erg heet.
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Als kind: de eerste keer eieren koken,. Keurig het recept (dat ik een recept nodig had geeft al aan hoe goed ik het principe snapte) gevolgd maar elke keer als ik een eitje tikte bleek heb van binnen nog snotterig te zijn. Tot mijn moeder de gouden tip gaf dat je het water moet laten koken terwijl de eieren erin liggen, niet het water aan de kook brengen, eieren erin en dan de pit laag zodat ze maar wat liggen te dobberen in afkoelend water.![]()
Bij mij werkte dat toch echt niet destijds.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..
moet je dan wel even een UUR geduld hebben
Ik hou het water altijd net tegen het kookpunt aan. Maar dat is geen blunder dus verder offtopic.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :pquote:Op zondag 20 februari 2011 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.
Dat klopt. Maar dat is geen enkel probleem.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :p
ook gedaan ja. Het uitdoen was echter nog geen probleem. Het indoen dag erna welquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
Dat heb ik ook regelmatig gehad met soep (of melk e.d.) in de magnetron (gewoon op magnetronstand). Ik blijf er tegenwoordig maar gewoon bijquote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de magnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje de oven daarvoor had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..quote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de combimagnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje daarvoor de oven had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Dat dacht ik ook alquote:Op maandag 21 februari 2011 12:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Nog niet eens zo lang geleden...:
Lekker bij de viskraam ca 400 gram kibbeling gehaald, voor een lekker middag-hapje.
En ik denk, ik maak die 400 gram wel even warm in de magnetron, in het zakje waar we het ook in meekregen. Helemaal niet bij nagedacht dat er in dat zakje ook nog alumiliumfolie zit... Resultaat was een hevige stank, vieze smaak in de mond (toch even proberen hé) en dus ook ca ¤ 7,- aan vis weggegooid.
Komt door overbevissing volgens mij.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!Of is dat alleen in mijn hoofd?
Ligt eraan waar je het haalt natuurlijk héquote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!Of is dat alleen in mijn hoofd?
Ja klopt, wat mij ook opvalt.... Ik kom uit de Zaanstad, niet heel ver uit de kust. Daar kost een bakje kibbeling ook +-3 euro, heb in Nijmegen gewoond, woon nu in Utrecht. Beide steden betaal je inderdaad 4/ 4.50 Vooral Nijmegen was duurquote:Op maandag 21 februari 2011 19:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het haalt natuurlijk hé![]()
Maar inderdaad, al die moraal ridders zitten succesvol te janken waardoor de vis duur wordt. Nou valt kibbeling wel mee (tenminste bij de plek waar ik het haal, 3 euro voor een normaal bakkie, 4,50 voor groot en voor 7,50 heb je genoeg voor 3 personen)
Vooral hollandse garnalen en paling is om te janken zo duur (en in mindere mate zalm)
Argh ja, dat soort dingen. Waarom heb je trouwens niet nieuwe eieren gepakt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:03 schreef rioohhh het volgende:
Met kerst wilde ik voor het toetje een vanille sausje maken waar ik 3 eierdooiers voor nodig had, dus ik de eieren keurig netjes scheiden.. ene deel hoppa in de gootsteen en het andere deel in het pannetje.
Daarna flink heftig staan roeren maar ik zag maar geen verschil in het sausje ontstaan, wel kreeg ik (voor mijn gevoel) aardig wat schuim.. Waarop mijn moeder zei, moest je het gele deel niet in de pan gooien?![]()
Dat toetje bleek nog aardig lekker te zijn zonder vanille saus
Haha als dat geen basis is voor een goede relatie; ik had mijn vriendin spontaan ten huwelijk gevraagd als ze zo de deur opendeed!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef cinnamon_M het volgende:
Toen de bel ging stond ik dus in de deuropening met verbrande haren, een natte theedoek op mijn hoofd, een verbrande wenkbrauw en stinkend naar verkoold haar.
Je stond letterlijk "in vuur en vlam".quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Argh ja, dat soort dingen. Waarom heb je trouwens niet nieuwe eieren gepakt?
Mijn allerergste blunder heb ik volgens mij in een eerdere versie van dit topic al genoemd:
Toenmalig vriendlief komt eten. De hele mise-en-place klaar voor een heerlijke serie tapas, het huis helemaal schoon, zelf opgetut. Nog 5 minuten te gaan voor ie zou komen, dus ik steek de oven nog even aan om er zo alvast een stokbroodje in te doen.
Nu deed mijn oven toen altijd wat moeilijk, ik moest het gas even ca 30-60 seconden laten lopen voor hij vlam vatte. Dus ik dacht in mijn "alles moet perfect zijn!" toen ik het gas open had gezet: o, nog even snel de vuilniszak voor de deur zetten. Ik kom terug en steek de oven aan.
Komt er serieus een steekvlam van 1 meter uit de oven zetten, recht mijn gezicht in. Mijn haren half weggesmeuld (mijn pony was 4 cm korter en ik had overal verbrande stukjes haar op mijn gezicht - helemaal leuk als je de dag ervoor net naar de kapper bent geweest), en mijn rechter wenkbrauw ook (ik heb nog steeds een hapje uit mijn wenkbrauw hierdoor, jaren later).
Ik ben meteen naar de badkamer gehold om te checken of ik niks serieuzer had verbrand en eventueel smeulende haren te blussen met een natte theedoek.
Toen de bel ging stond ik dus in de deuropening met verbrande haren, een natte theedoek op mijn hoofd, een verbrande wenkbrauw en stinkend naar verkoold haar.
Ik heb die dag ruim 5 uur in de keuken gestaan, dus had er geen zin meer in om nog langer bezig te zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Argh ja, dat soort dingen. Waarom heb je trouwens niet nieuwe eieren gepakt?
Met buitenlanse recepten moet je ook oppassen met maten als een "cup", wat dus niet hetzefde is als een "kopje". Idem dito met een "teaspoon", wat dus geen hollands theelepeltje is, maar een dessertlepel qua hoeveelheid.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:50 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde spritsen (de koekjes) maken en het recept had t over 50 cl water. Wat 500 ml is. Maar ze bedoelden blijkbaar 50 mlDus het deeg was vlokkerig (water en boter mixt nu eenmaal niet lekker) en eenmaal op de bakplaat liep het uit tot taaie pannekoekjes.
Ik heb wel vaker van dat soort blunders, maar dat komt dan meer dat de aangegeven hoeveelheid niet klopt of dat het ingrediënt toch anders is dan wat de schrijver gebruikt. Voorbeeld: Nederlandse cacao is veel sterker dan Amerikaanse cacao. Als je dezelfde hoeveelheid gebruikt krijg je ontzettende bittere koekjes.
Dat dus en er is in Nederland moeilijk aan fatsoenlijk vlees te komen. Misschien een enkele slager met liefde, maar die krijgt het standaard niet meer aangeleverd via de gewone inkoop (het "slachthuis").quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat het vlees ingevroren is geweest.
Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had een fijn espresso apparaatje,
[ afbeelding ]
Vergat de filter die tussen het bovenste deel zit en het koffiepoeder, en zette het op het vuur. Water kwam aan de kook en normaal gesproken drukt de stoom dan het water door de koffie het bovenste deel in.
Nu was er een soort van PFLAFFF geluid, en ik zag hoe de keuken een nieuw kleurtje kreeg, het stralend wit dat er net een tijdje opzat was nu gebroken witte beige vlekken met zwarte puntjes.
Ik neem zo´n potje altijd mee op vakantie en weekenden. De vorige verneukte ik met chloor dus een nieuwe gekocht. Enfin, kwijt en dus zag ik zo´n potje staan bij de Hema. Meegenomen. Ding deugde voor geen meter en heb mijn handen aardig verbrand. Stoom kwam vanonder het handvat uit,quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:00 schreef edcetera het volgende:
[..]
Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.
Filter vergeten? dan gooi je dus toch de koffie bij het water? Snap em niet![]()
Lol! Ik vond mezelf ergens ook wel schattig, geloof ik. De relatie is overigens niks geworden, maar dat lag niet aan dit incidentquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Haha als dat geen basis is voor een goede relatie; ik had mijn vriendin spontaan ten huwelijk gevraagd als ze zo de deur opendeed!
Oh, dat zou erg fijn zijn, ik ga er eens kijken! Tis volgens mij trouwens wel een bialetti (al weet ik het niet zeker), maar dan tweedehandsquote:Op donderdag 24 februari 2011 01:49 schreef tjoptjop het volgende:
Rubbertjes zijn gewoon los te krijgen, zo'n kookwinkel die bialetti verkoopt zal het wel gewoon hebben. Ook al heb je geen bialetti, zijn toch een beetje standaard maten volgens mij.
dan is het sowieso geen probleemquote:Op donderdag 24 februari 2011 03:06 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Oh, dat zou erg fijn zijn, ik ga er eens kijken! Tis volgens mij trouwens wel een bialetti (al weet ik het niet zeker), maar dan tweedehands
Dat mag nog, want toen was je kleinquote:Op donderdag 24 februari 2011 04:18 schreef Schenkstroop het volgende:
Toen ik 7 of 8 jaar oud was wilde ik ommeleten maken. En dacht dat die dingen werden gemaakt van Blueband/boter. Van die reklame weetjewel. Dus in een opwelling stond ik vroeg op en begon boter te smelten in een koekepan. In de hoop dat dat ommeletten werden. De hele keuken werd een sauna van boterlucht. Maar geen ommeletten te bekennen.
Wow, wil gelijk zo'n ding aanschaffen:quote:Op donderdag 24 februari 2011 03:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
dan is het sowieso geen probleem
edit: online bestellen kan ook, bijv http://www.koffiecenter.n(...)r-ring-3-kopjes.html
Groot gelijk, goede manier om lekkere koffie te maken. Ondanks dat ik een espressomachine heb gebruik ik em nog regelmatig. Zeker in de ochtend, lekker snel en de keuken vult zich al snel met zo'n heerlijke koffiegeurquote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Wow, wil gelijk zo'n ding aanschaffen:
http://www.koffiecenter.n(...)xpress-3-kopjes.html
Het deel wat je er bovenop schroeft, daar zit onderin een filter.quote:Op donderdag 24 februari 2011 01:00 schreef edcetera het volgende:
[..]
Is dat niet een blunder van het apparaat dan van jou of mis ik iets? heb een jaar jang koffie gezet met zo'n ding en nooit problemen gehad? Druk zou niet mogen bestaan in dat ding.
Filter vergeten? dan gooi je dus toch de koffie bij het water? Snap em niet![]()
Even verder zoeken. 27 euro is echt veel te duur..... gangbare prijs voor dat maatje van bialetti is zo ongeveer 18 euro.quote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Het beste reken je het gewoon om naar milliliters. Dan moet je ook opletten waar een boek vandaan komt, een Amerikaanse Cup, Engelse Cup en een Australische Cup zijn namelijk alle drie anders. Maar wat de theelepels betreft: dat snapt de Nederlander gewoon niet. Een theelepel is groot, ongeveer zo groot als een gebaksvorkje, en dat scheelt nauwelijks met een engelse teaspoon. Een koffielepel is een stuk kleiner, die noemen we hier vaak (incorrect) theelepel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:08 schreef edcetera het volgende:
[..]
Met buitenlanse recepten moet je ook oppassen met maten als een "cup", wat dus niet hetzefde is als een "kopje". Idem dito met een "teaspoon", wat dus geen hollands theelepeltje is, maar een dessertlepel qua hoeveelheid.
Ooit eens Irish Stew gemaakt. De stew werd in eerste instantie erg stroperig en te smaakvol. toch maar wat water bijgegooid en was uiteindelijk superlekker (als alle hoeveelheden verdubbelen wordt het enkel wat geconcentreerder)
Als je dat ding aanschaft laat je dan ook uitleggen hoe je hem schoonmaakt. Gros van de mensen in noord europa hebben geen idee en laten de filter in het bovenste deel altijd zitten, je wilt niet weten wat zich daar allemaal boven vormt aan afzettingen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 06:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
Je weet dat de rubber ringen ook los te krijgen zijn voor een paar cent, zodat je niet een heel potje hoeft te kopen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik een huisje huur in Italie koop ik daar altijd een nieuwe moko, want de rubber ring van het bovenste filter van de moko die je altijd daar in de keuken vind is altijd versteend.
Ja, dat weet ik, maar dan moet ik ook die jarenlang niet schoongemaakte moko gaan schoonmaken, en zo een ding koop jij bij de italiaanse supermarkt voor iets van 8 a 9 euro, neem hem na de vakantie mee naar huis en heb er tot nu toe altijd iemand een plezier mee weten te doen. Heb verder 2 huishoudens en in ieder huis staat er ook eentje.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je weet dat de rubber ringen ook los te krijgen zijn voor een paar cent, zodat je niet een heel potje hoeft te kopen?
heb je ook weer gelijk in.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar dan moet ik ook die jarenlang niet schoongemaakte moko gaan schoonmaken, en zo een ding koop jij bij de italiaanse supermarkt voor iets van 8 a 9 euro, neem hem na de vakantie mee naar huis en heb er tot nu toe altijd iemand een plezier mee weten te doen. Heb verder 2 huishoudens en in ieder huis staat er ook eentje.
Bedankt voor de tip, zou zonde zijn van dat apparaat.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dat ding aanschaft laat je dan ook uitleggen hoe je hem schoonmaakt. Gros van de mensen in noord europa hebben geen idee en laten de filter in het bovenste deel altijd zitten, je wilt niet weten wat zich daar allemaal boven vormt aan afzettingen.
Als ik een huisje huur in Italie koop ik daar altijd een nieuwe moko, want de rubber ring van het bovenste filter van de moko die je altijd daar in de keuken vind is altijd versteend.
Zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan met een afbakstokbrood..quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Treinhomo het volgende:
Kip in de combimagnetron bereiden:
Tijd ingesteld op 1 uur, echter vergeten de 'grill' stand te selecteren.
Gevolg: kip is een uur lang op vol vermogen bestookt met magnetronstraling. Kip kwam eruit als karton.
Haha helaas een zeer bekend verhaalquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan met een afbakstokbrood..
Nieuwe combimagnetron, bij de oude kon je na het voorverwarmen altijd direct de tijd instellen en gaan, bij de nieuwe moest je dus nogmaals het 'oven' symbooltje aantikken
8 minuten... Nog steeds behoorlijk bleek dat broodje.. Nog maar een minuut of wat erbij... Hmm, nog steeds wit. 5 minuutjes erbij nog dan maar (het was laat, en ik had een biertje op).
Op 'n gegeven moment ruik ik iets branderigs.. Deur naar de keuken open, en echt een DICHTE witte rook dringt de kamer binnen.. KUT..
Theedoek voor mn gezicht, buitendeur open, ovendeur open, nog meer rook, snel brood naar buiten gepleurt. Het leek wel een stuk steenkool
Wel lekker met schenkstroop.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Teveel panekoeken-beslag in een klein pannetje bij het gourmet-stel.. Dat ding wordt NOOIT gaar!
/learn the hard way.
Neejoh dat wil niemand meer hebbenquote:
Levensgevaarlijk mongool.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:57 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Haha helaas een zeer bekend verhaal
Laatst een biefstuk aan het bakken, zit ie opeens te roken, ik haal hem na een tijdje van het vuur af, loop ff met de pan, vliegt opeens de vlam in de panIk snel met die vlammende pan naar de kraan toe lopen en het vuur doven met de kraan
Was wel lekker warm dat dan weer wel
Ja, zoals dat restaurant dat bekend staat om zijn biefstukken, Loetje in A'dam. Bakt zijn biefstukken in de margarine. Kan echt niet he?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:10 schreef Schenkstroop het volgende:
En margarine als vet gebruiken voor bij het bakken in de koekepan (welbekende ruitjes-boter bijvoorbeeld) was ook een faal. Het kan niet veel hitte hebben en dan stinkt je hele keuken naar de olie-roet!
Of je moet de pan niet te heet laten worden en direkt bakken. Maar dan bak je geen vlees gaar hoogstens eieren. Ik zie teveel jongens dat nogsteeds doen.
Een biefstuk netjes laten ontdooien in koud water, en dan ontdekken dat het zakje lek is.quote:Op zondag 27 februari 2011 01:04 schreef fespo het volgende:
een hele goede biefstuk lekker 10min laten ontdooien in kokend water.
was vergeten dat hij dan ook gaar wordt
quote:Op zondag 27 februari 2011 14:23 schreef henkde_j het volgende:
Een curryfles die over de datum was openen in mijn net geschilderde kamer![]()
Dikke knal en een rode streep van een meter of 3 over mijn plafond![]()
Ow, dat heb ik ook een keer gehad.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:41 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb laatst het vuur aan laten staan na het koken. Pan eraf gehaald, ben gaan eten maar de pit dus aangelaten, uur later kwam ik beneden en het meurde nogal.
Ik ook, en ook wel eens met de (lege) pan nog op het vuur.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ow, dat heb ik ook een keer gehad.
Vetreep I.P.V vetbol.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:50 schreef henkde_j het volgende:
Dat wat je ziet op de tweede foto zou ik ook eerder in de boom hangen voor de vogeltjes ipv zelf opeten
Als ik de foto van de Rettich zie wordt ik bang van je.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:29 schreef RobinOok het volgende:
Ik maak gelukkig niet veel blunders, of ik vergeet ze gewoon weer snel, dat kan ook. Maar vandaag kwam ik het bewijs tussen mijn foto's tegen. Oja, dacht ik, dat was wel erg stom toen ja. De eerste keer dat ik turnip cake ging maken ontdekte ik dat ik geen rijstmeel in huis had, alleen maar kleefrijstmeel. En in plaats van eerst even te googelen (dan had ik wel beter geweten) ging ik gewoon verder en gebruikte het kleefrijstmeel. Nou, ik kan je nu dus uit eigen ervaring vertellen: da werkt nie!
[ afbeelding ]
Mengsel stijfde niet op en bakken ging ook niet.
Later nog eens gedaan met gewoon rijstmeel en toen ging het precies zoals het moest:
[ link | afbeelding ]
Homemade Turnip Cake
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik de foto van de Rettich zie wordt ik bang van je.
http://www.flickr.com/photos/fotoosvanrobin/5488909606/#/
Probeer eens te pissen daarna... Dat is een nachtje wijdbeens slapen...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Na het pepers snijden of het peper eten?quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:45 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Probeer eens te pissen daarna... Dat is een nachtje wijdbeens slapen...
Pepers snijden, handen denken goed gewassen te hebben, verder koken, even pissen, ontdekken dat je je handen NIET goed hebt gewassen,...quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na het pepers snijden of het peper eten?
Handen wassen helpt nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 15:03 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Pepers snijden, handen denken goed gewassen te hebben, verder koken, even pissen, ontdekken dat je je handen NIET goed hebt gewassen,...
Wel als jij ook staand plastquote:
Nou ik wilde koekjes versieren en ik heb een silliconen UFO gekocht (zo ziet het eruit) die in de magnetron kan. Je doet er 2 blokjes chocola in, zet het even in de magnetron en dan zet je het spuitmondje erop en kan je versieren. Dat was tenminste het idee. Helaas stond er niet bij hoe lang het erin moest en heb ik sinds 2 maanden pas een magnetron die ik voornamelijk voor popcorn gebruik. Maar ik ben erachter dat 2,5 minuut op volle kracht toch íets te lang is voor gesmolten chocola.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:57 schreef Erasmo het volgende:
Waarom doe je dan ook chocolade in de magnetron?
LOLquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou ik wilde koekjes versieren en ik heb een silliconen UFO gekocht (zo ziet het eruit) die in de magnetron kan. Je doet er 2 blokjes chocola in, zet het even in de magnetron en dan zet je het spuitmondje erop en kan je versieren. Dat was tenminste het idee. Helaas stond er niet bij hoe lang het erin moest en heb ik sinds 2 maanden pas een magnetron die ik voornamelijk voor popcorn gebruik. Maar ik ben erachter dat 2,5 minuut op volle kracht toch íets te lang is voor gesmolten chocola.
Hoe?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:17 schreef MultiBanaan het volgende:
Gisteren een kip uiteen laten spatten in de oven, vraag me niet hoe
Het is een combi-apparaat dus oven en magnetron, ik zat er met mn gedachten niet bij dus deed ik de magnetron ook aanquote:
*trapt open deur in...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:51 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Het is een combi-apparaat dus oven en magnetron, ik zat er met mn gedachten niet bij dus deed ik de magnetron ook aan
BAM kip ontploft
Vallende vogels...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt veroorzaakt door de microgolf, die maakt het water tot stoom in de kip en dan plof. Vriend van me zat bij de marine en als die een flinke sweep maakten met de Radar dan wilden er nog al eens meeuwen die te dicht bij het schip kwamen ontploffen omdat de Radar microgolven de meeuw direct in stoom omzet.
Nee, vogels die veranderen in een wolk paarse mist en veren.quote:
ah, jammer. Anders vers vlees voor de barbecue!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, vogels die veranderen in een wolk paarse mist en veren.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt veroorzaakt door de microgolf, die maakt het water tot stoom in de kip en dan plof. Vriend van me zat bij de marine en als die een flinke sweep maakten met de Radar dan wilden er nog al eens meeuwen die te dicht bij het schip kwamen ontploffen omdat de Radar microgolven de meeuw direct in stoom omzet.
Ninja-Edit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:28 schreef Fixers het volgende:
Ik ken wel het verhaal dat de magnetron is uitgevonden door onderzoekers die bezig waren met een nieuwe radar en merkten dat hun chocolade repen waren gesmolten. Maar dat het zó heftig is.
Zelf wel eens een pakje boter laten ontploffen in de magnetron. Je kent dat wel: boter vergeten uit de koelkast te halen. Op het moment zelf dan maar in een botervloot en dan eventjes in de magnetron op laag vermogen. Hoor ik een flinke plof en druipt de boter van de bovenkant naar beneden en zit er een flinke krater in de boter zelf. Ik vermoed dat de rvs botervloot er een handje in gehad heeft, met concentreren van de microgolfen.
In de praktijk ook:quote:Op zondag 20 februari 2011 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan in theorie zelfs een EI in de oven "koken"
Je had het misschien kunnen herinterpreteren als een soort Italiaanse soep.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
In de praktijk ook:
Eieren bakken in de oven
Ik was een keer bezig met een vrij bewerkelijke pastasaus. Met zeevruchten, creme fraiche, was lekker aan het sudderen, zou erg lekker worden. Toen moest ik de (verse) pasta afgieten, pakte de pan zonder pannenlap, brand mijn klauwen en laat de pan vallen. Alle pasta inclusief kookvocht door mijn lekkere saus, kon alles weggooien.
Bier doe je er ook niet in voor de alcohol, maar voor de gistsmaakquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:29 schreef Soohr het volgende:
Ik heb tijdens mijn rondreis in Australië vrij veel gekookt in een dutchoven,
grote pan die je gewoon zo in het vuur kon zetten.
stoofpotten waren heel snel klaar, was zo heet dat water bijna direct ging koken als je de pan in het vuur zette.
Dit ging allemaal eigenlijk altijd wel goed. totdat we opeens mensen brood in zo'n pan zagen bakken. Dat wilde wij ook.
In de supermarkt brooddeeg gehaald, hoefde eigenlijk alleen maar wat water en zout bij,
maar om het goed te laten rijzen eigenlijk ook wat bier. Zaten we alleen zonder bier, maar met whisky zou dat ook wel gaan.
Vuurtje gestookt (overdag terwijl het 35 graden was), een mooie deegbal van alle spullen gekneed en in de pan gelegd, pan in het vuur gezet en dan zou het brood in 30 minuten helemaal gaar zijn.
Na 5 minuten komt er een beetje rook onder de deksel vandaan, maar dat zou vast zo horen.
na 10 minuten komt er wel heel veel rook onder vandaan,
deksel eraf gehaald. Ligt er 1 grote verkoolde bal in. Het was iets te heet.
Wat bleek nou,
je graaft een klein kuiltje in de grond, net ietsjes groter dan de oppervlakte van je pan,
na het opstoken van het vuur haal je er wat gloeiend hout uit, bedek je de bodem van je gat mee,
je zet de pan erop en bovenop de deksel leg je ook wat kooltjes,
Dit laat je 30 minuten staan en dan heb je een heerlijk broodje,
al rijst je deeg niet echt goed door de whisky
niet geprobeerd is altijd mis geschoten,quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:15 schreef _Loki het volgende:
[..]
Bier doe je er ook niet in voor de alcohol, maar voor de gistsmaak
Whisky in brood, nog nooit gehoord
En waar denk je eigenlijk dat whiskey van gemaakt wordt? Juist, graan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:15 schreef _Loki het volgende:
[..]
Whisky in brood, nog nooit gehoord
Vroegah, toen in bier nog altijd gist zat deed je bier bij het brood om het te laten rijzen, modern gepasteuriseerd en gefilterd pils bevat geen gisten meer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:15 schreef _Loki het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |