Koken zonder broek aan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:44 schreef Redskillz het volgende:
ik heb laatst mijn ballen gebrand aan het fornuis...
Ik heb ook een keer een gekookt ei laten aanbrandenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:45 schreef 0546timm het volgende:
3x Proberen een ei te koken en het 3x laten mislukken omdat ik 3x niet goed op de tijd heb opgelet!
En nu heb ik dus drie keer 3 gezegd.![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:56 schreef Duvel het volgende:
Spinazietaart met filodeeg in een vorm gemaakt, pokkewerk. Wil ik de taart in de oven zetten, flikkert de bodem uit de taartvorm.
Opgeruimd en pizza besteld.
Haha die ken ikquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:58 schreef Karina het volgende:
Pizza in de oven, zat helaas nog zo een rond stuk plastic onder, stinken dat het deed...
Roomboter was keihard, ik dacht, ik zet het heel even in de magnetron, vergeten dat het papiertje om de roomboter een soort aluminiumfolie is, vonken dat het deed...
Lol, die wil ik wel zienquote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:02 schreef Stokstaart het volgende:
Er was laatst toch ook een topic van iemand die 'alleen even de oven moest aanzetten' voor zn pa die 3 uur bezig was gemaakt met lasagne.
Bleek er ook een laag vershoudfolie overheen te zitten
Die ken ik ook! Broodjes afbakken op 220, ging prima. Daarna nog trek in 2 broodjes, dus nog een keer de combi aan, deze keer vergeten combi stand te doen en dus 12 minuten op 1000 watt. 2 Klompjes kool en een rook! Daarna combi magnetron weg kunnen gooien.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Treinhomo het volgende:
Kip in de combimagnetron bereiden:
Tijd ingesteld op 1 uur, echter vergeten de 'grill' stand te selecteren.
Gevolg: kip is een uur lang op vol vermogen bestookt met magnetronstraling. Kip kwam eruit als karton.
Ok.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wilde stukjes tomaat samen bakken met een ei. Dus ik zo eerst die stukjes tomaat erin, beetja aanbakken, en daarna zo dat ei eroverheen. Maar dat ei duwde dus alle stukjes tomaat naar de zijkant!
Licht aangebakken vlees kun je gewoon marineren hoor. Gaat zelfs nog sneller als het enigszins opgewarmd is...dus juist een goede tip als je weinig tijd hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:43 schreef MultiBanaan het volgende:
Was dus zo aan het koken vandaag, gooi ik al het vlees gelijk in de pan en laat het lekker bakken. Kijk ik 5 minuten later op het pakje () Staat er: vlees eerst 5 minuten in de marinade leggen
Ik dus zo van: kut. Heb ik gewoon het half gebakken vlees nog maar even gemarineerd
Wat zijn jouw blunders achter het fornuis?
Grappig, want kaneel kan best leuk smaken. Ik heb een keer moussaka gemaakt, en daar zat ook kaneel doorheen. Ik vond het erg apart toen ik het recept las, maar het smaakte prima!quote:Op zondag 9 januari 2011 17:14 schreef DuranK het volgende:
Ik was lekkere spaghetti saus aan het makenDus ik ga zo'n halve kilo gehakt lekker kruiden. Italiaanse kruiden, peper en zout en als laatste een flinke dosis paprika poeder. Waarbij ik er dus halverwege achterkwam dat het kaneel was
![]()
Ik probeerde het nog goed te maken door het met andere smaken te neutraliseren maar ik heb dus de hele pan saus weg kunnen gooien
Ik ook, 8 uur later.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:40 schreef VBlom het volgende:
Ik dus een diepvries pizza in de oven doen, haal ik hem er te laat uit.
De rook en hitte zorgde ervoor dat de buitenkant (wit) helemaal zwart was van de roet en verbranding, kreeg je niet schoongemaakt. En binnen stonk die nogal, ook na lange tijd.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:24 schreef caffeinjunk het volgende:
Wat gebeurt er dan voor mytisch iets dat je de oven kan weggooien als het te lang erin heeft gezeten behalve dat de pizza een beetje zwartgeblakerd zal zijn?
Gordon Ramsey, jij hier?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:44 schreef Redskillz het volgende:
ik heb laatst mijn ballen gebrand aan het fornuis...
quote:Op maandag 10 januari 2011 00:35 schreef FeestBoek het volgende:
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. Oven aanzetten, pizza erin. Op gegeven moment begon er iets te stinken, dus ik trek de oven open: ligt er een vol pak koekjes in, helemaal weggesmolten met plastic en al
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. In de vriezer gekeken, kilo shoarma eruit. Geen idee hoe ik dat ooit snel ontdooid krijg, dus dan maar in aluminiumfolie wikkelen en in de koekenpan. Even buiten een sigaret roken, kom ik terug, staat de gehele keuken onder de dikke rook en gaat het brandalarm af![]()
Ik ben niet zo'n kookheld s'nachts
Jammer dat je huis niet in de fik is gevlogen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:56 schreef Dartanion het volgende:
Kroket in de frituur gooien, nog even snel de hond uit willen laten en jezelf buitensluiten....
Gevolg;
Ik moet inbreken in mijn eigen huis. Waar ik niet erg goed in was..
Via de brievenbus moest ik met een tak/stok de klink naar beneden duwen maar dat was lastiger dan het klinkt..
Gevolg;
frituurvet kon weggegooid worden, kroket was helemaal leeg gelopen, een enorme rookontwikkeling in het huis.
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:33 schreef isildur1 het volgende:
[..]wie legt er nou koekjes in de oven
.
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik had avondeten gekookt, en daarna wilde ik alvast even eitjes koken voor door de sla die ik de volgende ochtend mee moest nemen. Dus ik die eieren zachtjes opgezet terwijl ik alvast ging eten in de andere kamer, leuke film op tv, eieren finaal vergeten tot de rookmelder afging. Keuken blauw van de rook, eieren ontploft, pan heb ik weg kunnen gooienquote:Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oud huisgenoot van me kreeg het voor elkaar eieren te laten verbranden terwijl hij ze kookte
Dit overkomt de 'meesten' 1 keer... Hem minimaal 3 keerquote:Op maandag 10 januari 2011 17:35 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik had avondeten gekookt, en daarna wilde ik alvast even eitjes koken voor door de sla die ik de volgende ochtend mee moest nemen. Dus ik die eieren zachtjes opgezet terwijl ik alvast ging eten in de andere kamer, leuke film op tv, eieren finaal vergeten tot de rookmelder afging. Keuken blauw van de rook, eieren ontploft, pan heb ik weg kunnen gooien
Dat is wel een beetje kansloos danquote:Op maandag 10 januari 2011 17:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit overkomt de 'meesten' 1 keer... Hem minimaal 3 keer
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:52 schreef Elvi het volgende:
Geen blunder van mezelf, maar wel van mn oom.
Zijn vrouw bakte vroeger alles in de Croma. Toen zij een weekje weg was wilde mn oom patat bakken voor hem en zn zoon. Hij kocht een frituurpan (back in the day een gadget) en inderdaad... pleurde er wat pakjes Croma in.
Nee ik geloof niet dat de patatjes zo goed gelukt waren
Briljant. Dat sommige mannen een absolute ramp in de keuken zijn, ok. Maar Croma in de frituur gooien is toch wel een nieuw dieptepuntquote:Op maandag 10 januari 2011 22:52 schreef Elvi het volgende:
Geen blunder van mezelf, maar wel van mn oom.
Zijn vrouw bakte vroeger alles in de Croma. Toen zij een weekje weg was wilde mn oom patat bakken voor hem en zn zoon. Hij kocht een frituurpan (back in the day een gadget) en inderdaad... pleurde er wat pakjes Croma in.
Nee ik geloof niet dat de patatjes zo goed gelukt waren
broodje ook neem ik aan?quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die ken ik ook! Broodjes afbakken op 220, ging prima. Daarna nog trek in 2 broodjes, dus nog een keer de combi aan, deze keer vergeten combi stand te doen en dus 12 minuten op 1000 watt. 2 Klompjes kool en een rook! Daarna combi magnetron weg kunnen gooien.
Het leverde een geweldig topic op.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:44 schreef Staal het volgende:
Leuk topic!
Ik ben een keer een hele middag en avond bezig geweest met een veel te uitgebreide lasagna.
Wijntje erbij en nog een en het duurde maar. Uiteindelijk straalbezopen geworden en zonder eten naar bed gegaan.
Volgende dag kwam die lasagna op tafel. Iedereen een paar hapjes en bomvol.
Het was lekker maar veel en veel te machtig. Nooit meer gemaakt.
Elke post een glas wijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het leverde een geweldig topic op.
quote:
wij hebben een rvs pizzaschep daarvoor..quote:Op maandag 10 januari 2011 14:41 schreef minilot het volgende:
Ik heb een elektrische pizza-oventje:
[ afbeelding ]
Er horen twee flinterdunne houten spatels bij, waarmee je je pizza op de steen kunt scheppen. Die spatels blijken het niet leuk te vinden om onder het deksel te blijven liggen als het ding opwarmt: na een kwartier op 400 graden (dat is héét!) vergaan ze blijkbaar tot zwart houtskoolgruis.Ik vond het oventje al zo flink walmen!
![]()
Enfin, nieuwe spateltjes besteld bij de fabrikant..
Vergeet ik ze er bij de eerstvolgende keer pizzabakken gewoon wéér uit te halen!
Tegenwoordig gebruik ik gewoon maar stukjes karton, die ik weggooi na gebruik.
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:02 schreef Ewelina het volgende:
Pizza in de combimagnetron gedaan en vergeten de ovenstand aan te zetten. Was geen succes.
En een keer gehad dat het dekseltje van de pepermolen schoot net op het moment dat ik een beetje peper wilde toevoegen aan de pastasaus. Explosief sausje
Juist.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:20 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Oftewel gewoon pizzatje in de magnetron?
ooooh, bahquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.
Ze kunnen niet koken en weten niet hoe die combimagnetron werkt dus de bevroren pizza gaat erin en komt er ontdooid uit.
Eet smakelijk.
Ik weet ook niet hoe zo'n ding werkt omdat ik het zelf een oven in huis heb.
Maar ik eet zoiets van ellende dan maar zonder morren op, geen discussie. Mijn partner trok het echt niet toen hij het voorgeschoteld kreeg. Ze vonden hem maar lastig..
quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders eten standaard zo hun pizza. Serieus, ik verzin het niet.
Ze kunnen niet koken en weten niet hoe die combimagnetron werkt dus de bevroren pizza gaat erin en komt er ontdooid uit.
Eet smakelijk.
Ik weet ook niet hoe zo'n ding werkt omdat ik het zelf een oven in huis heb.
Maar ik eet zoiets van ellende dan maar zonder morren op, geen discussie. Mijn partner trok het echt niet toen hij het voorgeschoteld kreeg. Ze vonden hem maar lastig..
Doen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:55 schreef Staal het volgende:
Wrs. is het een eigen topic waard, ouders die niet kunnen koken en wat at je dan.
Dat ken ik doen mijn schoonouders ook altijd, ook al een keer gehad dat ik de koekjes heb afgefiktquote:Op maandag 10 januari 2011 00:35 schreef FeestBoek het volgende:
-Midden in de nacht na een avondje drinken gigantische honger krijgen. Oven aanzetten, pizza erin. Op gegeven moment begon er iets te stinken, dus ik trek de oven open: ligt er een vol pak koekjes in, helemaal weggesmolten met plastic en al
Auw...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:46 schreef Stokstaart het volgende:
In slaap vallen met kaassoufflés in de frituurpan is ook geen goed idee
boeiend.. gewoon langer laten doorkokenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:43 schreef Stefan het volgende:
Oke, in de kip tandoori moet 300 ml water en geen 800 ml
Is de 2e keer dat ik t fout doe geloof ik
pure de tomate.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:42 schreef tisikke het volgende:
Op vakantie in zuid frankrijk, jaren geleden huisje gehuurd en zin in spaghetti.
Dus vol goede moed naar de supermarche op zoek naar tomatenpuree,
wel eens op zoek geweest in zo een grote winkel naar een klein blikje en geen woord frans spreken.
Afijn halve winkel door en hoera gevonden, dus naar huis en aan de kook, rook heerlijk, maar na de eerste hap vlogen de vlammen uit je neus. was het een soort van rode peperpuree of zo
Iets met ezels en stenen...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:41 schreef minilot het volgende:
Ik heb een elektrische pizza-oventje:
[ afbeelding ]
Er horen twee flinterdunne houten spatels bij, waarmee je je pizza op de steen kunt scheppen. Die spatels blijken het niet leuk te vinden om onder het deksel te blijven liggen als het ding opwarmt: na een kwartier op 400 graden (dat is héét!) vergaan ze blijkbaar tot zwart houtskoolgruis.Ik vond het oventje al zo flink walmen!
![]()
Enfin, nieuwe spateltjes besteld bij de fabrikant..
Vergeet ik ze er bij de eerstvolgende keer pizzabakken gewoon wéér uit te halen!
Tegenwoordig gebruik ik gewoon maar stukjes karton, die ik weggooi na gebruik.
Mooie tijd. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:46 schreef Bienelientjee het volgende:Dinertje uitgestippeld met alle ingredienten en een complete tijdsplanning....en dan alsnog de boel niet goed gepland hebben. Van 4 uur 's middags bezig, tot eindelijk om 9 uur 's avonds het toetje op tafel stond!
? waren de verse eieren na een paar dagen al aan het rotten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Mooie tijd. Niks mis mee.
Met dingen in theedoeken op tafel leggen en vergeten heb ik ook ervaring ja. Niet met breekbare dingen, maar met gewassen cherrytomaatje of zo. Hoppa, allemaal door de keuken. Ergste was ooit vroeger, heel vroeger toen ik een vriendje had waar ze thuis kippen hadden. Hij zou me op een avond naar huis brengen en ik nam wat eitjes mee, voorzichtig in mijn sjaal gewikkeld in het handschoenenkastje gelegd en bij het afscheid nemen uiteraard compleet vergeten. Arme moeder van vriendje die een paar dagen later de sjaal uit het handschoenenkastje trok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:20 schreef Miendientje het volgende:
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die teltWisten ze dat jij het was?
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Zeker![b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
We zijn snel weg gegaan. We hadden al ingepakt (vandaar dat we niet meer bij de pannen en het gasbrandertje konden) en we waren aan het wachten op onze lift.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
![]()
Die teltWisten ze dat jij het was?
Van 1 hap koek met zout? of heb je die hele koek na binnen geschoven terwijl die vies wasquote:Op maandag 24 januari 2011 17:01 schreef ieris het volgende:
Haha ben toch blij om te lezen dat ik niet de enige ben, staan een hoop herkenbare dingen tussen. Bedenk me er net nog 1, niet echt koken, maar op mijn werk (bij een bakker) had ik een eierkoek in de pauze. Was in de veronderstelling dat ik er suiker op had gedaan, bleek dus dat ik er zout op had gedaan. Mennn wat smerig, ben echt de hele middag misselijk ervan geweest!
Nee, want daar zit een gebruikershandleiding bij.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Wat een sukkels zijn jullie zeg.
Zeker ook drama als je een ikeakastje in elkaar moet schroeven?
Nope, het Ikea Diploma heb ik al lang en breed gehaald. Onze nieuwe keuken is zelfs door ons in elkaar gezet en gemonteerd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Dit is een onwijs leuk topic. Verneuk het niet want dan schiet je je eigen perfectie keihard voorbij.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.quote:Op maandag 24 januari 2011 04:23 schreef tjoptjop het volgende:
Had een keer een dag vrij en besloot eens een lekkere grote pan bouillon te trekken. Alle spullen gekocht (groentes, kruiden, schenkel, vlees e.d.) en heeft de hele dag heerlijk op het vuur gestaan. Enfin, zo tegen een uurtje of 7 's avonds vond ik het wel welletjes en begon met de vervolgwerkzaamheden. Dus ik op automatische piloot de bouillon afgieten en je raad het al, de ingrediënten lagen verlept in m'n vergiet en de bouillon was door de afvoer gelopen
k vind um wel sterk hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:53 schreef pen-guin het volgende:
Dit is serieus kut:
[..]
De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Erasmo het volgende:
Net linzensoep gemaakt, maar de linzen wilden niet goed uit elkaar vallen.
Nou dan maar even vals spelen met de staafmixer alleen moet je dan niet vergeten het laurierblad eruit te halen
Dat is inderdaad niet slim, en zal wel lekker ruikenquote:Op woensdag 2 februari 2011 01:58 schreef cinnamon_M het volgende:
O en: een plastic spatel in de pan laten zitten. Ook leuk.
Haha, heb toen ik jong was wel eens zoiets met pasta gehadquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik
En toen was de pan net iets te zwaar en dacht je dat het slim was om de pan met je gehele lichaam even te ondersteunen voordat de hele boel je uit de handen gaat vallen...nee, was dus geen goed idee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik
Ik hoop voor je dat je echt uit 2012 komt..quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:01 schreef summer2bird het volgende:
Net ovenfriet gegeten (mag de fritteuse niet gebruiken als ouders er niet zijn) Had bij nader inzien wel wat minder zout er overheen moeten doen
Heeft het gewerkt?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend![]()
deed echt verrot pijn, twee dagen later had ik blaren, vet sexy
quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Jezus, wat voor maat trui heb jij dan als daar een hele pizza in kan schuiven?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend![]()
Ik droeg een top met een waterval-neklijn. In maat S. Wat voor kleding draag jij dan dat er niet een beetje gesmolten kaas en wat stukjes paprika tussen jou en je trui passen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef fotostarter het volgende:
Jezus, wat voor maat trui heb jij dan als daar een hele pizza in kan schuiven?
Oh bloody hellquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:12 schreef MissHobje het volgende:
Oh bloody hell![]()
!
werd het nog wat met date ?
sjees zeg, wat een slampamperquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"
Hmmm, was er toch nog iets positief aan dat ongelukje. Je wist meteen wat je aan je date had: niks.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Neuh. Het was ook niet mn type denk ik achteraf. Toen het gebeurde bleef hij aan de tafel met zn telefoon zitten spelen en pizza eten "want ja ik dacht ik kan toch niks voor je doen" terwijl ik snel onder de douche ging, maar vervolgens later wel tegen anderen zo opscheppen "dus ik zeg, metéén lauw douchen, niet koud, LAUW"
Precies, grote bek maar slap in de ruggegraat. Dus ook al was ik op die avond helemaal vanquote:
Die gaat het maken bij de vrouwtjes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Sorry, mijn reactie klonk/leek neerbuigend. Dit was echter niet zo bedoeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik droeg een top met een waterval-neklijn. In maat S. Wat voor kleding draag jij dan dat er niet een beetje gesmolten kaas en wat stukjes paprika tussen jou en je trui passen?
die papiertjes :/quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ik had een pan met water en een pan met blok gehakt opgezet (gehakt was nog half bevroren). Gehakt (gelukkig) op een laag vuur. In de tussentijd even snel scheren.
Kom ik beneden; blijkt het papiertje wat altijd onder het gehakt ligt ook in de pan te zitten. Onder het vlees. Het vlees was zelfs al bruin aan het bakken.
Papier maar snel weg gehaald.
PS. Ja, het eten werd lekker!![]()
Het is geen papier maar een soort maandverbandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die papiertjes :/
waar zijn die eigenlijks goed voor
Omdat het vlees ingevroren is geweest.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom drijft t gemiddelde supermarkt gehakt dan bijdens t braden als NOG de pan uit? :|
Omdat je teveel tegelijk in een te koude pan bakt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waarom drijft t gemiddelde supermarkt gehakt dan bijdens t braden als NOG de pan uit? :|
Komt bekend voorquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:35 schreef summer2bird het volgende:
Een van mijn vader: vanavond had mijn vader gekookt. Biefstuk, sla, aardappelschijfjes, verder had hij 2 dingen die verdacht veel op mini-paprika leken, hij ze lekker vullen met brie en tomaat, neem ik er vanavond een enorme hap van, bleken het gewoon pepers te zijn
Klassiekertjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijftquote:
je kan in theorie zelfs een EI in de oven "koken"quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:46 schreef Dipstaart het volgende:
Twee eieren proberen te koken zonder water in de pan... :|
Dat is een feit, ik weet ook uit ervaringquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijft
de Turk waar mijn ouders dat hadden gekocht verkochten ook mini-paprika's. En die heeft ook pepers die er precies op lijkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef RobinOok het volgende:
Zulke grote pepers zijn nooit erg heet.
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Als kind: de eerste keer eieren koken,. Keurig het recept (dat ik een recept nodig had geeft al aan hoe goed ik het principe snapte) gevolgd maar elke keer als ik een eitje tikte bleek heb van binnen nog snotterig te zijn. Tot mijn moeder de gouden tip gaf dat je het water moet laten koken terwijl de eieren erin liggen, niet het water aan de kook brengen, eieren erin en dan de pit laag zodat ze maar wat liggen te dobberen in afkoelend water.![]()
Bij mij werkte dat toch echt niet destijds.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..
moet je dan wel even een UUR geduld hebben
Ik hou het water altijd net tegen het kookpunt aan. Maar dat is geen blunder dus verder offtopic.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :pquote:Op zondag 20 februari 2011 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.
Dat klopt. Maar dat is geen enkel probleem.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :p
ook gedaan ja. Het uitdoen was echter nog geen probleem. Het indoen dag erna welquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
Dat heb ik ook regelmatig gehad met soep (of melk e.d.) in de magnetron (gewoon op magnetronstand). Ik blijf er tegenwoordig maar gewoon bijquote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de magnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje de oven daarvoor had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..quote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de combimagnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje daarvoor de oven had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Dat dacht ik ook alquote:Op maandag 21 februari 2011 12:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Nog niet eens zo lang geleden...:
Lekker bij de viskraam ca 400 gram kibbeling gehaald, voor een lekker middag-hapje.
En ik denk, ik maak die 400 gram wel even warm in de magnetron, in het zakje waar we het ook in meekregen. Helemaal niet bij nagedacht dat er in dat zakje ook nog alumiliumfolie zit... Resultaat was een hevige stank, vieze smaak in de mond (toch even proberen hé) en dus ook ca ¤ 7,- aan vis weggegooid.
Komt door overbevissing volgens mij.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!Of is dat alleen in mijn hoofd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |