Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:11 |
Ja ehh, ik zit via mobiel. ![]() | |
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:11 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:11 |
Dan post je later de OP maar ![]() | |
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:13 |
Lol. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:13 |
Smoesjes ![]() | |
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:13 |
Vanaf Maandag gaat er DDM-1 in de sneltrein Breda/Dordrecht-Amsterdam rijden, net als de IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad/IC Schiphol-Weesp-Lelystad. Ik zal straks de omlopen van DDM-1 ff uittypen. | |
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:14 |
Bekiek 't, ik ga dexter kijken. | |
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:14 |
DDM-1 rules | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:14 |
![]()
![]() | |
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:16 |
![]() | |
Zyron | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:21 |
Nog bedankt voor de emmer thee, Crientj ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:23 |
Doe geen moeite, die zit Dexter te kijken. Op haar mobiel. ECHT WAAR HOOR! ![]() | |
Fixers | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:23 |
Ik vond dat het: "NEE! Ga maar klagen bij de NS-Balie! ![]() ![]() ![]() | |
Zyron | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:23 |
Plenty other ways to stalk her, hm. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:26 |
Ik heb ook zowat heel seizoen 5 van Dexter op m'n Desire gekeken hoor ![]() | |
Zyron | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:30 |
Als Kioskmedewerker moet ik hier toch even op reageren. Wij hebben eergisteren in de mail de voorwaarden voor de actie gekregen en daar staat niets vermeld over maandkaarten, dus ik kan me ergens voorstellen dat de medewerker of medewerkster in kwestie hier niet mee akkoord ging. Wel ben ik het met je eens dat dit op een nette manier afgehandeld had moeten worden. Personeel dient immers ten allen tijde vriendelijk te blijven en nooit een discussie aan te gaan, tenzij het om een 1e medewerker of een unitleider gaat. Wat dat betreft heb je wel alle recht om een klacht in te dienen en ik zou dit ook gewoon doen. Krijg je wellicht een bonnetje voor gratis warme drank en excuses. Een schrale troost achteraf, maar onvriendelijke personeelsleden (en ik zal nooit beweren dat Servex die niet heeft) mag best op zijn plaats gezet worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:34 |
Ik bestelde vanmiddag in Ede-Wageningen een kop koffie bij een Kiosk-meid die mij al zeker 200 keer gezien heeft de afgelopen 2 jaar, en die zei eerst gewoon "1,90" Maar toen ik zei dat ik een maandkaart had was het goed. Ze deed nog wel een beetje moeite om het te controleren, maar meer ook niet. Daar is men in elk geval wel op de hoogte van de actie ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:45 |
Hoi, DDM zelf doet me niet zoveel, maar het ligt wel heerlijk op het spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:49 |
DDM is kut, hoe heerlijk het ook op het spoor ligt. Het ligt vast nog heerlijker op de bodem van de Stille Oceaan ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:00 |
Maar ja, zie het daar maar eens te krijgen! ![]() | |
Temlin | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:01 |
Of de belgen er zo blij mee zijn weet ik niet, ze hebben nog steeds het recht op overpad in Nederland. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:02 |
| |
Zyron | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:08 |
Hm, dan weet ik het ook even niet. Zal maandag nog es kijken. ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:15 |
Nu op Veronica: Top Gear. Een race van auto, motor en... stoomlocomotief. Londen naar Edinburgh, over de routes zoals in 1949. Ook oldtimers dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:19 |
Woo gaaf ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:24 |
kwartiertje reclame..... | |
Temlin | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:33 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:33 |
![]() | |
V2 | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:35 |
Ohja, die EP is tof. Al was 't maar om Clarkson te zien kolenscheppen ![]() ![]() | |
Temlin | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:37 |
Nog gefeliciteerd met je verjaardag. | |
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:37 |
En Hammond te zien janken op die motor ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:48 |
Jammer ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 22:57 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:10 |
![]() id zeg ![]() Hoe veel eerder was May nou in die bar dan Clarkson? Zal niet veel meer dan een paar minuten geweest zijn ![]() | |
Christiaan | zaterdag 8 januari 2011 @ 09:52 |
Servexsurvey in de mailbox over vis op het station. Denk dat ze een visketen willen beginnen, allerlei vragen over wat voor soort vis je lekker lijkt en zo. | |
V2 | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:32 |
Nou, liever niet ![]() ![]() | |
Ireyon | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:43 |
Van de geur van verse kaasbroodjes wordt 'k nu anders ook al niet bepaald blij ![]() ![]() | |
Christiaan | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:45 |
Ze vroegen onder meer naar Sushi ![]() | |
Crientj | zaterdag 8 januari 2011 @ 11:17 |
Tiny tokio dus, ![]() Nog maar 2 afleveringen te gaan tot de fonale van s02 ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:37 |
Welnee ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 8 januari 2011 @ 13:48 |
Maar ze kunnen de aankomst van allenbij wel lekker monteren dat het heel spannend lijkt terwijl May net zo goed al 2 uur had kunnen zitten pimpelen. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 13:52 |
Ja tuurlijk ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 8 januari 2011 @ 13:54 |
Ik vond die Bolivia aflevering ook heel tof hoor. Dat Hammonds auto van de duin aflazert ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 8 januari 2011 @ 13:54 |
Wij hadden gisteren gewoon 2 papiertjes liggen met daarop de exacte voorwaarden. Volgens mij waren die binnengekomen via de VAR (computer voor kaartverkoop), maar natuurlijk heeft niet elke Kiosk een VAR staan. | |
Zyron | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:42 |
Hebben wij niet nee, maar gewoon mailtje van commercie met de nodige info. | |
Temlin | zaterdag 8 januari 2011 @ 15:21 |
Zie: http://www.sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/ns/ns_normaal/ut.html Weet iemand of het plaatje na: 201X echt klopt? Krijgt Utrecht centraal er een extra perron bij | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 15:27 |
Lijkt me n oud plaatje. Woerden Molenvliet is al lang afgeblazen. | |
KapiteinT | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:38 |
Op welk station werk je? | |
Zyron | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:54 |
Emmen | |
spectrumanalyser | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:58 |
geh, een Plan V als intercity naar Alkmaar. top. 12:39 was ie op Zaandam. somda zat ernaast met de materieelvoorspelling. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:14 |
Dankje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:23 |
![]() | |
dennistd | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:50 |
Als ik het begrijp wordt het dus rondje 'KapiteinT deel II'? In dat geval haak ik op Schiphol af om rechtstreeks terug naar Twente te gaan ipv via Utrecht. Heenreis: Bus 64 -> Oldenzaal (Amba....) ST 20114 -> Hengelo (DM'90) IC 1728 -> Utrecht (aankomst 10.09u) (ICM) Terugreis: IC 763 -> Amersfoort (ICM) IC 1763 -> Hengelo (ICM) ST 20137 -> Oldenzaal (DM'90) Auto -> huis | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 18:24 |
Morgen maar eens een ritje langs wat groot water maken. Het schijnt lekker hoog te staan allemaal ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:04 |
Dat zei ik helemaal niet. Ik was toen niet eens online. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:08 |
Het ging over mij ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:58 |
Het zou verboden moeten worden. | |
Peterselieman | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:59 |
Autodrop ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 20:01 |
Zouteloze Ziggy's ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:07 |
Ik kom weer even de treinenmeet promoten. ![]() De meeters tot nu toe: 1 KapiteinT 2 Dr_Flash 3 Peterselieman 4 Peter 5 Dennistd 6 Socios 7 Lemjur + iemand met bier Wie nog meer? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:53 |
Hoeveel is de ideale groepsgrootte? Ik denk dat we zo met best een ideaal groepje zijn eigenlijk ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:59 |
Lijkt mij ook, kun je met 2 vierzitters af ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:06 |
Ja zo is het wel goed ja. Hierna stop ik ook met spammen. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:16 |
![]() Ik ben meestal aardig genuanceerd hoor, geen ongezouten meningen zeg maar. | |
Peter | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:37 |
En zo is het bier niet in 5 minuutjes op ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:37 |
Wat wordt er in de Fyra getapt eigenlijk?? | |
Peter | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:42 |
Dat geven ze dan weer niet aan... http://www.nshispeed.nl/nl/fyra/catering-aan-boord-van-fyra Gezien de oude railcateringkarretjes.. Blikjes bier en plastic bekers.. Bavaria? ( of wat verkoopt Servex?) | |
snellehenk | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:48 |
Weet iemand of er na voetbalwedstrijden extra treinen worden ingezet ? Ik ben namelijk van plan om met een paar maten naar Ajax - Anderlecht te gaan op 24 feb. De wedstrijd begint om 21.05 en eindigt dus ongeveer rond 22.50. Mocht het nog verlenging worden, dan ga ik de laatste trein niet redden. Hoop dat ik in het goede topic heb gepost. | |
KapiteinT | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:49 |
Starbucks Koffie. Alleen maar om jou te pesten. ![]() | |
Peter | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:55 |
Wat zegt de reisplanner of de supportersclub? ![]() | |
greavy | zaterdag 8 januari 2011 @ 22:59 |
Defecte trein op de Valleilijn: ![]() Ik was één van de gelukkige reizigers in de V 867. Net na vertrek in Ede Centrum (rond 9:00?) werd er erg traag opgetrokken, en viel de tractie in één keer weg. Opnieuw opbouwen hielp niet. Een een of andere tractiekabel bleek stuk te zijn... Uiteindelijk kwam de Protos 5035 leeg aan bij de 867 en werd pneumatisch gekoppeld, pantografen naar beneden van de 867. In Lunteren werd het stel ontruimd, iedereen moest met de Protos mee. In Barneveld Centrum werd iedereen verzocht de trein te verlaten en naar spoor 1 te gaan, alwaar een Protos zou komen die de reizigers mee zou nemen naar Amf etc. Uiteindelijk kwam voor de CXX5035+867 het sein veilig, maar er kwam geen protos aan.. En hij wou niet weg zonder dat hij wist dat wij echt vervangend vervoer kregen. De Machinist had het sein laten herroepen en de slagbomen weer open. Iedereen mocht terug naar de CXX5035. De 867 nog op sleeptouw. Er werd met hoogstens 40 km/h doorgereden naar Amersfoort. De 867 werd later naar de Bokkeduinen gesleept en de Protos ging weer fijn pendelen. Gevolg bleef wel dat de Stoptrein Amersfoort-Barneveld Centrum opgeheven werd voor de rest van de dag in verband met tekort aan materieel. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 08-01-2011 23:16:43 ] | |
snellehenk | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:04 |
Reisplanner zegt dat er om 23:04 en 23:34 een trein gaat, die eerste haal ik sowieso niet. De tweede haal ik niet als er verlenging komt. Supportersclub heb ik nog niet bekeken. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:04 |
Grmpf ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:06 |
Hee dat was woensdag ook al zo ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:16 |
Er zullen misschien best wat extra treinen ingezet worden, maar dat zal meer in Amsterdam zelf zijn en niet helemaal naar Apeldoorn. | |
Peterselieman | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:42 |
Bavaria? Dat is niet te zuipen | |
Peter | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:53 |
Dan wordt het bij een supermarkt drank inslaan dat wel van smaak is ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:54 |
Dudes ![]() Zowel in de ICE als in de Pimpel is WEL goed bier te krijgen. Laten we niet doen alsof er een probleem ontstaat doordat er voor 12 uur geen goed bier te krijgen is ![]() | |
sinterklaaskapoentje | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:55 |
treinen ![]() | |
snellehenk | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:58 |
oke, bedankt voor de info (Y) weet je toevallig ook wanneer deze informatie op internet komt te staan? of komt dat pas rond de tijd van de wedstrijd? | |
Peterselieman | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:58 |
Oh nee, ik weet dat daar veel beter bier is, zolang ze geen Becks voor zetten. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:59 |
Denk toch dat je dat het beste met de supportersvereniging of met de club kunt kortsluiten. Zij zijn uiteindelijk degenen die vragen om die extra treinen. Zij regelen dat met de vervoerder (NS meestal). Dus zij weten dat als eerste, lijkt mij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 00:00 |
Franziskaner Hefe Weizen he ![]() | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 00:58 |
Als we niet in een Plan V als ICE terecht komen. ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 januari 2011 @ 01:01 |
Dat klinkt een heel stuk beter iig | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 01:06 |
Boeiend ![]() ![]() DAN rijden we door tot Emmerich, toch? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 01:10 |
Ik bedoel, plan V in Emmerich ![]() ![]() ![]() | |
bork | zondag 9 januari 2011 @ 01:22 |
fotoos? Ik wil best een Protos zien die een V'tje sleept ![]() | |
Temlin | zondag 9 januari 2011 @ 03:43 |
![]() | |
dennistd | zondag 9 januari 2011 @ 10:30 |
Op deze pagina staat wel wat: http://langsderails.nl/nieuw/index.htm | |
dennistd | zondag 9 januari 2011 @ 10:43 |
Slecht plan: de kans is groot dat ie keert op de volgende ICE, en dan zit je van 13.55u tot 16.05u vast in Emmerich... | |
dennistd | zondag 9 januari 2011 @ 10:57 |
N.a.v. een stam beschadigde Prio's (de belgen hadden een bord te kort op de rails gezet):Leuke combi, alleen nog even goed husselen ![]() | |
Ireyon | zondag 9 januari 2011 @ 11:00 |
Hopelijk zijn de 3 minst-beschadigde ICR's dan wel 2de Klas, anders zitten we straks met een trein met 7 1ste Klas rijtuigen opgescheept ![]() | |
dennistd | zondag 9 januari 2011 @ 11:07 |
Gewoon plakband en een paar A4'tjes met daarop in het groot '2e klas' meenemen en die op de deuren plakken ![]() 'Ja, maar deze is toch gedeklasseerd? ![]() | |
Ireyon | zondag 9 januari 2011 @ 11:25 |
Het is ook amper voor de normale reiziger te begrijpen, de vier 1ste Klas rijtuigen die er nu in zitten, zijn er sowieso 3 verschillend. Een rijtuig met 6-persoons coupe's met rode stoelen, witte hoofdkussens, een rijtuig met 6 persoons coupe's met bruine stoelen, een rijtuig met 2x2 en 1x1 vis-a-vis opstelling. Echt complete wanorde is die trein. | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 11:56 |
8 Januari 2011![]() ![]() ![]() ![]() Protos 5035 sleept de defecte 867 weg naar Amersfoort. ![]() ![]() 1252 met 1254 op sleeptouw onderweg naar Apeldoorn alwaar de 1254 in EETC kleuren komt en terug in dienst word gesteld. Hierna gingen wij weer klussen aan de Plan U 115, met een leuke foto erbij: ![]() Railion 64xx, 115, 2976 en 4210 te Amersfoort ![]() En stipt op tijd kwam de 1252 weer als Losse Loc langs, en ging richting de Watergraafsmeer. | |
bork | zondag 9 januari 2011 @ 12:04 |
Thx Greavy! Leuke fotoos. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 12:08 |
Sta je ook bij dat groepje op die foto van Nico SPilt greavy? ![]() | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 12:18 |
Ja, daar sta ik. Alhoewel niet veel zichtbaar. Ik sta in een hesje achter diegene met dat hesje en oranje rugzak. | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 12:33 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 12:34 |
Hijsfijn ![]() | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 12:37 |
Owja. Even voordat mensen gaan zeuren: Die 2 laatste foto's heb ik niet vanaf niet-bevoegd terrein gemaakt. Daar mag ik komen.. Vandaag even naar Roosendaal. Zien of ik de DDM-1 op de plaat kan zetten daar ![]() Heb toch vrij reizen met de SOV ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 12:39 |
Zo'n site is het hier niet ![]() | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 12:43 |
![]() ![]() Die geloven niet dat ik daar mag komen, legaal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 12:45 |
ach dat geouwehoer altijd. Dan geloven ze het toch niet ![]() | |
Yreal | zondag 9 januari 2011 @ 14:28 |
Weet iemand welk mat er rijdt op leiden -> diemen zuid op zondag avond? | |
Ascendancy | zondag 9 januari 2011 @ 14:31 |
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is. Meestal rijdt daar gewoon DD-AR of SGM geloof ik ![]() | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 14:38 |
Normaal gesproken DD-AR aangevuld met wat Matjes. Is de afgelopen weken eigenlijk niet echt anders dan normaal. | |
Yreal | zondag 9 januari 2011 @ 14:47 |
Ik ga mischien een poging doen om een Snorfiets te vervoeren per trein ![]() | |
Bitlord | zondag 9 januari 2011 @ 14:50 |
Was dit al langsgekomen: "Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer." Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat! Bron | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 14:50 |
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren? | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 14:52 |
Dat was al wel voorbijgekomen, maar nog niet dat het officieel bevestigd was volgens mij. Ga mij er binnenkort dan toch eens aan wagen. | |
Yreal | zondag 9 januari 2011 @ 15:01 |
Hij rijdt op mengsmeer ![]() Maar dan druk ik stiekum het knopje in voor fietsstand zodat je er alleen op kan fietsen. Zeg ik dat die stuk is en ik hem net gekocht heb en ermee onderweg naar huis ben ![]() | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 15:19 |
Zo, ben op station Emmen. Voor de verandering hoef ik geen kaartje te kopen op zondag ![]() Gelukkig heb ik laptop + dongle bij me, anders was het wachten nogal saai ![]() | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 15:22 |
10 euro incheck borg? Eindelijk, het vermoeden was al meerdere malen voorbij gekomen hier. | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:24 |
Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat lopen dan ![]() | |
Zug-Chef | zondag 9 januari 2011 @ 15:25 |
Vast wel weer een hoop HC's die dat nog niet gehoord/gelezen hebben en je rücksichtlos een boete geven. | |
Peter | zondag 9 januari 2011 @ 15:27 |
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt.. En kennelijk berekent NS altijd 40% korting, ook als je tijdens vrij reizen per ongeluk incheckt. | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 15:30 |
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik. Doordeweeks vrij reizen ging altijd al met inchecken. In het weekend inchecken geeft een flinke foutmelding. | |
Ascendancy | zondag 9 januari 2011 @ 15:33 |
Onzin. Als ik incheck met mijn studentenkaart staat er weekOV gratis. En ik heb niet die 20 euro buffer op mijn kaart staan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:34 |
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 januari 2011 @ 15:35 |
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ... | |
Peter | zondag 9 januari 2011 @ 15:39 |
De OV-chipkaart site geeft anders nog altijd aan dat je niet moet inchecken bij de trein. Geen uitzonderingen. | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:43 |
Oh okee, wist ik niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:44 |
Misschien wel een idee om eens te proberen met het rondje van volgende week, dat reizen op saldo ![]() | |
Peter | zondag 9 januari 2011 @ 15:51 |
Dat gaat niet met mijn kruitvatkaartje ![]() Al is dat wel een leuke test: de ene helft met papieren kaartjes, en ene paar met in- en uitchecken. Leuke review schrijven en als special op de FP donderen ![]() Of denk ik nu gelijk te enthousiast door? | |
Ireyon | zondag 9 januari 2011 @ 15:54 |
Reizen op Saldo gaat natuurlijk niet werken met een rondrit ![]() | |
Peter | zondag 9 januari 2011 @ 15:54 |
Overal uit en inchecken ![]() Even lunchen en je overstaprecht is foetsie. | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:55 |
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test" ![]() We gaan gewoon een leuk rondje maken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 15:56 |
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijk ![]() | |
Ireyon | zondag 9 januari 2011 @ 15:56 |
'k Las dat stuk en dacht ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ascendancy | zondag 9 januari 2011 @ 15:56 |
En dan het hele artikel vollullen over het bier in de pimpel. | |
Peterselieman | zondag 9 januari 2011 @ 16:00 |
Uhuh, zo'n goed product is de chipkaart ![]() | |
Zyron | zondag 9 januari 2011 @ 16:08 |
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu zit ![]() Geen last van zwervers in de hal? | |
Crientj | zondag 9 januari 2011 @ 16:36 |
Noof, moet je dinsdag werken? ;D | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 17:00 |
Kijk, vandaar. Ik verwachtte inderdaad dat we op Emmen Zuid zouden stoppen, maar heel station Emmen Zuid heb ik niet gezien. Nog niet afgebouwd? Nee joh, er was haast niemand. Nog 3 andere mensen die zaten te wachten. Maar waar kan je dan terecht als je vragen hebt over je OV Chipkaart? Hoorde daar een keer een paar oudjes praten die zeiden dat je toch echt naar Zwolle moest als je wat geregeld wou hebben ![]() | |
Bitlord | zondag 9 januari 2011 @ 19:45 |
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen? | |
Zyron | zondag 9 januari 2011 @ 19:51 |
Doordeweek op kantooruren zijn kaartjes bij het servicepunt op het plein te koop. Chipkaartkwesties proberen wij mensen zo veel mogelijk mee te helpen. Activeren etc. lukt bij ons wel maar echte problemen mort men idd naar Groningen of Zwolle. @Crientj: 17.00-19.00 @Bitlord: nee, we steken af en toe een plan V in de hens | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 20:01 |
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle. | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 20:10 |
Defect aan het spoor Rotterdam Lombardijen-Dordrecht Door een defect aan het spoor rijden er van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 21.00 uur minder stoptreinen tussen Rotterdam lombardijen en Dordrecht. Bron: www.prorail.nl Conclusie: Serie 5000 Dordrecht-Leiden is opgeheven Dordrecht-Lombardijen. | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 20:20 |
Inderdaad, of je studentenreisproduct ophalen. Maar er zal toch wel ergens in Emmen een automaatje te vinden zijn zeker? Trouwens, kan het zijn dat ik die in de kiosk niet toch heb gezien.. | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 20:24 |
http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/ Emmen heeft ook OVC automaten voor saldo en al die andere dingen. | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 20:42 |
Dan valt het allemaal wel mee, ondersteuning heb je toch alleen maar in het uiterste geval nodig. Ik nog niet in een kleine 2 jaar nu ![]() Kan alleen nog nergens terugvinden of de borg voor SOV nu daadwerkelijk 10 euro wordt. | |
Ireyon | zondag 9 januari 2011 @ 20:46 |
Dat kan toch gewoon via Mijn OV-Chipkaart online geregeld worden ![]() | |
Zyron | zondag 9 januari 2011 @ 20:58 |
Het aanvragen van automatisch opladen gebeurt online, het activeren gaat bij zo'n kleine gele automaat alwaar ook studenten OV's geactiveerd moeten worden. Het activeren van bijv. reizen op saldo bij NS of je VDU dient wel weer bij een NS-kaartautomaat te gebeuren. In elk geval hebben wij in Emmen zo'n klein geel monster in de hoek staan, dus dat is allemaal geen probleem. Als het maar niet verder gaat dan dingen activeren en het opladen dan zit het allemaal wel snor en inmiddels hebben wij als Kioskpersoneel daar genoeg ervaring mee, hoewel het eigenlijk niet ons probleem is. | |
Stefanovic83 | zondag 9 januari 2011 @ 21:12 |
Jaja, een pic van mij! Treinen in Thailand: ![]() Dit is de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai, eind van de ochtend. Prima bedjes met dikke kussens, wel wat warm overdag zonder airco. 's nachts ging het prima met het raam wagenwijd open. | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 21:35 |
Het activeren van automatisch opladen gaat lang niet altijd bij de automaat. Hoe het precies zit, is een van de best bewaarde geheimen, maar bij sommige volstaat eenmalig geld op je kaart zetten voor het activeren, anderen moeten zich met legitimatie melden bij een NS/GVB/etc-balie. Op de één of andere manier wordt iedereen in Hoofddorp naar ons gestuurd, maar wij kunnen er niks mee. Wij moeten iedereen doorverwijzen naar Schiphol, Amsterdam of Haarlem. Met heel wat chagrijnige reacties als gevolg... | |
Zyron | zondag 9 januari 2011 @ 21:40 |
Is bij ons slechts een kwestie van bestelling ophalen op zo'n kleine gele automaat.. beetje vreemde gang van zaken als het zo verschilt. Snap ook wel dat mensen er dan kotsbeu vanworden. | |
KapiteinT | zondag 9 januari 2011 @ 21:44 |
Ja het is echt heel raar en onduidelijk, maar het zou best kunnen dat het alleen op die manier moet bij een Connexxionactie van een tijdje geleden. M'n moeder had via die actie een kaart + automatisch opwaarderen aangevraagd en die moest het in elk geval zo doen. Ook zijn het steeds minder mensen die met de vraag van het opladen komen. | |
Bitlord | zondag 9 januari 2011 @ 22:22 |
Als de bussen aldaar een afhaalapparaat hebben of krijgen kun je het daarin ook doen. | |
Hugo__Boss | zondag 9 januari 2011 @ 22:35 |
Hier in de bussen zijn ze ook ophaalautomaten aan het plaatsen, alleen wel buiten gebruik nog. | |
bork | zondag 9 januari 2011 @ 22:49 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 22:49 |
VRIJDAGAVOND stel je niet zo aan zeg. | |
greavy | zondag 9 januari 2011 @ 22:50 |
![]() ![]() | |
bork | zondag 9 januari 2011 @ 22:51 |
Ik vind het ook wel eens leuk om te zeuren hoor! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 januari 2011 @ 22:52 |
![]() ![]() | |
bork | zondag 9 januari 2011 @ 23:06 |
mm, dat wil ik ook ooit nog wel een keer, maar eerst andere prioriteiten afwerken. Wel leuke foto btw ![]() | |
KapiteinT | maandag 10 januari 2011 @ 00:21 |
Dat hebben ze, maar je moet je echt met legitimatiebewijs melden bij een servicepunt. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 06:21 |
De Benelux heeft normaal toch maar 6 rijtuigen? Ik zat gister in de Benelux met 7 rijtuigen (alhoewel het rijtuig aan de Amsterdamse kant zo'n omgebouwd ICR-rijtuig was in het blauw) Op het eind is ie te zien. | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 08:54 |
De Benelux is/wordt weer verlengd naar 7 rijtuigen, jij zou dat toch moeten kunnen weten. ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 08:58 |
KO-LE-RE! Serie 5000 Dordrecht-Leiden opgeheven Dordrecht-Lombardijen ![]() Intercity's richting Rotterdam kwamen met hoge snelheid langs het overvolle en smalle perron 1 te Zwijndrecht. Gevolg: Er ontstonden gevaarlijke situaties. Serie 5100 Dordrecht-Den Haag rijdt wel. De stopper van 8:07 uit Dordrecht ri Den Haag was in Dordrecht al best druk. Te Zwijndrecht stond het perron 1 overvol. Exact op tijd kwam de trein in Zwijndrecht, maar met +4 vertrokken.. EN mensen die achterbleven. Het waren maar 2x SLT-IV.. Te Barendrecht was het ook een overvol perron. Met nog veel meer achterblijvers tot gevolg. Foto's vanuit de voorste SLT-IV: http://yfrog.com/h493ofej en http://yfrog.com/h82j3dj [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 10-01-2011 09:12:46 ] | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 08:59 |
Hmm. Je hebt gelijk. Maar dus "gewoon" de normale ICR-rijtuigen daar ingezet, zonder interieur aanpassingen enzo. | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 09:13 |
Klopt, dat is een investering die de moeite niet waard is, want die rijtuigen moeten ook weer terug naar NSR. De planning voor de vogelbekdieren is trouwens als volgt: in mei gaat het eerste stel in dienst komen, daarna volgt iedere maand 1 vogelbekdier. Vanaf augustus volgen er zelfs 2 per maand. Deze stellen zullen instromen in de Fyra-dienst Amsterdam - Breda, die vanaf 4 april 2x per uur tussen Amsterdam en Breda gaat rijden. Dit zijn natuurlijk de plannen, of dit ook de realiteit zal zijn moet nog blijken. Zo heel erg op tijd loopt het met de HSL allemaal niet, dus het zou me niet verbazen als deze planning ook weer niet gehaald wordt. edit: net in een SLT gezeten waarbij het display gewoon werkte. "9:30 's-Hertogenbosch" en het klopte nog ook. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 10-01-2011 09:29:54 ] | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 09:32 |
In alle SLT's werken [als het goed is] de RIS weer. En als het meezit gaat het "Goedemorgen dames en heren" gedoe weg. Dus alleen "ding dong, het volgende station is ...." blijft over. | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 09:38 |
Mja, dat weet ik dan weer niet omdat ik muziek zat te luisteren ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 09:44 |
Het is nog niet in alle SLT's het geval, maar het word wel verder uitgebreid. Het klantenpanel is qua enquetes dit uitgekomen. | |
KapiteinT | maandag 10 januari 2011 @ 10:08 |
Wow gaat het dan eindelijk toch gebeuren? Maar 250 rijden gaat zeker pas gebeuren als ze er allemaal zijn? | |
V2 | maandag 10 januari 2011 @ 10:18 |
Hm nu je het zegt, de goedemorgen was inderdaad afwezig ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 10:31 |
En kopje koffie nummer 2 met de maandkaart verdiend ![]() | |
Crientj | maandag 10 januari 2011 @ 10:32 |
Ga je ze tellen? ![]() Ik vind overigens die actie voor studenten wel naaiend als je een weekend kaart hebt. ![]() Beetje na 7 uur s'avonds voor 2,50 reizen.. Nou ja /care. | |
KapiteinT | maandag 10 januari 2011 @ 10:36 |
Toch lijkt het mij wel leuk om een keer met een Railrunner te mogen reizen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 januari 2011 @ 10:46 |
Dat noem ik vrij vol ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 10:50 |
Niks aan te doen he, onvoorzien reizigersoverschot ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 10:52 |
![]() NS had 3x DDAR en 2x SLT-VI in Dordrecht stil staan.. Zet die 2x SLT-VI dan in... | |
Stefanovic83 | maandag 10 januari 2011 @ 11:00 |
zal een inhaalspoortje geweest zijn ![]() vlg keer eerst naar Dordt reizen en goed instappen, dan heb je een zitplek gok ik ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovic83 op 10-01-2011 11:17:22 ] | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 11:05 |
Hangt denk ik af van de toelating dat het materieel krijgt, en of de noordsectie van de baan dan al in ERTMS Level 2-modus staat of niet. Als het mat. is toegelaten voor 250 en dat ook gereden mag worden, dan zal dat ook wel gebeuren denk ik zo. | |
Fixers | maandag 10 januari 2011 @ 11:09 |
Als ze de 250 halen, wat gaat dan de verwachte reistijd Breda-Amsterdam worden? | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 11:18 |
Amsterdam-Rotterdam word dan 36 minuten. Rotterdam-Amsterdam: Traxx=41 minuten, gemiddeld 98 km/h Met de V250 36 minuten, gemiddeld 112km/h Rotterdam-Schiphol: Traxx=27 minuten, gemiddeld 116km/h Met de V250 20 minuten, gemiddeld 156 km/h Omdat er Schiphol-Amsterdam op het conventionele spoor gereden wordt, is dat veel trager. Voor Breda durf ik het niet te zeggen. | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 11:24 |
gaat de toeslag dan NOG verder omhoog als er 250 gereden wordt daar? | |
Peterselieman | maandag 10 januari 2011 @ 11:30 |
Vast wel, want nu moeten ze ook nog iemand inhuren om na iedere rit de stofzakken te vervangen. | |
KapiteinT | maandag 10 januari 2011 @ 11:35 |
Zit nu in een DDM-1 als IC van Hoofddorp naar Lelystad. Het ding heeft duidelijk een kleine opknapbeurt gehad. De buitenkant glimt helemaal. Ik zit ook nog eens in een omgebouwde eerste klas. Jammer dat ik er op Schiphol weer uit moet. De voorste bak had trouwens gewoon groene banken. | |
Ireyon | maandag 10 januari 2011 @ 12:10 |
Tussen Rotterdam - Breda wordt ook voor zo'n 60% op het conventionele spoor gereden.. Volgens mij zou het echt nauwelijks een minuut schelen of er nou over de HSL gereden wordt of de stop in Dordrecht wordt overgeslagen. | |
RubenK | maandag 10 januari 2011 @ 12:52 |
Zou er een DDM-1 kapot zijn gegaan? ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 13:24 |
De reis tussen Breda en Rotterdam is 9 minuten sneller via de HSL. | |
Bitlord | maandag 10 januari 2011 @ 14:36 |
Heb je trouwens een bron voor de naderende indienststelling? Ik kan het bijv. niet terugvinden op Somda. | |
Socios | maandag 10 januari 2011 @ 14:46 |
Tvp. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 14:46 |
Kijk maar op Opeens Had Ik Het | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 14:50 |
JE-ZUS. Twee bedelaars in de trein.. Naja, ze zullen er over 2 minuten in gouda wel uit gaan. | |
Crientj | maandag 10 januari 2011 @ 14:57 |
Bedelaars zijn echt klote. ![]() | |
RubenK | maandag 10 januari 2011 @ 15:34 |
Vooral die tussen amsterdam en utrecht, die beweert eten en geld op te halen voor een daklozen instituut ![]() | |
Crientj | maandag 10 januari 2011 @ 15:34 |
Oh really? ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 16:04 |
Zo.. Utrecht ff bekeken, nu weer terug naar Rotterdam.ICM met Wifi, heen+terugreis ![]() | |
Hugo__Boss | maandag 10 januari 2011 @ 17:10 |
Informatie op website NS is nu wat uitgebreider, opstaptarief is dus ook voor studenten 10 euro. Ik ga regelmatig een weekendje van Brabant naar Drenthe, zaterdag heen, zondag terug ofzo. Heb een week OV, dus kocht meestal een weekend retour, kost ¤ 28,20 (maximale prijs). Met reizen op saldo kan ik in principe zaterdag heen, 10 euro, niet uitchecken. En de volgende dag hetzelfde grapje, weer 10 euro. Scheelt me bijna 30%. Beetje vreemd systeem dan toch als je er "legaal" misbruik van kan maken? Niemand die het ziet aangezien je geen moment zwart reist. En stel dat je op een dag heen en weer gaat zou het je 10 euro kosten als je nog een extra OV chipkaart erbij neemt en die bij terugkomst pas weer uitcheckt. Of net iets meer als het een ander station is. | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 17:21 |
Na de daggrens worden alle niet-uitgecheckte check-ins ongeldig verklaard en ben je die ¤ 10,- hoe dan ook kwijt. Daarnaast wordt er een tellertje bijgehouden met het aantal gemiste check-outs en als dat aantal hoger is/wordt dan een bepaalde limiet (volgens mij is dat 12) wordt je kaart geblokkeerd. Je moet dan naar een balie toe waar je je kaart kunt laten deblokkeren, maar ook hier zit volgens mij een limiet aan het aantal keer dat dit gedaan wordt. | |
Ascendancy | maandag 10 januari 2011 @ 17:51 |
Normaal rijdt daar in de spits toch ieder kwartier 10 bakken SLT? Kunnen ze nu op z'n minst 12 bakken SLT doen inderdaad. En als het technisch mogelijk is, 16. Dat past op alle perrons. | |
Hugo__Boss | maandag 10 januari 2011 @ 17:57 |
En dan wordt je chipkaart definitief onbruikbaar verklaard? Dat kunnen ze toch nooit maken, er zijn zat trajecten waar steeds bij het eindpunt de apparatuur offline gaat ivm einde rit waardoor mensen dus niet kunnen uitchecken. Dan sta je elke week bij de balie ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:05 |
Hij heeft het over de NS, en die apparatuur is in princiepe altijd online. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:06 |
Maandag t/m zondag rijdt naar uit Dordrecht op x.07 en x.37 SLT ri Dordrecht, variërend van 4 tot 12 bakken. Maandag t/m vrijdag op x.25 en x.55 tot plm 20.00 rijdt er een DDAR die door gaat naar Leiden, en dan naar Utrecht via Schiphol en dan naar Almere. Door die verstoring bij Zwijndrecht is de trein naar Leiden opgeheven tussen Dordrecht en Lombardijen. | |
spectrumanalyser | maandag 10 januari 2011 @ 18:33 |
leuk treintje is dat. jammer dat er maar 1 van is. een tijdje terug zat ik ook in die trein. je komt eerst terecht op een soort status website. je ziet dan op welk station je bent, wat de volgende is, reistijden etc. erg fijn! | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:38 |
Er zijn er al veel meer dan 1 hoor ![]() Alle vierdelige verbouwde "Koplopers" hebben al WiFi, ze zijn nu druk bezig met de driedelige ook in te bouwen. | |
Yreal | maandag 10 januari 2011 @ 18:40 |
Ja inderdaad ![]() Als je op Gouda of Utrecht staat te wachten krijg je continu pop-ups op je telefoon dat ie WIFI vindt ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:44 |
Gelukkig heb ik dat automatische bende uitgeschakeld. | |
spectrumanalyser | maandag 10 januari 2011 @ 18:46 |
toch maar eens een klacht indienen. er komt teweinig ICM door bij Zaandam ![]() | |
Hugo__Boss | maandag 10 januari 2011 @ 18:48 |
Ik heb serieus dat internet in de koplopers van Assen naar Utrecht nog nooit een keer fatsoenlijk kunnen gebruiken. Een keer de startpagina te zien gekregen, maar dan houdt het ook op. Ik hou het bij mijn eigen dongle ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:58 |
Dat internet moet je ook een vinkje plaatsen om de voorwaarden te accepteren enzo he.. Dat vergeten ook erg veel mensen. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 18:59 |
Inmiddels staat een Blog online over mijn reisje aanstaande vrijdag/zaterdag: http://www.durkhoutsma.nl/ We gaan het in de trein proberen bij te werken! | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 19:00 |
Het is een beetje achterhaald, dat wifi in de trein. Net als toen met die Kermits en die Greenpoints. Eens het eindelijk ingevoerd was had half Nederland zelf een mobiel e telefoon ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 19:17 |
Wifi in de trein werkend krijgen lukt mij alleen wanneer ik de sessie met IE start, in Chrome krijg ik gewoon weer het startscherm te zien. Ook nadat ik het vinkje aan heb gezet. Oh, en SLT 2604 heeft de oude omroep, met dingdong en "Dames en heren.... goedenavond." | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 19:18 |
Ik heb geen problemen met Chrome hoor, met WiFi in ICMm. | |
Sandrvich | maandag 10 januari 2011 @ 19:20 |
Hebben jullie het trouwens ook dat het internet belachelijk traag wordt als de trein traag rijd of stilstaat? Is dit met opzet gedaan? Ik heb zowel op m'n laptop als ipod. | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 19:23 |
Dat routertje werkt op een dynamo op 1 van de wielen ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 19:31 |
Soms is het erger dan anders, is mijn ervaring. Hangt denk ik samen met de weersomstandigheden en hoeveel mensen ervan gebruikmaken. Hoe dan ook werkt mijn Vodafone-internet vaak beter dan het NS-internet. | |
Socios | maandag 10 januari 2011 @ 19:35 |
![]() Goederenoverslagplaats van Van Gent & Loos. ![]() Interieur Regional Express 5 (Koblenz Hbf - Emmerich) | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 19:40 |
Marc-Sch op OHIH:
| |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 20:22 |
Ach, je probeert eens wat ![]() ![]() ![]() ![]() | |
KapiteinT | maandag 10 januari 2011 @ 20:37 |
Dat zijn goede foto's, want ik zie geen sluitseinen! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 20:43 |
Zie je nou ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 20:53 |
Als die ene V250 dan toch echt gaat rondrijden ga ik er wel een ritje mee maken. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 20:54 |
Ik denk ik ook wel. | |
Peterselieman | maandag 10 januari 2011 @ 20:56 |
Je weet dat deze stickers in de treinen hangen he?![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 20:58 |
Ze kunnen beter die brillen in die trein hangen | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 21:01 |
..met plaatjes van een Velaro aan de binnenkant ![]() | |
Ireyon | maandag 10 januari 2011 @ 21:09 |
Mei 2011.. Nou 'k ben benieuwd, 't mag ook weleens na 4 jaar ofzo ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 21:12 |
Hey, niks tegen Breda ![]() | |
Ireyon | maandag 10 januari 2011 @ 21:21 |
Het is gewoon belachelijk ver om; ![]() En ik moet wat tegen Breda hebben, anders word ik uit deze stad verbannen ![]() | |
Yreal | maandag 10 januari 2011 @ 21:35 |
waaaaaaat ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 21:42 |
Die rooie lijn is beter. Kan ik de Thalys nog bij Zwijndrecht platen ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 21:51 |
Wel op de sluitseintjes letten he. | |
greavy | maandag 10 januari 2011 @ 22:15 |
Iemand weet het vast hier wel goed. Er zit toch zo'n Doner Company op Utrecht CS. Heeft die goeie kapsalons? Morgen (weer) naar Utrecht. Maar k denk ff een kapsalon ga halen dan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 22:17 |
Geen idee. Go check ![]() Ik haal kapsalon weleens in Ede. Maar is ook al een tijdje niet meer gebeurd. Straks als de dagen weer langer worden ![]() | |
Brembo | maandag 10 januari 2011 @ 22:40 |
Ik heb het geregeld gebruikt tussen Den Bosch - Arnhem en ben erg te spreken over, snelheid is prima. Werkt veel betrouwbaarder dan zelf tethering bij T-mobile. Daarnaast gaat het niet van mijn databundel af ![]() Het scheelt volgens mijn ongeveer 10 km bij een snelheid van 160 km/h (gemiddeld) kost het ons 4 minuten gemiddeld per rit. | |
Crientj | maandag 10 januari 2011 @ 22:41 |
Ja die zit op Utrecht, en geen idee of ze die vettige vieze troep hebben en of het lekker is. | |
Temlin | maandag 10 januari 2011 @ 22:45 |
Die korte route betekend veel meer doorsnijding, omdat die niet langs de snelweg ligt. | |
Hugo__Boss | maandag 10 januari 2011 @ 22:48 |
Precies, alsof het bestaande spoor nu loopt zoals daar getekend. Tot Lage Zwaluwe gewoon parallel aan richting Breda, en kleine 10 km verder en je zit in Breda ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 22:57 |
Sowieso, Roosendaal zijn tijd zit erop als belangrijke poort naar Belgie ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 23:00 |
Rotterdam is trouwens helemaal niet maatgevend natuurlijk. De lijn Utrecht - Antwerpen loopt keurig temidden van de paarse heide, zeg maar ![]() | |
Ascendancy | maandag 10 januari 2011 @ 23:00 |
Zolang ze maar geen HSL naast de A27 leggen | |
bork | maandag 10 januari 2011 @ 23:02 |
We have maar de bakker op de merelstraat heeft betere durum doner ![]() | |
Temlin | maandag 10 januari 2011 @ 23:10 |
De verbeterde aansluiting van de Betuwelijn op het Duitse spoor loopt absoluut geen gevaar. Dat zei de Duitse staatssecretaris voor verkeer, Klaus-Dietrich Scheurle, vandaag aan de rand van een bijeenkomst van regionale verkeersministers in Berlijn. | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 23:10 |
Er zijn ideeën/plannen voor een spoorlijn langs de A27, gebouwd soortgelijk aan de Hanzelijn. Dubbelsporig, voorbereid op 25 kV / 200 km/h. Van mij mag de bouw liever gisteren dan morgen beginnen. | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 23:11 |
God ja. Die plannen zijn er ook, en al ongeveer net zo lang, voor een spoorlijn over de Afsluitdijk ![]() | |
James1988 | maandag 10 januari 2011 @ 23:13 |
Ik zeg: bouwen. Sowieso is de lijn langs de A27 een missing link in het spoorwegnet. Iemand die van Amsterdam naar Dordrecht moet, moet omreizen langs Den Bosch / Breda als Schiphol eruitligt, bijvoorbeeld. Met een lijn langs de A27 zou het omreizen beperkt kunnen worden qua tijd. | |
Yreal | maandag 10 januari 2011 @ 23:15 |
Even los van het feit dat Breda -> utrecht de enige plek is in nederland zonder spoor | |
Brembo | maandag 10 januari 2011 @ 23:33 |
Drachten, Wageningen (praktisch), Uden/Veghel. Had liever invoering van ERTMS (landelijk) gezien en daarbij lange spoorwegverbindingen ongelijkvloers maken voor 200 km/h. | |
Temlin | maandag 10 januari 2011 @ 23:38 |
Zevenaar - Elst / Nijmegen voor personen vervoer. Doetinchem - Enschede. | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 23:49 |
Ja, laten we elke graspol gaan opsommen waar geen spoor ligt ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:02 |
Breda-Utrecht is beslist geen graspol ![]() Koppel je het aan een stoptrein Dordrecht-Utrecht over de MLL(die capaciteit komt binnenkort), dan krijg je hele interessante verbindingen. | |
Watertornado | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:05 |
Ik vind de döner er vergeleken met andere Doner Company's niet echt geweldig. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:35 |
Soms heb ik dat inderdaad ook! Wat dan bij mij wel leek te helpen is de 'mobiele' versie van die website te gebruiken (staat een linkje ergens), doet het ook prima, en dan werkt het wel. Ik heb het vermoeden trouwens dat het iets met cookies is en een vorige keer in de trein internetten en dan niet op 'logout' klikken (immers, waarom zou je, het kost toch niks, uitloggen? Nergens voor nodig). Bij wel uitloggen via die site heb ik een volgende keer nooit problemen gehad. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:37 |
Ik zit nu trouwens met m'n 2e klas jaar-abbo heerlijk in een eersteklas-coupe ICM, met wifi, in de stoptrein Almelo-Deventer! ![]() -edit- (shit, die fout dacht ik nooit van m'n leven te gaan maken: quote-knop ipv edit-knop ![]() | |
Temlin | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:49 |
Maar daar heeft wel spoor gelegen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:58 |
inmiddels zit er een dc in enschede, hengelo en almelo ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 05:52 |
Meestal moet je dan omreizen via Haarlem.. | |
Yreal | dinsdag 11 januari 2011 @ 06:32 |
Maar dat scheelt kwa tijd ook geen moer. Breda -> utrecht is wel het enige echt open stuk op de spoorkaart. Dat er tussen al die gehuchten geen spoorlijn ligt maakt dan ook weer niet uit. Schiphol -> haarlem heeft ook geen directe lijn.. | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 06:35 |
Reisadvies is dan overstappen in Amsterdam Sloterdijk (als ik mij niet vergis). Via Utrecht is zelden sprake als Schiphol->Leiden eruit ligt. | |
Ireyon | dinsdag 11 januari 2011 @ 06:37 |
Eeuwig zonde. Tenminste nog een station met sfeer, waar je als internationale reiziger even kon genieten in de Brasserie waar je ook fatsoenlijk naar de WC kon. Veel plezier in Breda met je Burger King en gevangenis-wc à 60 cent per drolkilo ![]() | |
Fixers | dinsdag 11 januari 2011 @ 07:18 |
200km/h zijn de afstanden in nederland te kort voor. Geeft veel te weinig tijdwinst tegen te hoge investeringen. Kan je dat documentje nog herinneren wat een topic of twee terug werd gepost? Die verkenning van het japanse spoornet door Prorail? Eén van de conclusies daarin is dat treinen niet nóg harder moeten, maar gewoon de bestaande snelheid beter benutten. Treinen rijden in Nederland veel vaker langzaam ipv direct op te trekken tot >80 km/h en pas kort voor de stations weer te remmen. | |
Fixers | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:07 |
Vingerverflogica in Breda: -De IC naar Zwolle heeft een +10 vanuit Roosendaal -De IC naar Venlo is op tijd. -Beide treinen komen nagenoeg tegelijk binnen en blijven ruim 5 minuten staan. -Dan vertrekt de trein naar Venlo met +6 -De stoptrein naar Utrecht met +3 -Tenslotte de trein naar Zwolle met +20 Overigens alles veroorzaakt door koperdiefstal tussen Roosendaal en Breda. Hoeveel levert dat spul op? Ik heb het een poosje terug eens proberen te vinden. Maar het enige wat ik tegenkwam was de prijs op de termijnmarkt. Die lag rond de 6 euro per kilo. Da's toch amper de moeite waard? Of is oud koper meer waard? | |
ReisT | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:11 |
Als je toch een compleet nieuwe spoorlijn aanlegt maakt het niet veel uit of dat is voor 140, 160 of 200 km/u. Daarom wordt de Hanzelijn ook gebouwd voor 200. (Nou ja op de rechte stukken dan, alle bochten geschikt maken voor 200 was dan weer wel te duur.) | |
JDude | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:15 |
Kon, inderdaad. Als je er nu 's ochtends vroeg op de IC naar Brussel staat te wachten, ben je ook maar veroordeeld tot een of ander tochtend hok op het perron. | |
James1988 | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:24 |
Als er een stroomstoring is te Rotterdam Centraal ligt zowel de Fyra, Schiphollijn als Oude Lijn (over Haarlem) plat. Vanuit Amsterdam moet je dan wel omreizen via Den Bosch om in friggin' Dordrecht te komen. Misschien rijden er dan na 2 uur wel wat bussen, maar daar heb je dan ook weer niet zo heel veel aan als je met je schommelboot stilstaat in een weiland ergens tussen Schiedam en Schubbekutteveen-West. ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:16 |
NS heeft geluisterd ![]() De serie 5000 Dordrecht-Leiden was gister nog opgeheven Dordrecht-Rotterdam Lombardijen, maar vanwege de grote drukte in de overige stoptreinen serie 5100 Roosendaal/Dordrecht-Den Haag keert de serie 5000 nu in Zwijndrecht. Het probleem ligt bij de wissels op het emplacement bij Dordrecht.. | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:55 |
Je had de foto's meegestuurd neem ik aan? | |
Guppy | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:25 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:25 |
"Dames en Heren. Met dank aan de oplettende reiziger Durk Houtsma hebben we besloten voor de serie 5000 langere treinen in te zetten. U weet niet welke trein dat is, maar dat ziet u vanzelf. Misschien. Ooit." | |
James1988 | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:46 |
Goed, dat wordt dus nog een rondje gefaal erbij. Dit is natuurlijk gewoon de goden verzoeken. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:50 |
Daar ben ik gestopt met lezen ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:58 |
Ja.. Ik kreeg vanochtend een mailtje dat hun het toch aangepast hadden, gezien personeel ook al geklaagd had. En de kering is hetzelfde in Ddr, alleen een paar minuten langer. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:03 |
Ook lekker. Ik kom om 9:21 aanlopen voor de IC naar Ede-Wageningen van 9:23, zie op de CTA +5 staan, dus ik denk "da's mooi, kan ik nog even koffie halen". Ik sta koffie te halen om 9:23, wordt er omgeroepen dat "de IC naar Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 9:23 over ongeveer 5 minuten vertrekt". Prima. Kom ik om 9:24 beneden aan de roltrap: Rijdtie voor mijn neus weg ![]() ![]() | |
Guppy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:04 |
![]() | |
Hugo__Boss | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:04 |
Laatst ook gehad in Utrecht, IC naar Amersfoort had +10 volgens alle informatie, maar hij vertrok uiteindelijk 2 min te laat. Ook mooi gemist dus doordat ik nog ff wat ging halen. | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:04 |
![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:41 |
Jeuj, klein rondje maken. Bilthoven / Almelo / weer terug naar Utrecht en dan door naar Schiphol. Eventueel via Rotterdam ofzo, en dan weer terug. Kan je nogsteeds toeslagloos in de fyra? Anders neem ik die wel, en ga ik eerst naar Rotterdam toe. ![]() Lekker fototjes schieten op Schiphol voor school, en dan weer terug. ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:50 |
Je kan de hele maand toeslagvrij met fyra, ook in de ICE. Ik ga nu Rotterdam Lombardijen - Centraal - Utrecht - ICE Amsterdam - fyra Rotterdam - Zwijndrecht | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:52 |
Dat het nu de NS pas opvalt:
| |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:53 |
Stond er eind vorige week ook al. | |
Crientj | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:54 |
Ah tof. ![]() | |
TwyLight | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:55 |
Waarom lees ik altijd Tietentopic als ik deze in de AT zie staan? ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:55 |
EN ik zit in ICMm 4081, met werkende WiFi ![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:55 |
Omdat je wilt dat dat daar staat? | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:06 |
Zeker. NS is krom. Als je met je niet-studenten OV op Saldo reist, hoef je geen toeslag voor ICE (buiten deze maand om). Heb je een Studenten OV en reis je op Saldo (buiten je Vrijreizen om dus) moet je wel een papieren toeslag kopen voor de ICE.,. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Straks ook maar eens doormailen aan NS. Reizen op Saldo = Reizen op Saldo, ook al heb je een SOV. En daar zijn nog wel meer mensen het mee eens.. | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:16 |
Net via-via (op Somda) van het OCCR vernomen dat aanstaand weekend een deel van het emplacement eruit moet van dordrecht. Door de verstoring tussen Dordrecht en Zwijndrecht (waar een spoorstaafbreuk is) tot sowieso vrijdag de stoptrein van .25 en .55 ri Rotterdam niet uit Dordrecht, maar keert in Zwijndrecht. Dat was gister ook niet mogelijk in verband met de beveiliging. Er schijnt een aanpassing gedaan te zijn zodat het (tijdelijk) wel kan. Die spoorstaafbreuk was afgelopen donderdag al ontstaan. Edit: Bij Zevenaar Oost is een aanrijding tussen goederentrein en ICE gebeurd vanochtend.. | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:28 |
Van die botsing las ik net ja. nu maar hopen dat het allemaal meevalt ... | |
wil-bert | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:29 |
Treinbotsing bij Zevenaar:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:29 |
Bron? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30 |
En de IVW maar eisen dat defecte treinen veel sneller weg moeten ![]() | |
sander89 | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:31 |
Is een ICE en goederentrein gebotst bij Zevenaar, voor zover bekend zijn er geen gewonden. Sommige zijn mij al voor.
| |
sander89 | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:36 |
Volgens sommige berichten stond de goederentrein stil. Nog 2 fotos ![]() ![]() Is volgens mij allemaal aardig goed afgelopen. ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door sander89 op 11-01-2011 12:46:21 ] | |
Guppy | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:50 |
Boem! | |
Temlin | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:51 |
Goederentrein naar de betuweroute. ICE naar Frankfurt lijkt me | |
trolleystad | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:05 |
http://www.omroepgelderla(...)ar-geen-gewonden.htm | |
V2 | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:10 |
![]() | |
greavy | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:22 |
Daardoor reed ICE 128 ri Amsterdam niet. Nu maar via Amersfoort en de IC-Berlijn ![]() Omroep in Utrecht was eerst naar Amersfoort, Berlijntrein, en dan in Duitsland weer "een" andere trein. Nu meldt de omroep IC -> Arnhem en bussen -> Emmerich alwaar een ICE zal komen | |
sander89 | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:23 |
lol gewoon livebeeld vanaf de locatie. wtf Beetje erg onduidelijk. ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door sander89 op 11-01-2011 13:30:12 ] | |
wil-bert | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:42 |
Ook gewoon live beelden ![]() http://www.omroepgelderla(...)ar-geen-gewonden.htm Ow ik ben gewoon spuit 11, zie boven mij... ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door wil-bert op 11-01-2011 13:56:18 ] | |
Peterselieman | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:44 |
Pas over enkele uren wordt het interessant als er groot materieel komt en ze de boel uit elkaar gaan trekken. | |
Temlin | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:47 |
De vraag is nu, is er een trein onder 40 km/h door rood (STS) gereden. | |
TeringHenkie | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:49 |
Ik wil ook een touwladder onder m'n zijraampje ![]() | |
Temlin | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50 |
Is iedereen al uit de trein? | |
sander89 | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:03 |
Nee nu pas worden de mensen uit de trein geholpen, zie de live stream. | |
TeringHenkie | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:10 |
Misschien handig als hij naast dat touwladdertje ook een ankertje heeft, kan 'ie 'm bij noodgevallen uitgooien ![]() |