abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90949104
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 102

Dreumesen:

05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
pi_90949138
En ik reageerde nog met:

Ik snap wel wat Oeke bedoelt hoor. Ik voel dat sfeertje hier ook vaak, en heel veel mensen volgens mij. Ik heb zelfs het gevoel dat er al heel vaak tegen geschopt wordt, maar meestal door de mensen die hier wat minder meepraten. Dat Oeke er nu zelf afstand van neemt, valt me wel op in elk geval. Wat zou dat toch zijn, waar sluipt dat er in?

Ik ben het met je eens, oeke, dat dat vervelend is en dat het nergens voor ndoig is. Zelf leef ik ook niet zo, dus ik ga er ook hier een beetje op letten of ik me niet zo uit. ^O^
pi_90949304
had ik al gezegd dat mijn druemes voortaan kruipend door het leven gaat? Ja hè :P
pi_90949342
Mag ik er nog even aan toevoegen dat mensen over het algemeen een slecht beeld hebben van hetgeen ze doen? :Y) Als je als taalkundige af moet gaan op zelfrapportages krijg je een vrij onrealistisch beeld van taalgebruik. Je kunt beter spontane spraaksituaties opnemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90949396
Jij wel Claudia. Jij mag altijd en overal over mierenneuken. :* Ben je nou al aan het bevallen?
pi_90949485
Dat doet me denken aan een onderzoek waar ik met R aan heb meegedaan. Ik moest voor R zitten en met hem kletsen en doen, en dan ineens een minuut stil zijn. En dat werd dan gefilmd. Ons reageren op elkaar. Man, wat was dat een verschrikking. Ik heb er nog dagen last van gehad, zo onnatuurlijk en onhandig heb ik me toen gevoeld. :')
pi_90949490
Ach dat is hier met ieder onderwerp. Voeding, snoepen, slapen, eten, en dus ook praten, jawel.

Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.

Buuf, ik lees op zich jouw reacties graag, je bent nuchter enzo, en dat is prettig. Er zit alleen wel een verschil tussen jouw ervaring en beleving en die van de meeste van ons met een eerste kind in deze leeftijd. Ik kan me zo voorstellen dat jij met je eerste kind toen het op deze leeftijd was ook anders was. En natuurlijk is het fijn om ervaringsdeskundigen te horen, maar uiteindelijk zullen wij (of de meeste van ons dan toch) het zelf allemaal moeten ondervinden. Zo eigenwijs is de gemiddelde mens dan toch wel, geloof ik ;)

Disclaimer: ik moet natuurlijk voor mezelf spreken :+ zo eigenwijs ben ik dan wel, dat ik graag wil horen wat anderen denken, maar dat ik wel mijn eigen plan wil trekken en mijn eigen ervaringen op doen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90949627
Ja, maar dat is toch jammer dan, dat dat met elk onderwerp zo is? En wij zijn degene die dat doen, in hoe we op elkaar reageren, wat we allemaal te zeggen hebben, welk ei iedereen kwijt moet.... Dus wij zijn ook degene die dat zouden moeten kunnen veranderen toch, die toon?
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:49:47 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90949634
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jij wel Claudia. Jij mag altijd en overal over mierenneuken. :* Ben je nou al aan het bevallen?
:D groof!

Ik heb heel hard mijn best gedaan om bij te lezen en op tig dingen die ik gelezen heb had ik eigenlijk wel wat terug te zeggen, maar ik ben te lui om nog een keer terug te bladeren voor mijn antwoord :z

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar soms merk ik dat ik dingen wat stelliger neerschrijf dan ik ze zelf voel. Maar ik ben dan ook een typische twijfelkont/beide-zijden-van-de-medaille-kijker/"weegschaal".
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90949684
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat doet me denken aan een onderzoek waar ik met R aan heb meegedaan. Ik moest voor R zitten en met hem kletsen en doen, en dan ineens een minuut stil zijn. En dat werd dan gefilmd. Ons reageren op elkaar. Man, wat was dat een verschrikking. Ik heb er nog dagen last van gehad, zo onnatuurlijk en onhandig heb ik me toen gevoeld. :')
Mijn collega's doen onderzoek naar onder andere het samenspel tussen ouder en kind. Dan geven ze een ouder bijvoorbeeld een bouwpakket en de instructie luidt om dat pakket samen met het kind te bouwen. Die situatie wordt gefilmd zonder dat erbij gezegd wordt dat de taal geanalyseerd wordt.

Het is zo waanzinnig interessant wat daaruit komt! Ouders gedragen zich in die situatie heel uiteenlopend. De een geeft veel verbale instructie om een kind zoveel mogelijk zelf te laten bouwen terwijl de ander vrijwel alles zelf doet. En er worden verbanden gevonden met het taalvermogen van het kind.

Ik ben me door dat soort onderzoeken wel vrij bewust van de manier waarop ik met Ivan omga, hoe ik met hem speel en wat voor kansen ik hem bied. Toch zit het me gelukkig niet in de weg. Ik ben het namelijk ook erg met buuf eens, namelijk dat je jezelf moet kunnen zijn, ook als ouder. (Ik háát regen.)
pi_90949738
Nou, ik was dus absoluut helemaal niet mezelf toen we gefilmd werden. Dat is het enige dat ik zeker weet. :o

Ik heb geen idee wat de dubbele bodem van dit onderzoek was. Ik heb dezelfde opleiding gedaan, dus ik kon wel wat dingen bedenken, maar toch wist ik het uiteindelijk niet.

En ik vond het ruk dat ik het gevoel had dat ik niet gewoon mezelf kon zijn toen.
pi_90950018
Dat vind ik altijd zo raar, als mensen zeggen dat ze zichzelf niet zijn. Je bent altijd jezelf, ook als je niet jezelf bent. Want het is altijd, hoe dan ook, jouw persoolijke manier van reageren op dat moment, onegacht of die nou wel of niet overeenkomt met hoe je je in andere situaties gedraagt.

Zo kreeg ik eens tijdens een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet mezelf zou zijn. De recruiter bleef maar zeggen dat ze niet het idee had dat de echte Laura voor haar zat. Ik heb echt overwogen om op m'n kop te gaan staan en te vragen of ik zo wel echt genoeg was.

Zo, en nu ga ik naar bed, voordat ik van BE op m'n kop krijg.

Of wacht, ik zet het anders wel ff in een spoiler. :+
pi_90950131
Het rommelt maar door en ik werd er net even een beetje moedeloos van, maar mijn lief heeft beloofd dat het binnen nu en een paar dagen gaat gebeuren. :Y)

[ Bericht 33% gewijzigd door Claudia_x op 06-01-2011 21:05:27 ]
pi_90950132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar dat is toch jammer dan, dat dat met elk onderwerp zo is? En wij zijn degene die dat doen, in hoe we op elkaar reageren, wat we allemaal te zeggen hebben, welk ei iedereen kwijt moet.... Dus wij zijn ook degene die dat zouden moeten kunnen veranderen toch, die toon?
Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?

En ik was niet mezelf, omdat ik niet heb gecommunceerd met mijn zoon zoals ik dat normaal doe. Ik neem aan dat het onderzoek daar toch over ging en niet over hoe ik op de aanwezigheid van een camera reageer.
pi_90950223
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?
Ik wist niet zo goed wat je bedoelde. Dat wil zeggen, ik vond het gewoon een interessante discussie met verschillende meningen.
pi_90950317
Ik ben het met je eens, Groof. Ik denk hiernaast dat de toon vaak niet eens betuttelend bedoeld is, maar dat die slechts zo geinterpreteerd wordt, puur omdat de ontvanger het als een terechtwijzing beschouwt. (Ongevraagd) advies geven blijft tricky.
pi_90950467
Nu weet ik natuurlijk zelf niks zinvols meer te zeggen daarover.
pi_90950699
Dat komt ervan. ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:10:10 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90950729
Ik snap helemaal niet eens wat er nou gebeurde aan het eind van het vorige topic. Ik vond het gewoon een interessant gesprek dat vanuit het een voortrolde naar het ander. Ik zag geen betutteling of terechtwijzing eigenlijk. :@
pi_90950868
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt, Be. Wat gebeurde er dan? Ik zie ook niets betuttelends hoor. Ik reageerde op Miss die het volgende zegt:

quote:
Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.
Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:16:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90951054
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt, Be. Wat gebeurde er dan? Ik zie ook niets betuttelends hoor. Ik reageerde op Miss die het volgende zegt:

[..]

Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic. :)
Er gebeurde niks, zoals ik zei, gewoon een gesprek, maar ik las iets van Oeke en van Groofs dat ik niet herkende en heb toen wellicht Sly's post verkeerd geinterpreteerd als zijnde daar ook op doelend, my bad.
Negeer maar gewoon. ;)
pi_90951090
Toen ik dit topic binnenstormde en de eerste post las had ik ook even zoiets van: Huh wtf is hier aan de hand? Even teruggelezen en niks bijzonders gelukkig.
Gewoon een discussie.

Lars is al de hele week bij opa en oma, omdat wij druk aan het verhuizen zijn.
We eten daar wel, en ik doe ze zelf in bad enzo, maar oeh ik mis ze!
En nu is ook nog gisteren Lars zijn schoen kwijt geraakt.
Ze waren naar zo'n binnenspeeltuin gegaan, en daar moet je de schoenen uit doen, en die hadden ze in zo'n rek voor schoenen gezet. Toen ze naar huis gingen stond er van Lars nog maar 1 schoen....
Lekker dan.
Wat heb je nou aan 1 schoen?
En het waren ook nog zijn eerste schoenen, dus ik baal er wel van.

Bar, fijn dat Roy volgende week naar huis mag. Al snap ik je angst ook heel goed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90951181
Nee, ik herkende het nu eigenlijk ook niet BE. Maar ik greep Oeke's reactie aan om het er toch eens over te hebben. want het is wel iets wat ik herken van eerder en vaker, zeg maar.

Juist als het wat minder beladen is, zou een goed moment kunnen zijn om er gewoon eens over te 'praten' toch?

Of herken jij in zijn algemeenheid niet wat (in dit geval) ik bedoel?

Maar uiteindelijk viel er ook niet zoveel over te zeggen, zo bleek, dus sloeg het inderdaad nergens op. Denk ik. Mijn excuses :+ .
pi_90951353
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben het met je eens, Groof. Ik denk hiernaast dat de toon vaak niet eens betuttelend bedoeld is, maar dat die slechts zo geinterpreteerd wordt, puur omdat de ontvanger het als een terechtwijzing beschouwt. (Ongevraagd) advies geven blijft tricky.
Nou ja, ik bedoel helemaal geen advies te geven ofzo met wat ik post. Ik geef alleen aan hoe ik/wij het hier doen. Niet omdat dat het beste is (op welk gebied dan ook) maar omdat dat is waarvoor we gekozen hebben. En wat iedereen dan met die info doet, zal me verder worst wezen :+
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:25:35 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90951637
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik herkende het nu eigenlijk ook niet BE. Maar ik greep Oeke's reactie aan om het er toch eens over te hebben. want het is wel iets wat ik herken van eerder en vaker, zeg maar.

Juist als het wat minder beladen is, zou een goed moment kunnen zijn om er gewoon eens over te 'praten' toch?

Of herken jij in zijn algemeenheid niet wat (in dit geval) ik bedoel?

Maar uiteindelijk viel er ook niet zoveel over te zeggen, zo bleek, dus sloeg het inderdaad nergens op. Denk ik. Mijn excuses :+ .
Nou, wat ik wel eens jammer vind in dit topic, als we er nou toch over praten, is dat iets nooit gewoon zomaar iets kan zijn. Heb het gevoel dat alles, of het nou eten, slapen, gedrag, ontwikkeling etc, heel erg onder de loep genomen wordt. Alles wordt helemaal beredeneerd en besproken.
En nee, natuurlijk niet altijd, maar voor mijn gevoel is dat wel een beetje de tendens hier.

Maar... Mss is dat idd wel inherent aan het feit dat er een vrij grote groep eerstekindjesmama's is die in die zin zelf ook nog aan het ontdekken zijn hoe of wat. Als ik het zo bekijk is het best te begrijpen.

Maar wat Oeke zei, dat verhaal van haar schoonzus, daar wordt meteen weer een hele denkwijze aan geknoopt die op zijn beurt weer helemaal uitgeplozen wordt met voors en tegens.
Dat vind ik wel eens vermoeiend.

en ik voel me superoppervlakkig dan, omdat ik vaak helemaal niet zo heel diep nadenk over waarom we de dingen doen zoals we ze
doen. :@ Het weerhoudt mij er een heel klein beetje van mee te posten soms. maar goed, dat is mijn persoonlijke probleem zeg maar. ;)

Dit is trouwens de mening van 'de mama van Sasha en Oscar' en niet van Mod-BE. ;)

En nu ga ik slapen. Even wat inhalen. Niet handig, middenin een gesprek, maar het moet echt. :') :@
pi_90951747
Het is Roy zijn dag niet vandaag :{ vanmorgenvroeg infuus los gegaan, moest opnieuw geplaatst worden, voor die tijd wel lekker met Roy kunnen keuvelen door hem in bad te doen en er even mee naar de speelhal geweest, en even lekker laten kruipen (voor zover dat ging, nu zag ik pas goed hoe slecht links nog is)
Toen opnieuw infuus laten zetten, 2 pogingen mislukten ;( kind nog meer gaatjes en pleisters.
3de poging zat dit keer in zijn linkerhandje.
Dat ging een paar uurtjes goed en toen weer eruit getrokken :{
Dus weer nieuw infuus weer 2 pogingen die mislukten, Roy over de zeik, echt helemaal overstuur.
Daarna een EEG die helaas weer epileptische aktiviteit liet zien, dus nog meer medicatie erbij ;(

Daarna weer een poging infuus, dit keer in zijn voet, helemaal goed ingespalkt, zetten we hem vanavond in bed, weer eruit ;(
Nu moet het zo weer terug gezet worden arm ventje ;(

Meer medicatie1extra voor de epileptie, en voor de 3de keer vandaag infuus laten prikken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90951769
Zie je wel. Dat bedoel ik dus. Dat probeerde ik juist boven tafel te krijgen. Is denk ik alleen maar goed om dat soort dingen eens gewoon uit te spreken. Want dat die ergernissen er zijn is mij wel duidelijk en ik herken ze ook.

Het weerhoudt mij alleen niet om te schrijven :o .
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:29:05 #28
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90951863
Ben ik effe blij dat ik niet meedeed aan de discussie! :D
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90951904
:o

Ik vind het trouwens heel helder verwoord BE, of goed de vinger erop gelegd, of hoe zeg je dat.
pi_90951936
Oeke, wat een dag :D En wat ontzettend schattig dat hij je naam zegt O+

Groosken, wat leuk dat R toch is gaan kruipen *O* O+ Filmpje!!

Claudia, ga je het filmpje van de lopende Ivan nog uploaden? O-)

Ik snap ook niet zo goed wat er ineens gebeurde in het vorige topic, ik vond de discussie wel interessant en niet belerend. Conclusie: praat gewoon in normale, niet te moeilijke zinnen met je kind en gedraag je zo menselijk mogelijk? :P
En ik moet inderdaad mijn spinnenfobie ook ernstig gaan proberen te verbergen :X :')

Groofsken, misschien was het een onderzoek naar ouder-kind interactie in stress-situaties :+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90951965
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef Memmel het volgende:
Ben ik effe blij dat ik niet meedeed aan de discussie! :D
ik miste je al! ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90951979
Ohhh arme Roy :'( Stomme infusen ook, waarom blijven ze niet gewoon zitten }:|
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_90951987
Ik had jullie eigenlijk al eerder verwacht. Ik gaf nog wel een opening. :{
pi_90952003
Maar ik denk ook na en ik beredeneer ook veel, so sue me.
Daarmee ben ik geen betere moeder, abosluut niet, en misschien wel integendeel. Maar wat je zegt BE, en dat zei ik in het vorige topic ook nog met buuf als voorbeeld (niet persoonlijk dus, alleen als voorbeeld): het is voor veel van ons de eerste. We moeten nog veel zelf ondervinden. En ik ben eigenwijs genoeg om dat ook zelf te willen doen. En misschien zeg ik over 5 jaar wel: die BE en Vicky en de Buuf en weet ik wie, die hadden het veel beter door dan ik. Prima, maar daar kom ik dan graag zelf achter. Dat hebben jullie toch ook zelf ondervonden allemaal?

En ondanks dat ik veel nadenk over hoe en wat, veel lees en beredeneer, vind ik zelf niet dat ik krampachtig ben. Misschien kom ik zo voor sommigen wel over, dat mag. In de praktijk ben ik dat niet, en vind ik dat het goed gaat. Meer heb ik niet te wensen, volgens mij :)
pi_90952046
Oh Roy, wat een ellende toch manneke. Bar, wat moet je toch doorstaan. :*
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:32:34 #36
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90952080
Wat BE heel helder verwoordt. Ik sluit me erbij aan.
Als ik bij alles wat ik doe of zeg de voor en tegens moet afwegen, beredeneren enzo enzo, ben ik morgen nog niet klaar.

Claudi, ik vind dat je interessant werk doet. Wat onderzoek je nu precies?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90952085
Ik vind het juist jammer dat het vermoeiend wordt gevonden als je ergens dieper op ingaat. Jemig, het is toch een topic waarin ideeen en ervaringen uitgewisseld worden? Als je geen zin hebt om erover na te denken dan post je er toch gewoon niet over of reageer je er niet op? En als je er anders over denkt dan kan er een stevige discussie ontstaan, maar dat vind ik ook wel weer leuk.

Memmel, ik houd me bezig met pubers en hun taalontwikkeling, maar mijn collega's werken vooral met kleine kinderen en onderzoeken hun taal- en rekenvaardigheden (en aanverwante vaardigheden).
pi_90952095
Bar, wat een nare dag voor Roy :{ en ik las voor jou ook geen beste dag, met je oog.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat met jullie allebei :*
Is er nou echt geen manier om zo'n infuus goed te zetten en vast te plakken ofzo? Klinkt echt zo naar telkens!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:33:40 #39
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90952146
Ik hecht altijd veel waarde aan de 'discussies' die hier worden gehouden. Ze laten me vaak over dingen nadenken en zaken van een andere kant bekijken.
Ik vind het soms best wel lastig om voor mezelf duidelijk te hebben hoe ik ergens over denk/voel (best veel dingen gaan op de automatische piloot, of omdat mijn ouders het ook zo deden, eigenlijk wat BE ook zegt) en de gesprekken hier helpen soms met een leuk inzicht links of rechts. En ook gewoon je eigen standpunt moeten verwoorden helpt om er over na te denken. Alhoewel zo'n standpunt, bij mij althans, gedurende een gesprek nog best wel eens wil opschuiven n.a.v. wat anderen te zeggen hebben.

Hopelijk kunnen we allemaal korte tenen kweken en de positieve puntjes meepikken van de gesprekken.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90952159
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist jammer dat het vermoeiend wordt gevonden als je ergens dieper op ingaat. Jemig, het is toch een topic waarin ideeen en ervaringen uitgewisseld worden? Als je geen zin hebt om erover na te denken dan post je er toch gewoon niet over of reageer je er niet op? En als je er anders over denkt dan kan er een stevige discussie ontstaan, maar dat vind ik ook wel weer leuk.
Vermoeiend is misschien niet het goede woord.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:35:33 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90952259
Sly, niemand hier heeft ooit gezegd dat je een slechte moeder bent! Integendeel, zou ik willen zeggen.
En eenieder gooit zijn eigen zienswijze voor het voetlicht, dat is inherent aan een openbaar forum.
pi_90952274
Sorry, ik was even de Mol kijken. :P

Maar wat BE zegt, is eigenlijk precies wat ik bedoel. En niet eens perse dat ik niet of wel over dingen denk, maar soms worden de dingen zo uitgeplozen inderdaad. En dat legt voor mij soms ook een grens om over dat soort dingen echt mee te praten.
Anieweee, ik hoef er geen uitgebreide discussie over ofzo, het viel me gewoon op.

Wat Claudia ook zegt, wat je onderzoekt is niet perse zoals je het ook doet.
En dat verschil lijkt soms weleens kwijt waardoor het bij veel mensen thuis het er heel doordacht aan toe lijkt te gaan.
En ik weet dat mensen denken dat het bij mij thuis ook zo overwogen en verantwoord gaat getuige de opmerking van Groofs dat het haar verbaast.
Nou, dat is dus niet zo. ~O>

En ik vind het ook stom dat iemand Lars zijn schoen heeft meegenomen. Aso's. :(

En Roy, dikke kussen voor al die gaatjes. Wat naar dat het dan niet in een keer lukt zeg. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90952358
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:35 schreef Memmel het volgende:
Sly, niemand hier heeft ooit gezegd dat je een slechte moeder bent! Integendeel, zou ik willen zeggen.
En eenieder gooit zijn eigen zienswijze voor het voetlicht, dat is inherent aan een openbaar forum.
Nee, heeft niemand gezegd, en zelfs als dat wel werd gezegd, zou ik daar niet mee zitten. Ik zou he tniet leuk vinden, maar weten dat het niet klopt.

Maar net zoals sommigen het 'vermoeiend' (bij gebrek aan beter woord) vinden dat er over zoveel moet worden gepraat, gedacht en geredeneerd, zo vind ik het dus jammer als over dingen vooral niet zou moeten worden gepraat, gedacht en geredeneerd.

Ik vind het juist heel interessant om de zienswijzen van anderen te lezen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:37:54 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90952380
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Ach dat is hier met ieder onderwerp. Voeding, snoepen, slapen, eten, en dus ook praten, jawel.

Buuf, ik lees op zich jouw reacties graag, je bent nuchter enzo, en dat is prettig. Er zit alleen wel een verschil tussen jouw ervaring en beleving en die van de meeste van ons met een eerste kind in deze leeftijd. Ik kan me zo voorstellen dat jij met je eerste kind toen het op deze leeftijd was ook anders was. En natuurlijk is het fijn om ervaringsdeskundigen te horen, maar uiteindelijk zullen wij (of de meeste van ons dan toch) het zelf allemaal moeten ondervinden. Zo eigenwijs is de gemiddelde mens dan toch wel, geloof ik ;)

Disclaimer: ik moet natuurlijk voor mezelf spreken :+ zo eigenwijs ben ik dan wel, dat ik graag wil horen wat anderen denken, maar dat ik wel mijn eigen plan wil trekken en mijn eigen ervaringen op doen :Y
Je smeert me hier gratis een betuttelende toon aan, of lees ik het nu heel verkeerd?

En waar zit mijn ervaring en beleving precies anders toen ik een eerste kind had? ik had ook gewoon mijn eerste, en heb er veel over gelezen en nagedacht. Alleen was er toen geen internet en moest ik zelf het wiel uitvinden zogezegd. Ik had denk ik veel steun gehad aan mensen die een beetje nuchterheid zouden hebben gebracht. Gewoon omdat ik mega-onzeker was. doe ik het wel goed, maak ik m niet stuk, verpest ik m niet voor het leven door de soort moeder dat ik ben? En dan nog allerhande consultatiebureaus....

en ik lees heus niet alles mee hoor, maar ik kwam Seb feliciteren en zag toen jou opmerking over Senna die vervoegingen niet begrijpt. En eerlijk?? ik durfde eerst niet eens wat te zeggen. Want die ruimte voel ik helemaal niet.

Het voelt een beetje dat als je geen dreumes hebt dat je je mond moet houden. Dat in het verleden behaalde resultaten niet gelden. Terwijl mijn bedoelingen alleen zijn om zo nu en dan een beetje te relativeren. Mijn jongens zijn al wat groter, en doen het goed.(dit zou geen criterium mogen zijn maar goed) Dat idee meer. Dat als ze wel eens suiker eten en geen borstvoeding krijgen ze ook heus wel naar het VWO kunnen. :+

Disclaimer, dit is een quote van Miss, maar een antwoord in het algemeen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:38:36 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90952422
Leuk Claudia!
Kun jij dan de vraag beantwoorden waarom die 15 jarigen allemaal praten alsof ze Marokkaanse roots hebben? 'ik zeg tog....'
Geheel offtopic, mss als we in het pubertopic zitten.
pi_90952454
:@ sorry, maar ik kom er gewoon niet meer in....moe moe moe enzo, dus ik negeer even de discussie.

Bar! Wat shit van het infuus. Belemmert dat nou nog het naar huis gaan of maakt dat niet meer uit?
En ik dacht dat driftbuien bij kindjes van 2 horen, ik heb hier thuis het bewijs van niet. Wel vermoeiend, maar soms ook erg grappig. En ik geniet enorm van zijn lopen en het contact zoeken van de laatste dagen, bijna knuffelig gewoon, dat ben ik niet gewend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90952486
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef Memmel het volgende:
Leuk Claudia!
Kun jij dan de vraag beantwoorden waarom die 15 jarigen allemaal praten alsof ze Marokkaanse roots hebben? 'ik zeg tog....'
das BrEeZaHtAaL
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90952538
Ik heb geen idee eigenlijk Mefke, ik zelf denk eerder die epilepsie dat die de boel kan tegenhouden.
pi_90952554
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

das BrEeZaHtAaL
En waarom gaan jullie altijd flauw doen als het er dan een keertje over gaat? :+
pi_90952555
ook offtopic, weet je wat pas erg is? Dat zie die taal langzaam ook meenemen het 'gewone' leven in. Je ziet het ook voorbij komen in stageverzoeken enzo. Hallo, zo neem ik je toch nooit serieus!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:40:56 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90952557
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
:o Ik gaf alleen Groofsken maar antwoord. Ik val niemand specifiek aan op dingen.
Eens een keer een discussie vind ik helemaal niet erg, integendeel zelfs.
Maar die zijn er hier nauwelijks. :D
Ik zeg ook niet dat het vermoeiend is als ergens dieper op in gegaan wordt, alleen dat het hier zo vaak gebeurt.
Maar ik hou het dan wel bij niet-reageren, is wel zo makkelijk. :)
pi_90952624
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

En waarom gaan jullie altijd flauw doen als het er dan een keertje over gaat? :+
hoe bedoel je "flauw doen" Groofs?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90952635
Bar, das shit. Was de activiteit dan hoger dan begin deze week?
En wat je zei over het rapport van Thijs, gaat die arts daar verder nog wat mee doen?
Sterkte in ieder geval, pas ook goed op jezelf he!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:43:20 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90952693
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, heeft niemand gezegd, en zelfs als dat wel werd gezegd, zou ik daar niet mee zitten. Ik zou he tniet leuk vinden, maar weten dat het niet klopt.

Maar net zoals sommigen het 'vermoeiend' (bij gebrek aan beter woord) vinden dat er over zoveel moet worden gepraat, gedacht en geredeneerd, zo vind ik het dus jammer als over dingen vooral niet zou moeten worden gepraat, gedacht en geredeneerd.

Waar heb je dat gelezen? Toch niet van mij toch?
pi_90952770
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je smeert me hier gratis een betuttelende toon aan, of lees ik het nu heel verkeerd?

En waar zit mijn ervaring en beleving precies anders toen ik een eerste kind had? ik had ook gewoon mijn eerste, en heb er veel over gelezen en nagedacht. Alleen was er toen geen internet en moest ik zelf het wiel uitvinden zogezegd. Ik had denk ik veel steun gehad aan mensen die een beetje nuchterheid zouden hebben gebracht. Gewoon omdat ik mega-onzeker was. doe ik het wel goed, maak ik m niet stuk, verpest ik m niet voor het leven door de soort moeder dat ik ben? En dan nog allerhande consultatiebureaus....

en ik lees heus niet alles mee hoor, maar ik kwam Seb feliciteren en zag toen jou opmerking over Senna die vervoegingen niet begrijpt. En eerlijk?? ik durfde eerst niet eens wat te zeggen. Want die ruimte voel ik helemaal niet.

Het voelt een beetje dat als je geen dreumes hebt dat je je mond moet houden. Dat in het verleden behaalde resultaten niet gelden. Terwijl mijn bedoelingen alleen zijn om zo nu en dan een beetje te relativeren. Mijn jongens zijn al wat groter, en doen het goed.(dit zou geen criterium mogen zijn maar goed) Dat idee meer. Dat als ze wel eens suiker eten en geen borstvoeding krijgen ze ook heus wel naar het VWO kunnen. :+

Disclaimer, dit is een quote van Miss, maar een antwoord in het algemeen.
Je leest verkeerd en hebt nog niet alles gelezen. Ik bedoel dus niet dat jij betuttelend bent, ik bedoelde het algemener.

En ik bedoel dus juist dat jij met je eerste p dieze leeftijd waarschijnlijk met dezelfde vragen en dignen zat als wij. En dat jij ook dingen zelf hebt moeten uitvinden. Jij hebt nu drie grotere kinderen, en heb intussen al heel wat ervaring en dingen meegemaakt. Vanuit die ervaring vind ik het vaak fijn om je posts te lezen, maar het hele relativerende kan ook bekritiserend overkomen. En dat vind ik dan weer jammer.

Zoals dus die "wel suiker, geen bv VWO" opmerking. Natuurlijk weet ik dat (ik spreek even voor mezelf, niet voor anderen)...en dan? Wat moet ik daarmee, als ik toch liever de suiker probeer heel erg te beperken en wel lang bv geef? Zou ik dan op basis van het feit dat de opmerking van jou komt en jij al 3 jongens een stuk groter hebt gekregen dan ik mijn kind moeten denken: ow, ik gooi mijn ideeen weg en doe het zoals zij zegt? Dat is toch raar?
pi_90952781
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef Memmel het volgende:
Leuk Claudia!
De puberteit is mijn favoriete leeftijd. :7 Pubers zijn een vrij lastig te onderzoeken groep en je moet er veel moeite voor doen, maar het is die moeite zó waard! Binnen onderzoeksland bestaat er bovendien een soort vooringenomenheid dat de enige ontwikkelingen die ertoe doen bij kleine kinderen plaatsvinden, maar het is juist fantastisch om te zien wat er in de puberteit nog kan gebeuren.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken om de 15-jarigen. Over het algemeen zijn ze vrij goed in registerverschillen maken. Dat wil zeggen, ze weten wel wanneer ze met 'tog' wegkomen en wanneer ze beter op moeten letten. De mailtjes aan hun docenten zien er bijvoorbeeld héél anders uit dan de mailtjes aan hun leeftijdsgenootjes (oh wacht, ze mailen helemaal niet).

Anyway, er moet nog een conclusie uit mijn onderzoek rollen. Dat zal door de zwangerschappen vermoedelijk ergens in de tweede helft van 2012 gebeuren, een jaar later dan aanvankelijk gepland. :')

Tot zover de pubers!
pi_90952784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

de reden waarom er over sommige dingen niet gepraat/geredeneerd/gedacht wordt... omdat die door sommigen keihard de grond in geboord worden of er komen dusdanige antwoorden op dat men het gevoel krijgt eenslechte ouder te zijn.

Er zijn regelmatig dingen waar ik totaal niet over rep omdat ik al weet dat ik van sommigen de volle lading krijg en daar heb ik totaal geen behoefte aan, dus dan praat ik er niet over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:45:42 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90952820
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

HoHo GroOfjE, ik nAm GeEnEeNs dEeL aAn de DiScUSsie!!

Taal vind ik juist bere interessant om over te bomen. Dit itt discussies over eten of straffen. Dat doe ik nl liever dan dat ik erover babbel.
pi_90952981
Ik mis ergens wel die dialecten nog in de taal, ik weet nog wel toen ik op de lagere school zat we gewoon nog zeeuws konden praten, in het middelbaar ook nog wel, maar al stukken minder.

Tegenwoordig is dat stukken minder, vind ik ergens wel jammer het heeft juist wel iets.

Seb van harte met je 2de verjaardag *O*

Miss de enige mannier is denk ik serieus vastleggen.
pi_90953003
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

de reden waarom er over sommige dingen niet gepraat/geredeneerd/gedacht wordt... omdat die door sommigen keihard de grond in geboord worden of er komen dusdanige antwoorden op dat men het gevoel krijgt eenslechte ouder te zijn.

Er zijn regelmatig dingen waar ik totaal niet over rep omdat ik al weet dat ik van sommigen de volle lading krijg en daar heb ik totaal geen behoefte aan, dus dan praat ik er niet over.
Ik herken me hier niet in. Als dat wel op mij van toepassing is, dan bij deze mijn excuses, want dat is geenszins mijn bedoeling geweest.
pi_90953052
Wat ik zelf lastig vind van 'er dieper op ingaan' is dat het voor mij voorbij gaat aan waar het vaak in mijn ogen over gaat. Het gewoon even willen delen van een geluksmoment, frustratie, een wonderlijke ontwikkeling, of wat dan ook.

En met flauw Vicky bedoel ik denk ik niet serieus erop ingaand. Dat hoeft ook niet, maar Memmel en jij horen voor mij toch bij die mensen die er al eerder duidelijk tegen schopten zeg maar.
pi_90953141
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat ik zelf lastig vind van 'er dieper op ingaan' is dat het voor mij voorbij gaat aan waar het vaak in mijn ogen over gaat. Het gewoon even willen delen van een geluksmoment, frustratie, een wonderlijke ontwikkeling, of wat dan ook.

En met flauw Vicky bedoel ik denk ik niet serieus erop ingaand. Dat hoeft ook niet, maar Memmel en jij horen voor mij toch bij die mensen die er al eerder duidelijk tegen schopten zeg maar.
ja maar jeetje zeg, moeten we hier dan ALTIJD serieus blijven en altijd maar met elkaar meelullen.. nou echt niet hoor, sorry, zo zit ik niet in elkaar. En schoppen, hoe bedoel je schoppen? Alleen omdat ik mijn eigen mening geef??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953153
:o Ik deed zo lang over het verwoorden van mijn vorige post dat ik niet gezien had dat Vicky er serieus op inging en dat deze discussie voor Memmel bere-interessant was. :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:51:45 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90953162
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je leest verkeerd en hebt nog niet alles gelezen. Ik bedoel dus niet dat jij betuttelend bent, ik bedoelde het algemener.

En ik bedoel dus juist dat jij met je eerste p dieze leeftijd waarschijnlijk met dezelfde vragen en dignen zat als wij. En dat jij ook dingen zelf hebt moeten uitvinden. Jij hebt nu drie grotere kinderen, en heb intussen al heel wat ervaring en dingen meegemaakt. Vanuit die ervaring vind ik het vaak fijn om je posts te lezen, maar het hele relativerende kan ook bekritiserend overkomen. En dat vind ik dan weer jammer.

Zoals dus die "wel suiker, geen bv VWO" opmerking. Natuurlijk weet ik dat (ik spreek even voor mezelf, niet voor anderen)...en dan? Wat moet ik daarmee, als ik toch liever de suiker probeer heel erg te beperken en wel lang bv geef? Zou ik dan op basis van het feit dat de opmerking van jou komt en jij al 3 jongens een stuk groter hebt gekregen dan ik mijn kind moeten denken: ow, ik gooi mijn ideeen weg en doe het zoals zij zegt? Dat is toch raar?
dat bekritiserende zit in je eigen hoofd ben ik bang. Wa tik merk is dat er mensen hier zijn die het gevoel hebben door een selecte groep voor slechte ouder gehouden te worden. Omdat ze geen BV geven, omdat ze wel een snoepje geven.

Ik heb het vast eerder gezegd maar ik was een fervente rijstwafel fetishist. mijn kinderen kregen ook geen snoep toen ze klein waren. Ze hoeven namelijk niet te wennen aan zoete smaken, die vinden ze van nature lekker. en diksap en soepstengels. Been there, done that. dus ik snap dat wel.
Maar ik snap niet dat het idee onstaat in dit topic dat dit 'de enige juiste weg' is. Er zijn meerdere wegen naar Rome en geen snoep is er één. maar wél een sinaasappel geven, of een banaan, het eten voorkauwen voor je kind, je baby van 9 maanden een lange vinger geven, dat zijn óók door liefde ingegeven keuzes. iedereen heeft het beste voor met zijn kinderen en ik mis soms de ruimte voor die anderen om ook gerespecteerd te worden om hun keuzes. of om gewoon lekker voor de vuist weg dingen te doen.

Persoonlijk denk ik óveral over na. Pluis ik alles uit, overdenk ik alles 1000 keer. Maar ik ben inmiddels ook milder geworden voor anderen. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_90953174
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Dus als je niet deelneemt aan een diepe discussie en je wilt gewoon lekker meebabbelen over je kind, zonder erover door te gaan of het wel of niet de beste manier van opvoeden is, dan ben je opeens flauw?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:52:16 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953194
Ik ga jou straks schoppen groofsken...

Ik heb ook ooit eens een keer geschopt tegen die hele eet-discussie. Ik heb ook geen reldel award, dus het valt wel mee toch.
pi_90953278
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus als je niet deelneemt aan een diepe discussie en je wilt gewoon lekker meebabbelen over je kind, zonder erover door te gaan of het wel of niet de beste manier van opvoeden is, dan ben je opeens flauw?
oh wat ben ik dan heerlijk flauw :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953294
Karin, wat een eikels zeg :(
Ik snap dat je er van baalt, je hoort gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven.

Bar, gaat allemaal zo moeizaam he? Zo'n infuus is natuurlijk allesbehalve prettig, ik snap Roy's protest wel...

Groofsken, wat leuk dat hij nu toch gaat kruipen!

En wat de discussie betreft: live and let live 8-)
Zou graag actiever deel willen nemen aan dit soort discussies maar dat gaat me irl 10x beter af dan met slecht functionerende ogen de juiste toetsen proberen in te rammen...
.... met gevoel voor drama....
pi_90953364
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor helemaal niet. :o Ik had in mijn hoofd dat zij al eerder duidelijk aangaven dat ze dat dieper op dingen ingaan en dat superverantwoordde niet zo 'leuk/nodig/weetikveel' vinden. Daarom leek het me logisch dat ze nu mee zouden kletsen over waarom dat dan zo vervelend kan zijn. Ze kewamen wel ineens tevoorschijn, maar zeiden er vervolgens niet echt iets over. dat bedoelde ik. Ik vind dus juist wel dat je je mening gewoon moet ventileren Vicky, daar vraag ik jusit om.
pi_90953369
Bar, wat lijkt het me ontzettend lastig, de combinatie kindjes en medisch ingrijpen als een infuus aanleggen. Ze zullen er vast veel ervaring mee hebben in het ziekenhuis, maar je gaat je op een bepaald moment wel afvragen of dit echt allemaal zo moet, stel ik me zo voor. :*

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:30 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, ga je het filmpje van de lopende Ivan nog uploaden? O-)
Het is momenteel te vermoeiend voor me om achter de computer te zitten waar ik de filmpjes op heb staan. :o Ik probeer juist altijd foto's en filmpjes meteen te verwerken omdat ik weet dat het er anders niet van komt. Mijn vader was zo iemand die zijn leven lang geweldige foto's en filmpjes maakte maar er door de chaos in zijn leven nooit aan toekwam om ze te verwerken en bewonderen. Nu zit ik met een werkkamer vol oude foto's die inscand moeten worden. Man, wat een werk.

Dus ehm, ik zal het morgen proberen! :D
pi_90953438
[quote]1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Memmel het volgende:
Taal vind ik juist bere interessant om over te bomen. Dit itt discussies over eten of straffen. Dat doe ik nl liever dan dat ik erover babbel.
[/quote]
Zo heeft ieder zijn voorkeuren.
En daar zijn ze weer de kampen: de ontaarde moeders en de overbezorgde boekenmoeders. Jammer dat het zo eenzijdig moet eindigen altijd.

Ik mis inderdaad soms in discussies de relativering. En daar bedoel ik mee dat wat je zou willen en hoe het werkelijk gaat. Ik geef Ko minder suiker en weinig tv maar natuurlijk eet hij wel suiker en kijkt hij wel filmpjes. Ik baal ervan dat je dan als een heilig boontje wordt neergezet.

Jullie schrijven te snel. Ik kan het met wakkere dreumes niet bij houden. Ik laat deze discussie aan me voorbij gaan. Ik moet teveel nadenken over elk woord wat ik wil schrijven, bang als ik ben om op verkeerde tenen te staan. :@
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:56:13 #72
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953453
Karin, kan je niet bellen of ie ergens ligt? Ik bedoel, waaarom zouden ze 1 schoen meenemen?
pi_90953454
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Memmel het volgende:
Ik ga jou straks schoppen groofsken...

Ik heb ook ooit eens een keer geschopt tegen die hele eet-discussie. Ik heb ook geen reldel award, dus het valt wel mee toch.
Ja, ik voel het :o .

Ik merk al dat ik er helemaal naast zit en zat. Sorry hoor voor mijn woordkeuze.
pi_90953481
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor helemaal niet. :o Ik had in mijn hoofd dat zij al eerder duidelijk aangaven dat ze dat dieper op dingen ingaan en dat superverantwoordde niet zo 'leuk/nodig/weetikveel' vinden. Daarom leek het me logisch dat ze nu mee zouden kletsen over waarom dat dan zo vervelend kan zijn. Ze kewamen wel ineens tevoorschijn, maar zeiden er vervolgens niet echt iets over. dat bedoelde ik. Ik vind dus juist wel dat je je mening gewoon moet ventileren Vicky, daar vraag ik jusit om.
van mij hoeft dat superverantwoorde ook helemaal niet zo nodig, maar dat ligt aan mijn manier van opvoeden. Prima als iemand het anders doet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat bekritiserende zit in je eigen hoofd ben ik bang. Wa tik merk is dat er mensen hier zijn die het gevoel hebben door een selecte groep voor slechte ouder gehouden te worden. Omdat ze geen BV geven, omdat ze wel een snoepje geven.
Laten we mijn hoofd er maar buiten houden :')

En hier gaan we weer.
Laat ik het even heel bot stellen dan: het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten of iemand wel of geen bv geeft en suiker en snoep en weet ik wat.
Als ik het daarover heb en aangeef hoe wij het hier doen, is dat gewoon ONS DING. Niet het beste of het enige juiste, maar iets wat wij zo willen doen.
Het lijkt erop dat dat net zo min mag worden gepost als dat je kind wel snoep en geen bv krijgt.

Echt, alles moet zo op een goudschaaltje worden gewogen...of het nou linksom of rechtsom is.
pi_90953634
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je doet hiermee geen recht aan het topic. Er worden juist ontzettend veel anekdotes gedeeld en daar worden veel oeh's en aah's tegenaan gegooid. En terecht!
pi_90953653
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laten we mijn hoofd er maar buiten houden :')

En hier gaan we weer.
Laat ik het even heel bot stellen dan: het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten of iemand wel of geen bv geeft en suiker en snoep en weet ik wat.
Als ik het daarover heb en aangeef hoe wij het hier doen, is dat gewoon ONS DING. Niet het beste of het enige juiste, maar iets wat wij zo willen doen.
Het lijkt erop dat dat net zo min mag worden gepost als dat je kind wel snoep en geen bv krijgt.

Echt, alles moet zo op een goudschaaltje worden gewogen...of het nou linksom of rechtsom is.
en dat probeerde ik dus duidelijk te maken met mijn post..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953657
Jemig. Waarom moet nou tegenwoordig elke 'discussie' in een rel eindigen? -O- zo is er echt geen hol meer aan :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90953692
quote:
13s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:59 schreef Vlindur het volgende:
Jemig. Waarom moet nou tegenwoordig elke 'discussie' in een rel eindigen? -O- zo is er echt geen hol meer aan :N
dit is toch geen rel??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:00:40 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953694
Nou mijn inhoudelijke mening dan. Kan ik ook wel hoor.

Anna was een hele late prater. Ik lulde me tien slagen in de rondte, maar praten ho maar. En nu maakt ze dat ruimschoots goed. Dus daarom ben ik er met Morris niet zo mee bezig. Is idd de instelling bij een tweede kind. het komt wel goed. Daar komt mijn nuchtere manier van denken dus vandaan. Op de meeste vlakken van opvoeding.

En echt hoor, ik ben heus wel lief. Vraag maar aan Vicky.
pi_90953696
quote:
13s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:59 schreef Vlindur het volgende:
en tis niet meer te volgen ook.
pi_90953790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

dit is toch geen rel??
Echt gezellig is het ook niet meer vind ik :{
pi_90953835
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je doet hiermee geen recht aan het topic. Er worden juist ontzettend veel anekdotes gedeeld en daar worden veel oeh's en aah's tegenaan gegooid. En terecht!
Ja, dat is waar. En toch ervaar ik het ook als 'teveel'. Het lukt me niet om het goed te verwoorden.
pi_90953862
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

en dat probeerde ik dus duidelijk te maken met mijn post..
Dat werd me niet duidelijk, my bad.

maar goed, jij bent een lekkere relaxte, nuchtere moeder, net als Memmel en buuf en BE.

Ik ben krampachtig en denk te veel na en ben niet nuchter.

Wat oeke al zegt: we zijn weer bij de kampen: ontaarde moeders en overbezorgde moeders en echt, dat vind ik pas echt heel vermoeiend worden.
pi_90953881
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Echt gezellig is het ook niet meer vind ik :{
dat is niet van afgelopen week.. dat is al een hele tijd zo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:03:21 #86
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953883
DISCLAIMER: ik ga een grapje maken!!!!

Voor wie niet wil lezen, scroll verder

Mag niet onder een spoiler voor de iPad gebruikers

Is het woord krentenbol al ergens gevallen?
pi_90953932
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef Memmel het volgende:

Anna was een hele late prater. Ik lulde me tien slagen in de rondte, maar praten ho maar. En nu maakt ze dat ruimschoots goed. Dus daarom ben ik er met Morris niet zo mee bezig. Is idd de instelling bij een tweede kind. het komt wel goed. Daar komt mijn nuchtere manier van denken dus vandaan. Op de meeste vlakken van opvoeding.

Is echt zo :Y

Tegen Devin werd door anderen ook in indianen-taal gepraat en hij praat gewoon zeer fatsoenlijk ABN :P
pi_90953958
Karin, wat kut dat ze een schoen hebben mee genomen! Waarom nou één schoen? :o Maar misschien idd even bellen, misschien heeft een kindje één wel verstopt ofzo.

Jeu Bar, ik heb het met Roy te doen hoor. Arm ding ;(

Ik ben met McLaura naar de IKEA geweest vanmiddag. Tent enzo gekocht voor Rienk.
Spuugt Thijs ineens alles onder! (Zo'n chocolade kots boog, echt Recht vooruit! :r )
Nu is hij echt ziek Oor ontsteking en dikke amandelen. Zo sneu ;(

Rienk heeft een hoektand door! *O* Nu die andere nog :')
pi_90953975
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef Memmel het volgende:

Of banaan? :D
pi_90954011
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

maar goed, jij bent een lekkere relaxte, nuchtere moeder, net als Memmel en buuf en BE.

Wat oeke al zegt: we zijn weer bij de kampen: ontaarde moeders en overbezorgde moeders en echt, dat vind ik pas echt heel vermoeiend worden.
ik ben bij Amber ook redelijk "krampachtig"wat een klote woord geweest maar dat had te maken met Ambers koemelkallergie en het huilbaby zijn. Juist omdat ik dat bij Amber zo was wil ik dat bij Tess helemaal niet zijn...

dus ja, ik ben een stuk relaxter en nuchterder geworden.. Eet je niet, pech dan maar, je krijgt niks anders..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90954031
De krentenbol van memmel snap ik en kan ik nog wel om lachen, maar de banaan :?
pi_90954042
quote:
12s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef Memmel het volgende:

Rienk heeft vanmiddag van mn IKEA ijsje meegegeten 8-)
pi_90954062
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
De krentenbol van memmel snap ik en kan ik nog wel om lachen, maar de banaan :?
foto, kind, banaan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90954087
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

foto, kind, banaan...
Ow die.

ik vind de krentenbol grappiger.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:06:53 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90954111
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:00 schreef Memmel het volgende:

Dat dingen die je doet of nalaat eigenlijk niet zoveel invloed hebben op de korte termijn als wel op de lange termijn.

Dat mijn jongens pas laat zindelijk werden (OMG peuterpoep is echt het meest ranzige :X) is niet een mij aan te rekenen 'fout' maar aard van het beestje. DAt mijn oudste met 7 maanden ging praten was niet mijn verdienste, maar zijn eigen, hij was er aan toe. Dat zijn broer tot zeker 1,5 zijn waffel hield was meer zijn aard.
Persoonlijk probeer ik hier en daar wat paniek te breken. Maar ik zal het niet meer doen. zoals gezegd, in het verleden behaalde resultaten tellen niet.
pi_90954142
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ben bij Amber ook redelijk "krampachtig"wat een klote woord geweest maar dat had te maken met Ambers koemelkallergie en het huilbaby zijn. Juist omdat ik dat bij Amber zo was wil ik dat bij Tess helemaal niet zijn...

dus ja, ik ben een stuk relaxter en nuchterder geworden.. Eet je niet, pech dan maar, je krijgt niks anders..
Dat laatste doe ik ook, bij mijn eerste kind al :o
Ik vind mezelf dus niet krampachtig, voor de goede orde. Wat een ander daarvan denkt, zit ik dan weer niet mee.
pi_90954193
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow die.

ik vind de krentenbol grappiger.
Vandaar dat ik die award niet had.
pi_90954208
debuurvrouw, ik vind juist dat je hier veel te weinig post! Wat mij betreft zou er veel meer topicoverstijgend meegeluld mogen worden.
pi_90954230
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef Vlindur het volgende:
Karin, wat kut dat ze een schoen hebben mee genomen! Waarom nou één schoen? :o Maar misschien idd even bellen, misschien heeft een kindje één wel verstopt ofzo.

Jeu Bar, ik heb het met Roy te doen hoor. Arm ding ;(

Ik ben met McLaura naar de IKEA geweest vanmiddag. Tent enzo gekocht voor Rienk.
Spuugt Thijs ineens alles onder! (Zo'n chocolade kots boog, echt Recht vooruit! :r )
Nu is hij echt ziek Oor ontsteking en dikke amandelen. Zo sneu ;(

Rienk heeft een hoektand door! *O* Nu die andere nog :')
Wat voor tent heb je gekocht?

Arme Thijs, hoop dat hij snel beter wordt!
pi_90954233
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik ook, bij mijn eerste kind al :o
Ik vind mezelf dus niet krampachtig, voor de goede orde. Wat een ander daarvan denkt, zit ik dan weer niet mee.
bij Amber was ik heel erg gefocused op het eten, ook vanwege het feit dat ze, toen ze 3w oud was, ruim 100gr. onder haar geboorte gewicht zat. Amber wilde bijna niks en heeft tot zeker 3.5 geleefd op tomaatjes, komkommer, droge pasta/rijst
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:08:48 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90954234
Toby heeft vandaag per ongeluk ook gesnoept.
Devin had een candy cane gegeten maar hing het restant weer terug in de kerstboom (ja hij staat nog :Y ). Waren we even later een Duplo-toren aan het bouwen en Toby komt aangelopen en geeft me een kusje. *snifsnif* ruik ik nou pepermunt? :?
Ja dus, het restje candy cane was spoorloos verdwenen...
pi_90954271
Maar Isabeau ging dus lief slapen!

Jeeej
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:09:31 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90954272
Thijs beterschap jongen. :*

Vanmiddag zei ik nog tegen Peter, Roy word hier verwend.

smorgens krijgt hij of 2 boterhammen met jam of kaas of peperkoek
Smiddags krijgt hij warm eten van goulash tot rodekool met een papje of druit.
tegen 15 uur krijgt hij of een pannenkoek, of een koek, of chocolade, of een cakje of fruit
avond is weer brood of broodjes met beleg vanavond was dat een omelet.
Sap krijgt hij ook van appelsap tot fristi.
pi_90954278
Kersjes, en daar krijgt ie dan geen reactie op? Ik neem tenminste aan dat er melk in zo'n ding zit.
pi_90954281
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat dingen die je doet of nalaat eigenlijk niet zoveel invloed hebben op de korte termijn als wel op de lange termijn.

Dat mijn jongens pas laat zindelijk werden (OMG peuterpoep is echt het meest ranzige :X) is niet een mij aan te rekenen 'fout' maar aard van het beestje. DAt mijn oudste met 7 maanden ging praten was niet mijn verdienste, maar zijn eigen, hij was er aan toe. Dat zijn broer tot zeker 1,5 zijn waffel hield was meer zijn aard.
Persoonlijk probeer ik hier en daar wat paniek te breken. Maar ik zal het niet meer doen. zoals gezegd, in het verleden behaalde resultaten tellen niet.
Wat is laat? Jen is 3 en vertoond nog geen tekenen van zindelijkheid.
pi_90954314
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik vind je posts juist heerlijk en zou het echt jammer vinden als je nu hierom niet meer meepost. Ik hou ook van die relativering en dat nuchtere. Ik zie ook niet zoveel in dat 'overbewuste' (vast een verkeerde term, maar zo noem ik het nu maar even), dat hele 'rationele' zeg maar. Het lukt me niet goed om het duidelijk te maken. Misschien kan ik hier ook maar beter afhaken.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:10:16 #107
5428 crew  miss_sly
pi_90954326
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dan zal ik het wel weer helemaal verkeerd gezegd hebben, dus nog maar een keer (volgens mij de derde al): ik lees jouw posts graag, buuf, omdat ze nuchter zijn en weer een andere zienswijze brengen. Dus blijf vooral wel posten.
Verwacht alleen niet dat ik (ik spreek weer alleen voor mezelf) meteen alles omgooi en het totaal anders ga doen, omdat iemand met meer ervaring zegt dat het zo ook kan.
pi_90954334
Sorbo, met sokjes aan haar handen? Dan is het tijd voor een vreugde dansje! *O*
pi_90954339
quote:
16s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Sorbootje het volgende:

Jeeej
*O* Goed zo Isabeau! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90954359
En nu ga ik mijn man bespringen. Niet tegen Isabeau zeggen.

Doei!
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:10:47 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90954361
Mefke, geen reactie gehad. Is volgens mij ook gewoon pure suiker met mintsmaak.
Ik heb de verpakking trouwens niet meer.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:11:16 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90954394
Hoera voor Isabeau!

En Sorbo + man ;)
pi_90954395
Ik moest laatst toen ik langs de Bakker Bart liep wel lachen, er hing een grote poster waarop stond dat ieder klein kind een krentebol krijgt..

Hoe dan ook, over de discussie: ik ben zelf best onzeker over opvoeden en daarom vind ik het zowel fijn om ver uitgedachte theorieën van bijvoorbeeld Claudia te lezen als de nuchtere opmerkingen van bijvoorbeeld Vicky. Ik vind het wel jammer dat er vaak zo veroordelend wordt gereageerd naar hoe anderen het doen.. lijkt me helemaal niet nodig, iedereen doet het uiteindelijk op haar eigen manier toch?

Innepin wat geweldig dat winkelen zo :D En een luchtsoepje, klinkt heerlijk :)

Bar en Roy :*
pi_90954409
Ja mét sokjes!
pi_90954413
Isabeau, Isabeau....ik ga iets zeggen wat je niet mag weten :P
Trusten Sorbo!
pi_90954424
Sorbo, wat fijn *O* :* . Enne, veel plezier dadelijk.
pi_90954426
Thijs :'( arm ding. Beterschap :*

Vlindur wat fijn dat al een van die krengen door is!

Niels heeft nog steeds nog maar zes tanden, echt al maanden. En ik heb al zo vaak gedacht als hij 'snachts huilde dat hij last had van doorkomende tandjes. Ik denk dat Incantrix' theorie klopt en dat ze in fases groeien nog onder het tandvlees, straks komen ze in een keer allemaal door :P

Ik vind het wel leuk alle diepgaande gesprekken hier (de discussies vallen wel mee toch?). Ik denk vaak wel diep na over dingen en wil er alles over weten, maar in de praktijk doe ik toch ook wel veel op mijn (nuchtere) gevoel.
Ik vind het vooral ook leuk om ervaringen van mensen met wat oudere kinderen juist hier te lezen en dan inderdaad ziet dat het wel goed komt :P
pi_90954428
quote:
16s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Sorbootje het volgende:

Jeeej
Ik wil best met je analyseren waar dat nu door komt, maar je lief bespringen klinkt als een beter alternatief.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:12:09 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90954454
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is laat? Jen is 3 en vertoond nog geen tekenen van zindelijkheid.
dat het krap werd of ze wel zonder luier naar de basisschool konden. :') Behalve mijn middelste, die is zó competatief, die was zomaar zindelijk. Omdat z'n broer dat ook ging leren.

Oh te vies ook, dan plasten zo'n beetje de druk van hun blaas. (niet naar de WC gaan, nee-heee!!) Alles stonk dan naar pies, de bank, écht alles.grmbl. Maar nu gaat het goed hoor. :P
pi_90954474
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef miss_sly het volgende:

Maar daar baal ik zo van dat het daar op neer komt. Ik zou er niet trots op zijn een ontaarde moeder te zijn net als dat ik niet trots zou zijn om een heilig boontje te zijn.
Bovendien ben je van alles een beetje. Toch?

En Ko heeft vandaag een eierkoek gekregen. Hij vond het alleen niet lekker. -O-
pi_90954477
Ohw en Sorbo wat super dat Isabeau mét sokjes goed ging slapen! Ik hoop zo dat het de gewoonte gaat doorbreken!
pi_90954488
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil best met je analyseren waar dat nu door komt, maar je lief bespringen klinkt als een beter alternatief.
Hé dat wilde ík al doen!
pi_90954494
quote:
6s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
Weet je, ik weet een hele goede wee-opwekkende methode :+ O-) lalala
pi_90954563
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zal ik het wel weer helemaal verkeerd gezegd hebben, dus nog maar een keer (volgens mij de derde al): ik lees jouw posts graag, buuf, omdat ze nuchter zijn en weer een andere zienswijze brengen. Dus blijf vooral wel posten.
Verwacht alleen niet dat ik (ik spreek weer alleen voor mezelf) meteen alles omgooi en het totaal anders ga doen, omdat iemand met meer ervaring zegt dat het zo ook kan.
Ik denk niet dat buuf hier predikt en verwacht dat iedereen haar religie aan gaat hangen :D
Je hoeft niet alles letterlijk te doen wat zij zegt maar het kan toch geen kwaad om te horen hoe het ook kan?
On zeh laptop
pi_90954582
Kersjes, oja, kan natuurlijk ook, dat er geen melk in zit.
Thijs, beterschap!
En Twinkly hier ook al tijden maar 6 tanden en ik heb al een keer of 100 geroepen dat ie er meer kreeg (luiers, kwijlen, koorts echt alles is voorbij gekomen) maar helaasch pindakaas, nog steeds maar 6 tanden. Vooral die twee onderin zijn een beetje sneu zo.
pi_90954583
Goed zo Isabeau!
Willow deed met 'r mee, die ging ook braaf slapen, na een héél goede, gezellige dag, zonder eindeloos gejammer wat ze de laatste tijd nogal had, veel knuffelen, spelen en lachen O+ Ik hou van dit soort dagen! O+

Bar, wat vervelend zeg. Zo'n infuus is natuurlijk al rot, het is nog vervelender als het zo vaak opnieuw gedaan moet worden -O-

wb de discussie, ik heb af en toe het idee als ik hier meelees dat ik niet (genoeg) over dingen nadenk, ik doe de opvoeding meer intuïtief en besef pas vaak als ik hier meelees hóe ik dingen precies doe :') Maar ergens vind ik dat ook wel waardevol. Ik heb geenszins het idee dat er hier het idee heerst dat er maar één weg de goede is, ik vind het juist wel fijn om te lezen. Ik haak vaak niet in, maar het zet me wel aan het denken over de keuzes die ik maak in de opvoeding, op een fijne manier. :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_90954614
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef oeke het volgende:

[..]

Maar daar baal ik zo van dat het daar op neer komt. Ik zou er niet trots op zijn een ontaarde moeder te zijn net als dat ik niet trots zou zijn om een heilig boontje te zijn.

Eierkoeken stinken zo vind ik. Zeker de echte van de bakker.

Maar wel lekker om er muizen mee te maken.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:15:17 #128
5428 crew  miss_sly
pi_90954656
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik baal daar ook van, en ik ben het met je eens: ik ben ook een beetje van alles.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:15:37 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90954675
Ik heb ook een heel andere opvoeding dan bij Thijs.
En ja ik ben stukken bezorgder wat niet heel gek is, maar probeer daar op een positieve mannier mee om te gaan.
Het komt zo als het komt en het gaat zoals het gaat.
Wat ik belangrijk vind is dat Roy gewoon gelukkig is, en dat hij geniet.
En zolang Roy het goed doet maakt het voor mij weinig uit of hij nu wat trager is in ontwikkeling, dan een ander kind.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:16:07 #130
5428 crew  miss_sly
pi_90954715
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef De_Taartjesfeee het volgende:

[..]

Ik denk niet dat buuf hier predikt en verwacht dat iedereen haar religie aan gaat hangen :D
Je hoeft niet alles letterlijk te doen wat zij zegt maar het kan toch geen kwaad om te horen hoe het ook kan?
Dat zeg ik nou al minstens vier keer, geloof ik. Dus...ik ga het niet nog een vijfde keer herhalen, ben er wel een beetje klaar mee.
pi_90954720
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef innepin het volgende:
Goed zo Isabeau!
Willow deed met 'r mee, die ging ook braaf slapen, na een héél goede, gezellige dag, zonder eindeloos gejammer wat ze de laatste tijd nogal had, veel knuffelen, spelen en lachen O+ Ik hou van dit soort dagen! O+

Bar, wat vervelend zeg. Zo'n infuus is natuurlijk al rot, het is nog vervelender als het zo vaak opnieuw gedaan moet worden -O-

wb de discussie, ik heb af en toe het idee als ik hier meelees dat ik niet (genoeg) over dingen nadenk, ik doe de opvoeding meer intuïtief en besef pas vaak als ik hier meelees hóe ik dingen precies doe :') Maar ergens vind ik dat ook wel waardevol. Ik heb geenszins het idee dat er hier het idee heerst dat er maar één weg de goede is, ik vind het juist wel fijn om te lezen. Ik haak vaak niet in, maar het zet me wel aan het denken over de keuzes die ik maak in de opvoeding, op een fijne manier. :)
ik denk ik niet (genoeg) na over dingen, doe het ook vaak intuitief of inherent aan mijn eigen opvoeding..

Daar is toch niks mis mee? Als jij je er prettig bij voelt, waarom zou je het ineens anders gaan doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:16:15 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90954721
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga jij dat ook eens doen, dan hebben we mss snel een verse beeb.
pi_90954728
Misschien is dat ook wel een beetje het hele robleem, bij iedere uitspraak, opmerking etc voelt iemand zich wel persoonlijk aangesproken, als ik de hele discussie zo lees vallen sommige over dingen die helemaal niet zo zijn bedoeld of geschreven.

Oh bar wat een narigheid voor roy, ik hoop dat hij snel van dat rot infuus af is!

Karin, misschien is het wel perongeluk gegaan en zit nu iemand thuis met 2 verschillende schoenen, ik zou even bellen.
pi_90954733
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef Twinkly het volgende:

[..]

_O-
Weet je, ik weet een hele goede wee-opwekkende methode :+ O-) lalala
Ik heb al pannenkoeken gegeten. :{w

Ivan ook trouwens, volkoren pannenkoeken met ananas op eigen sap (zonder toegevoegde suikers). :Y)
pi_90954739
Jongens, trusten :W ;) .
pi_90954809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Misschien is dat ook wel een beetje het hele robleem, bij iedere uitspraak, opmerking etc voelt iemand zich wel persoonlijk aangesproken, als ik de hele discussie zo lees vallen sommige over dingen die helemaal niet zo zijn bedoeld of geschreven.
Oh bar wat een narigheid voor roy, ik hoop dat hij snel van dat rot infuus af is!

Karin, misschien is het wel perongeluk gegaan en zit nu iemand thuis met 2 verschillende schoenen, ik zou even bellen.
en dat is nou het grote nadeel van internet... er zijn geen zichbare emoties. Wat ik bedoel kan jij heel anders interpreteren terwijl we hetzelfde bedoelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:17:47 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90954816
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef De_Taartjesfeee het volgende:

[..]

ja! precies dat! O+ en dat ál die fouten die ik wel gemaakt heb niet meer hoeven. Da's toch fijn. :P flauw grapje. :@

ik ben maar net een mens hoor. Ik heb vaak ook geen idee. Maar dreumesen durf ik wel aan. :7 Pubers daarentegen. :X
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:17:50 #138
5428 crew  miss_sly
pi_90954818
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan ook trouwens, volkoren pannenkoeken met ananas op eigen sap (zonder toegevoegde suikers). :Y)
Het is de combi, Claudia: pannenkoeken en dingesen :Y
Ik herhaal: 38w3d ;)
pi_90954833
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat voor tent heb je gekocht?

Arme Thijs, hoop dat hij snel beter wordt!
Deze:

Ben benieuwd. We waren nogal laat thuis, dus eten en hoppa op bed. Maar morgen verslag!

Twinkly, dat zijn nog niet zo veel tanden! Rienk heeft nu de 9e. Misschien ook al een kies, maar dat weet ik niet zeker

Isabeau ik ben trots op je! En Sorbo en B; have fun *;

Ik ga zo ook op bed. Om 5:30 onder de douche staan is best vroeg :O
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:18:16 #140
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90954844
Morris vindt eierkoeken dus ook niet echt lekker.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:19:15 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90954913
Vrienden van ons hadden rond Sinterklaas hun 3 kinderen hun schoentje laten zetten bij de supermarkt. 2 van de 3 schoenen bleken bij het ophalen verdwenen te zijn en ook andere mensen waren schoenen kwijt. Te achterlijk gewoon dat mensen 1 kinderschoen jatten 8)7
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:19:17 #142
5428 crew  miss_sly
pi_90954917
Leuk zo'n tent, Vlindur :Y
Als we verhuisd zijn en meer ruimte hebben, wil ik ook zoiets! Of een hoogslaper als ze oud genoeg is en dan een tentachtig ding eronder ofzo. Nou ja, van alles wil ik wat nu nog niet kan :')
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:19:43 #143
5428 crew  miss_sly
pi_90954938
Ow en *O* voor Isabeau en Willow die zo lekker zijn gaan slapen *O*
pi_90954957
Karin mijn man komt vaak met spul thuis wat niet van ons is. Gewoon omdat hij vaak geen idee heeft wat de kinderen aan hebben en wat van ons is. Volgende dag neem ik het weer mee. Ik ben ook weken een jurkje kwijt geweest, toen bleek dat in het verkeerde laadje te liggen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:20:07 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90954961
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

oh! bij mijn jongste had ik ook pannekoeken op toen de weeen doorzetten! Alleen was ik gestript en voelde me al 'bevallerig'en had ik geen zin in uitgebreid koken. En mijn man was de jongetjes weg brengen. Dus ik ben bang dat ik daarmee de statistiek heb vervuild. ;(
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:20:29 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90954983
Leuke Tent zeg :D
Isebeau slaap lekker O+

Wie had het over tandjes? Roy heeft 2 kiesjes 4 boventanden en 2 ondertanden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:22:49 #147
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90955124
Thomas heeft 4 kiezen, 4 boventanden en 3 ondertanden. Ik vind het maar raar, zo'n onbalans. Dat laatste ondertandje mag van mij ook wel doorkomen!
En er zitten een paar dikke bobbels voor de onderste hoektanden, ik ben benieuwd hoe lang die er nog over doen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:22:55 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90955129
Mijn moeder haalde Morris een keer op op de crèche. Toen is ze met de juf een hele discussie aangegaan over zijn shirt. het kon nl. onmogelijk van Morris zijn, want 'het stond hem voor geen meter'.
Dus wel.... :')

Belde ze mij, hoe ik in godsnaam zo'n lelijk shirt had kunnen kopen....
pi_90955138
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
Leuke Tent zeg :D
Isebeau slaap lekker O+

Wie had het over tandjes? Roy heeft 2 kiesjes 4 boventanden en 2 ondertanden.
Oh, ik wacht steeds op meer ondertanden, maar eerst kiezen kan dus ook! Misschien heeft hij ze stiekem al :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:24:46 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90955220
Iemand heeft ooit eens onze maxi cosi meegenomen van het kinderdagverblijf. En ik was laat en er waren er 0 over.

Mama had de cosi niet achtergelaten en papa wist niet precies hoe hij eruit zag... Achteraf bleek dat die mensen een rode hadden en hij had mijn zwarte gejat. Sukkel :P
pi_90955228
_O-
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Memmel het volgende:
Mijn moeder haalde Morris een keer op op de crèche. Toen is ze met de juf een hele discussie aangegaan over zijn shirt. het kon nl. onmogelijk van Morris zijn, want 'het stond hem voor geen meter'.
Dus wel.... :')

Belde ze mij, hoe ik in godsnaam zo'n lelijk shirt had kunnen kopen....
On zeh laptop
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:24:58 #152
5428 crew  miss_sly
pi_90955234
Senna heeft al heel lang 2 boventandjes, 4 ondertanden en 4 kiezen. De boventandjes zijn vrij groot en staan vrij ver uit elkaar; er was laatst iemand die eerst dacht dat ze boven al 4 tandjes had' :')
pi_90955247
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

en dat is nou het grote nadeel van internet... er zijn geen zichbare emoties. Wat ik bedoel kan jij heel anders interpreteren terwijl we hetzelfde bedoelen.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik heb net alles achter elkaar zitten lezen en dan denk ik dat juist door de emoties van de discussie de dingen anders opgevat worden! Lees het morgen allemaal nog maar eens terug ;)

Verder kan ik me denk ik wel aansluiten bij innepin. Ik denk helemaal niet zo bewust over alles na en discussies hier zetten me vaak aan het denken.
pi_90955325
Ik denk ook dat ik onbewust heel erg veel geleerd heb hier. Dat dan weer wel.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:27:08 #155
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90955363
Is het toch nog ergens goed voor allemaal O+
pi_90955410
Memmel :D

Finn heeft nu best wel wat tanden en als ik hem vraag waar zijn tanden zijn dan wijst hij ze eerst aan en daarna mag ik ze ook voelen (lees: hij bijt me) O+ :D

Oh ja en ik zag dat Minke aan de wandel is *O*
Isabeau en Willow lekker slapen *O*
pi_90955456
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik denk ik niet (genoeg) na over dingen, doe het ook vaak intuitief of inherent aan mijn eigen opvoeding..

Daar is toch niks mis mee? Als jij je er prettig bij voelt, waarom zou je het ineens anders gaan doen.
Dat zeg ik toch ook niet, dat er iets mis is met mijn manier?
Ik zeg alleen dat ik het fijn vind om de manieren van anderen te lezen. Dat vind ik interessant en leerzaam. Beetje zelfreflectie, hou ik wel van.
pi_90955618
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik het fijn vind om de manieren van anderen te lezen. Dat vind ik interessant en leerzaam. Beetje zelfreflectie, hou ik wel van.
maar dat zeg ik toch ook niet...
ik vind het interessant om te lezen hoe anderen het doen, maar het zou voor mijn geen reden zijn om mijn manier te veranderen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:32:49 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90955663
Volgens mij is iedereen het stiekem toch wel met elkaar eens dat de gesprekken nuttig zijn. Maar misschien moeten we onszelf eens wat minder snel in hokjes stoppen, of minder bang zijn dat andere mensen ons in hokjes stoppen.

Als ik er eentje uitpik: miss, jij hebt hierboven wat geschreven over gezien worden als een krampachtige moeder. Zo kom je op mij in ieder geval niet over. Wel als iemand die met veel liefde met haar kind bezig is, zich zo nu en dan eens wat snel aangevallen voelt en bang is dat ze gezien wordt als een krampachtige moeder. Maar dat is heel wat anders!
Zo kan ik ook voorbeelden aandragen van mensen die bang zijn om gezien te worden als een ontaarde moeder, of wat voor moeder dan ook. Maar volgens mij mogen we elkaar hier wel een beetje credits geven, we zijn niet de domsten hier en we kunnen allemaal best wel verder kijken dan onze neus lang is. Je zit echt niet zo snel in een hokje als je zelf misschien soms denkt (of bang bent...).

Hmmm en het staat er nog steeds niet helemaal zoals ik het zou willen zeggen, maar ik kan er even niks beters van maken. Maar jullie vatten 'm wel, toch?
pi_90955674
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef innepin het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook niet dat jij zegt dat je dat zegt dat dat mis is?
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:33:05 #161
5428 crew  miss_sly
pi_90955679
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

maar dat zeg ik toch ook niet...
ik vind het interessant om te lezen hoe anderen het doen, maar het zou voor mijn geen reden zijn om mijn manier te veranderen.
Nou zijn we dus gewoon waar we met z'n allen wezen moete, lijkt me?
Goede eindconclusie dan?
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:35:32 #162
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90955830
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou zijn we dus gewoon waar we met z'n allen wezen moete, lijkt me?
Goede eindconclusie dan?
*O*
pi_90955846
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Ca.ra het volgende:
Volgens mij is iedereen het stiekem toch wel met elkaar eens dat de gesprekken nuttig zijn. Maar misschien moeten we onszelf eens wat minder snel in hokjes stoppen, of minder bang zijn dat andere mensen ons in hokjes stoppen.

Als ik er eentje uitpik: miss, jij hebt hierboven wat geschreven over gezien worden als een krampachtige moeder. Zo kom je op mij in ieder geval niet over. Wel als iemand die met veel liefde met haar kind bezig is, zich zo nu en dan eens wat snel aangevallen voelt en bang is dat ze gezien wordt als een krampachtige moeder. Maar dat is heel wat anders!
Zo kan ik ook voorbeelden aandragen van mensen die bang zijn om gezien te worden als een ontaarde moeder, of wat voor moeder dan ook. Maar volgens mij mogen we elkaar hier wel een beetje credits geven, we zijn niet de domsten hier en we kunnen allemaal best wel verder kijken dan onze neus lang is. Je zit echt niet zo snel in een hokje als je zelf misschien soms denkt (of bang bent...).

Hmmm en het staat er nog steeds niet helemaal zoals ik het zou willen zeggen, maar ik kan er even niks beters van maken. Maar jullie vatten 'm wel, toch?
^O^
pi_90955887
Ik heb echt geen idee waar het over gaat...

Bar, wat vervelend dat Roy zn dag niet had :*
Fake it till you make it...
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:37:12 #165
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90955919
Heeft er iemand genotuleerd? :D
pi_90955959
Tico :')
pi_90956118
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:38 schreef innepin het volgende:
Tico :')
Hij was leuk hè? Ik moest er zelf om lachen toen ik het dacht.
pi_90956142
Ik lach ook om m'n eigen scheten trouwens.
pi_90956270
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik lach ook om m'n eigen scheten trouwens.
Man dat je d'r zit!
On zeh laptop
pi_90956421
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef De_Taartjesfeee het volgende:

[..]

Man dat je d'r zit!
*burp. Net stond ik me nog hardop af te vragen of ik zou gaan douchen als ruikend tussen m'n tieten en krabbend aan m'n reet. Met de conclusie dat het eigenlijk wel nodig was maar ik geen zin had.
pi_90957074
Hm, al gepost door Vlindur dus, maar Thijs is ziek. Hij heeft rechts een oorontsteking en ontstoken keelamandelen. De ziel.....

Hij was al niet helemaal fit, maar na het 'kotsincident' in de Ikea was hij lekker in bad geweest bij Vlindur en had daarna 40.5. Hij huilde raar, hoestte veel, was minder alert dan anders, etc etc dus toch even de Dokterswacht geraadpleegd en de assistente vond dat de arts het beter even kon beoordelen. Nouja, 20 minuten later (!!! een absoluut record hier op de DW) stonden we buiten, mèt AB.

Thijs heeft inmiddels een uurtje geslapen en ligt nu weer heel zielig te huilen. Als het te lang duurt komt hij maar even met ons Hart van NL kijken :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_90957647
Ach arme Thijs. Beterschap manneke. :*

Over scheten gesproken. Ko stond vanavond in bad en liet een hele harde scheet.
Hij schrok ervan en moest daarna lachen. Helemaal toen ik met mijn mond scheetgeluiden ging maken. Hij probeerde dat ook maar er kwam alleen wat gepruttel uit. O+
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:08:13 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_90957666
Agossie toch, arme Thijs ;(
Hopelijk knapt hij gauw weer op door de ab. Anders misschien een paracetamol voor vannacht? kan hij misschien wat beter slapen, dat scheelt een hoop als je ziek bent.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:10:57 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90957804
Oeke :D
Morris doet dat ook, en meestal eindigt het dan in een soort spuug/kwijlfestijn.
pi_90957882
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef Memmel het volgende:
Morris doet dat ook, en meestal eindigt het dan in een soort spuug/kwijlfestijn.
whaha hier ook!
leuk Oeks!

Beterschap voor Thijs!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90957885
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef Memmel het volgende:
Wat niet?

*grapje niet slaan!
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:13:10 #177
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90957939
:D

Ik zou jou nooit slaan!
pi_90957977
Morris is een voetenfetisjist :D

uhm ja geen idee, t schoot me opeens te binnen :D hij is leuk O+ Morris dan he :D
pi_90958119
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef Memmel het volgende:
:D

Ik zou jou nooit slaan!
Jammer, vind het af en toe best lekker een klap op m'n reet.
pi_90958253
Jeetje eindelijk bijgelezen, voel me te kut om iets aan de discussie toe te voegen.

Jompel jompel voor Isabeau!!

Claudia ga nou bevallen joh!

Een kus voor Roy en voor Bar en Bar man, nou eigenlijk ontelbaar veel. Infusen zijn ook gewoon heel naar en zeker voor een dreumes. Ik hoop dat hij er snel gewoon definitief uit mag.

Mette is toen straks weer afgeleverd door mijn schoonouders. Ze heeft daar lekker alles ondergescheten :) Volgens hebben we beiden een buikgriep te pakken. Ik snap werkelijk niet waar ze de vrolijkheid vandaan haalt, ik voel me hondsberoerd..
Ze heeft trouwens 8 tanden, 4 boven en 4 onder. Netjes op een rij. Geen idee of ze al kiezen heeft, er waren laatst wel bobbels.

Ik houd gewoon zielsveel van m'n proppie. We houden allemaal van onze dreumesjes/kinders en doen alles met de beste intensies. En ik ben blij dat ik hier met jullie post.

En nu ga ik proberen te slapen..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90958345
En ik wil ook een Ko! Scheetmonstertje (hartsmilie)
pi_90958530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef Kersjes het volgende:
Agossie toch, arme Thijs ;(
Hopelijk knapt hij gauw weer op door de ab. Anders misschien een paracetamol voor vannacht? kan hij misschien wat beter slapen, dat scheelt een hoop als je ziek bent.
Het begroot me zo hè (is dat een Friesisme? Ik weet het even niet te vertalen). Mijn arme manneke dat 'gewoon niet fit' leek, heeft een oorontsteking. Ik heb morgen eigenlijk een lunch, maar heb hem afgezegd. Mijn studiegenoten kunnen best zonder me, Thijs niet.

Hij heeft overigens om 20:00 een pcm gehad, en ik ga hem vannacht nog even checken.

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:45:57 #183
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90959446
Oh, lieve Roy en Thijs, dikke beterschaps- :* :* voor jullie! Wat sneu zo!

Rienk hoektand 1 door! *O*

Wickie, beterschap daro, wat rot ook :{ :*

Ko, haha, schijterd :D

En Willow, hoe cute! O+

Zo, tot zover mijn bijdrage. Wat was de discussie ook al weer? Pfff, jammer hoor, elke keer dat het wat langer ergens over gaat eindigt het met een hoop 'maar dat zeg ik toch niet?' en allemaal onbegrip enzo :{ Ik hou me er liever buiten, anders kom ik er dadelijk nog achter dat jullie me niet lief vinden ofzo :P

Stef is ineens obsessief fan van bananen, hij wijst er de hele dag door naar en roept dan 'Diediedie!' om vervolgens boos te worden als hij er niet eentje krijgt :') Wel lief, ik heb vandaag een xylofoon gekocht voor hem en hij is er helemaal verguld mee O+ Dan slaat hij een paar keer met het stokje op dat apparaat, danst even op de 'muziek' en komt me dan knuffelen O+

En nu wel allemaal van 'oeh!' en 'ah!' he?? }:|
3!
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:48:55 #184
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90959575
Oeh! Ah!
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:57:55 #185
95408 Incantrix
pi_90959939
O+
3!
pi_90960277
Een zeer welgemeende oeh en ah! Voor Stef.
Hier ook een banaanmonster, echt heel erg.
pi_90963997
Wéér 05:00 }:|

Dit wordt toch geen gewoonte he? Ik hoop dat hij gauw weer moe is. Kunnen weer weer op bed :') Gister moest die K**** kerstboom worden afgetuigd, maar vandaag kan ik wel mee slapen. Ik ben OP!

Lau, hoe is het met Thijs?

Incantrix! Wat gaaf zo'n xylofoon! Die wil ik ook O+ Kan ie nog meer herrie maken :Y Hij heeft van mn broertje sambaballen gekregen op zn verjaardag. Ging hij vervolgens met die dingen overal tegenaan rammen. :X
En ik wil ook een knuffelkont *;

Mette zo ziek. getsie :*
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 07:28:41 #188
5428 crew  miss_sly
pi_90964323
Och Thijs toch, arme knulletje. Hoe is de nacht gegaan, McLaura?
Beterschap :*

Stef oeh en aah O+ banaanmonster! Leuk die xylofoon, trix :Y

Rienk is wel vroeg, Vlindur. Het is misschien even een fase, maar gaat echt weer over, hoor! Fijn als je nog even mee kunt slapen.

Ko scheetjes laten O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:03:30 #189
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90964564
Wat lief Incantrix. O+ Ik zie het helemaal voor me!
pi_90964850
Zo, ga effe een avondje uit, krijg je een heel topic om terug te lezen... niet helemaal gedaan hoor, maar toch poe :o

Bar, hopelijk is de nacht nu wat beter gegaan en hoeft ie vandaag niet zovaak meer geprikt te worden voor zijn infusen. lijkt me erg naar, zeker voor zo'n klein ventje.

Mclaura, wat sneu voor Thijs dat ie zo ziek is en terecht dat je dan de lunch hebt afgezegd hoor, ik zou het ook zo doen... je mannetje heeeft je gewoon even nodig nu. :*

Trix, wat schattig met die Xylofoon! Geweldig om te lezen... Die reactie krijgen we hier ook met de trommel die ze met haar verjaardag heeft gekregen... helemaal blij weordt ze ervan (tot ze ermee over de vloer gaat schuiven, dat vind het laminaat niet leuk dus dan is het even over met de trommeltijd)...

Mette en Wickie aan de buikgriep, bah! Sterkte meiden!

Vlindur, :* voor jou... wat een tijden joh, ik heb erg met je te doen!
pi_90965211
Stef O+ Oh wat enorm schattig Incantrix! Ik vind hem al zo groot lijken met zijn maniertjes.

Oef wickie, arme Mette en jij. Beterschap :*

Vlindur, hopelijk is het een kortdurende fase en is die nu afgelopen :* Lekker rustig aandoen vandaag!

Niels was pas om 8.15 uur wakker, alleen konden wij na de voeding van 5.50 uur niet meer slapen :')
pi_90965777
Beterschap voor de niet lekkere ukkies.
Wij hadden gisteravond ook een dreumes met koorts en strontverkouden, dus er zal wel een of ander virusje actief zijn... :{
pi_90966328
Hai iedereen en oehhhhhhh aaaaaaahhhhhhhhhh (I wanna knohohohohohoooow if you be my girl) voor Stef.

De nacht ging goed! Thijs was om 9:00 wakker, en is nu een beetje aan het rondkeutelen met speen in zijn mond en Bumba op tv. Hij heeft geen koorts, maar wel een pcm gekregen. H vond het niet nodig 'want hij had geen koorts' maar als wij oorpijn of keelpijn hebben pakken we toch ook pcm? Hij heeft dus een babyzetpil gekregen (120 mg).
pi_90966895
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef McLaura het volgende:
De nacht ging goed! Thijs was om 9:00 wakker, en is nu een beetje aan het rondkeutelen met speen in zijn mond en Bumba op tv. Hij heeft geen koorts, maar wel een pcm gekregen. H vond het niet nodig 'want hij had geen koorts' maar als wij oorpijn of keelpijn hebben pakken we toch ook pcm? Hij heeft dus een babyzetpil gekregen (120 mg).
Grappig, die van mij denkt ook dat pcm alleen nodig is bij koorts en niet bij pijn }:|
Fijn dat de nacht goed ging McLaura!

Iris ook ziek :{ Beterschap.

Hoe gaat het met Minke's oogjes?

Vandaag lekker vrij en heel veel tijd om te knuffelen en kroelen. O+
pi_90967381
Fijn dat Thijs een goede nacht had, McLaura. Lekker rondkeutelen vandaag en datn is hij vast snel weer de oude. :*

Wat lief, dansen op je eigen muziek. O+ Stef is een knapperd!

Boh Vlindur, dat is vroeg he? :O
Vervelend ook omdat je niet precies weet waardoor het komt. Stomme fases. :(
Hier was het een tijd geleden ook elke ochtend tussen 4 en 5.
Op vakantie was het steeds 8 uur of later en nu is het weer 6 uur. }:|

Mette en Wickie, beterschap. En nu even een tijdje zonder kwaaltjes en dingetjes hoor, het is gewoon niet leuk. Dikke zoen! :*

Iris ook beterschap! :*
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 10:43:42 #196
5428 crew  miss_sly
pi_90967720
Wickie, beterschap, ook voor Mette :*

BJ al weer een beetje opgeknapt?

Fijn dat hij goed geslapen heeft, McLaura. Arm kereltje. Ik vind pcm ook neit alleen tegen koorts, hoor, ook tegen pijn. En het kan ook werken tegen algehele lamlendigheid, al is het maar een tijdelijke opleving, zodat ze even wat beter kunnen eten en daar knappen ze dan toch ook weer van op? Beterschap :*

Beterschap voor Iris :*

Xenia, wat fijn een knuffel- en kroeldag met Xeentje O+
pi_90968181
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef Xenia het volgende:

[..]

Grappig, die van mij denkt ook dat pcm alleen nodig is bij koorts en niet bij pijn }:|
Fijn dat de nacht goed ging McLaura!

Iris ook ziek :{ Beterschap.

Hoe gaat het met Minke's oogjes?

Vandaag lekker vrij en heel veel tijd om te knuffelen en kroelen. O+
Ik merk dat ik juist bij ons thuis degene ben die wat terughoudender is met de pcm... terwijl het toch vaak wel het beste blijkt te zijn (na een uur huilen en aandringen van manlief).

Minke's oogjes... tja, ik durf niet meer te zeggen hoe het gaat want het gaat met vlagen. Ene dag niks meer aan het handje, en dan wordt ze de volgende dag weer wakker met bolle plakoogjes. Gisteren bijna niks te zien of zo, en vanochtend leek eht ook goed te zijn, maar ik kan het in het donker met fles geven nooit zo goed inschatten... dacht woensdag ook dat het wel ok was, maar volgens mijn man kon ze toen der ogen niet eens openkrijgen... we wachten weer rustig af maar hopelijk hebben we nu na 2 weken het ergste gehad en is het een aflopen de zaak...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:02:21 #198
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90970647
Even een snel kusje :* voor de ziekerds en een :* voor de nietzolangslapendemama's
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:34:06 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90974267
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef McLaura het volgende:
Hai iedereen en oehhhhhhh aaaaaaahhhhhhhhhh (I wanna knohohohohohoooow if you be my girl) voor Stef.

Fijn dat ie weer een beetje is opgeknapt. Mijn huisarts drukte mij juist op het hart om goed pcm te geven bij oorontstekingen ook zonder koorts omdat het zo verschrikkelijk pijnlijk is. Ik vond het alleen zo moeilijk in te schatten wanneer je dan weer moet stoppen. hopelijk is ie gauw weer opgeknapt.

Oh en nog even Oeh en Aaaahhh voor Stef. ik zie het helemaal voor me. O+
pi_90975858
pfff, ik log gisteren om 20.00 uit, heb ik een compleet topic gemist :( .
Nouja, ik hoef me plasje er niet over te doen. Alleen dat ik nooit het idee heb gehad dat mensen hier op een belerende manier advies ofzo geven.

Pannenkoeken! Check! 37w 4dgn! Dus succes Claudia!

Bar, wat een vreselijke dag heb je gisteren gehad, ik hoop echt dat het van af nu alleen maar bergopwaarts gaat :*

Arme Mette en Wickie, hopelijk zijn jullie snel weer beter.

Arme Thijs... Hier zijn we trouwens ook wel terughoudend met pcm, ik vind het altijd heel moeilijk om in te schatten wanneer het nu nodig is en niet...

Verder vergeten...
Ik zat vanmorgen met Thomas bij de HA. Hij hoestte zo hard vannacht... Geen keelonsteking gelukkig, maar helaas heb ik weer een deel van mijn slechte genen doorgegeven, hij hoorde hem reutelen, dus dat wordt een puffer. Gelukkig kunnen ze er overheen groeien en spreken ze pas vanaf het 4de jaar van astma.
pi_90976275
Mogge!

McLaura, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met
thijs.

Isabeau vond het vannacht tussen 3 en 5 niet zo nodig om te slapen. Om haar uit haar huil-modus te halen heb ik haar om half vijf voor de teletubbies gezet (best surrealistisch die 'beesten' zo 's nachts.) en dat hielp. Ze heeft vervolgens wel geslapen tot 9 uur. Toen droomde ik dat ik bij miss sly was en dat senna huilde, maar we niet naar haar toe gingen :? . Uiteindelijk kwam het besef binnen dat het Isabeau was die huilde. Ik was nog heel ver weg. Mijn lief is met haar naar beneden gegaan en ik heb tot half 12 geslapen :D

Net even buiten gewandeld, maar isabeau ging na een poosje op haar snufferd, gezichtje in de modder. :{
pi_90976797
En voor degene denken dat dit :

de manier is waarop Thijs altijd kijkt......

Zo kan het dus ook :

voordat ik de foto maakte, heb ik eerst zijn gezicht even schoongemaakt.... hij is één grote snottenbel
pi_90976890
Aggos arm mannetje!
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 14:42:16 #204
5428 crew  miss_sly
pi_90977170
Och gut, arm manneke -O- Ikhoop dat hij gauw opknapt en weer zijn blije zelf wordt, Lau :*

Sorbootje, haha, wat een rare droom. Dat komt er van als je 's nachts om half 5 de teletubbies zit te kijken :') :D
Is ze hard gevallen, of vooral geschrokken en vies geworden?
pi_90977486
Och jeetje Thijs, je bent ook echt ziek joh... :* erop!
pi_90977605
Miss ze heeft een blauwe buil op haar voorhoofd en een geschaafde neus, maar ze was na tien seconden alweer aan het lachen. Gekke druif.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 15:09:33 #207
5428 crew  miss_sly
pi_90978585
Och gosh, Isabeau toch, kusje op je voorhoofd :* . Raar is dat he, hoe gauw ze soms weer verder kunnen alsof er niets gebeurd is.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:30:49 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90979548
Het schijnt dat ik me per vandaag hier mag melden. :)
Dus bij dezen. :)

Aviva is vandaag 1 jaar geworden! *O*

Klein fotootje ter illustratie hoe ze er ook alweer uitziet ;)

En vanochtend met haar verjaardagscadeau (waar Eli ook heel blij mee is ;) )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90981757
*O* Aviva is jarig hoera, hoera! Dat kun je wel zien dat is zij! Dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij. Zij leve lang hoera, hoera (x3)!! *O* w/
Mooi meisje, vooral haar ogen zijn prachtig O+

Arme Thijs :'( omg wat is hij zielig. Snel weer beter worden hoor ventje :*

Wij zijn net bij het kinderdagverblijf geweest en Niels heeft in principe een plek voor twee dagen bij de peuters (vanaf 20 mnd is dat) vanaf augustus :o Nu alleen nog een baan vinden dus }:|
We hadden hem al ingeschreven toen ik hoogzwanger was, maar ik wist niet helemaal zeker meer of die inschrijving geldig was, zwangerschapshormonen toen enzo.
Het is een kleinschalig maar wel heel ruim en licht opgezet KDV. De sfeer was heel ontspannen, zowel onder de leidsters als de kindjes, er huilde ook geen enkel kind! Ze laten kinderen niet huilen in hun bed, maar gaan ernaast zitten tot het kindje slaapt. In de babygroep hadden ze een heel cool babygymparcours opgezet :D
Het enige nadeel is dat het verblijf midden in een woonwijk zit en de kleintjes alleen naar hun eigen mini-speelplaatsje gaan met zandbak enzo. Er zijn geen bomen en er is geen gras. De oudere kinderen van de BSO trekken er wel op uit naar het bos enzo.
pi_90982643
Ik zou Aviva helemaal niet herkent hebben :o wat is ze groot geworden en veel haartjes O+
gefeliciteerd met je kleine meisje Davinia *O* *O* *O* wat een ontzettend leuk kado heeft ze gehad

en Seb ook nog van harte *O* , helemaal vergeten

ah gossie die Thijs,beterschap hoor :*

Fijn dat Isabeau toch nog weer geslapen heeft, lijkt me echt killing om tussen 3 en 5 wakker te moeten zijn :Z :X

Klinkt goed Twinkly! Vooral de manier waarop ze met huilende kindjes omgaan zou ik een belangrijk punt vinden en ook zeker hebben gevraagd.
Van de speelruimte/plek buiten is wel erg jammer, maar wie weet trekken ze er toch nog wel een beetje op uit naar de supermarkt in jullie wijk ofzo om wat te kopen en dan bakken op de groep (ik zie ze hier uit de wijk heel vaak in de Hoogvliet met zo'n enorme bolderkar O+).
Volgens mij qua echte peuterspeelzalen die in de stad zijn heeft geen enkele echt veel buitenruimte van wat ik weet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:54:47 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90983339
Aviva van harte gefeliciteerd *O*
Thijs wat een betraand en treurig ziek gezichtje heb je zeg :*

De oplossing voor loskomende infuusjes, zet Roy zodra hij wakker is in de kinderstoel tot het volgende slaapje of bij ons knuffelen.
pi_90983436
Lily, bedankt nog voor het eetschema van Leah! De ontbijtkoek was een goede tip hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 17:00:47 #213
5428 crew  miss_sly
pi_90983650
Aviva en Davina welkom *O* Wat is ze groot en nog mooier geworden O+ Die ogen, wow!

Gaan ze ook niet wandelen twinkly, met de kinderen? Bij ons op het kdv wordt iedere dag (mits het weer een beetje ok is) gewandeld met alle groepen! Bij goed genoeg weer kunnen ze dan 's middags in de kleine tuin spelen. De grotere kindjes dan he, de baby's niet :P

Aah, Wolf zit echt te genieten :Y)
pi_90983754
Aviva, ben je alweer 1 zeg! Wat een dametje Davinia
pi_90984175
Aviva, mooie meid! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag en welkom hier! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 januari 2011 @ 18:03:13 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_90986206
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Het schijnt dat ik me per vandaag hier mag melden. :)
Dus bij dezen. :)

Aviva is vandaag 1 jaar geworden! *O*

Klein fotootje ter illustratie hoe ze er ook alweer uitziet ;)
[ afbeelding ]

En vanochtend met haar verjaardagscadeau (waar Eli ook heel blij mee is ;) )
[ afbeelding ]
O+ wat is ze groot!!! en een liefie O+

Gefeliciteerd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ynske op 07-01-2011 18:28:32 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_90991320
Aviva, gefeliciteerd! Wat ben je mooi! Welkom hier!

Getver, balen van vannacht, Sorbo. Is ze weer gaan slapen met handschoentjes aan? En frunnikt ze nu overdag nog?

Och, Thijs en alle andere zieke kindjes, beterschap!

FTA en Cara, ik ben het helemaal met jullie eens! 'De rest' is lang niet zo veroordelend als we zelf vaak denken. We veroordelen onszelf juist heel snel en leggen de ander een verwijtende toon 'in de mond', terwijl hier m.i. juist iedereen slechts voor zichzelf spreekt en niemand anders bekritiseert.

Echt, we zijn allemaal veel liever dan we denken! :P Wat jij zegt, Cara, we stoppen onszelf juist veel te snel in hokjes.

En verder vind ik dat er niets mis is met een pittige discussie op z'n tijd. Dat houdt de boel juist lekker scherp. No hard feelings wat mij betreft iig. Ik kan het prima met iemand oneens zijn zonder diegene als persoon af te keuren.

Oh, Lente heeft ineens vier extra kiezen! :o
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:05:28 #218
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90991944
Ouch Lente, zomaar ineens? Geen pijntjes vooraf?

Ik heb vandaag lekker een dagje vrij gehad. Vanochtend met Thomas naar de fysio, lekker zwemmen. Hij vond het allemaal leuk, totdat hij op zijn rug moest. Dra-ma!

Asy is na het zwemmen hier langs gekomen, dat hadden we eigenlijk al gepland staan voor de kerstvakantie alleen we kwamen toen niet weg ivm de sneeuw hier. Dus dat hebben we vandaag lekker ingehaald.
Het is zo leuk om Thomas en Harry zo samen te zien dribbelen. En als ze dan naast elkaar aan tafel een boterham zitten eten dan gaan mijn eierstokken wel even aan het rammelen hoor!

En natuurlijk nog een welkom voor Aviva. Wat een mooi gezichtje en een lieve uitstraling heeft ze. En dat huisje van I'm toys is zoooo leuk!
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 20:20:28 #219
5428 crew  miss_sly
pi_90992762
Zomaar ineens 4 kiezen :o Ach, ze moeten er toch eens komen, net zo gemakkelijk allemaal in eens dan :D

Gezellig Ca.ra, zo'n minimeetje :Y

Sserpente: agree to disagree, iets waar ik erg in geloof, maar ik heb wel ondervonden dat veel mensen daar moeite mee hebben.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:35:05 #220
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90993509
Zeker gezellig. Onze mannen mopperen altijd dat wij veeeeel te lang bij elkaar blijven plakken. 'Even' bij Asy langs gaan lukt mij nooit. En nu de jongens wat ouder worden wordt het eigenlijk nog steeds leuker omdat je die twee zo leuk samen ziet scharrelen. Ik kan soms haast niet wachten tot ze straks écht samen kunnen spelen. Buiten spelen met de bal, of samen met de treinbaan...
Het is een mooi en onverwacht cadeau, dat ik zomaar zo'n lieve vriendin erbij heb gekregen via Fok.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:43:45 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90994005
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:35 schreef Ca.ra het volgende:
Zeker gezellig. Onze mannen mopperen altijd dat wij veeeeel te lang bij elkaar blijven plakken. 'Even' bij Asy langs gaan lukt mij nooit. En nu de jongens wat ouder worden wordt het eigenlijk nog steeds leuker omdat je die twee zo leuk samen ziet scharrelen. Ik kan soms haast niet wachten tot ze straks écht samen kunnen spelen. Buiten spelen met de bal, of samen met de treinbaan...
Het is een mooi en onverwacht cadeau, dat ik zomaar zo'n lieve vriendin erbij heb gekregen via Fok.
:') (als in emo-smiley)
Mja, hier ook klachten hoor ;)
Maar nu ik toetjes leer maken bij jou, is het opeens minder erg :D
En mijn eierstokken rammelden helemaal niet hoor! Zeker niet toen Thomas boterhammen ging geven aan Harry en zijn handje ging vasthouden/aaien O-) :X O+

ik vind de discussies/verschillende meningen altijd prettig. Geeft mij de kans om mijn eigen ideeën te staven dan wel aan te passen naar wat bij ons past :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:55:49 #222
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90994776
*O* pro-discussie, anti-hokjes *O*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:00:47 #223
100412 mefke79
komt goed!
pi_90995115
ca.ra we zwemmen nu al bijna een jaar, maar op de rug liggen is nog steeds niet fijn. Het lukt me alleen om em echt recht te laten liggen als ik boven zijn gezichtje iets houd, een speeltje ofzo. En dan nog zal ie proberen om te draaien.

Mijn manneke kletst me toch ineens! Auto, uit, mee, koe, koekoe (kroepoek),auto, nijn zijn de nieuwe woorden van de laatste dagen. En dan is de rest niet te verstaan, maar er blijft wel geluid uit komen. Zo gezellig! En maar dribbelen door de kamer..... O+

Aviva, welkom! Wat ben jij mooi!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:08:33 #224
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90995665
Lekker he. Dat kwebbelen vind ik heerlijk, maar dat dribbelen nog veel fijner. Maarja, dat is mijn persoonlijke afwijking :P
Alhoewel, het kwebbelen is ook O+. Mama aaaaaaai. Bal! Tjoppetjes! en de leukste: Oeeeeeeh! als hij iets lekkers ziet/krijgt.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:09:07 #225
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90995706
Dit is misschien wel de voorlaatste nacht voor mij om hier te slapen, Roy is nu ook snachts van de monitor af *O* ook weer spannend voor mezelf

Vanmiddag ben ik eventjes wezen wandelen met Roy op de gang van deze verdieping, en leuk dat hij dat vond O+

Verder een vrij relatief rustige dag gehad, infuus netjes blijven zitten, alleen nu heeft Roy door de medicatie spuitluier poep ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 07-01-2011 21:09:27 (typo) ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:11:00 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90995816
Lente 4 kiezen meisje toch, heeft ze er veel last van gehad Sserpente?
Thijs ben je alweer een beetje aan het opknappen?
En kletsende zoon van Mefke O+
pi_90996041
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:11 schreef _Bar_ het volgende:
Thijs ben je alweer een beetje aan het opknappen?
Ja, op zich wel. Volgens mij slaat de antibiotica snel aan, want hij had vanmiddag alweer 'grapjes'.

Fijn dat Roy van de monitor af is!!!
pi_90996042
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Zomaar ineens 4 kiezen :o Ach, ze moeten er toch eens komen, net zo gemakkelijk allemaal in eens dan :D

Gezellig Ca.ra, zo'n minimeetje :Y

Sserpente: agree to disagree, iets waar ik erg in geloof, maar ik heb wel ondervonden dat veel mensen daar moeite mee hebben.
Eensch! :Y Het valt mij op dat mensen vrij snel in de slachtofferrol kruipen. Erg jammer, want dat kan de sfeer heel negatief beinvloeden. Dan voeren gekrenkte gevoelens ineens de boventoon, terwijl het juist zo fijn is om af en toe eens een pittige discussie te voeren. Discussie is wmb dan ook geen ruzie maar een manier om met goeie argumenten tot andere inzichten te komen.

En nogmaals, ik vind de toon hier allesbehalve betuttelend. Ieder spreekt juist voor zich en totaal niet veroordelend, zowel de gevoels- als de ratiomoeders. Maar zodra iemand zijn eigen opvoedwijze ophemelt, lijken mensen die het anders doen zich daar vaak plotseling door aangesproken te voelen om vervolgens deze negatieve gevoelens en emoties terug bij de ander te leggen. :?

Het heeft denk ik allemaal met ego's en zelfvertrouwen te maken.
pi_90996581
Goed nieuws were,Bar, fijn! Hoe ging het met zijn linkerkant vandaag?

Fijn ook dat de ab aanslaat, Laura. Arm ventje. ;(

Lente heeft wel last gehad van d'r kiesjes, hoor. Ze sliep goed gelukkig, maar heeft wel een tijdje wat minder lekker in d'r velletje gezeten. En was zo verkouden dat er niet tegenop te poetsen viel. Het zijn trouwens niet de kiesjes direct achter d'r hoektand, maar nog een stukje naar achteren. Is dat de normale volgorde?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:23:53 #230
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90996657
Ik weet niet of het zo hoort, maar Thomas heeft dat ook Serpente.
pi_90996790
Oh, wat goed, Mef. Zit me ineens te bedenken dat ik helemaal niet weet hoe Driekus z'n stem klinkt. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk! O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:34:27 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_90997386
ik zal eens kijken of ik em een keer kan opnemen, tis een gezellig geluidje!
Bar, goed nieuws! En tja, die spuitluiers waren natuurlijk te verwachten, maar wel rot zeg.
En tuurlijk Ca.ra, dribbelen is ook leuker dan kletsen. Zeker bij jullie.
En McLaura, juh voor de ab.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:37:17 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90997593
Bar, fijn dat Roy aan het opknappen is!

Och en kijk die sneue Thijs! :o

probeer regelmatig mee te lezen/reageren maar dat lukt vaak niet vanwege een slecht-slapende kabouter. En voordat je het weet loop je weer een half topic achter :D
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:41:26 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90997854
Roy is moe maar kan niet slapen doordat er langs 2 kanten alleen maar kleine babietjes huilen zo sneu voor alle 3.
Links gaat zo zo SSerpente
pi_90999139
Roy kerel, ik hoop dat je gauw kan slapen manneke! Stoer van de monitor af, dat is een stapje dichter naar huis! Hou jij het allemaal een beetje vol Bar? :*

Thijs aan het opknappen ^O^

Iris liep hier vanavond na het eten ineens weer te rennen en te dollen met haar zus... voor het eten was het nog een "ik wil alleen maar op de arm hangen want anders ga ik heeeel onbedaarlijk en hard huilen meisje". Ze voelde zelfs wat koud aan, maar we hebben er nog maar wel een zetpilletje ingestopt voor het slapen gaan.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:06:43 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90999708
Morris en Tess hebben vanmorgen de boel hier verbouwd. Zo grappig om te zien dat Tess dan echt een meid is en eigenlijk meer naar Anna trekt en Morris bijzonder fysiek is ingesteld. Die moet eerst drie rondjes rennen voordat ie landt, zeg maar.

En Beppie van TF was er ook. <3
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:06:54 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90999722
Jawel alleen merk ik wel dat ik enorm moe ben, je komt gewoon amper buiten meer, je bent het overgrote gedeelte alleen maar op zijn kamer, en vooral nu omdat je Roy niet alleen achter kunt laten in zijn kinderstoel kom je helemaal nergens meer.

Morgen samen een nachtje thuisslapen dan blijft Peter van zondag op maandag slapen, ik heb dan helaas nog een begrafenis tussendoor, en dan maandag op dinsdag slaap ik hier weer een nachtje en dan zijn we er als het goed is.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:08:34 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90999830
Gezellig Memmel ;)
Iris ook weer beetje aan het opknappen :*
pi_91000444
Klinkt gezellig Memmel! O+
Ja Roy! Wat heerlijk om te lezen dat ie de goede kant uit blijft gaan, Bar! *O*
En och die Thijs, wat zie je er uit jongen :o

Ik kreeg vanavond stamppot! :9

disclaimer: normaal heeft ze meer kleertjes aan, dit was eigenlijk bedtijd, en ja, ik praat inderdaad belachelijk én precies op de manier die in dit topic zo lekker geridiculiseerd werd _O- Ik zeg zelfs "doe maar lekker eten..." :D :X Maar het blijft wel erg schattig <3

[ Bericht 2% gewijzigd door innepin op 07-01-2011 22:23:28 ]
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 22:21:26 #240
5428 crew  miss_sly
pi_91000689
Wat een heerlijk filmpje O+ O+
Dat snoetje ook, geweldig!

Wat vervelend dat Roy niet goed kan slapen, naar dat er huilende baby's bij liggen -O-

Iris zomaar aan het opknappen, Nijna? :D Zou fijn zijn.

Klinkt gezellig, memmel :Y Wat grappig dat Tess dan toch wat meer naar Anna trekt, ook al is die wat ouder,
pi_91001020
Bar, fijn dat het beter gaat met Roy. Wel vervelend dat hij niet kan slapen. Kan de verpleging je niet helpen met de spuitluiers? ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:31:07 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91001457
Aoraki m'n schoonzus heeft het met de verpleging gedaan ;-) Wij gingen toen net een hapje eten.
Morgen is mijn beurt weer.
pi_91002118
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Getver, balen van vannacht, Sorbo. Is ze weer gaan slapen met handschoentjes aan? En frunnikt ze nu overdag nog?
Ja ze is weer gaan slapen en met de handschoentjes had het gelukkig niets te maken, daar doet ze wonder boven wonder helemaal niet moeilijk over. Onze aanpak lijkt te werken, maar om de gewoonte echt te doorbreken zullen we nog een flinke poos moeten volhouden!

Verder reageer ik morgen wel weer. Ben moe!
pi_91002326
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef Memmel het volgende:
Morris en Tess hebben vanmorgen de boel hier verbouwd. Zo grappig om te zien dat Tess dan echt een meid is en eigenlijk meer naar Anna trekt en Morris bijzonder fysiek is ingesteld. Die moet eerst drie rondjes rennen voordat ie landt, zeg maar.

En Beppie van TF was er ook. <3
Het wad heel gezellig! :Y

En Morris' niesbuien :X _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91002545
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:40 schreef Sorbootje het volgende:

Verder reageer ik morgen wel weer. Ben moe!
Ja dat is je geraden, je moet wel Oeh! en Ah! zeggen bij mijn filmpje hoor. En smelten van schattigheid! :(
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:48:19 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91002644
Was gezellig Vick en Mem! MegaTess en snottebellenMorris :D
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:54:52 #247
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91003096
Morris. De enige dreumes die met gemak twee meter haalt met niezen... :X
Niet normaal hè...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:30:21 #248
95408 Incantrix
pi_91005319
Oh, Thijsje toch :') :*

Dank voor alle oeh- en aah's ;) Ik vond het zelf ook echt wel té schattig hoor, vandaag ging hij weer helemaal muziek maken met zijn xylofoontje O+

Lente, víer?? :o

En Bar, ik hoop dat het ondertussen gelukt is qua slapen.. :* :*
3!
pi_91014778
Ik lig op de bank onder een fleecedeken met Pooh erop, tess zit op een stoel onder een dolfijnen-fleecedeken. Ze ziet dat ik pooh heb. Springt van de stoel, komt naar mij en zegt: deken mij! Trekt deken van me af en loopt weg. Dus ik zeg: nu krijgt mama het koud. Ze pakt dolfijnendeken, looopt naar me toe en zegt: ashiet (alsjeblieft) O+

Gisteravond na het zwemles van Amber halen we Tess op. Ik zet dr in de auto, Amber zat al, en ze zegt: hajjo mama en Ambi O+

En nu is ze aan het bellen met een kassabon: hajjo mama, oke mama, papa bejjenou, hajjo Ambi!

En gister waren we op het schoolplein, de schooldeuren gaan open, ik hoor een hele enthousiaste jaaaaaa en zie Tess naar binnen sjeesen. Ze was de trap al aan het opklimmen. Komen we in de klas, ziet ze de vissen staa. Ze zegt: hajjo visjes en begint daarna tr zingen: Visjevisje inne water, visjevisje inne kom. Op een gegeven moment moeten we de klas uit want ze gan beginnen. Tess: dag Ambi, dag visjes. Ze zwaait naar de visjes en geeft ze een handkus O+

Zucht, wat is ze toch leuk! O+

[ Bericht 27% gewijzigd door Vicky op 08-01-2011 06:57:14 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:15:25 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91014953
Morris had vanmorgen weer 38,9. Balen, die koorts. Ala
Ie verkouden is krijgt hij hoge koorts.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:22:58 #251
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91014973
Vicky, wat klinkt dat toch heerlijk O+

Sowieso, alle dreumesjes hier zijn echt te schattig, die filmpjes ook _O_

Bar, het eind is in zicht gelukkig, even volhouden nog voor jullie.

Memmel, rot is dat. Toby had het vorige winter, echt elke 3 weken ofzo was hij ziek.
beterschap voor je snottebelletje!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:25:59 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91014982
Hier is het al een paar nachten feest. Vanmorgen ook weer vanaf half 6 wakker en niet meer willen slapen :O
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:28:59 #253
95408 Incantrix
pi_91014991
Balen Memmel, heeft hij daar dan ook lang last van meestal? Beterschap voor je krullenbolletje :*

Vicky, hoe cute! O+ Ambi ook echt O+ O+

Stef is alweer lekker op zijn xylofoon aan het rammelen, haha! En echt, het is net zo'n vreetzak als zijn papa, vanmorgen had hij een banaan en twee boterhammen op, maar hij werd helemaal stuiterig van de mandarijn op tafel. Die heeft hij dus ook nog maar even naar binnen gepropt :Y)
3!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:31:32 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91015008
Incantrix, welke xylofoon hebben jullie?
Toby heeft er ook een onder de kerstboom gekregen, groot succes :Y
pi_91015018
Och Morrisje toch.. beterschap!
Ds vroeg Kers! Hier was het 6.00 uur maar de laatste tijd steeds vaker 6.30 ipv 5 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:35:43 #256
95408 Incantrix
pi_91015025
Oh, leuk KersjesTrix ;) Stef heeft deze:

uit een heel lief speelgoedwinkeltje in de stad :) Ik had ook nog een soort van houten kubus met allerlei kralen en doe-dingetjes, maar daar doet hij niet echt wat mee. Gelukkig mag ik die ruilen nog, dus die gaat terug en dan gaan we eens wasco kopen ofzo..
3!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:36:49 #257
95408 Incantrix
pi_91015031
Oeh! Wij mochten vanmorgen uitslapen! 6.30 was het! *O* Vandeweek ook al een keer 8 uur, ik snap er niks meer van. Alleen wel jammer dat de 'gewone'dagen van 5 uur a half 6 dan zo zwaar vallen ineens :{
3!
pi_91015043
heerlijk he Inca :D Whaha alles na 5.00 uur is uitslapen hier :D

Tess heeft vanmorgen getekend"

En ze heeft ook een geweldige out-of-bed look _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:40:19 #259
95408 Incantrix
pi_91015049
Hahaha, datte inderdaad, Vicks :D Zou het ooit nog overgaan? :O

En je meiske is een drópje O+
3!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:45:31 #260
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_91015072
Tess :D
Maar heeft ze die cirkeltjes ook zelf gemaakt? :o

Trix ;)
Wasco heeft ook nadelen he? Zodar het op de grond rolt is het meestal stuk. En sommige kleintjes vinden het schijnbaar lekker, mijn zusje (3,5 jaar jonger) vrat vroeger altijd mijn krijtjes op :(
pi_91015092
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 08:45 schreef Kersjes het volgende:
Tess :D
Maar heeft ze die cirkeltjes ook zelf gemaakt? :o

Trix ;)
Wasco heeft ook nadelen he? Zodar het op de grond rolt is het meestal stuk. En sommige kleintjes vinden het schijnbaar lekker, mijn zusje (3,5 jaar jonger) vrat vroeger altijd mijn krijtjes op :(
neeeej die heb ik gemaakt.. maar ze kan wel draaiendraaiendraaien... en dan wordt dat hele grote "cirkels". Ik moest bij d'r zitten... mama tekuh!!

Ik heb gister van die kleinduimpjes gekocht voor Tess. Met dr grote potloden van Amber kon ze neit zo goed tekenen.

5 euro bij bart smit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:51:56 #262
95408 Incantrix
pi_91015116
Oh, thnx Kersjes en Vicky! In mijn hoofd is wasco een beetje de veilige optie, omdat dat dan minder hard is ofzo :? Ik snap het eigenlijk zelf ook niet, haha! Maar die zien er goed uit Vicky, en dat speelding dat we terug gaan brengen komt ook van de Bart Smit, dus kan ik die mooi weer meenemen *O*
3!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 09:42:45 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91015558
Wat kun jij mooi tekenen Tess :D en leuk je haartjes zo ;)

Morris beterschap :*
Incantrix Roy word hier nog 2x snachts wakker gemaakt voor onderzoeken... bloeddruk temperatuur, infuus controlle.
Tel daar vannacht bij op 2 huilende babies, lopende ouders vannacht op de gang, en een meisje wat echt heel veel pijn lijkt te hebben.
Hier heb ik denk ik 3 uur echt goed achterelkaar geslapen, daarna was het zoezelen.
En Roy vond 06.00 uur een mooie tijd om echt wakker te zijn, betekend wel dat hij om 8 uur al fris gewassen is.
Kon ik daarna mooi even gaan ontbijten, en nu zitten we samen bumba te kijken Roy in zijn stoel en ik er gezellig naast. O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 09:46:48 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91015604
vicky wat <3 hier zijn dat echt van die kneutermomentjes

Morris beterschap

Een dikk e kus voor jullie Bar :*, wel lekker dan zo genieten van die heerlijke momenten

Ik kwam er gisteren achter dat Alexa boven al twee kiezen door heeft :@.....nooit doorgehad
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91015671
Innepin, ik ben écht gesmolten! Dweil mij maar op! wat een lief filmpje! Lief ook hoe ze jou een hapje voert <3

Vicky, wat klinkt dat schattig zeg! Leuk hoe ze kennelijk zo dol is op haar grote zus. Isabeau roept elke dag om haar grote broer (Ola! Ola!). Dat vind ik wel moeilijk, ze is altijd een beetje van slag als hij teruggaat naar zijn moeder.

Vanmorgen was het 5 uur. Mooie tijd :') Ik hoop maar dat ze er geen gewoonte van gaat maken. Gelukkig was mijn lief vandaag nog aan de beurt ;)

Beterschap voor de zieke snottebelletjes!
pi_91015934
Wij hebben die potloodjes ook, maar meneer kan er nog niks mee... Lijkt me eigenlijk ook fijner dan wasco.

Sorbo, fijn dat het lijkt te werken met de handschoentjes. Ik ben benieuwd hoelang jullie het vol moeten houden. Maar het scheelt al dat ze er geen probleem mee heeft.

Wat zijn jullie kindjes vroeg wakker. Wij hebben nog vakantie, de eerste week sliep hij tot 9.30 (dat was heel erg lekker, want we liepen op ons tandvlees). Volgende week moeten we helaas weer om 6.30 op. :'(

Wat is Tess schattig met al dat gebrabbel...

Bar, balen van die slechte nacht, hopelijk zijn jullie snel thuis, volgens plan.

Stef de Rocker, op zijn xylofoon. Je moet ergens beginnen ;)

Takkembah, dat is fijn, dat je het niet eens doorhad :o. Hopelijk gaat de rest ook zo makkelijk.

Hier een ook een ziek mannetje. Gisteren dus bij de huisarts geweest, daar hebben we een puffer en neusDRUPPELS ipv spray gekregen (hadden ze niet in spray-vorm). Nou...Dat is een kleine ramp... De druppels gaan nog wel, maar die puffer... Hij wordt helemaal hysterisch als dat mond-neuskapje al in de buurt komt... Ik heb het voorgedaan bij mijzelf, bij lief, bij nijntje, bij pip en bij elmo, maar hij vindt het helemaal niks. Mefke, jullie hebben toch ook een puffer voor Driekus, heb je een speciale techniek ofzo?
Sinds gisteravond koorts, maar gelukkig niet hoger dan 39. Hij heeft redelijk geslapen onder de omstandigheden. Vanmorgen weigerde hij zijn papfles (niks voor hem, he loves food). Nadat we waren opgestaan wees hij naar de fruitschaal: mandarijntjes! Ik heb er een gemaakt, helemaal op, daarna ook nog een boterham met pindakaas (ja, je bent ziek of je bent het niet :?), en nog een mandarijn. Nu ligt hij weer te tukken... Straks maar even naar de drogist, want we hebben alleen 60mg pcm in huis, voor het geval dat.
pi_91016194
Aviva, nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Wat ben je een mooi meisje. En je lijkt op je mama, vind ik. O+

Tess, wat gezellig, zo in de ochtend met je wilde haren. O+

En nog even oeh en aah voor Willow, wat heeft ze een boel haar! :D
Ko blijft maar zo kalig. }:|

Aoraki, wat zielig dat hij zo in paniek raakt van de puffer. Beterschap voor Thomas.

Beterschap voor ale zieken trouwens! :*
pi_91016286
Tess, wat een geklets en wat kan je al mooi tekenen. Iris wil eigenlijk het liefst alleen maar met de stiften tekenen en dan stopt ze ze in haar t-shirt zonder dop... Gelukkig gaan die dikpunters of hoe ze ook heten van Bruynzeel er aardig uit in de was... ;)

Innepin wat een keukenprinsesje!

Aoraki, beterschap voor Thomas. Wat naar dat hij zo in paniek raakt van de puffer.

En Morris ook koortsig las ik, beterschap

En ook voor alle andere niet fitte en zieke dreumesjes een dikke :*
Iris lijkt zich wel weer wat meer in haar element te voelen...
pi_91019145
Aoraki, wat sneu van die puffer. Voordoen bij jezelf en Nijntje en zo, lijkt me al heel goed, maar helpt blijkbaar niet. -O- Ik heb ook geen idee wat je verder nog kunt doen. Hoelang moet ie nog puffen?

Aaah, In, wat een knap en vreselijk lief dametje heb je. Dat hapje! O+

Tess! :D En wat kun je mooi tekenen!

Lente tekent met uitwasbare stiften van de Hema. Gaat prima. En laatst heb ik dit voor 'r gekocht. En ze vindt het zo leuk! Ze komt zeker vier keer per dagen met dat ding naar me toe om te vragen of ik Bumba wil tekenen. O+ Helaas heeft ze heeft ze wissertje ook al door, dus Bumba leeft nooit lang. ;(

Ook een fijn ding voor in de auto, btw. :)
pi_91019709
aoraki wij hebben driekus met het ding laten spelen, dus zonder de medicijnen erop. En wat jij ook al gedaan hebt, voordoen bij jezelf en anderen. Nu gaat het prima maar alleen als ie niet hoest. Net voor of na een hoestbui wil ie niet. En hij wil em zelf vasthouden. En ik ben blij toe dat het zo gaat, wij hebben afgelopen weken op zes keer per dag gezeten. Nu gelukkig weer minder.
pi_91020699
Hij duwt het ding helaas weg. We zouden twee weken moeten, maar hij heeft het niet mega benauwd, dus als het niet gaat, dan niet... We blijven oefenen. Ik heb ook geprobeerd om hem er mee te laten spelen, maar vanaf het begin duwde hij hem al weg (hij had al zo'n voorgevoel)
pi_91021477
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:30 schreef Aoraki het volgende:
Hij duwt het ding helaas weg. We zouden twee weken moeten, maar hij heeft het niet mega benauwd, dus als het niet gaat, dan niet... We blijven oefenen. Ik heb ook geprobeerd om hem er mee te laten spelen, maar vanaf het begin duwde hij hem al weg (hij had al zo'n voorgevoel)
Die drie dagen dat wij hem in gebruik hadden hadden we Rienk in een houdgreep.. Dus hoofd klemmen, handen strak op lichaam en zelfs zo wurmde hij zich nog los. Ik ben ook zo blij dat het gauw weer over was ;(

Beterschap -O- :*
pi_91022013
Ik heb een heel goedgehumeurd dametje vandaag. Héérlijk!

Ik heb de gelegenheid maar aangegrepen om filmpjes te maken, dus tadaaa.... ook Isabeaufilmpjes!

Disklemert 1: Dit wil ze dus zelf de hele godganse dag. Ik ram dit er niet in ofzo :D Ze zegt dan boep (boek) boep jaaaaa en dan moet ik die plaatjes met haar doornemen.

Disklemert 2: Ja, wij slepen soms onze matrassen naar beneden. Is goed voor je relatie ;)
pi_91022309
Isabeau wat ben je toch een lekker ding O+
pi_91023125
Niet bijgelezen, maar wel de filmpjes gezien van Willow en Isabeau O+ wat een super leuke fimpjes O+ En Tess aan het kleuren O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:41:32 #276
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91023422
Anna is uit logeren, morris hangt al de hele dag aan me.

Tip voor wasco: je kunt de restjes au bain marie smelten en ze dan in die siliconen ijsokjes vormpjes (oa bij ikea) gieten en laten opstijven, voor hippe nieuwe krijtjes!
pi_91023891
"Of iets wat er voor door moet gaan" _O- _O-
Arme Sisqo! :o O+
Wat een heerlijk ding zeg. ik vind het zó knap dat ze dat allemaal kan! :Y O+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:14:06 #278
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_91026966
O+ al die zelf tekenende kinderen :D
Leuke filmpjes maar moet ze thuis nog eens bekijken hier gaan ze heeeel traag.

Roy heeft ondanks de slechte nacht toch een heel goede vrolijke dag, aldoor lachen, vrolijk spelen, enorm lief O+
Onze kleine grote man O+
pi_91027297
Daar mag je best trots op zijn hoor, Bar. Wat jullie kleine mannetje allemaal moet doorstaan, en dan toch zo vrolijk. Je hebt gewoon een stoere vent!
pi_91028746
Isabeau filmpje O+ Iris moest ook ff de poes aaien.

Innepin, ik weet niet hoe dat beest van je icoontje heet, maar Iris noemt het Elmo :D

Memmel, goeie wasco tip...
pi_91028892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:52 schreef Nijna het volgende:
Innepin, ik weet niet hoe dat beest van je icoontje heet, maar Iris noemt het Elmo :D
:D Het is Animal van de muppets, best knap dus. Elmo, animal, bijna dezelfde klank :P
Willow noemt jouw icoontje Nijna. Goed hè B-)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:24:23 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91030174
Nog steeds 39,3 hier. heb 'm nu paracetamol gegeven. Ik wilde even aankijken hoe het koortsverloop was over de dag, want na die stuipjes van voor de kerst ben ik toch wat angstig. Ik ga er in ieder geval een keertje of 100 kijken vannacht.
pi_91030919
Hè wat vervelend Memmel. Kan me voorstellen dat je even extra gaat checken vannacht...
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:58:41 #284
95408 Incantrix
pi_91031825
Oh, Memmel, vervelend dat de koorts zo oploopt zeg :{ Ik hoop dat de koorts nu goed zakt met de pcm :* Stuipjes lijken me echt zó eng, logisch dat je daar angstig van wordt. Lastig vind ik het ook altijd dat ze niet even kunnen vertellen hoe ze zich voelen, jij ziet alleen een berg snot en koorts, maar je weet nooit wat er verder allemaal nog is. Beterschap nogmaals :* Ow, en dank voor de wasco-tip, da's een goeie!

Ssserpente, da's ook een leuke! En in de auto, natuurlijk! Het speeltje ruilen is niet meer gelukt, maar als ik maandag ga zal ik uitkijken naar zo'n ding en potloden dus :)

Bar :* Wat sneu dat Roy zo vaak wakkergemaakt wordt, dat lijkt me zó lastig.. En dan al die arme kindjes op de zaal.. :'( Gelukkig hebben jullie dus ook wel fijne momentjes, maak ik op uit je stukje, dat lijkt me enorm belangrijk om hier een beetje mee om te kunnen gaan.. Drie uur slaap per nacht, pfff.. :')

Aoraki, get, dat is dus ook helemaal niks zo. Arme jullie en arme kleine vent :* Wel fijn dat hij de lekkere dingen nog wel eet, daar zal hij vast van opknappen.. De medicijnen zijn in elk geval niet echt je-van-het :{

Willow O+ O+ Jeetje, Innepin, wat is ze ineens veranderd in haar gezicht en wat doet ze al die handelingen met beleid! Gewéldig hoe behoedzaam, wat leuk om te zien O+ Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Stef ooit zó netjes zal doen, haha ;) Ehm, en niet om wijsneuzerig te doen, maar het beest in je avatar is niet Animal maar Floyd Pepper :D

Sorbo, ik vind het zó jammer dat we het geluid van onze pc nog niet aan de praat hebben, je moet me echt álle kletsfilmpjes van Isabeau toesturen zodra dat werkt hoor! Dat tweede filmpje is beter te doen zonder geluid, en och, wat blijft je poezemauw netjes liggen zeg! :o Die van mij rennen weg met piepende banden zodra Stef in de buurt is omdat hij dus precies doet wat Isabeau ook doet: slaan en haren eruit trekken :') Dat giebeltje tussendoor, waarbij ze haar schoudertjes zo optrekt en haar handjes bij elkaar doet, vind ik er trouwens echt ZO lief uitzien O+ Wat een meisje ook O+

Stef is vandaag op stap geweest met ons, maar we hebben ons een beetje mee laten slepen in het 'ook nog éven dit', waardoor hij in de auto al in slaap is gevallen en dan is het natuurlijk helemaal klaar met slapen zodra de auto stilstaat. In bed slapen is dan ook passé en ja, nu zitten we dus met de straf voor onze misdragingen: een enorm jankerige gapebol :') Verder is hij wel heel lief geweest hoor, hij was echt de koning te rijk toen hij een stukje aan de hand mocht lopen in de V&D. Dat glúnderhoofd.. Priceless O+
3!
pi_91032704
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:58 schreef Incantrix het volgende:

Sorbo, ik vind het zó jammer dat we het geluid van onze pc nog niet aan de praat hebben, je moet me echt álle kletsfilmpjes van Isabeau toesturen zodra dat werkt hoor! Dat tweede filmpje is beter te doen zonder geluid, en och, wat blijft je poezemauw netjes liggen zeg! :o D
Herkende je de dieren niet zonder geluid Incantrix? :P
Leuk he, lopen met je mannetje.

Stuipjes zijn ook bereeng Memmel, ik kan me voorstellen dat je hem extra in de gaten houdt.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:37:15 #286
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91036159
Filmpjes kijk ik later, V kijkt iets op tv en daar wil ik niet doorheen tetteren met mijn geluid.
Thomas ligt in bed te zingen, en eigenlijk klinkt het gewoon zo gezellig he. Die kleine dingetjes kunnen me zo gelukkig maken.
pi_91036331
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:53 schreef Vlindur het volgende:
Arme Sisqo! :o O+
Das Lodewijk :D

Gave filmpjes Sorbo!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:44:55 #288
95408 Incantrix
pi_91036521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:18 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Herkende je de dieren niet zonder geluid Incantrix? :P
Leuk he, lopen met je mannetje.

Stuipjes zijn ook bereeng Memmel, ik kan me voorstellen dat je hem extra in de gaten houdt.
:'(

Ga je me nu uitlachen? :'(

En ja, ik wil nu echt snel schoentjes gaan kopen, we hebben nu alleen van die gympjes-achtige slofjes zeg maar, maar dat zal het niet overleven tot aan de hoek, schat ik :P Ik vond het echt lief ook dat hij de hele tijd allemaal mensen aan ging zitten kijken, zo van 'Zie je nou? Kijk mij! Ik loop tussen de grote mensen!! O+
3!
pi_91036572
ik had vanmiddag onverwachts visite van Saffier, Lautie, Tobias en Ylana. Tess vond het super interessant! Steeds ach, baby, aaaaaiii en ze heeft Ylana een kusje gegeven O+

Mems, beterschap voor Morris!! en check ff je PM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:47:40 #290
95408 Incantrix
pi_91036635
Owja, en Innepin, je hoeft je wat mij betreft niet te 'verontschuldigen om wat Willow aanheeft in dat filmpje hoor, zo loopt Stef er ook regelmatig bij in de ochtend.. Hij is de afgelopen week zo vaak door zijn luier heengelekt in de vroege ochtend dat we vaak alle pyamabroekjes al in de was hebben zitten, dus dan doen we hem maar een maillot aan :{

Verschonen jullie je kind trouwens nog voor jullie gaan slapen ofzo? Hij lekt de laatste tijd zo vaak door dat ik me soms afvraag of dat niet de oorzaak van dat enorm vroege wakker worden is.. Vaak halen we hem al moe zijn bed uit..
3!
pi_91036697
Tof Inca, trots kan je dan zijn! O+

Eng Memmel, die stuipjes wil je niet nog een keer. Hopelijk slaapt hij gewoon lekker door en is hij morgen weer de oude. :*

OMG, in het kader van Ko zijn artistieke ontwikkeling en jullie posts over kleurpotloden en wasco hebben Ko en ik zojuist gevingerverfd. :X
Hij zit nu in bad. Foto 's volgen later, maar Picasso was er niets bij. :P
pi_91036705
Inca, we zetten Tess voor het slapen gaan altijd even op de commode. Sowieso om vitamine D pilletjes te "snoepen" maar ook om d'r luier te controleren. Vordat wij gaan slapen verschoon ik niet. Dan zou ik d'r wakker moeten maken en dat vind ik zielig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91036730
Ik ben benieuwd naar het resultaat Oeks!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91037248
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:24 schreef Memmel het volgende:
Nog steeds 39,3 hier. heb 'm nu paracetamol gegeven. Ik wilde even aankijken hoe het koortsverloop was over de dag, want na die stuipjes van voor de kerst ben ik toch wat angstig. Ik ga er in ieder geval een keertje of 100 kijken vannacht.
Oh brrrr, ik heb dat bij Mirte ook nog steeds. Die heeft (gelukkig alweer een tijd terug) 2 keer een koortsstuip gehad. Vooral de eerste keer schrokken we ons rot, toen heb ik zelfs 112 gebeld omdat ze bij de huisarts niet snel genoeg naar mn zin opnamen en Mirte stopte met ademhalen :{.

Oeke, ben benieuwd naar het resultaat ;)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:17:24 #295
95408 Incantrix
pi_91038204
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:49 schreef Vicky het volgende:
Inca, we zetten Tess voor het slapen gaan altijd even op de commode. Sowieso om vitamine D pilletjes te "snoepen" maar ook om d'r luier te controleren. Vordat wij gaan slapen verschoon ik niet. Dan zou ik d'r wakker moeten maken en dat vind ik zielig.
Wij geven Stef altijd een schone luier voordat hij gaat slapen, omdat hij overdag wasbaar aanheeft en voor het slapengaan een pamper omkrijgt. Maar als ik hem dan dus rond half 6 uit zijn bed pulk is hij dus met gróte regelmaat doorgelekt (luiers maatje 5, 4+ is nog erger) en daarom zat ik een beetje te brainstormen. Wij doen nu ook geen schone luier om tussendoor omdat we hem niet wakker willen maken, maar hot damn, wat is het vervelend om bijna élke ochtend een zeiknat jochie uit dat bedje te peuteren..

Oh, Oeke, wat leuk! Haha, ik ben heel benieuwd naar het resultaat, alsook hoe de artiest er nadien uitzag :D Leuk dat je foto's gaat posten :)
3!
pi_91038266
Omdat het nieuwtje van het lopen af is demonstreert Ivan even dat hij kan lopen en drinken tegelijkertijd:

En hij is ook niet te beroerd om voor wat amusement te zorgen bij het avondeten:

pi_91038344
De jongste is een astmakindje.

Wij hadden een vernevelaar, ook met een masker. Dat moest iedere dag 's ochtends en 's avonds een half uur met meerdere medicatie tegelijk en 's middags alleen de Ventolin.
Dramaaaaas alom. Wat hielp was kind opschoot met de rug tegen je aan. Liedjes zingen, verhaaltjes lezen die je alleen dan doet. Wij hadden een 24delige reeks van Ernie kunnen schrijven als we alles vestgelegd hadden. Menomen wat een verhalen hebben we verzonnen. Tussendoor het kapje op. Soms met dwang door mijn arm over zijn armpjes, soms ging dat spelenderwijs.
Voordeel van flink huilen is dat ze wel de dosering binnen krijgen omdat ze dan diep ademhalen. Dat hield ik me dan maar voor ogen.

Als je corticosteroïden moet geven met een maskertje, vergeet dan niet de snoet ff te poetsen. Mijn zoon heeft er witte vlekken aan over gehouden. Best wel zonde achteraf.

Er bestaat ook vloeibare Ventolin, maar die was niet afdoende en nadeel was ook dat het door de hele bloedbaan ging.

Heel veel sterkte met het toedienen van de Ventolin.
En als ik nog een tip mag geven, goed de tanden poetsen.
Owja, inhalen nadat je wat water hebt gedronken gaat ook beter als je bv bronchitis hebt.

Sorry voor de uitgebreide post, maar met astma en aanverwante sjit, word ik tikgek.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:31:55 #298
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_91038791
Thomas krijgt ook altijd een verse luier aan voordat hij gaat slapen, anders is hij 's ochtends ook doorweekt. We hebben een tijdje gehad dat hij dat sowiezo was, maar om de een of andere reden gaat het de laatste weken weer beter.

Hij slaapt nog steeds niet, nu is hij steeds oh-oh aan het roepen, en oeeeeeh tjoppetje. Zo nu en dan is het even stil, maar dan begint hij weer. Nouja, dan kan hij morgenochtend in ieder geval uitslapen.

Oeke, komen de foto's van Ko's creativiteit hier of in het creabea topic?
pi_91038919
Memmel wat eng! beterschap :X :*

al die filmpjes O+

Oeke :D vond Ko het leuk om te doen? Heb je het in de kinderstoel gedaan? Ik zit eraan te denken om Amélie iets te laten verven voor de verjaardag van mn schoonmoeder maar als we dat niet in de kinderstoel doen ben k bang dat het hele huis straks onder zit :P

Trix wij verschonen Amélie 's nachts nog een keer. Niet voor wij gaan slapen maar ze wil 's nachts vaak toch nog wel een voeding dus als ze wakker wordt krijgt ze ook gelijk n schone luier. Heb je natuurlijk geen klap aan als Stef geen nachtvoeding meer krijgt :')
Je gebruikte eerst ook voor 's nachts wasbaar toch? Kun je geen bamboe wasbare nemen en die achterlijk volproppen met inleggers en daar een wolbroek overheen? Ander merk luiers proberen misschien anders? Wasbare inlegger in zn pamper proppen?
Het zou best kunnen dat ie daar wakker van wordt, het doorlekken, Amélie wordt er iig wel wakker van ja.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91039000
Oh en ze krijgt uiteraard een schone luier voordat ze zelf naar bed gaat maar ik haal haar er niet om pak em beet 11 uur nog es uit om te verschonen als wij gaan slapen. Ze krijgt dan dus rond eh 3 uur ofzo met de nachtvoeding de luier. Zoiets.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:51:36 #301
95408 Incantrix
pi_91039823
Ohja, kijk, Stef heeft inderdaad geen nachtvoeding meer.. En hij is gewoon een dikke plasdoos hoor, hij plast echt bovengemiddeld veel (wij dachten dat het aan ons lag, maar op het KDV werd dat ook al gezegd :P). Voorheen deden we voor de nacht inderdaad ook wasbaar, maar daar lekte hij helemáál keihard doorheen, dan was zelfs z matras nat door de slaapzak heen :') Ik heb eigenlijk nooit wolbroekjes geprobeerd, scheelt dat ook met doorlekken ja? Een inlegger in de pamper is misschien ook nog wel iets inderdaad, hoewel hij dan misschien weer sneller voelt dat hij nat is.. Maar wel het proberen waard! Of die wolbroek over de pamper heen misschien, hmmm.. Ik ga eens even kijken, dankdank! :* En ja, ik vermoed echt dat dat het een beetje is met hem. Ook als hij niet is doorgelekt vraag ik me in de ochtend heel vaak af hoe die luier het in hemelsnaam houdt, ik durf m soms amper af te doen omdat ik bang ben dat de buitenkant scheurt. Ik kan me voorstellen dat dat niet fijn voelt en dat hij daar wakker van wordt.

Claudia, hè, ook al een filmpje waar het geluid nogal belangrijk is.. Ik ga vandeweek écht mijn lief even aansporen om actie te ondernemen, haha!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')