abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:40:56 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90952557
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist jammer dat het vermoeiend wordt gevonden als je ergens dieper op ingaat. Jemig, het is toch een topic waarin ideeen en ervaringen uitgewisseld worden? Als je geen zin hebt om erover na te denken dan post je er toch gewoon niet over of reageer je er niet op? En als je er anders over denkt dan kan er een stevige discussie ontstaan, maar dat vind ik ook wel weer leuk.
:o Ik gaf alleen Groofsken maar antwoord. Ik val niemand specifiek aan op dingen.
Eens een keer een discussie vind ik helemaal niet erg, integendeel zelfs.
Maar die zijn er hier nauwelijks. :D
Ik zeg ook niet dat het vermoeiend is als ergens dieper op in gegaan wordt, alleen dat het hier zo vaak gebeurt.
Maar ik hou het dan wel bij niet-reageren, is wel zo makkelijk. :)
pi_90952624
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

En waarom gaan jullie altijd flauw doen als het er dan een keertje over gaat? :+
hoe bedoel je "flauw doen" Groofs?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90952635
Bar, das shit. Was de activiteit dan hoger dan begin deze week?
En wat je zei over het rapport van Thijs, gaat die arts daar verder nog wat mee doen?
Sterkte in ieder geval, pas ook goed op jezelf he!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:43:20 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90952693
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, heeft niemand gezegd, en zelfs als dat wel werd gezegd, zou ik daar niet mee zitten. Ik zou he tniet leuk vinden, maar weten dat het niet klopt.

Maar net zoals sommigen het 'vermoeiend' (bij gebrek aan beter woord) vinden dat er over zoveel moet worden gepraat, gedacht en geredeneerd, zo vind ik het dus jammer als over dingen vooral niet zou moeten worden gepraat, gedacht en geredeneerd.

Ik vind het juist heel interessant om de zienswijzen van anderen te lezen.
Waar heb je dat gelezen? Toch niet van mij toch?
pi_90952770
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je smeert me hier gratis een betuttelende toon aan, of lees ik het nu heel verkeerd?

En waar zit mijn ervaring en beleving precies anders toen ik een eerste kind had? ik had ook gewoon mijn eerste, en heb er veel over gelezen en nagedacht. Alleen was er toen geen internet en moest ik zelf het wiel uitvinden zogezegd. Ik had denk ik veel steun gehad aan mensen die een beetje nuchterheid zouden hebben gebracht. Gewoon omdat ik mega-onzeker was. doe ik het wel goed, maak ik m niet stuk, verpest ik m niet voor het leven door de soort moeder dat ik ben? En dan nog allerhande consultatiebureaus....

en ik lees heus niet alles mee hoor, maar ik kwam Seb feliciteren en zag toen jou opmerking over Senna die vervoegingen niet begrijpt. En eerlijk?? ik durfde eerst niet eens wat te zeggen. Want die ruimte voel ik helemaal niet.

Het voelt een beetje dat als je geen dreumes hebt dat je je mond moet houden. Dat in het verleden behaalde resultaten niet gelden. Terwijl mijn bedoelingen alleen zijn om zo nu en dan een beetje te relativeren. Mijn jongens zijn al wat groter, en doen het goed.(dit zou geen criterium mogen zijn maar goed) Dat idee meer. Dat als ze wel eens suiker eten en geen borstvoeding krijgen ze ook heus wel naar het VWO kunnen. :+

Disclaimer, dit is een quote van Miss, maar een antwoord in het algemeen.
Je leest verkeerd en hebt nog niet alles gelezen. Ik bedoel dus niet dat jij betuttelend bent, ik bedoelde het algemener.

En ik bedoel dus juist dat jij met je eerste p dieze leeftijd waarschijnlijk met dezelfde vragen en dignen zat als wij. En dat jij ook dingen zelf hebt moeten uitvinden. Jij hebt nu drie grotere kinderen, en heb intussen al heel wat ervaring en dingen meegemaakt. Vanuit die ervaring vind ik het vaak fijn om je posts te lezen, maar het hele relativerende kan ook bekritiserend overkomen. En dat vind ik dan weer jammer.

Zoals dus die "wel suiker, geen bv VWO" opmerking. Natuurlijk weet ik dat (ik spreek even voor mezelf, niet voor anderen)...en dan? Wat moet ik daarmee, als ik toch liever de suiker probeer heel erg te beperken en wel lang bv geef? Zou ik dan op basis van het feit dat de opmerking van jou komt en jij al 3 jongens een stuk groter hebt gekregen dan ik mijn kind moeten denken: ow, ik gooi mijn ideeen weg en doe het zoals zij zegt? Dat is toch raar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90952781
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef Memmel het volgende:
Leuk Claudia!
Kun jij dan de vraag beantwoorden waarom die 15 jarigen allemaal praten alsof ze Marokkaanse roots hebben? 'ik zeg tog....'
Geheel offtopic, mss als we in het pubertopic zitten.
De puberteit is mijn favoriete leeftijd. :7 Pubers zijn een vrij lastig te onderzoeken groep en je moet er veel moeite voor doen, maar het is die moeite zó waard! Binnen onderzoeksland bestaat er bovendien een soort vooringenomenheid dat de enige ontwikkelingen die ertoe doen bij kleine kinderen plaatsvinden, maar het is juist fantastisch om te zien wat er in de puberteit nog kan gebeuren.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken om de 15-jarigen. Over het algemeen zijn ze vrij goed in registerverschillen maken. Dat wil zeggen, ze weten wel wanneer ze met 'tog' wegkomen en wanneer ze beter op moeten letten. De mailtjes aan hun docenten zien er bijvoorbeeld héél anders uit dan de mailtjes aan hun leeftijdsgenootjes (oh wacht, ze mailen helemaal niet).

Anyway, er moet nog een conclusie uit mijn onderzoek rollen. Dat zal door de zwangerschappen vermoedelijk ergens in de tweede helft van 2012 gebeuren, een jaar later dan aanvankelijk gepland. :')

Tot zover de pubers!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90952784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, heeft niemand gezegd, en zelfs als dat wel werd gezegd, zou ik daar niet mee zitten. Ik zou he tniet leuk vinden, maar weten dat het niet klopt.

Maar net zoals sommigen het 'vermoeiend' (bij gebrek aan beter woord) vinden dat er over zoveel moet worden gepraat, gedacht en geredeneerd, zo vind ik het dus jammer als over dingen vooral niet zou moeten worden gepraat, gedacht en geredeneerd.

Ik vind het juist heel interessant om de zienswijzen van anderen te lezen.
de reden waarom er over sommige dingen niet gepraat/geredeneerd/gedacht wordt... omdat die door sommigen keihard de grond in geboord worden of er komen dusdanige antwoorden op dat men het gevoel krijgt eenslechte ouder te zijn.

Er zijn regelmatig dingen waar ik totaal niet over rep omdat ik al weet dat ik van sommigen de volle lading krijg en daar heb ik totaal geen behoefte aan, dus dan praat ik er niet over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:45:42 #58
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90952820
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

En waarom gaan jullie altijd flauw doen als het er dan een keertje over gaat? :+
HoHo GroOfjE, ik nAm GeEnEeNs dEeL aAn de DiScUSsie!!

Taal vind ik juist bere interessant om over te bomen. Dit itt discussies over eten of straffen. Dat doe ik nl liever dan dat ik erover babbel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90952981
Ik mis ergens wel die dialecten nog in de taal, ik weet nog wel toen ik op de lagere school zat we gewoon nog zeeuws konden praten, in het middelbaar ook nog wel, maar al stukken minder.

Tegenwoordig is dat stukken minder, vind ik ergens wel jammer het heeft juist wel iets.

Seb van harte met je 2de verjaardag *O*

Miss de enige mannier is denk ik serieus vastleggen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90953003
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

de reden waarom er over sommige dingen niet gepraat/geredeneerd/gedacht wordt... omdat die door sommigen keihard de grond in geboord worden of er komen dusdanige antwoorden op dat men het gevoel krijgt eenslechte ouder te zijn.

Er zijn regelmatig dingen waar ik totaal niet over rep omdat ik al weet dat ik van sommigen de volle lading krijg en daar heb ik totaal geen behoefte aan, dus dan praat ik er niet over.
Ik herken me hier niet in. Als dat wel op mij van toepassing is, dan bij deze mijn excuses, want dat is geenszins mijn bedoeling geweest.
pi_90953052
Wat ik zelf lastig vind van 'er dieper op ingaan' is dat het voor mij voorbij gaat aan waar het vaak in mijn ogen over gaat. Het gewoon even willen delen van een geluksmoment, frustratie, een wonderlijke ontwikkeling, of wat dan ook.

En met flauw Vicky bedoel ik denk ik niet serieus erop ingaand. Dat hoeft ook niet, maar Memmel en jij horen voor mij toch bij die mensen die er al eerder duidelijk tegen schopten zeg maar.
pi_90953141
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat ik zelf lastig vind van 'er dieper op ingaan' is dat het voor mij voorbij gaat aan waar het vaak in mijn ogen over gaat. Het gewoon even willen delen van een geluksmoment, frustratie, een wonderlijke ontwikkeling, of wat dan ook.

En met flauw Vicky bedoel ik denk ik niet serieus erop ingaand. Dat hoeft ook niet, maar Memmel en jij horen voor mij toch bij die mensen die er al eerder duidelijk tegen schopten zeg maar.
ja maar jeetje zeg, moeten we hier dan ALTIJD serieus blijven en altijd maar met elkaar meelullen.. nou echt niet hoor, sorry, zo zit ik niet in elkaar. En schoppen, hoe bedoel je schoppen? Alleen omdat ik mijn eigen mening geef??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953153
:o Ik deed zo lang over het verwoorden van mijn vorige post dat ik niet gezien had dat Vicky er serieus op inging en dat deze discussie voor Memmel bere-interessant was. :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:51:45 #64
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90953162
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je leest verkeerd en hebt nog niet alles gelezen. Ik bedoel dus niet dat jij betuttelend bent, ik bedoelde het algemener.

En ik bedoel dus juist dat jij met je eerste p dieze leeftijd waarschijnlijk met dezelfde vragen en dignen zat als wij. En dat jij ook dingen zelf hebt moeten uitvinden. Jij hebt nu drie grotere kinderen, en heb intussen al heel wat ervaring en dingen meegemaakt. Vanuit die ervaring vind ik het vaak fijn om je posts te lezen, maar het hele relativerende kan ook bekritiserend overkomen. En dat vind ik dan weer jammer.

Zoals dus die "wel suiker, geen bv VWO" opmerking. Natuurlijk weet ik dat (ik spreek even voor mezelf, niet voor anderen)...en dan? Wat moet ik daarmee, als ik toch liever de suiker probeer heel erg te beperken en wel lang bv geef? Zou ik dan op basis van het feit dat de opmerking van jou komt en jij al 3 jongens een stuk groter hebt gekregen dan ik mijn kind moeten denken: ow, ik gooi mijn ideeen weg en doe het zoals zij zegt? Dat is toch raar?
dat bekritiserende zit in je eigen hoofd ben ik bang. Wa tik merk is dat er mensen hier zijn die het gevoel hebben door een selecte groep voor slechte ouder gehouden te worden. Omdat ze geen BV geven, omdat ze wel een snoepje geven.

Ik heb het vast eerder gezegd maar ik was een fervente rijstwafel fetishist. mijn kinderen kregen ook geen snoep toen ze klein waren. Ze hoeven namelijk niet te wennen aan zoete smaken, die vinden ze van nature lekker. en diksap en soepstengels. Been there, done that. dus ik snap dat wel.
Maar ik snap niet dat het idee onstaat in dit topic dat dit 'de enige juiste weg' is. Er zijn meerdere wegen naar Rome en geen snoep is er één. maar wél een sinaasappel geven, of een banaan, het eten voorkauwen voor je kind, je baby van 9 maanden een lange vinger geven, dat zijn óók door liefde ingegeven keuzes. iedereen heeft het beste voor met zijn kinderen en ik mis soms de ruimte voor die anderen om ook gerespecteerd te worden om hun keuzes. of om gewoon lekker voor de vuist weg dingen te doen.

Persoonlijk denk ik óveral over na. Pluis ik alles uit, overdenk ik alles 1000 keer. Maar ik ben inmiddels ook milder geworden voor anderen. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_90953174
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Dus als je niet deelneemt aan een diepe discussie en je wilt gewoon lekker meebabbelen over je kind, zonder erover door te gaan of het wel of niet de beste manier van opvoeden is, dan ben je opeens flauw?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:52:16 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953194
Ik ga jou straks schoppen groofsken...

Ik heb ook ooit eens een keer geschopt tegen die hele eet-discussie. Ik heb ook geen reldel award, dus het valt wel mee toch.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_90953278
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus als je niet deelneemt aan een diepe discussie en je wilt gewoon lekker meebabbelen over je kind, zonder erover door te gaan of het wel of niet de beste manier van opvoeden is, dan ben je opeens flauw?
oh wat ben ik dan heerlijk flauw :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953294
Karin, wat een eikels zeg :(
Ik snap dat je er van baalt, je hoort gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven.

Bar, gaat allemaal zo moeizaam he? Zo'n infuus is natuurlijk allesbehalve prettig, ik snap Roy's protest wel...

Groofsken, wat leuk dat hij nu toch gaat kruipen!

En wat de discussie betreft: live and let live 8-)
Zou graag actiever deel willen nemen aan dit soort discussies maar dat gaat me irl 10x beter af dan met slecht functionerende ogen de juiste toetsen proberen in te rammen...
.... met gevoel voor drama....
pi_90953364
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor helemaal niet. :o Ik had in mijn hoofd dat zij al eerder duidelijk aangaven dat ze dat dieper op dingen ingaan en dat superverantwoordde niet zo 'leuk/nodig/weetikveel' vinden. Daarom leek het me logisch dat ze nu mee zouden kletsen over waarom dat dan zo vervelend kan zijn. Ze kewamen wel ineens tevoorschijn, maar zeiden er vervolgens niet echt iets over. dat bedoelde ik. Ik vind dus juist wel dat je je mening gewoon moet ventileren Vicky, daar vraag ik jusit om.
pi_90953369
Bar, wat lijkt het me ontzettend lastig, de combinatie kindjes en medisch ingrijpen als een infuus aanleggen. Ze zullen er vast veel ervaring mee hebben in het ziekenhuis, maar je gaat je op een bepaald moment wel afvragen of dit echt allemaal zo moet, stel ik me zo voor. :*

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:30 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, ga je het filmpje van de lopende Ivan nog uploaden? O-)
Het is momenteel te vermoeiend voor me om achter de computer te zitten waar ik de filmpjes op heb staan. :o Ik probeer juist altijd foto's en filmpjes meteen te verwerken omdat ik weet dat het er anders niet van komt. Mijn vader was zo iemand die zijn leven lang geweldige foto's en filmpjes maakte maar er door de chaos in zijn leven nooit aan toekwam om ze te verwerken en bewonderen. Nu zit ik met een werkkamer vol oude foto's die inscand moeten worden. Man, wat een werk.

Dus ehm, ik zal het morgen proberen! :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90953438
[quote]1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:45 schreef Memmel het volgende:
Taal vind ik juist bere interessant om over te bomen. Dit itt discussies over eten of straffen. Dat doe ik nl liever dan dat ik erover babbel.
[/quote]
Zo heeft ieder zijn voorkeuren.
En daar zijn ze weer de kampen: de ontaarde moeders en de overbezorgde boekenmoeders. Jammer dat het zo eenzijdig moet eindigen altijd.

Ik mis inderdaad soms in discussies de relativering. En daar bedoel ik mee dat wat je zou willen en hoe het werkelijk gaat. Ik geef Ko minder suiker en weinig tv maar natuurlijk eet hij wel suiker en kijkt hij wel filmpjes. Ik baal ervan dat je dan als een heilig boontje wordt neergezet.

Jullie schrijven te snel. Ik kan het met wakkere dreumes niet bij houden. Ik laat deze discussie aan me voorbij gaan. Ik moet teveel nadenken over elk woord wat ik wil schrijven, bang als ik ben om op verkeerde tenen te staan. :@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:56:13 #72
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_90953453
Karin, kan je niet bellen of ie ergens ligt? Ik bedoel, waaarom zouden ze 1 schoen meenemen?
pi_90953454
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:52 schreef Memmel het volgende:
Ik ga jou straks schoppen groofsken...

Ik heb ook ooit eens een keer geschopt tegen die hele eet-discussie. Ik heb ook geen reldel award, dus het valt wel mee toch.
Ja, ik voel het :o .

Ik merk al dat ik er helemaal naast zit en zat. Sorry hoor voor mijn woordkeuze.
pi_90953481
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Huh? Nee hoor helemaal niet. :o Ik had in mijn hoofd dat zij al eerder duidelijk aangaven dat ze dat dieper op dingen ingaan en dat superverantwoordde niet zo 'leuk/nodig/weetikveel' vinden. Daarom leek het me logisch dat ze nu mee zouden kletsen over waarom dat dan zo vervelend kan zijn. Ze kewamen wel ineens tevoorschijn, maar zeiden er vervolgens niet echt iets over. dat bedoelde ik. Ik vind dus juist wel dat je je mening gewoon moet ventileren Vicky, daar vraag ik jusit om.
van mij hoeft dat superverantwoorde ook helemaal niet zo nodig, maar dat ligt aan mijn manier van opvoeden. Prima als iemand het anders doet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90953592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat bekritiserende zit in je eigen hoofd ben ik bang. Wa tik merk is dat er mensen hier zijn die het gevoel hebben door een selecte groep voor slechte ouder gehouden te worden. Omdat ze geen BV geven, omdat ze wel een snoepje geven.
Laten we mijn hoofd er maar buiten houden :')

En hier gaan we weer.
Laat ik het even heel bot stellen dan: het zal mij werkelijk aan mijn reet roesten of iemand wel of geen bv geeft en suiker en snoep en weet ik wat.
Als ik het daarover heb en aangeef hoe wij het hier doen, is dat gewoon ONS DING. Niet het beste of het enige juiste, maar iets wat wij zo willen doen.
Het lijkt erop dat dat net zo min mag worden gepost als dat je kind wel snoep en geen bv krijgt.

Echt, alles moet zo op een goudschaaltje worden gewogen...of het nou linksom of rechtsom is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')