quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jij wel Claudia. Jij mag altijd en overal over mierenneuken.Ben je nou al aan het bevallen?
Mijn collega's doen onderzoek naar onder andere het samenspel tussen ouder en kind. Dan geven ze een ouder bijvoorbeeld een bouwpakket en de instructie luidt om dat pakket samen met het kind te bouwen. Die situatie wordt gefilmd zonder dat erbij gezegd wordt dat de taal geanalyseerd wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat doet me denken aan een onderzoek waar ik met R aan heb meegedaan. Ik moest voor R zitten en met hem kletsen en doen, en dan ineens een minuut stil zijn. En dat werd dan gefilmd. Ons reageren op elkaar. Man, wat was dat een verschrikking. Ik heb er nog dagen last van gehad, zo onnatuurlijk en onhandig heb ik me toen gevoeld.
Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar dat is toch jammer dan, dat dat met elk onderwerp zo is? En wij zijn degene die dat doen, in hoe we op elkaar reageren, wat we allemaal te zeggen hebben, welk ei iedereen kwijt moet.... Dus wij zijn ook degene die dat zouden moeten kunnen veranderen toch, die toon?
Ik wist niet zo goed wat je bedoelde. Dat wil zeggen, ik vond het gewoon een interessante discussie met verschillende meningen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?
Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic.quote:Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.
Er gebeurde niks, zoals ik zei, gewoon een gesprek, maar ik las iets van Oeke en van Groofs dat ik niet herkende en heb toen wellicht Sly's post verkeerd geinterpreteerd als zijnde daar ook op doelend, my bad.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt, Be. Wat gebeurde er dan? Ik zie ook niets betuttelends hoor. Ik reageerde op Miss die het volgende zegt:
[..]
Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic.
Nou ja, ik bedoel helemaal geen advies te geven ofzo met wat ik post. Ik geef alleen aan hoe ik/wij het hier doen. Niet omdat dat het beste is (op welk gebied dan ook) maar omdat dat is waarvoor we gekozen hebben. En wat iedereen dan met die info doet, zal me verder worst wezenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben het met je eens, Groof. Ik denk hiernaast dat de toon vaak niet eens betuttelend bedoeld is, maar dat die slechts zo geinterpreteerd wordt, puur omdat de ontvanger het als een terechtwijzing beschouwt. (Ongevraagd) advies geven blijft tricky.
Nou, wat ik wel eens jammer vind in dit topic, als we er nou toch over praten, is dat iets nooit gewoon zomaar iets kan zijn. Heb het gevoel dat alles, of het nou eten, slapen, gedrag, ontwikkeling etc, heel erg onder de loep genomen wordt. Alles wordt helemaal beredeneerd en besproken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik herkende het nu eigenlijk ook niet BE. Maar ik greep Oeke's reactie aan om het er toch eens over te hebben. want het is wel iets wat ik herken van eerder en vaker, zeg maar.
Juist als het wat minder beladen is, zou een goed moment kunnen zijn om er gewoon eens over te 'praten' toch?
Of herken jij in zijn algemeenheid niet wat (in dit geval) ik bedoel?
Maar uiteindelijk viel er ook niet zoveel over te zeggen, zo bleek, dus sloeg het inderdaad nergens op. Denk ik. Mijn excuses.
ik miste je al!quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:29 schreef Memmel het volgende:
Ben ik effe blij dat ik niet meedeed aan de discussie!
Vermoeiend is misschien niet het goede woord.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist jammer dat het vermoeiend wordt gevonden als je ergens dieper op ingaat. Jemig, het is toch een topic waarin ideeen en ervaringen uitgewisseld worden? Als je geen zin hebt om erover na te denken dan post je er toch gewoon niet over of reageer je er niet op? En als je er anders over denkt dan kan er een stevige discussie ontstaan, maar dat vind ik ook wel weer leuk.
Nee, heeft niemand gezegd, en zelfs als dat wel werd gezegd, zou ik daar niet mee zitten. Ik zou he tniet leuk vinden, maar weten dat het niet klopt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:35 schreef Memmel het volgende:
Sly, niemand hier heeft ooit gezegd dat je een slechte moeder bent! Integendeel, zou ik willen zeggen.
En eenieder gooit zijn eigen zienswijze voor het voetlicht, dat is inherent aan een openbaar forum.
Je smeert me hier gratis een betuttelende toon aan, of lees ik het nu heel verkeerd?quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Ach dat is hier met ieder onderwerp. Voeding, snoepen, slapen, eten, en dus ook praten, jawel.
Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.
Buuf, ik lees op zich jouw reacties graag, je bent nuchter enzo, en dat is prettig. Er zit alleen wel een verschil tussen jouw ervaring en beleving en die van de meeste van ons met een eerste kind in deze leeftijd. Ik kan me zo voorstellen dat jij met je eerste kind toen het op deze leeftijd was ook anders was. En natuurlijk is het fijn om ervaringsdeskundigen te horen, maar uiteindelijk zullen wij (of de meeste van ons dan toch) het zelf allemaal moeten ondervinden. Zo eigenwijs is de gemiddelde mens dan toch wel, geloof ik
Disclaimer: ik moet natuurlijk voor mezelf sprekenzo eigenwijs ben ik dan wel, dat ik graag wil horen wat anderen denken, maar dat ik wel mijn eigen plan wil trekken en mijn eigen ervaringen op doen
das BrEeZaHtAaLquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:38 schreef Memmel het volgende:
Leuk Claudia!
Kun jij dan de vraag beantwoorden waarom die 15 jarigen allemaal praten alsof ze Marokkaanse roots hebben? 'ik zeg tog....'
Geheel offtopic, mss als we in het pubertopic zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |