abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90949104
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 102

Dreumesen:

05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
pi_90949138
En ik reageerde nog met:

Ik snap wel wat Oeke bedoelt hoor. Ik voel dat sfeertje hier ook vaak, en heel veel mensen volgens mij. Ik heb zelfs het gevoel dat er al heel vaak tegen geschopt wordt, maar meestal door de mensen die hier wat minder meepraten. Dat Oeke er nu zelf afstand van neemt, valt me wel op in elk geval. Wat zou dat toch zijn, waar sluipt dat er in?

Ik ben het met je eens, oeke, dat dat vervelend is en dat het nergens voor ndoig is. Zelf leef ik ook niet zo, dus ik ga er ook hier een beetje op letten of ik me niet zo uit. ^O^
pi_90949304
had ik al gezegd dat mijn druemes voortaan kruipend door het leven gaat? Ja hè :P
pi_90949342
Mag ik er nog even aan toevoegen dat mensen over het algemeen een slecht beeld hebben van hetgeen ze doen? :Y) Als je als taalkundige af moet gaan op zelfrapportages krijg je een vrij onrealistisch beeld van taalgebruik. Je kunt beter spontane spraaksituaties opnemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90949396
Jij wel Claudia. Jij mag altijd en overal over mierenneuken. :* Ben je nou al aan het bevallen?
pi_90949485
Dat doet me denken aan een onderzoek waar ik met R aan heb meegedaan. Ik moest voor R zitten en met hem kletsen en doen, en dan ineens een minuut stil zijn. En dat werd dan gefilmd. Ons reageren op elkaar. Man, wat was dat een verschrikking. Ik heb er nog dagen last van gehad, zo onnatuurlijk en onhandig heb ik me toen gevoeld. :')
pi_90949490
Ach dat is hier met ieder onderwerp. Voeding, snoepen, slapen, eten, en dus ook praten, jawel.

Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.

Buuf, ik lees op zich jouw reacties graag, je bent nuchter enzo, en dat is prettig. Er zit alleen wel een verschil tussen jouw ervaring en beleving en die van de meeste van ons met een eerste kind in deze leeftijd. Ik kan me zo voorstellen dat jij met je eerste kind toen het op deze leeftijd was ook anders was. En natuurlijk is het fijn om ervaringsdeskundigen te horen, maar uiteindelijk zullen wij (of de meeste van ons dan toch) het zelf allemaal moeten ondervinden. Zo eigenwijs is de gemiddelde mens dan toch wel, geloof ik ;)

Disclaimer: ik moet natuurlijk voor mezelf spreken :+ zo eigenwijs ben ik dan wel, dat ik graag wil horen wat anderen denken, maar dat ik wel mijn eigen plan wil trekken en mijn eigen ervaringen op doen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_90949627
Ja, maar dat is toch jammer dan, dat dat met elk onderwerp zo is? En wij zijn degene die dat doen, in hoe we op elkaar reageren, wat we allemaal te zeggen hebben, welk ei iedereen kwijt moet.... Dus wij zijn ook degene die dat zouden moeten kunnen veranderen toch, die toon?
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:49:47 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_90949634
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jij wel Claudia. Jij mag altijd en overal over mierenneuken. :* Ben je nou al aan het bevallen?
:D groof!

Ik heb heel hard mijn best gedaan om bij te lezen en op tig dingen die ik gelezen heb had ik eigenlijk wel wat terug te zeggen, maar ik ben te lui om nog een keer terug te bladeren voor mijn antwoord :z

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar soms merk ik dat ik dingen wat stelliger neerschrijf dan ik ze zelf voel. Maar ik ben dan ook een typische twijfelkont/beide-zijden-van-de-medaille-kijker/"weegschaal".
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_90949684
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat doet me denken aan een onderzoek waar ik met R aan heb meegedaan. Ik moest voor R zitten en met hem kletsen en doen, en dan ineens een minuut stil zijn. En dat werd dan gefilmd. Ons reageren op elkaar. Man, wat was dat een verschrikking. Ik heb er nog dagen last van gehad, zo onnatuurlijk en onhandig heb ik me toen gevoeld. :')
Mijn collega's doen onderzoek naar onder andere het samenspel tussen ouder en kind. Dan geven ze een ouder bijvoorbeeld een bouwpakket en de instructie luidt om dat pakket samen met het kind te bouwen. Die situatie wordt gefilmd zonder dat erbij gezegd wordt dat de taal geanalyseerd wordt.

Het is zo waanzinnig interessant wat daaruit komt! Ouders gedragen zich in die situatie heel uiteenlopend. De een geeft veel verbale instructie om een kind zoveel mogelijk zelf te laten bouwen terwijl de ander vrijwel alles zelf doet. En er worden verbanden gevonden met het taalvermogen van het kind.

Ik ben me door dat soort onderzoeken wel vrij bewust van de manier waarop ik met Ivan omga, hoe ik met hem speel en wat voor kansen ik hem bied. Toch zit het me gelukkig niet in de weg. Ik ben het namelijk ook erg met buuf eens, namelijk dat je jezelf moet kunnen zijn, ook als ouder. (Ik háát regen.)
pi_90949738
Nou, ik was dus absoluut helemaal niet mezelf toen we gefilmd werden. Dat is het enige dat ik zeker weet. :o

Ik heb geen idee wat de dubbele bodem van dit onderzoek was. Ik heb dezelfde opleiding gedaan, dus ik kon wel wat dingen bedenken, maar toch wist ik het uiteindelijk niet.

En ik vond het ruk dat ik het gevoel had dat ik niet gewoon mezelf kon zijn toen.
pi_90950018
Dat vind ik altijd zo raar, als mensen zeggen dat ze zichzelf niet zijn. Je bent altijd jezelf, ook als je niet jezelf bent. Want het is altijd, hoe dan ook, jouw persoolijke manier van reageren op dat moment, onegacht of die nou wel of niet overeenkomt met hoe je je in andere situaties gedraagt.

Zo kreeg ik eens tijdens een sollicitatiegesprek het verwijt dat ik niet mezelf zou zijn. De recruiter bleef maar zeggen dat ze niet het idee had dat de echte Laura voor haar zat. Ik heb echt overwogen om op m'n kop te gaan staan en te vragen of ik zo wel echt genoeg was.

Zo, en nu ga ik naar bed, voordat ik van BE op m'n kop krijg.

Of wacht, ik zet het anders wel ff in een spoiler. :+
pi_90950131
Het rommelt maar door en ik werd er net even een beetje moedeloos van, maar mijn lief heeft beloofd dat het binnen nu en een paar dagen gaat gebeuren. :Y)

[ Bericht 33% gewijzigd door Claudia_x op 06-01-2011 21:05:27 ]
pi_90950132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar dat is toch jammer dan, dat dat met elk onderwerp zo is? En wij zijn degene die dat doen, in hoe we op elkaar reageren, wat we allemaal te zeggen hebben, welk ei iedereen kwijt moet.... Dus wij zijn ook degene die dat zouden moeten kunnen veranderen toch, die toon?
Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?

En ik was niet mezelf, omdat ik niet heb gecommunceerd met mijn zoon zoals ik dat normaal doe. Ik neem aan dat het onderzoek daar toch over ging en niet over hoe ik op de aanwezigheid van een camera reageer.
pi_90950223
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat jullie hier niet op inhaken eerlijk gezegd. Of is dat omdat het offtopic is?
Ik wist niet zo goed wat je bedoelde. Dat wil zeggen, ik vond het gewoon een interessante discussie met verschillende meningen.
pi_90950317
Ik ben het met je eens, Groof. Ik denk hiernaast dat de toon vaak niet eens betuttelend bedoeld is, maar dat die slechts zo geinterpreteerd wordt, puur omdat de ontvanger het als een terechtwijzing beschouwt. (Ongevraagd) advies geven blijft tricky.
pi_90950467
Nu weet ik natuurlijk zelf niks zinvols meer te zeggen daarover.
pi_90950699
Dat komt ervan. ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:10:10 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90950729
Ik snap helemaal niet eens wat er nou gebeurde aan het eind van het vorige topic. Ik vond het gewoon een interessant gesprek dat vanuit het een voortrolde naar het ander. Ik zag geen betutteling of terechtwijzing eigenlijk. :@
pi_90950868
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt, Be. Wat gebeurde er dan? Ik zie ook niets betuttelends hoor. Ik reageerde op Miss die het volgende zegt:

quote:
Volgens mij doe ik het op alle fronten best aardig, denk ik erover na, en vind ik het interessant om andere meningen te horen en daar dan over na te denken. Ik lees/hoor ook graag genuanceerde, relativerende meningen, maar vind soms wel dat daar een heel erg betuttelende toon in zit. Dat vind ik dan weer jammer.
Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:16:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90951054
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:12 schreef Ssserpente het volgende:
Ik snap niet zo goed wat jij bedoelt, Be. Wat gebeurde er dan? Ik zie ook niets betuttelends hoor. Ik reageerde op Miss die het volgende zegt:

[..]

Maar volgens mij doelt ze hier in het algemeen op betuttelende meningen en niet specifiek op de toon in het vorige topic. :)
Er gebeurde niks, zoals ik zei, gewoon een gesprek, maar ik las iets van Oeke en van Groofs dat ik niet herkende en heb toen wellicht Sly's post verkeerd geinterpreteerd als zijnde daar ook op doelend, my bad.
Negeer maar gewoon. ;)
pi_90951090
Toen ik dit topic binnenstormde en de eerste post las had ik ook even zoiets van: Huh wtf is hier aan de hand? Even teruggelezen en niks bijzonders gelukkig.
Gewoon een discussie.

Lars is al de hele week bij opa en oma, omdat wij druk aan het verhuizen zijn.
We eten daar wel, en ik doe ze zelf in bad enzo, maar oeh ik mis ze!
En nu is ook nog gisteren Lars zijn schoen kwijt geraakt.
Ze waren naar zo'n binnenspeeltuin gegaan, en daar moet je de schoenen uit doen, en die hadden ze in zo'n rek voor schoenen gezet. Toen ze naar huis gingen stond er van Lars nog maar 1 schoen....
Lekker dan.
Wat heb je nou aan 1 schoen?
En het waren ook nog zijn eerste schoenen, dus ik baal er wel van.

Bar, fijn dat Roy volgende week naar huis mag. Al snap ik je angst ook heel goed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_90951181
Nee, ik herkende het nu eigenlijk ook niet BE. Maar ik greep Oeke's reactie aan om het er toch eens over te hebben. want het is wel iets wat ik herken van eerder en vaker, zeg maar.

Juist als het wat minder beladen is, zou een goed moment kunnen zijn om er gewoon eens over te 'praten' toch?

Of herken jij in zijn algemeenheid niet wat (in dit geval) ik bedoel?

Maar uiteindelijk viel er ook niet zoveel over te zeggen, zo bleek, dus sloeg het inderdaad nergens op. Denk ik. Mijn excuses :+ .
pi_90951353
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben het met je eens, Groof. Ik denk hiernaast dat de toon vaak niet eens betuttelend bedoeld is, maar dat die slechts zo geinterpreteerd wordt, puur omdat de ontvanger het als een terechtwijzing beschouwt. (Ongevraagd) advies geven blijft tricky.
Nou ja, ik bedoel helemaal geen advies te geven ofzo met wat ik post. Ik geef alleen aan hoe ik/wij het hier doen. Niet omdat dat het beste is (op welk gebied dan ook) maar omdat dat is waarvoor we gekozen hebben. En wat iedereen dan met die info doet, zal me verder worst wezen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:25:35 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90951637
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 21:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik herkende het nu eigenlijk ook niet BE. Maar ik greep Oeke's reactie aan om het er toch eens over te hebben. want het is wel iets wat ik herken van eerder en vaker, zeg maar.

Juist als het wat minder beladen is, zou een goed moment kunnen zijn om er gewoon eens over te 'praten' toch?

Of herken jij in zijn algemeenheid niet wat (in dit geval) ik bedoel?

Maar uiteindelijk viel er ook niet zoveel over te zeggen, zo bleek, dus sloeg het inderdaad nergens op. Denk ik. Mijn excuses :+ .
Nou, wat ik wel eens jammer vind in dit topic, als we er nou toch over praten, is dat iets nooit gewoon zomaar iets kan zijn. Heb het gevoel dat alles, of het nou eten, slapen, gedrag, ontwikkeling etc, heel erg onder de loep genomen wordt. Alles wordt helemaal beredeneerd en besproken.
En nee, natuurlijk niet altijd, maar voor mijn gevoel is dat wel een beetje de tendens hier.

Maar... Mss is dat idd wel inherent aan het feit dat er een vrij grote groep eerstekindjesmama's is die in die zin zelf ook nog aan het ontdekken zijn hoe of wat. Als ik het zo bekijk is het best te begrijpen.

Maar wat Oeke zei, dat verhaal van haar schoonzus, daar wordt meteen weer een hele denkwijze aan geknoopt die op zijn beurt weer helemaal uitgeplozen wordt met voors en tegens.
Dat vind ik wel eens vermoeiend.

en ik voel me superoppervlakkig dan, omdat ik vaak helemaal niet zo heel diep nadenk over waarom we de dingen doen zoals we ze
doen. :@ Het weerhoudt mij er een heel klein beetje van mee te posten soms. maar goed, dat is mijn persoonlijke probleem zeg maar. ;)

Dit is trouwens de mening van 'de mama van Sasha en Oscar' en niet van Mod-BE. ;)

En nu ga ik slapen. Even wat inhalen. Niet handig, middenin een gesprek, maar het moet echt. :') :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')