Wat is laat? Jen is 3 en vertoond nog geen tekenen van zindelijkheid.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat dingen die je doet of nalaat eigenlijk niet zoveel invloed hebben op de korte termijn als wel op de lange termijn.
Dat mijn jongens pas laat zindelijk werden (OMG peuterpoep is echt het meest ranzige) is niet een mij aan te rekenen 'fout' maar aard van het beestje. DAt mijn oudste met 7 maanden ging praten was niet mijn verdienste, maar zijn eigen, hij was er aan toe. Dat zijn broer tot zeker 1,5 zijn waffel hield was meer zijn aard.
Persoonlijk probeer ik hier en daar wat paniek te breken. Maar ik zal het niet meer doen. zoals gezegd, in het verleden behaalde resultaten tellen niet.
Ik vind je posts juist heerlijk en zou het echt jammer vinden als je nu hierom niet meer meepost. Ik hou ook van die relativering en dat nuchtere. Ik zie ook niet zoveel in dat 'overbewuste' (vast een verkeerde term, maar zo noem ik het nu maar even), dat hele 'rationele' zeg maar. Het lukt me niet goed om het duidelijk te maken. Misschien kan ik hier ook maar beter afhaken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat dingen die je doet of nalaat eigenlijk niet zoveel invloed hebben op de korte termijn als wel op de lange termijn.
Dat mijn jongens pas laat zindelijk werden (OMG peuterpoep is echt het meest ranzige) is niet een mij aan te rekenen 'fout' maar aard van het beestje. DAt mijn oudste met 7 maanden ging praten was niet mijn verdienste, maar zijn eigen, hij was er aan toe. Dat zijn broer tot zeker 1,5 zijn waffel hield was meer zijn aard.
Persoonlijk probeer ik hier en daar wat paniek te breken. Maar ik zal het niet meer doen. zoals gezegd, in het verleden behaalde resultaten tellen niet.
Dan zal ik het wel weer helemaal verkeerd gezegd hebben, dus nog maar een keer (volgens mij de derde al): ik lees jouw posts graag, buuf, omdat ze nuchter zijn en weer een andere zienswijze brengen. Dus blijf vooral wel posten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Sorbootje het volgende:
Maar Isabeau ging dus lief slapen!
Jeeej
Ik wil best met je analyseren waar dat nu door komt, maar je lief bespringen klinkt als een beter alternatief.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Sorbootje het volgende:
Maar Isabeau ging dus lief slapen!
Jeeej
dat het krap werd of ze wel zonder luier naar de basisschool konden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat is laat? Jen is 3 en vertoond nog geen tekenen van zindelijkheid.
Maar daar baal ik zo van dat het daar op neer komt. Ik zou er niet trots op zijn een ontaarde moeder te zijn net als dat ik niet trots zou zijn om een heilig boontje te zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat werd me niet duidelijk, my bad.
maar goed, jij bent een lekkere relaxte, nuchtere moeder, net als Memmel en buuf en BE.
Ik ben krampachtig en denk te veel na en ben niet nuchter.
Wat oeke al zegt: we zijn weer bij de kampen: ontaarde moeders en overbezorgde moeders en echt, dat vind ik pas echt heel vermoeiend worden.
Hé dat wilde ík al doen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil best met je analyseren waar dat nu door komt, maar je lief bespringen klinkt als een beter alternatief.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil best met je analyseren waar dat nu door komt, maar je lief bespringen klinkt als een beter alternatief.
Ik denk niet dat buuf hier predikt en verwacht dat iedereen haar religie aan gaat hangenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zal ik het wel weer helemaal verkeerd gezegd hebben, dus nog maar een keer (volgens mij de derde al): ik lees jouw posts graag, buuf, omdat ze nuchter zijn en weer een andere zienswijze brengen. Dus blijf vooral wel posten.
Verwacht alleen niet dat ik (ik spreek weer alleen voor mezelf) meteen alles omgooi en het totaal anders ga doen, omdat iemand met meer ervaring zegt dat het zo ook kan.
Eierkoeken stinken zo vind ik. Zeker de echte van de bakker.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef oeke het volgende:
[..]
Maar daar baal ik zo van dat het daar op neer komt. Ik zou er niet trots op zijn een ontaarde moeder te zijn net als dat ik niet trots zou zijn om een heilig boontje te zijn.
Bovendien ben je van alles een beetje. Toch?
En Ko heeft vandaag een eierkoek gekregen. Hij vond het alleen niet lekker.
Ik baal daar ook van, en ik ben het met je eens: ik ben ook een beetje van alles.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef oeke het volgende:
[..]
Maar daar baal ik zo van dat het daar op neer komt. Ik zou er niet trots op zijn een ontaarde moeder te zijn net als dat ik niet trots zou zijn om een heilig boontje te zijn.
Bovendien ben je van alles een beetje. Toch?
En Ko heeft vandaag een eierkoek gekregen. Hij vond het alleen niet lekker.
Dat zeg ik nou al minstens vier keer, geloof ik. Dus...ik ga het niet nog een vijfde keer herhalen, ben er wel een beetje klaar mee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat buuf hier predikt en verwacht dat iedereen haar religie aan gaat hangen
Je hoeft niet alles letterlijk te doen wat zij zegt maar het kan toch geen kwaad om te horen hoe het ook kan?
ik denk ik niet (genoeg) na over dingen, doe het ook vaak intuitief of inherent aan mijn eigen opvoeding..quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef innepin het volgende:
Goed zo Isabeau!
Willow deed met 'r mee, die ging ook braaf slapen, na een héél goede, gezellige dag, zonder eindeloos gejammer wat ze de laatste tijd nogal had, veel knuffelen, spelen en lachenIk hou van dit soort dagen!
Bar, wat vervelend zeg. Zo'n infuus is natuurlijk al rot, het is nog vervelender als het zo vaak opnieuw gedaan moet worden![]()
wb de discussie, ik heb af en toe het idee als ik hier meelees dat ik niet (genoeg) over dingen nadenk, ik doe de opvoeding meer intuïtief en besef pas vaak als ik hier meelees hóe ik dingen precies doeMaar ergens vind ik dat ook wel waardevol. Ik heb geenszins het idee dat er hier het idee heerst dat er maar één weg de goede is, ik vind het juist wel fijn om te lezen. Ik haak vaak niet in, maar het zet me wel aan het denken over de keuzes die ik maak in de opvoeding, op een fijne manier.
Ga jij dat ook eens doen, dan hebben we mss snel een verse beeb.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al pannenkoeken gegeten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:12 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
Weet je, ik weet een hele goede wee-opwekkende methode![]()
lalala
en dat is nou het grote nadeel van internet... er zijn geen zichbare emoties. Wat ik bedoel kan jij heel anders interpreteren terwijl we hetzelfde bedoelen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Misschien is dat ook wel een beetje het hele robleem, bij iedere uitspraak, opmerking etc voelt iemand zich wel persoonlijk aangesproken, als ik de hele discussie zo lees vallen sommige over dingen die helemaal niet zo zijn bedoeld of geschreven.
Oh bar wat een narigheid voor roy, ik hoop dat hij snel van dat rot infuus af is!
Karin, misschien is het wel perongeluk gegaan en zit nu iemand thuis met 2 verschillende schoenen, ik zou even bellen.
ja! precies dat!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat buuf hier predikt en verwacht dat iedereen haar religie aan gaat hangen
Je hoeft niet alles letterlijk te doen wat zij zegt maar het kan toch geen kwaad om te horen hoe het ook kan?
Het is de combi, Claudia: pannenkoeken en dingesenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al pannenkoeken gegeten.
Ivan ook trouwens, volkoren pannenkoeken met ananas op eigen sap (zonder toegevoegde suikers).
Deze:quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat voor tent heb je gekocht?
Arme Thijs, hoop dat hij snel beter wordt!
oh! bij mijn jongste had ik ook pannekoeken op toen de weeen doorzetten! Alleen was ik gestript en voelde me al 'bevallerig'en had ik geen zin in uitgebreid koken. En mijn man was de jongetjes weg brengen. Dus ik ben bang dat ik daarmee de statistiek heb vervuild.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb al pannenkoeken gegeten.
Ivan ook trouwens, volkoren pannenkoeken met ananas op eigen sap (zonder toegevoegde suikers).
Oh, ik wacht steeds op meer ondertanden, maar eerst kiezen kan dus ook! Misschien heeft hij ze stiekem alquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
Leuke Tent zeg
Isebeau slaap lekker
Wie had het over tandjes? Roy heeft 2 kiesjes 4 boventanden en 2 ondertanden.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Memmel het volgende:
Mijn moeder haalde Morris een keer op op de crèche. Toen is ze met de juf een hele discussie aangegaan over zijn shirt. het kon nl. onmogelijk van Morris zijn, want 'het stond hem voor geen meter'.
Dus wel....
Belde ze mij, hoe ik in godsnaam zo'n lelijk shirt had kunnen kopen....
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik heb net alles achter elkaar zitten lezen en dan denk ik dat juist door de emoties van de discussie de dingen anders opgevat worden! Lees het morgen allemaal nog maar eens terugquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
en dat is nou het grote nadeel van internet... er zijn geen zichbare emoties. Wat ik bedoel kan jij heel anders interpreteren terwijl we hetzelfde bedoelen.
Dat zeg ik toch ook niet, dat er iets mis is met mijn manier?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik denk ik niet (genoeg) na over dingen, doe het ook vaak intuitief of inherent aan mijn eigen opvoeding..
Daar is toch niks mis mee? Als jij je er prettig bij voelt, waarom zou je het ineens anders gaan doen.
maar dat zeg ik toch ook niet...quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet, dat er iets mis is met mijn manier?
Ik zeg alleen dat ik het fijn vind om de manieren van anderen te lezen. Dat vind ik interessant en leerzaam. Beetje zelfreflectie, hou ik wel van.
Ze zegt toch ook niet dat jij zegt dat je dat zegt dat dat mis is?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet, dat er iets mis is met mijn manier?
Ik zeg alleen dat ik het fijn vind om de manieren van anderen te lezen. Dat vind ik interessant en leerzaam. Beetje zelfreflectie, hou ik wel van.
Nou zijn we dus gewoon waar we met z'n allen wezen moete, lijkt me?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
maar dat zeg ik toch ook niet...
ik vind het interessant om te lezen hoe anderen het doen, maar het zou voor mijn geen reden zijn om mijn manier te veranderen.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou zijn we dus gewoon waar we met z'n allen wezen moete, lijkt me?
Goede eindconclusie dan?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef Ca.ra het volgende:
Volgens mij is iedereen het stiekem toch wel met elkaar eens dat de gesprekken nuttig zijn. Maar misschien moeten we onszelf eens wat minder snel in hokjes stoppen, of minder bang zijn dat andere mensen ons in hokjes stoppen.
Als ik er eentje uitpik: miss, jij hebt hierboven wat geschreven over gezien worden als een krampachtige moeder. Zo kom je op mij in ieder geval niet over. Wel als iemand die met veel liefde met haar kind bezig is, zich zo nu en dan eens wat snel aangevallen voelt en bang is dat ze gezien wordt als een krampachtige moeder. Maar dat is heel wat anders!
Zo kan ik ook voorbeelden aandragen van mensen die bang zijn om gezien te worden als een ontaarde moeder, of wat voor moeder dan ook. Maar volgens mij mogen we elkaar hier wel een beetje credits geven, we zijn niet de domsten hier en we kunnen allemaal best wel verder kijken dan onze neus lang is. Je zit echt niet zo snel in een hokje als je zelf misschien soms denkt (of bang bent...).
Hmmm en het staat er nog steeds niet helemaal zoals ik het zou willen zeggen, maar ik kan er even niks beters van maken. Maar jullie vatten 'm wel, toch?
Hij was leuk hè? Ik moest er zelf om lachen toen ik het dacht.quote:
Man dat je d'r zit!quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik lach ook om m'n eigen scheten trouwens.
*burp. Net stond ik me nog hardop af te vragen of ik zou gaan douchen als ruikend tussen m'n tieten en krabbend aan m'n reet. Met de conclusie dat het eigenlijk wel nodig was maar ik geen zin had.quote:
whaha hier ook!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef Memmel het volgende:
Oeke
Morris doet dat ook, en meestal eindigt het dan in een soort spuug/kwijlfestijn.
Wat niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef Memmel het volgende:
Oeke
Morris doet dat ook, en meestal eindigt het dan in een soort spuug/kwijlfestijn.
Jammer, vind het af en toe best lekker een klap op m'n reet.quote:
Het begroot me zo hè (is dat een Friesisme? Ik weet het even niet te vertalen). Mijn arme manneke dat 'gewoon niet fit' leek, heeft een oorontsteking. Ik heb morgen eigenlijk een lunch, maar heb hem afgezegd. Mijn studiegenoten kunnen best zonder me, Thijs niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef Kersjes het volgende:
Agossie toch, arme Thijs![]()
Hopelijk knapt hij gauw weer op door de ab. Anders misschien een paracetamol voor vannacht? kan hij misschien wat beter slapen, dat scheelt een hoop als je ziek bent.
Grappig, die van mij denkt ook dat pcm alleen nodig is bij koorts en niet bij pijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef McLaura het volgende:
De nacht ging goed! Thijs was om 9:00 wakker, en is nu een beetje aan het rondkeutelen met speen in zijn mond en Bumba op tv. Hij heeft geen koorts, maar wel een pcm gekregen. H vond het niet nodig 'want hij had geen koorts' maar als wij oorpijn of keelpijn hebben pakken we toch ook pcm? Hij heeft dus een babyzetpil gekregen (120 mg).
Ik merk dat ik juist bij ons thuis degene ben die wat terughoudender is met de pcm... terwijl het toch vaak wel het beste blijkt te zijn (na een uur huilen en aandringen van manlief).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef Xenia het volgende:
[..]
Grappig, die van mij denkt ook dat pcm alleen nodig is bij koorts en niet bij pijn![]()
Fijn dat de nacht goed ging McLaura!
Iris ook ziekBeterschap.
Hoe gaat het met Minke's oogjes?
Vandaag lekker vrij en heel veel tijd om te knuffelen en kroelen.
Fijn dat ie weer een beetje is opgeknapt. Mijn huisarts drukte mij juist op het hart om goed pcm te geven bij oorontstekingen ook zonder koorts omdat het zo verschrikkelijk pijnlijk is. Ik vond het alleen zo moeilijk in te schatten wanneer je dan weer moet stoppen. hopelijk is ie gauw weer opgeknapt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef McLaura het volgende:
Hai iedereen en oehhhhhhh aaaaaaahhhhhhhhhh (I wanna knohohohohohoooow if you be my girl) voor Stef.
De nacht ging goed! Thijs was om 9:00 wakker, en is nu een beetje aan het rondkeutelen met speen in zijn mond en Bumba op tv. Hij heeft geen koorts, maar wel een pcm gekregen. H vond het niet nodig 'want hij had geen koorts' maar als wij oorpijn of keelpijn hebben pakken we toch ook pcm? Hij heeft dus een babyzetpil gekregen (120 mg).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |