Stop dan ook met etenquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat is al een paar dagen bezig, dus klaarblijkelijk zegt het niks.
Ik vraag me juist af wanneer het stoptquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:44 schreef Cyntiaa het volgende:
Wanneer beginnen jullie eigen met het kopen van de benodigde spullen?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Hebben jullie trouwens ook met het niezen zo'n last van jullie buik/banden? Als ik ga niezen moet ik mezelf echt al half oprollen, anders schiet de pijn er in
quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:49 schreef huuphuup het volgende:
Ik vraag me juist af wanneer het stopt![]()
Ah, jij en Huup dus ook, dan is het normaal!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Heel pijnlijk. Maar het oprollen helpt hier enorm.
quote:
quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Mijn placenta lag overigens voor, gaf de gynaecoloog aan, dus ze vond het erg leuk dat ik toch het kindje al voelde!
Hebben jullie trouwens ook met het niezen zo'n last van jullie buik/banden? Als ik ga niezen moet ik mezelf echt al half oprollen, anders schiet de pijn er in
Hier valt het tot nu toe nog wel mee. Ik denk dat het erger wordt na de 12-weken mijlpaal.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:21 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij hebben een wandelwagen en maxicosi overgenomen van een goede vriendin, een babybadje en wipstoel gekregen en zelf heb ik alleen nog maar 2 fopspenen, 2 rompers en een shirtje "Born in 2011" gekocht. Dus het valt nog mee hier![]()
Aangezien het onze eerste is was ik even benieuwd naar jullie koopverslaving
Nuh niet alles is nodig. Ik vond de lijst van mijn kraamzorg nuttiger.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben nu bezig met lakentjes en dekentjes voor het wiegje en het ledikantje te kopen. Ik heb die lijst van de babydump erbij gepakt maar bij sommige dingen denk ik echt is dat nodig?
misschien wel als je het daarna nog es gewoon wast?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Zon misschien? Maar daar heb je nu weinig van. Er is ook nog zoiets als Echfa Wit, maar ik weet niet of je dat met babyspul mag gebruiken.
Dat is balen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:16 schreef The_Tankgirl het volgende:
Verdorie, stuurt mijn tante net een mailtje dat ze gaat trouwen op 6 mei
En mijn zus d'r vrijgezellenfeest is op 7 mei
en ik ben 8 mei uitgerekend
Ik wel. Ik ben veel te nieuwsgierig om te wachten tot de baby is geboren.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:34 schreef Cyntiaa het volgende:
Jullie willen dus ook weten of het een jongen of meisje is ?
Mag dat niet nee??quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
En dan de spenen de 1e tijd mogen ze toch geen speen?
navelbandjes, volgens mij hebben we die bij Pepijn nooit gebruikt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Navelbandjes?
Tummy tub?
Hoeveelheid hydrofiele luiers en kledingsetjes
Ik word er gewoon onzeker van
bij borstvoeding wordt het gebruik in de eerste weken afgeraden in verband met tepel/speenverwarring. Als je dus al zeker weet dat je flesvoeding gaat geven heb je, wat p_iglet zegt, vaak de eerste dagen/weken wel genoeg aan de gratis speentjes in de diverse babydozen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet als je BV geeft dacht ik. Ik weet het dus ook niet helemaal zeker hoor.
idd poetslappen daar gebruiken wij de oude van de meiden voor. heerlijk die dingen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
10 setjes kleding per maat is niet nodig maar wel leuk om te kopen![]()
Hydrofiele luiers verschillen de meningen over. Die 12 van de lijstjes is een aardige richtlijn denk ik. Ze zijn niet heel duur en kunnen altijd nog dienst doen als poetslap![]()
Ik zoek nog even die topics over handige spulletjes er bij. Momento.
navelbandjes zijn in principe niet nodig., soms gebruikt een kraamverzorgster ze nog wel eens om in de luier te doen om te checken of er geplast is, maar als je ze niet hebt is t niet nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Navelbandjes?
Tummy tub?
Hoeveelheid hydrofiele luiers en kledingsetjes
Ik word er gewoon onzeker van
Ik heb ze niet in huis en in het kraampakket zat alleen een navelklem.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er 3 gekocht bij Hema maar ik hoor zovaak dat je doe niet nodig hebt/
Hema, H&M, MP, kan allemaal online. Ik was ook te beroerd om uren te shoppen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Het kleinste dat ik heb is 50/56 het wordt toch een zomerkindje. Ik merk gewoon dat ik veel al in huis wil hebben omdat ik zo beroerd ben en dus helemaal geen zin om te gaan shoppen.
V&D ook onlinequote:Op donderdag 6 januari 2011 16:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hema, H&M, MP, kan allemaal online. Ik was ook te beroerd om uren te shoppen.
maar das toch prima?quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:58 schreef ferrari_rood het volgende:
Het kleinste dat ik heb is 50/56 het wordt toch een zomerkindje. Ik merk gewoon dat ik veel al in huis wil hebben omdat ik zo beroerd ben en dus helemaal geen zin om te gaan shoppen.
ooooooh!!quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik wil ook niet teveel kopen want straks past het niet enzo. En we willen het geslacht niet weten dus zoveel keus is er niet.
Same here! Ik heb de mensen vervloekt die zeiden dat je 50 toch niet nodig hebtquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft de eerste weken wel mt 50 gedragen, en dat was zelfs ruim/ te groot. en ik had ook niets gekocht in mt 50, dus vriendlief is wat dingen wezen kopen toen wij nog in het ziekenhuis lagen, en natuurlijk heb ik direct online wat gescoord.. was zo geregeld.
Ja maar Evie was prematuur en Jorja dysmatuur toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:21 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Same here! Ik heb de mensen vervloekt die zeiden dat je 50 toch niet nodig hebt
Maar ik denk dat dat de uitzonderingen zijn hoor!
Ja gewoon een bijkopen. Wat buuf zegt, van etos of kruidvat hebben ze huismerk digitale en die kosten tussen de 3 en de 5 euro. Bij mij is de eerste eh 3 dagen geloof ik mn temperatuur 2 keer per dag genomen en bij Amélie bij iedere verschoning. Daarna werd het 1 keer per dag ofzo.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ik nog wel wil weten is of het echt verplicht is om twee thermometers te hebben? Voor moeder en kind apart? Ik gebruik zelf zo'n ding nooit en het zou alleen voor de kraamweek zijn dan dat de kraamhulp mijn temperatuur wil weten.
Dat begreep ik, maar ik heb het toen gevraagd voor mezelf zeg maar en dat mocht niet, een digitale moest t zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:34 schreef mefke79 het volgende:
Huup die oorthermometer was voor mij, de kraamzorg had er zelf ook eentje bij zich. Voor het kindje mag het niet.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:37 schreef huuphuup het volgende:
Oh DML vergeet niet een pak extra kotex en een pak zoogkompressen te halen dan![]()
ik greep na een dag al mis![]()
Nee hoor heb zelfs al last van mij enkelsquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:33 schreef Vanyel het volgende:
Hallo aankomende papa. Gefeli.
Ben je vies van verhalen over lekkende borsten enzo?
Dat levert inmiddels meer klachten op dan het wegneemt. Wel een tijdje gedaan hoor, maar nu maakt dat alleen maar dat ik de rest van de dag mank rondstrompel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:32 schreef danic het volgende:
Echt Vanyel? Ik neem aan dat ze toch ook wel het een en ander aan je lijft doet? masseren of 'loswrikken' (voor zover dat nog mag bij een zwangerschap).
Ik bedoelde dan ook vooral voor de eerste dagen. Ik greep na dag 2 al mis omdat het kraamverband allemaal op was. Als je een beetje flink doorbloed dan ben je zo door die pakken heen. En voor de eerste week of de eerste twee weken vond ik die kotex erg prettig. Gewoon maandverband heeft zo'n plastic bovenlaagje en dat gaat enorm broeien en zweten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:03 schreef mefke79 het volgende:
DML, en anders gewoon kijken wat je nog aan maandverband in de kast hebt en dat desnoods er dubbel in doen![]()
Serieus, ik was de Kotex na een week of 2 zo beu dat ik er weer wat gewoons uit de kast getrokken heb. Heer-lijk. En dat terwijl ik normaal ril van de maandverband. Maar goed dat ik toen nog niet wist dat ik het nog wel even nodig zou hebben. Weer een puntje om voor mezelf te noteren: volgende keer eerder in bad.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook vooral voor de eerste dagen. Ik greep na dag 2 al mis omdat het kraamverband allemaal op was. Als je een beetje flink doorbloed dan ben je zo door die pakken heen. En voor de eerste week of de eerste twee weken vond ik die kotex erg prettig. Gewoon maandverband heeft zo'n plastic bovenlaagje en dat gaat enorm broeien en zweten.
Heb ik ook wel gedragen, maar pas na een week of 3 geloof ik. (en tot ruim 10 weken na de bevalling noggod ik hoop toch dat k dit keer minder gedoe heb aan mn onderwereld...)
quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik kon geen Kotex vinden hier dus had gewoon maandverband.. en dat was zwaar klote!
Maar hoe noem je het dan wél tegen zo'n klein kind?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:14 schreef huuphuup het volgende:
ik heb een oudtante en die is zwaaaaaar gereformeerd. En die komt dus allemaal met van die eufemismen voor je doos op de proppen, allemaal heel serieus bedoelt enzo, om het maar niet te hoeven benoemen tegen mn nichtje waar ze op past. Maar sommigen zijn te hilarisch voor woorden. De onderwereld hou k er in
oh dat is ideaal.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef mefke79 het volgende:
Huup laten we samen hopen dat we er deze keer eerder vanaf zijn. Ik ga iig eerder in bad deze keer, daarna was het namelijk over.
Nou gewoon wat het is. Of iets van je plasser ofzo.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar hoe noem je het dan wél tegen zo'n klein kind?
Nouja ze is 8 inmiddels? Weet ik het, bedenk wat. Ze verschiet al van kleur als t kind zegt dat ze moet plassen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar hoe noem je het dan wél tegen zo'n klein kind?
quote:
Maar wat is het dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou gewoon wat het is. Of iets van je plasser ofzo.
hier is het plasser en pielie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wat is het dan?
Ik vind kut voor een meisje van anderhalf vrij grof en de meeste andere woorden juist weer smerig zoet.
Kut vind ik persoonlijk een woord wat ik mijn 3 jarige liever niet hoor zeggen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar wat is het dan?
Ik vind kut voor een meisje van anderhalf vrij grof en de meeste andere woorden juist weer smerig zoet.
dat dusquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik zou gaan voor plasser, ongeacht of het een zoon of een dochter is. Want wat is de functie van het ding voor een kind? juis Plassenkan zo simpel zijn...
Totdat mijn kinderen 31 zijn dekt het die lading prima. Plassen doe je ermee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef Vanyel het volgende:
Pielie doet mijn zus volgens mij ook.
Plasser dekt niet helemaal de lading natuurlijk, maar je kunt je idd afvragen hoe erg dat is.
Tegen de tijd dat ze er achter zijn wat je er nog meer mee kan doen zullen ze er al wel een andere naam voor hebbenquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef Vanyel het volgende:
Plasser dekt niet helemaal de lading natuurlijk, maar je kunt je idd afvragen hoe erg dat is.
Och maakt niet uit toch? Wij gaan wsl ook voor plasser. T meest makkelijk en neutraal. Eventueel piemel voor jongens ofzo.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef Vanyel het volgende:
nou met een beetje pech ontdekken ze die andere functie in jouw bedquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
idd... en die andere functies wil ik echt heeeeeeel graag nog even als ver van mijn bed beschouwen.....
quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou met een beetje pech ontdekken ze die andere functie in jouw bed![]()
ik las alleen het stukje van de gebroken vliezen en nu doet mn rib weer zeer van het overeind vliegenquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:35 schreef Claudia_x het volgende:
Wat naar zeg, die bekkenklachten. Ik merk wel dat ik er voorzichtiger mee om moet gaan, maar ik prijs me gelukkig dat ik er niet in die mate last van heb. Ik heb wel regelmatig dat ik denk: Hey, zijn mijn vliezen nu gebroken? Maar dan was het weer een of andere vage knak van mijn bekken.
Ieder zijn persoonlijke klachtenpaletquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:35 schreef Claudia_x het volgende:
Wat naar zeg, die bekkenklachten. Ik merk wel dat ik er voorzichtiger mee om moet gaan, maar ik prijs me gelukkig dat ik er niet in die mate last van heb. Ik heb wel regelmatig dat ik denk: Hey, zijn mijn vliezen nu gebroken? Maar dan was het weer een of andere vage knak van mijn bekken.
Ik check ongeveer elk kwartier of ik al vruchtwater verlies. Geloof me, je bent de eerste die het weet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik las alleen het stukje van de gebroken vliezen en nu doet mn rib weer zeer van het overeind vliegen![]()
doe es niet!
Verdient dat nou nog een beetje?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je slecht kunnen voortbewegen is wel extreem naar.
Toen ik zwanger was van Ivan vond ik het op een bepaald moment trouwens heel zwaar worden om aan een bureau te zitten, dus ik begrijp niet goed waarom een zittend beroep zo ideaal zou zijn. Ik heb vooral veel liggend werk verricht.
Dat bestaat. Ik durf niet te zeggen hoe ik dat weetquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me wel eens afgevraagd of er zoiets als een zwangerevrouwenfetisj bestaat, maar ik durf er niet op te googelen.
2e hit op google zegt genoeg..quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:45 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
[..]
Dat bestaat. Ik durf niet te zeggen hoe ik dat weet
Als niks moet is het wel enigszins vol te houden. Met een kind was ik allang gek geworden, maar nu doe ik gewoon vrijwel niks. Boodschappen worden bezorgd, winkelen doe ik online en wat de schoonmaakster niet poetst, poetst mijn lief. Die verder eigenlijk ook zo'n beetje alles doet nu. Tis wel saai, maar ik voel me er stukken beter bij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je slecht kunnen voortbewegen is wel extreem naar.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:42 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
[..]
Verdient dat nou nog een beetje?
En?? Hoeveel zijn het er geworden?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:46 schreef Claudia_x het volgende:
Dinsdag, dat is gelukkig al lekker snel, wickie! Hopelijk wordt het dan voor ons allebei een fijn gesprek.
Ik heb maar besloten dat ik niet eens meer ga proberen om te slapen. Ik installeer me straks op de bank met een sudokuboekje en kijk hoeveel ik er kan maken tot het ochtend wordt.
Fijn dat je even vrij bent, weet je al welke kinderwagen je wil gaan kopen?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:53 schreef -Nienna- het volgende:
Sugarsnap, wat spannend!!
Even een paar daagjes niet meegekletst en gelezen hier...kon het niet opbrengen. De vakantie is weer voorbij, elke dag weer 26 pubers voor mijn neus en ik vind het zwaar. Ik slaap heel erg slecht en ben de hele dag moe. Gelukkig nu eerst weer 4 dagen vrij (lang leve ADV) en vanmiddag gaan we met mijn schoonouders een kinderwagen uitzoeken.
Nee, ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat ik eentje wil waar de maxicosi op hetzelfde onderstel past, maar ik weet niet of je daar dan nog veel keus in hebt haha.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:00 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Fijn dat je even vrij bent, weet je al welke kinderwagen je wil gaan kopen?
Mijn gevoel zou zeggen: toch even de vk bellen. Maar dat ben ikquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had vannacht opeeens helder rood bloed verlies. Zo snel als het kwam was het ook weer weg dus lijkt me niks ernstigs toch?
Heb je toevallig seks gehad of last van wat obstipatie? De adertjes in je bmm zijn heel dun en een klein beetje druk erop kan voldoende zijn om stuk te gaan. Als het maar een heel klein beetje was en je hebt geen krampen verder dan zou ik me er niet druk om maken. Ik heb inmiddels ook al wat keren een klein beetje bloedverlies gehad, zegt niet zoveel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had vannacht opeeens helder rood bloed verlies. Zo snel als het kwam was het ook weer weg dus lijkt me niks ernstigs toch?
Oehw, dat is wel heel leuk inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:51 schreef Tally het volgende:
Jippie.. Eindelijk hoef ik niet meer mijn mond te houdenOnze buurvrouw is ook zwanger en nu mag ik het eindelijk vertellen
Niet dat jullie haar kennen maar ik vind het leuk dat ons kleintje straks niet de enige baby in de straat is
Mijn BMI is 29, dus ook wat te hoog. Nu was met suiker met 12 weken 4,1 (nuchter) dus keurig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:48 schreef hilliebillie het volgende:
Net m'n eerste afspraak bij de verloskundige gehad, vond het wel even spannend hoor. maar ik ben gelukkig goedgekeurd. Alleen omdat m'n BMI te hoog is moet ik een keer extra urine mee brengen bij 20 weken ivm verhoogde kans op zwangerschapssuiker.
Woensdag eerste echo ben benieuwd of alles goed zit
Ik zit me al een uur op te vreten over deze post. 't is dat ik geen zin heb in een ban anders zou ik je een totaalruptuur wensen van je kruin tot je tenen of iets dergelijks. Maar dat wens ik je niet toe, want dat mag niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef DJMO het volgende:
dochter was 3250 gram, Jan 2770 (en dat is vrij licht, en ook de reden dat ik op medische indicatie in het ziekenhuis onder controle ben en ga bevallen) Als deze de 3 kilo haalt, ben ik zelf al tevredenveel zwaarder hoeft van mij ook niet, bij m'n dochter moest ik ingeknipt worden, en bij Jan scheurde ik in, ondanks dat hij zo licht was ..
Nope. Het rommelt door, maar tegelijkertijd is de baby tussendoor ontzettend beweeglijk. Ik heb net 2,5 uur lang de grootste verbouwing allertijden gehad in m'n buik en dat was érg pijnlijk. Het maakt dat ik er ook weinig vertrouwen in heb dat de kleine zich alsnog zelf aan gaat dienen. Een beweeglijk kind heeft het immers goed in de baarmoeder.quote:
Leuk hequote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
er zit echt echt echt een heeeeeeeeel klein minimensje in mij![]()
![]()
![]()
we hebben net het hartje zien kloppen...![]()
ooo wat ik ben ik blij en opgelucht.
*thanx lieve VK*
Mooi he! het blijft een wonder.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
er zit echt echt echt een heeeeeeeeel klein minimensje in mij![]()
![]()
![]()
we hebben net het hartje zien kloppen...![]()
ooo wat ik ben ik blij en opgelucht.
*thanx lieve VK*
Ik heb erover nagedacht om het ziekenhuis even te bellen, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb geen klachten die kunnen duiden op gevaar voor het kind, en ik heb geen energie om te smeken om... tja, om wat eigenlijk? Ik weet het ook niet zo goed. Ik heb vooral behoefte aan wat steun en begeleiding en iemand die praktisch meedenkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:08 schreef wickie het volgende:
Ga je het wel trekken dit weekend nog? Misschien toch niet een telefoontje erop wagen (o shit zie n u dat het al 5 uur is geweest).
Misschien kun je dat gewoon zeggen, Claudia! Die laatste zin, letterlijk. Misschien dat je dan ook als de reactie een beetje fijn is, wel je verhaal kwijt kunt en misschien dat ze dan zeggen: kom morgen even langs, kijken we even, misschien kunnen we strippen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb erover nagedacht om het ziekenhuis even te bellen, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb geen klachten die kunnen duiden op gevaar voor het kind, en ik heb geen energie om te smeken om... tja, om wat eigenlijk? Ik weet het ook niet zo goed. Ik heb vooral behoefte aan wat steun en begeleiding en iemand die praktisch meedenkt.
En terecht! Volgens mijn verloskundige is de miskraamkans na een tweede echo waarop een kloppend hartje te zien is ook bij deze termijn héél klein!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:07 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik begin er een beetje vertrouwen in te krijgen.
Vorige keer zagen ze het met 11 weken, mijn 12 weken echo word gemaakt door een echoscopiste in het ziekenhuis en daarna beoordeeld door de gynacoloog. En dan heb ik geloof ik nog een echo tussen de 12 en de 20 weken echo.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wickie, ze komen daar ook nog wel te staan.
vrouwtje theelepel, kan me voorstellen dat je daar wat rust door krijgt, gaan ze daar nu over een paar weken ook nog weer eens goed naar kijken?
Je zit in hetzelfde ziekenhuis als ik zat, en ze hebben mij echt expliciet gezegd: bellen in geval van nood. En nood is als jij het nodig hebt, als er iets is, je je kindje niet meer goed voelt, je zomaar ongerust bent, je het niet ziet zitten. Nood moet je ruim zien!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het heel lief van jullie, maar het ziekenhuis is er voor urgente gevallen. Ik zou me te bezwaard voelen om nu nog te bellen, dus ik moet de tijd tot volgende week dinsdag gewoon even uitzitten. Hopelijk voel ik me morgen wat optimistischer. Een paar uurtjes slaap zou me erg goed doen.
En ik ben inmiddels ontzettend nieuwsgierig naar Sugarsnap! Ik denk dat er vandaag nog wel een baby'tje geboren gaat worden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je wil liever geen kindje boven de 3 kg. Is alles daarboven dan te zwaar???quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:49 schreef DJMO het volgende:
2770 is aan de lichte kant, maar (nog) niet te licht. Ik vraag niet om een dysmatuur kindje, ik vraag om iets wat niet té zwaar is,aangezien overal waar té voor staat, niet goed is .. of dat nou te licht of te zwaar is. en daarbij ben ik dus blijkbaar gewoon niet gebouwd om zware kinderen te baren ..
fijn B-J!!
lieve Claudia wat ongelofelijk rot. Ik hoop dat je toch gaat bellen. Er zijn echt gyneacologen die wel willen helpen. En nee heb je sowieso. Het is slopend als zwanger zijn zo is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb erover nagedacht om het ziekenhuis even te bellen, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik heb geen klachten die kunnen duiden op gevaar voor het kind, en ik heb geen energie om te smeken om... tja, om wat eigenlijk? Ik weet het ook niet zo goed. Ik heb vooral behoefte aan wat steun en begeleiding en iemand die praktisch meedenkt.
Wat naar DML, voelt toch niet fijn he? Vreemd ook dat ze het te druk hadden in het ziekenhuis. Als je je er niet lekker bij voelt (meer bloedverlies of aanhoudende pijn), echt al voor dinsdag aan de bel trekken hoor, Dan maken ze maar tijd in dat ziekenhuisquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia luister naar mijn voorgangers, bel gewoon even.
Sugarsnap! Ik hoop dat het doorzet meid![]()
Ik had wederom bloedverlies en heb de vk toch maar even gebeld. Ze is langs geweest en heeft het hartje geluisterd, dat was goed maar wilde eigenlijk dat ze in het ziekenhuis even naar mijn baarmoedermond keken maar daar hadden ze het te druk.
Toen heeft ze zelf gevoeld maar ik heb geen ontsluiting. Wel pijn onder in mijn buik sinds dat voelen![]()
Nu moet ik dinsdag voor een extra groei echo want ze vond mijn buik wat klein. Daar heb ik bij controles van de andere vk's niks van gehoord maar goed![]()
Toch ga ik vanaf nu maar de hoeveelheid bloed extra in de gaten houden en we gaan morgen maar met spoed de laatste klusjes eens even aanpakken.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:41 schreef Sugarsnap het volgende:
BleghSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Claudia,Hopelijk komt jullie meisje snel!
DML, oei wat balen zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ja dat dacht ik zelf ookquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Claudia, hopelijk begint t snel!
Ben benieuwd naar Ivans zusje
En sugarsnap slijm verloren, hopelijk is dat t begin!
DML vervelend van dat bloed zegEn jeetje je bent gewoon al 36 weken
Dat kan helemaal niet, je bent pas net zwanger!
(wat vliegt de tijd zeg)
Succes ermee, kan je een update doen vanuit het ziekenhuis als je bent bevallen, via je foon?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik heb na het eten nog even onder de douche gestaan, maar dat was niet fijn. Constant een harde buik en pijn. Daarna een poosje op bed gelegen terwijl J. Bram aan het wegbrengen was en tussen de weeën door weggedommeld.
Sinds ik weer wakker ben komen ze om de 6-7 min, dus J. springt nog snel even onder de douche en dan gaan we het z'huis bellen
Dan moet je toch dezelfde uitgerekende datum hebben als ik...ik ben nu ook 7+2... En wat fijn voor je, een hartjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
volgens mijn berekening 7 wk en 2 dagen, maar termijnmeting volgt natuurlijk nog..
en jeps 1,5 week, en het is nog niet helemaal over.. ben 3 kg lichteren elke ochtend enorme darmkrampen en diarree....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |