abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90598157
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 722
2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
14 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-01-2011 13:06:48 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90598180
Goed dat ik per ongeluk mijn tabblad heropende, anders had t nieuwe deel nog wel een tijdje op zich laten wachten...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 20:27:30 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90598285
Dan had ik 'm wel geopend voor je Vanyel, ik zat een reactie te tikken toen je 'm sloot ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog maar drie bezoekjes achter de rug bij de verloskundige, de intake + echo, 12 weken check + echo en 16 weken check. Alle keren netjes op tijd, aandacht en rust, dat kan dus prima.
Wel plan ik vanaf de vorige keer de afspraken vroeg, dan weet ik zeker dat ik er niet zit te wachten, dus met uitloop geen ervaring. Volgende afspraak is 10 jan, dan ben ik bijna 20 weken. :o

Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. --
dat was het mooie aan mijn gyn. ik had een afspraak gemaakt omdat we na Jan hadden afgesproken dat hij de volgende zwangerschap ook zou begleiden. Hij deed de deur open en wilde m'n naam roepen, ziet ons zitten, valt stil en zegt: "Dat vind ik nou nog eens een leuke verrassing!" overigens mag/moet ik elke vier weken op controle. De afspraak is dat ik op medische indicatie beval in t ziekenhuis ivm het vrij lage geboortegewicht van Jan, maar tot nu toe maar één echte groeiecho gehad. (buiten de seo om). Alle andere afspraken wel een echo, maar dat is meer gewoon even kijken en hartje luisteren geweest.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90598347
Dat is het voordeel van snel een tweede keer zwanger zijn: ik ken de verloskundigen in het ziekenhuis inmiddels vrij goed. En net zoals bij een 'gewone' verloskundigenpraktijk heb je denk ik je favorieten. Mijn favoriete verloskundige is degene die bij Ivan de persfase heeft begeleid en mijn favoriete verpleegkundige is degene die me de eerste dagen heel goed heeft geholpen met de borstvoeding. Maar ik weet zeker dat de bevalling ook prima zal verlopen met andere mensen en de verpleegkundigen vind ik sowieso super. O+ Ook bij mijn ziekenhuisverblijf van vorige week waren die zo ontzettend lief. En mja, er is niet altijd alle tijd voor mij, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Ik merk dat de leuke verloskundigen juist zelf moeite doen om van de controles iets bijzonders te maken. Ze zijn bijvoorbeeld heel enthousiast bij echo's en bekijken vanalles uitgebreid, draaien veel foto's voor me uit, voelen niet alleen zelf aan mijn buik maar laten mij ook voelen. Heel fijn zijn die controles. Ik heb het idee dat het netto niet eens zo verschrikkelijk veel tijd extra kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 20:34:37 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90598578
en ik zie ineens dat ik al bijna in de top tien sta :o dat kan nog helemaal niet :N ik heb nog geen vluchttas enzo, en er is nog geen tweede ledikantje .. ik heb zelfs nog geen intake van de kraamzorg gehad :{w wanneer krijg je die eigenlijk?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90598792
oh ja dat laatste heb ik hier ook Claudia :Y de vk waar ik een tijd terug was heeft de foto's die poppedein voor me uitgedraaid had helemaal bestudeerd en helemaal lyrisch dr over gejubeld van noujaaaaa ik zie het ook!! haartjes!! ooooh O+ en meer van dat.

En de laatste controle was ik voor het eerst weer bij de vk die de bevalling van Amélie begeleidt heeft, het eerste wat ze zei was leuk! zie ik je eindelijk weer, ik heb je al 100 keer voorbij zien komen in de kaartenbak en iedere keer dacht ik hè ik heb je nog helemaal niet gezien. Toch lief vind ik dat. O+

En ik heb eigenlijk nooit wat te vragen maar leuten doe k genoeg c_/ ik vind het altijd wel gezellig die bezoekjes :Y) Maar het scheelt dus ook dat de vk's die ik heb leuke meiden zijn die idd gewoon op het goeie moment de juiste vraag stellen waardoor het vanzelf wel gezellig geleuter wordt. (goh hoe vindt Amélie het allemaal? zulke vragen).
Er is ook 1 vk werkzaam in de praktijk waar ik maar weinig mee heb. Ik krijg van haar altijd een beetje het gevoel dat ze heel zakelijk in haar vak staat. Voor sommigen zal dat ongetwijfeld prettig zijn, het hoeft voor mij ook niet al te zijig en zoet allemaal, maar dit is wel een andere uiterste.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90598871
Ik wil je even een dikke :* geven Claudia; klinkt als een rotcontrole; en niet leuk dat je er zo doorheen zit..Ik hoop dat ook dat je snel je mooie kleintje in je armen mag gaan houden. O+

en ik dacht gister de ergste zwangerschapsmisselijkheid ever gehad te hebben :r :r :r maar blijkt een buikgriep te zijn.. :+ jeempie ben zo beroerd als een kat, en mijn gezellige dagje shoppen en uit eten ging dus niet door... :{ ;( balen hoor. Maar 1 voordeel; heb me dus niet kunnen verspreken tegenover mams en zuslief. ;)
(en het shoppen ben ik nu ff online aan het doen :))

en ik heb de eerste afspraak bij de verloskundige ook in de agenda staan; 19 januari; en toevallig vij de VK die mijn bevalling ook heeft begeleidt.
(collega van poppedein).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90599012
Bij mijn praktijk zijn er maar 2 VK's, een hele jonge en een wat oudere. Bij beide voel ik me prima.

Anders was het vorige week toen ik met die pijn naar het ziekenhuis moest. Verpleegkundige kon het hartje niet vinden...haar opmerkingen vond ik vooral erg raar: Ja...met 25 weken is het nog zo klein hè....En: het is zo klein nog dan vinden we niet altijd het hartje.

VK kwam erbij, voelt even, doptone op mijn buik en hoppa! Hartslag van de baby.
pi_90599093
Dat laatste herken ik, huup. Er zit bij ons een verloskundige tussen die een beetje vreemd is maar wel grappig direct. Er zijn controles waar ik dat heel erg bij kan waarderen, vooral als ik informatie wil over pijnstilling/borstvoeding/groeicurves/wat dan ook. Maar ik vind het juist vervelend als ik haar heb bij een controle waarin ik duidelijk wil maken dat het niet zo goed gaat met me. Dan vind ik haar niet empathisch genoeg. En met de verloskundige van vandaag heb ik gewoon niks. Dat wil zeggen, ik heb het gevoel dat ze me niet begrijpt en doet alsof. Daar kan ik heel slecht tegen, dat doen alsof.

Oef, BJ, heb jij nu ook een buikgriep? Veel sterkte. :* Ik was er een paar dagen doodziek van. Ik heb me in jaren niet zo beroerd gevoeld.
pi_90599103
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef DJMO het volgende:
en ik zie ineens dat ik al bijna in de top tien sta :o dat kan nog helemaal niet :N ik heb nog geen vluchttas enzo, en er is nog geen tweede ledikantje ..
Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttas :)
pi_90599128
zeg BJ jij mikt het ook mooi hè :D zo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen. :{
Misschien kan poppedein deze keer dan wel je bevalling doen, 25 augustus is een mooie datum om te bevallen O+ :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599137
Ow Claudia ik hoop zo voor je dat het snel begint

Ik ben ook weer terug van de VK hartslag van de baby was goed. Mag morgen een afspraak maken voor de 20wk echo. Ik heb als bloedgroep O negatief dus mooi met 30wk extra prikken en een extra spuit in mijn been of kont.
pi_90599188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttas :)
ja dat wat zij zegt :D

hoewel ik nog niet in de top5 sta, maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599214
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
zeg BJ jij mikt het ook mooi hè :D zo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen. :{
Ohja, dat wou ik nog vragen: krijg je nog op een of andere manier extra controles of extra toezicht, BJ? Evie was uiteindelijk toch wel te vroeg maar ook niet véél te vroeg? 'Doen' ze daar nog iets mee of valt het voor hen binnen 'het normale'?
pi_90599278
Ik moet de babykleertjes nog wassen.

Morgen komt de nieuwe wasmachine binnen! *O*
pi_90599313
quote:
11s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet de babykleertjes nog wassen.

Morgen komt de nieuwe wasmachine binnen! *O*
z0mg!!

morgen gelijk wassen, misschien wacht je meiske daar wel gewoon op :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599323
Ik vond ook één vk minder prettig, maar die raakte al heel snel tijdens S haar zwangerschap overspannen :D :@ . Die heb ik daarna nooit meer gezien.

Verder waren het alleen maar leuke lieve dames. :Y
pi_90599359
Oh ja, BJ, jij zult je nu wel voorbereiden op een paar weekjes eerder bevalen, of niet? Zul je zien dat je dit keer overtijd gaat. Dat is lang wachten dan :o :+ .
pi_90599378
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk dat de leuke verloskundigen juist zelf moeite doen om van de controles iets bijzonders te maken. Ze zijn bijvoorbeeld heel enthousiast bij echo's en bekijken vanalles uitgebreid, draaien veel foto's voor me uit, voelen niet alleen zelf aan mijn buik maar laten mij ook voelen. Heel fijn zijn die controles. Ik heb het idee dat het netto niet eens zo verschrikkelijk veel tijd extra kost.
De mijne maken geen echo's. Dat scheelt ook.
Zoals jij het beschrijft zit het verschil meer in de manier waarop er met je omgegaan wordt dan de hoeveelheid tijd/info die aan je besteed wordt. In die zin heb ik ook niks te klagen, totnogtoe vond ik iedereen (behalve de invallers) ok. De invallers waren echt afschuwelijk, weet niet hoe ze dat zo hebben weten te regelen.
We hebben 1 vk uit de praktijk nog helemaal niet gezien (vreemd, met bijna 36 weken), die heb ik 1x telefonisch gesproken. Ik vrees dat dat echt geen klik wordt, daar word ik niet zo blij van.

Bij het echobureau heb ik heel wisselende ervaringen, van mensen die er voor jou iets bijzonders van maken omdat je nou eenmaal niet elke dag je buikkind op zo'n scherm ziet tot zakelijk volk dat niet meer zegt dan noodzakelijk en je echt behandelt als nummer. Bij zo iemand vraag ik me dan toch af waarom ze dit beroep heeft gekozen..
pi_90599445
ik weet het eigenlijk niet; maar zijn wel vragen om te stellen bij de 1e controle denk ik.
Evie was 4 weken te vroeg, maar verder geen compliceerde bevalling oid. Dus weet niet of extra controle noodzakelijk is... kan me wel voorstellen dat het aan het einde van de zwangerschap misschien wat meer opletten wordt. (maar bij Evie merkte ik ook helemaal niets vantevoren...).

en ja Huup; eigenljk jammer, want leek me juist leuk om eens bij dr op controle te komen enzo.. als ik ben uitgerekend begint Poppedein net weer ongeveer, net als met Evie.
En toevallig zit er tussen Lena en dr aankomende broertje ook net zoveel verschil als tussen Evie en ons aankomende minitje...
:D naja misschien kan ik net voor het verlof nog ff langskomen :) haha

en voor de dames in de top 10 :) die vluchttas moet allllang klaarstaan :+

(ik was het levende bewijs..)
pi_90599446
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, BJ, jij zult je nu wel voorbereiden op een paar weekjes eerder bevalen, of niet? Zul je zien dat je dit keer overtijd gaat. Dat is lang wachten dan :o :+ .
Als ik BJ was zou ik me niet helemaal focussen op een vroege bevalling....jemig wat duurde die maand extra bij de 2e bij mij lang }:| (Ik had dus wel steeds in mn hoofd dat de 2e ook wel eerder zou komen).
pi_90599493
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef huuphuup het volgende:

morgen gelijk wassen, misschien wacht je meiske daar wel gewoon op :D
Daarom was ik die kleertjes dus ook niet. Elke keer betrap ik mezelf op die gedachte en dat vind ik dan zo stom van mezelf dat ik er niet aan toe mag geven. :Y)
pi_90599562
oo Meimel ik wil ook voorkomen dat ik daar vanuit ga, maar toch blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd spoken... aangezien het de 1e keer wel zo ging.
Maja dan zullen die 6 weken nog lang duren haha :)
maar deze mag sowieso wel een paar weekjes langer wachten, liefst tot na 38 weken hoor...
:Y
pi_90599620
Claudia, als je het niet meer ziet zitten binnen nu en 2 weken kan je natuurlijk altijd nog eerder bellen....maar het was zoveel fijner geweest als ze je gewoon serieus genomen hadden en vast wat bedacht hadden of je opgebeurd hadden. :*

Ik zag allemaal vk stickers! En een hele mooie foto van het manneke van Mrien.

Wij hebben vandaag - eindelijk - de eerste spullen voor Drieka gekocht. Heel Maastricht gehad voor een nijntje-met-doekje in grijs, maar die was overal uitverkocht. Die moet dus nog. Maar wel een lange nijn van Happy Horse in grijs (Driekus heeft de witte) en de egel die laatst iemand hier ook al had.
En nu ben ik doodop. De hele dag door de stad sjouwen in sneeuwresten is niet heel goed voor me. En dat zachte bed in het hotel sliep prima, maar niet zo lekker als mijn eigen harde bed. Morgen weer werken, dus ik duik er zo maar eens in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90599693
lol nouja groofs misschien was ze daarom ook wel minder aardig, omdat ze op t randje van overspannenheid zat ofzo :P

Een kennisje van mij was steeds enorm aan het zeuren en zagen over vk's. Ze vond het maar nutteloos en ze kon thuis ook op de weegschaal gaan staan en met de angelsounds kon ze het hartje ook vinden, dus waarom ging ze nog en blablabla.
Toen heb ik er ook wel eens uitgeflapt van tsja... waarom ga je inderdaad nog? Groot vraagteken op t gezicht. Ja eh... je hóeft niet naar een vk hè... het is niet verplicht... Ja nouja dat vond ze ook weer zo wat. En dus ging ze vrolijk verder met zeuren wat een verspilling van haar tijd het wel niet was.
Nu is het kindje er en is er hetzelfde gezemel over het consultatiebureau. Ja mens, ga dan niet?

@BJ zou het niet wat voor jou zijn om mee te doen aan zo'n onderzoek over de lengte van de baarmoedermond? Ik zie daar veel over tegenwoordig, er wordt blijkbaar grootschalig onderzoek gedaan naar de lengte van de bmm en (risico op) vroeggeboorte enzo. Wie weet.

@Vanyel, ik heb de vorige zwangerschap ook 1 verloskundige steeds niet gezien, zij was op echocursus ofzo. Uiteindelijk heb ik mijn afspraak met 38 of 39 weken ofzo bewust bij haar laten inplannen omdat ik haar toch een keer gezien wilde hebben. Het was die zakelijke en ik stond dus met anderhalve minuut weer buiten :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')