-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.htmlquote:ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.
Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
Niet, ik ben alleen maar verliefd.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En jij bent duidelijk een trol.
Ik was dus ook het nummer vergeten te veranderen... hoewel ik nr 13 wel heel toepasselijk vind om alle volgende delen op te laten blijven hangenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef E.T. het volgende:
Mooi, kan die van mij op slotDie had een verkeerd nr en nog geen OP
Duurt nog wel ff dus.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nog 3/4 van de reis, over een klein half jaar gaat ze weer een stukje zeilen/varen.
Het vervelende is, dat er als ze thuiskomt niets is voltooid. Geen zeilreis rond de wereld iig. Wel een leuke vakantie.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:37 schreef IfYouSeeKay het volgende:
De aandacht die ze nu krijgt, zou ze pas moeten krijgen nadat ze haar reis heeft voltooid...
Vervelend voor haar, maar je kan niet alles krijgen wat je wilt. Door alle aandacht die ze heeft gekregen wordt ze door veel mensen gezien als een irritant meisje die ze liever uit het nieuws zien verdwijnen. Het zou me niets verbazen als je meer reacties zoals "hehe, nu is het eindelijk klaar met die Dekker" hoort dan "wauw, wat knap!" hoort als ze haar reis voltooid.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het vervelende is, dat er als ze thuiskomt niets is voltooid. Geen zeilreis rond de wereld iig. Wel een leuke vakantie.
quote:Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef IfYouSeeKay het volgende:
[..]
Vervelend voor haar, maar je kan niet alles krijgen wat je wilt. Door alle aandacht die ze heeft gekregen wordt ze door veel mensen gezien als een irritant meisje die ze liever uit het nieuws zien verdwijnen. Het zou me niets verbazen als je meer reacties zoals "hehe, nu is het eindelijk klaar met die Dekker" hoort dan "wauw, wat knap!" hoort als ze haar reis voltooid.
Dus.......wij moeten nu zo'n half jaar lang gaan mekkeren over haar etentjes op St. Maarten, gebedel om geld, uitstapjes her en der, nog meer gebedel om geld, zonnebaden op Guppy, oja, en bedelen om geld enz.......?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het vervelende is, dat er als ze thuiskomt niets is voltooid. Geen zeilreis rond de wereld iig. Wel een leuke vakantie.
Dat moet niet, dat doe je helemaal zelf.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus.......wij moeten nu zo'n half jaar lang gaan mekkeren over haar etentjes op St. Maarten, gebedel om geld, uitstapjes her en der, nog meer gebedel om geld, zonnebaden op Guppy, oja, en bedelen om geld enz.......?
Hoe lang blijft dat interessant?
Er is daar helemaal geen storm of regen de komende tijdquote:Op maandag 3 januari 2011 00:50 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Dit soort mensen vindt ik altijd dat ze het hele concept verneuken, de volgende keer dat iemand zegt "Ik ben solo de hele wereld overgezeild", denk ik bij mezelf ook zo van ja leuk 3 jaar vakantie gevierd.
En het zou me niks verbazen als de regels omtrend solo zeilen herzien worden en verder precies bepaald worden.
Als ik zo lees wat dat andere meisje gedaan heeft en ook haar route is zoveel ambitieuzer. Die moet echt veel alleen gezeild hebben echt een prestatie waar ze de rest van haar leven trots op kan zijn.
Maar mevrouw Laura doet alsof ze veel beter is en veel beter kan zeilen, terwijl ze alweer weken voor anker ligt zonder maar een rondje om dat vakantie eiland te zeilen.
En zoveel storm is daar ook weer niet op het moment.
Dan zit ze daar met allemaal hollandse vrienden lekker vakantie te vieren op een tropisch eiland, van storm of regen seizoen niks te merken en ondertussen al minstens 25000 euro sponsorgeld verbrast.
Oh lekker is dat dat ze daar een half jaar zit is dus niet eens onder het mom van wachten tot het stormseizoen is afgelopen.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is daar helemaal geen storm of regen de komende tijdDe beste tijd van het jaar om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, is namelijk van januari tot en met april. Zo typisch, dat dat nu nét en exact de tijd is die Laura daar wil gaan spenderen
![]()
"Op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius kan het van mei tot december flink regenen en er zijn dan tropische stormen. Van juli tot oktober kun je op Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius een orkaan meemaken. De beste periode om op vakantie te gaan naar Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius is dan ook van januari tot en met april."
http://www.rugzaktrips.nl(...)d_midden_amerika.htm
quote:Op maandag 3 januari 2011 01:11 schreef rja het volgende:
Verkoopt ze haar boot toch
Laat een ander haar hobby, betalen
quote:Op maandag 3 januari 2011 01:28 schreef sneeuwvrouw het volgende:
![]()
http://antiek-kunst.markt(...)durige-vakantie.html
Ja tuurlijk.. Eigenlijk heb je niet eens een boot nodig. Je hupt zo van het ene bootje in het andere als je effe de oceaan wilt oversteken.quote:Op maandag 3 januari 2011 05:44 schreef Afketser het volgende:
Ze zal echt niet de enige zijn op zee en ze heeft met de andere vaarders ook wel contact mocht er wat gebeuren kan zo ff bootje huppen.
Gratis vakantie is toch nooit weg ?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zo lang op Sint Maarten blijft, maar ik kan op haar site de reisroute met data niet meer terugvinden. Volgens mij heeft ze geen enkele reden om zo lang op Sint Maarten te blijven rondhangen.
Volgens mij had pa dekker gewoon genoeg van Laura, zat altijd zo te zeuren dat die een slinks plannetje verzon om een tijdje van laura af te zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zo lang op Sint Maarten blijft, maar ik kan op haar site de reisroute met data niet meer terugvinden. Volgens mij heeft ze geen enkele reden om zo lang op Sint Maarten te blijven rondhangen.
Rare manier van verbanden leggen heeft ze.quote:Het kost maar 2 dollar en de bussen zijn een stuk kleiner dan in Nederland. Maar het is echt een prima manier om overal te komen, behalve als je een hond mee neemt, want de meeste buschauffeurs zijn donker en doodsbang voor honden, maar dan werkt liften meestal wel
Jawel, maar voor de show en de sponsors moet er toch ook nog gezeild worden. Of zouden ze zelfs niet eens de show op willen houden?quote:
Met meezitten bedoel je dat anderen haar 2 jaar lange vakantie gaan betalen?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:06 schreef Aladin het volgende:
Ik zoek ook nog een vakantiesponsor.
Maar goed, tzou wel leuk zijn als het allemaal wat meezit voor die Laura.
Daarom zijn de sponsors afgehaakt. Ze wilden wat in de melk te brokkelen hebben tijdens de reis, er moeten interessante dingen zijn om verslag van te doen, etc.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Jawel, maar voor de show en de sponsors moet er toch ook nog gezeild worden. Of zouden ze zelfs niet eens de show op willen houden?
Het is natuurlijk ook absurd, toch is dat wat ze tegen alle media beweert:quote:Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef livelink het volgende:
http://www.oldsaltblog.co(...)rives-in-st-maarten/quote:Het zeilmeisje Laura Dekker is op Sint Maarten aangekomen. Zondag zette ze voet aan land, maar hoe lang ze op Sint Maarten blijft weet de 15-jarige nog niet. "Ik plan niet zo ver vooruit."
In april wil Laura het Panamakanaal door en dan de Grote Oceaan over. Verder heeft ze nog niet echt duidelijke plannen. "Ik ben nu hier in Sint Maarten en als ik weer ergens anders heen wil, dan kijk ik dan wel."
Wikipedia:quote:I will just stay here now for a bit and I will think about that, Dekker said. Ive not really a plan. I just want to be in the Panama Canal in May, April, so until that time I will cross the islands, I think.
quote:She plans to pass through the Panama Canal in April or May, staying in the Caribbean until then.
Er zijn zelfs 2 betalende sponsors afgehaakt: Eerst Eyeworks, en vervolgens MasMedia.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Met meezitten bedoel je dat anderen haar 2 jaar lange vakantie gaan betalen?
Ze hadden een sponsor kunnen hebben, maar deden zelf te moeilijk over de invulling van de tv-beelden. Tja, dan niet!! Regel dan zelf geld.
Ben je gek? Pispalen moet je koesteren. Zeikmeisjes ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:40 schreef Scorpie het volgende:
Tijd dat ze verzuipt als je mij vraagt.
Is er iets interessants te doen in het Panamakanaal rond die tijd, dat ze per se dan daar doorheen wil. Dat moet toch haast wel een reden hebben!quote:Op maandag 3 januari 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook absurd, toch is dat wat ze tegen alle media beweert:
http://www.rnw.nl/caribia(...)kker-op-sint-maarten
[..]
http://www.oldsaltblog.co(...)rives-in-st-maarten/
[..]
Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
[..]
De reden is, dat het mooie weer op Sint Maarten dan ten einde is gekomen. In mei begint het regenseizoen op Sint Maarten.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Is er iets interessants te doen in het Panamakanaal rond die tijd, dat ze per se dan daar doorheen wil. Dat moet toch haast wel een reden hebben!
En toen dacht je: "Laat ik mijn eigen positiviteit eens met een kotssmiley onderstrepen!"?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:50 schreef Afketser het volgende:
Bah, wat een negatieve reacties allemaal
Nee, jullie negativiteit benadrukkenquote:Op maandag 3 januari 2011 18:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En toen dacht je: "Laat ik mijn eigen positiviteit eens met een kotssmiley onderstrepen!"?
En dat doe je al kotsend en huilend?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:06 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, jullie negativiteit benadrukken![]()
Ja, ik word verdrietig van de reacties.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En dat doe je al kotsend en huilend?
Misschien helpt het om wat positiever in het leven te staan, en vooral te kunnen lachen om het hele Laura dramaquote:Op maandag 3 januari 2011 18:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, ik word verdrietig van de reacties.
Ik stond mijn hele leven positief in het leven... maar sinds deze draadjes over Laura niet meerquote:Op maandag 3 januari 2011 18:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien helpt het om wat positiever in het leven te staan, en vooral te kunnen lachen om het hele Laura dramaIk zie er de humor iig wel van in
Vreemd, jij bent toch een grote voorstander van de hele onderneming? Het kind heeft haar zin, viert 2 jaar vakantie in de zon, op kosten van wie dan ook. En dan nóg is het niet goed genoeg? Wat is dat toch met de Dekkers en hun aanhangers?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:26 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ik stond mijn hele leven positief in het leven... maar sinds deze draadjes over Laura niet meer
Ik vind het geweldig wat dat meisje doet. Maar jullie niet en dat maakt me bedroefdquote:Op maandag 3 januari 2011 18:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vreemd, jij bent toch een grote voorstander van de hele onderneming? Het kind heeft haar zin, viert 2 jaar vakantie in de zon, op kosten van wie dan ook. En dan nóg is het niet goed genoeg? Wat is dat toch met de Dekkers en hun aanhangers?
Wat doet ze dan volgens jou?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:43 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig wat dat meisje doet. Maar jullie niet en dat maakt me bedroefd![]()
Ohw... dat is alles?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:54 schreef Afketser het volgende:
[..]
Niet alledaagse dingen. Loopt de meute niet achterna. En dat is
Nee, dit is wat het meisje leuk vindt. Kijk, wij vinden het op internet erg leuk en we posten graag op fok. Laura heeft andere hobby'squote:Op maandag 3 januari 2011 19:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ohw... dat is alles?![]()
Ik dacht dat je nu met echt iets bewonderenswaardigs op de proppen zou komen. Geeft niet hoor, ik zou het zelf ook niet kunnen benoemen
Je bedoelt dat ze het leuk vind golddigger te spelen?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:19 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, dit is wat het meisje leuk vindt. Kijk, wij vinden het op internet erg leuk en we posten graag op fok. Laura heeft andere hobby's
Is internet jouw hobby?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:19 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee, dit is wat het meisje leuk vindt. Kijk, wij vinden het op internet erg leuk en we posten graag op fok. Laura heeft andere hobby's
Zo lijkt het misschien. Maar een verhaal heeft altijd 2 kanten.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze het leuk vind golddigger te spelen?
Op de eerste plaats reizen, dan fotografie, schilderen, zeilen enzovoort. Internet gebruik ik enkel voor mijn werk, om nieuws na te lezen en wetenschappelijke onderzoeken op te vragen en door te lezen. En nu en dan, tik ik hier eens een bericht. Maar dit is dan ook zo ongeveer het enige topic waar je mij zal vindenquote:Op maandag 3 januari 2011 19:47 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, na reizen komt op de 2e plaats internetten. En de jouwe dan?
Ze wou het toch echt zelf..quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.
Kijk, dat zijn toch hartstikke leuke hobby's !! Ik gebruik internet alleen voor prive dingen zoals mail en nieuws enzo. En dit dan ook natuurlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Op de eerste plaats reizen, dan fotografie, schilderen, zeilen enzovoort. Internet gebruik ik enkel voor mijn werk, om nieuws na te lezen en wetenschappelijke onderzoeken op te vragen en door te lezen. En nu en dan, tik ik hier eens een bericht. Maar dit is dan ook zo ongeveer het enige topic waar je mij zal vinden
Ja, en die school is natuurlijk ook bijzaak voor haar.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze wou het toch echt zelf..
Dit is een oud account van één van mijn kids.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn toch hartstikke leuke hobby's !! Ik gebruik internet alleen voor prive dingen zoals mail en nieuws enzo. En dit dan ook natuurlijk.
Maareh, waar heb je dan voor de tijd van Laura Dekker gezeten dan want ze zit hier al een paar jaar.
Wel aardig. Ik ga mijn account niet geven aan mijn moeder hoorquote:Op maandag 3 januari 2011 20:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dit is een oud account van één van mijn kids.
Het kon wel eens de hoofdzaak zijn van die 2-jarige vakantie, denk je ook niet?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:06 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, en die school is natuurlijk ook bijzaak voor haar.
Het zou inderdaad wel verstandig zijn. Maarja, ik weet ook nog wel toen ik in het buitenland woonde dat ik niet zoveel interesse had in een studeren. Ik speelde veel liever met vriendjes en vriendinnetje. Al had ik nog liever een zeilboot gehad hoorquote:Op maandag 3 januari 2011 20:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het kon wel eens de hoofdzaak zijn van die 2-jarige vakantie, denk je ook niet?
Daar kun je trotser op zijn dan anderen altijd alles voor je laten betalen, ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:23 schreef Afketser het volgende:
[..]
Wacht maar, totdat ze terug is.... ze hoeft straks nooit meer te werken en jij wel... 40 uur per week totaan je pensioen.... wees daar maar trots op
Ik bedoel dan ook, dat Laura ook niet echt jubelend naar school ging. Ze spijbelde (volgens oma) nogal veel en ze liep zo'n beetje over van het strafwerk.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:11 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel verstandig zijn. Maarja, ik weet ook nog wel toen ik in het buitenland woonde dat ik niet zoveel interesse had in een studeren. Ik speelde veel liever met vriendjes en vriendinnetje. Al had ik nog liever een zeilboot gehad hoor![]()
Maar met sponsoring is toch niks mis? Dat wordt wereldwijd gedaan zelfs in de formule 1.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar kun je trotser op zijn dan anderen altijd alles voor je laten betalen, ja.
Ja, dat kwam denk ik omdat die zeiltocht zo in haar gedachten zat.....quote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook, dat Laura ook niet echt jubelend naar school ging. Ze spijbelde (volgens oma) nogal veel en ze liep zo'n beetje over van het strafwerk.
Met sponsoring is helemaal niets mis. Er is pas iets mis, als je daar geen tegenprestatie voor wilt leveren. Zoals Laura dat steeds heeft geweigerd, en waardoor de sponsors dan ook zijn afgehaakt. Vervolgens gaan lopen bedelen bij particulieren omdat je zo zielig zou zijn en tegelijkertijd verhalen met foto's op je blog plaatsen van alle feestjes die je afloopt, is nogal ongepast.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Afketser het volgende:
[..]
Maar met sponsoring is toch niks mis? Dat wordt wereldwijd gedaan zelfs in de formule 1.
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.htmlquote:Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
Ik denk zomaar, dat het precies andersom isquote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, dat kwam denk ik omdat die zeiltocht zo in haar gedachten zat.....
Dat kwam anders niet tot uiting in de voorbereiding..quote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, dat kwam denk ik omdat die zeiltocht zo in haar gedachten zat.....
Maar dan geeft men iets terug voor die sponsoring. En wat geeft Laura terug?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Afketser het volgende:
[..]
Maar met sponsoring is toch niks mis? Dat wordt wereldwijd gedaan zelfs in de formule 1.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)land_wonen/index.jspquote:Uw kind gaat buiten Nederland wonen
Gaat uw kind in een ander land wonen, bijvoorbeeld om onderwijs te volgen? Dan krijgt u nog kinderbijslag als uw kind in een land gaat wonen waarmee Nederland een 'handhavingsverdrag' heeft gesloten. In dit verdrag staan afspraken over de controle op uitkeringen, zoals de kinderbijslag.
De landen die lid zijn van de Europese Unie (EU) voldoen aan deze voorwaarde. Maar ook een aantal andere landen, bijvoorbeeld Turkije en Marokko.
Uw kinderbijslag buiten Nederland
Tweemaal kinderbijslag
Voor een kind dat niet bij u thuis woont, kunt u in sommige gevallen tweemaal kinderbijslag krijgen. Hoeveel u krijgt, hangt af van de kosten die u heeft voor het onderhoud van uw kind. Wij kijken ook naar wat uw kind bijverdient.
Als u of de andere ouder regelmatig bij uw kind verblijft, kan dit gevolgen hebben voor uw kinderbijslag. U krijgt tweemaal kinderbijslag als u niet meer dan 45 dagen per kwartaal bij uw kind verblijft. Als de ouders (of één van de ouders) meer dan 45 dagen per kwartaal bij het kind verblijven, beschouwen wij uw kind als thuiswonend. U krijgt dan eenmaal kinderbijslag.
Brengt u of de andere ouder een paar keer in een kwartaal een kort bezoek aan uw kind (bijvoorbeeld 2 of 3 weken), dan tellen wij de bezoekperioden bij elkaar op. Dit doen we ook als u de ene keer op bezoek gaat en de andere ouder de volgende keer.
Gaat u bij uw kind op bezoek in het ene kwartaal en loopt uw bezoek door in het volgende kwartaal? Ook dan mag uw bezoek niet langer duren dan 45 dagen.
Voorbeeld: uw bezoek aan uw kind begint op 21 juni en eindigt op 9 augustus. Totaal is dat 50 dagen. In het 2e kwartaal zijn het 10 dagen en in het 3e kwartaal 40 dagen. Over het 3e kwartaal krijgt u eenmaal kinderbijslag.
Als particuliere sponsor zijnde hoef je ook niks terug. Dat is wat anders als bedrijven elkaar sponsoren. Maar wellicht geeft Laura haar uit dat uit gaat komen aan de sponsors kado.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar dan geeft men iets terug voor die sponsoring. En wat geeft Laura terug?
Aan de andere kant geeft ze wel 2 jaar opbouw AOW op. Dat is toch 4 procent.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
Aan alle kanten kleven er toch wel financiële voordelen aan om je minderjarige puber uit te laten schrijven als inwoner van Nederland en op een bootje de wereld rond te sturen, hoe langer hoe beter!Sponsors, bedelacties, stichtingen met subsidies, maar ook de kinderbijslag tikken lekker aan zo
[..]
http://www.svb.nl/int/nl/(...)land_wonen/index.jsp
Het Nederlandse deel van Sint Maarten is sinds 10 oktober 2010 een apart land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Ook dat, zou dus het extreem lange verblijf van Laura op Sint Maarten kunnen verklaren.
Is het misschien in je opgekomen dat de geldschieters wél zijn ingelicht?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Meteen na Kerst roepen dat je weer poen genoeg hebt voor het komende half jaar, maar weigeren te vertellen hoeveel de bedelactie heeft opgeleverd, is niet alleen achterbaks en doortrapt, maar getuigt ook van geen enkel respect naar al die goede mensen die zich hun geld uit de zak hebben laten kloppen.
Misschien bij 1 van die vele vrienden?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet niet zeker of het kinderbijslagverhaal opgaat. Ze moet dan wonen in een land waar het handhavingsverdrag van toepassing is.
Nu is ze wel in het buitenland, maar ze heeft geen vaste woon - of verblijfplaats. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze zich even laat inschrijven als bewoner, maar dan moet ze ook een adres hebben, lijkt me.
Dan woont ze samen. Of ze woont in.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misschien bij 1 van die vele vrienden?
Dat is niet interessant. Ze gebruiken de media om geld in te zamelen. Dan hebben mensen die daar naar moeten kijken ook recht om te weten hoeveel ze heeft binnen gehaald, al is het alleen al om te bepalen of je alsnog wilt geven.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Is het misschien in je opgekomen dat de geldschieters wél zijn ingelicht?.
Ja, dat vind jij.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is niet interessant. Ze gebruiken de media om geld in te zamelen. Dan hebben mensen die daar naar moeten kijken ook recht om te weten hoeveel ze heeft binnen gehaald, al is het alleen al om te bepalen of je alsnog wilt geven.
En dat is nou een typische Laura Dekker mentaliteit!quote:
Ach gut. Hoeveel heb je aan haar overgemaakt?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat is nou een typische Laura Dekker mentaliteit!![]()
Veel vragen en zeuren en niets teruggeven!
Toen ik mijn kritische opmerkingen over Laura maakte dacht ik idd al: "Er zal vast wel iemand mijn hoofd boven het maaiveld afhakken" En dat klopt dus helaasquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:03 schreef IHVK het volgende:
Groeten uit prachtig maaiveld , waar men de dagen aftelt, voor hen die naar boven zijn gegaan!
Ga eens wat doen met je leven! Neem een voorbeeld aan Laura! Ga met vriendjes spelen of ga je boot opruimen of zo!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach gut. Hoeveel heb je aan haar overgemaakt?
Welke geldschieters bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Weet ik veel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Welke geldschieters bedoel je eigenlijk?
Sinds wanneer bouwen leerplichtige kinderen AOW op?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 07:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Aan de andere kant geeft ze wel 2 jaar opbouw AOW op. Dat is toch 4 procent.
Stel dat ze straks 900 per jaar zou krijgen bij 100 % AOW, weet zo de bedragen niet.
Dan scheelt dat haar op jaarbasis toch zo'n 432 euro.
Wordt ze 80, dan is dat 432 x (80 - 67) = 5616
Daar kan dat beetje extra kinderbijslag nu niet tegenop.
Behalve dat het dan Laura treft, terwijl nu Dickie profiteert.
Nee, die zijn niet ingelicht. Of denk je dat Pa Dekker naar alle minimaal tientjes storters een briefje heeft geschreven met daarin de opbrengst van de bedelactie?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sint Maarten is een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Het gaat dus zeker op, wanneer ze daar staat ingeschreven. Bij een verblijf langer dan 3 maanden, is dat zelfs verplicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet niet zeker of het kinderbijslagverhaal opgaat. Ze moet dan wonen in een land waar het handhavingsverdrag van toepassing is.
Nu is ze wel in het buitenland, maar ze heeft geen vaste woon - of verblijfplaats. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze zich even laat inschrijven als bewoner, maar dan moet ze ook een adres hebben, lijkt me.
Wat interesseert mij dat kind nou weer? Dat ze het fijn mag hebben en een dikke middelvinger uitsteekt naar de sukkels die nog steeds op haar zitten te kankeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En toen kwam de aap uit de mouw
Of de homo uit de kast. Of Laura uit de mast..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En toen kwam de aap uit de mouw
Dat is wat jij graag wil dat ze doet. Om je minder zuur te voelen over je eigen leven.quote:
Lachen om een puber die teveel op een voetstuk is gezet, uit een gebroken gezin komt, twee ietwat zonderlinge ouders heeft en een pa die handig denkt te zijn door zowel zijn verwende dochter haar zin te geven als er een slaatje uit proberen te slaan heeft iets triests, ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat interesseert mij dat kind nou weer? Dat ze het fijn mag hebben en een dikke middelvinger uitsteekt naar de sukkels die nog steeds op haar zitten te kankeren.
Is dat het Nieuwe Werken?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is wat jij graag wil dat ze doet. Om je minder zuur te voelen over je eigen leven.
Nee hoor, de opbouw AOW begint op je 15de. Voor elk jaar dat je tussen je 15de en je 65ste in Nederland woont, bouw je 2 % AOW op.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sinds wanneer bouwen leerplichtige kinderen AOW op?De opbouw van de AOW begint pas wanneer je aan het werk gaat.
Daar heb je inderdaad gelijk in, ware het niet dat Sint Maarten een zelfstandig land is binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Ze loopt die opbouw dus niet mis.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, de opbouw AOW begint op je 15de. Voor elk jaar dat je tussen je 15de en je 65ste in Nederland woont, bouw je 2 % AOW op.
Daarom komen er ook zoveel kinderen van 15, die eerst bij mama in Marokko woonden, ineens bij papa in Nederland wonen.
En aangezien Laura net voor vertrek 15 is geworden, loopt ze straks 4 % mis, omdat ze 2 jaar lang uitgeschreven is uit Nederland.
Werken of niet werken heeft helemaal niks te maken met de opbouw AOW.
Mensen houden zich doorgaans bezig met dat waar ze op tegen zijn. Hele actiegroepen worden daar zelfs voor opgericht en kranten en fora worden er mee volgeschreven.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:43 schreef Casos het volgende:
Grappig dat (iig dit deel) het vooral de tegenstanders zijn die het topic in leven houden. Dat je je zo kan bezighouden met iets waar je zo op tegen bent.
Meeste mensen zijn fan van iemand, ipv zich bezighouden met allerlei onzin over iemand waar ze, gezien de reacties, een grote hekel aan hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Mensen houden zich doorgaans bezig met dat waar ze op tegen zijn. Hele actiegroepen worden daar zelfs voor opgericht en kranten en fora worden er mee volgeschreven.
Fan kun je zijn van iemand die een prestatie heeft geleverd. Fan zijn van een school dropout en vakantievierder gaat wel een beetje ver (imho).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:03 schreef Casos het volgende:
[..]
Meeste mensen zijn fan van iemand, ipv zich bezighouden met allerlei onzin over iemand waar ze, gezien de reacties, een grote hekel aan hebben.
Richt jij even een anti-Laura actiegroep op en vergelijk dat met bijv. een Greenpeace. Ik hoop dat je zelf ook wel het verschil ziet.
wat ik bedoel met iets als het 'nieuwe werken' is dat ze door op de boot haar huiswerk te doen (aangenomen dat ze dat doet) dus daarvoor niet in Nederland hoeft te zijn. Je kan overal ter wereld je huiswerk doen.quote:
Bedankt voor de herinnering. Ik weet gelijk weer waarom ik deze topicreeks op Fok! links laat liggen......quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Fan kun je zijn van iemand die een prestatie heeft geleverd. Fan zijn van een school dropout en vakantievierder gaat wel een beetje ver (imho).
Richt zelf lekker die actiegroep op, ik heb wel wat beters te doen
Ik haal dat aan als tegenwicht tegen het feit dat men denkt dat ze nu meer kinderbijslag zou krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:50 schreef Ringo het volgende:
En zo'n zeilende vagabonde, die zich zou druk maken om godbetert haar AOW. We wonen niet allemaal in een Helmondse krottenwijk.
Als ze daar al is ingeschreven!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in, ware het niet dat Sint Maarten een zelfstandig land is binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Ze loopt die opbouw dus niet mis.
Als ze in Sint Maarten staat ingeschreven (en dat is verplicht bij een verblijf langer dan 3 maanden), dan krijgt ze én 2 maal kinderbijslag, én is er geen verlies van AOW opbouw, omdat Sint Maarten een zelfstandig land is binnen het Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik haal dat aan als tegenwicht tegen het feit dat men denkt dat ze nu meer kinderbijslag zou krijgen.
Ze krijgt straks veel minder AOW. Dat heft dat weer op.
Verder vraag ik het me af hoor, of ze wel kinderbijslag krijgt, laat staan dubbele. Volgens mij moet je dan wel een vaste woon- of verblijfplaats hebben en iets van volledig dagonderwijs in het buitenland volgen. Of de wereldschool daar onder valt, weet ik niet.
Denk dus niet dat je in st. Maarten recht opbouwt op AOW vanuit Nederland, als ik dit zo lees.quote:Sinds 10 oktober 2010 bestaat het Koninkrijk der Nederlanden uit 4 landen: Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten. De Nederlandse Antillen bestaan niet meer, want alle eilanden hebben een nieuwe status:
Curaçao en Sint Maarten: nieuwe landen binnen het Koninkrijk
Met een Status aparte binnen het Koninkrijk zijn Curaçao en Sint Maarten autonome landen. De landen hebben zelfstandig bestuur en zijn niet meer afhankelijk van Nederland.
Dit gaat dus allemaal over de situatie na 10-10-10.quote:U bent verzekerd in het land waarin u werkt. Dat betekent dat uw Nederlandse volksverzekeringen en werknemersverzekeringen stoppen wanneer u werkt in Curaçao, Sint Maarten of Aruba. U betaalt dan geen premies meer voor de Nederlandse volksverzekeringen. Dit heeft gevolgen voor de Nederlandse uitkeringsrechten van u, uw partner en uw kinderen. U wordt bijvoorbeeld voor elk jaar dat u in het buitenland werkt 2% gekort op uw AOW-uitkering, omdat u geen premie betaalt. Het is mogelijk om u hiervoor vrijwillig bij te verzekeren.
Overigens:quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als ze in Sint Maarten staat ingeschreven (en dat is verplicht bij een verblijf langer dan 3 maanden),
quote:Voor een vakantie op de Curaçao, Sint Maarten of Aruba heeft u geen visum nodig. U moet wel een geldig Nederlands paspoort en een retourticket hebben. U mag hier maximaal 6 maanden als toerist verblijven
Gia, dat geldt voor mensen die al een vaste woon- en verblijfplaats hebben. Wanneer je nergens staat ingeschreven (zoals Laura), dan ben je op Sint Maarten verplicht om je bij een verblijf langer dan 3 maanden in te schrijven. Het is sowieso belangrijk dat ze ergens staat ingeschreven, bijvoorbeeld ook voor de ziektekostenverzekering.quote:
Dat zou kunnen. Maar.....ze is er niet verzekerd voor de AOW e.d. blijkbaar, of ze er nu staat ingeschreven of niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Gia, dat geldt voor mensen die al een vaste woon- en verblijfplaats hebben. Wanneer je nergens staat ingeschreven (zoals Laura), dan ben je op Sint Maarten verplicht om je bij een verblijf langer dan 3 maanden in te schrijven. Het is sowieso belangrijk dat ze ergens staat ingeschreven, bijvoorbeeld ook voor de ziektekostenverzekering.
Ik denk ook niet dat ze zich zo druk zullen maken om die AOW (ik zou dat iig niet doen) met nog een heel leven voor de boegquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar.....ze is er niet verzekerd voor de AOW e.d. blijkbaar, of ze er nu staat ingeschreven of niet.
St. Maarten is een autonoom land met een eigen wet- en regelgeving. Ze betalen dus ook geen belastingen meer aan Nederland en zijn derhalve ook niet verzekerd voor de Nederlandse sociale verzekeringen.
Tenzij ze hier zelf nog premie voor betalen, maar dat schijnt nogal duur te zijn.
Huh, neejoh, je ziekenfondsverzekering stopt niet hoor als je langer dan 12 maanden in het buitenland verblijft. Ik ben zelf bijna 2 jaar uit het land geweest en mijn zilverenkruis liep gewooon door. Maar in het buitenland heb je weinig aan je Nederlandse ziekenfondsverzekering als je daar wat krijgt. Je moet daarvoor aanvullend zijn verzekerd --> extra verzekering. En daar betaal je voor het totaalpakket ook nog eens 40 euro per maand extra (buiten je normale verzekering) voor. Deze is alleen niet verplicht maar wel erg verstandig.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze zich zo druk zullen maken om die AOW (ik zou dat iig niet doen) met nog een heel leven voor de boeg
Maar kinderbijslag, en ziekenfondsverzekering (en andere verzekeringen) zijn voor dit moment wél belangrijk. Als je Nederland voor een langere periode dan 12 maanden verlaat, stopt je ziekenfondsverzekering. Je zal dan toch echt ergens anders ingeschreven moeten staan, om je iig tegen ziektekosten te kunnen verzekeren.
De kwestie kinderbijslag/AOW/verzekeringen kwam dan ook ter discussie, op het moment dat de vraag werd gesteld waarom Laura zo lange tijd (4-5 maanden) op Sint Maarten wil verblijven, terwijl ze bezig is met een wereldreis. Het mooie weer in juist die periode op Sint Maarten kan daarvoor een reden zijn, maar ik denk dat dat niet alleen de reden is. Verderop is het óók mooi weer.
Zeker wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:55 schreef Afketser het volgende:
[..]
Huh, neejoh, je ziekenfondsverzekering stopt niet hoor als je langer dan 12 maanden in het buitenland verblijft. Ik ben zelf bijna 2 jaar uit het land geweest en mijn zilverenkruis liep gewooon door. Maar in het buitenland heb je weinig aan je Nederlandse ziekenfondsverzekering als je daar wat krijgt. Je moet daarvoor aanvullend zijn verzekerd --> extra verzekering. En daar betaal je voor het totaalpakket ook nog eens 40 euro per maand extra (buiten je normale verzekering) voor. Deze is alleen niet verplicht maar wel erg verstandig.
http://www.actiefinhetbuitenland.nl/verzeker/uitschrijven/quote:Indien je langer dan 2/3 van een jaar (acht maanden) in het buitenland verblijft, hoor je je officieel uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA, voorheen bevolkingsregister)
http://www.ocmw-info-cpas(...)ziekenfonds__Nl_.pdfquote:Iedereen moet zich aansluiten bij een ziekenfonds. Om u te kunnen aansluiten bij een
ziekenfonds, moet u een adres hebben, d.w.z. ingeschreven zijn in het rijksregister (het
bevolkingsregister, het vreemdelingenregister of het wachtregister). Een referentieadres
voldoet aan deze voorwaarde.
De AOW is ook het laatste waar ik me druk om zou maken, laat staan een kind van amper 15 jaar oudquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:58 schreef spuitje het volgende:
De AOW...........komop mensen, waar maken jullie je druk om? Zo de wetten en regels nu zijn komt dat kind op zijn vroegst over 50 jaar in aanmerking voor AOW!! In die jaren kunnen regels en wetten 50 keer of meer worden aangepast!!
Echt hoor, snap niet waar sommigen zich druk over maken, laat pa het voor zijn nazaat regelen. Maar liefst niet op kosten van sponsoren.
Want ik blijf het belachelijk vinden dat dat kind nu lekker in de zon zit op kosten van mensen die met haar dwepen.
Ze is gewoon leerplichtig, ze zou gewoon op school moeten zitten.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:06 schreef Aladin het volgende:
Ik zoek ook nog een vakantiesponsor.
Maar goed, tzou wel leuk zijn als het allemaal wat meezit voor die Laura.
Over een ziektekostenverzekering, kinderbijslag etc. maak ik me ook niet druk hoor. Laura zei genoeg geld te hebben maar dat wat extra wel leuk zou zijn. Nou laten we wel zijn, dat gaat op voor veel mensenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De AOW is ook het laatste waar ik me druk om zou maken, laat staan een kind van amper 15 jaar oud
Het ging erom, wat de reden(en) zou(den) kunnen zijn waarom ze 4-5 maanden op Sint Maarten wil blijven, terwijl ze zegt een recordpoging te doen om als jongste rond de wereld te zeilen/varen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Over een ziektekostenverzekering, kinderbijslag etc. maak ik me ook niet druk hoor. Laura zei genoeg geld te hebben maar dat wat extra wel leuk zou zijn. Nou laten we wel zijn, dat gaat op voor veel mensenDus pa en Laura maken zich maar druk om de kinderbijslag etc., ik ga dat niet voor ze doen!
Het ging er dan ook om dit als tegenhanger te noemen tegen de argumentatie dat ze nu dubbele kinderbijslag krijgt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De AOW is ook het laatste waar ik me druk om zou maken, laat staan een kind van amper 15 jaar oud
Dat bedrag aan AOW heeft ze er in de afgelopen maanden al dubbel en dwars doorheengejast aan sponsorgelden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Het ging er dan ook om dit als tegenhanger te noemen tegen de argumentatie dat ze nu dubbele kinderbijslag krijgt.
Erg fijn, voor haar ouders, als dit zo is, maar zij levert dat straks in.
Haha, " hoor je je officieel uit te schrijven en de controle is is minimaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:55 schreef Afketser het volgende:
[..]
Huh, neejoh, je ziekenfondsverzekering stopt niet hoor als je langer dan 12 maanden in het buitenland verblijft. Ik ben zelf bijna 2 jaar uit het land geweest en mijn zilverenkruis liep gewooon door. Maar in het buitenland heb je weinig aan je Nederlandse ziekenfondsverzekering als je daar wat krijgt. Je moet daarvoor aanvullend zijn verzekerd --> extra verzekering. En daar betaal je voor het totaalpakket ook nog eens 40 euro per maand extra (buiten je normale verzekering) voor. Deze is alleen niet verplicht maar wel erg verstandig.
Van de verschillende landen genieten! Potverdrie, ze vaart er toch langs.... nou zou 4 a 5 maanden op Sint Maarten te lang voor me maar wellicht komt Laura daar ook wel achter. Ze zal in iedergeval lekker kunnen bijkleuren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 00:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het ging erom, wat de reden(en) zou(den) kunnen zijn waarom ze 4-5 maanden op Sint Maarten wil blijven, terwijl ze zegt een recordpoging te doen om als jongste rond de wereld te zeilen/varen.
Ze vaart erlangs ja. Je zegt het precies goed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 05:37 schreef Afketser het volgende:
[..]
Van de verschillende landen genieten! Potverdrie, ze vaart er toch langs.... nou zou 4 a 5 maanden op Sint Maarten te lang voor me maar wellicht komt Laura daar ook wel achter. Ze zal in iedergeval lekker kunnen bijkleuren.
bronquote:Hallo iedereen,Een blog vanaf de Stad Amsterdam dat is een groot
dwarsgetuigd schip die nu in st.maarten voor anker ligt. Ik ben nu voor de
derde keer aan boord, en ik ga voor de komende 10 dagen mee als crew!!! Echt
supercool. Het is echt een ontzettend mooi schip en het is fijn om even geen
kapitein te zijn. Vanavond gaan we weg en ik heb er echt heel erg veel zin
in. De afgelopen dagen heb ik Guppy weer klaar gemaakt om te vertrekken want
ik was eigenlijk van plan om aankomende week verder te zeilen. Maar zoiets
als dit kan ik natuurlijk niet laten vallen! Bloggen is nu wat lastiger,
maar ik ga proberen om om de dag een blog door te sturen van mijn
belevenissen.
Laura
Misschien krijgt ze er voor betaald!! Ze is tenslotte 'crew', personeel dus.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
bron
Maar ze zeilt wel al is het dan niet op haar eigen boot.
Op dat soort schepen is het allemaal vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien krijgt ze er voor betaald!! Ze is tenslotte 'crew', personeel dus.
Kost een eurootje of duizend, de 10-daagse reis?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Op dat soort schepen is het allemaal vrijwilligerswerk.
edit: deze vaart met betalende gasten als ik het goed heb, het vaste personeel zal dus wel een salaris krijgen, maar de gasten worden wel geacht mee te werken!
http://www.stadamsterdam.nl/content/home/index.xml
De sponsors, natuurlijk. Wie anders?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kost een eurootje of duizend, de 10-daagse reis?
Wie betaalt dat?
Heb geen idee of ze als betalende gast meegaat of dat ze als matroos o.i.d. meegaat en haar vergoeding bestaat uit kost en inwoning. Maar een salaris zal ze zeker niet krijgen!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
"financieel zitten we best wel knijp" aldus pa Golddicker..
Ik heb begrepen dat je als betalend passagier gewoon meedraait met de bemanning. Misschien mag ze gratis mee, maar dat zou ze wrs. wel geschreven hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heb geen idee of ze als betalende gast meegaat of dat ze als matroos o.i.d. meegaat en haar vergoeding bestaat uit kost en inwoning. Maar een salaris zal ze zeker niet krijgen!
Zo heb ik het ook begrepen. Zou het wel hondsbrutaal vinden als ze na haar schooi-aktie nu zo'n dure trip gaat maken van sponsorgelden. Maar de uitspraak "wat meer geld zou wel fijn zijn" wordt dan wel begrijpelijker.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je als betalend passagier gewoon meedraait met de bemanning. Misschien mag ze gratis mee, maar dat zou ze wrs. wel geschreven hebben.
Daar heb je discipline voor nodig.. Is dat wel geschikt voor Laura? Ik bedoel, ze functioneerde niet meer op school omdat ze 'een beetje losbandig wilde leven' ...quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
Passagiers worden daar in drie groepen ingedeeld om wacht te lopen, ook andere werkzaamheden aan boord zoals aan het roer staan etc worden ingeroosterd. Iedere betalende passagier behoort dus tot de "crew".
Ik zie het niet voor me dat ze de marsera in zal klimmen iig...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vrees dat ze op die boot alleen maar trots zijn dat ze LD aan boord hebben en dat ze niets hoeft te doen...
Volgens haar oma is ze heel gedisciplineerd. Ze besteedt dagelijks 2 uur aan haar schoolwerk, van 8-10. En ze lost haar problemen zelf op, dat doet ze door naar St. Maarten te vluchten. Ze heeft namelijk een enorm verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar heb je discipline voor nodig.. Is dat wel geschikt voor Laura? Ik bedoel, ze functioneerde niet meer op school omdat ze 'een beetje losbandig wilde leven' ...
Nou, dat denk ik niet. In ieder geval hoop ik het niet!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vrees dat ze op die boot alleen maar trots zijn dat ze LD aan boord hebben en dat ze niets hoeft te doen...
Misschien kennen ze haar daar niet zo, alleen van de media.. Nou ja, ze komen er wel achter. Ze eist ongetwijfeld een speciale behandeling in ruil voor een positieve vermelding in haar blog. Laat staan dat ze voor de trip gaat betalen..quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet. In ieder geval hoop ik het niet!
Maar dat is dus achterhaald omdat het contract met Eyeworks niet is doorgegaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
http://www.seashepherd.nl/nl/news-100802-1.html
[ afbeelding ]
Die mooie vlag hangt op haar boot en er staat een banner op haar site.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:59 schreef spuitje het volgende:
Even heel iets anders: ze steunt toch ook een goed doel met haar solo-zeiltocht? Sea-Shepherd ?
een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.
Met haar tocht wilde ze toch bekendheid geven aan al het leed in de oceanen? Leest iemand daar wel eens iets over? Wat doet ze daar voor? Hoe doet ze dat? Wat doet Sea-Shepherd ? Ik lees er helemaal nergens iets over, behalve dan bij het stukkie schooien om geld!
Is dat alles?quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:53 schreef Afketser het volgende:
[..]
Die mooie vlag hangt op haar boot en er staat een banner op haar site.
Sea Shepperd heeft eigen serie op Discovery, dan heb je toch wel een miljoenen publiek.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:59 schreef spuitje het volgende:
Even heel iets anders: ze steunt toch ook een goed doel met haar solo-zeiltocht? Sea-Shepherd ?
een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.
Met haar tocht wilde ze toch bekendheid geven aan al het leed in de oceanen? Leest iemand daar wel eens iets over? Wat doet ze daar voor? Hoe doet ze dat? Wat doet Sea-Shepherd ? Ik lees er helemaal nergens iets over, behalve dan bij het stukkie schooien om geld!
Idd. Het is eerder andersom, dat Sea Shepherd Laura aan het promoten is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sea Shepperd heeft eigen serie op Discovery, dan heb je toch wel een miljoenen publiek.
Maar niet zo onoprecht.. Laura promoot Sea Shepherd in de hoop meer sponsors te krijgen. Ze doet er verder niets voor, behalve dan een vlaggetje en de vermelding op haar site.quote:Op donderdag 6 januari 2011 20:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
En wie gebruikt dan wie?
Ik vind SS trouwens wel passen bij onze LD, lekker radicaal en recalcitrant..
(maar haar glunderende oma en liegende pappie wel)quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Eensch met deze analyse!
(maar LD is maar een pubermeisje, die kan er eigenlijk ook niet zoveel aan doen...)
En zogenaamd die 10% afdracht van bedelgeld. Maar niemand weet hoeveel die bedelactie heeft opgeleverd omdat pa Dekker dat weigert te vertellen, dus niemand kan controleren of die afdracht ook werkelijk plaatsheeft. Ook Sea Shepherd nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar niet zo onoprecht.. Laura promoot Sea Shepherd in de hoop meer sponsors te krijgen. Ze doet er verder niets voor, behalve dan een vlaggetje en de vermelding op haar site.
Dus er is ook een groot verschil. Sea Shepherd is een idealistische instelling, die in ieder geval echt met iets bezig is.
Laura wil geld en verder niets doen.
Ja, af en toe een stukje zeilen omdat het een zeiltocht moet heten, maar zelfs dat is eigenlijk teveel gevraagd.
Er is zelfs een tegenstelling: Sea Shepherd is tegen expoltatie terwijl Laura wordt geëxplotieerd. De enige overeenkomst is, is beide de wereldzeeën tot hun werkgebied hebben benoemd.
Tegen de media verteld pa niets. Maar reken maar dat de instanties wel op de hoogte zijn hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En zogenaamd die 10% afdracht van bedelgeld. Maar niemand weet hoeveel die bedelactie heeft opgeleverd omdat pa Dekker dat weigert te vertellen, dus niemand kan controleren of die afdracht ook werkelijk plaatsheeft. Ook Sea Shepherd niet
En welke instanties zouden dat dan precies moeten zijn?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:29 schreef Afketser het volgende:
[..]
Tegen de media verteld pa niets. Maar reken maar dat de instanties wel op de hoogte zijn hoor![]()
Dat is toch vreemd.. Als de actie spectaculair veel geld opbracht, zou je verwachten dat hij daarmee in de media gaat pronken en tevens behandrukt hoe goed dat wel niet is voor het goede doel dat daar tevens mee gesteund wordt en hoe fijn het wel niet is voor zijn wonderdochter, die als jongste solo onafgebroken rond de wereld zeilt. *kuch*quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:29 schreef Afketser het volgende:
[..]
Tegen de media verteld pa niets. Maar reken maar dat de instanties wel op de hoogte zijn hoor![]()
Jee, inderdaad, ja. Had die nog niet gezien, hoewel die waarschijnlijk al wel voorbij is gekomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:09 schreef spuitje het volgende:
Op 2-9-2009 verscheen er in "HP De Tijd" een artikel over pa Dekker.
Misschien was het hier al eens voorbij gekomen, maar ik vond met name het laatste stuk wel boeiend.
Daar zal het niet alleen om gaan, maar zal wel een grote rol spelen! Pa heeft namelijk geen geld om die boot af te bouwen, laat staan om rond de wereld te reizen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jee, inderdaad, ja. Had die nog niet gezien, hoewel die waarschijnlijk al wel voorbij is gekomen.
Het gaat er dus allemaal om dat Dicky zijn kotter af kan maken om rond de wereld te reizen!
En die denkt ook nog echt dat tv-programma's straks klauwen vol geld gaan betalen voor een obstinaat wicht dat, en niet solo en niet uitsluitend zeilend rond de wereld is gereisd?
Okay, ze reist in een zeilboot rond de wereld, maar deels op de motor en ze krijgt overal ondersteuning, dus ze hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Ik denk dat er meer meespeelt. Pa heeft, denk ik, dochter idd. in zitten prenten dat een reis rondom de wereld in eigen boot toch wel heel erg leuk is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jee, inderdaad, ja. Had die nog niet gezien, hoewel die waarschijnlijk al wel voorbij is gekomen.
Het gaat er dus allemaal om dat Dicky zijn kotter af kan maken om rond de wereld te reizen!
En die denkt ook nog echt dat tv-programma's straks klauwen vol geld gaan betalen voor een obstinaat wicht dat, en niet solo en niet uitsluitend zeilend rond de wereld is gereisd?
Okay, ze reist in een zeilboot rond de wereld, maar deels op de motor en ze krijgt overal ondersteuning, dus ze hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Pa liet zijn dochter toen ze nog maar 10 was al 6 weken alleen met haar zeilbootje op vakantie gaan, vond hij blijkbaar heel normaal. Zelf naaide hij uit toen hij 14 was. Na veel te hebben gelezen krijg ik het idee dat hij zijn dochter vooral heeft ingeprent dat ze moet doen waar ze zin in heeft en zich vooral niets van anderen aan moet trekken, zelfs niet van haar bezorgde moeder!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer meespeelt. Pa heeft, denk ik, dochter idd. in zitten prenten dat een reis rondom de wereld in eigen boot toch wel heel erg leuk is.
Dochter wil het ook gaan doen, want immers, haar is ingeprent dat ze een bijzonder kind is, net als haar vader. Zij moet zich op die manier bewijzen.
Helaas is dochterlief inderdaad net zo recalcitrant als pappie. Zij heeft andere opvattingen over een zeiltocht rond de wereld. Ze is bovendien min of meer misvormd door de harde opvoeding en pa's ideeën over zelfstandigheid. Dat blijkt ook uit haar wegloopgedrag.
Zij gaat geen geld verdienen maar lekker de sponsors - en dus pa's belang- in de wielen rijden en gewoon feest vieren. Waarmee ze aantoont dat ze toch een normaal pubermeisje is en dat wonderkinderen, helaas voor eerzuchtige pappie en glunderende schrijf-oma niet maakbaar zijn.
Hier speelt zich dus eigenlijk ook een familievete af.
Tot zover deze analyse van de kouwe grond met bitter weinig verifieerbare feiten
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Pa liet zijn dochter toen ze nog maar 10 was al 6 weken alleen met haar zeilbootje op vakantie gaan, vond hij blijkbaar heel normaal. Zelf naaide hij uit toen hij 14 was. Na veel te hebben gelezen krijg ik het idee dat hij zijn dochter vooral heeft ingeprent dat ze moet doen waar ze zin in heeft en zich vooral niets van anderen aan moet trekken, zelfs niet van haar bezorgde moeder!
Nu zit pa met een gedeeltelijk afgebouwde boot, heeft geen cent te makken maar doet nog steeds waar hij zin in heeft. En dat mag door sponsoren worden betaald. En kan hij zelf geen sponsoren krijgen dan heeft hij een dochter die ze misschien wel kan krijgen. Of kon krijgen want het vinden van grote sponsoren wil nog niet echt lukken. En die hebben ze wel nodig wil pa zijn droom kunnen waar maken.
Als mensen geld willen overmaken moeten ze dat vooral doen, maar laten ze zich dan wel realiseren dat een groot deel van het geld gebruikt gaat worden voor de droom van pa! Want ik krijg steeds meer de indruk dat LD het middel is om pa zijn dromen uit te laten komen!
Helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef spuitje het volgende:
BTW: als je gek bent van zeilen is een reis rond de wereld maken natuurlijk geweldig! Dan komt een droom uit, maar moet dat echt als je nog maar 14/15 bent of kan dat ook als je zeg rond de 25 bent en zelf de reis bij elkaar hebt verdiend?
Laten we wel zijn, zo doen de meeste mensen dat toch? Onze zonen gaan dit jaar waarschijnlijk een trip maken door de VS. Om dat te kunnen doen hebben ze keihard gewerkt en gespaard. Veel overuren gedraaid en zich veel ontzegd. Kijk, en daar ben ik als moeder dan gewoon trots op! Niks geen gebedel. Gewoon helemaal zelf gedaan!
Toch wel ook met de Wereldschool he?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef spuitje het volgende:
BTW: als je gek bent van zeilen is een reis rond de wereld maken natuurlijk geweldig! Dan komt een droom uit, maar moet dat echt als je nog maar 14/15 bent of kan dat ook als je zeg rond de 25 bent en zelf de reis bij elkaar hebt verdiend?
Laten we wel zijn, zo doen de meeste mensen dat toch? Onze zonen gaan dit jaar waarschijnlijk een trip maken door de VS. Om dat te kunnen doen hebben ze keihard gewerkt en gespaard. Veel overuren gedraaid en zich veel ontzegd. Kijk, en daar ben ik als moeder dan gewoon trots op! Niks geen gebedel. Gewoon helemaal zelf gedaan!
quote:7-1-2011
Derde dag op de Stad Amsterdam, ik begin de weg en routine al een beetje te leren kennen. Het is echt ontzettend cool. Ik loop mee in de wacht van 12 tot 4 en op zich ben ik het natuurlijk wel gewend om s'nachts wakker te worden,
dus ik heb er geen problemen mee. En het is natuurlijk allemaal nog nieuw, dan is het altijd wel leuk. Zeker op zo'n schip. Het is geweldig om buiten te komen en al die zeilen boven je te zien. Vooral als s'nachts het water dat opzij word gebeukt opgloeit door het fosfor is het heel erg mooi. Soms is het net een droom. Het is voor mij sowieso de eerste keer dat ik op een dwarsgetuigd schip vaar en dan ook nog eens zo groot. Ik ben net bezig geweest met een sextant. We zijn nu onderweg naar Dominica en dan gaan we eilandhoppend weer terug naar St.Maarten. Kan ik meteen mooi uitzoeken welke eilanden leuk zijn om zelf aan te doen. Ik heb nu eigenlijk wacht dus ik ga snel weer naar boven. Tot later!
Laura
Ps en voor die mensen die op forums lopen te zeuren: fuck joe! Ik doe toch lekker wat ik wil!
Zo, haar op de tanden?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van haar site
Ps en voor die mensen die op forums lopen te zeuren: fuck joe! Ik doe toch lekker wat ik wil!
Jokkebrok, die laatste zin staat er nietquote:
Ik trapte erin. Zal aan de spelfouten gelegen hebben, denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jokkebrok, die laatste zin staat er niet
RobertoCarlos jokt wel vaker over lauratekstenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik trapte erin. Zal aan de spelfouten gelegen hebben, denk ik.
LOLquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
Het gastenboek is ook wel grappig.
Iemand bestelde haar boek omdat ze de 'ressesies' gelezen had.
Tja, we lijden allemaal onder de 'ressesie'!
Roberto is een beetje een boefje en heeft dat laatste regeltje er zelf bijgezetquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo, haar op de tanden?
Wij zeuren zoveel we willen, dus dat komt goed uit.![]()
En met dergelijke opmerkingen maakt ze wel vrienden, natuurlijk. Ook altijd leuk voor de sponsors, dat taalgebruik.
Overigens over welke Joe heeft ze het, die ze wil fucken? Misschien tijd om wat aandacht te besteden aan het vak Engels.
moi?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Roberto is een beetje een boefje en heeft dat laatste regeltje er zelf bijgezet
Volgens mij, tikken de Dekkertjes driekwart van dat gastenboek zelf vol...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog erger, een entry van gisteren!
Mensen die opvoedadviezen willen van de Dekkers!!
Het is toch heel verschrikkelijk.. Heb je diensten van 4 uur op, 8 uur af.. Gaat ze nóg tijdens haar wacht een blog zitten tikken. Lekker collegiaal hoor. Ze genoot toch zo van het werk aan boord? Hiermee spreekt ze zichzelf wel tegen.quote:
Jij zegt het, ik dacht hetquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is toch heel verschrikkelijk.. Heb je diensten van 4 uur op, 8 uur af.. Gaat ze nóg tijdens haar wacht een blog zitten tikken. Lekker collegiaal hoor. Ze genoot toch zo van het werk aan boord? Hiermee spreekt ze zichzelf wel tegen.
Nah, dat zou ik niet durven beweren, maar feit is wel dat niet ieder bericht wordt geplaatst. Daarom lijkt het ook alsof iedereen het geweldig vindt wat LD doet. Maar berichten met enige vorm van kritiek, hoe miniem ook, komen gewoon niet door de censuur. Ook berichten met kritische vragen halen het gastenboek niet. En dat is best jammer want je zou toch denken dat LD zat tijd heeft vragen te beantwoorden!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens mij, tikken de Dekkertjes driekwart van dat gastenboek zelf vol...
Ja maar LD zit niet op kritiek te wachten! Stel je voor dat ze ook maar iets zou moeten uitleggen. Sponsoren mag je wel, maar kritiek hou je maar voor je.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nah, dat zou ik niet durven beweren, maar feit is wel dat niet ieder bericht wordt geplaatst. Daarom lijkt het ook alsof iedereen het geweldig vindt wat LD doet. Maar berichten met enige vorm van kritiek, hoe miniem ook, komen gewoon niet door de censuur. Ook berichten met kritische vragen halen het gastenboek niet. En dat is best jammer want je zou toch denken dat LD zat tijd heeft vragen te beantwoorden!
Right..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:04 schreef Afketser het volgende:
Laura leest ook Fok dus ze kan daar al genoeg kritiek van jullie lezen.
http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/06.xmlquote:Zeilmeisje
Er zijn twee reizen in het jaar waarbij de Clipper bevolkt wordt door voornamelijk jonge mensen. Eén ervan is wanneer we deelnemen aan de Tall ships race, een wedstrijd tussen grote zeilschepen. Omdat hierbij het doel is jonge mensen te stimuleren te gaan zeezeilen is hooguit de vaste bemanning van een belegen soort. De andere reis is die met adelborsten van de Koninklijke Marine; de officieren in opleiding zo gezegd.
Bij de meeste reizen is de gemiddelde leeftijd rond middelbaar. Deze week zijn de meeste opvarenden bij wijze van uitzondering eens jong volwassenen. De Amerikaanse Maryland University biedt voor studenten een studiereis aan boord van ons schip aan waarbij geologie met betrekking tot het Caribisch gebied centraal staat. De oudsten van het gezelschap zijn de professor van deze universiteit en een Nederlandse, gepensioneerde man die deze reis niet wilde missen.
Verreweg de jongste aan boord is Laura. Vijftien lentes jong en al solozeilend de aardkloot bezig te ronden.maar nu even niet. Voordat ze weer met haar jachtje Guppie Sint Maarten moet gaan verlaten, is er wat tijd over om wat grootser en minder solistisch te zeilen. Omdat alle meningen over haar reis al zijn geventileerd, laten wij dat graag onberoerd en helpen haar liever met het zeemanschap en haar reguliere huiswerk. Tweede stuurman Arthur is haar mentor in het eerste, ondergetekende vraagt Laura zo nu en dan naar d of dt
Richard Slootweg
Kapitein Clipper Stad Amsterdam
A) Ik claim mijn recht op vrije meningsuiting.quote:
Die oude opa zeker heel toevallig een kennis van Pa Dekker.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
Deze 10 dagen wordt Laura toch aan haar schoolwerk gezet:
De oudsten van het gezelschap zijn de professor van deze universiteit en een Nederlandse, gepensioneerde man die deze reis niet wilde missen.
http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/06.xml
natuurlijk kan dat, maar het is zeer raadzaam om ook zonder die apparatuur je weg te kunnen vinden..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan dat niet met gps-apparatuur dan?
(en dat bedoel ik serieus en niet satirisch..)
Apparatuur kan stuk gaan, bijvoorbeeld bij een blikseminslag. Nu zal dat bij Laura niet zo snel gebeuren, want ze vaart/zeilt geloof ik enkel bij mooi weerquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan dat niet met gps-apparatuur dan?
(en dat bedoel ik serieus en niet satirisch..)
Er staat ook echt nergens dat ze nu pas met een sextant leert werken! En als je nog maar 15 bent kun je natuurlijk nog veel leren van mensen die een groot deel van het jaar varen. En wat extra hulp bij haar schoolwerk kan ze ook goed gebruiken gezien de fouten die ze vaak maakt!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heeft ze achterstand opgelopen dan? Dat ze extra begeleid moet worden in haar reguliere schoolwerk? En moet haar zeemanschap worden bijgebracht? Ga me niet vertellen dat ze eerder niet met een sextant kon werken. Dat is toch wel een vereiste als je alleen de oceaan opgaat..
Dat staat er niet nee, er staat ook niet dat ze het wel kan..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er staat ook echt nergens dat ze nu pas met een sextant leert werken! En als je nog maar 15 bent kun je natuurlijk nog veel leren van mensen die een groot deel van het jaar varen. En wat extra hulp bij haar schoolwerk kan ze ook goed gebruiken gezien de fouten die ze vaak maakt!
Ze wil nog een beetje eilandhoppen daar, voor ze in mei richting Panama Kanaal vaart. Het is inderdaad een stukje van niks, een dag of 5. Het Panama Kanaal zelf, ben je in een uurtje of 8 a 10 ook weer uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:53 schreef Alleskids het volgende:
Laura moest perse als tiener de wereld rondzeilen, ze moest perse haar school verlaten want ze moet het wereldrecord van jongste zeilster hebben..... en vervolgens gaat ze maanden op St Maarten vakantie vieren... pardon , reparaties uitvoeren na 1 klein stukje varen. Haar volgende halte is het Panamakanaal in april/mei. Het is echt geen 4 maanden zeilen van St maarten naar Panaman, dus is het gelogen dat ze op het punt stond weer te gaan zeilen, vlak voordat het aanbod van de vaarschool kwam. Waar had ze dan heen willen varen voor de op de Stad Amsterdam aanmonsterde? Welk winkelcentrum wil ze tussen nu en april/mei gaan bezoeken?
Jessica Watson deed het in 7 maanden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom moet die vakantie eigenlijk 2 jaar duren? In een jaar ben je toch ook ruimschoots de wereld rond?
Ja dat snap ik.. maar als je er min of meer een plezierreis van wilt maken, dan heb je toch ruimschoots de tijd om wat vakantie te vieren en toeristische dingen enzo te zien? Ben je sneller weer terug zodat je je school kan afmaken en ben je ook nog eens veel goedkoper uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jessica Watson deed het in 7 maanden.
Ik ben nog altijd van mening dat we met een kind te maken hebben dat nu eenmaal niet zo graag naar school wil gaan. Dus dan blijf je weg, tot je van die nare leer- en schoolplicht bent verlost. Als je iedereen dan in de luren moet leggen met een zogenaamde recordpoging, dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.. maar als je er min of meer een plezierreis van wilt maken, dan heb je toch ruimschoots de tijd om wat vakantie te vieren en toeristische dingen enzo te zien? Ben je sneller weer terug zodat je je school kan afmaken en ben je ook nog eens veel goedkoper uit.
http://www.lauradekker.nl(...)&Lit=VIEW&STARTPOS=5quote:25-12-2010
Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen, maar rijk ben ik niet.
Inderdaad. Het fotootje wat ooit op internet stond bij deze gebeurtenis, is nu op miraculeuze wijze verdwenenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
pffft.. en dan toen ze 10 was die actie omdat ze eigenlijk niet op die boot mochten wonen.. Dat moest mogen omdat een verhuizing zou betekenen dat het arme kind anders naar een andere school moest.
Het is ook maar net hoe de wind waait he? Maar wel altijd in de richting van het eigenbelang..
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Ik googlede Dick Dekker.
Behalve recente nieuwsberichten waarin zijn naam valt, vond ik twee documenten. Het eerste was een oud exemplaar van de Wijkse Courant (8 maart 2006), over een actie bij het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede. Schoolkinderen boden de burgemeester een petitie aan tegen de uitzetting van hun klasgenootje, Laura Dekker, die met haar vader op een boot in de jachthaven van Wijk bij Duurstede woonde. Dat is illegaal. De foto toont een klein blond meisje, bepakt een met bontgekleurde rugzak en omringd door leeftijdsgenoten, in gesprek met de burgervader.
Precies, en dat laatste is 9 van de 10 gevallen niet zo of zeer overtrokken. Je hoort immers alles maar van 1 kant.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
A) Ik claim mijn recht op vrije meningsuiting.
B) Wat hier over haar gezegd wordt, is wrs. dichter bij de waarheid dan wat de Dekkers zelf naar buiten brengen.
C) Dit alles is satyrisch bedoeld, en valt daarom onder de wetgeving daaromtrent.
D) Als Laura dit zou lezen, zou ze zichzelf wrs. weer gaan snijden, want zo goed kan onze puber niet tegen kritiek. Ondanks dat haar is wijsgemaakt dat ze 'anders' is dan haar leeftijdgenoten is ze een doogewoon pubermeisje. Vooropgesteld dat het automutilatieverhaal waar is, natuurlijk.
Ja van hun kant.. De Dekkers kwamen zelf met dat snijverhaal naar buiten.quote:Op zondag 9 januari 2011 06:27 schreef Afketser het volgende:
[..]
Precies, en dat laatste is 9 van de 10 gevallen niet zo of zeer overtrokken. Je hoort immers alles maar van 1 kant.
Ze valt ook niet meer onder de leerplichtwet en dat vindt ze allang bestquote:Op zondag 9 januari 2011 11:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
En toch vind ik dat er met 2 maten gemeten wordt. Als ik kijk naar deze uitzending over een meisje dat graag naar school wil, maar angstaanvallen heeft en dus noodgedwongen spijbelt. Daar springt een leerplichtambtenaar bovenop en ze wordt voor de rechter gedaagd. http://deherkansing.nps.nl/
En welke leerplichtambtenaar controleert of LD naar school gaat? Niemand dus.
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze valt ook niet meer onder de leerplichtwet en dat vindt ze allang best
Ze ging zich snijden omdat ze naar school moest, tja.. Nou is Laura op zich ook voor de rechter geweest..
Ja, dat is zo. Ze volgt inderdaad lessen aan de Wereldschool (ik meen slechts 4 vakken). Maar als ze besluit daar mee te stoppen, is er geen haan die daar naar kraait. Leerplicht geldt in eerste instantie voor het land waar je woont, en vervolgens waar je in het bevolkingsregister staat geregistreerd. Laura woont niet meer in Nederland, en staat ook niet meer geregistreerd in het bevolkingsregister van een gemeente in Nederland. Of ze zich inmiddels ergens anders heeft laten registreren, is onbekend. Als dat het geval is, valt ze onder de leerplichtwet van dat land.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?
Maar inderdaad, dit kleine verwende nest gaat hele rare dingen doen als dingen niet gaan zoals zij ze in haar blonde hoofdje heeft. Zelfverminking, dreigen met zelfmoord, weglopen en dan nog noemt oma haar een stabiel kind dat niet weg loopt voor haar verantwoordelijkheden maar problemen met open vizier tegemoet treedt en ze oplost!
Ik begrijp die berichten in haar gastenboek ook niet, mensen dwepen echt met haar! Als je eens gaat googlen en op andere forums gaat kijken (vooral die van zeezeilers) kun je toch echt lezen dat veel van deze mensen het maar niets vinden en vooral het geschooi van pa ten sterkste afkeuren! En het zijn niet alleen Nederlanders die er zo over denken!
Dat is iets waar ik wel vaker aan gedacht heb: Hoe denken andere zeilers over haar?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?
Maar inderdaad, dit kleine verwende nest gaat hele rare dingen doen als dingen niet gaan zoals zij ze in haar blonde hoofdje heeft. Zelfverminking, dreigen met zelfmoord, weglopen en dan nog noemt oma haar een stabiel kind dat niet weg loopt voor haar verantwoordelijkheden maar problemen met open vizier tegemoet treedt en ze oplost!
Ik begrijp die berichten in haar gastenboek ook niet, mensen dwepen echt met haar! Als je eens gaat googlen en op andere forums gaat kijken (vooral die van zeezeilers) kun je toch echt lezen dat veel van deze mensen het maar niets vinden en vooral het geschooi van pa ten sterkste afkeuren! En het zijn niet alleen Nederlanders die er zo over denken!
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:04 schreef Afketser het volgende:
Laura leest ook Fok dus ze kan daar al genoeg kritiek van jullie lezen.
Dat je niet meer leerplichtig bent als je je uitgeschreven hebt, wist ik niet. Dan is het wel gelijk idd.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En voordat ze wegging had ze ook gedonder met de leerplichtambtenaar iig. en dat er geen duidelijke afspraken waren met de wereldschool is wel een punt waar de rechter het over gehad heeft.
In die zin worden worden dat ene meisje en Laura wel gelijk behandeld hoor..
Nou, zo is het niet helemaal.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat je niet meer leerplichtig bent als je je uitgeschreven hebt, wist ik niet. Dan is het wel gelijk idd.
Laura belde. Ze belooft je eeuwige trouw als je kunt wachten tot ze terug is.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.
En je mag haar intiem in jouw 40-jarige armen houdenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.
quote:I spend the rest of my time here on board with schoolwork and some other small choirs
Natuurlijk wel op voorwaarde dat je wekelijks iets liefs in haar gastenboek schrijft en maandelijks een fikse donatie doet!quote:Op zondag 9 januari 2011 20:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En je mag haar intiem in jouw 40-jarige armen houden
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden! Een wereldreis is niet niks en de kosten lopen altijd uit.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel op voorwaarde dat je wekelijks iets liefs in haar gastenboek schrijft en maandelijks een fikse donatie doet!
Waarom?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:36 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden!
Des te meer reden om een reis die anderen in 7 a 8 maanden maken, niet te rekken naar 2 jaar!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:36 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden! Een wereldreis is niet niks en de kosten lopen altijd uit.
Alleen qua sponsoring.. Dat is niet helemaal hetzelfde als een gift. Dat snapt ze niet helemaal..quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-Sea-Shepherd.dhtmlquote:AMSTERDAM - Een wet die het mogelijk maakt om de milieuorganisatie Sea Shepherd aan te pakken moet nog voor het zomerreces worden ingediend. Dat laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu dinsdag weten. De wet moet het mogelijk maken om de Nederlandse nationaliteit van een zeeschip in te trekken.
...
Aanleiding voor de oproep was een actie waarbij de organisatie zondag een walvisvaarder had bestookt met een rookbom en twee flitsgranaten, die een luide knal geven.Sea Shepherd vaart onder Nederlandse vlag. Daarom spreekt Japan de Nederlandse autoriteiten aan op de acties van de organisatie...
'Dat geldt dus ook voor een organisatie als Sea Shepherd.' Naar aanleiding van eerdere incidenten heeft het ministerie de organisatie vorige week nog op de noodzaak van het naleven van regelgeving gewezen. In december heeft de Nederlandse regering de acties veroordeeld in een verklaring die ook door Australië, Nieuw Zeeland en de Verenigde Staten was ondertekend.
http://www.lauradekker.nl/quote:Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Dat gastenboek is toch gewoon een parodie? Henk en Ingridquote:henk en ingrid
08-01-2011
Hoi Laura, wat zijn we trots op je. Je bent het boegbeeld voor de Nederlandse jeugd. En het voorbeeld voor het nieuwe klimaat in Nederland. gewoon doen wat je wilt als je maar een doel hebt. Genieten van je leven op aarde en al die luizige ambtenaren lekker achter je laten. Als wij jou waren kwamen we nooit meer terug. Je wordt toch wel betaald voor je baan aan boord? En denk aan je rust. het moet niet op werken gaan lijken hoor, daar ben je veel te jongs voor. Veel plezier.
Inderdaad. Ze moet zich er wel voor laten betalen, maar het moet niet op werken lijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat gastenboek is toch gewoon een parodie? Henk en Ingrid
Henk en Ingrid!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ergens vind ik het nog sneu ook, dat kind wordt gewoon in de maling genomen! Maar zit ook stiekem te grinniken..............quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
bronquote:Omdat alle meningen over haar reis al zijn geventileerd, laten wij dat graag onberoerd en helpen haar liever met het zee’man’schap en haar reguliere huiswerk. Tweede stuurman Arthur is haar mentor in het eerste, ondergetekende vraagt Laura zo nu en dan naar ‘d’ of ‘dt’……
bronquote:henk en ingrid10-01-2011Hoi Laura, Fantastisch wat je doet hoor! je moet maar durven. Nu weer op de Amsterdam mee, iedereen spreekt daar een andere taal! Wij vinden het zo moedig van je. Geef je ook lezingen aan boord over jouw belevenissen? Ik denk dat ze daar heel veel van kunnen leren, hoe je als meisje vechtend tegen de bureaucratie toch je dromen kan waar maken. Al dat gedoe van psychologen en contacten met kinderen. belachelijk. Jij bewijst dat het helemaal niet nodig is. Gewoon gelijk mee met gelijkwaardigen aan boord. Knap hoor!
Ik had bij het lezen van dat stukje meer het idee dat de kapitein en de tweede stuurman zich vooral een beetje over haar hebben ontfermd, op een soort van "vaderlijke" wijze.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef spuitje het volgende:
Maar vonden jullie deze zin in het clipperjournaal van de Stad Amsterdam echt positief dan? Als ze het echt heel geweldig zouden vinden haar aan boord te hebben zouden ze dat toch hebben vermeld lijkt me?
[..]
bron
Fijn dat ze haar helpen natuurlijk, maar echt enthousiast klinkt het allemaal niet vind ik.
Hoezo spreekt iedereen een andere taal? Spreekt Laura Nederlands aan boord, dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:17 schreef spuitje het volgende:
En nog een bericht van Henk en Ingrid
[..]
bron
Je kent ons en weet wat iedereen doet?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:35 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Wat een hoop zielige mensen hier die alleen maar dat meisje afzeiken enkel en alleen maar omdat ze zelf het lef niet hebben om hun eigen leven in de hand te nemen.
Jullie lopen maar lekker aan het handje mee en vooral niet zelf nadenken want dat kunnen jullie absoluut niet.
Och, 't is het eigenlijk niet waard om op te reageren, maar ik vraag me nog steeds af of zo iemand het normaal vindt dat een willekeurig kind, want dat is Laura, zomaar het recht moet hebben om 2 jaar vrij van school te krijgen. Wat als mijn 16-jarige ineens besluit dat hij twee jaar lang lekker door Amerika wil gaan reizen, om daarna zijn school af te maken? Hij zoekt hier dan sponsors voor enz.... Moeten we dat dan maar toejuichen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je kent ons en weet wat iedereen doet?
Is iemand op dat gastenboek die haar in de zeik neemt volgens mij. Want als je leest op de site van de Stad Amsterdam kun je lezen dat de voertaal aan boord engels is en ik mag aannemen dat ze na een paar jaar middelbare school ze zich met die taal inmiddels wel redelijk kan redden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo spreekt iedereen een andere taal? Spreekt Laura Nederlands aan boord, dan?
Volgens mij spreekt iedereen wel redelijk Engels.
Ja, want dan is jou kind ineens een heel byzonder kind! Moet je er wel even een etiketje aanhangen natuurlijk. Iets van " jongste Nederlander die alleen van de oostkust naar de westkust van de U.S.A. reist".quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, 't is het eigenlijk niet waard om op te reageren, maar ik vraag me nog steeds af of zo iemand het normaal vindt dat een willekeurig kind, want dat is Laura, zomaar het recht moet hebben om 2 jaar vrij van school te krijgen. Wat als mijn 16-jarige ineens besluit dat hij twee jaar lang lekker door Amerika wil gaan reizen, om daarna zijn school af te maken? Hij zoekt hier dan sponsors voor enz.... Moeten we dat dan maar toejuichen?
Wie zegt dat? Ze komt straks in het Guinness Book of Records als de eerste ter wereld die gesponsord spijbelt, en dat 2 jaar volhoudt..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, want dan is jou kind ineens een heel byzonder kind! Moet je er wel even een etiketje aanhangen natuurlijk. Iets van " jongste Nederlander die alleen van de oostkust naar de westkust van de U.S.A. reist".
Nee, gekheid natuurlijk. Wat Laura nu doet is inderdaad gewoon vakantie vieren op kosten van goedgelovige derden. Er valt allang geen record meer te halen. Het was leuk geprobeerd, maar het is mislukt. Dus gewoon naar huis komen en opleiding afmaken, klaar.
Ik hoef mijn handje in ieder geval niet op te houden. En al helemaal niet onder valse voorwendsels.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:35 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Wat een hoop zielige mensen hier die alleen maar dat meisje afzeiken enkel en alleen maar omdat ze zelf het lef niet hebben om hun eigen leven in de hand te nemen.
Jullie lopen maar lekker aan het handje mee en vooral niet zelf nadenken want dat kunnen jullie absoluut niet.
Laura een moordenares noemen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die VOC-mentaliteit
Wat een supermeid. Ik houd van Laura.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereenigde_Oostindische_Compagniequote:Al kort na haar oprichting ging de VOC echter ook geweld gebruiken als onderdeel van haar handelspolitiek. Zo werd agressief opgetreden tegen de bevolking van de Molukken om de gunstige handelsvoorwaarden te af te dwingen; op Java werd bewust een conflict geëscaleerd om Batavia te kunnen stichten.[bron] Zo werd de VOC al snel, naast een handelsonderneming, ook een politieke en militaire speler in Azië.[19]
Ik gun iedereen een uitje. Maar noem het dan ook zo en noem het geen recordpoging. En ga niet zoals haar vader deed tegen de pers zitten liegen in de hoop geld los te krijgen! En daarin zit voor mij het verschil.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Gek genoeg gun ik Laura haar huidige uitje wel enorm. Een superervaring voor haar en het lijkt me ook wel prettig voor haar dat ze even begeleid wordt.
Jij bent eng jongen, HEEL ENG!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die VOC-mentaliteit
Wat een supermeid. Ik houd van Laura. Jammer dat ik niet langs de route woon, als ze voorbij mijn huis zou zeilen zou ik haar uitnodigen om te eten bij mij.
Laat die pessimisten maar lekker klagen. Het was vanaf het begin al bekend dat Laura niet ging voor een snelheidsrecord, dan had ze op haar 16e verjaardag kunnen vertrekken en in 80 dagen terug keren. Ik vind Laura een leuk meisje en het interesseert me niets wat anderen daar van vinden.
Hoe zou jij Babewatcher in een woord willen noemen?quote:
Verliefd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe zou jij Babewatcher in een woord willen noemen?
Eng?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Het is geweldig om dat op haar leeftijd te kunnen doen.. Maar het onechte gedoe eromheen.. het gezeur om onder regels uit te komen die voor iedereen gelden.. de pretenties.. Asjeblieft zeg..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Gek genoeg gun ik Laura haar huidige uitje wel enorm. Een superervaring voor haar en het lijkt me ook wel prettig voor haar dat ze even begeleid wordt.
En wat als een ander kind nu komt met het idee om van zijn 15 tot zijn 17 Australië of Amerika te doorkruisen, in zijn eentje, op eigen kosten. Puur voor de ervaring?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Als die kinderen het bekostigd krijgen en leren via de wereldschool.. Tja, dan moeten ze het zelf weten he?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als een ander kind nu komt met het idee om van zijn 15 tot zijn 17 Australië of Amerika te doorkruisen, in zijn eentje, op eigen kosten. Puur voor de ervaring?
Mag die dat dan ook?
Of een ander kind dat 2 jaar lang duikervaring op wil doen op diverse plaatsen in de wereld?
Er zijn zoveel kinderen die zoiets wel willen, maar dat niet mogen, vanwege de leerplicht. Waarom Laura wel?
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als die kinderen het bekostigd krijgen en leren via de wereldschool.. Tja, dan moeten ze het zelf weten he?
Verliefd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die recordpoging diende iig. om de financiering rond te krijgen. En om er en passant nog flink aan te verdienen en om uit te halen naar instanties die allemaal gemeen tegen haar gedaan zouden hebben omdat ze haar in de verwezenlijking van haar droom zouden frurstreren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.
Nou ja, het is een idee.. Het verhaal van hoe een zwendelende vader de zaak wilde flessen en hoe een dochter net zo eigenzinnig was hij en een eigen plan trok en daarmee de zaak de mist in liet gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Afketser het volgende:
Des te meer weerstand des te meer ze te schrijven hebben des te beter hun boeken verkopen des te rijker ze worden en uit eindelijk zijn ze de lachende derde en leven ze nog lang en gelukkig. En ik kan zeggen dat ik altijd achter ze heb gestaan
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Meestal klimmen we voor en na het varen en dan vooral om de zeilen te ontfurlen zoals dat hier genoemd wordt.
Maar misschien was het toch gewoon zoals de kapitein het in zijn logboek wegschreef:quote:Gisteren had de red-watch (mijn wacht) vrij en we hebben de middag gevuld met het bezoeken van het eiland, Montserat, waar we gisteren lagen.
En dat was niet zonder reden, want er was ander hooggeplaatst bezoek aan boord, waar de studenten (en ook Laura) even plaats voor moesten maken:quote:Onze studenten bezochten vandaag het observatorium van de vulkaan.
http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/10.xmlquote:De gouverneur en zijn vrouw, gevolgd door nog wat hoogwaardigheidsbekleders van het eiland, genoten bij ons aan boord van het diner waarbij zelfs de plaatselijke pers aanwezig was.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Dan moet ik even bedenken welke eilanden ik nog wil zien en wanneer ik weer verder ga.
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.
Dat is zeker een heel mooie ervaring, de Stad Amsterdam is een prachtig schip!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.
Ik denk alleen dat ze het iets anders beleefd dan jij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.
Tja, en daar zit je dus mis. Want voor de kerst zaten ze dus zonder geld ondanks een donatie van ¤ 25.000,-- En ging pa dus met een tranentrekkend verhaal naar de pers. Gelukkig geloofden veel mensen hem en nu kan zijn schatje weer verder varen en misschien kan hij haar binnenkort ook wel bezoeken! En als mensen maar gul blijven geven kan ook pa zijn droom waarmaken: zijn boot afbouwen en er mee rond de wereld varen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Afketser het volgende:
Des te meer weerstand des te meer ze te schrijven hebben des te beter hun boeken verkopen des te rijker ze worden en uit eindelijk zijn ze de lachende derde en leven ze nog lang en gelukkig. En ik kan zeggen dat ik altijd achter ze heb gestaan
Dat zou ik ook iedereen gunnen, maar het is helaas niet voor iedereen weggelegd. Een dag voor de de vakanties beginnen lopen er leerplichtambtenaren rond op vliegvelden, op zoek naar leerplichtige kinderen die een dag te vroeg op vakantie gaan. De ouders krijgen een boete. En terecht want ze ontduiken de regels.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is inderdaad een geweldig schip en die serie was echt heel mooi!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is zeker een heel mooie ervaring, de Stad Amsterdam is een prachtig schip!Wie het programma "Beagle, in het kielzog van Darwin" heeft gevolgd, weet welk schip het is:
http://beagle.vpro.nl/#/widget/afleveringen/
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, en daar zit je dus mis. Want voor de kerst zaten ze dus zonder geld ondanks een donatie van ¤ 25.000,-- En ging pa dus met een tranentrekkend verhaal naar de pers. Gelukkig geloofden veel mensen hem en nu kan zijn schatje weer verder varen en misschien kan hij haar binnenkort ook wel bezoeken! En als mensen maar gul blijven geven kan ook pa zijn droom waarmaken: zijn boot afbouwen en er mee rond de wereld varen!
Nogmaals: ergens doe ik iets fout! Ik ben zo'n dombo die zelf alles bij elkaar moet verdienen!
Dat is in ieder geval zonder valse voorstelling van zaken gebeurd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet.
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.
Dat heeft men gedaan, en kijk eens hoeveel mensen daarvan over de zeik gingen op Fokquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.
Was het maar waar, dan kon ik zelf die klote-belastingaangifte invullen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.
Meld je aan als vrijwilliger om haar de wijze les te leren!
Daar heeft ze geen last van, want ze krijgt haar solo-toch rond de wereld, dus daar gaat het niet omquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft men gedaan, en kijk eens hoeveel mensen daarvan over de zeik gingen op Fok
Voor je onderhoud??quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.
Of je reageert inhoudelijk, natuurlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.
Had ik in dit topic al gepost dat ik het onbegrijpelijk vind dat uitgerekend dit meisje, met discutabel talent en motivatie, naar voren wordt geschoven als boegbeeld voor gepassioneerd handelen en non-conformisme? Vast wel. Bij deze nogmaals.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:13 schreef Ringo het volgende:
De droogstoppels hebben zich weer gegroepeerd, zie ik.
En dat heeft BW al tevergeefs geprobeerdquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, die wil haar wat andere lesjes leren, volgens mij.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat heeft BW al tevergeefs geprobeerd
Kijk! Dat is tenminste de goede VOC-mentaliteit!quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:55 schreef Afketser het volgende:
[..]
Wat dat dan ook moge zijn. Sponsoring is sponsoring.
Daar is ie al veel te laat mee.. Dit heeft ze bij haar vriendje waar ze in de weekenden sliep al geleerd... En een vervolgcursus onderweg, wrs.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die wil haar wat andere lesjes leren, volgens mij.
Ja, heel wat inboorlingen hebben indertijd de kolonisten ook in hun onderhoud voorzien. De ultieme sponsoring!quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk! Dat is tenminste de goede VOC-mentaliteit!
bronquote:15-1-2011
Ik ben weer terug op st maarten en ga me weer concentreren op mijn grote avontuur in mijn mini avonturen. Ik heb nog niet helemaal besloten waneer ik weg ga en waarheen maar ik denk binnen een week en dan richting ile des saintes en dominica. Dat wil ik erg graag nog een keer van dichterbij bekijken. Voor dat ik ga varen moet ik nog een keertje Guppy schoonmaken van onder want er zit al aardig wat aangroei op de onderkant en dan is Guppy niet meer zo snel. Het was echt geweldig Guppy weer terug te zien. Ik vond het best wel eng om haar 10 dagen achter te laten. Maar ze lag er nog keurig bij aslof ik maar 10 minuten weggeweest was. Het is fijn weer op guppy te zijn maar ik vond het varen op de stad Amsterdam toch ook wel heel erg gaaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |