abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90808757
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Afketser het volgende:

[..]

Maar met sponsoring is toch niks mis? Dat wordt wereldwijd gedaan zelfs in de formule 1.
Met sponsoring is helemaal niets mis. Er is pas iets mis, als je daar geen tegenprestatie voor wilt leveren. Zoals Laura dat steeds heeft geweigerd, en waardoor de sponsors dan ook zijn afgehaakt. Vervolgens gaan lopen bedelen bij particulieren omdat je zo zielig zou zijn en tegelijkertijd verhalen met foto's op je blog plaatsen van alle feestjes die je afloopt, is nogal ongepast.

Meteen na Kerst roepen dat je weer poen genoeg hebt voor het komende half jaar, maar weigeren te vertellen hoeveel de bedelactie heeft opgeleverd, is niet alleen achterbaks en doortrapt, maar getuigt ook van geen enkel respect naar al die goede mensen die zich hun geld uit de zak hebben laten kloppen.

quote:
Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.html
pi_90808850
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja, dat kwam denk ik omdat die zeiltocht zo in haar gedachten zat.....
Ik denk zomaar, dat het precies andersom is :D
pi_90815241
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja, dat kwam denk ik omdat die zeiltocht zo in haar gedachten zat.....
Dat kwam anders niet tot uiting in de voorbereiding..
  maandag 3 januari 2011 @ 23:36:32 #79
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90819899
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Afketser het volgende:

[..]

Maar met sponsoring is toch niks mis? Dat wordt wereldwijd gedaan zelfs in de formule 1.
Maar dan geeft men iets terug voor die sponsoring. En wat geeft Laura terug?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_90822083
Aan alle kanten kleven er toch wel financiële voordelen aan om je minderjarige puber uit te laten schrijven als inwoner van Nederland en op een bootje de wereld rond te sturen, hoe langer hoe beter! :D Sponsors, bedelacties, stichtingen met subsidies, maar ook de kinderbijslag tikken lekker aan zo ;)

quote:
Uw kind gaat buiten Nederland wonen

Gaat uw kind in een ander land wonen, bijvoorbeeld om onderwijs te volgen? Dan krijgt u nog kinderbijslag als uw kind in een land gaat wonen waarmee Nederland een 'handhavingsverdrag' heeft gesloten. In dit verdrag staan afspraken over de controle op uitkerin­gen, zoals de kinderbijslag.

De landen die lid zijn van de Europese Unie (EU) voldoen aan deze voorwaarde. Maar ook een aantal andere landen, bijvoorbeeld Turkije en Marokko.

Uw kinderbijslag buiten Nederland

Tweemaal kinderbijslag

Voor een kind dat niet bij u thuis woont, kunt u in sommige gevallen tweemaal kinderbijslag krijgen. Hoeveel u krijgt, hangt af van de kosten die u heeft voor het onderhoud van uw kind. Wij kijken ook naar wat uw kind bijverdient.

Als u of de andere ouder regelmatig bij uw kind verblijft, kan dit gevolgen hebben voor uw kinderbijslag. U krijgt tweemaal kinderbijslag als u niet meer dan 45 dagen per kwartaal bij uw kind verblijft. Als de ouders (of één van de ouders) meer dan 45 dagen per kwartaal bij het kind verblijven, beschouwen wij uw kind als thuiswonend. U krijgt dan eenmaal kinderbijslag.

Brengt u of de andere ouder een paar keer in een kwartaal een kort bezoek aan uw kind (bijvoorbeeld 2 of 3 weken), dan tellen wij de bezoekperioden bij elkaar op. Dit doen we ook als u de ene keer op bezoek gaat en de andere ouder de volgende keer.

Gaat u bij uw kind op bezoek in het ene kwartaal en loopt uw bezoek door in het volgende kwartaal? Ook dan mag uw bezoek niet langer duren dan 45 dagen.

Voorbeeld: uw bezoek aan uw kind begint op 21 juni en eindigt op 9 augustus. Totaal is dat 50 dagen. In het 2e kwartaal zijn het 10 dagen en in het 3e kwartaal 40 dagen. Over het 3e kwartaal krijgt u eenmaal kinderbijslag.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)land_wonen/index.jsp

Het Nederlandse deel van Sint Maarten is sinds 10 oktober 2010 een apart land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.

Ook dat, zou dus het extreem lange verblijf van Laura op Sint Maarten kunnen verklaren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Banjerkanjer op 04-01-2011 00:54:56 ]
pi_90824641
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar dan geeft men iets terug voor die sponsoring. En wat geeft Laura terug?
Als particuliere sponsor zijnde hoef je ook niks terug. Dat is wat anders als bedrijven elkaar sponsoren. Maar wellicht geeft Laura haar uit dat uit gaat komen aan de sponsors kado.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:36:58 #82
3542 Gia
User under construction
pi_90824998
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
Aan alle kanten kleven er toch wel financiële voordelen aan om je minderjarige puber uit te laten schrijven als inwoner van Nederland en op een bootje de wereld rond te sturen, hoe langer hoe beter! :D Sponsors, bedelacties, stichtingen met subsidies, maar ook de kinderbijslag tikken lekker aan zo ;)

[..]

http://www.svb.nl/int/nl/(...)land_wonen/index.jsp

Het Nederlandse deel van Sint Maarten is sinds 10 oktober 2010 een apart land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.

Ook dat, zou dus het extreem lange verblijf van Laura op Sint Maarten kunnen verklaren.
Aan de andere kant geeft ze wel 2 jaar opbouw AOW op. Dat is toch 4 procent.

Stel dat ze straks 900 per jaar zou krijgen bij 100 % AOW, weet zo de bedragen niet.
Dan scheelt dat haar op jaarbasis toch zo'n 432 euro.
Wordt ze 80, dan is dat 432 x (80 - 67) = 5616

Daar kan dat beetje extra kinderbijslag nu niet tegenop.

Behalve dat het dan Laura treft, terwijl nu Dickie profiteert.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:26:08 #83
124676 RobertoCarlos
pi_90827715
Nou ja, ze heeft gewoon heel veel onwijs vet coole vrienden op St Maarten. En dat... is onbetaalbaar :s)

En ach, als ze eenmaal terug is in NL, begint ze even een zeilschool en loopt ze binnen! :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 10:29:15 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90827779
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Meteen na Kerst roepen dat je weer poen genoeg hebt voor het komende half jaar, maar weigeren te vertellen hoeveel de bedelactie heeft opgeleverd, is niet alleen achterbaks en doortrapt, maar getuigt ook van geen enkel respect naar al die goede mensen die zich hun geld uit de zak hebben laten kloppen.
Is het misschien in je opgekomen dat de geldschieters wél zijn ingelicht? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90827825
Ik weet niet zeker of het kinderbijslagverhaal opgaat. Ze moet dan wonen in een land waar het handhavingsverdrag van toepassing is.
Nu is ze wel in het buitenland, maar ze heeft geen vaste woon - of verblijfplaats. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze zich even laat inschrijven als bewoner, maar dan moet ze ook een adres hebben, lijkt me.
pi_90828229
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet niet zeker of het kinderbijslagverhaal opgaat. Ze moet dan wonen in een land waar het handhavingsverdrag van toepassing is.
Nu is ze wel in het buitenland, maar ze heeft geen vaste woon - of verblijfplaats. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze zich even laat inschrijven als bewoner, maar dan moet ze ook een adres hebben, lijkt me.
Misschien bij 1 van die vele vrienden?
pi_90828370
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:44 schreef spuitje het volgende:

[..]

Misschien bij 1 van die vele vrienden?
Dan woont ze samen. Of ze woont in.
Ik weet niet of dat gevolgen heeft voor de kinderbijslag?

[ Bericht 3% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 04-01-2011 11:01:51 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:59:29 #88
124676 RobertoCarlos
pi_90830696
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is niet interessant. Ze gebruiken de media om geld in te zamelen. Dan hebben mensen die daar naar moeten kijken ook recht om te weten hoeveel ze heeft binnen gehaald, al is het alleen al om te bepalen of je alsnog wilt geven.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:02:42 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90830808
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is niet interessant. Ze gebruiken de media om geld in te zamelen. Dan hebben mensen die daar naar moeten kijken ook recht om te weten hoeveel ze heeft binnen gehaald, al is het alleen al om te bepalen of je alsnog wilt geven.
Ja, dat vind jij.
pi_90830850
Groeten uit prachtig maaiveld , waar men de dagen aftelt, voor hen die naar boven zijn gegaan!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:18:26 #91
124676 RobertoCarlos
pi_90831317
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, dat vind jij.
En dat is nou een typische Laura Dekker mentaliteit! w/ :Y Veel vragen en zeuren en niets teruggeven! *O*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:19:21 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90831336
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En dat is nou een typische Laura Dekker mentaliteit! w/ :Y Veel vragen en zeuren en niets teruggeven! *O*
Ach gut. Hoeveel heb je aan haar overgemaakt?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:20:28 #93
124676 RobertoCarlos
pi_90831370
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:03 schreef IHVK het volgende:
Groeten uit prachtig maaiveld , waar men de dagen aftelt, voor hen die naar boven zijn gegaan!
Toen ik mijn kritische opmerkingen over Laura maakte dacht ik idd al: "Er zal vast wel iemand mijn hoofd boven het maaiveld afhakken" En dat klopt dus helaas :N Maar ja, van die verzuurde mensen moet ik me maar niets van aantrekken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:21:33 #94
124676 RobertoCarlos
pi_90831413
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach gut. Hoeveel heb je aan haar overgemaakt?
Ga eens wat doen met je leven! Neem een voorbeeld aan Laura! Ga met vriendjes spelen of ga je boot opruimen of zo!
pi_90832735
quote:

[..]

Welke geldschieters bedoel je eigenlijk?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:19:12 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90833234
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Welke geldschieters bedoel je eigenlijk?
Weet ik veel.
pi_90833401
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 07:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Aan de andere kant geeft ze wel 2 jaar opbouw AOW op. Dat is toch 4 procent.

Stel dat ze straks 900 per jaar zou krijgen bij 100 % AOW, weet zo de bedragen niet.
Dan scheelt dat haar op jaarbasis toch zo'n 432 euro.
Wordt ze 80, dan is dat 432 x (80 - 67) = 5616

Daar kan dat beetje extra kinderbijslag nu niet tegenop.

Behalve dat het dan Laura treft, terwijl nu Dickie profiteert.
Sinds wanneer bouwen leerplichtige kinderen AOW op? :D De opbouw van de AOW begint pas wanneer je aan het werk gaat.
quote:

[..]

Nee, die zijn niet ingelicht. Of denk je dat Pa Dekker naar alle minimaal tientjes storters een briefje heeft geschreven met daarin de opbrengst van de bedelactie? :D
pi_90833506
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Sint Maarten is een zelfstandig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Het gaat dus zeker op, wanneer ze daar staat ingeschreven. Bij een verblijf langer dan 3 maanden, is dat zelfs verplicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Banjerkanjer op 04-01-2011 13:37:07 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:34:27 #99
124676 RobertoCarlos
pi_90833791
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Weet ik veel.
En toen kwam de aap uit de mouw ^O^
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:36:50 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90833898
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En toen kwam de aap uit de mouw ^O^
Wat interesseert mij dat kind nou weer? Dat ze het fijn mag hebben en een dikke middelvinger uitsteekt naar de sukkels die nog steeds op haar zitten te kankeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')