http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/06.xmlquote:Zeilmeisje
Er zijn twee reizen in het jaar waarbij de Clipper bevolkt wordt door voornamelijk jonge mensen. Eén ervan is wanneer we deelnemen aan de Tall ships race, een wedstrijd tussen grote zeilschepen. Omdat hierbij het doel is jonge mensen te stimuleren te gaan zeezeilen is hooguit de vaste bemanning van een belegen soort. De andere reis is die met adelborsten van de Koninklijke Marine; de officieren in opleiding zo gezegd.
Bij de meeste reizen is de gemiddelde leeftijd rond middelbaar. Deze week zijn de meeste opvarenden bij wijze van uitzondering eens jong volwassenen. De Amerikaanse Maryland University biedt voor studenten een studiereis aan boord van ons schip aan waarbij geologie met betrekking tot het Caribisch gebied centraal staat. De oudsten van het gezelschap zijn de professor van deze universiteit en een Nederlandse, gepensioneerde man die deze reis niet wilde missen.
Verreweg de jongste aan boord is Laura. Vijftien lentes jong en al solozeilend de aardkloot bezig te ronden.maar nu even niet. Voordat ze weer met haar jachtje Guppie Sint Maarten moet gaan verlaten, is er wat tijd over om wat grootser en minder solistisch te zeilen. Omdat alle meningen over haar reis al zijn geventileerd, laten wij dat graag onberoerd en helpen haar liever met het zeemanschap en haar reguliere huiswerk. Tweede stuurman Arthur is haar mentor in het eerste, ondergetekende vraagt Laura zo nu en dan naar d of dt
Richard Slootweg
Kapitein Clipper Stad Amsterdam
A) Ik claim mijn recht op vrije meningsuiting.quote:
Die oude opa zeker heel toevallig een kennis van Pa Dekker.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
Deze 10 dagen wordt Laura toch aan haar schoolwerk gezet:
De oudsten van het gezelschap zijn de professor van deze universiteit en een Nederlandse, gepensioneerde man die deze reis niet wilde missen.
http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/06.xml
natuurlijk kan dat, maar het is zeer raadzaam om ook zonder die apparatuur je weg te kunnen vinden..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan dat niet met gps-apparatuur dan?
(en dat bedoel ik serieus en niet satirisch..)
Apparatuur kan stuk gaan, bijvoorbeeld bij een blikseminslag. Nu zal dat bij Laura niet zo snel gebeuren, want ze vaart/zeilt geloof ik enkel bij mooi weerquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan dat niet met gps-apparatuur dan?
(en dat bedoel ik serieus en niet satirisch..)
Er staat ook echt nergens dat ze nu pas met een sextant leert werken! En als je nog maar 15 bent kun je natuurlijk nog veel leren van mensen die een groot deel van het jaar varen. En wat extra hulp bij haar schoolwerk kan ze ook goed gebruiken gezien de fouten die ze vaak maakt!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heeft ze achterstand opgelopen dan? Dat ze extra begeleid moet worden in haar reguliere schoolwerk? En moet haar zeemanschap worden bijgebracht? Ga me niet vertellen dat ze eerder niet met een sextant kon werken. Dat is toch wel een vereiste als je alleen de oceaan opgaat..
Dat staat er niet nee, er staat ook niet dat ze het wel kan..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er staat ook echt nergens dat ze nu pas met een sextant leert werken! En als je nog maar 15 bent kun je natuurlijk nog veel leren van mensen die een groot deel van het jaar varen. En wat extra hulp bij haar schoolwerk kan ze ook goed gebruiken gezien de fouten die ze vaak maakt!
Ze wil nog een beetje eilandhoppen daar, voor ze in mei richting Panama Kanaal vaart. Het is inderdaad een stukje van niks, een dag of 5. Het Panama Kanaal zelf, ben je in een uurtje of 8 a 10 ook weer uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:53 schreef Alleskids het volgende:
Laura moest perse als tiener de wereld rondzeilen, ze moest perse haar school verlaten want ze moet het wereldrecord van jongste zeilster hebben..... en vervolgens gaat ze maanden op St Maarten vakantie vieren... pardon , reparaties uitvoeren na 1 klein stukje varen. Haar volgende halte is het Panamakanaal in april/mei. Het is echt geen 4 maanden zeilen van St maarten naar Panaman, dus is het gelogen dat ze op het punt stond weer te gaan zeilen, vlak voordat het aanbod van de vaarschool kwam. Waar had ze dan heen willen varen voor de op de Stad Amsterdam aanmonsterde? Welk winkelcentrum wil ze tussen nu en april/mei gaan bezoeken?
Jessica Watson deed het in 7 maanden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom moet die vakantie eigenlijk 2 jaar duren? In een jaar ben je toch ook ruimschoots de wereld rond?
Ja dat snap ik.. maar als je er min of meer een plezierreis van wilt maken, dan heb je toch ruimschoots de tijd om wat vakantie te vieren en toeristische dingen enzo te zien? Ben je sneller weer terug zodat je je school kan afmaken en ben je ook nog eens veel goedkoper uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jessica Watson deed het in 7 maanden.
Ik ben nog altijd van mening dat we met een kind te maken hebben dat nu eenmaal niet zo graag naar school wil gaan. Dus dan blijf je weg, tot je van die nare leer- en schoolplicht bent verlost. Als je iedereen dan in de luren moet leggen met een zogenaamde recordpoging, dan is dat maar zo.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.. maar als je er min of meer een plezierreis van wilt maken, dan heb je toch ruimschoots de tijd om wat vakantie te vieren en toeristische dingen enzo te zien? Ben je sneller weer terug zodat je je school kan afmaken en ben je ook nog eens veel goedkoper uit.
http://www.lauradekker.nl(...)&Lit=VIEW&STARTPOS=5quote:25-12-2010
Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen, maar rijk ben ik niet.
Inderdaad. Het fotootje wat ooit op internet stond bij deze gebeurtenis, is nu op miraculeuze wijze verdwenenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
pffft.. en dan toen ze 10 was die actie omdat ze eigenlijk niet op die boot mochten wonen.. Dat moest mogen omdat een verhuizing zou betekenen dat het arme kind anders naar een andere school moest.
Het is ook maar net hoe de wind waait he? Maar wel altijd in de richting van het eigenbelang..
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Ik googlede Dick Dekker.
Behalve recente nieuwsberichten waarin zijn naam valt, vond ik twee documenten. Het eerste was een oud exemplaar van de Wijkse Courant (8 maart 2006), over een actie bij het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede. Schoolkinderen boden de burgemeester een petitie aan tegen de uitzetting van hun klasgenootje, Laura Dekker, die met haar vader op een boot in de jachthaven van Wijk bij Duurstede woonde. Dat is illegaal. De foto toont een klein blond meisje, bepakt een met bontgekleurde rugzak en omringd door leeftijdsgenoten, in gesprek met de burgervader.
Precies, en dat laatste is 9 van de 10 gevallen niet zo of zeer overtrokken. Je hoort immers alles maar van 1 kant.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
A) Ik claim mijn recht op vrije meningsuiting.
B) Wat hier over haar gezegd wordt, is wrs. dichter bij de waarheid dan wat de Dekkers zelf naar buiten brengen.
C) Dit alles is satyrisch bedoeld, en valt daarom onder de wetgeving daaromtrent.
D) Als Laura dit zou lezen, zou ze zichzelf wrs. weer gaan snijden, want zo goed kan onze puber niet tegen kritiek. Ondanks dat haar is wijsgemaakt dat ze 'anders' is dan haar leeftijdgenoten is ze een doogewoon pubermeisje. Vooropgesteld dat het automutilatieverhaal waar is, natuurlijk.
Ja van hun kant.. De Dekkers kwamen zelf met dat snijverhaal naar buiten.quote:Op zondag 9 januari 2011 06:27 schreef Afketser het volgende:
[..]
Precies, en dat laatste is 9 van de 10 gevallen niet zo of zeer overtrokken. Je hoort immers alles maar van 1 kant.
Ze valt ook niet meer onder de leerplichtwet en dat vindt ze allang bestquote:Op zondag 9 januari 2011 11:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
En toch vind ik dat er met 2 maten gemeten wordt. Als ik kijk naar deze uitzending over een meisje dat graag naar school wil, maar angstaanvallen heeft en dus noodgedwongen spijbelt. Daar springt een leerplichtambtenaar bovenop en ze wordt voor de rechter gedaagd. http://deherkansing.nps.nl/
En welke leerplichtambtenaar controleert of LD naar school gaat? Niemand dus.
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze valt ook niet meer onder de leerplichtwet en dat vindt ze allang best
Ze ging zich snijden omdat ze naar school moest, tja.. Nou is Laura op zich ook voor de rechter geweest..
Ja, dat is zo. Ze volgt inderdaad lessen aan de Wereldschool (ik meen slechts 4 vakken). Maar als ze besluit daar mee te stoppen, is er geen haan die daar naar kraait. Leerplicht geldt in eerste instantie voor het land waar je woont, en vervolgens waar je in het bevolkingsregister staat geregistreerd. Laura woont niet meer in Nederland, en staat ook niet meer geregistreerd in het bevolkingsregister van een gemeente in Nederland. Of ze zich inmiddels ergens anders heeft laten registreren, is onbekend. Als dat het geval is, valt ze onder de leerplichtwet van dat land.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?
Maar inderdaad, dit kleine verwende nest gaat hele rare dingen doen als dingen niet gaan zoals zij ze in haar blonde hoofdje heeft. Zelfverminking, dreigen met zelfmoord, weglopen en dan nog noemt oma haar een stabiel kind dat niet weg loopt voor haar verantwoordelijkheden maar problemen met open vizier tegemoet treedt en ze oplost!
Ik begrijp die berichten in haar gastenboek ook niet, mensen dwepen echt met haar! Als je eens gaat googlen en op andere forums gaat kijken (vooral die van zeezeilers) kun je toch echt lezen dat veel van deze mensen het maar niets vinden en vooral het geschooi van pa ten sterkste afkeuren! En het zijn niet alleen Nederlanders die er zo over denken!
Dat is iets waar ik wel vaker aan gedacht heb: Hoe denken andere zeilers over haar?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze doet toch de wereldschool?
Maar inderdaad, dit kleine verwende nest gaat hele rare dingen doen als dingen niet gaan zoals zij ze in haar blonde hoofdje heeft. Zelfverminking, dreigen met zelfmoord, weglopen en dan nog noemt oma haar een stabiel kind dat niet weg loopt voor haar verantwoordelijkheden maar problemen met open vizier tegemoet treedt en ze oplost!
Ik begrijp die berichten in haar gastenboek ook niet, mensen dwepen echt met haar! Als je eens gaat googlen en op andere forums gaat kijken (vooral die van zeezeilers) kun je toch echt lezen dat veel van deze mensen het maar niets vinden en vooral het geschooi van pa ten sterkste afkeuren! En het zijn niet alleen Nederlanders die er zo over denken!
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:04 schreef Afketser het volgende:
Laura leest ook Fok dus ze kan daar al genoeg kritiek van jullie lezen.
Dat je niet meer leerplichtig bent als je je uitgeschreven hebt, wist ik niet. Dan is het wel gelijk idd.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En voordat ze wegging had ze ook gedonder met de leerplichtambtenaar iig. en dat er geen duidelijke afspraken waren met de wereldschool is wel een punt waar de rechter het over gehad heeft.
In die zin worden worden dat ene meisje en Laura wel gelijk behandeld hoor..
Nou, zo is het niet helemaal.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat je niet meer leerplichtig bent als je je uitgeschreven hebt, wist ik niet. Dan is het wel gelijk idd.
Laura belde. Ze belooft je eeuwige trouw als je kunt wachten tot ze terug is.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.
En je mag haar intiem in jouw 40-jarige armen houdenquote:Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Leest ze dan ook dat ik haar grootste fan ben en dat ik haar favoriete eten voor haar ga klaarmaken als ze terugkomt.
quote:I spend the rest of my time here on board with schoolwork and some other small choirs
Natuurlijk wel op voorwaarde dat je wekelijks iets liefs in haar gastenboek schrijft en maandelijks een fikse donatie doet!quote:Op zondag 9 januari 2011 20:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En je mag haar intiem in jouw 40-jarige armen houden
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden! Een wereldreis is niet niks en de kosten lopen altijd uit.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel op voorwaarde dat je wekelijks iets liefs in haar gastenboek schrijft en maandelijks een fikse donatie doet!
Waarom?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:36 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden!
Des te meer reden om een reis die anderen in 7 a 8 maanden maken, niet te rekken naar 2 jaar!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 05:36 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zekers! Dat meisje moet gesteund worden! Een wereldreis is niet niks en de kosten lopen altijd uit.
Alleen qua sponsoring.. Dat is niet helemaal hetzelfde als een gift. Dat snapt ze niet helemaal..quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-Sea-Shepherd.dhtmlquote:AMSTERDAM - Een wet die het mogelijk maakt om de milieuorganisatie Sea Shepherd aan te pakken moet nog voor het zomerreces worden ingediend. Dat laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu dinsdag weten. De wet moet het mogelijk maken om de Nederlandse nationaliteit van een zeeschip in te trekken.
...
Aanleiding voor de oproep was een actie waarbij de organisatie zondag een walvisvaarder had bestookt met een rookbom en twee flitsgranaten, die een luide knal geven.Sea Shepherd vaart onder Nederlandse vlag. Daarom spreekt Japan de Nederlandse autoriteiten aan op de acties van de organisatie...
'Dat geldt dus ook voor een organisatie als Sea Shepherd.' Naar aanleiding van eerdere incidenten heeft het ministerie de organisatie vorige week nog op de noodzaak van het naleven van regelgeving gewezen. In december heeft de Nederlandse regering de acties veroordeeld in een verklaring die ook door Australië, Nieuw Zeeland en de Verenigde Staten was ondertekend.
http://www.lauradekker.nl/quote:Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Dat gastenboek is toch gewoon een parodie? Henk en Ingridquote:henk en ingrid
08-01-2011
Hoi Laura, wat zijn we trots op je. Je bent het boegbeeld voor de Nederlandse jeugd. En het voorbeeld voor het nieuwe klimaat in Nederland. gewoon doen wat je wilt als je maar een doel hebt. Genieten van je leven op aarde en al die luizige ambtenaren lekker achter je laten. Als wij jou waren kwamen we nooit meer terug. Je wordt toch wel betaald voor je baan aan boord? En denk aan je rust. het moet niet op werken gaan lijken hoor, daar ben je veel te jongs voor. Veel plezier.
Inderdaad. Ze moet zich er wel voor laten betalen, maar het moet niet op werken lijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat gastenboek is toch gewoon een parodie? Henk en Ingrid
Henk en Ingrid!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ergens vind ik het nog sneu ook, dat kind wordt gewoon in de maling genomen! Maar zit ook stiekem te grinniken..............quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
bronquote:Omdat alle meningen over haar reis al zijn geventileerd, laten wij dat graag onberoerd en helpen haar liever met het zee’man’schap en haar reguliere huiswerk. Tweede stuurman Arthur is haar mentor in het eerste, ondergetekende vraagt Laura zo nu en dan naar ‘d’ of ‘dt’……
bronquote:henk en ingrid10-01-2011Hoi Laura, Fantastisch wat je doet hoor! je moet maar durven. Nu weer op de Amsterdam mee, iedereen spreekt daar een andere taal! Wij vinden het zo moedig van je. Geef je ook lezingen aan boord over jouw belevenissen? Ik denk dat ze daar heel veel van kunnen leren, hoe je als meisje vechtend tegen de bureaucratie toch je dromen kan waar maken. Al dat gedoe van psychologen en contacten met kinderen. belachelijk. Jij bewijst dat het helemaal niet nodig is. Gewoon gelijk mee met gelijkwaardigen aan boord. Knap hoor!
Ik had bij het lezen van dat stukje meer het idee dat de kapitein en de tweede stuurman zich vooral een beetje over haar hebben ontfermd, op een soort van "vaderlijke" wijze.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:09 schreef spuitje het volgende:
Maar vonden jullie deze zin in het clipperjournaal van de Stad Amsterdam echt positief dan? Als ze het echt heel geweldig zouden vinden haar aan boord te hebben zouden ze dat toch hebben vermeld lijkt me?
[..]
bron
Fijn dat ze haar helpen natuurlijk, maar echt enthousiast klinkt het allemaal niet vind ik.
Hoezo spreekt iedereen een andere taal? Spreekt Laura Nederlands aan boord, dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:17 schreef spuitje het volgende:
En nog een bericht van Henk en Ingrid
[..]
bron
Je kent ons en weet wat iedereen doet?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:35 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Wat een hoop zielige mensen hier die alleen maar dat meisje afzeiken enkel en alleen maar omdat ze zelf het lef niet hebben om hun eigen leven in de hand te nemen.
Jullie lopen maar lekker aan het handje mee en vooral niet zelf nadenken want dat kunnen jullie absoluut niet.
Och, 't is het eigenlijk niet waard om op te reageren, maar ik vraag me nog steeds af of zo iemand het normaal vindt dat een willekeurig kind, want dat is Laura, zomaar het recht moet hebben om 2 jaar vrij van school te krijgen. Wat als mijn 16-jarige ineens besluit dat hij twee jaar lang lekker door Amerika wil gaan reizen, om daarna zijn school af te maken? Hij zoekt hier dan sponsors voor enz.... Moeten we dat dan maar toejuichen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je kent ons en weet wat iedereen doet?
Is iemand op dat gastenboek die haar in de zeik neemt volgens mij. Want als je leest op de site van de Stad Amsterdam kun je lezen dat de voertaal aan boord engels is en ik mag aannemen dat ze na een paar jaar middelbare school ze zich met die taal inmiddels wel redelijk kan redden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo spreekt iedereen een andere taal? Spreekt Laura Nederlands aan boord, dan?
Volgens mij spreekt iedereen wel redelijk Engels.
Ja, want dan is jou kind ineens een heel byzonder kind! Moet je er wel even een etiketje aanhangen natuurlijk. Iets van " jongste Nederlander die alleen van de oostkust naar de westkust van de U.S.A. reist".quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, 't is het eigenlijk niet waard om op te reageren, maar ik vraag me nog steeds af of zo iemand het normaal vindt dat een willekeurig kind, want dat is Laura, zomaar het recht moet hebben om 2 jaar vrij van school te krijgen. Wat als mijn 16-jarige ineens besluit dat hij twee jaar lang lekker door Amerika wil gaan reizen, om daarna zijn school af te maken? Hij zoekt hier dan sponsors voor enz.... Moeten we dat dan maar toejuichen?
Wie zegt dat? Ze komt straks in het Guinness Book of Records als de eerste ter wereld die gesponsord spijbelt, en dat 2 jaar volhoudt..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, want dan is jou kind ineens een heel byzonder kind! Moet je er wel even een etiketje aanhangen natuurlijk. Iets van " jongste Nederlander die alleen van de oostkust naar de westkust van de U.S.A. reist".
Nee, gekheid natuurlijk. Wat Laura nu doet is inderdaad gewoon vakantie vieren op kosten van goedgelovige derden. Er valt allang geen record meer te halen. Het was leuk geprobeerd, maar het is mislukt. Dus gewoon naar huis komen en opleiding afmaken, klaar.
Ik hoef mijn handje in ieder geval niet op te houden. En al helemaal niet onder valse voorwendsels.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:35 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Wat een hoop zielige mensen hier die alleen maar dat meisje afzeiken enkel en alleen maar omdat ze zelf het lef niet hebben om hun eigen leven in de hand te nemen.
Jullie lopen maar lekker aan het handje mee en vooral niet zelf nadenken want dat kunnen jullie absoluut niet.
Laura een moordenares noemen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die VOC-mentaliteit
Wat een supermeid. Ik houd van Laura.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereenigde_Oostindische_Compagniequote:Al kort na haar oprichting ging de VOC echter ook geweld gebruiken als onderdeel van haar handelspolitiek. Zo werd agressief opgetreden tegen de bevolking van de Molukken om de gunstige handelsvoorwaarden te af te dwingen; op Java werd bewust een conflict geëscaleerd om Batavia te kunnen stichten.[bron] Zo werd de VOC al snel, naast een handelsonderneming, ook een politieke en militaire speler in Azië.[19]
Ik gun iedereen een uitje. Maar noem het dan ook zo en noem het geen recordpoging. En ga niet zoals haar vader deed tegen de pers zitten liegen in de hoop geld los te krijgen! En daarin zit voor mij het verschil.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Gek genoeg gun ik Laura haar huidige uitje wel enorm. Een superervaring voor haar en het lijkt me ook wel prettig voor haar dat ze even begeleid wordt.
Jij bent eng jongen, HEEL ENG!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die VOC-mentaliteit
Wat een supermeid. Ik houd van Laura. Jammer dat ik niet langs de route woon, als ze voorbij mijn huis zou zeilen zou ik haar uitnodigen om te eten bij mij.
Laat die pessimisten maar lekker klagen. Het was vanaf het begin al bekend dat Laura niet ging voor een snelheidsrecord, dan had ze op haar 16e verjaardag kunnen vertrekken en in 80 dagen terug keren. Ik vind Laura een leuk meisje en het interesseert me niets wat anderen daar van vinden.
Hoe zou jij Babewatcher in een woord willen noemen?quote:
Verliefd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe zou jij Babewatcher in een woord willen noemen?
Eng?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Het is geweldig om dat op haar leeftijd te kunnen doen.. Maar het onechte gedoe eromheen.. het gezeur om onder regels uit te komen die voor iedereen gelden.. de pretenties.. Asjeblieft zeg..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Gek genoeg gun ik Laura haar huidige uitje wel enorm. Een superervaring voor haar en het lijkt me ook wel prettig voor haar dat ze even begeleid wordt.
En wat als een ander kind nu komt met het idee om van zijn 15 tot zijn 17 Australië of Amerika te doorkruisen, in zijn eentje, op eigen kosten. Puur voor de ervaring?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:58 schreef livelink het volgende:
Als die kinderen het bekostigd krijgen en leren via de wereldschool.. Tja, dan moeten ze het zelf weten he?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als een ander kind nu komt met het idee om van zijn 15 tot zijn 17 Australië of Amerika te doorkruisen, in zijn eentje, op eigen kosten. Puur voor de ervaring?
Mag die dat dan ook?
Of een ander kind dat 2 jaar lang duikervaring op wil doen op diverse plaatsen in de wereld?
Er zijn zoveel kinderen die zoiets wel willen, maar dat niet mogen, vanwege de leerplicht. Waarom Laura wel?
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als die kinderen het bekostigd krijgen en leren via de wereldschool.. Tja, dan moeten ze het zelf weten he?
Verliefd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die recordpoging diende iig. om de financiering rond te krijgen. En om er en passant nog flink aan te verdienen en om uit te halen naar instanties die allemaal gemeen tegen haar gedaan zouden hebben omdat ze haar in de verwezenlijking van haar droom zouden frurstreren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.
Nou ja, het is een idee.. Het verhaal van hoe een zwendelende vader de zaak wilde flessen en hoe een dochter net zo eigenzinnig was hij en een eigen plan trok en daarmee de zaak de mist in liet gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Afketser het volgende:
Des te meer weerstand des te meer ze te schrijven hebben des te beter hun boeken verkopen des te rijker ze worden en uit eindelijk zijn ze de lachende derde en leven ze nog lang en gelukkig. En ik kan zeggen dat ik altijd achter ze heb gestaan
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Meestal klimmen we voor en na het varen en dan vooral om de zeilen te ontfurlen zoals dat hier genoemd wordt.
Maar misschien was het toch gewoon zoals de kapitein het in zijn logboek wegschreef:quote:Gisteren had de red-watch (mijn wacht) vrij en we hebben de middag gevuld met het bezoeken van het eiland, Montserat, waar we gisteren lagen.
En dat was niet zonder reden, want er was ander hooggeplaatst bezoek aan boord, waar de studenten (en ook Laura) even plaats voor moesten maken:quote:Onze studenten bezochten vandaag het observatorium van de vulkaan.
http://www.stadamsterdam.nl/content/news/log/2011/01/10.xmlquote:De gouverneur en zijn vrouw, gevolgd door nog wat hoogwaardigheidsbekleders van het eiland, genoten bij ons aan boord van het diner waarbij zelfs de plaatselijke pers aanwezig was.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Dan moet ik even bedenken welke eilanden ik nog wil zien en wanneer ik weer verder ga.
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een ander kind dit niet zomaar voor elkaar krijgt en dat het 'record' inzet is geweest voor Laura om dit wel te mogen doen. Wat raar is, want al zou ze de jongste zijn die met een zeilboot rond de wereld is gevaren, ze krijgt geen erkenning. Het is alleen maar voor haarzelf dat ze kan zeggen, ik was de jongste die met een zeilboot rond de wereld is gereisd.
Dat is zeker een heel mooie ervaring, de Stad Amsterdam is een prachtig schip!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.
Ik denk alleen dat ze het iets anders beleefd dan jij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Je begreep me niet helemaal. Ik had het niet over haar wereldreis, maar puur om haar huidige uitstapje op de Stad Amsterdam. Dat vind ik echt een superervaring voor haar en dat zou ik iedereen gunnen, ongeacht wat er allemaal verder speelt.
Tja, en daar zit je dus mis. Want voor de kerst zaten ze dus zonder geld ondanks een donatie van ¤ 25.000,-- En ging pa dus met een tranentrekkend verhaal naar de pers. Gelukkig geloofden veel mensen hem en nu kan zijn schatje weer verder varen en misschien kan hij haar binnenkort ook wel bezoeken! En als mensen maar gul blijven geven kan ook pa zijn droom waarmaken: zijn boot afbouwen en er mee rond de wereld varen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:00 schreef Afketser het volgende:
Des te meer weerstand des te meer ze te schrijven hebben des te beter hun boeken verkopen des te rijker ze worden en uit eindelijk zijn ze de lachende derde en leven ze nog lang en gelukkig. En ik kan zeggen dat ik altijd achter ze heb gestaan
Dat zou ik ook iedereen gunnen, maar het is helaas niet voor iedereen weggelegd. Een dag voor de de vakanties beginnen lopen er leerplichtambtenaren rond op vliegvelden, op zoek naar leerplichtige kinderen die een dag te vroeg op vakantie gaan. De ouders krijgen een boete. En terecht want ze ontduiken de regels.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is inderdaad een geweldig schip en die serie was echt heel mooi!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is zeker een heel mooie ervaring, de Stad Amsterdam is een prachtig schip!Wie het programma "Beagle, in het kielzog van Darwin" heeft gevolgd, weet welk schip het is:
http://beagle.vpro.nl/#/widget/afleveringen/
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, en daar zit je dus mis. Want voor de kerst zaten ze dus zonder geld ondanks een donatie van ¤ 25.000,-- En ging pa dus met een tranentrekkend verhaal naar de pers. Gelukkig geloofden veel mensen hem en nu kan zijn schatje weer verder varen en misschien kan hij haar binnenkort ook wel bezoeken! En als mensen maar gul blijven geven kan ook pa zijn droom waarmaken: zijn boot afbouwen en er mee rond de wereld varen!
Nogmaals: ergens doe ik iets fout! Ik ben zo'n dombo die zelf alles bij elkaar moet verdienen!
Dat is in ieder geval zonder valse voorstelling van zaken gebeurd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet.
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.
Dat heeft men gedaan, en kijk eens hoeveel mensen daarvan over de zeik gingen op Fokquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. Wat Laura nu nodig heeft is juist mensen die tegen haar zeggen dat iets niet kan en niet mensen die haar verder stimuleren in haar gedrag om haar zin door te drijven.
Was het maar waar, dan kon ik zelf die klote-belastingaangifte invullen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.
Meld je aan als vrijwilliger om haar de wijze les te leren!
Daar heeft ze geen last van, want ze krijgt haar solo-toch rond de wereld, dus daar gaat het niet omquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft men gedaan, en kijk eens hoeveel mensen daarvan over de zeik gingen op Fok
Voor je onderhoud??quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:35 schreef Afketser het volgende:
[..]
Inderdaad, het is toch geweldig voor haar dat zo'n reis bekostigd wordt door mensen die het hartstikke leuk vinden wat ze doet. Ik weet nog wel dat ik langs de deuren ging om sponsoren te zoeken voor mij toen ik een paar rondjes moest rennen. En toen zat ik nog op de lagere school.
Of je reageert inhoudelijk, natuurlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Categorie belastinginspecteur. Zure types die ontbijten met het wetboek en een kop slappe lauwe thee.
Had ik in dit topic al gepost dat ik het onbegrijpelijk vind dat uitgerekend dit meisje, met discutabel talent en motivatie, naar voren wordt geschoven als boegbeeld voor gepassioneerd handelen en non-conformisme? Vast wel. Bij deze nogmaals.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:13 schreef Ringo het volgende:
De droogstoppels hebben zich weer gegroepeerd, zie ik.
En dat heeft BW al tevergeefs geprobeerdquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, die wil haar wat andere lesjes leren, volgens mij.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat heeft BW al tevergeefs geprobeerd
Kijk! Dat is tenminste de goede VOC-mentaliteit!quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:55 schreef Afketser het volgende:
[..]
Wat dat dan ook moge zijn. Sponsoring is sponsoring.
Daar is ie al veel te laat mee.. Dit heeft ze bij haar vriendje waar ze in de weekenden sliep al geleerd... En een vervolgcursus onderweg, wrs.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die wil haar wat andere lesjes leren, volgens mij.
Ja, heel wat inboorlingen hebben indertijd de kolonisten ook in hun onderhoud voorzien. De ultieme sponsoring!quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kijk! Dat is tenminste de goede VOC-mentaliteit!
bronquote:15-1-2011
Ik ben weer terug op st maarten en ga me weer concentreren op mijn grote avontuur in mijn mini avonturen. Ik heb nog niet helemaal besloten waneer ik weg ga en waarheen maar ik denk binnen een week en dan richting ile des saintes en dominica. Dat wil ik erg graag nog een keer van dichterbij bekijken. Voor dat ik ga varen moet ik nog een keertje Guppy schoonmaken van onder want er zit al aardig wat aangroei op de onderkant en dan is Guppy niet meer zo snel. Het was echt geweldig Guppy weer terug te zien. Ik vond het best wel eng om haar 10 dagen achter te laten. Maar ze lag er nog keurig bij aslof ik maar 10 minuten weggeweest was. Het is fijn weer op guppy te zijn maar ik vond het varen op de stad Amsterdam toch ook wel heel erg gaaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |