Daar zal het niet alleen om gaan, maar zal wel een grote rol spelen! Pa heeft namelijk geen geld om die boot af te bouwen, laat staan om rond de wereld te reizen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jee, inderdaad, ja. Had die nog niet gezien, hoewel die waarschijnlijk al wel voorbij is gekomen.
Het gaat er dus allemaal om dat Dicky zijn kotter af kan maken om rond de wereld te reizen!
En die denkt ook nog echt dat tv-programma's straks klauwen vol geld gaan betalen voor een obstinaat wicht dat, en niet solo en niet uitsluitend zeilend rond de wereld is gereisd?
Okay, ze reist in een zeilboot rond de wereld, maar deels op de motor en ze krijgt overal ondersteuning, dus ze hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Ik denk dat er meer meespeelt. Pa heeft, denk ik, dochter idd. in zitten prenten dat een reis rondom de wereld in eigen boot toch wel heel erg leuk is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jee, inderdaad, ja. Had die nog niet gezien, hoewel die waarschijnlijk al wel voorbij is gekomen.
Het gaat er dus allemaal om dat Dicky zijn kotter af kan maken om rond de wereld te reizen!
En die denkt ook nog echt dat tv-programma's straks klauwen vol geld gaan betalen voor een obstinaat wicht dat, en niet solo en niet uitsluitend zeilend rond de wereld is gereisd?
Okay, ze reist in een zeilboot rond de wereld, maar deels op de motor en ze krijgt overal ondersteuning, dus ze hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Pa liet zijn dochter toen ze nog maar 10 was al 6 weken alleen met haar zeilbootje op vakantie gaan, vond hij blijkbaar heel normaal. Zelf naaide hij uit toen hij 14 was. Na veel te hebben gelezen krijg ik het idee dat hij zijn dochter vooral heeft ingeprent dat ze moet doen waar ze zin in heeft en zich vooral niets van anderen aan moet trekken, zelfs niet van haar bezorgde moeder!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer meespeelt. Pa heeft, denk ik, dochter idd. in zitten prenten dat een reis rondom de wereld in eigen boot toch wel heel erg leuk is.
Dochter wil het ook gaan doen, want immers, haar is ingeprent dat ze een bijzonder kind is, net als haar vader. Zij moet zich op die manier bewijzen.
Helaas is dochterlief inderdaad net zo recalcitrant als pappie. Zij heeft andere opvattingen over een zeiltocht rond de wereld. Ze is bovendien min of meer misvormd door de harde opvoeding en pa's ideeën over zelfstandigheid. Dat blijkt ook uit haar wegloopgedrag.
Zij gaat geen geld verdienen maar lekker de sponsors - en dus pa's belang- in de wielen rijden en gewoon feest vieren. Waarmee ze aantoont dat ze toch een normaal pubermeisje is en dat wonderkinderen, helaas voor eerzuchtige pappie en glunderende schrijf-oma niet maakbaar zijn.
Hier speelt zich dus eigenlijk ook een familievete af.
Tot zover deze analyse van de kouwe grond met bitter weinig verifieerbare feiten
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Pa liet zijn dochter toen ze nog maar 10 was al 6 weken alleen met haar zeilbootje op vakantie gaan, vond hij blijkbaar heel normaal. Zelf naaide hij uit toen hij 14 was. Na veel te hebben gelezen krijg ik het idee dat hij zijn dochter vooral heeft ingeprent dat ze moet doen waar ze zin in heeft en zich vooral niets van anderen aan moet trekken, zelfs niet van haar bezorgde moeder!
Nu zit pa met een gedeeltelijk afgebouwde boot, heeft geen cent te makken maar doet nog steeds waar hij zin in heeft. En dat mag door sponsoren worden betaald. En kan hij zelf geen sponsoren krijgen dan heeft hij een dochter die ze misschien wel kan krijgen. Of kon krijgen want het vinden van grote sponsoren wil nog niet echt lukken. En die hebben ze wel nodig wil pa zijn droom kunnen waar maken.
Als mensen geld willen overmaken moeten ze dat vooral doen, maar laten ze zich dan wel realiseren dat een groot deel van het geld gebruikt gaat worden voor de droom van pa! Want ik krijg steeds meer de indruk dat LD het middel is om pa zijn dromen uit te laten komen!
Helemaal geweldig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef spuitje het volgende:
BTW: als je gek bent van zeilen is een reis rond de wereld maken natuurlijk geweldig! Dan komt een droom uit, maar moet dat echt als je nog maar 14/15 bent of kan dat ook als je zeg rond de 25 bent en zelf de reis bij elkaar hebt verdiend?
Laten we wel zijn, zo doen de meeste mensen dat toch? Onze zonen gaan dit jaar waarschijnlijk een trip maken door de VS. Om dat te kunnen doen hebben ze keihard gewerkt en gespaard. Veel overuren gedraaid en zich veel ontzegd. Kijk, en daar ben ik als moeder dan gewoon trots op! Niks geen gebedel. Gewoon helemaal zelf gedaan!
Toch wel ook met de Wereldschool he?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:04 schreef spuitje het volgende:
BTW: als je gek bent van zeilen is een reis rond de wereld maken natuurlijk geweldig! Dan komt een droom uit, maar moet dat echt als je nog maar 14/15 bent of kan dat ook als je zeg rond de 25 bent en zelf de reis bij elkaar hebt verdiend?
Laten we wel zijn, zo doen de meeste mensen dat toch? Onze zonen gaan dit jaar waarschijnlijk een trip maken door de VS. Om dat te kunnen doen hebben ze keihard gewerkt en gespaard. Veel overuren gedraaid en zich veel ontzegd. Kijk, en daar ben ik als moeder dan gewoon trots op! Niks geen gebedel. Gewoon helemaal zelf gedaan!
quote:7-1-2011
Derde dag op de Stad Amsterdam, ik begin de weg en routine al een beetje te leren kennen. Het is echt ontzettend cool. Ik loop mee in de wacht van 12 tot 4 en op zich ben ik het natuurlijk wel gewend om s'nachts wakker te worden,
dus ik heb er geen problemen mee. En het is natuurlijk allemaal nog nieuw, dan is het altijd wel leuk. Zeker op zo'n schip. Het is geweldig om buiten te komen en al die zeilen boven je te zien. Vooral als s'nachts het water dat opzij word gebeukt opgloeit door het fosfor is het heel erg mooi. Soms is het net een droom. Het is voor mij sowieso de eerste keer dat ik op een dwarsgetuigd schip vaar en dan ook nog eens zo groot. Ik ben net bezig geweest met een sextant. We zijn nu onderweg naar Dominica en dan gaan we eilandhoppend weer terug naar St.Maarten. Kan ik meteen mooi uitzoeken welke eilanden leuk zijn om zelf aan te doen. Ik heb nu eigenlijk wacht dus ik ga snel weer naar boven. Tot later!
Laura
Ps en voor die mensen die op forums lopen te zeuren: fuck joe! Ik doe toch lekker wat ik wil!
Zo, haar op de tanden?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van haar site
Ps en voor die mensen die op forums lopen te zeuren: fuck joe! Ik doe toch lekker wat ik wil!
Jokkebrok, die laatste zin staat er nietquote:
Ik trapte erin. Zal aan de spelfouten gelegen hebben, denk ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jokkebrok, die laatste zin staat er niet
RobertoCarlos jokt wel vaker over lauratekstenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik trapte erin. Zal aan de spelfouten gelegen hebben, denk ik.
LOLquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
Het gastenboek is ook wel grappig.
Iemand bestelde haar boek omdat ze de 'ressesies' gelezen had.
Tja, we lijden allemaal onder de 'ressesie'!
Roberto is een beetje een boefje en heeft dat laatste regeltje er zelf bijgezetquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo, haar op de tanden?
Wij zeuren zoveel we willen, dus dat komt goed uit.![]()
En met dergelijke opmerkingen maakt ze wel vrienden, natuurlijk. Ook altijd leuk voor de sponsors, dat taalgebruik.
Overigens over welke Joe heeft ze het, die ze wil fucken? Misschien tijd om wat aandacht te besteden aan het vak Engels.
moi?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Roberto is een beetje een boefje en heeft dat laatste regeltje er zelf bijgezet
Volgens mij, tikken de Dekkertjes driekwart van dat gastenboek zelf vol...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog erger, een entry van gisteren!
Mensen die opvoedadviezen willen van de Dekkers!!
Het is toch heel verschrikkelijk.. Heb je diensten van 4 uur op, 8 uur af.. Gaat ze nóg tijdens haar wacht een blog zitten tikken. Lekker collegiaal hoor. Ze genoot toch zo van het werk aan boord? Hiermee spreekt ze zichzelf wel tegen.quote:
Jij zegt het, ik dacht hetquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is toch heel verschrikkelijk.. Heb je diensten van 4 uur op, 8 uur af.. Gaat ze nóg tijdens haar wacht een blog zitten tikken. Lekker collegiaal hoor. Ze genoot toch zo van het werk aan boord? Hiermee spreekt ze zichzelf wel tegen.
Nah, dat zou ik niet durven beweren, maar feit is wel dat niet ieder bericht wordt geplaatst. Daarom lijkt het ook alsof iedereen het geweldig vindt wat LD doet. Maar berichten met enige vorm van kritiek, hoe miniem ook, komen gewoon niet door de censuur. Ook berichten met kritische vragen halen het gastenboek niet. En dat is best jammer want je zou toch denken dat LD zat tijd heeft vragen te beantwoorden!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens mij, tikken de Dekkertjes driekwart van dat gastenboek zelf vol...
Ja maar LD zit niet op kritiek te wachten! Stel je voor dat ze ook maar iets zou moeten uitleggen. Sponsoren mag je wel, maar kritiek hou je maar voor je.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nah, dat zou ik niet durven beweren, maar feit is wel dat niet ieder bericht wordt geplaatst. Daarom lijkt het ook alsof iedereen het geweldig vindt wat LD doet. Maar berichten met enige vorm van kritiek, hoe miniem ook, komen gewoon niet door de censuur. Ook berichten met kritische vragen halen het gastenboek niet. En dat is best jammer want je zou toch denken dat LD zat tijd heeft vragen te beantwoorden!
Right..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:04 schreef Afketser het volgende:
Laura leest ook Fok dus ze kan daar al genoeg kritiek van jullie lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |