abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90705931
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekker :Y
En officieel heet ie trouwens: de Stichting World Ocean Life, dus zonder de F

Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen? ~O>
http://www.kvk.nl/handels(...)wwsrvu/html/zoek.htm
Ongetwijfeld! :Y
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:12:26 #252
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90706103
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Volgens mij pas zodra ze het geld bijboeken op de rekening van de stichting, en hiermee in aanmerking komen voor de subsidie.
Op de pagina waar gebedeld wordt voor de minstens 10 euro staat een rekening nummer. Met de TNV naam Laura Dekker, wordt gesuggereerd dat dit geld aan Laura persoonlijk toekomt.
Als dit rekeningnummer echter aan 1 van de 2 stichtingen toebehoort die op haar vader haar naam staan geregistreerd kan ik mij indenken dat dit als misleiding/oplichting gezien kan woorden.
Tevens als dit rekeningnummer van een stichting is dient er op elke pagina van de website de stichtgingnaam + KVKnummer te staan.

Dit nummer mist in iedergeval op de bedel pagina.

Vraag die bij mij opkomt is uiteraard is het bankrekening 57.41.51.753 (IBANnr.: NL46ABNA057.41.51.753; Bicnr.: ABNANL2A)
Van Laura Dekker zelf, of van 1 van de 2 stichtingen?
Ik heb geen toegang tot KVK documenten anders had ik zeker 2.50 euro geinvesteerd in 1 van de 2 stichtingen :)
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90707554
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Als je een gift doet ben je toch donateur?
pi_90707931
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je een gift doet ben je toch donateur?
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?
Kan me zo voorstellen dat het oprichten van die stichtingen ook iets met belastingen te maken heeft?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 14:50:33 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90708918
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

Vandaar dus, dat je minimaal een tientje moet schenken, om als donateur voor subsidie meegeteld te kunnen worden. Dit mes snijdt letterlijk aan 2 kanten.
Wat een bazen! _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90708982
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?
Kan me zo voorstellen dat het oprichten van die stichtingen ook iets met belastingen te maken heeft?
Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.

Over de doelstelling van World Ocean Life Foundation is niets anders vermeld, dan dat deze als doel heeft sponsorgelden in te zamelen voor Laura Dekker.

Deze tekst stond tot een maand geleden op de home pagina van Laura dekker (terug te vinden via google, in cache)

"Help mij als sponsor, en steun Sea Shepherd!!

De stichting World Ocean Life Foundation is inmiddels opgericht
Dit alles vond plaats bij Notaris Kantoor Bijdorp In Barendrecht.

De stichting heeft als doel het inzamelen van sponsorgeld voor Laura
en Sea Shepherd.
Vermeld bij uw storting dus duidelijk waarvoor het geld bedoeld is."

Die tekst is nu vervangen door:

"HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal ¤ 10.over op bankrekening 57.41.51.753 (IBANnr.: NL46ABNA057.41.51.753; Bicnr.: ABNANL2A)
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven en u ontvangt ¤ 0,10 retour
met een persoonlijk bedankje van Laura.
Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Nederland een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.

Wilt u alleen Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook."

http://www.lauradekker.nl/LauraDekker.html
pi_90712944
quote:
Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.
Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.

Voor subsidie aanvraag zal het met de "tientjes" actie (gelukkig) niet lukken. Bij een subsidie aanvraag moet je overleggen wie vaste donateurs zijn. Dus donateurs die jaarlijks terugkeren.

Alle mensen die dus vanuit het kerstgevoel wat centen hebben overgemaakt, moeten dus blijven terugkeren om voor subsidie in aanmerking te komen.
Was inderdaad wel toeval he...dat het interview zo vlak voor de kerst was.
pi_90713208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:56 schreef roomba het volgende:

[..]

Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.

Voor subsidie aanvraag zal het met de "tientjes" actie (gelukkig) niet lukken. Bij een subsidie aanvraag moet je overleggen wie vaste donateurs zijn. Dus donateurs die jaarlijks terugkeren.

Alle mensen die dus vanuit het kerstgevoel wat centen hebben overgemaakt, moeten dus blijven terugkeren om voor subsidie in aanmerking te komen.
Was inderdaad wel toeval he...dat het interview zo vlak voor de kerst was.
Je hebt verschillende soorten subsidie. Projectsubsidie kun je per project aanvragen, met een maximum van 4 aanvragen per jaar. Dat zou ook de enorme pauzes kunnen verklaren tussen ieder zeiltripje van Laura: als je ieder tripje als een zelfstandig project aanmerkt ;)

Met 2 verschillende stichtingen, zou je zelfs aanvragen kunnen doen voor verschilllende subsidievormen. Met de ene stichting zou je Projectsubsidies kunnen aanvragen, terwijl je met de andere stichting bijvoorbeeld een Waarderingssubsidie aanvraagt. Welke andere reden kun je aanvoeren om 2 afzonderlijke stichtingen op te richten, die in naamgeving bijna identiek aan elkaar zijn, en tegelijkertijd en op hetzelfde adres worden geregistreerd?

World Ocean Life Foundation KvK nummer: 50473972
Johan Jongkindstraat 13, 3443HS Woerden Rechtspersoon

Stichting World Ocean Life KvK nummer: 50473972
Johan Jongkindstraat 13, 3443HS Woerden Rechtspersoon

[ Bericht 11% gewijzigd door Banjerkanjer op 01-01-2011 18:37:51 ]
pi_90720520
Voor het komende half jaartje is de poen iig weer binnen, de kerstbedelactie heeft dus effect gehad:

"1-1-2011
(knip)

Verder wil ik iedereen die me financieel hebben gesteund heel erg bedanken, Ik zal mijn reis nu zeker weer voort kunnen zetten richting Pacific.

Laura"

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
pi_90722118
Oh gelukkig.. Dan hoeft ze niet te werken in haar vakantie, de komende maanden :)

Als ze nu al weet dat ze haar reis over 5 maanden zal kunnen voortzetten, terwijl ze uiteraard tot die tijd ook onkosten zal maken voor haar levensonderhoud, dan zijn er nog flink wat aalmoezen binnen gekomen. Of het viel eigenlijk wel mee met de financiele ellende.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:40:40 #261
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_90725832
..... en toch wel knap dat ze binnen 2 weken zoveel donaties binnen kan slepen dat de problemen opgelost zijn....
Aan de andere kant zit er ook een aankondiging in haar berichtje. Namelijk dat ze nu wel even verder kan, maar dat ze alleen maar de volgende etappe kan halen met het extra geld. Er volgen dus nog meer donatieacties. Ik schat: vlak voor Pasen eentje, en vlak voordat iedereen in mei zijn vakantiegeld binnen krijgt....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 2 januari 2011 @ 14:32:58 #262
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90744047
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
..... en toch wel knap dat ze binnen 2 weken zoveel donaties binnen kan slepen dat de problemen opgelost zijn....
Aan de andere kant zit er ook een aankondiging in haar berichtje. Namelijk dat ze nu wel even verder kan, maar dat ze alleen maar de volgende etappe kan halen met het extra geld. Er volgen dus nog meer donatieacties. Ik schat: vlak voor Pasen eentje, en vlak voordat iedereen in mei zijn vakantiegeld binnen krijgt....
:)
Niet zo heel vreemd misschien als je een goegle op haar naamt pleegt krijg je gigantisch veel hits, en ook dat ze zo zielig is en geld nodig heeft.
En er zijn nou eenmaal veel mensen gevoelig voor een klein blond meisje helemaal ziels alleen op de grote woeste oceaan ;-)

Ik kwam op de defenitie van solo en unassisted sailing, en daar staat zo een beetje dat je wel aan land mag aandokken maar min of meer alleen om je boot te repareren. Ik krijg het idee dat het niet de bedoeling is om een half jaar vakantie te houden en wachten op het ideale zon overgote windstille dag.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90746854
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

:)
Niet zo heel vreemd misschien als je een goegle op haar naamt pleegt krijg je gigantisch veel hits, en ook dat ze zo zielig is en geld nodig heeft.
En er zijn nou eenmaal veel mensen gevoelig voor een klein blond meisje helemaal ziels alleen op de grote woeste oceaan ;-)

Ik kwam op de defenitie van solo en unassisted sailing, en daar staat zo een beetje dat je wel aan land mag aandokken maar min of meer alleen om je boot te repareren. Ik krijg het idee dat het niet de bedoeling is om een half jaar vakantie te houden en wachten op het ideale zon overgote windstille dag.
Ja klopt. Je mag dan in geen geval een haven aandoen. Bij reparatie mag je enkel je boot ankeren en in het uiterste geval aan wal slepen. Alleen jijzelf mag reparaties uitvoeren, zonder hulp van buitenaf, en ook enkel met de gereedschappen en materialen die je zelf al aan boord hebt op het moment dat je bent gestart. Een motor mag in geen geval worden gebruikt, en ook mag er onderweg geen water of brandstof worden getankt. Ook voedsel mag niet aan boord worden gebracht, met uitzondering van eigen visvangst onderweg. Je mag dus wel een hengel uitgooien, of aan boord gespoelde vissen consumeren.

Wat Laura doet, is grappig en leuk voor haarzelf. Maar het heeft niets(!!!) te maken met de sportieve uitdaging die jongeren zoals Zac Sunderland, Mike Perham, Jessica Watson en Abby Sunderland zijn aangegaan. Allen met uiteenlopende resultaten, Zac Sunderland is gediskwalificeerd omdat hij zijn motor heeft gebruikt, Mike Perham is zijn record "Youngest Round the World, solo" aan Jessica Watson kwijtgeraakt en kon niet meer in aanmerking komen voor de toevoeging "unassisted" omdat hij een reparatie heeft moeten laten uitvoeren met hulp, en Abby Sunderland moest op zee worden gered en heeft haar recordpoging dus niet kunnen afmaken. Alleen Jessica Watson is recordhouder van "Youngest Round the World, non-stop, solo and unassisted".

Dat is wat mij het meest stoort aan dit hele Laura verhaal. De dekkertjes trekken zelf steeds de vergelijking met deze jonge mensen, delen hier en daar in de media ook graag even een sneer uit naar óf Mike Perham, óf naar Jessica Watson.

Maar wat Laura doet, heeft hier allemaal niets mee te maken. Ze gebruikt haar motor dagenlang achterelkaar, en dan is het al geen zeilen meer. Ze ligt weken, zelfs maanden in havens, dan is het al niet meer non-stop. Er wordt continue van alles aan boord gedragen door haarzelf, maar ook door anderen... dat is dus niet meer unassisted. Ze krijgt ook hulp bij reparaties. Een recente quote uit haar blog:

quote:
En in de halfwinder en het grootzeil zaten wat slijtagesporen waar we(!!!) even wat overheen naaien om verdere slijtage in de toekomst te voorkomen
Het Panama Kanaal zal ze sowieso niet solo mogen doorvaren (zeilen mag daar niet eens), ze moet daar zelfs een gehele bemanning voor gaan inhuren. Dus van solo (en van zeilen) is al he-le-maal geen sprake meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 02-01-2011 15:54:23 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 15:39:23 #264
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_90746855
Lekker geld schooien van mensen, dat haar familie dat lekker ff allemaal betaalt ofzo. :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 2 januari 2011 @ 15:42:27 #265
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_90746996
quote:
13s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Lekker geld schooien van mensen, dat haar familie dat lekker ff allemaal betaalt ofzo. :r
Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 2 januari 2011 @ 15:43:35 #266
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_90747044
quote:
13s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.
Dat ook ja. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_90747971
Nog afgezien van het feit dat ik het onverantwoord vind om een kind(!) van die leeftijd alleen de wereld over te laten gaan (aan wal zijn er wellicht nog meer gevaren die op de loer liggen dan op de woelige wateren), in de wetenschap dat je áls er iets mis zou gaan urenlang (misschien zelfs dagenlang) nodig zal hebben om als ouder je kind ter plaatse te kunnen bijstaan, en teksten zoals die voor Kerst verschenen in de sfeer dat je daar als ouder in dat geval niet eens de financiële middelen toe zou hebben, zijn ronduit beschamend. Dan schiet je als ouder zwaar te kort! Als dat laatste werkelijk het geval zou zijn, want ergens bekruipt mij het gevoel dat het plaatje slechts zo werd geschetst om goedgelovige mensen aan te sporen om vooral maar zoveel mogelijk geld over te maken aan arme en zielige Laura die vervolgens enkel feestverhalen met bijbehorende feestfoto's op haar blog plaatst.
pi_90753001
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 18:02:02 #269
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90753913
Ze gaat door de golf van aden :P
pi_90754798
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben ;)
Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.
pi_90754908
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.
Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?

Oh, wie is dan de jongste?
pi_90755132
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:25 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?

Oh, wie is dan de jongste?
Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.

De jongste Nederlander, is vast ergens in de afgelopen 5 minuten geboren :)
pi_90755247
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:02 schreef Berlitz het volgende:
Ze gaat door de golf van aden :P
En door het Suezkanaal. Ook daar mag je niet zeilen, en ben je (net als in het Panama Kanaal) verplicht om een bemanning in te huren inclusief een Canal Pilot.
pi_90757230
Ik zou 'r doen. :Y
pi_90757338
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.

De jongste Nederlander, is vast ergens in de afgelopen 5 minuten geboren :)
Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.
Ze gaat immers ook niet voor de jongste zeilster non-stop rond de wereld. Dat staat nergens hoor ;)

Oh en die jongste Nederlander van 5 minuten geleden is al aan het zeilen?
pi_90757358
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:22 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik zou 'r doen. :Y
:D
pi_90757685
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:24 schreef Afketser het volgende:

[..]

Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.
Ze gaat immers ook niet voor de jongste zeilster non-stop rond de wereld. Dat staat nergens hoor ;)

Oh en die jongste Nederlander van 5 minuten geleden is al aan het zeilen?
Er zijn veel jongere kinderen die op vakantie gaan. Dat ze vaart op een zeilboot, betekent niet automatisch dat ze ook aan het zeilen is. Bij de oversteek van de Atlantische Oceaan heeft ze 2 volle dagen op de motor gevaren(!), en varen is niet meteen zeilen. Zeilen doe je op de wind, met zeilen. Varen doe je met een motor, op diesel, met gestreken zeilen. Er is een verschil.

Natuurlijk kun je non-stop zeilen. De toen 16-jarige Jessica Watson kon dat ook. Die stapte op 18 October 2009 in Sydney aan boord van haar schip, en verliet dat schip pas weer toen ze op 15 May 2010 weer in Sydney terugkeerde. In tussentijd, heeft ze haar motor nooit gebruikt, geen enkele haven aangedaan, geen hulp gehad bij reparaties of whatsoever, en geen proviand of andere artikelen aan boord gehaald tijdens haar recordpoging. Dát is een prestatie!

Die jongste Nederlander is vanzelfsprekend niet aan het zeilen. Ik beweerde dat Laura geen zeilster is (want ze vaart ook regelmatig op de motor, en dat is geen zeilen), én dat ze niet de jongste is.

Ze is zeker niet de jongste, want na mijn bewering zijn er al tientallen nieuwe wereldburgers geboren.

Als je geen zeilster bent, kun je iig op zeker niet de jongste zeilster zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Banjerkanjer op 02-01-2011 20:03:35 ]
pi_90757830
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.

Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..

Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
pi_90758038
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.

Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..

Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 02-01-2011 20:14:20 ]
pi_90761594
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.
In ieder geval was ze aan boord. Dat was bij het ballonjongetje wel anders :D
pi_90762852
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
pi_90763206
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:

[..]

Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
Gaan we op de man spelen?
Ze wil als jongste de wereld rondzeilen. Het gaat wel degelijk om een record. En het moest iig. zo lijken ivm. sponsoring.
pi_90763520
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Gaan we op de man spelen?
Ze wil als jongste de wereld rondzeilen. Het gaat wel degelijk om een record. En het moest iig. zo lijken ivm. sponsoring.
Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.
pi_90763535
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:

[..]

Nee hoor, je vergist je heel erg. Het is niet haar doel om rond de wereld te varen. Als dat haar doel zou zijn, zou ze nu gewoon op school zitten en naar haar diploma toewerken, en later, als ze haar diploma heeft gehaald, plus alle benodigde papieren om een schip te mogen bevaren (die ze dus ook niet heeft), en het geld voor een dergelijke reis bij elkaar had gespaard... dan zou ze rond de wereld kunnen varen.

Laura wil niet de wereld rond varen. Laura wil als JONGSTE de wereld rondZEILEN. Alleen van dat zeilen komt niet zoveel terecht. En ze wil dat niet alleen zogenaamd zeilend doen (wat ze dus niet doet, want op de motor varen is geen zeilen ook niet als je op een zeilboot zit), maar ze doet dat onder de noemer "Youngest Round the World", wat een ZEILrecordpoging is, waarbij ieder gebruik van een motor is VERBODEN!. Ze deinst er zelfs niet voor terug, om zich daarbij te vergelijken met diegenen die werkelijk die recordpoging hebben ondernomen.

Ik ben niet jaloers. Ik ben wel zelf een topsporter geweest in mijn jonge jaren (en heb zelf ook de nodige ervaring met zeilen). Ik heb daarom ook veel respect voor jonge mensen als Zac Sunderland, Mike Perham, Jessica Watson en ook voor Abby Sunderland. Al hebben maar 2 van hen deze recordpoging met goed succes weten af te ronden.

Laura echter, hoort beslist niet in dit rijtje thuis.
pi_90763712
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
pi_90763714
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:05 schreef Afketser het volgende:

[..]

Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.
Blijkbaar is ze beide.
pi_90764005
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjn :D

Laura zelf, sprak dat bericht nogal tegen tijdens haar radio interview van 28 december ;) Daar zei ze dat er helemaal geen tekort aan geld is, maar dat ze wel graag méér geld wil hebben :D

http://www.sbs.com.au/you(...)ra-Dekker-28-12-2010
pi_90764274
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjn :D

Laura zelf, sprak dat bericht nogal tegen tijdens haar radio interview van 28 december ;) Daar zei ze dat er helemaal geen tekort aan geld is, maar dat ze wel graag méér geld wil hebben :D

http://www.sbs.com.au/you(...)ra-Dekker-28-12-2010
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.
pi_90764483
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.
pi_90764509
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kunnen genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek open kan slaan.
Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.

Vakantievieren, kun je je hele leven lang nog doen, mits je daar eerst zelf het geld voor bij elkaar hebt gespaard. Het is geen reden voor een vrijstelling van leer- en schoolplicht, en al zeker geen reden om je als minderjarige aan gevaren bloot te stellen. En al helemaal geen reden, om te vinden dat anderen dat allemaal maar voor je moeten regelen en betalen.
pi_90764789
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.

Vakantievieren, kun je je hele leven lang nog doen, mits je daar eerst zelf het geld voor bij elkaar hebt gespaard. Het is geen reden voor een vrijstelling van leer- en schoolplicht, en al zeker geen reden om je als minderjarige aan gevaren bloot te stellen. En al helemaal geen reden, om te vinden dat anderen dat allemaal maar voor je moeten regelen en betalen.
Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.

Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
pi_90764929
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:21 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.

Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.

Bovendien is het niet Laura die je slimheid in zakelijk opzicht kunt toedichten, maar wel haar vader. Laura zelf, mag geen enkel zakelijk contract aangaan gezien haar leeftijd. Al die zakelijke onderhandelingen en fratsen, komen uit de koker van Pa Dekker. Laura zelf, heeft daar geen enkele stem in.
pi_90764945
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.
Wacht maar, totdat ze terug is.... ze hoeft straks nooit meer te werken en jij wel... 40 uur per week totaan je pensioen.... wees daar maar trots op ;)
pi_90764953
Eigenlijk zou ze gewoon moeten hoereren voor dat geld. Vind ik dan he.
  zondag 2 januari 2011 @ 21:24:10 #295
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_90764993
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.
smal bootje??? _O-

Die boot is bijna groter dan mijn hele benedenverdieping van mijn eengezinswoning :D

quote:
De boot is 11.50 meter lang ,
De breedte van deze boot is ook enorm, hij is namelijk 3.76 m breed en maar liefst 1.90 diep.
Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleen :Y Menig student moet het met minder doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_90765005
quote:
och jee....weer een zieltje gewonnen. Hoeveel heb jij al gestort ?

quote:
Zakenvader heeft ze....is wat anders dan zakenvrouw (tje)
pi_90765006
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.
Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.
pi_90765147
quote:
6s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

smal bootje??? _O-

Die boot is bijna groter dan mijn hele benedenverdieping van mijn eengezinswoning :D

Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?

quote:
Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleen :Y Menig student moet het met minder doen
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!
pi_90765225
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef Afketser het volgende:

[..]

Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.
De ouders ja, niet de rechter.
pi_90765280
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:25 schreef Afketser het volgende:

[..]

Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?

[..]

Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!
En jij bent duidelijk een trol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')