Ongetwijfeld!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekker
En officieel heet ie trouwens: de Stichting World Ocean Life, dus zonder de F
Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen?![]()
http://www.kvk.nl/handels(...)wwsrvu/html/zoek.htm
Volgens mij pas zodra ze het geld bijboeken op de rekening van de stichting, en hiermee in aanmerking komen voor de subsidie.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Als je een gift doet ben je toch donateur?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:03 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je een gift doet ben je toch donateur?
Wat een bazen!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vandaar dus, dat je minimaal een tientje moet schenken, om als donateur voor subsidie meegeteld te kunnen worden. Dit mes snijdt letterlijk aan 2 kanten.
Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt. Maar ik vind het nogal vreemd dat er op de site van L. totaal geen melding wordt gemaakt van die stichtingen terwijl het er nu wel erg op gaat lijken dat gegevens van gulle gevers worden gebruikt voor het aanvragen van subsidie? Men zal op de 1 of andere manier toch aan moeten kunnen tonen hoeveel donateurs er zijn?
Kan me zo voorstellen dat het oprichten van die stichtingen ook iets met belastingen te maken heeft?
Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.quote:Zodra je geld hebt overgemaakt aan een stichting, ben je een donateur. Bankafschriften leveren het bewijs daarvoor. Zo'n stichting biedt naast belastingvoordelen ook andere voordelen, bijvoorbeeld het uitbetalen van onkostenvergoedingen aan de bestuursleden.
Je hebt verschillende soorten subsidie. Projectsubsidie kun je per project aanvragen, met een maximum van 4 aanvragen per jaar. Dat zou ook de enorme pauzes kunnen verklaren tussen ieder zeiltripje van Laura: als je ieder tripje als een zelfstandig project aanmerktquote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:56 schreef roomba het volgende:
[..]
Ja en daar zou het geld nog wel eens voor bedoeld kunnen zijn voor het uitbetalen van onkostenvergoeding aan bestuursleden (pa dekker). En volgens mij mag 1 persoon in een stichting een dubbele bestuursfunctie hebben.
Voor subsidie aanvraag zal het met de "tientjes" actie (gelukkig) niet lukken. Bij een subsidie aanvraag moet je overleggen wie vaste donateurs zijn. Dus donateurs die jaarlijks terugkeren.
Alle mensen die dus vanuit het kerstgevoel wat centen hebben overgemaakt, moeten dus blijven terugkeren om voor subsidie in aanmerking te komen.
Was inderdaad wel toeval he...dat het interview zo vlak voor de kerst was.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
..... en toch wel knap dat ze binnen 2 weken zoveel donaties binnen kan slepen dat de problemen opgelost zijn....
Aan de andere kant zit er ook een aankondiging in haar berichtje. Namelijk dat ze nu wel even verder kan, maar dat ze alleen maar de volgende etappe kan halen met het extra geld. Er volgen dus nog meer donatieacties. Ik schat: vlak voor Pasen eentje, en vlak voordat iedereen in mei zijn vakantiegeld binnen krijgt....
Ja klopt. Je mag dan in geen geval een haven aandoen. Bij reparatie mag je enkel je boot ankeren en in het uiterste geval aan wal slepen. Alleen jijzelf mag reparaties uitvoeren, zonder hulp van buitenaf, en ook enkel met de gereedschappen en materialen die je zelf al aan boord hebt op het moment dat je bent gestart. Een motor mag in geen geval worden gebruikt, en ook mag er onderweg geen water of brandstof worden getankt. Ook voedsel mag niet aan boord worden gebracht, met uitzondering van eigen visvangst onderweg. Je mag dus wel een hengel uitgooien, of aan boord gespoelde vissen consumeren.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
![]()
Niet zo heel vreemd misschien als je een goegle op haar naamt pleegt krijg je gigantisch veel hits, en ook dat ze zo zielig is en geld nodig heeft.
En er zijn nou eenmaal veel mensen gevoelig voor een klein blond meisje helemaal ziels alleen op de grote woeste oceaan ;-)
Ik kwam op de defenitie van solo en unassisted sailing, en daar staat zo een beetje dat je wel aan land mag aandokken maar min of meer alleen om je boot te repareren. Ik krijg het idee dat het niet de bedoeling is om een half jaar vakantie te houden en wachten op het ideale zon overgote windstille dag.
Het Panama Kanaal zal ze sowieso niet solo mogen doorvaren (zeilen mag daar niet eens), ze moet daar zelfs een gehele bemanning voor gaan inhuren. Dus van solo (en van zeilen) is al he-le-maal geen sprake meer.quote:En in de halfwinder en het grootzeil zaten wat slijtagesporen waar we(!!!) even wat overheen naaien om verdere slijtage in de toekomst te voorkomen
Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Lekker geld schooien van mensen, dat haar familie dat lekker ff allemaal betaalt ofzo.
Dat ook ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Het is nog veel triester dat er mensen zijn die geld gaan doneren om haar vakantie te financieren.
Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben
Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?quote:Op zondag 2 januari 2011 18:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, want het merendeel van de tijd dat ze onderweg is, heeft ze aan land doorgebracht, en als ze aan het varen is, gaat dat niet altijd op de wind maar ook regelmatig op diesel. Laura is geen zeilster. En de jongste is ze ook niet.
Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja maar dat er ook diesel gebruikt wordt is toch inherent aan het zeilen of dacht je dat een zweefvliegtuig ook geen motor nodig had en dat het daarom geen zweefvliegtuig heet?
Oh, wie is dan de jongste?
En door het Suezkanaal. Ook daar mag je niet zeilen, en ben je (net als in het Panama Kanaal) verplicht om een bemanning in te huren inclusief een Canal Pilot.quote:
Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je gewoon recreatief aan het zeilen bent mag je je motortje naar believen gebruiken. Maar als jij beweert dat je een record aan het zeilen bent, dan kleven daar regels aan. Eén van die regels is, dat je je motor niet mag gebruiken. Laura heeft schijt aan álle regels, maar viert haar vakantie wel onder de noemer van een poging naar het record "Youngest round the World". En in dat geval, zou ze niet in havens mogen liggen, geen motor mogen gebruiken, en onderweg geen proviand in mogen slaan of andere artikelen aan boord mogen halen.
De jongste Nederlander, is vast ergens in de afgelopen 5 minuten geboren
Er zijn veel jongere kinderen die op vakantie gaan. Dat ze vaart op een zeilboot, betekent niet automatisch dat ze ook aan het zeilen is. Bij de oversteek van de Atlantische Oceaan heeft ze 2 volle dagen op de motor gevaren(!), en varen is niet meteen zeilen. Zeilen doe je op de wind, met zeilen. Varen doe je met een motor, op diesel, met gestreken zeilen. Er is een verschil.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Jazeg, zo lust ik er nog wel een paar. Laura'tje is straks de jongste die dit bereikt heeft. En ze gaat met de zeilboot dus is ze de jongste zeilster. En je kunt natuurlijk lastig non-stop blijven zeilen. Je moet van boord.. al is het alleen al voor onderhoud aan de boot.
Ze gaat immers ook niet voor de jongste zeilster non-stop rond de wereld. Dat staat nergens hoor
Oh en die jongste Nederlander van 5 minuten geleden is al aan het zeilen?
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:45 schreef Afketser het volgende:
Als dit eenmaal achter de rug is, dan is heel Nederland trots dat we de jongste zeilster ter wereld hebben
Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.
Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..
Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
In ieder geval was ze aan boord. Dat was bij het ballonjongetje wel andersquote:Op zondag 2 januari 2011 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als ze die 2 dagen van windstilte niet op de motor had kunnen varen, had ze er langer over gedaan dan Mike Perham (die toen 14 jaar was). Daarbij weet niemand, of het inderdaad "maar" 2 dagen zijn geweest die ze op de motor heeft gevaren. Misschien zijn het er wel 7 geweest.
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeilster? Vakantiemeisje bedoel je.. Als ze niet twee jaar kan feesten in verre vakantieoorden gaat ze zichzelf snijden. Zó verwend is ze.
Verder brengt ze ruwweg 3/4 van de tijd aan wal door. Er is echt geen sprake van een zeilrecordpoging hoor.
Ja ineens komt ze tot de conclusie dat ze een stukje sneller alleen heeft gedaan dan Mike Perham, was het geloof ik.
Ze was alleen even vergeten dat ze twee dagen op de motor had gevaren.. En om nou een stukje van een traject ineens als een apart record te beschouwen is te debiel voor woorden..
Zo kan ik ook wel zeggen dat ik de snelste marathonloper ter wereld heb verslagen, omdat ik de eerst 20 meter harder liep..
Je kunt mss. vinden dat we het arme kind aan het bashen zijn, maar wat hier gesteld wordt is gewoon de waarheid. Zij en haar familie proberen de zaak te flessen en hier hebben we het over de zaken die gewoon niet blijken te kloppen.
Gaan we op de man spelen?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gaan we op de man spelen?
Ze wil als jongste de wereld rondzeilen. Het gaat wel degelijk om een record. En het moest iig. zo lijken ivm. sponsoring.
Nee hoor, je vergist je heel erg. Het is niet haar doel om rond de wereld te varen. Als dat haar doel zou zijn, zou ze nu gewoon op school zitten en naar haar diploma toewerken, en later, als ze haar diploma heeft gehaald, plus alle benodigde papieren om een schip te mogen bevaren (die ze dus ook niet heeft), en het geld voor een dergelijke reis bij elkaar had gespaard... dan zou ze rond de wereld kunnen varen.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het is haar doel ook niet om een record te halen. Ze wil gewoon rond de wereld zeilen. En ik heb het idee dat jij dat ook had gewild. Vertel eens, waarom ben jij zo jaloers op Laura Dekker?
Blijkbaar is ze beide.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Dan snap ik het gemier over motorgebruik niet want anders had dit record vooraf al gefaald. Laura is wel jong maar niet dom.
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjnquote:Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Het kind vaart op zwart zaad! Al is daar op haar blog niets van terug te vinden. Maar Pa dekker zegt het, dan zal het wel zo zijjn
Laura zelf, sprak dat bericht nogal tegen tijdens haar radio interview van 28 decemberDaar zei ze dat er helemaal geen tekort aan geld is, maar dat ze wel graag méér geld wil hebben
http://www.sbs.com.au/you(...)ra-Dekker-28-12-2010
Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Afketser het volgende:
Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kunnen genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek open kan slaan.
Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een zeilrecordpoging doen, mengt zich niet met welk leven dan ook aan de wal. Zeilen doe je op het water.
Vakantievieren, kun je je hele leven lang nog doen, mits je daar eerst zelf het geld voor bij elkaar hebt gespaard. Het is geen reden voor een vrijstelling van leer- en schoolplicht, en al zeker geen reden om je als minderjarige aan gevaren bloot te stellen. En al helemaal geen reden, om te vinden dat anderen dat allemaal maar voor je moeten regelen en betalen.
De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:21 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja maar daar kun je niet meer over klagen want de rechter heeft daarover al een uitspraak gedaan. Dat is goed gekeurd en daar moet je het mee doen.
Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
Wacht maar, totdat ze terug is.... ze hoeft straks nooit meer te werken en jij wel... 40 uur per week totaan je pensioen.... wees daar maar trots opquote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, legale domheid kunnen we niet stoppen he. Je bent trots op...tja, op wat? Dat ze tot nu toe in alles gefaald is in haar leven waarin ze kan falen? Tja. Wees er maar trots op.
smal bootje???quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja, maar ze wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen leven als ze eenmaal op het land is. Ik kan me voorstellen dat ze ook een paar dagen in een 5 sterrenhotel wilt verblijven en even van de sauna en het zwembad kan genieten. Tis geen pretje hoor de hele tijd op zo'n smal bootje waar ze amper haar studieboek op open kan slaan.
Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleenquote:De boot is 11.50 meter lang ,
De breedte van deze boot is ook enorm, hij is namelijk 3.76 m breed en maar liefst 1.90 diep.
och jee....weer een zieltje gewonnen. Hoeveel heb jij al gestort ?quote:Nou ik ben trots op ons Nederlandse zeilmeisje en ik sta op het punt om geld te storten.
Zakenvader heeft ze....is wat anders dan zakenvrouw (tje)quote:Ik zie het ook als een slimme zet van Laura. Echt een zakenvrouw want hier gaat ze heel erg veel geld uit slepen later zodat ze haar hele leven niet meer hoeft te werken en gewoon op vakantie kan gaan. En dan zit jij hier nu te klagen over hoe slecht het wel niet voor dr is. Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk de lachende derde is!
Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De rechter heeft geen enkele uitspraak gedaan over het wel of niet zeilen/varen van Laura. Het enige wat de rechter heeft gesteld, is dat de verantwoordelijkheid daarvan bij de ouders ligt.
Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
smal bootje???
Die boot is bijna groter dan mijn hele benedenverdieping van mijn eengezinswoning
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!quote:Meer dan genoeg ruimte voor iemand alleenMenig student moet het met minder doen
De ouders ja, niet de rechter.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Precies, en ze hadden het ook kunnen verbieden.... en dat hebben ze dus niet gedaan dus het is volledig goedgekeurd want haar ouders hebben ingestemd. Probleem = opgelost.
En jij bent duidelijk een trol.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:25 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hahaha zo klein !!!, en wiebelt jouw eengezinswoning ook zo als haar boot?
[..]
Ja maar Laura is niet zomaar een student... ze is een zeilmeisjes-student!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |