Iedereen komt wel weer eens thuis van vakantie. Meestal is dat geen reden om te juichen... hup, weer aan de arbeid!quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:22 schreef raptorix het volgende:
Let maar op hoe heel hypocriet Nederland straks staat te juichen als ze haar reis voltooid, stelletje azijnzeikers.
Vooral de volgende etappe wordt duur. Het Panama Kanaal brengt nogal wat kosten met zich mee (en zeilen is daar verbodenquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Scorpie het volgende:
En, is er al gehoereerd om dit zeilmeisje terug te krijgen? Hoeveel geld denken de ouders nodig te hebben, wat linea recta in hun zakken zal verdwijnen?
Van zeikmeisje naar bedelmeisje naar webcammeisje....quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Scorpie het volgende:
En, is er al gehoereerd om dit zeilmeisje terug te krijgen? Hoeveel geld denken de ouders nodig te hebben, wat linea recta in hun zakken zal verdwijnen?
Heeft ze toch haar unieke kwaliteiten weten te ontwikkelen waar alle voorstanders hun mond vol van hadden....quote:Op woensdag 29 december 2010 00:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Van zeikmeisje naar bedelmeisje naar webcammeisje....
Eigenlijk is het treurig.
Ach ja, maagd was ze allang niet meer. Toen ze 13 was had ze al een vriendje waar ze ieder weekend bleef slapen.quote:Op woensdag 29 december 2010 02:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nog los van de zeiltocht: als je als ouders weet dat ze met steeds willekeurige personen ergens ver weg op pad gaat...... dat wil je toch niet als ouders?![]()
En die eerste foto....ziet er net uit alsof ze met z'n 2-en een prima nacht heb gehad![]()
(en BW (30-40 jaar) mocht willen dat ie zo getraind en jong was..)
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!quote:Op woensdag 29 december 2010 00:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vooral de volgende etappe wordt duur. Het Panama Kanaal brengt nogal wat kosten met zich mee (en zeilen is daar verboden) . Er moet tol worden betaald (om en nabij de 1200 US dollar voor een zeiljacht). Je moet lijnen huren, en er moeten minimaal 5 man aan boord zijn plus een Canal Pilot. Allemaal heel leuk en heel spannend, en vooral ook heel kostbaar, maar niet geschikt voor een record zeilen (en al helemaal niet solo). Maar dat maakt allemaal al niet meer uit, aangezien Laura ook bij de oversteek van de Atlantische Oceaan 2 dagen op de motor heeft gevaren, en er om die reden sowieso al geen sprake meer is van zeilen.
Geen idee, waarschijnlijk omdat Laura zich sowieso niet aan regels houdt, ook niet als het om een zogenaamd "record" gaatquote:Op woensdag 29 december 2010 10:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!
Ik denk dat het gewoon heel erg slecht is voorbereid.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als dat allemaal is zoals jij nu beschrijft waarom heeft ze dan een dergelijke etappe in haar reis opgenomen?? Ik snap er helemaal niets meer van!
Zwanger!!?quote:Op woensdag 29 december 2010 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zie ik trouwens goed op die eerste foto dat Laura, behalve dat ze wat vrouwelijker wordt, ook een pens begint te krijgen?
Leuk filmpje inderdaad. Maar waarom mag je daar niet zeilen? Je ziet het, ik heb er totaal geen verstand vanquote:Op woensdag 29 december 2010 11:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk omdat Laura zich sowieso niet aan regels houdt, ook niet als het om een zogenaamd "record" gaat
Dit is een leuk timelapse filmpje in hd, van een doortocht van het Panama Kanaal:
Ik denk dat je niet mag zeilen omdat het te gevaarlijk is en te kostbaar.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Leuk filmpje inderdaad. Maar waarom mag je daar niet zeilen? Je ziet het, ik heb er totaal geen verstand vanEn $ 1.200,-- is geen kattepies zeg! En als er dan ook nog eens minimaal 5 mensen aan boord moeten zijn moet ze dus 4 mensen komen laten overvliegen, duur tripje!
Dat je daar niet mag zeilen, heeft inderdaad met de veiligheid te maken. Het Panama Kanaal is eigenlijk niet bedoeld voor de pleziervaart, het is een erg drukke handelsroute voor grote vrachtboten en ook cruiseschepen. Voor dergelijke schepen ligt de tolprijs dan ook een tikkie hoger: de gemiddelde tol van het Panama Kanaal bedraagt namelijk 45.000 US dollar. Voor alleen een zeiljacht, gaan de sluizen niet eens open. Zeiljachten mogen dan met zo'n groot schip mee de sluizen door.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:21 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet mag zeilen omdat het te gevaarlijk is en te kostbaar.
Dat Kanaal is de belangrijkste route van heel America, en wordt dagelijks gebruikt voor zware scheepvaart, als die telkent moeten wachten voor een plezier zeilbootje kost dat miljoenen, een tanker kan sowieso niet zomaar stoppen.
Volgens mij valt haar geldprobleem ook wel mee. 1200 euro valt in principe ook wel mee maar mijn ideee is dat het wel veel meer kost als die 1200 euro.
Ja, de Canal Pilot zit bij de tolprijs inbegrepen.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:19 schreef spuitje het volgende:
Even dit gelezen maar het zijn dus die enorme sluizen die zeilen onmogelijk maken. En als ik het goed begrepen heb kun je niet volstaan met alleen goedwillende vrienden en/of familieleden aan boord, maar zul je mensen moeten inhuren. Best interessant om te lezen allemaal.
Ken je haar ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2010 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach ja, maagd was ze allang niet meer. Toen ze 13 was had ze al een vriendje waar ze ieder weekend bleef slapen.
Laura mag alles, anders gaat ze stampvoeten en loopt ze weg.
Leuk hoor, zo'n feestmeisje dat af en toe zeilt. Maar waarom moeten anderen daarvoor betalen en waarom moet dat in het nieuws?
Ben benieuwd naar wat het trapezemeisje ervan gaat bakken trouwens, die kwam in de eerste instantie wel iets normaler over.
Zie ik trouwens goed op die eerste foto dat Laura, behalve dat ze wat vrouwelijker wordt, ook een pens begint te krijgen?
quote:30-12-2010
Sinds ik op st maarten ben heb ik het echt al harstikke druk. Veel leuke dingen, maar natuurlijk ook alle dingen die onderweg stuk of versleten zijn reparen,Guppy schoonmaken,boodschappen, de was!! In de halfwinder en het grootzeil zaten wat slijtage sporen in de zeilen, waar we even wat overheen naaien om verder slijtage in de toekomst te voorkomen. Vandaag ben ik bezig geweest om Guppy van voor naar achter weer helemaal op te ruimen. Nu weet ik weer wat ik allemaal heb en vooral belangrijk waar binnen de 12 meter het ligt. Want binnen die 12 meter kan je echt enorm veel kwijt zijn heb ik geconstateerd. Maar Guppy is weer redelijk clean.Als ik ergens heen wil neem ik meestal de bus, dat is echt heel anders dan in Nederland.
Je hebt bijvoorbeeld geen bushaltes dus je moet gewoon ergens langs de weg gaan staan en wachten tot er eentje komt en dan vragen waar die heen gaat.het kost maar 2 dollar en de bussen zijn een stuk kleiner dan in Nederland. Maar het is echt een prima manier om overal te komen, behalve als je een hond mee neemt, want de meeste buschauffeurs zijn donker en doodsbang voor honden, maar dan werkt liften meestal wel.( soms let ik op de hond van vrienden hier)
Door de drukte was mijn school er even bij ingeschoten Ik heb namelijk geen kerstvakantie ingepland, de reserve dagen hou ik voor als het slecht weer is of er iets anders is waardoor mijn schoolwerk verhinderd word. Nu is eindelijk alles een beetje rustiger aan het worden. Ik heb weer een functionerende planning ( dat is altijd weer lastig te vinden als je ergens komt) en ik hoef nu op boodschappen,school en het dagelijks netjes houden van Guppy niet heel erg veel meer te doen. Dus nu heb ik wat tijd om de hangmat die ik in gran canaria van me zusje heb gekregen uit te testen.
Laura
Dus ook al heeft ze nu niks te doen, nu gaat ze in haar hangmat liggen, en als er eens wat tussenkomt waardoor ze niet kan leren neemt ze haar vakantie dagen op.......quote:Op donderdag 30 december 2010 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb namelijk geen kerstvakantie ingepland, de reserve dagen hou ik voor als het slecht weer is of er iets anders is waardoor mijn schoolwerk verhinderd word
Voorlopig ga ik ervan uit dat L. denkt dat ze dat die diploma zonder meer krijgt zoals ze tot nu toe alles heeft gekregen wat ze wil. En zo niet? Dan loopt ze weg of gaat in haar polsen snijden, succes gegarandeerdquote:Op donderdag 30 december 2010 21:21 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Dus ook al heeft ze nu niks te doen, nu gaat ze in haar hangmat liggen, en als er eens wat tussenkomt waardoor ze niet kan leren neemt ze haar vakantie dagen op.......
Moet deze mevrouw ook een examen doen om haar papiertje te krijgen?
Of is zeggen dat ze wat geleerd heeft voldoende om het diploma te bemachtigen?
Even mijn eigen bericht quoten:quote:Op donderdag 30 december 2010 20:35 schreef spuitje het volgende:
Iets heel anders: zou het zo kunnen zijn dat mensen berichten in het gastenboek van Laura zetten die niet waar zijn? Een bericht van een cafe waarin wordt gezegd dat de gehele opbrengst van Oudjaarsavond ten goede zal komen aan Laura? Maar in de plaats die wordt genoemd staat in het telefoonboek of de bedrijvengids geen cafe met die naam!
Ik had het ook gelezen inderdaad cafe Irene uit Lelystad, bestaat helemaal niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Even mijn eigen bericht quoten:
Nadat ik dit dus hier had geplaatst verdween het bericht uit het gastenboek! Ga bijna denken dat de persoon die de berichten voor het gastenboek filtert hier mee leest!
Was toch cafe Desiree? Maakt ook verder niet uit, ding bestaat gewoon nietquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:39 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Ik had het ook gelezen inderdaad cafe Irene uit Lelystad, bestaat helemaal niet.
Een googletje op internet geeft alleen bardancing irene in New York.
Al zou het zomaar kunnen popi hopi mensen in cafe's doen nou eenmaal rare dingen.
Zelfs Sheldon Cooper zou jou nog les in sarcasme herkennen kunnen geven!quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:06 schreef Alleskids het volgende:
als je achter de computer zit, ben je aan het studeren? Dan ben ik nu ook druk aan het studeren. zet dan een foto online waarin je kan zien wat er op het scherm is te zien, zoals studiemateriaal.....
gegroet een studerende azijnzeiker
Maar je weet toch niet wat ze achter die laptop aan het doen was? Mss. wel haar gastenboek censureren, even poseren om te laten zien dat ze iets anders doet, soms, dan niksen en feestvieren, mss. had ze wel webcamseks met haar vriendje in Holland, mss. deed ze wel online (strip)poker om wat extra's te verdienen, of was ze met pappie aan het chatten..en mss. was ze wel weer eens aan het huiswerk maken, want 2 uurtjes per dag studeren onderweg dat kan niet, zelfs niet met windstilte.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
O ja, Laura leert niet? En wat is deze foto dan? Dit lijkt me een overduidelijk bewijs!
Stelletje azijnzeikers!![]()
[ afbeelding ]
(en waarom zijn de letters op Fok ineens zo klein geworden?)
wie????quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:16 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Zelfs Sheldon Cooper zou jou nog les in sarcasme herkennen kunnen geven!
Ik zou willen dat mijn kinderen zo vrolijk keken als ze aan het leren zijn!!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
O ja, Laura leert niet? En wat is deze foto dan? Dit lijkt me een overduidelijk bewijs!
[ afbeelding ]
uh... ja, dat is bij Laura inderdaad wel iets waarschijnlijker. Maarre, heeft ze een vriendje dan in Holland? Ken jij haar of zo?quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je weet toch niet wat ze achter die laptop aan het doen was? Mss. wel haar gastenboek censureren, even poseren om te laten zien dat ze iets anders doet, soms, dan niksen en feestvieren, mss. had ze wel webcamseks met haar vriendje in Holland, mss. deed ze wel online (strip)poker om wat extra's te verdienen, of was ze met pappie aan het chatten of hij haar geld wil lenen..
Je hebt gelijk, helemaal. We zijn een stelletje naarlingen die dit kindje haar vakantie niet gunnen. Deze foto is ook overduidelijk op haar boot genomen en er is ook duidelijk te zien dat ze veel plezier beleeft aan waar ze mee bezig is!quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[ afbeelding ]
Dat idee heb ik al langer. Als ik piep dat de berichten van Laura tijdens het varen/zeilen ineens in fatsoenlijk Nederlands verschijnen, verschijnen ze daarna prompt met de gebruikelijke taal- en spelfouten. Als ik piep dat er in het radio-interview met geen woord gerept wordt over schoolwerk, verschijnt in de volgende blog ineens (en sinds héél lange tijd) wél de mededeling dat ze tijd zou besteden aan dat schoolwerk. Overigens geloof ik daar niet zoveel van. Het lijkt mij stug dat Laura dagelijks met haar schoolboeken onder de arm bij een internetcafé braaf aan de studie gaat. Die heeft het veel te druk met niks doen, want daar is ze volgens eigen zeggen erg goed inquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Even mijn eigen bericht quoten:
Nadat ik dit dus hier had geplaatst verdween het bericht uit het gastenboek! Ga bijna denken dat de persoon die de berichten voor het gastenboek filtert hier mee leest!
quote:Maak minimaal ¤ 10.over op bankrekening
Dat ga je niet menen he? Minder dan een tientje mag je niet overmaken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:01 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Wil ik eens aardig doen en Laura 7,50 euro storten om het nieuwe jaar goed te beginnen is het weer niet goed genoeg
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:01 schreef sneeuwvrouw het volgende:
Wil ik eens aardig doen en Laura 7,50 euro storten om het nieuwe jaar goed te beginnen is het weer niet goed genoeg
[..]
Natuurlijk kun je ieder ander bedrag overmaken, maar het gaat om de tekst die er toch echt heel werkelijk staat:quote:Op zaterdag 1 januari 2011 02:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.
Zo, dat is uitgekookt zeg!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je ieder ander bedrag overmaken, maar het gaat om de tekst die er toch echt heel werkelijk staat:
"HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal ¤ 10.-- over op bankrekening..bladiebla."
http://www.lauradekker.nl/
Bedragen onder de ¤ 10,00 zijn blijkbaar niet erg welkom. Nu weet ik niet of dat bankrekeningnummer op naam staat van een stichting, maar als dat wel het geval is dan kun je die mensen die dat tientje hebben gestort tellen als donateurs, en subsidie aanvragen voor het volgende kalenderjaar op basis van dat aantal donateurs. En ergens, heb ik het idee dat dit het geval is. Gezien het tijdstip van de oproep (begin december geplaatst), en omdat er om een bedrag van ten minste ¤ 10,00 wordt gevraagd. Dat is wel uitgekookt, bij gebrek aan sponsors gewoon de overheid de vakantie van Laura laten betalen
En die stichting bestaat inderdaad: De oprichting van de stichting World Ocean Life Foundation vond plaats bij Notaris Kantoor Bijdorp In Barendrecht.![]()
Wat een boefies zijn het toch
Let vooral ook op de geinige afkorting van World Ocean Life Foundation.
Hoe toepasselijk
Vandaar dus, dat je minimaal een tientje moet schenken, om als donateur voor subsidie meegeteld te kunnen worden. Dit mes snijdt letterlijk aan 2 kanten.
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekkerquote:Op zaterdag 1 januari 2011 04:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
En die stichting bestaat inderdaad: De oprichting van de stichting World Ocean Life Foundation vond plaats bij Notaris Kantoor Bijdorp In Barendrecht.![]()
haha Spuitje heeft geld gegeven aan een puber die lekker op he strand niks ligt te doen voor de komende maanden terwijl ze zelf door wind en wind naar haar werk moet om geld te verdienen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 02:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Kul dus. Ieder bedrag wat je eventueel zou willen storten of wat je probeert te storten om te controleren of sneeuwvrouw gelijk heeft wordt netjes van je rekening afgeschreven! En waarom ook niet? Er staat nergens dat je geen bedragen lager dan ¤ 10,-- mag overmaken, maar vanaf dit bedrag krijg je een "persoonlijk" bedankje plus een dubbeltje van Laura.
Subsidie aanvragen voor beide stichtingen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekker
En officieel heet ie trouwens: de Stichting World Ocean Life, dus zonder de F
Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen?![]()
http://www.kvk.nl/handels(...)wwsrvu/html/zoek.htm
Ja hoor, vast!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
haha Spuitje heeft geld gegeven aan een puber die lekker op he strand niks ligt te doen voor de komende maanden terwijl ze zelf door wind en wind naar haar werk moet om geld te verdienen.
Als ik het dan nu wel goed heb begrepen word je dus wanneer je ¤ 10,-- of meer overmaakt donateur van een stichting zonder dat je dat weet? Noemen ze zoiets niet gewoon volksverlakkerij?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Drie keer raden op wiens naam de stichting staat.... idd, Dick Dekker
En officieel heet ie trouwens: de Stichting World Ocean Life, dus zonder de F
Edit: ik zie nu dat er 2 stichtingen zijn gedeponeerd bij de KvK en dus ook eentje met een F. Gaan ze nu ook geld heen er weer schuiven tussen stichtingen?![]()
http://www.kvk.nl/handels(...)wwsrvu/html/zoek.htm
Kan iemand dit verhaal niet even doorspelen naar de media?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als dit idd. klopt zijn ze zo uitgekookt dat het aan zwendelarij grenst.
Gezien de voortdurende valse voorstelling van zaken omtrent deze 'recordpoging' zou het me eigenlijk niet moeten verbazen.
Ik vind het ook behoorlijk onethisch zeg. Eerst huilen dat de Nederlandse overheidsinstanties zo gemeen zijn maar tegelijk wel geld willen aftroggelen van diezelfde staat.
Het is laag, geniepig, onecht, oplichterig, leugenachtig en al helemaal niet sportief.
Het enige wat me verbaast is het lef van die mensen om dit soort dingen te doen en er ook vrolijk mee door te gaan.
Denken Laura en haar ouders echt dat ze een tweede Jessica Watson is ofzo? Leven ze in een waanwereld? Of hebben ze een misplaatst superioriteitsgevoel en denken ze dat ze de hele wereld in de maling kunnen nemen, danwel naar hun hand kunnen zetten? En heben ze gewoon niet door dat ze voortdurend door de mand vallen?
Ik begin me steeds meer af te vragen hoe goldicker en het zeikmeisje en de glunderende oma psychologisch in elkaar zitten. Volgens mij sporen ze echt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |