abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90858758
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:55 schreef Afketser het volgende:

[..]

Huh, neejoh, je ziekenfondsverzekering stopt niet hoor als je langer dan 12 maanden in het buitenland verblijft. Ik ben zelf bijna 2 jaar uit het land geweest en mijn zilverenkruis liep gewooon door. Maar in het buitenland heb je weinig aan je Nederlandse ziekenfondsverzekering als je daar wat krijgt. Je moet daarvoor aanvullend zijn verzekerd --> extra verzekering. En daar betaal je voor het totaalpakket ook nog eens 40 euro per maand extra (buiten je normale verzekering) voor. Deze is alleen niet verplicht maar wel erg verstandig.
Zeker wel.

quote:
Indien je langer dan 2/3 van een jaar (acht maanden) in het buitenland verblijft, hoor je je officieel uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA, voorheen bevolkingsregister)
http://www.actiefinhetbuitenland.nl/verzeker/uitschrijven/

quote:
Iedereen moet zich aansluiten bij een ziekenfonds. Om u te kunnen aansluiten bij een
ziekenfonds, moet u een adres hebben, d.w.z. ingeschreven zijn in het rijksregister (het
bevolkingsregister, het vreemdelingenregister of het wachtregister). Een referentieadres
voldoet aan deze voorwaarde.
http://www.ocmw-info-cpas(...)ziekenfonds__Nl_.pdf
pi_90863928
De AOW...........komop mensen, waar maken jullie je druk om? Zo de wetten en regels nu zijn komt dat kind op zijn vroegst over 50 jaar in aanmerking voor AOW!! In die jaren kunnen regels en wetten 50 keer of meer worden aangepast!!
Echt hoor, snap niet waar sommigen zich druk over maken, laat pa het voor zijn nazaat regelen. Maar liefst niet op kosten van sponsoren.
Want ik blijf het belachelijk vinden dat dat kind nu lekker in de zon zit op kosten van mensen die met haar dwepen.
pi_90863967
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:58 schreef spuitje het volgende:
De AOW...........komop mensen, waar maken jullie je druk om? Zo de wetten en regels nu zijn komt dat kind op zijn vroegst over 50 jaar in aanmerking voor AOW!! In die jaren kunnen regels en wetten 50 keer of meer worden aangepast!!
Echt hoor, snap niet waar sommigen zich druk over maken, laat pa het voor zijn nazaat regelen. Maar liefst niet op kosten van sponsoren.
Want ik blijf het belachelijk vinden dat dat kind nu lekker in de zon zit op kosten van mensen die met haar dwepen.
De AOW is ook het laatste waar ik me druk om zou maken, laat staan een kind van amper 15 jaar oud :D
pi_90864536
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:06 schreef Aladin het volgende:
Ik zoek ook nog een vakantiesponsor.

Maar goed, tzou wel leuk zijn als het allemaal wat meezit voor die Laura.
Ze is gewoon leerplichtig, ze zou gewoon op school moeten zitten.

Dan een lange vakantie te vieren, heeft weinig met sport te maken.
pi_90864977
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De AOW is ook het laatste waar ik me druk om zou maken, laat staan een kind van amper 15 jaar oud :D
Over een ziektekostenverzekering, kinderbijslag etc. maak ik me ook niet druk hoor. Laura zei genoeg geld te hebben maar dat wat extra wel leuk zou zijn. Nou laten we wel zijn, dat gaat op voor veel mensen :Y Dus pa en Laura maken zich maar druk om de kinderbijslag etc., ik ga dat niet voor ze doen!
pi_90865164
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:26 schreef spuitje het volgende:

[..]

Over een ziektekostenverzekering, kinderbijslag etc. maak ik me ook niet druk hoor. Laura zei genoeg geld te hebben maar dat wat extra wel leuk zou zijn. Nou laten we wel zijn, dat gaat op voor veel mensen :Y Dus pa en Laura maken zich maar druk om de kinderbijslag etc., ik ga dat niet voor ze doen!
Het ging erom, wat de reden(en) zou(den) kunnen zijn waarom ze 4-5 maanden op Sint Maarten wil blijven, terwijl ze zegt een recordpoging te doen om als jongste rond de wereld te zeilen/varen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:00:26 #132
3542 Gia
User under construction
pi_90865827
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het ging er dan ook om dit als tegenhanger te noemen tegen de argumentatie dat ze nu dubbele kinderbijslag krijgt.

Erg fijn, voor haar ouders, als dit zo is, maar zij levert dat straks in.
pi_90866319
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Het ging er dan ook om dit als tegenhanger te noemen tegen de argumentatie dat ze nu dubbele kinderbijslag krijgt.

Erg fijn, voor haar ouders, als dit zo is, maar zij levert dat straks in.
Dat bedrag aan AOW heeft ze er in de afgelopen maanden al dubbel en dwars doorheengejast aan sponsorgelden.
pi_90868202
Ach tegen de tijd dat ze met pensioen wil heeft ze kinderen die voor haar de kost verdienen/bedelen/sponsorwerven/zwendelen..
pi_90868276
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:55 schreef Afketser het volgende:

[..]

Huh, neejoh, je ziekenfondsverzekering stopt niet hoor als je langer dan 12 maanden in het buitenland verblijft. Ik ben zelf bijna 2 jaar uit het land geweest en mijn zilverenkruis liep gewooon door. Maar in het buitenland heb je weinig aan je Nederlandse ziekenfondsverzekering als je daar wat krijgt. Je moet daarvoor aanvullend zijn verzekerd --> extra verzekering. En daar betaal je voor het totaalpakket ook nog eens 40 euro per maand extra (buiten je normale verzekering) voor. Deze is alleen niet verplicht maar wel erg verstandig.
Haha, " hoor je je officieel uit te schrijven en de controle is is minimaal.
Deze regel wordt in de praktijk nooit toegepast. Ik had het achteraf eigenlijk wel beter kunnen doen want het zou me een aardig kluitje met geld aan ziekenfondspremie schelen 8)7
pi_90868294
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het ging erom, wat de reden(en) zou(den) kunnen zijn waarom ze 4-5 maanden op Sint Maarten wil blijven, terwijl ze zegt een recordpoging te doen om als jongste rond de wereld te zeilen/varen.
Van de verschillende landen genieten! Potverdrie, ze vaart er toch langs.... nou zou 4 a 5 maanden op Sint Maarten te lang voor me maar wellicht komt Laura daar ook wel achter. Ze zal in iedergeval lekker kunnen bijkleuren.
pi_90869241
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 05:37 schreef Afketser het volgende:

[..]

Van de verschillende landen genieten! Potverdrie, ze vaart er toch langs.... nou zou 4 a 5 maanden op Sint Maarten te lang voor me maar wellicht komt Laura daar ook wel achter. Ze zal in iedergeval lekker kunnen bijkleuren.
Ze vaart erlangs ja. Je zegt het precies goed.
Met zeilen heeft het weinig te maken. Met een recordpoging al helemaal niet.
Dat geeft ook niet. Ze gaat maar lekker in verre oorden haar middelbare school afmaken, als ze dat leuk vindt. Maar laat haar dan niet doen alsof ze met een zeilrecord bezig is, want dat is gewoon niet waar.
Laat staan dat ze onder dat mom mensen geld afhandig moet maken. Want dat is gewoon zwendel.
En dan die leugens.. Vanaf haar tiende zou deze onderneming zijn voorbereid. Nou, dat was te merken. :D
pi_90869940
quote:
Hallo iedereen,Een blog vanaf de Stad Amsterdam dat is een groot
dwarsgetuigd schip die nu in st.maarten voor anker ligt. Ik ben nu voor de
derde keer aan boord, en ik ga voor de komende 10 dagen mee als crew!!! Echt
supercool. Het is echt een ontzettend mooi schip en het is fijn om even geen
kapitein te zijn. Vanavond gaan we weg en ik heb er echt heel erg veel zin
in. De afgelopen dagen heb ik Guppy weer klaar gemaakt om te vertrekken want
ik was eigenlijk van plan om aankomende week verder te zeilen. Maar zoiets
als dit kan ik natuurlijk niet laten vallen! Bloggen is nu wat lastiger,
maar ik ga proberen om om de dag een blog door te sturen van mijn
belevenissen.

Laura
bron

Maar ze zeilt wel al is het dan niet op haar eigen boot. :+
pi_90872526
Je kunt er ook de klok op gelijk zetten he? Als wij het hier hebben over hoe lang ze wel niet aan wal blijft wou ze net verder varen. Zo ging het ook al met de spelfouten en nog wat andere dingen geloof ik.
Je zou bijna zeggen dat dit topic gevolgd wordt door de Dekkers .. Hoewel ik me dat niet kan voorstellen, laat staan dat ik me kan voorstellen dat ze zich er zoveel van aan zouden trekken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:00:32 #140
3542 Gia
User under construction
pi_90875271
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef spuitje het volgende:

[..]

bron

Maar ze zeilt wel al is het dan niet op haar eigen boot. :+
Misschien krijgt ze er voor betaald!! Ze is tenslotte 'crew', personeel dus.
pi_90875858
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien krijgt ze er voor betaald!! Ze is tenslotte 'crew', personeel dus.
Op dat soort schepen is het allemaal vrijwilligerswerk.

edit: deze vaart met betalende gasten als ik het goed heb, het vaste personeel zal dus wel een salaris krijgen, maar de gasten worden wel geacht mee te werken!

http://www.stadamsterdam.nl/content/home/index.xml

[ Bericht 12% gewijzigd door spuitje op 05-01-2011 12:25:01 ]
pi_90877673
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Op dat soort schepen is het allemaal vrijwilligerswerk.

edit: deze vaart met betalende gasten als ik het goed heb, het vaste personeel zal dus wel een salaris krijgen, maar de gasten worden wel geacht mee te werken!

http://www.stadamsterdam.nl/content/home/index.xml
Kost een eurootje of duizend, de 10-daagse reis?
Wie betaalt dat? :P
pi_90877779
Zou Laura misschien een attention whore zijn?
pi_90878246
Kom nou! Het was haar helemaaaaal niet om de media-aandacht te doen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:53:37 #145
3542 Gia
User under construction
pi_90879394
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kost een eurootje of duizend, de 10-daagse reis?
Wie betaalt dat? :P
De sponsors, natuurlijk. Wie anders?
pi_90879851
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

De sponsors, natuurlijk. Wie anders?
"financieel zitten we best wel knijp" aldus pa Golddicker..
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:20:59 #147
40566 Ericr
Livewrong
pi_90880547
Als crew? Zijn ze wel goed bij hun hoofd bij die organisatie?
pi_90880634
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

"financieel zitten we best wel knijp" aldus pa Golddicker..
Heb geen idee of ze als betalende gast meegaat of dat ze als matroos o.i.d. meegaat en haar vergoeding bestaat uit kost en inwoning. Maar een salaris zal ze zeker niet krijgen!
pi_90880823
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Heb geen idee of ze als betalende gast meegaat of dat ze als matroos o.i.d. meegaat en haar vergoeding bestaat uit kost en inwoning. Maar een salaris zal ze zeker niet krijgen!
Ik heb begrepen dat je als betalend passagier gewoon meedraait met de bemanning. Misschien mag ze gratis mee, maar dat zou ze wrs. wel geschreven hebben.
pi_90886150
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je als betalend passagier gewoon meedraait met de bemanning. Misschien mag ze gratis mee, maar dat zou ze wrs. wel geschreven hebben.
Zo heb ik het ook begrepen. Zou het wel hondsbrutaal vinden als ze na haar schooi-aktie nu zo'n dure trip gaat maken van sponsorgelden. Maar de uitspraak "wat meer geld zou wel fijn zijn" wordt dan wel begrijpelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')