Ik volg een duale opleiding, alleen op vrijdagen college. Dan doe je veel werkervaring op, bouw je ww-premies op etc.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
Als ik (zoals nu) een tijdelijk baantje heb, of gewoon veel uitzendklusjes aanneem, lukt dat meestal wel. Ik hou niet altijd veel over, maar rondkomen lukt wel. Ik heb ook het geluk dat ik gewoon in mijn betaalbare studentenkamer kan blijven wonen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
WW (ben ontslagen door reorganisatie via kantonrechter. 3 bedrijven gingen samen: last in, first out). Maar die duurt nog maar tot februari. Dus als onderstaand ding niets wordt, ga ik naar een uitzendbureau met het motto "het interesseert me niet wat voor werk, als het maar werk is"....quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik 4 januariquote:Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Daboman het volgende:
Heb 3 januari alweer mijn eerste gesprek van dit jaar. Het jaar begint inderdaad leuk.
Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Stond in je huurcontract dat je je huis uit moest na het afstuderen?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:02 schreef JL... het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.
Het is wel minder, want als je al zo lang op jezelf hebt gezeten en dan weer terug moet, dan voel je dat wel.
Wat is daar het nederlandse woord voor?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:22 schreef draaijer het volgende:
Hoeveel mensen maken eigenlijk gebruik van recruiters?
Ging volgens mij wel lekker, maar telefonisch gesprek is wel echt compleet anders als een 1-op-1 gesprek.quote:Op maandag 3 januari 2011 07:17 schreef Blik het volgende:
Ik heb om 10 uur vandaag telefonisch gesprek
of headhuntersquote:Op maandag 3 januari 2011 11:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is daar het nederlandse woord voor?
Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWVquote:Op maandag 3 januari 2011 11:59 schreef Daboman het volgende:
Als vrijwillig verslaggever kan ik je vertellen dat daar veel op vrijwillige basis gaat. Zelfs bij een regionaal blad met een oplage van 100.000 waar ik ooit eens in heb gepubliceerd. Welk deel dat dan precies is werd me nog niet duidelijk though. Misschien is vrijwilligerswerk op dat gebied wel een optie voor je.
Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebbenquote:Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWV. Ik richt me sowieso niet op dagbladen, maar meer op uitgeverijen en communicatiebureaus.
Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalenquote:Op maandag 3 januari 2011 12:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebben
Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalen. Voor niets gaat de zon op.
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:49 schreef Daboman het volgende:
[..]
Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.
Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk.
Plus: er moet geld in het laatje komen natuurlijk!
In mijn achtergrond wordt juist gezegd dat de bachelor het echte werk is. Maar goed, hier gaat de discussie niet over.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk.
Plus: er moet geld in het laatje komen natuurlijk!
Ik wil proberen om een aantal maanden een werkervaringsplek in te vullen (overigens zijn die ook niet (altijd) betaald) = niet erg.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?
Niet vervelend bedoeld, hoor. Als jij dat leuk vindt, moet je dat gewoon doen. Het is gewoon niet mijn dingquote:Op maandag 3 januari 2011 13:04 schreef Daboman het volgende:
Toevallig schrijf ik die stukjes voor een plaatselijke vereniging. Oeps. Kom je nu even vervelend over... Maar toevallig levert het wel een stevig netwerk op, waar ik misschien nog wel een beroep op kan doen.
Niet dat ik niet uitdagender vrijwilligerswerk doe though en de dingen waar ik het over had leer ik ook niet daar.
Ik woonde tot september in het buitenland, en diende nog slechts 1 presentatie op mijn school hier in Nederland te verrichten in de laatste maand. Toen ontving ik mijn diploma.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:20 schreef Balisto het volgende:
[..]
Stond in je huurcontract dat je je huis uit moest na het afstuderen?
Dank jequote:
quote:
Jij ook feliquote:Op maandag 3 januari 2011 18:59 schreef Piles het volgende:
Zo, waarschijnlijk weer een fulltime jaarcontract binnenGeen idee of ik 'm uit ga dienen, er is geen zicht op een vast contract. Maar ja, wat niet is kan nog komen
Dat is ongeveer het gemiddelde geloof ik ja. Dus in deze tijd heb je dat netjes gedaan. Vrij lange proeftijd alleen, of niet? Gefeliciteerd iigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:00 schreef plesner het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik per 10-01-2011 bij UPC ga beginnen. Het is een vaste aanstelling, met een proeftijd van 6 maanden. Ben een net afgestudeerde HBO BE'er en ga voor een 40 urige werkweek circa 2400 euro bruto verdienen. Is dit een mooi start salaris voor een beginnende BE'er?
Zeer netjes. Ik ben drie jaar terug begonnen voor 2.200 euro.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:00 schreef plesner het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik per 10-01-2011 bij UPC ga beginnen. Het is een vaste aanstelling, met een proeftijd van 6 maanden. Ben een net afgestudeerde HBO BE'er en ga voor een 40 urige werkweek circa 2400 euro bruto verdienen. Is dit een mooi start salaris voor een beginnende BE'er?
Ik ben nog aan het afstuderen en zou bij mijn huidige werkgever (32u/week) voor 36 uur ook 2400 bruto krijgen. Geen vreemd salaris dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:00 schreef plesner het volgende:
Mijn afstuderen komt in zicht, dus ik ga ook weer wat serieuzer kijken.quote:
Ik heb me er in verdiept (Logistiek management) en de meesten van onze leeftijd (starters) verdienen ongeveer 2600 bruto.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben 24 en rond een academische Marketing Management studie af. Websites als intermediair geven heel uiteenlopende bedragen van 2000-4000 euro per maand.
Christquote:Op maandag 10 januari 2011 04:56 schreef tha_one het volgende:
[..]
Ik heb me er in verdiept (Logistiek management) en de meesten van onze leeftijd (starters) verdienen ongeveer 2600 bruto.
Hoi allemaal trouwens, heb deze week twee gesprekken probeer het topic te blijven volgen.
proeftijd van 6 maanden? Dat kan helemaal niet..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:00 schreef plesner het volgende:
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet nog wel misschien een leuke vacature voor je? PM maar.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:58 schreef tijdrenner het volgende:
Afgelopen week zelfs afgewezen voor klantenservice werk en schoonmaakwerk op basis van mijn cv. Ik ben opgeleid als grafisch vormgever en heb gewerkt als vormgever en art-director. Simpelweg geen werk in te vinden, dus ik wil best iets anders. Helaas vinden ze me voor ongeschoolde baantjes dus weer te goed en bij de klantenservice waren ze bang dat ik meteen ontslag zou nemen als ik iets in mijn vakgebied zou vinden. Dat is ook zo, maargoed.. Had nog wel een hele mooie brief geschreven. Dat ik er helemaal voor wilde gaan.
Ik zit eraan te denken om voor het ongeschoolde werk in mijn cv te zetten dat ik alleen mijn mavo heb gehaald, anders word ik nooit aangenomen. Maar ik zal toch erin moeten zetten dat ik enige werkervaring heb en daar over liegen mag weer niet.
Muh, tips?
Wat goed! Succes.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:31 schreef GotC het volgende:
Werd net gebeld of ik morgen op sollicitatiegesprek wil komen
Nooit bijbaantjes gehad die je cv wat opvrolijken?quote:[b]
Ik zit eraan te denken om voor het ongeschoolde werk in mijn cv te zetten dat ik alleen mijn mavo heb gehaald, anders word ik nooit aangenomen. Maar ik zal toch erin moeten zetten dat ik enige werkervaring heb en daar over liegen mag weer niet.
Muh, tips?
Nee eigenlijk niet.. tijdens mijn schooltijd zuinig geweest en geleefd van basisbeurs en daarna fulltime gaan werken in de grafische branche. Niks wat relevant is voor schoonmaakwerk. Doe momenteel vrijwilligerswerk bij de dierenopvang waar ik ook schoonmaak, dus dat kan ik erin zetten. Maar niks om de 9 jaar tussen middelbare school diploma en nu op te vullen.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nooit bijbaantjes gehad die je cv wat opvrolijken?
Ik overweeg ongeveer hetzelfde, maar dan in beide richtingen... Alles maar een beetje aandikken, en voor lager geschoold werk afzwakken....
Dit schoonmaakwerk schiet niet ook niet op met 0- 24 uur per week...
Je kan vaak wel je voorkeuren opgeven voor een gesprekstijd, zeker wanneer dit via een intercedent gaat. Ik heb eigenlijk pas 1 keer gehad dat ik echt bijna een sollicitatiegesprek moest laten schieten omdat ik bij mijn andere werk geen vrij kon krijgen. Toen heb ik aangegeven dat ik wat later kwam en dat was prima. Was geen punt, waarschijnlijk doordat ik het netjes aangaf.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:21 schreef Blobje het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met sollicitatiegesprekken? Ik werk nu vooral 's avonds, dus gesprekken overdag is geen probleem, maar mijn vriendin staat nu tijdelijk in een winkel. Zo veel mogelijk gesprekken proberen buiten je werktijden om plannen lukt niet altijd. Voor een vacature waar ze nu op gereageerd heeft zijn de "speeddates" op een donderdagmiddag. Echter worden de kandidaten pas enkele dagen van tevoren kenbaar gemaakt. Hoe doen jullie zoiets? Preventief al vrij nemen? Mijn vriendin kan niet 2 dagen van tevoren zeggen dat ze niet komt werken. En altijd maar preventief vrij nemen kan ook niet natuurlijk.
Mwah, soms wel, soms niet. Laatst op monsterboard gekeken, daar stonden een hoop vacatures die ik wel interessant vondquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:37 schreef Daboman het volgende:
Hopelijk word je het!
Ik kan woensdag op gesprek waarvoor ik al een intake heb gedaan bij een uzb. De intercedent was in het begin vrij sceptisch, maar uiteindelijk wel overtuigd. Dus dan moet ik de echte werkgever ook kunnen overtuigen was het idee.
Buiten dat zie ik nu heel erg weinig interessants op vacaturesites, iemand anders die dit nu ook ervaart?
Is zeker waar. Mja, ik zoek dan ook een zeer algemene baanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Of er interessante vacatures op Monsterboard staan, hangt natuurlijk helemaal af van je zoekrichting. Voor mij is er niet zo heel veel te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |