Nooit bijbaantjes gehad die je cv wat opvrolijken?quote:[b]
Ik zit eraan te denken om voor het ongeschoolde werk in mijn cv te zetten dat ik alleen mijn mavo heb gehaald, anders word ik nooit aangenomen. Maar ik zal toch erin moeten zetten dat ik enige werkervaring heb en daar over liegen mag weer niet.
Muh, tips?
Nee eigenlijk niet.. tijdens mijn schooltijd zuinig geweest en geleefd van basisbeurs en daarna fulltime gaan werken in de grafische branche. Niks wat relevant is voor schoonmaakwerk. Doe momenteel vrijwilligerswerk bij de dierenopvang waar ik ook schoonmaak, dus dat kan ik erin zetten. Maar niks om de 9 jaar tussen middelbare school diploma en nu op te vullen.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nooit bijbaantjes gehad die je cv wat opvrolijken?
Ik overweeg ongeveer hetzelfde, maar dan in beide richtingen... Alles maar een beetje aandikken, en voor lager geschoold werk afzwakken....
Dit schoonmaakwerk schiet niet ook niet op met 0- 24 uur per week...
Je kan vaak wel je voorkeuren opgeven voor een gesprekstijd, zeker wanneer dit via een intercedent gaat. Ik heb eigenlijk pas 1 keer gehad dat ik echt bijna een sollicitatiegesprek moest laten schieten omdat ik bij mijn andere werk geen vrij kon krijgen. Toen heb ik aangegeven dat ik wat later kwam en dat was prima. Was geen punt, waarschijnlijk doordat ik het netjes aangaf.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:21 schreef Blobje het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met sollicitatiegesprekken? Ik werk nu vooral 's avonds, dus gesprekken overdag is geen probleem, maar mijn vriendin staat nu tijdelijk in een winkel. Zo veel mogelijk gesprekken proberen buiten je werktijden om plannen lukt niet altijd. Voor een vacature waar ze nu op gereageerd heeft zijn de "speeddates" op een donderdagmiddag. Echter worden de kandidaten pas enkele dagen van tevoren kenbaar gemaakt. Hoe doen jullie zoiets? Preventief al vrij nemen? Mijn vriendin kan niet 2 dagen van tevoren zeggen dat ze niet komt werken. En altijd maar preventief vrij nemen kan ook niet natuurlijk.
Mwah, soms wel, soms niet. Laatst op monsterboard gekeken, daar stonden een hoop vacatures die ik wel interessant vondquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:37 schreef Daboman het volgende:
Hopelijk word je het!
Ik kan woensdag op gesprek waarvoor ik al een intake heb gedaan bij een uzb. De intercedent was in het begin vrij sceptisch, maar uiteindelijk wel overtuigd. Dus dan moet ik de echte werkgever ook kunnen overtuigen was het idee.
Buiten dat zie ik nu heel erg weinig interessants op vacaturesites, iemand anders die dit nu ook ervaart?
Is zeker waar. Mja, ik zoek dan ook een zeer algemene baanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Of er interessante vacatures op Monsterboard staan, hangt natuurlijk helemaal af van je zoekrichting. Voor mij is er niet zo heel veel te vinden.
Wat zoek je dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Is zeker waar. Mja, ik zoek dan ook een zeer algemene baan
Ik vermoed dat het een tijdelijke inzakking is bij mij. Misschien vanwege de kerst, zoals een van de intercedenten waar ik regelmatig contact mee heb al zei.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:41 schreef GotC het volgende:
[..]
Mwah, soms wel, soms niet. Laatst op monsterboard gekeken, daar stonden een hoop vacatures die ik wel interessant vond
Wel grappig, ik had 5 januari gesolliciteerd op die vacature, werd gisteren gebeld of ik vandaag op gesprek wilde komen. Tijdens het gesprek vertelden ze dat ze eigenlijk al genoeg sollicitanten hadden, maar mij toch wilde laten komen.. Positief?
Mja dat is zeker waar..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Daboman het volgende:
[..]
Tenzij er 600 anderen zijn die er ook zo over denkenHet komt voor!
Zeker, maar ik heb sinds midden december zo'n 40 sollicitatiebrieven verstuurd, en dit is m'n 1e uitnodiging..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:54 schreef Viking84 het volgende:
Het helpt iig al (ook voor de motivatie) als er iig voldoende passende vacatures zijn, ongeacht of je honderden concurrenten hebt of niet.
Nou, zo slecht is dat niet hoorquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeker, maar ik heb sinds midden december zo'n 40 sollicitatiebrieven verstuurd, en dit is m'n 1e uitnodiging..
Ik vraag me altijd af of de brief wel de manier is. Ik solliciteer liever per telefoon of via een netwerk (bijv uzb of via via). In de afgelopen 4 weken had ik 4 uitnodigingen. Ik heb in die tijd geen enkele brief geschreven. Ik heb ook bij lange na niet gereageerd op zoveel vacatures.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeker, maar ik heb sinds midden december zo'n 40 sollicitatiebrieven verstuurd, en dit is m'n 1e uitnodiging..
Ik solliciteer ook zeker via een netwerk (familie, vrienden), maar heb ook een paar keer gebeld voordat ik een brief stuurdequote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of de brief wel de manier is. Ik solliciteer liever per telefoon of via een netwerk (bijv uzb of via via). In de afgelopen 4 weken had ik 4 uitnodigingen. Ik heb in die tijd geen enkele brief geschreven. Ik heb ook bij lange na niet gereageerd op zoveel vacatures.
Dat is wel maf zeg, vragen of je nog meer werkervaring hebt dan op je cv staat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, zo slecht is dat niet hoor. Ik ben 2 jaar geleden langer bezig geweest met uiteindelijk geen enkel resultaat. Leuk is dat: uitgenodigd worden omdat je brief goed is en vervolgens vragen ze of je nog meer werkervaring hebt dan op je cv staat. Uh nee? En daarvoor lieten ze me van Groningen naar R'dam komen? Gelukkig kan ik nu solliciteren in de regio, scheelt weer reiskosten
.
Vond ik ook zo stom.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik solliciteer ook zeker via een netwerk (familie, vrienden), maar heb ook een paar keer gebeld voordat ik een brief stuurdeMja, komt wel goed!
[..]
Dat is wel maf zeg, vragen of je nog meer werkervaring hebt dan op je cv staat?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef Blik het volgende:
Goed begin van het nieuwe jaar, 2 gesprekken, tweemaal afgewezen om wisselende redenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |