abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90598157
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 722
2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
14 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-01-2011 13:06:48 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90598180
Goed dat ik per ongeluk mijn tabblad heropende, anders had t nieuwe deel nog wel een tijdje op zich laten wachten...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 20:27:30 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90598285
Dan had ik 'm wel geopend voor je Vanyel, ik zat een reactie te tikken toen je 'm sloot ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog maar drie bezoekjes achter de rug bij de verloskundige, de intake + echo, 12 weken check + echo en 16 weken check. Alle keren netjes op tijd, aandacht en rust, dat kan dus prima.
Wel plan ik vanaf de vorige keer de afspraken vroeg, dan weet ik zeker dat ik er niet zit te wachten, dus met uitloop geen ervaring. Volgende afspraak is 10 jan, dan ben ik bijna 20 weken. :o

Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. --
dat was het mooie aan mijn gyn. ik had een afspraak gemaakt omdat we na Jan hadden afgesproken dat hij de volgende zwangerschap ook zou begleiden. Hij deed de deur open en wilde m'n naam roepen, ziet ons zitten, valt stil en zegt: "Dat vind ik nou nog eens een leuke verrassing!" overigens mag/moet ik elke vier weken op controle. De afspraak is dat ik op medische indicatie beval in t ziekenhuis ivm het vrij lage geboortegewicht van Jan, maar tot nu toe maar één echte groeiecho gehad. (buiten de seo om). Alle andere afspraken wel een echo, maar dat is meer gewoon even kijken en hartje luisteren geweest.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90598347
Dat is het voordeel van snel een tweede keer zwanger zijn: ik ken de verloskundigen in het ziekenhuis inmiddels vrij goed. En net zoals bij een 'gewone' verloskundigenpraktijk heb je denk ik je favorieten. Mijn favoriete verloskundige is degene die bij Ivan de persfase heeft begeleid en mijn favoriete verpleegkundige is degene die me de eerste dagen heel goed heeft geholpen met de borstvoeding. Maar ik weet zeker dat de bevalling ook prima zal verlopen met andere mensen en de verpleegkundigen vind ik sowieso super. O+ Ook bij mijn ziekenhuisverblijf van vorige week waren die zo ontzettend lief. En mja, er is niet altijd alle tijd voor mij, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Ik merk dat de leuke verloskundigen juist zelf moeite doen om van de controles iets bijzonders te maken. Ze zijn bijvoorbeeld heel enthousiast bij echo's en bekijken vanalles uitgebreid, draaien veel foto's voor me uit, voelen niet alleen zelf aan mijn buik maar laten mij ook voelen. Heel fijn zijn die controles. Ik heb het idee dat het netto niet eens zo verschrikkelijk veel tijd extra kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 december 2010 @ 20:34:37 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90598578
en ik zie ineens dat ik al bijna in de top tien sta :o dat kan nog helemaal niet :N ik heb nog geen vluchttas enzo, en er is nog geen tweede ledikantje .. ik heb zelfs nog geen intake van de kraamzorg gehad :{w wanneer krijg je die eigenlijk?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90598792
oh ja dat laatste heb ik hier ook Claudia :Y de vk waar ik een tijd terug was heeft de foto's die poppedein voor me uitgedraaid had helemaal bestudeerd en helemaal lyrisch dr over gejubeld van noujaaaaa ik zie het ook!! haartjes!! ooooh O+ en meer van dat.

En de laatste controle was ik voor het eerst weer bij de vk die de bevalling van Amélie begeleidt heeft, het eerste wat ze zei was leuk! zie ik je eindelijk weer, ik heb je al 100 keer voorbij zien komen in de kaartenbak en iedere keer dacht ik hè ik heb je nog helemaal niet gezien. Toch lief vind ik dat. O+

En ik heb eigenlijk nooit wat te vragen maar leuten doe k genoeg c_/ ik vind het altijd wel gezellig die bezoekjes :Y) Maar het scheelt dus ook dat de vk's die ik heb leuke meiden zijn die idd gewoon op het goeie moment de juiste vraag stellen waardoor het vanzelf wel gezellig geleuter wordt. (goh hoe vindt Amélie het allemaal? zulke vragen).
Er is ook 1 vk werkzaam in de praktijk waar ik maar weinig mee heb. Ik krijg van haar altijd een beetje het gevoel dat ze heel zakelijk in haar vak staat. Voor sommigen zal dat ongetwijfeld prettig zijn, het hoeft voor mij ook niet al te zijig en zoet allemaal, maar dit is wel een andere uiterste.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90598871
Ik wil je even een dikke :* geven Claudia; klinkt als een rotcontrole; en niet leuk dat je er zo doorheen zit..Ik hoop dat ook dat je snel je mooie kleintje in je armen mag gaan houden. O+

en ik dacht gister de ergste zwangerschapsmisselijkheid ever gehad te hebben :r :r :r maar blijkt een buikgriep te zijn.. :+ jeempie ben zo beroerd als een kat, en mijn gezellige dagje shoppen en uit eten ging dus niet door... :{ ;( balen hoor. Maar 1 voordeel; heb me dus niet kunnen verspreken tegenover mams en zuslief. ;)
(en het shoppen ben ik nu ff online aan het doen :))

en ik heb de eerste afspraak bij de verloskundige ook in de agenda staan; 19 januari; en toevallig vij de VK die mijn bevalling ook heeft begeleidt.
(collega van poppedein).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90599012
Bij mijn praktijk zijn er maar 2 VK's, een hele jonge en een wat oudere. Bij beide voel ik me prima.

Anders was het vorige week toen ik met die pijn naar het ziekenhuis moest. Verpleegkundige kon het hartje niet vinden...haar opmerkingen vond ik vooral erg raar: Ja...met 25 weken is het nog zo klein hè....En: het is zo klein nog dan vinden we niet altijd het hartje.

VK kwam erbij, voelt even, doptone op mijn buik en hoppa! Hartslag van de baby.
pi_90599093
Dat laatste herken ik, huup. Er zit bij ons een verloskundige tussen die een beetje vreemd is maar wel grappig direct. Er zijn controles waar ik dat heel erg bij kan waarderen, vooral als ik informatie wil over pijnstilling/borstvoeding/groeicurves/wat dan ook. Maar ik vind het juist vervelend als ik haar heb bij een controle waarin ik duidelijk wil maken dat het niet zo goed gaat met me. Dan vind ik haar niet empathisch genoeg. En met de verloskundige van vandaag heb ik gewoon niks. Dat wil zeggen, ik heb het gevoel dat ze me niet begrijpt en doet alsof. Daar kan ik heel slecht tegen, dat doen alsof.

Oef, BJ, heb jij nu ook een buikgriep? Veel sterkte. :* Ik was er een paar dagen doodziek van. Ik heb me in jaren niet zo beroerd gevoeld.
pi_90599103
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef DJMO het volgende:
en ik zie ineens dat ik al bijna in de top tien sta :o dat kan nog helemaal niet :N ik heb nog geen vluchttas enzo, en er is nog geen tweede ledikantje ..
Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttas :)
pi_90599128
zeg BJ jij mikt het ook mooi hè :D zo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen. :{
Misschien kan poppedein deze keer dan wel je bevalling doen, 25 augustus is een mooie datum om te bevallen O+ :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599137
Ow Claudia ik hoop zo voor je dat het snel begint

Ik ben ook weer terug van de VK hartslag van de baby was goed. Mag morgen een afspraak maken voor de 20wk echo. Ik heb als bloedgroep O negatief dus mooi met 30wk extra prikken en een extra spuit in mijn been of kont.
pi_90599188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttas :)
ja dat wat zij zegt :D

hoewel ik nog niet in de top5 sta, maar toch.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599214
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen. :{
Ohja, dat wou ik nog vragen: krijg je nog op een of andere manier extra controles of extra toezicht, BJ? Evie was uiteindelijk toch wel te vroeg maar ook niet véél te vroeg? 'Doen' ze daar nog iets mee of valt het voor hen binnen 'het normale'?
pi_90599278
Ik moet de babykleertjes nog wassen.

Morgen komt de nieuwe wasmachine binnen! *O*
pi_90599313
quote:
11s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet de babykleertjes nog wassen.

Morgen komt de nieuwe wasmachine binnen! *O*
z0mg!!

morgen gelijk wassen, misschien wacht je meiske daar wel gewoon op :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599323
Ik vond ook één vk minder prettig, maar die raakte al heel snel tijdens S haar zwangerschap overspannen :D :@ . Die heb ik daarna nooit meer gezien.

Verder waren het alleen maar leuke lieve dames. :Y
pi_90599359
Oh ja, BJ, jij zult je nu wel voorbereiden op een paar weekjes eerder bevalen, of niet? Zul je zien dat je dit keer overtijd gaat. Dat is lang wachten dan :o :+ .
pi_90599378
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk dat de leuke verloskundigen juist zelf moeite doen om van de controles iets bijzonders te maken. Ze zijn bijvoorbeeld heel enthousiast bij echo's en bekijken vanalles uitgebreid, draaien veel foto's voor me uit, voelen niet alleen zelf aan mijn buik maar laten mij ook voelen. Heel fijn zijn die controles. Ik heb het idee dat het netto niet eens zo verschrikkelijk veel tijd extra kost.
De mijne maken geen echo's. Dat scheelt ook.
Zoals jij het beschrijft zit het verschil meer in de manier waarop er met je omgegaan wordt dan de hoeveelheid tijd/info die aan je besteed wordt. In die zin heb ik ook niks te klagen, totnogtoe vond ik iedereen (behalve de invallers) ok. De invallers waren echt afschuwelijk, weet niet hoe ze dat zo hebben weten te regelen.
We hebben 1 vk uit de praktijk nog helemaal niet gezien (vreemd, met bijna 36 weken), die heb ik 1x telefonisch gesproken. Ik vrees dat dat echt geen klik wordt, daar word ik niet zo blij van.

Bij het echobureau heb ik heel wisselende ervaringen, van mensen die er voor jou iets bijzonders van maken omdat je nou eenmaal niet elke dag je buikkind op zo'n scherm ziet tot zakelijk volk dat niet meer zegt dan noodzakelijk en je echt behandelt als nummer. Bij zo iemand vraag ik me dan toch af waarom ze dit beroep heeft gekozen..
pi_90599445
ik weet het eigenlijk niet; maar zijn wel vragen om te stellen bij de 1e controle denk ik.
Evie was 4 weken te vroeg, maar verder geen compliceerde bevalling oid. Dus weet niet of extra controle noodzakelijk is... kan me wel voorstellen dat het aan het einde van de zwangerschap misschien wat meer opletten wordt. (maar bij Evie merkte ik ook helemaal niets vantevoren...).

en ja Huup; eigenljk jammer, want leek me juist leuk om eens bij dr op controle te komen enzo.. als ik ben uitgerekend begint Poppedein net weer ongeveer, net als met Evie.
En toevallig zit er tussen Lena en dr aankomende broertje ook net zoveel verschil als tussen Evie en ons aankomende minitje...
:D naja misschien kan ik net voor het verlof nog ff langskomen :) haha

en voor de dames in de top 10 :) die vluchttas moet allllang klaarstaan :+

(ik was het levende bewijs..)
pi_90599446
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, BJ, jij zult je nu wel voorbereiden op een paar weekjes eerder bevalen, of niet? Zul je zien dat je dit keer overtijd gaat. Dat is lang wachten dan :o :+ .
Als ik BJ was zou ik me niet helemaal focussen op een vroege bevalling....jemig wat duurde die maand extra bij de 2e bij mij lang }:| (Ik had dus wel steeds in mn hoofd dat de 2e ook wel eerder zou komen).
pi_90599493
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef huuphuup het volgende:

morgen gelijk wassen, misschien wacht je meiske daar wel gewoon op :D
Daarom was ik die kleertjes dus ook niet. Elke keer betrap ik mezelf op die gedachte en dat vind ik dan zo stom van mezelf dat ik er niet aan toe mag geven. :Y)
pi_90599562
oo Meimel ik wil ook voorkomen dat ik daar vanuit ga, maar toch blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd spoken... aangezien het de 1e keer wel zo ging.
Maja dan zullen die 6 weken nog lang duren haha :)
maar deze mag sowieso wel een paar weekjes langer wachten, liefst tot na 38 weken hoor...
:Y
pi_90599620
Claudia, als je het niet meer ziet zitten binnen nu en 2 weken kan je natuurlijk altijd nog eerder bellen....maar het was zoveel fijner geweest als ze je gewoon serieus genomen hadden en vast wat bedacht hadden of je opgebeurd hadden. :*

Ik zag allemaal vk stickers! En een hele mooie foto van het manneke van Mrien.

Wij hebben vandaag - eindelijk - de eerste spullen voor Drieka gekocht. Heel Maastricht gehad voor een nijntje-met-doekje in grijs, maar die was overal uitverkocht. Die moet dus nog. Maar wel een lange nijn van Happy Horse in grijs (Driekus heeft de witte) en de egel die laatst iemand hier ook al had.
En nu ben ik doodop. De hele dag door de stad sjouwen in sneeuwresten is niet heel goed voor me. En dat zachte bed in het hotel sliep prima, maar niet zo lekker als mijn eigen harde bed. Morgen weer werken, dus ik duik er zo maar eens in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90599693
lol nouja groofs misschien was ze daarom ook wel minder aardig, omdat ze op t randje van overspannenheid zat ofzo :P

Een kennisje van mij was steeds enorm aan het zeuren en zagen over vk's. Ze vond het maar nutteloos en ze kon thuis ook op de weegschaal gaan staan en met de angelsounds kon ze het hartje ook vinden, dus waarom ging ze nog en blablabla.
Toen heb ik er ook wel eens uitgeflapt van tsja... waarom ga je inderdaad nog? Groot vraagteken op t gezicht. Ja eh... je hóeft niet naar een vk hè... het is niet verplicht... Ja nouja dat vond ze ook weer zo wat. En dus ging ze vrolijk verder met zeuren wat een verspilling van haar tijd het wel niet was.
Nu is het kindje er en is er hetzelfde gezemel over het consultatiebureau. Ja mens, ga dan niet?

@BJ zou het niet wat voor jou zijn om mee te doen aan zo'n onderzoek over de lengte van de baarmoedermond? Ik zie daar veel over tegenwoordig, er wordt blijkbaar grootschalig onderzoek gedaan naar de lengte van de bmm en (risico op) vroeggeboorte enzo. Wie weet.

@Vanyel, ik heb de vorige zwangerschap ook 1 verloskundige steeds niet gezien, zij was op echocursus ofzo. Uiteindelijk heb ik mijn afspraak met 38 of 39 weken ofzo bewust bij haar laten inplannen omdat ik haar toch een keer gezien wilde hebben. Het was die zakelijke en ik stond dus met anderhalve minuut weer buiten :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90599748
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo Meimel ik wil ook voorkomen dat ik daar vanuit ga, maar toch blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd spoken... aangezien het de 1e keer wel zo ging.
Maja dan zullen die 6 weken nog lang duren haha :)
maar deze mag sowieso wel een paar weekjes langer wachten, liefst tot na 38 weken hoor...
:Y
Tuurlijk blijft het in je hoofd spoken en het zou ook natuurlijk wel kunnen dat ze/hij ook eerder komt he :) Ik denk dat je er bij Evie niet echt bij stil gestaan hebt dat het toen al kon gebeuren? Dat had ik bij Kyllian tenminste wel. Meestal ga je toch pas zo rond de 38 weken denken dat het weleens zou kunnen komen. Omdat het zo onverwachts gebeurde heb ik dus ook nooit het gevoel van 'laatste loodjes' gehad, maar dat heb ik er dus bij Dyon dubbel voor teruggekregen. Maar jij hoeft er voorlopig nog niet aan te denken hihi.
pi_90599877
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, ik heb de vorige zwangerschap ook 1 verloskundige steeds niet gezien, zij was op echocursus ofzo. Uiteindelijk heb ik mijn afspraak met 38 of 39 weken ofzo bewust bij haar laten inplannen omdat ik haar toch een keer gezien wilde hebben. Het was die zakelijke en ik stond dus met anderhalve minuut weer buiten :P
Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.

Wel fijn dan dat je die niet bij je bevalling had trouwens.
pi_90599921
@Huup; ik zal me er eens over inlezen. Ik ben helemaal niet op de hoogte eigenlijk. Eigenlijk ben ik er helemaal niet meer mee bezig geweest... zal direct eens ff googlen.
Had ook al eens een PM van Aoraki gekregen met soortgelijk iets...

@Meimel; ik weet het niet .. ik had wel steeds het gevoel dat ik niet tot 42 weken door zou lopen.. voelde het lichamelijk wel aan. Maar zo vroeg had ik echt niet verwacht.
pi_90599979
Hoe gaat dat in een gewone verloskundigenpraktijk eigenlijk als de bevalling heel lang duurt? Krijg je dan een wisseling van de wacht of blijft dezelfde verloskundige de hele tijd bij je? Ik heb in het ziekenhuis meerdere diensten afgewisseld zien worden.
pi_90600017
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.

Wel fijn dan dat je die niet bij je bevalling had trouwens.
Ja ik had mn favoriete vk erbij :D zo leuk O+

B. belde om door te geven dat mn vliezen gebroken waren enzo, had ie opgehangen, ik gelijk van ooh! wie had je *pufpufpuf* aan de telefoon???
Had ie geen flauw idee }:| en het duurde nog een uur voor ze zou komen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 december 2010 @ 21:09:10 #31
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90600192
Egopostje;
Ik heb weer een sticker gekregen van de vk, hoewel dat meer voor de lol is, omdat het zh natuurlijk bepaalt wat er gaat gebeuren, maar goed, een dubbele bevestiging dat alles goed is, is natuurlijk nooit weg!

En Mrien, wat een lekkertje, die knuistjes O+

En wat betreft VK, de mijne is gewoon een toppertje! Helemaal down to earth, maar wel geïnteresseerd in mij. Jorja was vandaag meegegaan en die heeft ze ook overal bij betrokken enzo.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 29 december 2010 @ 21:13:21 #32
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90600401
quote:
5s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe gaat dat in een gewone verloskundigenpraktijk eigenlijk als de bevalling heel lang duurt? Krijg je dan een wisseling van de wacht of blijft dezelfde verloskundige de hele tijd bij je? Ik heb in het ziekenhuis meerdere diensten afgewisseld zien worden.
Bij mij was dat inderdaad het geval, de dienst eindigde bijna dus de komst van een van de andere vk's werd aangekondigd. Maar al snel bleek dat die al zelf bij een bevalling zat, dus dat werd overwerken voor de eerste vk :P Moest ze ook nog helemaal mee naar het ziekenhuis! :+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90601128
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:05 schreef huuphuup het volgende:

B. belde om door te geven dat mn vliezen gebroken waren enzo, had ie opgehangen, ik gelijk van ooh! wie had je *pufpufpuf* aan de telefoon???
Had ie geen flauw idee }:| en het duurde nog een uur voor ze zou komen :')
Exact hetzelfde hier :D _O-
Ik daarna: '' je hoorde toch wel iets van een naam?!!
hij: euh Marjolein ofzo?
ik: Er werkt helemaal geen Marjolein daar! :( :X }) *puf puf*

Het bleek wel Marjolein te zijn, dat was een student die mijn bevalling gedaan heeft
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90602968
Ik had de vk bij Ambers bevalling 1x gezien en toen vond ik d'r niet zo... maar tijdens de bevalling was ze juist heel relaxed!
De vk bij Tess had ik nog nooit eerder gezien, jammer, watn dat was echt een hele leuke griet!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:29:12 #35
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90604371
Bij mij in de praktijk zitten op dit moment nog 3 vk's, vanaf 1 januari nog maar 2. 2 daarvan zijn schatten van meiden en 1 is een wat stuggere vrouw. Bij de bevalling van Bram was mijn favoriet vk er, ze heeft me begeleid tot in het ziekenhuis. Daar bleek helaas dat mijn bloeddruk veel te hoog was en moest ze me overdragen aan de vk aldaar. Dit was een oudere vrouw, heel nuchter en fijn om mijn ervaring mee te delen.

@DJMO, ik sta in de top 2 en heb nog niet eens mijn vluchttas klaar! Maar sinds vandaag is de babykamer wel helemaal in orde *O* Morgen ga ik foto's maken en zal ze hier plaatsen
pi_90616492
Mrien wat een lekker jochie! Ik ken papa niet, maar heb jou wel eens op foto's gezien en ik zie zeker dat hij op je lijkt!
pi_90616965
Mijn praktijk is dezelfde als die van -Nienna- vermoed ik, ik heb 2 verloskundigen, en ik vind ze allebei wel ok.

Ik heb bij de jongere een pretecho laten maken, en ze was zelf ook gewoon heel enthousiast alles aan het aanwijzen. En voor zover ik nu dingen bij hun heb neergelegd nav mijn moeheid en mijn algehele dipje, vond ik dat ze daar fijn op reageerden.

Wij hebben gisteren weer wat spulletjes gehaald, er stond hier in de wijk een box te koop voor 30 euro, dus die hoeven we ook al niet meer te halen, en O+ gaat vandaag verder met het in elkaar zetten van de babykamer, en kijken of het past..
pi_90618212
Mornin' dames! :).

Mrien: wat een schattig jochie heb je zeg O+ *smelt.

Alle verkouden/zieke dames; een dikke knuffel.

Wat verloskundigen betreft: ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst geweest voor de intake. En ik vond het zo'n lief mens O+. Ze zitten met 5 vk's in de praktijk en over een maand heb ik er al 3 gezien :P. Tot op heden voel ik me er prima 'thuis', maar ja dat zeg ik na 1 afspraak :'). Aanstaande maandag is een termijnecho gepland, ik ben zéér benieuwd!
pi_90620477
Goeiemorgen! (middag al bijna).

Over VK's gesproken, ik mag vanmiddag weer heen. Krijg vast wel een stickertje want vorige week in het ziekenhuis was alles goed. En we gaan vanmiddag naar het gemeentehuis om ons kindje te erkennen.
  donderdag 30 december 2010 @ 11:43:55 #40
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90621183
Vluchttas,
oh ja die zal ik ook maar eens gaan klaarzetten ;)
nog maar 4 boven me.
vind het wel heel spannend/leuk worden zo!
pi_90621290
Ik heb 2 verschillende VK praktijken gehad.
En dan merk je pas wat een verschil er tussen zit.
Niet alleen in de mensen die er werken maar ook in het beleid etc.

Ik was na de eerste bevalling heel tevreden over die praktijk.
Maar toen ik bij de 2e liep werd dat achteraf toch wel minder.

Ik had bij de eerste wel echt een fijne bevalling met haar.
Maar de controles waren zo anders :Y
  donderdag 30 december 2010 @ 11:53:10 #42
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90621550
Maandag weer naar de VK voor check up. Daarna zal het wel om de 3 weken worden, want ben morgen 26 weken. Grappig feit; betekent dat ik de helft van het jaar zwanger ben geweest.

Heb van mijn man een bloeddrukmeter gehad en eentje ook met luchtpomp; schijnt hele goede te zijn. Tot nu toe nog steeds hele goede bloeddruk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_90625668
Grappig J-net, precies op 31-12 26 weken zwanger zijn!
pi_90625747
Ik heb al wel een soort van vluchttas klaar staan. Maar dat is meer dat als ik weer opgenomen moet worden ik zeker weet dat er bepaalde dingen in het z-huis komen.
pi_90625857
PurpleDaisy; kom je na de echo uit de kast??? ben nieuwsgierig!!!

en bleeeeghh ik ben nog steeds ziek; heb me ook maar ziekgemeld op het werk; had 3 late diensten dit weekend, maar dat gaat niet lukken denk ik..

Claudia; hoe is het nu met je??

Huup; hoe is het met jouw benen eigenlijk? heb je er nog teksten in geschreven?
  donderdag 30 december 2010 @ 14:07:36 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90627080
Gisteren groot feest ter ere van pa's verjaardag. Al mijn ooms, tantes en alle vrienden waren al op de hoogte en feliciteerden mij en vriend ook :D
Blijkt dus dat mijn vader dus wel een traantje had gelaten (dat verwachtte ik ook, maar toen ik het vertelde reageerde-ie vrij nuchter). Had-ie dus op eerste kerstdag in de bijkeuken huilend wat mensen gebeld met 'Ik heb het mooiste verjaardagskado nu al gekregen'. Niks gemerkt!
O+
En nu raakt hij niet uitgepraat.

Voel me verder wel goed. Op 4 januari de termijnecho om 18:20. Die afspraak is gemaakt voor mijn val. Nu ik nog niet werk wil ik eigenlijk wel vragen of ik eerder kan komen. Dan kan echoscopiste ook eerder naar huis. Ik ben gewoon zo benieuwd. Ik ben in de tussentijd toch geopereerd enzo. Nu wil ik zekerheid!
pi_90627553
Lief dat je ernaar vraagt, BJ. Ik heb merkwaardig genoeg heerlijk geslapen vannacht en ben nu babywasjes aan het draaien in de nieuwe wasmachine. O+ Lief is nog even een Sniglar kopen en dan zijn we echt echt echt klaar voor de baby.

Sinds de zwangerschap van Ivan heb ik trouwens al zin om te gourmetten. Op oudjaarsdag gaan we er dan eindelijk aan toegeven. :Y) Lief heeft al gourmetvoer in huis gehaald en schaft vandaag een gourmetstel aan. Kneuteren!
pi_90627636
Wat lief dat je vader er zo door ontroerd is, Aventura! Ik vraag me heel vaak af wat mijn vader van iets zou vinden of zeggen. Jammer dat hij dit allemaal niet mee kan maken.
pi_90627994
Oh Aventura, wat leuk zeg... wat zul je je fijn hebben gevoeld op het feest... 't is hartstikke leuk om zoveel lieve reacties te krijgen O+ .

De vkpraktijk hier is opgedeeld in 2 groepen, blauw en oranje. Ik zit weer in blauw. In elke groep zitten 4 verloskundigen. Er zijn in totaal 5 verloskundigen die ook echo's kunnen/mogen maken. Alleen dan kun je in principe een vk uit de andere groep treffen. Ik heb elke keer tot nu toe (ook bij de zwangerschap van Bas) een vk uit oranje gehad bij de echo's... Dat zijn ook super lieve meiden!! In mijn groep (blauw) zit het 'opperhoofd' (zo noem ik haar altijd), Henny. Een vrouw van 50+ met een berg ervaring. Zij heeft met iemand anders jaren terug de praktijd opgericht. De gemiddelde leeftijd van de verloskundigen is denk ik een jaar of 35... :)

Leuke club dus! Het bevalt me prima. Alleen bevallen doe ik ook dit keer weer in het ziekenhuis...dus dan heb ik niet een eigen vk aan het bed staan... da's op zich wel jammer, maar het is niet anders.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 30 december 2010 @ 16:58:29 #50
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90635884
Onze praktijk heeft 6 verloskundigen en 1 echoscopiste; alleen die echoscopiste heb ik niet gehad bij mijn echo's.
Van de 6 heb ik er al 4 gehad en van de 4 zou ik er 2 graag aan mn bed willen hebben; maar ja is heel afhankelijk wie er dienst heeft. Er hebben er altijd 2 dienst; dus het is niet dat je moet vechten met nog iemand die ligt te puffen om de VK.

Mocht ik in het ziekenhuis willen bevallen dan gaat die uit de verloskundigenpraktijk mee; tenzij ik op het einde nog opeens een medische indicatie krijg dan niet natuurlijk.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:02:08 #51
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90636063
Aventura wat mooi om te horen van je vader zeg <3

Ik weet het nog niet, zkh of thuis. Zkh was de vorige keer nodig (inleiding) en ik vond het allemaal prima verlopen. Echter die k^t CTG enzo was minder. Nog niet besloten dus. En nog 20 wk om te doen...

Stond ik vanmiddag met de opdracht "Kaasplankje voor O&N" in het centrum....Die gast voor mij vier lekker kaasjes uitgezocht. Ik: "Smul, smul, smul".

"Oh wacht ik ben zwangert en ik ben niet de enige".

Die gast: "Dan mag je deze niet". "En deze niet".

*Gast pakt groot Kaasboek erbij*

"En deze niet".....

GRMBLLL K^T K^T K^T.....

Lekker nutteloos he. Maar ik wilde het even delen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90638085
Aventura, je paps O+ , wat mooi om te lezen (ik heb er ook zo eentje ;) ).

Claudia, lekker gourmetten morgen en kneuteren, heerlijk! Wat fijn dat je vannacht goed geslapen hebt! Hopelijk zet dat door totdat je kleintje er is en kun je zo uitgerust mogelijk aan de bevalling beginnen.

Hier vandaag het kraampakket van FBTO binnen gehad. Ze hadden er weer een kadootje bij in gestopt. Kreeg ik na aanmelding voor het kraampakket 'Mijn 9 maanden dagboek' van Pauline Oud opgestuurd:
Nu zat haar boekje 'Baby's eerste jaar' er bij in!
Leuk! Ik had van mijn zusjes laatst ook al het 'Kraambezoekboek' uit die serie gekregen.

Ik word vandaag weer helemaal beurs geschopt :D . Ze ligt ook weer fijn op mijn blaas te drukken. Ik kan d'r ook steeds beter aan de buitenkant voelen, helemaal in bed. Dan voel ik echt een grote bobbel ergens (vraag me dan af of het haar kontje is of juist haar hoofd, of rug), zo leuk!

Vandaag ook een hele mooie antieke grenen kast voor in de babykamer gekocht O+ . Die is net gebracht. Something old, something new voor het kamertje :) . (Foto's staan in het babykamer-topique voor de geïnteresseerden onder u.)
pi_90640667
oh dat kraambezoekboek krijg je in maand acht ook nog van de fbto TM.

ik voel me te slecht momenteel om gezellig mee te posten. sorry voor alles en iedereen die ik oversla qua nieuws.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90641212
@dml ben je zo beroerd?
Nog maar heel even voor je het einde komt in zicht.
pi_90642308
:* DML... -O- ik dacht juist dat het weer een stuk beter met je ging... :*
  donderdag 30 december 2010 @ 19:32:28 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90642653
Wat 'n lijdensweg voor sommigen. Sterkte DML.
pi_90642669
DML :* Ik vind het echt enorm rot voor je en had je een veel fijnere zwangerschap gegund.. -O-

Aventura, wat heerlijk dat de mensen om je heen zo reageerden! Ik vond het zelf zo'n onvoorstelbaar idee dat dat kleine meiske wat in mijn armen niet alleen onze wereld op zn kop had gezet, maar ook dat van de mensen die dicht bij ons staan...óók hun wereld draaide even alleen nog maar om haar!

Wat écht TM, t kraampakket al, ben je verdorie zomaar ineens niet meer pril zwanger, bevestigd door een ribkick O+ Wat ontzettend leuk trouwens de attenties die je van je verzekering erbij krijgt! Het kraamvisiteboek was hier bij Lena een enorm sucecs en heel leuk om af en toe nog eens door te bladeren.

Claudia, fijn te lezen dat je een betere dag had, wat een goeie nacht slaap met je kan doen hè! Laat t gourmetten dan maar de nieuwe pannekoekrage worden ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
Misschien kan poppedein deze keer dan wel je bevalling doen, 25 augustus is een mooie datum om te bevallen O+ :+
Ja inderdaad hè! Het echt precies zoals bij Evi, toen was ik 1 dec weer begonnen en stond ik een weekje later bij BJ en dr iniminimeisjemensje te kijken, dit keer begin ik hopelijk 15 augustus maar waarschijnlijk al 2 weekjes eerder weer, dus als BJke nou in ieder geval even netjes tot 37-38 weken op me wacht...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_90642872
Dat lijkt mij wel bijzonder iemand als VK hebben die hier hier ook "kent"

Hoe is het eigenlijk met je bekken en rug poppedein?
pi_90643185
Ook lastig, ff flink klagen over je VK moet allemaal per PM :P Nee hoor, er is gewoon Fok! en er is de VK praktijk en voor de rest vind ik t alleen maar heel leuk om BJ daar ook tegen te komen, én ook op de creche, onze levens zijn al compleet verweven ;)

Met mn bekken gaat t nog een beetje t zelfde, lief dat je t vraagt :*, niets dodelijks hoor, maar ik kan wel merken dat ik toch echt mn tempo en wensen aan moet passen en het is vooral die knop omzetten wat ik even moet leren, omdat ik bij Lena simpelweg alleen ontdekt heb wat maagzuur en stuwing zijn en voor de rest echt helemaal nergens last van gehad heb.
pi_90643547
Geen zwangerschap is hetzelfde. Klinkt ook wel erg cliche he?
Ik ga morgen bellen voor de 20wk echo. Maak je nu weleens bij jezelf een echo PD?
pi_90643945
spannend je SEO afspraak!!

Nu eigenlijk nooit meer en in t begin ook een stuk minder dan bij Lena, maar bij haar vond ik mezelf echt heeeel knap als ik het eerste trimester een hele week al niet gekeken had hoor! ;) Ik heb in de meest acrobatische posities op de meest onchristelijke tijden op de bank gelegen hoor ;)

Als ik nu kijk is het omdat mijn omaatje die nog nooit een echo heeft gezien op bezoek is, meer dat soort situaties, maar ik voel t kindje gewoon heerlijk en ik wil niet zelf diagnostisch bezig zijn, dus ik heb eigenlijk weinig te zoeken bij t echo apparaat nu.
pi_90644039
Ik voel nog helemaal niets. En aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Ik denk wel dat het goed voor mijn gevoel is als ik het voel.
pi_90644115
Het is natuurlijk geen garantie, maar t maakt t wel vaak veel tastbaarder om een flink aantal keer per dag daardoor met je neus op t feit gedrukt wordt dat er gewoon een kindje in je buik aan het groeien is. Dus ik kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt!
pi_90644147
DML :* dikke kus voor jou, t valt niet mee zo.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef Poppedein het volgende:

Met mn bekken gaat t nog een beetje t zelfde, lief dat je t vraagt :*, niets dodelijks hoor, maar ik kan wel merken dat ik toch echt mn tempo en wensen aan moet passen en het is vooral die knop omzetten wat ik even moet leren, omdat ik bij Lena simpelweg alleen ontdekt heb wat maagzuur en stuwing zijn en voor de rest echt helemaal nergens last van gehad heb.
Herkenbaar -O- stom vond ik het in t begin omdat je nu des te meer dingen móet, juist omdat Lena in jouw geval Lena dus :P er nu is. Even gaan zitten als je lijf dat aangeeft is er niet altijd bij.
Ik ben nu aan het einde van de dag wel echt op, mn lijf voelt dan aan alle kanten alsof ik weet-ik-veel-wat gedaan heb terwijl er niets bijzonders is geweest :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90644496
oe Poppedein; bekkenklachten zijn zo ontzettend vervelend. Ik hoop echt enorm voor je dat het niet vergert in de loop van de zwangerschap... :*
en idd, bij de VK, bij de creche, valt me mee dat we mekaar in het ziekenhuis niet vaker treffen :)
En zit er ergens tussendoor voor je verlof nog een controleafspraakje bij je in?

TM wat heerlijk dat je je kleine mensje inmiddels zo heerlijk aanwezig voelt. Genieten he?

DML heel erg veel sterkte hoor :* wat ontzettend rot dat je je zo beroerd voelt.

Claudia; hanging in there. Good joB! volhouden zo :) en nog heeeeeel ff geduld O+
  donderdag 30 december 2010 @ 20:20:28 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90644796
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik voel nog helemaal niets. En aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Ik denk wel dat het goed voor mijn gevoel is als ik het voel.
Ik ben een stuk minder ver, maar ik herken je gevoel. We hebben pas dinsdag de termijnecho en ik kijk er zo naar uit. Dan is er eindelijk een teken van leven. Zo welkom, omdat ik niks voel. De baby kan ik natuurlijk niet voelen maar qua kwalen voel ik ook niks.
Er is zoveel gebeurd, zoveel stress gehad dat ik nu echt bevestiging nodig heb.
Helaas heb ik ook net teveel zitten googelen, verhalen gelezen van 12 wekenecho's waar bleek dat het vruchtje ermee gestopt is etc. Bah. Ik wil er niet teveel mee bezig zijn maar het is moeilijk. Wel jammer, ik was zo onbevangen. Hopelijk is er geen reden voor angst.
pi_90644874
Ik snap je angst wel hoor aventura en vooral na je val en operatie.
Ik redeneer zo zolang ik ziek ben leeft het nog. Maar als je gelukkig nergens last van hebt ben je nog onzekerder.
pi_90645301
Even snel een dikke knuffel voor DML, wat naar dat je je zo slecht voelt! Ik hoop zo dat je je heel snel beter gaat voelen!! :*
pi_90645451
Aventura, als dat soort angst aan je gaat vreten heb je alle reden om dat even met je VK kort te sluiten trouwens hoor! Ik vind niets zo vervelend als mensen zien die al 3 weken lang bezig zijn al hun nagels op te eten terwijl wij iemand vaak binnen no time gerust kunnen stellen. Ik had heel heel logisch gevonden om jou aan de telefoon te krijgen na je operatie!

BTW, Takkembah, jouw berichtje over verboden genotsmiddelen was tot daar aan toe, maar nou zie ik ineens overal kaasreclame hier en heb ik honger!
  donderdag 30 december 2010 @ 20:42:05 #70
238474 Jeetjejom
pi_90645823
DML, bah meis, wat vervelend dat het je niet zo heel erg gegund!
Claudia, lekker klaar met je wasjes O+ en morgen lekker kneuterig gourmetten :9~ heerlijk!
En verder weet ik het al niet meer eigenlijk.....
Jouw warmte is genoeg
pi_90645965
DML :*

Takkembah....door jou heb ik ook zin in mini-babybel (die gewoon mag, maar die ik vergeten ben mee te laten nemen bij de supermarkt)
Aventura, niet gaan google'n je schiet er zo niets mee op, geloof me. En ja, je zou kunnen vragen of je even gerustgesteld kan worden, lijkt me in jou geval helemaal niet vreemd.

Poppedein, rustig aan doen valt niet mee he..succes er mee!

Ik mag morgen weer naar de huisarts, na 4 weken hoesten ben ik het beu. Zeker omdat ik nu telkens kokhals bij het hoesten en dus het hele hoesten maar vermijd want natuurlijk ook niet werkt.
En zo stom, ik zou morgen naar mijn petekindje, Daar ben ik een paar dagen na haar geboorte geweest en toen niet meer omdat ik telkens ziek was en toen haar moeder etc. Maar goed, nou zouden we morgen, heb ik net mijn vriendin aan de lijn, dikke koorts, huisarts erbij geweest, virusje, ze moet het uitzieken. Of we toch kwamen ;( Ik denk het niet...ben allang blij dat ik zelf overeind blijf. Dat vind ik dan wel het nadeel van een zwangerschap in de winter (toch al niet mijn sterkste seizoen) en een ukje hebben rondlopen.
pi_90646013
quote:
En verder weet ik het al niet meer eigenlijk.....
Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps 8)7
pi_90646105
Mef; beterschap! :*

Mijn buikgriepje is ook nog niet geheel over... en Evie is ook niet fit..
Diarree, minder eten, etc.. denk ook hetzelfde virusje... niet leuk dus.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:04:35 #74
94046 PM-girl
pi_90646963
Dizzy Miss Lizzy, wat rot dat je je zo beroerd voelt!
*
pi_90647209
Sorry, verkeerde topic.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:18:11 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90647622
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:

[..]

Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps 8)7
Dat soort acties heb ik ook, heel verstrooid...
Zo heb ik laatst in een week tijd twee keer gehaktballen staan maken en twee keer presteerde ik het om het eitje te breken in het lege bakje van het gehakt ipv in het kommetje met gehakt.
Dan sta ik echt te kijken van, jemig, wat doe jij nou muts.....
Is me echt nooit eerder overkomen, maar nu regelmatig van dat soort dingen, ik lach me suf...

Naast dat, sterkte DML, rot dat je je naar voelt, ik zag dat je niet heel lang meer hoeft, take care...
Aventura, ik was ook heel onzeker, kon pas na de 12 weken echo echt gaan genieten, tot die tijd dacht ik, het zal wel allemaal maar ik moet t eerst zien...
F_R, je zal vast snel wat gaan voelen, ik vind de bevestiging inmiddels wel prettig, behalve als ik ineens denk, ow ik heb al een poosje niets gevoeld, dan ga ik wiebelen en voelen, totdat ik wel weer wat voel... :')
pi_90649072
Ook een leuk kwaaltje: niet uit je woorden kunnen komen. Letterlijk dan he. Levert hilarische versprekingen op en uitspraken waar niemand iets van snapt en die ik maar niet correct gezegd krijg.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:53:02 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90649571
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:45 schreef mefke79 het volgende:
Ook een leuk kwaaltje: niet uit je woorden kunnen komen. Letterlijk dan he. Levert hilarische versprekingen op en uitspraken waar niemand iets van snapt en die ik maar niet correct gezegd krijg.
Grin, ik riep het weekend tegen manlief 'Kijk, er staan mensen te wachten op de stroomtrein'.
En vervolgens lag ik dubbel in de auto, arme mensen als ze daarop zouden staan wachten....

Dat heb ik idd ook wat vaker, uit mijn woorden komen heb ik nooit last mee, maar nu idd wel.
Alsof je als je zwanger bent af en toe kortsluiting hebt in je bovenkamer, hahaha.
pi_90649678
Juud, het erge is, je 'weet' ergens halverwege een zin/woord al dat het he-le-maal niet klopt, maar ik krijg het dan ook niet meer anders gezegd. Handig :N
pi_90650554
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:
_O- En de stroomtrein... die is ook leuk!! :D

DML... wat rot dat je je zo slecht voelt.. bah... sterkte! :*

TM, wat een leuke boekjes ^O^ !! Volgens mij doet mijn verzekering niet aan dat soort leuke cadeautjes (Stad Holland). Misschien nog maar even snel overstappen dan... :P

Aventura, ik snap je gevoel wel, hoor...! Zeker na je val en operatie... Ook nu voel ik me nog onzeker soms. Ik voel ook niks... ben niet misselijk (gelukkig), heb niet meer van die zere borsten als in het begin... en nu dus wachten op de 20 weken echo op 10 feb. De laatste keer hebben we de kleine gezien met 9 weken, dus dat is 11 weken wachten. Toevallig zei ik gister nog tegen (8> 'zullen we tussendoor een echo laten maken bij Jan de Koning...? Weten we ook eerder wat het wordt'... Maar (8> zei dat we maar rustig af moesten wachten en dat is natuurlijk ook zo. Ik heb ook nooit gedacht dat ik toch ongeduldig zou worden, maar merk toch dat ik het nu wel een beetje ben... :@

Ben vandaag begonnen met het zwangerschapsdagboek... eindelijk... het begin is er, nu de rest nog.

Morgen naar Ikea! Kan ik ook zo naar uitkijken...! We gaan een leuk opbergkastje kopen voor beneden om het speelgoed van Bas in op te bergen. Gaan we ook gelijk uitzoeken wat allemaal weg kan of naar zolder om te bewaren.

Mocht ik morgen niet meer online komen;
HAPPY NEW YEAR! Dat er maar een hoop lieve babytjes geboren worden in 2011!!! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 30-12-2010 22:23:38 ]
pi_90650987
Wij waren vanavond even bij de ikea, kasten halen om ordners te verhuizen van wat onze slaapkamer wordt naar de zolder. Het ging allemaal maar net in de auto, ik grapte al, over drie weken had het niet meer gepast want dan pas ik niet meer op de stoel als die helemaal rechtop en zo ver mogelijk vooruit staat.
pi_90650988
Jose81, hebben jullie geen 12 weken echo??
pi_90651775
Zo, even kort tussen door...vandaag ineens een wat drukkere dag haha.
Wij hebben vanmiddag de erkenning geregeld en tijdens het VK bezoekje weer helemaal goedgekeurd.

Voor iedereen die het nodig heeft hier: :*
pi_90651980
@ Danic; Wij hebben de '12 weken' echo gehad met 9 weken. Dit was wat vervroegd omdat ik met 7 weken een bloeding heb gehad (toen kregen we de eerste echo). Vervolgens mochten we 2 weken later voor een volgende echo terug komen, ook om de uitgerekende datum vast te stellen.

En om eerlijk te zijn is die bloeding toch nog steeds wel een beetje de oorzaak denk ik dat ik me een beetje onzeker blijf voelen, ook al zagen die twee echo's er verder prima uit... ik ben bv ook nog steeds een beetje bang als ik naar de wc moet... en dan is wachten van 9 naar 20 weken best lang... maar bellen naar de vk vind ik ook zo wat, omdat het verder wel goed gaat en ik ook geen bloedverlies meer heb gehad...zucht... :@
pi_90652809
@Jose81, ja dan kan ik heel goed voorstellen dat extra bevestiging heel prettig is. Ik vind het ook wel herkenbaar. Ook al is het door een andere reden, ik denk dat iedereen die momenten van onzekerheid heeft. Wat mij veel geruststelde was het horen van de hartslag bij de VK.
(en nu dan het geschop in mijn buik de hele dag door, dat geeft veel rust).
pi_90652821
Jose, nee heb je, ja kan je krijgen. Je kan er altijd een telefoontje aan wagen, denk ik dan.
pi_90652857
schoppen kan ik het hier nog niet noemen, maar ik voel hem/haar toch echt wel bewegen of schuiven.
pi_90653780
Danic, wij hebben 2 weken terug (ik was toen precies 12 weken) het hartje ook gehoord... daarom vind ik ook dat ik niet moet zeuren... maar toch blijft het gevoel wel een beetje...

Mefke, je hebt daar wel gelijk in... :*

Ik voel nu nog niks (al denk ik soms van wel, maar dat lijk me wat vroeg)... ben ook pas 14 weken nu. Bas voelde ik met een week of 17/18 voor het eerst.
  donderdag 30 december 2010 @ 23:29:41 #89
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90655754
Het is hier al heel de avond flink aan het rommelen, harde buiken en een komen en gaan van pijn in mijn rug. Er is alleen absoluut geen regelmaat in te bekennen en het doet pijn, maar niet zodanig dat ik moet gaan puffen ofzo. Vannacht maar afwachten, morgen afspraak bij de vk.
Ik hoop niet dat het doorzet, wil graag niet op oud en nieuw bevallen...
pi_90657310
Ooooh spannend sugarsnap!! Ben benieuwd :D
hoewel als jij het nog niet wil hoop ik voor je dat de beeb nog heel eventjes blijft waar ie is ;) anders even douchen en/of 2 paracetamol nemen? Als het weeën zijn of worden dan word je er wel wakker van :X :') zo niet dan kun je tenminste gewoon lekker slapen.

Claudia hoe is het bij jou nu? Wsl lig je al te slapen, hoop ik, te dromen over je versgewassen kleertjes O+ ik ben zo benieuwd wanneer je meisje zich aandient!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90658019
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:55 schreef Jose81 het volgende:
Danic, wij hebben 2 weken terug (ik was toen precies 12 weken) het hartje ook gehoord... daarom vind ik ook dat ik niet moet zeuren... maar toch blijft het gevoel wel een beetje...

Mefke, je hebt daar wel gelijk in... :*

Ik voel nu nog niks (al denk ik soms van wel, maar dat lijk me wat vroeg)... ben ook pas 14 weken nu. Bas voelde ik met een week of 17/18 voor het eerst.
Jose een gestresste zwangere is ook niet goed, gewoon bellen en het voorleggen aan de vk/assistente. Ze hebben vast wel een gaatje ergens tussendoor om je even te laten luisteren. Doen hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_90658256
Sugarsnap, spannennnnnd....

En ik hoop met je mee dat het niet doorzet en snel weer zal wegtrekken.
Manlief is op 1 januari jarig en dat is plat gezegd behoorlijk klote. Elk jaar weer familieverplichtingen op de ene dag in het jaar dat je legitiem de hele dag door kan luieren en brak zijn :O
En als we het niet vieren dan staan alsnog mijn schoonouders op de stoep wat natuurlijk ook logisch is. Nou ja, zijn verjaardag wordt elk jaar wel ingeluid met champagne en vuurwerk 8-)

Maar toch nog maar even binnenblijven Sugarsnapje!
.... met gevoel voor drama....
pi_90664630
Sugarsnap spannend!!
Kan me goed voorstellen dat je 31-12 niets vind hoor. Maar eerlijk gezegd vind ik 01-01 ook niets en ik vraag me af of je je kindje kan binnenhouden tot 02-01?
pi_90664789
DML, ik heb zo met je te doen. :* Het duurt nu gelukkig al met al niet heel lang meer, ik hoop dat je je daar wat aan op kunt trekken.

Sugarsnap, wat spannend! :o Je kunt gewoon nog een kind geboren in 2010 krijgen! Ik ben benieuwd of het gerommel zich heeft doorgezet. Mij lijkt het juist geweldig, een nieuwjaarsdagkindje. Maar ik kan dan ook niet wachten tot ze er is. :Y)

Gourmetten de nieuwe pannenkoekrage. _O- Haha, nou ja, we zullen zien.

Huup, je bent inmiddels ook zo'n beetje hoogzwanger, he. Dan wordt het ook gewoon zwaarder. :* Mijn gevoel over de zwangerschap wordt daar ook wel behoorlijk door gekleurd, merk ik. En mijn vriend profiteert er flink van door dingen te zeggen als 'nu wil je zeker geen derde mee, he?'. }:|

BJ, hoe red jij het op je werk?

Aventura, ik sluit me aan bij Poppedein: blijf niet te lang met dit soort gevoelens rondlopen. En het is niet erg om eraan toe te geven. Ik wilde tijdens de zwangerschap van Ivan graag een Angelsound kopen, maar mijn lief vond dat niet zo nodig. Ik heb mezelf toen aangepraat dat ik irrationeel bezig was en gewoon even normaal moest doen. Nu denk ik: had er gewoon een gekocht.

Vervelend dat je je nog zo rot voelt, mefke. :* Dat hoesten doe ik nu ookal weken en dat is flink waardeloos met een verweekt bekken.

Het gaat hier wel oke, Huup. Ik heb gister besloten dat alle babywas schoon moest en daar ben ik dus flink zoet mee. Maar het is zo heerlijk om overal mijn eigen geurtjes in te hebben en alles gesorteerd te zien. :+ Ik had gisteravond echt bizarre nesteldrift. Alles moest en zou schoon (en nu ben ik er nog steeds kapot van). Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat dat soort dingen duiden op een komende bevalling, maar ik geloof er niks van.
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:05:41 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90665279
Vals alarm!
Huup, ik heb je advies ten harte genomen, 2 paracetamol en ik heb heerlijk geslapen vannacht. Ik heb niet eens gemerkt dat Bram weer tussen ons in is gekomen. Vandaag lekker rommelen in huis, hapjes klaarmaken en dan vanavond O&N vieren met onze vrienden.
Ik ben wel weer wakker geworden met pijn in mijn rug, maar het is nu een constante pijn. Vervelend, maar herkenbaar.

Hoesten doe ik ook al weken, idd heel vervelend met verweekte bekken. Ik ben zo incontinent als een mandje.
pi_90665312
Claudia, ik heb een wens voor je. Dat vandaag je kleine meisje geboren mag worden. Om 23:30 en dat ze lekker aan de borst ligt te drinken met het uitzicht van buiten al het vuurwerk. Je lief en jij kijken elkaar aan en denken: dit is volmaaktheid <3

Oooo ik wordt er helemaal week van, het zou bijna romantisch worden, bevallen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:18:33 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90665399
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:08 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik heb een wens voor je. Dat vandaag je kleine meisje geboren mag worden. Om 23:30 en dat ze lekker aan de borst ligt te drinken met het uitzicht van buiten al het vuurwerk. Je lief en jij kijken elkaar aan en denken: dit is volmaaktheid <3

O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_90666692
* twentemeisje denkt dat haar dochter vanmorgen even naar haar moeder wilde kijken (het leek in elk geval alsof ze via mijn navel naar buiten wilde :D ).

Jemig er is toch actie in mijn buik vanmorgen, gewoon hilarisch. Volgens mij wordt er een hele circusvoorstelling afgewerkt ~O> .

Mijn paps en mams en zusjes plus aanhang komen straks voor het traditionele oliebollen-bak-en-eet-festijn (lang leve de obstipatie op 1 januari :% ) en vanavond luiden we het nieuwe jaar in met vrienden. Ik heb er zin in!

Aan iedereen een hele fijne Oudjaarsdag gewenst! Volgend jaar worden we allemaal (weer) mama *O* O+ .
pi_90667057
quote:

jaaaaa! O+ aahw *;

En je moeder heeft gelijk Claudia! :P
Ik had 24 augustus 's avonds ineens ontzettend de drang om mn ziekenhuistas nog een keer na te kijken en er wat dingen bij te doen enzo. Diezelfde avond kreeg k een pm van DeLiedje dat ik mn tas nog maar eens na moest kijken want ik ging die nacht of de volgende dag bevallen, ze voelde het aan dr water :D
die heeft goed water die DeLiedje :D O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90667197
quote:

:o O+ :*

Wist je dat dat een exacte omschrijving is van mijn jaarwisseling van vorig jaar? Ivan kreeg iets voor 12 uur honger, dus ik lag hem op mijn nog altijd verhoogde bed te voeden terwijl lief en ik uit het raam naar vuurwerk keken.
pi_90667274
Ik heb zo ongeveer voorspeld wanneer ik ging bevallen van R, en niet de dag van te voren pas. Ik geloof best dat je een beetje kan sturen daarin. En ook dat extreme nesteldrang een voorbode kan zijn. Je voelt het onbewust aankomen en dan moet alles nog even gauw op orde. Of niet. Dat kan ook. :P
pi_90667428
Maar het komt er natuurlijk ook aan! Dat wil zeggen, binnen nu en 2 weken. :D In die zin vind ik de nesteldrang volstrekt verklaarbaar, hoewel het gisteravond wel héél bizar was. Vriendlief ging 's avonds even boodschappen halen voor de komende dagen en ik heb stiekem nog gestofzuigd, gedweild, wc-rollen in het toilet aangevuld, allemaal van die dingen die best even een dagje kunnen wachten.

Mijn moeder vertelt altijd dat ze middenin de supermarkt stond toen ze tegen m'n vader zei dat ze onmiddellijk naar huis moesten omdat ze dat gewoon heel sterk zo voelde. Er was toen nog geen weeenactiviteit, maar de bevalling is wel diezelfde dag begonnen en ik ben een dag later geboren.

Zulke mooie verhalen heb ik helaas niet voor Ivan. Ik wilde heel graag, ik nam mijn rust, maar het werd toch gewoon een inleiding.
pi_90667605
Ik heb letterlijk tegen mijn moeder gezegd toen ze voorstelde om naar de kinderboerderij te gaan met S: "leuk, maar niet te lang, want vanavond gaat het beginnen".

Ik herkende de stilte voor de storm van S's bevalling. Ik heb me bij allebei de dag dat het 's avonds begon onbestemd en raar gevoeld. Bij S herkende ik dat nog niet, maar bij R wel.
pi_90667635
Maar je kunt het inderdaad niet afdwingen. En dat wil ik hier natuurlijk ook helemaal niet mee zeggen. :*
pi_90668331
Afdwingen kan nie nee, maar idd wat je zegt, je kunt wel een voorgevoel hebben.
Ik ben benieuwd Claudia! :D die wc-rollen hahaha :D

En ach, je bent natuurlijk wel ingeleid met 41 weken, op zich geen slecht moment, maar het had zomaar 1 dag later spontaan kunnen beginnen bijvoorbeeld. Of niet, dat weet je ook niet :P maar toch. Als ze bij mij in het ziekenhuis aan inleiden met 41 weken hadden gedaan dan had ik me ook om 7 uur moeten melden daar, terwijl bij mij om 9 uur spontaan de vliezen zijn gebroken enzo.

Ik ga gewoon voor wickie's scenario voor jou! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90668351
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herkende de stilte voor de storm van S's bevalling. Ik heb me bij allebei de dag dat het 's avonds begon onbestemd en raar gevoeld. Bij S herkende ik dat nog niet, maar bij R wel.
Ik kan me dat heel goed voorstellen! Daarom wil ik het zelf ook graag een keer meemaken, een spontane bevalling. Ik ben op zich wel blij dat de inleiding bij mij is begonnen met het spontaan breken van de vliezen waarna ik aan de weeenopwekkers werd gezet, want daardoor voelde het nog semi-spontaan. :Y) Aan dat thuisbevallen mis ik echt niets, maar dat de weeen thuis beginnen lijkt me gewoon iets bijzonders om mee te maken.
pi_90668432
Ik heb lief net even gesommeerd wat dozen op de gang weg te gooien zodat de bevalling kan beginnen. Gaat 'ie eten.
pi_90668438
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:

Ik ga gewoon voor wickie's scenario voor jou! *O*
Daar ben ik het helemaal mee eens, Claudia :D

En inderdaad, laatste dag van het jaar..en volgend jaar worden we (weer) mama, mooi gezegd!
Ik merk dat ik daar vandaag ineens heel emotioneel onder ben. Ik mis mijn vader...2010 was het eerste hele kalenderjaar zonder hem en nu komt het besef dat hij volgend jaar toch wel wat gaat missen en dat ik hem daarbij heel erg moet missen...
pi_90668474
Wie weet meis, het is je gegund hoor! En ik was twee keer lyrisch enthousiast toen ik de eerste wee voelde. (De pijn en angst kwamen later pas :+ ). Dat was zo spannend en bijzonder inderdaad. En dan steeds het bellen naar de vk nog even uitstellen. En de spanning als ze dan komen over hoe ver je zult zijn enzo. Dat gedeelte heb ik ook allemaal eigenlijk alleen maar als leuk ervaren.

Oh nee, wacht, ik herinner me ineens weer hoe teleurgesteld ik was toen de regelmaat verdween de tweede keer }:| . Maar gelukkig bleek ik toen toch 6 cm te hebben.
pi_90668497
Dat valt ook niet mee, zo'n gemis, Nienna. :* Ik vind het zelf wel heel troostrijk dat het leven gewoon doorgaat. De geboorte van Ivan gaf me een heel sterk 'circle of life' gevoel en daar ontleen ik veel troost aan.
pi_90668561
En de dooi heeft ook nog ingezet, mensen! Echt niets staat die bevalling nog in de weg! *O* Nou ja, alleen die dozen op de gang dan.
pi_90668774
Je bent er in ieder geval helemaal klaar voor. Voor de kleine dame. O+
pi_90668782
Hup hup! Tijd voor weeen!

En vriendlief van Claudia, ja ik praat nu direct tegen jou, GA DIE DOZEN WEGGOOIEN!

Ok alle gekheid op een stokje, binnen nu en 2 weken heb je een frummeltje in je armen. En 2011 is ook een erg mooi jaar om mama te worden.
Ik wil stiekem ook wel weer mama worden in 2011
pi_90668805
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
En de dooi heeft ook nog ingezet, mensen! Echt niets staat die bevalling nog in de weg! *O* Nou ja, alleen die dozen op de gang dan.
vanavond bij de eerste knal van het nieuwe jaar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90668838
Zet hem op Wickie *O* :P .

Ik niet hoor. Ik pas weer in 2013 O-) .
pi_90669211
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

vanavond bij de eerste knal van het nieuwe jaar!
hahaha ja dat je zo hard schrikt dat je vliezen breken :P

En ik snap J. wel hoor! Die denkt natuurlijk van ja daaag eerst wat eten want daar heb ik straks de komende x uur de tijd niet meer voor :+

Wickie O+ *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90669252
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha ja dat je zo hard schrikt dat je vliezen breken :P

En ik snap J. wel hoor! Die denkt natuurlijk van ja daaag eerst wat eten want daar heb ik straks de komende x uur de tijd niet meer voor :+

Wickie O+ *O*
whaha ja zoiets :D
Flinke mortielpijl die voor brekende vliezen zorgt _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:51:31 #118
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90670047
Zo, vanmorgen toch de erkenning geregeld bij de gemeente. Mevrouw had haar lolbroek aan volgens mij, want ze zei: Zo dus de kleine wordt vast ook op 31 mei geboren, hihi :+ (lief en ik zijn allebei op 31 mei jarig :P )
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90671310
zo terug van de huisarts. Voorlopig proberen het zonder iets te redden en anders aan de pufjes. Mijn longen waren iig goed, dus ik kan me helemaal in haar advies vinden. Toen nog naar mijn been gekeken, het is geen ischias (juh) maar wel verwijzing voor fysio. Bekken zelf doet het nog goed, wel verweekt maar nog stabiel. Helaas daarna bij de apotheek tot de conclusie gekomen dat er niks te vinden was voor kriebelhoest dat ik mocht, dus nu iets van vsm.

Claudia ruim die dozen eens op, de laatste 2010 baby is wel wat voor jou.
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:36:15 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90671707
oeee onverklaarbare ontzettende nesteldrang: *check*
de dag voor Evie werd geboren heb ik de hele keuken leeggepakt; alle kastjes uitgesopt; de randjes met een tandenborstel stofvrij gemaakt en de vriezer uitgebikt. (uh de stekker kon ik niet vinden).
was een hels karwei, maar MOEST toen ineens gebeuren.
(net als eerder die week de badkamer en de studeerkamer).

en bleeeghh die buikgriep is echt niet grappig; ben nu al 4 dagen ziek, gister had ik voor het eerst weer wat gegeten; maar van8 direct weer 3 x diarree en nu nog steeds beroerd en darmkrampen.
Probeer in elk geval genoeg te drinken. En dat gaat goed.
Evie zelfde verhaal; eet inmiddels wel weer iets, wel minder dan anders, maar ook diarree.
(gelukkig drinkt ze wel extra).

Mefke; wat balen dat er niets aan je kriebelhoest te doen is... gewoon maar dropjes naast je bed dan? :*

Claudia ga je de eerste baby van 2011 doen?? jaja jaaaaa??? :o

oooo Wickie wil ook een 2e kindje; ik hoop dat je wens werkelijkheid mag worden en je in 2011 weer met een mooie ronde buik rond mag lopen O+

en oeee ik zou een jaar geleden op deze dag uitgerekend zijn :+ en toen was mijn meisje al 4 weken :D
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:51:18 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90674762
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:25 schreef mefke79 het volgende:
zo terug van de huisarts. Voorlopig proberen het zonder iets te redden en anders aan de pufjes. Mijn longen waren iig goed, dus ik kan me helemaal in haar advies vinden. Toen nog naar mijn been gekeken, het is geen ischias (juh) maar wel verwijzing voor fysio. Bekken zelf doet het nog goed, wel verweekt maar nog stabiel. Helaas daarna bij de apotheek tot de conclusie gekomen dat er niks te vinden was voor kriebelhoest dat ik mocht, dus nu iets van vsm.

Claudia ruim die dozen eens op, de laatste 2010 baby is wel wat voor jou.
Heb je Tussistin gekregen? Ik heb dat vorig jaar twee keer gebruikt, toen had ik in het voor en najaar last van hoest. Ik ben nogal van vsm spullie, ipv het reguliere aan pufjes en drankjes. Het hielp mij toen heel erg goed en ik kon voorkomen om aan de pufjes te gaan.
Ik hoop dat het jou ook zo goed zal helpen, mag wel eens klaar zijn met dat ziek zijn van jou.
pi_90674961
Mef ik heb bij Amélie toen wel een hoestdrank gebruikt tegen kriebelhoest van kruidvat huismerk. Die mocht tijdens de zwangerschap, er is zelfs toen nog speciaal voor me naar het hoofdkantoor gebeld om het na te vragen en die persoon op het hoofdkantoor heeft hun bedrijfsarts erover gebeld :D echt, hulde voor hun service _O_

Hopelijk zing je het verder uit zonder pufjes en dingetjes.
Oeh mn luiertjes zijn binnen O+ heb ze gelijk voor Amélie in gebruik genomen, en dan kan strakjes na een week of 8 de baby er ook in. Straks de hydrofielen alvast voorvouwen O+ *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90679756
Nog even Claudia.
Vanmorgen voelde ik mij *O*
Nu ietsje minder maar toch beter dan een week geleden. Ik heb voor mezelf maar zinkzalf gekocht hopelijk verlicht het iets.

@iedereen een prettige jaarwisseling
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:51:46 #124
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90679775
Niet bijgelezen, maar hier een berichtje uit het ziekenhuis. Ik ben doorgestuurd door de vk ivm verhoogde bloeddruk. Net aan de ctg gelegen en nu wachten op de uitslag van de urine en het bloed. Ik hou jullie op de hoogte.
pi_90680081
Balen sugersnap hopelijk mag je snel weer naar huis. Beterschap.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:00:38 #126
238474 Jeetjejom
pi_90680188
Sugarsnap, wat balen! Hopelijk is de CTG goed en mag je snel weer naar huis!
Claudia, veel succes nog, en ga gewoon rustig voor de eerste baby van 2011, is ook heel speciaal hoor!
Jouw warmte is genoeg
pi_90682389
:* Sugersnap, wat balen voor je! ik hoop dat je Oud en Nieuw gewoon thuis kunt vieren met man en zoon...

:* Claudia
pi_90685359
Sugarsnap, ik hoop dat je snel weer naar huis mag, lijkt mij niets om Oud en Nieuw in het ziekenhuis te moeten vieren.

Ik ben net een stuk mee wezen fietsen met het skateclubje waar ik altijd bij zat. Was leuk, maar ik heb nu wel zadelpijn, en ben best moe. Ik gok dat ik voor 12 uur al wel even lig te slapen. Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik na de vakantie wel even bij mijn leidinggevende binnen ga stappen voor overleg. Ik denk dat ik het aantal uren wat ik nu draai niet echt makkelijk vol ga houden, dus eens zien wat er aan oplossingen te bedenken is..
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:34:50 #129
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90686649
L'tiekje, dat klinkt niet onverstandig. Het heeft mij iig wel veel geholpen!

claudia :*, wie weet zet de nesteldrang door :?

Sugarsnap, hopelijk ben je alweer richting huis, zou toch wel fijner zijn deze avond

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst
Alexa en Seth zijn lief
pi_90688749
Sugarsnap, wat een rotmoment om naar het ziekenhuis te moeten. :* Ik hoop dat de uitslagen goed zijn en je vanavond weer fijn thuis zit.

Tenzij het een stortbevalling wordt, wordt het het laaste kind van 2010 noch het eerste kind van 2011. :Y) Maar het is wel goed zo. Ik wacht rustig de uitgerekende datum af!

Ik sluit me aan bij Takkembah: iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst!
pi_90689256
sugarsnap :*

dames allemaal een fijne jaarwisseling!!!
mama van 3 kids!
pi_90697063
is de eerste baby van 2011 nou nog niet geboren :P ? Fijn en gezond jaar allemaal!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:44:10 #133
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90703013
Gelukkig Nieuwjaar, allemaal! Ik mocht gisteren gelukkig al weer naar huis. Alles was helemaal in orde, moet alleen rustig aan doen. Ik heb gister dus gewoon O&N kunnen vieren met beeb in buik
pi_90703018
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!!

En Sugarsnap, fijn dat je alweer naar huis toe mocht voor Oud en Nieuw!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 09:50:26 #135
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90703028
Voor iedereen een:

Met voorspoedige bevallingen en gezonde kindjes!!

Kom d'r maar in met de eerste foto's Claudia! :D
pi_90703105
De beste wensen allemaal! Dat er maar weer veel mooie baby's geboren mogen worden.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 10:25:54 #137
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90703228
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Dat er vele 2011 baby's geboren mogen worden O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:16:01 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90703752
*O* Allemaal een fijn en gezond 2011 gewenst! *O*
Met veel gezonde en blije kleine ukjes en grote mensen. :*
pi_90703784
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Sugarsnap, gelukkig dat je naar huis mocht! Weten ze hoe het kwam dat je bloeddruk zo verhoogd was?

Claudia, hoe gaat het met je nu?

Mefke, willen jullie nu wel weten wat het wordt, of weer niet?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:20:26 #140
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90703815
Gelukkig nieuwjaar allemaal! :*.
Sugarsnap, fijn dat je weer thuis bent.
pi_90705643
Happy new year mamma's en a.s mamma's :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:11:44 #142
238474 Jeetjejom
pi_90706089
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!!

laiveneertiekje, ik ga vanaf maandag ook mijn pauzes waar ik recht op heb gebruiken. Werk 2 dagen 8 uur en 3 dagen 4 uur, maar die dagen dat ik 8 uur werk ga ik toch echt een uur eerder stoppen met werken. Ben doodop als ik thuis ben en merk het dan ook in mijn rug enzo. Ik zou het zeker even aangeven dat het niet meer helemaal gaat, beter te vroeg/op tijd dan dat het dadelijk te laat is en je helemaal niet meer kunt gaan!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:45:37 #143
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90707071
Iedereen een zeer gelukkig nieuw jaar gewenst.

En toen was het 1 januari, ben ik 26 weken zwanger en heb ik stress; nog geen bedje en mn schoonouders willen die per se betalen en mag niet van de Ikea dus moeten we weer volgend weekend op pad om wat te zoeken. Gordijnen uitzoeken.
En waar moet ik klossen gaan vinden en ik moet nog dit en moet nog dat......

pfffffff gelukkig alweer wat rustiger in het hoofd ondertussen.
Morgen weer check up bij verloskundige.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:22:57 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90709810
De beste wensen allemaal!
Over stress gesproken...We zijn nu aan het bijkomen van alle gebeurtenissen in december.
Mijn val, de operatie, de eerste echo, de feestdagen, de uitslagen van schoonmoeder (heeft chronische vorm van goedaardige kanker, kreeg ongunstige uitslagen maar nu blijkt alles toch goed te zijn), mijn vaders verjaardag en alle andere sociale verplichtingen.
We zouden gisteren naar vrienden oud & nieuw vieren en blijven pitten maar dat hebben we afgezegd. Dat zou de vierde logeerpartij zijn in een week.
De enige smet is nog de uitslag van onze poes, die is geopereerd aan een tumor, we vonden daarna een andere bobbel en daar is nu een biopt van genomen.

Ben blij dat het januari is. Ik ga volgende week weer werken, ik kijk er naar uit. Alles is dan weer 'normaal' en dat lijkt me zo fijn.

Over mijn ongerustheid: ik heb 2 weken geleden wel de vk gebeld, maar toen was ik nog niet zo onzeker. Ik denk ook omdat ik toen net 2 weken daarvoor een echo met een kloppend hartje had gekregen. Wel bel ik maandagochtend even, ik heb dinsdag 18:20 de echo omdat ik toen dacht dat ik na werk zou komen. Wellicht kan-ie eerder, dan kan de vk ook eerder naar huis!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:35:38 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90710191
Allemaal een heel goed, gezond en gelukkig 2011 gewenst!!!

@Aventura; wat een jaar hebben jullie achter de rug zeg! ik wens jullie het komende jaar veel voorspoed en een gezond kindje :)

Claudia; alles dus nog rustig daar?

Sugarsnap: gelukkg heb je niet lang in het ziekenhuis moeten blijven. ik hoop dat je kleinje nog even lekker veilig bij je blijft zitten... :*

en bleeegh 5e dag op rij dat ik ziek ben; zou toch denken dat die buikgriep inmiddels voorbij zou zijn.. :{ maar blijf beroerd en diarree houden. Maar kan natuurlijk inmiddels ook heel goed wat misselijk zijn van de zwangerschap...ben bij Evie ook weken echt :r geweest.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:43:42 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90710411
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Allemaal een heel goed, gezond en gelukkig 2011 gewenst!!!

@Aventura; wat een jaar hebben jullie achter de rug zeg! ik wens jullie het komende jaar veel voorspoed en een gezond kindje :)

Claudia; alles dus nog rustig daar?

Sugarsnap: gelukkg heb je niet lang in het ziekenhuis moeten blijven. ik hoop dat je kleinje nog even lekker veilig bij je blijft zitten... :*

en bleeegh 5e dag op rij dat ik ziek ben; zou toch denken dat die buikgriep inmiddels voorbij zou zijn.. :{ maar blijf beroerd en diarree houden. Maar kan natuurlijk inmiddels ook heel goed wat misselijk zijn van de zwangerschap...ben bij Evie ook weken echt :r geweest.
Een buikgriep blijft toch nooit zoveel dagen aanhouden, 2/3 dagen is meestal wel de max volgens mij.
En darmklachten kan natuurlijk ook door de zwangerschap. Ik zou even goed opletten wat je eet, veel vezels moet het vast snel op orde brengen. Wel vervelend dat je je naar voelt, gaat het met Evie wel goed, die was ook ziek toch?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:23:49 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90711797
Evie is ook nog steeds niet helemaal fit, weinig eetlust en ook diarree, die heeft ze alleen pas sinds donderdag. Maar drinken doen we beide prima.. dus dat is het belangrijkste; Evie heeft net nog een extra rondje Bv gehad.
komt vast goed, nog ff geduld hebben; weekend heb ik me ziek gemeld en daarna was ik 3 dagen sowieso vrij, dus kan nog even uitzieken.
pi_90714136
iedereen de allerbeste wensen voor 2011!! Op naar heel veel gezonde nieuwe baby's.
Sugarsnap wat fijn dat je oud en nieuw lekker thuis hebt kunnen vieren!
pi_90717887
Sugersnap fijn dat je weer thuis bent
@BJ ik heb ook vanaf 1e kerstdag diarree wellicht een virusje icm de zwangerschap waardoor het langer duurt. .
@aventura een heftig jaar ik wens jullie het aller best in 2011
Voor ons was 2010 ook best heftig na ruim 10jaar kwam bij mijn moeder de kanker weer terug inmiddels heeft ze de chemokuren achter de rug en kan ze gaan herstellen met 2 klein kinderen in het vooruit zicht. Verder is de oma van mijn vriend overleden ze was al wel op leeftijd maar verdrietig blijft het toch.
Morgen ben ik 16wk en gaan we de 1e buikfoto maken
pi_90718118
16 weken alweer ferrari_rood, dat gaat snel zeg! Begin je je inmiddels wel weer wat beter te voelen(sorry als ik dat recent gemist heb. :@ )

Ik zit morgen alweer op 18 weken, mijn buik lijkt nog steeds voor mijn gevoel niet echt te groeien, ik zit inmiddels wel iets boven mijn startgewicht, en dat doet mij meer dan dat ik had verwacht eerder. Nou ja, ik blijf wel gewoon gezond eten, dat kan sowieso geen kwaad..
pi_90718585
Lief dat je het vraagt. Ik voel mij idd een stuk beter. Zit nog steeds ruim onder mijn start gewicht maar dat zal vast wel goed komen. Een beetje angst heb ik nu wel of alles nog wel goed is. Stom he ik snakte naar een goede dag en als ik die heb maak ik mij zorgen.

En jij 18 wk alweer wat gaat de tijd snel.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:15:31 #152
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90719606
Wat fijn dat je je een stuk beter voelt f_r, dat is wel een *O* waard!!

Sugarsnap hoe voel jij je nu?

En Clau, hoest met jou? Nog geen vuur voorwerk?

BJ, hopelijk knappen jij en Evie je snel op!

Aventura, gewoon even een :* voor jou, hopelijk wordt 2011 in alle opzichten beter dan het eind van 2010!

Jeetjejom goed dat je wat gas terugneemt!

Wat gaat de tijd snel he meiden? Morgen alweer 27 weken! Ik begin het nu lichamelijk wel wat meer te merken, word wat kortademiger (pfff, schoenen aantrekken leidt al tot gehijg :D), ik houd nog wat meer vocht vast en heb minder energie. Maar over het algemeen voel ik me goed, en deze kwaaltjes horen er natuurlijk gewoon bij :s) . Zou blij zijn als de sneeuw morgen helemaal weg is van de straten en ik weer fatsoenlijk lopend en op de fiets overal naartoe kan. Ik moet echt meer bewegen maar ben zo bang om onderuit te gaan op die ijzige paden en straten.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:19:49 #153
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90719771
Fijn, ferrari_rood, dat je je nu een stuk beter voelt. Ik snap best dat je je ongerust maakt nu of alles nog goed zit. Maar dat komt wel goed...

Hier is 2010 ook best een heftig jaar geweest. In januari kregen we de diagnose van mijn vriend te horen: Reumatoïde Artritis... En dat voor een jongen van (toen) 25 jaar. Dit heeft ons in een stroomversnelling doen besluiten om voor een 2e te gaan, ivm de medicijnen die hem onvruchtbaar kunnen maken. Tot onze verbazing (en schrik) was het met 2 maanden raak! En bij Bram heeft het 15 maanden geduurd! Het duurde een tijdje voordat we eraan gewend waren. Maar we zijn superblij!

Ik ben gisteren toch maar weer even met m'n neus op de feiten gedrukt. Ik heb vandaag de tas maar in orde gemaakt, want ik verwacht dat ik een dezer dagen de vk moet bellen ivm symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloedwaarden waren in principe goed, maar wel op het randje. Vandaag voelde ik me ondanks alles toch wel goed, maar sinds een paar uurtjes weer veel vocht in mijn handen en een beetje gerommel. Ik wacht het verder nog wel af, maar ben wel heel alert op andere signalen.
pi_90719813
twentemeisje, ik was ook erg blij dat ik gisteren eindelijk weer eens kon fietsen(jammer dat het zadel voor mij 5 cm te hoog stond, ik heb nu wel zadelpijn), en vandaag heb ik me ook weer eens buiten gewaagd, maar er lag op een aantal plekken toch nog flink wat ijs, dus het was wel vervelend.

Ik vond het wel heerlijk weer, ik ben nu gelukkig een beetje in een werkdrive belandt, dus ik heb al tegen O+ gezegd dat hij mij morgen wel mee naar buiten moet slepen om frisse lucht te happen..

En de tijd gaat inderdaad snel. Ik moet over 13 dagen alweer naar de verloskundige, en ik vond de 4 weken ertussen steeds zo lang, en ze zijn ook zo voorbij!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 januari 2011 @ 20:40:22 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90720576
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:45 schreef J-net het volgende:
Iedereen een zeer gelukkig nieuw jaar gewenst.

En waar moet ik klossen gaan vinden en ik moet nog dit en moet nog dat......

thuiszorgwinkel :+

iedereen een gelukkig nieuwjaar! Hier vrij rustige o&n gehad, tot middernacht, toen hier letterlijk kalk van het plafond naar beneden kwam. Daarna een onrustige Jan geahd de rest van de nacht, vanmiddag een aantal uur geslapen, die tijd heb ik benut om te dweilen en op te ruimen etc. En nu issie nog wakker -O-

pi_90721652
Claudia, nog even en je hebt je meisje in je handen! Ik ben erg benieuwd naar haar en haar naam
Nog even volhouden :*
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:18:13 #157
238474 Jeetjejom
pi_90721844
Twentemeisje, ik heb mijn ringen ook al uit moeten doen (vorige keer was ik iets te laat waardoor het zweet me uitbrak toen ik ze uit moest krijgen omdat het gewoon pijn begon te doen), ik woon in mijn uggs, want daar kan ik zonder sokken zonder angst voor zweetgeur lopen, want sokken geven mooie kringen op mijn enkels. En de kortademigheid begin ik ook al te werken. Maar ja, als dat alles is he!

F_R, wat fijn dat je je weer iets beter voelt.
Sugarsnap, hou je jezelf wel goed in de gaten? Lijkt me niet nix hoor, een zwangerschapsvergiftiging
Jouw warmte is genoeg
pi_90722912
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:12 schreef mrien het volgende:
Claudia, nog even en je hebt je meisje in je handen! Ik ben erg benieuwd naar haar en haar naam
Nog even volhouden :*
Jaaa idd ik ben ook zo enorm benieuwd naar t kleine puppeke O+ O+
nog heel eventjes Claudia :* hoe is t vandaag gegaan?

Oeh en als je het nou leuk mikt kun je misschien wel voor een datumtweeling met Doutzen Kroes gaan :+ :D echt hè, ik vind het maar stom, zij ziet er met haar 38 of 39 weken zwangerschap gewoon nog steeds een pak slanker uit dan ik in niet-zwangere-toestand :') :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:44:25 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90723004
Jeetje Sugarsnap, hopelijk valt het mee!
pi_90727387
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:18 schreef Jeetjejom het volgende:
Twentemeisje, ik heb mijn ringen ook al uit moeten doen (vorige keer was ik iets te laat waardoor het zweet me uitbrak toen ik ze uit moest krijgen omdat het gewoon pijn begon te doen), ik woon in mijn uggs, want daar kan ik zonder sokken zonder angst voor zweetgeur lopen, want sokken geven mooie kringen op mijn enkels. En de kortademigheid begin ik ook al te werken. Maar ja, als dat alles is he!
Hier idem. Heb altijd 1 ring om. Heb ik gekregen tijdens mijn diploma-uitreiking van de mavo en heb ik in de 14 jaar nog niet afgedaan. Moest vandaag dus wel ineens en dan ook gelijk met water en zeep omdat het niet meer ging. Vocht is niet tof!
Die uggs zijn geweldig. Ik had al de classic long en daar woon ik al een tijdje in (alleen niet op mijn werk, das geen porum in een bank), maar ik heb zojuist van mijn schoonouders nog 2 paar gekregen. Die waren voor de helft van de helft bij moeders in de winkel en ze dacht: ach ik neem wel gelijk 2 kleuren mee! Heb nu grijze classics, lichtbruine gebreide en lila gebreide! Die lila wordt lastig combineren maar ach, een gegeven paard......toch? Helemaal blij ermee.
En..........nog een paar mini-uggs met zo'n bandje over de wreef voor de kleine straks!! Zo schattig zijn ze
pi_90736815
Lief, al die interesse! Het gaat hier best goed. Ik heb alweer aardig geslapen! Gistermiddag heb ik zelfs van 16-18 uur nog op bed gelegen. :o De ergste nachtmisselijkheid is ineens voorbij en dat is zo'n grote opluchting. Overdag doe ik geen reet nu mijn lief wat dagen vrij heeft, behalve dan alles op orde houden zodat de bevalling elk moment kan beginnen. :Y)

Maar er is hier nog niks gaande, hoor. Gourmetten is dus niet het nieuwe pannenkoeken eten. :D Het voelt ook wat suf om daarop te hopen, want ik ben dinsdag pas 39 weken zwanger.

Ivan heeft gister even flink op mijn buik staan duwen en meppen om zijn zusje eruit te krijgen. We zien wel of het effect heeft. :7 Maar het is op deze manier héél goed uit te houden, in ieder geval. Ik voel me eindelijk weer 'normale laatste loodjes'-zwanger.

Huup, Doutzen draagt ook alleen maar zwart, he. Daar zit het hem in. :')
pi_90736842
Gelukkig nieuwjaar allemaal :*
  zondag 2 januari 2011 @ 09:58:49 #163
94046 PM-girl
pi_90737015
Wat fijn Claudia, dat het allemaal wat gewoner is nu, hopelijk geniet je een paar dagen van rustige laatste loodjes en beval je daarna van jullie meiske! O+
*
  zondag 2 januari 2011 @ 10:20:48 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90737193
*egopost*

bleeeeghhh weer zo'n rotochtend.Kots en kotsberoerd, darmkrampen, van en naar de wc lopen, niet kunnen overgeven, wel diarree... paar keer bijna flauwvallen.. weer in bed, komen er weer darmkrampen, dus weer op weg naar wc, weer bijna flauwvallen, retour naar bed etc etc...
:'( :{ :r

toch maar een rol koekjes naast het bed proberen de komende dagen.... net met veel pijn en moeite een droog bruin bolletje en een glas roosvicee naar binnen gewerkt en nu lijtk het eindelijk wat op te klaren..

en jeempie; ben gewoon vanaf di al 2,5 kg afgevallen.... :?
pi_90737237
Pff BJ, wat naar. :* Dit duurt nu wel heel lang en het klinkt niet als 'normale' zwangerschapsverschijnselen, vooral niet in combinatie met het ziek zijn van Evie. Ik hoop dat je nu echt snel opknapt. Het kan zo uitzichtloos voelen als je er middenin zit, maar het omslagpunt kan gelukkig ook heel snel plaatsvinden.
pi_90737240
Jeetje BJ ;( nog steeds de nasleep van de buikgriep icm ochtendmisselijkheid? Sterkte :* ik hoop dat de koekjes helpen morgenochtend.

Claudia wat fijn dat je je beter voelt! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90737613
BJ, beterschap hoor...klinkt erg naar.
pi_90737848
:* BJ, bah, wat naar... ik hoop wel dat je gauw opknapt... dit is toch ook helemaal niks... -O-

Claudia, je bent er bijna! :* nog even... ^O^
  zondag 2 januari 2011 @ 11:56:13 #169
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90738963
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

thuiszorgwinkel :+

Ja dat wist ik ;) maar gaat erom dat je hier eigenlijk lid moet worden en k heb er 8 nodig en wanneer moet ik ze hebben.
Pfffff draai mezelf helemaal gek momenteel ;)
pi_90739785
Als het goed is heb je nog VEERTIEN weken voor alles klaar moet zijn.
What's the rush?
  zondag 2 januari 2011 @ 12:26:42 #171
100412 mefke79
komt goed!
pi_90740054
bj heerst er toevallig geen noro op je werk? Dit klinkt als noro en dat duurt meestal net wat langer dan 1 of 2 dagen. Beterschap!
Mijn man heeft gisteravond zo maar drieka kunnen voelen! Hij voelt drieka nu al eerder dan ik destijds driekus. Wij gaan zo twee kasten bouwen, we maken een begin met de interne verbouwing...
pi_90741506
Drieka? Krijg je een meisje? :o
pi_90741649
En whaah, Linda, ben je ook weer zwanger?! Gefeliciteeeerd! *O*

Ik moet toch 'ns wat vaker het updatetopic checken... :@
pi_90741708
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:15 schreef Ssserpente het volgende:
En whaah, Linda, ben je ook weer zwanger?! Gefeliciteeeerd! *O*

Ik moet toch 'ns wat vaker het updatetopic checken... :@
Ik dacht dat jij wat kwam melden _O-
Lotte!
Noah!
pi_90741830
Neu hoor, bij ons blijft het er bij een. :)
  zondag 2 januari 2011 @ 13:22:16 #176
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90741850
Het lijkt me een beetje laat om de boel pas op de uitgerekende datum in orde te hebben Vanyel ;) . Maar je hebt nog ff J-net, je bed hoeft toch pas in week 37 op klossen geloof ik? Ik denk dat ik het wel ietsje eerder doe, omdat je dan wat makkelijker in en uit bed stapt met je zwangere lijf.

BJ, wat naar dat je je zo ziek voelt, ik hoop dat je heel snel opknapt!

Mefke wat gaaf dat je man driekaatje al heeft gevoeld!!

Sugarsnap hopelijk blijft het rustig en hoef je je niet te melden met een zwangerschapsvergiftiging!
  zondag 2 januari 2011 @ 13:33:12 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_90742196
Ssserpente, tis pas de werktitel volgende week maandag seo en dan weten we meer. Maar als mijn gevoel gelijk heeft is dit een meisje. Ben alleen bang dat mijn wens mijn gevoel kleurt ofzo.
pi_90742273
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:33 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, tis pas de werktitel volgende week maandag seo en dan weten we meer. Maar als mijn gevoel gelijk heeft is dit een meisje. Ben alleen bang dat mijn wens mijn gevoel kleurt ofzo.
Ja, dat vroeg ik nog, of jullie het wilde weten. Bij Driekus wisten jullie het niet toch?

En ik was daar bij Lotte ook bang voor, maar toch bleek mn gevoel goed te zitten..
Lotte!
Noah!
pi_90743003
@BJ hopelijk knap je heel snel op
Wij hebben dus het probleem dat ons bed niet op klossen kan. Dan wordt mijn oude bed naar beneden halen en die op klossen zetten. Ik was toch niet van plan thuis te bevallen.

Ik zeg nooit meer dat ik mij beter voel
  zondag 2 januari 2011 @ 14:05:44 #180
238474 Jeetjejom
pi_90743237
F_R, is het weer mis bij je? Wat vervelend zeg!

Ons bed kan ook niet op klossen, dus we gaan tzt een boxspring die we hier nog hebben staan op klossen zetten. En ik vond het een hel TM toen het bed op klossen stond. Vooral na een KS is er niet uit te komen (maar ik ben dan wel erg klein). Toen de controles achter de rug waren heb ik (8> ook meteen vriendelijke doch dringend verzocht die ondingen onder het bed uit te halen!

/boze modus aan
Ik word hier trouwens tureluurs van mensen die allemaal denken te weten of we een jongen of een meisje krijgen. De personen die de vorige zwangerschap hebben gezien, weten allemaal heel zeker dat het een jongen wordt, de rest is ervan overtuigd dat het een meisje wordt. Mijn opa kreeg het zelf paraat om me in 2011 een gezonde zoon te wensen!!!! Heb gezegd dat het wel tegen zal vallen als het een meisje blijkt te zijn! (word daar gewoon heel kriebelig van, volgens mij beseffen mensen niet wat ze zeggen! nu wordt het in ons geval ook wel een jongen, maar dan nog, dat weten zij toch niet. Hoe beledigend zijn dit soort opmerken als ik wist dat ik een meisje zou krijgen)
/boze modus uit
Jouw warmte is genoeg
  zondag 2 januari 2011 @ 14:06:41 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_90743270
bij driekus disten we het niet en ik zou spontaan van het verlosbed gevallen zijn als dat een meisje geweest was.
Mijn bed is altijd al 70 cm hoog heeeeeerlijk, ik zou niet anders meer willen.
pi_90743422
Ik snap je helemaal JJ. Hier roept iedereen ook van alles. We zien het in juni wel al hebben zowel vriend als ik hetzelde idee. Al droomde ik laatst dat het al in april kwam. Ik slaap ze slecht en droom zoveel.

Onze boxspring is van zichzelf al best wel hoog maar redt net de eis niet. Maar eens kijken wat de kaamhulp er tegen die tijd over zegt.

Wie in de omgeving van Eindhoven heeft er ervaring met zwangerschapscursussen? Ik word er persoonlijk niet echt wijs uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door F_r op 02-01-2011 14:23:33 ]
pi_90744014
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:05 schreef Jeetjejom het volgende:

/boze modus aan
Ik word hier trouwens tureluurs van mensen die allemaal denken te weten of we een jongen of een meisje krijgen. De personen die de vorige zwangerschap hebben gezien, weten allemaal heel zeker dat het een jongen wordt, de rest is ervan overtuigd dat het een meisje wordt. Mijn opa kreeg het zelf paraat om me in 2011 een gezonde zoon te wensen!!!! Heb gezegd dat het wel tegen zal vallen als het een meisje blijkt te zijn! (word daar gewoon heel kriebelig van, volgens mij beseffen mensen niet wat ze zeggen! nu wordt het in ons geval ook wel een jongen, maar dan nog, dat weten zij toch niet. Hoe beledigend zijn dit soort opmerken als ik wist dat ik een meisje zou krijgen)
/boze modus uit
Ik snap je helemaal :o

Het enige verschil bij mij is.... ik ben nog geen eens zwanger :')
pi_90744242
Ik merk ook wel dat mensen nu gaan lopen vissen, en dat zal nog wel erger worden na de SEO. Maar het blijft nog redelijk rustig met het gokken op jongen/meisje. Ik zou het alleen daarom al stil willen houden, voor sommige mensen lijkt het er nu alleen nog maar om te gaan wat het gaat worden, en waarschijnlijk gaan ze daarna verder zeuren over de naam... :P
pi_90744327
Uit de jongensnaam zijn wel al nu die voor een meisje nog en dan de doopnamen. We hebben nog heel erg lang de tijd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 14:57:41 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90745082
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:56 schreef J-net het volgende:

[..]

Ja dat wist ik ;) maar gaat erom dat je hier eigenlijk lid moet worden en k heb er 8 nodig en wanneer moet ik ze hebben.
Pfffff draai mezelf helemaal gek momenteel ;)
ik meen uit m'n hoofd, drie weken voor de uitgerekende datum. Maar pin me daar niet op vast svp. Hier is het zo dat je op vertoon van je ziekenfondspasje die ondingen meekrijgt uit de thuiszorgwinkel volgens mij ..

pi_90745489
J-net, je krijgt ook nog de intake van het kraamzorgbureau en daar kun je dat soort vragen aan stellen. Hier staat het bed gewoon op bierkratjes, en dat hebben we zo rond de 37 weken gedaan. Ik vind het hoog slapen wel gezellig, maar om nou te zeggen dat het praktisch is met in- en uitstappen...
  zondag 2 januari 2011 @ 15:17:39 #188
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90746041
Hier is het bed nu net op klossen gezet. Ben nu 36 weken. In en uit stappen ehhhh dat gaat met een trapje of krukje.

Afgelopen 3 nachten helaas slecht geslapen, met vannacht voorwerk erbij.
Ben dan steeds benauwd, beetje idee hyperventileren, pijn in keel, denken dat ik moet overgeven. Echt een rotgevoel. Heb het idee dat ik vanonderen ben bewerkt met een hamer.
Vandaag mocht ik van manlief even een uurtje op de bank in het zonnetje liggen, hij ging met de kids even naar de winkel, erg lief ;)
Laatste loodjes wegen zwaar.
Morgen moet de oudste naar school, dat wordt vroeg opstaan, pfffff
  zondag 2 januari 2011 @ 15:37:49 #189
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90746792
quote:
F_R, is het weer mis bij je? Wat vervelend zeg!

Ons bed kan ook niet op klossen, dus we gaan tzt een boxspring die we hier nog hebben staan op klossen zetten. En ik vond het een hel TM toen het bed op klossen stond. Vooral na een KS is er niet uit te komen (maar ik ben dan wel erg klein). Toen de controles achter de rug waren heb ik (8> ook meteen vriendelijke doch dringend verzocht die ondingen onder het bed uit te halen!

/boze modus aan
/boze modus uit
Ik werd er niet boos om, maar wel onzeker door. Het was wel extra leuk om te kunnen zeggen: mama heeft gelijk, mama heeft gelijk :P (iedereen zei dat ik een jongen kreeg, en ik dacht een meisje)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 januari 2011 @ 16:32:07 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90749356
ik vond hoger slapen m'n vorige zwangerschap wel prettig, omdat het uit en instappen makkelijker ging. Ik heb nu alleen geen extra matras meer (die is bij de verhuizing naar het grofvuil gegaan, omdat hij beschimmeld was in de schuur :X )

Ook ik mag morgen een stuk vroeger op dan normaal, ik moet Gizmo om uiterlijk negen uur bij de andere kliniek gebracht hebben voor z'n operatie. Hopelijk ben ik op tijd terug om Jan naar de nieuwe psz te brengen om half tien. En anders moet dat maar uitgesteld naar donderdag.

zondag 2 januari 2011 @ 17:26:34 #191
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90751988
quote:
/boze modus aan
/boze modus uit
:D Heel herkenbaar. Wij vertellen na de SEO gewoon alles, I don't give a crap.

Wacht maar totdat je op het eind loopt. Dan gaan mensen je ook heel indringend aankijken: Ja, hij komt op ...... Bedankt hè Jo-fucking-Manda, fijn om te weten wanneer ik ga bevallen.

Of: Nou, jij loopt niet lang meer hoor... Thanks man, ik moet nog zeker 4 weken maar goed, jij zal het wel weten
:P
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 2 januari 2011 @ 17:36:55 #192
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90752515
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:26 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:D Heel herkenbaar. Wij vertellen na de SEO gewoon alles, I don't give a crap.

Wacht maar totdat je op het eind loopt. Dan gaan mensen je ook heel indringend aankijken: Ja, hij komt op ...... Bedankt hè Jo-fucking-Manda, fijn om te weten wanneer ik ga bevallen.

Of: Nou, jij loopt niet lang meer hoor... Thanks man, ik moet nog zeker 4 weken maar goed, jij zal het wel weten
:P
:D
Ik moest hard lachen om je opmerkingen :P
Vandaag de kinderwagen gekocht, een quinny buzz 3... ROZE! :D
Deze kleur was in de aanbieding, dus waarom niet :P
  zondag 2 januari 2011 @ 17:48:51 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90753173
Roze, waarom niet :P

Pa zei vandaag dat we de kinderwagen kado krijgen, zoo leuk! Ik ' schaam' me wel een beetje voor zo'n duur kado!
  zondag 2 januari 2011 @ 18:17:05 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_90754606
Aventura, wij kregen em ook cadeau en ik had ook wel even zoiets van..pff. Maar goed, tis wel een enorm nuttig cadeau.

Oke. Wij zijn toch te laat begonnen met het verslepen van zooi tussen alle kamers en de zolder. Ik kon vanmiddag echt de trap niet meer op, mijn tong hing echt op mijn schoenen na een keer of 10 naar boven. Gewoon onwijs benauwd en moe. Dus heel rustig aan gedaan en nu geregeld dat mijn vader mijn man gaat helpen vrijdag, want ik zie het mezelf niet meer doen. En daar baal ik echt enorm van, maar goed. Er gaat stiekem veel energie in mijn kleine manneke zitten merk ik nu.
Ik kan nog hopen op een groeispurtje en dat dat dit veroorzaakt, maar ik hou er maar rekening mee dat het niet veel beter wordt.

F_R ik ken alleen het aanbod in Helmond eo maar dat is deels gelijk aan Eindhoven. Als je iets bij de Zuidzorg gaat doen, wordt dan lid van Puntextra, dan krijg je ook korting in de thuiszorgwinkel en op latere cursussen, altijd handig. Ik denk niet dat ik deze keer iets ga doen. Er is alleen zwangerschapsgym in de wijk en dat ken ik nou wel. De rest is in andere wijken en daar heb ik geen zin in. Bovendien, ik moet nu toch naar de fysio, dus dan doen we dat maar. En ik zou heeeel graag iets van Zwangerfit doen (dat is bij de fysio) maar dat is hier op vrijdagochtend. Tja, dan werk ik. Niks aan te doen.
pi_90754690
Wanneer je niet thuis gaat bevallen en er tegenop ziet om je bed omhoog te zetten, vraag dan ook even bij jou kraamzorg na of zij dit ook nodig vinden...

Wij hebben een 2 persoonshoogslaper, zo hoog dat je er vanaf de grond niet bij kan om te verschonen enzo. De kraamzorg vond het geen enkel probleem, Bij de intake werd alleen gezegd dat het van de kraamverzorgende zelf zou afhangen of ze het bed verschonen zou willen doen, en dat als ze dat niet wilde dat t_igger het dan zou moeten doen. Controles etc mochten ook gewoon op de bank.
  zondag 2 januari 2011 @ 18:34:36 #196
100412 mefke79
komt goed!
pi_90755315
Inderdaad, wat P_iglet zegt. Al heb ik het veel vaker andersom gehoord: dat ze echt eisen dat het hoog genoeg moet zijn. Nou hebben ze bij ons bed geen centimeter gehouden want officieel is het een centimeter of 2 te laag geloof ik. Maar goed, ik ben zelf 184 centimeter lang en dan is een hoger bed heeeeerlijk.
pi_90766810
quote:
Ik werd er niet boos om, maar wel onzeker door. Het was wel extra leuk om te kunnen zeggen: mama heeft gelijk, mama heeft gelijk :P (iedereen zei dat ik een jongen kreeg, en ik dacht een meisje)
Bij ons precies hetzelfde. Iedereen dacht ook dat we een jongetje zouden krijgen en ik heb vanaf het begin gedacht dat het een meisje werd. En ja hoor, iedereen had het mis behalve ik :6

Hoe hoog moet het bed precies zijn voor de kraamzorg. Zie net ergens 70 cm staan, is dat de standaard eis? En meet je dan toch met matras meegerekend (blond zou me niet misstaan hihi)?
  zondag 2 januari 2011 @ 22:37:06 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_90769761
danic je krijgt de hoogte door van je vk of kraamzorg. Ik meen ook iets van 70.
pi_90769837
Ik ga van de week wel eens ff meten hoe hoog ons bed is, ik weet dat het van zichzelf al heel hoog is dus wellicht hebben wij geen klossen nodig (zou fijn zijn). En anders hoor ik het wel over een maand of 1,5.
pi_90770239
Ligt aan je kraamzorg hoe hoog t bed moet zijn. Op internet las ik 70 cm maar Yunio schrijft in haar boekje dat het bed minimaal 80 cm moet zijn. Gaat nog een leuke klus worden hier :') Hij moet 30 cm omhoog en mijn bed is uit 1 geheel. Samen met mijn vader even kijken of we wat in elkaar kunnen flansen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 januari 2011 @ 09:39:31 #201
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90782288
Onze boxspring is gelukkig hoog genoeg. En ik vind het heerlijk, zo'n hoog bed!

F_R, ikzelf doe geen zwangerschapsgym, maar in Veldhoven ga ik vanaf 25 wk yoga doen.
Is gewoon bij iemand thuis geloof ik, uurtje en dan theeleuten, als je wilt kan ik je PM-en met gegevens.
Alexa en Seth zijn lief
pi_90782446
Ik vond het he-le-maal niets, dat bed zo hoog :')
Een goeie boxspring zeg ik geen nee tegen :P O+ maar mijn bed op kratten/klossen was geen succes :X ik vond het doodeng en heb er voor de bevalling maar 2 dagen in geslapen, daarna zijn lief en ik op een matras in de woonkamer gaan liggen. Na de bevalling had ik bij het in en uit bed stappen zoveel pijn aan de hechtingen dat ik best wat tranen gelaten heb om dat %$$@-bed :')

De kraam riep toen gelijk van och meis toch, haal lekker naar beneden dat bed! En dat terwijl zij echt een lange vrouw is, toch een ruime 1.85 schat ik zo. Superlief O+

Hoe het dit jaar gaat moeten we nog even afwachten. Het bed gaat sowieso omhoog, of ik er ook in ga liggen valt nog te bezien :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 3 januari 2011 @ 09:57:12 #203
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90782604
;( :{ :r

ik ga zo de huisarts maar eens bellen, weer zelfde verhaal als gister. Denk een darmprobleem... krijg zo'n nare golf door mijn lichaam, tintelingen, en dan enorme darmkrampen en aandrang...en dan val ik dus steeds bijna flauw, trek wit weg, klam, zweterig etc etc...
baahhhh dit is echt niet leuk en doodvermoeiend!

wederom ego-post... sorry...
  maandag 3 januari 2011 @ 10:09:21 #204
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90782808
Kan me voorstellen dat je nu even niet aan andere dingen denkt als je je zo megaberoerd voelt B-J! Hopelijk heeft de huisarts iets voor je waardoor je snel wat opknapt, want zo is het waardeloos. Sterkte meis!
pi_90782937
Wanneer hebben jullie aan je baas doorgegeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 11 weken dus wil het op zich wel gaan vertellen. Ook in verband met bescherming tegen ontslag gezien de slechte vooruitzichten dit jaar..
pi_90784406
AH BJ toch hup bellen die HA en hopelijk kan hij je helpen

@takkembah als je wilt heb ik graag de gegevens

Hier werken mijn medicijnen ook niet meer echt ik hou ze niet binnen. Ik ga vrijdag vragen of ik oraal ik kan nemen
pi_90785036
Hoe houd je het vol, ferrari_rood? Het klinkt veel te zwaar allemaal. Heb je er nog op een andere manier begeleiding bij om te voorkomen dat je helemaal gek wordt?

DML, ik denk ook veel aan jou. Wat zal ik blij zijn als we straks allemaal fijn in het kleine baby'tjestopic zitten met onze wolken van baby's die doorslapen en nooit huilen tenzij van de honger. :Y)

BJ, goed dat je even belt! Ik wilde er gister al iets over zeggen, maar je bent verstandig genoeg om zelf te bepalen waar de grens ligt. Dit duurt nu toch wel heel lang...
  maandag 3 januari 2011 @ 11:32:29 #208
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90785085
Hoe voel jij je vandaag Claudia?
pi_90785235
Alweer best goed geslapen! En alweer het gevoel dat ik zoveel slaap in te halen heb dat er niet tegenop te slapen valt. :D Maar dat vind ik niet erg, want het is beter dan de wanhoop van niet kunnen slapen.

Morgen breekt 'de laatste week' aan en nu vind ik het conditioneel even niet grappig meer. Ik heb net met Ivan boekjes gelezen, heb hem in bad gedaan, lekker ingesmeerd met zalf en aangekleed en toen hij daarna begon te gillen omdat hij niet wilde slapen merkte ik dat dat gewoon net even te veel was. De laatste zin van 'ik ga slapen, ik ben moe' kon ik niet meer afmaken. :+ Volgens mij ben ik nog steeds aan het uithijgen, pfff.

Na de bevalling van Ivan voelde ik me meteen zoveel beter! Ongelooflijk hoe snel dat ging. Hopelijk gaat dat deze keer ook weer zo.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:17:42 #210
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90786787
Ik meld me ook maar weer eens, ik heb schandalig uitgeslapen vandaag.
Het rommelt hier nog steeds af en toe, vaak harde buiken en menstruatiekrampjes, maar geen regelmaat of iets dergelijks.
Morgen bel ik mijn vk op of ik tussendoor mag komen om mijn bloeddruk te meten en urine te laten controleren. Ik vind het maar wat eng allemaal.
pi_90787005
Heel begrijpelijk, Sugarsnap. Dat lijkt me volstrekt logisch, zo'n extra controle.

Ik begin het heel spannend voor je te vinden! Volgens mij heb ik vannacht zelfs over je gedroomd, haha.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:33:04 #212
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90787277
hahaha, we liggen dan ook wel heel dicht bij elkaar qua datum. In de lijst staat nog steeds 12 januari, maar dat is met de termijnecho opgeschoven naar 14 januari.
Ik vind het wel grappig om te horen hoe iedereen aan het speculeren is over de datum en of het een jongentje of meisje is. De een weet zeker dat ik het einde van de week niet haal, de ander zegt (weer) ruim overtijd, etc.
Ik had gisteren mijn moeder aan de telefoon en die zei dat ze eind van de week toch weer onze kant op moesten komen. Ze heeft het de vorige keer ook bij het juiste eind gehad. Ze meldde toen tussen neus en lippen door dat ze die dag naar mijn opa en oma gingen, maar ze verwachtte dat ze door moesten rijden naar Eindhoven. Mijn vriend belde ze toen ze op het punt stonden om te vertrekken naar o&o :o
  maandag 3 januari 2011 @ 12:55:03 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90788030
thx dames; ik ben weer thuis na het HA-bezoek en deze kan momenteel even niets voor me doen. hij denkt dat het toch een hardnekkige buikgriep is, en icm de prille zwangerschap, kan hij ook niets voor de klachten geven...
dus gewoon uitzieken, tot donderdag afwachten, mocht het dan niet beter zijn, dan moet ik weerkomen. Bah, ik zie echt al tegen de ochtend aan...niet dat ik me de rest van de dag zo fantastisch voel, maar in de ochtend heb ik die enorme krampaanvallen en dat is gewoon echt zwaar K*T..
;(
en ik ga zo maar een poging doen om wat te slapen...
  maandag 3 januari 2011 @ 13:04:41 #214
94046 PM-girl
pi_90788428
Wat ontzettend rot Beessie :{ Heb je wel hulp de komende dagen? Beterschap!

Sugarsnap, ik kan me voorstellen dat je graag even extra alles laat nakijken.
*
pi_90788622
Balen BJ pas je wel op dat je niet uitdroogt? heb je ORS in huis?
  maandag 3 januari 2011 @ 13:14:18 #216
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90788773
Wat vervelend, BJ! Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:34:59 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90789725
Vanavond de termijnecho! Hij stond voor morgenavond in de agenda, maar dat was een fout. Gelukkig kwamen ze er zelf mee. Ben er wel blij mee, ik ben zo onrustig. Vanmorgen werd ik wakker en ik wist zeker, er zit geen leven meer in me. Ja, vreselijk om dat zo te tikken.
Het is een irrationele gedachte. Ben ook zo neerslachtig. Eerst maar die echo, dan kan ik door.
pi_90790605
Wat heerlijk voor je, Aventura! Vanavond wéét je het gewoon!

BJ, dat is geen nieuws waar je op zit te wachten. :*

Sugarsnap, in mijn directe omgeving wordt vrijwel niet gespeculeerd over de bevallingsdatum. Sterker nog, iedereen blijft maar benadrukken ervanuit te gaan dat de baby voorlopig nog niet komt. Daar word ik ook niet bepaald vrolijk van. :+ Ik weet heus dat de kans over het algemeen groot is dat je niet bevalt voor de uitgerekende datum, en ik kan me ook voorstellen dat mensen er nog minder rekening mee houden doordat Ivan laat was. Maarja, het kan nu natuurlijk wél gewoon gebeuren.

Mijn moeder was de afgelopen dagen zelfs telefonisch onbereikbaar. "Oh, ik was daar en daar en was mijn mobiel vergeten mee te nemen." Dat vind ik zo stom. Wat als ik nu was bevallen, dan was ze pas na een paar dagen haar tweede kleinkind komen bewonderen?
pi_90791254
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn moeder was de afgelopen dagen zelfs telefonisch onbereikbaar. "Oh, ik was daar en daar en was mijn mobiel vergeten mee te nemen." Dat vind ik zo stom. Wat als ik nu was bevallen, dan was ze pas na een paar dagen haar tweede kleinkind komen bewonderen?
Eigenlijk is het ook nooit goed he ;) Bellen of smsen ze om het half uur: Issie dr al? of ze wachten wel tot jij met nieuws komt (en dat komt soms over alsof het ze niets kan schelen). Er is altijd wat. Ik ken het :P

Zelf lig ik ook al weer in de lappenmand. 3 weken geleden tijdens een logeerbezoekje aan mijn vriendje en vriendinnetje kwam ik in het ziekenhuis terecht. En op nieuwjaarsdag heb ik er ook een uurtje gezeten. Dit keer voor gelukkig beter nieuws :P Een zware verkoudheid waar ik net op tijd bij was voor het een longontsteking zou worden. Antibiotica krijg je als zwangere niet zo maar, en aangezien ik het een paar weken geleden gehad heb wilde ze het dus al helemaal niet mee geven. Maar dat vind ik ook niet zo erg. Goed uitzieken luidt het oordeel. Dus zit ik op de eerste werkdag van 2011 al weer thuis :') Zal mijn baas leuk vinden. Mijn moeder belde al om te kijken of die mafkees van dr (haar woorden) was gaan werken. Maar nee, ik ben dus thuis :P

Dat verkouden zijn is kut maar ach... Die pijn op/in mijn borst vind ik erger. Daar wil ik vanaf :(
  maandag 3 januari 2011 @ 14:13:08 #220
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90791550
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
thx dames; ik ben weer thuis na het HA-bezoek en deze kan momenteel even niets voor me doen. hij denkt dat het toch een hardnekkige buikgriep is, en icm de prille zwangerschap, kan hij ook niets voor de klachten geven...
dus gewoon uitzieken, tot donderdag afwachten, mocht het dan niet beter zijn, dan moet ik weerkomen. Bah, ik zie echt al tegen de ochtend aan...niet dat ik me de rest van de dag zo fantastisch voel, maar in de ochtend heb ik die enorme krampaanvallen en dat is gewoon echt zwaar K*T..
;(
en ik ga zo maar een poging doen om wat te slapen...
Jeetje, dat het nog niet stopt, wat ***. Wellicht is rooibosthee een optie, dat brengt normaal je darmen tot rust, gebruik ik ook bij buikgriep, en dat helpt wel om te verzachten.
Het lijkt toch wel op het Noro-virus, wat betreft de klachten, dat heb ik goed een jaar geleden gehad, ook veel kramp en er goed een week last van gehad. Maar je doet er niets aan, dat is het vervelende.

Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:17:02 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90791708
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:34 schreef Aventura het volgende:
Vanavond de termijnecho! Hij stond voor morgenavond in de agenda, maar dat was een fout. Gelukkig kwamen ze er zelf mee. Ben er wel blij mee, ik ben zo onrustig. Vanmorgen werd ik wakker en ik wist zeker, er zit geen leven meer in me. Ja, vreselijk om dat zo te tikken.
Het is een irrationele gedachte. Ben ook zo neerslachtig. Eerst maar die echo, dan kan ik door.
Fijn dat het vnvnd al is, dan ben je in ieder geval van je onzekerheid af. Ik kan me indenken hoe je je voelt. ;)

Wij hebben vnvnd de geslachtbepalingsecho, wel pas om 21.00 uur. Ook spannend, maar dan op een andere manier, meer leuk spannend.
Mijn ukje maakt inmiddels een koprol en schroef, zo lijkt het soms, sinds twee dagen voel ik echt draaien en bloeb, blub, ploep, in mijn buik. Ipv wat zachte beweging en geschuif.
Het is fijn om de zekerheid van het voelen te hebben, maar dat zal vast voor alle zwangeren gelden.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:40:53 #222
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90792742
Jemig meiden wat zijn jullie aan het kwakkelen :{ , hopelijk snel weer allemaal een stuk beter in orde! :*

En Aventura, wat een nare gedachte! Gelukkig mag je vanavond weer een kijkje nemen en wordt je dan gewoon helemaal gerustgesteld! :*

Het lijkt wel echo-dag vandaag! Hier vanavond de 3D-echo :s) . Leuk en tegelijkertijd ook nog wel een beetje spannend! Ziet alles er goed uit, is het niet stiekem toch een jongentje... dat soort dingen. We hebben de moeders meegevraagd alleen is mijn mams nu geveld door de griep, balen!! Ze ligt echt hondsberoerd in bed dus meegaan is echt geen optie. Arme schat (ik wel zelf natuurlijk ook niet ziek worden).

Sinds gisteren begint mijn maag trouwens te protesteren. Ik heb het idee dat de kleine er met beide handen tegenaan loopt te drukken :D. Bah, de hele dag boeren en oprispingen... :@
pi_90792816
Zaterdag hebben wij de 3/4D echo *O* Pa en Ma gaan mee. Ik kijk er zo enorm naar uit!
pi_90793225
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ook nooit goed he ;) Bellen of smsen ze om het half uur: Issie dr al? of ze wachten wel tot jij met nieuws komt (en dat komt soms over alsof het ze niets kan schelen). Er is altijd wat. Ik ken het :P

Nou ik vind eigenlijk best een verschil zitten tussen gewoon afwachten tot jij belt met of het kind geboren is of volledig onbereikbaar zijn terwijl je dochter 39 weken zwanger is omdat je je telefoon niet bij je hebt. :D

Dames succes met de echo's vandaag en morgen :)

Wij mogen donderdag weer bij de vk langs, reguliere controle en daarnaast bevalling bespreken. Ik verwacht weinig bijzonders verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90793308
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nou ik vind eigenlijk best een verschil zitten tussen gewoon afwachten tot jij belt met of het kind geboren is of volledig onbereikbaar zijn terwijl je dochter 39 weken zwanger is omdat je je telefoon niet bij je hebt. :D
Is ook een groot verschil. Maar zo hoeft het niet altijd aan te voelen :P
pi_90793720
Ja is ook, maar in het geval wat Claudia benoemt zou ik het ook stom vinden. In het andere gevoel zou het voor mij niet als desinteresse voelen. Maar dat komt misschien omdat ik er zelf om gevraagd heb om me ajb niet om de haverklap te bellen/smsen :P T zou suf zijn om dat eerst te vragen en vervolgens beledigt te zijn dat er niet gebeld wordt :D

Dit keer heb ik ook weer aangegeven dat die laatste weken visite enzo voor mij gewoon teveel is, dat ik er geen zin in heb en dat iedereen ná de bevalling weer welkom is. Echt hè... iedereen vindt het allemaal heel begrijpelijk enzo, maar ze lijken allemaal te denken/vinden dat het vooral voor een ander geldt en niet voor hen. DOH!

En over speculeren over de bevalling, hier wordt eigk niet gespeculeerd verder. Vast wel door vrienden onderling als de datum ineens dichterbij komt ofzo, maar verder niet. Enkel mn schoonmoeder is er (wederom) van overtuigd dat het kind met 37 weken komt.
Mn buik is zoooooo groot, dat kán gewoon niet lang meer duren. :') mja... ten eerste... bedankt. }:| ten tweede, de grootte van je buik zegt echt maar baggerweinig over hoe lang je doorloopt.
Dat zei ze de vorige zwangerschap ook al, en nu dus weer. We zullen zien. Uiteraard kán het altijd, maar voor de 39 weken verwacht ik zéker niets. En eigenlijk voor de 40 weken ook niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90794132
Ik heb liever een (schoon)ouders die mij dan vaker belt dan een die zegt dat ons kind toch niet zo speciaal is omdat het van haar zoon is en niet van haar dochter. En ze er al een hebben.

@Iedereen met een (echo)afpsraak vandaag veel plezier met kijken naar jullie kindje.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:15:04 #228
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90794511
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb liever een (schoon)ouders die mij dan vaker belt dan een die zegt dat ons kind toch niet zo speciaal is omdat het van haar zoon is en niet van haar dochter. En ze er al een hebben.

@Iedereen met een (echo)afpsraak vandaag veel plezier met kijken naar jullie kindje.
Hoe haalt ze het in d'r hoofd zeg. Mensen kunnen zo ongevoelig zijn.
Ik bedoel, ze heeft, hoe dom ook, alle recht om het te denken, maar waarom het dan nodig vinden om het te zeggen...
pi_90794649
Ze zullen het niet zo bedoelen. Maar ze zeggen het iedere keer. Nieuwjaarsdag ook weer en mijn ouders waren erbij en hoorde ook. Zegt mijn moeder gisteren ja dat hoor ik wel vaker dat het van je dochter anders is dan van je zoon. Ja en moet je dat dan zeggen?
En om er aan toe te voegen de 1e zal bij ons ook wel iets specialerer zijn hallo mam tussen de uitgerekende datum van zus en mij zitten maar een paar dagen.

Ik vind het heel knap dat ik er niets opgezegd heb.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:19:00 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90794696
Zojuist trouwens rotnieuws: onze poes moet morgen een spuitje. Beestje is op. Ze heeft 15 jaar oud mogen worden.
pi_90794854
Aventura wat spijtig. Heerst er een vloek op 15 jaar oud worden? Boy is net voor kerst met 15,5 jaar ingeslapen.

Veel sterkte met het verlies
  maandag 3 januari 2011 @ 15:23:45 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90794905
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze zullen het niet zo bedoelen. Maar ze zeggen het iedere keer. Nieuwjaarsdag ook weer en mijn ouders waren erbij en hoorde ook. Zegt mijn moeder gisteren ja dat hoor ik wel vaker dat het van je dochter anders is dan van je zoon. Ja en moet je dat dan zeggen?
En om er aan toe te voegen de 1e zal bij ons ook wel iets specialerer zijn hallo mam tussen de uitgerekende datum van zus en mij zitten maar een paar dagen.

Belachelijk zeg; alsof het om hen gaat en niet om jou. Wat denken ze wel. Het is goed dat je het langs je af laat glijden, maar als het vaker gezegd wordt mag je best je irritatie uiten. Maar dat klinkt ook weer als een ongevraagde mening of advies, en dat willen wij zwangeren nou juist niet :P
pi_90794964
Dan word je bestempeld al hormonster oid
pi_90796340
Wat sneu van je kat, Aventura. 15 jaar is toch een mooie leeftijd. Ik heb het nu 2x meegemaakt, het laten inslapen van een kat, en ik vond het wel een fijne 'procedure'.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:59 schreef huuphuup het volgende:
Ja is ook, maar in het geval wat Claudia benoemt zou ik het ook stom vinden.
Het is ook zo'n maf moment in het jaar om onbereikbaar te zijn, de eerste dagen van 2011. Eerst denk je nog even: ach, het netwerk is vast overbelast. Maar ik begon me op een bepaald moment gewoon echt zorgen te maken. Die familie van mij... Maarja, je hebt maar één moeder en daar moet je het mee doen. :Y)

Mijn schoonouders hebben een heel aardige balans tussen interesse tonen en zich niet te veel opdringen. Dat is heel fijn. Ik zie hen nu wel vaker dan tijdens de zwangerschap van Ivan omdat Ivan er elke week naartoe gaat. Maar als ik daar geen zin in heb kan ik het vrij makkelijk vermijden en haalt mijn vriend Ivan alleen op. Als de bevalling straks begint komen zij Ivan ophalen. Dat lijkt me het enige nadeel aan een spontane bevalling. :+
pi_90797605
BJ en f_r, balen dat jullie je allebei weer zo beroerd voelen. Beterschap en hopen dat het snel beter gaat.

Ik heb vanmorgen bij mijn leidinggevende aangegeven dat het mij allemaal hoog zat, en dat ik weinig energie heb. Het er alleen al over hebben luchtte op. We hebben afgesproken dat we het nog even aankijken, en anders gaan kijken of bepaalde uren wat anders in te delen zijn zodat het beter te doen is.
Ook gaf ze wel aan dat ik het waarschijnlijk wel weer beter zag zitten als ik weer wat overzicht had, en daar heeft ze ook wel een goed punt denk ik. Ben in ieder geval blij dat ik het aangekaart heb.
pi_90797951
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:

Dat laatste was iets waar ik zelf schrik voor had: zullen mijn (schoon)ouders onze zoon nog wel zo leuk vinden als hun andere kleinkinderen want nieuw is het toch niet meer nu het (langs elke kant) hun derde kleinkind is?

Maar ze vinden het allemaal (behalve mijn pa dan) zo fantastisch O+
Bij jouw ma zal het dus hoogstwaarschijnlijk helemaal hetzelfde zijn :Y
pi_90798994
Zo, ik heb nog even achter de bloedgroep aangebeld, en de fout lag in het ziekenhuis, die hebben eerst de verkeerde gegevens ingevoerd, het later wel aangepast, maar dat niet even gemeld bij de verloskundige..

Ik hoop dat ze normaal iets netter zijn met zulk soort gegevens... :X
  maandag 3 januari 2011 @ 17:07:13 #238
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90800313
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo, ik heb nog even achter de bloedgroep aangebeld, en de fout lag in het ziekenhuis, die hebben eerst de verkeerde gegevens ingevoerd, het later wel aangepast, maar dat niet even gemeld bij de verloskundige..

Ik hoop dat ze normaal iets netter zijn met zulk soort gegevens... :X
Jeetje dus toch!

Nou ja, mijn eigen ervaring (bevalling + een hoop knieoperaties) heeft ertoe geleid dat ik tegenwoordig overal vragen over stel en alles dubbelcheck én ervoor zorgt dat er iemand ibj me is die ook alles weet.

Man ik weet nog, mijn Manlief moest geopereerd worden, komt er een dagverpleegkundige binnen, "zooo meneer bosch hier is uw lunch". Manlief wilde al gaan eten, waarop ik vroeg dat het toch normaal is dat hij nuchter moest zijn :?. "Oh ja, dat klopt, ik had verkeerd gekeken!!!" En zo heb ik er nog meer....
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 3 januari 2011 @ 17:07:49 #239
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90800346
Tally en FR ook veel beterschap gewenst.. hoop dat jullie je ook snel wat beter voelen!

Juud, Aventura en TM; heel veel plezier met de echo's! ik duim voor fantastische beelden van jullie mooie kleintjes.. O+

Claudia ga je op mijn verjaardag mikken?? 12 januari? ;) oooo je hebt gewoon bijna een 2e kindje.. ben heeel benieuwd of er gelijkenissen gaan zijn met mooie Ivan... O+ O+

en ik ben ook zo ontzettend benieuwd naar Amelie 2.0. O+ O+

lief voor jullie beterschapswensen, ik probeer inderdaad voldoende te drinken. Op de momenten dat ik me ook maar iets beter voel dan giet ik er een glas roosvicee of water in. maak nog geen uitdrogingsverschijnselen voor zover ik dat kan beoordelen.
het enige voordeel dat vriendlief werkloos thuis zit, die hebben we dan nu te pakken.. ben zo blij dat hij er nu is... Ik ben smorgens echt niet in staat om ook maar iets te doen met Evie. Een rondje BV heb ik nu al 2 dagen moeten onderbreken voor een aanval.
:{
ik hoop zo dat het morgenochtend iets beter gaat, elk kleine beetje beter zou ik al heel erg gelukkig mee zijn.
pi_90806021
Hoi :s)

Meld, vorige week 5 testen gedaan. Allemaal streepjes.
Als alles goed gaat krijgt Mette dus een broertje of een zusje O+

Volgens mijn berekeningen ben ik rond 5 september uitgerekend.
pi_90806210
Wicky gefeliciteerd!! *O*
pi_90806270
Gefeliciteerd Wicky!
pi_90806629
waaaahaaaaaa wickieeeeee!!! *O* *O* *O* *O*

wat leuk! wat tof! wat woehoe!! *O* O+ O+ oooh een brusje voor Mette O+ die foto :D haha

BJ :*
Klinkt behoorlijk pittig, ik hoop dat je snel weer opknapt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 3 januari 2011 @ 19:45:37 #244
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90806844
Wickie! Hoe cool is dat zeg! Van harte gefeliciteerd! *O* *O* *O* Ik wens je een fantastische zwangerschap toe!

Succes iedereen met de echo's vandaag en morgen!
Aventura, jij ook heel veel sterkte alvast voor morgen.

Alle zieken: Beterschap!
A grand adventure has begun.
pi_90806858
Wat gaaf wickie!!!!! Gefeliciteerd!!!
Kun je je doekjes weer gebruiken *O*
pi_90807050
quote:
5s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Wanneer hebben jullie aan je baas doorgegeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 11 weken dus wil het op zich wel gaan vertellen. Ook in verband met bescherming tegen ontslag gezien de slechte vooruitzichten dit jaar..
Ik heb het vandaag gedaan. Vroeg, maar er werd gekletst binnen het team en ik wilde dat ze het van mij persoonlijk hoorde en niet via een roddel. Se was heel erg enthousiast gelukkig! :Y

Zijn er al mensen met echo-nieuws terug? Aventura, hoe laat moet je?

Wickie gefeliciteerd :D Wat een leuke foto van Mette! Enne, septemberkindjes zijn heel leuk hoor, weet ik toevallig ;)
Lotte!
Noah!
pi_90807207
:D

We hebben het gisteren maar aan m'n ouders en m'n broer verteld, wilde me graag melden hier :P (broerlief is mod op fok).

We zijn vanochtend bij de dokter geweest (eigenlijk voor Mette) en over 2 weken moet ik naar de gyn. Ben benieuwd of ik bloedverdunners moet gaan spuiten (vorige zwangerschap trombosebeen gehad).

BJ, wat kut zeg... Hoop dat het snel een beetje bijtrekt..

En voor de rest ga ik me even helemaal inlezen.
pi_90807449
Gefeliciteerd Wickie, wauw! Mette grote zus O+ *O* *O* *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 3 januari 2011 @ 19:58:49 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90807507
Van harte!

Hier een hele mooie echo gehad O+

Kindje bewoog enorm! Ze heeft toch kunnen meten, ik ben 1-2 dagen verder! Het is net een aapje :D We zijn zo blij en opgelucht. Dit had ik even nodig, nu kan ik die rollercoaster-decembermaand eindelijk afsluiten.
  maandag 3 januari 2011 @ 19:59:22 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_90807536
Ik heb dan wel geen echo gehad vandaag, maar wel controle. Alles prima, nu in totaal 2,4 kilo aangekomen. Nu pas weer in februari ivm vakantie, maar eerst 20 weken echo volgende week.
BJ beterschap!
Wickie, welkom!
pi_90808016
Oooh Mefke wat ben je nog mooi weinig aangekomen.
Ik heb het hier even lastig, ik vind echt dat ik veel aankom, terwijl ik niet buitensporig eet. Tuurlijk let ik er iets minder op en zijn de feestdagen net geweest, maar de opmerking 'goh wat word je al dik' (duidend op mijn buik), schiet soms echt verkeerd!
Als je me vanaf de achterkant bekijkt, zie je niet eens dat ik zwanger ben, alles zit op mijn buik of in mijn gezicht die voller is geworden, maar toch. Vind et even niet meer zo leuk, dat aankomen door een zwangerschap. (de rest gelukkig nog wel hihi).
  maandag 3 januari 2011 @ 20:13:28 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90808332
wickie, leuk! Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_90808737
wickie wat leuk :o :D *O* van harte gefeliciteerd!!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:24:49 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90809049
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:08 schreef danic het volgende:
Oooh Mefke wat ben je nog mooi weinig aangekomen.
Ik heb het hier even lastig, ik vind echt dat ik veel aankom, terwijl ik niet buitensporig eet. Tuurlijk let ik er iets minder op en zijn de feestdagen net geweest, maar de opmerking 'goh wat word je al dik' (duidend op mijn buik), schiet soms echt verkeerd!
Als je me vanaf de achterkant bekijkt, zie je niet eens dat ik zwanger ben, alles zit op mijn buik of in mijn gezicht die voller is geworden, maar toch. Vind et even niet meer zo leuk, dat aankomen door een zwangerschap. (de rest gelukkig nog wel hihi).
Hier met 13 wk op +1. Valt me nog mee gezien het gebrek aan beweging (zit nog steeds thuis) en mijn dieet (ik eet waar ik zin in heb).
pi_90809301
Aan de laatste posters in een topic kun je vaak zien of er sprake is van felicitaties, dus ik dacht even dat Sugarsnap was bevallen. Maar nee, we hebben er weer een mooie zwangerschap bij! *O*

Echt geweldig, een broertje of zusje voor Mette! Ik weet nog goed dat je in het rammeltopic je twijfels had, of je het allemaal nog een keer aandurfde gezien de complicaties tijdens de vorige zwangerschap. Fijn dat je de knoop door hebt weten te hakken, wickie!

Ik spuit trouwens vooral bloedverdunners vanwege mijn eigen gemoedsrust. Waarschijnlijk zou ik wel zonder mogen omdat ik geen trombose heb gehad als gevolg van een zwangerschap en er ook geen erfelijke factor is gevonden. Ik kan me haast niet voorstellen dat jij geen bloedverdunners zult gaan spuiten, wickie. En hoewel het niet altijd even leuk is om dat elke dag te doen geeft het je wel een bepaalde rust, heb ik gemerkt.
pi_90809320
Heel fijn, Aventura, die goede echo!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:31:56 #257
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90809488
oooooo Wickie wat ontzettend leuk!!!! je wordt gewoon ook voor de 2e keer mama!! *O* *O* *O*
en gezellig zo een beetje gelijkop met linda en mij :D leuk joh!
Hoe voel je je?

*O* voor de mooie echo's!
Aventura het is gewoon echt echt echt een beebje in je buik en hij/ zij doet het gewoon hoor :Y gefeliciteerd!

Mefke; wat keurig qua KG's :Y op hoeveel weken zit je nu?

Ik zit inmiddels op -3 kg :') ben benieuwd hoeveel ik nog verder ga dalen...
(maak er wel een grapje van, maar leuk is het echt niet...)
  maandag 3 januari 2011 @ 20:32:46 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90809526
Fijn dat je echo goed was Aventura! *O*

Gefeliciteerd Wickie!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:33:10 #259
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90809544
bij Evie zat ik overigens op + 15 kg ofzo hoor, dus heb nog wel wat te gaan ;)
pi_90809669
Bij Evie had je zo'n bescheiden buikje! Ik ben benieuwd of dat deze keer ook zo zal zijn.

Ik teken er overigens voor, 12 januari. 5 januari zou ook wel bijzonder zijn omdat het de verjaardag van mijn vader was.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:37:42 #261
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90809812
Wickie: Gefeliciteerd!!
en jij ook Aventura, wat geweldig dat alles goed is, ben erg blij voor je :*

Ik zit zelf met een probleem: 2 moeders (die van mij en van mijn vriend) die allebei de babykamer helemaal willen betalen }:|
Heb ik mijn schoonmoeder ervan overtuigd dat het ledikant door mijn ma wordt betaald, zit nu mijn ma van: ik wil de hele kamer betalen :(

Moet ik nu dankbaar zijn?
  maandag 3 januari 2011 @ 20:38:28 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90809874
ja bij Evie viel mijn buik heel erg mee, maar mijn heupen waren wel wat breder geworden hoor ;)
en ik heb natuurlijk maar tot 36 weken gelopen, misschien had ik die laatste weken nog wel een enorme buik gekregen hahah :+

heb nog een foto van 2 dagen voor de bevalling, zal eens ff uploaden...

en tankgirl: kan je niet overleggen of ze samen het kamertje willen doen?? of 1 van de 2 een kinderwagen??
pi_90809990
Mijn buik groeit wel gestaag door, maar de grote ontploffing blijft uit. Maar hey, wie weet wat er binnen nu en 2 weken gebeurt. :+

Tankgirl: dankbaar tegenover de opa's en oma's en tegen je lief lekker klagen. :Y) Probeer het gewoon een beetje te verdelen, de een de meubels en de ander de kinderwagen of zo.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:41:44 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90810072
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:58 schreef Aventura het volgende:
Van harte!

Hier een hele mooie echo gehad O+

Kindje bewoog enorm! Ze heeft toch kunnen meten, ik ben 1-2 dagen verder! Het is net een aapje :D We zijn zo blij en opgelucht. Dit had ik even nodig, nu kan ik die rollercoaster-decembermaand eindelijk afsluiten.
*O* Wat een opluchting Aventura!!! :* En nu genieten meis!

Wickie, gefeliciteerd!!

En dan... de 3D-echo!

Ik ben nog meer verliefd dan ik al was! En mijn lief idem dito O+. Alles is goed! Ze voldeed weer aan alle gemiddelden bij de metingen, het was zo leuk om zo'n kijkje in eigen buik te krijgen. En om dan een schopje te voelen en dat meteen daarna op het beeldscherm te zien. Opgelucht, blij en in de wolken! Was het maar vast maart... *;
pi_90810100
wickie gefeliciteerd *O* *O* wat leuk *O* *O*

Aventura wat fijn een goede echo, gefeliciteerd.

beessie sterkte :*

Mefke die kilo's komen wel goed. ;)

tankgirl kun je niet de een de kinderwagen en de ander de kinderkamer?

wij hebben heerlijk geshopt voor mij :D heerlijk uitverkoop O+
vandaag voor het eerst wat gekocht voor de baby, speelgoed :D
we waren van de week aan het knuffelen met zijn vieren :D zegt mijn oudste tegen mijn man, kijk eens uit voor mijn broertje of zusje O+
mama van 3 kids!
pi_90810306
Oh. Bedankt voor alle felicitaties :@

Kei leuk om zo gelijk te lopen met jou, BJ, en Linda. Heb er helemaal zin in.
En het spuiten gaan we dan gewoon met frisse moed aan. Ik ga er wel op aandringen dat ik iets wil doen. Ik heb nu al last van m'n been (stijfheid) ik wordt nu al gek van mezelf, of ik het me niet indenk ofzo. Ga ook maar weer de kous dragen, misschien verlicht dat.

Voor de rest voel ik me nog best ok. Alleen verschrikkelijke hoofdpijn bijna continu (had ik de vorige keer ook). Ben de vorige keer niet echt misselijk geweest, alleen 's ochtends moest ik zorgen eerst te eten alvorens uit bed te stappen (anders wel misselijk). Ik merk de afgelopen ochtenden dat dit weer begint op te zetten. Dus ik krijg weer ontbijt op bed :9

Claudia, vind het stiekem best leuk dat ik ook nog even zwanger ben als jij zwanger bent. Ben benieuwd wanneer de bevalling zich aandient c_/
5 januari zou wel erg mooi en bijzonder zijn.

TM ooooohh wat een mooie echo foto's, dat gezichie O+

BJ zo was mijn buikje ook ongeveer op het eind. Ietsjes meer naar buiten geduwd. En ik hoop dat jij een jongetje krijgt dan kan ik alle leuke kleertjes van Evie overnemen die je dan te koop gaat zetten O-) (fijn dat Mette zo klein is)
pi_90810394
quote:
Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wickie: Gefeliciteerd!!
en jij ook Aventura, wat geweldig dat alles goed is, ben erg blij voor je :*

Ik zit zelf met een probleem: 2 moeders (die van mij en van mijn vriend) die allebei de babykamer helemaal willen betalen }:|
Heb ik mijn schoonmoeder ervan overtuigd dat het ledikant door mijn ma wordt betaald, zit nu mijn ma van: ik wil de hele kamer betalen :(

Moet ik nu dankbaar zijn?
Gaat het echt om die kamer of vechten ze gewoon een territoriumprobleem uit?
Ik vind het vreemd. Gaat niet meer om wat fijn is voor jullie.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:48:05 #268
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_90810417
Wickie, gefeliciteerd!

BJ!! dat buikje heb ik nu met 17,5 weken :D al ben ik 2 kilo aangekomen. Ik voel me een zeetrailer :S. (en hijgen jongen, als ik de trap op moet).

TM, wat een heerlijke foto's!!

Spannend Claudia, ik ben ook zo benieuwd wat Ivan er straks van vindt!

Mefke, volgende week al de 20 weken echo! Ook spannend! Ga je het ons vertellen?

Aventura, fijn dat je goeie echo had!!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 3 januari 2011 @ 20:49:51 #269
100412 mefke79
komt goed!
pi_90810516
Ik heb de vorige keer mijn groeispurt gehad ergens tussen de 20 en 28 weken geloof ik, zou ik even moeten nakijken. Ik ga er dus maar vanuit dat ik dat deze keer ook weer doe. Die groeispurt was erg eenmalig, maar wel gelijk 4 kilo in 4 weken. En daarna was het dat weer. De laatste weken werd ik overal rond, maar dat kwam door al het vocht. Toch handig dat het nu winter is, vorige keer hield ik met deze termijn (18+2) al vocht vast, dat is nu nog niet zo. Totaal was het vorige keer iets van 14 kilo geloof ik.

Aventura, juh! Fijn dat alles goed is joh.

BJ, wij zijn lang he, daar krijg je ook andere buiken van heb ik wel om me heen gezien. Onze kindjes hebben gewoon iets meer ruimte in de lengten en nemen die ook. Tenminste, bij mij dan.
pi_90810540
TM, daar is jullie meiske! Wat een mooierd!

Wickie, gefeliciteerd! Een broertje of zusje voor Mette!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 3 januari 2011 @ 20:53:27 #271
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90810724
Zojuist weer gecheckuped door de verloskundige. Alles goed; bloeddruk goed, hartje goed.
Zelfs vandeweek al een keer schop in middenrif gehad; dus dat is goed teken dat het ook al wel eens draait. Hoewel het nu veelal toch nog beneden schopt dus nu weer 'verkeerd om' ligt voor bevalling.

En deze verloskundige is wel favoriet voor ons hoor; die mag best straks in april aan t bed staan hier ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 20:54:39 #272
100412 mefke79
komt goed!
pi_90810785
TM, ik moest even opnieuw laden door een rotte verbinding, maar wat een gave echo! Vooral waar ze haar oogjes open heeft, bijzonder.

Ja, ik ga het wel vertellen hoor, kan het toch niet voor me houden.

The_Tankgirl. Oeoeoeo ik zou daar zo pissed over kunnen worden dat ik in staat zou zijn om te zeggen dat ik geeneens meer een kamer wil. Echt, hallo, het gaat toch om een gebaar niet om wie wat koopt?! Dat wordt straks nog wat als jullie ukkie er is. Ik zou voorstellen om dan maar ieder de helft te doen ofzo. Desnoods op de cent nauwkeurig.
pi_90810831
TM, wat een mooie echo! Ik vind vooral de foto waarop ze je recht aan lijkt te kijken geweldig. En wat is dat een voorrecht, he, om zolang naar je ongeboren kind te kunnen gluren! Ik vind het fantastisch dat dat tegenwoordig mogelijk is en ik heb er erg van genoten. (Jemig, het voelt alweer als een eeuwigheid geleden.)
pi_90810974
Wickie *O* gefeliciteerd! Vind het zo gaaf dat er al weer zoveel mama's zwanger zijn waar ik nog heb meegelurkt/gezwangerd. O+
  maandag 3 januari 2011 @ 21:08:25 #275
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90811514
Dankjewel meiden! :*

Net nog een surprise visit van mijn zusje, die blijkt vanavond 'stiekem' net na ons de geslachtsbepaling te hebben gedaan bij hetzelfde echobureau. Ze is 10 weken na mij uitgerekend en zij krijgen een jongen! O+ Ze kwam dus aanzetten met een stapeltje kleren van haar dochter (we hebben dezelfde smaak *O*) als voorproefje op de enorme berg kleren die nu op me ligt te wachten :D. Gaa-haaf!
pi_90814128
@aventura fijn dat alles goed was
@wickie welkom
  maandag 3 januari 2011 @ 22:08:40 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_90814884
trouwens...de mooiste verspreking van vandaag: " ja mam, we gaan zo eten, de pizza's liggen in de diepvries"
Echt, wat is dat toch onhandig dat je zo je taal kwijt kan raken. En toch, liever dit kwaaltje dan tig anderen.
pi_90815938
Oooh BJ, wat een mooie buik!! Mijn buik is al zover met 23 weken! En ik ga het dan nu maar hardop zeggen, aangezien hier schijnbaar toch alleen maar mensen posten die bijna niet aankomen, maar ik ben nu met 23 weken al ruim 8 kg aangekomen! Baal er echt van, maar ja, weinig aan te doen.

TM: wat een geweldige foto's! Ik ben benieuwd hoe het er bij ons uit gaat zien op 29-01. Vooral die foto met haar oogjes open is bijzonder zeg.

Claudia: 5 januari is natuurlijk wel een hele mooie en speciale datum. Ik zou zoiets toch heel bijzonder vinden als dat zou gebeuren.

Tankgirl: ik ken dat wel een beetje hoor. Ik weet niet of het voor jullie ook het eerste kleinkind wordt dat jullie in de familie brengen (dus dat jouw en zijn ouders voor het eerst opa en oma worden), maar ik merk hier dat daar toch ook een beetje teritoriumdrift in zit. Op zich niet erg, maar het is goed om het naar ze te benoemen. Zo van: ik vind het echt ontzettend lief dat jullie dit voor ons willen betalen, maar we hebben maar 1 kamertje nodig. Is het een idee dat jullie de kosten delen? Of anders dat één van jullie de kinderwagen geven?

Ik had hier vanmiddag weer een ontzettende blunder:
Ik krijg op mijn werk een sms-je van mijn vriend. Ik loop naar mijn tas en sta naast de tafel van mijn teamleidster het sms-je te lezen. Daarin staat alleen een naam met een vraagteken. Ik, helemaal met mijn hoofd bij mijn werk, begrijp echt niet wat hij bedoeld en laat het sms-je aan mijn teamleidster lezen zo van: snap jij hem nou??
En op dat moment viel het kwartje: het was een suggestie voor een naam!! Stooohooooom!!!! Dat wil ik dus niet met iemand delen!!!Grrrrrrr! :|W

Vervolgens zit ik met een klant in gesprek, maak een overeenkomst op en zet daarin haar adresgegevens met woonplaats Driepolders 8)7 (het moet Vierpolders zijn pfffff).
  maandag 3 januari 2011 @ 22:34:29 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90816385
pi_90816812
Juud wat leuk!! Gefeliciteerd!!
  maandag 3 januari 2011 @ 22:46:11 #281
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90817118
Juud wat gaaf! En wat is het toch een meidenboel hier :).
pi_90817468
Juud gefeliciteerd! Meisjes zijn zooooooo leuk :)
  maandag 3 januari 2011 @ 22:54:17 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90817589
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef twentemeisje het volgende:
Juud wat gaaf! En wat is het toch een meidenboel hier :).
:Y Ja, gezellig he....
Ik zit op 18 weken en 5 dagen. Ons meiske zag er goed uit, mooie lengtes en omtrekken, ongeveer 20 cm lang en 260 gram. Ze was aan het bewegen, armpjes langs haar hoofd.
En de placenta ligt helemaal aan de voorkant, het is wonderbaarlijk dus dat ik haar toch vrij goed kan voelen, maar te verklaren dat schopjes vrij zacht blijven voelen aan de buitenkant.

Ik kijk nu al uit naar 26 Jan, de 20 weken echo, dan ben ik 22 weken zwanger en is ze weer wat groter. Zo leuk om haar dan wat langer te kunnen bewonderen.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:55:49 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90817676
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:52 schreef wickie het volgende:
Juud gefeliciteerd! Meisjes zijn zooooooo leuk :)
Jij ook gefeliciteerd! Mette een broertje of zusje las ik net. ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 23:25:51 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90819369
Wickie, van harte!!! Leuk zeg!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_90824629
Leuk, Juud, een meisje! Het is inderdaad een meidenboel hier.

Ik voel me een beetje raar. Het is niet echt iets waar ik een vinger op kan leggen (niet echt misselijk, niet echt buikpijn), dus ik heb maar een paracetamol genomen en een pot thee gezet. Als Ivan straks op pad is naar zijn opa en oma kruip ik het bed weer in.
pi_90824636
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:26 schreef danic het volgende:
Oooh BJ, wat een mooie buik!! Mijn buik is al zover met 23 weken! En ik ga het dan nu maar hardop zeggen, aangezien hier schijnbaar toch alleen maar mensen posten die bijna niet aankomen, maar ik ben nu met 23 weken al ruim 8 kg aangekomen! Baal er echt van, maar ja, weinig aan te doen.
Dat valt toch ontzettend mee? Zo te lezen zit je heel mooi op schema. Ik post gewoon niets over mijn gewicht omdat ik mijn kop in het zand steek. :Y)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 06:34:28 #288
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90824731
K ben 26 weken ruim nu en ongeveer 10 kilo aangekomen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 06:36:39 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_90824732
danic, ik zat de vorige keer met die termijn ook op dat gewicht ongeveer, dat was dus na de groeispurtje.
Juud, een meisje! Leuk!
Claudia zou het....
pi_90824746
Oh Claudia zou het?

Ik heb heel de nacht heerlijk last gehad van rusteloze benen en jeukbenen.... Het begint al vroeg deze keer.
pi_90824773
quote:
Dat valt toch ontzettend mee? Zo te lezen zit je heel mooi op schema. Ik post gewoon niets over mijn gewicht omdat ik mijn kop in het zand steek. :Y)
Ooh gelukkig maar. Grappig is het wel. Post ik hier dat ik zo van dat gewicht baal, krijg je in de eerste instantie ook alleen maar reacties van mensen die zo goed als niet aankomen, of zelfs zijn afgevallen. Hoewel dat laatste vaak ook komt door niet al te leuke redenen. Wat dat betreft mag ik heel gelukkig zijn dat ik niet ziek ben geweest.

En Claudia, zou het dan nu........
pi_90824914
Oh, ik wil effe meespieken hier hoor, al die meiden met wie ik vorig jaar zwanger was zitten hier nu weer!!! (*jaloers*, *stampvoetend*, *rammel*)

Claudia, ik wil voor jou nog even een speciale :* doen... Gewoon omdat het kan en ik je een leuk mens vind! (En Ivan zo'n leukerd vind en heel beniewud ben hoe zijn zusje zal zijn!)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:28:58 #293
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90824947
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:26 schreef danic het volgende:

TM: wat een geweldige foto's! Ik ben benieuwd hoe het er bij ons uit gaat zien op 29-01. Vooral die foto met haar oogjes open is bijzonder zeg.

Claudia: 5 januari is natuurlijk wel een hele mooie en speciale datum. Ik zou zoiets toch heel bijzonder vinden als dat zou gebeuren.

Tankgirl: ik ken dat wel een beetje hoor. Ik weet niet of het voor jullie ook het eerste kleinkind wordt dat jullie in de familie brengen (dus dat jouw en zijn ouders voor het eerst opa en oma worden), maar ik merk hier dat daar toch ook een beetje teritoriumdrift in zit. Op zich niet erg, maar het is goed om het naar ze te benoemen. Zo van: ik vind het echt ontzettend lief dat jullie dit voor ons willen betalen, maar we hebben maar 1 kamertje nodig. Is het een idee dat jullie de kosten delen? Of anders dat één van jullie de kinderwagen geven?

Ik had hier vanmiddag weer een ontzettende blunder:
Ik krijg op mijn werk een sms-je van mijn vriend. Ik loop naar mijn tas en sta naast de tafel van mijn teamleidster het sms-je te lezen. Daarin staat alleen een naam met een vraagteken. Ik, helemaal met mijn hoofd bij mijn werk, begrijp echt niet wat hij bedoeld en laat het sms-je aan mijn teamleidster lezen zo van: snap jij hem nou??
En op dat moment viel het kwartje: het was een suggestie voor een naam!! Stooohooooom!!!! Dat wil ik dus niet met iemand delen!!!Grrrrrrr! :|W

Vervolgens zit ik met een klant in gesprek, maak een overeenkomst op en zet daarin haar adresgegevens met woonplaats Driepolders 8)7 (het moet Vierpolders zijn pfffff).
Nou je hebt wel een beetje gelijk, voor mijn schoonmoeder de eerste, voor mijn moeder is het de eerste zwangerschap die ze van heel dichtbij mee mag maken.

Mijn zus zit niet om de hoek en mijn moeder vindt dat ze daar niet zoveel voor heeft kunnen doen (omdat haar schoonouders alles hebben gekocht). Kinderwagen is al door mijn vriend zijn opa gegeven (wat klinkt dat vreselijk verwend).

Ik weet echt dat ze het allebei goed bedoelen (het zijn allebei schatten), misschien dat ik me daarom er een beetje boos om maak (de ene oma is niet minder als de andere!).

Ik laat het voorlopig rusten, als ik met mijn zussen en met mijn moeder naar de huishoudbeurs gaan, dan gaan we ook naar de negenmaanden beurs. Misschien dat ik met de hulp van mijn zussen tot haar door kan dringen..
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:30:03 #294
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90824955
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:34 schreef Juud79 het volgende:
[ afbeelding ]
cool, ook een meisje :)
*O*
pi_90825300
Juud, leuk joh, een meisje!! Wij moeten nog wel even geduld hebben voor wij het weten, de SEO is pas over 2 weken.

Ik heb eind januari nog een extra echo, bij de opleiding MBRT in Groningen. Mogen wij ook weer een uurtje gluren naar onze uk.

Ik ben gisteravond naar de tandarts geweest, en die was niet zo tevreden over mijn gebit. Twee gaatjes, en tandvlees wat wel heel erg opgezet en bloedende was. Dus ik heb nu weer twee afspraken staan, eentje voor de gaatjes en een keer goed schoonmaken, en dan een maand voor de uitgerekende datum nog een afspraak om alles nog eens goed schoon te maken, aangezien ze vaak zag dat de tandverzorging van moeders er de eerste maanden na de bevalling wat bij inschoot..
pi_90825307
Wicky gefeliciteerd! wat een leuk nieuws!

en fijn voor een ieder met leuke en goede echo's en controle's

claudia :*
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:29:30 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90825407
Juud, gefeli met je meid!
Ik ben nog steeds aan het nagenieten van de echo. Baby gooide steeds handjes naar achteren en zette zich af met de billen en hielen! Wat ik trouwens fijn vond is dat de nekplooi 1,4 cm was. Dat is geruststellend.
pi_90825911
Fijn Aventura :)

En verder ook een dikke *O* voor alle goede echo's!! O+

Wickie gats das vroeg al :{ heb je vorige keer een manier gevonden om er mee om te gaan? Ik heb er heel sporadisch last van en ik word er dan echt gestoord van :X

Danic :D niet druk maken om gewicht joh, dat van jou is ook nog heel keurig.
Ik zit nu op +20 kg :') en bij Amélie zat ik uiteindelijk met 41 weken op +24kg ofzo. Het zegt niet bijzonder veel, ik at (en eet) niet anders dan normaal. Het zal wel allemaal.
Bij Amélie was het er na de bevalling heel rap allemaal weer af, deze keer zal ik er denk ik wat meer moeite voor moeten doen. So be it, gelukkig komt de zomer er aan tegen de tijd dat k weer helemaal goed op de been ben kan ik lekker naar buiten met mn meisjes.
Komt goed! :*

Claudiaaaaa... Sugarsnap...! doe es melden? :P Voel je je al wat beter Claudia? En had Vanyel niet inmiddels ook meldplicht? oh nee wacht, nog een paar dagen. Gaat hard zeg!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90825951
Huup, joh, nog een maandje en de kleine is a terme. Wat ga je hard!!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_90825976
Owh dan valt het qua gewicht hier ook nog mee :P Al ga ik niet roepen hoeveel ik ben aan gekomen.
Vrijdag word ik weer gewogen en zal ik wel weer een klap krijgen.

Door TM dr echo's heb ik nu ook zo'n zin in zaterdag. Gister samen met lief even de foto's bekeken.
Kijk! dat zie je zaterdag als het goed is ook van onze dochter. Nu maar hopen dat ze dr gezichtje toont :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:06:11 #301
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90825984
Morning!
Ik ben overigens dus morgen 19 weken en tot nu toe 3 a 3,5 kilo aangekomen.
Maar het streven was maar 6 kilo, zei de verloskundige in het begin. :X
Maar goed, ik doe het dus aardig netjes vind ik zelf. Ik kan in principe eten wat ik wil (geen kwaaltjes) al heel de zwangerschap, maar ik doe het dus bewust niet. Al zijn er wel wat oliebollen ed ingegegaan en heb ik lekker gegeten met kerst en rond Sinterklaastijd.

Een meisje, een meisje! *O*
Nu alleen nog een naam verzinnen...we hadden alleen een jongensnaam tot nu toe. Mocht iemand nog leuke namen weten, niet veel voorkomend, in de stijl van Fiene, Evie, Anna, Emma, Isabel (die gaan het dus niet worden, afgekeurd door manlief). Dan graag een reactie via PM. ;)

Ow en Claudia, wie weet ga je bevallen zeg, dat zou fijn zijn.
En Aventura en TM, fijn dat jullie echo's ook goed waren, leukleuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')