dat was het mooie aan mijn gyn. ik had een afspraak gemaakt omdat we na Jan hadden afgesproken dat hij de volgende zwangerschap ook zou begleiden. Hij deed de deur open en wilde m'n naam roepen, ziet ons zitten, valt stil en zegt: "Dat vind ik nou nog eens een leuke verrassing!" overigens mag/moet ik elke vier weken op controle. De afspraak is dat ik op medische indicatie beval in t ziekenhuis ivm het vrij lage geboortegewicht van Jan, maar tot nu toe maar één echte groeiecho gehad. (buiten de seo om). Alle andere afspraken wel een echo, maar dat is meer gewoon even kijken en hartje luisteren geweest.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:18 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb nog maar drie bezoekjes achter de rug bij de verloskundige, de intake + echo, 12 weken check + echo en 16 weken check. Alle keren netjes op tijd, aandacht en rust, dat kan dus prima.
Wel plan ik vanaf de vorige keer de afspraken vroeg, dan weet ik zeker dat ik er niet zit te wachten, dus met uitloop geen ervaring. Volgende afspraak is 10 jan, dan ben ik bijna 20 weken.![]()
Ik vind het een heel naar idee dat een verloskundige je als een nummer ziet, ipv je met persoonlijke aandacht van antwoorden en informatie te voorzien. Ik bedoel, je moet toch een vertrouwensband opbouwen en met je vragen daar terecht kunnen. --
Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttasquote:Op woensdag 29 december 2010 20:34 schreef DJMO het volgende:
en ik zie ineens dat ik al bijna in de top tien stadat kan nog helemaal niet
ik heb nog geen vluchttas enzo, en er is nog geen tweede ledikantje ..
ja dat wat zij zegtquote:Op woensdag 29 december 2010 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik sta in de top 5 en ik heb nog niet eens een vluchttas
Ohja, dat wou ik nog vragen: krijg je nog op een of andere manier extra controles of extra toezicht, BJ? Evie was uiteindelijk toch wel te vroeg maar ook niet véél te vroeg? 'Doen' ze daar nog iets mee of valt het voor hen binnen 'het normale'?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
zeg BJ jij mikt het ook mooi hèzo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen.
z0mg!!quote:Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet de babykleertjes nog wassen.
Morgen komt de nieuwe wasmachine binnen!
De mijne maken geen echo's. Dat scheelt ook.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk dat de leuke verloskundigen juist zelf moeite doen om van de controles iets bijzonders te maken. Ze zijn bijvoorbeeld heel enthousiast bij echo's en bekijken vanalles uitgebreid, draaien veel foto's voor me uit, voelen niet alleen zelf aan mijn buik maar laten mij ook voelen. Heel fijn zijn die controles. Ik heb het idee dat het netto niet eens zo verschrikkelijk veel tijd extra kost.
Als ik BJ was zou ik me niet helemaal focussen op een vroege bevalling....jemig wat duurde die maand extra bij de 2e bij mij langquote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, BJ, jij zult je nu wel voorbereiden op een paar weekjes eerder bevalen, of niet? Zul je zien dat je dit keer overtijd gaat. Dat is lang wachten dan![]()
.
Daarom was ik die kleertjes dus ook niet. Elke keer betrap ik mezelf op die gedachte en dat vind ik dan zo stom van mezelf dat ik er niet aan toe mag geven.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef huuphuup het volgende:
morgen gelijk wassen, misschien wacht je meiske daar wel gewoon op
Tuurlijk blijft het in je hoofd spoken en het zou ook natuurlijk wel kunnen dat ze/hij ook eerder komt hequote:Op woensdag 29 december 2010 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo Meimel ik wil ook voorkomen dat ik daar vanuit ga, maar toch blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd spoken... aangezien het de 1e keer wel zo ging.
Maja dan zullen die 6 weken nog lang duren haha
maar deze mag sowieso wel een paar weekjes langer wachten, liefst tot na 38 weken hoor...
Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, ik heb de vorige zwangerschap ook 1 verloskundige steeds niet gezien, zij was op echocursus ofzo. Uiteindelijk heb ik mijn afspraak met 38 of 39 weken ofzo bewust bij haar laten inplannen omdat ik haar toch een keer gezien wilde hebben. Het was die zakelijke en ik stond dus met anderhalve minuut weer buiten
Ja ik had mn favoriete vk erbijquote:Op woensdag 29 december 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.
Wel fijn dan dat je die niet bij je bevalling had trouwens.
Bij mij was dat inderdaad het geval, de dienst eindigde bijna dus de komst van een van de andere vk's werd aangekondigd. Maar al snel bleek dat die al zelf bij een bevalling zat, dus dat werd overwerken voor de eerste vkquote:Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe gaat dat in een gewone verloskundigenpraktijk eigenlijk als de bevalling heel lang duurt? Krijg je dan een wisseling van de wacht of blijft dezelfde verloskundige de hele tijd bij je? Ik heb in het ziekenhuis meerdere diensten afgewisseld zien worden.
Exact hetzelfde hierquote:Op woensdag 29 december 2010 21:05 schreef huuphuup het volgende:
B. belde om door te geven dat mn vliezen gebroken waren enzo, had ie opgehangen, ik gelijk van ooh! wie had je *pufpufpuf* aan de telefoon???
Had ie geen flauw ideeen het duurde nog een uur voor ze zou komen
Ja inderdaad hè! Het echt precies zoals bij Evi, toen was ik 1 dec weer begonnen en stond ik een weekje later bij BJ en dr iniminimeisjemensje te kijken, dit keer begin ik hopelijk 15 augustus maar waarschijnlijk al 2 weekjes eerder weer, dus als BJke nou in ieder geval even netjes tot 37-38 weken op me wacht...quote:Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
zeg BJ jij mikt het ook mooi hèzo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen.
Misschien kan poppedein deze keer dan wel je bevalling doen, 25 augustus is een mooie datum om te bevallen![]()
Herkenbaarquote:Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef Poppedein het volgende:
Met mn bekken gaat t nog een beetje t zelfde, lief dat je t vraagt, niets dodelijks hoor, maar ik kan wel merken dat ik toch echt mn tempo en wensen aan moet passen en het is vooral die knop omzetten wat ik even moet leren, omdat ik bij Lena simpelweg alleen ontdekt heb wat maagzuur en stuwing zijn en voor de rest echt helemaal nergens last van gehad heb.
Ik ben een stuk minder ver, maar ik herken je gevoel. We hebben pas dinsdag de termijnecho en ik kijk er zo naar uit. Dan is er eindelijk een teken van leven. Zo welkom, omdat ik niks voel. De baby kan ik natuurlijk niet voelen maar qua kwalen voel ik ook niks.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik voel nog helemaal niets. En aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Ik denk wel dat het goed voor mijn gevoel is als ik het voel.
Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oepsquote:En verder weet ik het al niet meer eigenlijk.....
Dat soort acties heb ik ook, heel verstrooid...quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:
[..]
Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps
Grin, ik riep het weekend tegen manlief 'Kijk, er staan mensen te wachten op de stroomtrein'.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:45 schreef mefke79 het volgende:
Ook een leuk kwaaltje: niet uit je woorden kunnen komen. Letterlijk dan he. Levert hilarische versprekingen op en uitspraken waar niemand iets van snapt en die ik maar niet correct gezegd krijg.
quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:
Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps
Jose een gestresste zwangere is ook niet goed, gewoon bellen en het voorleggen aan de vk/assistente. Ze hebben vast wel een gaatje ergens tussendoor om je even te laten luisteren. Doen hoor!quote:Op donderdag 30 december 2010 22:55 schreef Jose81 het volgende:
Danic, wij hebben 2 weken terug (ik was toen precies 12 weken) het hartje ook gehoord... daarom vind ik ook dat ik niet moet zeuren... maar toch blijft het gevoel wel een beetje...
Mefke, je hebt daar wel gelijk in...![]()
Ik voel nu nog niks (al denk ik soms van wel, maar dat lijk me wat vroeg)... ben ook pas 14 weken nu. Bas voelde ik met een week of 17/18 voor het eerst.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:08 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik heb een wens voor je. Dat vandaag je kleine meisje geboren mag worden. Om 23:30 en dat ze lekker aan de borst ligt te drinken met het uitzicht van buiten al het vuurwerk. Je lief en jij kijken elkaar aan en denken: dit is volmaaktheid <3
Oooo ik wordt er helemaal week van, het zou bijna romantisch worden, bevallen.
jaaaaa!quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:08 schreef wickie het volgende:
Claudia, ik heb een wens voor je. Dat vandaag je kleine meisje geboren mag worden. Om 23:30 en dat ze lekker aan de borst ligt te drinken met het uitzicht van buiten al het vuurwerk. Je lief en jij kijken elkaar aan en denken: dit is volmaaktheid <3
quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:08 schreef wickie het volgende:
Ik kan me dat heel goed voorstellen! Daarom wil ik het zelf ook graag een keer meemaken, een spontane bevalling. Ik ben op zich wel blij dat de inleiding bij mij is begonnen met het spontaan breken van de vliezen waarna ik aan de weeenopwekkers werd gezet, want daardoor voelde het nog semi-spontaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 10:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herkende de stilte voor de storm van S's bevalling. Ik heb me bij allebei de dag dat het 's avonds begon onbestemd en raar gevoeld. Bij S herkende ik dat nog niet, maar bij R wel.
Daar ben ik het helemaal mee eens, Claudiaquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga gewoon voor wickie's scenario voor jou!
vanavond bij de eerste knal van het nieuwe jaar!quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
En de dooi heeft ook nog ingezet, mensen! Echt niets staat die bevalling nog in de weg!Nou ja, alleen die dozen op de gang dan.
hahaha ja dat je zo hard schrikt dat je vliezen brekenquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
vanavond bij de eerste knal van het nieuwe jaar!
whaha ja zoietsquote:Op vrijdag 31 december 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha ja dat je zo hard schrikt dat je vliezen breken
En ik snap J. wel hoor! Die denkt natuurlijk van ja daaag eerst wat eten want daar heb ik straks de komende x uur de tijd niet meer voor![]()
Wickie![]()
Heb je Tussistin gekregen? Ik heb dat vorig jaar twee keer gebruikt, toen had ik in het voor en najaar last van hoest. Ik ben nogal van vsm spullie, ipv het reguliere aan pufjes en drankjes. Het hielp mij toen heel erg goed en ik kon voorkomen om aan de pufjes te gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:25 schreef mefke79 het volgende:
zo terug van de huisarts. Voorlopig proberen het zonder iets te redden en anders aan de pufjes. Mijn longen waren iig goed, dus ik kan me helemaal in haar advies vinden. Toen nog naar mijn been gekeken, het is geen ischias (juh) maar wel verwijzing voor fysio. Bekken zelf doet het nog goed, wel verweekt maar nog stabiel. Helaas daarna bij de apotheek tot de conclusie gekomen dat er niks te vinden was voor kriebelhoest dat ik mocht, dus nu iets van vsm.
Claudia ruim die dozen eens op, de laatste 2010 baby is wel wat voor jou.
Een buikgriep blijft toch nooit zoveel dagen aanhouden, 2/3 dagen is meestal wel de max volgens mij.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Allemaal een heel goed, gezond en gelukkig 2011 gewenst!!!
@Aventura; wat een jaar hebben jullie achter de rug zeg! ik wens jullie het komende jaar veel voorspoed en een gezond kindje
Claudia; alles dus nog rustig daar?
Sugarsnap: gelukkg heb je niet lang in het ziekenhuis moeten blijven. ik hoop dat je kleinje nog even lekker veilig bij je blijft zitten...![]()
en bleeegh 5e dag op rij dat ik ziek ben; zou toch denken dat die buikgriep inmiddels voorbij zou zijn..maar blijf beroerd en diarree houden. Maar kan natuurlijk inmiddels ook heel goed wat misselijk zijn van de zwangerschap...ben bij Evie ook weken echt
geweest.
thuiszorgwinkelquote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:45 schreef J-net het volgende:
Iedereen een zeer gelukkig nieuw jaar gewenst.
En waar moet ik klossen gaan vinden en ik moet nog dit en moet nog dat......
Jaaa idd ik ben ook zo enorm benieuwd naar t kleine puppekequote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:12 schreef mrien het volgende:
Claudia, nog even en je hebt je meisje in je handen! Ik ben erg benieuwd naar haar en haar naam
Nog even volhouden
Hier idem. Heb altijd 1 ring om. Heb ik gekregen tijdens mijn diploma-uitreiking van de mavo en heb ik in de 14 jaar nog niet afgedaan. Moest vandaag dus wel ineens en dan ook gelijk met water en zeep omdat het niet meer ging. Vocht is niet tof!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:18 schreef Jeetjejom het volgende:
Twentemeisje, ik heb mijn ringen ook al uit moeten doen (vorige keer was ik iets te laat waardoor het zweet me uitbrak toen ik ze uit moest krijgen omdat het gewoon pijn begon te doen), ik woon in mijn uggs, want daar kan ik zonder sokken zonder angst voor zweetgeur lopen, want sokken geven mooie kringen op mijn enkels. En de kortademigheid begin ik ook al te werken. Maar ja, als dat alles is he!
Ja dat wist ikquote:
Ik dacht dat jij wat kwam meldenquote:Op zondag 2 januari 2011 13:15 schreef Ssserpente het volgende:
En whaah, Linda, ben je ook weer zwanger?! Gefeliciteeeerd!![]()
Ik moet toch 'ns wat vaker het updatetopic checken...
Ja, dat vroeg ik nog, of jullie het wilde weten. Bij Driekus wisten jullie het niet toch?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:33 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, tis pas de werktitel volgende week maandag seo en dan weten we meer. Maar als mijn gevoel gelijk heeft is dit een meisje. Ben alleen bang dat mijn wens mijn gevoel kleurt ofzo.
Ik snap je helemaalquote:Op zondag 2 januari 2011 14:05 schreef Jeetjejom het volgende:
/boze modus aan
Ik word hier trouwens tureluurs van mensen die allemaal denken te weten of we een jongen of een meisje krijgen. De personen die de vorige zwangerschap hebben gezien, weten allemaal heel zeker dat het een jongen wordt, de rest is ervan overtuigd dat het een meisje wordt. Mijn opa kreeg het zelf paraat om me in 2011 een gezonde zoon te wensen!!!! Heb gezegd dat het wel tegen zal vallen als het een meisje blijkt te zijn! (word daar gewoon heel kriebelig van, volgens mij beseffen mensen niet wat ze zeggen! nu wordt het in ons geval ook wel een jongen, maar dan nog, dat weten zij toch niet. Hoe beledigend zijn dit soort opmerken als ik wist dat ik een meisje zou krijgen)
/boze modus uit
ik meen uit m'n hoofd, drie weken voor de uitgerekende datum. Maar pin me daar niet op vast svp. Hier is het zo dat je op vertoon van je ziekenfondspasje die ondingen meekrijgt uit de thuiszorgwinkel volgens mij ..quote:Op zondag 2 januari 2011 11:56 schreef J-net het volgende:
[..]
Ja dat wist ikmaar gaat erom dat je hier eigenlijk lid moet worden en k heb er 8 nodig en wanneer moet ik ze hebben.
Pfffff draai mezelf helemaal gek momenteel
Ik werd er niet boos om, maar wel onzeker door. Het was wel extra leuk om te kunnen zeggen: mama heeft gelijk, mama heeft gelijkquote:Op zondag 2 januari 2011 14:05 schreef Jeetjejom het volgende:
F_R, is het weer mis bij je? Wat vervelend zeg!
Ons bed kan ook niet op klossen, dus we gaan tzt een boxspring die we hier nog hebben staan op klossen zetten. En ik vond het een hel TM toen het bed op klossen stond. Vooral na een KS is er niet uit te komen (maar ik ben dan wel erg klein). Toen de controles achter de rug waren heb ikook meteen vriendelijke doch dringend verzocht die ondingen onder het bed uit te halen!
/boze modus aan
Ik word hier trouwens tureluurs van mensen die allemaal denken te weten of we een jongen of een meisje krijgen. De personen die de vorige zwangerschap hebben gezien, weten allemaal heel zeker dat het een jongen wordt, de rest is ervan overtuigd dat het een meisje wordt. Mijn opa kreeg het zelf paraat om me in 2011 een gezonde zoon te wensen!!!! Heb gezegd dat het wel tegen zal vallen als het een meisje blijkt te zijn! (word daar gewoon heel kriebelig van, volgens mij beseffen mensen niet wat ze zeggen! nu wordt het in ons geval ook wel een jongen, maar dan nog, dat weten zij toch niet. Hoe beledigend zijn dit soort opmerken als ik wist dat ik een meisje zou krijgen)
/boze modus uit
quote:Op zondag 2 januari 2011 14:05 schreef Jeetjejom het volgende:
/boze modus aan
/boze modus uit
quote:Op zondag 2 januari 2011 17:26 schreef Takkembah het volgende:
[..]Heel herkenbaar. Wij vertellen na de SEO gewoon alles, I don't give a crap.
Wacht maar totdat je op het eind loopt. Dan gaan mensen je ook heel indringend aankijken: Ja, hij komt op ...... Bedankt hè Jo-fucking-Manda, fijn om te weten wanneer ik ga bevallen.
Of: Nou, jij loopt niet lang meer hoor... Thanks man, ik moet nog zeker 4 weken maar goed, jij zal het wel weten
Bij ons precies hetzelfde. Iedereen dacht ook dat we een jongetje zouden krijgen en ik heb vanaf het begin gedacht dat het een meisje werd. En ja hoor, iedereen had het mis behalve ikquote:Ik werd er niet boos om, maar wel onzeker door. Het was wel extra leuk om te kunnen zeggen: mama heeft gelijk, mama heeft gelijk(iedereen zei dat ik een jongen kreeg, en ik dacht een meisje)
Eigenlijk is het ook nooit goed hequote:Op maandag 3 januari 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn moeder was de afgelopen dagen zelfs telefonisch onbereikbaar. "Oh, ik was daar en daar en was mijn mobiel vergeten mee te nemen." Dat vind ik zo stom. Wat als ik nu was bevallen, dan was ze pas na een paar dagen haar tweede kleinkind komen bewonderen?
Jeetje, dat het nog niet stopt, wat ***. Wellicht is rooibosthee een optie, dat brengt normaal je darmen tot rust, gebruik ik ook bij buikgriep, en dat helpt wel om te verzachten.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
thx dames; ik ben weer thuis na het HA-bezoek en deze kan momenteel even niets voor me doen. hij denkt dat het toch een hardnekkige buikgriep is, en icm de prille zwangerschap, kan hij ook niets voor de klachten geven...
dus gewoon uitzieken, tot donderdag afwachten, mocht het dan niet beter zijn, dan moet ik weerkomen. Bah, ik zie echt al tegen de ochtend aan...niet dat ik me de rest van de dag zo fantastisch voel, maar in de ochtend heb ik die enorme krampaanvallen en dat is gewoon echt zwaar K*T..
![]()
en ik ga zo maar een poging doen om wat te slapen...
Fijn dat het vnvnd al is, dan ben je in ieder geval van je onzekerheid af. Ik kan me indenken hoe je je voelt.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:34 schreef Aventura het volgende:
Vanavond de termijnecho! Hij stond voor morgenavond in de agenda, maar dat was een fout. Gelukkig kwamen ze er zelf mee. Ben er wel blij mee, ik ben zo onrustig. Vanmorgen werd ik wakker en ik wist zeker, er zit geen leven meer in me. Ja, vreselijk om dat zo te tikken.
Het is een irrationele gedachte. Ben ook zo neerslachtig. Eerst maar die echo, dan kan ik door.
Nou ik vind eigenlijk best een verschil zitten tussen gewoon afwachten tot jij belt met of het kind geboren is of volledig onbereikbaar zijn terwijl je dochter 39 weken zwanger is omdat je je telefoon niet bij je hebt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook nooit goed heBellen of smsen ze om het half uur: Issie dr al? of ze wachten wel tot jij met nieuws komt (en dat komt soms over alsof het ze niets kan schelen). Er is altijd wat. Ik ken het
Is ook een groot verschil. Maar zo hoeft het niet altijd aan te voelenquote:Op maandag 3 januari 2011 14:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nou ik vind eigenlijk best een verschil zitten tussen gewoon afwachten tot jij belt met of het kind geboren is of volledig onbereikbaar zijn terwijl je dochter 39 weken zwanger is omdat je je telefoon niet bij je hebt.![]()
Hoe haalt ze het in d'r hoofd zeg. Mensen kunnen zo ongevoelig zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb liever een (schoon)ouders die mij dan vaker belt dan een die zegt dat ons kind toch niet zo speciaal is omdat het van haar zoon is en niet van haar dochter. En ze er al een hebben.
@Iedereen met een (echo)afpsraak vandaag veel plezier met kijken naar jullie kindje.
Belachelijk zeg; alsof het om hen gaat en niet om jou. Wat denken ze wel. Het is goed dat je het langs je af laat glijden, maar als het vaker gezegd wordt mag je best je irritatie uiten. Maar dat klinkt ook weer als een ongevraagde mening of advies, en dat willen wij zwangeren nou juist nietquote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze zullen het niet zo bedoelen. Maar ze zeggen het iedere keer. Nieuwjaarsdag ook weer en mijn ouders waren erbij en hoorde ook. Zegt mijn moeder gisteren ja dat hoor ik wel vaker dat het van je dochter anders is dan van je zoon. Ja en moet je dat dan zeggen?
En om er aan toe te voegen de 1e zal bij ons ook wel iets specialerer zijn hallo mam tussen de uitgerekende datum van zus en mij zitten maar een paar dagen.
Ik vind het heel knap dat ik er niets opgezegd heb.
Het is ook zo'n maf moment in het jaar om onbereikbaar te zijn, de eerste dagen van 2011. Eerst denk je nog even: ach, het netwerk is vast overbelast. Maar ik begon me op een bepaald moment gewoon echt zorgen te maken. Die familie van mij... Maarja, je hebt maar één moeder en daar moet je het mee doen.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:59 schreef huuphuup het volgende:
Ja is ook, maar in het geval wat Claudia benoemt zou ik het ook stom vinden.
Dat laatste was iets waar ik zelf schrik voor had: zullen mijn (schoon)ouders onze zoon nog wel zo leuk vinden als hun andere kleinkinderen want nieuw is het toch niet meer nu het (langs elke kant) hun derde kleinkind is?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze zullen het niet zo bedoelen. Maar ze zeggen het iedere keer. Nieuwjaarsdag ook weer en mijn ouders waren erbij en hoorde ook. Zegt mijn moeder gisteren ja dat hoor ik wel vaker dat het van je dochter anders is dan van je zoon. Ja en moet je dat dan zeggen?
En om er aan toe te voegen de 1e zal bij ons ook wel iets specialerer zijn hallo mam tussen de uitgerekende datum van zus en mij zitten maar een paar dagen.
Ik vind het heel knap dat ik er niets opgezegd heb.
Jeetje dus toch!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo, ik heb nog even achter de bloedgroep aangebeld, en de fout lag in het ziekenhuis, die hebben eerst de verkeerde gegevens ingevoerd, het later wel aangepast, maar dat niet even gemeld bij de verloskundige..
Ik hoop dat ze normaal iets netter zijn met zulk soort gegevens...
Ik heb het vandaag gedaan. Vroeg, maar er werd gekletst binnen het team en ik wilde dat ze het van mij persoonlijk hoorde en niet via een roddel. Se was heel erg enthousiast gelukkig!quote:Op maandag 3 januari 2011 10:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Wanneer hebben jullie aan je baas doorgegeven dat je zwanger bent? Ik ben nu 11 weken dus wil het op zich wel gaan vertellen. Ook in verband met bescherming tegen ontslag gezien de slechte vooruitzichten dit jaar..
Hier met 13 wk op +1. Valt me nog mee gezien het gebrek aan beweging (zit nog steeds thuis) en mijn dieet (ik eet waar ik zin in heb).quote:Op maandag 3 januari 2011 20:08 schreef danic het volgende:
Oooh Mefke wat ben je nog mooi weinig aangekomen.
Ik heb het hier even lastig, ik vind echt dat ik veel aankom, terwijl ik niet buitensporig eet. Tuurlijk let ik er iets minder op en zijn de feestdagen net geweest, maar de opmerking 'goh wat word je al dik' (duidend op mijn buik), schiet soms echt verkeerd!
Als je me vanaf de achterkant bekijkt, zie je niet eens dat ik zwanger ben, alles zit op mijn buik of in mijn gezicht die voller is geworden, maar toch. Vind et even niet meer zo leuk, dat aankomen door een zwangerschap. (de rest gelukkig nog wel hihi).
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:58 schreef Aventura het volgende:
Van harte!
Hier een hele mooie echo gehad
Kindje bewoog enorm! Ze heeft toch kunnen meten, ik ben 1-2 dagen verder! Het is net een aapjeWe zijn zo blij en opgelucht. Dit had ik even nodig, nu kan ik die rollercoaster-decembermaand eindelijk afsluiten.
Gaat het echt om die kamer of vechten ze gewoon een territoriumprobleem uit?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wickie: Gefeliciteerd!!
en jij ook Aventura, wat geweldig dat alles goed is, ben erg blij voor je![]()
Ik zit zelf met een probleem: 2 moeders (die van mij en van mijn vriend) die allebei de babykamer helemaal willen betalen![]()
Heb ik mijn schoonmoeder ervan overtuigd dat het ledikant door mijn ma wordt betaald, zit nu mijn ma van: ik wil de hele kamer betalen![]()
Moet ik nu dankbaar zijn?
quote:Op maandag 3 januari 2011 22:46 schreef twentemeisje het volgende:
Juud wat gaaf! En wat is het toch een meidenboel hier.
Jij ook gefeliciteerd! Mette een broertje of zusje las ik net.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:52 schreef wickie het volgende:
Juud gefeliciteerd! Meisjes zijn zooooooo leuk
Dat valt toch ontzettend mee? Zo te lezen zit je heel mooi op schema. Ik post gewoon niets over mijn gewicht omdat ik mijn kop in het zand steek.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:26 schreef danic het volgende:
Oooh BJ, wat een mooie buik!! Mijn buik is al zover met 23 weken! En ik ga het dan nu maar hardop zeggen, aangezien hier schijnbaar toch alleen maar mensen posten die bijna niet aankomen, maar ik ben nu met 23 weken al ruim 8 kg aangekomen! Baal er echt van, maar ja, weinig aan te doen.
Ooh gelukkig maar. Grappig is het wel. Post ik hier dat ik zo van dat gewicht baal, krijg je in de eerste instantie ook alleen maar reacties van mensen die zo goed als niet aankomen, of zelfs zijn afgevallen. Hoewel dat laatste vaak ook komt door niet al te leuke redenen. Wat dat betreft mag ik heel gelukkig zijn dat ik niet ziek ben geweest.quote:Dat valt toch ontzettend mee? Zo te lezen zit je heel mooi op schema. Ik post gewoon niets over mijn gewicht omdat ik mijn kop in het zand steek.
Nou je hebt wel een beetje gelijk, voor mijn schoonmoeder de eerste, voor mijn moeder is het de eerste zwangerschap die ze van heel dichtbij mee mag maken.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:26 schreef danic het volgende:
Oooh BJ, wat een mooie buik!! Mijn buik is al zover met 23 weken! En ik ga het dan nu maar hardop zeggen, aangezien hier schijnbaar toch alleen maar mensen posten die bijna niet aankomen, maar ik ben nu met 23 weken al ruim 8 kg aangekomen! Baal er echt van, maar ja, weinig aan te doen.
TM: wat een geweldige foto's! Ik ben benieuwd hoe het er bij ons uit gaat zien op 29-01. Vooral die foto met haar oogjes open is bijzonder zeg.
Claudia: 5 januari is natuurlijk wel een hele mooie en speciale datum. Ik zou zoiets toch heel bijzonder vinden als dat zou gebeuren.
Tankgirl: ik ken dat wel een beetje hoor. Ik weet niet of het voor jullie ook het eerste kleinkind wordt dat jullie in de familie brengen (dus dat jouw en zijn ouders voor het eerst opa en oma worden), maar ik merk hier dat daar toch ook een beetje teritoriumdrift in zit. Op zich niet erg, maar het is goed om het naar ze te benoemen. Zo van: ik vind het echt ontzettend lief dat jullie dit voor ons willen betalen, maar we hebben maar 1 kamertje nodig. Is het een idee dat jullie de kosten delen? Of anders dat één van jullie de kinderwagen geven?
Ik had hier vanmiddag weer een ontzettende blunder:
Ik krijg op mijn werk een sms-je van mijn vriend. Ik loop naar mijn tas en sta naast de tafel van mijn teamleidster het sms-je te lezen. Daarin staat alleen een naam met een vraagteken. Ik, helemaal met mijn hoofd bij mijn werk, begrijp echt niet wat hij bedoeld en laat het sms-je aan mijn teamleidster lezen zo van: snap jij hem nou??
En op dat moment viel het kwartje: het was een suggestie voor een naam!! Stooohooooom!!!! Dat wil ik dus niet met iemand delen!!!Grrrrrrr!![]()
Vervolgens zit ik met een klant in gesprek, maak een overeenkomst op en zet daarin haar adresgegevens met woonplaats Driepolders(het moet Vierpolders zijn pfffff).
cool, ook een meisjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |