abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90599748
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo Meimel ik wil ook voorkomen dat ik daar vanuit ga, maar toch blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd spoken... aangezien het de 1e keer wel zo ging.
Maja dan zullen die 6 weken nog lang duren haha :)
maar deze mag sowieso wel een paar weekjes langer wachten, liefst tot na 38 weken hoor...
:Y
Tuurlijk blijft het in je hoofd spoken en het zou ook natuurlijk wel kunnen dat ze/hij ook eerder komt he :) Ik denk dat je er bij Evie niet echt bij stil gestaan hebt dat het toen al kon gebeuren? Dat had ik bij Kyllian tenminste wel. Meestal ga je toch pas zo rond de 38 weken denken dat het weleens zou kunnen komen. Omdat het zo onverwachts gebeurde heb ik dus ook nooit het gevoel van 'laatste loodjes' gehad, maar dat heb ik er dus bij Dyon dubbel voor teruggekregen. Maar jij hoeft er voorlopig nog niet aan te denken hihi.
pi_90599877
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
@Vanyel, ik heb de vorige zwangerschap ook 1 verloskundige steeds niet gezien, zij was op echocursus ofzo. Uiteindelijk heb ik mijn afspraak met 38 of 39 weken ofzo bewust bij haar laten inplannen omdat ik haar toch een keer gezien wilde hebben. Het was die zakelijke en ik stond dus met anderhalve minuut weer buiten :P
Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.

Wel fijn dan dat je die niet bij je bevalling had trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90599921
@Huup; ik zal me er eens over inlezen. Ik ben helemaal niet op de hoogte eigenlijk. Eigenlijk ben ik er helemaal niet meer mee bezig geweest... zal direct eens ff googlen.
Had ook al eens een PM van Aoraki gekregen met soortgelijk iets...

@Meimel; ik weet het niet .. ik had wel steeds het gevoel dat ik niet tot 42 weken door zou lopen.. voelde het lichamelijk wel aan. Maar zo vroeg had ik echt niet verwacht.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90599979
Hoe gaat dat in een gewone verloskundigenpraktijk eigenlijk als de bevalling heel lang duurt? Krijg je dan een wisseling van de wacht of blijft dezelfde verloskundige de hele tijd bij je? Ik heb in het ziekenhuis meerdere diensten afgewisseld zien worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90600017
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geprobeerd voor volgende keer maar dan werkt ze de hele week niet en het is door drukte al pas 2 weken na de vorige... Volgende poging wordt dus week 38 ergens.

Wel fijn dan dat je die niet bij je bevalling had trouwens.
Ja ik had mn favoriete vk erbij :D zo leuk O+

B. belde om door te geven dat mn vliezen gebroken waren enzo, had ie opgehangen, ik gelijk van ooh! wie had je *pufpufpuf* aan de telefoon???
Had ie geen flauw idee }:| en het duurde nog een uur voor ze zou komen :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 december 2010 @ 21:09:10 #31
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90600192
Egopostje;
Ik heb weer een sticker gekregen van de vk, hoewel dat meer voor de lol is, omdat het zh natuurlijk bepaalt wat er gaat gebeuren, maar goed, een dubbele bevestiging dat alles goed is, is natuurlijk nooit weg!

En Mrien, wat een lekkertje, die knuistjes O+

En wat betreft VK, de mijne is gewoon een toppertje! Helemaal down to earth, maar wel geïnteresseerd in mij. Jorja was vandaag meegegaan en die heeft ze ook overal bij betrokken enzo.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 29 december 2010 @ 21:13:21 #32
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90600401
quote:
5s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe gaat dat in een gewone verloskundigenpraktijk eigenlijk als de bevalling heel lang duurt? Krijg je dan een wisseling van de wacht of blijft dezelfde verloskundige de hele tijd bij je? Ik heb in het ziekenhuis meerdere diensten afgewisseld zien worden.
Bij mij was dat inderdaad het geval, de dienst eindigde bijna dus de komst van een van de andere vk's werd aangekondigd. Maar al snel bleek dat die al zelf bij een bevalling zat, dus dat werd overwerken voor de eerste vk :P Moest ze ook nog helemaal mee naar het ziekenhuis! :+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90601128
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:05 schreef huuphuup het volgende:

B. belde om door te geven dat mn vliezen gebroken waren enzo, had ie opgehangen, ik gelijk van ooh! wie had je *pufpufpuf* aan de telefoon???
Had ie geen flauw idee }:| en het duurde nog een uur voor ze zou komen :')
Exact hetzelfde hier :D _O-
Ik daarna: '' je hoorde toch wel iets van een naam?!!
hij: euh Marjolein ofzo?
ik: Er werkt helemaal geen Marjolein daar! :( :X }) *puf puf*

Het bleek wel Marjolein te zijn, dat was een student die mijn bevalling gedaan heeft
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_90602968
Ik had de vk bij Ambers bevalling 1x gezien en toen vond ik d'r niet zo... maar tijdens de bevalling was ze juist heel relaxed!
De vk bij Tess had ik nog nooit eerder gezien, jammer, watn dat was echt een hele leuke griet!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:29:12 #35
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90604371
Bij mij in de praktijk zitten op dit moment nog 3 vk's, vanaf 1 januari nog maar 2. 2 daarvan zijn schatten van meiden en 1 is een wat stuggere vrouw. Bij de bevalling van Bram was mijn favoriet vk er, ze heeft me begeleid tot in het ziekenhuis. Daar bleek helaas dat mijn bloeddruk veel te hoog was en moest ze me overdragen aan de vk aldaar. Dit was een oudere vrouw, heel nuchter en fijn om mijn ervaring mee te delen.

@DJMO, ik sta in de top 2 en heb nog niet eens mijn vluchttas klaar! Maar sinds vandaag is de babykamer wel helemaal in orde *O* Morgen ga ik foto's maken en zal ze hier plaatsen
pi_90616492
Mrien wat een lekker jochie! Ik ken papa niet, maar heb jou wel eens op foto's gezien en ik zie zeker dat hij op je lijkt!
pi_90616965
Mijn praktijk is dezelfde als die van -Nienna- vermoed ik, ik heb 2 verloskundigen, en ik vind ze allebei wel ok.

Ik heb bij de jongere een pretecho laten maken, en ze was zelf ook gewoon heel enthousiast alles aan het aanwijzen. En voor zover ik nu dingen bij hun heb neergelegd nav mijn moeheid en mijn algehele dipje, vond ik dat ze daar fijn op reageerden.

Wij hebben gisteren weer wat spulletjes gehaald, er stond hier in de wijk een box te koop voor 30 euro, dus die hoeven we ook al niet meer te halen, en O+ gaat vandaag verder met het in elkaar zetten van de babykamer, en kijken of het past..
pi_90618212
Mornin' dames! :).

Mrien: wat een schattig jochie heb je zeg O+ *smelt.

Alle verkouden/zieke dames; een dikke knuffel.

Wat verloskundigen betreft: ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst geweest voor de intake. En ik vond het zo'n lief mens O+. Ze zitten met 5 vk's in de praktijk en over een maand heb ik er al 3 gezien :P. Tot op heden voel ik me er prima 'thuis', maar ja dat zeg ik na 1 afspraak :'). Aanstaande maandag is een termijnecho gepland, ik ben zéér benieuwd!
pi_90620477
Goeiemorgen! (middag al bijna).

Over VK's gesproken, ik mag vanmiddag weer heen. Krijg vast wel een stickertje want vorige week in het ziekenhuis was alles goed. En we gaan vanmiddag naar het gemeentehuis om ons kindje te erkennen.
  donderdag 30 december 2010 @ 11:43:55 #40
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_90621183
Vluchttas,
oh ja die zal ik ook maar eens gaan klaarzetten ;)
nog maar 4 boven me.
vind het wel heel spannend/leuk worden zo!
pi_90621290
Ik heb 2 verschillende VK praktijken gehad.
En dan merk je pas wat een verschil er tussen zit.
Niet alleen in de mensen die er werken maar ook in het beleid etc.

Ik was na de eerste bevalling heel tevreden over die praktijk.
Maar toen ik bij de 2e liep werd dat achteraf toch wel minder.

Ik had bij de eerste wel echt een fijne bevalling met haar.
Maar de controles waren zo anders :Y
  donderdag 30 december 2010 @ 11:53:10 #42
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90621550
Maandag weer naar de VK voor check up. Daarna zal het wel om de 3 weken worden, want ben morgen 26 weken. Grappig feit; betekent dat ik de helft van het jaar zwanger ben geweest.

Heb van mijn man een bloeddrukmeter gehad en eentje ook met luchtpomp; schijnt hele goede te zijn. Tot nu toe nog steeds hele goede bloeddruk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_90625668
Grappig J-net, precies op 31-12 26 weken zwanger zijn!
pi_90625747
Ik heb al wel een soort van vluchttas klaar staan. Maar dat is meer dat als ik weer opgenomen moet worden ik zeker weet dat er bepaalde dingen in het z-huis komen.
pi_90625857
PurpleDaisy; kom je na de echo uit de kast??? ben nieuwsgierig!!!

en bleeeeghh ik ben nog steeds ziek; heb me ook maar ziekgemeld op het werk; had 3 late diensten dit weekend, maar dat gaat niet lukken denk ik..

Claudia; hoe is het nu met je??

Huup; hoe is het met jouw benen eigenlijk? heb je er nog teksten in geschreven?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 30 december 2010 @ 14:07:36 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90627080
Gisteren groot feest ter ere van pa's verjaardag. Al mijn ooms, tantes en alle vrienden waren al op de hoogte en feliciteerden mij en vriend ook :D
Blijkt dus dat mijn vader dus wel een traantje had gelaten (dat verwachtte ik ook, maar toen ik het vertelde reageerde-ie vrij nuchter). Had-ie dus op eerste kerstdag in de bijkeuken huilend wat mensen gebeld met 'Ik heb het mooiste verjaardagskado nu al gekregen'. Niks gemerkt!
O+
En nu raakt hij niet uitgepraat.

Voel me verder wel goed. Op 4 januari de termijnecho om 18:20. Die afspraak is gemaakt voor mijn val. Nu ik nog niet werk wil ik eigenlijk wel vragen of ik eerder kan komen. Dan kan echoscopiste ook eerder naar huis. Ik ben gewoon zo benieuwd. Ik ben in de tussentijd toch geopereerd enzo. Nu wil ik zekerheid!
pi_90627553
Lief dat je ernaar vraagt, BJ. Ik heb merkwaardig genoeg heerlijk geslapen vannacht en ben nu babywasjes aan het draaien in de nieuwe wasmachine. O+ Lief is nog even een Sniglar kopen en dan zijn we echt echt echt klaar voor de baby.

Sinds de zwangerschap van Ivan heb ik trouwens al zin om te gourmetten. Op oudjaarsdag gaan we er dan eindelijk aan toegeven. :Y) Lief heeft al gourmetvoer in huis gehaald en schaft vandaag een gourmetstel aan. Kneuteren!
pi_90627636
Wat lief dat je vader er zo door ontroerd is, Aventura! Ik vraag me heel vaak af wat mijn vader van iets zou vinden of zeggen. Jammer dat hij dit allemaal niet mee kan maken.
pi_90627994
Oh Aventura, wat leuk zeg... wat zul je je fijn hebben gevoeld op het feest... 't is hartstikke leuk om zoveel lieve reacties te krijgen O+ .

De vkpraktijk hier is opgedeeld in 2 groepen, blauw en oranje. Ik zit weer in blauw. In elke groep zitten 4 verloskundigen. Er zijn in totaal 5 verloskundigen die ook echo's kunnen/mogen maken. Alleen dan kun je in principe een vk uit de andere groep treffen. Ik heb elke keer tot nu toe (ook bij de zwangerschap van Bas) een vk uit oranje gehad bij de echo's... Dat zijn ook super lieve meiden!! In mijn groep (blauw) zit het 'opperhoofd' (zo noem ik haar altijd), Henny. Een vrouw van 50+ met een berg ervaring. Zij heeft met iemand anders jaren terug de praktijd opgericht. De gemiddelde leeftijd van de verloskundigen is denk ik een jaar of 35... :)

Leuke club dus! Het bevalt me prima. Alleen bevallen doe ik ook dit keer weer in het ziekenhuis...dus dan heb ik niet een eigen vk aan het bed staan... da's op zich wel jammer, maar het is niet anders.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 30 december 2010 @ 16:58:29 #50
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90635884
Onze praktijk heeft 6 verloskundigen en 1 echoscopiste; alleen die echoscopiste heb ik niet gehad bij mijn echo's.
Van de 6 heb ik er al 4 gehad en van de 4 zou ik er 2 graag aan mn bed willen hebben; maar ja is heel afhankelijk wie er dienst heeft. Er hebben er altijd 2 dienst; dus het is niet dat je moet vechten met nog iemand die ligt te puffen om de VK.

Mocht ik in het ziekenhuis willen bevallen dan gaat die uit de verloskundigenpraktijk mee; tenzij ik op het einde nog opeens een medische indicatie krijg dan niet natuurlijk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')