abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90621290
Ik heb 2 verschillende VK praktijken gehad.
En dan merk je pas wat een verschil er tussen zit.
Niet alleen in de mensen die er werken maar ook in het beleid etc.

Ik was na de eerste bevalling heel tevreden over die praktijk.
Maar toen ik bij de 2e liep werd dat achteraf toch wel minder.

Ik had bij de eerste wel echt een fijne bevalling met haar.
Maar de controles waren zo anders :Y
  donderdag 30 december 2010 @ 11:53:10 #42
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90621550
Maandag weer naar de VK voor check up. Daarna zal het wel om de 3 weken worden, want ben morgen 26 weken. Grappig feit; betekent dat ik de helft van het jaar zwanger ben geweest.

Heb van mijn man een bloeddrukmeter gehad en eentje ook met luchtpomp; schijnt hele goede te zijn. Tot nu toe nog steeds hele goede bloeddruk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_90625668
Grappig J-net, precies op 31-12 26 weken zwanger zijn!
pi_90625747
Ik heb al wel een soort van vluchttas klaar staan. Maar dat is meer dat als ik weer opgenomen moet worden ik zeker weet dat er bepaalde dingen in het z-huis komen.
pi_90625857
PurpleDaisy; kom je na de echo uit de kast??? ben nieuwsgierig!!!

en bleeeeghh ik ben nog steeds ziek; heb me ook maar ziekgemeld op het werk; had 3 late diensten dit weekend, maar dat gaat niet lukken denk ik..

Claudia; hoe is het nu met je??

Huup; hoe is het met jouw benen eigenlijk? heb je er nog teksten in geschreven?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 30 december 2010 @ 14:07:36 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90627080
Gisteren groot feest ter ere van pa's verjaardag. Al mijn ooms, tantes en alle vrienden waren al op de hoogte en feliciteerden mij en vriend ook :D
Blijkt dus dat mijn vader dus wel een traantje had gelaten (dat verwachtte ik ook, maar toen ik het vertelde reageerde-ie vrij nuchter). Had-ie dus op eerste kerstdag in de bijkeuken huilend wat mensen gebeld met 'Ik heb het mooiste verjaardagskado nu al gekregen'. Niks gemerkt!
O+
En nu raakt hij niet uitgepraat.

Voel me verder wel goed. Op 4 januari de termijnecho om 18:20. Die afspraak is gemaakt voor mijn val. Nu ik nog niet werk wil ik eigenlijk wel vragen of ik eerder kan komen. Dan kan echoscopiste ook eerder naar huis. Ik ben gewoon zo benieuwd. Ik ben in de tussentijd toch geopereerd enzo. Nu wil ik zekerheid!
pi_90627553
Lief dat je ernaar vraagt, BJ. Ik heb merkwaardig genoeg heerlijk geslapen vannacht en ben nu babywasjes aan het draaien in de nieuwe wasmachine. O+ Lief is nog even een Sniglar kopen en dan zijn we echt echt echt klaar voor de baby.

Sinds de zwangerschap van Ivan heb ik trouwens al zin om te gourmetten. Op oudjaarsdag gaan we er dan eindelijk aan toegeven. :Y) Lief heeft al gourmetvoer in huis gehaald en schaft vandaag een gourmetstel aan. Kneuteren!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90627636
Wat lief dat je vader er zo door ontroerd is, Aventura! Ik vraag me heel vaak af wat mijn vader van iets zou vinden of zeggen. Jammer dat hij dit allemaal niet mee kan maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90627994
Oh Aventura, wat leuk zeg... wat zul je je fijn hebben gevoeld op het feest... 't is hartstikke leuk om zoveel lieve reacties te krijgen O+ .

De vkpraktijk hier is opgedeeld in 2 groepen, blauw en oranje. Ik zit weer in blauw. In elke groep zitten 4 verloskundigen. Er zijn in totaal 5 verloskundigen die ook echo's kunnen/mogen maken. Alleen dan kun je in principe een vk uit de andere groep treffen. Ik heb elke keer tot nu toe (ook bij de zwangerschap van Bas) een vk uit oranje gehad bij de echo's... Dat zijn ook super lieve meiden!! In mijn groep (blauw) zit het 'opperhoofd' (zo noem ik haar altijd), Henny. Een vrouw van 50+ met een berg ervaring. Zij heeft met iemand anders jaren terug de praktijd opgericht. De gemiddelde leeftijd van de verloskundigen is denk ik een jaar of 35... :)

Leuke club dus! Het bevalt me prima. Alleen bevallen doe ik ook dit keer weer in het ziekenhuis...dus dan heb ik niet een eigen vk aan het bed staan... da's op zich wel jammer, maar het is niet anders.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 30 december 2010 @ 16:58:29 #50
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_90635884
Onze praktijk heeft 6 verloskundigen en 1 echoscopiste; alleen die echoscopiste heb ik niet gehad bij mijn echo's.
Van de 6 heb ik er al 4 gehad en van de 4 zou ik er 2 graag aan mn bed willen hebben; maar ja is heel afhankelijk wie er dienst heeft. Er hebben er altijd 2 dienst; dus het is niet dat je moet vechten met nog iemand die ligt te puffen om de VK.

Mocht ik in het ziekenhuis willen bevallen dan gaat die uit de verloskundigenpraktijk mee; tenzij ik op het einde nog opeens een medische indicatie krijg dan niet natuurlijk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 30 december 2010 @ 17:02:08 #51
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_90636063
Aventura wat mooi om te horen van je vader zeg <3

Ik weet het nog niet, zkh of thuis. Zkh was de vorige keer nodig (inleiding) en ik vond het allemaal prima verlopen. Echter die k^t CTG enzo was minder. Nog niet besloten dus. En nog 20 wk om te doen...

Stond ik vanmiddag met de opdracht "Kaasplankje voor O&N" in het centrum....Die gast voor mij vier lekker kaasjes uitgezocht. Ik: "Smul, smul, smul".

"Oh wacht ik ben zwangert en ik ben niet de enige".

Die gast: "Dan mag je deze niet". "En deze niet".

*Gast pakt groot Kaasboek erbij*

"En deze niet".....

GRMBLLL K^T K^T K^T.....

Lekker nutteloos he. Maar ik wilde het even delen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_90638085
Aventura, je paps O+ , wat mooi om te lezen (ik heb er ook zo eentje ;) ).

Claudia, lekker gourmetten morgen en kneuteren, heerlijk! Wat fijn dat je vannacht goed geslapen hebt! Hopelijk zet dat door totdat je kleintje er is en kun je zo uitgerust mogelijk aan de bevalling beginnen.

Hier vandaag het kraampakket van FBTO binnen gehad. Ze hadden er weer een kadootje bij in gestopt. Kreeg ik na aanmelding voor het kraampakket 'Mijn 9 maanden dagboek' van Pauline Oud opgestuurd:
Nu zat haar boekje 'Baby's eerste jaar' er bij in!
Leuk! Ik had van mijn zusjes laatst ook al het 'Kraambezoekboek' uit die serie gekregen.

Ik word vandaag weer helemaal beurs geschopt :D . Ze ligt ook weer fijn op mijn blaas te drukken. Ik kan d'r ook steeds beter aan de buitenkant voelen, helemaal in bed. Dan voel ik echt een grote bobbel ergens (vraag me dan af of het haar kontje is of juist haar hoofd, of rug), zo leuk!

Vandaag ook een hele mooie antieke grenen kast voor in de babykamer gekocht O+ . Die is net gebracht. Something old, something new voor het kamertje :) . (Foto's staan in het babykamer-topique voor de geïnteresseerden onder u.)
pi_90640667
oh dat kraambezoekboek krijg je in maand acht ook nog van de fbto TM.

ik voel me te slecht momenteel om gezellig mee te posten. sorry voor alles en iedereen die ik oversla qua nieuws.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90641212
@dml ben je zo beroerd?
Nog maar heel even voor je het einde komt in zicht.
pi_90642308
:* DML... -O- ik dacht juist dat het weer een stuk beter met je ging... :*
  donderdag 30 december 2010 @ 19:32:28 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90642653
Wat 'n lijdensweg voor sommigen. Sterkte DML.
pi_90642669
DML :* Ik vind het echt enorm rot voor je en had je een veel fijnere zwangerschap gegund.. -O-

Aventura, wat heerlijk dat de mensen om je heen zo reageerden! Ik vond het zelf zo'n onvoorstelbaar idee dat dat kleine meiske wat in mijn armen niet alleen onze wereld op zn kop had gezet, maar ook dat van de mensen die dicht bij ons staan...óók hun wereld draaide even alleen nog maar om haar!

Wat écht TM, t kraampakket al, ben je verdorie zomaar ineens niet meer pril zwanger, bevestigd door een ribkick O+ Wat ontzettend leuk trouwens de attenties die je van je verzekering erbij krijgt! Het kraamvisiteboek was hier bij Lena een enorm sucecs en heel leuk om af en toe nog eens door te bladeren.

Claudia, fijn te lezen dat je een betere dag had, wat een goeie nacht slaap met je kan doen hè! Laat t gourmetten dan maar de nieuwe pannekoekrage worden ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:46 schreef huuphuup het volgende:
zeg BJ jij mikt het ook mooi hè :D zo weer in het zw.verlof van poppedein haha.
Als je deze keer maar niet weer net zo'n stunt uithaalt als met de bevalling van Evie toen. :{
Misschien kan poppedein deze keer dan wel je bevalling doen, 25 augustus is een mooie datum om te bevallen O+ :+
Ja inderdaad hè! Het echt precies zoals bij Evi, toen was ik 1 dec weer begonnen en stond ik een weekje later bij BJ en dr iniminimeisjemensje te kijken, dit keer begin ik hopelijk 15 augustus maar waarschijnlijk al 2 weekjes eerder weer, dus als BJke nou in ieder geval even netjes tot 37-38 weken op me wacht...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_90642872
Dat lijkt mij wel bijzonder iemand als VK hebben die hier hier ook "kent"

Hoe is het eigenlijk met je bekken en rug poppedein?
pi_90643185
Ook lastig, ff flink klagen over je VK moet allemaal per PM :P Nee hoor, er is gewoon Fok! en er is de VK praktijk en voor de rest vind ik t alleen maar heel leuk om BJ daar ook tegen te komen, én ook op de creche, onze levens zijn al compleet verweven ;)

Met mn bekken gaat t nog een beetje t zelfde, lief dat je t vraagt :*, niets dodelijks hoor, maar ik kan wel merken dat ik toch echt mn tempo en wensen aan moet passen en het is vooral die knop omzetten wat ik even moet leren, omdat ik bij Lena simpelweg alleen ontdekt heb wat maagzuur en stuwing zijn en voor de rest echt helemaal nergens last van gehad heb.
pi_90643547
Geen zwangerschap is hetzelfde. Klinkt ook wel erg cliche he?
Ik ga morgen bellen voor de 20wk echo. Maak je nu weleens bij jezelf een echo PD?
pi_90643945
spannend je SEO afspraak!!

Nu eigenlijk nooit meer en in t begin ook een stuk minder dan bij Lena, maar bij haar vond ik mezelf echt heeeel knap als ik het eerste trimester een hele week al niet gekeken had hoor! ;) Ik heb in de meest acrobatische posities op de meest onchristelijke tijden op de bank gelegen hoor ;)

Als ik nu kijk is het omdat mijn omaatje die nog nooit een echo heeft gezien op bezoek is, meer dat soort situaties, maar ik voel t kindje gewoon heerlijk en ik wil niet zelf diagnostisch bezig zijn, dus ik heb eigenlijk weinig te zoeken bij t echo apparaat nu.
pi_90644039
Ik voel nog helemaal niets. En aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Ik denk wel dat het goed voor mijn gevoel is als ik het voel.
pi_90644115
Het is natuurlijk geen garantie, maar t maakt t wel vaak veel tastbaarder om een flink aantal keer per dag daardoor met je neus op t feit gedrukt wordt dat er gewoon een kindje in je buik aan het groeien is. Dus ik kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt!
pi_90644147
DML :* dikke kus voor jou, t valt niet mee zo.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef Poppedein het volgende:

Met mn bekken gaat t nog een beetje t zelfde, lief dat je t vraagt :*, niets dodelijks hoor, maar ik kan wel merken dat ik toch echt mn tempo en wensen aan moet passen en het is vooral die knop omzetten wat ik even moet leren, omdat ik bij Lena simpelweg alleen ontdekt heb wat maagzuur en stuwing zijn en voor de rest echt helemaal nergens last van gehad heb.
Herkenbaar -O- stom vond ik het in t begin omdat je nu des te meer dingen móet, juist omdat Lena in jouw geval Lena dus :P er nu is. Even gaan zitten als je lijf dat aangeeft is er niet altijd bij.
Ik ben nu aan het einde van de dag wel echt op, mn lijf voelt dan aan alle kanten alsof ik weet-ik-veel-wat gedaan heb terwijl er niets bijzonders is geweest :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90644496
oe Poppedein; bekkenklachten zijn zo ontzettend vervelend. Ik hoop echt enorm voor je dat het niet vergert in de loop van de zwangerschap... :*
en idd, bij de VK, bij de creche, valt me mee dat we mekaar in het ziekenhuis niet vaker treffen :)
En zit er ergens tussendoor voor je verlof nog een controleafspraakje bij je in?

TM wat heerlijk dat je je kleine mensje inmiddels zo heerlijk aanwezig voelt. Genieten he?

DML heel erg veel sterkte hoor :* wat ontzettend rot dat je je zo beroerd voelt.

Claudia; hanging in there. Good joB! volhouden zo :) en nog heeeeeel ff geduld O+
  donderdag 30 december 2010 @ 20:20:28 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90644796
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik voel nog helemaal niets. En aan de ene kant vind ik dat wel jammer. Ik denk wel dat het goed voor mijn gevoel is als ik het voel.
Ik ben een stuk minder ver, maar ik herken je gevoel. We hebben pas dinsdag de termijnecho en ik kijk er zo naar uit. Dan is er eindelijk een teken van leven. Zo welkom, omdat ik niks voel. De baby kan ik natuurlijk niet voelen maar qua kwalen voel ik ook niks.
Er is zoveel gebeurd, zoveel stress gehad dat ik nu echt bevestiging nodig heb.
Helaas heb ik ook net teveel zitten googelen, verhalen gelezen van 12 wekenecho's waar bleek dat het vruchtje ermee gestopt is etc. Bah. Ik wil er niet teveel mee bezig zijn maar het is moeilijk. Wel jammer, ik was zo onbevangen. Hopelijk is er geen reden voor angst.
pi_90644874
Ik snap je angst wel hoor aventura en vooral na je val en operatie.
Ik redeneer zo zolang ik ziek ben leeft het nog. Maar als je gelukkig nergens last van hebt ben je nog onzekerder.
pi_90645301
Even snel een dikke knuffel voor DML, wat naar dat je je zo slecht voelt! Ik hoop zo dat je je heel snel beter gaat voelen!! :*
pi_90645451
Aventura, als dat soort angst aan je gaat vreten heb je alle reden om dat even met je VK kort te sluiten trouwens hoor! Ik vind niets zo vervelend als mensen zien die al 3 weken lang bezig zijn al hun nagels op te eten terwijl wij iemand vaak binnen no time gerust kunnen stellen. Ik had heel heel logisch gevonden om jou aan de telefoon te krijgen na je operatie!

BTW, Takkembah, jouw berichtje over verboden genotsmiddelen was tot daar aan toe, maar nou zie ik ineens overal kaasreclame hier en heb ik honger!
  donderdag 30 december 2010 @ 20:42:05 #70
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90645823
DML, bah meis, wat vervelend dat het je niet zo heel erg gegund!
Claudia, lekker klaar met je wasjes O+ en morgen lekker kneuterig gourmetten :9~ heerlijk!
En verder weet ik het al niet meer eigenlijk.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90645965
DML :*

Takkembah....door jou heb ik ook zin in mini-babybel (die gewoon mag, maar die ik vergeten ben mee te laten nemen bij de supermarkt)
Aventura, niet gaan google'n je schiet er zo niets mee op, geloof me. En ja, je zou kunnen vragen of je even gerustgesteld kan worden, lijkt me in jou geval helemaal niet vreemd.

Poppedein, rustig aan doen valt niet mee he..succes er mee!

Ik mag morgen weer naar de huisarts, na 4 weken hoesten ben ik het beu. Zeker omdat ik nu telkens kokhals bij het hoesten en dus het hele hoesten maar vermijd want natuurlijk ook niet werkt.
En zo stom, ik zou morgen naar mijn petekindje, Daar ben ik een paar dagen na haar geboorte geweest en toen niet meer omdat ik telkens ziek was en toen haar moeder etc. Maar goed, nou zouden we morgen, heb ik net mijn vriendin aan de lijn, dikke koorts, huisarts erbij geweest, virusje, ze moet het uitzieken. Of we toch kwamen ;( Ik denk het niet...ben allang blij dat ik zelf overeind blijf. Dat vind ik dan wel het nadeel van een zwangerschap in de winter (toch al niet mijn sterkste seizoen) en een ukje hebben rondlopen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90646013
quote:
En verder weet ik het al niet meer eigenlijk.....
Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps 8)7
pi_90646105
Mef; beterschap! :*

Mijn buikgriepje is ook nog niet geheel over... en Evie is ook niet fit..
Diarree, minder eten, etc.. denk ook hetzelfde virusje... niet leuk dus.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:04:35 #74
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90646963
Dizzy Miss Lizzy, wat rot dat je je zo beroerd voelt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90647209
Sorry, verkeerde topic.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:18:11 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90647622
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:

[..]

Hmmmm, daar heb ik helemaaaal geen last van. Totdat vriendlief vanavond vroeg waarom ie met 2 vorken moest eten....oeps 8)7
Dat soort acties heb ik ook, heel verstrooid...
Zo heb ik laatst in een week tijd twee keer gehaktballen staan maken en twee keer presteerde ik het om het eitje te breken in het lege bakje van het gehakt ipv in het kommetje met gehakt.
Dan sta ik echt te kijken van, jemig, wat doe jij nou muts.....
Is me echt nooit eerder overkomen, maar nu regelmatig van dat soort dingen, ik lach me suf...

Naast dat, sterkte DML, rot dat je je naar voelt, ik zag dat je niet heel lang meer hoeft, take care...
Aventura, ik was ook heel onzeker, kon pas na de 12 weken echo echt gaan genieten, tot die tijd dacht ik, het zal wel allemaal maar ik moet t eerst zien...
F_R, je zal vast snel wat gaan voelen, ik vind de bevestiging inmiddels wel prettig, behalve als ik ineens denk, ow ik heb al een poosje niets gevoeld, dan ga ik wiebelen en voelen, totdat ik wel weer wat voel... :')
pi_90649072
Ook een leuk kwaaltje: niet uit je woorden kunnen komen. Letterlijk dan he. Levert hilarische versprekingen op en uitspraken waar niemand iets van snapt en die ik maar niet correct gezegd krijg.
  donderdag 30 december 2010 @ 21:53:02 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90649571
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:45 schreef mefke79 het volgende:
Ook een leuk kwaaltje: niet uit je woorden kunnen komen. Letterlijk dan he. Levert hilarische versprekingen op en uitspraken waar niemand iets van snapt en die ik maar niet correct gezegd krijg.
Grin, ik riep het weekend tegen manlief 'Kijk, er staan mensen te wachten op de stroomtrein'.
En vervolgens lag ik dubbel in de auto, arme mensen als ze daarop zouden staan wachten....

Dat heb ik idd ook wat vaker, uit mijn woorden komen heb ik nooit last mee, maar nu idd wel.
Alsof je als je zwanger bent af en toe kortsluiting hebt in je bovenkamer, hahaha.
pi_90649678
Juud, het erge is, je 'weet' ergens halverwege een zin/woord al dat het he-le-maal niet klopt, maar ik krijg het dan ook niet meer anders gezegd. Handig :N
pi_90650554
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef danic het volgende:
_O- En de stroomtrein... die is ook leuk!! :D

DML... wat rot dat je je zo slecht voelt.. bah... sterkte! :*

TM, wat een leuke boekjes ^O^ !! Volgens mij doet mijn verzekering niet aan dat soort leuke cadeautjes (Stad Holland). Misschien nog maar even snel overstappen dan... :P

Aventura, ik snap je gevoel wel, hoor...! Zeker na je val en operatie... Ook nu voel ik me nog onzeker soms. Ik voel ook niks... ben niet misselijk (gelukkig), heb niet meer van die zere borsten als in het begin... en nu dus wachten op de 20 weken echo op 10 feb. De laatste keer hebben we de kleine gezien met 9 weken, dus dat is 11 weken wachten. Toevallig zei ik gister nog tegen (8> 'zullen we tussendoor een echo laten maken bij Jan de Koning...? Weten we ook eerder wat het wordt'... Maar (8> zei dat we maar rustig af moesten wachten en dat is natuurlijk ook zo. Ik heb ook nooit gedacht dat ik toch ongeduldig zou worden, maar merk toch dat ik het nu wel een beetje ben... :@

Ben vandaag begonnen met het zwangerschapsdagboek... eindelijk... het begin is er, nu de rest nog.

Morgen naar Ikea! Kan ik ook zo naar uitkijken...! We gaan een leuk opbergkastje kopen voor beneden om het speelgoed van Bas in op te bergen. Gaan we ook gelijk uitzoeken wat allemaal weg kan of naar zolder om te bewaren.

Mocht ik morgen niet meer online komen;
HAPPY NEW YEAR! Dat er maar een hoop lieve babytjes geboren worden in 2011!!! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 30-12-2010 22:23:38 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')