quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij had je handen vol met Niels, joh.![]()
Ik vond het wel heftig om te horen dat de baby zich rustiger kan houden doordat ik uitgedroogd ben. Ik dacht altijd dat een baby niet zo gauw eronder te lijden heeft als de moeder niet veel eet of drinkt omdat er genoeg reserves zijn. Maar ik was héél gauw uitgedroogd en voelde haar ook ineens niet meer. Ze is normaliter zo druk en op een bepaald moment had ik al 6 uur helemaal niks meer gevoeld. Nu ik hersteld ben zijn de bewegingen meteen als vanouds.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
VT, wat is het geweldig om te lezen dat je je hier komt melden! Gefeliciteerd en welkom.
TM, ik ben ook geschrokken van je tromboseverhaal. Ik zou ook gewoon op de huisarts vertrouwen en het verder goed in de gaten houden. Onthoud in ieder geval dat bijvoorbeeld een longembolie ook atypische klachten op kan leveren. Je hoeft bijvoorbeeld niet per se heel benauwd te worden, maar je kunt juist ook ineens rugpijn krijgen. Ach, het is eigenlijk zoals met alle dingen: als je merkt dat iets ineens anders is dan bel je gewoon even. Dat zou je eigenlijk altijd moeten doen, maar misschien is het wat makkelijker nu je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kleine zorgt.(En pff, er wordt wel een beerput opengetrokken met die bloedonderzoeken van je! Heel vervelend.)
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel lief van je!En ik houd het in mijn achterhoofd, want het blijft slecht weer en ik zou in theorie elk moment kunnen bevallen (vandaag 37 weken - meldplicht!).
Dan maar vast weer veel succes voor vannacht!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, ik las je vraag net nog. Ik heb vannach heel goed geslapen in het ziekenhuis doordat ik geen last had van misselijkheid, maagzuur, een heel levendige baby, rugpijn, een snurkende vriend, noem maar op.Vannacht zal het slapen vast wel weer moeizamer gaan. (Ivan heeft nog steeds diarree en wordt telkens wakker met pijn en komt dan bij ons op de kamer slapen.)
Pm me je rekeningnummer even nog een keer zodat ik de verzendkosten over kan maken!quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:13 schreef huuphuup het volgende:
Claudia wat fijn dat je weer thuis bent en fijn ook dat je even goed bij hebt kunnen slapen!
Ik ben nu bezig in t laatste tijdschrift, morgen laat ik me heen en weer karren naar t postkantoor en dan komt er een zwik jouw kant uit!
Dank u! En broertje..we zullen zien. Mn voorkeur gaat uit naar een meisje, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen hequote:Op dinsdag 21 december 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pm me je rekeningnummer even nog een keer zodat ik de verzendkosten over kan maken!
Linda, je staat in de lijst!(Ik zet mijn geld alvast op een broertje voor Lotte.)
mrien, ik hoop dat we snel iets van DoctorB horen. Ik gun je zo die eerste plaats! Dat zal wel stom hormonaal van me zijn, maar ik hecht er bijvoorbeeld ook waarde aan dat ik de eerste van 2011 ben.
Lotte heeft 4 maanden bij ons geslapen, dat zullen we met deze baby ook doen. Eigenlijk willen we richting 2012 kijken voor een koophuisje, dus dan zal baby iets langer bij ons op de kamer blijven. Is kopen geen optie dan wordt ofwel onze kamer kinderkamer en gaan wij in Lottes kamer of we gaan op zoek naar een 4 kamer woningquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Linda, wat ik me afvraag als mede klein huis bewoonster. Gaan jullie de baby bij Lotte op de kamer leggen?
Verlof! Wat lekker!quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Linda en vrouwtje theelepel, Gefeliciteerd!
@ Ego, ik heb sinds 3 uurtjes verlof!!!![]()
En ik moet het rustiger aan gaan doen van de vk en de slapeloze nachten zijn weer ingegaan![]()
Maar verder gaat het goed en zal het met de feestdagen e.d. vast heel snel gaan en voor we het weten is het begin febr.
Dat is het bij mij ook geloof ik, voor m'n gevoel sta ik eerste maar toch nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
mrien, ik hoop dat we snel iets van DoctorB horen. Ik gun je zo die eerste plaats! Dat zal wel stom hormonaal van me zijn, maar ik hecht er bijvoorbeeld ook waarde aan dat ik de eerste van 2011 ben.
Het is een eer!quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ claudia: als je dit nog leest, zou je mij op 7 Augustus willen zetten? Alvast bedankt!
Lol, had ik ook zelf kunnen bedenkenquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een eer!
mrien, ik heb hem even een pm gestuurd!
quote:
Jaloers! Ik heb ontzettend slecht geslapenquote:Op woensdag 22 december 2010 09:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Goedemorgen iedereen!
Een heerlijke lange nacht gehad.. Om 21:00 al in slaap gevallen en 1 keer wakker geworden in de nacht.![]()
Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen, als cadeau voor mijn moeder heb ik een pandora bedel gekocht van een kinderwagen. Ook heb ik een voorleesboek van Nijntje gekocht.. Zien of ze het snappen
Ik had ook het boekje van Oma en Opa Pluis gekocht. Mijn moeder, eerste kleinkind, snapte het meteen. Mijn schoonouders hebben al kleinkinderen en begrepen het dus nietquote:Op woensdag 22 december 2010 09:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Goedemorgen iedereen!
Een heerlijke lange nacht gehad.. Om 21:00 al in slaap gevallen en 1 keer wakker geworden in de nacht.![]()
Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen, als cadeau voor mijn moeder heb ik een pandora bedel gekocht van een kinderwagen. Ook heb ik een voorleesboek van Nijntje gekocht.. Zien of ze het snappen
Ik heb het eigenlijk alleen tijdens eetmomenten die normaliter niet (vaak) voorkomen. Zo hadden we eens broodjes tijdens een congrespauze en zat ik zomaar een bolletje met rosbief weg te kanen. Het duurde even voor ik doorhad waar ik mee bezig was.quote:Op woensdag 22 december 2010 15:38 schreef Aventura het volgende:
Zijn jullie ook zo vergeetachtig met eten? Gisteren een etentje met allemaal kleine amuses. Pak ik gewoon een stuk gerookte zalm en daarna lepel ik lekker wat rauwe blokjes gemarineerde tonijn weg. Echt zo raar van mezelf. En pas uren later realiseer ik het me. Ik snap mezelf echt niet.
Gelukkig laat ik de drank wel staan
Ik vind het vooral lastig boodschappen doenquote:Op woensdag 22 december 2010 15:38 schreef Aventura het volgende:
Zijn jullie ook zo vergeetachtig met eten? Gisteren een etentje met allemaal kleine amuses. Pak ik gewoon een stuk gerookte zalm en daarna lepel ik lekker wat rauwe blokjes gemarineerde tonijn weg. Echt zo raar van mezelf. En pas uren later realiseer ik het me. Ik snap mezelf echt niet.
Gelukkig laat ik de drank wel staan
quote:Op woensdag 22 december 2010 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet of je er al bij was de vorige keer dat we die discussie hadden, Juud79, maar je weet dat sushi in principe wel mag (mits dagvers)? Ik weet niet meer of jij degene was die het risico toch liever niet liep.
Hand is oke, geen pijn meer. Nu is het vooral lastigquote:Op woensdag 22 december 2010 16:09 schreef rotsje het volgende:
Sugarsnap wat fijn een sticker van de vk en kijken naar je kindje is altijd leuk he![]()
aventura het kan gebeuren.hoe gaat het nu met je hand?
Ik vind het vooral moeilijk om vleeswaren te kopen.
Mijn hersenen werken niet meer. Bij elke zwangerschap word het wel erger lijkt het wel.
Mijn man zegt al je kinderen nemen je hersenen overIk praat ook onzin of kom na een uur pas met dingen aanzetten wat er gebeurd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens voor mijn beste vriendin -naast een flinke kraammand- een zak bolletjes en een flinke bak filet americain gekocht toen zij bevallen was afgelopen zomer. Ze riep daar al een hele tijd om, dus dat kon niet uitblijven...
**Life is e@sier with your eyes closed**
Maar daar zit toch weer veel zout in? Dat eet ik dus ook niet, ik ben echt enorm zeikerig over eten sinds ik zwanger ben, terwijl ik normaliter alles onder mijn neus steek, er is ook bijna niets dat ik niet eet, behalve als ik zwanger ben blijkbaar, dan verander ik in een gezondheidsfreak.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:27 schreef mefke79 het volgende:
carpacio....
Ik ga nu maar aan de rauwe ham als ik zin heb in carpacio (want die mag wel, als zou je denken van niet)
Eet je ook zoutarm brood? In brood zit namelijk pas veel zout.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:51 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Maar daar zit toch weer veel zout in? Dat eet ik dus ook niet, ik ben echt enorm zeikerig over eten sinds ik zwanger ben, terwijl ik normaliter alles onder mijn neus steek, er is ook bijna niets dat ik niet eet, behalve als ik zwanger ben blijkbaar, dan verander ik in een gezondheidsfreak.
Als het heeft staan pruttelen dan is het 'gekookt' geweest en is er dus niets aan de hand.. Ik heb overigens ook wel flink wat chorizo weggegeten in mijn zwangerschapquote:Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oeps, de chorizo wist ik ook niet, al heb ik het dan pas gegeten nadat het 3 kwartier mee heeft staan pruttelen in een stoofpotje...
Ik ben flink verkouden met zo'n kriebelkeel erbij, en de hoestdrank die we hebben staan mag ik niet... Net maar even een warm bad genomen en zo maar op tijd onder de wol..
Maar het is ook bewezen dat het voor iedereen eigenlijk goed is om mate te houden met zout. Ik heb een tijdje vrij precies bijgehouden wat ik at, hoeveel zout daarin zat en of ik daarmee binnen de richtlijnen bleef. Dat lukte me bijna nooit en dat kwam vrijwel altijd door de volkoren boterhammen (!). Hartstikke gezond, volkoren brood, maar oh wat zit er een hoop zout in.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:14 schreef mefke79 het volgende:
oja en zoutarm is zelfs niet meer nodig bij vochtvasthouden, is bewezen dat het niet werkt.
Nee, maar wel weinig brood, ben normaal al niet zo'n fan van brood, maar eet het dan wel.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eet je ook zoutarm brood? In brood zit namelijk pas veel zout.
ik at ook volkorenbrood maar ook aardig wat dropjes en ik heb nooit last gehad van hoge bloeddruk of vocht vasthouden.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het is ook bewezen dat het voor iedereen eigenlijk goed is om mate te houden met zout. Ik heb een tijdje vrij precies bijgehouden wat ik at, hoeveel zout daarin zat en of ik daarmee binnen de richtlijnen bleef. Dat lukte me bijna nooit en dat kwam vrijwel altijd door de volkoren boterhammen (!). Hartstikke gezond, volkoren brood, maar oh wat zit er een hoop zout in.
en ik ben (zeer onbewust overigens) enorm matig met zout en nouja de rest is bekendquote:Op woensdag 22 december 2010 20:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik at ook volkorenbrood maar ook aardig wat dropjes en ik heb nooit last gehad van hoge bloeddruk of vocht vasthouden.
Kan ie al wel traplopen, zo niet, dan zou ik hem dat leren, dat scheelt erg veel.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
ach iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar ik ben nogal van de nuchtere en daardoor dus wat minder strikt. Het moet ook leuk blijven denk ik dan.
Pff, andere mama's hoe doen jullie het met tillen? Ik heb vandaag redelijk wat gesjouwd met Driekus en ik voel het boven in mijn buik, echt spierpijnachtig. Maar ja, niet tillen is ook geen optie. Ik zet em wel zoveel mogelijk neer. Ik moet em toch echt even snel leren lopen.
Meer geduld opbrengen en hem zoveel mogelijk zelf laten doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Pff, andere mama's hoe doen jullie het met tillen? Ik heb vandaag redelijk wat gesjouwd met Driekus en ik voel het boven in mijn buik, echt spierpijnachtig. Maar ja, niet tillen is ook geen optie. Ik zet em wel zoveel mogelijk neer. Ik moet em toch echt even snel leren lopen.
Zilvervliesrijst is enorm vies, heb je al eens volkoren pasta gegeten? Getver, das echt goor.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Nouja de leefadviezen van je vk zijn de enige adviezen die er toe doen. Geen alcohol, niet roken, en de adviezen mbt toxoplasmose en salmonella en andere zaken, dat is belangrijk. De rest is maar net hoe groot je het zelf maakt.
Ik hou me aan die adviezen, en verder lééf ik gewoon, en das mét witte rijst huuuu zilvervliesrijstsnoep, chips, koek en ander ev0ls
![]()
Als ik goed op mijn eten let lééf ik ook gewoon, hoor.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Ik hou me aan die adviezen, en verder lééf ik gewoon, en das mét witte rijst huuuu zilvervliesrijstsnoep, chips, koek en ander ev0ls
![]()
Tja tillen, dat is iets waar je niet echt onderuit komt merk ikquote:Op woensdag 22 december 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Snap ik, t gaat me ook niet om gezond eten an sich maar de dingen die je bijvoorbeeld in het tweede stukje aanhaalt.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik goed op mijn eten let lééf ik ook gewoon, hoor.Sommige mensen voelen zich daar nu eenmaal fijner bij, dus ik begrijp Juud wel. Ik ben fitter en heb een stabielere bloedsuikerspiegel als ik op mijn eten let. Dat laatste maakt me zelfs mentaal stabieler!
Ik begrijp dan alleen weer niet goed waarom je cruesli en fruit (suiker, suiker, suiker!) wel oké vindt, smeerworst ook (vitamine a en slechte vetten!) en rauwe ham weer niet (relatief mager vlees). Maar goed, iedereen zo z'n eigen selectieve blik.
Dat zeg ik toch ook niet, maar er zit wel veel minder toevoegingen in dan in de normale spullen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Snap ik, t gaat me ook niet om gezond eten an sich maar de dingen die je bijvoorbeeld in het tweede stukje aanhaalt.
Biologisch is overigens niet hetzelfde als suikervrij.
Misschien is het ook handig om naarmate de zwangerschap vordert na te denken over bijvoorbeeld een herverdeling van taken? Mijn vriend haalt bijvoorbeeld de boodschappen en dat scheelt mij véél gezeul met Ivan.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik probeer wel zo min mogelijk te tillen, maar Driekus is een beetje dwars de laatste dagen, dus dan wil ie niet eens even zelf staan. En dan die stomme sneeuw dat maak dat je jezelf toch al zo moet houden. Blegh.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, dat doen we hier allemaal, ieder op onze eigen manier, dan is niet het een beter of slechter dan het andere.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:59 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, daar heb je een punt. Ik sta redelijk sterk in mijn schoenen, trek me eigenlijk van weinig iets aan en zeker niet van 'bronnen' als de Flair, Viva etc. Ik kijk wel naar de adviezen van RIVM etc. Maar niet iedereen zit zo in elkaar en dan is het gewoon lastig om door de bomen het bos te zien. Schuldgevoelens zijn zo gekweekt.
Nou maak je maar op voor een nieuw rondje ergernissen dan straksquote:Op woensdag 22 december 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan er vooral heel slecht tegen als in de tijdschriften die lekker makkelijk weglezen heel eenvoudig een verband wordt gelegd tussen gezond eten en bijvoorbeeld de toekomstige smaak van je kind en zelfs intelligentie. Er is heus geen één-op-één-verband. Was dat maar zo, want dan wisten we precies wat we moesten doen voor slimme kinderen die altijd hun bordje leegeten!Er zijn heus verbanden, maar hoe sterk die zijn wordt altijd wat in het midden gelaten.
Het is minder heftig (of ik heb er beter mee leren omgaan), maar het gaat gewoon niet weg. Wat ik ook eet, niet eet, welk tijdstip of volgorde, het blijft aanwezig. En aangezien ik ruim 12 weken ben, bijna 13, vrees ik dat het blijft. Och, dan duurt het gewoon nog zes maanden. Is ook eindig toch!quote:Op woensdag 22 december 2010 21:04 schreef huuphuup het volgende:
PM![]()
![]()
kusje voor je misselijkheidzakt het al wat of is het nog steeds een ramp?
bij Tess ben ik tot een week of 16 misselijk geweest, daarna was het overquote:Op woensdag 22 december 2010 21:06 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het is minder heftig (of ik heb er beter mee leren omgaan), maar het gaat gewoon niet weg. Wat ik ook eet, niet eet, welk tijdstip of volgorde, het blijft aanwezig. En aangezien ik ruim 12 weken ben, bijna 13, vrees ik dat het blijft. Och, dan duurt het gewoon nog zes maanden. Is ook eindig toch!
Nou, precies! 12 weken is echt geen magische misselijkheidsgrens. Ik heb begrepen dat bij de meeste vrouwen de misselijkheid tussen 12 en 16 weken over is (en dat kan wel heel snel gaan ineens!). Helaas is dat niet bij iedereen zo, maar het lijkt me fijner om toch gewoon hoop te houden.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij Tess ben ik tot een week of 16 misselijk geweest, daarna was het over
Nee, 12 weken is geen magische grens, dat weet ik. Maar je kunt altijd hopen toch!quote:Op woensdag 22 december 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies! 12 weken is echt geen magische misselijkheidsgrens. Ik heb begrepen dat bij de meeste vrouwen de misselijkheid tussen 12 en 16 weken over is (en dat kan wel heel snel gaan ineens!). Helaas is dat niet bij iedereen zo, maar het lijkt me fijner om toch gewoon hoop te houden.
Ik ben echt een muts in die dingen. Zware tassen laat ik gerust tillen, maar thuis sjouw ik wel met volle vuilniszakken en verplaats ik allerlei meubilair. Niet zo slim.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
De boodschappen laat ik nu regelmatig door iemand van de supermarkt in de auto tillenmanlief tilt ze dan weer uit de auto
Het kan volgende week nog! Of die week erop! Eigenlijk elk moment! Ik hoop het voor je, want misselijkheid is écht rot.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:10 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee, 12 weken is geen magische grens, dat weet ik. Maar je kunt altijd hopen toch!
Aan statistieken en gemiddelden heb je inderdaad niet altijd iets. Maar gelukkig ben ik alleen maar misselijk, hoef ik niet over te geven en kan ik redelijk doen wat ik wil doen. Het kan altijd erger, is mijn insteek.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kan volgende week nog! Of die week erop! Eigenlijk elk moment! Ik hoop het voor je, want misselijkheid is écht rot.
Bij mij was de misselijkheid in het begin deze keer veel minder en heb ik nu juist aan het einde er veel meer last van. Het is zo lastig om er voorspellingen over te doen.
ja maar hallo mevrouw ruim 39 wekenquote:Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
De boodschappen laat ik nu regelmatig door iemand van de supermarkt in de auto tillenmanlief tilt ze dan weer uit de auto
bij mij begon het met 8 weken en dan tot een week of 16. Oh wat Vicky ook zegt.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:06 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het is minder heftig (of ik heb er beter mee leren omgaan), maar het gaat gewoon niet weg. Wat ik ook eet, niet eet, welk tijdstip of volgorde, het blijft aanwezig. En aangezien ik ruim 12 weken ben, bijna 13, vrees ik dat het blijft. Och, dan duurt het gewoon nog zes maanden. Is ook eindig toch!
Dat dus!quote:Op woensdag 22 december 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja maar hallo mevrouw ruim 39 wekenje zou wel gek zijn ook als je zelf aan de sjouw ging! Zitten en puffen moet je! en snel ook een beetje want ik ben kei benieuwd naar je menneke
quote:Op woensdag 22 december 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja maar hallo mevrouw ruim 39 wekenje zou wel gek zijn ook als je zelf aan de sjouw ging! Zitten en puffen moet je! en snel ook een beetje want ik ben kei benieuwd naar je menneke
![]()
Mens ik ben bang dat mn vliezen straks weer dicht vriezen joh als k een keertje naar het ziekenhuis moet straksquote:Op woensdag 22 december 2010 21:28 schreef PM-girl het volgende:
Huup, wat vervelend! En inderdaad gekke plaatsen voor striae!Rare jongens, die hormonen.
Maar, zie het van de zonnige kant, ben blij dat je vocht niet bevroren raakt nu
En zo heel lang duurt het niet meer! Maar die kou inderdaad, brrrr! Kun je niet zo'n po(stoel) uit het ziekenhuis meegrissen?quote:Op woensdag 22 december 2010 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mens ik ben bang dat mn vliezen straks weer dicht vriezen joh als k een keertje naar het ziekenhuis moet straks![]()
ik heb er bijna een thuisbevalling voor overwogen
En dan mag ik straks zeker weer ontvochten op de wc en nachtzweten enzo. Weet je hoe kóud bij ons op de wc! noooooh![]()
Ik heb er zin in, die kraamweeknee serieus, ik heb er echt zin in
ik ben zo benieuwd!
Voor flinke boodschappen heb ik maar 1 woord:quote:Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
Helaas, bezorgd niet hierquote:Op woensdag 22 december 2010 21:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor flinke boodschappen heb ik maar 1 woord:
Albert
quote:Op woensdag 22 december 2010 21:38 schreef huuphuup het volgende:
whaha PM nouja zo'n po, ik weet het niet hoor. Ik ben zo enorm onhandigik zie mezelf wel met po en al omdonderen, en dan uiteraard pas nádat je hem tot de rand toe volgeplast hebt
en precies op het moment dat het je een goed plan leek om dat eens in bed te doen ofzo
![]()
Echt, het is een gave.
Vragen of ze het katheter laten zitten lijkt me een beter planniet vergeten om om extra zakjes te vragen dan...
nachtvoedingenik kruip gewoon met beeb en al lekker knus onder de dekens straks. Lekker van die ijsklompjes tegen je aan <3
idd... wat al is gezegd. Bas loopt de hele dag door en klimt in no-time de trap op. Ik hoef hem alleen een hand te geven voor ondersteuning. Buiten hem optillen is al helemaal geen doen, want meneer wil alleen maar lopen en begint dat ook heel hard te roepen als je hem optiltquote:Op woensdag 22 december 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
Nou... een kilo... dat red ik nou nèt niet!quote:Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef Orea het volgende:
Oh en kaneel, daar moet je een kilo per dag van eten zoiets, wil het kwaad kunnen!
op de bank verschonen?quote:Op woensdag 22 december 2010 21:50 schreef mrien het volgende:
Ik heb ook nog geprobeerd een krukje van Ikea naast de commode te plaatsen om te kijken of ze er dan zelf op kon klimmen maar helaas is mijn commode te hoog (of het krukje te laag), dan moest ik haar er nog op tillen.
Nu moet ik haar elke keer bij ons op bed tillen, daar kan ze weer niet zelf op klimmen door de klossen..blijf je bezig
Doe ik ook hoorquote:Op woensdag 22 december 2010 22:01 schreef rotsje het volgende:
[..]
op de bank verschonen?
ik deed dat toen ik zwanger was van de 2de. ik had alles beneden(kleding, luiers, badje enz).
Gerookte zalm mag niet omdat de temperatuu niet tot de 100 graden komt bij het rookproces, waardoor de bacteriën kunnen overleven. Ik denk dat rookvlees met een vergelijkbaar (en dus te koud) proces gerookt wordt?quote:Op woensdag 22 december 2010 22:01 schreef rotsje het volgende:
[..]
op de bank verschonen?
ik deed dat toen ik zwanger was van de 2de. ik had alles beneden(kleding, luiers, badje enz).
weet iemand of je rookvlees wel mag?
ik eet nu alleen tosti met tomaat en daar word ik niet misselijk van maar wil wel graag gewoon vlees kunnen eten.
Dat was vier jaar terug inderdaad wat ik te horen kreeg, maar nu zou het gaan om alle soorten, ivm die te lage temperatuur. Aldus de verloskundige.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Vers gerookte zalm mag wel, het gaat naar ik weet om de listeriabacterie die in de vacuümverpakking kan zitten.
Juist helemaal niet pijnlijk! Ik vind de behandelingen niet vervelend ofzo, daarna voelt het altijd weer een stuk prettigerquote:Op donderdag 23 december 2010 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat ook fijn, mrien, de chiropractor? Of vooral pijnlijk?
Dat doe ik ook jaquote:Op donderdag 23 december 2010 09:27 schreef mrien het volgende:
Tja, dan geef ik Lotte een stapel was en vouw ik dat later weer opnieuw op
Goedemorgen! Onrustig geslapen en weer op tijd wakker want ik moest vanmorgen nog naar de chiropractor om 8:15. Manlief heeft me er maar even heen gebracht, die vond dat veiliger dan dat ik zelf door de sneeuw moest rijdenVond ik wel erg fijn ook want er lag toch weer best veel sneeuw.
Voor de rest alles nog lekker rustig
Mijn vrouw had ongeveer dezelfde plannen een paar weken geleden al (wij zitten nu op 18 weken) en zij werd doorgestuurd naar de bekkenfysio... En dat bleek maar goed ook.quote:Op donderdag 23 december 2010 09:46 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb toch regelmatig last van mijn rug, vooral bij het draaien in bed en het opstaan 's ochtends, overdag gaat het wel goed en 's avonds voelt het moe en stijf.
Nu heb ik altijd al een slechte onderrug, dus ik zal niet zo snel aan de bel trekken, heb het wel de laatste keer aangegeven bij de verloskundige.
Ik vind het lastig om te bepalen wat nu 'gewoon' bij een zwangerschap hoort en wanneer ik echt actie moet ondernemen. Ik ben niet zo'n pieperd en denk al snel, even insmeren met arnica olie en ik kan er weer tegenaan.![]()
BTW, op 26 Januari hebben we 's avonds de SEO, het zat al vol de week ervoor, ik ben dan precies 22 weken in verwachting. Net iets lnager geduld hebben dan ik had verwacht, wat betreft een jongens of meisjesbaby. Maar goed, als alles maar in orde is, dan maakt me dat niets uit.
Zit nu wel heel erg te twijfelen over een pretecho volgende week, pompompom.....
Lief dat je ernaar vraagt! Gister was nog een zware dag, maar vandaag is het alweer anders. We zijn nu bezig om de allerlaatste dingetje voor de bevalling te doen.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:06 schreef mrien het volgende:
Claudia, hoe gaat het met je nu je weer thuis bent? Weer helemaal opgeknapt? En je vriend en Ivan?
Hopelijk geeft het doen van de laatste dingen je ook de rust die je nodig hebtquote:Op donderdag 23 december 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lief dat je ernaar vraagt! Gister was nog een zware dag, maar vandaag is het alweer anders. We zijn nu bezig om de allerlaatste dingetje voor de bevalling te doen.
Ik merk dat ik dit nog even echt nodig heb, wat laatste dingen bestellen en organiseren. Ik ben nog niet helemaal klaar voor de komst van de kleine. 'Het kan nog 4 weken duren' klinkt heel lang, maar 11 januari klinkt juist héél dichtbij!
Fijn dat het alweer wat beter gaat! Jullie meisje is er gewoon al bijnaquote:Op donderdag 23 december 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lief dat je ernaar vraagt! Gister was nog een zware dag, maar vandaag is het alweer anders. We zijn nu bezig om de allerlaatste dingetje voor de bevalling te doen.
Ik merk dat ik dit nog even echt nodig heb, wat laatste dingen bestellen en organiseren. Ik ben nog niet helemaal klaar voor de komst van de kleine. 'Het kan nog 4 weken duren' klinkt heel lang, maar 11 januari klinkt juist héél dichtbij!
Ik houd gewoon niet eens rekening met de uitgerekende datum, merk ik. Ik stel me helemaal in op 41 weken. Maar als ik net zover ben als jij dan gaat de uitgerekende datum denk ik wel heel spannend voelen!quote:Op donderdag 23 december 2010 11:29 schreef mrien het volgende:
[..]
Hopelijk geeft het doen van de laatste dingen je ook de rust die je nodig hebt![]()
4 weken kan inderdaad nog lang duren, maar voor je het weet is het zover. Merk ik hier ook, opeens is de datum er bijna (over 4 dagen) en dat is echt voorbij gevlogen
Ik hou ook rekening met ruim 41 weken hoor, minder met de datumquote:Op donderdag 23 december 2010 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd gewoon niet eens rekening met de uitgerekende datum, merk ik. Ik stel me helemaal in op 41 weken. Maar als ik net zover ben als jij dan gaat de uitgerekende datum denk ik wel heel spannend voelen!
4 dagen, jemig!Zijn de keukenkastjes wel schoon en heb je genoeg wc-papier in huis?
Wij hebben schoonma uitgenodigd voor borrel + eten morgen.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand nog een geniaal eetidee dat weinig moeite kost met kerst? Ik heb er even geen puf voor om me met het eten bezig te houden. Eigenlijk weet ik ook niet waarom we mijn moeder en haar vriend hebben uitgenodigd.
Ja, ideaal en lekker. Ik heb een hele lekkere met geitenkaas en spinazie!quote:Op donderdag 23 december 2010 12:22 schreef Twinkly het volgende:
Iets met bladerdeegLekker, makkelijk en snel! Ik ga preitaart maken.
Wij hebben mijn moeder en broertje uitgenodigd en zij nemen beide een voor- en nagerecht mee. Wij hoeven alleen het hoofdgerecht te maken.
Oh, met spinazie. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw recept!quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ideaal en lekker. Ik heb een hele lekkere met geitenkaas en spinazie!
Of pasteitjes, Claudia, ook lekker en dan met kleine hapjes erbij. Soort klein buffet.
Ja precies, en ik ben dan pas 20 wekenquote:Op donderdag 23 december 2010 12:31 schreef danic het volgende:
Haha Tankgirl dat herken ik wel. Voel me af en toe ook zo'n lompe olifant (erg hè, nu al), omdat mijn buik ineens tegenwicht geeft.
idem (A)quote:Op donderdag 23 december 2010 12:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, met spinazie. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw recept!
Dankje! Met rookamandelen klinkt inderdaad heel lekker!quote:Op donderdag 23 december 2010 13:20 schreef miss_sly het volgende:
haha, wat een enthousiasme![]()
ik moet het thuis even opzoeken, hoor, maar ik wil het later wel pm-en. Volgens mij had ik het gebookmarkt.
kijk, deze is het, ik wist neit meer of hij van de AH-site kwam:
http://www.ah.nl/recepten(...)inazie+en+geitenkaas
ik vind hem echt heel erg lekker. De amandelen geven er ook een lekker accent aan. Wel goed opletten dat de spinazie goed genoeg droog is, en de taart lang genoeg in de oven staat.
Oeh, wat tof!quote:Op donderdag 23 december 2010 15:08 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij hebben net een pretecho gehad..
Heel leuk, onze uk lag in kleermakerzit, en heeft zich goed laten bekijken, tot hij/zij na 20 minuten ons ineens de rug toedraaide..
We weten nog niet wat het wordt, de verloskundige durfde er nog niets over te zeggen, het was nog niet duidelijk...
Zou dat werken? Ik ben daar niet haaibaaierig genoeg voor ben ik bangquote:Op donderdag 23 december 2010 18:31 schreef Keshet het volgende:
DML, zo'n brief heb ik destijds ook gehad. Daarna ben ik ze twee keer per week gaan bellen met de vraag of ze al plaats hadden. Na een tijdje hadden ze wel plaats op de door ons gewenste dagen.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 23 december 2010 21:38 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar ik ben dan ook een ontaarde moeder wat dat betreft...
Ja, bij de niet barende moeder of vader is ook goed.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Fijn dat je de andere ouder ook een rol toebedeelt
De vraag was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:47 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Vanyel,
dan knip ik de rest ook wel uit de quote, hoewel ik dat persoonlijk dan ook wel weer jammer vind..
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige! Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar ik vind ook dat de keuze voor het kinderdagverblijf tegenwoordig wat al te vanzelfsprekend is geworden. Al merk ik ook dat meer en meer ouders kiezen voor een constructie waarbij vader en/of opa's en oma's bijspringen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind een discussie over dit soort dingen niet zo gek, maar die discussie is m.i. niet echt gebaat bij de mededeling dat je 'anti' iets bent. Een wat openere houding maakt zo'n gesprek meteen een stuk aangenamer.
Maar áls je dan graag fel en rechtlijnig wil zijn, wees dat dan ook.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige!
Joh, excuses zijn toch nergens voor nodig.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:01 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar ik bied mijn excuses aan voor mijn felle reactie, het zullen de hormonen wel zijn (en mijn opvliegende karakter...)
Daarbij ga je er wel aan voorbij dat zowel bij kdv's als bij gastouders onderling natuurlijk kwaliteitsverschillen spelen. Ik ken ook mensen die na anderhalf jaar gastouder merken dat hun kind op het kdv veel vrolijker is en daar veel beter op de behoeftes wordt ingespeeld. En die behoeftes zijn inderdaad per kind anders.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat heel veel ouders kiezen voor een kdv boven een gastouders aan huis of hun kind bij een gastouder thuis.
Eens. Lotte gaat dan wel 5 dagen, maar ik heb me daar hevig tegen verzet. Hier is dat echter doodnormaal en wordt zelfs vanuit het kdv gestimuleerd (hoewel ze daar financieel geen voordeel uit halen). Het gaat hier heel erg om het feit een kindje een vast ritme te geven. Lotte ontbijt standaard iedere dag op het kdv bijvoorbeeld. Onder het mom "ritme" zou ook het wennen sneller en makkelijker gaan. Ik merk dat dat inderdaad zo is, want nu ze een maand niet geweest is, is ze best wel van de kaart. Waar dat precies aan ligt kan ik niet zeggen, maar ik merk dat ze dr energie niet zo goed kwijt kan thuis, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:13 schreef twentemeisje het volgende:
Het zou in ons geval ook maar om 1 dag in de week gaan. Ik geloof persoonlijk dat het goed is dat ze contact maakt met andere kinderen, dat is de voornaamste beweegreden. En misschien vind ik dat bij 6 maanden ook nog wel veel te vroeg. Ik heb gelukkig de 'luxe' om dat dan ook op dat moment te kunnen beslissen, ik ben er immers gewoon. Mijn lief gaat desondanks ook een dag minder werken omdat hij ook bij zijn dochter wil zijn.
Iedereen moet dat zelf invullen zoals dat voor hen goed voelt. Het enige wat ik niet begrijp is wanneer je je kindje 5 dagen in de week naar de opvang brengt, maar ook dat is een persoonlijke mening. Ik geloof zelf niet dat ons kindje een hechtingsprobleem krijgt wanneer ze 8 uur per week niet bij mij of haar vader is. Misschien vindt ze het zelfs wel een verademing.
Gewoon doen, als er plek is dan weet je het in ieder geval.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nu een gastouder op het oog die op hun website wel heel mooi zegt dat ze ingaan op de behoeftes van het kind en dergelijke, maar ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.
Maar ik moet eerst ook nog maar eens bellen of ze plek hebben, het voelt alleen zo stom, ik heb het pas over een maand of 10 een keer nodig...
Als je die redening doorvoert is het toch juist belangrijk om je kind in die periode naar het kinderdagverblijf te brengen, mocht je dat uberhaupt willen doen? Ik heb het idee dat het bij Ivan nu vele malen lastiger wordt juist doordat hij die belangrijkste hechtingsfase achter zich heeft en al zo gewend is geraakt aan bepaalde mensen (zijn ouders en zijn opa en oma) en omgevingen. Het kinderdagverblijf was vanzelfsprekender voor hem geweest als hij er al naartoe was geweest.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia. De reden dat ik me aan een jaar vasthou, is dat een kind zich in het eerste jaar het meest hecht aan de vaste verzorgers om hem/haar heen. Het is het belangrijkste hechtingsproces in je leven en het is belangrijk dat dat goed gebeurd. Dus door zoveel mogelijk bij een of twee vaste verzorgers te zijn.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoorquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat klinkt heel pijnlijk nienna. Moet je ook nog elke dag spugen? Ik merk dat mijn buikspieren en ribben daar echt pijn van gaan doen.
Ik heb net positiekleding gepast en zie dat ik met een strak hempje aan al wel een buikje heb.
Om nog heel even terug te komen op discussie kvd/gastouder/werken. Niet iedereen kan langer dan 3mnd weg blijven op het werk. Ik moet na ongeveer 3mnd ook weer gaan werken. In ieder geval hopen dat ze mij weer oproepen. Mede daarom willen wij graag een gastouder ivm flexibiliteit als ik niet hoef te werken hoeft ons kind ook niet naar de opvang.
Het gaat via een gastouderbureau. En referenties navragen. We wonen in een dorp dus ons kent ons is hier al wat meer aanwezigquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoor
Gaat het al wat beter met jou trouwens?
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randjequote:Op vrijdag 24 december 2010 20:09 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat fijn Aventura dat je het eindelijk hebt gezegd!!!! Morgen naar je ouders? Spannend!
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaasquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:08 schreef Aventura het volgende:
Zit nu alleen op de bank, vriemd brengt zijn moeder even thuis, er is kerstmuziek en ik zit gewoon te huilen van geluk![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:25 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaas. Veel plezier met het morgen aan jouw ouders vertellen!
Ik jank me de laatste tijd de ogen uit mijn kop om werkelijk alles... Vandaag nog, lag er een pakje van een hele lieve oud-collega in de bus met een superlief kaartje en een heel schattig bloemetjes-pyjamaatje! Bij het kaartje rolden de tranen al over mijn wangen.
haai.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:43 schreef mrien het volgende:
Fijn dat je het eindelijk kunt vertellen aventura! Veel plezier morgen!
Ik krijg vrijwel zeker een januarikindje. Ik zou wel héél erg opkijken van een 2010-kindje! Daar houd ik vrijwell geen rekening mee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
spannend mrien! Ik ben benieuwd of je een kerstkindje krijgtof misschien krijg je wel een 2011 kindje
dat zal wel een vreemde gewaarwording zijn dan. Althans, ik zou het zelf héél raar vinden om in januari te bevallen, omdat ik me al zo ingesteld heb op februari
Ik ben toen de volgende ochtend bevallenquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
De verloskundige heeft de vorige keer bij 40.6 weken aangeboden om me te strippen en dat heb ik toen afgeslagen. Ik had geen zin in loos gerommel en was van mening dat het vanzelf op gang moest komen. Maarja, dat is helemaal niet gebeurd en ik zou deze keer wel heel graag een spontane bevalling willen. Ik denk dat ik het risico op loos gerommel maar gewoon voor lief neem. De vorige keer had ik trouwens al weken voorweeen en nu heb ik nergens last van.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
En dan heb je gewoon een klein baby'tje. *Zucht*
Ik lag in het ziekenhuis op de afdeling met kraamvrouwen en heb menig pasgeboren baby mogen bewonderen. En ook vloekende vaders op de gang die de MaxiCosi niet in de auto geïnstalleerd konden krijgen.
Oh, ik moet er gewoon van huilen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
zo schattig, hij reed heel zacht toen en alle bochten heel voorzichtig nemendat vind ik mooie herinneringen, hoe je dan in een klap je heel verantwoordelijk voelt voor je kleine baby <3
Ja, belachelijk, hè? Het is ook voor mij bijna zover. Eerst mrien nog!quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:37 schreef Jeetjejom het volgende:
Oooh sorry, claudia al meldplicht!!!! Wat is dat snel gegaan zeg!
Ja hoor, vrij lang zelfs. En ineens was er die omslag. Gewoon, omdat ik wist dat het toch moest en het de meeste vrouwen lukt, dus waarom mij niet? Het doet pijn, ja. Maar tegen die tijd (nog eens 20 weken verder in jouw geval nu!) ben je ook wel klaar met het zwanger zijn. Tenminste, dat had ik wel. Ik wilde onderhand dat meisje dat al die maanden in mijn buik had gewoond leren kennen, ik wilde weer op mijn buik kunnen slapen, filet eten. Bovendien heb ik de bevalling ervaren als een oer-gebeuren waar ik in meegegaan ben. Je kunt ook niet veel anders. en alleen tegen het einde na een behoorlijke tijd persen begon ik weer te denken "dit kan ik niet hoor", maar toen was het bijna voorbij.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:50 schreef danic het volgende:
Die emoties, hou maar op! De afgelopen dagen lijken wel een achtbaan zeg.
En ik heb er tot nu toe niemand over gehoord hier, maar ik knijp em ineens heel erg voor de bevalling!
Stom hè, ben pas 21 weken, maar besef ineens hoe groot dat kindje wordt en hoe klein het allemaal is waardoor ze naar buiten komt. Alles in mij zegt ineens: neeeeeee dat wil ik niet, doe niet, stop!!!
Hebben jullie dat ook (gehad?)
En al kan je het niet normaal brengen. Nou en!quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randje
ik hoop dat ik het een beetje normaal pratend kan brengen!
vind ik een beetje kort door de bocht. Net alsof iedeeen een geromantiseerd beeld heeft bij KDV's. Ikzelf heb die "illusie" nooit gehad, niet bij KDV maar ook niet bij GO. Op het moment dat je je kind 'uit handen' geeft, wordt er gewoon niet hetzelfde voor gezorgd als door jezelf.quote:Maar iedereen denkt idd zoals juud zegt dat de leidster de hele dag met de kinderen op de grond zit en aandacht besteed. Maar dat is totaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |