abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90248754
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 720

2010

December:
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongentje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: rotsje
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
08 augustus 2011: PurpleDaisy
19 augustus 2011: Hilliebillie
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: showkloon

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 21-12-2010 20:36:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90248775
De laatste postings waren vooral van mij:

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij had je handen vol met Niels, joh. :*

Ik vond het wel heftig om te horen dat de baby zich rustiger kan houden doordat ik uitgedroogd ben. Ik dacht altijd dat een baby niet zo gauw eronder te lijden heeft als de moeder niet veel eet of drinkt omdat er genoeg reserves zijn. Maar ik was héél gauw uitgedroogd en voelde haar ook ineens niet meer. Ze is normaliter zo druk en op een bepaald moment had ik al 6 uur helemaal niks meer gevoeld. Nu ik hersteld ben zijn de bewegingen meteen als vanouds.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:30 schreef miss_sly het volgende:
Tjonge, Claudia, dat is echt wel erg heftig. Fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat.
En mijn aanbod geldt ook in de toekomst hoor. Ik woon vlakbij, dus als er iets is waarbij ik kan helpen, niet aarzelen om te vragen, hoor.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
VT, wat is het geweldig om te lezen dat je je hier komt melden! Gefeliciteerd en welkom.

TM, ik ben ook geschrokken van je tromboseverhaal. Ik zou ook gewoon op de huisarts vertrouwen en het verder goed in de gaten houden. Onthoud in ieder geval dat bijvoorbeeld een longembolie ook atypische klachten op kan leveren. Je hoeft bijvoorbeeld niet per se heel benauwd te worden, maar je kunt juist ook ineens rugpijn krijgen. Ach, het is eigenlijk zoals met alle dingen: als je merkt dat iets ineens anders is dan bel je gewoon even. Dat zou je eigenlijk altijd moeten doen, maar misschien is het wat makkelijker nu je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kleine zorgt. :* (En pff, er wordt wel een beerput opengetrokken met die bloedonderzoeken van je! Heel vervelend.)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel lief van je! :* En ik houd het in mijn achterhoofd, want het blijft slecht weer en ik zou in theorie elk moment kunnen bevallen (vandaag 37 weken - meldplicht!).
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:37:32 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90248866
Fijn dat je weer thuis bent Claudia, ik hoop dat de komende weken wat prettiger verlopen voor je!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:39:28 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90248993
Claudia, zou jij of anders misschien een van de mods mijn datum willen aanpassen naar 30 juni? Bedankt! :)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90249402
Aangepast, PM-girl!

Vanyel, ik las je vraag net nog. Ik heb vannach heel goed geslapen in het ziekenhuis doordat ik geen last had van misselijkheid, maagzuur, een heel levendige baby, rugpijn, een snurkende vriend, noem maar op. :+ Vannacht zal het slapen vast wel weer moeizamer gaan. (Ivan heeft nog steeds diarree en wordt telkens wakker met pijn en komt dan bij ons op de kamer slapen.)

mrien, wat komt het voor jou nu ontzettend dichtbij, zeg! Ik vind het heel spannend voor je.

Mefke, ik las ergens dat je nu een buikje begint te krijgen. Ik ben benieuwd! Ik ga zo even het grotebuiktopic checken en je buik bewonderen.

Mijsje, ik hoop ook zo dat 2011 jullie jaar wordt. :*

Over het mededelen van de zwangerschap: ik denk dat ik het binnen een uur na de positieve test heb verteld aan mijn moeder en schoonouders. :') Hier durfde ik het pas bij een zwangerschapsduur van 12 weken te melden.
pi_90249487
Claudia, fijn dat je weer thuis bent! Wil je me ook in het lijstje zetten? 24 augustus 2011

[ Bericht 42% gewijzigd door Linda2205 op 21-12-2010 19:55:39 ]
Lotte!
Noah!
pi_90249528
Claudia wat fijn dat je weer lekker thuis bent!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90249606
Fijn dat je weer thuis bent Claudia, en dat je je weer beter voelt en dat je de baby weer beter voelt!
En *O* 37 weken *O*

Heeft iemand nog iets over DoctorB gelezen? Volgens mij hebben we daar al heel lang niets meer van gehoord
pi_90249780
Fijn dat je weer thuis bent! :* :*
pi_90251001
Claudia wat fijn dat je weer thuis bent en fijn ook dat je even goed bij hebt kunnen slapen!
Ik ben nu bezig in t laatste tijdschrift, morgen laat ik me heen en weer karren naar t postkantoor en dan komt er een zwik jouw kant uit! :Y)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90251045
@ Linda en vrouwtje theelepel, Gefeliciteerd!

@ Ego, ik heb sinds 3 uurtjes verlof!!! *O*
En ik moet het rustiger aan gaan doen van de vk en de slapeloze nachten zijn weer ingegaan -O-
Maar verder gaat het goed en zal het met de feestdagen e.d. vast heel snel gaan en voor we het weten is het begin febr.
pi_90251264
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, ik las je vraag net nog. Ik heb vannach heel goed geslapen in het ziekenhuis doordat ik geen last had van misselijkheid, maagzuur, een heel levendige baby, rugpijn, een snurkende vriend, noem maar op. :+ Vannacht zal het slapen vast wel weer moeizamer gaan. (Ivan heeft nog steeds diarree en wordt telkens wakker met pijn en komt dan bij ons op de kamer slapen.)
Dan maar vast weer veel succes voor vannacht!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90251559
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:13 schreef huuphuup het volgende:
Claudia wat fijn dat je weer thuis bent en fijn ook dat je even goed bij hebt kunnen slapen!
Ik ben nu bezig in t laatste tijdschrift, morgen laat ik me heen en weer karren naar t postkantoor en dan komt er een zwik jouw kant uit! :Y)
Pm me je rekeningnummer even nog een keer zodat ik de verzendkosten over kan maken! :*

Linda, je staat in de lijst! :s) (Ik zet mijn geld alvast op een broertje voor Lotte.)

mrien, ik hoop dat we snel iets van DoctorB horen. Ik gun je zo die eerste plaats! Dat zal wel stom hormonaal van me zijn, maar ik hecht er bijvoorbeeld ook waarde aan dat ik de eerste van 2011 ben. :+
pi_90251798
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Pm me je rekeningnummer even nog een keer zodat ik de verzendkosten over kan maken! :*

Linda, je staat in de lijst! :s) (Ik zet mijn geld alvast op een broertje voor Lotte.)

mrien, ik hoop dat we snel iets van DoctorB horen. Ik gun je zo die eerste plaats! Dat zal wel stom hormonaal van me zijn, maar ik hecht er bijvoorbeeld ook waarde aan dat ik de eerste van 2011 ben. :+
Dank u! En broertje..we zullen zien. Mn voorkeur gaat uit naar een meisje, maar dat mag je eigenlijk niet zeggen he :@

Hormonaal of niet, ik vond het toen ook best belangrijk om bovenaan te staan. Was ook een beetje sip dat Stiemies datum werd aangepast en we toen opeens een datum deelde en ik niet boven aan zou staan. Uiteindelijk heb ik er toch nog 3 dagen van kunnen genieten :D
Lotte!
Noah!
pi_90252071
Linda, wat ik me afvraag als mede klein huis bewoonster. Gaan jullie de baby bij Lotte op de kamer leggen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_90252160
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Linda, wat ik me afvraag als mede klein huis bewoonster. Gaan jullie de baby bij Lotte op de kamer leggen?
Lotte heeft 4 maanden bij ons geslapen, dat zullen we met deze baby ook doen. Eigenlijk willen we richting 2012 kijken voor een koophuisje, dus dan zal baby iets langer bij ons op de kamer blijven. Is kopen geen optie dan wordt ofwel onze kamer kinderkamer en gaan wij in Lottes kamer of we gaan op zoek naar een 4 kamer woning
Lotte!
Noah!
pi_90252297
@ claudia: als je dit nog leest, zou je mij op 7 Augustus willen zetten? Alvast bedankt!
pi_90252572
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Linda en vrouwtje theelepel, Gefeliciteerd!

@ Ego, ik heb sinds 3 uurtjes verlof!!! *O*
En ik moet het rustiger aan gaan doen van de vk en de slapeloze nachten zijn weer ingegaan -O-
Maar verder gaat het goed en zal het met de feestdagen e.d. vast heel snel gaan en voor we het weten is het begin febr.
Verlof! Wat lekker!
Geniet ervan *O*
pi_90252618
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is het bij mij ook geloof ik, voor m'n gevoel sta ik eerste maar toch niet
Stom eigenlijk
pi_90252683
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ claudia: als je dit nog leest, zou je mij op 7 Augustus willen zetten? Alvast bedankt!
Het is een eer! *O*

mrien, ik heb hem even een pm gestuurd!
pi_90252881
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een eer! *O*

mrien, ik heb hem even een pm gestuurd!
Lol, had ik ook zelf kunnen bedenken |:(
pi_90253101
Laatste bezoek van DocterB op fok was 5 dagen geleden.
The way you rock'n'roll
pi_90253613
*O* Claudia wat fijn dat je weer heerlijk thuis bij je mannen bent! En wat heerlijk dat je als prettige bijkomstigeheid dat zo fijn even bij hebt kunnen tanken!

Vrouwtje_Theelepel, wat ontzettend fijn dat jij je weer meldt hier!! *O*

Ik heb me vandaag weer helemaal gerust laten stellen, Nu liep t buikje juist wat voor :') maar dat klinkt weer meer zoals ik t ook verwachtte nav Lena. De omtrek van t hoofdje lag nu nog maar 2 dagen achter op schema, de doorsnede wel nog een ruime week, maar dat is heel verklaarbaar gezien de tot nu toe continue stuitligging. Het werd nu wel duidelijk dat e.e.a aan metingen beperkt werd door de ligging van het kindje en de beeldkwaliteit afgelopen weekendWorries weg in ieder geval :)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_90253716
Fijn dat je gerustgesteld bent Poppedein :*
pi_90253928
Heerlijk nieuws, Poppedein!

En ik zie je buikje net in het buikentopic. Wauw! O+
pi_90254163
Hè wat een fijn nieuws poppedein! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90255037
Oh, gelukkig Poppedein! Wat fijn dat het er nu dan toch een stuk beter uitzag...! ^O^ *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90255389
Poppedein, fijn dat het er weer beter uitziet nu!

Ik ben net voor de tweede keer naar zwangerschapszwemmen geweest, was de begeleidster ziek.. Dus nu maar gewoon even een half uurtje baantjes wezen trekken.. Wel lekker, kom ik iig nog een beetje in beweging.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:26:20 #29
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90255475
Super nieuws Poppedein O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90258156
Claudia, fijn dat je weer thuis bent!

Poppedein wat een fijn nieuws! *O*
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:12:55 #31
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90258495
Wat zul jij je opgelucht voelen Poppedein! *O* voor Leenderts bolle buikkie!

Claudia, ik lees nu pas over je opname. Wat goed van je dat je aan de bel hebt getrokken. Ik hoop dat je je vanaf nu weer een stuk beter zult voelen. (En Ivan en je lief ook!)
*O* voor je 37-wekenmijlpaal!

het-is-mij met verlof! Lekker hoor! *O*

Linda en vrouwtje theelepel, Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. O+
A grand adventure has begun.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:31:59 #32
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90259799
Poppedein! Wat fijn dat ze nu betere metingen hebben en dat je gerustgesteld hebt kunnen worden!
Claudia, weer lekker thuis en MELDPLICHT!!!!!

H-i-m, lekker verlof!!!

En verder hier niets te melden...

Maar waar is basboussa eigenlijk? Niemand meer iets vernomen? Vind ik niets voor haar eigenlijk.....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90259811
Ik zie zojuist dat er 20 mensen voor mij in de lijst staan en 23 eronder!! Hoe kan dat nou?? Gisteren stond ik nog onderaan :P

Ik heb ook ff gesnuffeld in het grote buikentopic en wil graag meeposten, maar ik is blond geloof ik en wil er niet 101 pogingen aan wagen. Heb in het verleden al eens een foto van mezelf met 16 weken laten zien, maar dat lukte alleen via een link.
Mocht iemand zin hebben om me te PM-en met uitleg (graag duidelijk en uitgebreid dan komt et aan haha) dan ga ik me er nog eens in verdiepen. Deze week ook maar weer eens een nieuwe maken, alweer 21 weken, dus 5 weken geleden sinds de laatste.

Poppedein, wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad en gerustgesteld bent! En wat een mooie buik zeg! Al best een knoeperd hè!
pi_90262109
Poppedein wat fijn dat de nieuwe echo beter nieuws had!!
En Claudia erg fijn dat je weer naar huis mag nu alles weer beter gaat en ook nog eens een nacht extra lekker geslapen hebt :D

Over het wanneer vertellen zit ik ook een beetje in twijfels. Hier op fok heb ik het meteen verteld nadat ik de positieve test in handen had (nou ja na een uurtje ofzo). Het liefst zou ik het ook meteen aan iedereen vertellen maja vriend wil wachten wat ik ook wel snap.

Alleen op het werk is iedereen al echt aan het polsen (weten dat ik gestopt ben met de pil en dan ben ik ook nog eens sinds vorige week gestopt met roken nadat ik een positieve test had). Probeer nog bij man en macht vol te houden dat het nog niet zo ver is en dat ik met roken gestopt ben zodat als ik zwanger ben me zelf daar niet ook nog eens mee bezig moet houden..
Ze geloven me nog maar zeggen er wel bij dat het ze niets zal verbazen als ik over een tijdje meld dat ik inderdaad al zwanger was (of te wel ze geloven me eigenlijk niet..)

Ook zit ik met het punt dat we half januari op het werk door moeten geven wanneer we vakantie willen in de zomer en dat vind ik een vervelend ding aangezien ik dus hoog zomer ben uitgeteld. Ik kan nu wel vakantie aanvragen en dat mijn collega gaat puzzelen en voor iedereen bepaalde vakanties worden toegezegd en ik uiteindelijk meld dat ik zwanger ben en we dan een probleem hebben met de bezetting en anderen z'n vakantie moeten worden teruggetrokken dat zou ik erg lullig vinden (we zijn met 5 waarvan er 2 tegelijk vakantie kunnen hebben)

Wat zouden jullie in deze situatie doen (ik zou dan 8 à 9 weken zwanger zijn als ik het vertel).

Natuurlijk wil ik het eerst m'n familie e.d. vertellen voor ik het op het werk vertel. En ik heb ook wel in de 8e week m'n eerste afspraak bij de verloskundige en ben wel geneigd die eerst af te wachten.

Tis ook vooral even van me afschrijven hoor moet er zelf nog even goed over na denken enzo maar is voor mij momenteel wel een beetje een hersenkraker. Maar goed alles komt goed.. w/
pi_90275072
Hilliebillie, ik zou het anders op het werk alleen vertellen tegen degene waaraan je vrij moet vragen. Met het verzoek haar mond te houden omdat je het de rest van je collega's later zelf wil vertellen, maar dat je het nu nog te vroeg vindt. En dat je het haar alleen verteld zodat ze met de vakantie rekening kan houden.

Aan de andere kant ben je nergens toe verplicht, je mag het zelfs tot 3 weken voor je verlof voor je houden (als je dat kan met een dikke buik haha), maar dat lijkt mij niet zo netjes. Toch, het is iets waar nooit helemaal rekening mee gehouden kan worden. Voor mijn rust en omdat ik het wel zo netjes vond heb ik de bovenste optie gekozen.
Succes!
pi_90275829
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:56 schreef Poppedein het volgende:
Worries weg in ieder geval :)
^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_90275924
Lastig Hilliebillie, kwestie van geweten, verstand en gevoel

Hier niets bijzonders, baby rustig in de buik. Lotte vandaag op de creche dus ik ga nog mooi even weer naar bed, even bijtanken.
Vrijdag hebben we weer een afspraak bij de verloskundige :)
pi_90275930
Hilliebillie, ik zou hetzelfde doen als danic zegt. Alleen tegen je leidinggevende zeggen dat je zwanger bent maar verder nog niet tegen je collega's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90276267
Hier zijn jullie :) .

Poppedein wat een super nieuws, ik ben onwijs blij voor je! *O*

Clau nog een :* voor je lieve post! Hoe voel je je nu je weer lekker in je eigen nestje bent teruggekeerd?

Danic dat gevoel bekruipt mij ook, er staan nu veel meer mensen achter me in het rijtje dan er boven. Het gaat sne-helllllll (and I'm loving it :D )!
pi_90277331
:W Goedemorgen iedereen!

Een heerlijke lange nacht gehad.. Om 21:00 al in slaap gevallen en 1 keer wakker geworden in de nacht. :z

Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen, als cadeau voor mijn moeder heb ik een pandora bedel gekocht van een kinderwagen. Ook heb ik een voorleesboek van Nijntje gekocht.. Zien of ze het snappen ;)
pi_90277835
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:50 schreef Cyntiaa het volgende:

Een heerlijke lange nacht gehad.. Om 21:00 al in slaap gevallen en 1 keer wakker geworden in de nacht. :z

Vanavond gaan we het mijn ouders vertellen, als cadeau voor mijn moeder heb ik een pandora bedel gekocht van een kinderwagen. Ook heb ik een voorleesboek van Nijntje gekocht.. Zien of ze het snappen ;)
Jaloers! Ik heb ontzettend slecht geslapen -O-.
Die kado'tjes snappen ze vast wel :Y. Ik had voor m'n ouders een kleine pyjama en een fopspeen gekocht. En voor m'n schoonouders (die voor het eerst opa en oma worden) een cadeauboekje met "De beste tips voor Opa en Oma". :D.
  woensdag 22 december 2010 @ 10:17:00 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90278006
Nog 3 nachtjes slapen, dan gaan ook wij het de ouders vertellen. Ik zie ze niet zo vaak. In dec 2 keer, sint en kerst. Met sint hadden we nog geen echo, vandaar kerst. Ik wil het per se irl vertellen. De overgrootouders en tantes en omes-in-spe zijn er ook dan O+
Ik ben zo benieuwd hoe ze reageren!!!Ik ben de eerste aan die kant van de familie.
  woensdag 22 december 2010 @ 10:20:13 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90278112
Wel slecht geslapen, wakker van 2 tot 4. Teveel indrukken opgedaan denk ik, ik was een middag naar mn werk gegaan, daarna met collega's uit eten. Heftig als zwangere revaliderende.
pi_90283884
hoihoi

Poppedein; wat lees ik een ontzettend fijn bericht van jou! ben heel erg blij voor je dat deze meting er beter uitzag en je zorgen weer een beetje weggenomen zijn. :*

Aventura en Purple Daisy :* , balen dat jullie zo slecht hebt geslapen.

Hillibillie; lastig die situaties. Ik kan me voorstellen dat je het wel aan de roosteraar/ cq leidinggevende meldt, en de rest nog even achterwege laat. Ik zou het sowieso eerst aan mijn familie willen vertellen.

Ik heb het net als jullie; hier dus al wel verteld; maar IRL nog niemand. Denk dat we daar nog een poosje mee wachten. Alhoewel het wel weer lastig wordt om mijn mond te houden, kerst zien we ouders en schoonouders, de week erna ga ik een hele dag met zus en moeder shoppen, 2 weken later verjaardag etc etc. Maar eens over nadenken wanneer we het het beste kunnen vertellen...
(de vorige keer hebben we het met 10 weken verteld).
pi_90285081
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 09:50 schreef Cyntiaa het volgende:

Ik had ook het boekje van Oma en Opa Pluis gekocht. Mijn moeder, eerste kleinkind, snapte het meteen. Mijn schoonouders hebben al kleinkinderen en begrepen het dus niet :+

Ik slaap al weken overdag heel veel en voel me eigenlijk continue moe en geradbraakt ondanks dat.
Nu heb ik vandaag geen pil genomen tegen de misselijkheid en ik voel me een stuk frisser, maar dus wel misselijk -O-
Het lijkt kiezen tussen twee kwaden. Ik baal er een beetje van ;(
The way you rock'n'roll
  woensdag 22 december 2010 @ 13:28:06 #46
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90285685
Ik ben weer goedgekeurd bij de vk. We mochten vandaag nog ff gluren naar ons kindje, voor de liggingsecho. Die was helemaal goed, kindje ligt met zijn/haar hoofdje naar beneden. We hebben een heel mooi plaatje gezien van het gezichtje met een handje en een voetje erbij. 't Was lekker op zijn teentjes aan het sabbelen O+
pi_90289124
Fijn, Sugarsnap! Ligt hij/zij ook ingedaald? Ik had vorige week woensdag een reguliere controle en toen lag de kleine wel diep maar niet ingedaald. Zondag was ze dat ineens wel! Dat vind ik toch wel weer een opluchting, dat de kans op een gewone bevalling groter wordt op deze manier. Waarom krijg jij eigenlijk een echo om de ligging te bepalen? Hier bepalen ze dat op de tast.

hilliebillie, ik zou het ook aan de collega/leidinggegevende vertellen die het aangaat. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het mijn leidinggevenden en directe collega's eerder verteld dan ik aanvankelijk in gedachten had omdat ik erg misselijk was en een assistent als back-up nodig had. Ook ging ik met een collega veel op pad en vond ik het een fijn idee dat ze wist wat er aan de hand was als ik weer eens naar het toilet snelde. Bij de tweede zwangerschap was hier allemaal geen sprake van, maar kwam er een voorstel om in maart 2011 gezamenlijk naar een congres in de VS te gaan. Toen heb ik de direct betrokkenen geïnformeerd om duidelijk te maken waarom ik niet mee zou kunnen.
pi_90291183
Ik kreeg de vorige keer ook een liggingsecho en straks weer, rond de 34 weken. Mijn vkpraktijk heeft zelf een echo apparaat en daar is dat dus standaard. Ik hoor haar de vorige keer nog zeggen:" Het kindje heeft het handje bij zijn mond, maar als het indaalt dan gaat dat vanzelf omhoog want dat past niet." Drie maal raden wat de vk in het ziekenhuis voelde toen ze de vliezen braken....
Dus deze keer ga ik maar even overleggen over hoe en wat als kindje twee datzelfde kunstje uithaalt.

VT, hoe gaat ie?
Claudia, welkom terug!
Linda, in het lijstje! Wauw!
En vertellen: ik was enorm conservatief en heb het dus pas met ruim 12 weken verteld. Ik zou in het geval van vakanties etc. gewoon het tegen die ene die de vakanties plant het zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 december 2010 @ 15:38:44 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90292232
Zijn jullie ook zo vergeetachtig met eten? Gisteren een etentje met allemaal kleine amuses. Pak ik gewoon een stuk gerookte zalm en daarna lepel ik lekker wat rauwe blokjes gemarineerde tonijn weg. Echt zo raar van mezelf. En pas uren later realiseer ik het me. Ik snap mezelf echt niet.
Gelukkig laat ik de drank wel staan :')
pi_90292570
Aventura, maak je er niet te druk om, zo erg is dat nou ook weer niet.
Het lukt redelijk tot nu toe hier...maar ik vergis me ook wel eens hoor.
Men, wat is zwanger zijn en verkouden zijn tegelijk toch enorm vermoeiend. Ik heb maar weer een flesje hoestdrank gehaald, kijken of het nu wel helpt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')