Zou dat werken? Ik ben daar niet haaibaaierig genoeg voor ben ik bangquote:Op donderdag 23 december 2010 18:31 schreef Keshet het volgende:
DML, zo'n brief heb ik destijds ook gehad. Daarna ben ik ze twee keer per week gaan bellen met de vraag of ze al plaats hadden. Na een tijdje hadden ze wel plaats op de door ons gewenste dagen.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 23 december 2010 21:38 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar ik ben dan ook een ontaarde moeder wat dat betreft...
Ja, bij de niet barende moeder of vader is ook goed.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Fijn dat je de andere ouder ook een rol toebedeelt
De vraag was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:47 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Vanyel,
dan knip ik de rest ook wel uit de quote, hoewel ik dat persoonlijk dan ook wel weer jammer vind..
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige! Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar ik vind ook dat de keuze voor het kinderdagverblijf tegenwoordig wat al te vanzelfsprekend is geworden. Al merk ik ook dat meer en meer ouders kiezen voor een constructie waarbij vader en/of opa's en oma's bijspringen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind een discussie over dit soort dingen niet zo gek, maar die discussie is m.i. niet echt gebaat bij de mededeling dat je 'anti' iets bent. Een wat openere houding maakt zo'n gesprek meteen een stuk aangenamer.
Maar áls je dan graag fel en rechtlijnig wil zijn, wees dat dan ook.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige!
Joh, excuses zijn toch nergens voor nodig.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:01 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar ik bied mijn excuses aan voor mijn felle reactie, het zullen de hormonen wel zijn (en mijn opvliegende karakter...)
Daarbij ga je er wel aan voorbij dat zowel bij kdv's als bij gastouders onderling natuurlijk kwaliteitsverschillen spelen. Ik ken ook mensen die na anderhalf jaar gastouder merken dat hun kind op het kdv veel vrolijker is en daar veel beter op de behoeftes wordt ingespeeld. En die behoeftes zijn inderdaad per kind anders.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat heel veel ouders kiezen voor een kdv boven een gastouders aan huis of hun kind bij een gastouder thuis.
Eens. Lotte gaat dan wel 5 dagen, maar ik heb me daar hevig tegen verzet. Hier is dat echter doodnormaal en wordt zelfs vanuit het kdv gestimuleerd (hoewel ze daar financieel geen voordeel uit halen). Het gaat hier heel erg om het feit een kindje een vast ritme te geven. Lotte ontbijt standaard iedere dag op het kdv bijvoorbeeld. Onder het mom "ritme" zou ook het wennen sneller en makkelijker gaan. Ik merk dat dat inderdaad zo is, want nu ze een maand niet geweest is, is ze best wel van de kaart. Waar dat precies aan ligt kan ik niet zeggen, maar ik merk dat ze dr energie niet zo goed kwijt kan thuis, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:13 schreef twentemeisje het volgende:
Het zou in ons geval ook maar om 1 dag in de week gaan. Ik geloof persoonlijk dat het goed is dat ze contact maakt met andere kinderen, dat is de voornaamste beweegreden. En misschien vind ik dat bij 6 maanden ook nog wel veel te vroeg. Ik heb gelukkig de 'luxe' om dat dan ook op dat moment te kunnen beslissen, ik ben er immers gewoon. Mijn lief gaat desondanks ook een dag minder werken omdat hij ook bij zijn dochter wil zijn.
Iedereen moet dat zelf invullen zoals dat voor hen goed voelt. Het enige wat ik niet begrijp is wanneer je je kindje 5 dagen in de week naar de opvang brengt, maar ook dat is een persoonlijke mening. Ik geloof zelf niet dat ons kindje een hechtingsprobleem krijgt wanneer ze 8 uur per week niet bij mij of haar vader is. Misschien vindt ze het zelfs wel een verademing.
Gewoon doen, als er plek is dan weet je het in ieder geval.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nu een gastouder op het oog die op hun website wel heel mooi zegt dat ze ingaan op de behoeftes van het kind en dergelijke, maar ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.
Maar ik moet eerst ook nog maar eens bellen of ze plek hebben, het voelt alleen zo stom, ik heb het pas over een maand of 10 een keer nodig...
Als je die redening doorvoert is het toch juist belangrijk om je kind in die periode naar het kinderdagverblijf te brengen, mocht je dat uberhaupt willen doen? Ik heb het idee dat het bij Ivan nu vele malen lastiger wordt juist doordat hij die belangrijkste hechtingsfase achter zich heeft en al zo gewend is geraakt aan bepaalde mensen (zijn ouders en zijn opa en oma) en omgevingen. Het kinderdagverblijf was vanzelfsprekender voor hem geweest als hij er al naartoe was geweest.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia. De reden dat ik me aan een jaar vasthou, is dat een kind zich in het eerste jaar het meest hecht aan de vaste verzorgers om hem/haar heen. Het is het belangrijkste hechtingsproces in je leven en het is belangrijk dat dat goed gebeurd. Dus door zoveel mogelijk bij een of twee vaste verzorgers te zijn.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoorquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat klinkt heel pijnlijk nienna. Moet je ook nog elke dag spugen? Ik merk dat mijn buikspieren en ribben daar echt pijn van gaan doen.
Ik heb net positiekleding gepast en zie dat ik met een strak hempje aan al wel een buikje heb.
Om nog heel even terug te komen op discussie kvd/gastouder/werken. Niet iedereen kan langer dan 3mnd weg blijven op het werk. Ik moet na ongeveer 3mnd ook weer gaan werken. In ieder geval hopen dat ze mij weer oproepen. Mede daarom willen wij graag een gastouder ivm flexibiliteit als ik niet hoef te werken hoeft ons kind ook niet naar de opvang.
Het gaat via een gastouderbureau. En referenties navragen. We wonen in een dorp dus ons kent ons is hier al wat meer aanwezigquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoor
Gaat het al wat beter met jou trouwens?
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randjequote:Op vrijdag 24 december 2010 20:09 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat fijn Aventura dat je het eindelijk hebt gezegd!!!! Morgen naar je ouders? Spannend!
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaasquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:08 schreef Aventura het volgende:
Zit nu alleen op de bank, vriemd brengt zijn moeder even thuis, er is kerstmuziek en ik zit gewoon te huilen van geluk![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:25 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaas. Veel plezier met het morgen aan jouw ouders vertellen!
Ik jank me de laatste tijd de ogen uit mijn kop om werkelijk alles... Vandaag nog, lag er een pakje van een hele lieve oud-collega in de bus met een superlief kaartje en een heel schattig bloemetjes-pyjamaatje! Bij het kaartje rolden de tranen al over mijn wangen.
haai.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:43 schreef mrien het volgende:
Fijn dat je het eindelijk kunt vertellen aventura! Veel plezier morgen!
Ik krijg vrijwel zeker een januarikindje. Ik zou wel héél erg opkijken van een 2010-kindje! Daar houd ik vrijwell geen rekening mee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
spannend mrien! Ik ben benieuwd of je een kerstkindje krijgtof misschien krijg je wel een 2011 kindje
dat zal wel een vreemde gewaarwording zijn dan. Althans, ik zou het zelf héél raar vinden om in januari te bevallen, omdat ik me al zo ingesteld heb op februari
Ik ben toen de volgende ochtend bevallenquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
De verloskundige heeft de vorige keer bij 40.6 weken aangeboden om me te strippen en dat heb ik toen afgeslagen. Ik had geen zin in loos gerommel en was van mening dat het vanzelf op gang moest komen. Maarja, dat is helemaal niet gebeurd en ik zou deze keer wel heel graag een spontane bevalling willen. Ik denk dat ik het risico op loos gerommel maar gewoon voor lief neem. De vorige keer had ik trouwens al weken voorweeen en nu heb ik nergens last van.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
En dan heb je gewoon een klein baby'tje. *Zucht*
Ik lag in het ziekenhuis op de afdeling met kraamvrouwen en heb menig pasgeboren baby mogen bewonderen. En ook vloekende vaders op de gang die de MaxiCosi niet in de auto geïnstalleerd konden krijgen.
Oh, ik moet er gewoon van huilen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
zo schattig, hij reed heel zacht toen en alle bochten heel voorzichtig nemendat vind ik mooie herinneringen, hoe je dan in een klap je heel verantwoordelijk voelt voor je kleine baby <3
Ja, belachelijk, hè? Het is ook voor mij bijna zover. Eerst mrien nog!quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:37 schreef Jeetjejom het volgende:
Oooh sorry, claudia al meldplicht!!!! Wat is dat snel gegaan zeg!
Ja hoor, vrij lang zelfs. En ineens was er die omslag. Gewoon, omdat ik wist dat het toch moest en het de meeste vrouwen lukt, dus waarom mij niet? Het doet pijn, ja. Maar tegen die tijd (nog eens 20 weken verder in jouw geval nu!) ben je ook wel klaar met het zwanger zijn. Tenminste, dat had ik wel. Ik wilde onderhand dat meisje dat al die maanden in mijn buik had gewoond leren kennen, ik wilde weer op mijn buik kunnen slapen, filet eten. Bovendien heb ik de bevalling ervaren als een oer-gebeuren waar ik in meegegaan ben. Je kunt ook niet veel anders. en alleen tegen het einde na een behoorlijke tijd persen begon ik weer te denken "dit kan ik niet hoor", maar toen was het bijna voorbij.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:50 schreef danic het volgende:
Die emoties, hou maar op! De afgelopen dagen lijken wel een achtbaan zeg.
En ik heb er tot nu toe niemand over gehoord hier, maar ik knijp em ineens heel erg voor de bevalling!
Stom hè, ben pas 21 weken, maar besef ineens hoe groot dat kindje wordt en hoe klein het allemaal is waardoor ze naar buiten komt. Alles in mij zegt ineens: neeeeeee dat wil ik niet, doe niet, stop!!!
Hebben jullie dat ook (gehad?)
En al kan je het niet normaal brengen. Nou en!quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randje
ik hoop dat ik het een beetje normaal pratend kan brengen!
vind ik een beetje kort door de bocht. Net alsof iedeeen een geromantiseerd beeld heeft bij KDV's. Ikzelf heb die "illusie" nooit gehad, niet bij KDV maar ook niet bij GO. Op het moment dat je je kind 'uit handen' geeft, wordt er gewoon niet hetzelfde voor gezorgd als door jezelf.quote:Maar iedereen denkt idd zoals juud zegt dat de leidster de hele dag met de kinderen op de grond zit en aandacht besteed. Maar dat is totaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |