De vraag was ook niet helemaal serieus bedoeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:47 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Vanyel,
dan knip ik de rest ook wel uit de quote, hoewel ik dat persoonlijk dan ook wel weer jammer vind..
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige! Dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar ik vind ook dat de keuze voor het kinderdagverblijf tegenwoordig wat al te vanzelfsprekend is geworden. Al merk ik ook dat meer en meer ouders kiezen voor een constructie waarbij vader en/of opa's en oma's bijspringen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind een discussie over dit soort dingen niet zo gek, maar die discussie is m.i. niet echt gebaat bij de mededeling dat je 'anti' iets bent. Een wat openere houding maakt zo'n gesprek meteen een stuk aangenamer.
Maar áls je dan graag fel en rechtlijnig wil zijn, wees dat dan ook.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd juist wel van dat felle en rechtlijnige!
Joh, excuses zijn toch nergens voor nodig.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:01 schreef Sugarsnap het volgende:
Maar ik bied mijn excuses aan voor mijn felle reactie, het zullen de hormonen wel zijn (en mijn opvliegende karakter...)
Daarbij ga je er wel aan voorbij dat zowel bij kdv's als bij gastouders onderling natuurlijk kwaliteitsverschillen spelen. Ik ken ook mensen die na anderhalf jaar gastouder merken dat hun kind op het kdv veel vrolijker is en daar veel beter op de behoeftes wordt ingespeeld. En die behoeftes zijn inderdaad per kind anders.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat heel veel ouders kiezen voor een kdv boven een gastouders aan huis of hun kind bij een gastouder thuis.
Eens. Lotte gaat dan wel 5 dagen, maar ik heb me daar hevig tegen verzet. Hier is dat echter doodnormaal en wordt zelfs vanuit het kdv gestimuleerd (hoewel ze daar financieel geen voordeel uit halen). Het gaat hier heel erg om het feit een kindje een vast ritme te geven. Lotte ontbijt standaard iedere dag op het kdv bijvoorbeeld. Onder het mom "ritme" zou ook het wennen sneller en makkelijker gaan. Ik merk dat dat inderdaad zo is, want nu ze een maand niet geweest is, is ze best wel van de kaart. Waar dat precies aan ligt kan ik niet zeggen, maar ik merk dat ze dr energie niet zo goed kwijt kan thuis, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:13 schreef twentemeisje het volgende:
Het zou in ons geval ook maar om 1 dag in de week gaan. Ik geloof persoonlijk dat het goed is dat ze contact maakt met andere kinderen, dat is de voornaamste beweegreden. En misschien vind ik dat bij 6 maanden ook nog wel veel te vroeg. Ik heb gelukkig de 'luxe' om dat dan ook op dat moment te kunnen beslissen, ik ben er immers gewoon. Mijn lief gaat desondanks ook een dag minder werken omdat hij ook bij zijn dochter wil zijn.
Iedereen moet dat zelf invullen zoals dat voor hen goed voelt. Het enige wat ik niet begrijp is wanneer je je kindje 5 dagen in de week naar de opvang brengt, maar ook dat is een persoonlijke mening. Ik geloof zelf niet dat ons kindje een hechtingsprobleem krijgt wanneer ze 8 uur per week niet bij mij of haar vader is. Misschien vindt ze het zelfs wel een verademing.
Gewoon doen, als er plek is dan weet je het in ieder geval.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nu een gastouder op het oog die op hun website wel heel mooi zegt dat ze ingaan op de behoeftes van het kind en dergelijke, maar ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.
Maar ik moet eerst ook nog maar eens bellen of ze plek hebben, het voelt alleen zo stom, ik heb het pas over een maand of 10 een keer nodig...
Als je die redening doorvoert is het toch juist belangrijk om je kind in die periode naar het kinderdagverblijf te brengen, mocht je dat uberhaupt willen doen? Ik heb het idee dat het bij Ivan nu vele malen lastiger wordt juist doordat hij die belangrijkste hechtingsfase achter zich heeft en al zo gewend is geraakt aan bepaalde mensen (zijn ouders en zijn opa en oma) en omgevingen. Het kinderdagverblijf was vanzelfsprekender voor hem geweest als hij er al naartoe was geweest.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia. De reden dat ik me aan een jaar vasthou, is dat een kind zich in het eerste jaar het meest hecht aan de vaste verzorgers om hem/haar heen. Het is het belangrijkste hechtingsproces in je leven en het is belangrijk dat dat goed gebeurd. Dus door zoveel mogelijk bij een of twee vaste verzorgers te zijn.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |