Als je die redening doorvoert is het toch juist belangrijk om je kind in die periode naar het kinderdagverblijf te brengen, mocht je dat uberhaupt willen doen? Ik heb het idee dat het bij Ivan nu vele malen lastiger wordt juist doordat hij die belangrijkste hechtingsfase achter zich heeft en al zo gewend is geraakt aan bepaalde mensen (zijn ouders en zijn opa en oma) en omgevingen. Het kinderdagverblijf was vanzelfsprekender voor hem geweest als hij er al naartoe was geweest.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia. De reden dat ik me aan een jaar vasthou, is dat een kind zich in het eerste jaar het meest hecht aan de vaste verzorgers om hem/haar heen. Het is het belangrijkste hechtingsproces in je leven en het is belangrijk dat dat goed gebeurd. Dus door zoveel mogelijk bij een of twee vaste verzorgers te zijn.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoorquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat klinkt heel pijnlijk nienna. Moet je ook nog elke dag spugen? Ik merk dat mijn buikspieren en ribben daar echt pijn van gaan doen.
Ik heb net positiekleding gepast en zie dat ik met een strak hempje aan al wel een buikje heb.
Om nog heel even terug te komen op discussie kvd/gastouder/werken. Niet iedereen kan langer dan 3mnd weg blijven op het werk. Ik moet na ongeveer 3mnd ook weer gaan werken. In ieder geval hopen dat ze mij weer oproepen. Mede daarom willen wij graag een gastouder ivm flexibiliteit als ik niet hoef te werken hoeft ons kind ook niet naar de opvang.
Het gaat via een gastouderbureau. En referenties navragen. We wonen in een dorp dus ons kent ons is hier al wat meer aanwezigquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoor
Gaat het al wat beter met jou trouwens?
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randjequote:Op vrijdag 24 december 2010 20:09 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat fijn Aventura dat je het eindelijk hebt gezegd!!!! Morgen naar je ouders? Spannend!
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaasquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:08 schreef Aventura het volgende:
Zit nu alleen op de bank, vriemd brengt zijn moeder even thuis, er is kerstmuziek en ik zit gewoon te huilen van geluk![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:25 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaas. Veel plezier met het morgen aan jouw ouders vertellen!
Ik jank me de laatste tijd de ogen uit mijn kop om werkelijk alles... Vandaag nog, lag er een pakje van een hele lieve oud-collega in de bus met een superlief kaartje en een heel schattig bloemetjes-pyjamaatje! Bij het kaartje rolden de tranen al over mijn wangen.
haai.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:43 schreef mrien het volgende:
Fijn dat je het eindelijk kunt vertellen aventura! Veel plezier morgen!
Ik krijg vrijwel zeker een januarikindje. Ik zou wel héél erg opkijken van een 2010-kindje! Daar houd ik vrijwell geen rekening mee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
spannend mrien! Ik ben benieuwd of je een kerstkindje krijgtof misschien krijg je wel een 2011 kindje
dat zal wel een vreemde gewaarwording zijn dan. Althans, ik zou het zelf héél raar vinden om in januari te bevallen, omdat ik me al zo ingesteld heb op februari
Ik ben toen de volgende ochtend bevallenquote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
De verloskundige heeft de vorige keer bij 40.6 weken aangeboden om me te strippen en dat heb ik toen afgeslagen. Ik had geen zin in loos gerommel en was van mening dat het vanzelf op gang moest komen. Maarja, dat is helemaal niet gebeurd en ik zou deze keer wel heel graag een spontane bevalling willen. Ik denk dat ik het risico op loos gerommel maar gewoon voor lief neem. De vorige keer had ik trouwens al weken voorweeen en nu heb ik nergens last van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |