abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2010 @ 23:20:47 #241
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90368516
Danic de meeste kinderen die 1 dag komen van klein word dat gewoon hoor. Kijk vanaf 1 jaar 1 dag in de week is het een ander verhaal maar vanaf een half jaar zal het wel los lopen. Eigen ervaring op het kdv.

Ook ik heb op het kdv's/bso/psz-en stage gelopen en heel veel gezien de 5 jaar van mijn opleiding.
Maar iedereen denkt idd zoals juud zegt dat de leidster de hele dag met de kinderen op de grond zit en aandacht besteed. Maar dat is totaal niet. Wij hadden soms 12 kinderen op de groep met 2 leidsters. Nou echt die waren alleen maar papierwerk aan het doen. Ik deed alle activiteiten en de klusjes zoals bedjes verschonen enz..
Ik heb genoeg gezien en zou persoonlijk voor gastouder gaan. Een vriendin van mij heeft het ook gedaan. Ik ben fulltime thuis ivm handicap. Dus de kinderen hoeven ook niet naar een go of kdv.
maar zijn wel met 3 jaar naar de psz gegaan 3 ochtenden in de week.
3 januari is de eerste ochtend na 4 jaar weer voor mezelf. Ik kijk er naar uit. :)
Oudste naar school en jongste psz.
  vrijdag 24 december 2010 @ 08:10:21 #242
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90381014
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
pi_90381149
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:08 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia. De reden dat ik me aan een jaar vasthou, is dat een kind zich in het eerste jaar het meest hecht aan de vaste verzorgers om hem/haar heen. Het is het belangrijkste hechtingsproces in je leven en het is belangrijk dat dat goed gebeurd. Dus door zoveel mogelijk bij een of twee vaste verzorgers te zijn.
Als je die redening doorvoert is het toch juist belangrijk om je kind in die periode naar het kinderdagverblijf te brengen, mocht je dat uberhaupt willen doen? Ik heb het idee dat het bij Ivan nu vele malen lastiger wordt juist doordat hij die belangrijkste hechtingsfase achter zich heeft en al zo gewend is geraakt aan bepaalde mensen (zijn ouders en zijn opa en oma) en omgevingen. Het kinderdagverblijf was vanzelfsprekender voor hem geweest als hij er al naartoe was geweest.

Ik zou trouwens niet eens willen dat mijn kind op het kinderdagverblijf de hele dag vermaakt wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_90381164
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*Meld* Precies 37 weken vandaag. Straks de sneeuw in om de boodschappen binnen te krijgen.
*O*
pi_90381196
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 08:10 schreef Sugarsnap het volgende:
*O*
Sterkte met de boodschappen en de sneeuw!
pi_90381252
De baby gaat straks, net als Lotte nu, naar het kinderdagverblijf toe. Lotte heeft het daar vreselijk naar haar zin en ik ga er van uit dat de baby dat straks ook zal hebben. Het heeft even geduurd voor ze gewend was, maar dat was ook bij een ander soort van opvang zo geweest omdat ze toen vrij eenkennig was. Nu regelt ze daar wel de hele boel hoor ;)
De baby zal met ongeveer 4 maanden daar heen gaan doordat ik een maand langer ouderschapsverlof opneem na het zwangerschapsverlof.

Hier nog steeds alles rustig, gisteravond (laat) onverwacht bezoek van schoonouders, waarvan ik dacht dat alleen schoonvader even langs zou komen over het werk van manlief en schoonvader. Eigenlijk had ik helemaal niet zo'n zin in sociaal doen..mja..kom je dan niet echt onderuit
Uiteindelijk te laat naar bed dus (kwam ook door de secret santa lijstjes ;)) en vanmorgen om 6 uur was Lotte alweer wakker. Tja..dat is dan jammer, vanmiddag als ze gaat slapen halen we dat wel weer in.

Om 16:00 hebben we nog een afspraak bij de verloskundige :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 08:41:36 #247
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_90381291
Wij willen de baby straks één dag in de week naar het kdv doen. Ik ben, als alles volgens de planning verloopt, 2 dagen thuis, 1 dag opa, 1 dag papadag. Dus houden we er 1 over.
We vinden het wel belangrijk dat hij/zij straks meer ziet dan alleen ons huis.

Maar goed, ik ben er nog niet zo in thuis. Vanaf 4 maanden naar het kdv, zoals mrien hierboven schrijft, klinkt voor mij ook wel logisch. Ik neem na het bevallingsverlof ook ouderschapsverlof op, en dan zal ik naar m'n uren moeten gaan kijken op m'n werk.
pi_90381742
Ik denk dat het moeilijk is om vast te stellen wat 'het beste' is voor je kind. Hoe definieer je dat? En moeilijker nog, hoe meet je het? Hebben kinderen die al vroeg naar een kinderdagverblijf gaan later bijvoorbeeld meer sociaal-emotionele stoornissen, en hoe weet je dan zeker dat andere factoren daar niet ook op van invloed zijn geweest? Of kijk je meer naar kortetermijneffecten, en hoeveel gewicht moet je daaraan geven?

Kortom, erg lastig. Ik denk dat je die keuze toch op je eigen gevoel en naar eigen inzicht moet maken. Ivan ging toen hij 3 maanden oud was 2 dagen per week naar zijn opa en oma, heeft het daar niet moeilijk mee gehad en is nu erg aan hen gehecht. Ik vind dat heel waardevol. Het is bovendien ook praktisch, want als er eens iets is dan heeft hij een tweede plek waar hij zich geborgen voelt.

Je moet dit soort keuzes wel maken voor je kind er is, terwijl ik heb gemerkt dat juist de geboorte voor mij nog zoveel veranderde. Het is denk ik dus zinvol om je er vantevoren op voor te bereiden dat je misschien behoefte hebt aan andere zaken dan je tevoren dacht. De een zal meer thuis willen blijven, de ander voelt juist een grote behoefte om vaker van huis te zijn en iets voor zichzelf te hebben.
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:39:43 #249
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90382125
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, hoe weet je nou of je een goede gastouder hebt gevonden? Ik vond het beslissen van een kdv op zich al moeilijk!
Het probleem bij mij/ons is dat ik de eerste van mijn vriendinnen ben die zwanger is, ik heb ook al bij familie rond gevraagd maar niemand heeft ervaring met een kdv.

We hebben gelukkig een vrij klein kinderdagverblijf gevonden, hopelijk hebben ze daar plek. Wel heb ik ons gisteren ingeschreven bij een andere kdv-organisatie. Daarvan zitten 3 kdv's bij ons in de buurt.

Gastouderschap-optie houd ik ook nog steeds open, maar daar moet ik me dan toch nog wat meer in verdiepen; net zoals kdv is het belangrijk voor mij om te weten wat ik precies moet weten om een beslissing daarover te maken..
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90382505
Kleinschaligheid van een kinderdagverblijf hoeft ook niet iets positiefs te zijn. Wij hadden een klein kinderdagverblijf op het oog waar de boel niet echt goed geregeld was. Het grotere kinderdagverblijf lijkt de zaken meer op orde te hebben. En een voordeel is bijvoorbeeld dat zij vaste flexkrachten hebben. Dat kunnen ze zich veroorloven doordat ze meerdere vestigingen hebben door de stad heen.

Van gastouderschap weet ik helaas niets. Het lijkt me ook echt heel moeilijk om daar een goede keuze in te maken. Er is minder externe toezicht, dus je moet iemand wel écht vertrouwen.
pi_90382587
vraagje, ik heb nu telkens last van mijn oorbellen, dik rood etc. Had ik de vorige keer ook al. Komt het iemand bekend voor? Een dag of twee uit doen helpt wel, maar ja, dat is niet echt een oplossing.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_90382803
Volgens mij zei Pinq ooit zoiets dat ze last had van ontstoken oorgaatjes als ze ongesteld moest worden, en toen vertelde iemand anders dat het vaker voorkomt met allerhande pierce-gaten dat je er last van kunt krijgen qua ontstekingen en dergelijke onder invloed van hormonen.

ik heb er zelf geen last van maar ik heb de laatste tijd eigenlijk heel weinig oorstekers in. Toch zonde van die 8 gaten die er wel zitten :') maar soit.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 24 december 2010 @ 10:09:15 #253
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_90382857
Ik had dat ook, niet met m'n oorbellen maar wel met piercings die ik wat minder lang had. Steeds als ik ongesteld moest worden gingen ze ontsteken en ook de eerste maanden van m'n zwangerschap waren ze steeds ontstoken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_90385876
Ik heb nog even niet bijgelezen, vandaag voor het eerst sinds dinsdag weer een beetje in staat rechtop te zitten.

Dinsdagmiddag begon mijn buik ontzettend pijn te doen, stekend en zeurend linksonderin en het straalde door naar mijn rug. Die nacht geen oog dichtgedaan van de pijn, ik wist niet hoe ik moest liggen, alle houdingen deden pijn. Volgende ochtend direct huisarts gebeld, urine gebracht...dat was schoon. Maar ter plekke werd ik duizelig en moest overgeven. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en de diagnose was: Bandenpijn! Ik wist niet dat dat zo zeer kon doen zeg...sinds dinsdag kan ik gewoon niks meer...het wordt nu wel langzamerhand ietsje beter, maar helemaal weg is het nog lang niet.
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:01:35 #255
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90388576
brr Nienna, hoop dat het snel weer over gaat!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_90389191
-Nienna- dat klinkt best eng zeg! Hopen dat het snel weer over is. Misschien dat je ook een groeispurtje hebt?

Ik heb nu ik vakantie heb gelukkig bijna geen bandenpijn meer, maar ik hou mijn hart vast hoe het over 1,5 week zal gaan als ik weer aan de slag moet..
pi_90389655
Dat klinkt heel pijnlijk nienna. Moet je ook nog elke dag spugen? Ik merk dat mijn buikspieren en ribben daar echt pijn van gaan doen.

Ik heb net positiekleding gepast en zie dat ik met een strak hempje aan al wel een buikje heb.

Om nog heel even terug te komen op discussie kvd/gastouder/werken. Niet iedereen kan langer dan 3mnd weg blijven op het werk. Ik moet na ongeveer 3mnd ook weer gaan werken. In ieder geval hopen dat ze mij weer oproepen. Mede daarom willen wij graag een gastouder ivm flexibiliteit als ik niet hoef te werken hoeft ons kind ook niet naar de opvang.
  vrijdag 24 december 2010 @ 15:08:46 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90394107
Jee Nienna, sterkte!

Over opvang: ik ga na mijn verlof, na 10 weken dus, gewoon weer fulltime werken. Fulltime is bij mij 36 uur verdeeld over 4 dagen. We doen aan het nieuwe werken, dat betekent verplicht 2 dagen van huis uit. Partner werkt ook fulltime vanuit huis. In het begin kunnen we hoop ik zorg en werk combineren. Zeker op dagen dat we beiden thuis zijn.
Als we toch opvang nodig hebben dan hebben we beide ruim te tijd voor halen en brengen, iets wat me vooral lastig lijkt als je allebei buitenhuis werkt. Altijd gehaast en gevlieg.
Wachttijden heb ik me niet in verdiept, dat ga ik toch eens doen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 16:18:40 #259
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_90396697
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat klinkt heel pijnlijk nienna. Moet je ook nog elke dag spugen? Ik merk dat mijn buikspieren en ribben daar echt pijn van gaan doen.

Ik heb net positiekleding gepast en zie dat ik met een strak hempje aan al wel een buikje heb.

Om nog heel even terug te komen op discussie kvd/gastouder/werken. Niet iedereen kan langer dan 3mnd weg blijven op het werk. Ik moet na ongeveer 3mnd ook weer gaan werken. In ieder geval hopen dat ze mij weer oproepen. Mede daarom willen wij graag een gastouder ivm flexibiliteit als ik niet hoef te werken hoeft ons kind ook niet naar de opvang.
Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoor ;)
Gaat het al wat beter met jou trouwens? :*
pi_90399350
En weer terug van vk :) alles goed en een afspraak voor woensdag om te strippen indien mogelijk en nog nodig. Baby is nu helemaal ingedaald :)
  vrijdag 24 december 2010 @ 17:27:51 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_90399943
Fijn dat je weer een stickertje binnenhebt mrien!

ik ga ook niet meediscussieren over kinderopvang cq gastouders. Evie gaat naar flexibele kinderopvang, en dat bevalt prima. De 2e zullen we na een echo ook aanmelden daar.
Ik vind mijn werk erg leuk, haal er erg veel voldoening uit, en heb het gevoel dat ik iets toevoeg aan de maatschappij door het werk dat ik doe. (ik ben intensive care verpleegkundige). Ik zou ook niet fulltime thuis kunnen zitten, daar heb ik het karakter niet voor...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_90401539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Enig idee hoe je gaat uitzoeken of een gastouder betrouwbaar is? Gewoon uit interesse hoor ;)
Gaat het al wat beter met jou trouwens? :*
Het gaat via een gastouderbureau. En referenties navragen. We wonen in een dorp dus ons kent ons is hier al wat meer aanwezig

Het gaat met vlagen beter. Ik blijf wel heel erg misselijk en moet helaas nog regelmatig overgeven. Lief dat je het vraagt. Ik zou nu ook eigenlijk naar de kerstdienst gaan het is nl mijn oma haar sterfdag maar ik zie het niet zo zitten om kotsmisselijk in de kerk te zitten.
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:09:40 #263
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90401837
Ik vind het zo naar dat jij je nog steeds zo beroerd voelt ferrari :{ . Ik hoop zo dat dat echt heel erg snel stopt! :*
pi_90403279
Het zal vanzelf wel een keer stoppen. Ik zal al blij zijn als die misselijkheid weg is.
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:05:06 #265
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90407209
Zo. De kop is eraf, schoonmoeder weet het. Heel blij natuurlijk, het moest echt even bezinken. Meteen hele verhalen over toen haar zoons klein waren enzo. En ze wil het wiegje maken (heeft kunstacademie dus heel crea) :D

Het is haar eerste kleinkind, van haar andere zoon hoeft ze niks te verwachten, die is zo gay als maar zijn kan :P

Pfft ben zo blij, het is geen geheim meer!
pi_90407348
Fijn he Aventura, echt een opluchting, vond ik dan.
F_R ik hoop dat je je snel beter gaat voelen zeg. Pff.

Ik heb vanavond een feestje, dus zit nu heel braaf uit te rusten, anders wordt het niets. Heb last van mijn bekken of banden of whatever, maar het doet zeer in het stukje tussen been en buik, onder mijn billen door. Vervelend, heb het al een hele tijd, maar goed die sneeuw maakt het niet beter.

Oe en Nienna, die pijn! Wat zul je geschrokken zijn! Klinkt wel echt zoals ik laatst gehad heb, alleen dat duurde veel korter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:08:48 #267
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90407398
Zit nu alleen op de bank, vriemd brengt zijn moeder even thuis, er is kerstmuziek en ik zit gewoon te huilen van geluk :') O+
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:09:52 #268
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90407464
Wat fijn Aventura dat je het eindelijk hebt gezegd!!!! Morgen naar je ouders? Spannend!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:14:11 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90407677
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 20:09 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat fijn Aventura dat je het eindelijk hebt gezegd!!!! Morgen naar je ouders? Spannend!
Ja en dat wordt helemaal janken, mijn pa dan vooral, die is net als ik een stoere bikkel met een emo randje :)
ik hoop dat ik het een beetje normaal pratend kan brengen!
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:25:34 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_90408224
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:08 schreef Aventura het volgende:
Zit nu alleen op de bank, vriemd brengt zijn moeder even thuis, er is kerstmuziek en ik zit gewoon te huilen van geluk :') O+
Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaas O+. Veel plezier met het morgen aan jouw ouders vertellen!
Ik jank me de laatste tijd de ogen uit mijn kop om werkelijk alles... Vandaag nog, lag er een pakje van een hele lieve oud-collega in de bus met een superlief kaartje en een heel schattig bloemetjes-pyjamaatje! Bij het kaartje rolden de tranen al over mijn wangen :@ .
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:28:21 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90408360
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 20:25 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wat fijn dat je hebt eindelijk hebt kunnen vertellen! En ik word gewoon helemaal week van je relaas O+. Veel plezier met het morgen aan jouw ouders vertellen!
Ik jank me de laatste tijd de ogen uit mijn kop om werkelijk alles... Vandaag nog, lag er een pakje van een hele lieve oud-collega in de bus met een superlief kaartje en een heel schattig bloemetjes-pyjamaatje! Bij het kaartje rolden de tranen al over mijn wangen :@ .

:D
Zal er wel bij horen dan! Vind het wel leuk. Normaliter ben ik altijd heel rationeel. Nu sta ik mezelf toe te voelen.
pi_90409040
Fijn dat je het eindelijk kunt vertellen aventura! Veel plezier morgen!
pi_90409128
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:43 schreef mrien het volgende:
Fijn dat je het eindelijk kunt vertellen aventura! Veel plezier morgen!
haai.
zijn je vliezen al gebroken? :7 :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90409397
Ben je de vorige keer ook gestript, mrien? Ik twijfel of ik het deze keer zou willen.

Jemig, Nienna, dat is schrikken! En dan is het `gewoon` bandenpijn!
pi_90409653
Geen gebroken vliezen hoor ;) echt alles rustig hier, heel af en toe eens harde buik maar ook die zijn zeldzaam.
Vorige keer niet gestript, doen ze geloof ik bij 1e ook niet zo snel begreep ik van vk.
Toen had ik bij 40 nog wat ook geen verweking ofzo, kon het dus ook niet.
We zien wel woensdag, als het het in gang kan zetten zonder inleiden heb ik dat liever dan inleiden.

Had jij nog reactie gehad op je pm naar doctorb?
pi_90409845
spannend mrien! Ik ben benieuwd of je een kerstkindje krijgt O+ of misschien krijg je wel een 2011 kindje :D dat zal wel een vreemde gewaarwording zijn dan. Althans, ik zou het zelf héél raar vinden om in januari te bevallen, omdat ik me al zo ingesteld heb op februari :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90409865
De verloskundige heeft de vorige keer bij 40 weken aangeboden om me te strippen en dat heb ik toen afgeslagen. Ik had geen zin in loos gerommel en was van mening dat het vanzelf op gang moest komen. Maarja, dat is helemaal niet gebeurd en ik zou deze keer wel heel graag een spontane bevalling willen. Ik denk dat ik het risico op loos gerommel maar gewoon voor lief neem. De vorige keer had ik trouwens al weken voorweeen en nu heb ik nergens last van.

Ik heb helaas niks gehoord van DoctorB.
pi_90409940
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef huuphuup het volgende:
spannend mrien! Ik ben benieuwd of je een kerstkindje krijgt O+ of misschien krijg je wel een 2011 kindje :D dat zal wel een vreemde gewaarwording zijn dan. Althans, ik zou het zelf héél raar vinden om in januari te bevallen, omdat ik me al zo ingesteld heb op februari :')
Ik krijg vrijwel zeker een januarikindje. Ik zou wel héél erg opkijken van een 2010-kindje! Daar houd ik vrijwell geen rekening mee.

Gister wel de vluchtkoffer klaargezet en een logeertas voor Ivan. Zondag gaat het bed op bierkratten en dan leg ik ook maar een zeiltje op het matras.
pi_90410043
:D !

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
De verloskundige heeft de vorige keer bij 40.6 weken aangeboden om me te strippen en dat heb ik toen afgeslagen. Ik had geen zin in loos gerommel en was van mening dat het vanzelf op gang moest komen. Maarja, dat is helemaal niet gebeurd en ik zou deze keer wel heel graag een spontane bevalling willen. Ik denk dat ik het risico op loos gerommel maar gewoon voor lief neem. De vorige keer had ik trouwens al weken voorweeen en nu heb ik nergens last van.

Ik ben toen de volgende ochtend bevallen :D het was het eerste wat die ene vk tegen me zei toen ze haar visites kwam doen haha. "oooh zie je wel, wat goed!!" terwijl ik er helemaal niet zo zeker van was dat het allemaal vanzelf op gang zou komen :')

En ja ik ben 6 feb uitgerekend, dus om op januari te mikken moet ik met 39 weken bevallen (das op mijn verjaardag dan!) ongeveer. Maar op een of andere manier zie ik dat zelf niet zo gebeuren geloof ik. We zien het wel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90410267
Tja, we zien wel! Binnen nu en 2 weken ongeveer is hij er wel denk ik, dat weten we in ieder geval ;) voor de rest blijft het toch afwachten
Donderdag is Lotte de hele dag op de creche dus dan zou het wel goed uitkomen ;) heb woensdag om 17:10 pas afspraak namelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')