abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2010 @ 21:00:17 #101
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90307874
Dat laatste kan ik me goed indenken Claudia, ik ben nog nooit misselijk geweest tijdens de zwangerschap en kan dus eigenlijk eten zoals ik wil. Dat is wel een groot voordeel, als ik daar wel last van zou hebben, of bijv van zuurbranden, dan zou ik mijn eet en drinkgedrag ook moeten aanpassen.
pi_90307888
Boodschappen :X Ik dacht vandaag wel even zelf boodschappen te kunnen doen. En dan haal ik altijd meer dan gedacht. Niet handig als je dan niet met je karretje bij de auto kan komen. Doe ik dus niet meer. Ik merk wel dat ik in dat soort dingen veel handiger ben dan de vorige keer. Zo van, het lukt niet, nou pech dan, andere manier verzinnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 december 2010 @ 21:01:21 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_90307947
Mijn enige criterium bij mijn voedsel- en drankkeuze is momenteel: word ik er misselijk van? :P
En uiteraard niet de dingen die de verloskundige noemt, maar die is daar nuchter in. Toen ik vroeg naar bijvoorbeeld garnalen zei ze: "nu nog wel, maar ze verzinnen vast iets waarom het volgend jaar niet meer mag".
Die instelling past wel bij me, je kunt wel op elke slak zout :') gaan leggen. Gewoon, afwisseling, sommige dingen met mate en verder gewoon lekker doen wat je lekker vindt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_90307974
Ik kan er vooral heel slecht tegen als in de tijdschriften die lekker makkelijk weglezen heel eenvoudig een verband wordt gelegd tussen gezond eten en bijvoorbeeld de toekomstige smaak van je kind en zelfs intelligentie. Er is heus geen één-op-één-verband. Was dat maar zo, want dan wisten we precies wat we moesten doen voor slimme kinderen die altijd hun bordje leegeten! :Y) Er zijn heus verbanden, maar hoe sterk die zijn wordt altijd wat in het midden gelaten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:03:10 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90308076
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:59 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, daar heb je een punt. Ik sta redelijk sterk in mijn schoenen, trek me eigenlijk van weinig iets aan en zeker niet van 'bronnen' als de Flair, Viva etc. Ik kijk wel naar de adviezen van RIVM etc. Maar niet iedereen zit zo in elkaar en dan is het gewoon lastig om door de bomen het bos te zien. Schuldgevoelens zijn zo gekweekt.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, dat doen we hier allemaal, ieder op onze eigen manier, dan is niet het een beter of slechter dan het andere.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:04:03 #106
94046 PM-girl
pi_90308149
Inderdaad, van die bladen die vergeven zijn van de advertorials. Hoezo objectieve journalistiek!
*
pi_90308156
PM :D O+
kusje voor je misselijkheid :* zakt het al wat of is het nog steeds een ramp?

En tillen tsja, je ontkomt er in een hoop gevallen niet aan. Amélie loopt wel zelf, dat scheelt. De trap kan ze ook zelf op, maar als ze moe is en naar bed moet en ik laat haar zelf naar boven klauteren dan stuitert ze na 12 treden van de energie en wordt er helegaar niet geslapen :') dus tsja, keuzes.
B. doet de boodschappen en tilt de zware dingen. Als we met zn drietjes weg zijn tilt hij Amélie en doe ik een tas met boodschappen, uiteraard niet de zwaarste tas, ik laat liever een tas uit mn handen pletteren met de gladheid dan mn kind :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90308268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan er vooral heel slecht tegen als in de tijdschriften die lekker makkelijk weglezen heel eenvoudig een verband wordt gelegd tussen gezond eten en bijvoorbeeld de toekomstige smaak van je kind en zelfs intelligentie. Er is heus geen één-op-één-verband. Was dat maar zo, want dan wisten we precies wat we moesten doen voor slimme kinderen die altijd hun bordje leegeten! :Y) Er zijn heus verbanden, maar hoe sterk die zijn wordt altijd wat in het midden gelaten.
Nou maak je maar op voor een nieuw rondje ergernissen dan straks :+

Er staan wel mooie plaatjes in met kleertjes en kamertjes enzo O+ dat dan weer wel <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 22 december 2010 @ 21:06:34 #109
94046 PM-girl
pi_90308305
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:04 schreef huuphuup het volgende:
PM :D O+
kusje voor je misselijkheid :* zakt het al wat of is het nog steeds een ramp?
Het is minder heftig (of ik heb er beter mee leren omgaan), maar het gaat gewoon niet weg. Wat ik ook eet, niet eet, welk tijdstip of volgorde, het blijft aanwezig. En aangezien ik ruim 12 weken ben, bijna 13, vrees ik dat het blijft. Och, dan duurt het gewoon nog zes maanden. Is ook eindig toch!
*
pi_90308353
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Het is minder heftig (of ik heb er beter mee leren omgaan), maar het gaat gewoon niet weg. Wat ik ook eet, niet eet, welk tijdstip of volgorde, het blijft aanwezig. En aangezien ik ruim 12 weken ben, bijna 13, vrees ik dat het blijft. Och, dan duurt het gewoon nog zes maanden. Is ook eindig toch!
bij Tess ben ik tot een week of 16 misselijk geweest, daarna was het over :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90308358
Oh, ik lees de tijdschriften graag, huup! :D Ondanks dat ook deze zwangerschap me zwaar valt vind ik het nog steeds zoiets wonderlijks, zwanger zijn en bevallen. Ik kan niet genoeg krijgen van geneuzel erover. :+
pi_90308395
De boodschappen laat ik nu regelmatig door iemand van de supermarkt in de auto tillen :@ manlief tilt ze dan weer uit de auto
pi_90308457
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

bij Tess ben ik tot een week of 16 misselijk geweest, daarna was het over :D
Nou, precies! 12 weken is echt geen magische misselijkheidsgrens. Ik heb begrepen dat bij de meeste vrouwen de misselijkheid tussen 12 en 16 weken over is (en dat kan wel heel snel gaan ineens!). Helaas is dat niet bij iedereen zo, maar het lijkt me fijner om toch gewoon hoop te houden.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:10:55 #114
94046 PM-girl
pi_90308583
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies! 12 weken is echt geen magische misselijkheidsgrens. Ik heb begrepen dat bij de meeste vrouwen de misselijkheid tussen 12 en 16 weken over is (en dat kan wel heel snel gaan ineens!). Helaas is dat niet bij iedereen zo, maar het lijkt me fijner om toch gewoon hoop te houden.
Nee, 12 weken is geen magische grens, dat weet ik. Maar je kunt altijd hopen toch! :+
*
pi_90308596
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
De boodschappen laat ik nu regelmatig door iemand van de supermarkt in de auto tillen :@ manlief tilt ze dan weer uit de auto
Ik ben echt een muts in die dingen. Zware tassen laat ik gerust tillen, maar thuis sjouw ik wel met volle vuilniszakken en verplaats ik allerlei meubilair. Niet zo slim.

Rottig trouwens dat je meer last van voorweeen hebt, huup. Ik heb er vooralsnog helemaal geen last van, ook niet van harde buiken! Dat was tijdens de vorige zwangerschap wel anders.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:12:11 #116
94046 PM-girl
pi_90308661
Huup, behalve het voorwerk, heb je ook weer/nog zo'n last van het vocht in je benen?
*
pi_90308685
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:10 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Nee, 12 weken is geen magische grens, dat weet ik. Maar je kunt altijd hopen toch! :+
Het kan volgende week nog! Of die week erop! Eigenlijk elk moment! Ik hoop het voor je, want misselijkheid is écht rot.

Bij mij was de misselijkheid in het begin deze keer veel minder en heb ik nu juist aan het einde er veel meer last van. Het is zo lastig om er voorspellingen over te doen.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:15:07 #118
94046 PM-girl
pi_90308836
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het kan volgende week nog! Of die week erop! Eigenlijk elk moment! Ik hoop het voor je, want misselijkheid is écht rot.

Bij mij was de misselijkheid in het begin deze keer veel minder en heb ik nu juist aan het einde er veel meer last van. Het is zo lastig om er voorspellingen over te doen.
Aan statistieken en gemiddelden heb je inderdaad niet altijd iets. Maar gelukkig ben ik alleen maar misselijk, hoef ik niet over te geven en kan ik redelijk doen wat ik wil doen. Het kan altijd erger, is mijn insteek.
Het zal nu ook meer zijn omdat je maag in de knel zit, zo aan het eind? Dat kan ik me van de vorige keer nog levendig herinneren....
*
pi_90308911
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
ja maar hallo mevrouw ruim 39 weken :D je zou wel gek zijn ook als je zelf aan de sjouw ging! Zitten en puffen moet je! en snel ook een beetje want ik ben kei benieuwd naar je menneke O+

@PM bah vervelend zeg, nouja tot 20 weken ofzo kan het nog zomaar omslaan hoor! Ik hoop het heel erg voor je, niks leuk. :*

Vocht schmocht ja. :') Last is een groot woord, ik heb er geen last van zelf maar het zit er wel ja. Ook in mn driedubbele onderkin :Y) bovenarmen, buik/rug en in mn benen dus. Er springt striae in mn ene onderbeen/kuit en bij mn andere been aan de binnenkant net boven mn knie. :D
ik vind het hilarisch :@ ik had op een hoop plaatsen striae verwacht maar niet daar :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 22 december 2010 @ 21:17:40 #120
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_90308988
Even alleen een :W ik ben weer goedgekeurd door de VK.
Ze heeft nog snel een meting van de buik gedaan en die was prima (ietsjes groter zelfs dan gemiddeld, maar dat zegt nu blijkbaar nog niets.....)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_90309019
Ik heb het idee dat het in de knel zitten niet alleen te maken heeft met de omvang van je baby maar ook hoe je buik meegroeit. Bij mij is het een cyclisch gebeuren, heb ik het idee. Dus:

-> baby heeft groeispurt
-> alles komt in de verdrukking en ik voel me dus rot
-> buik groeit mee, er ontstaat ruimte en ik voel me weer wat beter

En dan zijn er nog de hormonen.
pi_90309156
Huup, ik heb straie van de vorige keer binnenkant been tussen knie en heup zeg maar. Het stomme, het ziet te weinig zon, dus het trekt niet zo makkelijk weg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 december 2010 @ 21:21:43 #123
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_90309212
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:06 schreef PM-girl het volgende:

[..]

bij mij begon het met 8 weken en dan tot een week of 16. Oh wat Vicky ook zegt. O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_90309284
Maar Mef, striae heeft toch geen zon nodig? Ik dacht dat het juist meer opviel als je bruin wordt omdat de streepjes niet meekleuren.
Ik heb van de vorige zwangerschap ook wat striae laag op mn buik, onder mn navel zeg maar, ik kan je vertellen dat daar al geruime tijd geen zon meer is geweest :+ maar daar is niet-zwanger niks van te zien hoor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90309381
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja maar hallo mevrouw ruim 39 weken :D je zou wel gek zijn ook als je zelf aan de sjouw ging! Zitten en puffen moet je! en snel ook een beetje want ik ben kei benieuwd naar je menneke O+
Dat dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')