abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2010 @ 15:48:08 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90292722
Ik maak me geen zorgen, ik vind mezelf gewoon raar.
Het gebeurt vooral tijdens etentjes oid. Thuis zou ik nooit zalm oid pakken.

Ik ben ook aangestoken gister door m'n collega's. Zat ik net op te wachten...
pi_90292769
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:38 schreef Aventura het volgende:
Zijn jullie ook zo vergeetachtig met eten? Gisteren een etentje met allemaal kleine amuses. Pak ik gewoon een stuk gerookte zalm en daarna lepel ik lekker wat rauwe blokjes gemarineerde tonijn weg. Echt zo raar van mezelf. En pas uren later realiseer ik het me. Ik snap mezelf echt niet.
Gelukkig laat ik de drank wel staan :')
Ik heb het eigenlijk alleen tijdens eetmomenten die normaliter niet (vaak) voorkomen. Zo hadden we eens broodjes tijdens een congrespauze en zat ik zomaar een bolletje met rosbief weg te kanen. Het duurde even voor ik doorhad waar ik mee bezig was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:49:08 #53
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90292790
Claudia, hier is het idd ook standaard om een liggingsecho te doen. Ze hebben de apparatuur ervoor staan en maken er graag gebruik van :D
Kleine ligt al vanaf ongeveer 34 weken ingedaald, ik heb dan ook geen bijzondere instructies meegekregen mocht het gaan beginnen. Mijn vk zei dan ook: 'Bel maar wanneer je denkt dat het serieus begint te worden.' En sowieso bellen als de vliezen zijn gebroken. Maar ik ga er vanuit dat het pas in januari gaat beginnen. Alhoewel het wel af en toe 'rommelt'
pi_90292831
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:38 schreef Aventura het volgende:
Zijn jullie ook zo vergeetachtig met eten? Gisteren een etentje met allemaal kleine amuses. Pak ik gewoon een stuk gerookte zalm en daarna lepel ik lekker wat rauwe blokjes gemarineerde tonijn weg. Echt zo raar van mezelf. En pas uren later realiseer ik het me. Ik snap mezelf echt niet.
Gelukkig laat ik de drank wel staan :')
Ik vind het vooral lastig boodschappen doen :D. Maar het went.
Tot op heden heb ik nog geen last gehad van dat soort etentjes, dus dat valt wel mee.
pi_90292870
Maar kunnen ze die ligging dan niet voelen? Bij mij valt bijvoorbeeld de grootte van het kind vrij lastig in te schatten doordat het vrij diep ligt, maar de verloskundige weet wel precies waar het hoofdje ligt en waar het ruggetje. Zelfs de verpleegkundige kan dat voelen.

Maken ze die echo niet om een andere reden, bijvoorbeeld om de hoeveelheid vruchtwater te controleren en de doorbloeding van de navelstreng? Het zal wel niet, anders was het vast geen 'liggingsecho'. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 22-12-2010 16:00:48 ]
  woensdag 22 december 2010 @ 15:54:52 #56
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90293065
Verloskundige kan het idd ook bepalen op de tast, daarmee was de vorige keer ook al bepaald dat het mooi ingedaald ligt. Ze noemen het een liggingsecho, maar ze kijken idd ook even naar het vruchtwater en of er verder nog bijzonderheden zijn.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:59:55 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90293333
Hier nog geen vergissingen met eten, maar ik ben ook enorm voorzichtig. Met vlees en vis, maar bijv ook met light dingen, die wil ik eigenlijk ook helemaal niet vanwege aspartaam ed zoetstoffen, in ieder geval zo min mogelijk. Sommige mensen weten dat ik altijd een zoetje in mijn koffie heb en krijg ik het dan daarmee ipv dat ik er zelf suiker in kan doen, dan sla ik het niet af.

Maar ik let dus wel goed op en ook met etentjes. Er zijn wel veel dingen die je dan ineens niet mag en ik hou dr allemaal zo van, rosbief, fricandeau, gerookte zalm.. nomnom. Maar het is maar even en dan mag ik weer heerlijk sushi en sashimi, dat is het enige dat ik momenteel echt mis, zeker omdat ik into gezonden dingen eten ben zou dat ideaal zijn...
pi_90293445
Ik weet niet of je er al bij was de vorige keer dat we die discussie hadden, Juud79, maar je weet dat sushi in principe wel mag (mits dagvers)? Ik weet niet meer of jij degene was die het risico toch liever niet liep.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:09:02 #59
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_90293802
Sugarsnap wat fijn een sticker van de vk en kijken naar je kindje is altijd leuk he ;)

aventura het kan gebeuren. ;) hoe gaat het nu met je hand?

Ik vind het vooral moeilijk om vleeswaren te kopen.
Mijn hersenen werken niet meer. Bij elke zwangerschap word het wel erger lijkt het wel.
Mijn man zegt al je kinderen nemen je hersenen over :D Ik praat ook onzin of kom na een uur pas met dingen aanzetten wat er gebeurd is 8)7
  woensdag 22 december 2010 @ 16:11:18 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90293920
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet of je er al bij was de vorige keer dat we die discussie hadden, Juud79, maar je weet dat sushi in principe wel mag (mits dagvers)? Ik weet niet meer of jij degene was die het risico toch liever niet liep.
:) Dat was ik ja, heb het dus tot nu toch nog niet gehaald, vind dat toch eng. Zal eens overleggen hoe de verloskundige erover denkt. We hebben wel een Sakura, dat is een vd beste die er zijn.
  woensdag 22 december 2010 @ 16:14:23 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_90294079
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:09 schreef rotsje het volgende:
Sugarsnap wat fijn een sticker van de vk en kijken naar je kindje is altijd leuk he ;)

aventura het kan gebeuren. ;) hoe gaat het nu met je hand?

Ik vind het vooral moeilijk om vleeswaren te kopen.
Mijn hersenen werken niet meer. Bij elke zwangerschap word het wel erger lijkt het wel.
Mijn man zegt al je kinderen nemen je hersenen over :D Ik praat ook onzin of kom na een uur pas met dingen aanzetten wat er gebeurd is 8)7
Hand is oke, geen pijn meer. Nu is het vooral lastig :)
Gisteren was ik even op kantoor. Dat deed me goed. Mijn vriend vond me weer helemaal opgeleefd toen ik terugkwam. Thuiszitten is zooo niks voor mij :P
17 januari gaat gips er pas weer af, nog even geduld hebben dus....
pi_90296039
Joh, Aventura, je kunt je een keer vergissen met eten, hoor... 't is geen ramp, gelukkig. Als je je maar niet te vaak vergist ;).

Ik weet niet meer wat er laatst was, maar er was iets waarvan ik zei 'oh.. dat mag ik nu niet..' en mijn man zei 'als de kleine er straks is, dan krijg je er een heleboel van...', maar wat dat nou was?!?! Oooooh ja! Ik weet het weer! Yoghurt met beschuit, suiker en kaneel... dat aten wij vroeger wel eens als toetje. Ik moet van de diëtiste meer yoghurt eten, dus ik zette automatisch de beschuit, kaneel en suiker ook neer. Ik deed voor mezelf wat yoghurt in een bakje en was flink met de kaneel aan het schudden, toen ik me ineens herinnerde dat ik eens ergens had gelezen tijdens mijn zwangerschap van Bas dat kaneel niet zo goed is als je zwanger bent... De bak is toen doorgeschoven naar mijn man... ;) Ik heb net even gegoogled, maar het schijnt nogal mee te vallen 8)7 ... voor de geïnteresseerden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb trouwens voor mijn beste vriendin -naast een flinke kraammand :) - een zak bolletjes en een flinke bak filet americain gekocht toen zij bevallen was afgelopen zomer. Ze riep daar al een hele tijd om, dus dat kon niet uitblijven... :D
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_90296232
Zo heb ik dus echt zin in filet, rosbief en carpaccio
Zeker nu met kerst
  woensdag 22 december 2010 @ 17:00:20 #64
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90296337
Hier ook zin in filet, rosbief en biefstuk. Ik hoop dat mijn schoonmoeder een beetje rekening houdt met het kerstmenu.
Ik heb net stoofpeertjes gemaakt, en het ruikt nu heerlijk hier in huis!
pi_90297419
:9~ carpacio....

Ik ga nu maar aan de rauwe ham als ik zin heb in carpacio (want die mag wel, als zou je denken van niet)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 december 2010 @ 17:51:37 #66
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90298310
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:27 schreef mefke79 het volgende:
:9~ carpacio....

Ik ga nu maar aan de rauwe ham als ik zin heb in carpacio (want die mag wel, als zou je denken van niet)
Maar daar zit toch weer veel zout in? Dat eet ik dus ook niet, ik ben echt enorm zeikerig over eten sinds ik zwanger ben, terwijl ik normaliter alles onder mijn neus steek, er is ook bijna niets dat ik niet eet, behalve als ik zwanger ben blijkbaar, dan verander ik in een gezondheidsfreak.

Met heel soms een stukje leverworst, een chipje of toastje, of wat chocolade (waar ik nu geen puistjes van krijg) :)
pi_90300305
zit er zo veel zout in rauwe ham ja...ach jammer dan. Ik blijf het gewoon eten, eet het toch niet met bakken tegelijk. Maar goed, ik ben dan ook wel heel makkelijk daarin.
pi_90303377
Eh? serieus? geen rauwe ham eten vanwege het zout? :o
Nouja goed, ieder zn ding hoor Juud, echt, maar heb je niet het gevoel dat je een pietsje doorslaat daarin?
Je eet geen kilo rauwe ham per dag en krijgt ook geen liters pure aspartaam binnen, echt, het loopt heus wel los. Het klinkt me een beetje in de oren alsof je jezelf wel erg veel "mag niet" oplegt wat nergens voor nodig is namelijk. Ik bedoelt t niet rot verder hoor, maar gewoon, t moet wel leuk blijven allemaal toch?

Ik kreeg van iedereen de vorige zwangerschap te horen oooh! nog maar heel even meid dan mag je weer filet! :Y) Laat ik nou net nog nooit in mn leven filet op hebben en dat uiteraard dus ook totaal niet gemist hebben :D

En ik geloof dat ik hier toch een beetje pech heb qua voorwerk/harde buiken enz. Het werd eerder al gezegd, je hóeft er geen last van te hebben, maar ik zit wel al een paar dagen eea weg te zuchten van tijd tot tijd. Zwaaaar irritant! Ben blij dat B. nu vakantie heeft en me kan ontzien.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90303636
Ik had het laatst ook op de kerstborrel toen ik nog maar een paar dagen wist dat ik zwanger was zat ik lekker aan de chorizo (of iets dat er op lijkt) pas bij het derde stukje toen ik dat in m'n hand had had ik zo iets van oh shit dat mag ik dus niet. Ik kon hem alleen niet meer wegmoffelen zonder dat iemand dat zou zien en er over zou vragen. Ik ga er dus maar van uit dat een beetje niet zo veel kwaad kan.

De dag voordat ik wist dat ik zwanger was ook nog een biefstukje en een drankje op.. Tja ga er maar van uit dat dat wel goed komt. Verder heb ik tot nu toe nog niet iets waar ik moeilijk van af kan blijven.. Alleen stoppen met roken is moeilijk maar zelfs dat gaat gelukkig wel aardig..
pi_90304058
Bedankt Huup, nu heb ik zin in een stokbroodje filet americain :D
Niet mieten! Door gieten!
pi_90304540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:51 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Maar daar zit toch weer veel zout in? Dat eet ik dus ook niet, ik ben echt enorm zeikerig over eten sinds ik zwanger ben, terwijl ik normaliter alles onder mijn neus steek, er is ook bijna niets dat ik niet eet, behalve als ik zwanger ben blijkbaar, dan verander ik in een gezondheidsfreak.

Eet je ook zoutarm brood? In brood zit namelijk pas veel zout.
pi_90304558
hm, ik kan het nergens vinden van die rauwe ham...(kan het niet laten he)
En salami en chorizo laat ik ook niet staan, jammer dan. En ja, ik drink ook gewoon cola light, die komt me vanzelf de neus uit nu, dus ik heb een assortiment vruchtensap ingeslagen (oeoeoe suiker).

Huup, dat is shit dat voorwerk. Rustig doen he!

Enne, die biefstuk zo vroeg in de zwangerschap kan geen kwaad, er is nog geen bloedband. En als je echt van de statistieken bent, dan zou je het zelfs later in de zwangerschap nog wagen...maar goed, ik ben toch echt heel nuchter, maar dat waag ik ook maar niet.
pi_90304595
Zelfs rauwe vis mag gewoon :D (liever geen tonijn ivm kwik maar al zal je dat een keer eten no problemo..tonijn uit blik is baby tonijn dat mag weer wel in flinke hoeveelheden :9 ) wel zorgen dat het vers is! Hier bij ons zit een all you can eat sushi met een doorloopsnelheid van heb ik jou daar en daar hebben we echt vrij vaak nog gegeten toen ik zwanger was!
pi_90304632
oja en zoutarm is zelfs niet meer nodig bij vochtvasthouden, is bewezen dat het niet werkt. Gelukkig! Mijn tantes hebben allemaal weken, maanden, zoutloos gegeten en ik hoef dat dus niet. Ik kan mijn trouwring nog af merkte ik vandaag, maar ik begin al wel sokrandjes te krijgen.
pi_90304708
Oeps, de chorizo wist ik ook niet, al heb ik het dan pas gegeten nadat het 3 kwartier mee heeft staan pruttelen in een stoofpotje...

Ik ben flink verkouden met zo'n kriebelkeel erbij, en de hoestdrank die we hebben staan mag ik niet... Net maar even een warm bad genomen en zo maar op tijd onder de wol..
pi_90304715
Oh en kaneel, daar moet je een kilo per dag van eten zoiets, wil het kwaad kunnen!
pi_90304870
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:15 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oeps, de chorizo wist ik ook niet, al heb ik het dan pas gegeten nadat het 3 kwartier mee heeft staan pruttelen in een stoofpotje...

Ik ben flink verkouden met zo'n kriebelkeel erbij, en de hoestdrank die we hebben staan mag ik niet... Net maar even een warm bad genomen en zo maar op tijd onder de wol..
Als het heeft staan pruttelen dan is het 'gekookt' geweest en is er dus niets aan de hand.. Ik heb overigens ook wel flink wat chorizo weggegeten in mijn zwangerschap :9 en dan was ik best voorzichtig!
  woensdag 22 december 2010 @ 20:22:18 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90305151
@ huuphuup

Kunstmatige zoetstoffen zijn sowieso niet goed voor je, dus daar let ik normaal ook wel op hoor.
Ik eet sowieso ook graag biologische zuivel en meerdere producten, beetje hoe en wat ons lekker lijkt.
Ben in het voorjaar daar al mee begonnen, omdat ik me graag wat fitter wou voelen en gezond wou zijn ivm met het zwanger worden. Of het dat is geweest weet ik niet, maar ik was snel zwanger. :)
Ik hou niet van sporten en heb een BMI van 29, puur dus omdat ik niet genoeg beweeg en een deel aanleg, eten doe ik namelijk wel goed en gezond.
Vandaar dus ook dat ik goed oplet wat ik eet, ik loop risico op een hoge bloeddruk en evt zwangerschapssuiker, dus ik let goed op hoe of wat. En dat doe ik eigenlijk automatisch, de meeste dingen die niet goed zijn, die staan me ook niet aan en wil ik niet eens eten.
Tot nu toe voel ik me uitstekend, behalve soms wat moe, bloeddruk is goed, suiker goed, ijzer goed, kind groeit prima, niet veel aangekomen, dus ik denk dat het daadwerkelijk goed is. Zo voelt het in ieder geval.
pi_90305220
Ik vind de adviezen over chorizo weer heel vaag. Op veel sites wordt gemeld dat je chorizo niet mag omdat de worst uit rauw vlees bestaat, maar het RIVM maakt een duidelijk onderscheid tussen rauwe en gefermenteerde vleessoorten. Het advies van het RIVM luidt dat je gefermenteerde worstsoorten (salami, cervelaat, chorizo) beter kunt laten staan. Tegelijkertijd lees je op veel sites (bijvoorbeeld deze site) dat je salami bijvoorbeeld prima kunt eten vanwege de speciale behandeling.

Hoe dan ook, als je veilig wilt zitten dan bak je chorizo gewoon. Is hartstikke lekker! Je kunt speciale bakchorizo kopen, lekker voor in een tortilla met kip!
pi_90305241
ach iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar ik ben nogal van de nuchtere en daardoor dus wat minder strikt. Het moet ook leuk blijven denk ik dan.

Pff, andere mama's hoe doen jullie het met tillen? Ik heb vandaag redelijk wat gesjouwd met Driekus en ik voel het boven in mijn buik, echt spierpijnachtig. Maar ja, niet tillen is ook geen optie. Ik zet em wel zoveel mogelijk neer. Ik moet em toch echt even snel leren lopen.
pi_90305435
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:14 schreef mefke79 het volgende:
oja en zoutarm is zelfs niet meer nodig bij vochtvasthouden, is bewezen dat het niet werkt.
Maar het is ook bewezen dat het voor iedereen eigenlijk goed is om mate te houden met zout. Ik heb een tijdje vrij precies bijgehouden wat ik at, hoeveel zout daarin zat en of ik daarmee binnen de richtlijnen bleef. Dat lukte me bijna nooit en dat kwam vrijwel altijd door de volkoren boterhammen (!). Hartstikke gezond, volkoren brood, maar oh wat zit er een hoop zout in.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:26:56 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90305476
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eet je ook zoutarm brood? In brood zit namelijk pas veel zout.
Nee, maar wel weinig brood, ben normaal al niet zo'n fan van brood, maar eet het dan wel.
's Ochtends eet ik Brinta of soms havermout, das warm en geeft energie.
Met warmer weer veranderd dat in yoghurt met cruesli en fruit.
Tussen de middag is het heel wisselend, soms een restje pasta of rijst, of rijstwafels, roggebrood of crackers en soms ook een keer brood met kaas, daar maak ik dan een tosti van.
pi_90305566
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar het is ook bewezen dat het voor iedereen eigenlijk goed is om mate te houden met zout. Ik heb een tijdje vrij precies bijgehouden wat ik at, hoeveel zout daarin zat en of ik daarmee binnen de richtlijnen bleef. Dat lukte me bijna nooit en dat kwam vrijwel altijd door de volkoren boterhammen (!). Hartstikke gezond, volkoren brood, maar oh wat zit er een hoop zout in.
ik at ook volkorenbrood maar ook aardig wat dropjes en ik heb nooit last gehad van hoge bloeddruk of vocht vasthouden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90305646
Nouja de leefadviezen van je vk zijn de enige adviezen die er toe doen. Geen alcohol, niet roken, en de adviezen mbt toxoplasmose en salmonella en andere zaken, dat is belangrijk. De rest is maar net hoe groot je het zelf maakt.

Ik hou me aan die adviezen, en verder lééf ik gewoon, en das mét witte rijst huuuu zilvervliesrijst :r snoep, chips, koek en ander ev0ls :Y) ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90305701
whahah Huup, you ev0l woman! }) })
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_90305709
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik at ook volkorenbrood maar ook aardig wat dropjes en ik heb nooit last gehad van hoge bloeddruk of vocht vasthouden.
en ik ben (zeer onbewust overigens) enorm matig met zout en nouja de rest is bekend ;( :D

* huuphuupbekijkt striae op rechteronderbeen nog eens goed :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 22 december 2010 @ 20:30:28 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90305729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:23 schreef mefke79 het volgende:
ach iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar ik ben nogal van de nuchtere en daardoor dus wat minder strikt. Het moet ook leuk blijven denk ik dan.

Pff, andere mama's hoe doen jullie het met tillen? Ik heb vandaag redelijk wat gesjouwd met Driekus en ik voel het boven in mijn buik, echt spierpijnachtig. Maar ja, niet tillen is ook geen optie. Ik zet em wel zoveel mogelijk neer. Ik moet em toch echt even snel leren lopen.
Kan ie al wel traplopen, zo niet, dan zou ik hem dat leren, dat scheelt erg veel.
Verder kan je hem wellicht verschonen op de bank ipv de commode, scheelt ook weer tillen.
En zoveel mogelijk naar je toe laten kruipen, ipv hem ergens naartoe vervoeren.

Ik noem maar wat. ;)
pi_90305759
quote:
Meer geduld opbrengen en hem zoveel mogelijk zelf laten doen. :Y) Je kunt het aantal keer dat je tilt denk ik best drastisch terugbrengen als je niet alles snel snel snel wilt. Ik til Ivan alleen als ik hem in bed of bad doe, in de kinderstoel of de kinderwagen zet of als ik hem verschoon op de commode.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:32:30 #89
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90305866
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Nouja de leefadviezen van je vk zijn de enige adviezen die er toe doen. Geen alcohol, niet roken, en de adviezen mbt toxoplasmose en salmonella en andere zaken, dat is belangrijk. De rest is maar net hoe groot je het zelf maakt.

Ik hou me aan die adviezen, en verder lééf ik gewoon, en das mét witte rijst huuuu zilvervliesrijst :r snoep, chips, koek en ander ev0ls :Y) ;)
Zilvervliesrijst is enorm vies, heb je al eens volkoren pasta gegeten? Getver, das echt goor.
Daar doen wij dus ook niet aan mee, lekker wit allemaal. :)
pi_90306022
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:29 schreef huuphuup het volgende:
Als ik goed op mijn eten let lééf ik ook gewoon, hoor. :P Sommige mensen voelen zich daar nu eenmaal fijner bij, dus ik begrijp Juud wel. Ik ben fitter en heb een stabielere bloedsuikerspiegel als ik op mijn eten let. Dat laatste maakt me zelfs mentaal stabieler!

Ik begrijp dan alleen weer niet goed waarom je cruesli en fruit (suiker, suiker, suiker!) wel oké vindt, smeerworst ook (vitamine a en slechte vetten!) en rauwe ham weer niet (relatief mager vlees). Maar goed, iedereen zo z'n eigen selectieve blik. :+
pi_90306079
Ik dronk altijd heel veel cola light. Er ging op een vrije dag gerust een fles doorheen. Op een gegeven moment overgestapt op caffeïnevrije cola light en toen binnen 3 maanden zwanger! Zeg niet dat et daar aan ligt hoor, maar vond et opvallend. Daarbij heb ik nu veel meer trek ook in ander drinken, dus was wel lichtelijk verslaafd denk ik.
Dat van die salami en choriso wist ik niet, maar is geen probleem want ik krijg het er nu ontzettend zuur van. Helaas pindakaas. Rauwe ham eet ik dan weer wel, heerlijk die zoute smaak. En mijn bloeddruk? Maandag bij de vk weer gemeten: 100/53
Onderdruk was nog nooit zo laag, dus ik ga lekker door met rauwe ham en droppies. Maar met mate hè!

Voor de geïnteresseerden heb ik zojuist een nieuwe buikfoto gepost in het grote buiken topic.
pi_90306246
quote:
Tja tillen, dat is iets waar je niet echt onderuit komt merk ik
Lotte loopt goed en kan ook goed traplopen, maar momenteel vind ze dat opeens eng en moet ik haar elke keer tillen als we naar boven/beneden gaan. Probeer haar wel elke keer te overtuigen zelf te lopen, maar lukt niet altijd ;)
Goed opletten hoe je tilt denk ik dan maar

Verschonen overdag doe ik op de bank beneden
  woensdag 22 december 2010 @ 20:40:39 #93
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90306433
@ Claudia, biologische cruesli of muesli, met een banaantje of wat mandarijn (vers)
Geen smeerworst hoor, twee plakjes leverworst tussen een boterham, heel dun en in 17 weken tijd twee keer gegeten. ;) |k weet ook van vitamine A.

Verloskundige zegt gebruik gewoon je gezonde verstand en wees niet te streng, doe vooral waar je je goed bij voelt.
pi_90306635
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik goed op mijn eten let lééf ik ook gewoon, hoor. :P Sommige mensen voelen zich daar nu eenmaal fijner bij, dus ik begrijp Juud wel. Ik ben fitter en heb een stabielere bloedsuikerspiegel als ik op mijn eten let. Dat laatste maakt me zelfs mentaal stabieler!

Ik begrijp dan alleen weer niet goed waarom je cruesli en fruit (suiker, suiker, suiker!) wel oké vindt, smeerworst ook (vitamine a en slechte vetten!) en rauwe ham weer niet (relatief mager vlees). Maar goed, iedereen zo z'n eigen selectieve blik. :+
Snap ik, t gaat me ook niet om gezond eten an sich maar de dingen die je bijvoorbeeld in het tweede stukje aanhaalt. :)

Biologisch is overigens niet hetzelfde als suikervrij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 22 december 2010 @ 20:48:16 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_90307021
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Snap ik, t gaat me ook niet om gezond eten an sich maar de dingen die je bijvoorbeeld in het tweede stukje aanhaalt. :)

Biologisch is overigens niet hetzelfde als suikervrij.
Dat zeg ik toch ook niet, maar er zit wel veel minder toevoegingen in dan in de normale spullen.
Ik gebruik ook zelden een pakje voor het koken, om dezelfde redenen, daar zitten belachelijk veel ingredieenten in. Als je je daar een beetje in gaat verdiepen, schrik je je rot.
pi_90307167
ik zeg even niets meer over eten hoor...ik ben waarschijnlijk te bourgondisch ingesteld.

maar over dat zoutloze: vroegah werd je dus als je vocht vasthield op strikt zoutloos gezet. Mijn tantes, van wie ik dat vochtvasthouden waarschijnlijk ge-erfd heb, hebben dus echt een tijd zoutloos gegeten en het hielp geen klap. Ja, dat ze minder aten omdat alles niet te eten was. Ben ik even blij dat dat niet meer hoeft.

Ik probeer wel zo min mogelijk te tillen, maar Driekus is een beetje dwars de laatste dagen, dus dan wil ie niet eens even zelf staan. En dan die stomme sneeuw dat maak dat je jezelf toch al zo moet houden. Blegh.
pi_90307290
Ik probeer met de sneeuw (als ik al buiten kom) haar ook niet te tillen, mja gisteren wilde ze niet meelopen naar huis en alleen gedragen worden. Tja dan ontkom je er niet aan, maar vlakbij ons huis (waren aan de overkant van de straat) was het toch echt te zwaar aan het worden, moest ze toch echt zelf lopen
pi_90307364
Waar het me om gaat, Juud, is dat je voor het ene 'slechte' wel een uitzondering maakt en het andere niet. Veel vitamine A is niet goed, en daarom is het goed mate te houden met bijvoorbeeld leverworst. Veel zout en dierlijk vet is niet goed, en daarom is het goed mate te houden met rauwe ham. Dat neemt niet weg dat je ze natuurlijk allebei prima kunt eten als je op de hoeveelheden let. Sterker nog, rauwe ham lijkt een verstandigere keuze dan leverworst.

Huup, ik maak zelf ook een onderscheid tussen het vermijden van ernstige gezondheidsrisico's (de zaken die jij noemde) en verder 'goed eten'. Dat laatste doe ik namelijk tijdens de zwangerschap niet, dat valt me te zwaar (al zit het in de basis wel oké). Ik merk wel dat er in tijdschriften bijvoorbeeld héél veel nadruk ligt op gezond eten tijdens de zwangerschap zonder dat duidelijk uitgelegd wordt wát dan gezond eten is en wat de voordelen van gezond eten zijn voor de foetus (krijg ik een slimmer kind als ik veel fruit eet? handig!). Daarmee wordt vooral vrouwen die heel misselijk zijn en eten wat ook maar enigszins goed valt een schuldgevoel aangepraat. Ik had het er tijdens de eerste zwangerschap in ieder geval wel moeilijk mee. Nu denk ik er veel makkelijker over.
pi_90307780
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:50 schreef mefke79 het volgende:
Ik probeer wel zo min mogelijk te tillen, maar Driekus is een beetje dwars de laatste dagen, dus dan wil ie niet eens even zelf staan. En dan die stomme sneeuw dat maak dat je jezelf toch al zo moet houden. Blegh.
Misschien is het ook handig om naarmate de zwangerschap vordert na te denken over bijvoorbeeld een herverdeling van taken? Mijn vriend haalt bijvoorbeeld de boodschappen en dat scheelt mij véél gezeul met Ivan.

Maar mrien heeft ook wel gelijk. Je ontkomt er toch niet aan om toch nog behoorlijk veel te tillen.
pi_90307794
Claudia, daar heb je een punt. Ik sta redelijk sterk in mijn schoenen, trek me eigenlijk van weinig iets aan en zeker niet van 'bronnen' als de Flair, Viva etc. Ik kijk wel naar de adviezen van RIVM etc. Maar niet iedereen zit zo in elkaar en dan is het gewoon lastig om door de bomen het bos te zien. Schuldgevoelens zijn zo gekweekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')