Dan zou ik de engelse "Ghostwriter" niet kijken echt een afrader. 'k hou ook niet van geestdodende trage films.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:21 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat in het kort gezegd over een gepensioneerde marinier die in een achterbuurt woont en na de dood van zijn schaakpartner alles even onder handen gaat nemen.
Trage film weer, ikzelf hou echt niet van trage films. Komt weinig actie in voor maar als die er in voor komt is het wel goed. Leuk om een keertje te kijken maar verwacht er niet teveel van.
6,5
Neu kan ik wel inkomen opzich, maar het zat voor de rest wel goed in elkaar, zag er leuk uit, was spannend, dus geef hem toch wel iets hoger hoorquote:Op zaterdag 25 december 2010 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap de heisa rondom deze film niet zo. Hij was aardig, ja, en redelijk origineel (al moest ik sneu genoeg bij het hele inception-gebeuren denken aan de lessen van Snape aan Harry.), maar het duurde me te lang voordat ik echt in het verhaal zat, en vervolgens heb ik 'm eigenlijk alleen maar afgekeken omdat ik niets beters te doen had. Het acteerwerk vond ik eerlijk gezegd maar matig, met uitzondering van Leo DiCaprio. Ellen Page was me te vroeg-wijs, en nam wel erg veel gewoon aan. 'Oh, ok, we kunnen in andermans dromen, no biggie, ik vouw Parijs in elkaar, en blijf er strak bij kijken, omdat het kan'. Bij Joseph Gordon-Levitt zag ik alleen maar Tommie Solomon voor me, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Cijfer: 6.7
Dude.. een 9,5?!quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:09 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, wat een film; spannend, heftig, ontroerend... en tragisch.![]()
Ryan Reynolds had ik nooit eerder in een serieuze rol gezien naar ik meen, maar hij doet 't geweldig.
Deze verdient zeker een 9,5.
Nou, ik heb 'm net gezien om de filmavond mee af te sluiten. Een 9,5 is nogal overdreven, maar een kleine 8 is echt op z'n plek. Als je anderhalf uur lang naar een acteur in een kist kan kijken, verdient de film veel lof. Het einde was écht spannend, wat ik niet verwacht had, aangezien het verhaal redelijk voorspelbaar lijkt (en stiekem ook wel is).quote:Op zondag 26 december 2010 01:45 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dude.. een 9,5?!
Wat is dit voor meesterwerk dan... Nota bene met Ryan Reynolds, daar kun je toch nooit veel van verwachten.. ga 'm desondanks maar eens kijken dan, maar oh wee als ie zuigt jongen!!!
Op IMDB had ie ook al een 7,6 wat toch best hoog is... Ik laat me verrassen en vraag me tegelijkertijd af hoe je geboeid kunt blijven kijken naar iemand in een kist.quote:Op zondag 26 december 2010 02:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, ik heb 'm net gezien om de filmavond mee af te sluiten. Een 9,5 is nogal overdreven, maar een kleine 8 is echt op z'n plek. Als je anderhalf uur lang naar een acteur in een kist kan kijken, verdient de film veel lof. Het einde was écht spannend, wat ik niet verwacht had, aangezien het verhaal redelijk voorspelbaar lijkt (en stiekem ook wel is).
Je hebt 'em zeker gekeken vanwege mijn review op pagina 7 van dit topic.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:09 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Ryan Reynolds had ik nooit eerder in een serieuze rol gezien naar ik meen, maar hij doet 't geweldig.
Agossie... we hebben een homofoobje in ons midden. Ga lekker anderen lastig vallen met je vooroordelen of kom anders gewoon uit de kast. Arrogant balletje.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:24 schreef Mainport het volgende:
Dat wanneer ik het topic open ik dit zie
[..]
En de twintig slowchatreacties daarop waar andere blije homo's weer op reageren. Niemand is in je gekwebbel geïnteresseerd en het is vaak genoeg vriendelijk aangegeven door de moderators hier dat dat dit topic daarvoor niet de plaats is. Kennelijk heb je stront in je oren dus het wordt tijd dat iemand je eens op je plaats zet
Ik vond het een magere zes. Zoveel domme gesprekken. "Put it on vibrate instead of sound so it'll drain less battery"quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:09 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad een mooie film. Ben zelf ook bezig met de IMDB top 250 en van de week 2001: A Space Odyssey gezien. Sci-fi is niet echt mijn genre dus vond het al knap dat ik de film uberhaubt opgezet heb maar damn wat was deze film saai zeg. Een paar dansende apen en een ruimteschip 15 min te zien landen, nee niet echt mijn ding.quote:Op zondag 26 december 2010 10:25 schreef wieksel het volgende:
LEON, dat ik die niet eerder heb gezien, schaam me diep, wat een topper, net als de andere films van Luc Besson overigensOp imdb een meer dan verdiende 8,6!!!
Ben bezig met de hele IMDB 250 - en deze hoorde er uiteraard biJ!
Haha, ik kijk Home Alone altijd met kerst en hij verveelt eigenlijk nooit. En dat stukje van Angels with Filthy Souls ken ik ondertussen wel uit mijn hoofd.quote:Op zondag 26 december 2010 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Home Alone maar weer eens. Als je weet wat er gebeurt voordat het gebeurt en je weet wat de personages gaan zeggen, dan heb je een film te vaak gezien.
quote:Op zondag 26 december 2010 01:45 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dude.. een 9,5?!
Wat is dit voor meesterwerk dan... Nota bene met Ryan Reynolds, daar kun je toch nooit veel van verwachten.. ga 'm desondanks maar eens kijken dan, maar oh wee als ie zuigt jongen!!!
Neuh, stond al langer op mijn verlanglijstje.quote:Op zondag 26 december 2010 03:11 schreef catwaezle het volgende:
Je hebt 'em zeker gekeken vanwege mijn review op pagina 7 2 van dit topic.
quote:Op zondag 26 december 2010 11:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Haha, ik kijk Home Alone altijd met kerst en hij verveelt eigenlijk nooit. En dat stukje van Angels with Filthy Souls ken ik ondertussen wel uit mijn hoofd.
keep the change, you filthy animal
Die hoort bij je opvoedingquote:Op zondag 26 december 2010 10:25 schreef wieksel het volgende:
LEON, dat ik die niet eerder heb gezien, schaam me diep, wat een topper, net als de andere films van Luc Besson overigensOp imdb een meer dan verdiende 8,6!!!
Ben bezig met de hele IMDB 250 - en deze hoorde er uiteraard biJ!
Sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:21 schreef vault_tec het volgende:
[..]
vroeger waren het alleen maar posts van mensen over een film die ze gezien hadden met daarbij een lapje tekst, foto en een imdb link. Nu is het meer
"Film x gezien en best leuk" met daarop reacties van mensen die die film ook hebben gezien en het wel of niet eens zijn met het cijfer. Vind dit erg naar want ik haalde uit deze topic reeks altijd wel goede films binnen. Nu haal ik uit 1 topic (12 pages dus) 1 goede film waar het vroeger 15+ was. En heeft niks te maken met de hoeveelheid films die ik heb gezien.
Vind dat de regels wel wat strenger na geleefd kunnen worden zodat het weer een beetje zoals vroeger was en dat er anders 2 topics worden aangemaakt.
Groetjes, een lurker
En het gevraagd of film a of b beter is mag ook wel achterwege gelaten worden.
Hoog cijfer dan nog.quote:Op zondag 26 december 2010 13:07 schreef Roces18 het volgende:Vond de actie niet echt bijzonder en daar heb ik de veel eigenlijk voor gekeken. Verhaal is ook slecht uitgewerkt, het moet allemaal snel snel snel zijn. Dus ik geef het een 6.
Vin Diesel zorgt daarvoor. Een 5.3 vind ik te laag, het kijkt namelijk redelijk lekker weg maar ze hadden van het verhaal zoveel meer kunnen maken.quote:
gister ook gezien. je moet er wel van houden hoor wat een domme humor soms. 8.1 vind ik ook wel erg hoog voor deze filmquote:Op zondag 26 december 2010 14:53 schreef El_Matador het volgende:
Idiocracy
Suppergrappige distopie (comedy + sci-fi); orgineel genre en gewoon goed (kaas)filmpje.
Daarom: 8.1/10
Supper de pupper. Denk dat je genoeg hebt gehad voordat je deze keek. Ondanks dat ie best lachen isquote:Op zondag 26 december 2010 14:53 schreef El_Matador het volgende:
Idiocracy
Suppergrappige distopie (comedy + sci-fi); orgineel genre en gewoon goed (kaas)filmpje.
Zijn van IMDb, werkt dat niet? Ik zie ze wel namelijk (maar kan ook zijn omdat ze in m'n cache zitten)..quote:
Die zag ik laatst ook.quote:Op zondag 26 december 2010 14:53 schreef El_Matador het volgende:
Idiocracy
je moet de IMG TAGS er wel bij zettenquote:Op zondag 26 december 2010 16:38 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zijn van IMDb, werkt dat niet? Ik zie ze wel namelijk (maar kan ook zijn omdat ze in m'n cache zitten)..
Nou, ik heb 'm net ook gekeken, maar wat vind je er zo speciaal aan dan? Doet veel hetzelfde wat er in andere gevangenisfilms ook wordt gedaan en voegt er weinig aan toe. En ik geloof echt voor geen seconde dat het er echt zo aan toe gaat in jeugdgevangenissen. Waardeloos geschreven.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:29 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
1 woord: WOW. Zeer indrukwekkende film. En dan vooral dat einde, de laatste 10 minuten. Ik heb daarna volgens mij nog even voor me uit zitten staren met als enige gedachte: "what... the... fuck...".
Cijfer: 9.2![]()
als je daar op gaat letten bij deze film is die natuurlijk wel slecht ja. maar dit is zo een film waar dat geen ene donder uitmaakt. als het maar grappig is. maar zoals ik al zei: je moet er van houden en dus ook om dingen heen kunnen kijken, anders ga je je zwaar irriteren.quote:Op zondag 26 december 2010 17:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Die zag ik laatst ook.
Wat een vreselijk slechte film is dat zeg.
Kan iemand me uitleggen hoe het kan dat een mensheid met een gem. IQ van 15 toch een extreem geniaal scansysteem kan hebben dat misdadigers overal kan opsporen en auto's van afstand kan laten stoppen?
3.5
Ik denk dat je de film eerder moet zien als een moment opname, het kan er heus wel een keer zo aan toe gaan in een jeugdgevangenis. En dat moment is in deze film naar mijn gevoel vrij realistisch neergezet, althans zo kwam het op mij wel over, hierdoor kon ik me echt inleven in de hoofdpersoon(nen). Maarja zo te zien heeft heeft het jou totaal niet geraakt, dat kan. Of dat aan de film ligt of aan jou, dat laat ik in het midden.quote:Op zondag 26 december 2010 18:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou, ik heb 'm net ook gekeken, maar wat vind je er zo speciaal aan dan? Doet veel hetzelfde wat er in andere gevangenisfilms ook wordt gedaan en voegt er weinig aan toe. En ik geloof echt voor geen seconde dat het er echt zo aan toe gaat in jeugdgevangenissen. Waardeloos geschreven.
Ik geef het 'n 4.
die heb ik ook nog liggen, het leek me al niks, en deze review zeg miss wel genoeg...quote:Op maandag 27 december 2010 10:44 schreef PBateman1978 het volgende:
The Last Exorcism 2010
[ afbeelding ]
Zogenaamd een docu waarbij we een priester in Amerika volgen die aan duiveluitdrijving doet.
Je zit steeds maar te wachten tot er iets engs gaat gebeuren, en net als je denkt dat het gaat beginnen is de film afgelopen.
Dit is toch wel 1 van de allerslechtste films die ik ooit heb gezien.
1/10
ik heb em toevallig ook gezien laatst, helemaal eens met je cijfer!quote:Op maandag 27 december 2010 10:44 schreef PBateman1978 het volgende:
The Last Exorcism 2010
[ afbeelding ]
Zogenaamd een docu waarbij we een priester in Amerika volgen die aan duiveluitdrijving doet.
Je zit steeds maar te wachten tot er iets engs gaat gebeuren, en net als je denkt dat het gaat beginnen is de film afgelopen.
1/10
Vannacht gezien, zeker een aanraderquote:Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef Butterfly91 het volgende:
Buried
Paul is a U.S. contractor working in Iraq. After an attack by a group of Iraqis he wakes to find he is buried alive inside a coffin. With only a lighter and a cell phone it's a race against time to escape this claustrophobic death trap.
Men neme Ryan Reynolds in een kist, een mobiele telefoon en een aansteker/zaklamp. Het recept voor een zeer boeiende thriller. Ondanks dat de film zich in slecht één kleine ruimte afspeelt, met maar één (zichtbaar) persoon, houdt deze film je aandacht tot het einde vast.
IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8.3
Die lijkt mij goed!quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef YellowBlacks het volgende:
Tron: Legacy
[ afbeelding ]
Wanneer Sam Flynn (Garrett Hedlund) nog jong is, verdwijnt zijn vader Kevin (Jeff Bridges), een computerprogrammeur. Zo'n 20 jaar later krijgt Sam bezoek van Alan Bradley, een oud-collega van zijn vader. Alan beweert dat de vader van Sam nog leeft en vermoedt dat hij terug te vinden is in diens vroegere arcadehal. Sam hecht niet veel geloof aan dat gegeven, maar gaat toch op onderzoek uit. Wanneer hij een verborgen kamer vindt, wordt hij opgezogen in een virtual realitywereld. Samen met Kevins vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een gevecht terecht van leven en dood. Ze moeten zien te ontsnappen uit een visueel prachtige cyberwereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.
Een must see.
IMDB: 7.5
Mijn Cijfer: 8.5
eh.. hoe heb jij deze film al gezien ?quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef YellowBlacks het volgende:
Tron: Legacy
[ afbeelding ]
Wanneer Sam Flynn (Garrett Hedlund) nog jong is, verdwijnt zijn vader Kevin (Jeff Bridges), een computerprogrammeur. Zo'n 20 jaar later krijgt Sam bezoek van Alan Bradley, een oud-collega van zijn vader. Alan beweert dat de vader van Sam nog leeft en vermoedt dat hij terug te vinden is in diens vroegere arcadehal. Sam hecht niet veel geloof aan dat gegeven, maar gaat toch op onderzoek uit. Wanneer hij een verborgen kamer vindt, wordt hij opgezogen in een virtual realitywereld. Samen met Kevins vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een gevecht terecht van leven en dood. Ze moeten zien te ontsnappen uit een visueel prachtige cyberwereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.
Een must see.
IMDB: 7.5
Mijn Cijfer: 8.5
Het plaatje (de cover) is wel heerlijk moet ik zeggen!quote:Op maandag 27 december 2010 10:44 schreef PBateman1978 het volgende:
The Last Exorcism 2010
[ afbeelding ]
1/10
Zeer goede film idd. Zelf afgelopen weekend Clean, Shaven gezien. Een indrukwekkende film die op goede wijze inzicht geeft in de bizarre beleefwereld van een schizofrene man:quote:Op maandag 27 december 2010 12:17 schreef Karina het volgende:
Pi
Psychologisch drama
Op IMDB staat thriller/SF, maar dat vond ik het totaal niet.
De film gaat over een wetenschapper die helemaal bezeten is van getallen en dan vooral patronen van getallen. Hij is ervan overtuigd dat de aandelenbeurs te "kraken" is, als je maar achter het patroon komt. Verder is hij nogal paranoide en krijgt hij af en toe een soort van aanval.
Een grote Wallstreet firma zit hem ondertussen achterna omdat ze hem in dienst willen nemen en ook een Joodse rabbi is in hem geinteresseerd, dit weer vanwege het getal 216, wat iets met de joodse Talmoed te maken heeft.
Ik had deze film eigenlijk opgezet omdat ik dacht dat het een SF film was, maar dat bleek het niet te zijn. Hele aparte film, ook helemaal in zwart/wit en nogal vreemd gefilmd allemaal. Vreemd genoeg vond ik hem toch wel goed, dat gegoochel met die cijfers was best interessant. Voor de cult-film liefhebbers.
[ afbeelding ]
Mainport jongen, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:59 schreef Mainport het volgende:
Dit topic is echt verneukt !@#$% sinds wanneer komen al die idioten hier met hun gezwets
Zelfs die promiscue moderator doet eraan mee, als middelpunt van deze kneuzenkermis, kunnen jullie dat niet even laten
Iets met veel sekspartners hebben of zo, wat dat met films kijken te maken heeftquote:Op maandag 27 december 2010 21:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Mainport jongen, je hebt gelijk.
Maar wat is 'promiscue'?
Ja DUH!!!!!!!!! Wat een keuzequote:Op maandag 27 december 2010 20:10 schreef Klipnap het volgende:
Ik wilde eerst Home Alone 2 kijken maar achteraf is deze film veel beter.
Zou Tim Krabbé hier qua copyright ook nog wat geld voor kunnen krijgen ?quote:Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef Butterfly91 het volgende:
Buried
Paul is a U.S. contractor working in Iraq. After an attack by a group of Iraqis he wakes to find he is buried alive inside a coffin. With only a lighter and a cell phone it's a race against time to escape this claustrophobic death trap.
Men neme Ryan Reynolds in een kist, een mobiele telefoon en een aansteker/zaklamp. Het recept voor een zeer boeiende thriller. Ondanks dat de film zich in slecht één kleine ruimte afspeelt, met maar één (zichtbaar) persoon, houdt deze film je aandacht tot het einde vast.
IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8.3
Hoezo origineel concept, het lijkt me een beetje hetzelfde als bij de Killing Room... wat trouwens een niet al te beste film is voor diegene die het niet gezien hebben.quote:Op maandag 27 december 2010 18:27 schreef Kw4Kje het volgende:
Exam
[ afbeelding ]
In Exam worden acht verschillende personen bij elkaar geplaatst, die solliciteren op een hoge functie. Het examen voor de job is echter een stuk anders dan ze hadden verwacht.
Vrij goede psygologische thriller met een orgineel concept. Ondanks dat de film zich afspeelt op 1 plek, heeft het me goed vast kunnen houden, de sfeer is goed. De acteerprestaties wat minder, maar wel voldoende. Het einde had naar mijn idee wel wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar al met al een prima film.![]()
Imdb: 6.8
Me: 7.0
quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:16 schreef TLC het volgende:
[..]
Zou Tim Krabbé hier qua copyright ook nog wat geld voor kunnen krijgen ?![]()
Alleen de muziek al in die film, prachtig gewoon. Het verhaal is wellicht wat voorspelbaar en misschien ook niet echt vernieuwend, maar ik vind de locaties, het acteerwerk en de muziek echt wel memorabel. Ik vind deze film een lust voor ogen en oren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:24 schreef Falco het volgende:
The Last of the Mohicans
Nauwelijks memorabel. In het begin wordt een oorlogsfilm ingezet met diverse strijdende partijen: Fransen, Engelsen en verschillende Indianenstammen. Het is nogal warrig allemaal, maar de vechtscenes zijn zoals je van Mann gewend mag zijn, desondanks oke. Maar dan maakt de film plots een ommezwaai die je al vanaf de eerste minuten aan zag komen: Daniel Day-Lewis, een blanke die bij de Indianen is opgegroeid raakt verliefd op zowat het enige Engelse meisje dat zich in de mooi gefilmde bosrijke omgeving bevindt. Uiteindelijk vond ik deze film een nogal suf gedoe. Cijfer: 6
Nee hoorquote:Op dinsdag 28 december 2010 03:48 schreef catwaezle het volgende:
[ afbeelding ]
Saw VII - the final chapter
Dit schijnt de laatste 'Saw' te zijn. Nou, laten we dat maar hopen dan want het is nu toch wel genoeg. In deze zevende film opnieuw een flink aantal gruwelijke 'games', een flink aantal gruwelijke doden en een einde dat - wat mij betreft - behoorlijk vaag is.
Dit keer gaat het een beetje tussen de assistent van Jigsaw en de vrouw van Jigsaw. De vrouw helpt de politie om Hoffman (de assistent) te vinden en Hoffman zelf is druk bezig de vrouw te vinden. Ondertussen wordt een man bestraft die de wereld heeft voorgelogen dat hij een Jigsaw game heeft overleeft.
Cijfer: 6
psssst dat is dezelfdequote:Op dinsdag 28 december 2010 12:38 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee hoorbinnenkort in de bioscoop... SAW3D
Ik ben gelukkig afgehaakt bij deel 3 destijds.
Als je Harry Potter en Twilight aan kan, dan zal je het wel trekken. Heb je een hekel aan dat soort films, dan zou ik me er niet snel aan wagen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:28 schreef casper019 het volgende:
is Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief een beetje een leuke film of heel kinderachtig??
Leuke film idd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:30 schreef El_Matador het volgende:
Celda 211
Ongelooflijk vette gevangenisactie en een mooi verhaal in een Spaans jasje. Top, aanrader!
8.4/10
Oeps...quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:14 schreef JDx het volgende:
Dat plaatje klopt niet hoor, je hebt denk ik Fast & Furious gezien, deeltje 4
Deel 5 komt pas in April uit en heet Fast Five.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |