abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90426612
The Joneses
A seemingly perfect family moves into a suburban neighborhood, but when it comes to the truth as to why they're living there, they don't exactly come clean with their neighbors.

Leuke film wel. Bij vlagen grappig en een klein 'drama-element' maken deze film tot een fijne wegkijker.

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,0

Love Actually
Follows the lives of eight very different couples in dealing with their love lives in various loosely and interrelated tales all set during a frantic month before Christmas in London, England.

Ook na meerdere keren blijft deze film de ultieme feelgood kerstfilm O+

IMDb: 7,8
Mijn cijfer: 8,0

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 25-12-2010 11:58:07 ]
  Boks-Chick zaterdag 25 december 2010 @ 11:58:25 #177
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90426976
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole
Heerlijke film, prachtig getekend.
imdb 7,1
mijn cijfer: 8

Shrek forever after
Vermakelijk, vooral moeten lachen om de dikke puss, verder toch weinig verrassend.
imdb: 6,7
mijn cijfer: 7

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Wordt door velen hier geprezen als een van de beste Potters. Ik vond hem eerlijk gezegd wat saai :@. Hoewel deze zeer zeker donkerder, zwaarder en volwassener is, mis ik de magie van de 1e twee delen. De sprankeling. Ik heb het boek gelezen, en ik vind de vluchttocht van de drie bijna een verkapte roadmovie geworden. Ik hoop dat in deel 2 sneep wat vaker in beeld gaat komen, gezien zijn rol in het geheel. In dit deel bleef zijn aandeel zwaar ondermaats vond ik. Zeker gezien de impact van zijn personage.
imdb: 7,9
mijn cijfer: 6,5
lolwut
  zaterdag 25 december 2010 @ 13:21:23 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_90429448

Het gaat in het kort gezegd over een gepensioneerde marinier die in een achterbuurt woont en na de dood van zijn schaakpartner alles even onder handen gaat nemen.

Trage film weer, ikzelf hou echt niet van trage films. Komt weinig actie in voor maar als die er in voor komt is het wel goed. Leuk om een keertje te kijken maar verwacht er niet teveel van.

6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90430514
Somewhere

Ik vind dit zo geniaal he, een film maken die eigenlijk nergens over gaat, je stapt iemands leven binnen en maakt een deel van zijn leven mee. En toch blijf je kijken, zo lekker, waren er maar meer van dit soort films, even weg uit de realiteit en meeleven met iemand anders.

Dakota is trouwens volwassen, dus nemen ze Elle Fanning maar, how cute... lovely lady.

8,5!

Edit (15:14): "Sofia Coppola's Somewhere is a rare jewel in this year's crop of movies: a film that actually made me feel and think about the characters, a film that mesmerized me with its stillness and its quietness, a film that I know I will return to, for its haunting mix of loneliness and the gentle love that family can offer."

[ Bericht 29% gewijzigd door JDx op 25-12-2010 15:14:51 ]
pi_90430539
Dit topic is echt verneukt !@#$% sinds wanneer komen al die idioten hier met hun gezwets

Zelfs die promiscue moderator doet eraan mee, als middelpunt van deze kneuzenkermis, kunnen jullie dat niet even laten
Graag op anoniem
pi_90430578
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:59 schreef Mainport het volgende:
Dit topic is echt verneukt !@#$% sinds wanneer komen al die idioten hier met hun gezwets

Zelfs die promiscue moderator doet eraan mee, als middelpunt van deze kneuzenkermis, kunnen jullie dat niet even laten
Jij ook een goeie kerst jongen... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:30:07 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_90433093
quote:

wat is er allemaal aan de hand jongetje?
pi_90433167
Reign over Me

Lekker zielig doen in je eentje met kerst, voor de 3e keer nu, wat een heerlijke film die je meetrekt in emoties.

8,5!

Ps... heb Bill and Ted's Excellent Adventure ook binnen, die ga ik binnenkort ook kijken, samen met The Breakfast Club en Ferris Bueller was dit echt één van mijn favorieten eind jaren 80.
pi_90435624
quote:

Wat een arrogant balletje _O-
pi_90435716
Schaamteloze copy/paste van ander forum if you can forgive me.

Stardust

Deze film iets van twee jaar geleden, toen ik nog thuis woonde, opgenomen, maar nooit gekeken omdat m'n broer zei dat hij echt ontzettend slecht was en hem een 4 had gegeven op IMDB.

Nu ben ik met kerst bij m'n ouders en ik had zin om een film te kijken, en aangezien hier niet zoveel keus is ging ik maar ff de harddisk-recorder door en daar zag ik dat deze film er nog op stond, dus toch maar gaan kijken met hele lage verwachtingen.

Nou, die verwachtingen kwamen dus niet bepaald uit.
Het verhaal gaat over een sprookje. Jongen uit 'gewoon' Engeland gaat op avontuur met een gevallen ster, wat een mooi meisje genaamd Yvaine blijkt te zijn, in een sprookjeswereld die achter een muur naast zijn dorp ligt.
De hele sfeer sprak me enorm aan. Maar wat deze film voor mij boven de middelmaat uit doet stijgen is, zonder volgens mij al te erg te spoileren, het 'schijnen/schitteren/lichtgeven' van Yvaine de ster als ze blij is. O+

Kijk dit nu toch:

O+ Daar smelt je toch spontaan van weg? *;

Normaal gesproken zou ik deze film een 7.5 geven, prima vermakelijke film.
Maar dat schijnen/schitteren van Yvaine gaf me elke keer zo'n warm gevoel. Dat verdient van mij een bonuspunt!

8.5
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Boks-Chick zaterdag 25 december 2010 @ 17:34:40 #186
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90435759
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:31 schreef UltraR het volgende:
Schaamteloze copy/paste van ander forum if you can forgive me.

Stardust

Deze film iets van twee jaar geleden, toen ik nog thuis woonde, opgenomen, maar nooit gekeken omdat m'n broer zei dat hij echt ontzettend slecht was en hem een 4 had gegeven op IMDB.

Nu ben ik met kerst bij m'n ouders en ik had zin om een film te kijken, en aangezien hier niet zoveel keus is ging ik maar ff de harddisk-recorder door en daar zag ik dat deze film er nog op stond, dus toch maar gaan kijken met hele lage verwachtingen.

Nou, die verwachtingen kwamen dus niet bepaald uit.
Het verhaal gaat over een sprookje. Jongen uit 'gewoon' Engeland gaat op avontuur met een gevallen ster, wat een mooi meisje genaamd Yvaine blijkt te zijn, in een sprookjeswereld die achter een muur naast zijn dorp ligt.
De hele sfeer sprak me enorm aan. Maar wat deze film voor mij boven de middelmaat uit doet stijgen is, zonder volgens mij al te erg te spoileren, het 'schijnen/schitteren/lichtgeven' van Yvaine de ster als ze blij is. O+

Kijk dit nu toch:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+ Daar smelt je toch spontaan van weg? *;

Normaal gesproken zou ik deze film een 7.5 geven, prima vermakelijke film.
Maar dat schijnen/schitteren van Yvaine gaf me elke keer zo'n warm gevoel. Dat verdient van mij een bonuspunt!

8.5
De rol van Robert De Niro is schitterend _O_
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 25 december 2010 @ 17:46:57 #187
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90435960
Zelf inmiddels gekeken naar:

Winter's Bone

Machtig mooie en indrukwekkende film. Erg goede rol van Jennifer Lawrence, prachtig portret van het harde bergachtige platteland in de VS, maar vooral een fascinerend verhaal over de 17-jarige Ree Dolly, die de opvoeding van haar jonge broertje en zusje op zich heeft genomen, sinds haar vader de gevangenis in ging en haar moeder zwaar depressief en bijna kakatonisch in een stoel zit.
De politie komt haar melden dat zij met een week het huis uit moeten mits haar vader, die met als onderpand het huis op borgtocht vrij is, bij de rechtzaak verschijnt. De politie kan hem niet vinden en dus gaat Ree zelf op zoek met alle gevolgen van dien.

Aanrader!
imdb: 7,5
mijn score: 8,5

The Golden Compass

Al heel lang in huis om een keer te kijken, maar elke keer vanaf gezien omdat de recensies slecht waren. Kwam ongeveer tegelijkertijd in de bioscoop als Stardust, die idd beter en humoristischer is, maar die heeft deze film dus ondergesneeuwd die op zich imo helemaal niet slecht is.
Vooral de dieren en de wijze waarop die verfilimd zijn c.q. getekend is ronduit prachtig.
Het verhaal zelf is een leuk fantasieverhaal, maar niet superbijzonder. Goed genoeg om de volle 1u50m te boeien, dat zeer zeker.Ben alleen zeer benieuwd of hij ooit een tweede deel krijgt met afsluiting, want dat is een jammerlijk gemis :P

imdb: 6,3
mijn score: 7,5
lolwut
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:59:50 #188
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_90436153
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:01 schreef Robby87 het volgende:

[..]

"Kan er nog niet over uit hoe fucking goed deze film is. Had er veel van verwacht maar heb nog meer gekregen. Oscarwaardige performance van Portman, Kunis positieve verrassing en eigenlijk waren alle vrouwen in deze film ongelofelijk goed. Ik heb in een lange tijd ook niet zo'n casting gezien die zó spot on is. Vooral het einde van de film was meesterlijk. Wow."

Ja, dat zegt veel over de film...
Wat zit je nu allemaal te zeiken man, als je een goede review wil mét spoilers ga je maar naar IMDB. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_90436174
Oorlogswinter (2008)

Deze film heb ik vorige week voor het eerst gezien en ik zag dat deze vanavond op tv komt, dus is wel een vermelding waard. Over het algemeen ben ik weinig enthousiast over Nederlandse speelfilms, maar dit is toch wel echt een grote uitzondering!
Waar ik me bij de meeste binnenlandse films aan stoor, is dat door het lage budget geprobeerd wordt te scoren met seks en de acteurs die we áltijd tegenkomen. In deze film worden de hoofdrollen juist vertolkt door minder bekende acteurs, wat mijn inziens erg goed uitpakt. Naast het goede acteerwerk wordt een erg mooie sfeer neergezet. Daarnaast is het verhaal ook nog eens goed en meeslepend. Echt een aanrader om vanavond te kijken dus!

IMDb: 7.1
Mijn score: 8

pi_90436329
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:26 schreef catwaezle het volgende:

[..]

Wat een arrogant balletje _O-
Hij heeft wel gelijk.
  Boks-Chick zaterdag 25 december 2010 @ 18:14:10 #191
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90436350
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:12 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
vertel, wat is er mis met hoe het topic (nu) is?
c.q. wat doe ik verkeerd, aangezien ik waarschijnlijk die promiscue moderator ben waar hij het over heeft
lolwut
pi_90436527
Dat wanneer ik het topic open ik dit zie

quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef BrandX het volgende:
*meld
Ik heb ruim 20 films en de serie Merlin klaar liggen om te bekijken met de kerstdagen, ga ik zeker weten niet allemaal redden, maar een aantal natuurlijk wel! *O*
En de twintig slowchatreacties daarop waar andere blije homo's weer op reageren. Niemand is in je gekwebbel geïnteresseerd en het is vaak genoeg vriendelijk aangegeven door de moderators hier dat dat dit topic daarvoor niet de plaats is. Kennelijk heb je stront in je oren dus het wordt tijd dat iemand je eens op je plaats zet
Graag op anoniem
  Boks-Chick zaterdag 25 december 2010 @ 18:26:43 #193
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90436554
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:24 schreef Mainport het volgende:
Dat wanneer ik het topic open ik dit zie

[..]

En de twintig slowchatreacties daarop waar andere blije homo's weer op reageren. Niemand is in je gekwebbel geïnteresseerd en het is vaak genoeg vriendelijk aangegeven door de moderators hier dat dat dit topic daarvoor niet de plaats is. Kennelijk heb je stront in je oren dus het wordt tijd dat iemand je eens op je plaats zet
Ik stel een vraag en er zijn hooguit paar reacties geweest. Beetje chillen mag :*
Vooralsnog begin jij offtopic hier :). Ga je beklag maar doen in FB ofzo :W
lolwut
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2010 @ 18:29:30 #194
264940 8108139dpths
pi_90436604

Bagger. Cijfer: 4.6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

1 woord: WOW. Zeer indrukwekkende film. En dan vooral dat einde, de laatste 10 minuten. Ik heb daarna volgens mij nog even voor me uit zitten staren met als enige gedachte: "what... the... fuck... :{".
Cijfer: 9.2 _O_

Eveneens bagger. De film zit zó vol met fouten. :r
Maar vooruit, omdat de CGI / special effects er nog heel aardig uitzien: Cijfer: 4.8
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:55:57 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_90436965
Hoezo bij skyline een 4.8 en geen 5 of 4.5?
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2010 @ 19:01:59 #196
264940 8108139dpths
pi_90437064
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:55 schreef Roces18 het volgende:
Hoezo bij skyline een 4.8 en geen 5 of 4.5?
Omdat 'ie 1; geen 5 waard is, en 2; beter was dan Devil. :6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 december 2010 @ 19:27:53 #197
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90437479
Requiem for a Dream gezien. Kon er niet echt in komen. Had hem ook bijna na 50 min. afgezet. Maar gelukkig werd het daarna boeiender. Vooral de filmtechnieken zijn een genot om te zien. Soms vond ik de personages neigen naar een karikatuur van droevige, verslaafde mensen. De film krijgt van mij een magere 7. Heb indrukwekkender films gezien.
pi_90439597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 19:27 schreef hexje het volgende:
Requiem for a Dream gezien. Kon er niet echt in komen. Had hem ook bijna na 50 min. afgezet. Maar gelukkig werd het daarna boeiender. Vooral de filmtechnieken zijn een genot om te zien. Soms vond ik de personages neigen naar een karikatuur van droevige, verslaafde mensen. De film krijgt van mij een magere 7. Heb indrukwekkender films gezien.
:o
Ben overigens heel benieuwd naar het lijstje films dat je indrukwekkender vindt. :P
Ik zou er zelf geen enkele kunnen noemen, maar ik ben benieuwd wat indruk maakt op iemand die met een strak gezicht kan zeggen dat de personages in Requiem For a Dream karikaturen zijn en de film een magere 7 geeft. ;)

Ieder z'n eigen mening natuurlijk... :*
pi_90440127
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:26 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik stel een vraag en er zijn hooguit paar reacties geweest. Beetje chillen mag :*
Vooralsnog begin jij offtopic hier :). Ga je beklag maar doen in FB ofzo :W
vroeger waren het alleen maar posts van mensen over een film die ze gezien hadden met daarbij een lapje tekst, foto en een imdb link. Nu is het meer

"Film x gezien en best leuk" met daarop reacties van mensen die die film ook hebben gezien en het wel of niet eens zijn met het cijfer. Vind dit erg naar want ik haalde uit deze topic reeks altijd wel goede films binnen. Nu haal ik uit 1 topic (12 pages dus) 1 goede film waar het vroeger 15+ was. En heeft niks te maken met de hoeveelheid films die ik heb gezien.

Vind dat de regels wel wat strenger na geleefd kunnen worden zodat het weer een beetje zoals vroeger was en dat er anders 2 topics worden aangemaakt.

Groetjes, een lurker :Y

En het gevraagd of film a of b beter is mag ook wel achterwege gelaten worden.
pi_90440326
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 21:21 schreef vault_tec het volgende:

[..]

vroeger waren het alleen maar posts van mensen over een film die ze gezien hadden met daarbij een lapje tekst, foto en een imdb link. Nu is het meer

"Film x gezien en best leuk" met daarop reacties van mensen die die film ook hebben gezien en het wel of niet eens zijn met het cijfer. Vind dit erg naar want ik haalde uit deze topic reeks altijd wel goede films binnen. Nu haal ik uit 1 topic (12 pages dus) 1 goede film waar het vroeger 15+ was. En heeft niks te maken met de hoeveelheid films die ik heb gezien.

Vind dat de regels wel wat strenger na geleefd kunnen worden zodat het weer een beetje zoals vroeger was en dat er anders 2 topics worden aangemaakt.

Groetjes, een lurker :Y

En het gevraagd of film a of b beter is mag ook wel achterwege gelaten worden.
Spot on :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')