abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:01:46 #102
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90037176
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want Cohen is leider van ons land?
De Joodse Raad ook niet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_90037322
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De Joodse Raad ook niet.
Wat is je punt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90037571
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:41 schreef Oud_student het volgende:
Leerpunt voor vandaag: hard optreden tegen radicale beweingen zoals de Islam (al dan niet politiek), zoniet dan wordt dit als zwakte gezien en het probleem verergert.
Correctie: tegen radicale excessen binnen de islam.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:34:37 #105
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90038462
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.
pi_90038608
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.
Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu. Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat. Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?

Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.

Word wakker, astjeblieft.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:43:56 #107
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90038796
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Word wakker, astjeblieft.
Lees jij dit dan even aub :
quote:
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen heeft binnen en buiten zijn partij
veel wrevel opgeroepen door de positie van Joden uit de jaren dertig
te vergelijken met de hedendaagse moslims in Nederland. Cohen doet dat
in Vrij Nederland.
De vergelijking gaat mank, zo vinden critici. PvdA-coryfee Ed van
Thijn vindt de vergelijking maar 'een beetje' opgaan. Hij verwijst
naar het zoeken van zondebokken en het stigmatiseren van een
bevolkingsgroep. 'Maar het gaat hier niet om een joodse minderheid,
maar om een heel grote groep, de moslims. Niemand heeft het over
uitroeiing.'

Hoogleraar bestuurskunde Jouke de Vries, prominent PvdA-lid: 'Als je
de Joden uit de jaren dertig vergelijkt met de moslims van nu, zit
daar een vervolg aan vast van verschrikkelijke dingen die nog staan te
gebeuren. Dat lijkt me toch niet het geval.'

: edit FTS : precies wat ik al stelde kort na het uitkomen van het stukje :)

Infamerend
'De uitspraken van Cohen zijn infamerend en slaan ieder debat dood',
zegt schrijver Joost Zwagerman. In het voorjaar van 2008 kreeg
Zwagerman de Gouden Ganzeveer uitgereikt. In de jury zat Job Cohen. In
zijn dankwoord brak Zwagerman de staf over degenen die meenden de
Tweede Wereldoorlog te kunnen vergelijken met verschijnselen en
personen in het hedendaagse Nederland.
Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90039024
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Lees jij dit dan even aub :

[..]

Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.
Allereerst zijn de woorden van op zn zachts gezegd opgeklopt door diverse media. Verder zie ik niet in hoe bovenstaande afbreuk doet aan mijn verhaal. Ik vereenzelvig mij namelijk niet met de woorden van Cohen. De PvdA staat voor mij eerlijk gezegd los van deze discussie. Ik vind jouw houdig behoorlijk betreurenswaardig. Jij voert een kruistocht tegen de PvdA, wat jouw goed recht is uiteraard, maar de discussie wordt daar niet mee beslecht.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:01:03 #109
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90039566
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu.
Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.
quote:
Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat.
Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.
quote:
Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?

Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat.
Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.
quote:
Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.

Word wakker, astjeblieft.
Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:03:51 #110
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90039712
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.
PVV heeft het over de uitwassen van de Islam da's 1
2 is dat Cohen gewoon heftig aan het 'Godwinnen' is geslagen.
3 de pvda bobo's zijn het met mij eens cq ik met hen hierin.
job c denkt dat ie gewoon kan doen en zeggen wat hij anderen verwijt, maar alleen de allesslikkers der pvda pikken dat.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90039972
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.

[..]

Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.

[..]

Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.

[..]

Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?
Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.

Overigens ben ook ik geen fan van de islam. Dat betekent echter niet dat we ons in alle bochten moeten wringen om deze religie te bestrijden. Uitwassen dienen met hand en tand de worden bevochten. Maar dat geldt niet voor de doorsnee baard die op vrijdag de moskee bezoekt. Verder denk ik inderdaad niet dat Duisenberg en Van Agt joden haten. Tenminste, niet meer dan jij en de rechtse kliek moslims haten.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:11:18 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90040038
Vrij Nederland! Wie leest dat blaadje eigenlijk nog?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_90040776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

Ook een waardevol leerpunt: mensen op basis van hun geloofsovertuiging aanpak kan desastreuze gevolgen hebben.
Slaat dit op WO2 ?
Bovendien is de Islam meer dan een geloofsovertuiging, dit zeggen zowel de tegenstanders als de gelovigen zelf
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_90040896
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Slaat dit op WO2 ?
Bovendien is de Islam meer dan een geloofsovertuiging, dit zeggen zowel de tegenstanders als de gelovigen zelf
Oke, aanpakken op basis van hun geloofsovertuiging is iets te summier wanneer gesproken over de joden. De nazi's maakten daarentegen wel verwijzingen naar het joodse geloof om zo hun vermeende kwaadaardigheid aan te tonen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:52:15 #115
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90042126
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.

Overigens ben ook ik geen fan van de islam. Dat betekent echter niet dat we ons in alle bochten moeten wringen om deze religie te bestrijden. Uitwassen dienen met hand en tand de worden bevochten. Maar dat geldt niet voor de doorsnee baard die op vrijdag de moskee bezoekt. Verder denk ik inderdaad niet dat Duisenberg en Van Agt joden haten. Tenminste, niet meer dan jij en de rechtse kliek moslims haten.
Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?
pi_90042176
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?
Troll.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:59:31 #117
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90042440
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:11 schreef Ringo het volgende:
I.t.t. menig krant die veel van haar arme "linkse uitgekleedde" leden verliest, is VN volgens mij een heel gezond media bedrijf :) Doen ze toch wat goed :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:35:01 #118
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90043788
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.

Cohen is een vieze, vuile antisemiet net als Gretta de Heks.
pi_90043903
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Troll.
pi_90044729
quote:

doe eens normaal
inhoudelijk reageren.... met rede en met inzicht
nu ben je aan het schelden en aan het verketteren..
pi_90044765
quote:

Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:14:27 #122
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90045281
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd schokkend om te zien dat Holocaustrevisionisme tegenwoordig geheel geaccepteerd blijkt te zijn onder grote delen van de bevolking, dat voice-over zich daar boos over maakt is geheel begrijpelijk.
pi_90045790
Waarom geniet de holocaust eigenlijk zoveel morele suporiteit in vergelijking met andere genocides?

En waarom ben je gelijk anti-semietals je het ergens mee vergelijkt (Cohen die anti-semiet is :') )
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:45:39 #124
268409 voice-over
pi_90046420
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:26:20 #125
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90047938
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 15:45 schreef voice-over het volgende:

[..]

Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.
Inderdaad. De onttovering van de wereld is in volle gang.
pi_90051063
quote:
Cohen is een vieze, vuile antisemiet
en een jood..
Wir haben es gewusst
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:58:04 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_90053826
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd schokkend om te zien dat Holocaustrevisionisme tegenwoordig geheel geaccepteerd blijkt te zijn onder grote delen van de bevolking, dat voice-over zich daar boos over maakt is geheel begrijpelijk.
Ik vind het schokkender om te zien dat zelfs politici een hele bevolkingsgroep wegzetten als minderwaardig. En daarmee dus aanzetten tot discriminatie van die groep.
pi_90054745
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:30 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Kom nou eens met bronnen waaruit het onderstreepte blijkt. Dus dat ex-Moslims in Nederland, want we gaan het niet over Afghanistan hebben, al 40 jaar lang (!!!) bedreigd worden.

Van elke tien jaar twee overduidelijke voorbeelden zou je sieren. Het is nu 2010 dus vanaf 1970 tot nu laten we maar eens zeggen. Ik ben benieuwd.

PS: Is Femke Halsema links genoeg? Of Marcouch? Femke heeft zich niet zo lang geleden zeer duidelijk uitgesproken tegen bijv. orthodoxe Islam en kritiek daarop wat betreft vrouwenrechten en andere zaken.
Sinds je om voorbeelden hebt gevraagd hebben we geen last meer van Zienswijze.

:')
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:22:17 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_90054927
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:11 schreef Ringo het volgende:
Hoi. :)
pi_90055013
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Leerpunt voor vandaag: hard optreden tegen radicale beweingen zoals de Islam (al dan niet politiek), zoniet dan wordt dit als zwakte gezien en het probleem verergert.
Bewegingen zoals de islam? :') _O- :') _O-

De islam is een wereldreligie! Een godsdienst!
http://www.encyclo.nl/begrip/Islam

Zie hier een lijst van christenen, joden, boeddhisten etc. die zich bekeerd hebben naar de islam:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam

De islam is een mooie religie, geen "radicale beweging" zoals jij doet voorkomen!
pi_90055172
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:03 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

PVV heeft het over de uitwassen van de Islam da's 1
Bullshit.

Hoe verklaar je anders dat Wilders de Koran wil verbieden, voor een moskee-stop is, islamitische scholen wil sluiten, geen immigranten uit moslimlanden, geen ontwikkelingshulp aan Afrikaanse moslimlanden etc.

Of versta jij het bovenstaande onder de uitwassen van de islam?

:') _O-
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:29:20 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90055301
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 18:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind het schokkender om te zien dat zelfs politici een hele bevolkingsgroep wegzetten als minderwaardig. En daarmee dus aanzetten tot discriminatie van die groep.
Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over. In plaats daarvan komt hij met een van de pot gerukte vergelijking, en plaatst zich feitelijk in het rijtje waar ook figuren als David Irving deel van uitmaken. Werkelijk, wat een schandalige vertoning.
pi_90055368
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over.
"Ja maar hullie doen het ook." _O- _O-

Oh ja, jij was een troll.
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:52:09 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_90056472
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over. In plaats daarvan komt hij met een van de pot gerukte vergelijking, en plaatst zich feitelijk in het rijtje waar ook figuren als David Irving deel van uitmaken. Werkelijk, wat een schandalige vertoning.
Scheer toch niet alle moslims over één kam, degenen die discrimineren zijn de adolescenten die niet naar school gaan. Inclusief de autochtone school-dropouts.

Ik heb een Turkse kapper die enorm homo is, hij kan echt zo gay "salaam aleikum" zeggen als er een moslim-klant binnenkomt dat ik mijn lachen bijna niet kan houden _O-
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:07:26 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90057166
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hoi. :)
Zonde van je tijd man! Ik kijk dan altijd naar The Voice of Holland. 6.gif.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:13:21 #136
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90057404
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 19:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Scheer toch niet alle moslims over één kam, degenen die discrimineren zijn de adolescenten die niet naar school gaan. Inclusief de autochtone school-dropouts.

Ik heb een Turkse kapper die enorm homo is, hij kan echt zo gay "salaam aleikum" zeggen als er een moslim-klant binnenkomt dat ik mijn lachen bijna niet kan houden _O-
Als grap? Dat is idd humor.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:21:33 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_90057835
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als grap? Dat is idd humor.
Nee, hij is zo homo dat er geen ontkennen aan is. En toch heeft ie moslimklanten, dus volgens mij valt het nog wel mee met die discriminatie daar.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:23:32 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90057920
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, hij is zo homo dat er geen ontkennen aan is. En toch heeft ie moslimklanten, dus volgens mij valt het nog wel mee met die discriminatie daar.
Die conclusie zou ik niet durven trekken. Onze kappers zijn ook al sinds de jaren vijftig van de verkeerde kant.
pi_90058042
Nog even een analyse van de begin post

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
DEN HAAG - "De moslims in Nederland worden langzamerhand buitengesloten, net als dat met Joden in de Tweede Wereldoorlog gebeurde", aldus Job Cohen.
Ik meen te weten dat voor de oorlog de Joden redelijk geintegreerd waren in met name Amsterdam. Tijdens de oorlog werden de Joden afgevoerd, niet door ons maar door de nazis.
Dus om een parallel met WO2 te hebben, moeten we eerst worden bezet door een ander land, of zou Cohen doelen op Wilders?
quote:
De PvdA-frontman zegt dat zijn Joodse moeder hetzelfde meemaakte rond het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De Joden werden langzamerhand buitengesloten en dat ziet Cohen nu met de moslims in Nederland gebeuren. "Praat met moslims en je hoort het."
Buitensluiting gebeurde op last van de Duitsers, niet door de Nederlanders. Dus wat is de overeenkomst?
quote:
"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht." De voormalig burgemeester van Amsterdam zei eerder al de boel bij elkaar houden. "Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden", vertelt Cohen aan Vrij Nederland.
Wilders wil dat moslims zich houden aan de nederlandse wet, moslims (of anderen die het niet eens zijn kunnen idd maar beter vertrekken.
Hitler had apparte wetten voor Joden, Hitler wilde niet dat ze vertokken, maar wilde ze uitroeien.
Hitler liet ook al hun bezittingen in beslag nemen,de nazis verdienden alleen maar aan de Joden
De moslims kosten ons alleen maar geld
Ik zie hier dus ook geen overeenkomsten.
quote:
Daarnaast vindt hij dat de totstandkoming van de gedoogregering te wijten is aan Ruud Lubbers. "Lubbers is zijn boekje te buiten gegaan. Lubbers had terug moeten gaan naar de Koningin. Dat hij dat niet deed, was cruciaal", aldus Cohen.
Hij geeft de schuld van zijn eigen falen aan anderen, wie deed dat ook ? Ik zie hier wel een parallel met de nazis.
Trouwens ik wist niet dat Cohen zo koningsgezind was.

Wat een faalhaas
Exaudi orationem meam
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:30:31 #140
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90058252
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Zolang je het niet openlijk uitspreekt mag je inderdaad homo zijn onder moslims, dat lijkt me genoegzaam bekend. Wat dat betreft zijn moslims ruimdenkender dan westerlingen. Alleen: je moet het niet openlijk doen...
pi_90058471
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:24 schreef Rambolin het volgende:
Bewegingen zoals de islam? :') _O- :') _O-
De islam is een wereldreligie! Een godsdienst!
http://www.encyclo.nl/begrip/Islam
Vraag aan een moslim wat de Islam voor hem betekent en je weet dat het niet alleen maar een religie is. De Islam beheerst het totale leven van de moslim.
quote:
Zie hier een lijst van christenen, joden, boeddhisten etc. die zich bekeerd hebben naar de islam:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam

De islam is een mooie religie, geen "radicale beweging" zoals jij doet voorkomen!
Andersom kan niet voorkomen, als je moslim bent dat kun je nooit atheist of christen worden.
Inderdaad een mooie godsdienst.
Exaudi orationem meam
pi_90060167
Het begint steeds duidelijker te worden waarom het niet goed gaat met de PvdA. Cohen was geen goede keus; dat blijkt maar weer eens duidelijk uit dit soort domme uitlatingen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:07:07 #143
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90060405
Cohen zaait tweespalt.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:15:01 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_90060849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Sakit-Gede het volgende:
Het begint steeds duidelijker te worden waarom het niet goed gaat met de PvdA. Cohen was geen goede keus; dat blijkt maar weer eens duidelijk uit dit soort domme uitlatingen.
Onzin, hij heeft alleen herhaalt wat ie in 2002 al heeft gezegd :')
Lees je in voordat je dit soort opmerkingen maakt.
pi_90060968
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:15 schreef remlof het volgende:

[..]

*checkt UI Sakit-Gede*
*3x nederlandse vlag waarneemt*
*wegblijft.*
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:17:37 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_90060996
Herhaald is met een d trouwens :@
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:17:54 #147
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90061012
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 21:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat Cohen het niet goed doet lijkt me evident. Bos deed het veel beter (qua inhoud en qua resultaten), en dat zeg ik als VVD'er.
pi_90061114
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat Cohen het niet goed doet lijkt me evident. Bos deed het veel beter (qua inhoud en qua resultaten), en dat zeg ik als VVD'er.
Dan zou ik je als ik jou was er niet zo druk om maken :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:20:37 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90061178
Cohen is mascotte, geen politiek leider.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:23:20 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_90061332
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bos was minder links. En een beter debater inderdaad. Maar Cohen is tenminste een duidelijk alternatief voor de schreeuwers op rechts, duidelijker dan Bos in ieder geval.
pi_90061725
M'n vlag is niet 3 x de Nederlandse vlag, maar een vlag van een heel ander deel van de wereld....

Je vindt dat het herhalen van de domme opmerking van Cohen deze opmerking minder dom maakt?

Ik vind het eerder nog dommer van hem...
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:34:41 #152
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90062026
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 21:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Bos was minder links. En een beter debater inderdaad. Maar Cohen is tenminste een duidelijk alternatief voor de schreeuwers op rechts, duidelijker dan Bos in ieder geval.
Ik denk dat dit op termijn helemaal geen goed alternatief is. Jij bent toch ook niet blij met de versplintering in het politieke landschap? Het zou beter zijn voor dit land als de PvdA terugkeerde naar haar basis: een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij die opkomt voor de arbeiders (=de de gewone man, Henk en Ingrid). Cohen is daarvoor niet de juiste man.
pi_90062279
Henk en Ingrid stemmen PVV. Om die binnen te halen zul je toch wat PVV achtige geluiden moeten laten horen. Ik acht Cohen daar niet toe in staat.

Vroeger had je nog wel eens een PvdA'er die het over kut-Marokkanen had. Kijk, dan gaan Henk en Ingrid weer luisteren.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:39:16 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_90062327
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik denk dat dit op termijn helemaal geen goed alternatief is. Jij bent toch ook niet blij met de versplintering in het politieke landschap? Het zou beter zijn voor dit land als de PvdA terugkeerde naar haar basis: een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij die opkomt voor de arbeiders (=de de gewone man, Henk en Ingrid). Cohen is daarvoor niet de juiste man.
De PvdA is een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij. Maar arbeiders in de vorm waar de PvdA zich altijd op heeft gericht bestaan nauwelijks meer in dit land, bijna alle industriële arbeid is verdwenen naar lage-lonen landen.
Ze moeten nu gewoon opkomen voor Jan Modaal, die onderwijzer is, of ambtenaar of in de zorg werkt. En dat doen ze ook wel, maar die mensen voelen zich veelal ook aangesproken door de SP en de PVV.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:40:12 #155
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90062390
Laten we hopen dat Marcouch snel het stokje van Cohen overneemt. Dat is tenminste een rechtlijnige man die nog weet wat sociaal-democratie is.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:40:46 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_90062428
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:40 schreef Sachertorte het volgende:
Laten we hopen dat Marcouch snel het stokje van Cohen overneemt. Dat is tenminste een rechtlijnige man die nog weet wat sociaal-democratie is.
Dat weet Cohen ook dondersgoed. Stukken beter dan Bos iig.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:43:51 #157
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90062604
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:38 schreef Sakit-Gede het volgende:
Henk en Ingrid stemmen PVV. Om die binnen te halen zul je toch wat PVV achtige geluiden moeten laten horen. Ik acht Cohen daar niet toe in staat.
Gelukkig niet zeg. Als ze dat gaan doen kun je evengoed PVV stemmen.
quote:
Vroeger had je nog wel eens een PvdA'er die het over kut-Marokkanen had. Kijk, dan gaan Henk en Ingrid weer luisteren.
:'(
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90062750
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Vraag aan een moslim wat de Islam voor hem betekent en je weet dat het niet alleen maar een religie is. De Islam beheerst het totale leven van de moslim.
De islam is een 'way of life'. Maar niet elke moslim brengt dit in de praktijk. Voor de meeste moslims is de islam hun religie, niets meer, niets minder.

quote:
Andersom kan niet voorkomen, als je moslim bent dat kun je nooit atheist of christen worden.
Inderdaad een mooie godsdienst.
Hoezo andersom kan niet voorkomen? Hele moslimfamilies zijn nog alleen in naam moslim, gaan nooit naar de moskee, bidden niet, drinken alcohol etc. Ze zijn in feite agnosten / atheïsten. En ze zijn nog nooit lastiggevallen door praktiserende moslims.

Jij doet net of er 1 soort islam is, en je kiest net de kleine radicale islamitische stroming (salafisten/wahabieten) uit als vertegenwoordiger van de ware islam. Het beeld wat jij van de islam hebt klopt gewoon niet!

Luister naar Zbigniew Brzezinski:

Rubbish! It’s said that the West has a global policy regarding Islam. That’s hogwash: there is no global Islam. Let’s look at Islam in a rational and not a demagogic or emotional way. It is the first world religion with 1.5 billion adherents. But what is there in common between fundamentalist Saudi Arabia, moderate Morocco, militaristic Pakistan, pro-Western Egypt and secularized Central Asia? Nothing more than that which connects the Christian countries…
pi_90063212
Je laatste alinea geeft het probleem duidelijk weer: tot voor kort waren er maar 1 miljard en nu al 1.5 miljard. Een groot gevaar.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:54 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_90063496
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:54 schreef Sakit-Gede het volgende:
Je laatste alinea geeft het probleem duidelijk weer: tot voor kort waren er maar 1 miljard en nu al 1.5 miljard. Een groot gevaar.
Mja, als in het westen elk koppel maar twee kinderen krijgt zullen we uiteindelijk het onderspit delven. Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims... Mensen die zich daartegen verzetten snappen niet hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit en vechten tegen de bierkaai.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:02:48 #161
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90063712
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Mja, als in het westen elk koppel maar twee kinderen krijgt zullen we uiteindelijk het onderspit delven. Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims... Mensen die zich daartegen verzetten snappen niet hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit en vechten tegen de bierkaai.
Dat vermengen van volkeren is het punt ook niet, het gaat om de cultuur. Welke cultuur dominant zal zijn is moeilijk te zeggen, maar we hebben daarin toch allemaal zo onze voorkeuren, toch?
pi_90063882
Het probleem is dat islamitische cultuur dominant is.

Een Islamiet en een anders gelovige krijgen vrijwel altijd islamitische kinderen.
pi_90063948
Laat het niet uit de hand lopen zoals het conflict tussen Israel / Palestina (moslimpaupers) en India / Pakistan (moslimstaat). Je kan beter nu zeggen waar het op staat en wat de minimale omgangsvormen zijn van deze samenleving dan het jarenlang stilhouden en het tot een climax laten aankomen.
pi_90064100
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef remlof het volgende:

Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims...
Bij de islam is alles al samengegaan, daarom zijn er ook islamitische kaukasiërs, chinezen en latino's.

Het verschil tussen globalisatie en de islam is dat bij islam de kaukasiërs, chinezen en latino's elkaar als broeders/zusters zien en racisme minder voorkomt dan bij globalisatie.
pi_90064299
Ooit van soeniten en shieten gehoord?
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:14:29 #166
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90064372
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 22:09 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Bij de islam is alles al samengegaan, daarom zijn er ook islamitische kaukasiërs, chinezen en latino's.

Het verschil tussen globalisatie en de islam is dat bij islam de kaukasiërs, chinezen en latino's elkaar als broeders/zusters zien en racisme minder voorkomt dan bij globalisatie.
Hoe verklaar jij dan de slavenhandel, en de mensonterende behandeling van dienstmeisjes in Saudi Arabie?
pi_90065262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:13 schreef Sakit-Gede het volgende:
Ooit van soeniten en shieten gehoord?
Soennieten en sjiieten ja!

Heb jij ooit van salafisten, soefi's, ahmaddiya, koranisten, alevieten, ibadi's etc. gehoord? :)

Goed opletten! Ik had het over racisme! Islam zorgt er voor dat mensen van verschillende rassen elkaar als moslimbroeders zien. Dit is niet het geval bij globalisatie.
pi_90065296
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:14 schreef Sachertorte het volgende:

Hoe verklaar jij dan de slavenhandel, en de mensonterende behandeling van dienstmeisjes in Saudi Arabie?
http://quran.com/9/97
pi_90065566
Als je de Koran leest op internet he , gaat de AIVD je dan gelijk schaduwen?
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:37:59 #170
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90065772
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 22:33 schreef IHVK het volgende:
Als je de Koran leest op internet he , gaat de AIVD je dan gelijk schaduwen?
Dan hang ik ook.
pi_90065849
Quran.com is door de CIA opgericht. See you in Guantanamo.
pi_90065942
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan hang ik ook.
Ik lees hem nu, had hem nooit echt helemaal gelezen spannunnd
pi_90065950
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:39 schreef Rambolin het volgende:
doei ;(
pi_90065977
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan hang ik ook.
Niet, jij mag wel lezen van de AIVD
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:43:05 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90066030
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 22:39 schreef Rambolin het volgende:
Gezellig toch? Lekker met z'n allen waterboarden.
pi_90066070
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zeg dat het antisemitisme van de moslims politiek-territoriaal van aard is.
Niet hardcore verwrongen als het antisemitisme dat vanuit de Christelijke wereld geëntameerd is gedurende ongeveer, nou ja iig vanaf de middeleeuwen (maar ook al toen het christendom staatsreligie werd onder de romeinen). Van oorsprong, want ze doen wel aan leentjebuur.
Hier zeg je wel iets interessants.
De eerste christenen in Rome maakten deels gebruik van synagogen voor hun eredienst. Maar evengoed werden ze regelmatig door joden aan de Romeinen verraden.
Het was, samengevat, geen koek en ei tussen christenen en joden, in de begintijd. Dat is een van de redenen om de samenvoerging joods-christelijk als onzin te bestempelen: het christendom is helemaal geen naadloze voortzetting van het jodendom, maar is ervan afgescheurd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:45:31 #177
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90066155
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 22:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niet, jij mag wel lezen van de AIVD
Natuurlijk niet. Ik kan wel claimen dat ik geen moslim ben, maar dan krijg ik meteen taqqiya voor de voeten geworpen.
pi_90066348
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Gezellig toch? Lekker met z'n allen waterboarden.
Sure. Maar de is minder leuk.
pi_90066461
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:29 schreef Rambolin het volgende:

[..]

http://quran.com/9/97
Tja, als je één vers eruit haalt, kun je alles wel beweren. Net als een steile christen.
Lees de context eens:
http://quran.com/9/94-100.
Zoals vers 99 en 100: Allah is pleased with them.
Maar eerder al: vers 96: als jij dan tevreden bent over hen - Allah is dat niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:58:13 #180
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90066829
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Sure. Maar de is minder leuk.
Gedeelde smart, is halve smart.
pi_90068351
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik kan wel claimen dat ik geen moslim ben, maar dan krijg ik meteen taqqiya voor de voeten geworpen.
True.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:39:48 #182
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90069103
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 23:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

True.
Broeder, we hebben het maar zwaar met die barbaren.
pi_90069195
Haha, jij dacht laat ik het vandaag even vanuit een andere perspectief bekijken?
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:48:37 #184
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90069631
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 23:41 schreef IHVK het volgende:
Haha, jij dacht laat ik het vandaag even vanuit een andere perspectief bekijken?
Nee joh, ik bekijk het altijd vanuit dit perspectief. Mijn andere posts zijn slechts getroll om Henk en Ingrid zwart te maken.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:48:47 #185
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_90069644
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:26 schreef Rambolin het volgende:

Bullshit.
BLAM, een bewijs van onvermogen-bon voor u :)

quote:
Hoe verklaar je anders dat Wilders de Koran wil verbieden, voor een moskee-stop is, islamitische scholen wil sluiten, geen immigranten uit moslimlanden, geen ontwikkelingshulp aan Afrikaanse moslimlanden etc.
Nou men ronselt hier, leidt op tot extremist en zo he...
Dan zijn er 2 moorden gepleegd, of meer, men roept nogal eens over 10 a 15 jaar zjin wij hier de baas, door de pvda en de overnames door getinte mede-leden is de pvv geen open vereniging enz.

Tja wie haat zaait, kan een pvv oogsten, na bijna VEERTIG jaar of zo, toen de SP nota bene al e.e.a. voorzag zoals nu blijkt.
pi_90069720
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef Sakit-Gede het volgende:
Het probleem is dat islamitische cultuur dominant is.

Een Islamiet en een anders gelovige krijgen vrijwel altijd islamitische kinderen.
Grappig: als een katholiek trouwt met een niet-katholiek, dan moeten de kinderen wel gedoopt worden.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:50:17 #187
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90069776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig: als een katholiek trouwt met een niet-katholiek, dan moeten de kinderen wel gedoopt worden.
Niet.
pi_90070133
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

BLAM, een bewijs van onvermogen-bon voor u :)

[..]

Dan zijn er 2 moorden gepleegd, of meer, men roept nogal eens over 10 a 15 jaar zjin wij hier de baas, door de pvda en de overnames door getinte mede-leden is de pvv geen open vereniging enz.

Tja wie haat zaait, kan een pvv oogsten, na bijna VEERTIG jaar of zo, toen de SP nota bene al e.e.a. voorzag zoals nu blijkt.
Twee moorden? Welke dan? Van Gogh inderdaad door een moslim, maar Fortuyn (waar je waarschijnlijk op doelt) toch echt door een Nederlandse niet-moslim.

En wie is die men, waar je het steeds over hebt?
Veertig jaar geleden, dat was 1970. Toen haalde Nederland, met name de werkgevers (VVD) gastarbeiders uit Marokko en Turkije. Bij voorkeur uit arme gebieden, dus ongeschoold. Die werden hier in barakken gehuisvest, met slaapplekken waar bij toerbeurt op geslapen werd.

Nou ja, de rest zal ik je besparen.
De SP had indertijd gelijk, ja. Maar rechtse krachten hielden dat tegen.
pi_90070168
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:50 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Niet.
Sinds wanneer dan niet?
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:57:49 #190
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90070232
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Twee moorden? Welke dan? Van Gogh inderdaad door een moslim, maar Fortuyn (waar je waarschijnlijk op doelt) toch echt door een Nederlandse niet-moslim.

En wie is die men, waar je het steeds over hebt?
Veertig jaar geleden, dat was 1970. Toen haalde Nederland, met name de werkgevers (VVD) gastarbeiders uit Marokko en Turkije. Bij voorkeur uit arme gebieden, dus ongeschoold. Die werden hier in barakken gehuisvest, met slaapplekken waar bij toerbeurt op geslapen werd.

Nou ja, de rest zal ik je besparen.
De SP had indertijd gelijk, ja. Maar rechtse krachten hielden dat tegen.
Welke rechtse krachten waren daar in de jaren 80 tegen?
En kan je een pro-multiculti partij wel rechts noemen?
pi_90070786
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee joh, ik bekijk het altijd vanuit dit perspectief. Mijn andere posts zijn slechts getroll om Henk en Ingrid zwart te maken.
Arme Henk & Ingrid.
pi_90070955
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:02 schreef waht het volgende:
Cohen bedoelt uiteraard dat we moeten uitkijken met het generaliseren en het afschilderen van een gehele groep als slecht of fout. De ergste misdaden gebeuren doorgaans doordat de daders de slachtoffers niet meer als mens zien maar als een etiket dat een negatieve connotatie heeft gekregen. 'Het is maar een jood/moslim/neger/homo' etc. etc.

Cohen heeft wat dat betreft gelijk.
Dat is waar.
Maar hij heeft wel de vigerende vreemdelingenwet op zijn geweten!
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:09:38 #193
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90070984
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 00:06 schreef IHVK het volgende:

[..]

Arme Henk & Ingrid.
Ja, je gaat bijna medelijden met ze krijgen. Maar ja, ne mutlu turkum diyene. 8-)
pi_90071158
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:57 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Welke rechtse krachten waren daar in de jaren 80 tegen?
En kan je een pro-multiculti partij wel rechts noemen?
Ik kan me vergissen, maar ik meen me toch te herinneren dat premiers als Van Agt en Lubbers met hun bijbehorende regeringen een groot deel van de jaren 80 regeerden.
En het ging niet om pro-multiculti, maar om economie.
pi_90072609
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, je gaat bijna medelijden met ze krijgen. Maar ja, ne mutlu turkum diyene. 8-)
Ne mutlu Hollandaliyim diyene!
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:59:32 #196
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90073720
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 00:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ne mutlu Hollandaliyim diyene!
Tesekkurler arkadas.
  zaterdag 18 december 2010 @ 05:04:13 #197
268409 voice-over
pi_90077285
Türkler aptal insanlardır. :)
  zaterdag 18 december 2010 @ 06:49:12 #198
268409 voice-over
pi_90077556
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:48 schreef trekhengel het volgende:

[..]

en een jood..
De uitspraken van Cohen zijn een jood niet waardig! Hij is het niet waard een jood te zijn!
  zaterdag 18 december 2010 @ 06:51:20 #199
268409 voice-over
pi_90077561
Ik denk dat de PvdA een serieus geloofwaardigheidsprobleem heeft. Ik heb nooit PvdA gestemd - ik vind het een hele foute partij - maar het lijkt me beter dat ze zo snel mogelijk stoppen met Cohen als aanvoerder voordat de hele zaak implodeert. Onvoorstelbaar dat een man met zulke uitspraken en dito intellect zo lang burgemeester mocht zijn. In de week dat naar buiten komt dat 60% van de orthodoxe Joodse jongeren Nederland verlaat om antisemitisme, geeft Cohen ze nog een trap na.

Niemand hoèft Cohen serieus te nemen.

Gelukkig voor de PvdA hebben ze Rob Oudkerk nog achter de hand. Een notoire hoerenloper die junkies misbruikt.
pi_90077935
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan heb je een nogal verkeerde conclusie genomen. Ik ben niet joods. Ik kom echter wel op voor religieuze minderheden die jarenlang gediscrimineerd en vervolgd zijn. Waar o.a. dus de joden toebehoren, als slachtoffers van de vele vervolgingen door christenen, nazi's en moslims.

Als moslims vervolgd zouden of zullen worden, dan kom ik ook voor de moslims op :) :)
Dat jij christenen en moslims in één adem durft te noemen met de nazi's, zegt voor mij al heel veel. Een totaal verwrongen en kapot wereldbeeld die niet meer uitgaat van de realiteit. Heden ten dagen worden nog steeds op verscheidene plekken religieuze minderheden gediscrimineerd en vervolgd, daaronder vallen ook de christenen en de moslims als slachtoffer van de Joodse staat. Echter die vorm van haat of vervolging heeft geen "speciale naam" zoals dat bij Joodse gevallen wel het geval is. Maar zo'n speciale naam hoort natuurlijk alleen bij het uitverkoren volk. De goyim kunnen een trap na krijgen. Net als dat de genocide op Joden aanmerkelijk meer aandacht lijkt te krijgen dan enige andere genocide in de wereld. Net als dat het Israel-Palestina conflict aanmerkelijk meer aandacht lijkt te krijgen dan enig ander conflict in de wereld. Net als het feit dat geen enkele andere minderheid zoveel macht heeft binnen de VS. En zo kan ik wel even doorgaan.

Nu heeft de Joodse medemens daar zelf niets mee te maken, maar zijn het meer de mensen zoals jij die hen een slechte naam bezorgen. Ik vergelijk je actie en reactie dan ook graag met die van de "linkse medemens" die weet wat goed is voor de moslim (denk aan het bij voorbaat verwijderen van kersbomen of logo's met varkens), of die meent te moeten inzien hoe zielig de moslim is. Frappant is dat jij in andere topics op juist die mensen loopt te kankeren, bij nader inzien ben jij er zo een.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 18-12-2010 09:18:07 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_90077956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heden ten dagen worden nog steeds op verscheidene plekken religieuze minderheden gediscrimineerd en vervolgd, daaronder vallen ook de christenen en de moslims als slachtoffer van de Joodse staat.
Zienswijze komt uit India, en daar gebeurt precies hetzelfde en worden christenen en moslims als untermenschen behandeld door de hindoe übermenschen.
pi_90077976
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef fokthesystem het volgende:

Nou, men verkracht en misbruikt kinderen in de kerken. Jouw oplossing is dus om alle kerken en christelijke/katholieke scholen te sluiten?

quote:
door de pvda en de overnames door getinte mede-leden is de pvv geen open vereniging enz.
Geef de PvdA maar de schuld van het feit dat de PVV een dictatoriale eenmanspartij is. _O-

quote:
De PVV zaait haat. We zullen zien wat zij zullen oogsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')