De Joodse Raad ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want Cohen is leider van ons land?
Wat is je punt?quote:
Correctie: tegen radicale excessen binnen de islam.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:41 schreef Oud_student het volgende:
Leerpunt voor vandaag: hard optreden tegen radicale beweingen zoals de Islam (al dan niet politiek), zoniet dan wordt dit als zwakte gezien en het probleem verergert.
Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.quote:
Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu. Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat. Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.
Lees jij dit dan even aub :quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Word wakker, astjeblieft.
Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.quote:DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen heeft binnen en buiten zijn partij
veel wrevel opgeroepen door de positie van Joden uit de jaren dertig
te vergelijken met de hedendaagse moslims in Nederland. Cohen doet dat
in Vrij Nederland.
De vergelijking gaat mank, zo vinden critici. PvdA-coryfee Ed van
Thijn vindt de vergelijking maar 'een beetje' opgaan. Hij verwijst
naar het zoeken van zondebokken en het stigmatiseren van een
bevolkingsgroep. 'Maar het gaat hier niet om een joodse minderheid,
maar om een heel grote groep, de moslims. Niemand heeft het over
uitroeiing.'
Hoogleraar bestuurskunde Jouke de Vries, prominent PvdA-lid: 'Als je
de Joden uit de jaren dertig vergelijkt met de moslims van nu, zit
daar een vervolg aan vast van verschrikkelijke dingen die nog staan te
gebeuren. Dat lijkt me toch niet het geval.'
: edit FTS : precies wat ik al stelde kort na het uitkomen van het stukje
Infamerend
'De uitspraken van Cohen zijn infamerend en slaan ieder debat dood',
zegt schrijver Joost Zwagerman. In het voorjaar van 2008 kreeg
Zwagerman de Gouden Ganzeveer uitgereikt. In de jury zat Job Cohen. In
zijn dankwoord brak Zwagerman de staf over degenen die meenden de
Tweede Wereldoorlog te kunnen vergelijken met verschijnselen en
personen in het hedendaagse Nederland.
Allereerst zijn de woorden van op zn zachts gezegd opgeklopt door diverse media. Verder zie ik niet in hoe bovenstaande afbreuk doet aan mijn verhaal. Ik vereenzelvig mij namelijk niet met de woorden van Cohen. De PvdA staat voor mij eerlijk gezegd los van deze discussie. Ik vind jouw houdig behoorlijk betreurenswaardig. Jij voert een kruistocht tegen de PvdA, wat jouw goed recht is uiteraard, maar de discussie wordt daar niet mee beslecht.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Lees jij dit dan even aub :
[..]
Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.
Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu.
Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.quote:Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat.
Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.quote:Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat.
Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?quote:Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.
Word wakker, astjeblieft.
PVV heeft het over de uitwassen van de Islam da's 1quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.
Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.
[..]
Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.
[..]
Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.
[..]
Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?
Slaat dit op WO2 ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ook een waardevol leerpunt: mensen op basis van hun geloofsovertuiging aanpak kan desastreuze gevolgen hebben.
Oke, aanpakken op basis van hun geloofsovertuiging is iets te summier wanneer gesproken over de joden. De nazi's maakten daarentegen wel verwijzingen naar het joodse geloof om zo hun vermeende kwaadaardigheid aan te tonen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Slaat dit op WO2 ?
Bovendien is de Islam meer dan een geloofsovertuiging, dit zeggen zowel de tegenstanders als de gelovigen zelf
Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.
Overigens ben ook ik geen fan van de islam. Dat betekent echter niet dat we ons in alle bochten moeten wringen om deze religie te bestrijden. Uitwassen dienen met hand en tand de worden bevochten. Maar dat geldt niet voor de doorsnee baard die op vrijdag de moskee bezoekt. Verder denk ik inderdaad niet dat Duisenberg en Van Agt joden haten. Tenminste, niet meer dan jij en de rechtse kliek moslims haten.
Troll.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?
I.t.t. menig krant die veel van haar arme "linkse uitgekleedde" leden verliest, is VN volgens mij een heel gezond media bedrijfquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:11 schreef Ringo het volgende:
Vrij Nederland! Wie leest dat blaadje eigenlijk nog?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.
Cohen is een vieze, vuile antisemiet net als Gretta de Heks.
quote:
doe eens normaalquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Het is eerlijk gezegd schokkend om te zien dat Holocaustrevisionisme tegenwoordig geheel geaccepteerd blijkt te zijn onder grote delen van de bevolking, dat voice-over zich daar boos over maakt is geheel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.
Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.
Inderdaad. De onttovering van de wereld is in volle gang.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.
en een jood..quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Cohen is een vieze, vuile antisemiet
Ik vind het schokkender om te zien dat zelfs politici een hele bevolkingsgroep wegzetten als minderwaardig. En daarmee dus aanzetten tot discriminatie van die groep.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd schokkend om te zien dat Holocaustrevisionisme tegenwoordig geheel geaccepteerd blijkt te zijn onder grote delen van de bevolking, dat voice-over zich daar boos over maakt is geheel begrijpelijk.
Sinds je om voorbeelden hebt gevraagd hebben we geen last meer van Zienswijze.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kom nou eens met bronnen waaruit het onderstreepte blijkt. Dus dat ex-Moslims in Nederland, want we gaan het niet over Afghanistan hebben, al 40 jaar lang (!!!) bedreigd worden.
Van elke tien jaar twee overduidelijke voorbeelden zou je sieren. Het is nu 2010 dus vanaf 1970 tot nu laten we maar eens zeggen. Ik ben benieuwd.
PS: Is Femke Halsema links genoeg? Of Marcouch? Femke heeft zich niet zo lang geleden zeer duidelijk uitgesproken tegen bijv. orthodoxe Islam en kritiek daarop wat betreft vrouwenrechten en andere zaken.
Hoi.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:11 schreef Ringo het volgende:
Vrij Nederland! Wie leest dat blaadje eigenlijk nog?
Bewegingen zoals de islam?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Leerpunt voor vandaag: hard optreden tegen radicale beweingen zoals de Islam (al dan niet politiek), zoniet dan wordt dit als zwakte gezien en het probleem verergert.
Bullshit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
PVV heeft het over de uitwassen van de Islam da's 1
Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over. In plaats daarvan komt hij met een van de pot gerukte vergelijking, en plaatst zich feitelijk in het rijtje waar ook figuren als David Irving deel van uitmaken. Werkelijk, wat een schandalige vertoning.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het schokkender om te zien dat zelfs politici een hele bevolkingsgroep wegzetten als minderwaardig. En daarmee dus aanzetten tot discriminatie van die groep.
"Ja maar hullie doen het ook."quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over.
Scheer toch niet alle moslims over één kam, degenen die discrimineren zijn de adolescenten die niet naar school gaan. Inclusief de autochtone school-dropouts.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die groep discrimineert zelf dat het een lieve lust is, maar daar hoor je Cohen nooit over. In plaats daarvan komt hij met een van de pot gerukte vergelijking, en plaatst zich feitelijk in het rijtje waar ook figuren als David Irving deel van uitmaken. Werkelijk, wat een schandalige vertoning.
Zonde van je tijd man! Ik kijk dan altijd naar The Voice of Holland.quote:
Als grap? Dat is idd humor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Scheer toch niet alle moslims over één kam, degenen die discrimineren zijn de adolescenten die niet naar school gaan. Inclusief de autochtone school-dropouts.
Ik heb een Turkse kapper die enorm homo is, hij kan echt zo gay "salaam aleikum" zeggen als er een moslim-klant binnenkomt dat ik mijn lachen bijna niet kan houden
Nee, hij is zo homo dat er geen ontkennen aan is. En toch heeft ie moslimklanten, dus volgens mij valt het nog wel mee met die discriminatie daar.quote:
Die conclusie zou ik niet durven trekken. Onze kappers zijn ook al sinds de jaren vijftig van de verkeerde kant.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij is zo homo dat er geen ontkennen aan is. En toch heeft ie moslimklanten, dus volgens mij valt het nog wel mee met die discriminatie daar.
Ik meen te weten dat voor de oorlog de Joden redelijk geintegreerd waren in met name Amsterdam. Tijdens de oorlog werden de Joden afgevoerd, niet door ons maar door de nazis.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
DEN HAAG - "De moslims in Nederland worden langzamerhand buitengesloten, net als dat met Joden in de Tweede Wereldoorlog gebeurde", aldus Job Cohen.
Buitensluiting gebeurde op last van de Duitsers, niet door de Nederlanders. Dus wat is de overeenkomst?quote:De PvdA-frontman zegt dat zijn Joodse moeder hetzelfde meemaakte rond het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De Joden werden langzamerhand buitengesloten en dat ziet Cohen nu met de moslims in Nederland gebeuren. "Praat met moslims en je hoort het."
Wilders wil dat moslims zich houden aan de nederlandse wet, moslims (of anderen die het niet eens zijn kunnen idd maar beter vertrekken.quote:"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht." De voormalig burgemeester van Amsterdam zei eerder al de boel bij elkaar houden. "Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden", vertelt Cohen aan Vrij Nederland.
Hij geeft de schuld van zijn eigen falen aan anderen, wie deed dat ook ? Ik zie hier wel een parallel met de nazis.quote:Daarnaast vindt hij dat de totstandkoming van de gedoogregering te wijten is aan Ruud Lubbers. "Lubbers is zijn boekje te buiten gegaan. Lubbers had terug moeten gaan naar de Koningin. Dat hij dat niet deed, was cruciaal", aldus Cohen.
Zolang je het niet openlijk uitspreekt mag je inderdaad homo zijn onder moslims, dat lijkt me genoegzaam bekend. Wat dat betreft zijn moslims ruimdenkender dan westerlingen. Alleen: je moet het niet openlijk doen...quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij is zo homo dat er geen ontkennen aan is. En toch heeft ie moslimklanten, dus volgens mij valt het nog wel mee met die discriminatie daar.
Vraag aan een moslim wat de Islam voor hem betekent en je weet dat het niet alleen maar een religie is. De Islam beheerst het totale leven van de moslim.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:24 schreef Rambolin het volgende:
Bewegingen zoals de islam?![]()
![]()
![]()
De islam is een wereldreligie! Een godsdienst!
http://www.encyclo.nl/begrip/Islam
Andersom kan niet voorkomen, als je moslim bent dat kun je nooit atheist of christen worden.quote:Zie hier een lijst van christenen, joden, boeddhisten etc. die zich bekeerd hebben naar de islam:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam
De islam is een mooie religie, geen "radicale beweging" zoals jij doet voorkomen!
Onzin, hij heeft alleen herhaalt wat ie in 2002 al heeft gezegdquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:03 schreef Sakit-Gede het volgende:
Het begint steeds duidelijker te worden waarom het niet goed gaat met de PvdA. Cohen was geen goede keus; dat blijkt maar weer eens duidelijk uit dit soort domme uitlatingen.
*checkt UI Sakit-Gede*quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, hij heeft alleen herhaalt wat ie in 2002 al heeft gezegd
Lees je in voordat je dit soort opmerkingen maakt.
Dat Cohen het niet goed doet lijkt me evident. Bos deed het veel beter (qua inhoud en qua resultaten), en dat zeg ik als VVD'er.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, hij heeft alleen herhaalt wat ie in 2002 al heeft gezegd
Lees je in voordat je dit soort opmerkingen maakt.
Dan zou ik je als ik jou was er niet zo druk om makenquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat Cohen het niet goed doet lijkt me evident. Bos deed het veel beter (qua inhoud en qua resultaten), en dat zeg ik als VVD'er.
Bos was minder links. En een beter debater inderdaad. Maar Cohen is tenminste een duidelijk alternatief voor de schreeuwers op rechts, duidelijker dan Bos in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat Cohen het niet goed doet lijkt me evident. Bos deed het veel beter (qua inhoud en qua resultaten), en dat zeg ik als VVD'er.
Ik denk dat dit op termijn helemaal geen goed alternatief is. Jij bent toch ook niet blij met de versplintering in het politieke landschap? Het zou beter zijn voor dit land als de PvdA terugkeerde naar haar basis: een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij die opkomt voor de arbeiders (=de de gewone man, Henk en Ingrid). Cohen is daarvoor niet de juiste man.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Bos was minder links. En een beter debater inderdaad. Maar Cohen is tenminste een duidelijk alternatief voor de schreeuwers op rechts, duidelijker dan Bos in ieder geval.
De PvdA is een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij. Maar arbeiders in de vorm waar de PvdA zich altijd op heeft gericht bestaan nauwelijks meer in dit land, bijna alle industriële arbeid is verdwenen naar lage-lonen landen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op termijn helemaal geen goed alternatief is. Jij bent toch ook niet blij met de versplintering in het politieke landschap? Het zou beter zijn voor dit land als de PvdA terugkeerde naar haar basis: een betrouwbare degelijke sociaal-democratische partij die opkomt voor de arbeiders (=de de gewone man, Henk en Ingrid). Cohen is daarvoor niet de juiste man.
Dat weet Cohen ook dondersgoed. Stukken beter dan Bos iig.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:40 schreef Sachertorte het volgende:
Laten we hopen dat Marcouch snel het stokje van Cohen overneemt. Dat is tenminste een rechtlijnige man die nog weet wat sociaal-democratie is.
Gelukkig niet zeg. Als ze dat gaan doen kun je evengoed PVV stemmen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:38 schreef Sakit-Gede het volgende:
Henk en Ingrid stemmen PVV. Om die binnen te halen zul je toch wat PVV achtige geluiden moeten laten horen. Ik acht Cohen daar niet toe in staat.
quote:Vroeger had je nog wel eens een PvdA'er die het over kut-Marokkanen had. Kijk, dan gaan Henk en Ingrid weer luisteren.
De islam is een 'way of life'. Maar niet elke moslim brengt dit in de praktijk. Voor de meeste moslims is de islam hun religie, niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Vraag aan een moslim wat de Islam voor hem betekent en je weet dat het niet alleen maar een religie is. De Islam beheerst het totale leven van de moslim.
Hoezo andersom kan niet voorkomen? Hele moslimfamilies zijn nog alleen in naam moslim, gaan nooit naar de moskee, bidden niet, drinken alcohol etc. Ze zijn in feite agnosten / atheïsten. En ze zijn nog nooit lastiggevallen door praktiserende moslims.quote:Andersom kan niet voorkomen, als je moslim bent dat kun je nooit atheist of christen worden.
Inderdaad een mooie godsdienst.
Mja, als in het westen elk koppel maar twee kinderen krijgt zullen we uiteindelijk het onderspit delven. Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims... Mensen die zich daartegen verzetten snappen niet hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit en vechten tegen de bierkaai.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:54 schreef Sakit-Gede het volgende:
Je laatste alinea geeft het probleem duidelijk weer: tot voor kort waren er maar 1 miljard en nu al 1.5 miljard. Een groot gevaar.
Dat vermengen van volkeren is het punt ook niet, het gaat om de cultuur. Welke cultuur dominant zal zijn is moeilijk te zeggen, maar we hebben daarin toch allemaal zo onze voorkeuren, toch?quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Mja, als in het westen elk koppel maar twee kinderen krijgt zullen we uiteindelijk het onderspit delven. Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims... Mensen die zich daartegen verzetten snappen niet hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit en vechten tegen de bierkaai.
Bij de islam is alles al samengegaan, daarom zijn er ook islamitische kaukasiërs, chinezen en latino's.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:58 schreef remlof het volgende:
Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zal toch alles samengaan, kaukasiërs, chinezen, latino's, moslims...
Hoe verklaar jij dan de slavenhandel, en de mensonterende behandeling van dienstmeisjes in Saudi Arabie?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:09 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Bij de islam is alles al samengegaan, daarom zijn er ook islamitische kaukasiërs, chinezen en latino's.
Het verschil tussen globalisatie en de islam is dat bij islam de kaukasiërs, chinezen en latino's elkaar als broeders/zusters zien en racisme minder voorkomt dan bij globalisatie.
Soennieten en sjiieten ja!quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:13 schreef Sakit-Gede het volgende:
Ooit van soeniten en shieten gehoord?
http://quran.com/9/97quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:14 schreef Sachertorte het volgende:
Hoe verklaar jij dan de slavenhandel, en de mensonterende behandeling van dienstmeisjes in Saudi Arabie?
Dan hang ik ook.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:33 schreef IHVK het volgende:
Als je de Koran leest op internet he , gaat de AIVD je dan gelijk schaduwen?
doeiquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:39 schreef Rambolin het volgende:
Quran.com is door de CIA opgericht. See you in Guantanamo.
Gezellig toch? Lekker met z'n allen waterboarden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:39 schreef Rambolin het volgende:
Quran.com is door de CIA opgericht. See you in Guantanamo.
Hier zeg je wel iets interessants.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zeg dat het antisemitisme van de moslims politiek-territoriaal van aard is.
Niet hardcore verwrongen als het antisemitisme dat vanuit de Christelijke wereld geëntameerd is gedurende ongeveer, nou ja iig vanaf de middeleeuwen (maar ook al toen het christendom staatsreligie werd onder de romeinen). Van oorsprong, want ze doen wel aan leentjebuur.
Natuurlijk niet. Ik kan wel claimen dat ik geen moslim ben, maar dan krijg ik meteen taqqiya voor de voeten geworpen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:42 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet, jij mag wel lezen van de AIVD
Sure. Maar de is minder leuk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gezellig toch? Lekker met z'n allen waterboarden.
Tja, als je één vers eruit haalt, kun je alles wel beweren. Net als een steile christen.quote:
Gedeelde smart, is halve smart.quote:
True.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik kan wel claimen dat ik geen moslim ben, maar dan krijg ik meteen taqqiya voor de voeten geworpen.
Broeder, we hebben het maar zwaar met die barbaren.quote:
Nee joh, ik bekijk het altijd vanuit dit perspectief. Mijn andere posts zijn slechts getroll om Henk en Ingrid zwart te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:41 schreef IHVK het volgende:
Haha, jij dacht laat ik het vandaag even vanuit een andere perspectief bekijken?
BLAM, een bewijs van onvermogen-bon voor uquote:
Nou men ronselt hier, leidt op tot extremist en zo he...quote:Hoe verklaar je anders dat Wilders de Koran wil verbieden, voor een moskee-stop is, islamitische scholen wil sluiten, geen immigranten uit moslimlanden, geen ontwikkelingshulp aan Afrikaanse moslimlanden etc.
Grappig: als een katholiek trouwt met een niet-katholiek, dan moeten de kinderen wel gedoopt worden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef Sakit-Gede het volgende:
Het probleem is dat islamitische cultuur dominant is.
Een Islamiet en een anders gelovige krijgen vrijwel altijd islamitische kinderen.
Niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig: als een katholiek trouwt met een niet-katholiek, dan moeten de kinderen wel gedoopt worden.
Twee moorden? Welke dan? Van Gogh inderdaad door een moslim, maar Fortuyn (waar je waarschijnlijk op doelt) toch echt door een Nederlandse niet-moslim.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
BLAM, een bewijs van onvermogen-bon voor u
[..]
Nou men ronselt hier, leidt op tot extremist en zo he...
Dan zijn er 2 moorden gepleegd, of meer, men roept nogal eens over 10 a 15 jaar zjin wij hier de baas, door de pvda en de overnames door getinte mede-leden is de pvv geen open vereniging enz.
Tja wie haat zaait, kan een pvv oogsten, na bijna VEERTIG jaar of zo, toen de SP nota bene al e.e.a. voorzag zoals nu blijkt.
Sinds wanneer dan niet?quote:
Welke rechtse krachten waren daar in de jaren 80 tegen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Twee moorden? Welke dan? Van Gogh inderdaad door een moslim, maar Fortuyn (waar je waarschijnlijk op doelt) toch echt door een Nederlandse niet-moslim.
En wie is die men, waar je het steeds over hebt?
Veertig jaar geleden, dat was 1970. Toen haalde Nederland, met name de werkgevers (VVD) gastarbeiders uit Marokko en Turkije. Bij voorkeur uit arme gebieden, dus ongeschoold. Die werden hier in barakken gehuisvest, met slaapplekken waar bij toerbeurt op geslapen werd.
Nou ja, de rest zal ik je besparen.
De SP had indertijd gelijk, ja. Maar rechtse krachten hielden dat tegen.
Arme Henk & Ingrid.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee joh, ik bekijk het altijd vanuit dit perspectief. Mijn andere posts zijn slechts getroll om Henk en Ingrid zwart te maken.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:02 schreef waht het volgende:
Cohen bedoelt uiteraard dat we moeten uitkijken met het generaliseren en het afschilderen van een gehele groep als slecht of fout. De ergste misdaden gebeuren doorgaans doordat de daders de slachtoffers niet meer als mens zien maar als een etiket dat een negatieve connotatie heeft gekregen. 'Het is maar een jood/moslim/neger/homo' etc. etc.
Cohen heeft wat dat betreft gelijk.
Ja, je gaat bijna medelijden met ze krijgen. Maar ja, ne mutlu turkum diyene.quote:
Ik kan me vergissen, maar ik meen me toch te herinneren dat premiers als Van Agt en Lubbers met hun bijbehorende regeringen een groot deel van de jaren 80 regeerden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:57 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Welke rechtse krachten waren daar in de jaren 80 tegen?
En kan je een pro-multiculti partij wel rechts noemen?
Ne mutlu Hollandaliyim diyene!quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, je gaat bijna medelijden met ze krijgen. Maar ja, ne mutlu turkum diyene.
Dat jij christenen en moslims in één adem durft te noemen met de nazi's, zegt voor mij al heel veel. Een totaal verwrongen en kapot wereldbeeld die niet meer uitgaat van de realiteit. Heden ten dagen worden nog steeds op verscheidene plekken religieuze minderheden gediscrimineerd en vervolgd, daaronder vallen ook de christenen en de moslims als slachtoffer van de Joodse staat. Echter die vorm van haat of vervolging heeft geen "speciale naam" zoals dat bij Joodse gevallen wel het geval is. Maar zo'n speciale naam hoort natuurlijk alleen bij het uitverkoren volk. De goyim kunnen een trap na krijgen. Net als dat de genocide op Joden aanmerkelijk meer aandacht lijkt te krijgen dan enige andere genocide in de wereld. Net als dat het Israel-Palestina conflict aanmerkelijk meer aandacht lijkt te krijgen dan enig ander conflict in de wereld. Net als het feit dat geen enkele andere minderheid zoveel macht heeft binnen de VS. En zo kan ik wel even doorgaan.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan heb je een nogal verkeerde conclusie genomen. Ik ben niet joods. Ik kom echter wel op voor religieuze minderheden die jarenlang gediscrimineerd en vervolgd zijn. Waar o.a. dus de joden toebehoren, als slachtoffers van de vele vervolgingen door christenen, nazi's en moslims.
Als moslims vervolgd zouden of zullen worden, dan kom ik ook voor de moslims op![]()
Zienswijze komt uit India, en daar gebeurt precies hetzelfde en worden christenen en moslims als untermenschen behandeld door de hindoe übermenschen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heden ten dagen worden nog steeds op verscheidene plekken religieuze minderheden gediscrimineerd en vervolgd, daaronder vallen ook de christenen en de moslims als slachtoffer van de Joodse staat.
Nou, men verkracht en misbruikt kinderen in de kerken. Jouw oplossing is dus om alle kerken en christelijke/katholieke scholen te sluiten?quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:48 schreef fokthesystem het volgende:
Nou men ronselt hier, leidt op tot extremist en zo he...
Geef de PvdA maar de schuld van het feit dat de PVV een dictatoriale eenmanspartij is.quote:door de pvda en de overnames door getinte mede-leden is de pvv geen open vereniging enz.
De PVV zaait haat. We zullen zien wat zij zullen oogsten.quote:Tja wie haat zaait, kan een pvv oogsten, na bijna VEERTIG jaar of zo, toen de SP nota bene al e.e.a. voorzag zoals nu blijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |