wat stel je voor ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:21 schreef rudolfb het volgende:
Als mensen dit soort dingen accepteren, hoelang kunnen moeten wij die mensen dan nog accepteren? Dan doel ik op de mensen die dit goedkeuren.
De Joodse Raad ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want Cohen is leider van ons land?
Wat is je punt?quote:
Correctie: tegen radicale excessen binnen de islam.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:41 schreef Oud_student het volgende:
Leerpunt voor vandaag: hard optreden tegen radicale beweingen zoals de Islam (al dan niet politiek), zoniet dan wordt dit als zwakte gezien en het probleem verergert.
Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.quote:
Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu. Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat. Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat je niet aan de macht hoeft te zijn om toch hard aan de ondergang van het land te werken.
Lees jij dit dan even aub :quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Word wakker, astjeblieft.
Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.quote:DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen heeft binnen en buiten zijn partij
veel wrevel opgeroepen door de positie van Joden uit de jaren dertig
te vergelijken met de hedendaagse moslims in Nederland. Cohen doet dat
in Vrij Nederland.
De vergelijking gaat mank, zo vinden critici. PvdA-coryfee Ed van
Thijn vindt de vergelijking maar 'een beetje' opgaan. Hij verwijst
naar het zoeken van zondebokken en het stigmatiseren van een
bevolkingsgroep. 'Maar het gaat hier niet om een joodse minderheid,
maar om een heel grote groep, de moslims. Niemand heeft het over
uitroeiing.'
Hoogleraar bestuurskunde Jouke de Vries, prominent PvdA-lid: 'Als je
de Joden uit de jaren dertig vergelijkt met de moslims van nu, zit
daar een vervolg aan vast van verschrikkelijke dingen die nog staan te
gebeuren. Dat lijkt me toch niet het geval.'
: edit FTS : precies wat ik al stelde kort na het uitkomen van het stukje
Infamerend
'De uitspraken van Cohen zijn infamerend en slaan ieder debat dood',
zegt schrijver Joost Zwagerman. In het voorjaar van 2008 kreeg
Zwagerman de Gouden Ganzeveer uitgereikt. In de jury zat Job Cohen. In
zijn dankwoord brak Zwagerman de staf over degenen die meenden de
Tweede Wereldoorlog te kunnen vergelijken met verschijnselen en
personen in het hedendaagse Nederland.
Allereerst zijn de woorden van op zn zachts gezegd opgeklopt door diverse media. Verder zie ik niet in hoe bovenstaande afbreuk doet aan mijn verhaal. Ik vereenzelvig mij namelijk niet met de woorden van Cohen. De PvdA staat voor mij eerlijk gezegd los van deze discussie. Ik vind jouw houdig behoorlijk betreurenswaardig. Jij voert een kruistocht tegen de PvdA, wat jouw goed recht is uiteraard, maar de discussie wordt daar niet mee beslecht.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Lees jij dit dan even aub :
[..]
Maar goed koos, draai alles maar gewoon om.... kop in de sneeuw en rustig slapen.
Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens had de Joodse Raad wel een tikkeltje meer macht dan de PvdA nu.
Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.quote:Verder vind ik deze vergelijking ronduit misselijkmakend. Jullie rechtvaardigen moslimhaat door te wijzen naar figuren als Chamberlain, die het grote gevaar niet wensten te erkennen. Ooit wel eens gedacht dat je mogelijk aan de verkeerde kant van de streep staat.
Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.quote:Dat je wordt wat je naar eigen zeggen prrobeert te bestrijden?
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat.
Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?quote:Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.
Word wakker, astjeblieft.
PVV heeft het over de uitwassen van de Islam da's 1quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jullie vergelijken PvdA'ers en andere linksen met nazi's. Dat terwijl de motivaties en overtuigingen van links niet voortkomen uit haat. Zo heb ik geen hekel aan joden, integendeel. Dit in tegenstelling tot een partij als de PVV, die de islam en moslims intens haat. Haat is altijd een slechte drijfveer.
Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Belachelijke uitspraak.
[..]
Nee, natuurlijk niet. Itt de linksen heb ik een prima werkend moreel kompas. De islam deugt niet, net zoals het nazisme niet deugt, of het communisme.
[..]
Nee? Gretta Duisenberg haat geen joden? Van Agt haat geen joden? Enz.
[..]
Een oproep tot wakker worden is gemeengoed in de bruine kringen. Google maar eens op 'Deutschland, erwache!'. Leuk weetje, niet?
Slaat dit op WO2 ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ook een waardevol leerpunt: mensen op basis van hun geloofsovertuiging aanpak kan desastreuze gevolgen hebben.
Oke, aanpakken op basis van hun geloofsovertuiging is iets te summier wanneer gesproken over de joden. De nazi's maakten daarentegen wel verwijzingen naar het joodse geloof om zo hun vermeende kwaadaardigheid aan te tonen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Slaat dit op WO2 ?
Bovendien is de Islam meer dan een geloofsovertuiging, dit zeggen zowel de tegenstanders als de gelovigen zelf
Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom rechts Nederland met enige regelmatig verklaart dat Nederland wakker moet worden. Maar goed.
Overigens ben ook ik geen fan van de islam. Dat betekent echter niet dat we ons in alle bochten moeten wringen om deze religie te bestrijden. Uitwassen dienen met hand en tand de worden bevochten. Maar dat geldt niet voor de doorsnee baard die op vrijdag de moskee bezoekt. Verder denk ik inderdaad niet dat Duisenberg en Van Agt joden haten. Tenminste, niet meer dan jij en de rechtse kliek moslims haten.
Troll.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik haat moslims helemaal niet, ik vind de islam natuurlijk wel abject en de moslim die met overtuiging leeft naar de regels van de islam deugt niet. Wat is er mis mee met mensen afrekenen op hun ideeen?
I.t.t. menig krant die veel van haar arme "linkse uitgekleedde" leden verliest, is VN volgens mij een heel gezond media bedrijfquote:Op vrijdag 17 december 2010 13:11 schreef Ringo het volgende:
Vrij Nederland! Wie leest dat blaadje eigenlijk nog?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.
Cohen is een vieze, vuile antisemiet net als Gretta de Heks.
quote:
doe eens normaalquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Met zijn idiote gezwets ontpopt Cohen zich nu dus ook als een holocaust-revisionist. Terug redenerend vanuit de situatie van de moslims hedentendage was het toen dus allemaal niet zo erg.
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:35 schreef voice-over het volgende:
Het is eerlijk gezegd schokkend om te zien dat Holocaustrevisionisme tegenwoordig geheel geaccepteerd blijkt te zijn onder grote delen van de bevolking, dat voice-over zich daar boos over maakt is geheel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.
Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ga eens leren normaal te doen. Eng ventje.
Inderdaad. De onttovering van de wereld is in volle gang.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Opvallend dat alle linkse politici weg gaan. Ze voelen gewoon dat het geloof in hun verdwenen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |