abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90015018
DEN HAAG - "De moslims in Nederland worden langzamerhand buitengesloten, net als dat met Joden in de Tweede Wereldoorlog gebeurde", aldus Job Cohen.

De PvdA-frontman zegt dat zijn Joodse moeder hetzelfde meemaakte rond het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De Joden werden langzamerhand buitengesloten en dat ziet Cohen nu met de moslims in Nederland gebeuren. "Praat met moslims en je hoort het."

"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht." De voormalig burgemeester van Amsterdam zei eerder al de boel bij elkaar houden. "Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden", vertelt Cohen aan Vrij Nederland.

Daarnaast vindt hij dat de totstandkoming van de gedoogregering te wijten is aan Ruud Lubbers. "Lubbers is zijn boekje te buiten gegaan. Lubbers had terug moeten gaan naar de Koningin. Dat hij dat niet deed, was cruciaal", aldus Cohen.

Bron": Telegraaf.nl
Deel 1 Cohen vergelijkt moslims met Joden
Dat zijn teksten

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:22 schreef nikk het volgende:

[..]

Vind dat nogal een vreemd argument. Politiek en religie, wat zegt Wilders ook al weer daarover? Voor een dwaas weet hij soms toch pijnpunten juist te benoemen.
Nee, wmb weet hij helemaal niets juist te benoemen, ik ken zijn uitspraken ook niet uit mijn hoofd, ga ik ook niet uit mijn hoofd leren, dus geef even dat voorbeeld. Dwaas zou ik hem niet noemen btw, dat zijn jouw woorden.
Maar nee, verder is dit puur gebaseerd op verwantschap door overeenkomst van taal.
Zo voelen wij verwantschap met Vlamingen, Afrikaners en de nazaten van die paar christelijke zeloten die uiteindelijk in het grote meren gebied in de VS terecht kwamen in de 19de eeuw en nog steeds wat verwrongen Nederlands kunnen spreken.
Verder was natuurlijk ook het streven van Nasser in de jaren 60/70 om van de hele Arabische taalfamilie één natie te maken en dan op te stomen tegen Israël. Vanwege een politiek-territoriale motivatie.
I´m back.
pi_90015230
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:19 schreef Zolcon het volgende:

Mijn conclusie na deze discussie is dat je zelf joods bent. Je bent erg gevoelig voor propaganda.
Principieel ga ik niet in discussie over iets dat met israel of joden te maken heeft met een persoon die sterk bevooroordeeld is. Dat kan pro palestina of pro israel zijn.
Dan heb je een nogal verkeerde conclusie genomen. Ik ben niet joods. Ik kom echter wel op voor religieuze minderheden die jarenlang gediscrimineerd en vervolgd zijn. Waar o.a. dus de joden toebehoren, als slachtoffers van de vele vervolgingen door christenen, nazi's en moslims.

Als moslims vervolgd zouden of zullen worden, dan kom ik ook voor de moslims op :) :)

quote:
De manier waarop je de PvdA weg zet vind ik beschamend. Als er oudere PvdA'ers hier aanwezig zouden zijn dan zouden ze woedend worden over de aannames die jij doet in jou posts
.

De manier waarop jij het probleem bagatelliseert is beschamend. Als er joodse vluchtelingen uit Europa (uit o.a. A'dam, Antwerpen, Parijs, Malmo) aanwezig zouden zijn dan zouden ze woedend worden over de aannames die jij doet in jou posts.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:34:28 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_90015274
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan heb je een nogal verkeerde conclusie genomen. Ik ben niet joods. Ik kom echter wel op voor religieuze minderheden die jarenlang gediscrimineerd en vervolgd zijn.
Waarom kom je niet op voor moslims dan?
  donderdag 16 december 2010 @ 20:34:40 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90015293
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:28 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Je moet de geschiedenis er eens op nalezen. Antisemitisme in de wereld kwam heus niet alleen van de Islamieten.

Je posts getuigen steeds meer van een gebrek aan kennis.
Je wéét toch dat die smerige moslims hitler beïnvloed hebben om zo op slinkse wijze de joden het leven zuur te maken :( ?
Huilen dan.
pi_90015396
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je wéét toch dat die smerige moslims hitler beïnvloed hebben om zo op slinkse wijze de joden het leven zuur te maken :( ?
oh natuurlijk helemaal vergeten de invloed van de moslims in het westen in de jaren 1930-1945...
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90015453
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:33 schreef remlof het volgende:

Waarom kom je niet op voor moslims dan?
Omdat soennitische en sji'itische moslims niet vervolgd worden in NL. Alevieten en Ahmadiyya's moslims worden bijvoorbeeld wél regelmatig intolerant bejegend door islamisten (stond onlangs een artikel in de Pers daarover) en ik heb het al verscheidene keren op het forum opgenomen voor deze groepen.
pi_90015531
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:28 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Je moet de geschiedenis er eens op nalezen. Antisemitisme in de wereld kwam heus niet alleen van de Islamieten.
Zeg ik dat ergens dan??

quote:
Je posts getuigen steeds meer van een gebrek aan kennis.
Wijs me 1 onwaarheid aan in die post.
pi_90015636
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens dan??

[..]

Wijs me 1 onwaarheid aan in die post.
quote:
Het christendom wilt joden niet als 2e rangs burgers volgens de institutionele wet zien.

Ook hoor ik extremistische christenen nooit massaal roepen dat gebied dat ooit christelijk was, met geweld weer christelijk moet worden.
Joden werden echt getolereerd in Europa. Vandaar dat als je een joodse begraafplaats ziet deze buiten het centrum van de stad ligt.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90015715
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat soennitische en sji'itische moslims niet vervolgd worden in NL. Alevieten en Ahmadiyya's moslims worden bijvoorbeeld wél regelmatig intolerant bejegend door islamisten (stond onlangs een artikel in de Pers daarover) en ik heb het al verscheidene keren op het forum opgenomen voor deze groepen.
Jij neemt het pas op voor groepen als ze vervolgd worden? Ik sta voor een samenleving waarin van vervolging geen sprake hoeft te zijn.
pi_90015799
quote:

Jij neemt het pas op voor groepen als ze vervolgd worden? Ik sta voor een samenleving waarin van vervolging geen sprake hoeft te zijn.
Dan zou je het bijvoorbeeld eerder voor ex-moslims, Alevieten of Ahmadiyya moslims dan voor soennitische moslims op zouden moeten nemen. Ik hoor jou daar echter niet over.
pi_90015902
quote:

Joden werden echt getolereerd in Europa. Vandaar dat als je een joodse begraafplaats ziet deze buiten het centrum van de stad ligt.
Wijs mij 1 wet in de christelijke theologie aan waar joden volgens de institutionele wet als 2e rangs burgers moeten behandelen.
pi_90016006
Ik denk dus dat het hardcore antisemitisme van moslims (zoals Ahmedinejad doet), gewoon leentjebuur is van het aloude Europese antisemitisme. Dat hebben ze niet zelf verzonnen. De verwrongen manier van perceptie van de Joden is nog steeds gewoon een Europees-Christelijke affaire. Moslims hebben eigenlijk alleen een politiek-territoriale beef met Joden.
Worden die problemen opgelost (staat er een nieuwe Rabin op) dan is dat antisemitisme weg, terwijl het Europese gewoon zal doorgaan.
I´m back.
pi_90016007
quote:
4s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan zou je het bijvoorbeeld eerder voor ex-moslims, Alevieten of Ahmadiyya moslims dan voor soennitische moslims op zouden moeten nemen. Ik hoor jou daar echter niet over.
Ik neem het op voor alle groepen in Nederland die niet correct behandeld worden en die geen vrijheid kunnen genieten. Of het nou smurfen of joden zijn, het kan me geen zak schelen.
Volgens jou zou ik die uitspraak alleen maar mogen doen als ik alle groepen die onjuist bejegend worden zou opnoemen. Ik heb het over dingen die ik in Nederland waarneem.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:46:40 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_90016067
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar moslims worden wel gediscrimineerd in Nederland. En de PVV wakkert dit alleen maar aan. Dáár hoor ik je nooit over.
pi_90016079
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wijs mij 1 wet in de christelijke theologie aan waar joden volgens de institutionele wet als 2e rangs burgers moeten behandelen.
Moet het op papier staan dan? Lees de geschiedenisboeken erop na.
Joden hadden het niet makkelijk in Europe vroeger. Ik noem bijvoorbeeld de Dreyfus-Affaire in Frankrijk rond de vorige eeuwwisseling.
pi_90016083
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zolcon bewijst idd niet echt zijn intellect in deze topics.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_90016193
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zolcon bewijst idd niet echt zijn intellect in deze topics.
Nou ik zal ervan wakker liggen.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:48:55 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_90016202
TT gewijzigd zodat het het de uitspraken van Cohen beter weergeeft. Dat weten we nu het hele interview is gepubliceerd.
pi_90016243
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:40 schreef Zolcon het volgende:

_O- You crack me up :')

Kerkhoven liggen bij een Kerk. Die ligt vaak in het midden van een centrum.
Begraafplaatsen liggen niet bij een Kerk en liggen vaan buiten het centrum.
Begraafplaatsen die je nu tegenkomt in een woonwijk/centrum zijn 99 van de 100x lang voor die wijk/centrum daar aangelegd en is langzaam omheen gebouwd. Begraafplaatsen kennen ruimplicht (je graf wordt geschonden ivm plaats gebrek).
Joodse begraafplaatsen hebben, bij Nederlandse Wetgeving ingesteld door Niet Joden, het eeuwig recht om te rotten in de grond.
pi_90016299
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar moslims worden wel gediscrimineerd in Nederland. En de PVV wakkert dit alleen maar aan. Dáár hoor ik je nooit over.
Moslims worden hoogstens positief gediscrimineerd.
pi_90016302
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:48 schreef remlof het volgende:
TT gewijzigd zodat het het de uitspraken van Cohen beter weergeeft. Dat weten we nu het hele interview is gepubliceerd.
Goeie.
I´m back.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:51:35 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_90016380
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Moslims worden hoogstens positief gediscrimineerd.
Ow ja? Moslims vaker dupe van geweld en discriminatie - Onderzoekers: mede schuld PVV
pi_90016404
quote:

Moet het op papier staan dan? Lees de geschiedenisboeken erop na.
Joden hadden het niet makkelijk in Europe vroeger. Ik noem bijvoorbeeld de Dreyfus-Affaire in Frankrijk rond de vorige eeuwwisseling.
Dat er in de praktijk joden in Europa zijn vervolgd weet ik (denk bijv. aan de ghetto's in Frankfurt). Ryan3 insueerde echter dat het antisemitisme vanuit het joden gelijk zou staan als het antisemitisme vanuit het christendom, waar ik dus tegenargumenten gaf.

Er is dus wel een verschil. Daarom zal de relatie jodendom-islam slechter blijven dan de relatie jodendom- christendom. Het christendom en de islam zijn niet gelijk aan elkaar.
pi_90016517
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat er in de praktijk joden in Europa zijn vervolgd weet ik (denk bijv. aan de ghetto's in Frankfurt). Ryan3 insueerde echter dat het antisemitisme vanuit het joden gelijk zou staan als het antisemitisme vanuit het christendom, waar ik dus tegenargumenten gaf.

Er is dus wel een verschil. Daarom zal de relatie jodendom-islam slechter blijven dan de relatie jodendom- christendom. Het christendom en de islam zijn niet gelijk aan elkaar.
Hè antisemitisme vanuit de Joden???
I´m back.
pi_90016545
quote:
Och, zolang ze nog vaker om positieve discriminatie bedelen (en het nog krijgen ook nog) dan dat ze negatief gediscrimineerd worden zal het mij werkelijk waar een bal jeuken.

En trouwens voor onze knuffeljood Cohen:

quote:
"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht."
Daarmee trap je je eigen vergelijking met de gestapo wel onderuit :')
pi_90016551
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:37 schreef remlof het volgende:

Hoe worden moslims gediscrimineerd dan?

Als er 1 groep wordt gediscrimineerd, dan zijn het de ex-moslims wel. Maar daar hoor ik jou en derest van links niet over.
pi_90016603
@ Ryan3:

Typfout. Moet islam zijn.
pi_90016671
Ik zeg dat het antisemitisme van de moslims politiek-territoriaal van aard is.
Niet hardcore verwrongen als het antisemitisme dat vanuit de Christelijke wereld geëntameerd is gedurende ongeveer, nou ja iig vanaf de middeleeuwen (maar ook al toen het christendom staatsreligie werd onder de romeinen). Van oorsprong, want ze doen wel aan leentjebuur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 16-12-2010 21:15:50 ]
I´m back.
pi_90016695
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef Zienswijze het volgende:
@ Ryan3:

Typfout. Moet islam zijn.
Okee.
I´m back.
pi_90016722
En het is dus niet alleen politiek-territoriaal van aard :)
pi_90016827
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:49 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

_O- You crack me up :')

Kerkhoven liggen bij een Kerk. Die ligt vaak in het midden van een centrum.
Begraafplaatsen liggen niet bij een Kerk en liggen vaan buiten het centrum.
Begraafplaatsen die je nu tegenkomt in een woonwijk/centrum zijn 99 van de 100x lang voor die wijk/centrum daar aangelegd en is langzaam omheen gebouwd. Begraafplaatsen kennen ruimplicht (je graf wordt geschonden ivm plaats gebrek).
Joodse begraafplaatsen hebben, bij Nederlandse Wetgeving ingesteld door Niet Joden, het eeuwig recht om te rotten in de grond.
Joden werden in Nederland niet geaccepteerd. Pas in de 18e eeuw werden ze als volwaardige burgers beschouwd. Of dat met die begraafplaatsen nou klopt of niet (misschien heb jij gelijk, ik kan het zo snel niet vinden maar ik meen het bij een lezing gehoord te hebben)
  donderdag 16 december 2010 @ 20:57:57 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_90016831
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe worden moslims gediscrimineerd dan?

Als er 1 groep wordt gediscrimineerd, dan zijn het de ex-moslims wel. Maar daar hoor ik jou en derest van links niet over.
Moslims zijn steeds vaker het slachtoffer van racistisch geweld, zie dit rapport van de Anne Frank Stichting: http://www.annefrank.org/upload/Downloads/Monitor2008-8.pdf

En dat is de laatste twee jaar echt niet minder geworden.
pi_90016898
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
En het is dus niet alleen politiek-territoriaal van aard :)
Dat is er in de vorige eeuw bijgekomen, ze hoefden de geschriften van het eeuwige antisemitisme uit Europa alleen maar te kopiëren om hun territoriale pleit kracht bij te zetten. Zij hebben dat niet verzonnen.
Mocht de kwestie ooit opgelost worden dan verdwijnt dat antisemitisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 17-12-2010 10:13:06 ]
I´m back.
pi_90016922
quote:
Jaap van Domselaar, weet ik wel genoeg.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:59:36 #35
104871 remlof
Europees federalist
pi_90016969
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En de Anne Frank Stichting neem je zeker ook niet serieus?
pi_90017004
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:57 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Joden werden in Nederland niet geaccepteerd. Pas in de 18e eeuw werden ze als volwaardige burgers beschouwd. Of dat met die begraafplaatsen nou klopt of niet (misschien heb jij gelijk, ik kan het zo snel niet vinden maar ik meen het bij een lezing gehoord te hebben)
Juridisch gelijkgetrokken, oiv Napoleon en in feite de Franse revolutie en dus de Verlichting, geaccepteerd is wat te veel van het goede, tenzij je je liet bekeren dan was je topje.
I´m back.
pi_90017026
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het christendom en de islam gelijk aan elkaar zijn. Volgens mij is er een misverstand. Ik kreeg het idee dat je beweerde dat er in Europa geen sprake was van antisemitisme.
pi_90017056
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Van Donselaar ziet een afname van antisemitisme, ik heb dat onlangs in een topic nog gepost met bronnen.
Internet antisemitisme neemt wel toe, maar niet alleen van allochtonen. :).
I´m back.
pi_90017124
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:53 schreef Zienswijze het volgende:

Moslims zijn steeds vaker het slachtoffer van racistisch geweld, zie dit rapport van de Anne Frank Stichting: http://www.annefrank.org/upload/Downloads/Monitor2008-8.pdf

En dat is de laatste twee jaar echt niet minder geworden.
Aha. En komt dat voort uit discriminatie uit de wet? Niet dus.
Dit zijn acties van randebiele enkelingen. Die overigens ook tegenover joden, homo's en afvallige ex-moslims worden gepleegd.

Wat mij tegen links stuit is dat links het enkel voor 1 groep opneemt. Mijn mening is dat je het voor 'alle groepen op moet nemen: moslims, joden, homo's, ex-moslims, Alevieten etc. Waarom doet links dat niet? Waarom hoor je links nooit massaal in de media over het geweld en doodsbedreigngen tegenover ex-moslims, dat al 40 jaar aan de gang is?

Daarom mijn punt dat Cohen een dergelijk artikel evengoed over joden zou kunnen schrijven, maar dat doet hij (express) niet.
pi_90017318
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit zijn acties van randebiele enkelingen. Die overigens ook tegenover joden, homo's en afvallige ex-moslims worden gepleegd.

Wat mij tegen links stuit is dat links het enkel voor 1 groep opneemt. Mijn mening is dat je het voor 'alle groepen op moet nemen: moslims, joden, homo's, ex-moslims, Alevieten etc. Waarom doet links dat niet? Waarom hoor je links nooit massaal in de media over het geweld en doodsbedreigngen tegenover ex-moslims, dat al 40 jaar aan de gang is?

Daarom mijn punt dat Cohen een dergelijk artikel evengoed over joden zou kunnen schrijven, maar dat doet hij (express) niet.
Links is voor wettelijke gelijkwaardigheid van ieder individu. Daar vang je alles mee.
I´m back.
pi_90017333
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

Dat is er in de vorige eeuw bijgekomen, ze hoefden de geschriften van het eeuwige antisemitisme uit Europa alleen maar te kopiëren om hun territtoriale pleit kracht bij te zetten. Zij hebben dat niet verzonnen.
Mocht de kwestie ooit opgelost worden dan verdwijnt dat antisemitisme.
Leef jij onder een steen ofzo? Ken jij de geschiedenis van joden vs. de zojuist opkomende islam op het Arabisch Schiereiland in de 7e eeuw? Lees eens de post van user Sachertorte op p.12 uit het vorige topic.
pi_90017349
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:59 schreef remlof het volgende:

[..]

En de Anne Frank Stichting neem je zeker ook niet serieus?
Correct.
pi_90017445
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

Links is voor wettelijke gelijkwaardigheid van ieder individu. Daar vang je alles mee.
Hypocriet ten top___!!!

Waarom hoor ik links dan nooit massaal in de media opkomen voor het geweld en doodsbedreigingen jegens ex-moslims? Dat is al 40 jaar aan de gang. Tijd genoeg om je daarover uit te spreken neem ik aan. Waarom gebeurt dat dan niet?
  donderdag 16 december 2010 @ 21:08:12 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_90017552
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het toegenomen geweld tegen moslims komt mede voort uit het ononderbouwde geblaat van Geert Wilders en zijn kanslozie fractiegenoten in de richting van moslims.

En het antisemitisme neemt juist af, zoals hier ook al gemeld is.

Hoe zit het trouwens met het geweld tegen ex-joden?
pi_90017584
cohen likt ballen
pi_90017594
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:56 schreef Zolcon het volgende:

Je hoort mij niet zeggen dat het christendom en de islam gelijk aan elkaar zijn. Volgens mij is er een misverstand. Ik kreeg het idee dat je beweerde dat er in Europa geen sprake was van antisemitisme.
Idd een misverstand. Ik had het in beginsel namelijk tegen Ryan3 :)

Geen probleem overigens!
pi_90017785
quote:
Op donderdag 16 december 2010 20:56 schreef remlof het volgende:

Het toegenomen geweld tegen moslims komt mede voort uit het ononderbouwde geblaat van Geert Wilders en zijn kanslozie fractiegenoten in de richting van moslims.
Hetzelfde kan ik prima over ex-moslims zeggen:

Het geweld tegen ex-moslims komt mede voort uit de sharia wetgeving van de islam en zijn kanslozie islamisten in de richting van ex-moslims.

Nogmaals: dit is al 40 jaar aan de gang. Waarom is links in al die 40 jaar niet massaal opgekomen voor de rechten van ex-moslims?

quote:
Hoe zit het trouwens met het geweld tegen ex-joden?
Geen idee.
pi_90017805
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Leef jij onder een steen ofzo? Ken jij de geschiedenis van joden vs. de zojuist opkomende islam op het Arabisch Schiereiland in de 7e eeuw? Lees eens de post van user Sachertorte op p.12 uit het vorige topic.
Waarom ga je nu persoonlijke vervelendheden posten joh? Zo kun je geen dicussie voeren hoor. Ik heb dat al zo vaak gezien bij mensen die antilinks zijn. Leg eens uit hoe dat toch komt?
Ik ken redelijk de geschiedenis, alleen blijkbaar iets beter dan jij.
We hoeven niet terug te gaan naar de 7de eeuw in het Iberisch schiereiland voor de reconquistadores om zaken vaststellen die over de huidige tijd gaan.
Overigens ook in Nederland deden Joodse families zich kerstenen, om zodoende geaccepteerd te kunnen worden. Denk aan de familie Philips, volgens mij ook de grondleggers van zwan/unielever.
Voor de rest werden ze uit veel beroepen geweerd. Er was ook een groot en omvangrijk Joods lompenproletariaat.
Vort, ga je inlezen.
I´m back.
pi_90017858
quote:
4s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hypocriet ten top___!!!

Waarom hoor ik links dan nooit massaal in de media opkomen voor het geweld en doodsbedreigingen jegens ex-moslims? Dat is al 40 jaar aan de gang. Tijd genoeg om je daarover uit te spreken neem ik aan. Waarom gebeurt dat dan niet?
Wat bazel je nou man, de ex-moslims zijn ook een hele grote prominente groep :?

Dit valt toch gewoon onder het de gelijkwaardigheid van ieder individu. Of moeten we ieder kut clubje apart benoemen?
pi_90017894
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:08 schreef afgesjaakteswabber het volgende:
cohen likt ballen
Goed beargumenteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')