quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Women, Bettie Serveert en Blood Red Shoes?quote:Op maandag 13 december 2010 20:27 schreef ranja het volgende:
Ha, mooi.
Er staan toch 3 in die ook in mijn lijst komen
(Nog) Niet beluisterd. Zou er zeker in kunnen, maar zoals ik al zei zit ik momenteel (vergeleken met m'n studentenjaren. ) wat krap in de tijd.quote:
Nee man! Geweldig plaat. Vele malen avontuurlijker dan eerst, maar nog minstens zo catchy!quote:de hoge notering van mgmt snap ik ook niet zo, schijtplaat.
dankzij jou heb ik " ...and the red orchestra" ontdekt en gekgedraaidquote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef pfaf het volgende:
[..]
(Nog) Niet beluisterd. Zou er zeker in kunnen, maar zoals ik al zei zit ik momenteel (vergeleken met m'n studentenjaren. ) wat krap in de tijd.
Ik vergis me... je hebt Beach House, niet Best Coast. Dan zijn het de laatste 2.quote:Op maandag 13 december 2010 20:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Women, Bettie Serveert en Blood Red Shoes?
Nee, Pfaf opent het officiele jaarlijstjestopic. De andere is om goede platen in aan te raden.quote:Op maandag 13 december 2010 21:28 schreef ethiraseth het volgende:
Is dit niet hetzelfde als Favoriete Albums 2010 #2 ?
Ik vond van wel , tis vnl niet eerder uitgebracht materiaalquote:Op maandag 13 december 2010 21:42 schreef cafca het volgende:
Kun je een plaat van Jimi Hendrix als album van 2010 zien?
Soort van crosspost, om jullie er even aan te herinneren!quote:Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef kciR het volgende:
(Zal ik net als vorig jaar weer een complete lijst maken?)
Dit was het lijstje van 2009
Deadline voor de definitieve lijstjes is 31december 2010 23.59 (jaarwisseling)
Die is van 2009 trouwens. Ik dacht al, heb ze 2x in het voorprogramma van The Gathering gezien en de eerste keer was absoluut 2009.quote:
Ik vind het leuk . Arctic Monkeys op 1 vorig jaar vond ik verrassend. Dit jaar wordt het denk ik iets als Vampire Weekend.quote:Op maandag 13 december 2010 22:31 schreef kciR het volgende:
[..]
Soort van crosspost, om jullie er even aan te herinneren!
Alleen is de eerste vraag uit mn quote geen vraag meer, maar ik doe het gewoon
Dus alle lijstjes in DIT topic (niet die oude) gepost voor 31december 2010 23.59 (jaarwisseling) neem ik mee voor de eindlijst.
De lengte maakt niet uit, alleen neem ik alleen de eerste 50 platen uit je lijstje op in de lijst (in geval van een langere lijst).
(Dit is trouwens geen take-over van dit topic, maar gewoon een extraatje)
Mijn lijstje komt volgende week. Ben nog wat albums beter aan het beluisteren voor de fine-tuning van het lijstje.
Als je naar de eerste lijstjes kijkt wordt het Beach House of Tim Knol en die laatste zou me niet verbazenquote:
Dat Beach House zó gewaardeerd wordt wist ik niet (staat ook hoog in jaarlijsten van verschillende media), maar "Teen Dream" zal inderdaad hoog eindigen. En Tim Knol heeft natuurlijk een fanclub hier, maar nummer 1...quote:Op maandag 13 december 2010 22:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je naar de eerste lijstjes kijkt wordt het Beach House of Tim Knol en die laatste zou me niet verbazen
Ja?quote:
Allemaal? Dat zou bij mij niet eens lukken. Ik moet dan een heel weekend costant dag en nacht luisteren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Maar bij mij komt toch echt Arcade Fire op #1 hoor
Bij mij waarschijnlijk ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Maar bij mij komt toch echt Arcade Fire op #1 hoor
Succes danquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:13 schreef Norrage het volgende:
Dat ik blij ben dat dit topic er is..Mijne zal ergens volgende week komen. Ik heb mijn jaarlijkse "jaarlijstjes ik-luister-al-mijn-2010-albums-op-een-rij-weekend" om ze te beoordelen nog niet gehad
Nouja, niet elk nummer van elk album, maar gewoon even door alle albums heenscannenquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Allemaal? Dat zou bij mij niet eens lukken. Ik moet dan een heel weekend costant dag en nacht luisteren.
Als arcade het middenstuk wat minder lang had gemaakt, was het een heel goed album geweest. Nu heb ik de neiging om toch te gaan skippen in het midden van het album.
Je gaat er 2 overlappen met mij, dat is relatief erg veelquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
De eerste heeft bij mij niet echt indruk gemaakt, de laatste 2 heb ik eigenlijk te weinig geluisterdquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
1. Agnes Obel - Philharmonics
2. Natalie Merchant - Leave Your Sleep
.....
5. Laura Marling - I Speak Because I Can
....
Valt weer mee dan Ik zag alleen Hooverphonic bij RYM volgens mij?quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Je gaat er 2 overlappen met mij, dat is relatief erg veel
Agnes Obel vind ik net wat té rustig. Ik heb een poos geleden op Spotify de nummers van haar ep beluisterd.
Shame on you Ik had bij Agnes Obel eerst ook dat het te rustig was, maar nog een paar keer draaien en ik was om. Ik vind het echt een tof CD-tjequote:Op dinsdag 14 december 2010 09:25 schreef cafca het volgende:
de laatste 2 heb ik eigenlijk te weinig geluisterd
Die Shearwater komt bij mij ook hoogquote:Op dinsdag 14 december 2010 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
Een lijstje met bijna geen overlap met de rest
1. Agnes Obel - Philharmonics
2. Natalie Merchant - Leave Your Sleep
3. Joe Satriani - Black Swans and Wormhole Wizards
4. Bullfight - Stranger Than The Night
5. Laura Marling - I Speak Because I Can
6. Celine Cairo - EP
7. Star One - Victims of the Modern Age
8. Shearwater - The Golden Archipelago
9. Hooverphonic - The Night Before
10. Sabaton - Coat Of Arms
Ik vond hem top En dat voor een band die ik twee of drie jaar geleden op Crossing Border heb ontdektquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die Shearwater komt bij mij ook hoog
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Shame on you Ik had bij Agnes Obel eerst ook dat het te rustig was, maar nog een paar keer draaien en ik was om. Ik vind het echt een tof CD-tje
Zonde eigenlijk hequote:Op dinsdag 14 december 2010 09:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.
Klinkt bekend. Al maak ik er vaak toch nog tijd voor. Maar er zijn genoeg voorbeelden van albums die ik niet de moeite waard vond om nogmaals aan te zwengelen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dat is nou bij mij ook het probleem: Tijdgebrek. Als een album niet meteen beklijft, neem ik vaak niet de tijd om het nog eens op te zetten.
Is dat 2010? Want dan komt die er bij mij ook zeker in! Mooie lijst trouwens!quote:Op maandag 13 december 2010 21:35 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ik krijg er nog een stel binnen de komende weken, maar ik gok dat het hier zo goed als bij blijft:
[b]
40 Local Natives - Gorilla Manor
Had hem gereviewed in 2010 volgens mij, maar hij is idd uit 2009 volgens muziekmeter. Een mooie reden om Tindersticks ergens erin te gooien en The Coral was ik ook al vergetenquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:11 schreef kciR het volgende:
[..]
Is dat 2010? Want dan komt die er bij mij ook zeker in! Mooie lijst trouwens!
Dus voor de administratie. Local Natives eruit, Tindersticks op die plek? Ik had hem namelijk al ingevoerd En The Coral heeft gewoon pech, of krijgen die toch ook nog een plekje?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:16 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Had hem gereviewed in 2010 volgens mij, maar hij is idd uit 2009 volgens muziekmeter. Een mooie reden om Tindersticks ergens erin te gooien en The Coral was ik ook al vergeten
als vervanger van Tom Musca?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef kciR het volgende:
[..]
Dus voor de administratie. Local Natives eruit, Tindersticks op die plek? Ik had hem namelijk al ingevoerd En The Coral heeft gewoon pech, of krijgen die toch ook nog een plekje?
Heb hem aangepast, wat dingetjes veranderd dus je kan t beste de nieuwe lijst er in 1x opnieuw ingooien als het mogelijk isquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef kciR het volgende:
[..]
Dus voor de administratie. Local Natives eruit, Tindersticks op die plek? Ik had hem namelijk al ingevoerd En The Coral heeft gewoon pech, of krijgen die toch ook nog een plekje?
Geen probleem!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:31 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Heb hem aangepast, wat dingetjes veranderd dus je kan t beste de nieuwe lijst er in 1x opnieuw ingooien als het mogelijk is
Oke, dan houden we die gewoon als twijfelgeval, naar de goede kant.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:28 schreef Thijsssss het volgende:
Local Natives kwam half december 2009 uit in Nederland, toen alle jaarlijstjes al lang en breed waren ingeleverd. In de VS ging deze zelfs nog later in de verkoop. Omdat het toch één van mijn favoriete albums is van het afgelopen jaar/kalenderjaar wil ik 'm toch graag opnemen in mijn jaarlijstje dat later gepost gaat worden
Daarom, deze plaat verdient veel meer stemmen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:37 schreef kciR het volgende:
Oke, dan houden we die gewoon als twijfelgeval, naar de goede kant.
Die plaat is vorig jaar trouwens maar één keer genoemd, door Moody op plaats 42
Uit mijn lijstje is Joe Pug wel iets voor jou, denk ikquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:24 schreef Norrage het volgende:
Hmm zit een beetje op RYM mijn shortlist aan te vullen en te husselen, maar moet toch zeggen dat ik nou niet echt blij ben met mijn top 10...niet echt albums, op de top 3 na, die ik nou echt goed vond ....vind alles in mijn lijst wat middelmatig...en dat is ook mijn mening over dit jaar
Dus..ik ga even wat van de lijstjes uit dit topic doorpluizen
Ik heb dringend behoefte aan wat originele muziek uit 2010, dus, ik zal het eens checkenquote:Op woensdag 15 december 2010 08:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Uit mijn lijstje is Joe Pug wel iets voor jou, denk ik
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is deze CD uit 2009quote:Op woensdag 15 december 2010 16:35 schreef Gitaarmat het volgende:
3. Mumford & Sons - Sigh no More
Een waardige derde plek. Leuke band, de formatie wisseld voortdurend, zanger heeft een goede stem. Op Lowlands 2010 misschien wel het mooiste wat ik gezien heb. Er zitten een paar mindere nummers tussen maar de combinatie van akoestische gitaren banjo's en tamboerijnen maakt het helemaal goed.
Nou, kijkquote:Op woensdag 15 december 2010 16:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Kak, dan wordt het wat anders. Ik meen het al eerder hier gezien te hebben of op LiveXS.
Als je originaliteit zoekt, kun je beter voor Johnny Flynn, Anais Mitchell of Owen Pallett gaan.....quote:Op woensdag 15 december 2010 08:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb dringend behoefte aan wat originele muziek uit 2010, dus, ik zal het eens checken
Owen Pallett erg mooi ja, maar ik vind het net té...haalt net mijn top 20 denk ik...Johnny Flynn heb ik ook, niet vaak geluisterd..ga ik zeker wat pogingen geven Anais ken ik niet dus die check ik uitquote:Op woensdag 15 december 2010 20:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je originaliteit zoekt, kun je beter voor Johnny Flynn, Anais Mitchell of Owen Pallett gaan.....
Vind het wel een lekker album, maar niet echt "Wow!" om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:51 schreef Moody het volgende:
Ik kom trouwens net de nieuwe van Ariel Pink pas tegen. Niet verkeerd....
Ok, na 3 nummers ben ik al om voor Anais Mitchell dank voor het aanraden Ook leuke gastartiesten!quote:Op woensdag 15 december 2010 20:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je originaliteit zoekt, kun je beter voor Johnny Flynn, Anais Mitchell of Owen Pallett gaan.....
Vind het 't grootste misbaksel van 't jaar Smaken verschillen gelukkigquote:Op woensdag 15 december 2010 23:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Vind het wel een lekker album, maar niet echt "Wow!" om eerlijk te zijn.
I repeat: na een half uur luisteren al meteen met stip in mijn top 10...fantastisch zeg...dit is precies het soort plaat wat ik dit jaar nog vond ontbrekenquote:Op woensdag 15 december 2010 23:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok, na 3 nummers ben ik al om voor Anais Mitchell dank voor het aanraden Ook leuke gastartiesten!
Dan heb jij Ringo's album nog niet beluisterd maar waarom zou je ookquote:Op woensdag 15 december 2010 23:25 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Vind het 't grootste misbaksel van 't jaar Smaken verschillen gelukkig
Persoonlijk vind ik hem eigenlijk niet veel, maar toevallig vind ik zijn 2010 album best fijn dus...Maar moet toegeven dat ik hem ook nog niet zo vaak geluisterd heb...quote:Op donderdag 16 december 2010 08:33 schreef cafca het volgende:
@Norrage: de laatste John Mellencamp die ik blind gekocht heb, was Whenever we wanted. Daarna heb ik hem een beetje links laten liggen....
Kan die online (nog) niet vinden....en om nou alle tips in dit topic te gaan kopenquote:Op donderdag 16 december 2010 11:10 schreef Moody het volgende:
Trouwens...
Vergeet niet Old Abram Brown te luisteren voordat je een lijstje in elkaar knutselt.
Zie het als een geslaagde mix tussen Starsailor en The Black Keys.
Hij staat op spotify. Wel een aardig plaatje.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kan die online (nog) niet vinden....en om nou alle tips in dit topic te gaan kopen
Als je Julia Stone en zo wel kan waarderen, dan moet dit ook lukken...Maar het mooiste van het album is dat het niet alleen Anais is die zingt...meestal zijn het zelfs gewoon anderen...Fantastisch afwisselend album.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat op spotify. Wel een aardig plaatje.
Anais Mitchell vind ik net een wat te bijzondere stem hebben, maar misschien moet ik er nog een keer naar luisteren. Ik heb het gisteren na een nummer al afgezet, vanavond gaat het in de herkansing.
Prima te vinden. Tip: naam album + "rar". Werkt bij alles...quote:Op donderdag 16 december 2010 11:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kan die online (nog) niet vinden....en om nou alle tips in dit topic te gaan kopen
Haha, ja, vooral op onbekende albums werkt dat beter....ben er ook net achter gekomenquote:Op donderdag 16 december 2010 14:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Prima te vinden. Tip: naam album + "rar". Werkt bij alles...
En inderdaad is alles ook te vinden via Spotify of the beluisteren op hun site:
http://oldabrambrown.bandcamp.com/
En dat is me er eentje!quote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):
[ afbeelding ]
1. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
2. Midlake - The Courage of Others (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Villagers - Becoming a Jackal (2010)
5. Eels - End Times (2010)
6. Eels - Tomorrow Morning (2010)
7. The Bear That Wasn't - And So It Is Morning Dew (2010)
8. Jónsi - Go (2010)
9. The Dead Weather - Sea of Cowards (2010)
10. Balthazar - Applause (2010)
Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomenquote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):
[ afbeelding ]
1. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
2. Midlake - The Courage of Others (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Villagers - Becoming a Jackal (2010)
5. Eels - End Times (2010)
6. Eels - Tomorrow Morning (2010)
7. The Bear That Wasn't - And So It Is Morning Dew (2010)
8. Jónsi - Go (2010)
9. The Dead Weather - Sea of Cowards (2010)
10. Balthazar - Applause (2010)
ja dat meen ik serieus. Verder gewoon een afwisselende smaak. Pin me niet vast op een genre.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomen
De rest van je lijstje is wel leuk trouwens
Prima.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niks Niet mijn muziek!
Anyway: genomineerd voor album of the year, geen koekebakkers dus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niks Niet mijn muziek!
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.quote:
Ik vond het een interessante notering vergeleken met de rest van het, leuke, lijstje van TUFKAL Mogen we hier niet nog wat van de nieuwe albums bespreken dan? Tenslotte is dit topic er eigenlijk vooral om weer mooie nieuwe platen te ontdekken die je zelf over het hoofd hebt gezien.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:00 schreef Moody het volgende:
Slap geouwehoer in een geforceerd aangetrokken post-rock-soft-metal-jasje met clichématige teksten die niet zouden misstaan in de popmuziek.
Neuh, ik vind het ook niets
Maar waarom die discussie in dit topic?
Ik geef toe, het is wel een beetje gladde muziek.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.
Niet mijn muziek in elk geval.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.
Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.quote:
Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.
Wat hap je lief.
Akkoord.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:35 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh.
Balthazar en My Luminaries waren heel tof dus deze ga ik ook nog checken heb je Fang Island meegekregen? Ik heb er alleen nog maar 1 nummer van gehoord, maar dat klonk al wel erg tofquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:02 schreef Moody het volgende:
Was nog iets te vroeg met mijn lijstje, want ik stuit net op iets dat er zeker in gaat komen, misschien wel in de top-10:
Typhoon - Hunger and Thirst
[ afbeelding ]
Heerlijk album. Heeft wel een aantal luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.
Aan je nickname te zien een verrassende nummer 1quote:Op zondag 19 december 2010 08:53 schreef IAmKloot het volgende:
01 I Am Kloot - Sky At Night
De romantische liedjes van John Bramwell in combinatie met de productie en arrangementen van Guy Garvey en Craig Potter van Elbow maken van Sky At Night de beste Kloot plaat tot nu toe.
Steeple komt waarschijnlijk in mijn top 10 van dit jaar, aan Tidings heb ik nog geen aandacht gegeven.quote:Op zondag 19 december 2010 10:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Wolf People heeft ook een lekker album zeg!
Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverdquote:Op zondag 19 december 2010 11:58 schreef Panic_A het volgende:
Kijken of ik vandaag mijn lijst kan afkrijgen nu ik ingesneeuwd ben.
Ik ben al 2 weken aan het schuiven met nummers, ik ben nu bij 20 nummers (van de 100) die in de juiste volgorde staan. Vandaag wat knopen doorhakken.quote:Op zondag 19 december 2010 12:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.02. Throats - ThroatsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.03. The Abominable Iron Sloth - The Id Will OvercomeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.04. Meleeh - To Live And Die AloneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.05. Scuba - TriangulationSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.06. Duck Duck Goose - Off YourselfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.07. Husky Rescue - Ship Of LightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.08. Dangers - Messy, Isn't It?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.09. Ital Tek - Midnight ColourSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. The Saddest Landscape - You Will Not SurviveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door MarsX op 21-12-2010 16:42:00 ]maandag 20 december 2010 @ 14:10:32 #138SicSicSics
Crushing Cranial Contents!1. Fear Factory - Mechanize
2. Soulfly - Omen
3. Blind Guardian - At the Edge of Time
4. Under Oath - Ø (Disambiguation)
5. God Dethroned - Under The Sign Of The Iron Cross
6. Oceano - Contagion
7. Carnifex - Hell Choose Me
8. The Acacia Strain - Wormwood
9. Whitechapel - A New Era of Corruption
10. Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor
Veel teringherrie, veel oudjes met een nieuwe cd die in mijn lijstje hoog staan. Nummers 1, 2 en 3 gaan toch alweer wat jaartjes mee. En Caro! Mijn vice voor dit jaar!Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.Zo'n lijstje en dan Caro erin"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsmaandag 20 december 2010 @ 14:17:25 #140Fir3fly
Goodnight everybody!1. The Black Keys - Brothers
2. Laura Marling - I Speak Because I Can
3. MGMT - Congratulations
4. The Dead Weather - Sea of Cowards
5. Marina and the Diamonds - The Family Jewels
Meer kan ik niet bedenken, wat een matig jaar eigenlijk .And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to rollmaandag 20 december 2010 @ 14:17:41 #141ranja
image means nothingEn zo komt ze dus ook op 22 in de top 2000quote:maandag 20 december 2010 @ 14:30:42 #142SicSicSics
Crushing Cranial Contents!Ja het is vreselijk! Ik vertel het ook niet aan mijn vrienden, maar hij doet het prima in mijn auto!quote:Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.maandag 20 december 2010 @ 23:54:58 #144Maisnon
iloveuZo dan ik kon er niet tegen dat er een paar niet in stonden dus dan maar een top 50 voorderest waren er wel een paar albums met mooie nummers maar die ik voorderest niet genoeg heb geluisterd om er goed over te kunnen oordelen
Ik maak nog iets moois van de bovenste 10
1. Owen Pallett - Heartland
2. Surfer Blood - Astro Coast
3. Sufjan Stevens - The Age Of Adz
4. Beach House - Teen Dream -
5. Yeasayer - Odd Blood
6. Robyn - Body Talk
7. Bonobo - Black Sands
8. Villagers - Becoming A Jackal
9. Ceo -White Magic
10. Caribou - Swim
11. Angus & Julia Stone - Down The Way
12. Glasser - Ring
13. CocoRosie - Grey Oceans
14. Holy Fuck - Latin
15. Four Tet - There is Love in You
16. Wild Nothing - Gemini
17. Janelle Monae - The ArchAndroid
18. Sia - We Are Born
19. Joanna Newsom - Have One On Me
20. Onra - Long Distance
21. Deerhunter - Halcyon Digest
22. Agnes Obel - Philharmonics
23. Balthazar - Applause
24. Anais Mitchell - Hadestown
25. Typhoon - Hunger and Thirst
26. Arcade Fire - The Suburbs -
27. Fang Island - Fang Island
28. Avey Tare - Down There
29. Twin Shadow - Forget
30. Grinderman - Grinderman 2
31. Bombay Bicycle Club - Flaws
32. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
33. Marina and the Diamonds - The Family Jewels
34. Dum Dum Girls - I Will Be
35. Miami Horror - Illumination
36. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
37. Jamie Lidell - Compass
38. Blockhead - The Music Scene
39. Crystal Castles - Crystal Castles
40. Matthew Dear - Black City
41. Vampire Weekend - Contra
42. Tame Impala - Innerspeaker
43. James Blake - CMYK / Klavierwerke / Bells Sketch
44. The Black Keys - Brothers
45. My Luminaries - Order From The Chaos
46. Delorean - Subiza
47. Laura Marling - I Speak Because I Can
48. MGMT - Congratulations
49. Actress - Splazsh
50. Causers Of Toro Y Moi - Thisdinsdag 21 december 2010 @ 00:25:14 #145icebliss
Krabsalade & Kebab
1. Arcade Fire - The Suburbs
Favoriete nummer: Rococo
2. The National - High Violet
Favoriete nummer: Afraid of Everyone
3. The Walkmen - Lisbon
Favoriete nummer: Angela Surf City
4. Vampire Weekend - Contra
Favoriete nummer: White Sky
5. Felix Cartal - Popular Music
Favoriete nummer: Something Nice
6. Frightened Rabbit - The Winter of Mixed Drinks
Favoriete nummer: The Loneliness
7. The Morning Benders - Big Echo
Favoriete nummer: Stitches
8. Dan Le Sac vs. Scroobius Pip - Logic of Chance
Favoriete nummer: Sick Tonight
9. Hot Chip - One Life Stand
Favoriete nummer: I Feel Better
10. Spoon - Transference
Favoriete nummer: Trouble Comes Running
11. UNKLE - Where Did The Night Fall
12. Faberyayo & Vic Crezée - Het Grote Gedoe
13. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
14. The Strange Boys - Be Brave
15. Fresku - Fresku
Ik heb geprobeerd te omschrijven waarom, maar eigenlijk vind ik het allemaal 'gewoon' goede platen.Tranquillodinsdag 21 december 2010 @ 07:53:20 #146Beregd
absolutely inch perfectdeze ondertussen ook aangeschaft, idd een heel degelijke plaat, mag zeker in mijn top tien!quote:Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef cafca het volgende:
12. Josh Ritter - So Runs the World Awaydinsdag 21 december 2010 @ 08:44:03 #147n8n
Pragmatisch
Crystal Castles, Crystal Castles
The Black Keys, Brothers
Foals, Total Life Forever
Beach House, Zebra (EP)
Jónsi, Go
LCD Soundsystem, This is Happening
We Have Band, We Have Band
Band of Horses, Infinite Arms
In willekeurige volgorde, heb niet bijzonder veel nieuws ontdekt dit jaar, ben met name de jaren 80 ingedoken.
[ Bericht 13% gewijzigd door n8n op 21-12-2010 08:49:44 ]“Specialization is for insects”.—Robert Heinleindinsdag 21 december 2010 @ 10:11:23 #148Thory
Weet wat goed voor je is1.
Fuck yeah swingen.
2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.
3.
Fuck yeah winterdepressie.
4.
Fuck yeah rocken.
5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.
6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.
7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.
8.
Fuck yeah speelgoed.
9.
Fuck yeah snor van de Caveman.
10.
En wat slecht voor je is.Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepenquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:11 schreef Thory het volgende:
1.
Fuck yeah swingen.
2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.
3.
Fuck yeah winterdepressie.
4.
Fuck yeah rocken.
5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.
6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.
7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.
8.
Fuck yeah speelgoed.
9.
Fuck yeah snor van de Caveman.
10.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsdinsdag 21 december 2010 @ 10:14:39 #150Thory
Weet wat goed voor je isUhu. Te lui om album namen op te zoeken. Maar het klopt allemaal.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepenEn wat slecht voor je is.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:10 schreef Moody het volgende:
Trouwens...
Vergeet niet Old Abram Brown te luisteren voordat je een lijstje in elkaar knutselt.
Zie het als een geslaagde mix tussen Starsailor en The Black Keys.Ik begin hem steeds leuker te vinden, altijd lastig leuke platen ontdekken vlak voor je zo'n lijstje moet maken. Nu weet ik niet waar ik hem moet neerzetten.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat op spotify. Wel een aardig plaatje.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100dinsdag 21 december 2010 @ 15:24:24 #152methodmich
Nummer 10Vanavond maar eens aan beginnen, heb het bezoek aan de platenzaak maar even uitgesteld. Dus dan zal het ongeveer een top 63 worden, ook wel een leuk aantal.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nldinsdag 21 december 2010 @ 15:29:36 #153ranja
image means nothingIk post 'm denk ik vanavond. Zal een top 49 wordendinsdag 21 december 2010 @ 15:35:38 #154methodmich
Nummer 10Kan je niet snel nog een album bestellen dan, 49 is wel een gek aantal.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nldinsdag 21 december 2010 @ 15:58:00 #155ranja
image means nothingTja ik kan wel eentje toevoegen maar dan doe ik anderen waarschijnlijk te kort Ik zal eens nadenken nog.dinsdag 21 december 2010 @ 16:03:13 #156Gillingham
The horror...Nee, 63 dan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:35 schreef methodmich het volgende:
Kan je niet snel nog een album bestellen dan, 49 is wel een gek aantal.What's it going to be then, eh?dinsdag 21 december 2010 @ 17:07:26 #157methodmich
Nummer 10Da's ook een raar aantal inderdaad. Maar 49 staat 'onaf'.quote:ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nldinsdag 21 december 2010 @ 17:11:01 #158ranja
image means nothingJa, ook omdat tot 50 meetelt voor het overzicht dat kcir gaat maken.
Maar ik heb er inmiddels 2 gevonden (2 ja, had er een dubbel in staan dus toen ik eentje gevonden had had ik er... 49.)dinsdag 21 december 2010 @ 17:15:59 #159Maisnon
iloveuIk heb denk ik wel nooit eerder zoveel nieuwe albums in één jaar geluisterd het waren er meer dan 125 en nu zit ik telkens met een liedje in m'n hoofd wat ik onmogelijk dan weer terug kan vinden vervolgensdinsdag 21 december 2010 @ 17:43:54 #160methodmich
Nummer 10Goed dat je het zegt, dan moet ik over mijn onderste 13 dus ook serieus denken, want die krijgen dan geen punten...quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:11 schreef ranja het volgende:
Ja, ook omdat tot 50 meetelt voor het overzicht dat kcir gaat maken.
Maar ik heb er inmiddels 2 gevonden (2 ja, had er een dubbel in staan dus toen ik eentje gevonden had had ik er... 49.)ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nldinsdag 21 december 2010 @ 17:56:34 #161kciR
Heeft geen ondertitelVorig jaar deed ik voor alles onder plaats 50 één puntje voor de moeite.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, dan moet ik over mijn onderste 13 dus ook serieus denken, want die krijgen dan geen punten...
Kan ik dit jaar ook wel weer doen, of wil je graag nog even puzzelendinsdag 21 december 2010 @ 18:01:19 #162methodmich
Nummer 10Nee, puntje voor de moeite is altijd leuk.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nldinsdag 21 december 2010 @ 20:39:14 #163Moody
el moodyJij hebt de kronkel dat alleen een gekochte plaat in je toplijst mag staan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef methodmich het volgende:
Vanavond maar eens aan beginnen, heb het bezoek aan de platenzaak maar even uitgesteld. Dus dan zal het ongeveer een top 63 worden, ook wel een leuk aantal.dinsdag 21 december 2010 @ 20:43:32 #164Grobbel
In Toffee We Crust!Meer dat Mich enkel cd's koopt in plaats van downloadt, als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij hebt de kronkel dat alleen een gekochte plaat in je toplijst mag staan?dinsdag 21 december 2010 @ 20:44:59 #165ranja
image means nothingHier mijn lijst. Volgens hetzelfde principe als vorig jaar, dus met een waar/welk/wat/plus/min lijstje + een youtube naar een van de nummers op het album in spoilertags. Waar spotify bijstaat betekend dat ik het album alleen van spotify ken en dus niet op cd of lp heb.
1 The Dead Weather - Sea of Cowards
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na hun debuut
Wat Vuige rock'n'roll, nu nog vuiger
Plus Ik had niet verwacht dat deze band zo door zou gaan na de verrassing van vorig jaar, maar er was dit jaar zo maar weer eentje. En wat voor een! Nog beter dan de eerste.
Min Wat betekent dit voor The White Stripes en The Kills?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 Blood Red Shoes - Fire Like This
Waar UK
Welk 2e album, 2 jaar na hun debuut
Wat Meisje zingt en gitaart, jongen zingt en drumt. En dan opzwepende pop/rock.
Plus Waar het vorige album wat minpuntjes had en eentonigheid op de loer lag, heeft deze dat niet en blijft van begin tot eind spannend en relevant.
Min Echt duidelijke hoogtepunten staan er dan ook weer niet op. Een album-album dus, geen singles-album (maar is dan een min?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 The Like - Release Me
Waar USA
Welk 2e album, 5 jaar na hun debuut
Wat 60s girlgroup, denk aan de Pipettes op hun vorige album maar dan amerikaans, behalve dat deze dames zelf de instrumenten spelen.
Plus Zie wat. Heerlijke niks aan de hand muziek (zo klinkt het in elk geval als je niet op de tekst let).
Min niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 Vanessa Paradis - Une nuit à Versailles
Waar Frankrijk
Welk 4e live album, opgenomen in 2010 in Versailles. Uitgegeven als cd, dvd en luxe boxset.
Wat Acoustisch, zo wordt het aangekondigd, maar dan wel met een hele reeks bijzondere instrumenten. Strijkers, fluiten en een hoop dingen waarvan ik de naam niet weet geven een heel andere kijk op de nummers die gespeeld worden en allemaal al bekend zijn als je haar albums kent.
Plus Gewoon erg mooi.
Min Lastig om de cd te beoordelen zonder aan de dvd te denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 The Heights - DreamMaps
Waar Nederland
Welk 2e album, 5 jaar na hun debuut
Wat Zangeres Naomi schrijft de breuk met dummer Marc van zich af
Plus Fijn gitaarplaatje weer, misschien wel beter dan het debuut.
Min Helaas is dit wel het laatste wat we van Naomi zullen horen, de band is gestopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6 AC Berkheimer - We Tell Them Tonight
Waar Nederland
Welk 2e album, 2 jaar na hun debuut
Wat Dromerige alt.rock met een vleugje shoegaze. Bijzonder: alleen verkrijgbaar op LP of als download.
Plus Net als op het debuut een goede afwisseling van man en vrouw zang, met regelmatig lekker ruizende nummers.
Min Toch is het iets ingetogener dan het debuut wat deze voor mij iets minder maakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7 Sungrazer - Sungrazer
Waar Nederland
Welk Debuutalbum, 2 keer uitgebracht in 2010, in eigen beheer op CD en later heruitgegeven door Electrohash op LP met 1 extra nummer. Ik heb de 1e uitgave.
Wat Stonerrock van het langzame en lange soort
Plus Klinkt als Colour Haze (niet zo gek dat die ze meteen op hun eigen label hebben gehaald).
Min Slechts 5 nummers, op de lp staat een extra maar die voegt niks toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 Marie Espinosa - La démarrante
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter die mooie popliedjes zingt, vergelijkbaar met Coeur de Pirate en Charlotte Gainsbourg.
Plus Het klinkt iets vrolijker, sprankelender dan CdP en minder fluisterend dan CG.
Min Neigt bij vlagen iets naar country (maar hoe erg is dat?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 Hooverphonic - The Night Before
Waar België
Welk 8e album, 1e met de nieuwe zangeres
Wat Filmische electropop/triphop/indiepop
Plus Heerlijke sfeer, zangeres heeft ook een perfect bijpassende meeslepende stem
Min Het is zo'n beetje het meest recente album in mijn lijst, de vraag is of het ook zo hoog zou staan als het al in juli was uitgekomen (en ik het toen ook meteen zou hebben gekocht)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 The Soft Pack - The Soft Pack
Waar USA
Welk Debuutalbum onder deze naam na eerder als The Muslims al een paar ep's en verzamelalbum te hebben gemaakt
Wat Britpop achtige alt.rock
Plus Ik zag ze in 2009 op Metropolis, vanaf dat moment was dit album iets waar ik enorm naar uitkeek. Dat maken ze voor het grootste deel waar.
Min Misschien waren ze als The Muslims iets puntiger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11 Anaïs - Live The Short Version
Waar Frankrijk
Welk 2e livealbum 2 jaar na het laatste studioalbum
Wat Live dus, Anais speelt nummers van haar 1e en 2e album met wat extra's. Waar ze op haar albums meer als singer/songwriter klinkt klinkt het hier meer als band.
Plus Deze versies laten de nummers wat meer rocken.
Min Een paar vreemd gekozen covers heeft dit album niet nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 Vedera - Stages
Waar USA
Welk 2e album, was in oktober 2009 al als download te krijgen
Wat Pop/rock gitaarband met zangeres.
Plus Fijne stem (denk Eisley) met fijne muziek.
Min Misschien net wat te lief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13 The Vaselines - Sex With an X
Waar UK
Welk 2e album, 21 (!) jaar na hun debuut
Wat Man/vrouw duo dat misschien wel in de vergetelheid zou zijn geraakt als ene Kurt Cobain geen fan was geweest en met z'n band een nummer of wat coverde. En nu zijn ze terug.
Plus Ze klinken alsof het vorige album 21 maanden oud is in plaats van 21 jaar. Nou scheelt dat ik dit jaar zowel de oude als nieuwe Vaselines heb leren kennen. Toen ik dit album voor het eerst hoorde riep ik meteen 'instant klassieker'. Een paar luisterbeurten later is het gewoon een goed album maar of het op iemand die het 20 jaar later voor het eerst hoort dezelfde impact heeft als hun vorige album nu?
Min Volgende album in 2041? En zie deels de opmerkingen bij 'plus'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 Sky Larkin - Kaleide
Waar UK
Welk 2e album een jaar na het debuut
Wat Alt.rock met zangeres
Plus Gewoon degelijk, muziek waar ik van hou
Min Het heeft niet echt iets opvallends waardoor ik wel eens vergeet dat ik van deze band al 2 albums in de kast heb staan. Als ik ze dan weer draai is het wel weer goed natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
15 The Black Angels - Phosphene Dream
Waar USA
Welk 3e album, 2 jaar na de vorige
Wat Pyschedelische alt.rock
Plus Het sleept weer lekker langzaam voort.
Min Voor m'n gevoel is het toch minder dan de vorige. Maar dat kan ook komen doordat ik dit album alleen nog op Spotify heb beluisterd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16 Robyn - Body Talk (Pt. 1, 2, 3)
Waar Zweden
Welk Robyn bracht dit jaar 3 albums uit, Body Talk 1, 2 en een zonder nummer. Op de nummerloze staan 8 nummers van deel 1 en 2 en 5 nieuwe nummers die ook apart verkrijgbaar zijn als deel 3 (ep). Hiervoor had ze al 4 albums uitgebracht, de laatste alweer 5 jaar geleden.
Wat Pop/dance met gastrollen voor Royksopp (deel 1) en Snoop Doggy Dogg (deel 2)
Plus Lekker lage bassen, uptempo ook erg dansbaar. En haar stem.
Min Een aantal acoustische nummers halen de vaart er wel uit (zelfs als ze achteraan een album staan).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 Amy Macdonald - A Curious Thing
Waar UK
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Pop/rock van een singer/songwriter die met haar debuut grote hits scoorde
Plus Klinkt al perfecte opvolger van haar debuut, misschien wel wat minder opvulling zelfs
Min Geen idee, maar waarom heeft dit geen hits opgeleverd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18 Fabienne Delsol - On My Mind
Waar UK maar geboren in Frankrijk
Welk 3e album, 3 jaar na het vorige
Wat yeye in het engels met een frans accent en een soundtrack gevoel
Plus Gewoon heerlijke muziek, alsof je in de 60s bent
Min Slechts 2 nummers in het frans, ondanks het franse accent maakt dat de nummers net wat authentiekerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19 Sleepy Sun - Fever
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na het debuut en waarschijnlijk het laatste met zangeres
Wat Psychedelische (stoner)rock met als meest opvallende de samenzang van zanger en zangeres.
Plus Zie wat.
Min Ik heb op Lowlands beide albums van hun gekocht en de oudere is toch de betere. Bovendien is de zangeres bij de band weg, nog niet op dit album of op Lowlands maar wel toen ik ze bij Le Guess Who nog een keer zag. Toch jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 Zaz - Zaz
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Pop/singersongwriter/chanson, van alles
Plus Diverse stijlen dus, met een typisch franse chansonstem
Min ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21 Lushus - Barefoot
Waar Nederland
Welk 2e album, 4 jaar na het debuut
Wat Experimenteel, wtf. 2 dames met elk een bas en 2 heren op drum en gitaar doen meerdere stijlwisselingen per nummer. Zang is in engels en duits.
Plus Iets toegankelijker dan het debuut zonder dat het in de buurt van mainstream - of überhaupt een stijl - komt.
Min ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22 Plug - Plug
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat 2 dames met een hoop electronica
Plus Op hun best doet het denken aan een kruising tussen Anne Clark en Kraftwerk
Min De eerste 3 nummers zijn zo afwijkend dat het even duurt voor je snapt dat het toch goed is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
23 Betty and the Werewolves - Tea Time Favourites
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Punkpop van een damesband. Nou ja, meisjes.
Plus Korte puntige liedjes, helemaal goed
Min ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24 Superchunk - Majesty Shredding
Waar USA
Welk 9e album, 9 jaar na de vorige
Wat noisy alt.rock van het springerige soort
Plus Het album klinkt nog verrassend relevant na zo'n lange stilte
Min Het echte springerige is er bij de meeste nummers wel af (maar dat gold eigenlijk ook al voor de laatste 2, 3 albums voor de stilte)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25 Elodie Frégé - La fille de l'après midi
Waar Frankrijk
Welk 3e album, 4 jaar na de vorige
Wat Pop met nadruk op ballads
Plus Fijne stem en goed opgebouwde songs.
Min niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 Nushu - Hula
Waar USA
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Banglesachtige zonnige gitaarpop
Plus Samenzang en lekker zomerse nummers
Min Misschien wat teveel midtempo nummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
27 Kristin Hersh - Crooked
Waar USA
Welk 7e studio album onder haar eigen naam, 3 jaar na de vorige.
Wat Singer/songwriter met een wat meer zangeres + gitaar gericht album. Verkrijbaar als boek met downloadcode.
Plus De stem is weer herkenbaar, de muziek ook prima
Min Iets minder rockend dan de vorige door het loslaten van het band idee (nou heeft ze daar ook al Throwing Muses en 50 Foot Wave voor)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
28 Best Coast - Crazy for You
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Lofi dames die klinken als 60s beach girls door een transistorradio
Plus Rammelt lekker weg
Min kan niks bedenkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
29 Bettie Serveert - Pharmacy of Love
Waar Nederland
Welk 7e studioalbum, 6 jaar na het vorige
Wat alt.rock, dit keer ook inderdaad wat meer rockend dan op een aantal vorige albums
Plus De knop van de gitaarversterker gaat weer op vol, vooral live is dat een feest
Min De subtiliteit en afwisseling die in nummers van bv Palomine zitten mist wel, er zijn wel rustpuntjes maar dat blijft dan ook meteen een heel nummer rustig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 Gayle Skidmore - Make Believe
Waar USA
Welk Debuutalbum, opgenomen met hulp van Sellaband
Wat Singer/songwriter, richting Fiona Apple met een vleugje country
Plus Goede stem, fijne nummers zeker de wat meer uptempo en piano nummers
Min Beetje lang voor een debuutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
31 Miss Montreal - So… Anything Else?
Waar Nederland
Welk 2e album, een jaar na haar debuut
Wat Singer/songwriter
Plus Ze is duidelijk gegroeid sinds het debuut, zowel qua zang als qua muziek als qua serieus met muziek bezig zijn
Min Niks eigenlijk, of het moet het toevoegen van de kerstsingle zijn. Beetje jammer als je het album in Juli draait.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
32 Laura Marling - I Speak Because I Can
Waar UK
Welk 2e album, 2 jaar na het debuut
Wat Singer/songwriter
Plus Mooi luisterplaatje.
Min Ik mis toch wat de meer toegankelijke popliedjes van het debuut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
33 Voice of the Seven Thunders - Voice of the Seven Thunders
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Grotendeels instrumentale psychedelische (stoner)rock
Plus Lekker lange langzaam of juist wat harder voortstuwende nummers.
Min Vooral live (gezien op Le Guess Who) erg gaaf. En wat een irritant telefoon/deurbelgeluid in 1 van de nummers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
34 Cords - Collage
Waar Nederland
Welk 5e album, 11 jaar na het vorige. Bevat nieuwe nummers en restmateriaal + een historische dvd. Tussen het vorige Cords album en deze heeft zangeres Simone 2 albums uitgebracht met Dive by Wire en een aantal met Telefunk.
Wat Noisy alt.rock
Plus Het klinkt weer ouderwets, wat niet zo gek is aangezien er ook oude (niet eerder uitgebrachte) nummers tussen zitten.
Min Het is niet echt makkelijke muziek, je moet er zin in hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
35 Hole - Nobody's Daughter
Waar USA
Welk 4e album, 12 jaar na de vorige. Tussendoor heeft zangeres Courtney Love wel een solo album uitgebracht.
Wat Courtney heeft een nieuwe band om zich heen verzameld en grijpt weer terug op het wat ruigere werk.
Plus Klink beter dan verwacht, minder gepolijst dan het 3e Hole album dus het gaat de goede kant weer op.
Min Er staan wat acoustisch getinte nummers op, dat had van mij niet gehoeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
36 Pamela Hute - Turtle Tales From Overseas
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Pop/rock, in het engels gezongen (aangezien ze uit Frankrijk komt is dat een bijzonderheid)
Plus Gedreven popmuziek
Min Het houdt niet het hele album de aandacht vastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
37 Dum Dum Girls - I Will Be
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Lofi singer/songwriter (inmiddels wel officieel een band)
Plus Lekker rammelend geluid
Min Niet alle nummers zijn even spannendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
38 Viberider - The Big Show
Waar Nederland
Welk 2e album, 4 jaar na het debuut
Wat pop/rock met een stonerrandje
Plus Het rockt soms lekker, en de samenzang man/vrouw werkt ook prima
Min Soms lijkt het wat teveel op De StaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
39 Prince - 20Ten [Daily Mirror Covermount]
Waar USA
Welk Ik raak de tel kwijt, maar dit album is officieel alleen verkrijgbaar geweest bij krantenlezers en daarna natuurlijk op ebay overal verkrijgbaar.
Wat Prince grijpt terug op de funk
Plus De uptempo nummers klinken alsof ze zo op Controversy of Dirty Mind hadden kunnen staan
Min De ballads.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
40 Melissa Auf der Maur - Out of Our Minds
Waar USA
Welk 2e album, 6 jaar na het debuut. Tussendoor zijn wel 2 ep's verschenen en de film die bij het album hoort is ook al een poos geleden vertoond.
Wat Pop/rock met een soundtrack/concept idee
Plus De rocknummers rocken wel lekker
Min Een van de ep's hiervoor bevatte 3 nummers die ook op het album staan, dat blijken ook de 3 beste nummers te zijn. Bovendien, als je de film ziet en de echte soundtrack hoort is dat nog even wat anders dan het album.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
41 Juliana Hatfield - Peace and Love
Waar USA
Welk 10e studioalbum, 2 jaar na de vorige.
Wat (Semi)acoustisch album met nieuwe nummers
Plus Het blijft Juliana
Min maar zelfs zij kan me niet overtuigen met acoustische muziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
42 UNKLE - Where Did The Night Fallspotify
Waar UK
Welk 6e album, 2 jaar na de vorige
Wat Psychedelische dancerock met veel gastmuzikanten
Plus Sleepy Sun, Black Angeles, Mark Lanegan... ze doen allemaal mee
Min Het is niet allemaal even interessant wat de rest doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
43 Sophie Hunger - 1983spotify
Waar Zwitserland
Welk 3e album, 2 jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter, zingt in engels, frans en duits
Plus Bijzondere stijl, af en toe gaat het ook flink tekeer
Min Ergens beklijft het toch niet helemaal maar wat dat nou precies is...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
44 Malle Pietje and the Bimbos - La Vida Vulvaspotify
Waar Nederland
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Vuige punkrock'n'roll
Plus Ze kunnen het wel stadionrock noemen, maar vol gas klinkt het toch het lekkerst.
Min Stof in de wind is een nummer waarbij je je snel vergist in de stop- en skip-knop, en zo zijn er nog wel een paar missers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
45 Joyce Jonathan - Sur mes gardes
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter met vooral ballads, franstalig
Plus Mooie luisterliedjes
Min Er blijft alleen niet veel van hangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
46 Marnie Stern - Marnie Stern
Waar USA
Welk 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat Zangeres/gitariste die opgefokte muziek met veel gitaarloopjes maakt
Plus Het klinkt weer heerlijk chaotisch
Min maar wel wat gepolijster dan op haar vorige, om een of andere reden blijkt dat moeilijker vol te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
47 Kate Nash - My Best Friend is Youspotify
Waar UK
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Indiepop/singersongwriter
Plus Betere nummers dan op het debuut, zeker ook door een paar goede singles
Min Vergelijkingen met iemand als Lily Allen verliest ze nog steeds en dit album zakt ook wel flink in aan het eind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
48 Marina & The Diamonds - The Family Jewels
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter met keyboard
Plus Een aantal goede nummers die zo singles zouden kunnen worden (en soms ook zijn), en een stuk beter dan bv La Roux en Florence & the Machine.
Min Ook veel opvulling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
49 Lena Meyer-Landrut - My Cassette Playerspotify
Waar Duitsland
Welk Debuutalbum
Wat Songfestivalwinnares met een Kate Nash achtig liedje
Plus Als je het met Kate Nash vergelijkt mist het een aantal uitspringende liedjes maar er staan toch wel meer leuke dingen op dan de singfestivalsingle.
Min Niet alles is even geslaagdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
50 LoneLady - Nerve Up
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Dame met gitaar en keyboards maakt electronische indierock
Plus Het begint allemaal prima
Min maar wordt snel eentonigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 22-12-2010 16:36:23 ]Is er ook weer een topic voor beste concerten van 2010, zoals voorgaande jaren? Vond het qua albums dit jaar niet heel soeps, vooral veel teleurstellende releases, maar zal zoals altijd in het jaar wat hier op volgt nog wel het een en ander ontdekken.dinsdag 21 december 2010 @ 21:15:47 #167ranja
image means nothingNog niet
Overigens vind ik 2010 ook een van de mindere jaren van deze eeuw. Zeker vergeleken met 2008 en 2009. Ik denk dat de top 10 van vorig jaar heel hoog zou scoren binnen deze jaarlijst, misschien wel alle 10 tussen de nummers 3 en 6.dinsdag 21 december 2010 @ 21:40:49 #168Pink_Floyd
FOK! ReviewERLeuke en interessante lijst met een boel onbekende (franse) dingen voor mij om eens te gaan luisteren
Ik vond die van Prince trouwens erg tegenvallen, gekocht op Werchter Boutique bij de plaatselijke sigarenboer en op de terugweg vh Prince concert aldaar beluisterd, het was bijna zo erg dat ik hem geen hele spinbeurt heb gegeven...was blij dat hij in het Gelredome deze cd even vergatdinsdag 21 december 2010 @ 21:42:08 #169ranja
image means nothingGeef 'm nog eens een kans, ik vond 't wel meevallen. Een paar ballads zijn skippable maar de snellere funknummers zijn prima te doen.dinsdag 21 december 2010 @ 21:47:03 #170Moody
el moodydinsdag 21 december 2010 @ 22:00:10 #171Pink_Floyd
FOK! ReviewERJa die ballads waren echt tenenkrommend, maar ik zal hem nog eens opzetten komende weekquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef ranja het volgende:
Geef 'm nog eens een kans, ik vond 't wel meevallen. Een paar ballads zijn skippable maar de snellere funknummers zijn prima te doen.dinsdag 21 december 2010 @ 22:13:35 #172ranja
image means nothingVan de andere kant, hij staat bij mij op 39, niet op 19 laat staan 9
Wat dat betreft is het meer een overzicht van wat ik gekocht heb aangevuld met een aantal die ik via Spotify ken, zoals ik al zei is het een relatief zwak jaar.dinsdag 21 december 2010 @ 22:18:13 #173Pink_Floyd
FOK! ReviewERDat verklaart t ook idd, ik heb er 50 ingezet en de rest gewoon geschrapt dit jaarschaap001
Ik bedoel maar te zeggen:Da's ook een goeie, ja: vond z'n twee albums daarvoor ook al goed; deze is wat meer laid-back. Lekker!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ikke nu ook met semi-professionele jaarlijst-post!
8 Robert Randolph and the Family Band - We Walk this Road
Gewoon heule fijne Amerikaanse Rootsrock. Het wordt nog gemaakt. En er doet ook nog een leuke sterrencast mee, maar daarvoor moet U maar het filmpje kijken.ralfseltje
Sitting on a cornflakeMijn top-iets tot nu toe:
titus andronicus - the monitor
jaill - thats how we burn
wavves - king of the beach
harlem - hippies
no age - everythin in between
deerhunter - halcyon digest
girls - Broken Dreams Club EP
zola jesus - Stridulum II
not cool - rugged raw
kanye west - dark twisted fantasy
holy fuck - latin
Isobell Campbell & Mark Lanegan hawk
sleigh bells - treats
black keys - brothers
salem - king night
wheels on fire - liar liar
soft pack - soft pack
Vond het een erg goed jaar, vooral als je van garage/gitaar-bandjes houdtranja
image means nothingDan mis ik The Dead Weather bij jouquote:Op woensdag 22 december 2010 13:22 schreef ralfseltje het volgende:
Vond het een erg goed jaar, vooral als je van garage/gitaar-bandjes houdt
Verder vond ik Harlem en No Age redelijk, bij No Age dacht ik 'ik heb al een No Age'.Ik ga veel van je lijst bietsen. Moet 'm nog steeds opstellen, maar heb nog een paar dagen vrij.quote:Op maandag 20 december 2010 23:54 schreef Maisnon het volgende:
Zo dan ik kon er niet tegen dat er een paar niet in stonden dus dan maar een top 50 voorderest waren er wel een paar albums met mooie nummers maar die ik voorderest niet genoeg heb geluisterd om er goed over te kunnen oordelen
Ik maak nog iets moois van de bovenste 10ralfseltje
Sitting on a cornflakeMja klopt, heb nieuwe plaat paar keer opgezet, maar kon me niet genoeg boeien. Wel toffe plaat hoor, maar lang geen lijstjes materiaal voor mij persoonlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan mis ik The Dead Weather bij jou
Verder vond ik Harlem en No Age redelijk, bij No Age dacht ik 'ik heb al een No Age'.
Nieuwe No Age vind ik juist wel de moeite waard, en na een goeie live show was ik wel om. Nouns blijft wel net iets beter ja...
Verder zouden er nog bij moeten: Fresh & Onlys, Moonhearts, Dead Beat Band, Magic Kids, Best Coast, Sleepy Sun, Eels, Hanoi Janes, Hunx and his Punx, Girls Names, Dum Dum Girls.... Aargh, ik moet er nog een top 10 van maken teveel vette platenpfaf
pfief, pfaf, pfoef!Toch heb je het wel eens met minder dan 50 gedaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:15 schreef ranja het volgende:
Nog niet
Overigens vind ik 2010 ook een van de mindere jaren van deze eeuw. Zeker vergeleken met 2008 en 2009. Ik denk dat de top 10 van vorig jaar heel hoog zou scoren binnen deze jaarlijst, misschien wel alle 10 tussen de nummers 3 en 6.
Toffe lijst in ieder geval. The Like heb ik helemaal gemist en klinkt geweldig.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:44 schreef ranja het volgende:
Hier mijn lijst. Volgens hetzelfde principe als vorig jaar, dus met een waar/welk/wat/plus/min lijstje + een youtube naar een van de nummers op het album in spoilertags. Waar spotify bijstaat betekend dat ik het album alleen van spotify ken en dus niet op cd of lp heb.
[ afbeelding ]
1 The Dead Weather - Sea of Cowards
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na hun debuut
Wat Vuige rock'n'roll, nu nog vuiger
Plus Ik had niet verwacht dat deze band zo door zou gaan na de verrassing van vorig jaar, maar er was dit jaar zo maar weer eentje. En wat voor een! Nog beter dan de eerste.
Min Wat betekent dit voor The White Stripes en The Kills?EensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super lijst verder, ook weer wat nieuwe dingen om te luisteren.methodmich
Nummer 10Correct en die zet ik dan op volgorde, altijd leuk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Meer dat Mich enkel cd's koopt in plaats van downloadt, als ik het me goed herinner.Dat is relatief. Als je 'alles' wilt volgen, dan wel. Maar ik koop natuurlijk vooral albums die mij qua persoonlijke smaak aanspreken. Dus dan zal je allicht wel eens iets missen, maar het zal nooit heel veel zijn. Want een plaat die me niets lijkt, zal vermoedelijk ook mijn jaarlijst nooit gehaald hebben.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah, dan is de kans wel groot dat je veel mist....
@ranja: Mooie lijst! Nummer 1 en 2 verrassend. Maar we gaan best wel wat dubbelen ook weer.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingHelemaal met methodmich eens, bij mij is het ook vooral een verzameling gekochte albums op volgorde gezet. En ik denk niet dat ik veel mis door albums te kopen. Ik luister wel dingen op de luisterpaal, kijk regelmatig muziekprogramma's op tv (oa BBC en TV5) en probeer eens wat uit als iemand een youtube post op fok of Amazon me iets aanraadt of ik op RYM iets zie... Dat ik deze albums gekocht heb zegt wel wat, al had ik uit de onderste 10 een aantal best afgekund met alleen spotify luisteren. Voor een aantal van die albums kwam spotify net te laatBij deze mijn lijstje! Onmogelijk om een terechte volgorde erin aan te brengen, want daarvoor zijn deze albums allemaal gewoon te nieuw...Daarom ben ik eigenlijk ook alleen tevreden over mijn top 5..de rest is vrij willekeurig! Maar dit zijn iig de 50 albums die ik het meest geluisterd heb dit jaar en op de valreep zijn er nog wel wat leuke albums in de lijst gekomen, waardoor ik nog semi-tevreden ben over 2010. Toch haalt het het niet bij 2008, maar is het wel veel beter dan het waardeloze 2009 naar mijn bescheiden mening
-----------
1 Arcade Fire - The Suburbs (2010)
De onbetwiste #1 voor mij. Dit album heeft mij plotsklaps een enorme Arcade Fire fan gemaakt. Het album had alles voor mij, het is opzwepend, het is uitdagend, het vertelt een verhaal en het heeft absolute klassiekers zoals We Used To Wait en Ready to Start. Ik weet niet wat mij dit album zo extra doet waarderen, maar het feit dat het uit kwam toen ik voor 3 maanden naar Amerika ging voor een stage en dat ik ze daar ook live heb zien spelen heeft zeker meegespeeld. En het album lóópt gewoon, het gaat in elkaar over en het is gewoon fantastisch Had wel iets korter kunnen zijn, maar goed, ik heb nog geen een keer vroegtijdig willen afkappen
Favoriete nummer: Deep BlueSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 Anaïs Mitchell - Hadestown (2010)
Pas vorige week ontdekt dankzij het jaarlijstje van cafca, en wat een klassieker is dit voor mij nu al zeg..Gewoon met stip naar #2, en ik denk dat als ik nog wat weekjes zou wachten met dit album dat het wellicht zelfs the Suburbs van #1 zou afstoten...dat zou pas bizar zijn. Het album heeft zoveel machtig moois erop staan. Niet in de laatste plaats door de fantatische artiesten die erop meespelen. Jules Vernon, Ani DiFranco om de 2 grootste namen te noemen, voegen echt iets geweldigs toe. En de stem van Anais zelf is gewoon errug mooi
Verder is het album origineel, een folk opera, en heeft het echt van alle genres wel wat erop staan (mede ingegeven door de veelzijdigheid aan artiesten uiteraard. Het is bluesy, het is jazzy, het is natuurlijk folk, het heeft uptempo nummers, het heeft ballads, het heeft wat opera, het heeft klassiek en het heeft een verhaal. Want het blijft natuurlijk een conceptalbum over Orpheus, en Hades...en etc...Maar het is simpelweg schitterend. Dank Cafca! Het is bij mij zelfs nog hoger gekomen dan bij jou
Favoriete nummer: Way Down HadestownSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
Dacht dat het al van 2009 was, maar dat was denk ik omdat ik het al voor de release in maart op mijn computer had staan (datum toevoeging februari zie ik). Wat een schitterend album is dit. Het is echt een folkalbum ten top, een beter, puurder folkalbum heb ik nog niet vaak gehoord. Bij vlagen vind ik het een beetje eentonig hierdoor, maar dat maakt het duo helemaal goed. De zwoele stem van Julia afgewisseld met de wat rockendere stem van Angus, absoluut de perfecte combi!
Favoriete nummer: Yellow Brick RoadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 The National - High Violet (2010)
Met dit album is grappig genoeg bijna hetzelfde gebeurd als met Arcade Fire. Ben nooit een the National fan geweest, maar dit blijkt, net als bij AF, hun definitieve doorbraak. Ik heb ook dezelfde superlatieven als ik die bij AF heb...behalve dat ik dit album net wat minder veelzijdig vind. Desalnietemin heeft het mij echt fan gemaakt en is dit een zwaarverdiende 4e plaats
Favoriete nummer: Afraid Of EveryoneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 Portugal. The Man - American Ghetto (2010)
Portugal. The Man staat denk ik gemakkelijk in de top 10 van mijn favoriete bands. Fantastische band met een psychedelische, jazzy, experimentele en vooral erg fijn instrumentale sound. Jammer genoeg worden ze met het album meer poppy en dat is ook zeker bij dit album het geval. Dat betekent niet dat het album slecht is gelukkig, het staat namelijk als een huis. Heerlijk up-tempo nummers afgewisseld met geniale muzikaliteit is voor mij de perfecte combinatie. Maar ergens hoop ik dat ze weer eens een Censored Colors maken...(alhoewel...het is pas 2 jaar geleden...ze produceren echt het ene naar het andere album!)
Favoriete nummer: The Dead DogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6 Shearwater - The Golden Archipelago (2010)
Nog zo'n band, een beetje in de sferen van Arcade Fire en the National. Ook dit album vond ik direct een klassieker dankzij het fantastische Black Eyes en de conceptalbum achtige sfeer (ik vind het fijn als een album ergens voor staat, en niet gewoon random nummers erop heeft staan). Ik vind het een veelzijdiger en minder eentonig album dan hun vorige album Rooks, wat ook hoog stond op mijn 2008 album. Als je folk/country met een orchestrale feeling wilt, grijp dan nu je kans en pak dit album op!
Favoriete nummer: Black EyesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7 Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
Deze zomer ben ik ineens weer hiphop gaan luisteren. Nouja, "weer" is het verkeerde woord. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor hiphop, maar heb het eigenlijk nooit durven luisterne..Vooral door het veelvuldige hiphop gedraaid van mijn huisgenoot, die vaak verschrikkelijke hiphop met maximum volume opzette.
Maar deze zomer is daar dus verandering ingekomen, en dé hype van 2010, die van Kanye West, kwam dan ook op precies het goede moment. Het album doet mij echter niet bepaald aan hiphop denken. Voor mij is het een geniaal, afwisselend album wat wat mij betreft de grootste verfrissing in de popmuziek is van de afgelopen jaren. Het is lang geleden dat ik een album heb geluisterd waar zoveel stijlen zo perfect op zijn uitgevoerd.
Favoriete nummer: RunawaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8 Laura Marling - I Speak Because I Can (2010)
Niet zo goed als haar debuut want dit album vind ik een echte uitschieter missen, maar dat Laura muziek kan maken is wel duidelijk. Fantastisch puur folkalbum en wat betreft dat genre een mooie runnerup na Angus & Julia. Wat maakte die dan beter? Minder eentonigheid...Ik zou graag een album van Laura horen waar een mannelijke stem naast te horen is! Desalniettemin een mooie top 10 notering!
Favoriete nummer: Devil's SpokeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9 Sleepy Sun - Fever (2010)
Dankjewel Peaceman! Je hebt me weer eens een geweldige tip gegeven. Dit album raakte me meteen. Fantastische psychedelische folk/country muziek met duidelijk wat shoegaze en/of Pink Floyd invloeden. Heerlijke lange nummers afgewisseld met schitterende korte meer poppy nummers waar net als Angus & Julia de mannelijke en vrouwelijke stemmen schitterend gecombineerd worden, zoals op Rigamaroo...Niet mijn favoriete nummer though, dat is de volgende:
Favoriete nummer: MarinaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10 John Legend & The Roots - Wake Up! (2010)
John Legend vind ik stiekem best een held. Maar hij heeft teveel commerciele troep uitgebracht om nog veel respect van mij te krijgen. Tot dit schitterende cover-album. Als ie dan zijn muzikaliteit ineens weer kan tentoonstellen, en niet afhankelijk is van commercie, wist ik inderdaad weer meteen waarom ik hem ooit een held vond. Dat the Roots hier dan ook nog eens in meedoen is natuurlijk een geweldige bonus! John Legend moet dit vaker doen, fantastische gastartiesten uitnodigen en nummers coveren. Dat kan ie namelijk geweldig. Vind het alleen eindeloos jammer dat de Arcade Fire cover Wake Up niet op de cd staat Want dat is pas een cover!
Favoriete nummer: Compared To WhatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 Bonobo - Black Sands (2010)
12 The Roots - How I Got Over (2010)
13 Rjd2 - The Colossus (2010)
14 Sufjan Stevens - All Delighted People EP (2010) [EP]
15 Brad Mehldau - Highway Rider (2010)
16 The Morning Benders - Big Echo (2010)
17 Belle and Sebastian - Write About Love (2010)
18 Horse Feathers - Thistled Spring (2010)
19 Pat Metheny - Orchestrion (2010)
20 Trombone Shorty & Orleans Avenue - Backatown (2010)
21 The New Pornographers - Together (2010)
22 Jamie Lidell - Compass (2010)
23 Ben Sollee and Daniel Martin Moore - Dear Companion (2010)
24 Gorillaz - Plastic Beach: Experience Edition (2010)
25 LCD Soundsystem - This Is Happening (2010)
26 Joe Pug - Messenger (2010)
27 Spoon - Transference (2010)
28 Tindersticks - Falling Down a Mountain (2010)
29 Sufjan Stevens - The Age of Adz (2010)
30 Damien Jurado - Saint Bartlett (2010)
31 Villagers - Becoming a Jackal (2010)
32 Massive Attack - Heligoland (2010)
33 Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
34 Gonjasufi - A Sufi and a Killer (2010)
35 Woodpigeon - Die Stadt Muzikanten (2010)
36 Beach House - Teen Dream (2010)
37 Balthazar - Applause (2010)
38 John Grant - Queen of Denmark (2010)
39 Junip - Fields (2010)
40 Motorpsycho - Heavy Metal Fruit (2010)
41 De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde (2010)
42 Tim Knol - Tim Knol (2010)
43 Menomena - Mines (2010)
44 Caribou - Swim (2010)
45 Isobel Campbell & Mark Lanegan - Hawk (2010)
46 Robyn - Body Talk Pt. 1 (2010)
47 Delta Spirit - History From Below (2010)
48 Josh Ritter - So Runs the World Away (2010)
49 Jaga Jazzist - One-Armed Bandit (2010)
50 Erland & the Carnival - Erland & The Carnival (2010)
[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 23-12-2010 20:06:28 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsLeuk lijstje Norrage! Ook een aantal overeenkomsten met mijn lijstje.
Gelukkig niet the National op een, dat begin ik steeds saaier te vinden, ik kom niet meer door het album heen.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100methodmich
Nummer 10Zitten weer leuke albums bij Norrage!
* methodmich is bijna klaar met de korte omschrijvingen, dan alleen nog in volgorde zetten.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingIk heb die van Anais Mitchell ook maar eens gestart in spotify, maar ik vind al dat samenzingen maar niks. Ben nu een oudere aan het proberen, kijken of ze daar wat meer alleen zingtHeb ik ook wel wat met High Violet...Maar er staan een paar geniale nummers op! Als ik een top 50 nummers van het jaar zou maken staat National met Afraid of Everyone denk ik wel op #1 bij mijquote:Op donderdag 23 december 2010 18:31 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje Norrage! Ook een aantal overeenkomsten met mijn lijstje.
Gelukkig niet the National op een, dat begin ik steeds saaier te vinden, ik kom niet meer door het album heen.
Maar verder is dat het bezwaar wat ik (nog steeds) heb met National...beetje veel van hetzelfde...Zelfde probleem als Shearwater trouwens..Kwalitatief fantastisch, maar ja..Normaal heb ik er ook niet heel veel mee, maar het zijn zulke verschillende stemmen die elkaar aanvullen dat ik het echt geweldig vind. En het is natuurlijk niet in elk nummerquote:Op donderdag 23 december 2010 19:21 schreef ranja het volgende:
Ik heb die van Anais Mitchell ook maar eens gestart in spotify, maar ik vind al dat samenzingen maar niks. Ben nu een oudere aan het proberen, kijken of ze daar wat meer alleen zingt"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsIk ben nu tevreden over mijn lijstje, over een half uur waarschijnlijk niet meer, maar ik laat hem zo staan.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1. Angus & Julia Stone Down The Way
Beste nummers: And the Boys/Yellow Brick Road/Devils tearsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Tame Impala Innerspeaker
Beste nummers: Desire be desire goSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Laura Marling I Speak Because I can
Beste nummer: Rambling ManSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Menomena Mines
Beste nummer: Intil
5. Aloe Blacc Good Things
Beste nummer: Take me Back
6. Arcade Fire Suburbs
Beste nummer: We used to wait
7. Mulatu Astatke Mulatu Steps Ahead
Beste nummer: The Way to nice
8. Blitzen Trapper Destroyer of the Void
Beste nummer:Dragons Song
9. Erland & The Carnival Erland & The Carnival
Beste nummer: Derby Ram
10. Balthazar Applause
Beste nummer: Blood like wine
11. Yeasayer Odd Blood
12. Wavves King of the Beach
13. John Grant Queen of Denmark
14. Sharon Jones & The Dap Kings I Learned the Hard Way
15. Bonobo Black Sands
16. The Black Keys Brothers
17. Frightened Rabbit The Winter of well mixed drinks
18. Dungen Skit I allt
19. Portugal. The Man American Ghetto
20. Crippled Black Phoenix I, Vigilante
21. Wolf Parade Expo 86
22. Sleepy Sun Fever
23. Agnes Obel Philharmonics
24. Villagers Beckoming a Jackal
25. Spoon Transference
26. Deerhunter Halcyon Digest
27. The Morning Benders Big Echo
28. Men Among Animals Run Ego
29. Eels Tomorrow Morning
30. Josh Ritter So Runs the World Away
31. Blaudzun Seadrift Sound Machine
32. Karen Elson The Ghost Who Walks
33. Brad Mehldau Highway Rider
34. Old Abram Brown Restless Ghosts
35. The Black Angels Vibrations
36. Ray LaMontagne and the Pariah Dogs God Willin' & The Creek Don't Rise
37. The National High Violet
38. Surfer Blood Astrocoast
39. The Walkmen Lisbon
40. The Jim Jones Revue Burning Your House Down
41. Ariel Pink Haunted Graffiti Before Today
42. Budos Band III
43. Johnny Cash Aint No Grave
44. Grinderman Grinderman II
45. Midlake Courage of Others
46. Bettie Serveert Pharmacy of Love
47. Afrocubism Afrocubism
48. Laura Veirs July Flame
49. Emily Jane White Ode to Sentenience
50. The New pornographers Together
[ Bericht 2% gewijzigd door Felagund op 23-12-2010 20:31:45 ]You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100Maisnon
iloveuMijn top 50 is inmiddels in mn hoofd ook al aan het schuiven maarja, daarom is muziek ook zo fijn, dat je je er helemaal in kan verliezen afhankelijk van je bui ik ga maar eens even mijn top10 zo mooi uitwerkenOok leuk lijstje Fela
Aloe Blacc had er op zich ook nog wel in gekund bij mij...En Eels ben ik beide albums vergeten erin te zetten...En Yeasayer moet ik nog eens goed naar luisteren..."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsJouw lijstje heeft ook nog heel wat albums in mijn lijstje kunnen krijgen Met Anais als uitschieterquote:Op donderdag 23 december 2010 20:19 schreef cafca het volgende:
Mooi lijstje, Norrage!
Ik zie toch wel wat overeenkomsten met mijn lijstje"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsMaisnon
iloveuZo dan, ik heb er te veel werk van gemaakt die hele 11 - 20 hadden ook gewoon in die top 10 geperst moeten worden!!
Nouja, de top 10 dus, en de rest staat eronder nog een keerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Maisnon op 24-12-2010 22:39:00 ]Jezus je hebt er nog gewoon een layout aan gegeven
Maar leuk lijstje!! Ben Owen Pallett gewoon ook vergeten! Dat album is te vroeg uitgekomen dit jaar, te lang niet geluisterd...nog maar eens doen..."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsBlockhead is 2010???
Ik heb hem als 2009 staan, als die mag dan zou die ook in mijn top 10 gestaan hebben
maar goed....er had nog zoveel in mijn lijstje gekund bijvoorbeeld Blitzen trapper.."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsMaisnon
iloveuOhja, Blockhead is van vorig jaar! Dat had ik helemaal niet door (ik geef de schuld aan luisterpaal waar ie volgens mij in 2010 op stond ) ik heb het even aangepastvrijdag 24 december 2010 @ 17:02:23 #203methodmich
Nummer 10Nou, dit is dan mijn top 63 voor 2010:
63. Johnny Cash – American VI: Ain’t No Grave
Postuum uitgebrachte plaat van Johnny Cash, de zesde in de serie American Recordings. Dit is niet de beste van die serie, maar uiteraard heeft Cash hier zelf geen eindoordeel over kunnen vellen en is dus niet zeker of dit precies zo is gemaakt als hij bedoeld heeft. Desondanks grijpt hij je bij vlagen naar de keel, ook in de wetenschap dat hij deze songs maakte aan het einde van zijn leven en dat hoor je terug.
Favoriete track: Redemption Day
62. JJ - N° 3
Het Zweedse JJ noemde de derde plaat gewoon simple nummer drie en zette een aantal dromerige songs op de band, die binnen het half uur voorbij glijden. Muziek die niet voor alle gelegenheden geschikt is. Opmerkelijk is dat er een stukje wedstrijdverslag van een voetbalwedstrijd langs komt in een nummer, waarin Zlatan Ibrahimovic de hoofdrol speelt. Zoals Zlatan een kunstzinnige voetballer is, is JJ een kunstzinnige band.
Favoriete track: Into The Light
61. Holly Miranda – The Magician’s Private Library
Holly Miranda heeft op dit album als artieste wel iets weg van Cat Power, maar dan nog voor die haar huidige niveau bereikte. Miranda blinkt vooral uit als de songs een dromerige sfeer hebben. Het is dan ook een plaatje geworden dat niet wereldschokkend voortkabbelt en af en toe ineens doet opveren, als Miranda je ineens wel weet te pakken met een plotse wending.
Favoriete track: Joints
60. Broken Bells – Self Titled
Combineer de muzikale ingevingen van Danger Mouse met het songschrijverschap van James Mercer van The Shins en je hebt een gouden combinatie. Op papier althans. Op het album valt af en toe best wel wat aan te merken, al is het maar dat die gedroomde wereldplaat er bij lange na niet is gekomen. Broken Bells is geen hobbyproject, zo benadrukten de heren, maar klinkt toch vooral als een leuk tussendoortje, met, moet gezegd, enkele prima songs.
Favoriete track: The High Road
59. Isobel Campbell & Mark Lanegan – Hawk
Deeltje drie alweer van de samenwerking tussen ‘the beauty and the beast’. De blonde Schotse, bekend van Belle & Sebastian, met haar lieflijke stem contrasteert nog altijd mooi met de doorleefde bromstem van Lanegan. Dat levert weer een aantal lekkere nummers op, maar net als op de eerdere platen wordt de samenwerking nooit over een hele plaat legendarisch.
Favoriete track: No Place To Fall
58. Jónsi – Go
De zanger van Sigur Rós solo. Dat is wat meer poppy dan met de band en daardoor ook wat minder betoverend. De IJslander kan fantastisch kwelen, maar zoekt hier soms iets te veel naar het experiment en verliest daarmee de song uit het oog. Een behoorlijke plaat dus, maar zijn werk met Sigur Rós is wat mij betreft interessanter.
Favoriete track: Go Do
57. Zea – The Beginner
Arnold de Boer, want hij is Zea, nam weer een eigenzinnig plaatje op. Een indiepop album waarop hij al zijn creatieve ideeën door een blender gooide en daar rolde een aardige mix van electropop, folk, punk, blues, melodieuze gitaarpop, Afrikaanse ritmes en zelfs een stukje gabberhouse uit. Deels in het Nederlands, deels in het Engels. Te gevarieerd om volledig te overtuigen, maar heerlijk eigenwijs.
Favoriete track: Song For Electricity
56. Cherry Ghost – Beneath This Burning Shoreline
Deze Engelse indierockband doet een beetje denken aan bands als Elbow en Doves. Melodieuze gitaarpop met intelligente teksten en soms ook ruimte voor wat andere geluidseffecten. De plaat heeft een donkere sfeer, waardoor je er wel een beetje voor in de stemming moet zijn. De liefhebber van dit soort muziek heeft er echter zeker een fijn album aan!
Favoriete track: Kissing Strangers
55. Ernst Jansz – Dromen Van Johanna
Voormalig Doe Maar-man Jansz doet Bob Dylan. Letterlijk, want hij vertaalde voor dit album twaalf nummers van de oude meester. Dat doet Jansz goed, want alle teksten komen soepel door de speakers en passen precies op de muziek. Maar toch mist hij de magie van Dylan. Misschien wel juist omdat de teksten in onze eigen taal soms wel erg geforceerd cryptisch aandoen. Desondanks een leuke plaat om te hebben, zeker voor de Dylan-fan!
Favoriete track: Zware Regen
54. The Irrepressibles – Mirror Mirror
Jamie McDermott had dit jaar de beste plaat vol huilerige zang kunnen maken. Al klinkt dat oneerbiedig, beter is het om te spreken over een emotionele voordracht. Op bepaalde momenten steekt hij namelijk de meester van dit genre, Antony, naar de kroon. Maar ja, toen kwam die ook nog met een eigen album. En dan blijkt McDermott er, ondanks een aantal sterke songs, net nog een beetje onder te zitten qua niveau. Desondanks één van de opmerkelijkere platen van dit jaar, al is het maar vanwege de stem.
Favoriete track: My Friend Jo
53. Want Want – Mijn Meisje Vindt Me Leuk Zoals Ik Ben
Ongecompliceerd Nederlandstalig poprockplaatje van Fokko Mellema en zijn vrienden. Met leuke meisjes, vervelende meisjes, onbereikbare meisjes, vreemdgaande meisjes en jongens die daar niet goed mee om kunnen gaan. Die daarom maar hun baard laten staan of dat in elk geval proberen. Of die ronduit balen van een klotedag. Kortom, puberproblematiek in een Weezer-jasje en met soms een vleugje Doe Maar. En stiekem altijd goed voor een glimlach.
Favoriete track: Heleen
52. John Dear Mowing Club – Melleville
Melle de Boer, want hij is John Dear Mowing Club, gaf dit album uit in een bijzondere vormgeving. Het is namelijk een boekwerk, waarin niet alleen de teksten staan, maar ook schetsen en uitleg van de maker zelf. Muzikaal is het nog steeds vooral Neil Young die de grootste inspiratiebron vormde. Misschien niet voor iedereen geschikt, maar voor de liefhebber weer een erg aangenaam werkstuk.
Favoriete track: Lover
51. Carole King & James Taylor – Live At The Troubadour
In de jaren zeventig behoorden Carole King en James Taylor tot de absolute top. Hun soloplaten verkochten prima en gezamenlijk traden ze op in de Troubadour. Nu, jaren later, besloten ze het optreden van toen over te doen. Ouder en wijzer klinken de songs nog altijd goed, waarbij het interessant is om de nuanceverschillen te ontdekken die beide levenswijze artiesten nu soms aanbrengen in de voordracht. De songs staan nog altijd als een huis!
Favoriete track: Carolina In My Mind
50. Ricky Koole – To The Heartland
Wederom kiest Ricky Koole een dozijn songs van soms vergeten artiesten, die ze samen met prima artiesten als Wouter Planteijdt, Eric van Dijsseldonk en Roel Spanjers haar eigen bewerking geeft. Samen met popprofessor en levenspartner Leo Blokhuis koos Koole nu voor nummers van bijvoorbeeld Peter Gabriel, Frankie Miller en Dan Penn. Haar bevlogen voordracht maakt dit meer dan zomaar een coverplaatje.
Favoriete track: House For Sale
49. Martha Tilston – Lucy & The Wolves
Martha Tilston is een sterke folkzangeres met een mooie, heldere stem. Ze werd al genomineerd voor diverse prijzen binnen het genre en op Lucy & The Wolves is goed te horen waarom. Wat er ook gebeurt in het liedje, altijd is het haar stem die de aandacht opeist. Binnen het genre absoluut één van de betere platen van 2010.
Favoriete track: The Cape
48. Emit Bloch – Dictaphones Vol. 1
Emit Bloch nam zijn aan country, folk, blues en rock verwante songs op in eigen beheer. Het verhaal gaat dat hij daarmee een contract afdwong, maar in de studio vond dat zijn songs geen recht werden gedaan. Daarop ging hij terug naar huis en nam alles op met de dictafoon. Het resultaat: een goudeerlijke, krakerige lo-fi plaat waarop Bloch met rammelend gitaarspel een aantal oeroud klinkende songs in de speakers spuugt. Bijzonder!
Favoriete track: Dorothy
47. Karen Elson – The Ghost Who Walks
Karen Elson is natuurlijk bekend als model en als de echtgenote van Jack White. Zelf bewijst ze ook wel degelijk muzikaal talent te hebben. Naar eigen zeggen moest ze flink overtuigd worden voor ze haar eigen werk op plaat durfde te zetten, maar het resultaat op The Ghost Who Walks mag er wezen. Het album staat vol ouderwetse folk en Americana en heeft een enigszins beklemmende sfeer.
Favoriete track: Cruel Summer
46. The Bear That Wasn’t – And So It Is Morning Dew
Het verhaal van de Belg Nils Verresen is bijzonder. Naar verluidt trok hij met de fiets door Vlaanderen om her en der zijn nummers te spelen in ruil voor onderdak. En als zijn liedjes niet genoeg waren, dan maaide hij het gras of deed de afwas. Wat voor liedjes dat dan zijn? Romantische fluistersongs in de lijn van Elliott Smith of het rustigere werk van Bright Eyes. Daar zitten enkele pareltjes tussen, vol verhalende teksten over een beer die geen beer is en twee kinderen die in hun droom naar Disneyworld gaan. Niet alles is even sterk, maar een verdienstelijk debuut is het zeker!
Favoriete track: Next Stop, Disneyland!
45. Steve Mason – Boys Outside
The Beta Band werd ooit populair dankzij de film High Fidelity, waarin de eigenaar van een platenzaak het nummer Dry The Rain opzette en vooraf aan zijn collega’s vertelde dat hij minstens vijf platen zou gaan verkopen. In enkele ogenblikken wiegt de hele zaak mee. Of hij er inderdaad vijf verkocht leert de film niet, maar wel weten we dat The Beta Band nooit compleet doorbrak. Daar was men zelf misschien wel debet aan, want de muziek was wel erg rijk aan ideeën. Solo doet Steve Mason het wat rustiger en dat pakt goed uit, al weten niet alle nummers te beklijven.
Favoriete track: Lost & Found
44. Lone Wolf – The Devil And I
Paul Marshall is een ouderwetse troubadour, die het liefst met zijn gitaar in de weer is en daar fijne liedjes bij zingt. Die laat hij dan omlijsten door bijvoorbeeld strijkers en het resultaat is zo’n lekkere singer / songwriter plaat die je elk jaar ontdekt. Niet eens echt een topplaat, maar gewoon fijn om naar te luisteren. En eerlijk is eerlijk, er staan een paar topsongs op, die echt niet zo gewoontjes zijn!
Favoriete track: This Is War
43. Team William – Self Titled
Daar is weer een troep vrolijke Belgen. Vrolijk is het juiste woord voor deze plaat, want in twaalf nummers komt een onbezorgde zomer voorbij. Een beetje zoals The Tellers op hun debuut, een snufje Das Pop. Misschien is niet elk nummer even sterk, maar de teksten vergoeden veel en het is vrijwel onmogelijk om naar deze plaat te luisteren zonder een glimlach op je gezicht te krijgen.
Favoriete track: Judo Kid
42. Shearwater – The Golden Archipelago
Hoe kun je sterke albums als Palo Santo en Rook opvolgen? Dat is lastig. Toch doet de band rond Jonathan Meiburg hier weer een goed geslaagde poging. Bij Shearwater weet je wat je krijgt. Gelaagde muziek, met veel ruimte voor intense zangpassages, waarin sfeer en emotie een grote rol spelen. Toch haalt dit album het niveau van de voorgangers niet.
Favoriete track: Meridian
41. Horse Feathers – Thistled Spring
Americana van hoog niveau, dat brengt Horse Feathers op dit album. Ook zonder hulp van Peter Broderick kan creatieve spil Justin Ringle een aantal fijne songs op plaat zetten, waarin vertwijfeling over het leven een grote rol speelt. Denk af aan toe aan Great Lake Swimmers of Ray LaMontagne, maar bovenal is Horse Feathers zichzelf. De banjo zorgt voor een fijn geluid en een betere albumopener is dit jaar volgens mij niet geschreven!
Favoriete track: Thistled Spring
40. The Soft Pack – Self Titled
Begonnen als The Muslims, maar die bandnaam viel niet echt lekker in de Verenigde Staten. En dus werden deze jonge honden The Soft Pack en maakten ze een debuutalbum dat, volgens diverse critici, klonk als de plaat die The Strokes na hun debuut hadden moeten maken. Een mooi compliment, dat misschien iets overdreven is. Maar de puntige rammelrock trekt wel lekker aan je voorbij.
Favoriete track: Answer To Yourself
39. Laura Veirs – July Flame
De immer wat studentikoos overkomende singer-songwriter Laura Veirs heeft weer een album volgespeeld met ingenieuze nummers. Die hebben hun oorsprong in folk en country, waar af en toe wat experimentele ideeën aan zijn toegevoegd. Waar Veirs voorheen nog weleens te vaak naar het experiment zocht, blijft nu het liedje centraal staan.
Favoriete track: Carol Kaye
38. Belle & Sebastian – Write About Love
Het is vaker gezegd, maar ook in dit jaar waren er weer de nodige bands die al langer aan de weg timmeren en die met nieuw werk kwamen. Ook voor Belle & Sebastian gaat dit op. De Schotten zijn gaandeweg steeds meer een blanke soulband geworden en ook hier is dat grotendeels het geluid. Maar toch, van Belle & Sebastian verwacht je gewoon meer dan dit, niet meer of minder, behoorlijke album.
Favoriete track: I Want The World To Stop
37. Adam Green – Minor Love
Adam Green schudt weer moeiteloos veertien popliedjes uit zijn mouw, zoals hij dat al enkele platen op rij doet. Echt vernieuwend is het niet, hoewel hij soms wel andere richtingen in slaat dan op voorgangers. Het maakt van Minor Love wederom een sympathiek album, dat echter niet tot het beste uit zijn oeuvre hoort.
Favoriete track: Buddy Bradley
36. Dum Dum Girls – I Will Be
De band rond Kristin Gundred bestaat uit vier dames, die hier een lekker rammelend poppunkplaatje maken, waarin de jaren zestig ook altijd rondwaren. Waarin plaats is om eens een keer een liedje in het Duits te zingen en waarop, kortom, onbeschaamd lol mag worden getrapt. Zo klinkt het geheel lekker rafelig, maar toch goed opgebouwd en doordacht. Dat mag je dan met recht betitelen als een sympathiek plaatje.
Favoriete track: Bhang Bhang, I’m A Burnout
35. My Little Cheap Dictaphone – The Tragic Tale Of A Genius
Dat tragische genie, misschien is dat de Belg Redboy zelf wel. Want ook dit album staat weer boordevol spannende songs, die bij tijd en wijle alle kanten opgaan. Niet vreemd dat iemand als Jonathan Donahue van Mercury Rev een nummertje mee komt zingen, want soms is de sfeer net zo dromerig als op het werk van die band. Weer een knap staaltje huisvlijt, maar erg veel bekender zal Redboy er niet mee worden.
Favoriete track: My Holy Grail
34. Arcade Fire – The Suburbs
Een wat minder gejaagde plaat dan Funeral, waaruit een bepaalde urgentie en daardoor overrompelingskracht sprak. Dit album is wat beschaafder, volwassener misschien. Dat is ook een beetje het thema, want er wordt vaak teruggeblikt op vroeger. Absoluut een goede plaat, maar wellicht wat te lang om continu te blijven boeien.
Favoriete track: We Used To Wait
33. Broken Social Scene – Forgiveness Rock Record
Moeilijke band natuurlijk, Broken Social Scene. Zoals altijd ligt bij het collectief rond Kevin Drew het gevaar op de loer dat het allemaal even net te ingewikkeld wordt en dat het liedje even dreigt te worden vergeten. Maar altijd weet de band zich daar dan toch weer uit te redden, waardoor er wederom een spannend album uitgerold is. Toch mist het gevoelsmatig net die extra klasse die You Forgot It In People wel had.
Favoriete track: Texico Bitches
32. Frightened Rabbit – The Winter Of Mixed Drinks
Misschien is dit wel één van de best bewaarde geheimen van Schotland. De band rond Scott Hutchison neemt je mee op een reis langs ellendige avonden in het Schotse uitgaansleven, waarin het altijd mis gaat, maar toch ook altijd weer licht gloort aan het einde van de tunnel. De link met Arab Strap is snel gelegd, maar Frightened Rabbit kleedt de muziek veel voller in.
Favoriete track: Swim Until You Can’t See Land
31. Kate Nash – My Best Friend Is You
Oei, Kate Nash is ruig geworden! Althans, die indruk krijg je als je de Britse tekeer hoort gaan in het intro van Mansion Song of hoort krijsen op I Just Love You More. De vrolijk tintelende pianosongs van het debuut pasten kennelijk niet meer helemaal bij de Kate van 2010, maar stiekem komt ze juist in die nummers ook nu nog het best uit de verf. Waardoor het eigenlijk jammer is dat ze af en toe geforceerd ruig doet.
Favoriete track: Early Christmas Present
30. KT Tunstall – Tiger Suit
De stoere Schotse, die ooit doorbrak bij Jools Holland in een kort roze rokje en motorlaarzen, trekt kennelijk ook weleens een tijgerpakje aan. Het lijkt een ongelukkige combinatie. Tunstall klinkt ook wat zoekende op dit album. Gaat ze meer de kant op van de radiovriendelijke liedjes of gooit ze er af toe toch nog dat lekkere rauwe randje doorheen? Half om half dus, met wel weer enkele fijne songs.
Favoriete track: (Still A) Weirdo
29. Rowland S. Howard – Pop Crimes
Rowland S. Howard was gitarist in Birthday Party, de band waarin Nick Cave de scepter zwaaide. Eind 2009 overleed hij, waardoor dit album postuum uitgebracht werd, met hulp van o.a. Mick Harvey. Muzikaal laveert Howard tussen Birthday Party en Leonard Cohen. Een aantal wonderschone songs maken van dit album een fraai en waardig muzikaal testament.
Favoriete track: Avé Maria
28. Dylan Leblanc – Pauper’s Field
Dylan Leblanc is een jonge alt. country zanger, die op dit album een beetje klinkt als de jonge Ryan Adams. Emmylou Harris zingt ook met hem mee op deze plaat en dat is eigenlijk al een garantie voor kwaliteit binnen het genre. Over de hele linie misschien nog net niet overtuigend genoeg, maar Leblanc doet vermoeden dat er over enkele jaren een fantastische plaat in hem schuilt!
Favoriete track: Low
27. Frazey Ford – Obadiah
Frazey Ford maakte deel uit van The Be Good Tanyas, de band waarin ook de onvolprezen Jolie Holland haar loopbaan begon. Nu gaat Ford solo en dat levert een opmerkelijke plaat op. Haar stem moet je bekoren, want ze klinkt soms als een verre nazaat van Kate Bush. Niet al haar op folk en country drijvende songs zijn even sterk, maar ze laat horen dat ze ook solo waardering verdient.
Favoriete track: Firecracker
26. Mark Olson – Many Colored Kite
Voormalig Jayhawks-brein Olson is weer terug met een fijne ‘oude lullen plaat’. De alt. country nummers op deze plaat hebben een fijn nostalgisch tintje. Zijn nieuwe partner Ingunn Ringvold, Jolie Holland en Vashti Bunyan zorgen voor heerlijke vrouwelijke harmonievocalen. Maar toch, altijd blijf je dan weer denken aan die harmonie met Gary Louris in The Jayhawks. Desondanks levert Olson hier weer een fraai werkstuk af.
Favoriete track: Little Bird Of Freedom
25. Marina & The Diamonds – The Family Jewels
Deze dame schuwt de dramatiek niet. De knappe Marina zingt als een soort halfzusje van Kate Bush en Florence Welch een theatraal album vol, waarop de nodige songs met radiopotentie staan. Bovendien durft ze een inkijkje te geven in haar gedachten en gevoelens. Juist daarom is het soms jammer dat ze de keuze heeft gemaakt om overal een laagje bombast toe te voegen. Desondanks een belofte voor de toekomst!
Favoriete track: Hermit The Frog
24. Agnes Obel – Philharmonics
De fluistersongs van de Deense Agnes Obel, grotendeels begeleid vanachter de piano, wisten zelfs een reclamespot van een Duits telecombedrijf te halen. Het album is één grote onthaastingskuur in een snelle maatschappij. Als Obel zingt, lijkt het even of de tijd stilstaat. Wellicht iets te eenvormig om van een absoluut meesterwerk te praten, maar smaakvol is het wel. Net als de keuze voor een nummer van John Cale om te coveren.
Favoriete track: Just So
23. The Bees – Every Step’s A Yes
Nog een voorbeeld van een band die zelden iets fout doet. The Bees maken al jaren fijne albums, die een nostalgisch sausje hebben gekregen en die je beurtelings doen swingen, aandachtig doen luisteren of doen slikken. Het is weer een echte Bees-plaat geworden en daar kun je er nooit teveel van in je kast hebben staan.
Favoriete track: Winter Rose
22. Flip Kowlier – Otoradio
Flip Kowlier koos er voor om het persoonlijke album De Man Van 31 eens te laten opvolgen door een heuse feestplaat. Het is bijna reggae, wat hij hier speelt. Vrolijk, zomers, dansbaar en uiteraard nog altijd in het bekend geworden Izegems. Lekker luchtig, maar toch staan er nog altijd een paar persoonlijke ontboezemingen op, zoals het nummer voor zijn zoontje.
Favoriete track: Otoradio
21. Ed Harcourt – Lustre
Het was even stil rond Ed Harcourt. Na zijn inktzwarte vorige plaat The Beautiful Lie nam hij even gas terug. Harcourt werd vader en kwam kennelijk tot rust. Dit album klinkt gerijpter dan ooit, met ook wat meer gepolijste songs. Eigenlijk is het een staalkaart van alles wat hij eerder al deed, maar dan in een volwassener uitvoering. Daardoor misschien soms wat minder meeslepend dan voorheen, maar het is wel een sterke plaat geworden, in een bijzondere uitvoering als boek.
Favoriete track: Killed By The Morning Sun
20. Antony & The Johnsons – Swanlight
Antony klinkt vrolijker dan ooit op dit album. De zanger heeft zelfs ruimte voor de liefde, zo horen we in een enkel nummer. Tja, stiekem hoor je Antony toch liever wat droeviger, al was het wereldleed op zijn vorige plaat wel iets te zwaar. Zijn prachtige stem blijft ontroeren, maar toch weet hij het niveau van zijn eerste twee platen niet echt te benaderen.
Favoriete track: Thank You For Your Love
19. Of Montreal – False Priest
Kevin Barnes voegt weer een nieuw hoofdstuk aan zijn rijke oeuvre toe. Songs vol plotse wendingen, falsetstemmetjes, gekke koortjes, enigszins typische teksten en altijd dansbaar en catchy. Deze keer zijn de nummers wat duidelijker van elkaar te onderscheiden, maar veel maakt het niet uit. Het is weer een heerlijke jukebox geworden, die een lach op je gezicht brengt.
Favoriete track: Famine Affair
18. Ólöf Arnalds – Innundir Skinni
De IJslandse folkzangeres heeft haar nummers erg intiem opgenomen. Met een schaarse muzikale omlijsting lijkt het wel of zij haar dromerige muziek bij je thuis staat te zingen of in elk geval erg dichtbij is. De nummers in haar eigen taal zijn voor ons onverstaanbaar en hebben daardoor iets mystieks, maar ook in het Engels weet Arnalds met haar ontwapenende stem te overtuigen.
Favoriete track: Vinkonur
17. Joanna Newsom – Have One On Me
Wat moet je nog doen om een meesterwerk als Ys te overtreffen? Wel, dacht de eigenzinnige harpiste Joanna Newsom, ik maak gewoon een driedubbelaar. Op drie schijven neemt de zangeres, wiens hate-or-love-it stem ditmaal wat luistervriendelijker lijkt, je mee op een reis langs stukken zoals alleen zij die kan maken. Een krachttoer die ook mindere momenten kent, maar zeker respect verdient. Nee, Ys evenaart ze niet, maar ze weet wederom te verrassen.
Favoriete track: On A Good Day
16. The New Pornographers – Together
Ook in 2010 had je weer een aantal bands die gewoon weer een sterk nieuw album uitbrachten. Niet vernieuwend, maar dat is ook niet nodig, want ze zijn goed zoals ze zijn. The New Pornographers horen daar absoluut bij. De oorstrelende popmelodieën van A.C. Newman, het randje gekte van Dan Bejar, de nachtegalenstem van Neko Case en toffe gasten als Will Sheff en Zach Condon. Gewoon weer een fijne nieuwe plaat!
Favoriete track: My Shepherd
15. 49 Swimming Pools – Triumphs And Disasters, Rewards And Fairytales
Verrassend leuke plaat van Emmanuel Tellier, een Franse popjournalist. Duidelijk is te horen dat hij een voorliefde heeft voor The Beatles. Het levert een dozijn mooie melodieuze popnummers op, waarin ook nog ruimte is voor wat lichte experimenten. In één van de nummers zingt hij over een achtbaan, waarin je met hem moet stappen. Doe het, want het is een aangename rit!
Favoriete track: All The Flowers In Your Field
14. Spoon – Transference
Spoon is een band die altijd sterke albums maakt en toch nooit echt groot wordt buiten de indiekringen. Of dit met dit album, waar Jim Eno hielp met de productie, gaat gebeuren is de vraag. Spoon zou het wel verdienen. Britt Daniel heeft weer flink zijn best gedaan en weet van begin tot einde te boeien met zijn spannende songs.
Favoriete track: Got Nuffin
13. Broken Glass Heroes – Grandchildren Of The Revolution
Het schrijven van een nummer voor Benidorm Bastards maakte het vuur in Pascal Deweze (Sukilove, Metal Molly, Mitsoobishy Jacson, Chitlin’ Fooks) en Tim Vanhamel (Millionaire) los. Het duo besloot om verder te gaan en dat leverde dit album op, dat klinkt als een groot eerbetoon aan de jaren zestig. Meerstemmig, melodieus, opgewekt. Er zijn mindere tussendoortjes denkbaar!
Favoriete track: Baby Don’t Worry
12. Tim Knol – Self Titled
Wat een fijn debuut van Tim Knol! De jonge muzikant weet de juiste snaar te raken op een album waarop hij wordt bijgestaan door vooraanstaande artiesten als Anne Soldaat, Jacco de Greeuw en Excelsiors huisdrummer Jeroen Kleijn. Het levert een collectie interessante songs op, waarop hij regelmatig weet te ontroeren met zijn warme stemgeluid. Nederland mag trots zijn op deze talentvolle muzikant!
Favoriete track: Driving Home
11. Peggy Sue – Fossils And Other Phantoms
Op eerdere EP’s lieten de dames van Peggy Sue, toen nog als Peggy Sue & The Pirates, horen een belofte te zijn. Die wordt op deze langspeler ingelost. De tweestemmige zang van het folky duo raakt de luisteraar in het hart. Denk een beetje Tegan And Sara, een beetje CocoRosie, maar bovenal het eigenzinnige duo zelf. Prima plaat!
Favoriete track: The Remainder
10. Ben Folds / Nick Hornby – Lonely Avenue
Interessant concept. Succesvol schrijver Nick Hornby (wie kent High Fidelity niet?) leverde de teksten voor deze plaat, Ben Folds verzorgde de muziek. Het inspireerde Folds tot één van de betere platen die hij de laatste jaren maakte. Met fraaie pianosongs en springerige nummers en natuurlijk de ingenieuze teksten van Hornby, zoals op Password. Geslaagde samenwerking!
Favoriete track: Belinda
9. Angus & Julia Stone – Down The Way
Dat is pas een opvolger voor het toch ook zeker niet misselijke A Book Like This! Julia heeft nog altijd die opvallende stem, maar lijkt die beter onder controle te hebben. Angus zingt nog altijd als een fluisterende romanticus. Samen kleurt dat erg fijn en dat weet de folkpopsongs van dit duo naar een hoger plan te tillen. In alle opzichten een stap vooruit!
Favoriete track: For You
8. Scram C Baby – Slow Mirror, Wicked Chair
Excelsior heeft al veel succesvolle artiesten voortgebracht. Daryll-Ann, Johan, Spinvis, om er maar een paar te noemen. Scram C Baby is al tijden bezig, maar de band rond John Cees Smit is nog altijd maar beperkt bekend. En dat is onterecht, want deze naar Pixies en Pavement knipogende songcollectie is ontzettend fijn. Met Marit de Loos van Caesar op de drums klinkt Scram C Baby beter dan ooit. Die bredere waardering moet er maar eens komen. Mr. Smit, are you ready for it?
Favoriete track: Tebaxtro
7. Ray LaMontagne and The Pariah Dogs – God Willin’ & The Creek Don’t Rise
Ray LaMontagne klinkt erg bevlogen op dit album. Zijn fraaie, warme stem gedijt goed in de folk en alt. country songs die hij hier speelt. Hij was altijd al een goede songschrijver en evenaart het niveau van zijn eerdere werk moeiteloos. Het is een tijdloze plaat geworden, waarin LaMontagne de sterren van de hemel zingt. Klasse!
Favoriete track: This Love Is Over
6. Villagers – Becoming A Jackal
De Ier Conor O’Brien toont zich op deze plaat een interessant singer / songwriter. Melancholieke nummers worden afgewisseld met wat gejaagder werk. Het ene moment doet hij denken aan iemand als Elliott Smith, een andere keer komt Conor Oberst om de hoek kijken en ook Bob Dylan is nooit ver weg. O’Brien vertelt verhalen en weet te ontroeren op dit folky album. Zeker als hij op Pieces ontsteekt in wolvengehuil, grijpt hij je naar de strot.
Favoriete track: The Pact (I’ll Be Your Fever)
5. CocoRosie – Grey Oceans
Daar zijn ze weer, de bijzondere zusjes van CocoRosie. Ook op de vierde plaat voeren ze de luisteraar weer mee op een trip langs plaatsen die je zelf misschien niet eens kent. De stemmen cirkelen nog altijd om elkaar heen en klinken, door de grote invloed van de piano, zelfs warmer en toegankelijker dan ooit. Toch zou CocoRosie zichzelf niet zijn als er niet ook een discoliedje over dansende feeën en een vrolijk kinderhuppelwalsje op de plaat zou staan. Ze flikken het weer! Had ik maar twee van die zusjes…
Favoriete track: Lemonade
4. Lost In The Trees – All Alone In An Empty House
Ari Picker is de man achter Lost In The Trees. Dit album staat vol prachtige, gedragen folksongs die worden aangevuld met statige strijkers. Dat levert gedragen muziek op, die door de emotionele voordracht van Picker een garantie is voor kippenvel. De plaat werd al eens eerder uitgebracht, maar bereikte nu ook Nederland en dat is maar goed ook!
Favoriete track: All Alone In An Empty House
3. Blaudzun – Seadrift Soundmachine
Wat een fantastische plaat heeft Johannes Sigmond gemaakt! Zijn sobere debuutplaat viel enkele jaren terug al op, maar nu kleurt hij zijn songs muzikaal zo geweldig in, dat het album per draaibeurt aan kracht lijkt te winnen. De donkere, melancholieke sfeer komt perfect over en dankzij de instrumentatie ligt een vergelijking met bijvoorbeeld Beirut op de loer. Blaudzun grijpt je vanaf de eerste noot bij de strot en laat je pas los als de plaat klaar is.
Favoriete track: Jezebelle
2. Deer Tick – The Black Dirt Sessions
Probeer afsluitende track Christ Jesus maar eens te beluisteren zonder geroerd te worden. Hier zit een zanger, John Joseph McCauley III, die intens alles van zich af zingt. En dat is dan het slotstuk van een plaat waarop hij met zijn band Deer Tick al imponeerde met alt. country van hoog niveau. Juist de emotie die McCauley in zijn werk kan leggen, maakt dat dit album binnen de top van het genre en het jaar zit!
Favoriete track: Christ Jesus
1. Blitzen Trapper – Destroyer Of The Void
Een plaat om de vingers bij af te likken! Vanaf de opener zuigt Blitzen Trapper je mee in een wereld die aanvoelt als de jaren zestig. Beach Boys, Beatles, Neil Young, Bob Dylan, The Band, alles was duidelijk van invloed op Blitzen Trapper voor dit heerlijke werkstuk. De verhalende songs vervelen geen moment.
Favoriete track: SadieASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlIron Maiden - The final frontier
Bruce Springsteen - The promise
White Wizzard - Over the top
Mr Big - What if
Ozzy Osbourne - Scream
Vega - Kiss of life
H.E.A.T. - Freedom rock
Motorhead - The world is yours
Overkill - Ironbound
Death Angel - Relentless retributionvrijdag 24 december 2010 @ 17:59:25 #205ScottTracy
zo niet mijMooi gedaan! Idd dat stukje Call Your Girlfriend na 2:30 is geweldigquote:Op donderdag 23 december 2010 23:02 schreef Maisnon het volgende:
Zo dan, ik heb er te veel werk van gemaakt die hele 11 - 20 hadden ook gewoon in die top 10 geperst moeten worden!!
Nouja, de top 10 dus, en de rest staat eronder nog een keer
[ afbeelding ]Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonteIk lurk wel eens mee in het Indie topic, en zag daar dat je daar dit album ook getipt had. Ben hem toen ook maar gaan luisteren en vind het ook een prachtig album, All Alone in an Empty House is voor mij misschien wel het mooiste nummer van het jaar (Al heb ik niet ongelooflijk veel muziek geluisterd)quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:02 schreef methodmich het volgende:
4. Lost In The Trees – All Alone In An Empty House
Ari Picker is de man achter Lost In The Trees. Dit album staat vol prachtige, gedragen folksongs die worden aangevuld met statige strijkers. Dat levert gedragen muziek op, die door de emotionele voordracht van Picker een garantie is voor kippenvel. De plaat werd al eens eerder uitgebracht, maar bereikte nu ook Nederland en dat is maar goed ook!
Favoriete track: All Alone In An Empty HouseMijn uiteindelijke lijstje.
1. Mount Kimbie - Crooks & Lovers
- Favoriet: Carbonated
2. James Blake - CMYK / Klavierwerke / Bells Sketch
- Favoriet: I Only Know (What I Know Now)
3. Tame Impala - Innerspeaker
- Favoriet: Solitude Is Bliss
4. Twin Shadow - Forget
- Favoriet: At My Heels
5. Beach House - Teen Dream
- Favoriet: Norway
6. J. Cole - Friday Night Lights
- Favoriet: You Got It
7. Ramadanman – Glut/Tempest
- Favoriet: Glut
8. Flying Lotus - Cosmogramma
- Favoriet: Mmmhmm
9. Actress - Splaszh
- Favoriet: Maze
10. Sufjan Stevens - The Age Of Adz
- Favoriet: I Walked
11. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
- Favoriet: All Of The Lights
12. Four Tet - There is love in you
- Favoriet: Sing
13. Gonjasufi - A Sufi and a Killer
- Favoriet: Holidays
14. Caribou - Swim
- Favoriet: Bowls
15. Bonobo - Black Sands
- Favoriet: Eyesdown
16. Gold Panda - Lucky Shiner
- Favoriet: I'm With You But I'm Lonely
17. Autechre - Move Of Ten
- Favoriet: Iris Was A Pupil
18. De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde
- Favoriet: Huilend Naar De Club
19. Agnes Obel - Philharmonics
- Favoriet: Riverside
20. Faberyayo & Vic Crezée - Het Grote Gedoe
- Favoriet: Solonaise
21. Robyn - Body Talk
- Favoriet: Indestructible
22. Ceo -White Magic
- Favoriet: Come With Me
23. Baths - Cerulean
- Favoriet: Aminals
24. Delorean - Subiza
- Favoriet: Real Love
25. The Roots - How I Got Over
- Favoriet: The Day
26. Ariel Pinks Haunted Grafitti - Before Today
- Favoriet: Butt House Blondies
27. Fresku - Fresku
- Favoriet: Twijfel
28. Deerhunter - Halcyon Digest
- Favoriet: Don't Cry
29. Scuba - Triangulation
- Favoriet: On Deck
30. Onra - Long Distance
- Favoriet: My Mind Is Gone
vrijdag 24 december 2010 @ 22:35:50 #208Moody
el moodyDat album stamt uit 2008 en is in 2010 opnieuw uitgebracht.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:21 schreef Kanariegeel het volgende:
[..]
Ik lurk wel eens mee in het Indie topic, en zag daar dat je daar dit album ook getipt had. Ben hem toen ook maar gaan luisteren en vind het ook een prachtig album, All Alone in an Empty House is voor mij misschien wel het mooiste nummer van het jaar (Al heb ik niet ongelooflijk veel muziek geluisterd)
Was toen inderdaad vrij populair in die "indie scene".Leuk lijstje MM:) vind je nummers 1 en 2 wel heel middelmatig though...wel leuk maar niks speciaals...en dat ben folds vind ik ook maar bedroevend slecht...maar voor de rest natuurlijk een feest van herkenning
Maar zeker heel wat, ook nederlands, materiaal dat ik nie ken! Dus uitchecken geblazen!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
1. The National - High Violet
2. The Gaslight Anthem - American Slang
3. Beach House - Teen Dream
4. Tame Impala - Innerspeaker
5. Angus & Julia Stone - Down the way
6. Arcade Fire - The Suburbs
7. Max Richter - Infra
8. Owen Pallett - Heartland
9. The Black Keys - Brothers
10. Fresku - Fresku
11. Ólafur Arnalds - ...and they have escaped the weight of darkness
12. MGMT - Congratulations
13. Interpol - Interpol
14. Josh Ritter - So runs the world away
15. The tallest man on earth - The wild hunt
No resentment ever evened out a weaker handchansadres
Black & WhiteEen weekje vrij dus nu ga ik beginnen aan de eindlijstWe are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonightIk ben Dr. Dog vergeten!!!!! Had zeker in mijn top 20 gestaan....en kennelijk zijn meer mensen die vergeten want ik zie hem nergens.. (of hij wordt niet goed gevonden )"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsStarGazer
#36Doet mij deugd om te zien dat het schitterende "Down The Way" van Angus & Julia Stone in veel lijstjes terugkomt. Toch wel dé ontdekking van het jaar voor mij. Het concert heeft dat alleen maar bevestigd. Prachtige muziek .'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - NormalZo, dit is hem dan. Al mijn gekochte albums van 2010 in een volgorde die een soort van goed staat maar over 2 weken compleet anders kan zijn met uitzondering van mijn nummer 1.
Als iemand nog tips heeft na aanleiding van deze lijst, ik hoor ze graag! /edit: ik zie er maar 21, de rest komt in de volgende post.
1. The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt (Contemporary Folk, Singer/Songwriter)
Dit is hét album van 2010. Waarom? Omdat Kristian Matsson je zonder poespas muziek laat beleven alsof je op een barkruk zit en hij het live voor je speelt op een meter afstand. Eerlijke muziek met passie en emotie en een stem die je haat of waar je verliefd op wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Menomena - Mines (Indie Rock)
Five little rooms
One for each of my husbands
One for each of my bridegrooms
And their prostitutes
And their childrenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Kvelertak Kvelertak (Hardcore Punk)
Schreeuwende mannen, daar moet ik niet zoveel van hebben. Meestal schreeuwen ze dwars door prachtige riffs heen, iets waardoor ik de hardere vormen van rock nooit heb kunnen waarderen.
Dit was dus ook mijn eerste reactie toen ik de single Mjod hoorde, maar toch kon ik maar niet van de repeat knop afblijven door de stoot adrenaline die door deze mannen rechtstreeks in je aderen gespoten wordt. De schreeuwende man hoort erbij en maakt deze muziek tot wat het zo geweldig maakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. The Sword - Warp Riders (Stoner Metal, Heavy Metal)
Ik was niet bekend met het eerdere werk van deze mannen, maar de eerste luisterbeurt was gelijk indrukwekkend. Alleen al het kopen waard vanwege de hoes, een sci-fi thema met een flinke laag stoner rock en geweldige riffs!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5. Brant Bjork - Gods & Goddesses (Stoner Rock)
De koning van de desert rock is terug met zijn beste plaat sinds het legendarische album Jalamanta.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6. Tame Impala - Innerspeaker (Psychedelic Rock, Neo-Psychedelia)
"Psychedelic hypno-groove melodic rock music" is hoe ze het zelf noemen en dat klopt als een bus. Jammer dat 1 van hun betere nummers (Half Full Glass Of Wine) niet op het album terecht gekomen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7. Karma to Burn - Appalachian Incantation (Stoner Rock)
Fuck Yeah! Riffs tot je erbij neervalt, met als mooie bonus de Cat Got Our Tongue EP waar ook legende John Garcia zijn opwachting maakt in het nummer Two Times.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8. Foals - Total Life Forever (Indie Rock)
Spanish Sahara! Hét nummer van het jaar. Nee serieus, heel het album is goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9. Arcade Fire - The Suburbs (Indie Rock)
Hun 2 vorige albums Funeral en Neon Bible zouden volgens de kenners het beste zijn wat indie rock in dit decennium te bieden had. Ik ben er nooit achter gekomen waarom, ik kan aparte nummers geweldig vinden maar het complete album pakte me nog nooit.
Maar langzaam bij beetje en na vele luisterbeurten kan dit album mij toch meer en meer boeien. Ik vind nog steeds vind dat er in het middenstuk teveel fillers zitten, nummers zoals Ready to Start en We Used to Wait maken dat weer goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Local Natives - Gorilla Manor (Indie Folk, Indie Rock)
2009 of 2010? Ik neem hem gewoon mee in mijn lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11. Tweak Bird - Tweak Bird (Stoner Rock)
Twee halfnaakte mannen op een motor turend naar de horizon. Caleb en Ashton Bird zijn twee broers die op hun debuutalbum een geweldig staaltje stoner rock inclusief saxofoon produceren met vocalen waarbij je zou zweren dat ze van een vrouw afkomstig waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12. God Is an Astronaut - Age of the Fifth Sun (Post-Rock)
Solide post-rock met een dromerig randje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13. Angus & Julia Stone - Down the Way (Folk Pop, Indie Folk)
If you're ever said to yourself, "I think I would like Joanna Newsom if she wasn't so weird" then this is the album for you.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14. The White Stripes - Under Great White Northern Lights (Garage Rock Revival, Alternative Rock)
Rauw, ongepolijst. Niet voor mensen die van gepolijste optredens houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
15. The Tallest Man on Earth - Sometimes the Blues Is Just a Passing Bird EP (Contemporary Folk, Singer/Songwriter)
Alles wat deze man maakt raakt mijn ziel, dit dus ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16. Quest for Fire - Lights From Paradise (Psychedelic Rock, Stoner Rock)
Stoner rock met goed opgebouwde nummers , mooie solos, een laag psychedelica en violen. De openingstrack The Greatest Hits By God is een instant classic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17. Eels - Tomorrow Morning (Indie Pop, Singer/Songwriter)
Het beste album van E. in 2010.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18. Broken Bells - Broken Bells (Indie Pop)
Lichtvoetige en melodieuze popplaat, niks mis mee als het door Danger Mouse en James Mercer gedaan wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19. Jónsi - Go (Art Pop)
De frontman van Sigur Rós probeert het voor het eerst zelf en creëert een prachtig mystiek en sprookjesachtig album.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20. Wolf People- Steeple (Psychedelic Rock, Art Rock)
Net alsof het rechtstreeks uit de jaren 60 komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21. The Gaslight Anthem - American Slang (Rock, Alternative Rock, Indie Rock)
De mannen van The Gaslight Anthem met alweer hun 3de album in korte tijd. Ditmaal alweer een goed en solide album, niet zo goed als 59 SounLeuke lijstjes van iedereen Heb nog geen slecht lijstje gezien. Wat hebben we toch een goede muzieksmaak op fok Ik kan alleen nooit in the Tallest Man on Earth komen....die stem vind ik gewoon vervelend / teveel een Dylan ripoff Maar sommige live performances op youtube vind ik dan wel weer geweldig
Valt me trouwens op dat er niet veel Wolf Parade in deze lijstje staat...Niet dat ik het een erg goed album vind hoor, haalde mijn top 50 niet, maar het is best gehyped dit jaar..In het begin zelfs een beetje net zo hard als the National en Arcade Fire....maar kennelijk had het geen longevity...
Vind trouwens dat John Grant nog wel wat hoger in mijn lijst had mogen staan, schitterend album! Maar goed...ik zei niet voor niets dat mijn #21 t/m 50 redelijk willekeurig waren"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsRellende_Rotscholier
Robbertje matten met de woutenIk vind die stem van The Tallest Man on Earth ook vervelend.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.pfaf
pfief, pfaf, pfoef!Gaat leuk zo.
Ik heb ondertussen m'n eerste vakantiedag sinds de zomer opzitten en heb al weer genoeg gehoord om m'n lijstje overhoop te gooien. Maargoed, dat wist ik toen ik er aan begon; was ik maar weer student.
Enfin: ga zo door allen!d maar zelfs hun mindere nummers zijn het beluisteren meer dan waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22. Daughters - Daughters (Noise Rock)
Harder dan een baksteen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
23. Sleigh Bells - Treats (Noise Pop, Dance-Pop, Lo-Fi)
it borderlines on fucking awesome music and OMG a headacheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24. LCD Soundsystem - This Is Happening (Dance-Punk, Electronic, Indie Electronic)
Meer van wat we al kennen van James Murphy, niet vernieuwend maar wel van een hoog niveau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25. Black Rebel Motorcycle Club - Beat the Devil's Tattoo (Alternative Rock, Garage Rock)
Het eerste album van Black Rebel Motorcycle Club dat ik ooit geluisterd heb en het smaakt naar meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26. Villagers - Becoming a Jackal (Indie Pop, Folk)
Have you got just a minute? Are you easily led? Let me show the backroom where I saw the dead dancing like children on a midsummer morn. And they asked me to joinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
27. The Dead Weather - Sea of Cowards (Blues Rock, Garage Rock)
Hun eerste album was iets beter, maar Jack White kan in mijn ogen weinig fout doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
28. Blood Red Shoes - Fire Like This (Indie Rock)
Laura-Mary Carter *fapfapfap*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
29. Fatso Jetson - Archaic Volumes (Stoner Rock, Blues Rock)
I've got my hands on the shovel tonight
I'm gonna stake it and dig,dig,dig
Look the monsters beautiful eye
I'll never stop them, I'll never stop...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30. Eels - End Times (Indie Pop, Singer/Songwriter)
Het slechtste album van E. in 2010.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
31. Vampire Weekend - Contra (Indie Pop)
Het eerste album was beter, maar dit blijft een goed popalbum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
32. Wild Nothing - Gemini (Dream Pop, Indie Pop, Jangle Pop)
Droompop om bij in slap te vallen, hier moet je in de juiste stemming voor zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
33. The Album Leaf - A Chorus of Storytellers (Post-Rock)
Regenachtig weer + een rustige zondag = een perfect moment om dit album te luisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
34. Interpol - Interpol (Post-Punk, Indie Rock)
Albums kopen naar aanleiding van 1 single, slechte gewoonte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D_A
Ben jij van die © ?1. A SUFI AND A KILLER
GONJASUFI
2. BROTHERS
BLACK KEYS
3. HIGH VIOLET
THE NATIONAL
4. PHILHARMONICS
OBEL, AGNES
5. BROKEN BELLS
BROKEN BELLS
6. HALCYON DIGEST
DEERHUNTER
7. HERE'S TO TAKING IT EASY
PHOSPHORESCENT
8. LEAVE YOUR SLEEP
MERCHANT, NATALIE
Dat zijn wel een beetje de platen die ik veel gedraaid heb.
Naast o.a. Two Door Cinema Club en de nieuwe Triggerfinger.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]Leuk lijstje TJ!!! alleen dat Vampire Weekend......
En Panic_, er is een beetje teveel gepost tussendoor geloof ik"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
1 . Arcade Fire - The Suburbs
Favoriete nummer: Ready To Start
-----------------------------------------------------------------------------------
2 . Spoon - Transference
Favoriete nummer: Who Makes Your Money
-----------------------------------------------------------------------------------
3 . Josh Ritter - So the World Runs Away
Favoriete nummer: The Curse
-----------------------------------------------------------------------------------
4 . Midlake - The Courage of Others
Favoriete nummer: Fortune
-----------------------------------------------------------------------------------
5 . Vampire Weekend - Contra
Favoriete nummer: Giving Up the Gun
-----------------------------------------------------------------------------------
6 . Tokyo Police Club - Champ
Favoriete nummer: Not Sick
-----------------------------------------------------------------------------------
7 . Ray Lamontagne and the Pariah Dogs - God Willin' & The Creek Don't Rise
Favoriete nummer: Repo Man
-----------------------------------------------------------------------------------
8 . Sufjan Stevens - Age of Adz
Favoriete nummer: Too Much
-----------------------------------------------------------------------------------
9 . KT Tunstall - Tiger Suit
Favoriete nummer: Fade Like a Shadow
-----------------------------------------------------------------------------------
10 . Peter Broderick - How They Are
Favoriete nummer: Pulling the Rain
-----------------------------------------------------------------------------------
11 . Amiina - Puzzle
Favoriete nummer: What Are We Waiting For?
-----------------------------------------------------------------------------------
12 . Jack Johnson - To the Sea
Favoriete nummer: At Or With Me
-----------------------------------------------------------------------------------
13 . Someone Still Loves You Boris Yeltsin - Let It Sway
Favoriete nummer: Back in the Saddle
-----------------------------------------------------------------------------------
14 . Jónsi - Go
Favoriete nummer: Grow Till Tall
-----------------------------------------------------------------------------------
15 . Sam Amidon - I See the Sign
Favoriete nummer: Relief
-----------------------------------------------------------------------------------
16 . Belle and Sebastian - Write About Love
Favoriete nummer: I Didn't See It Coming
-----------------------------------------------------------------------------------
17 . Horse Feathers - Thistled Spring
Favoriete nummer: Belly of June
-----------------------------------------------------------------------------------
18 . Black Keys - Brothers
Favoriete nummer: Tighten Up
-----------------------------------------------------------------------------------
19 . I Am Oak - On Claws
Favoriete nummer: Don't I Know Enough
-----------------------------------------------------------------------------------
20 . Villagers - Becoming a Jackal
Favoriete nummer: Becoming a JackalThanks!quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:23 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje TJ!!! alleen dat Vampire Weekend......
En Panic_, er is een beetje teveel gepost tussendoor geloof ik
Niks mis met Vampire Weekend hoor! Minder origineel dan de debuutplaat, maar er zit genoeg leuks op.Geen probleem!quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef Panic_A het volgende:
Dank je wel TJLinden. Ik was al als een gek aan het typen, wordt er ineens 5x in 10 minuten gepost.
Hele mooie lijst ook trouwens.Ik vind het de slechtste plaat die ik ooit heb gehoord om eerlijk te zijn..En dan overdrijf ik niet. En dan ben ik normaal niet eens zo snel zo negatief...alhoewel, er zijn platen van Frans Bauer en zo die ik nog slechter vind....quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Thanks!
Niks mis met Vampire Weekend hoor! Minder origineel dan de debuutplaat, maar er zit genoeg leuks op.
Voor mij klopt Contra gewoon niet, het klinkt amuzikaal, vals, te gewild...ik kan er geen vinger op leggen, maar ik vind het verschrikkelijk..En ik vond hun vorige album echt geniaal hoor, dus het niet zo dat ik anti-Vampire Weekend ben ofzo...maar misschien had ik te hoge verwachtingen"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 11:58:26 #228methodmich
Nummer 10Ja, dat is een fantastisch nummer inderdaad. En de rest van de plaat mag er natuurlijk ook wezen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:21 schreef Kanariegeel het volgende:
[..]
Ik lurk wel eens mee in het Indie topic, en zag daar dat je daar dit album ook getipt had. Ben hem toen ook maar gaan luisteren en vind het ook een prachtig album, All Alone in an Empty House is voor mij misschien wel het mooiste nummer van het jaar (Al heb ik niet ongelooflijk veel muziek geluisterd)ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlzondag 26 december 2010 @ 13:09:49 #229Breach
Is GoedTussen alle vreterij door toch maar even het lijstje gemaakt. Moet er wel bij zeggen dat ik in de andere lijstjes al genoeg tegen kwam waarvan ik dacht 'hey, dat moet ik ook nog luisteren' maar goed. Tijdgebrek noopte mij tot deze selectie. Ik heb de MichMethod aangehouden:
38. The Strange Death of Liberal England – Drown Your Heart Again
Kan gezien worden als de lijstduwer. TSDOLE is al een tijdje bezig en viel mij pas in het laatste kwartaal van dit jaar op. Een prima kruising tussen folk en indie rock. Stonden in het voorprogramma van o.a. The Manic Street Preachers en The Editors.
Favoriete track: Flickering Light
37. Trentmøller – Into The Great White Yonder
Trentemøller behoeft eigenlijk weinig introductie meer. Progressive, minimal, chillout hij kan het allemaal. Zijn tweede studioalbum is dan ook sterk en een aanrader voor iedereen die zich in deze muziekstroming kan vinden.
Favoriete track: Eventhough you’re with another girl
36. Booka Shade – More
Klinkt lekker. Niet meer en niet minder.
Favoriete track: The Door
35. Deer Tick – The Black Dirt Sessions
Heel diep en donker album. Zeker niet slecht, maar omdat het niet erg toegankelijk is zet ik hem ook niet zo makkelijk op. Dat zorgt ervoor dat ik hem niet zo hoog zet.
Favoriete track: Goodbye, Dear Friend
34. Moss – Never be scared
Een van de weinige Nederlandse bands die dit jaar in het lijstje staan. Leuke muziek om even zonder zorgen naar te luisteren.
Favoriete track: I Apologize
33. Tired Pony – The Place We Ran From
Samenwerkingsproject nummer xxx. De frontman van Snow Patrol weet ook hier weer zijn stemgeluid op de nummers te drukken. Na enige tijd gaat de cd wel wat vervelen.
Favoriete track: Dead American Writers
32. Portugal the Man – American Ghetto
Leuk album. Maar hij kan beter.
Favoriete track: The Dead Dog
31. Blonde Redhead – Penny Sparkle
Blond Redhead leverde dit jaar ook weer een cd af. Een prima plaatje. Meer weet ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Favoriete track: Black Guitar
30. Agnes Obel – Philharmonics
Fluistermuziek! Agnes Obel maakt een prachtige plaat. Alleen moet ik er wel voor in de mood zijn. Dat zorgt ervoor dat ze niet zo hoog staat. Maar zeker een fijn album.
Favoriete track: Beast
29. Yeasayer – Odd Blood
De immer aanstekelijke muziek van Yeasayer is weer eens gebundeld en op een nieuw album gezet. Heerlijke, catchy nummers worden afgewisseld met mindere en dat is de reden dat ze niet hoger staan.
Favoriete track: ONE
28. Ozark Henry – Hvelreki
De Belg Piet Godaer (ofwel Ozark Henry) flikt het wederom. Een heerlijke plaat vol met fijne liedjes die bij zijn bijzondere stem passen.
Favoriete track: This one’s for you
27. Broken Bells - Broken Bells
Samenwerkingsprojecten was de hype in 2010 volgens mij. Dit was een van de betere. Broken Bells kent enkele sterke nummers en dat is het enige jammere. Het is niet echt een geheel.
Favoriete track: High Road
26. John Grant – The Queen of Denmark
Begeleid door Midlake trok dit project mijn aandacht in het bijzonder. De cd luistert lekker weg maar mist enkele sterke nummers. I Wanna Go To Marz bezorgt met wel nog steeds kippenvel.
Favoriete track: I Wanna Go To Marz
25. Deerhunter – Halycon Dygest
Deerhunter met een nieuw album. Je moet de eerste keer echt je best doen om de kwaliteit van dit album te zien, maar dan heb je ook wat. Prima album van Deerhunter.
Favoriete track: Helicopter
24. Lightspeed Champion – Life is sweet! Nice to meet You
Wederom een soulplaat. Lightspeeds Champion weet erg af te wisselen op dit album, en dat pakt bijzonder goed uit. Niet zo goed als Fitz and the Tantrums maar zeker het luisteren waard.
Favoriete track: Marlene
23. Two Door Cinema Club – Tourist History
Na Graffiti 6 wéér een bandje dat lekker vrolijke muziek maakt zonder verdere poespas. Gewoon opzetten en lekker luisteren.
Favoriete track: Something good can work
22. Avi Buffalo – Avi Buffalo
Voor mij eigenlijk een totaal onbekende band. Maar dat maakt de cd er niet minder op. Een lekker plaatje. Niet meer en niet minder
Favoriete track: What’s in it for
21. Fresku – Fresku
Nederhop zoals het bedoeld is. Fresku levert de beste nederhop plaat in tijden af. Zijn eigen stijl met teksten die een diepere laag bevatten. Eindelijk weer wat goeds in de toch wel overbevolkte vijver van de nederhop.
Favoriete track: Nos Baranka
20. John Mayer – Battle Studies
Popmuziek, en dat scoort nooit zo hoog bij mij, maar John Mayers teksten zijn nogal persoonlijk toepasbaar en klinken gewoon prima. Een van de betere albums van een ‘grote’ artiest dit jaar.
Favoriete track: Who Says
19. The XX – XX
Hoe de muziek te bestempelen weet ik niet. Maar het klinkt wel erg fijn. Catchy gitaarloopjes en rustige muziek maken dit album een middenmotor in dit jaarlijstje.
Favoriete track: Islands
18. Kula Shaker – Pilgrim’s Progress
Kula Shaker maakt een comeback met een fijn album. Een prettige cd waarbij je af en toe weg droomt. En die heerlijke Engelse sound mag ik ook wel.
Favoriete track: Peter Pan R.I.P.
17. Beach House – Teen Dream
Alom gelauwerd, ik vind het wat minder, maar zeker geen slechte cd. Het is de wat dromerigere popmuziek en dat klinkt prima. Maar ik vind het de hype niet echt waard.
Favoriete track: Norway
16. Brandon Flowers – Flamingo
Het solo-project van The Killers frontman. In het begin zeker even wennen, maar na een aantal keer luisteren ontdek je toch wel de schoonheid van dit album. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Favoriete track: Crossfire
15. De Jeugd van Tegenwoordig – De Lachende Derde
De mannen van DJVT zijn terug met hun derde studioalbum. Wat mij betreft haalt het niet het niveau van de eerste twee albums, maar dat betekent niet dat dit een slecht album is. Sterrenstof is wel echt het hoogtepunt, maar aanstekelijke nummers als Tante Lien en Get Spanish maken dit cd weer tot een klein feestje waarbij de glimlach niet te onderdrukken valt.
Favoriete track: Sterrenstof
14. Fitz and the Tantrums – Pickin’ Up the Pieces
Verloor het van First Aid Kit en The Rumour Said Fire om als nieuwkomer van het jaar bestempeld te worden. Maar wat is dit heerlijk zeg. Soul anno 2010. Een fantastische cd die Motown-achtig aandoet.
Favoriete track: Moneygrabber
13. KT Tunstall – Tiger Suit
KT Tunstall was het meisje dat vroeger het aparte meisje van de klas was. Ze is nu meer de pop kant op gegaan, en dat valt zeker niet tegen. Ze levert een leuke cd af met hier en daar zelfs een bijzonder mooi nummer.
Favoriete track: Lost
12. Caribou – Swim
De Canadese held is terug met een nieuw album. Swim is het vertrouwde Caribou geluid. Heerlijke cd.
Favoriete track: Jamelia
11. Graffiti 6 – Colours
Leuk nieuw bandje dat een heerlijk cdtje in elkaar gezet heeft. Geen ingewikkelde teksten, gewoon lekkere muziek die je even aanzet tijdens de afwas.
Favoriete track: Staring at the Sun
10. The Rumour said Fire – Arrogant
Zo net op het randje van 2010 kwam ik dit album tegen. Ik denk dat heel weinig mensen deze van origine Deense band kennen. Maar het album is zeker een aanrader. Het valt in de categorie Mumford and Sons al halen ze dat niveau dan weer niet. Maar dat is geen schande. Prima cd om op gewoon even lekker op te zetten.
Favoriete track: Air Force
9. Ellie Goulding – Lights
BBC Radio 1 voorspelde het al aan het begin van dit jaar. 2010 wordt hét jaar van Ellie Goulding. Popmuziek. Maar popmuziek die fantastisch klinkt. Goulding heeft een bijzondere stem die haar onderscheidt van de standaard pop-artiesten. En dat heeft geresulteerd in een heerlijke plaat die gemakkelijk wegluisterd.
Favoriete track: Wish I Stayed
8. Arcade Fire – The Suburbs
Arcade Fire is toe aan zijn 4e echte album. En met ‘The Suburbs’ zetten ze een heerlijk themaplaat neer. Van het melodieuze The Suburbs tot het nostalgische We Used To Wait. Er staan steengoede songs op. Enige jammere is dat er iets teveel tracks op het album staan waardoor vooral het middendeel gaat vervelen.
Favoriete track: We used to wait
7. First Aid Kit – The Big Black & The Blue
Twee Zweedse tienermeisjes die voor mij dé nieuwkomers van het jaar zijn. De één verzorgt de teksten, de ander de muziek. En samen krijgen ze het voor elkaar om een heerlijke wegluister-cd te maken.
Favoriete track: Josefyn
6. The Black Keys – Brothers
Heerlijke bluesrock. Een band die eigenlijk niet meer in deze tijd past, maar het toch lekker wel doet. Ook hier weer een heerlijk album dat, ondanks het groot aantal nummers, van voor tot achter lekker wegluistert.
Favoriete track: Too afraid to love You
5. Midlake – Courage of Others
Nogal zo’n band die altijd een goed album maakt. En op het randje van 2009 verscheen Courage of Others. Een stuk donkerder dan de voorganger maar daardoor zeker niet minder. De bijzondere sound van Midlake is ook op dit album weer aanwezig en weet ook van begin tot eind te boeien.
Favoriete track: Acts of Men
4. The Roots – How I Got Over
The Roots is terug en met een heerlijk album. Eerder dit jaar een slap aftrekseltje gemaakt met John Legend en het beste werk over gelaten voor hun eigen album. De heerlijke Roots-sound is op dit album weer aanwezig. Heerlijk.
Favoriete track: Dear God 2.0
3. Kanye West – Beautiful Dark Twisted Fantasy
Als een van de weinigen was ik een ontzettende fan van ‘808’s and Heartbreaks’ juist vanwege het gewaagde karakter. En Kanye bewijst dat hij het nóg steeds kan. Een geweldig album met allerlei invloeden en dit is wat hip-hop moet zijn.
Favoriete track: Runaway
2. The National – High Violet
Voor mij de eerste kennismaking met deze band. En waarom ik dat dit jaar pas deed begrijp ik nog steeds niet. Fan-tas-tisch album. Elke track weet te boeien en de soms dromerige en onsamenhangende maken het des te boeiender. Ik kan minutenlang nadenken over iets als ‘It’s a Hollywood summer’. Net niet goed genoeg voor de nummer 1 plek.
Favoriete track: Vanderlyde Crybaby Geeks
1. Shearwater – The Golden Archipelago
Als liefhebber van Shearwater kon het bijna niet anders dan dat deze plaat op een zou eindigen. Vooraf was ik nogal voorzichtig omdat het bijna onmogelijk zou zijn om na Palo Santo en Rooks nóg een meesterwerk af te leveren. Maar Jonathan Meiburg en co. flikken het wederom. Een fantastische plaat die je wegvoert naar een atol midden in de Atlantische oceaan ver van de bewoonde wereld. Hij droomt heerlijk weg, is goed opgebouwd en de songs zitten propvol met die pure emotie die Meiburg in zijn stem weet te leggen.
Favoriete track: CastawaysAFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_quote:Op zondag 26 december 2010 13:09 schreef Breach het volgende:
4. The Roots – How I Got Over
Eerder dit jaar een slap aftrekseltje gemaakt met John Legend en het beste werk over gelaten voor hun eigen album. De heerlijke Roots-sound is op dit album weer aanwezig. Heerlijk.
Favoriete track: Dear God 2.0
Verder leuke lijst!!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 13:53:46 #231Breach
Is GoedWat is er mis met The Roots?AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_helemaal niks. Wat is er mis met John Legend????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 13:57:56 #234Breach
Is Goedquote:Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef Norrage het volgende:
helemaal niks. Wat is er mis met John Legend????Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_Ik vind dat Legend zelf geen nummers kan schrijven, maar als ie covert is ie helemaal geweldig! Fantastisch album. Ik heb hem dus op #10 staan, die van the Roots ietsje lagerquote:Op zondag 26 december 2010 13:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zeg
en I Can't Write Left Handed is misschien nog wel het beste van het album, fantastische 12 minuten jam van voornamelijk the Roots"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 14:02:05 #237Breach
Is GoedVan Bill Withers blijf je afAFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_Hmm...Dan moet je dat tegen heeeeel veel artiesten gaan zeggen geloof ik"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 14:04:31 #239Breach
Is GoedJongens, er staan nog 37 goede albums in hoorAFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_Leuke nummer 1"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundszondag 26 december 2010 @ 14:10:39 #241schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:Goed topic om zo links en rechts weer eens wat nieuws te ontdekken! Top dit!zondag 26 december 2010 @ 16:06:32 #242doubleyouteaare
Ik hobby bijIn relatief willekeurige volgorde:
1. Arcade Fire The SuburbsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijke plaat, alles klopt. En geen minuut te lang, wat mij betreft.
2. The National High VioletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moet een hele klus zijn geweest om Boxer te overtreffen, maar het is The National gelukt.
3. Massive Attack HeligolandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt zo weinig in de lijstjes voor dat ik begon te twijfelen of-ie toch wel uit 2010 komt. Duister, sterk, spannend.
4. iLiKETRAiNS He Who Saw The DeepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sombere/depressieve herfsplaat, die in twee weken mijn top 5 heeft gehaald.
5. Angus and Julia Stone Down The WaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Absoluut het sterkste album van de twee.
6. Dag för Dag BooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wederom een duo, broer-zus. Draait om de zachtheid van zangeres en ruwheid van broerlief.
7. Isobel Campbell & Mark Lanegan HawkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel geen topper, toch een prachtige plaat. Blijft spannend tot het einde.
8. Imaad Wasif VoidistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kabbelende opbouw, laat je schreeuwen op het eind.
9. Tindersticks Falling down a mountainSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft me na al die maanden nog altijd niet helemaal te pakken, maar er is goede hoop.
10. Old Abram Brown Restless GhostsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kort, maar misschien nog wel mooier dan voorganger Alive In Winter.
11. Grinderman Grinderman IISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met nog een ranziger randje dan de eerste plaat.
12. Agnes Obel PhilharmonicsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stille fluisterliedjes. Prachtig als je ze draait, maar zo weer vergeten.
13. I Am Kloot Sky At NightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig mooie liedjes, maar wordt na verloop van tijd toch wat eentonig.
14. Suuns Zeroes QCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze band verdient meer luisterbeurten. Doet aan Clinic denken. Grauw en opgewekt, van tergend langzaam tot vliegensvlug.
15. Midlake The Courage Of OthersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wow, wow, wow! Veel te weinig naar geluisterd, telkens als ik m opzet is hij weer verrassend mooi.
16. Triggerfinger All this dancin' aroundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live vies en vuig, op plaat iets minder.
17. The Dead Weather HorehoundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wat Jack White aanraakt, verandert in goud.
18. Max Richter - InfraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt de ene mooie plaat na de andere. Ook deze mag er wezen.
19. Nina Nastasia OutlasterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie plaat met gepingel en slepende violen, maar blijft toch niet echt hangen.
20. Karen Elson The Ghost Who TalksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liefje van Jack White, die plaat ook produceerde. Maar Elson maakt zelf ook indruk.
21. Caribou SwimSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Album opent sterk, maar zakt daarna in.
22. Broken Bells Broken BellsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt hoge verwachtingen niet helemaal waar. Evenmin een aardig stukje werk.
23. The Black Keys Brothers