Geen probleem!quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef Panic_A het volgende:
Dank je wel TJLinden. Ik was al als een gek aan het typen, wordt er ineens 5x in 10 minuten gepost.
Ik vind het de slechtste plaat die ik ooit heb gehoord om eerlijk te zijn..En dan overdrijf ik niet. En dan ben ik normaal niet eens zo snel zo negatief...alhoewel, er zijn platen van Frans Bauer en zo die ik nog slechter vind....quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Niks mis met Vampire Weekend hoor! Minder origineel dan de debuutplaat, maar er zit genoeg leuks op.
Ja, dat is een fantastisch nummer inderdaad. En de rest van de plaat mag er natuurlijk ook wezen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:21 schreef Kanariegeel het volgende:
[..]
Ik lurk wel eens mee in het Indie topic, en zag daar dat je daar dit album ook getipt had. Ben hem toen ook maar gaan luisteren en vind het ook een prachtig album, All Alone in an Empty House is voor mij misschien wel het mooiste nummer van het jaar(Al heb ik niet ongelooflijk veel muziek geluisterd)
quote:Op zondag 26 december 2010 13:09 schreef Breach het volgende:
4. The Roots – How I Got Over
Eerder dit jaar een slap aftrekseltje gemaakt met John Legend en het beste werk over gelaten voor hun eigen album. De heerlijke Roots-sound is op dit album weer aanwezig. Heerlijk.
Favoriete track: Dear God 2.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef Norrage het volgende:
helemaal niks. Wat is er mis met John Legend????Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
Ik vind dat Legend zelf geen nummers kan schrijven, maar als ie covert is ie helemaal geweldig! Fantastisch album. Ik heb hem dus op #10 staan, die van the Roots ietsje lagerquote:Op zondag 26 december 2010 13:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijke plaat, alles klopt. En geen minuut te lang, wat mij betreft.
2. The National High VioletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het moet een hele klus zijn geweest om Boxer te overtreffen, maar het is The National gelukt.
3. Massive Attack HeligolandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt zo weinig in de lijstjes voor dat ik begon te twijfelen of-ie toch wel uit 2010 komt. Duister, sterk, spannend.
4. iLiKETRAiNS He Who Saw The DeepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sombere/depressieve herfsplaat, die in twee weken mijn top 5 heeft gehaald.
5. Angus and Julia Stone Down The WaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Absoluut het sterkste album van de twee.
6. Dag för Dag BooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wederom een duo, broer-zus. Draait om de zachtheid van zangeres en ruwheid van broerlief.
7. Isobel Campbell & Mark Lanegan HawkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel geen topper, toch een prachtige plaat. Blijft spannend tot het einde.
8. Imaad Wasif VoidistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kabbelende opbouw, laat je schreeuwen op het eind.
9. Tindersticks Falling down a mountainSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft me na al die maanden nog altijd niet helemaal te pakken, maar er is goede hoop.
10. Old Abram Brown Restless GhostsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kort, maar misschien nog wel mooier dan voorganger Alive In Winter.
11. Grinderman Grinderman IISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met nog een ranziger randje dan de eerste plaat.
12. Agnes Obel PhilharmonicsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stille fluisterliedjes. Prachtig als je ze draait, maar zo weer vergeten.
13. I Am Kloot Sky At NightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig mooie liedjes, maar wordt na verloop van tijd toch wat eentonig.
14. Suuns Zeroes QCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze band verdient meer luisterbeurten. Doet aan Clinic denken. Grauw en opgewekt, van tergend langzaam tot vliegensvlug.
15. Midlake The Courage Of OthersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wow, wow, wow! Veel te weinig naar geluisterd, telkens als ik m opzet is hij weer verrassend mooi.
16. Triggerfinger All this dancin' aroundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live vies en vuig, op plaat iets minder.
17. The Dead Weather HorehoundSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wat Jack White aanraakt, verandert in goud.
18. Max Richter - InfraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt de ene mooie plaat na de andere. Ook deze mag er wezen.
19. Nina Nastasia OutlasterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie plaat met gepingel en slepende violen, maar blijft toch niet echt hangen.
20. Karen Elson The Ghost Who TalksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liefje van Jack White, die plaat ook produceerde. Maar Elson maakt zelf ook indruk.
21. Caribou SwimSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Album opent sterk, maar zakt daarna in.
22. Broken Bells Broken BellsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt hoge verwachtingen niet helemaal waar. Evenmin een aardig stukje werk.
23. The Black Keys BrothersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vet, zompig, zwetend en meeslepend.
24. Mathijs Leeuwis Wachten op de klapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brak door tijdens de Grote Prijs. Luister fluister met Brabants accent.
[ Bericht 0% gewijzigd door doubleyouteaare op 27-12-2010 15:11:07 (Plaat uit 2009) ]![]()
geupdatet
1. The black keys - brothers (het overschot aan talent komt op deze plaat eindelijk volledig tot uiting, schitterende songs en ook goed op zijn geheel)
2. vampire weekend - contra (verdacht weinoig genoemd, is nochtans de perfecte popplaat)
3. belle & sebastian - write about love (wordt maar matig onthaald, heb ik de indruk, maar staat weer vol pareltjes)
4. Micah P Hinson - and the pioneer saboteurs (micah is een held)
5. Ray lamontagne and his Pariah dogs - god willin' and the creek don't rise
6. Josh ritter - so runs the world away
7. swans - My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky.
8. band of horses - infinite arms (mss niet constant genoeg, maar de uitschieters zijn wel ontzagluijk goed)
9. the white stripes - under great white northern lights (nog nooit heeft een live-album me zo het gevoel gegeven er live bij te staan)
10. The national - high violet
11. tindersticks - falling down a mountain![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het de slechtste plaat die ik ooit heb gehoord om eerlijk te zijn..En dan overdrijf ik niet.
als de tegenstanders zo belachelijk overdreven uit de hoek komen, weet je dat je een klassieker vast hebt.
Alsof die tweede zo anders klinkt dan de eerste... Minder avontuurlijk ja, meer echte songs, ja, maar de sound is gewoon helemaal hetzelfde.![]()
De sound is redelijk hetzelfde, maar ik vind er een paar zulke slechte nummers tussen zitten...en ik vind de kwaliteit, het muzikale....wellicht ook wel het verfrissende (en dat laatste is natuurlijk logisch)...volledig verdwenen...en ik ben volgens mij niet de enige die deze (wellicht wat extreme) mening heeft als ik me het 2010 album topic kan herinnerenquote:Op maandag 27 december 2010 07:32 schreef Beregd het volgende:
[..]
als de tegenstanders zo belachelijk overdreven uit de hoek komen, weet je dat je een klassieker vast hebt.
Alsof die tweede zo anders klinkt dan de eerste... Minder avontuurlijk ja, meer echte songs, ja, maar de sound is gewoon helemaal hetzelfde.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten he
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Duurt wat langer dan verwacht. Ik hoop morgen een lijstje neer te zetten
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight![]()
Dit wordt hem dan.
Top 10 albums:
01 9GOATS BLACK OUT - Tanatos
02 BUCK-TICK - Razzle Dazzle
03 Lillies and Remains - Meru
04 ACIDMAN - Alma
05 9mm Parabellum Bullet - Revolutionary
06 Boom Boom Satellites - To The Loveless
07 Mr.Children - Sense
08 INORAN - Watercolor
09 Versailles - Jubilee
10 Blood Red Shoes - Fire Like This
Noemenswaardige verrassingen:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy![]()
Haalt de top 10 bij lange na niet maar had nooit verwacht dat er nummers van Kanye kunnen komen die ik 'goed' zou noemen. Al de lovende kritieken zijn zeker terecht als je het zo bekijkt!
me-al art - Umarete Kita Keredo
Mooie vrouwelijke stem en schitterende composities, al lijken ze soms iets teveel op mekaar. Vandaar is deze toch uit m'n top 10 gehaald. Wel zeker het luisteren waard.
Arcade Fire - The Suburbs
Niet zo geniaal als men wil doen geloven maar slecht is het zeker niet. Ik had me er dus iets anders bij voorgesteld maar het valt niet tegen.
De tegenvallers:
MUCC - Karma![]()
De grootste tegenvaller ooit voor mij. Hun vorige twee albums waren geweldig en nu komen ze met dit. Afgezien van enkele luisterbare (maar ook matige) nummers is het een volledig mislukte poging om dansbare beats te verwerven met hun muziekstijl. Ze hebben het eerder wel goed gedaan met een aantal nummers hier en daar, maar dit gaat te ver!
Alter Bridge - AB III
Drie jaar sinds hun vorige album en dan komen ze met iets om snel weer te vergeten. En ook al wil je het niet vergeten, je doet het toch geloof ik. Na enkele pakkende intro's zakken de nummers weer in. Niets is memorabel op dit album.
In 2011:
Het 'nieuwe' album van LUNA SEA![]()
Het is eigenlijk hun debuutalbum opnieuw opgenomen. Gezien de fenomenale sound die ze nu live hebben, en de wat krakerige productie van het debuutalbum toen der tijd, kan dit eigenlijk alleen maar beter worden. Heb er zeer hoge verwachtingen van, hopelijk stellen ze niet teleur.![]()
Die lijstjes altijd van jouquote:Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Desunoto het volgende:
Dit wordt hem dan.
Top 10 albums:
[ afbeelding ]
01 9GOATS BLACK OUT - Tanatos
02 BUCK-TICK - Razzle Dazzle
03 Lillies and Remains - Meru
04 ACIDMAN - Alma
05 9mm Parabellum Bullet - Revolutionary
06 Boom Boom Satellites - To The Loveless
07 Mr.Children - Sense
08 INORAN - Watercolor
09 Versailles - Jubilee
10 Blood Red Shoes - Fire Like This
Noemenswaardige verrassingen:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy![]()
Haalt de top 10 bij lange na niet maar had nooit verwacht dat er nummers van Kanye kunnen komen die ik 'goed' zou noemen. Al de lovende kritieken zijn zeker terecht als je het zo bekijkt!
me-al art - Umarete Kita Keredo
Mooie vrouwelijke stem en schitterende composities, al lijken ze soms iets teveel op mekaar. Vandaar is deze toch uit m'n top 10 gehaald. Wel zeker het luisteren waard.
Arcade Fire - The Suburbs
Niet zo geniaal als men wil doen geloven maar slecht is het zeker niet. Ik had me er dus iets anders bij voorgesteld maar het valt niet tegen.
De tegenvallers:
MUCC - Karma![]()
De grootste tegenvaller ooit voor mij. Hun vorige twee albums waren geweldig en nu komen ze met dit. Afgezien van enkele luisterbare (maar ook matige) nummers is het een volledig mislukte poging om dansbare beats te verwerven met hun muziekstijl. Ze hebben het eerder wel goed gedaan met een aantal nummers hier en daar, maar dit gaat te ver!
Alter Bridge - AB III
Drie jaar sinds hun vorige album en dan komen ze met iets om snel weer te vergeten. En ook al wil je het niet vergeten, je doet het toch geloof ik. Na enkele pakkende intro's zakken de nummers weer in. Niets is memorabel op dit album.
In 2011:
Het 'nieuwe' album van LUNA SEA![]()
Het is eigenlijk hun debuutalbum opnieuw opgenomen. Gezien de fenomenale sound die ze nu live hebben, en de wat krakerige productie van het debuutalbum toen der tijd, kan dit eigenlijk alleen maar beter worden. Heb er zeer hoge verwachtingen van, hopelijk stellen ze niet teleur.blijft vermakelijk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties Forumhop: Hop naar: