abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_90223598
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:10 schreef Moody het volgende:
Trouwens...

Vergeet niet Old Abram Brown te luisteren voordat je een lijstje in elkaar knutselt.
Zie het als een geslaagde mix tussen Starsailor en The Black Keys.
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hij staat op spotify. ;) Wel een aardig plaatje.

Ik begin hem steeds leuker te vinden, altijd lastig leuke platen ontdekken vlak voor je zo'n lijstje moet maken. Nu weet ik niet waar ik hem moet neerzetten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_90236636
Vanavond maar eens aan beginnen, heb het bezoek aan de platenzaak maar even uitgesteld. Dus dan zal het ongeveer een top 63 worden, ook wel een leuk aantal. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:29:36 #153
13973 ranja
image means nothing
pi_90236872
Ik post 'm denk ik vanavond. Zal een top 49 worden :X
pi_90237215
Kan je niet snel nog een album bestellen dan, 49 is wel een gek aantal. :P
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:58:00 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_90238394
Tja ik kan wel eentje toevoegen maar dan doe ik anderen waarschijnlijk te kort :) Ik zal eens nadenken nog.
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:03:13 #156
67089 Gillingham
The horror...
pi_90238674
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:35 schreef methodmich het volgende:
Kan je niet snel nog een album bestellen dan, 49 is wel een gek aantal. :P
Nee, 63 dan... ;)
What's it going to be then, eh?
pi_90242015
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Nee, 63 dan... ;)
Da's ook een raar aantal inderdaad. Maar 49 staat 'onaf'.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:11:01 #158
13973 ranja
image means nothing
pi_90242210
Ja, ook omdat tot 50 meetelt voor het overzicht dat kcir gaat maken.
Maar ik heb er inmiddels 2 gevonden (2 ja, had er een dubbel in staan dus toen ik eentje gevonden had had ik er... 49.)
pi_90242458
Ik heb denk ik wel nooit eerder zoveel nieuwe albums in één jaar geluisterd :') het waren er meer dan 125 en nu zit ik telkens met een liedje in m'n hoofd wat ik onmogelijk dan weer terug kan vinden vervolgens
pi_90243644
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:11 schreef ranja het volgende:
Ja, ook omdat tot 50 meetelt voor het overzicht dat kcir gaat maken.
Maar ik heb er inmiddels 2 gevonden (2 ja, had er een dubbel in staan dus toen ik eentje gevonden had had ik er... 49.)
Goed dat je het zegt, dan moet ik over mijn onderste 13 dus ook serieus denken, want die krijgen dan geen punten...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:56:34 #161
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_90244227
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:43 schreef methodmich het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, dan moet ik over mijn onderste 13 dus ook serieus denken, want die krijgen dan geen punten...
Vorig jaar deed ik voor alles onder plaats 50 één puntje voor de moeite.
Kan ik dit jaar ook wel weer doen, of wil je graag nog even puzzelen ;)
pi_90244438
Nee, puntje voor de moeite is altijd leuk. :P
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_90252590
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef methodmich het volgende:
Vanavond maar eens aan beginnen, heb het bezoek aan de platenzaak maar even uitgesteld. Dus dan zal het ongeveer een top 63 worden, ook wel een leuk aantal. :)
Jij hebt de kronkel dat alleen een gekochte plaat in je toplijst mag staan? :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:43:32 #164
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_90252826
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef Moody het volgende:

[..]

Jij hebt de kronkel dat alleen een gekochte plaat in je toplijst mag staan? :P
Meer dat Mich enkel cd's koopt in plaats van downloadt, als ik het me goed herinner.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:44:59 #165
13973 ranja
image means nothing
pi_90252915
Hier mijn lijst. Volgens hetzelfde principe als vorig jaar, dus met een waar/welk/wat/plus/min lijstje + een youtube naar een van de nummers op het album in spoilertags. Waar spotify bijstaat betekend dat ik het album alleen van spotify ken en dus niet op cd of lp heb.


1 The Dead Weather - Sea of Cowards
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na hun debuut
Wat Vuige rock'n'roll, nu nog vuiger
Plus Ik had niet verwacht dat deze band zo door zou gaan na de verrassing van vorig jaar, maar er was dit jaar zo maar weer eentje. En wat voor een! Nog beter dan de eerste.
Min Wat betekent dit voor The White Stripes en The Kills?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

2 Blood Red Shoes - Fire Like This
Waar UK
Welk 2e album, 2 jaar na hun debuut
Wat Meisje zingt en gitaart, jongen zingt en drumt. En dan opzwepende pop/rock.
Plus Waar het vorige album wat minpuntjes had en eentonigheid op de loer lag, heeft deze dat niet en blijft van begin tot eind spannend en relevant.
Min Echt duidelijke hoogtepunten staan er dan ook weer niet op. Een album-album dus, geen singles-album (maar is dan een min?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

3 The Like - Release Me
Waar USA
Welk 2e album, 5 jaar na hun debuut
Wat 60s girlgroup, denk aan de Pipettes op hun vorige album maar dan amerikaans, behalve dat deze dames zelf de instrumenten spelen.
Plus Zie wat. Heerlijke niks aan de hand muziek (zo klinkt het in elk geval als je niet op de tekst let).
Min niks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

4 Vanessa Paradis - Une nuit à Versailles
Waar Frankrijk
Welk 4e live album, opgenomen in 2010 in Versailles. Uitgegeven als cd, dvd en luxe boxset.
Wat Acoustisch, zo wordt het aangekondigd, maar dan wel met een hele reeks bijzondere instrumenten. Strijkers, fluiten en een hoop dingen waarvan ik de naam niet weet geven een heel andere kijk op de nummers die gespeeld worden en allemaal al bekend zijn als je haar albums kent.
Plus Gewoon erg mooi.
Min Lastig om de cd te beoordelen zonder aan de dvd te denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

5 The Heights - DreamMaps
Waar Nederland
Welk 2e album, 5 jaar na hun debuut
Wat Zangeres Naomi schrijft de breuk met dummer Marc van zich af
Plus Fijn gitaarplaatje weer, misschien wel beter dan het debuut.
Min Helaas is dit wel het laatste wat we van Naomi zullen horen, de band is gestopt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

6 AC Berkheimer - We Tell Them Tonight
Waar Nederland
Welk 2e album, 2 jaar na hun debuut
Wat Dromerige alt.rock met een vleugje shoegaze. Bijzonder: alleen verkrijgbaar op LP of als download.
Plus Net als op het debuut een goede afwisseling van man en vrouw zang, met regelmatig lekker ruizende nummers.
Min Toch is het iets ingetogener dan het debuut wat deze voor mij iets minder maakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

7 Sungrazer - Sungrazer
Waar Nederland
Welk Debuutalbum, 2 keer uitgebracht in 2010, in eigen beheer op CD en later heruitgegeven door Electrohash op LP met 1 extra nummer. Ik heb de 1e uitgave.
Wat Stonerrock van het langzame en lange soort
Plus Klinkt als Colour Haze (niet zo gek dat die ze meteen op hun eigen label hebben gehaald).
Min Slechts 5 nummers, op de lp staat een extra maar die voegt niks toe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

8 Marie Espinosa - La démarrante
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter die mooie popliedjes zingt, vergelijkbaar met Coeur de Pirate en Charlotte Gainsbourg.
Plus Het klinkt iets vrolijker, sprankelender dan CdP en minder fluisterend dan CG.
Min Neigt bij vlagen iets naar country (maar hoe erg is dat?)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

9 Hooverphonic - The Night Before
Waar België
Welk 8e album, 1e met de nieuwe zangeres
Wat Filmische electropop/triphop/indiepop
Plus Heerlijke sfeer, zangeres heeft ook een perfect bijpassende meeslepende stem
Min Het is zo'n beetje het meest recente album in mijn lijst, de vraag is of het ook zo hoog zou staan als het al in juli was uitgekomen (en ik het toen ook meteen zou hebben gekocht)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

10 The Soft Pack - The Soft Pack
Waar USA
Welk Debuutalbum onder deze naam na eerder als The Muslims al een paar ep's en verzamelalbum te hebben gemaakt
Wat Britpop achtige alt.rock
Plus Ik zag ze in 2009 op Metropolis, vanaf dat moment was dit album iets waar ik enorm naar uitkeek. Dat maken ze voor het grootste deel waar.
Min Misschien waren ze als The Muslims iets puntiger.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

11 Anaïs - Live The Short Version
Waar Frankrijk
Welk 2e livealbum 2 jaar na het laatste studioalbum
Wat Live dus, Anais speelt nummers van haar 1e en 2e album met wat extra's. Waar ze op haar albums meer als singer/songwriter klinkt klinkt het hier meer als band.
Plus Deze versies laten de nummers wat meer rocken.
Min Een paar vreemd gekozen covers heeft dit album niet nodig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

12 Vedera - Stages
Waar USA
Welk 2e album, was in oktober 2009 al als download te krijgen
Wat Pop/rock gitaarband met zangeres.
Plus Fijne stem (denk Eisley) met fijne muziek.
Min Misschien net wat te lief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

13 The Vaselines - Sex With an X
Waar UK
Welk 2e album, 21 (!) jaar na hun debuut
Wat Man/vrouw duo dat misschien wel in de vergetelheid zou zijn geraakt als ene Kurt Cobain geen fan was geweest en met z'n band een nummer of wat coverde. En nu zijn ze terug.
Plus Ze klinken alsof het vorige album 21 maanden oud is in plaats van 21 jaar. Nou scheelt dat ik dit jaar zowel de oude als nieuwe Vaselines heb leren kennen. Toen ik dit album voor het eerst hoorde riep ik meteen 'instant klassieker'. Een paar luisterbeurten later is het gewoon een goed album maar of het op iemand die het 20 jaar later voor het eerst hoort dezelfde impact heeft als hun vorige album nu?
Min Volgende album in 2041? En zie deels de opmerkingen bij 'plus'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

14 Sky Larkin - Kaleide
Waar UK
Welk 2e album een jaar na het debuut
Wat Alt.rock met zangeres
Plus Gewoon degelijk, muziek waar ik van hou
Min Het heeft niet echt iets opvallends waardoor ik wel eens vergeet dat ik van deze band al 2 albums in de kast heb staan. Als ik ze dan weer draai is het wel weer goed natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

15 The Black Angels - Phosphene Dream
Waar USA
Welk 3e album, 2 jaar na de vorige
Wat Pyschedelische alt.rock
Plus Het sleept weer lekker langzaam voort.
Min Voor m'n gevoel is het toch minder dan de vorige. Maar dat kan ook komen doordat ik dit album alleen nog op Spotify heb beluisterd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

16 Robyn - Body Talk (Pt. 1, 2, 3)
Waar Zweden
Welk Robyn bracht dit jaar 3 albums uit, Body Talk 1, 2 en een zonder nummer. Op de nummerloze staan 8 nummers van deel 1 en 2 en 5 nieuwe nummers die ook apart verkrijgbaar zijn als deel 3 (ep). Hiervoor had ze al 4 albums uitgebracht, de laatste alweer 5 jaar geleden.
Wat Pop/dance met gastrollen voor Royksopp (deel 1) en Snoop Doggy Dogg (deel 2)
Plus Lekker lage bassen, uptempo ook erg dansbaar. En haar stem.
Min Een aantal acoustische nummers halen de vaart er wel uit (zelfs als ze achteraan een album staan).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

17 Amy Macdonald - A Curious Thing
Waar UK
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Pop/rock van een singer/songwriter die met haar debuut grote hits scoorde
Plus Klinkt al perfecte opvolger van haar debuut, misschien wel wat minder opvulling zelfs
Min Geen idee, maar waarom heeft dit geen hits opgeleverd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

18 Fabienne Delsol - On My Mind
Waar UK maar geboren in Frankrijk
Welk 3e album, 3 jaar na het vorige
Wat yeye in het engels met een frans accent en een soundtrack gevoel
Plus Gewoon heerlijke muziek, alsof je in de 60s bent
Min Slechts 2 nummers in het frans, ondanks het franse accent maakt dat de nummers net wat authentieker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

19 Sleepy Sun - Fever
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na het debuut en waarschijnlijk het laatste met zangeres
Wat Psychedelische (stoner)rock met als meest opvallende de samenzang van zanger en zangeres.
Plus Zie wat.
Min Ik heb op Lowlands beide albums van hun gekocht en de oudere is toch de betere. Bovendien is de zangeres bij de band weg, nog niet op dit album of op Lowlands maar wel toen ik ze bij Le Guess Who nog een keer zag. Toch jammer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

20 Zaz - Zaz
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Pop/singersongwriter/chanson, van alles
Plus Diverse stijlen dus, met een typisch franse chansonstem
Min ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

21 Lushus - Barefoot
Waar Nederland
Welk 2e album, 4 jaar na het debuut
Wat Experimenteel, wtf. 2 dames met elk een bas en 2 heren op drum en gitaar doen meerdere stijlwisselingen per nummer. Zang is in engels en duits.
Plus Iets toegankelijker dan het debuut zonder dat het in de buurt van mainstream - of überhaupt een stijl - komt.
Min ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

22 Plug - Plug
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat 2 dames met een hoop electronica
Plus Op hun best doet het denken aan een kruising tussen Anne Clark en Kraftwerk
Min De eerste 3 nummers zijn zo afwijkend dat het even duurt voor je snapt dat het toch goed is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

23 Betty and the Werewolves - Tea Time Favourites
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Punkpop van een damesband. Nou ja, meisjes.
Plus Korte puntige liedjes, helemaal goed
Min ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

24 Superchunk - Majesty Shredding
Waar USA
Welk 9e album, 9 jaar na de vorige
Wat noisy alt.rock van het springerige soort
Plus Het album klinkt nog verrassend relevant na zo'n lange stilte
Min Het echte springerige is er bij de meeste nummers wel af (maar dat gold eigenlijk ook al voor de laatste 2, 3 albums voor de stilte)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

25 Elodie Frégé - La fille de l'après midi
Waar Frankrijk
Welk 3e album, 4 jaar na de vorige
Wat Pop met nadruk op ballads
Plus Fijne stem en goed opgebouwde songs.
Min niks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

26 Nushu - Hula
Waar USA
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Banglesachtige zonnige gitaarpop
Plus Samenzang en lekker zomerse nummers
Min Misschien wat teveel midtempo nummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

27 Kristin Hersh - Crooked
Waar USA
Welk 7e studio album onder haar eigen naam, 3 jaar na de vorige.
Wat Singer/songwriter met een wat meer zangeres + gitaar gericht album. Verkrijbaar als boek met downloadcode.
Plus De stem is weer herkenbaar, de muziek ook prima
Min Iets minder rockend dan de vorige door het loslaten van het band idee (nou heeft ze daar ook al Throwing Muses en 50 Foot Wave voor)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

28 Best Coast - Crazy for You
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Lofi dames die klinken als 60s beach girls door een transistorradio
Plus Rammelt lekker weg
Min kan niks bedenken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

29 Bettie Serveert - Pharmacy of Love
Waar Nederland
Welk 7e studioalbum, 6 jaar na het vorige
Wat alt.rock, dit keer ook inderdaad wat meer rockend dan op een aantal vorige albums
Plus De knop van de gitaarversterker gaat weer op vol, vooral live is dat een feest
Min De subtiliteit en afwisseling die in nummers van bv Palomine zitten mist wel, er zijn wel rustpuntjes maar dat blijft dan ook meteen een heel nummer rustig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

30 Gayle Skidmore - Make Believe
Waar USA
Welk Debuutalbum, opgenomen met hulp van Sellaband
Wat Singer/songwriter, richting Fiona Apple met een vleugje country
Plus Goede stem, fijne nummers zeker de wat meer uptempo en piano nummers
Min Beetje lang voor een debuut
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

31 Miss Montreal - So… Anything Else?
Waar Nederland
Welk 2e album, een jaar na haar debuut
Wat Singer/songwriter
Plus Ze is duidelijk gegroeid sinds het debuut, zowel qua zang als qua muziek als qua serieus met muziek bezig zijn
Min Niks eigenlijk, of het moet het toevoegen van de kerstsingle zijn. Beetje jammer als je het album in Juli draait.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

32 Laura Marling - I Speak Because I Can
Waar UK
Welk 2e album, 2 jaar na het debuut
Wat Singer/songwriter
Plus Mooi luisterplaatje.
Min Ik mis toch wat de meer toegankelijke popliedjes van het debuut.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

33 Voice of the Seven Thunders - Voice of the Seven Thunders
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Grotendeels instrumentale psychedelische (stoner)rock
Plus Lekker lange langzaam of juist wat harder voortstuwende nummers.
Min Vooral live (gezien op Le Guess Who) erg gaaf. En wat een irritant telefoon/deurbelgeluid in 1 van de nummers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

34 Cords - Collage
Waar Nederland
Welk 5e album, 11 jaar na het vorige. Bevat nieuwe nummers en restmateriaal + een historische dvd. Tussen het vorige Cords album en deze heeft zangeres Simone 2 albums uitgebracht met Dive by Wire en een aantal met Telefunk.
Wat Noisy alt.rock
Plus Het klinkt weer ouderwets, wat niet zo gek is aangezien er ook oude (niet eerder uitgebrachte) nummers tussen zitten.
Min Het is niet echt makkelijke muziek, je moet er zin in hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

35 Hole - Nobody's Daughter
Waar USA
Welk 4e album, 12 jaar na de vorige. Tussendoor heeft zangeres Courtney Love wel een solo album uitgebracht.
Wat Courtney heeft een nieuwe band om zich heen verzameld en grijpt weer terug op het wat ruigere werk.
Plus Klink beter dan verwacht, minder gepolijst dan het 3e Hole album dus het gaat de goede kant weer op.
Min Er staan wat acoustisch getinte nummers op, dat had van mij niet gehoeven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

36 Pamela Hute - Turtle Tales From Overseas
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Pop/rock, in het engels gezongen (aangezien ze uit Frankrijk komt is dat een bijzonderheid)
Plus Gedreven popmuziek
Min Het houdt niet het hele album de aandacht vast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

37 Dum Dum Girls - I Will Be
Waar USA
Welk Debuutalbum
Wat Lofi singer/songwriter (inmiddels wel officieel een band)
Plus Lekker rammelend geluid
Min Niet alle nummers zijn even spannend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

38 Viberider - The Big Show
Waar Nederland
Welk 2e album, 4 jaar na het debuut
Wat pop/rock met een stonerrandje
Plus Het rockt soms lekker, en de samenzang man/vrouw werkt ook prima
Min Soms lijkt het wat teveel op De Staat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

39 Prince - 20Ten [Daily Mirror Covermount]
Waar USA
Welk Ik raak de tel kwijt, maar dit album is officieel alleen verkrijgbaar geweest bij krantenlezers en daarna natuurlijk op ebay overal verkrijgbaar.
Wat Prince grijpt terug op de funk
Plus De uptempo nummers klinken alsof ze zo op Controversy of Dirty Mind hadden kunnen staan
Min De ballads.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

40 Melissa Auf der Maur - Out of Our Minds
Waar USA
Welk 2e album, 6 jaar na het debuut. Tussendoor zijn wel 2 ep's verschenen en de film die bij het album hoort is ook al een poos geleden vertoond.
Wat Pop/rock met een soundtrack/concept idee
Plus De rocknummers rocken wel lekker
Min Een van de ep's hiervoor bevatte 3 nummers die ook op het album staan, dat blijken ook de 3 beste nummers te zijn. Bovendien, als je de film ziet en de echte soundtrack hoort is dat nog even wat anders dan het album.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

41 Juliana Hatfield - Peace and Love
Waar USA
Welk 10e studioalbum, 2 jaar na de vorige.
Wat (Semi)acoustisch album met nieuwe nummers
Plus Het blijft Juliana
Min maar zelfs zij kan me niet overtuigen met acoustische muziek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

42 UNKLE - Where Did The Night Fallspotify
Waar UK
Welk 6e album, 2 jaar na de vorige
Wat Psychedelische dancerock met veel gastmuzikanten
Plus Sleepy Sun, Black Angeles, Mark Lanegan... ze doen allemaal mee
Min Het is niet allemaal even interessant wat de rest doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

43 Sophie Hunger - 1983spotify
Waar Zwitserland
Welk 3e album, 2 jaar na de vorige
Wat Singer/songwriter, zingt in engels, frans en duits
Plus Bijzondere stijl, af en toe gaat het ook flink tekeer
Min Ergens beklijft het toch niet helemaal maar wat dat nou precies is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

44 Malle Pietje and the Bimbos - La Vida Vulvaspotify
Waar Nederland
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Vuige punkrock'n'roll
Plus Ze kunnen het wel stadionrock noemen, maar vol gas klinkt het toch het lekkerst.
Min Stof in de wind is een nummer waarbij je je snel vergist in de stop- en skip-knop, en zo zijn er nog wel een paar missers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

45 Joyce Jonathan - Sur mes gardes
Waar Frankrijk
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter met vooral ballads, franstalig
Plus Mooie luisterliedjes
Min Er blijft alleen niet veel van hangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

46 Marnie Stern - Marnie Stern
Waar USA
Welk 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat Zangeres/gitariste die opgefokte muziek met veel gitaarloopjes maakt
Plus Het klinkt weer heerlijk chaotisch
Min maar wel wat gepolijster dan op haar vorige, om een of andere reden blijkt dat moeilijker vol te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

47 Kate Nash - My Best Friend is Youspotify
Waar UK
Welk 2e album, 3 jaar na het debuut
Wat Indiepop/singersongwriter
Plus Betere nummers dan op het debuut, zeker ook door een paar goede singles
Min Vergelijkingen met iemand als Lily Allen verliest ze nog steeds en dit album zakt ook wel flink in aan het eind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

48 Marina & The Diamonds - The Family Jewels
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Singer/songwriter met keyboard
Plus Een aantal goede nummers die zo singles zouden kunnen worden (en soms ook zijn), en een stuk beter dan bv La Roux en Florence & the Machine.
Min Ook veel opvulling.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

49 Lena Meyer-Landrut - My Cassette Playerspotify
Waar Duitsland
Welk Debuutalbum
Wat Songfestivalwinnares met een Kate Nash achtig liedje
Plus Als je het met Kate Nash vergelijkt mist het een aantal uitspringende liedjes maar er staan toch wel meer leuke dingen op dan de singfestivalsingle.
Min Niet alles is even geslaagd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

50 LoneLady - Nerve Up
Waar UK
Welk Debuutalbum
Wat Dame met gitaar en keyboards maakt electronische indierock
Plus Het begint allemaal prima
Min maar wordt snel eentonig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 22-12-2010 16:36:23 ]
pi_90253088
Is er ook weer een topic voor beste concerten van 2010, zoals voorgaande jaren? Vond het qua albums dit jaar niet heel soeps, vooral veel teleurstellende releases, maar zal zoals altijd in het jaar wat hier op volgt nog wel het een en ander ontdekken.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:15:47 #167
13973 ranja
image means nothing
pi_90254786
Nog niet :)

Overigens vind ik 2010 ook een van de mindere jaren van deze eeuw. Zeker vergeleken met 2008 en 2009. Ik denk dat de top 10 van vorig jaar heel hoog zou scoren binnen deze jaarlijst, misschien wel alle 10 tussen de nummers 3 en 6.
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:40:49 #168
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_90256433
Leuke en interessante lijst met een boel onbekende (franse) dingen voor mij om eens te gaan luisteren :)

Ik vond die van Prince trouwens erg tegenvallen, gekocht op Werchter Boutique bij de plaatselijke sigarenboer en op de terugweg vh Prince concert aldaar beluisterd, het was bijna zo erg dat ik hem geen hele spinbeurt heb gegeven...was blij dat hij in het Gelredome deze cd even vergat :P
  dinsdag 21 december 2010 @ 21:42:08 #169
13973 ranja
image means nothing
pi_90256515
Geef 'm nog eens een kans, ik vond 't wel meevallen. Een paar ballads zijn skippable maar de snellere funknummers zijn prima te doen.
pi_90256824
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Meer dat Mich enkel cd's koopt in plaats van downloadt, als ik het me goed herinner.
Ah, dan is de kans wel groot dat je veel mist....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:00:10 #171
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_90257676
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef ranja het volgende:
Geef 'm nog eens een kans, ik vond 't wel meevallen. Een paar ballads zijn skippable maar de snellere funknummers zijn prima te doen.
Ja die ballads waren echt tenenkrommend, maar ik zal hem nog eens opzetten komende week :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:13:35 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_90258550
Van de andere kant, hij staat bij mij op 39, niet op 19 laat staan 9 :)

Wat dat betreft is het meer een overzicht van wat ik gekocht heb aangevuld met een aantal die ik via Spotify ken, zoals ik al zei is het een relatief zwak jaar.
  dinsdag 21 december 2010 @ 22:18:13 #173
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_90258861
Dat verklaart t ook idd, ik heb er 50 ingezet en de rest gewoon geschrapt dit jaar
  woensdag 22 december 2010 @ 09:18:00 #174
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_90276607
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ikke nu ook met semi-professionele jaarlijst-post!

8 Robert Randolph and the Family Band - We Walk this Road
Gewoon heule fijne Amerikaanse Rootsrock. Het wordt nog gemaakt. En er doet ook nog een leuke sterrencast mee, maar daarvoor moet U maar het filmpje kijken.

^O^ Da's ook een goeie, ja: vond z'n twee albums daarvoor ook al goed; deze is wat meer laid-back. Lekker!
  woensdag 22 december 2010 @ 13:22:57 #175
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_90285436
Mijn top-iets tot nu toe:

titus andronicus - the monitor
jaill - thats how we burn
wavves - king of the beach
harlem - hippies
no age - everythin in between
deerhunter - halcyon digest
girls - Broken Dreams Club EP
zola jesus - Stridulum II
not cool - rugged raw
kanye west - dark twisted fantasy

holy fuck - latin
Isobell Campbell & Mark Lanegan hawk
sleigh bells - treats
black keys - brothers
salem - king night
wheels on fire - liar liar
soft pack - soft pack

Vond het een erg goed jaar, vooral als je van garage/gitaar-bandjes houdt
  woensdag 22 december 2010 @ 13:26:57 #176
13973 ranja
image means nothing
pi_90285633
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:22 schreef ralfseltje het volgende:

Vond het een erg goed jaar, vooral als je van garage/gitaar-bandjes houdt
Dan mis ik The Dead Weather bij jou :)
Verder vond ik Harlem en No Age redelijk, bij No Age dacht ik 'ik heb al een No Age'.
pi_90285674
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 23:54 schreef Maisnon het volgende:
Zo dan :P ik kon er niet tegen dat er een paar niet in stonden dus dan maar een top 50 :') voorderest waren er wel een paar albums met mooie nummers maar die ik voorderest niet genoeg heb geluisterd om er goed over te kunnen oordelen :P

Ik maak nog iets moois van de bovenste 10 :')

Ik ga veel van je lijst bietsen. Moet 'm nog steeds opstellen, maar heb nog een paar dagen vrij. O+
  woensdag 22 december 2010 @ 14:04:26 #178
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_90287515
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:26 schreef ranja het volgende:

[..]

Dan mis ik The Dead Weather bij jou :)
Verder vond ik Harlem en No Age redelijk, bij No Age dacht ik 'ik heb al een No Age'.
Mja klopt, heb nieuwe plaat paar keer opgezet, maar kon me niet genoeg boeien. Wel toffe plaat hoor, maar lang geen lijstjes materiaal voor mij persoonlijk.
Nieuwe No Age vind ik juist wel de moeite waard, en na een goeie live show was ik wel om. Nouns blijft wel net iets beter ja...
Verder zouden er nog bij moeten: Fresh & Onlys, Moonhearts, Dead Beat Band, Magic Kids, Best Coast, Sleepy Sun, Eels, Hanoi Janes, Hunx and his Punx, Girls Names, Dum Dum Girls.... Aargh, ik moet er nog een top 10 van maken :') teveel vette platen
  woensdag 22 december 2010 @ 14:17:59 #179
13973 ranja
image means nothing
pi_90288249
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:04 schreef ralfseltje het volgende:
Hunx and his Punx,
intrigerende naam :D
  woensdag 22 december 2010 @ 14:30:34 #180
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
  woensdag 22 december 2010 @ 15:14:31 #181
13973 ranja
image means nothing
pi_90291040
1 liedje is leuk, een heel album daarvan lijkt me wat veel :)
  woensdag 22 december 2010 @ 18:30:54 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_90299613
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:15 schreef ranja het volgende:
Nog niet :)

Overigens vind ik 2010 ook een van de mindere jaren van deze eeuw. Zeker vergeleken met 2008 en 2009. Ik denk dat de top 10 van vorig jaar heel hoog zou scoren binnen deze jaarlijst, misschien wel alle 10 tussen de nummers 3 en 6.
Toch heb je het wel eens met minder dan 50 gedaan. ;)
Toffe lijst in ieder geval. The Like heb ik helemaal gemist en klinkt geweldig.
pi_90299797
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:44 schreef ranja het volgende:
Hier mijn lijst. Volgens hetzelfde principe als vorig jaar, dus met een waar/welk/wat/plus/min lijstje + een youtube naar een van de nummers op het album in spoilertags. Waar spotify bijstaat betekend dat ik het album alleen van spotify ken en dus niet op cd of lp heb.

[ afbeelding ]
1 The Dead Weather - Sea of Cowards
Waar USA
Welk 2e album, een jaar na hun debuut
Wat Vuige rock'n'roll, nu nog vuiger
Plus Ik had niet verwacht dat deze band zo door zou gaan na de verrassing van vorig jaar, maar er was dit jaar zo maar weer eentje. En wat voor een! Nog beter dan de eerste.
Min Wat betekent dit voor The White Stripes en The Kills?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens :)
Super lijst verder, ook weer wat nieuwe dingen om te luisteren.
pi_90301531
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Meer dat Mich enkel cd's koopt in plaats van downloadt, als ik het me goed herinner.
Correct en die zet ik dan op volgorde, altijd leuk. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 21:47 schreef Moody het volgende:

[..]

Ah, dan is de kans wel groot dat je veel mist....
Dat is relatief. Als je 'alles' wilt volgen, dan wel. Maar ik koop natuurlijk vooral albums die mij qua persoonlijke smaak aanspreken. Dus dan zal je allicht wel eens iets missen, maar het zal nooit heel veel zijn. Want een plaat die me niets lijkt, zal vermoedelijk ook mijn jaarlijst nooit gehaald hebben.

@ranja: Mooie lijst! Nummer 1 en 2 verrassend. ;) Maar we gaan best wel wat dubbelen ook weer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 december 2010 @ 19:25:10 #185
13973 ranja
image means nothing
pi_90301950
Helemaal met methodmich eens, bij mij is het ook vooral een verzameling gekochte albums op volgorde gezet. En ik denk niet dat ik veel mis door albums te kopen. Ik luister wel dingen op de luisterpaal, kijk regelmatig muziekprogramma's op tv (oa BBC en TV5) en probeer eens wat uit als iemand een youtube post op fok of Amazon me iets aanraadt of ik op RYM iets zie... Dat ik deze albums gekocht heb zegt wel wat, al had ik uit de onderste 10 een aantal best afgekund met alleen spotify luisteren. Voor een aantal van die albums kwam spotify net te laat :)
pi_90308161
Een tvp
pi_90352883
Bij deze mijn lijstje! Onmogelijk om een terechte volgorde erin aan te brengen, want daarvoor zijn deze albums allemaal gewoon te nieuw...Daarom ben ik eigenlijk ook alleen tevreden over mijn top 5..de rest is vrij willekeurig! Maar dit zijn iig de 50 albums die ik het meest geluisterd heb dit jaar en op de valreep zijn er nog wel wat leuke albums in de lijst gekomen, waardoor ik nog semi-tevreden ben over 2010. Toch haalt het het niet bij 2008, maar is het wel veel beter dan het waardeloze 2009 naar mijn bescheiden mening :)

-----------

1 Arcade Fire - The Suburbs (2010)
De onbetwiste #1 voor mij. Dit album heeft mij plotsklaps een enorme Arcade Fire fan gemaakt. Het album had alles voor mij, het is opzwepend, het is uitdagend, het vertelt een verhaal en het heeft absolute klassiekers zoals We Used To Wait en Ready to Start. Ik weet niet wat mij dit album zo extra doet waarderen, maar het feit dat het uit kwam toen ik voor 3 maanden naar Amerika ging voor een stage en dat ik ze daar ook live heb zien spelen heeft zeker meegespeeld. En het album lóópt gewoon, het gaat in elkaar over en het is gewoon fantastisch *O* Had wel iets korter kunnen zijn, maar goed, ik heb nog geen een keer vroegtijdig willen afkappen :)

Favoriete nummer: Deep Blue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 Anaïs Mitchell - Hadestown (2010)
Pas vorige week ontdekt dankzij het jaarlijstje van cafca, en wat een klassieker is dit voor mij nu al zeg..Gewoon met stip naar #2, en ik denk dat als ik nog wat weekjes zou wachten met dit album dat het wellicht zelfs the Suburbs van #1 zou afstoten...dat zou pas bizar zijn. Het album heeft zoveel machtig moois erop staan. Niet in de laatste plaats door de fantatische artiesten die erop meespelen. Jules Vernon, Ani DiFranco om de 2 grootste namen te noemen, voegen echt iets geweldigs toe. En de stem van Anais zelf is gewoon errug mooi O+
Verder is het album origineel, een folk opera, en heeft het echt van alle genres wel wat erop staan (mede ingegeven door de veelzijdigheid aan artiesten uiteraard. Het is bluesy, het is jazzy, het is natuurlijk folk, het heeft uptempo nummers, het heeft ballads, het heeft wat opera, het heeft klassiek en het heeft een verhaal. Want het blijft natuurlijk een conceptalbum over Orpheus, en Hades...en etc...Maar het is simpelweg schitterend. Dank Cafca! Het is bij mij zelfs nog hoger gekomen dan bij jou :)

Favoriete nummer: Way Down Hadestown
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
Dacht dat het al van 2009 was, maar dat was denk ik omdat ik het al voor de release in maart op mijn computer had staan (datum toevoeging februari zie ik). Wat een schitterend album is dit. Het is echt een folkalbum ten top, een beter, puurder folkalbum heb ik nog niet vaak gehoord. Bij vlagen vind ik het een beetje eentonig hierdoor, maar dat maakt het duo helemaal goed. De zwoele stem van Julia afgewisseld met de wat rockendere stem van Angus, absoluut de perfecte combi!

Favoriete nummer: Yellow Brick Road
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 The National - High Violet (2010)
Met dit album is grappig genoeg bijna hetzelfde gebeurd als met Arcade Fire. Ben nooit een the National fan geweest, maar dit blijkt, net als bij AF, hun definitieve doorbraak. Ik heb ook dezelfde superlatieven als ik die bij AF heb...behalve dat ik dit album net wat minder veelzijdig vind. Desalnietemin heeft het mij echt fan gemaakt en is dit een zwaarverdiende 4e plaats

Favoriete nummer: Afraid Of Everyone
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 Portugal. The Man - American Ghetto (2010)
Portugal. The Man staat denk ik gemakkelijk in de top 10 van mijn favoriete bands. Fantastische band met een psychedelische, jazzy, experimentele en vooral erg fijn instrumentale sound. Jammer genoeg worden ze met het album meer poppy en dat is ook zeker bij dit album het geval. Dat betekent niet dat het album slecht is gelukkig, het staat namelijk als een huis. Heerlijk up-tempo nummers afgewisseld met geniale muzikaliteit is voor mij de perfecte combinatie. Maar ergens hoop ik dat ze weer eens een Censored Colors maken...(alhoewel...het is pas 2 jaar geleden...ze produceren echt het ene naar het andere album!)

Favoriete nummer: The Dead Dog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6 Shearwater - The Golden Archipelago (2010)
Nog zo'n band, een beetje in de sferen van Arcade Fire en the National. Ook dit album vond ik direct een klassieker dankzij het fantastische Black Eyes en de conceptalbum achtige sfeer (ik vind het fijn als een album ergens voor staat, en niet gewoon random nummers erop heeft staan). Ik vind het een veelzijdiger en minder eentonig album dan hun vorige album Rooks, wat ook hoog stond op mijn 2008 album. Als je folk/country met een orchestrale feeling wilt, grijp dan nu je kans en pak dit album op!

Favoriete nummer: Black Eyes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7 Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
Deze zomer ben ik ineens weer hiphop gaan luisteren. Nouja, "weer" is het verkeerde woord. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor hiphop, maar heb het eigenlijk nooit durven luisterne..Vooral door het veelvuldige hiphop gedraaid van mijn huisgenoot, die vaak verschrikkelijke hiphop met maximum volume opzette.
Maar deze zomer is daar dus verandering ingekomen, en dé hype van 2010, die van Kanye West, kwam dan ook op precies het goede moment. Het album doet mij echter niet bepaald aan hiphop denken. Voor mij is het een geniaal, afwisselend album wat wat mij betreft de grootste verfrissing in de popmuziek is van de afgelopen jaren. Het is lang geleden dat ik een album heb geluisterd waar zoveel stijlen zo perfect op zijn uitgevoerd.

Favoriete nummer: Runaway
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 Laura Marling - I Speak Because I Can (2010)
Niet zo goed als haar debuut want dit album vind ik een echte uitschieter missen, maar dat Laura muziek kan maken is wel duidelijk. Fantastisch puur folkalbum en wat betreft dat genre een mooie runnerup na Angus & Julia. Wat maakte die dan beter? Minder eentonigheid...Ik zou graag een album van Laura horen waar een mannelijke stem naast te horen is! Desalniettemin een mooie top 10 notering!

Favoriete nummer: Devil's Spoke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 Sleepy Sun - Fever (2010)
Dankjewel Peaceman! Je hebt me weer eens een geweldige tip gegeven. Dit album raakte me meteen. Fantastische psychedelische folk/country muziek met duidelijk wat shoegaze en/of Pink Floyd invloeden. Heerlijke lange nummers afgewisseld met schitterende korte meer poppy nummers waar net als Angus & Julia de mannelijke en vrouwelijke stemmen schitterend gecombineerd worden, zoals op Rigamaroo...Niet mijn favoriete nummer though, dat is de volgende:

Favoriete nummer: Marina
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 John Legend & The Roots - Wake Up! (2010)
John Legend vind ik stiekem best een held. Maar hij heeft teveel commerciele troep uitgebracht om nog veel respect van mij te krijgen. Tot dit schitterende cover-album. Als ie dan zijn muzikaliteit ineens weer kan tentoonstellen, en niet afhankelijk is van commercie, wist ik inderdaad weer meteen waarom ik hem ooit een held vond. Dat the Roots hier dan ook nog eens in meedoen is natuurlijk een geweldige bonus! John Legend moet dit vaker doen, fantastische gastartiesten uitnodigen en nummers coveren. Dat kan ie namelijk geweldig. Vind het alleen eindeloos jammer dat de Arcade Fire cover Wake Up niet op de cd staat :( Want dat is pas een cover!

Favoriete nummer: Compared To What
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11 Bonobo - Black Sands (2010)
12 The Roots - How I Got Over (2010)
13 Rjd2 - The Colossus (2010)
14 Sufjan Stevens - All Delighted People EP (2010) [EP]
15 Brad Mehldau - Highway Rider (2010)
16 The Morning Benders - Big Echo (2010)
17 Belle and Sebastian - Write About Love (2010)
18 Horse Feathers - Thistled Spring (2010)
19 Pat Metheny - Orchestrion (2010)
20 Trombone Shorty & Orleans Avenue - Backatown (2010)

21 The New Pornographers - Together (2010)
22 Jamie Lidell - Compass (2010)
23 Ben Sollee and Daniel Martin Moore - Dear Companion (2010)
24 Gorillaz - Plastic Beach: Experience Edition (2010)
25 LCD Soundsystem - This Is Happening (2010)
26 Joe Pug - Messenger (2010)
27 Spoon - Transference (2010)
28 Tindersticks - Falling Down a Mountain (2010)
29 Sufjan Stevens - The Age of Adz (2010)
30 Damien Jurado - Saint Bartlett (2010)

31 Villagers - Becoming a Jackal (2010)
32 Massive Attack - Heligoland (2010)
33 Joanna Newsom - Have One on Me (2010)
34 Gonjasufi - A Sufi and a Killer (2010)
35 Woodpigeon - Die Stadt Muzikanten (2010)
36 Beach House - Teen Dream (2010)
37 Balthazar - Applause (2010)
38 John Grant - Queen of Denmark (2010)
39 Junip - Fields (2010)
40 Motorpsycho - Heavy Metal Fruit (2010)

41 De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde (2010)
42 Tim Knol - Tim Knol (2010)
43 Menomena - Mines (2010)
44 Caribou - Swim (2010)
45 Isobel Campbell & Mark Lanegan - Hawk (2010)
46 Robyn - Body Talk Pt. 1 (2010)
47 Delta Spirit - History From Below (2010)
48 Josh Ritter - So Runs the World Away (2010)
49 Jaga Jazzist - One-Armed Bandit (2010)
50 Erland & the Carnival - Erland & The Carnival (2010)

[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 23-12-2010 20:06:28 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90353194
Leuk lijstje Norrage! Ook een aantal overeenkomsten met mijn lijstje.

Gelukkig niet the National op een, dat begin ik steeds saaier te vinden, ik kom niet meer door het album heen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_90355306
Zitten weer leuke albums bij Norrage! :)

* methodmich is bijna klaar met de korte omschrijvingen, dan alleen nog in volgorde zetten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 23 december 2010 @ 19:21:15 #190
13973 ranja
image means nothing
pi_90355390
Ik heb die van Anais Mitchell ook maar eens gestart in spotify, maar ik vind al dat samenzingen maar niks. Ben nu een oudere aan het proberen, kijken of ze daar wat meer alleen zingt :)
pi_90357303
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 18:31 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje Norrage! Ook een aantal overeenkomsten met mijn lijstje.

Gelukkig niet the National op een, dat begin ik steeds saaier te vinden, ik kom niet meer door het album heen.
Heb ik ook wel wat met High Violet...Maar er staan een paar geniale nummers op! Als ik een top 50 nummers van het jaar zou maken staat National met Afraid of Everyone denk ik wel op #1 bij mij :)
Maar verder is dat het bezwaar wat ik (nog steeds) heb met National...beetje veel van hetzelfde...Zelfde probleem als Shearwater trouwens..Kwalitatief fantastisch, maar ja..
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:21 schreef ranja het volgende:
Ik heb die van Anais Mitchell ook maar eens gestart in spotify, maar ik vind al dat samenzingen maar niks. Ben nu een oudere aan het proberen, kijken of ze daar wat meer alleen zingt :)
Normaal heb ik er ook niet heel veel mee, maar het zijn zulke verschillende stemmen die elkaar aanvullen dat ik het echt geweldig vind. En het is natuurlijk niet in elk nummer :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90358028
Mooi lijstje, Norrage!
Ik zie toch wel wat overeenkomsten met mijn lijstje :)
pi_90358110
Ik ben nu tevreden over mijn lijstje, over een half uur waarschijnlijk niet meer, maar ik laat hem zo staan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1. Angus & Julia Stone Down The Way

Beste nummers: And the Boys/Yellow Brick Road/Devils tears
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Tame Impala Innerspeaker

Beste nummers: Desire be desire go
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Laura Marling I Speak Because I can

Beste nummer: Rambling Man
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. Menomena Mines
Beste nummer: Intil
5. Aloe Blacc Good Things
Beste nummer: Take me Back
6. Arcade Fire Suburbs
Beste nummer: We used to wait
7. Mulatu Astatke Mulatu Steps Ahead
Beste nummer: The Way to nice
8. Blitzen Trapper Destroyer of the Void
Beste nummer:Dragons Song
9. Erland & The Carnival Erland & The Carnival
Beste nummer: Derby Ram
10. Balthazar Applause
Beste nummer: Blood like wine
11. Yeasayer Odd Blood
12. Wavves King of the Beach
13. John Grant Queen of Denmark
14. Sharon Jones & The Dap Kings I Learned the Hard Way
15. Bonobo Black Sands
16. The Black Keys Brothers
17. Frightened Rabbit The Winter of well mixed drinks
18. Dungen Skit I allt
19. Portugal. The Man American Ghetto
20. Crippled Black Phoenix I, Vigilante
21. Wolf Parade Expo 86
22. Sleepy Sun Fever
23. Agnes Obel Philharmonics
24. Villagers Beckoming a Jackal
25. Spoon Transference
26. Deerhunter Halcyon Digest
27. The Morning Benders Big Echo
28. Men Among Animals Run Ego
29. Eels Tomorrow Morning
30. Josh Ritter So Runs the World Away
31. Blaudzun Seadrift Sound Machine
32. Karen Elson The Ghost Who Walks
33. Brad Mehldau Highway Rider
34. Old Abram Brown Restless Ghosts
35. The Black Angels Vibrations
36. Ray LaMontagne and the Pariah Dogs God Willin' & The Creek Don't Rise
37. The National High Violet
38. Surfer Blood Astrocoast
39. The Walkmen Lisbon
40. The Jim Jones Revue Burning Your House Down
41. Ariel Pink Haunted Graffiti Before Today
42. Budos Band III
43. Johnny Cash Aint No Grave
44. Grinderman Grinderman II
45. Midlake Courage of Others
46. Bettie Serveert Pharmacy of Love
47. Afrocubism Afrocubism
48. Laura Veirs July Flame
49. Emily Jane White Ode to Sentenience
50. The New pornographers Together

[ Bericht 2% gewijzigd door Felagund op 23-12-2010 20:31:45 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_90359123
Mijn top 50 is inmiddels in mn hoofd ook al aan het schuiven :') maarja, daarom is muziek ook zo fijn, dat je je er helemaal in kan verliezen afhankelijk van je bui :P ik ga maar eens even mijn top10 zo mooi uitwerken :P
pi_90366733
Ook leuk lijstje Fela *O*
Aloe Blacc had er op zich ook nog wel in gekund bij mij...En Eels ben ik beide albums vergeten erin te zetten...En Yeasayer moet ik nog eens goed naar luisteren...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90366912
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:19 schreef cafca het volgende:
Mooi lijstje, Norrage!
Ik zie toch wel wat overeenkomsten met mijn lijstje :)
Jouw lijstje heeft ook nog heel wat albums in mijn lijstje kunnen krijgen :o Met Anais als uitschieter :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90367394
Zo dan, ik heb er te veel werk van gemaakt :P die hele 11 - 20 hadden ook gewoon in die top 10 geperst moeten worden!!

Nouja, de top 10 dus, en de rest staat eronder nog een keer :')



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Maisnon op 24-12-2010 22:39:00 ]
pi_90367574
Jezus je hebt er nog gewoon een layout aan gegeven _O-
Maar leuk lijstje!! Ben Owen Pallett gewoon ook vergeten! Dat album is te vroeg uitgekomen dit jaar, te lang niet geluisterd...nog maar eens doen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90367755
Nuttige vrijetijdsbesteding he :P
pi_90367771
Blockhead is 2010??? :?
Ik heb hem als 2009 staan, als die mag dan zou die ook in mijn top 10 gestaan hebben :o

maar goed....er had nog zoveel in mijn lijstje gekund :( bijvoorbeeld Blitzen trapper..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')