abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90434363
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef Panic_A het volgende:
Dank je wel TJLinden. Ik was al als een gek aan het typen, wordt er ineens 5x in 10 minuten gepost.
Geen probleem! ^O^

Hele mooie lijst ook trouwens. :)
pi_90434791
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:28 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Thanks! :)

Niks mis met Vampire Weekend hoor! Minder origineel dan de debuutplaat, maar er zit genoeg leuks op. :)
Ik vind het de slechtste plaat die ik ooit heb gehoord om eerlijk te zijn..En dan overdrijf ik niet. En dan ben ik normaal niet eens zo snel zo negatief...alhoewel, er zijn platen van Frans Bauer en zo die ik nog slechter vind....
Voor mij klopt Contra gewoon niet, het klinkt amuzikaal, vals, te gewild...ik kan er geen vinger op leggen, maar ik vind het verschrikkelijk..En ik vond hun vorige album echt geniaal hoor, dus het niet zo dat ik anti-Vampire Weekend ben ofzo...maar misschien had ik te hoge verwachtingen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90454094
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 18:21 schreef Kanariegeel het volgende:

[..]

Ik lurk wel eens mee in het Indie topic, en zag daar dat je daar dit album ook getipt had. Ben hem toen ook maar gaan luisteren en vind het ook een prachtig album, All Alone in an Empty House is voor mij misschien wel het mooiste nummer van het jaar _O_ (Al heb ik niet ongelooflijk veel muziek geluisterd)
Ja, dat is een fantastisch nummer inderdaad. En de rest van de plaat mag er natuurlijk ook wezen. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_90456105
Tussen alle vreterij door toch maar even het lijstje gemaakt. Moet er wel bij zeggen dat ik in de andere lijstjes al genoeg tegen kwam waarvan ik dacht 'hey, dat moet ik ook nog luisteren' maar goed. Tijdgebrek noopte mij tot deze selectie. Ik heb de MichMethod aangehouden:

38. The Strange Death of Liberal England – Drown Your Heart Again
Kan gezien worden als de lijstduwer. TSDOLE is al een tijdje bezig en viel mij pas in het laatste kwartaal van dit jaar op. Een prima kruising tussen folk en indie rock. Stonden in het voorprogramma van o.a. The Manic Street Preachers en The Editors.
Favoriete track: Flickering Light

37. Trentmøller – Into The Great White Yonder
Trentemøller behoeft eigenlijk weinig introductie meer. Progressive, minimal, chillout hij kan het allemaal. Zijn tweede studioalbum is dan ook sterk en een aanrader voor iedereen die zich in deze muziekstroming kan vinden.
Favoriete track: Eventhough you’re with another girl

36. Booka Shade – More
Klinkt lekker. Niet meer en niet minder.
Favoriete track: The Door

35. Deer Tick – The Black Dirt Sessions
Heel diep en donker album. Zeker niet slecht, maar omdat het niet erg toegankelijk is zet ik hem ook niet zo makkelijk op. Dat zorgt ervoor dat ik hem niet zo hoog zet.
Favoriete track: Goodbye, Dear Friend

34. Moss – Never be scared
Een van de weinige Nederlandse bands die dit jaar in het lijstje staan. Leuke muziek om even zonder zorgen naar te luisteren.
Favoriete track: I Apologize

33. Tired Pony – The Place We Ran From
Samenwerkingsproject nummer xxx. De frontman van Snow Patrol weet ook hier weer zijn stemgeluid op de nummers te drukken. Na enige tijd gaat de cd wel wat vervelen.
Favoriete track: Dead American Writers

32. Portugal the Man – American Ghetto
Leuk album. Maar hij kan beter.
Favoriete track: The Dead Dog

31. Blonde Redhead – Penny Sparkle
Blond Redhead leverde dit jaar ook weer een cd af. Een prima plaatje. Meer weet ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Favoriete track: Black Guitar

30. Agnes Obel – Philharmonics
Fluistermuziek! Agnes Obel maakt een prachtige plaat. Alleen moet ik er wel voor in de mood zijn. Dat zorgt ervoor dat ze niet zo hoog staat. Maar zeker een fijn album.
Favoriete track: Beast

29. Yeasayer – Odd Blood
De immer aanstekelijke muziek van Yeasayer is weer eens gebundeld en op een nieuw album gezet. Heerlijke, catchy nummers worden afgewisseld met mindere en dat is de reden dat ze niet hoger staan.
Favoriete track: ONE

28. Ozark Henry – Hvelreki
De Belg Piet Godaer (ofwel Ozark Henry) flikt het wederom. Een heerlijke plaat vol met fijne liedjes die bij zijn bijzondere stem passen.
Favoriete track: This one’s for you

27. Broken Bells - Broken Bells
Samenwerkingsprojecten was de hype in 2010 volgens mij. Dit was een van de betere. Broken Bells kent enkele sterke nummers en dat is het enige jammere. Het is niet echt een geheel.
Favoriete track: High Road

26. John Grant – The Queen of Denmark
Begeleid door Midlake trok dit project mijn aandacht in het bijzonder. De cd luistert lekker weg maar mist enkele sterke nummers. I Wanna Go To Marz bezorgt met wel nog steeds kippenvel.
Favoriete track: I Wanna Go To Marz

25. Deerhunter – Halycon Dygest
Deerhunter met een nieuw album. Je moet de eerste keer echt je best doen om de kwaliteit van dit album te zien, maar dan heb je ook wat. Prima album van Deerhunter.
Favoriete track: Helicopter

24. Lightspeed Champion – Life is sweet! Nice to meet You
Wederom een soulplaat. Lightspeeds Champion weet erg af te wisselen op dit album, en dat pakt bijzonder goed uit. Niet zo goed als Fitz and the Tantrums maar zeker het luisteren waard.
Favoriete track: Marlene

23. Two Door Cinema Club – Tourist History
Na Graffiti 6 wéér een bandje dat lekker vrolijke muziek maakt zonder verdere poespas. Gewoon opzetten en lekker luisteren.
Favoriete track: Something good can work

22. Avi Buffalo – Avi Buffalo
Voor mij eigenlijk een totaal onbekende band. Maar dat maakt de cd er niet minder op. Een lekker plaatje. Niet meer en niet minder
Favoriete track: What’s in it for

21. Fresku – Fresku
Nederhop zoals het bedoeld is. Fresku levert de beste nederhop plaat in tijden af. Zijn eigen stijl met teksten die een diepere laag bevatten. Eindelijk weer wat goeds in de toch wel overbevolkte vijver van de nederhop.
Favoriete track: Nos Baranka

20. John Mayer – Battle Studies
Popmuziek, en dat scoort nooit zo hoog bij mij, maar John Mayers teksten zijn nogal persoonlijk toepasbaar en klinken gewoon prima. Een van de betere albums van een ‘grote’ artiest dit jaar.
Favoriete track: Who Says

19. The XX – XX
Hoe de muziek te bestempelen weet ik niet. Maar het klinkt wel erg fijn. Catchy gitaarloopjes en rustige muziek maken dit album een middenmotor in dit jaarlijstje.
Favoriete track: Islands

18. Kula Shaker – Pilgrim’s Progress
Kula Shaker maakt een comeback met een fijn album. Een prettige cd waarbij je af en toe weg droomt. En die heerlijke Engelse sound mag ik ook wel.
Favoriete track: Peter Pan R.I.P.

17. Beach House – Teen Dream
Alom gelauwerd, ik vind het wat minder, maar zeker geen slechte cd. Het is de wat dromerigere popmuziek en dat klinkt prima. Maar ik vind het de hype niet echt waard.
Favoriete track: Norway

16. Brandon Flowers – Flamingo
Het solo-project van The Killers frontman. In het begin zeker even wennen, maar na een aantal keer luisteren ontdek je toch wel de schoonheid van dit album. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Favoriete track: Crossfire

15. De Jeugd van Tegenwoordig – De Lachende Derde
De mannen van DJVT zijn terug met hun derde studioalbum. Wat mij betreft haalt het niet het niveau van de eerste twee albums, maar dat betekent niet dat dit een slecht album is. Sterrenstof is wel echt het hoogtepunt, maar aanstekelijke nummers als Tante Lien en Get Spanish maken dit cd weer tot een klein feestje waarbij de glimlach niet te onderdrukken valt.
Favoriete track: Sterrenstof

14. Fitz and the Tantrums – Pickin’ Up the Pieces
Verloor het van First Aid Kit en The Rumour Said Fire om als nieuwkomer van het jaar bestempeld te worden. Maar wat is dit heerlijk zeg. Soul anno 2010. Een fantastische cd die Motown-achtig aandoet.
Favoriete track: Moneygrabber

13. KT Tunstall – Tiger Suit
KT Tunstall was het meisje dat vroeger het aparte meisje van de klas was. Ze is nu meer de pop kant op gegaan, en dat valt zeker niet tegen. Ze levert een leuke cd af met hier en daar zelfs een bijzonder mooi nummer.
Favoriete track: Lost

12. Caribou – Swim
De Canadese held is terug met een nieuw album. Swim is het vertrouwde Caribou geluid. Heerlijke cd.
Favoriete track: Jamelia

11. Graffiti 6 – Colours
Leuk nieuw bandje dat een heerlijk cdtje in elkaar gezet heeft. Geen ingewikkelde teksten, gewoon lekkere muziek die je even aanzet tijdens de afwas.
Favoriete track: Staring at the Sun

10. The Rumour said Fire – Arrogant
Zo net op het randje van 2010 kwam ik dit album tegen. Ik denk dat heel weinig mensen deze van origine Deense band kennen. Maar het album is zeker een aanrader. Het valt in de categorie Mumford and Sons al halen ze dat niveau dan weer niet. Maar dat is geen schande. Prima cd om op gewoon even lekker op te zetten.
Favoriete track: Air Force

9. Ellie Goulding – Lights
BBC Radio 1 voorspelde het al aan het begin van dit jaar. 2010 wordt hét jaar van Ellie Goulding. Popmuziek. Maar popmuziek die fantastisch klinkt. Goulding heeft een bijzondere stem die haar onderscheidt van de standaard pop-artiesten. En dat heeft geresulteerd in een heerlijke plaat die gemakkelijk wegluisterd.
Favoriete track: Wish I Stayed

8. Arcade Fire – The Suburbs
Arcade Fire is toe aan zijn 4e echte album. En met ‘The Suburbs’ zetten ze een heerlijk themaplaat neer. Van het melodieuze The Suburbs tot het nostalgische We Used To Wait. Er staan steengoede songs op. Enige jammere is dat er iets teveel tracks op het album staan waardoor vooral het middendeel gaat vervelen.
Favoriete track: We used to wait

7. First Aid Kit – The Big Black & The Blue
Twee Zweedse tienermeisjes die voor mij dé nieuwkomers van het jaar zijn. De één verzorgt de teksten, de ander de muziek. En samen krijgen ze het voor elkaar om een heerlijke wegluister-cd te maken.
Favoriete track: Josefyn

6. The Black Keys – Brothers
Heerlijke bluesrock. Een band die eigenlijk niet meer in deze tijd past, maar het toch lekker wel doet. Ook hier weer een heerlijk album dat, ondanks het groot aantal nummers, van voor tot achter lekker wegluistert.
Favoriete track: Too afraid to love You

5. Midlake – Courage of Others
Nogal zo’n band die altijd een goed album maakt. En op het randje van 2009 verscheen Courage of Others. Een stuk donkerder dan de voorganger maar daardoor zeker niet minder. De bijzondere sound van Midlake is ook op dit album weer aanwezig en weet ook van begin tot eind te boeien.
Favoriete track: Acts of Men

4. The Roots – How I Got Over
The Roots is terug en met een heerlijk album. Eerder dit jaar een slap aftrekseltje gemaakt met John Legend en het beste werk over gelaten voor hun eigen album. De heerlijke Roots-sound is op dit album weer aanwezig. Heerlijk.
Favoriete track: Dear God 2.0

3. Kanye West – Beautiful Dark Twisted Fantasy
Als een van de weinigen was ik een ontzettende fan van ‘808’s and Heartbreaks’ juist vanwege het gewaagde karakter. En Kanye bewijst dat hij het nóg steeds kan. Een geweldig album met allerlei invloeden en dit is wat hip-hop moet zijn.
Favoriete track: Runaway

2. The National – High Violet
Voor mij de eerste kennismaking met deze band. En waarom ik dat dit jaar pas deed begrijp ik nog steeds niet. Fan-tas-tisch album. Elke track weet te boeien en de soms dromerige en onsamenhangende maken het des te boeiender. Ik kan minutenlang nadenken over iets als ‘It’s a Hollywood summer’. Net niet goed genoeg voor de nummer 1 plek.
Favoriete track: Vanderlyde Crybaby Geeks

1. Shearwater – The Golden Archipelago
Als liefhebber van Shearwater kon het bijna niet anders dan dat deze plaat op een zou eindigen. Vooraf was ik nogal voorzichtig omdat het bijna onmogelijk zou zijn om na Palo Santo en Rooks nóg een meesterwerk af te leveren. Maar Jonathan Meiburg en co. flikken het wederom. Een fantastische plaat die je wegvoert naar een atol midden in de Atlantische oceaan ver van de bewoonde wereld. Hij droomt heerlijk weg, is goed opgebouwd en de songs zitten propvol met die pure emotie die Meiburg in zijn stem weet te leggen.
Favoriete track: Castaways
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_90456296
quote:
17s.gif Op zondag 26 december 2010 13:09 schreef Breach het volgende:

4. The Roots – How I Got Over
Eerder dit jaar een slap aftrekseltje gemaakt met John Legend en het beste werk over gelaten voor hun eigen album. De heerlijke Roots-sound is op dit album weer aanwezig. Heerlijk.
Favoriete track: Dear God 2.0

:{w

Verder leuke lijst!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90457497
Wat is er mis met The Roots?
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_90457581
helemaal niks. Wat is er mis met John Legend????

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 december 2010 @ 13:57:14 #233
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_90457606
het album met Legend was trouwens ná hun eigen album.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_90457624
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:56 schreef Norrage het volgende:
helemaal niks. Wat is er mis met John Legend????

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zeg :{
  zondag 26 december 2010 @ 14:00:32 #235
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_90457702
Het voegt goeie zang en een liedjes-gevoel toe, iets wat bij The Roots nogal eens mist.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_90457707
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 13:57 schreef Breach het volgende:

[..]

Het waren praktisch allemaal covers of slappe meuk. Hoe kun je nou I Can't Write Left Handed van Bill Withers gaan coveren. Kom op zeg :{
Ik vind dat Legend zelf geen nummers kan schrijven, maar als ie covert is ie helemaal geweldig! Fantastisch album. Ik heb hem dus op #10 staan, die van the Roots ietsje lager ;)

en I Can't Write Left Handed is misschien nog wel het beste van het album, fantastische 12 minuten jam van voornamelijk the Roots
pi_90457747
Van Bill Withers blijf je af :{
pi_90457760
Hmm...Dan moet je dat tegen heeeeel veel artiesten gaan zeggen geloof ik :D
pi_90457817
Jongens, er staan nog 37 goede albums in hoor :P
pi_90457893
Leuke nummer 1 ;)
  zondag 26 december 2010 @ 14:10:39 #241
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_90457994
Goed topic om zo links en rechts weer eens wat nieuws te ontdekken! Top dit! :)
pi_90461218
In relatief willekeurige volgorde:

1. Arcade Fire The Suburbs
SPOILER
Heerlijke plaat, alles klopt. En geen minuut te lang, wat mij betreft.

2. The National High Violet
SPOILER
Het moet een hele klus zijn geweest om Boxer te overtreffen, maar het is The National gelukt.

3. Massive Attack Heligoland
SPOILER
Komt zo weinig in de lijstjes voor dat ik begon te twijfelen of-ie toch wel uit 2010 komt. Duister, sterk, spannend.

4. iLiKETRAiNS He Who Saw The Deep
SPOILER
Sombere/depressieve herfsplaat, die in twee weken mijn top 5 heeft gehaald.

5. Angus and Julia Stone Down The Way
SPOILER
Raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Absoluut het sterkste album van de twee.

6. Dag för Dag Boo
SPOILER
Wederom een duo, broer-zus. Draait om de zachtheid van zangeres en ruwheid van broerlief.

7. Isobel Campbell & Mark Lanegan Hawk
SPOILER
Hoewel geen topper, toch een prachtige plaat. Blijft spannend tot het einde.

8. Imaad Wasif Voidist
SPOILER
Kabbelende opbouw, laat je schreeuwen op het eind.

9. Tindersticks Falling down a mountain
SPOILER
Heeft me na al die maanden nog altijd niet helemaal te pakken, maar er is goede hoop.

10. Old Abram Brown Restless Ghosts
SPOILER
Wat kort, maar misschien nog wel mooier dan voorganger Alive In Winter.

11. Grinderman Grinderman II
SPOILER
Met nog een ranziger randje dan de eerste plaat.

12. Agnes Obel Philharmonics
SPOILER
Stille fluisterliedjes. Prachtig als je ze draait, maar zo weer vergeten.

13. I Am Kloot Sky At Night
SPOILER
Geweldig mooie liedjes, maar wordt na verloop van tijd toch wat eentonig.

14. Suuns Zeroes QC
SPOILER
Deze band verdient meer luisterbeurten. Doet aan Clinic denken. Grauw en opgewekt, van tergend langzaam tot vliegensvlug.

15. Midlake The Courage Of Others
SPOILER
Wow, wow, wow! Veel te weinig naar geluisterd, telkens als ik m opzet is hij weer verrassend mooi.

16. Triggerfinger All this dancin' around
SPOILER
Live vies en vuig, op plaat iets minder.

17. The Dead Weather Horehound
SPOILER
Alles wat Jack White aanraakt, verandert in goud.

18. Max Richter - Infra
SPOILER
Maakt de ene mooie plaat na de andere. Ook deze mag er wezen.

19. Nina Nastasia Outlaster
SPOILER
Mooie plaat met gepingel en slepende violen, maar blijft toch niet echt hangen.

20. Karen Elson The Ghost Who Talks
SPOILER
Liefje van Jack White, die plaat ook produceerde. Maar Elson maakt zelf ook indruk.

21. Caribou Swim
SPOILER
Album opent sterk, maar zakt daarna in.

22. Broken Bells Broken Bells
SPOILER
Maakt hoge verwachtingen niet helemaal waar. Evenmin een aardig stukje werk.

23. The Black Keys Brothers
SPOILER
Vet, zompig, zwetend en meeslepend.

24. Mathijs Leeuwis Wachten op de klap
SPOILER
Brak door tijdens de Grote Prijs. Luister fluister met Brabants accent.

[ Bericht 0% gewijzigd door doubleyouteaare op 27-12-2010 15:11:07 (Plaat uit 2009) ]
pi_90475389
De plaat van Imaad Wasif komt uit 2009 :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  maandag 27 december 2010 @ 07:14:20 #244
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90483646
ah, had nina nastasia ook weer een nieuwe?

ff luisteren.
  maandag 27 december 2010 @ 07:28:17 #245
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90483682
geupdatet

1. The black keys - brothers (het overschot aan talent komt op deze plaat eindelijk volledig tot uiting, schitterende songs en ook goed op zijn geheel)
2. vampire weekend - contra (verdacht weinoig genoemd, is nochtans de perfecte popplaat)
3. belle & sebastian - write about love (wordt maar matig onthaald, heb ik de indruk, maar staat weer vol pareltjes)
4. Micah P Hinson - and the pioneer saboteurs (micah is een held)
5. Ray lamontagne and his Pariah dogs - god willin' and the creek don't rise
6. Josh ritter - so runs the world away
7. swans - My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky.
8. band of horses - infinite arms (mss niet constant genoeg, maar de uitschieters zijn wel ontzagluijk goed)
9. the white stripes - under great white northern lights (nog nooit heeft een live-album me zo het gevoel gegeven er live bij te staan)
10. The national - high violet
11. tindersticks - falling down a mountain
  maandag 27 december 2010 @ 07:32:00 #246
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90483695
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:48 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het de slechtste plaat die ik ooit heb gehoord om eerlijk te zijn..En dan overdrijf ik niet.
:')
als de tegenstanders zo belachelijk overdreven uit de hoek komen, weet je dat je een klassieker vast hebt. :P

Alsof die tweede zo anders klinkt dan de eerste... Minder avontuurlijk ja, meer echte songs, ja, maar de sound is gewoon helemaal hetzelfde.
pi_90486144
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 07:32 schreef Beregd het volgende:

[..]

:')
als de tegenstanders zo belachelijk overdreven uit de hoek komen, weet je dat je een klassieker vast hebt. :P

Alsof die tweede zo anders klinkt dan de eerste... Minder avontuurlijk ja, meer echte songs, ja, maar de sound is gewoon helemaal hetzelfde.
De sound is redelijk hetzelfde, maar ik vind er een paar zulke slechte nummers tussen zitten...en ik vind de kwaliteit, het muzikale....wellicht ook wel het verfrissende (en dat laatste is natuurlijk logisch)...volledig verdwenen...en ik ben volgens mij niet de enige die deze (wellicht wat extreme) mening heeft als ik me het 2010 album topic kan herinneren :P

Maar goed, over smaak valt niet te twisten he ;)
  maandag 27 december 2010 @ 11:46:49 #248
134538 chansadres
Black & White
pi_90487725
Duurt wat langer dan verwacht. Ik hoop morgen een lijstje neer te zetten :o
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_90488198
Dit wordt hem dan.

Top 10 albums:

01 9GOATS BLACK OUT - Tanatos
02 BUCK-TICK - Razzle Dazzle
03 Lillies and Remains - Meru
04 ACIDMAN - Alma
05 9mm Parabellum Bullet - Revolutionary
06 Boom Boom Satellites - To The Loveless
07 Mr.Children - Sense
08 INORAN - Watercolor
09 Versailles - Jubilee
10 Blood Red Shoes - Fire Like This

Noemenswaardige verrassingen:

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy :s)
Haalt de top 10 bij lange na niet maar had nooit verwacht dat er nummers van Kanye kunnen komen die ik 'goed' zou noemen. Al de lovende kritieken zijn zeker terecht als je het zo bekijkt!

me-al art - Umarete Kita Keredo
Mooie vrouwelijke stem en schitterende composities, al lijken ze soms iets teveel op mekaar. Vandaar is deze toch uit m'n top 10 gehaald. Wel zeker het luisteren waard.

Arcade Fire - The Suburbs
Niet zo geniaal als men wil doen geloven maar slecht is het zeker niet. Ik had me er dus iets anders bij voorgesteld maar het valt niet tegen.

De tegenvallers:

MUCC - Karma :|W
De grootste tegenvaller ooit voor mij. Hun vorige twee albums waren geweldig en nu komen ze met dit. Afgezien van enkele luisterbare (maar ook matige) nummers is het een volledig mislukte poging om dansbare beats te verwerven met hun muziekstijl. Ze hebben het eerder wel goed gedaan met een aantal nummers hier en daar, maar dit gaat te ver!

Alter Bridge - AB III
Drie jaar sinds hun vorige album en dan komen ze met iets om snel weer te vergeten. En ook al wil je het niet vergeten, je doet het toch geloof ik. Na enkele pakkende intro's zakken de nummers weer in. Niets is memorabel op dit album.

In 2011:

Het 'nieuwe' album van LUNA SEA *;
Het is eigenlijk hun debuutalbum opnieuw opgenomen. Gezien de fenomenale sound die ze nu live hebben, en de wat krakerige productie van het debuutalbum toen der tijd, kan dit eigenlijk alleen maar beter worden. Heb er zeer hoge verwachtingen van, hopelijk stellen ze niet teleur.
pi_90488240
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Desunoto het volgende:
Dit wordt hem dan.

Top 10 albums:

[ afbeelding ]

01 9GOATS BLACK OUT - Tanatos
02 BUCK-TICK - Razzle Dazzle
03 Lillies and Remains - Meru
04 ACIDMAN - Alma
05 9mm Parabellum Bullet - Revolutionary
06 Boom Boom Satellites - To The Loveless
07 Mr.Children - Sense
08 INORAN - Watercolor
09 Versailles - Jubilee
10 Blood Red Shoes - Fire Like This

Noemenswaardige verrassingen:

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy :s)
Haalt de top 10 bij lange na niet maar had nooit verwacht dat er nummers van Kanye kunnen komen die ik 'goed' zou noemen. Al de lovende kritieken zijn zeker terecht als je het zo bekijkt!

me-al art - Umarete Kita Keredo
Mooie vrouwelijke stem en schitterende composities, al lijken ze soms iets teveel op mekaar. Vandaar is deze toch uit m'n top 10 gehaald. Wel zeker het luisteren waard.

Arcade Fire - The Suburbs
Niet zo geniaal als men wil doen geloven maar slecht is het zeker niet. Ik had me er dus iets anders bij voorgesteld maar het valt niet tegen.

De tegenvallers:

MUCC - Karma :|W
De grootste tegenvaller ooit voor mij. Hun vorige twee albums waren geweldig en nu komen ze met dit. Afgezien van enkele luisterbare (maar ook matige) nummers is het een volledig mislukte poging om dansbare beats te verwerven met hun muziekstijl. Ze hebben het eerder wel goed gedaan met een aantal nummers hier en daar, maar dit gaat te ver!

Alter Bridge - AB III
Drie jaar sinds hun vorige album en dan komen ze met iets om snel weer te vergeten. En ook al wil je het niet vergeten, je doet het toch geloof ik. Na enkele pakkende intro's zakken de nummers weer in. Niets is memorabel op dit album.

In 2011:

Het 'nieuwe' album van LUNA SEA *;
Het is eigenlijk hun debuutalbum opnieuw opgenomen. Gezien de fenomenale sound die ze nu live hebben, en de wat krakerige productie van het debuutalbum toen der tijd, kan dit eigenlijk alleen maar beter worden. Heb er zeer hoge verwachtingen van, hopelijk stellen ze niet teleur.
Die lijstjes altijd van jou _O- blijft vermakelijk :D
pi_90488263
Wat is er zo vermakelijk aan? Gewoon omdat je weinig kent? :D
pi_90488345
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 12:03 schreef Desunoto het volgende:
Wat is er zo vermakelijk aan? Gewoon omdat je weinig kent? :D
Dat ten eerste, en altijd die fijne Japanse bandnamen en zo :D
Maar ook dat er dan meestal wel een "bekende" band tussen staat, zoals Blood Red Shoes nu :p
  maandag 27 december 2010 @ 12:26:44 #253
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90488972
Mucc viel mij ook tegen ja, een vriend van me is er helemaal lyrisch over maar ik hoor 't er niet echt in.
Verder ga ik het nodige uit je lijstje eens luisteren de komende dagen Desunoto, wie weet ontdek ik nog iets briljants.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_90489029
Blood Red Shoes haalde de top 10 nog nét. Had ze er bijna uitgeschopt. Maar Mr.Children en BUCK-TICK zijn beide wel heel erg bekend en commercieel gezien zijn ze ook succesvoller dan BRS en ze staan behoorlijk hoog. Volgens mij kent iedereen die ooit eens 2 seconden gekeken heeft naar Japanse muziek die namen wel. :) Tenminste, dat zou toch moeten...
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Mucc viel mij ook tegen ja, een vriend van me is er helemaal lyrisch over maar ik hoor 't er niet echt in.
Verder ga ik het nodige uit je lijstje eens luisteren de komende dagen Desunoto, wie weet ontdek ik nog iets briljants.
Ik kan me niet voorstellen dat hij het nieuwe album ook geweldig vindt. 9 van de 10 mensen die MUCC tof vinden (vonden... als ze zulke muziek blijven maken), vinden Karma een mislukking. :o
  maandag 27 december 2010 @ 12:31:18 #255
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90489134
Mr. Children ken ik ook niet hoor. Bad thing? :P

Hij was juist heel positief over het nieuwe Mucc album, ik weet eigenlijk niet wat hij van het oudere werk vindt.
pi_90489575
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Mr. Children ken ik ook niet hoor. Bad thing? :P

Hij was juist heel positief over het nieuwe Mucc album, ik weet eigenlijk niet wat hij van het oudere werk vindt.
Ligt eraan of je Mr.Children goed vindt of niet. Het is pop-rock, hebben meerdere prijzen gekregen, meer dan 50 miljoen albums verkocht, etc. wellicht iets te "poppy" voor jou maar dat weet ik niet. :P

Dan ben ik wel heel benieuwd naar zijn mening over het andere werk! Of hij dat nog beter vindt of dat zijn smaak exact het tegenovergestelde is van de mijne (en de vele andere MUCC fans).
  maandag 27 december 2010 @ 13:12:28 #257
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90490617
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

De sound is redelijk hetzelfde, maar ik vind er een paar zulke slechte nummers tussen zitten...en ik vind de kwaliteit, het muzikale....wellicht ook wel het verfrissende (en dat laatste is natuurlijk logisch)...volledig verdwenen...en ik ben volgens mij niet de enige die deze (wellicht wat extreme) mening heeft als ik me het 2010 album topic kan herinneren :P

Maar goed, over smaak valt niet te twisten he ;)
Dat je het een slecht album vindt is en goed recht, maar als je een album het slechtste allertijden noemt, zit er meestal meer achter dan gewoon "smaak".
pi_90490762
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 13:12 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat je het een slecht album vindt is en goed recht, maar als je een album het slechtste allertijden noemt, zit er meestal meer achter dan gewoon "smaak".
QFT.
pi_90490767
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2010 13:12 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dan was mijn post niet duidelijk genoeg want ik bedoelde gewoon "het slechtste album volgens mij eigen smaak wat ik ooit geluisterd heb" :) Ik ben de laatste die een album zal bestempelen als gewoon slecht en dat als feit zal zien :)
  maandag 27 december 2010 @ 14:48:01 #260
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_90494774
Hij gaat goed met de lijstjes ^O^ , heb nog een paar mooie platen uit jullie lijstjes kunnen vissen. Ik ben ook bij met de totale Fok eindlijst, staan al ~450 verschillende platen in, brede smaak hier ;)

Bij deze mijn lijstje:

1. Arcade Fire - The Suburbs

2. Foals - Total Life Forever

3. The National - High Violet

4. Gayngs - Related

5. Gorillaz - Plastic Beach

6. Efterklang - Magic Chairs

7. Portugal. The Man - American Ghetto

8. Local Natives - Gorilla Manor

9. Jónsi - Go

10. Ef - Mourning Golden Morning

11. Anthony & The Johnsons - Swanlights
12. De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde
13. Tokyo Police Club - Champ
14. M.I.A. - MAYA
15. Belle & Sebastian - Write About Love
16. jj - jj no3
17. Shearwater - Golden Archipelago
18. Hurts - Happiness
19. Balthazar - Applause
20. Yann Tiersen - Dust Lane

21. Ólafur Arnalds - And They Have Escaped The Weight of Darkness
22. Broken Bells - Broken Bells
23. Clogs - The Creatures In The Garden Of Lady Waltron
24. Go Back To The Zoo - Benny Blisto
25. Brandon Flowers - Flamingo
26. Lucky Fonz III - Hoe Je Honing Maakt
27. Blood Red Shoes - Fire Like This
28. Graffiti6 - Colours
29. 65daysofstatic - We Were Exploding Anyway
30. Ou Est Le Swimming Pool - The Golden Year

31. Black Box Revelation - Red Threats
32. Holy Fuck - Latin
33. Angus & Julia Stone - Down The Way
34. Midlake - The Courage of Others
35. Bombay Bicycle Club - Flaws
36. Warpaint - The Fool
37. The Roots - How I Got Over
38. John Dear Mowing Club - Melleville
39. Wild Nothing - Gemini
40. Two Door Cinema Club - Tourist History
pi_90495355
rene1950

1.red horse(gorka,kaplansky,gilkyson)
2.otis gibbs-joe hill's ashes
3.joe purdy-the american
4.peter wolf-midnight souvenirs
5.bleu edmondson-the future ain'twhat it used tot be
6.dylan le blanc-paupers field
7.johnny cash-it ain't no grave
8.matt harlantips and compliments
9.mark erelli-seven curses
10.the tallest man on earth-the wild hunt
10a.american aquarium-small town hymns
bubbling under the top 10.

greg trooper/robyn ludwick/george wirth/carly jamison/francesco lucarelli/pickering pick/christian kjellvander/dan baker/bob rea/jack marks/john wort hanman/rachel harrington/darden smith/ernst jansz/cory morrow/brian molnar/griffin house/john mellencamp/jeffrey foucault
pi_90495590
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:22 schreef Moody het volgende:
De plaat van Imaad Wasif komt uit 2009 :)
Oeps.
pi_90495819
Ik luister te weinig muziek om een zinnig lijstje te bakken :{
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_90496432
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dan was mijn post niet duidelijk genoeg want ik bedoelde gewoon "het slechtste album volgens mij eigen smaak wat ik ooit geluisterd heb" :) Ik ben de laatste die een album zal bestempelen als gewoon slecht en dat als feit zal zien :)
Nou, je noemde Ben Folds anders ook bedroevend slecht en daar stond geen nuance bij. :P

Maar maakt niet uit, ieder zijn voorkeur toch?
www.thuisuiteten.nl
pi_90496615
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou, je noemde Ben Folds anders ook bedroevend slecht en daar stond geen nuance bij. :P

Maar maakt niet uit, ieder zijn voorkeur toch?
Soms heb ik zo een opwelling :@ maar bij VW en Ben Folds had ik die opwelling dan denk ik voornamelijk omdat ik van beide bands fan ben (vóóral van Ben Folds! _O_ ), en het dan zo teleurstellend vind :( :(
pi_90496739
Waarom vond je Lonely Avenue niks dan? Wat mij betreft stukken beter dan zijn laatste soloplaten. En natuurlijk hele leuke ideetjes van Hornby qua teksten, zoals bij Password en Belinda.
www.thuisuiteten.nl
pi_90496802
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:03 schreef rene1950 het volgende:
rene1950

1.red horse(gorka,kaplansky,gilkyson)
2.otis gibbs-joe hill's ashes
3.joe purdy-the american
4.peter wolf-midnight souvenirs
5.bleu edmondson-the future ain'twhat it used tot be
6.dylan le blanc-paupers field
7.johnny cash-it ain't no grave
8.matt harlantips and compliments
9.mark erelli-seven curses
10.the tallest man on earth-the wild hunt
10a.american aquarium-small town hymns
bubbling under the top 10.

greg trooper/robyn ludwick/george wirth/carly jamison/francesco lucarelli/pickering pick/christian kjellvander/dan baker/bob rea/jack marks/john wort hanman/rachel harrington/darden smith/ernst jansz/cory morrow/brian molnar/griffin house/john mellencamp/jeffrey foucault
Hee, een nieuwe van Peter Wolf? Moet ik ook eens checken!
pi_90496853
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:36 schreef methodmich het volgende:
Waarom vond je Lonely Avenue niks dan? Wat mij betreft stukken beter dan zijn laatste soloplaten. En natuurlijk hele leuke ideetjes van Hornby qua teksten, zoals bij Password en Belinda.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet het hele album gehoord :@ ik ben gestopt bij nummer 5 ofzo omdat ik hiet niet meer kon aanhoren :( Ik ga het wellicht nog eens een kans geven :)
En ik vind Saskia Hamilton zo verschrikkelijk schreeuwnummer :(
  maandag 27 december 2010 @ 16:11:24 #269
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90498033
Als ik zie hoe Arcade Fire hier scoort moet ik die toch nog wat herkansingen geven, het wilde bij mij nog niet echt lukken met dat album.
pi_90498764
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd nog niet het hele album gehoord :@ ik ben gestopt bij nummer 5 ofzo omdat ik hiet niet meer kon aanhoren :( Ik ga het wellicht nog eens een kans geven :)
En ik vind Saskia Hamilton zo verschrikkelijk schreeuwnummer :(
Begin dan van achter naar voren, dan heb je eerst Belinda en vrij snel Password.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 27 december 2010 @ 17:13:53 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90500603
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Als ik zie hoe Arcade Fire hier scoort moet ik die toch nog wat herkansingen geven, het wilde bij mij nog niet echt lukken met dat album.
Je bent absoluut niet de enige. Grootste teleurstelling van het jaar voor mij.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90503901
quote:
1. Interpol - Interpol
2. Angus & Julia Stone Down The Way
3. Kashmir Trespassers
4. Gorillaz Plastic Beach
5. Broken Bells Broken Bells
6. Kings Of Leon Come Around Sundown
7. Villagers Becoming a Jackal
8. Jonsi Go
9. Frightened Rabbit The Winter of Mixed Drinks
10. The Black Keys Brothers

11. Band Of Horses Infinite Arms
12. Midlake The Courage of Others
13. Spoon Transference
14. Everything Everything Man Alive
15. The Dead Weather Sea Of Cowards
16. Band Of Skulls Baby, Darling, Doll face, Honey
17. Vampire Weekend Contra
18. Two Door Cinema Club Tourist History
19. Gorillaz The Fall
20. Delphic Acolyte

21. Belle & Sebastian Write About Love
22. Michael Jackson Michael
23. Surfer Blood Astro Coast
24. The National High Violet
25. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
26. Balthazar - Applause
27. Beach House Teen Dream
28. She & Him Volume 2
29. The Walkmen Lisbon
30. Warpaint The Fool

31. Kele The Boxer
32. Apparatjik We Are Here
33. LCD Soundsystem This Is Happening
34. Philip Selway Familial
35. The Soft Pack The Soft Pack
36. The Drums The Drums
37. Manic Street Preachers Postcard From A Young Man
38. Turin Brakes Outbursts
39. Blood Red Shoes Fire Like This
40. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
41. Frank (Just Frank) The Brutal Wave
42. Stornoway Beachcombers Windowsill
43. Tired Pony The Place We Ran From
44. Yeasayer Odd Blood
45. Ou Est Le Swimming Pool? The Golden Year
46. The Magic Numbers The Runaway
47. Coheed and Cambria Year of The Black Rainbow
48. Marina & The Diamonds Family Jewels
49. MGMT - Congratulations
50. The Kissaway Trail Sleep Mountain
pi_90509566
Van zulks:

1. Sun Kil Moon - Admiral Fell Promises
2. Perfume Genius - Learning
3. Daughters - Daughters
4. Beach House - Teen Dream
5. Swans - My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky
6. Three Mile Pilot - The Inevitable Past Is the Future Forgotten
7. The National - High Violet
8. Joanna Newsom - Have One on Me
9. Liars - Sisterworld
10. Wolf Parade - Expo 86

[ Bericht 9% gewijzigd door Intxaurraga op 27-12-2010 21:28:07 ]
  maandag 27 december 2010 @ 21:25:37 #274
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90510522
Perfume Genius _O_ Die komt ook hoog bij mij.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90510650
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:25 schreef Arn0 het volgende:
Perfume Genius _O_ Die komt ook hoog bij mij.
Die was ik ook nog vergeten, had ik er ook in kunnen zetten. Ik had toch beter een top 25/30 kunnen maken, is een stuk representatiever dan de top 50 van mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_90510793
Live-album (Callahan) eruit gehaald en Daughters ervoor in de plaats. Die was ik vergeten.

En Perfume Genius was inderdaad een heel aangename verrassing, een veel betere Bonnie Prince Billy-volgeling dan die Bon Iver die we vorig jaar hadden.
pi_90511331
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 21:31 schreef Intxaurraga het volgende:
Live-album (Callahan) eruit gehaald en Daughters ervoor in de plaats. Die was ik vergeten.
lol nice
pi_90514351
Perfume Genius hmm..ken ik niet! opzoeken! :P
pi_90515412
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:35 schreef Norrage het volgende:
Perfume Genius hmm..ken ik niet! opzoeken! :P
o|O
pi_90515582
Er wordt toch 1 lijst gemaakt van alle lijsten samen?
pi_90519199
Mijn Top Tien:

1. The National – High Violet
Mijn favo nummer: Afraid of Everyone

2. Foals – Total Life Forever
Mijn favo nummer: Spanish Sahara

3. Local Natives – Gorilla Manor
Mijn favo nummer: Cards and Quarters

4. Interpol – Interpol
Mijn favo nummer: Memory Serves

5. Broken Bells – Broken Bells
Mijn Favo nummer: Ghost Inside

6. Yeasayer – Odd Blood
Mijn favo nummer: Ambling Alp

7. Bloodgroup – Dry Land (CD release december 2009)
Mijn favo nummer: My Arms

8. Ellie Goulding – Lights
Mijn Favo nummer: Guns and Horses

9.Graffiti6 – Colours
Mijn favo nummer: Stare Into the Sun

10. Kings of Leon – Come Arround Sundown
Mijn favo nummer: The End
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:30:37 #282
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_90528196
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Er wordt toch 1 lijst gemaakt van alle lijsten samen?
Yes, 1 of 2 januari zet ik hem online (meedoen kan nog heel 2010)
pi_90528523
The Bees en Cocorosie, kom op MM! :P
Aldus.
pi_90528542
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 21:31 schreef Intxaurraga het volgende:

Waarom? Mogen live albums niet? Mooi plaatje hoor van Bill.
Aldus.
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:54:44 #285
283085 TWP
kassalade
pi_90528858
1. Foals - Total Life Forever

2. Sufjan Stevens - The Age of Adz

In twee delen.

3. Angus and Julia Stone - Down the Way

4. Balthazar - Applause

5. Tame Impala - Innerspeaker

6. Broken Bells - Broken Bells

7. Two Door Cinema Club - Tourist History

8. Avi Buffalo - Avi Buffalo

9. Tallest Man On Earth - The Wild Hunt

10. Arcade Fire - The Suburbs

En nog 10 platen die het net niet gered hebben maar wel het luisteren waard waren:

Beach House - Teen Dream,
Bombay Bicycle Club - Flaws
Gold Panda - Lucky Shiner
Portugal. The Man - American Ghetto
Vampire Weekend - Contra
Bron Ruffians - Say It
Junip - Fields
Shugo Tokumaru - Port Entropy
Yeasayer - Odd Blood
Wir Sind Helden - Bring Mich Nach Hause
:)
pi_90528914
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik luister te weinig muziek om een zinnig lijstje te bakken :{
Toch maar een onzinnige top 10 dan

1. John Zorn - Ipsissimus
2. Roky Erickson & Okervil river - True love cast out all evil
3. Ufomammut - eve
4. Swans - My father will guide me up a rope to the sky
5. Emeralds - Does it look like I'm here?
6. Melvins - The bride screamed murder
7. Black mountain - Wilderness heart
8. Mike Patton - Mondo Cane
9. Julie Christmas - The bad wife
10. Zola Jesus - Stridium II
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_90529617
Kan me trouwens niet herinneren wie hier Anaïs Mitchell is zijn/haar lijstje had, maar bedankt!

Erg fijn albumpje, dat Hadestown. En al die contributies zijn heel gaaf! Kick om Justin Vernon en Ben Knox Miller op 1 album te vangen. :)

(de lijstjes zijn sowieso super handig om zo op de valreep nog een stuk meer over muzikaal 2010 te leren! :D )
pi_90529959
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:23 schreef TJLinden het volgende:
Kan me trouwens niet herinneren wie hier Anaïs Mitchell is zijn/haar lijstje had, maar bedankt!

Erg fijn albumpje, dat Hadestown. En al die contributies zijn heel gaaf! Kick om Justin Vernon en Ben Knox Miller op 1 album te vangen. :)

(de lijstjes zijn sowieso super handig om zo op de valreep nog een stuk meer over muzikaal 2010 te leren! :D )
Goed zo TJ! Anais Mitchell *O* Wat een album...

En we moeten cafca ervoor bedanken! _O_ (ik tenminste, ik gok dat jij hem uit mijn lijstje hebt gehaald aangezien ik hem op #2 had O+ ..wie hadden haar er nog meer in staan? Maisnon geloof ik)
pi_90530661
Willekeurige volgorde!

1) Tipper - Broken Soul Jamboree
2) Deathspell Omega - Paracletus
3) Agalloch - Marrow Of The Spirit
4) Sael - The Sixth Extinction
5) Fear Factory - Mechanize
6) Valkyrja - Contamination
7) A Million Bright Ambassadors of Morning - The Way Things Once Were
8) Withered - Dualitas
9) Kjeld - De Tiid Haldt Gjin Skoft
10) Les Discrets - Septembre Et Ses Dernières Pensées
11) Inquisition - Ominous Doctrines of the Perpetual Mystical Macrocosm
12) Burzum - Belus
13) Troll - Neo-Satanic Supremacy
14) Immolation - Majesty And Decay
15) Atheist - Jupiter
16) God Dethroned - Under the sign of the iron cross
17) Lantlôs - Neon
18) Serpents Rise - Serpents Rise
19) VA - Midnight Storm 4 - Acid Rain-Compiled By Shift
20) Burzum - Belus
21) Cecilia Eyes - Here Dead We Lie
22) Consciousness Removal Project - Do You Ever Think It's The End Of The World
23) Pet Slimmers Of The Year - ...And The Sky Fell
24) Rosetta - A Determinism Of Morality
25) Souvenir's Young America - The Name Of The Snake
26) Tacoma Narrows Bridge Disaster - Collapse
27) Toundra - II
28) Flagellant - Monuments

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2010 12:17:58 ]
pi_90530987
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:55 schreef TonyMalony het volgende:
Willekeurige volgorde!

[...]
Ik denk dat het voor het eindlijstje handiger is als je toch nog er een volgorde bij aangeeft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_90531457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor het eindlijstje handiger is als je toch nog er een volgorde bij aangeeft.
Vooruit vooruit! ;D
pi_90531467

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2010 12:17:28 ]
pi_90536961
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:42 schreef Z het volgende:
The Bees en Cocorosie, kom op MM! :P
Worden schandalig weinig genoemd inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
pi_90537164
Ik ben wat jaarlijsten door aan het spitten van artiesten (op PF) en het is grappig te zien dan degene die Cocorosie noemen lyrisch zijn en al jaren alles van hen fantastisch vinden. Ze worden nog redelijk vaak genoemd overigens. Er zijn niet zoveel bandjes waar dat zo zwart wit is volgens mij.
Aldus.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:38:36 #295
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_90537316
Tja, in dat freakfolk hoekje zitten wel meer 'ontoegankelijke' artiesten met apart stemgeluid die je of helemaal te gek vindt, of juist verschrikkelijk. Joanna Newsom heeft ook wel zoiets, ik ken ook alleen maar mensen die het of geweldig vinden, of enorm kut.

Antony & The Johnsons in iets mindere mate ook wel.
pi_90537397
Ik heb geen enkel probleem met apart stemgeluid, maar wel met CocoRosie.
Aldus.
pi_90537495
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:34 schreef Z het volgende:
Ik ben wat jaarlijsten door aan het spitten van artiesten (op PF) en het is grappig te zien dan degene die Cocorosie noemen lyrisch zijn en al jaren alles van hen fantastisch vinden. Ze worden nog redelijk vaak genoemd overigens. Er zijn niet zoveel bandjes waar dat zo zwart wit is volgens mij.
Gelukkig maar. In dit topic worden ze te weinig genoemd. En dat terwijl ze toegankelijker zijn dan ooit!
www.thuisuiteten.nl
pi_90537675
De opmerking van Beregd is hier volledig op mij van toepassing.
Aldus.
pi_90538240
1.Courage of Others - Midlake
- Met 36 graden in de brandende zon toch kippenvel krijgen als Midlake begint met Winter Dies.
2.The Suburbs - Arcade Fire
- Het orgel is verdwenen, maar de muziek is niet minder episch geworden
3.Let me come home - Broken Records
- Het beste voorprogramma dat ik sinds jaren zag en het nieuwe album is zowaar beter dan de voorganger.
4.Brothers - The Black Keys
- Tientallen keren op repeat
5.High Violet - The National
- Van begin tot het einde een heel sterk album, Sorrow is van de beste liedjes van het jaar.
6.Go - Jónsi
- Het zware van Sigur Ros sprak me nooit zo aan, maar dit is mooi!
7.Broken Bells - Broken Bells
- Elk liedje is een mooie productie, live is het helaas wel heel statisch
8.Together - The New Pornographers
- Vrolijk enzo.
9.Sea of Cowards - The Dead Weather
- Net als bij the Ractonteurs, is de tweede plaat vele malen sterker dan de eerste
10.Fire Like This - Blood Red Shoes
- Nu kan de derde eigenlijk alleen nog tegenvallen
11.Restless Ghosts - Old Abram Brown
- Met dank aan moody
12.Innerspeaker - Tame Impala
- De reden dat ik geen top2000 luister
13.The Black Dirt Sessions - Deer Tick
- Christ Jesus meezingen en nog nooit een bijbel hebben opengeslagen
14.This is Happening - LCD Soundsystem
- Grappig en vol afwisseling, alleen, zoals James al zegt, zonder echte hit
15.My Beautiful Dark Twisted Soul - Kanye West
- Ik download niet vaak hiphop
16.Swim - Caribou
- Verrassing van het jaar
17.Destroyer of the Void - Blitzen Trapper
- Vooral ná ze live te hebben gezien, een erg goed album
18.Postcards From A Young Man - Manic Street Preachers
- Eigenlijk viel deze wat tegen na het fantastische vorige album, maar er staan weer fijne nummers op.
19.Write About Love - Belle & Sebastian
- In de categorie 'lieve muziek'. Of 'meisjesmuziek', mag ook.
20.Dark Night Of The Soul - Danger Mouse & Sparklehorse
- Danger Mouse is een held.
21.The Wild Hunt - Tallest Man on Earth
- De hype is terecht
22.Interpol - Interpol
- Viel tegen, maar toch vaak geluisterd
23.American Slang - Gaslight Anthem
- Het titelnummer is een topnummer
24.Magic Chairs - Efterklang
- Wordt bij elke luisterbeurt beter.
25.Tomorrow Morning - Eels
Het was deze, of het soloproject van Brandon Flowers, beiden heel aardige albums, maar niet hun beste werk.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_90556333

1. Caribou - Swim
Na kennis te hebben gemaakt met Andorra en het werk van Manitoba, viel Swim mij tegen. Daarna bezocht ik een teleurstellend optreden van Caribou in de bovenzaal van Paradiso. In november besefte ik me weer hoe goed "Odessa" is, waarna ik verliefd werd op het hele album. Swim lijkt een zomeralbum, maar ik kan hier meer mee in de winter, 's ochtends op de fiets.

2. Arcade Fire - The Suburbs
Maandenlang keek ik uit naar dit album. Arcade Fire was op weg een van mijn favoriete bands te worden, Funeral klom omhoog in mijn top 5 albums aller tijden. Vanaf het moment van lekken was ik blij met The Suburbs. Op vakantie in Italië draaide ik het album als het klaar was gewoon nog een keer. Het was mijn nummer 1 van 2010 tot het laatste moment. Pas in december begon het zwakke middenstuk mij erg te irriteren, en heroverwoog ik die eerste plek.

3. Mount Kimbie - Crooks & Lovers
Briljant, een van de beste dingen die ik in de laatste jaren heb gehoord; dat is wat ik dacht toen ik dit album voor het eerst hoorde. Deze muziek was nieuw voor mij. Dit was dubstep met folktronica en ambient. De enige reden dat Crooks & Lovers niet hoger staat: ik vind bovenstaande albums nét iets beter.

4. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Ook ik was ontzettend benieuwd naar Kanye's nieuwe album na de lovende recensies. Ik hield al van enkele nummers van hem, maar dat had me niet op het idee gebracht om iets nieuws van hem te beluisteren. Maar My Beautiful Dark Twisted Fantasy is inderdaad een meesterwerk. Hoogtepunten: "Monster", "Runaway", "Hell of a Life" en "Lost in the World".

5. Sufjan Stevens - The Age of Adz
Dit is Sufjan Stevens' Kid A. Doordacht, controversieel en briljant.

6. How to Dress Well - Love Remains
7. Liars - Sisterworld
8. Los Campesinos! - Romance Is Boring
9. The National - High Violet
10. Twin Shadow - Forget
11. Perfume Genius - Learning
12. The Besnard Lakes - The Besnard Lakes Are the Roaring Night
13. Emeralds - Does It Look Like I'm Here?
14. Four Tet - There Is Love in You
15. Joanna Newsom - Have One on Me
16. Dum Dum Girls - I Will Be
17. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
18. Gorillaz - Plastic Beach
19. Blood Red Shoes - Fire Like This
20. Scuba - Triangulation
21. Crystal Castles - Crystal Castles
22. Menomena - Miles
23. Spoon - Transference
24. Pantha du Prince - Black Noise
25. Actress - Splazsh
26. Sam Amidon - I See the Sign
27. Gold Panda - Lucky Shiner
28. Gonjasufi - A Sufi and a Killer

Eervolle vermelding: James Blake - The Bells Sketch / CMYK / Klavierwerke
James Blake is mijn artiest van 2010. Ik durfde zijn CMYK EP beter te noemen dan Burials Untrue, het titelnummer van die EP vind ik een van de beste nummers van de laatste jaren. In september kwam Klavierwerke: heel anders, maar nog beter. Deze muziek is een mengelmoes van dubstep, garage, ambient, R&B en - heel belangrijk - stilte, ondergedompeld in een laag ruis.
Stay on my arm, you little charmer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')