Bedankt hoorquote:Op zondag 12 december 2010 23:18 schreef BrandX het volgende:
Ik kan hierop maar een passend antwoord bedenken:
Je doet je username eer aan.
Die zijn geėvolueerd naar de mensquote:Op zondag 12 december 2010 23:19 schreef Jodocus1 het volgende:
En hoe verklaar je dan dat apensoorten zijn die vlees eten?
Please. Think before posting.quote:Op zondag 12 december 2010 23:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die zijn geėvolueerd naar de mens
quote:Op zondag 12 december 2010 23:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Even je tekst aangepastquote:Op zondag 12 december 2010 23:21 schreef Orbis het volgende:
Vlees maakt agressief? Een bron, graag. Het klinkt als is onzin.
Nee, doe eens niet? Doe eens lekker je uitleven? Pretty pleasequote:Op zondag 12 december 2010 23:21 schreef Symphonic het volgende:
Ga vooral met mij over dit onderwerp praten, make my day
Ik zal me inhouden
quote:Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef Jodocus1 het volgende:
dus wij stammen af van de apen en de apen evoleren naar mensen?
En waar komt dat vlees eten dan vandaan?
Dat deden die apen ook al voor dat wij van ze afstammen.
Daarnaast laatste reactie van mij. Word of wees lekker vegetarisch. Ik blijf vlees eten.
Als we geen dieren moesten eten dan hadden ze maar niet van vlees moeten zijn.
Hij maakt mij ook nieuwsgierig... Doe inderdaad eens losgaan, maar dan ook echt helemaal.quote:Op zondag 12 december 2010 23:22 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nee, doe eens niet? Doe eens lekker je uitleven? Pretty please![]()
?
Maak mijn dag eens goed?
Prrrrrrrrrrrrr![]()
![]()
?
preciesquote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Vlees ongezond? Mensen hebben juist vlees nodig (in een bepaalde hoeveelheid).
of ik met deze stelling nou zo blij moet zijn...quote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef Orbis het volgende:
Bovendien meen ik dat juist de proteļnen in vlees maakten dat de mens de hersencapaciteit kon ontwikkelen die we vandaag de dag hebben.
Nog zoiets, ja. Vlees is een veel efficiėntere energiebron dan groente!quote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef theclansman het volgende:
als ik hele dagen planten moet eten dan word ik pas agressief
quote:Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef Jodocus1 het volgende:
Daarnaast laatste reactie van mij. Word of wees lekker vegetarisch. Ik blijf vlees eten.
ik word bloed agressief van sperciebonenquote:Op zondag 12 december 2010 23:24 schreef theclansman het volgende:
als ik hele dagen planten moet eten dan word ik pas agressief
Ach hou toch op mafkees.quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef vergezocht het volgende:
Het enige argument wat ik zie voor het wél willen consumeren van vlees is de goede smaak misschien. Maar dat is geenszins een legitieme, want die smaak zijn jullie aan gewend over de jaren, en daarom denk je maar dat het lekker is. Als jullie je onthouden van het gebruik daarvan, went het ook gewoon af.
Onzin.quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef vergezocht het volgende:
En plotseling ging bij mij het kwartje vallen. Nederland heeft een zekere deel van haar ellende te danken aan haar vleesetend bestaan. Ik ben echt van mening dat als we allemaal vegetariėrs zouden worden dat onze samenleving vele maal beter zou worden. Het eten van vlees doet de agressie toenemen binnen een persoon,
Onzin.quote:en is ook nog erg ongezond.
Onzin. E.Coli noch SARS worden overgedragen door vlees.quote:Het veroorzaakt allerlei kwade kankers over het lange termijn en over het korte termijn zorgt ie voor het ontstaan van allerlei gevaarlijke vreemde virussoorten zoals E.coli, SARS, etc etc. Je hoeft maar eens het nieuws te bekijken om mijn punt hierover te snappen.
Onzinquote:Want je moet het gewoon toegeven. Het eten van dierenbloed is niet geschikt voor de mens, en als dat bloed eenmaal binnen onze darmflora terechtkomt, wekt hij allerlei vreemde gebeurens in ons op. Of dat bloed nou eenmaal gekookt is of niet, maakt niet uit, het is gewoon niet voor ons bedoeld.
Chimpansees jagen regelmatig voor vlees, zowel op chimpansees van vijandige troepen, andere apen, en hoefdieren als gazelles. De meeste apen, zowel de mens-apen als de niet-mens-apen eten naast fruit ook insecten, vaak in de vorm van larven/maden.quote:Wij stammen af van de apen, en die dieren zijn er ook niet voor niets vegetarisch.
De dood met een slachtpistool is een genadiger dood dan welke manier van overlijden een dier ooit in de natuur zal meemaken, behalve als die onverhoeds door een vallende boom, komeet of zoiets precies en met grote kracht op de kop wordt geraakt.quote:Bovendien zorgt de vleesconsumptie voor onnodige dierenleed. Er is gewoon geen ethisch, pijnloze manier van het slachten van dieren, punt uit. Het dier leeft echt in een hel, en op het moment van het slachten zelf heb je dus een grote onrecht gepleegd.
Ik stel voor dat jij je van sex, en communicatie met mensen onthoudt. Het mag dan wel lekker zijn, maar het went ook gewoon af, en dan zijn wij verlost van het oeverloze gezwam van vega-bijgelovigen.quote:Het enige argument wat ik zie voor het wél willen consumeren van vlees is de goede smaak misschien. Maar dat is geenszins een legitieme, want die smaak zijn jullie aan gewend over de jaren, en daarom denk je maar dat het lekker is. Als jullie je onthouden van het gebruik daarvan, went het ook gewoon af.
Ik pleit ervoor dat we vega-bijgelovigen mogen afschieten als die overlast geven.quote:Ik pleit dus voor het onmiddellijke verbieden van alle vlees en vleesproducten, en eveneens voor het slachten van dieren binnen de grenzen van Nederland. Ik pleit voor het strafbaar maken van het doden van dieren voor de eigen consumptie. Wél mogen wij dieren blijven afschieten als ze overlast geven, een plaag worden, of onze eigen bestaan bedreigen.
Dat doen ze toch ook? Zij eten gras en bladeren en planten en struiken enz.quote:Wél mogen wij dieren blijven afschieten als ze <knip> onze eigen bestaan bedreigen.
Whahahahahahaha, we have a winnerquote:Op zondag 12 december 2010 23:28 schreef bas-beest het volgende:
Uit de OP:
[..]
Dat doen ze toch ook? Zij eten gras en bladeren en planten en struiken enz.
Vraag naar huisdieren zal op mysterieuze wijze stijgen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:30 schreef Orbis het volgende:
Als vlees overigens in Nederland verboden wordt, zou er dan een hele underground vlees-importwereld ontstaan? Obscure parallelimport uit Duitsland, geheimzinnige vleesvluchten uit Belgiė.
quote:Op zondag 12 december 2010 23:31 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Vraag naar huisdieren zal op mysterieuze wijze stijgen.
.quote:Wij stammen af van de apen, en die dieren zijn er ook niet voor niets vegetarisch
Heb je die gasten van het Animal Liberation Front wel eens gezien. Niet geweldadig, as ifquote:Op zondag 12 december 2010 23:33 schreef padlarf het volgende:
Sowieso legt TS een omgekeerd causaal verband. Mensen die vegetarisch eten zijn minder geneigd tot geweld. (zieluge diertjussssss)
Die stammen af van dezelfde diersoort als de mens ja. Ken je geschiedenis.quote:Op zondag 12 december 2010 23:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Gemiddeld bedoel ik. Agressievelingen heb je overal.quote:Op zondag 12 december 2010 23:34 schreef Orbis het volgende:
[..]
Heb je die gasten van het Animal Liberation Front wel eens gezien. Niet geweldadig, as if.
apen eten ook gewoon vlees.quote:Op zondag 12 december 2010 23:34 schreef theclansman het volgende:
[..]
.
daarom zijn het nu nog apen en wij gingen vlees eten en zijn door geėvolueerd
quote:Op zondag 12 december 2010 23:36 schreef moomoo het volgende:
Ik ben vegetariėr, maar je argumenten zijn om te janken.
mensenvleesquote:Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef DaMart het volgende:
Als Nederland vegetarisch moet worden, dan mag er geen vlees in zitten. Dus eigenlijk vindt TS dat er ook niemand meer in Nederland zou mogen wonen dan, want mensen zijn ook van vlees en bloed.
dat zei ik ook alquote:Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, want mens = omnivoor.
of ben jij ook een van die mensen wat een kat alleen maar sla zou voeren terwijl die duidelijk een carnivoor is?
quote:Op zondag 12 december 2010 23:38 schreef FireFox1 het volgende:
Niet veel veganisten op FOK! zo te zien
kunnen we ook niks aan doen... het is hoe het isquote:Op zondag 12 december 2010 23:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat zei ik ook al
Mensen zijn geen herbivoren, nooit geweest ook
Keuze zat bij de slagerquote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee ik zeg juist dat je geen keuze meer hebt in deze
Gelukkig bepaal jij onze keuze nietquote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan je altijd nog mensen vlees eten...quote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En hoe wilde je die volksverhuizing vorm geven dan? En waar moeten al die 16 miljoen mensen dan wonen?quote:Op zondag 12 december 2010 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vooral veganistenquote:Op zondag 12 december 2010 23:43 schreef DeRakker. het volgende:
Vegetariėrs en veganisten zijn even irritant als gelovige mensen...
Steeds andere mensen proberen om te praten en te overtuigen van hun oh zo geweldige levenswijze
Lekker iedereen over één kam scherenquote:Op zondag 12 december 2010 23:43 schreef DeRakker. het volgende:
Steeds andere mensen proberen om te praten en te overtuigen van hun oh zo geweldige levenswijze
ZWAAR in de minderheid. Wie zegt er nou nee tegen een overheerlijke biefstuk?quote:Op zondag 12 december 2010 23:43 schreef Thelastone_ het volgende:
@ Giua, idd.
Sowieso die vegetarische mensen en hun rare ideeėn.
Waarom zouden vegetariėrs moeten beslissen terwijl jullie in de minderheid zitten?
Maar wij zijn niet als dusdanigs door onze Schepper bedoeld. Dat we nu vlees eten is meer aan onze eigen onbeheersbare lusten te danken en daarnaar zijn we eveneens geevolueerd.quote:Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef Jodocus1 het volgende:
Ja doei hequote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar wij zijn niet als dusdanigs door onze Schepper bedoeld. Dat we nu vlees eten is meer aan onze eigen onbeheersbare lusten te danken en daarnaar zijn we eveneens geevolueerd.
Ah, de religieuze tour. Maar heeft Eva er geen puinzooi van gemaakt door een appel te eten?quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar wij zijn niet als dusdanigs door onze Schepper bedoeld. Dat we nu vlees eten is meer aan onze eigen onbeheersbare lusten te danken en daarnaar zijn we eveneens geevolueerd.
quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja, daar zijn we omnivoor voorquote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef Orbis het volgende:
@Thelastone: en de meerderheid heeft per definitie gelijk, dan?
ja klopt, maar dat is even nodig om een punt te makenquote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef daftme het volgende:
[..]
Lekker iedereen over één kam scheren
Hou toch op man, ik ben zelf ook vegetariėr maar probeer niemand te overtuigen geen vlees te eten.quote:Op zondag 12 december 2010 23:43 schreef DeRakker. het volgende:
Spreek voor jezelf, m'n moeder voerde mij al medium-rare biefstuk zodra de eerste snijtand doorkwam.quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
mmh ben meer van de kipquote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
ZWAAR in de minderheid. Wie zegt er nou nee tegen een overheerlijke biefstuk?
Nee hoor, iedereen mag best doen wat zijn overtuiging hem ingeeft, maar ga er in godsnaam geen andere mensen mee lastig vallen..quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef daftme het volgende:
[..]
Lekker iedereen over één kam scheren
dat is primaquote:Op zondag 12 december 2010 23:46 schreef JApieman het volgende:
[..]
Hou toch op man, ik ben zelf ook vegetariėr maar probeer niemand te overtuigen geen vlees te eten.
Vlees eten hoorde bij mij gewoon tot de opvoeding die mijn Scheppers mij gaven hoor.quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kipquote:
Idd, het zijn gewoon de nieuwe jehova's getuigenquote:Op zondag 12 december 2010 23:43 schreef Thelastone_ het volgende:
@ Giua, idd.
Sowieso die vegetarische mensen en hun rare ideeėn.
Waarom zouden vegetariėrs moeten beslissen terwijl jullie in de minderheid zitten?
Wie slingert de barbecue even aan?quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kip![]()
Ik krijg spontaan honger van dit topic
De meerderheid niet, maar de natuur wel.quote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef Orbis het volgende:
Kan je eens met een inhoudelijke reactie komen ipv "onzin" ? :[quote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Onzin.
[..]
Onzin. E.Coli noch SARS worden overgedragen door vlees.
[..]
Onzin
[..]
Chimpansees jagen regelmatig voor vlees, zowel op chimpansees van vijandige troepen, andere apen, en hoefdieren als gazelles. De meeste apen, zowel de mens-apen als de niet-mens-apen eten naast fruit ook insecten, vaak in de vorm van larven/maden.
[..]
De dood met een slachtpistool is een genadiger dood dan welke manier van overlijden een dier ooit in de natuur zal meemaken, behalve als die onverhoeds door een vallende boom, komeet of zoiets precies en met grote kracht op de kop wordt geraakt.
[..]
Ik stel voor dat jij je van sex, en communicatie met mensen onthoudt. Het mag dan wel lekker zijn, maar het went ook gewoon af, en dan zijn wij verlost van het oeverloze gezwam van vega-bijgelovigen.
[..]
Ik pleit ervoor dat we vega-bijgelovigen mogen afschieten als die overlast geven.
Ik doe mee!quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie slingert de barbecue even aan?![]()
.
Agressief? KWADE KANKERS jeweett En allerlei virussen, SCHADELIJKE virussen. Ontstaan daardoorquote:Op zondag 12 december 2010 23:21 schreef Orbis het volgende:
Vlees maakt agressief? Een bron, graag. Het klinkt als onzin.
*pakt mes en vork*quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie slingert de barbecue even aan?![]()
.
Jij geeft alweer toe aan je lusten (goede smaak-argumenten) Dat gebrek aan zelfbeheersing is juist het oerkwaad waar ik het over heb in de OP qua verloedering van de maatschappijquote:Op zondag 12 december 2010 23:48 schreef DeRakker. het volgende:
Kip is gewoon heilig![]()
Eieren en vlees![]()
Het zijn net lesbiennes...quote:Op zondag 12 december 2010 23:48 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ja, alleen zit iedereen altijd zo te zeiken over vegetariėrs.
Obvieuze trol is obvieus.quote:Op zondag 12 december 2010 23:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan je eens met een inhoudelijke reactie komen ipv "onzin" ? :[
En seks is absoluut noodzakelijk voor de voortplanting van de mens. Vlees hoeft trouwens niet. En denk maar hoe dingen gebeurden tientallen eeuwen geleden, het was zeker niet veilig, hygienisch, of humaan om dieren te slachten> Tegenwoordig ook niet zo.
die eten tenminste nog visquote:Op zondag 12 december 2010 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het zijn net lesbiennes...
.. ze weten niet wat ze missen
Of ze ruiken ernaarquote:
Belachelijk dat je dit gebrek aan zelfbeheersing noemt.quote:Op zondag 12 december 2010 23:50 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Jij geeft alweer toe aan je lusten (goede smaak-argumenten) Dat gebrek aan zelfbeheersing is juist het oerkwaad waar ik het over heb in de OP qua verloedering van de maatschappij
Serieus, hoe kom je erbij dat verloedering in de maatschappij kan worden herleid tot het eten van vlees? Volgens mij is het christendom een van de grootste reden tot verloedering aller tijden.quote:Op zondag 12 december 2010 23:50 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Jij geeft alweer toe aan je lusten (goede smaak-argumenten) Dat gebrek aan zelfbeheersing is juist het oerkwaad waar ik het over heb in de OP qua verloedering van de maatschappij
Kan je eens met bronnen komen ipv onzin?quote:Op zondag 12 december 2010 23:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan je eens met een inhoudelijke reactie komen ipv "onzin" ? :[
Eet vlees!quote:Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik kan niet alles zo snel bijhouden eh
Hoezeer ik het met TS oneens ben, jouw argument is ook niet valide. Niet willen kan ook zinloos conservatisme zijn. Of de gemeenschappelijke baten niet willen erkennen ter wille van de eigen baten.quote:Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef Thelastone_ het volgende:
Niet gelijk maar sowieso hoeven wij dan niet te doen wat de minderheid wil aangezien de meesten het niet willen.
TS is een gevaarlijke gasdebiel die beter van de kostbare zuurstof van zinnige mensen kan afblijvenquote:
Je vergeet er nog een paarquote:Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef HerrHenk het volgende:
[..]
Serieus, hoe kom je erbij dat verloedering in de maatschappij kan worden herleid tot het eten van vlees? Volgens mij is het christendom een van de grootste reden tot verloedering aller tijden.
Kijk dit is echt onzin pas.quote:Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef DaMart het volgende:
Als Nederland vegetarisch moet worden, dan mag er geen vlees in zitten. Dus eigenlijk vindt TS dat er ook niemand meer in Nederland zou mogen wonen dan, want mensen zijn ook van vlees en bloed.
Een leeuw eet ook niet z'n eigen soort?quote:Op zondag 12 december 2010 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kijk dit is echt onzin pas.
We eten elkaar toch niet op als kannibalen? Wat is het verschil dan met vlees? Zijn we zo beschaafd dat we geen mensen eten, maar dieren wel? Waar is de logica?
Applaus voor je slechte argumentatie. Jij stopt een voor-argument in de plaats van een tegenargument.quote:Hoezeer ik het met TS oneens ben, jouw argument is ook niet valide. Niet willen kan ook zinloos conservatisme zijn. Of de gemeenschappelijke baten niet willen erkennen ter wille van de eigen baten.
Bijvoorbeeld: niemand zou zelf willen betalen voor straatverlichting, maar nu het er is blijkt het opeens wel erg fijn.
Gast, vegetarisch = niet van vlees gemaaktquote:Op zondag 12 december 2010 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
We eten elkaar toch niet op als kannibalen? Wat is het verschil dan met vlees? Zijn we zo beschaafd dat we geen mensen eten, maar dieren wel? Waar is de logica?
Kijk dit is pas echt hypocriet.quote:Op zondag 12 december 2010 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja, jij wil dat Nederland vegetarisch wordt... en vegetarisch betekent nou eenmaal zonder vlees... en anders zou ik eerst het woordenboek eens raadplegen om het verschil tussen vegetariėr (iemand die geen vlees eet) en vegetarisch (zonder vlees) op te zoeken als ik jou was.quote:Op zondag 12 december 2010 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ooit vegetarische Leeuwen gezien? Of krokodillen etc etc.quote:Op zondag 12 december 2010 23:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het gaat om de verandering die ten goede of ten kwade is. Door het invoeren van straatverlichting moest men opeens ook extra belasting betalen: er ging dus op persoonlijk niveau geld af voor een groter maatschappelijk welzijn. TS beweert dat het inleveren van vlees ook zal leiden tot groter maatschappelijk geluk.quote:Op zondag 12 december 2010 23:56 schreef Thelastone_ het volgende:
[..]
Applaus voor je slechte argumentatie. Jij stopt een voor-argument in de plaats van een tegenargument.
'' Niemand zou ... erg fijn. '' Is iets wat erbij komt. wat TS wil is iets afschaffen. die dingen kun je nooit met elkaar vergelijken, a.k.a faal.
Mensen die slim proberen te doen maar falenquote:Maakt niet uit. Het gaat om de verandering die ten goede of ten kwade is. Door het invoeren van straatverlichting moest men opeens ook extra belasting betalen: er ging dus op persoonlijk niveau geld af voor een groter maatschappelijk welzijn. TS beweert dat het inleveren van vlees ook zal leiden tot groter maatschappelijk geluk.
Nee joh, meen je dat nou.quote:Op zondag 12 december 2010 23:59 schreef Orbis het volgende:
Zo is niet echt een discussie aan te gaan, hč?
Ik probeer aan te tonen dat de meerderheid niet per se gelijk hoeft te hebben omdat ze met de meeste zijn. Ook politiek lijkt me dat best relevant.quote:Op maandag 13 december 2010 00:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee joh, meen je dat nou.
Een discussie is prima, maar dan omet het wel ergens over gaan, en dit gaat serieus helemaal nergens over.
Dit heeft niet zoveel met meerderheid te maken, mensen zijn omnivoor...quote:Op maandag 13 december 2010 00:02 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik probeer aan te tonen dat de meerderheid niet per se gelijk hoeft te hebben omdat ze met de meeste zijn. Ook politiek lijkt me dat best relevant.
Nee, ik was een beetje op een zijpad beland. Het gaat mij niet om het idee dat vlees verboden moet worden (hells no!), maar om de eerder gedane bewering dat een meerderheid per definitie gelijk heeft.quote:Op maandag 13 december 2010 00:04 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dit heeft niet zoveel met meerderheid te maken, mensen zijn omnivoor...
Meer argumenten zijn er niet
En over productiemethoden kunnen we een hele andere discussie voeren
Zorgen dat het houtskool warm genoeg is, biefstuk op het rooster en regelmatig keren, toch?quote:Op maandag 13 december 2010 00:04 schreef Symphonic het volgende:
En over productiemethoden kunnen we een hele andere discussie voeren
Opzoeken: Vegetarischquote:Op zondag 12 december 2010 23:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, jij wil dat Nederland vegetarisch wordt... en vegetarisch betekent nou eenmaal zonder vlees... en anders zou ik eerst het woordenboek eens raadplegen om het verschil tussen vegetariėr (iemand die geen vlees eet) en vegetarisch (zonder vlees) op te zoeken als ik jou was.
Sorryquote:Op maandag 13 december 2010 00:02 schreef Symphonic het volgende:
FF1: dat gaan we niet doen, zelfs niet in dit topic
quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zorgen dat het houtskool warm genoeg is, biefstuk op het rooster en regelmatig keren, toch?
Doe je het weer: aannemen dat wat de meerderheid gelijk heeft. Op zijn hoogst krijgt de meerderheid gelijk. Ander voorbeeld: SUVs zijn slecht voor het milieu (for argument's sake), maar als de meerderheid van de mensen in een SUV rijdt en er niet van af wil, zit je dus vast. En toch is het aantoonbaar een slechtere situatie dan de situatie waarin mensen in een schonere auto rijden én een betere luchtkwaliteit hebben.quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef Thelastone_ het volgende:
Ik probeer aan te tonen dat de meerderheid niet per se gelijk hoeft te hebben omdat ze met de meeste zijn. Ook politiek lijkt me dat best relevant.
Je spreekt jezelf wel erg vaak tegen. Wij leven in een democratie waarbij de meerderheid dus dan ook gelijk heeft. Of wil je zeggen dat een minderheid van de tweede kamer plannen maakt voor de rest?
sjonge sjonge..
Je snapt het blijkbaar niet. Dat zijn carnivoren. De mens is niet als zoiets bedoeld. Dat we het wel doen is op zich al jammerlijk, maar dat is onze eigen keuze, en nu plukken we de vruchten van door in een ellendige wereld te leven waar moord, depressie, en wreedheid schering en inslag zijn. (Aggressie gebaseerd dus)quote:Op
zondag 12 december 2010 23:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ooit vegetarische Leeuwen gezien? Of krokodillen etc etc.
En die eten elkaar toch ook niet op?
Wat een non-argument
Hier, uit de Van Dale:quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Opzoeken: Vegetarisch
Link: http://www.encyclo.nl/begrip/Vegetarisch
vegetarisch
Uitspraak: vextaris Bijvoeglijk naamwoord van of voor vegetariėrs `een vegetarische maaltijd` '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/vegetarisch
vegetarisch
iemand die geen vlees eet maar wel eieren, kaas en melk '
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10664
Vooral die laatste dan
Zoek nou godverdomme eens op omnivoorquote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt het blijkbaar niet. Dat zijn carnivoren. De mens is niet als zoiets bedoeld. Dat we het wel doen is op zich al jammerlijk, maar dat is onze eigen keuze, en nu plukken we de vruchten van door in een ellendige wereld te leven waar moord, depressie, en wreedheid schering en inslag zijn. (Aggressie gebaseerd dus)
Die dieren zijn ook niet zo belangrijk als de mensen, ze kunnen namelijk niet denken
En daar lijkt jij ook wel op
wie heeft dat bepaald dan volgens mij aten de mensen vroeger gewoon een bordje mamoet hoorquote:De mens is niet als zoiets bedoeld
En net zeg je: "Zijn we zo beschaafd dat we geen mensen eten, maar dieren wel? Waar is de logica? " Als dieren ondergeschikt zijn aan mensen, kunnen we ze dus wel eten, toch?quote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die dieren zijn ook niet zo belangrijk als de mensen, ze kunnen namelijk niet denken
Dat is een discussie over het fenomeen democratie, en dat is een heel andere als de discussie over biologie.quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef Orbis het volgende:
[..]
Nee, ik was een beetje op een zijpad beland. Het gaat mij niet om het idee dat vlees verboden moet worden (hells no!), maar om de eerder gedane bewering dat een meerderheid per definitie gelijk heeft.
Nonsens. Dat wil helemaal niet zeggen dat de meerderheid objectief gelijk heeft. Als 60 procent morgen vindt dat 1+1 3 is, is 1+1 dan ook echt 3?quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef Thelastone_ het volgende:
Wij leven in een democratie waarbij de meerderheid dus dan ook gelijk heeft.
Ik ga dan toch liever af op de taalbronnen met bewezen deskundigheid:quote:Op maandag 13 december 2010 00:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Opzoeken: Vegetarisch
Link: http://www.encyclo.nl/begrip/Vegetarisch
vegetarisch
Uitspraak: vextaris Bijvoeglijk naamwoord van of voor vegetariėrs `een vegetarische maaltijd` '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/vegetarisch
vegetarisch
iemand die geen vlees eet maar wel eieren, kaas en melk '
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10664
Vooral die laatste dan
En als dat een taalverschuiving wordt, dan kan zelfs jij toch niet meer beweren dat de verloedering te wijten is aan het eten van vleesquote:Wat is juist: 'Midas is vegetarisch' of 'Midas is vegetariėr'?
Een vegetariėr is volgens Van Dale (2005) "iemand die geen producten eet die middels het slachten van dieren zijn verkregen". Deze betekenis past probleemloos in de zin 'Midas is vegetariėr.' Vegetarisch omschrijft Van Dale als: "van, als (van of bij) of voor vegetariėrs" met de voorbeelden vegetarische recepten, vegetarische maaltijden, een vegetarisch restaurant en vegetarisch leven. Koenen (1999) geeft ook de omschrijving "zonder vlees". Uit deze betekenisomschrijvingen valt af te leiden dat vegetarisch slecht past in een zin als 'Midas is vegetarisch' ('Midas is als vegetariėrs'? 'Midas is zonder vlees'?). Ook in een zin als 'Mijn vegetarische vriendin gruwt van leverworst' past vegetarische niet als we de bovengenoemde betekenissen proberen in te vullen. Bij zinnen als 'Midas leeft vegetarisch' en 'Midas eet vegetarisch' lukt dat weer wél. Vegetarisch betekent hier 'als een vegetariėr'; het heeft geen betrekking op de persoon, maar op diens leefwijze.
Maar waarom vinden veel mensen de vegetarische Midas en 'Midas is vegetarisch' helemaal niet zo slecht klinken? Kennelijk is de betekenis van vegetarisch aan het verschuiven in de richting van 'neigend tot/veel zien in het vegetarisme'. Vegetarisch hoeft dus niet meer per se op de 'leefwijze' te slaan, maar kan ook betrekking hebben op de persoon die de leefwijze aanhangt. 'Midas is vegetarisch/vegetariėr' is dan vergelijkbaar met 'Midas is optimistisch/optimist'.
http://www.onzetaal.nl/advies/vegetarier.php
Mensen zijn omnivoren, en kunnen derhalve overleven op een dieet van planten, vlees of een combinatie van beiden en dat doen we ook al eeuwenlang.quote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt het blijkbaar niet. Dat zijn carnivoren. De mens is niet als zoiets bedoeld. Dat we het wel doen is op zich al jammerlijk, maar dat is onze eigen keuze, en nu plukken we de vruchten van door in een ellendige wereld te leven waar moord, depressie, en wreedheid schering en inslag zijn. (Aggressie gebaseerd dus)
[quote]quote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
ja, zo werkt een democratiequote:Op maandag 13 december 2010 00:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nonsens. Dat wil helemaal niet zeggen dat de meerderheid objectief gelijk heeft. Als 60 procent morgen vindt dat 1+1 3 is, is 1+1 dan ook echt 3?
Je bent een gelovig man vernam ik uit een van je eerdere postings.quote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, hoe kun je nou zeggen dat dat zo werkt? 1 en 1 is 2. Wiskundige waarheid. Kan niet anders.quote:Op maandag 13 december 2010 00:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ja, zo werkt een democratie
Maar gelukkig is onze hersenmassa toegenomen door het eten van vlees, en zal het niet zover komen
Blijven opletten: dat is gelijk krijgen. Dat maakt het nog niet waar.quote:Op maandag 13 december 2010 00:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ja, zo werkt een democratie
Maar gelukkig is onze hersenmassa toegenomen door het eten van vlees, en zal het niet zover komen
Daarbij negeer je betekenis 1 wat overigens mijn punt bewijst. Je kan niet lezenquote:Op maandag 13 december 2010 00:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hier, uit de Van Dale:
ve·ge·ta·risch bn, bw 1 (als) van, voor vegetariėrs 2 zonder vlees: een ~e schotel
dat kloteboek staat er vol mee, en met datzelfde kloteboek is al meer leed aangericht dan wij ooit nog met onze vleesconsumptie zullen aanrichten.quote:Op maandag 13 december 2010 00:11 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je bent een gelovig man vernam ik uit een van je eerdere postings.
Dat geweld, depressie en wreedheid iets is van alle tijden, wordt alleen al door jouw heilige boek de bijbel op alle mogelijke wijzen bewezen. Startend met Kaļn en Abel.
Maar succes verder met je (nu al) mislukte kruistocht op FOK!.
Boter op je hoofd zeker? Jij hebt nog geen kwart van dit topic gelezen.quote:Op maandag 13 december 2010 00:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Daarbij negeer je betekenis 1 wat overigens mijn punt bewijst. Je kan niet lezen
Jij moet het jezelf wel heel hoog in je bol hebben.quote:Blijven opletten: dat is gelijk krijgen. Dat maakt het nog niet waar.
zullen we die discussie verder buiten dit topic houden?quote:Op maandag 13 december 2010 00:12 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, hoe kun je nou zeggen dat dat zo werkt? 1 en 1 is 2. Wiskundige waarheid. Kan niet anders.
Akkoord. Duurt nog wel even voor we daar uit zijn ook.quote:Op maandag 13 december 2010 00:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
zullen we die discussie verder buiten dit topic houden?
Omdat jij het niet kan tolereren dat ik misschien gelijk heb. En je kan je het niet voorstellen om zonder vlees te leven. Misschien jouw smaak-gevoel (lust) spreekt jou aan, of gewoon je verleden waar vlees altijd een rol in speelde, weet ik niet.quote:Op maandag 13 december 2010 00:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Zoek nou godverdomme eens op omnivoor
Ik begin je nou serieus een beetje zat te worden
Wat stond er eigenlijk op het menu van het laatste avondmaal?quote:Op maandag 13 december 2010 00:13 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat kloteboek staat er vol mee, en met datzelfde kloteboek is al meer leed aangericht dan wij ooit nog met onze vleesconsumptie zullen aanrichten.
quote:Op maandag 13 december 2010 00:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Omdat jij het niet kan tolereren dat ik misschien gelijk heb. En je kan je het niet voorstellen om zonder vlees te leven. Misschien jouw smaak-gevoel (lust) spreekt jou aan, of gewoon je verleden waar vlees altijd een rol in speelde, weet ik niet.
Maar je kan jezelf zo'n wereld niet voorstellen, en de ontwrichtende vrees dat mijn argumenten wel de enige correcte, en morele zijn is voor jou de genadeslag.
Dus je gaat nu zeggen dat de bijbel een groot onbenul is?quote:Op maandag 13 december 2010 00:11 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je bent een gelovig man vernam ik uit een van je eerdere postings.
Dat geweld, depressie en wreedheid iets is van alle tijden, wordt alleen al door jouw heilige boek de bijbel op alle mogelijke wijzen bewezen. Startend met Kaļn en Abel.
Maar succes verder met je (nu al) mislukte kruistocht op FOK!.
Mein teilquote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef DerMeister het volgende:
Heute treff' ich einen Herren
Der hat mich zum Fressen gern
Weiche Teile und auch harte
Stehen auf der Speisekarte
Denn du bist, was du isst
Und ihr wisst, was es ist...
Dat lijkt me toch een stuk vlees op die tafel, dus zelfs Jezus was een zondaar, TS!quote:Op maandag 13 december 2010 00:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat stond er eigenlijk op het menu van het laatste avondmaal?
Niks smaak of lust maar gewoon moeder natuur, leg je er nou maar gewoon bij neer dat mensen omnivoren zijn en dat ook altijd zullen blijven.quote:Op maandag 13 december 2010 00:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Omdat jij het niet kan tolereren dat ik misschien gelijk heb. En je kan je het niet voorstellen om zonder vlees te leven. Misschien jouw smaak-gevoel (lust) spreekt jou aan, of gewoon je verleden waar vlees altijd een rol in speelde, weet ik niet.
Maar je kan jezelf zo'n wereld niet voorstellen, en de ontwrichtende vrees dat mijn argumenten wel de enige correcte, en morele zijn is voor jou de genadeslag.
en nog een hond ook!quote:Op maandag 13 december 2010 00:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch een stuk vlees op die tafel, dus zelfs Jezus was een zondaar, TS!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 december 2010 00:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat stond er eigenlijk op het menu van het laatste avondmaal?
het is de grootste rammstein fan die ik ken dus ik denk van nietquote:Op maandag 13 december 2010 00:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Mein teil
edit: je bent je vast ook bewust van het gegeven dat ze een nummer hebben wat Der Meister heet
gohquote:Op maandag 13 december 2010 00:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Mein teil
edit: je bent je vast ook bewust van het gegeven dat ze een nummer hebben wat Der Meister heet
Ja natuurlijk, ik ben gek, en flikker gelijk alle Fysiologieboeken ook maar op de brandstapel.quote:Op maandag 13 december 2010 00:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
dus jezus was chinees ????quote:
Hmm je quote jezelf bij dat laatste, en dan lijk je een fout van mij te willen aanwijzen of zo.quote:Op maandag 13 december 2010 00:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
Dus je gaat nu zeggen dat de bijbel een groot onbenul is?
Man, in de bijbel wordt bijna meer vlees gegeten dan dat ik ooit zal eten
Ik ga bijna in god geloven nu
ja, want je begon met het geloof te strooien.quote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hmm je quote jezelf bij dat laatste, en dan lijk je een fout van mij te willen aanwijzen of zo.![]()
nope, is het niet. Ik ben omnivoor. Alleseter. Dus ook vlees. En vis.quote:Maar goed, eens en voorgoed, ik heb niks met de Bijbel. Of andersoortige lariekoek. Het eten van vlees is gewoon verkeerd. Op het niveau van wat je die arme dieren aandoet. Dat alleen al moet voldoende beweegredenen zijn om daarmee te stoppen.
Geen goede beweegreden, want prooiquote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hmm je quote jezelf bij dat laatste, en dan lijk je een fout van mij te willen aanwijzen of zo.
Maar goed, eens en voorgoed, ik heb niks met de Bijbel. Of andersoortige lariekoek. Het eten van vlees is gewoon verkeerd. Op het niveau van wat je die arme dieren aandoet. Dat alleen al moet voldoende beweegredenen zijn om daarmee te stoppen.
Jaaaaaquote:
Die arme dieren? is er ooit onderzoek gedaan of die beesten wel een soort van belevingswereld hebben? waarom zijn ze er? waarom eten wij tot de dag van vandaag nog vlees? is dat een "foutje" van de natuur? Jij komt dus met een theorie aan waar je beweert dat er iets mis is gegaan tijdens de evolutie. Wat krachtig.quote:Op maandag 13 december 2010 00:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hmm je quote jezelf bij dat laatste, en dan lijk je een fout van mij te willen aanwijzen of zo.
Maar goed, eens en voorgoed, ik heb niks met de Bijbel. Of andersoortige lariekoek. Het eten van vlees is gewoon verkeerd. Op het niveau van wat je die arme dieren aandoet. Dat alleen al moet voldoende beweegredenen zijn om daarmee te stoppen.
ik geef er geen ene worst om of hij met stokjes at of met zijn vingersquote:Op maandag 13 december 2010 00:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
maar nu de HAMvraag: at hij ook met stokjes?
ik begin nu peentjes te zweten van angst, stel dat het allemaal waar is.quote:Op maandag 13 december 2010 00:28 schreef DerMeister het volgende:
[..]
ik geef er geen ene worst om of hij met stokjes at of met zijn vingers
even google doenquote:Op maandag 13 december 2010 00:26 schreef Symphonic het volgende:
[..]
maar nu de HAMvraag: at hij ook met stokjes?
Dus jij doet voor spek en bonen mee?quote:Op maandag 13 december 2010 00:28 schreef DerMeister het volgende:
[..]
ik geef er geen ene worst om of hij met stokjes at of met zijn vingers
met Engelenstokjes natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2010 00:29 schreef theclansman het volgende:
[..]
even google doen
http://google.h4ck.nl/?q=at+jezus+met+stokjes+%3F%3F
en regelmatig te LAM om te prekenquote:Op maandag 13 december 2010 00:30 schreef theclansman het volgende:
jezus was in ieder geval een heilig BOONTJE
tja, in die tijd was het heel gewoon: een schaap over de dam, dan volgenden er automatisch meer. Op naar het feestmaal!quote:Op maandag 13 december 2010 00:30 schreef theclansman het volgende:
Dat hij lam was kan ook niet anders met al die wijnquote:Op maandag 13 december 2010 00:31 schreef Symphonic het volgende:
[..]
en regelmatig te LAM om te preken
Dan wist men van hem in ieder geval wat voor vlees ze in de kuip haddenquote:Op maandag 13 december 2010 00:30 schreef theclansman het volgende:
hadden ze toen al stoofpotjes?quote:Op maandag 13 december 2010 00:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan wist men van hem in ieder geval wat voor vlees ze in de kuip hadden.
worst is vies manquote:Op maandag 13 december 2010 00:34 schreef DerMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan je hier nu niet van houden...
die liggen buiten beeldquote:
Ik ookquote:
de rijdende kipquote:
Ik heb gewoon een halve paardenworst opgesnedenquote:Op maandag 13 december 2010 00:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik ga een paar worstjes in de pan droppen
nou bijna deze staat op de sitequote:Op maandag 13 december 2010 00:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zouden ze die ook braden in een caravan?
Om nou gelijk de caravan van TS in de fik te steken is ook weer wat rigoureusquote:Op maandag 13 december 2010 00:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zouden ze die ook braden in een caravan?
Het zou wel wat zijn als TS een Kip-caravan heeftquote:Op maandag 13 december 2010 00:41 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Om nou gelijk de caravan van TS in de fik te steken is ook weer wat rigoureus
Twee vliegen in een klapquote:Op maandag 13 december 2010 00:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het zou wel wat zijn als TS een KIP-caravan heeft.
quote:Op maandag 13 december 2010 00:46 schreef Symphonic het volgende:
Zelfs in de sport heeft de groente de toekomst
Hak en Sintnicolaas genomineerd voor prijs
dan krijg je toch weer die twee vliegen in een klapquote:Op maandag 13 december 2010 00:46 schreef theclansman het volgende:
ik heb nog een vraag aan de TS
mag je als vegetariėr wel vleesetende planten eten ????
Volgens mij is er wat verkeerd gegaan?quote:Op maandag 13 december 2010 00:33 schreef vergezocht het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 13 december 2010 00:20 schreef DeRakker. het volgende:
Ts hoe willen trouwens alle sporters zonder vlees overleven?![]()
Voor spiermassa heb je veel eiwitten nodig en daar is vlees een grote bron van.
Ook noten, melk enz maar zonder vlees is het eigenlijk bijna onmogelijk om genoeg eiwitten binnen te
TS viel in SLAap tijdens het postenquote:Op maandag 13 december 2010 00:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Volgens mij is er wat verkeerd gegaan?
hehequote:Op maandag 13 december 2010 00:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
TS viel in SLAap tijdens het posten.
hij zag er geen beenHAM meer inquote:Op maandag 13 december 2010 00:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
TS viel in SLAap tijdens het posten.
Zou eigenlijk lof proberen te oogsten met deze topic?quote:Op maandag 13 december 2010 00:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
hij zag er geen beenHAM meer in
hij vroeg om hamburgers, maar het BLEEKSELDERIJquote:Op maandag 13 december 2010 00:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou eigenlijk lof proberen te oogsten met deze topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch nog even omdat het op de eerste pagina zo snel gingquote:Op zondag 12 december 2010 23:26 schreef theclansman het volgende:
en deze natuurlijk
sjaak bral HELD
ja dankquote:Op maandag 13 december 2010 00:54 schreef theclansman het volgende:
[..]
toch nog even omdat het op de eerste pagina zo snel ging
wat een held die sjaak bral
quote:Op maandag 13 december 2010 00:46 schreef theclansman het volgende:
ik heb nog een vraag aan de TS
mag je als vegetariėr wel vleesetende planten eten ????
Je mag het wel hebben, je mag het niet etenquote:Op maandag 13 december 2010 00:57 schreef DaMart het volgende:
Is het voor een vegetariėr eigenlijk nog extra pijnlijk als de diagnose van de dokter 'Vleesboom' luidt?
En zo ja, dan onthoudt hij zich ook van vruchtvlees natuurlijk?quote:Op maandag 13 december 2010 00:57 schreef DaMart het volgende:
Is het voor een vegetariėr eigenlijk nog extra pijnlijk als de diagnose van de dokter 'Vleesboom' luidt?
vruchtwater schijnt wel heel gezond te zijnquote:Op maandag 13 december 2010 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zo ja, dan onthoudt hij zich ook van vruchtvlees natuurlijk?
Ik ga ook schaapjes tellen!quote:Op maandag 13 december 2010 01:06 schreef Symphonic het volgende:
Ik ga nu echt slapen, mijn lachspieren kunnen niet meer![]()
![]()
Flora en Fauna misschien? Zelf langer dan een kwart seconde nadenken? Or, face the consequences. Dankbaar publiek hier, dat zekerquote:Op maandag 13 december 2010 01:09 schreef theclansman het volgende:
en toch wil ik het weten
welk forum is het beste om mijn vraag over de vleesetende plant te stellen hier op fok
dat is sowieso onzin. Als jij telkens met het argument wilt komen dat het moderne tijden zijn en daarom mogen we ons wel vlees permiteren (hygiene, humane slachting, etc etc) dan mag ik ook dat idee van moderne tijden aanwenden door te zeggen dat er voldoende alternatieve proteinebronnen tegenwoordig bestaan waardoor vlees overbodig is. Denk hierbij aan (sojavlees en melk, proteinereepjes, lijnzaadolie (omega3) etc etc).Kwalitantief en kwantitatief doen ze voor vlees niet onder.quote:Op maandag 13 december 2010 00:20 schreef DeRakker. het volgende:
Ts hoe willen trouwens alle sporters zonder vlees overleven?![]()
Voor spiermassa heb je veel eiwitten nodig en daar is vlees een grote bron van.
Ook noten, melk enz maar zonder vlees is het eigenlijk bijna onmogelijk om genoeg eiwitten binnen te krijgen.
Met vlees is t al moeilijk om spiermassa te kweken.
Melk gebruik je al veel.. proteinereepjes zijn belachelijk duur en verder niet echt super.quote:Op maandag 13 december 2010 01:50 schreef vergezocht het volgende:
[..]
dat is sowieso onzin. Als jij telkens met het argument wilt komen dat het moderne tijden zijn en daarom mogen we ons wel vlees permiteren (hygiene, humane slachting, etc etc) dan mag ik ook dat idee van moderne tijden aanwenden door te zeggen dat er voldoende alternatieve proteinebronnen tegenwoordig bestaan waardoor vlees overbodig is. Denk hierbij aan (sojavlees en melk, proteinereepjes, lijnzaadolie (omega3) etc etc).Kwalitantief en kwantitatief doen ze voor vlees niet onder.
En ik zie helaas ook een verband tussen het aantal allochtonen van niet Westers afkomst in Nederland en de toenemende verloedering van normen en waarden aangaande het gebruik van dierlijke producten.quote:
en alweer brengt iemand anti-islam anti-allachtonen politieke bullshit naar boven..quote:Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef KnowledgeSeeker het volgende:
[..]
En ik zie helaas ook een verband tussen het aantal allochtonen van niet Westers afkomst in Nederland en de toenemende verloedering van normen en waarden aangaande het gebruik van dierlijke producten.
nee over 100 jaar gaan we ook boerka's introduceren voor vrouwenquote:Op maandag 13 december 2010 15:42 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
en alweer brengt iemand anti-islam anti-allachtonen politieke bullshit naar boven..
what the fuck heeft dat hiermee te maken?
ik ben deze domme dierenlovers spuug zat met eet vegetarisch bla bla bla..
er is een fucking partij van de dieren zelfs..
waar the fuck gaat de wereld heen?
gaan wij over 100jaar met dieren trouwe ofso?
DeRakker jij bent echt een mongool.quote:Op maandag 13 december 2010 15:45 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nee over 100 jaar gaan we ook boerka's introduceren voor vrouwen![]()
En gaan we aanslagen plegen in t midden oosten, payback time.
domme reacties plaatsen kan je ook domme reacties verwachten hequote:Op maandag 13 december 2010 15:46 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
DeRakker jij bent echt een mongool.
ik verklaar jou hierbij een mongool.
gemanipuleerd.
brainwashed.
waarom is het dom het is mijn fucking mening.quote:Op maandag 13 december 2010 15:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
domme reacties plaatsen kan je ook domme reacties verwachten he
tja het is jammer dat je zelf niet ziet wat je allemaal brult.quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
waarom is het dom het is mijn fucking mening.
ik vind die dieren activisten dom en van mij part mogen ze opdonderen met hun "missie".
koop een hond en huur een kamer en doe maar wat je wilt doen.
vlees is goed voor je.
het is een geschenk van God.
ik ga levenslang slachten en vlees eten.
Period.
quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef vergezocht het volgende:
Je hoeft maar eens het nieuws te bekijken om mijn punt hierover te snappen.
Nou, zet jij dan maar je computer uit, want die is ook slecht voor het milieu...quote:Op maandag 13 december 2010 12:41 schreef KnowledgeSeeker het volgende:
Ik ben het helemaal eens met TS. Het is wel degelijk zo dat de verloedering van een samenleving te zien is aan de standpunten van mensen wat betreft het gebruik van dierlijke producten. Het lijkt erop dat een steeds groter deel van de Nederlandse bevolking geen enkel probleem meer heeft met het eten van Halal geslacht vlees of het dragen van bond e.d. Dit zijn gewoon tekenen van verloedering en de afname van het hebben van bepaalde normen en waarden.
Ik zie dit echter meer als een gevolg van de steeds grotere kloof tussen de voedsel industrie en de stads mens. Het zou goed zijn als mensen een beter beeld zouden hebben van hoe dierlijke producten op hun boord belanden. Al hoewel ik betwijfel of dit bij mensen een wezenlijke verandering in hun standpunten teweeg zal brengen aangezien zolang het maatschappelijk geaccepteerd gedrag betreft het moeilijk te veranderen is en de verleiding van het eten van vlees te groot is. Daarom zou er inderdaad zoals TS betoogd een verbod moeten komen op het eten van vlees.
En ik geloof ook zeker dat dit in de niet al te verre toekomst zal gaan gebeuren, zeker gezien de klimaat verandering waar de bio industrie een belangrijke bijdrage aanlevert.
STFU man, vlees is niet eens essentieel. Anders lees je even het topic door. Jouw leven in zijn eentje is toch niet belangrijker dan de levens van honderdtallen dieren over jouw levensspanne die je laten slachten zou hebben.quote:Op maandag 13 december 2010 15:58 schreef Sehaninne het volgende:
[..]
Het overgrote deel van vega's zijn ofwel meisjes ofwel homo's die zich laten leiden door emotie, dus door het 'zielige' van het slachten en eten van dieren, en die zich niet hebben verdiept in de feiten, anders zouden ze wel inzien hoe essentieel vlees eten is.
Vegetariersquote:Op maandag 13 december 2010 19:42 schreef CaptainCookie het volgende:
Waarom stinken vegetariers ook alweer? En waarom zien ze er altijd zo ongezond bleek uit?
donder nou toch eens lekker opquote:Op maandag 13 december 2010 19:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
STFU man, vlees is niet eens essentieel. Anders lees je even het topic door. Jouw leven in zijn eentje is toch niet belangrijker dan de levens van honderdtallen dieren over jouw levensspanne die je laten slachten zou hebben.
Subjectiefquote:
wat een vieze propaganda probeer je te verspreidenquote:
Dit is anders ook niet verkeerd.quote:Op maandag 13 december 2010 20:14 schreef Queen_Minny het volgende:
Het bevalt me prima boven aan de voedselketen.
Een kip is op deze manier het leukst om te zien.
[ afbeelding ]![]()
Eet smakelijk.
Wat triest dat de mens zichzelf de top van het voedselketen noemt.quote:Op maandag 13 december 2010 20:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dit is anders ook niet verkeerd.
[ afbeelding ]
Dat is waarschijnlijk niet waar. Vegetariėrs leven gemiddeld langer. Dat is meermaals aangetoond.quote:
Ja precies, en wat triest eigenlijk dat een mens zich een intelligent wezen durft te noemen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat triest dat de mens zichzelf de top van het voedselketen noemt.Ja dat kunnen toch alle soorten doen. Wat vind je ervan als een leeuw jullie aanvalt, ombrengt, en dan lekker opeet. Voedselketen toch? Overleven toch? De natuur toch?
Kom niet met die hypocrisie stelletje eigen-actie goedpraters.
Dank je wel mattie, Dat was een punt dat ik vergeten heb te inclueren in mijn OP. Inderdaad de vleesindustrie stoot abnormale hoeveelheden broeikasgassen de lucht in. Dat moet eens stoppen. Het is ingeschat dat de vleesteelt zelf voor meer dan 40% van de globale opwarming zorgt. Grote bijdrager dus.quote:Op maandag 13 december 2010 12:41 schreef KnowledgeSeeker het volgende:
Ik ben het helemaal eens met TS. Het is wel degelijk zo dat de verloedering van een samenleving te zien is aan de standpunten van mensen wat betreft het gebruik van dierlijke producten. Het lijkt erop dat een steeds groter deel van de Nederlandse bevolking geen enkel probleem meer heeft met het eten van Halal geslacht vlees of het dragen van bond e.d. Dit zijn gewoon tekenen van verloedering en de afname van het hebben van bepaalde normen en waarden.
Ik zie dit echter meer als een gevolg van de steeds grotere kloof tussen de voedsel industrie en de stads mens. Het zou goed zijn als mensen een beter beeld zouden hebben van hoe dierlijke producten op hun boord belanden. Al hoewel ik betwijfel of dit bij mensen een wezenlijke verandering in hun standpunten teweeg zal brengen aangezien zolang het maatschappelijk geaccepteerd gedrag betreft het moeilijk te veranderen is en de verleiding van het eten van vlees te groot is. Daarom zou er inderdaad zoals TS betoogd een verbod moeten komen op het eten van vlees.
En ik geloof ook zeker dat dit in de niet al te verre toekomst zal gaan gebeuren, zeker gezien de klimaat verandering waar de bio industrie een belangrijke bijdrage aanlevert.
zou ik geen probleem vinden, gebeurd al zo vaak dat dieren de mens doden.quote:Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat triest dat de mens zichzelf de top van het voedselketen noemt.Ja dat kunnen toch alle soorten doen. Wat vind je ervan als een leeuw jullie aanvalt, ombrengt, en dan lekker opeet. Voedselketen toch? Overleven toch? De natuur toch?
Kom niet met die hypocrisie stelletje eigen-actie goedpraters.
En hij zegt juist dat het aan jouw allochtone afkomst ligt dat je zulke meningen hebt. Alleen jullie kunnen zo achterlijk en genadeloos met dieren omgaan. Vandaar (een van de redenen) dat jullie derde-wereld heten.quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef TurkishBaklava het volgende:
[..]
waarom is het dom het is mijn fucking mening.
ik vind die dieren activisten dom en van mij part mogen ze opdonderen met hun "missie".
koop een hond en huur een kamer en doe maar wat je wilt doen.
vlees is goed voor je.
het is een geschenk van God.
ik ga levenslang slachten en vlees eten.
Period.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |