quote:
Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef vergezocht het volgende:En plotseling ging bij mij het kwartje vallen. Nederland heeft een zekere deel van haar ellende te danken aan haar vleesetend bestaan. Ik ben echt van mening dat als we allemaal vegetariërs zouden worden dat onze samenleving vele maal beter zou worden. Het eten van vlees doet de agressie toenemen binnen een persoon,
Onzin.
quote:
en is ook nog erg ongezond.
Onzin.
quote:
Het veroorzaakt allerlei kwade kankers over het lange termijn en over het korte termijn zorgt ie voor het ontstaan van allerlei gevaarlijke vreemde virussoorten zoals E.coli, SARS, etc etc. Je hoeft maar eens het nieuws te bekijken om mijn punt hierover te snappen.
Onzin. E.Coli noch SARS worden overgedragen door vlees.
quote:
Want je moet het gewoon toegeven. Het eten van dierenbloed is niet geschikt voor de mens, en als dat bloed eenmaal binnen onze darmflora terechtkomt, wekt hij allerlei vreemde gebeurens in ons op. Of dat bloed nou eenmaal gekookt is of niet, maakt niet uit, het is gewoon niet voor ons bedoeld.
Onzin
quote:
Wij stammen af van de apen, en die dieren zijn er ook niet voor niets vegetarisch.
Chimpansees jagen regelmatig voor vlees, zowel op chimpansees van vijandige troepen, andere apen, en hoefdieren als gazelles. De meeste apen, zowel de mens-apen als de niet-mens-apen eten naast fruit ook insecten, vaak in de vorm van larven/maden.
quote:
Bovendien zorgt de vleesconsumptie voor onnodige dierenleed. Er is gewoon geen ethisch, pijnloze manier van het slachten van dieren, punt uit. Het dier leeft echt in een hel, en op het moment van het slachten zelf heb je dus een grote onrecht gepleegd.
De dood met een slachtpistool is een genadiger dood dan welke manier van overlijden een dier ooit in de natuur zal meemaken, behalve als die onverhoeds door een vallende boom, komeet of zoiets precies en met grote kracht op de kop wordt geraakt.
quote:
Het enige argument wat ik zie voor het wél willen consumeren van vlees is de goede smaak misschien. Maar dat is geenszins een legitieme, want die smaak zijn jullie aan gewend over de jaren, en daarom denk je maar dat het lekker is. Als jullie je onthouden van het gebruik daarvan, went het ook gewoon af.
Ik stel voor dat jij je van sex, en communicatie met mensen onthoudt. Het mag dan wel lekker zijn, maar het went ook gewoon af, en dan zijn wij verlost van het oeverloze gezwam van vega-bijgelovigen.
quote:
Ik pleit dus voor het onmiddellijke verbieden van alle vlees en vleesproducten, en eveneens voor het slachten van dieren binnen de grenzen van Nederland. Ik pleit voor het strafbaar maken van het doden van dieren voor de eigen consumptie. Wél mogen wij dieren blijven afschieten als ze overlast geven, een plaag worden, of onze eigen bestaan bedreigen.
Ik pleit ervoor dat we vega-bijgelovigen mogen afschieten als die overlast geven.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.