abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2010 @ 17:31:26 #1
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_89726983
Best Fok!kers

laptop of toch ipad?
ik heb een Xdoos om te game, een desktop pc om beetje muziek te luisteren (ook niet een mega computer) ik heb een budget van 750 euro voor een ipad/laptop

wat hadden jullie gedaan in mij situatie??
en een poot van snuffel de hond
  donderdag 9 december 2010 @ 17:32:48 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_89727024
Dat hangt van de toepassing af. Wil je er veel mee typen: koop een laptop. Wil je af en toe wat surfen en films kijken: koop een iPad.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:35:53 #3
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_89727125
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:32 schreef TNA het volgende:
Dat hangt van de toepassing af. Wil je er veel mee typen: koop een laptop. Wil je af en toe wat surfen en films kijken: koop een iPad.
denk dat ik toch voor de ipad ga k'heb al een computer waar ik prima text mee kan verwerken.
weet je misschien ook wanneer de nieuwe ipad komt?
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 17:43:35 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89727381
iPad zou ik puur om erbij te doen. Een avondje msnen op een iPad lijkt mij persoonlijk a-relaxt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 9 december 2010 @ 17:49:27 #5
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_89727605
Tja, zo'n iPad is heel mooi maar niet erg functioneel. Je hebt altijd 1 hand nodig om dat ding vast te houden. Een laptop zet je neer, klapt t scherm open en je kunt 'm met 2 handen bedienen.
Binnie noe helemoale van god los
  donderdag 9 december 2010 @ 17:53:40 #6
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_89727762
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef Renesite het volgende:
iPad zou ik puur om erbij te doen. Een avondje msnen op een iPad lijkt mij persoonlijk a-relaxt.
Precies, dat dus.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:55:06 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_89727816
Een laptop is in alle opzichten handiger, maar een iPad is mooier en toffer.
pi_89727883
Films kijken op de iPad. Hoe zit het eigenlijk met het geluid? Zitten daar een beetje knappe uitgangen op? En een laptop kun je natuurlijk ook aansluiten aan je TV via HDMI en als HTPC te gebruiken. Eigenlijk vind ik een tablet een product op zichzelf. Een laptop is niet een substituut voor een tablet en vice versa.

Wanneer je een ipad wil, moet je die gewoon kopen. Wil je iets anders, koop je wat anders. Maar een iPad is vooral een gadget. Niet een functioneel apparaat. Een laptop is dat wel, mits je hem nodig hebt.
  Boks-Chick donderdag 9 december 2010 @ 17:57:14 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89727906
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:35 schreef geldwolf het volgende:

[..]

denk dat ik toch voor de ipad ga k'heb al een computer waar ik prima text mee kan verwerken.
weet je misschien ook wanneer de nieuwe ipad komt?
de ipad2 komt in februari in Europa in de winkels te liggen.
lolwut
  donderdag 9 december 2010 @ 17:59:12 #10
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_89727978
ik kijk nog even of de ipad'2' wat is maar ik denk dat ik toch voor een laptop ga! :)
  Donald Duck held donderdag 9 december 2010 @ 18:07:44 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_89728289
Met een iPad consumeer je vooral media, met een laptop kun je ook creëren
Voor de iPad 2 moet je geen veranderingen verwachten wat dat betreft. Het ding zal gewoon sneller zijn en zeer waarschijnlijk een camera bevatten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_89728490
Je hebt een computer nodig naast je iPad. Dus als je desktop prima functioneert kun je de iPad als extra nemen. Naast een laptop heb je geen desktop meer nodig, bijna alles kun je op beide apparaten doen. Hierdoor wordt één van beide daardoor minder/nauwelijks gebruikt.

Ik zou je keuze maken aan de hand van kwaliteit van je desktop. Als die nog eventjes mee kan dan zou ik voor de iPad gaan. Als je desktop eigenlijk aan vervanging toe is zou ik een laptop kiezen.
pi_89737793
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:55 schreef TNA het volgende:
Een laptop is in alle opzichten handiger, maar een iPad is mooier en toffer.
Zelfs dat niet meer. De nieuwe MacBook Air 11,6" is mooier, toffer en in alle opzichten beter dan een iPad.
pi_89737971
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:49 schreef Lubbert het volgende:
Tja, zo'n iPad is heel mooi maar niet erg functioneel. Je hebt altijd 1 hand nodig om dat ding vast te houden. Een laptop zet je neer, klapt t scherm open en je kunt 'm met 2 handen bedienen.
iPad in de stander, en toetsenbordje op schoot op de bank.
pi_89738300
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een iPad consumeer je vooral media, met een laptop kun je ook creëren
Voor de iPad 2 moet je geen veranderingen verwachten wat dat betreft. Het ding zal gewoon sneller zijn en zeer waarschijnlijk een camera bevatten.
Wat voor media creëren de meeste mensen dan met hun PC?
pi_89738498
Bij mij zit in college een homo die er een toetsenbordje bijheeft waar hij zijn iPad opklikt :')
Dus het kan wel.

Je komt imo alleen wel heel triest over.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89739126
quote:
19s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

?? Of over twee week, of over 8 maand.
pi_89742039
Ipad.... Leuk, nieuw, fris... Verder aardig dingetje hoor ;) Maar je hebt veel meer aan een Laptop, zoals eerder beschreven is een IPad een dingetje om erbij te hebben.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_89749918
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:42 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Wat voor media creëren de meeste mensen dan met hun PC?
Foto's bewerken, video's coderen, tekstverwerken.. Allemaal dingen die de iPad niet of nauwelijks kan.
pi_89750674
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 02:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Foto's bewerken, video's coderen, tekstverwerken.. Allemaal dingen die de iPad niet of nauwelijks kan.
Foto's bewerken wil prima (gezien wat 90% met zijn foto's doet) met filterstorm bv, een movieeditor is er ook en nee video's coderen doe je niet met een iPad, en tekstverwerking is ook prima mogelijk, zeker gezien 99% nooit verder komt dan een word pagina.
pi_89754618
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:13 schreef Miriampje het volgende:
Je hebt een computer nodig naast je iPad. Dus als je desktop prima functioneert kun je de iPad als extra nemen. Naast een laptop heb je geen desktop meer nodig, bijna alles kun je op beide apparaten doen. Hierdoor wordt één van beide daardoor minder/nauwelijks gebruikt.

Ik zou je keuze maken aan de hand van kwaliteit van je desktop. Als die nog eventjes mee kan dan zou ik voor de iPad gaan. Als je desktop eigenlijk aan vervanging toe is zou ik een laptop kiezen.
Helemaal mee eensch. Overigens al je besluit een laptop te nemen ga dan voor een Asus, MSI laptop. Degelijk en fraai en 2 jaar garantie aan huis. Check Tweakers pricewatch.

quote:
15s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
Bij mij zit in college een homo die er een toetsenbordje bijheeft waar hij zijn iPad opklikt :')
Dus het kan wel.

Je komt imo alleen wel heel triest over.
Nogal ja. Duidelijk gevalletje had ik toch maar een laptop gekocht.

overigens zijn er recent ook al diverse topic geweest over die keuze tussen ipad of laptop zoals deze, deze en deze. Ik zou altijd een laptop kopen omdat je daar veel meer mee kan. Ik zou me te beperkt voelen met alleen een iPad. Heb je al een laptop/desktop dan is het leuk voor erbij.
pi_89755599
Als je deze vraag moet stellen, is het antwoord bij voorbaat al: Laptop!
pi_89761202
Laptop, als je:
• Films en muziek wil encoden/bewerken.
• Afbeeldingen wil bewerken.
• Veel wil typen, documenten e.d.
• Websites wil maken.
• Wil programmeren of scripten.

iPad, als je:
• Muziek en films wil kijken
• Af en toe een spelletje wil doen.
• Beetje rond wil lurken op internet.
• Apple fanboy bent.

Android tablet, als je:
• Gedownloade muziek en films wil kijken in diverse formaten zonder re-encoding of dat het via bepaalde (controlerende) software moet.
• Geen Apple fanboy bent.
pi_89761357
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:35 schreef DemonRage het volgende:
Laptop, als je:
• Websites wil maken.

iPad, als je:
• Apple fanboy bent.

Android tablet, als je:
• Gedownloade muziek en films wil kijken in diverse formaten zonder re-encoding of dat het via bepaalde (controlerende) software moet.
Die laatste reactie is wel erg triest. Android-fanboys zijn de laatste tijd een stuk irritanter dan Apple fanboys, aangezien die liever een inferieur product hebben, alleen maar omdat er geen appeltje op staat en je een "open product" hebt (terwijl ze geen flauw idee hebben wat er nou zo open is aan Android, en waarom dat goed moet zijn). Een hogere prijs betalen voor een inferieur product.. Zolang er geen appeltje op staat, kun je jezelf dan in ieder geval nog stoer noemen, he? :')

Daarbij speelt de iPad met de gratis VLC player ook elk formaat af zonder re-encoding, en kun je via AirVideo elke video streamen vanaf je laptop.
pi_89767093
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:35 schreef DemonRage het volgende:
Laptop, als je:
• Websites wil maken.

iPad, als je:
• Apple fanboy bent.

Android tablet, als je:
Niet correct, en verder wel erg random.

Maar zeker geen reactie die goed genoeg is mee te nemen in de beslissing om een eventuele nieuwe aankoop
pi_89772245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die laatste reactie is wel erg triest. Android-fanboys zijn de laatste tijd een stuk irritanter dan Apple fanboys, aangezien die liever een inferieur product hebben, alleen maar omdat er geen appeltje op staat en je een "open product" hebt (terwijl ze geen flauw idee hebben wat er nou zo open is aan Android, en waarom dat goed moet zijn). Een hogere prijs betalen voor een inferieur product.. Zolang er geen appeltje op staat, kun je jezelf dan in ieder geval nog stoer noemen, he? :')
Zegt de Apple fanboy..... :')
pi_89774124
De iPad is een geweldig apparaat om even relaxed mee te surfen of video's te kijken. En als je geen dingen moet kunnen doen die je op een iPad niet kan doen, kan je alles wat je moet kunnen doen op een iPad doen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:11:48 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89774338
Maar beetje relaxed fokken zit er dus niet in op een iPad?
pi_89774413
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 19:11 schreef leolinedance het volgende:
Ik fok tegenwoordig op m'n iPad zodat ik die verkrachte layout niet krijg (iPad layout is geniaal).
pi_89774506
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik fok tegenwoordig op m'n iPad zodat ik die verkrachte layout niet krijg (iPad layout is geniaal).
Hmm die is inderdaad best nice! :o Misschien ga ik die wel als default instellen...
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:15:35 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89774507
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Vind die nieuwe layout ook bagger. En die sneeuw in de header al helemaal :r

Maar kun je wel beetje fatsoenlijk typen op zo'n iPad dan?
pi_89774569
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 19:11 schreef leolinedance het volgende:
Jawel hoor.. Ik kijk nu op mijn iPad alleen maar meer op Fok!
Ook het reageren gaat prima. Oké niet zo snel als op een normaal toetsenbord, maar hiermee ben ik toch wel vlot.
pi_89774632
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:07 schreef retorbrapi het volgende:
De iPad is een geweldig apparaat om even relaxed mee te surfen of video's te kijken. En als je geen dingen moet kunnen doen die je op een iPad niet kan doen, kan je alles wat je moet kunnen doen op een iPad doen.
Ah... komt mooi uit dit topic, nu weet ik het zeker, ik moet geen iPad

ik ga voor de laptop :D
## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
pi_89774727
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het went. Je moet er geen roman mee willen schrijven.
pi_89827830
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:07 schreef retorbrapi het volgende:
:')
pi_89827959
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee. Fatsoenlijk typen gaat alleen als je de iPad plat neerlegt. Als je languit op de bank ligt, of in bed aan het surfen bent (wat gepropageerd wordt als de kracht van de iPad), gaat typen ontieglijk kut, en is het beeldscherm net te groot om in portrait redelijk te typen zonder bang te zijn dat je de iPad laat kletteren. En typen in landscape gaat op zich prima als je eraan gewend bent, maar dan moet je hem plat leggen en zelf recht gaan zitten, of je handen/nek in belachelijke posities willen wringen om te zien wat je typt terwijl je je iPad plat op je buik hebt liggen.

De 11,6" MacBook Air is een veel betere keus. Zelfde de witte MacBook is beter, en de batterij gaat minstens even lang mee als die van de iPad.
  zondag 12 december 2010 @ 12:00:53 #37
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_89827967
Ik gebruik mijn iPad eigenlijk vooral om mee te surfen, kleine stukken op te typen (wel met een toetsenbord), films te kijken, nieuws te lezen, boeken te lezen en af en toe een spelletje te spelen. Mijn pc gebruik ik eigenlijk alleen nog om papers te schrijven, dat gaat toch wel beter :) Het ligt er dus inderdaad maar net aan wat je wilt doen met je nieuwe aankoop :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_89840566
laptop... kun je meer mee en flash:P

ipad kan niet erg veel laptop kan veel meer en meestal precies wat jij wil,,, ipad is leuk dus als je wil roepen he kijk ik heb een ipad neem er een maar je komt er achter dat je er maar weinig mee kan
Nee ik heb er geen zin in!
pi_89840661
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:04 schreef raav1 het volgende:
laptop... kun je meer mee en flash:P

ipad kan niet erg veel laptop kan veel meer en meestal precies wat jij wil,,, ipad is leuk dus als je wil roepen he kijk ik heb een ipad neem er een maar je komt er achter dat je er maar weinig mee kan
Met een laptop kan ik ook 'meer' dan met een smartphone, is dat dan een reden om géén smartphone te nemen en wél een laptop?
pi_89841047
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Met een laptop kan ik ook 'meer' dan met een smartphone, is dat dan een reden om géén smartphone te nemen en wél een laptop?
Slechte vergelijking. Het mooie van een smartphone is dat je deze ten alle tijden bij je kunt hebben, en toch productieve dingen kunt doen. Een iPad is helemaal niet veel draagbaarder, zeker niet vergeleken met de nieuwe MacBook Air. Beiden kun je niet in je zak steken, dus voor beiden moet je minstens een sleeve kopen en altijd een tas bij je hebben om ze in te stoppen.
pi_89841995
iPad. Dan koop je een opvouwbaar bluetooth keyboard en je koop LogMeIn Ignition en op je PC installeer je LogMeIn Free. Dan is het echt alsof je achter je pc zit. Je kan dan dus echt alles met alleen een iPad. Daarnaast is de accu van een iPad briljant
pi_89842518
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:46 schreef draaijer het volgende:
iPad. Dan koop je een opvouwbaar bluetooth keyboard en je koop LogMeIn Ignition en op je PC installeer je LogMeIn Free. Dan is het echt alsof je achter je pc zit. Je kan dan dus echt alles met alleen een iPad. Daarnaast is de accu van een iPad briljant
Voor dat geld koop je een MacBook met een net zo briljante accu.
  zondag 12 december 2010 @ 20:09:38 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89845183
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:16 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Jawel hoor.. Ik kijk nu op mijn iPad alleen maar meer op Fok!
Ook het reageren gaat prima. Oké niet zo snel als op een normaal toetsenbord, maar hiermee ben ik toch wel vlot.
Maar zet je zo'n iPad dan neer ofzo? Hoe kun je met zo'n ding werken als je op de bank hangt, rmet 1 hand vasthouden en met 1 hand typen ofzo?
  zondag 12 december 2010 @ 20:13:46 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89845352
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. Fatsoenlijk typen gaat alleen als je de iPad plat neerlegt. Als je languit op de bank ligt, of in bed aan het surfen bent (wat gepropageerd wordt als de kracht van de iPad), gaat typen ontieglijk kut, en is het beeldscherm net te groot om in portrait redelijk te typen zonder bang te zijn dat je de iPad laat kletteren. En typen in landscape gaat op zich prima als je eraan gewend bent, maar dan moet je hem plat leggen en zelf recht gaan zitten, of je handen/nek in belachelijke posities willen wringen om te zien wat je typt terwijl je je iPad plat op je buik hebt liggen.

De 11,6" MacBook Air is een veel betere keus. Zelfde de witte MacBook is beter, en de batterij gaat minstens even lang mee als die van de iPad.
Kost minimaal 1000 euro, en dan heb je nog zo'n klein schermpje waar je niet fatsoenlijk lang achter kunt werken. Beetje dure gadget! En hij is er niet in het zwart. Geen optie dus.
  zondag 12 december 2010 @ 20:15:59 #45
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89845448
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kost minimaal 1000 euro, en dan heb je nog zo'n klein schermpje waar je niet fatsoenlijk lang achter kunt werken. Beetje dure gadget! En hij is er niet in het zwart. Geen optie dus.
http://www.colorwarepc.com/p-250-macbook-air.aspx
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 12 december 2010 @ 20:18:30 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89845565
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

ja. Smartphones zijn ook bullshit. Wanneer kijk je nou een film op zo'n klein prutschermpje :')
En een keer op internet kijken, navigeren en mp3tjes afspelen over mijn eigen Sennheiser oordopjes kan met een oude Nokia N78 niet-smartphone ook. Net als mailtjes lezen als je een keer onderweg bent.

Alles wat je nog meer met een smartphone kan werkt beter/sneller op een laptop en mis je niet op momenten dat je geen computer/laptop ter beschikking hebt.

Ik heb echt nog nooit begrepen waarom je in hemelsnaam 700 euro uit gaat geven aan een fucking telefoon :') _O- Zeker bij van die scholiertjes is het echt triest. Koop voor dat geld een leuke tv + playstation ofzo, is veel vetter ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 12-12-2010 20:26:45 ]
  zondag 12 december 2010 @ 20:24:11 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89845847
quote:
$1850 voor een gadget betalen :') En ook hier zie ik de zwarte kleur niet staan? Maar neem aan dat ze hem daar wel mee zouden kunnen leveren. Is gezien de prijs geen optie.
pi_89846009
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_89846176
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Het mooie van een smartphone is dat je deze ten alle tijden bij je kunt hebben, en toch productieve dingen kunt doen. Een iPad is helemaal niet veel draagbaarder, zeker niet vergeleken met de nieuwe MacBook Air. Beiden kun je niet in je zak steken, dus voor beiden moet je minstens een sleeve kopen en altijd een tas bij je hebben om ze in te stoppen.
Het punt is dat de use case bij alle 3 de apparaten totaal verschillend is en je dus niet kan vergelijken op basis van hoeveel ze 'kunnen'. Met zowel een smartphone als met een tablet kan je minder dan met een laptop, maar je gebruikt ze dan ook voor andere dingen. Als je video's wil bewerken moet je een laptop kopen, maar als je alleen wat wil surfen en mailen heb je in principe ook aan een tablet genoeg. Kort gezegd: je bent gek als je een laptop koopt puur omdat hij 'meer' kan, in het geval dat je datgene wat hij meer kan niet gaat gebruiken.

En dan laat ik nog het feit dat de goedkoopste MacBook Air duurder dan de duurste iPad is buiten beschouwing.
  zondag 12 december 2010 @ 20:34:10 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89846328
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:27 schreef znarch het volgende:
http://us.blackberry.com/playbook-tablet/ ook een optie?
Mooi ding ook wel maar waarschijnlijk dezelfde nadelen als de iPad.
pi_89846448
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ja. Smartphones zijn ook bullshit. Wanneer kijk je nou een film op zo'n klein prutschermpje :')
En een keer op internet kijken, navigeren en mp3tjes afspelen over mijn eigen Sennheiser oordopjes kan met een oude Nokia N78 niet-smartphone ook. Net als mailtjes lezen als je een keer onderweg bent.
Hoe kan ik onderweg m'n saldo checken, mailen, het weerbericht checken, een route plannen, etc. zonder een smartphone?
  zondag 12 december 2010 @ 20:37:47 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89846554
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het punt is dat de use case bij alle 3 de apparaten totaal verschillend is en je dus niet kan vergelijken op basis van hoeveel ze 'kunnen'. Met zowel een smartphone als met een tablet kan je minder dan met een laptop, maar je gebruikt ze dan ook voor andere dingen. Als je video's wil bewerken moet je een laptop kopen, maar als je alleen wat wil surfen en mailen heb je in principe ook aan een tablet genoeg. Kort gezegd: je bent gek als je een laptop koopt puur omdat hij 'meer' kan, in het geval dat je datgene wat hij meer kan niet gaat gebruiken.

En dan laat ik nog het feit dat de goedkoopste MacBook Air duurder dan de duurste iPad is buiten beschouwing.
Waarom zou je genoegen nemen met minder dan een laptop als je die voor hetzelfde geld kunt krijgen?

Er zijn genoeg laptopjes te krijgen voor de prijs van een iPad. En die zijn ongeveer net zo draagbaar als een iPad en die hoef je niet vast te houden als je op de bank zit. En zoals jij al zegt, je kunt er gewoon meer mee.
  zondag 12 december 2010 @ 20:41:55 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89846794
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:36 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoe kan ik onderweg m'n saldo checken, mailen, het weerbericht checken, een route plannen, etc. zonder een smartphone?
Is iedere telefoon waarmee je op internet kunt een smartphone dan? Dan heb ik er ook één :Y

Mijn telefoon is 3 jaar oud:

- Saldo checken -> Check
- Mailen -> Check
- Weerbericht -> Check
- Route plannen -> Check (navigatie zelfs)

Telefoon kostte 3 jaar geleden iets van 250 euro, zou nu toch wel voor minder moeten kunnen. Nu moet zo iets dus blijkbaar 700 euro kosten :')
En dan krijg je er ook nog zo'n onhandig touchscreen bij ook :') En ik vind die nieuwe smartphones allemaal te breed voor in de broekzak, al is dat hier niet relevant.
  zondag 12 december 2010 @ 20:43:00 #54
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_89846852
quote:
19s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Hoop je.
pi_89846866
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom zou je genoegen nemen met minder dan een laptop als je die voor hetzelfde geld kunt krijgen?

Er zijn genoeg laptopjes te krijgen voor de prijs van een iPad. En die zijn ongeveer net zo draagbaar als een iPad en die hoef je niet vast te houden als je op de bank zit. En zoals jij al zegt, je kunt er gewoon meer mee.
Ik gebruik op de bank liever mijn iPad dan mijn MacBook.
pi_89846918
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is iedere telefoon waarmee je op internet kunt een smartphone dan? Dan heb ik er ook één :Y

Mijn telefoon is 3 jaar oud:

- Saldo checken -> Check
- Mailen -> Check
- Weerbericht -> Check
- Route plannen -> Check (navigatie zelfs)

Telefoon kostte 3 jaar geleden iets van 250 euro, zou nu toch wel voor minder moeten kunnen. Nu moet zo iets dus blijkbaar 700 euro kosten :')
En dan krijg je er ook nog zo'n onhandig touchscreen bij ook :') En ik vind die nieuwe smartphones allemaal te breed voor in de broekzak, al is dat hier niet relevant.
Alleen zit er nogal een verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen jouw 3 jaar oude telefoon van 250 euro en een iPhone 4 van 700 euro.
  zondag 12 december 2010 @ 20:48:45 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89847176
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:44 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Alleen zit er nogal een verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen jouw 3 jaar oude telefoon van 250 euro en een iPhone 4 van 700 euro.
Zou niet weten wat ik nog meer kan wensen. Zoals Apple het zegt, 'It just works', en nog goed ook hoor :Y Voor die ene keer dat je het nodig hebt is het prima.

Alleen als ik dagelijks lang in de trein zou zitten zou ik een iPhone of andere smartphone overwegen om de tijd te doden met doelloos internetten en met het apparaatje spelen :P
pi_89847339
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zou niet weten wat ik nog meer kan wensen. Zoals Apple het zegt, 'It just works', en nog goed ook hoor :Y
Ik check mijn saldo met 1 tap. Hoe doe jij dat?
  zondag 12 december 2010 @ 20:52:06 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89847390
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:51 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik check mijn saldo met 1 tap. Hoe doe jij dat?
Ik hoef mijn saldo nooit te checken.
pi_89847650
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik hoef mijn saldo nooit te checken.
Geef dan gewoon toe dat het op jouw telefoon een klote gedoe is.
  zondag 12 december 2010 @ 21:02:02 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89848073
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:56 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Geef dan gewoon toe dat het op jouw telefoon een klote gedoe is.
Nee, ik hoef dat serieus nooit te doen. Als ik eens geld over moet maken ofzo doe ik dat gewoon op de laptop. Het komt mij nooit voor dat ik direct geld over moet maken als ik eens in de trein zit of in het cafe sta.
pi_89848748
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, ik hoef dat serieus nooit te doen. Als ik eens geld over moet maken ofzo doe ik dat gewoon op de laptop. Het komt mij nooit voor dat ik direct geld over moet maken als ik eens in de trein zit of in het cafe sta.
Je blijft voorbij gaan aan het punt dat dat soort handelingen tegenwoordig veel makkelijker gaat op een iPhone van 700 euro.
  zondag 12 december 2010 @ 21:15:39 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89848926
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:12 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je blijft voorbij gaan aan het punt dat dat soort handelingen tegenwoordig veel makkelijker gaat op een iPhone van 700 euro.
Dat zal best. Ik heb het niet nodig. En een doorsnee scholiertje ook niet. Waarom doe je zo iets niet gewoon effe thuis achter de laptop? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bankzaken te regelen op mijn mobieltje.
pi_89849337
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zal best. Ik heb het niet nodig. En een doorsnee scholiertje ook niet. Waarom doe je zo iets niet gewoon effe thuis achter de laptop? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bankzaken te regelen op mijn mobieltje.
Dat jij smartphones nutteloos vindt betekent niet dat ze ook nutteloos zijn. Heel veel mensen vinden ze namelijk wel nuttig.
pi_89849420
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het scheelt maar 200 euro met de duurste iPad, die een kleiner scherm heeft en ook niet in het zwart komt. Zwart is trouwens lelijk, geef mij maar het aluminium design van de MacBooks.
  zondag 12 december 2010 @ 21:31:16 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89849839
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:22 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat jij smartphones nutteloos vindt betekent niet dat ze ook nutteloos zijn. Heel veel mensen vinden ze namelijk wel nuttig.
Tuurlijk. Of men wil zo'n ding hebben om er een beetje bij te horen, op school bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat alle scholieren echt een iPhone/Blackberry nodig hebben :') Maar goed, daar gaat het in dit topic niet over :)
pi_89849851
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef retorbrapi het volgende:
Dat is dan ook niet mijn punt. Mijn punt is dat smartphones een betere case hebben voor toegevoegde waarde naast een computer dan een iPad. De iPad wordt aangeboden als product dat tussen een smartphone en een laptop in zit. Dus: veelzijdiger dan een smartphone, en compacter dan een laptop. Op beiden punten is het slechts een matig succesje. Ik kan op de iPad weinig tot niets dat ik met mijn iPhone niet kan, en de nieuwe MacBook is net zo compact.

Ja, als je alleen wilt surfen en mailen 'heb je in principe genoeg aan een tablet', maar het mooie van vooral Apple-producten is dat je er steeds meer mee wilt gaan doen, omdat de gebruiksvriendelijkheid zo hoog ligt. Voor een relatief kleine meerprijs biedt de MacBook veel meer verschillende manieren om ermee te spelen dan een iPad doet, en het is allemaal net zo leuk. In Januari komt er zelfs een appstore voor de mac, waardoor een hoop casual games die de iPad zo leuk maken ook naar de MacBooks gaan komen.
pi_89849915
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef leolinedance het volgende:
Doorsnee scholiertjes zitten doorgaans hele dagen op school. Die hebben dus niet de mogelijkheid het effe thuis achter de laptop te doen.
  zondag 12 december 2010 @ 21:33:07 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89849942
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het scheelt maar 200 euro met de duurste iPad, die een kleiner scherm heeft en ook niet in het zwart komt. Zwart is trouwens lelijk, geef mij maar het aluminium design van de MacBooks.
Zwart mag jij lelijk vinden, ik vind dat niet.

De iPad is al duur voor een gadget. Maar voor de extra functionaliteit van een laptop zou ik dan wel 200 euro extra betalen inderdaad. Maar ik wil geen Macbook Air, ik koop een Dell XPS :9~
  zondag 12 december 2010 @ 21:33:56 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89850003
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Doorsnee scholiertjes zitten doorgaans hele dagen op school. Die hebben dus niet de mogelijkheid het effe thuis achter de laptop te doen.
Wij mochten op school de telefoon helemaal niet gebruiken.
pi_89850102
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:43 schreef retorbrapi het volgende:
Ik gebruik op de bank liever mijn iPad dan mijn MacBook.
Ik niet. Het enige dat in mijn ogen beter was op de iPad dan op mijn MacBook, was comics lezen. En heel misschien stumblen, maar dat is op de MacBook ook al veel verslavender dan goed is voor mijn productiviteit.
pi_89850289
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:33 schreef leolinedance het volgende:

De iPad is al duur voor een gadget. Maar voor de extra functionaliteit van een laptop zou ik dan wel 200 euro extra betalen inderdaad. Maar ik wil geen Macbook Air, ik koop een Dell XPS :9~
Ik zou persoonlijk ook nooit de MacBook Air kopen. Je moet zo'n ding toch altijd in een hoes en je tas stoppen, en een Air is voor mij daarom niet veel draagbaarder dan mijn MacBook pro, die beter presteert.
quote:
vWij mochten op school de telefoon helemaal niet gebruiken.
Da's balen voor jou. Ik heb regelmatig meer dan drie uur vrij tussen colleges. En het is dat ik de laatste tijd steeds mijn MacBook bij me heb, maar anders had ik mijn iPhone maar wat handig gevonden.
  zondag 12 december 2010 @ 21:48:07 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89850792
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk ook nooit de MacBook Air kopen. Je moet zo'n ding toch altijd in een hoes en je tas stoppen, en een Air is voor mij daarom niet veel draagbaarder dan mijn MacBook pro, die beter presteert.

[..]

Da's balen voor jou. Ik heb regelmatig meer dan drie uur vrij tussen colleges. En het is dat ik de laatste tijd steeds mijn MacBook bij me heb, maar anders had ik mijn iPhone maar wat handig gevonden.
Ik zit al heel wat jaartjes niet meer op de middelbare school. Een laptop is inderdaad handig. Een iPhone is leuk als tijdverdrijf maar echt productief kun je ook daar niet op zijn.

Een Macbook Pro 15" is veel te duur. En 13" is veel te klein om lang op te werken. Daarom een Dell XPS 15/16 met Full-HD scherm wanneer die weer leverbaar is :)
pi_89853381
Mensen hebben het hier over tijdverdrijf. Maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je meer dan een half uur op je telefoon wil gaan pielen hoor. In de trein lees je toch gewoon een krantje, oid. Een uur een beetje lopen klooien op je telefoon. Wat voor een kneus ben je dan.... Of ben ik de enige die daar zo over denkt?
  zondag 12 december 2010 @ 23:16:47 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89856429
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef Xaobotnik het volgende:
Mensen hebben het hier over tijdverdrijf. Maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je meer dan een half uur op je telefoon wil gaan pielen hoor. In de trein lees je toch gewoon een krantje, oid. Een uur een beetje lopen klooien op je telefoon. Wat voor een kneus ben je dan.... Of ben ik de enige die daar zo over denkt?
Als je niks te doen hebt...tijdens het kakken ofzo. Verder heb je gelijk ja.
pi_89856770
Sommige mensen lopen nou eenmaal wat achter. Geen verwijt, slechts een constatering.
  maandag 13 december 2010 @ 09:01:03 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89863792
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef retorbrapi het volgende:
Sommige mensen lopen nou eenmaal wat achter. Geen verwijt, slechts een constatering.
Sommige mensen kopen een Porsche en rijden er dagelijks mee naar het werk met een gangetje van 80 km/u over de provinciale weg. Ik ben net zo snel op het werk met mijn Seat. Die ene keer dat je écht kunt gassen is een Porsche leuk natuurlijk, maar als ik krap bij kas zou zitten zou het voor mij geen prioriteit hebben. Daarbij is die Porsche ook lang niet zo praktisch als een Seat als enige auto. Zonder Porsche kom je ook overal.

Zelfde geldt voor scholiertjes die zo nodig een Blackberry en iPhone willen hebben. Waarschijnlijk geen rode cent te besteden maar wel een iPhone willen met internet abonnement . Daarbij zijn die smartphones vaak vrij breed, gaat de accu niet lang genoeg mee en zijn ze niet kroeg-proof. Of te duur om mee te nemen naar het café :')

iPad is best een leuke gadget hoor, begrijp me niet verkeerd. Dan zou ik hem denk ik in een houder als grote fotolijst ofzo laten fungeren en af en toe pakken om het nieuws te kijken ofzo. Maar voor die functionaliteit vind ik hem wel weer erg duur. Misschien wordt die Blackberry tablet wel iets goedkoper (zal wel niet)?
pi_89868054
Je vergeet wel dat je met een smartphone en internet kosten voor bellen en sms'en kunt vermijden door apps te gebruiken. Die kosten lopen veel sneller hoog op dan de aanschafprijs van een smartphone.
  maandag 13 december 2010 @ 12:02:34 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89868738
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je vergeet wel dat je met een smartphone en internet kosten voor bellen en sms'en kunt vermijden door apps te gebruiken. Die kosten lopen veel sneller hoog op dan de aanschafprijs van een smartphone.
En denk jij dat die huppelkutjes op een schoolplein dat doen? :')
Bellen en smsen doe je toch wel, met of zonder smartphone.
pi_89870960
Ik denk dat studenten en middelbare scholieren wel degelijk whatsapp gebruiken in plaats van te sms'en, ja.
pi_89875877
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik denk dat studenten en middelbare scholieren wel degelijk whatsapp gebruiken in plaats van te sms'en, ja.
Niet iedereen heeft internet nog. Dus dat is maar de vraag. Sterker nog, niet iedereen heeft een smartphone. Verder is whatsapp sowieso niet een 100% substituut voor SMS-en, aangezien je niet iedereen wiens nummer je hebt kunt bereiken op die manier.
  maandag 13 december 2010 @ 15:54:54 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89877034
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kun je iedereen bereiken met die Whatapp ja? En daarbij, heeft iedereen ook een internet abonnement?
pi_89877323
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kun je iedereen bereiken met die Whatapp ja? En daarbij, heeft iedereen ook een internet abonnement?
Nee, en nee. Wat wil je daarmee zeggen?
  maandag 13 december 2010 @ 16:32:08 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89878694
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:01 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Nee, en nee. Wat wil je daarmee zeggen?
Dat het slechts gedeeltelijk een alternatief is voor smsen. In mijn familie en vriendengroep heeft volgens mij niemand een smartphone dus ik zou er niks aan hebben.
pi_89879590
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat het slechts gedeeltelijk een alternatief is voor smsen. In mijn familie en vriendengroep heeft volgens mij niemand een smartphone dus ik zou er niks aan hebben.
Maar andere mensen wel.
  maandag 13 december 2010 @ 17:01:53 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89879880
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:55 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Maar andere mensen wel.
Misschien wel al geloof ik niet dat het voor iemand een volwaardig alternatief is.
pi_89882019
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Misschien wel al geloof ik niet dat het voor iemand een volwaardig alternatief is.
Niet volwaardig, maar wel voor een (heel) groot deel.
pi_89884339
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daarom is het ook een argument voor smartphones, slimmerik. En ja, het scheelt een hoop als je Whatsapp gebruikt.
  maandag 13 december 2010 @ 19:03:07 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89884434
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Daarom is het ook een argument voor smartphones, slimmerik. En ja, het scheelt een hoop als je Whatsapp gebruikt.
Maar lang niet iedereen kan omgaan met een smartphone of wil er zo'n bedrag voor betalen, slimmerik.
  maandag 13 december 2010 @ 19:06:48 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89884616
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:00 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Niet volwaardig, maar wel voor een (heel) groot deel.
In 2009 was slechts 1 op de 5 verkochte telefoons (bron: onderzoek GfK Retail & Technology, Nu.nl februari 2010) een smartphone. Misschien tegenwoordig dus 1 op 4 als je geluk hebt. En een deel daarvan heeft geen onbeperkt internetabonnement.

Nou, wat een (heel) groot deel zeg!
pi_89884710
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:03 schreef leolinedance het volgende:

Maar lang niet iedereen kan omgaan met een smartphone of wil er zo'n bedrag voor betalen, slimmerik.
Dat eerste is een nonargument, en de prijs van een smartphone is te rechtvaarden door de kosten die je met dergelijke apps bespaart. Dat was nu net het hele punt. Slimmerik.

Bovendien is 'smartphone' geen synoniem voor 'iPhone van 650 euro'. Whatsapp heb je ook op een HTC Wildfire van 185 euro.
  maandag 13 december 2010 @ 19:11:09 #92
239294 PierreTT
pi_89884874
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat eerste is een nonargument, en de prijs van een smartphone is te rechtvaarden door de kosten die je met dergelijke apps bespaart. Dat was nu net het hele punt. Slimmerik.

Hoeveel spaar je per maand dan uit met Whatsapp? Maximaal 10 euro lijkt me? Ik heb het zelf ook maar ik gebruik het eigenlijk nooit omdat ik normaal smsen een stuk handiger vindt in plaats van smsen via een app... als je nou beltegoed hebt of iets dergelijks dan kan het nog wel flink in de kosten schelen...
pi_89884990
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Hoeveel spaar je per maand dan uit met Whatsapp? Maximaal 10 euro lijkt me? Ik heb het zelf ook maar ik gebruik het eigenlijk nooit omdat ik normaal smsen een stuk handiger vindt in plaats van smsen via een app... als je nou beltegoed hebt of iets dergelijks dan kan het nog wel flink in de kosten schelen...
Ik ben door de combi van whatsapp en viber van 80-90 euro naar 24 euro gegaan. Ruim 65 euro per maand besparen is niet niets.

Maar bij mij op de universiteit heeft bijna iedereen dan ook een smartphone.
  maandag 13 december 2010 @ 19:14:50 #94
239294 PierreTT
pi_89885079
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ben door de combi van whatsapp en viber van 80-90 euro naar 24 euro gegaan. Ruim 65 euro per maand besparen is niet niets.

Als ik Viber ook maximaal zou gebruiken zou ik mijn abonnement ook ongeveer kunnen opzeggen :D Maar goed, als ik alleen whatsapp zou gebruiken dan ga ik waarschijnlijk van 100 euro naar 90 euro, vanwege de 10 euro voor 1000 sms die dan wegvalt... Viber, dat is een heel ander verhaal :D
  maandag 13 december 2010 @ 19:27:42 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89885743
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Bovendien is 'smartphone' geen synoniem voor 'iPhone van 650 euro'. Whatsapp heb je ook op een HTC Wildfire van 185 euro.
Helemaal geen non-argument. Ik zie mijn ouders, ooms/tantes etc. van 60+ nog geen smartphone gebruiken. Voor het systeem is het wel makkelijk dat je vrienden/kennissen het allemaal hebben, anders gaat het niet gewoon werken.

Het gaat hier vooral over de iPhone van 700 euro. 185 euro is inderdaad nog wel te doen (maar van het uiterlijk moet je houden, zeg maar...). Maar dan moet je dus ook zo'n internet abonnement van een tientje in de maand erbij nemen. Voor 10 euro kan ik onbeperkt smsen, naar iedereen die ik wil. Dat doe ik persoonlijk niet, ik heb aan 50 berichten voor 4 euro wel genoeg.

Daarbij, als je een smartphone + internet abo hebt moet je toevallig ook nog dat programma installeren. Als iemand dat niet heeft gaat het dus ook al niet werken.
  maandag 13 december 2010 @ 19:29:24 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89885843
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat scheelt, maar niet iedereen heeft alleen maar vrienden en bekenden met een smartphone + internet abo + die app.

Overigens is 90 euro per maand voor je telefoontje (+ aanschafkosten waarschijnlijk) echt bizar voor privegebruik :') Hoeveel bel/sms jij dan?
pi_89885851
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In 2009 was slechts 1 op de 5 verkochte telefoons (bron: onderzoek GfK Retail & Technology, Nu.nl februari 2010) een smartphone. Misschien tegenwoordig dus 1 op 4 als je geluk hebt. En een deel daarvan heeft geen onbeperkt internetabonnement.

Nou, wat een (heel) groot deel zeg!
Goed, ik zal proberen het zo simpel mogelijk uit te leggen.

Er zijn tegenwoordig veel mensen met een smartphone. Die mensen kennen waarschijnlijk weer andere mensen met een smartphone. Voor hun is whatsapp handig, want het bespaart hun sms kosten.

Er zijn ook nog steeds mensen zonder een smartphone. Of mensen met een smartphone, maar zonder contacten met een smartphone. Voor hun is whatsapp niet handig.

Snap je het al? Ik val in groep 1. Jij valt in groep 2. Ik heb een smartphone, jij hebt geen smartphone. Iedereen blij.
  maandag 13 december 2010 @ 19:30:32 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89885905
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:29 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Goed, ik zal proberen het zo simpel mogelijk uit te leggen.

Er zijn tegenwoordig veel mensen met een smartphone. Die mensen kennen waarschijnlijk weer andere mensen met een smartphone. Voor hun is whatsapp handig, want het bespaart hun sms kosten.

Er zijn ook nog steeds mensen zonder een smartphone. Of mensen met een smartphone, maar zonder contacten met een smartphone. Voor hun is whatsapp niet handig.

Snap je het al? Ik val in groep 1. Jij valt in groep 2. Ik heb een smartphone, jij hebt geen smartphone. Iedereen blij.
Heb ik ooit gezegd dat jij geen smartphone mag hebben? Ik vind het echter onzin :)
pi_89885942
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb ik ooit gezegd dat jij geen smartphone mag hebben? Ik vind het echter onzin :)
Jij vindt het onzin, ik vind het geen onzin. Wat valt er verder nog over te zeggen?
pi_89887153
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat scheelt, maar niet iedereen heeft alleen maar vrienden en bekenden met een smartphone + internet abo + die app.

Overigens is 90 euro per maand voor je telefoontje (+ aanschafkosten waarschijnlijk) echt bizar voor privegebruik :') Hoeveel bel/sms jij dan?
Niet zo heel veel, maar ik heb redelijk wat vrienden. Daarbij woon/studeer ik in Antwerpen en woont het grootste deel van mijn vrienden in Nederland.
pi_89887337
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:27 schreef leolinedance het volgende:Helemaal geen non-argument. Ik zie mijn ouders, ooms/tantes etc. van 60+ nog geen smartphone gebruiken. Voor het systeem is het wel makkelijk dat je vrienden/kennissen het allemaal hebben, anders gaat het niet gewoon werken.

Het gaat hier vooral over de iPhone van 700 euro. 185 euro is inderdaad nog wel te doen (maar van het uiterlijk moet je houden, zeg maar...). Maar dan moet je dus ook zo'n internet abonnement van een tientje in de maand erbij nemen. Voor 10 euro kan ik onbeperkt smsen, naar iedereen die ik wil. Dat doe ik persoonlijk niet, ik heb aan 50 berichten voor 4 euro wel genoeg.
De Wildfire ziet er ook prima uit, en doet qua functionaliteit niet heel veel onder voor de duurdere smartphones. En prima dat jij aan 4 euro per maand genoeg hebt. Sommige mensen zijn nu eenmaal wat populairder dan anderen.
quote:
Daarbij, als je een smartphone + internet abo hebt moet je toevallig ook nog dat programma installeren. Als iemand dat niet heeft gaat het dus ook al niet werken.
Want whatsapp installeren kost ook echt zoveel moeite..
  maandag 13 december 2010 @ 20:07:59 #102
239294 PierreTT
pi_89887969
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:29 schreef leolinedance het volgende:

Valt mee. Ik betaal dat ook elke maand, ongeveer 600 minuten per maand, 1000sms bundel en onbeperkt internet.
  maandag 13 december 2010 @ 20:15:25 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89888437
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Jij vindt het onzin, ik vind het geen onzin. Wat valt er verder nog over te zeggen?
Niks, zijn we klaar denk ik he :)
  maandag 13 december 2010 @ 21:03:41 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_89891282
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:13 schreef Miriampje het volgende:

iPad kan prima stand alone gebruikt worden.
Ben het wel met je eens dat je voor bepaalde functies liever een computer gebruikt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_89896882

[ Bericht 100% gewijzigd door Xaobotnik op 13-12-2010 22:27:06 ]
pi_89899698
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

MacBooks zijn ook gewoon te duur. Vooral als je kijkt naar de hardware die je krijgt. Tuurlijk, je betaalt vooral voor het design en de software maar je maakt mij niet wijs dat Apple verlies zal draaien als ze MacBooks vanaf, bijvoorbeeld, 500 euro gaan verkopen en ipads vanaf 400 euro.

Moet wel toegeven dat ikzelf de iPad geweldig vind, en het doet de belangrijkste dingen wat de meeste mensen op een computer doen: muziek, internet, films, spelletjes (apps), mail en dat soort dingen. Typen gaat verder ook wel prima op het ding, maar voor grote lappen heb je gewoon een fysiek toetsenbord nodig ja. Maar goed, je kan al die dingen natuurlijk al op de computer maar dan nog: zulke dingen zijn veel fijner en leuker om te doen op een ipad.

En tja, je kan zelfs aardig productief zijn op de ipad. Er zijn zelfs apps waarmee je eigenlijk gewoon websites kan ontwikkelen. En tja, mocht je een keer een groot document willen maken dan sluit je m gewoon een keer aan op een toetsenbord. Haalt het idee van de tablet misschien een beetje weg, maar het kan altijd.

Maar uiteindelijk zijn dingen gewoon leuker om te doen op een iPad (zolang je het kan waarderen in ieder geval. Mensen die nog nooit een ipad hebben gebruikt en bij voorbaat al zeggen dat het zuigt zullen het nooit leuk vinden omdat dat er zo ingestampt zit).

Verder als ik voor een laptop zou gaan, inderdaad een Dell XPS!

Maar wat ik dus wou duidelijk maken: een iPad kan eigenlijk prima als 'stand-alone' werken maar soms is een 'normale computer' gewoon fijner. Ipad is dan vaak weer leuker.
  maandag 13 december 2010 @ 23:30:42 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89900255
quote:
Op maandag 13 december 2010 19:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De Wildfire ziet er ook prima uit, en doet qua functionaliteit niet heel veel onder voor de duurdere smartphones. En prima dat jij aan 4 euro per maand genoeg hebt. Sommige mensen zijn nu eenmaal wat populairder dan anderen.

[..]

Want whatsapp installeren kost ook echt zoveel moeite..
Mijn vrienden zijn wat ouder en vinden andere dingen belangrijk,

Je kunt niet van iedereen verwachten dat zij het programma installeren omdat jij dat graag wil.
  maandag 13 december 2010 @ 23:35:31 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89900483
quote:
Op maandag 13 december 2010 20:07 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Valt mee. Ik betaal dat ook elke maand, ongeveer 600 minuten per maand, 1000sms bundel en onbeperkt internet.
Toch wel zakelijk mag ik hopen? Echt veel geld voor een beetje bellen...ik ben in totaal zo'n 30 max 40 euro kwijt voor mijn vriendin en mij. 2x simonly met sms bundeltje en een thuistelefoon waar 's avonds en in het weekend gratis naar vaste nummers gebeld mag worden.
pi_89903289
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn vrienden zijn wat ouder en vinden andere dingen belangrijk,

Je kunt niet van iedereen verwachten dat zij het programma installeren omdat jij dat graag wil.
Dat je nog vrienden hebt met die negatieve instelling..
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:42:24 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89906544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat je nog vrienden hebt met die negatieve instelling..
Wij dringen elkaar niks op in ieder geval.
pi_89907855
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wij ook niet, maar dat is dus de instelling die ik bedoel.
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:26 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89910557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

Wij ook niet, maar dat is dus de instelling die ik bedoel.
Dat vinden wij juist positief.

TS, ik zou overigens een laptop nemen als ik jou was. Desnoods een Macbook.
pi_89913365
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:12 schreef leolinedance het volgende:
Dat vinden wij juist positief.
Je snapt het niet. Maakt niet uit, niet iedereen is even intelligent.
quote:
TS, ik zou overigens een laptop nemen als ik jou was. Desnoods een Macbook.
"Desnoods een MacBook". Dat zijn alleen maar de meest gebruiksvriendelijke laptops ter wereld.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:10:34 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89914368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Maakt niet uit, niet iedereen is even intelligent.

quote:
"Desnoods een MacBook". Dat zijn alleen maar de meest gebruiksvriendelijke laptops ter wereld.
Desnoods een Macbook ja, dat zeg ik vooral vanwege de prijs. Ik zou persoonlijk een 15" nemen en dan is een Macbook toch een duur grapje. En het is natuurlijk afhankelijk van welke programma's je wilt gaan draaien. En ik zou graag een donkere kleur willen.

Maar goed, dat is aan TS.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:37:51 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89915342
De enige 15" Macbook is een Macbook Pro.

# 2.4GHz Intel Core i5
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

¤1750,-

Een Dell XPS 15 met:

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M) bewerken
LCD-scherm 40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED-
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive

¤ 1080,- (zonder korting, incl. verzendkosten etc.)

Lijkt me duidelijk dat een Macbook (en zeker de 15") geen alternatief kan zijn voor een iPad van 500 euro ofzo.
pi_89919016
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:37 schreef leolinedance het volgende:
De enige 15" Macbook is een Macbook Pro.

# 2.4GHz Intel Core i5
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

¤1750,-

Een Dell XPS 15 met:

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M) bewerken
LCD-scherm 40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED-
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive

¤ 1080,- (zonder korting, incl. verzendkosten etc.)

Lijkt me duidelijk dat een Macbook (en zeker de 15") geen alternatief kan zijn voor een iPad van 500 euro ofzo.
Ik weet dat je een specs fetisj hebt, maar wanneer besef je eens dat het NIET alleen om specs gaat?
pi_89919410
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:03 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik weet dat je een specs fetisj hebt, maar wanneer besef je eens dat het NIET alleen om specs gaat?
En wanneer besef jij je dat hij bedoelt dat een product onmogelijk vergeleken kan worden met een ander product wat 2 tot ruim 3x zo duur is? Ongeacht de specs?
pi_89919504
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:13 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En wanneer besef jij je dat hij bedoelt dat een product onmogelijk vergeleken kan worden met een ander product wat 2 tot ruim 3x zo duur is? Ongeacht de specs?
Waarom zou dat niet kunnen?
pi_89919537
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:15 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Weleens van het spreekwoord met de appels en de peren gehoord?
pi_89919630
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:16 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Weleens van het spreekwoord met de appels en de peren gehoord?
Kan je een HTC Wildfire niet met een iPhone 4 vergelijken? Of een BMW met een Toyota?
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:18:13 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89921964
quote:

[..]

Nee, het gaat om de prijs. Of bedoel je om dure accessoires om andere video verlengstukjes te krijgen dan?

Sorry hoor maar zo'n prijs (en specs) verschil kun zelfs jij niet goedpraten denk ik :') Anders, doe je best maar eens.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:19:31 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89922012
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:13 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En daar ging het uiteraard eigenlijk om ja. Al laat ik me weer verleiden door op raptorbrabi te reageren :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:21:32 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89922092
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:19 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Kan je een HTC Wildfire niet met een iPhone 4 vergelijken? Of een BMW met een Toyota?
Mensen die een Toyota van 20.000 euro overwegen twijfelen inderdaad niet tussen deze Toyota en een BMW van 60.000 euro nee, duh _O-
pi_89923470
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de prijs. Of bedoel je om dure accessoires om andere video verlengstukjes te krijgen dan?

Sorry hoor maar zo'n prijs (en specs) verschil kun zelfs jij niet goedpraten denk ik :') Anders, doe je best maar eens.
Die MacBook biedt een veel betere gebruikservaring dan die Dell.
  dinsdag 14 december 2010 @ 19:02:18 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89928271
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:57 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Misschien voor beginners.
pi_89928463
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Misschien voor beginners.
Beginners in wat?
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:57:34 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89933748
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Beginners in wat?
Computers.
pi_89935679
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Computers.
Waarom zou je een computer expert moeten zijn om ermee om te kunnen gaan?
pi_89936705
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:57 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

...En wat heeft dat in hemelsnaam te maken met de vergelijking van één van deze producten met een iPad?
pi_89936708
quote:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Het enige waar je voor betaald is het design, het merk en de software. Zoals ik al eerder zei: Apple zal niet plotseling verliezen lijden als ze al die Macs, bijvoorbeeld, 30% goedkoper maken.

En ik denk dat het toch wel fijn is om een blu-ray speler, full HD scherm, snellere processor en sneller werkgeheugen te hebben.
pi_89937287
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...En wat heeft dat in hemelsnaam te maken met de vergelijking van één van deze producten met een iPad?
Dat moet je aan leolinedance vragen, HIJ vroeg mij het prijsverschil te rechtvaardigen.
pi_89937600
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:51 schreef WSquater het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Het enige waar je voor betaald is het design, het merk en de software. Zoals ik al eerder zei: Apple zal niet plotseling verliezen lijden als ze al die Macs, bijvoorbeeld, 30% goedkoper maken.
Heb je dit ergens op gebaseerd of denk je dit gewoon?

quote:
En ik denk dat het toch wel fijn is om een blu-ray speler, full HD scherm, snellere processor en sneller werkgeheugen te hebben.
Klopt. Net als een accuduur van 10 uur, een IPS scherm, een lichtgewicht aluminium unibody behuizing, etc..
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:38:30 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89939507
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:02 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat moet je aan leolinedance vragen, HIJ vroeg mij het prijsverschil te rechtvaardigen.
Vergelijk Macbook Pro - iPad is inderdaad een kromme vergelijking qua kosten. Daarom (in dit voorbeeld) een Dell XPS genomen, veel meer waar voor je geld natuurlijk :)

Heb je dat 15" full-hd RGB-led scherm ooit gezien?? :9~
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:39:10 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89939544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:51 schreef WSquater het volgende:

[..]

En dan nog 700 euro goedkoper uit te zijn.
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:52:02 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89940139
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:07 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Heb je dit ergens op gebaseerd of denk je dit gewoon?

[..]

Klopt. Net als een accuduur van 10 uur, een IPS scherm, een lichtgewicht aluminium unibody behuizing, etc..
http://tweakers.net/revie(...)-en-temperatuur.html

428 minuten bij normaal gebruik. 428 / 60 = 7,1 uur
De Dell XPS 9 cell accu gaat 5-6 uur mee bij normaal gebruik. Met als voordeel dat je de accu kunt verwisselen als ie leeg is. Bij een Apple Macbook heb je dan een probleem. Als de accu stuk gaat ook trouwens...

Full-HD RGB-led van Dell al eens gezien? Blijkbaar niet anders zei je dit niet.

Gewicht Macbook Pro 2,6 kg, gewicht Dell XPS 14: 2,8 kg. Nou poepoe wat een verschil in gewicht zeg :')

Weegt echt ontzettend op tegen het prijsverschil en het verschil in specs zeg :') !
pi_89946208
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vergelijk Macbook Pro - iPad is inderdaad een kromme vergelijking qua kosten. Daarom (in dit voorbeeld) een Dell XPS genomen, veel meer waar voor je geld natuurlijk :)

Heb je dat 15" full-hd RGB-led scherm ooit gezien?? :9~
Maar die vergelijking is in mijn ogen minder relevant dan de vergelijking met een MacBook Air van 950 euro. Een 15,6" Dell is, zeker vergeleken met de iPad, groot en log. De MacBook Air is, voor iemand die de iPad overweegt, een veel aantrekkelijkere optie.
pi_89946214
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

http://tweakers.net/revie(...)-en-temperatuur.html

428 minuten bij normaal gebruik. 428 / 60 = 7,1 uur
De Dell XPS 9 cell accu gaat 5-6 uur mee bij normaal gebruik. Met als voordeel dat je de accu kunt verwisselen als ie leeg is. Bij een Apple Macbook heb je dan een probleem. Als de accu stuk gaat ook trouwens...

Full-HD RGB-led van Dell al eens gezien? Blijkbaar niet anders zei je dit niet.

Gewicht Macbook Pro 2,6 kg, gewicht Dell XPS 14: 2,8 kg. Nou poepoe wat een verschil in gewicht zeg :')

Weegt echt ontzettend op tegen het prijsverschil en het verschil in specs zeg :') !
Nee, op papier niet. En dan gebruik je een MacBook, en begrijp je waarom mensen bereid zijn extra te betalen.
  woensdag 15 december 2010 @ 09:34:28 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89948321
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 02:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, op papier niet. En dan gebruik je een MacBook, en begrijp je waarom mensen bereid zijn extra te betalen.
Nee. 2 usb 2.0 poorten is gewoon ondermaats op een moderne laptop.

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 15-12-2010 10:03:17 ]
pi_89949765
quote:
Op woensdag 15 december 2010 02:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

woensdag 15 december 2010 @ 10:58:53 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89950424
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 02:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar die vergelijking is in mijn ogen minder relevant dan de vergelijking met een MacBook Air van 950 euro. Een 15,6" Dell is, zeker vergeleken met de iPad, groot en log. De MacBook Air is, voor iemand die de iPad overweegt, een veel aantrekkelijkere optie.
Klopt helemaal. Maar als je dan toch een veelzijdige laptop wilt, waar je dus echt meer mee kan en lang op kunt werken, zou ik een groter scherm willen. Maar goed, dat is ieder voor zich.

Ik snap je punt wel :)
  woensdag 15 december 2010 @ 10:59:33 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89950448
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:35 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Waarom dan?
pi_89951115
quote:
Op woensdag 15 december 2010 10:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom dan?
Het magische woord dat je zoekt is gebruikservaring.
pi_89952828
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee. 2 usb 2.0 poorten is gewoon ondermaats op een moderne laptop.
Het is wat weinig, ja. Maar waarvoor heb jij meer dan 2 poorten tegelijk nodig dan?
  woensdag 15 december 2010 @ 12:10:53 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89952850
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het magische woord dat je zoekt is gebruikservaring.
Kruip eens uit de kont van Steve aub.
pi_89952910
Uit eigen ervaring: Voor mij was de iPad een makkelijke keuze. Ik heb enkel iets nodig voor een beetje internet, een filmpje en wat foto's. Daarbij reis ik veel, dus hoe kleiner, hoe beter. Bevalt ook goed, ik heb gewoon weinig nodig en daar past het goed bij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89953101
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Moeilijk he, normaal reageren.
pi_89959288
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Apple is het enige bedrijf dat zowel de hardware als de software van hun computers maakt, en deze optimaal op elkaar afstemt voor een gebruikservaring die maar weinig andere laptops kunnen evenaren.

Het is makkelijk om puur naar de clocksnelheid, het werkgeheugen en de harde schijf te kijken en te zeggen dat goedkopere alternatieven betere specificaties bieden, maar dat is een verschrikkelijk vertekenend beeld. Een MacBook blinkt misschien niet uit, maar heeft goede specificaties, een OS dat deze specificaties beter benut, een ongeevenaarde bouwkwaliteit en de meest perfectionistische afwerking op de markt. En als je gaat kijken naar alternatieve laptops die in meer dan alleen interne specificaties, kom je bij laptops als de Sony Vaio TZ of enkele anderen, die stuk voor stuk duurder zijn dan de MacBook Pro.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:33:20 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89960369
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is wat weinig, ja. Maar waarvoor heb jij meer dan 2 poorten tegelijk nodig dan?
Muis, toetsenbord en printer bijvoorbeeld. Maar er is natuurlijk wel meer randapparatuur te bedenken. Ik heb de 4 usb poorten op mijn huidige laptop (uit 2006!!) regelmatig vol zitten.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:34:28 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89960419
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:12 schreef Drive-r het volgende:
Uit eigen ervaring: Voor mij was de iPad een makkelijke keuze. Ik heb enkel iets nodig voor een beetje internet, een filmpje en wat foto's. Daarbij reis ik veel, dus hoe kleiner, hoe beter. Bevalt ook goed, ik heb gewoon weinig nodig en daar past het goed bij.
Lijkt me ook een goede keuze dan! Net zo duur als een simpel laptopje maar voor jou net zo bruikbaar ^O^
pi_89961073
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Muis, toetsenbord en printer bijvoorbeeld. Maar er is natuurlijk wel meer randapparatuur te bedenken. Ik heb de 4 usb poorten op mijn huidige laptop (uit 2006!!) regelmatig vol zitten.
Je weet dat een laptop een eigen toetsenbord heeft, he? En de trackpad van de MacBook is beter dan menig muis.

Bovendien: ooit van bluetooth gehoord? Voor een extern toetsenbord of muis heb je geen USB meer nodig, dat is zo 2006. En af en toe een printertje aan je laptop hangen is ook geen argument; als je constant van alles via USB aan je computer wilt hangen, koop dan geen laptop.

Sure, twee USB-poorten is wat weinig, maar meer heb je eigenlijk niet nodig. Ik gebruik het hooguit voor een externe harde schijf, af en toe printen en dat was het eigenlijk wel. Voor Photoshop heb ik een bluetooth-muis en voor de recht werkt het trackpad. Het toetsenbord van de MacBook is echt zwaar relaxed, dus ik zie niet in waarom je een extern toetsenbord nodig hebt.
  woensdag 15 december 2010 @ 16:22:03 #151
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_89962453
Ik heb een extern toetsenbord voor mijn laptop wat ik gebruik als media-toetsenbord. Laptop via HDMI aan de tv hangen en op de bank gaan zitten en uitzendig gemist oid kijken, ideaal!
Maar dat is natuurlijk niet relevant voor dit topic, wat overigens al enige tijd off-topic is.
Heeft TS al een keuze gemaakt tussen ipad of laptop?
  woensdag 15 december 2010 @ 16:31:44 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89962938
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Apple is het enige bedrijf dat zowel de hardware als de software van hun computers maakt, en deze optimaal op elkaar afstemt voor een gebruikservaring die maar weinig andere laptops kunnen evenaren.

Het is makkelijk om puur naar de clocksnelheid, het werkgeheugen en de harde schijf te kijken en te zeggen dat goedkopere alternatieven betere specificaties bieden, maar dat is een verschrikkelijk vertekenend beeld. Een MacBook blinkt misschien niet uit, maar heeft goede specificaties, een OS dat deze specificaties beter benut, een ongeevenaarde bouwkwaliteit en de meest perfectionistische afwerking op de markt. En als je gaat kijken naar alternatieve laptops die in meer dan alleen interne specificaties, kom je bij laptops als de Sony Vaio TZ of enkele anderen, die stuk voor stuk duurder zijn dan de MacBook Pro.
De 'gebruikerservaring' (Wat is het precies? Per persoon verschillend neem ik aan) is een excuus om je te dure uitgave te kunnen verantwoorden. Mijn gebruikerservaring maakt dat ik razendsnel met W7 kan werken zonder dat ie ooit vastloopt.

Misschien is een Apple computer daarom voor amateurs (met genoeg geld) misschien een goede optie. Anders moet je die 750 euro gewoon lekker in je zak houden of er een iPad voor erbij van kopen. Altijd leuk om te hebben toch?

Overigens lig je wat achter, de bouwkwaliteit van de nieuwe XPS serie is uitstekend te noemen. Afwerking gaat samen met bouwkwaliteit, zelfde argument dus. Misschien is de bouwkwaliteit van de Macbook wel iets beter maar who cares? Moet hij daarom 2x zo duur zijn?
Alsof een Dell XPS ineens doormidden breekt of ook maar gaat kraken als je hem eens oppakt...

Het enige punt wat ik écht niet kan weerleggen is het OS. Als je alleen dat fijn vindt werken moet je een Mac nemen. Anders een andere computer die ook nog eens sneller is en geld in je zak houden.
  woensdag 15 december 2010 @ 16:35:12 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89963068
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:22 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb een extern toetsenbord voor mijn laptop wat ik gebruik als media-toetsenbord. Laptop via HDMI aan de tv hangen en op de bank gaan zitten en uitzendig gemist oid kijken, ideaal!
Maar dat is natuurlijk niet relevant voor dit topic, wat overigens al enige tijd off-topic is.
Heeft TS al een keuze gemaakt tussen ipad of laptop?
Dat is relaxed ja. Doe hetzelfde via de PS3, ook met youtube bijvoorbeeld :)
  woensdag 15 december 2010 @ 17:02:33 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89964232
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je weet dat een laptop een eigen toetsenbord heeft, he? En de trackpad van de MacBook is beter dan menig muis.
Hier ga ik niet eens op in. Lijkt me logisch dat je zelf ook weet wat de voordelen van bijvoorbeeld een trackball / Wacom tablet zijn.

quote:
Bovendien: ooit van bluetooth gehoord? Voor een extern toetsenbord of muis heb je geen USB meer nodig, dat is zo 2006. En af en toe een printertje aan je laptop hangen is ook geen argument; als je constant van alles via USB aan je computer wilt hangen, koop dan geen laptop.
Onzin, het feit dat het kan maakt dat het moet kunnen op zo'n dure laptop. Als je eens in de situatie zit dat je het mist baal je ervan.

Overigens, USB muizen en toetsenborden 2006 :') ? Verdiep je nog even goed en kom dan maar terug :')

Slechts 10% van de verkochte invoerapparatuur is bluetooth

Maar moet ik nu buiten een te dure laptop dus ook nog nieuwe invoerapparatuur kopen? Wordt wel een érg prijzig grapje zo...

quote:
Sure, twee USB-poorten is wat weinig, maar meer heb je eigenlijk niet nodig. Ik gebruik het hooguit voor een externe harde schijf, af en toe printen en dat was het eigenlijk wel. Voor Photoshop heb ik een bluetooth-muis en voor de recht werkt het trackpad. Het toetsenbord van de MacBook is echt zwaar relaxed, dus ik zie niet in waarom je een extern toetsenbord nodig hebt.
Jij, ja. Een waarschijnlijk niet veeleisende gebruiker. De doelgroep. Liever iets meer betalen maar denken dat je je geld tenminste goed besteed hebt. Maar als er iets kapot gaat kun je wéér flink betalen!

Iemand die zijn laptop de hele dag gebruikt in een werksfeer zou moeten weten dat dagelijks op een laptop toetsenbord werken ten eerste minder gezond is (houding) en ten tweede minder efficiënt is.
pi_89966813
Het heeft weinig zin om in discussie te gaan met mensen die een anti-Apple bord voor hun kop hebben hangen. Prima dat jij denkt dat je gelijk hebt, maar je hebt het niet.

MacBooks zijn duur, ja. Maar zijn ze te duur? Nee, niet als je kijkt dat een vergelijkbare Sony Vaio TZ ruim 2000 euro kost, en dan nog niet eens een optische drive heeft. En fijn dat de XPS een goede bouwkwaliteit heeft, maar hij is nog steeds van plastic, dik en lelijk. Niet vergelijkbaar dus met een unibody MacBook pro.

Verder kan ik niet zeggen dat ik gecharmeerd ben van dat denigrerende toontje van je. Je doet alsof mensen met een MacBook te dom zijn om het beste uit een Windows-laptop te halen, en daarom voor het simpele MacOS gaan. De meeste van mijn vrienden hebben een MacBook als enige computer, en doen daar hun doctoraalwerk op. Mijn professor, hoofd chirurgie van het UZ Leuven heeft een MacBook Pro.. Allemaal domme mensen natuurlijk, die hun te dure aankoop proberen te rechtvaarden.

Man, je hebt volgens mij niet eens door hoe dom je klinkt. MacBooks kosten veel geld, dat zal je niemand zien ontkennen. Maar vind je het niet heel toevallig dat MacBooks, zelfs met die premium prijs, al jarenlang de laptops zijn met de hoogste tevredenheid onder gebruikers? Zou dat dan toch niet iets te maken hebben met de naadloze integratie van OS en hardware, die geen enkele andere fabrikant kan bieden?

Sure, de MacBook heeft dingen als een verlicht toetsenbord, een lichtsensor waardoor de brightness van je beeldscherm automatisch wordt aangepast, het fantastische multitouch trackpad, waarschijnlijk de beste batterijduur in zijn klasse, de aluminium behuizing en alle andere kleine dingetjes die je vaak niet echt merkt, maar die wel toevoegen aan de algehele gebruikerservaring, en je kunt al die dingen afdoen als onnodig en een goedkopere laptop met betere interne specificaties aanwijzen..

..maar tot je een MacBook gebruikt hebt, kun je niet zeggen dat het een TE duur apparaat is, zeker niet als Windows-laptops die al die kleine extra's ook hebben vele honderden euro's meer kosten dan een MacBook Pro.
pi_89966979
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is relaxed ja. Doe hetzelfde via de PS3, ook met youtube bijvoorbeeld :)
Externe toetsenborden hebben doorgaans geen kabels van 2 tot 3 meter, dus dat zou dan een draadloos toetsenbord zijn. Geen USB voor nodig dus.
pi_89967046
Macs leveren een betere user experience. Dat is mijn mening, maar aangezien ze al bijna 10 jaar achter elkaar de hoogste satisfaction ratings in de industrie scoren kan je het denk ik inmiddels ook best een feit noemen.

Ik betaal daar graag voor. Net als andere Mac gebruikers. Hoevaak switcht er iemand van Windows naar Mac? En hoevaak van Mac naar Windows? Precies.

Maar goed, met iemand die user experience als een 'excuus' ziet kan en moet je eigenlijk geen discussie voeren.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:41:07 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89980740
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het heeft weinig zin om in discussie te gaan met mensen die een anti-Apple bord voor hun kop hebben hangen. Prima dat jij denkt dat je gelijk hebt, maar je hebt het niet.

MacBooks zijn duur, ja. Maar zijn ze te duur? Nee, niet als je kijkt dat een vergelijkbare Sony Vaio TZ ruim 2000 euro kost, en dan nog niet eens een optische drive heeft. En fijn dat de XPS een goede bouwkwaliteit heeft, maar hij is nog steeds van plastic, dik en lelijk. Niet vergelijkbaar dus met een unibody MacBook pro.

Verder kan ik niet zeggen dat ik gecharmeerd ben van dat denigrerende toontje van je. Je doet alsof mensen met een MacBook te dom zijn om het beste uit een Windows-laptop te halen, en daarom voor het simpele MacOS gaan. De meeste van mijn vrienden hebben een MacBook als enige computer, en doen daar hun doctoraalwerk op. Mijn professor, hoofd chirurgie van het UZ Leuven heeft een MacBook Pro.. Allemaal domme mensen natuurlijk, die hun te dure aankoop proberen te rechtvaarden.

Man, je hebt volgens mij niet eens door hoe dom je klinkt. MacBooks kosten veel geld, dat zal je niemand zien ontkennen. Maar vind je het niet heel toevallig dat MacBooks, zelfs met die premium prijs, al jarenlang de laptops zijn met de hoogste tevredenheid onder gebruikers? Zou dat dan toch niet iets te maken hebben met de naadloze integratie van OS en hardware, die geen enkele andere fabrikant kan bieden?

Sure, de MacBook heeft dingen als een verlicht toetsenbord, een lichtsensor waardoor de brightness van je beeldscherm automatisch wordt aangepast, het fantastische multitouch trackpad, waarschijnlijk de beste batterijduur in zijn klasse, de aluminium behuizing en alle andere kleine dingetjes die je vaak niet echt merkt, maar die wel toevoegen aan de algehele gebruikerservaring, en je kunt al die dingen afdoen als onnodig en een goedkopere laptop met betere interne specificaties aanwijzen..

..maar tot je een MacBook gebruikt hebt, kun je niet zeggen dat het een TE duur apparaat is, zeker niet als Windows-laptops die al die kleine extra's ook hebben vele honderden euro's meer kosten dan een MacBook Pro.
Jij maakt die vergelijking met een Sony TZ, ik niet. Een Macbook zou mijn keuze niet niet zijn omdat het toevallig een Apple computer is hoor. Het gaat gewoon allereerst over het bedrag dat je moet betalen, de specs die je ervoor krijgt en daarna nog het gebrek aan bepaalde functionaliteit wat een andere laptop wel biedt (usb 3.0 poorten, verloopkabeltjes voor video, vervangen van de accu als ie leeg is, tegenwoordig wel een dochingstation verkrijgbaar? etc..).

Misschien is dat met de Sony TZ inderdaad ook wel zo en daar zou ik dan exact hetzelfde over gezegd hebben.

Lelijk is subjectief. Ik vind zwart een mooie kleur voor een laptop en de Dell XPS zeker niet lelijk.

Jij mag het denigrerend vinden, ik vind het wel meevallen. De waarheid onder ogen zien kan soms zwaar vallen natuurlijk...Intelligent zijn wil nog niet zeggen dat je veel van computer af moet weten. Ik heb mijn Universitaire studie ook al een hele tijd geleden afgerond, repareerde in die tijd laptops en computers van mede-studenten en zelfs docenten etc. Slimme mensen maar van computers hadden ze geen kaas gegeten.

Wat is er zo slecht aan de hardware in (bijvoorbeeld) een Dell XPS icm. W7? Werkt uitstekend samen hoor! Zal out of the box gewoon volledig werken zonder conflicten en geen BSOD's opleveren. Dus ik zie het verschil niet zo. Wat biedt Apple nou wat andere fabrikanten niet kunnen leveren? "It just works" is een spreuk van Apple maar gaat net zo goed op voor andere fabrikanten. Maand geleden nog een nieuwe Lenovo gekocht. Warempel, It just works!

Hoogste tevredenheid kan kloppen, in Amerika in ieder geval. Dell is daar 2e in hetzelfde onderzoek. Dat is nog geen reden om je prijs zo absurd hoog te maken, zeker gezien de specs.

quote:
bla bla bla en alle andere kleine dingetjes die je vaak niet echt merkt, maar die wel toevoegen aan de algehele gebruikerservaring, en je kunt al die dingen afdoen als onnodig en een goedkopere laptop met betere interne specificaties aanwijzen..
Dat doe ik dan ook...Leuk hoor al die fratsen maar ik denk dat gebruikers meer hebben aan wat extra cpu power/geheugen/full-hd scherm/bluray speler/grotere hd of gewoon een goedkoper geheel! Jij zegt dat je nooit meer dan 2 usb poorten nodig hebt...nou dan vraag ik mij af wanneer je in hemelsnaam een verlicht toetsenbord nodig hebt.

En zoals ik al zei, ik vergelijk niet met laptops die die extra's ook hebben. Het interesseert me niet. Ik geef alleen mijn mening over de Macbook Pro 15". "Ja maar die andere laptops zijn ook duur dus daarom is mijn aankoop hartstikke goed!" is natuurlijk geen argument.

Als jij een niet veeleisende gebruiker bent, betere specs niet zo interessant vindt, bijvoorbeeld geen Full-HD scherm hoeft te hebben en die 'leuke' extra dingetjes belangrijker vindt moet je een Macbook kopen, simpel. Als je genoeg geld hebt tenminste. Anders wees geen dief van je portemonnee en hou het geld op zak. (Minimaal) 700 euro kun je leuke dingen mee doen :)
pi_89980766
Overigens hoef je niet te kiezen: http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook

MacBook tablet, wat wil je nog meer? En dan hoeft leolinedance niet bang te zijn dat hij USB-poorten tekort komt voor een wacom tablet ;)
  woensdag 15 december 2010 @ 22:41:57 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89980791
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Externe toetsenborden hebben doorgaans geen kabels van 2 tot 3 meter, dus dat zou dan een draadloos toetsenbord zijn. Geen USB voor nodig dus.
Controller van de PS3, bluetooth. Al heeft zelfs de PS3 al 2 usb poorten.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:43:55 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89980893
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Overigens hoef je niet te kiezen: http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook

MacBook tablet, wat wil je nog meer? En dan hoeft leolinedance niet bang te zijn dat hij USB-poorten tekort komt voor een wacom tablet ;)
Leuk ding hoor :) Maar letterlijk tabletten op het scherm hoeft nou ook weer niet ;)
  woensdag 15 december 2010 @ 22:45:41 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89980994
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:14 schreef retorbrapi het volgende:
Macs leveren een betere user experience. Dat is mijn mening, maar aangezien ze al bijna 10 jaar achter elkaar de hoogste satisfaction ratings in de industrie scoren kan je het denk ik inmiddels ook best een feit noemen.

Ik betaal daar graag voor. Net als andere Mac gebruikers. Hoevaak switcht er iemand van Windows naar Mac? En hoevaak van Mac naar Windows? Precies.

Maar goed, met iemand die user experience als een 'excuus' ziet kan en moet je eigenlijk geen discussie voeren.
Hoeveel Windows gebruikers en hoeveel Mac gebruikers zijn er? Nogal logisch dat er meer die overstap maken he, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn ;)
pi_89981678
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Jij maakt die vergelijking met een Sony TZ, ik niet.
Klopt, jij schijnt namelijk niet te begrijpen dat als je over gelijkwaardige Windows-laptops begint, je naar ALLE specificaties moet kijken, en niet alleen naar kloksnelheid.
quote:
Een Macbook zou mijn keuze niet niet zijn omdat het toevallig een Apple computer is hoor. Het gaat gewoon allereerst over het bedrag dat je moet betalen, de specs die je ervoor krijgt en daarna nog het gebrek aan bepaalde functionaliteit wat een andere laptop wel biedt (usb 3.0 poorten, verloopkabeltjes voor video, vervangen van de accu als ie leeg is, tegenwoordig wel een dochingstation verkrijgbaar? etc..).
De accu is prima zelf te vervangen.
quote:
Misschien is dat met de Sony TZ inderdaad ook wel zo en daar zou ik dan exact hetzelfde over gezegd hebben.

Lelijk is subjectief. Ik vind zwart een mooie kleur voor een laptop en de Dell XPS zeker niet lelijk.[

Jij mag het denigrerend vinden, ik vind het wel meevallen. De waarheid onder ogen zien kan soms zwaar vallen natuurlijk...Intelligent zijn wil nog niet zeggen dat je veel van computer af moet weten. Ik heb mijn Universitaire studie ook al een hele tijd geleden afgerond, repareerde in die tijd laptops en computers van mede-studenten en zelfs docenten etc. Slimme mensen maar van computers hadden ze geen kaas gegeten.
Good for you. Jij kwam ermee dat mensen met een MacBook mensen waren die geen kaas gegeten hebben van techniek en puur de prijs proberen te rechtvaarden terwijl een MacBook dat eigenlijk niet waard is. Daar weet jij dan weer helemaal niets van.
quote:
Wat is er zo slecht aan de hardware in (bijvoorbeeld) een Dell XPS icm. W7? Werkt uitstekend samen hoor! Zal out of the box gewoon volledig werken zonder conflicten en geen BSOD's opleveren.
Dat zal ook prima werken, maar het is niet hetzelfde. Windows 7 werkt meer dan prima, en die Dell zal ook zeker geen slechte laptop zijn. Maar dat maakt de MacBook geen slechtere laptop.
quote:
Dus ik zie het verschil niet zo.
Dat komt omdat je geen MacBook hebt.
quote:
Wat biedt Apple nou wat andere fabrikanten niet kunnen leveren? "It just works" is een spreuk van Apple maar gaat net zo goed op voor andere fabrikanten. Maand geleden nog een nieuwe Lenovo gekocht. Warempel, It just works!
Het werkt ook allemaal wel, maar het is niet allemaal zo vanzelfsprekend als bij een Mac. Moeilijk uit te leggen aan iemand die het gewoon niet wil zien.
quote:
Hoogste tevredenheid kan kloppen, in Amerika in ieder geval. Dell is daar 2e in hetzelfde onderzoek. Dat is nog geen reden om je prijs zo absurd hoog te maken, zeker gezien de specs.
De prijs is niet absurd hoog, zeker niet gezien de specs. Laptops met dezelfde specificaties van andere merken kosten hetzelfde of meer. En onder specificaties valt meer dan alleen de clocksnelheid, de harde schijf en het werkgeheugen. Leer dat eens!
quote:
Dat doe ik dan ook...Leuk hoor al die fratsen maar ik denk dat gebruikers meer hebben aan wat extra cpu power/geheugen/full-hd scherm/bluray speler/grotere hd of gewoon een goedkoper geheel! Jij zegt dat je nooit meer dan 2 usb poorten nodig hebt...nou dan vraag ik mij af wanneer je in hemelsnaam een verlicht toetsenbord nodig hebt.
Vaak genoeg. Typisch gevalletje van 'je weet niet dat je het mist, tot je het hebt'.
quote:
En zoals ik al zei, ik vergelijk niet met laptops die die extra's ook hebben. Het interesseert me niet. Ik geef alleen mijn mening over de Macbook Pro 15". "Ja maar die andere laptops zijn ook duur dus daarom is mijn aankoop hartstikke goed!" is natuurlijk geen argument.
Het is beter dan "de MacBook is veel te duur, want ik heb niets aan de extra's die erin zitten". Dat andere laptops met dezelfde specificaties duurder zijn, geeft wel degelijk aan dat de MacBook Pro redelijk scherp geprijsd is gezien de volledige specificaties. Dat het voor JOU te duur is, betekent niet dat MacBooks te duur zijn.

Koop lekker een Acer als je de meeste bang for your buck wilt hebben. Ik geef liever 1000 euro uit aan een MacBook dan 400 aan een Acer met dezelfde specificaties. Maar als jij je blind wilt blijven staren op de processor en denkt dat je daaruit kunt concluderen dat MacBooks overpriced zijn, moet je dat vooral doen. Premium producten zijn niet voor iedereen weg gelegd, en Apple probeert zijn producten ook niet te verkopen aan mensen zoals jij.
quote:
Als jij een niet veeleisende gebruiker bent, betere specs niet zo interessant vindt, bijvoorbeeld geen Full-HD scherm hoeft te hebben en die 'leuke' extra dingetjes belangrijker vindt moet je een Macbook kopen, simpel. Als je genoeg geld hebt tenminste. Anders wees geen dief van je portemonnee en hou het geld op zak. (Minimaal) 700 euro kun je leuke dingen mee doen :)
Klopt, maar ik heb van die 700 euro waarvoor ik een MacBook pro heb gekocht ook heel veel plezier.
pi_89981859
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel Windows gebruikers en hoeveel Mac gebruikers zijn er? Nogal logisch dat er meer die overstap maken he, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn ;)
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.

Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn ;)
pi_89981902
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Controller van de PS3, bluetooth. Al heeft zelfs de PS3 al 2 usb poorten.
Die je in dit geval niet nodig hebt. Net als je die niet nodig hebt op je laptop met een draadloos toetsenbord. Snap je het nu echt niet?
pi_89982912
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.

Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn ;)
Dit dus.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:35:44 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89983645
quote:

[..]

Een hoop veronderstellingen zie ik wel.

Kijk: ooit, voor de Apple evolutie, was nagenoeg iedereen een niet-Apple gebruiker. Verondersteld 100% dus. Toen kwam Apple met vaak goede maar niet zo veelzijdige en (te) dure producten. En (heel belangrijk) een erg goed marketingapparaat. Het is dan erg logisch dat een bepaald percentage van die 100% overstapt naar iets anders. Heb ik ook helemaal niks op tegen, misschien is het voor die mensen een goede keuze en concurrentie is natuurlijk alleen maar goed voor ons allemaal.

Dat dus tot nu toe 10% van de gebruikers overgestapt is wil nog helemaal niet zeggen dat het een beter systeem is (ik ontken overigens niet dat Mac OS dat níet is). Ik zie echter wel dat 90% van de gebruikers Mac OS niet gebruikt dus de overstap (nog) niet gemaakt heeft. En jij en ik weten helemaal niet of deze 90% wel of geen ervaring heeft met Mac OS. Dus again een hoop speculaties. Ik lees ook vaak zat verhalen hier en op tweakers over ex-Mac gebruikers die terug zijn gestapt naar Windows. Maar ik heb er geen getallen van dus zal dit ook niet als argumenten gebruiken.

Die 10% kan dus inderdaad tevreden zijn, 90% is tevreden met wat zij hebben of zijn niet bereid zoveel meer geld uit te geven voor een simpele computer. Dat kan ik trouwens wel begrijpen, minimaal 1750 euro voor de allersimpelste 15" Macbook gaat wel wat ver voor een doorsnee gebruiker die een 15" laptop zoekt.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:43:04 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89983973
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:02 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die je in dit geval niet nodig hebt. Net als je die niet nodig hebt op je laptop met een draadloos toetsenbord. Snap je het nu echt niet?
Ik heb geen draadloos toetsenbord, had je dat nog niet door? En nee, ik ben niet bereid om nóg meer geld uit te geven. En ik heb een perfecte uitgebreide anti-rsi usb trackball muis die ik ook graag zou willen blijven gebruiken. En binnenkort een usb 3.0 harde schijf die ik graag aan zou willen sluiten en zo optimaal mogelijk wil benutten. En dus nog een printer, 2x gsm (bepaalde dingen kunnen niet via bluetooth helaas), een camera, een navigatiesysteem, een mp3 speler, usb sticks, VoiP telefoon, CAN-bus usb kabels, usb stick voor draadloze connectie naar beamer etc.

Eigenlijk is zelfs 3 USB poorten te weinig ;(
pi_89984212
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk: ooit, voor de Apple evolutie, was nagenoeg iedereen een niet-Apple gebruiker. Verondersteld 100% dus. Toen kwam Apple met vaak goede maar niet zo veelzijdige en (te) dure producten. En (heel belangrijk) een erg goed marketingapparaat. Het is dan erg logisch dat een bepaald percentage van die 100% overstapt naar iets anders. Heb ik ook helemaal niks op tegen, misschien is het voor die mensen een goede keuze en concurrentie is natuurlijk alleen maar goed voor ons allemaal.

Dat dus tot nu toe 10% van de gebruikers overgestapt is wil nog helemaal niet zeggen dat het een beter systeem is (ik ontken overigens niet dat Mac OS dat níet is). Ik zie echter wel dat 90% van de gebruikers Mac OS niet gebruikt dus de overstap (nog) niet gemaakt heeft. En jij en ik weten helemaal niet of deze 90% wel of geen ervaring heeft met Mac OS. Dus again een hoop speculaties. Ik lees ook vaak zat verhalen hier en op tweakers over ex-Mac gebruikers die terug zijn gestapt naar Windows. Maar ik heb er geen getallen van dus zal dit ook niet als argumenten gebruiken.

Die 10% kan dus inderdaad tevreden zijn, 90% is tevreden met wat zij hebben of zijn niet bereid zoveel meer geld uit te geven voor een simpele computer. Dat kan ik trouwens wel begrijpen, minimaal 1750 euro voor de allersimpelste 15" Macbook gaat wel wat ver voor een doorsnee gebruiker die een 15" laptop zoekt.
Je wilt het gewoon niet snappen, of je snapt het echt niet. In beide gevallen heeft het weinig zin verder te gaan. Je beschuldigt mij van speculeren, maar doet zelf niets anders.

En ja, de 15" MacBook Pro is te duur voor een doorsnee gebruiker. Maar guess what: MacBook Pro's zijn ook helemaal niet door de doorsnee gebruiker bedoeld, en worden ook niet aangeboden als doorsnee laptops! Je hele redenering slaat dus als een pik op een mokkataart.

Een Mercedes SLK gaat ook wat ver voor iemand die een doorsnee auto zoekt.
pi_89984291
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Macs bestaan al langer dan een kwart eeuw, en hebben altijd een laag marktaandeel gehad. Toch groeien ze de laatste paar jaar harder dan ooit. Linux daarentegen, groeit nauwelijks.

Hoe verklaar je dat dan? Het lijkt mij duidelijk dat er andere factoren meespelen, naast 'aantal Windows gebruikers'.
pi_89984358
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb geen draadloos toetsenbord, had je dat nog niet door? En nee, ik ben niet bereid om nóg meer geld uit te geven. En ik heb een perfecte uitgebreide anti-rsi usb trackball muis die ik ook graag zou willen blijven gebruiken. En binnenkort een usb 3.0 harde schijf die ik graag aan zou willen sluiten en zo optimaal mogelijk wil benutten. En dus nog een printer, 2x gsm (bepaalde dingen kunnen niet via bluetooth helaas), een camera, een navigatiesysteem, een mp3 speler, usb sticks, VoiP telefoon, CAN-bus usb kabels, usb stick voor draadloze connectie naar beamer etc.

Eigenlijk is zelfs 3 USB poorten te weinig ;(
Want alles zit ten alle tijden ingeplugd..? Lekker mobiel zal jij zijn met je laptop waar constant een printer aan hangt. En een telefoon hang je er ook alleen aan als je wilt synchroniseren, net als een camera, navigatiesysteem en mp3-speler. Geldt ook voor USB-sticks trouwens, en eigenlijk zelfs voor een externe hdd.

Het enige wat je er het grootste deel van de tijd aan zou hebben hangen, is dus je muis. Dan heb je nog steeds een vrije USB-poort waarin je de rest kunt steken op de momenten dat je het ook daadwerkelijk gebruikt.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:54:33 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89984417
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt, jij schijnt namelijk niet te begrijpen dat als je over gelijkwaardige Windows-laptops begint, je naar ALLE specificaties moet kijken, en niet alleen naar kloksnelheid.

Ik vind zo'n Dell een betere keuze dan een Macbook. Dat jij het vergelijk maakt met een Sony nogwat moet je zelf weten maar heb ik niet bedacht.

quote:
[..]

De accu is prima zelf te vervangen.
Als je onderweg bent? Zonder dat de garantie vervalt?

quote:
[..]

Good for you. Jij kwam ermee dat mensen met een MacBook mensen waren die geen kaas gegeten hebben van techniek en puur de prijs proberen te rechtvaarden terwijl een MacBook dat eigenlijk niet waard is. Daar weet jij dan weer helemaal niets van.
Is een Macbook ook niet waard gezien de kostprijs. Het is een hype en dus wat de gek ervoor geeft. Marketing he...

quote:
[..]

Dat zal ook prima werken, maar het is niet hetzelfde. Windows 7 werkt meer dan prima, en die Dell zal ook zeker geen slechte laptop zijn. Maar dat maakt de MacBook geen slechtere laptop.
Ik zeg ook niet dat de Macbook slecht is.

quote:
[..]

Dat komt omdat je geen MacBook hebt.
Heb er waarschijnlijk meer in mijn handen gehad dan jij.

quote:
[..]

Het werkt ook allemaal wel, maar het is niet allemaal zo vanzelfsprekend als bij een Mac. Moeilijk uit te leggen aan iemand die het gewoon niet wil zien.
Aanzetten en opstarten. Ping, staat ie klaar! Mooi he :)

[..]
quote:
De prijs is niet absurd hoog, zeker niet gezien de specs. Laptops met dezelfde specificaties van andere merken kosten hetzelfde of meer. En onder specificaties valt meer dan alleen de clocksnelheid, de harde schijf en het werkgeheugen. Leer dat eens!
Die andere zaken (buiten bouwkwaliteit) vind ik bijzaken. Verlicht toetsenbord :') Zorg maar voor een paar USB 3.0 poorten bijvoorbeeld, dát zou nuttig zijn! Of een HDMI poort zonder verloopkabel. Bouwkwaliteit van bijvoorbeeld Lenovo, Asus en tegenwoordig Dell XPS is ook prima hoor. Zeker gezien het gigantische prijsverschil.

quote:
[..]

Vaak genoeg. Typisch gevalletje van 'je weet niet dat je het mist, tot je het hebt'.
Veronderstel je weer.

quote:
Het is beter dan "de MacBook is veel te duur, want ik heb niets aan de extra's die erin zitten". Dat andere laptops met dezelfde specificaties duurder zijn, geeft wel degelijk aan dat de MacBook Pro redelijk scherp geprijsd is gezien de volledige specificaties. Dat het voor JOU te duur is, betekent niet dat MacBooks te duur zijn.
Tuurlijk wel, die losse hardware is veel duurder dan aluminium plaatjes die met 100 tegelijk uit een plaat worden gestampt. Geloof nou maar niet dat de kosten van die kleine extraatjes zo hoog liggen hoor. Zelfs mijn oude telefoontje heeft een sensor die het scherm aanpast aan de hoeveelheid licht. Het ding is 3 jaar oud en kostte toen 250 euro. Aangezien het in élke Macbook zit, ongeacht het formaat/type, maakt het nog veel goedkoper om het te produceren.

quote:
Koop lekker een Acer als je de meeste bang for your buck wilt hebben. Ik geef liever 1000 euro uit aan een MacBook dan 400 aan een Acer met dezelfde specificaties. Maar als jij je blind wilt blijven staren op de processor en denkt dat je daaruit kunt concluderen dat MacBooks overpriced zijn, moet je dat vooral doen. Premium producten zijn niet voor iedereen weg gelegd, en Apple probeert zijn producten ook niet te verkopen aan mensen zoals jij.
Ik heb het nooit over Acer gehad. Zou ik nooit overwegen om te kopen, dan eerder een Macbook. Hoe je hier dan ook bij komt :? Apple probeert producten aan iedereen te verkopen. Bepaalde mensen trappen er echter niet in of hebben de prioriteiten elders liggen.

quote:
[..]

Klopt, maar ik heb van die 700 euro waarvoor ik een MacBook pro heb gekocht ook heel veel plezier.
Dat kan, ik hou je vooral niet tegen.

[ Bericht 12% gewijzigd door leolinedance op 16-12-2010 00:02:34 ]
pi_89984594
quote:
Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als we dan toch wiskundig gaan zijn, dan moeten we het wel goed doen. Als 10 procent van elke groep elk jaar ontevreden over stapt, groeit de kleinste groep en krimpte de grootste. Daarvoor hoeven de mensen van de kleinere groep niet eens meer tevreden zijn. Sterker nog, als de groep Mac gebruikers (nu 10 procent?) twee keer zo vaak terug gaat naar PC, groeit de totale groep Mac gebruikers nog steeds.

Verder is de discussie off topic en niet boeiend.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:04:55 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89984796
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je wilt het gewoon niet snappen, of je snapt het echt niet. In beide gevallen heeft het weinig zin verder te gaan. Je beschuldigt mij van speculeren, maar doet zelf niets anders.

En ja, de 15" MacBook Pro is te duur voor een doorsnee gebruiker. Maar guess what: MacBook Pro's zijn ook helemaal niet door de doorsnee gebruiker bedoeld, en worden ook niet aangeboden als doorsnee laptops! Je hele redenering slaat dus als een pik op een mokkataart.

Een Mercedes SLK gaat ook wat ver voor iemand die een doorsnee auto zoekt.
Wat is er zo 'Pro' aan die Macbook dan? De specs van de basisuitvoering in ieder geval niet.

Het is overigens de enige 15" laptop van Apple. Het meest verkochte formaat laptop, dus logisch dat ik die kies. Tenminste, die zou ik gekozen hebben als ik een Apple zocht.
pi_89984884
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er zo 'Pro' aan die Macbook dan? De specs van de basisuitvoering in ieder geval niet.

Het is overigens de enige 15" laptop van Apple. Het meest verkochte formaat laptop, dus logisch dat ik die kies. Tenminste, die zou ik gekozen hebben als ik een Apple zocht.
specstroll
pi_89984896
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:54 schreef leolinedance het volgende:
Ik vind zo'n Dell een betere keuze dan een Macbook. Dat jij het vergelijk maakt met een Sony nogwat moet je zelf weten maar heb ik niet bedacht.

Mijn vergelijking was beter, omdat de specificaties meer bij elkaar lagen. Leuk dat jij de Dell een betere keuze vindt. Maar als prijszeiken je ding is, kun je toch echt het best voor Acer of Medion gaan.
quote:
Als je onderweg bent? Zonder dat de garantie vervalt?

Niet nodig, bij de Mac kun je altijd de staat van je accu in de gaten houden.
quote:
Is een Macbook ook niet waard gezien de kostprijs. Het is een hype en dus wat de gek ervoor geeft. Marketing he...

Is een MacBook dus wel, gezien wat je voor je geld krijgt. En ga nu niet weer roepen dat die Dell hetzelfde biedt voor een lagere prijs, want dat is gewoonweg niet zo.
quote:
Heb er waarschijnlijk meer in mijn handen gehad dan jij.

Fijn voor jou, maar ik gebruik hem ook echt.
quote:
Aanzetten en opstarten. Ping, staat ie klaar! Mooi he :)

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het punt gewoon totaal aan jou voorbij gaat. Ben je echt zo dom, of doe je graag alsof?
quote:
Die andere zaken (buiten bouwkwaliteit) vind ik bijzaken. Verlicht toetsenbord :') Zorg maar voor een paar USB 3.0 poorten bijvoorbeeld, dát zou nuttig zijn! Of een HDMI poort zonder verloopkabel. Bouwkwaliteit van bijvoorbeeld Lenovo, Asus en tegenwoordig Dell XPS is ook prima hoor. Zeker gezien het gigantische prijsverschil.
Daar ga je weer. Dat je voor jou niet interessant is, betekent niet dat die zaken geen geld kosten!! En er zit een verschil tussen "prima bouwkwaliteit" en de kwaliteit van een aluminium unibody. Je kunt nog zo op en neer blijven springen, maar die laptops blijven van plastic.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:08:02 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89984916
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Want alles zit ten alle tijden ingeplugd..? Lekker mobiel zal jij zijn met je laptop waar constant een printer aan hangt. En een telefoon hang je er ook alleen aan als je wilt synchroniseren, net als een camera, navigatiesysteem en mp3-speler. Geldt ook voor USB-sticks trouwens, en eigenlijk zelfs voor een externe hdd.

Het enige wat je er het grootste deel van de tijd aan zou hebben hangen, is dus je muis. Dan heb je nog steeds een vrije USB-poort waarin je de rest kunt steken op de momenten dat je het ook daadwerkelijk gebruikt.
Ik ben ook niet zo mobiel met mijn laptop. Gebruik hem prive en op het kantoor. En soms op zakenreis maar dat is niet zo heel erg vaak en nog met de auto ook. Dus geen vliegreizen van 10 uur ;) . That's it. En ja, ik heb mijn VoiP telefoon er dus wél altijd in zitten. En muis en toetsenbord ook. En printer nu ook nog (heb nu 4 usb poorten).

Als je de laptop meeneemt trek je zo de hele riedel er weer uit he. Maar het is wel makkelijk dat het kan in ieder geval.
pi_89984968
Sinds wanneer gaan systeembeheerders op zakenreis :').
pi_89985046
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:54 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb het nooit over Acer gehad. Zou ik nooit overwegen om te kopen, dan eerder een Macbook. Hoe je hier dan ook bij komt :? Apple probeert producten aan iedereen te verkopen. Bepaalde mensen trappen er echter niet in of hebben de prioriteiten elders liggen.
Je snapt echt niet waarom ik over Acer begin, terwijl jij de hele tijd clocksnelheid, werkgeheugen, het aantal USB-poorten en de grootte van de harde schijf als belangrijkste specificaties aanhaalt..? Jij wilt toch niet extra betalen voor een betere afwerking, betere onderdelen en een toegevoegde gebruikservaring? Dan kun je net zo goed een Acer kopen, dan heb je 4 of 5 USB-Poorten, 500GB harde schijf, 4GB werkgeheugen en een i5 voor pakweg 500 a 600 euro. Toppie toch?
  donderdag 16 december 2010 @ 00:15:41 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mijn vergelijking was beter, omdat de specificaties meer bij elkaar lagen. Leuk dat jij de Dell een betere keuze vindt. Maar als prijszeiken je ding is, kun je toch echt het best voor Acer of Medion gaan.
Zoals ik eerder al zei, nee.

quote:
Niet nodig, bij de Mac kun je altijd de staat van je accu in de gaten houden.

Maar er niks meer aan doen als je geen stopcontact in de buurt hebt.

quote:
Is een MacBook dus wel, gezien wat je voor je geld krijgt. En ga nu niet weer roepen dat die Dell hetzelfde biedt voor een lagere prijs, want dat is gewoonweg niet zo.
Wel als je de rest van de mogelijkheden niet gebruikt / onzin vindt.

quote:
Fijn voor jou, maar ik gebruik hem ook echt.
Leuk voor je, zou niet willen ruilen.

quote:
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het punt gewoon totaal aan jou voorbij gaat. Ben je echt zo dom, of doe je graag alsof?
We kunnen elkaar dom noemen maar dat schiet niet op. We kunnen ook zeggen dat jij graag meer betaald voor mindere specs en een minder scherm etc. Dus dat je netto gezien liever 2x meer betaald voor aluminium laptop met wat extra fratsen dan een qua specs gelijke andere laptop. Dat mag natuurlijk hoor, maar ik verklaar je voor gek.

quote:
Daar ga je weer. Dat je voor jou niet interessant is, betekent niet dat die zaken geen geld kosten!! En er zit een verschil tussen "prima bouwkwaliteit" en de kwaliteit van een aluminium unibody. Je kunt nog zo op en neer blijven springen, maar die laptops blijven van plastic.
Kost allemaal geen drol, massaproductie. Laat je niks wijsmaken..
  donderdag 16 december 2010 @ 00:20:28 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985302
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:09 schreef retorbrapi het volgende:
Sinds wanneer gaan systeembeheerders op zakenreis :').
:?
pi_89985309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:15 schreef leolinedance het volgende:
Zoals ik eerder al zei, nee.

Zeg het nog een paar keer, misschien ga je het dan geloven.
quote:
Maar er niks meer aan doen als je geen stopcontact in de buurt hebt.

Stopcontacten zijn overal in de buurt.
quote:
Wel als je de rest van de mogelijkheden niet gebruikt / onzin vindt.

Dan moet je ook niet kijken naar een laptop die die mogelijkheden heeft, en zeker geen appels en peren vergelijken.
quote:
We kunnen elkaar dom noemen maar dat schiet niet op. We kunnen ook zeggen dat jij graag meer betaald voor mindere specs en een minder scherm etc. Dus dat je netto gezien liever 2x meer betaald voor aluminium laptop met wat extra fratsen dan een qua specs gelijke andere laptop. Dat mag natuurlijk hoor, maar ik verklaar je voor gek.
Ik heb 700 euro betaald voor mijn MacBook pro. En ik betaal niet voor mindere specs, ik betaal voor meer specs. Jij snapt gewoon niet wat allemaal onder specificaties valt.

En dat je een spellingsregel uit groep 3 niet eens kunt toepassen, ontneemt je een beetje het recht mijn keuze te bekritiseren.

Wel fijn dat je hebt laten weten gewoon niet zo slim te zijn. Dan weet ik dat verder reageren geen zin heeft.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:22:04 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985346
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je snapt echt niet waarom ik over Acer begin, terwijl jij de hele tijd clocksnelheid, werkgeheugen, het aantal USB-poorten en de grootte van de harde schijf als belangrijkste specificaties aanhaalt..? Jij wilt toch niet extra betalen voor een betere afwerking, betere onderdelen en een toegevoegde gebruikservaring? Dan kun je net zo goed een Acer kopen, dan heb je 4 of 5 USB-Poorten, 500GB harde schijf, 4GB werkgeheugen en een i5 voor pakweg 500 a 600 euro. Toppie toch?
Acer heeft ruk bouwkwaleit, daarom. Die heb echt veel moeten repareren...
pi_89985367
leolinedance heeft dus de rechter

pi_89985402
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Acer heeft ruk bouwkwaleit, daarom. Die heb echt veel moeten repareren...
Ik weet niet wat bouwkwaleit is. Maar je bent dus WEL in staat te begrijpen dat kwaliteit extra kost?
  donderdag 16 december 2010 @ 00:24:52 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985417
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

En dat je een spellingsregel uit groep 3 niet eens kunt toepassen, ontneemt je een beetje het recht mijn keuze te bekritiseren.

Wel fijn dat je hebt laten weten gewoon niet zo slim te zijn. Dan weet ik dat verder reageren geen zin heeft.
Een spellingsfout maken is menselijk. Als ik al jouw posts door ga lezen (wat ik niet ga doen) kom er vast ook wel een tegen.

Overigens bekritiseer ik niks, het zou mijn keuze alleen niet zijn.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:25:24 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985435
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat bouwkwaleit is. Maar je bent dus WEL in staat te begrijpen dat kwaliteit extra kost?
Uiteraard. Maar niet zo veel.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:25:40 #188
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985440
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:22 schreef retorbrapi het volgende:

[ afbeelding ]

Nee, ik heb een laptop.
pi_89985449
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een spellingsfout maken is menselijk. Als ik al jouw posts door ga lezen (wat ik niet ga doen) kom er vast ook wel een tegen.
Een spellingsfout maken, is inderdaad menselijk. Zo'n basale grammaticale fout TWEE KEER ACHTER ELKAAR maken, is gewoon dom.
pi_89985461
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, ik heb een laptop.
Met allemaal teringzooi eraan ja :').
  donderdag 16 december 2010 @ 00:31:17 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985578
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Een spellingsfout maken, is inderdaad menselijk. Zo'n basale grammaticale fout TWEE KEER ACHTER ELKAAR maken, is gewoon dom.
Ach, het is laat en die dingen kunnen gebeuren als je snel aan het typen bent. Dat je nou juist daarover moet vallen geeft wel aan dat je échte argumenten zo'n beetje op zijn.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:32:11 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985603
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:26 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Met allemaal teringzooi eraan ja :').
Een oplader en invoer/randapparatuur ja. Wel zo ergonomisch.
pi_89985700
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ach, het is laat en die dingen kunnen gebeuren als je snel aan het typen bent. Dat je nou juist daarover moet vallen geeft wel aan dat je échte argumenten zo'n beetje op zijn.
Het is niet zozeer dat ik geen argumenten kan bedenken, het is meer dat jij toch in je eigen wereldje leeft, waar dingen alleen waar zijn als jij ze gelooft. Jij hebt voor jezelf besloten dat een MacBook te duur is, omdat JIJ al die extra functionaliteit niet nodig hebt. Dus omdat JIJ er niet voor wilt betalen, is iedereen die er wel voor betaalt - en vervolgens zo tevreden is dat ze nooit meer iets anders willen dan een Mac - gek in zijn hoofd.

Met mensen zoals jij is geen discussie mogelijk.
pi_89985722
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een oplader en invoer/randapparatuur ja. Wel zo ergonomisch.
Op een Mac doe je dat allemaal draadloos. Invoer? Je hebt al een trackpad + toetsenbord op je laptop. Anders, draadloos. Printen ook draadloos. Muziek, draadloos. Alleen een kabeltje om ff iPhone te syncen (over een tijdje ook draadloos natuurlijk), en een kabeltje om camera te syncen. That's it.
pi_89985745
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:37 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Op een Mac doe je dat allemaal draadloos. Invoer? Je hebt al een trackpad + toetsenbord op je laptop. Anders, draadloos. Printen ook draadloos. Muziek, draadloos. Alleen een kabeltje om ff iPhone te syncen (over een tijdje ook draadloos natuurlijk), en een kabeltje om camera te syncen. That's it.
Wifisync bestaat al, hoor. Nog een reden om wel te jailbreaken.
pi_89985795
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wifisync bestaat al, hoor. Nog een reden om wel te jailbreaken.
We gaan het nu niet daar over hebben hoor :')
  donderdag 16 december 2010 @ 00:42:03 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985836
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik geen argumenten kan bedenken, het is meer dat jij toch in je eigen wereldje leeft, waar dingen alleen waar zijn als jij ze gelooft. Jij hebt voor jezelf besloten dat een MacBook te duur is, omdat JIJ al die extra functionaliteit niet nodig hebt. Dus omdat JIJ er niet voor wilt betalen, is iedereen die er wel voor betaalt - en vervolgens zo tevreden is dat ze nooit meer iets anders willen dan een Mac - gek in zijn hoofd.

Met mensen zoals jij is geen discussie mogelijk.
Nee hoor, mensen die een Mac prefereren moeten dat lekker doen. Ik heb je al gezegd dat ik me best voor kan stellen dat er een markt voor is. Maar jij stelt (min of meer) dat Apple computers de markt aan het veroveren zijn. Dáár ben ik het niet mee eens, de redenen heb ik wel genoemd dacht ik.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:43:41 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89985878
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:37 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik wil dus niet allemaal nieuwe randapparatuur kopen natuurlijk. De Macbook is al duur zat.
Op andere laptops kan dat overigens ook allemaal draadloos als je dat zou willen.
pi_89985890
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee hoor, mensen die een Mac prefereren moeten dat lekker doen. Ik heb je al gezegd dat ik me best voor kan stellen dat er een markt voor is. Maar jij stelt (min of meer) dat Apple computers de markt aan het veroveren zijn. Dáár ben ik het niet mee eens, de redenen heb ik wel genoemd dacht ik.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik zou het op prijs stellen als mensen zoals jij mij geen woorden in de mond willen leggen. Gewoon niet doen. Als je al niet kunt begrijpen wat ik daadwerkelijk zeg, moet je helemaal niet denken dat je weet wat ik probeer te impliceren
pi_89985970
Conclusie van dit topic: Macs zijn niet voor paupers.
pi_89986009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:22 schreef retorbrapi het volgende:

[ afbeelding ]

een hele pan vol, lekkah
  donderdag 16 december 2010 @ 00:51:39 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89986061
quote:
Op donderdag 16 december 2010 00:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik zou het op prijs stellen als mensen zoals jij mij geen woorden in de mond willen leggen. Gewoon niet doen. Als je al niet kunt begrijpen wat ik daadwerkelijk zeg, moet je helemaal niet denken dat je weet wat ik probeer te impliceren
Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.
pi_89986111
-

[ Bericht 99% gewijzigd door retorbrapi op 16-12-2010 00:54:20 ]
pi_89986148
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:49 schreef Bami-Bami het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_89986180
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.
Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.
  donderdag 16 december 2010 @ 01:06:08 #206
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_89986379
Alle non-Apple laptops voor consumenten zijn eigenlijk gewoon matig.

Of het nou een HP, Toshiba, Dell of Acer is. Het grootste gedeelte van die laptops heeft gewoon een matige accuduur, matig scherm en matige bouwkwaliteit. De specs zijn dan weer wel in orde, maar toch, dat is niet het belangrijkste.

Ik heb zelf een Dell-laptop, hij doet het goed en ik ga hem zeker niet vervangen totdat deze defect is, maar het blijft gewoon een plastic ding dat zeker niet perfect is.

In tegenstelling tot wat leolinedance zegt zijn specificaties NIET belangrijk voor 99% van de mensen. Ze doen er wel toe, maar zijn niet belangrijk. Of je nou een Core 2 Duo of Core i5 hebt, lekker boeiend. Als je op Facebook zit of een verslag typt merk je daar niks van. Wat je wel merkt is dat je laptop uitermate stevig aanvoelt als deze volledig van aluminium is, je merkt ook dat het touchpad fantastisch werkt en dat het toetsenbord erg lekker typt. Je merkt ook dat scherm mooi is en een mooi stevig scharnier heeft zodat deze niet trilt als de ondergrond enigszins stabiel is. Ook is het fijn dat als je een dag naar de uni gaat je geen oplader hoeft mee te nemen.

Afgezien van dat alles werkt OS X volgens velen ook heerlijk, alhoewel ik dat niet kan beamen daar ik gewoon Windows 7 gebruik.

Ik heb geen MacBook en weet niet of ik er ooit één zou kopen, maar als je een laptop koopt koopt je een laptop. Dat is veel meer dan een draagbaar lijstje specs.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_89986903
quote:

[..]

Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.

Verder vind ik dat er zo vaak over 'gebruiksgemak' gesproken wordt in verband met Mac dat het licht geriatrische trekken krijgt.
pi_89987037
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 01:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.

Verder vind ik dat er zo vaak over 'gebruiksgemak' gesproken wordt in verband met Mac dat het licht geriatrische trekken krijgt.
HA! Het gelul over 'specs' is honderd keer erger! Grappenmaker!
  donderdag 16 december 2010 @ 09:10:50 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89988961
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.
"Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. "
  donderdag 16 december 2010 @ 09:37:40 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89989549
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:
Alle non-Apple laptops voor consumenten zijn eigenlijk gewoon matig.

Of het nou een HP, Toshiba, Dell of Acer is. Het grootste gedeelte van die laptops heeft gewoon een matige accuduur, matig scherm en matige bouwkwaliteit. De specs zijn dan weer wel in orde, maar toch, dat is niet het belangrijkste.

Ik heb zelf een Dell-laptop, hij doet het goed en ik ga hem zeker niet vervangen totdat deze defect is, maar het blijft gewoon een plastic ding dat zeker niet perfect is.

In tegenstelling tot wat leolinedance zegt zijn specificaties NIET belangrijk voor 99% van de mensen. Ze doen er wel toe, maar zijn niet belangrijk. Of je nou een Core 2 Duo of Core i5 hebt, lekker boeiend. Als je op Facebook zit of een verslag typt merk je daar niks van. Wat je wel merkt is dat je laptop uitermate stevig aanvoelt als deze volledig van aluminium is, je merkt ook dat het touchpad fantastisch werkt en dat het toetsenbord erg lekker typt. Je merkt ook dat scherm mooi is en een mooi stevig scharnier heeft zodat deze niet trilt als de ondergrond enigszins stabiel is. Ook is het fijn dat als je een dag naar de uni gaat je geen oplader hoeft mee te nemen.

Afgezien van dat alles werkt OS X volgens velen ook heerlijk, alhoewel ik dat niet kan beamen daar ik gewoon Windows 7 gebruik.

Ik heb geen MacBook en weet niet of ik er ooit één zou kopen, maar als je een laptop koopt koopt je een laptop. Dat is veel meer dan een draagbaar lijstje specs.
JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.

Toetsenborden typen heel vaak heerlijk op laptops. Maar het blijven RSI veroorzakers. Net als het 'fantastische' touchpad. Waarom moet er toch altijd zo in superlatieven gesproken worden bij Apple producten? De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed ;)

De schermen van mijn laptops trillen ook geen van allen als de ondergrond enigszins stabiel is :? Zeker de Lenovo staat als een huis, maar ook de nieuwe Dell XPS voelt erg stevig aan. Een Acer bijvoorbeeld is anders, maar daar hebben we het dan ook niet over.

Aluminium is leuk hoor, maar wat is nou echt de meerwaarde? Mijn laptops gaan allen minimaal 4-5 jaar mee en buigen niet door enzo. Ook is er nog nooit iets afgebroken of wat dan ook. Als je de kostprijs van zo'n aluminium behuizing zou weten lach je je ook suf overigens (ik werk vaak met aluminium, inclusief afwerking etc.), zeker in zo'n massaproductie.

Leuk, al die extraatjes ten koste van specs en een lage prijs, maar naar mijn mening is het evenwicht wel wat zoek.
pi_89990848
Wat een pauper topic, vol met Apple en Microsoft fanboys. Hier komen we toch niet uit.
Microsoft-gebruikers komen van Mars.
Apple-gebruikers komen van Venus.
pi_89991003
pi_89991199
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef Miriampje het volgende:
Wat een pauper topic, vol met Apple en Microsoft fanboys. Hier komen we toch niet uit.
Microsoft-gebruikers komen van Mars.
Apple-gebruikers komen van Venus.
Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...
  donderdag 16 december 2010 @ 13:04:26 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_89995525
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...
Macbooks zijn van aluminium, vergeet dat niet!
pi_90005447
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:

De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed ;)
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
pi_90005627
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?
pi_90005917
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?
Ja; in dit topic.

[ Bericht 9% gewijzigd door retorbrapi op 16-12-2010 18:09:18 ]
  donderdag 16 december 2010 @ 17:04:29 #218
306155 wiebelstront
404 - ondertitel not found
pi_90006415
quote:

[..]

kun je met een mac full hd 3d gamen? nee. de bouwkwaliteit en die shit doet er wel wat aan toe, maar de specs zijn toch wel wat belangrijker. mijn computer wordt bij elkaar gehouden door tape en hij doet het nog steeds perfect. mijn acer aspire 5315 die niet meer geleverd wordt, doet het nog steeds perfect. ik DENK dat macbooks en imacs en al die shit het nog neit eens zo lang uithouden. en dan is er nog een punt:

als er iets misgaat met je PC(virus, crash, perongeluk een bestand verwijderd) dan download je gewoon een programma daarvoor, of je herinstalleert windows in de wat ergere gevallen. maar heb je een mac, dan ren je zo snel mogelijk naar een apple winkel(of "Premium Reseller") om te kijken of ze een diagnostisch programma hebben. maar dat hebben ze niet, want ze willen dat je een niewe iMac 27" koopt.

ik heb zelf een iPod en het is een verekt kutding. het ding doet niks wat ik wil. ik kan niet eens een GIFje afspelen, want daarvoor moet ik een app KOPEN! en dan heb je nog dat verekte kutprogramma itunes.ik moet helemaal in de instellingen gaan graven om een foto te kopiëren, omdat dat met windows explorer niet lukt.

conclusie: ga naar paradigit en koop een fatsoenlijke PC
404 - signature not found
pi_90006467
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
<hr>
  donderdag 16 december 2010 @ 17:16:59 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90006972
quote:

[..]

Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.
Is een andere laptop niet gebouwd om lang mee te gaan? Is de bouwkwaliteit van bepaalde andere merken (Lenovo, Asus, Dell XPS) dan slecht te noemen? Nee hoor, die gaan ook gewoon zo lang mee als ze mee moeten gaan. En nog zonder kraken en doorbuigen ook.

En gebruiksvriendelijkheid is gewoon bullshit, een computer is zo gebruiksvriendelijk als de gebruiker wil dat ie is. Mijn computers zijn allen razendsnel, lopen nooit vast, hebben geen virussen en alles wat moet werken werkt. Wel leuk dat er constant over user experience en gebruiksvriendelijkheid wordt gesproken maar dat niemand hier uit kan leggen wat dat dan exact is.

Daarom is een Mac ook bij uitstek geschikt voor amateurs die niet goed met niet-Apple computers om kunnen gaan. En niet teveel usb (3.0) randapparatuur hebben en geen behoefte aan een full-hd scherm hebben. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals modegevoelige mensen, makkelijk beïnvloedbare mensen of marketinggevoelige mensen. Als je die allemaal bij elkaar optelt kun je inderdaad aan een aardig marktaandeel komen ja :)

Is ook niks mis mee zoals ik eerder zei, vergroot de concurrentie alleen maar en dat is voor iedereen positief.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:18:37 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90007022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
Leuk ding voor thuis maar in de trein ofzo ziet het er wel heel beroerd uit inderdaad :')
  donderdag 16 december 2010 @ 17:19:45 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90007076
quote:
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_90007145
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... sure
<hr>
  donderdag 16 december 2010 @ 17:22:17 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90007184
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... sure
Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijk :).

Waarom zou ik uberhaupt wakker moet liggen van zoiets, al zou ik hem na 1 dag in de kast leggen, so?
Get woke, go broke!
pi_90007270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijk :).

Waarom zou ik uberhaupt wakker moet liggen van zoiets, al zou ik hem na 1 dag in de kast leggen, so?
omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijk

ik heb de ipad een aantal weken terug hier gehad, het is gewoon een laptop, waarvan ze alle dingen die een laptop handig maakt af hebben gehaald, met een teringklein scherm en onhandige bediening en dan duur verkopen.

Dus ja, ik vind mensen met een ipad ontzettende trending lullen
<hr>
  donderdag 16 december 2010 @ 17:27:27 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90007380
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijk

ik heb de ipad een aantal weken terug hier gehad, het is gewoon een laptop, waarvan ze alle dingen die een laptop handig maakt af hebben gehaald, met een teringklein scherm en onhandige bediening en dan duur verkopen.

Dus ja, ik vind mensen met een ipad ontzettende trending lullen
Nee, het is een tablet, klaar. En als tablet is het een briljant apparaat. Dat jij geen nut hebt voor een tablet, dat is je goed recht. Maar al het andere is gewoon bullshit.

En je vindt maar een eind weg, ik krijg echt alleen maar positieve opmerkingen en bijna iedereen wil er zelf 1.
Get woke, go broke!
pi_90007532
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.
Is een andere laptop niet gebouwd om lang mee te gaan? Is de bouwkwaliteit van bepaalde andere merken (Lenovo, Asus, Dell XPS) dan slecht te noemen? Nee hoor, die gaan ook gewoon zo lang mee als ze mee moeten gaan. En nog zonder kraken en doorbuigen ook.

En gebruiksvriendelijkheid is gewoon bullshit, een computer is zo gebruiksvriendelijk als de gebruiker wil dat ie is. Mijn computers zijn allen razendsnel, lopen nooit vast, hebben geen virussen en alles wat moet werken werkt. Wel leuk dat er constant over user experience en gebruiksvriendelijkheid wordt gesproken maar dat niemand hier uit kan leggen wat dat dan exact is.

Daarom is een Mac ook bij uitstek geschikt voor amateurs die niet goed met niet-Apple computers om kunnen gaan. En niet teveel usb (3.0) randapparatuur hebben en geen behoefte aan een full-hd scherm hebben. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals modegevoelige mensen, makkelijk beïnvloedbare mensen of marketinggevoelige mensen. Als je die allemaal bij elkaar optelt kun je inderdaad aan een aardig marktaandeel komen ja :)

Is ook niks mis mee zoals ik eerder zei, vergroot de concurrentie alleen maar en dat is voor iedereen positief.
Het rare van haters zoals jij, is dat ze elk mogelijk voordeel van een Mac gewoon glashard ontkennen, en zo proberen de discussie te 'winnen'. MagSafe, toetsenbordverlichting zijn volgens jou 'overbodige kosten'. Wat een gelul.

Gebruiksvriendelijkheid van een systeem bestaat niet volgens jou. Vreemd, dat er dan hele fucking studies aan zijn gewijd. En hoezo moet ik opeens uitleggen wat het is? Hoe wil je gaan beweren dat het geen voordeel is, als je niet eens WEET wat het is?
pi_90007569
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van
, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.

Toetsenborden typen heel vaak heerlijk op laptops. Maar het blijven RSI veroorzakers. Net als het 'fantastische' touchpad. Waarom moet er toch altijd zo in superlatieven gesproken worden bij Apple producten? De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed ;)

De schermen van mijn laptops trillen ook geen van allen als de ondergrond enigszins stabiel is :? Zeker de Lenovo staat als een huis, maar ook de nieuwe Dell XPS voelt erg stevig aan. Een Acer bijvoorbeeld is anders, maar daar hebben we het dan ook niet over.

Aluminium is leuk hoor, maar wat is nou echt de meerwaarde? Mijn laptops gaan allen minimaal 4-5 jaar mee en buigen niet door enzo. Ook is er nog nooit iets afgebroken of wat dan ook. Als je de kostprijs van zo'n aluminium behuizing zou weten lach je je ook suf overigens (ik werk vaak met aluminium, inclusief afwerking etc.), zeker in zo'n massaproductie.

Leuk, al die extraatjes ten koste van specs en een lage prijs, maar naar mijn mening is het evenwicht wel wat zoek.
Je hebt, gezien je opmerkingen in dit topic, niet echt het recht te zeggen dat anderen ergens geen verstand van hebben. Je snapt het namelijk nog steeds niet.

De MacBook Pro pretendeert helemaal niet een allemanscomputer zijn, maar richt zich op de wat meer premium-gerichte markt. Het is een premiumlaptop, ondanks wat jij ervan vindt, en spreekt dus degenen aan die een laptop in de prijsklasse 1200-2000 euro zoeken. Voor mensen die toch al in deze prijsklasse kijken voor een nieuwe laptop, is de MacBook Pro de laptop die de hoogste klanttevredenheid biedt. Je kunt hoog en laag blijven lullen, maar dat is geen conjectuur; dat is een feit.

Dus, grootste tevredenheid in de bovenste prijsklasse.. En toch beweren dat een MacBook Pro zijn prijs niet waard is? En jij hebt het lef andere mensen kortzichtig te noemen :')
pi_90007607
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.
pi_90007790
quote:
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
pi_90008124
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.
pi_90008152
OMG - Fanboys on all sides!
pi_90008219
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:48 schreef Drive-r het volgende:
OMG - Fanboys on all sides!
Mooi toch? Hebben mensen zoals jij weer reden zich beter te voelen dan anderen.
pi_90008342
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.
Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.
pi_90008694
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.
Zoiets ja, maar dan over een tablet. Beetje overtrokken.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:05:13 #236
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_90008760
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:53 schreef retorbrapi het volgende:

linkje?? :9~
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_90008826
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mooi toch? Hebben mensen zoals jij weer reden zich beter te voelen dan anderen.
Ja, want wij "normale" mensen zij degene die hier echt waarde aan ontlenen :D

Iemand nog iets on topic te melden?
pi_90009046
laten we het erop houden dat je gewoon een microsoft of apple mens bent.

<hr>
pi_90009199
Laten we het erop houden dat er een groep mensen is die echt gelooft dat je een Apple of een Microsoft mens bent.... ;)

De rest boeit het geen donder :W
pi_90009277
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:19 schreef Drive-r het volgende:
Laten we het erop houden dat er een groep mensen is die echt gelooft dat je een Apple of een Microsoft mens bent.... ;)

De rest boeit het geen donder :W
en die moeten dan weer zo'n apple of microsoft mens bellen als hun computer er weer de brui aan geeft
<hr>
pi_90009362
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

en die moeten dan weer zo'n apple of microsoft mens bellen als hun computer er weer de brui aan geeft
Alsof fanboy zijn ook maar iets te maken heeft met kennis van computers :')
pi_90009636
Dus, als je tevreden bent met je computer, ben je automatisch een fanboy als dit een Apple-computer is?
pi_90009971
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dus, als je tevreden bent met je computer, ben je automatisch een fanboy als dit een Apple-computer is?
Nee. Check urban dictionary voor verdere info. En ik ben niet partijdig, van beide zijdes is het oeverloos gelul...

pi_90010254
Mooi, ik ben geen fanboy. Ik ben wetenschapper, dus zonder kritisch denken en rationalisatie zou ik niet vooruit komen in mijn vakgebied.
pi_90010404
Als ik je comments zo terug lees, kom je inderdaad behoorlijk rationeel over.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:56:50 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90010532
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het rare van haters zoals jij, is dat ze elk mogelijk voordeel van een Mac gewoon glashard ontkennen, en zo proberen de discussie te 'winnen'. MagSafe, toetsenbordverlichting zijn volgens jou 'overbodige kosten'. Wat een gelul.

Gebruiksvriendelijkheid van een systeem bestaat niet volgens jou. Vreemd, dat er dan hele fucking studies aan zijn gewijd. En hoezo moet ik opeens uitleggen wat het is? Hoe wil je gaan beweren dat het geen voordeel is, als je niet eens WEET wat het is?
Ik ontken niet dat het niet leuk is dat het erop zit. Het praktisch nut zie ik er alleen niet van in. Alleen de goede bouwkwaliteit dan, dat is natuurlijk wel gewenst.

Wat is gebruiksvriendelijkheid dan in jouw ogen, als je de algemene definitie niet met mij wilt delen?
pi_90010658
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:53 schreef Drive-r het volgende:
Als ik je comments zo terug lees, kom je inderdaad behoorlijk rationeel over.
Sarcasm?
pi_90010762
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sarcasm?
Jij bent de wetenschapper.
pi_90010826
Duidelijk :)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:04:41 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90010855
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je hebt, gezien je opmerkingen in dit topic, niet echt het recht te zeggen dat anderen ergens geen verstand van hebben. Je snapt het namelijk nog steeds niet.

Als je het full-hd RGB-led scherm van Dell matig vindt heb je er inderdaad geen verstand van. Daarom heeft het ook geen zin meer om op de rest te reageren.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:08:04 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90010972
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.
Inderdaad. Of een goedkopere netbook.
pi_90010981
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je het full-hd RGB-led scherm van Dell matig vindt heb je er inderdaad geen verstand van. Daarom heeft het ook geen zin meer om op de rest te reageren.
Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?
pi_90011013
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad. Of een goedkopere netbook.
Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:14:06 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011254
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooi, ik ben geen fanboy. Ik ben wetenschapper, dus zonder kritisch denken en rationalisatie zou ik niet vooruit komen in mijn vakgebied.
Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.
pi_90011277
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:15:46 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011334
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?
Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapper ;)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:16:26 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.
pi_90011501
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden :{

Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is

• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)

De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)

Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)

Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.

Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.

En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
pi_90011594
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat het niet leuk is dat het erop zit. Het praktisch nut zie ik er alleen niet van in. Alleen de goede bouwkwaliteit dan, dat is natuurlijk wel gewenst.

Wat is gebruiksvriendelijkheid dan in jouw ogen, als je de algemene definitie niet met mij wilt delen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheid
  donderdag 16 december 2010 @ 19:24:10 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011729
quote:
Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)

"De eindgebruiker staat centraal bij een product of oplossing. Wanneer de gebruiker zijn of haar doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid behaalt is een concept geslaagd."

Nou, dan zijn we klaar dus :)
pi_90011811
quote:
Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.
Bij Windows en OSX vindt ik dit gat veel kleiner, in beide systemen zit een aardige leercurve, ik zelf kan snel overweg met nieuwe software en systemen maar dit blijft in beide gevallen lastig voor een oudere.
pi_90011945
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)

"De eindgebruiker staat centraal bij een product of oplossing. Wanneer de gebruiker zijn of haar doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid behaalt is een concept geslaagd."

Nou, dan zijn we klaar dus :)
En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:28:53 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011949
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:25 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.
Bij Windows en OSX vindt ik dit gat veel kleiner, in beide systemen zit een aardige leercurve, ik zelf kan snel overweg met nieuwe software en systemen maar dit blijft in beide gevallen lastig voor een oudere.
Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?

De leercurve doet niet ter zake als je product 1 (niet-Apple) al onder de knie hebt en overstapt naar product 2, Apple. Zoals jij zegt, voor amateurs zou Apple een betere keuze kunnen zijn, oudere mensen bijvoorbeeld die toch niet te veeleisend zijn (en toch geld zat hebben :P ).
pi_90012139
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?

De leercurve doet niet ter zake als je product 1 (niet-Apple) al onder de knie hebt en overstapt naar product 2, Apple. Zoals jij zegt, voor amateurs zou Apple een betere keuze kunnen zijn, oudere mensen bijvoorbeeld die toch niet te veeleisend zijn (en toch geld zat hebben :P ).
Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 19:32:40 ]
  donderdag 16 december 2010 @ 19:37:25 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90012337
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.
Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).
Of weet je niet wat een decennium is?

Het verschil is overigens maar enkele procenten op het moment. Als je daar minimaal 750 euro extra voor over hebt tov. een veel snellere laptop bij de nr. 2 van de lijst moet je dat gewoon doen. Mis je wel oa. een extra usb 3.0 poort, full-hd RGB-led scherm en bluray speler ;)

om over die stomme verloopstekkertjes voor DVI - HDMI etc nog maar niet te spreken...
  donderdag 16 december 2010 @ 19:38:37 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90012399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:32 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?
Apple computers incl besturingssysteem.
pi_90013400
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Apple computers incl besturingssysteem.
Dan snap ik niet waar je het over hebt.
Ik zei namelijk dat er (bijna) geen verschil zit in gebruiksvriendelijkheid. Qua instappen zal op op beide systemen even lastig zijn net zoals vanaf Windows naar Apple en vice versa, het is allebei op een paar punten een tikkeltje anders voor de rest doet het besturingsysteem hetzelfde(als we het niet hebben over de grotere aanbod van applicaties voor windows als voor apple.)
pi_90014867
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).
Of weet je niet wat een decennium is?

Het verschil is overigens maar enkele procenten op het moment. Als je daar minimaal 750 euro extra voor over hebt tov. een veel snellere laptop bij de nr. 2 van de lijst moet je dat gewoon doen. Mis je wel oa. een extra usb 3.0 poort, full-hd RGB-led scherm en bluray speler ;)

om over die stomme verloopstekkertjes voor DVI - HDMI etc nog maar niet te spreken...
Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.

En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.

Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
pi_90016290
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.

En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.

Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?
Packard Bell en Medion zijn (meestal) goedkope PC's die slecht zijn samengestelt, goedkope onderdelen, o.a voedingen die na een half jaar de geest geven.
Veel mensen zijn lui, willen niet naar specs kijken, willen een PC die het doet zonder gezeik, voor die mensen zijn er Apple's.
Er is alleen nog een flinke groep mensen die specs wèl belangrijk vinden, die wel het minste willen betalen qua prijs/kwaliteit verhouden. Ik kijk zelf naar spec's maar ik bouw mijn pc's dan ook zelf puur omdat ik er meer mee wil doen dan de gemiddelde pc die je kunt kopen bij de plaatselijke mediamarkt.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:40:06 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90019479
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:44:57 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90019719
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:50 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?
Packard Bell en Medion zijn (meestal) goedkope PC's die slecht zijn samengestelt, goedkope onderdelen, o.a voedingen die na een half jaar de geest geven.
Veel mensen zijn lui, willen niet naar specs kijken, willen een PC die het doet zonder gezeik, voor die mensen zijn er Apple's.
Er is alleen nog een flinke groep mensen die specs wèl belangrijk vinden, die wel het minste willen betalen qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik kijk zelf naar spec's maar ik bouw mijn pc's dan ook zelf puur omdat ik er meer mee wil doen dan de gemiddelde pc die je kunt kopen bij de plaatselijke mediamarkt.
Dat dikgedrukte dus, hulde. Je kunt ook goede kwaliteit en uitstekende specs krijgen, voor minder geld.

By the way, de voedingen van Medion geven doorgaans helemaal niet na een half jaar de geest, over het algemeen valt het best mee. De mensen die zo'n computer kopen gaan hem meestal ook niet overklokken, uitbereiden en over de top belasten. Anders hadden ze wel iets meer uitgegeven denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 17-12-2010 09:14:20 ]
pi_90030366
Je
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapper ;)
Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.
pi_90030375
quote:
12s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.
Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.
pi_90030379
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.
Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:16:18 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90031783
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 05:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je

[..]

Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.
Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:17:07 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90031797
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 05:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.
Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:19:13 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90031828
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 05:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
pi_90036320
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.

Ik moest net trouwens wel lachen (en facepalm tegelijk) om jouw "weerlegging" dat Apple gebruikers minder snel klagen omdat ze meer geld uitgeven. Mijn god, drogredeneren is ook een vak. Dan zouden andere fabrikanten in die prijsklasse (Sony) toch dezelfde hoge rating moeten hebben. Dat snap je toch wel? Denk eens rationeel na, meneer "WO-afgerond".
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:59:44 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90037085
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:42 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.

Ik moest net trouwens wel lachen (en facepalm tegelijk) om jouw "weerlegging" dat Apple gebruikers minder snel klagen omdat ze meer geld uitgeven. Mijn god, drogredeneren is ook een vak. Dan zouden andere fabrikanten in die prijsklasse (Sony) toch dezelfde hoge rating moeten hebben. Dat snap je toch wel? Denk eens rationeel na, meneer "WO-afgerond".
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.

Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: " :') " dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.

En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc. :? )

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 17-12-2010 12:05:16 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:10:42 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90037760
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.

Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: " :') " dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.

En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc. :? )
Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.

Als de hoge customer satisfaction ratings van Apple te verklaren zijn door jouw "argument" dat de hoge prijs ervoor zorgt dat mensen minder snel klagen, zouden andere fabrikanten in die prijsklasse, bijvoorbeeld Sony, toch dezelfde hoge rating moeten krijgen? Geef nou eens concreet antwoord, ja of nee? En met onderbouwing graag.
pi_90037880
quote:
Het enige wat je uit dat artikel kan afleiden is dat Apple gebruikers enorm veel vertrouwen in Apple producten hebben. Wat er NIET in staat, is het antwoord op de vraag WAAROM ze zoveel vertrouwen hebben.
pi_90038146
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.
Je kont dus niet vinden waar ik gezegd zou hebben dat het scherm van de XPS matig was, he? ;) En nu probeer je daar weer overheen te lullen door het WEER op een andere boeg te gooien. Zwak.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.
Ik begin er niet over. Ik gaf het voor de grap als reactie op degene die het fanboy-plaatje plaatste. Jij vond het nodig die opmerking verder te gebruiken en uithalen daarover te maken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet, don't flatter yourself. Maar natuurlijk valt er wat op aan te merke, geen enkele laptop is perfect. Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je haalt dingen zoals gewoonlijk weer eens door elkaar. Acer en Medion werden vermeld toen jij de hele tijd bleef schreeuwen dat het om interne specs draaide, en dat MacBooks overpriced zijn omdat de processor langzamer is dan goedkopere laptops. Dat je zelf ook inziet dat een goedkope Acer met een snellere processor een slechte koop is, geeft maar aan dat je eigenlijk ook weet dat dat een kutargument is.

En Sony werd genoemd, omdat die met de TZ-serie als een van de weinigen een lijn premium laptops op de markt heeft gebracht met vrijwel ALLE specificaties, zowel intern als extern, hetzelfde als de MacBook. Dat deze serie duurder is dan de MacBook Pro-serie bewijst OOK dat de MacBook Pro's, hoewel prijzig, scherper geprijsd zijn dan haters willen doen denken.

Het is allemaal niet zo moeilijk, maar dat je dit nog steeds niet door hebt, geeft maar weer eens aan dat je gewoon dom bent.
  Boks-Chick vrijdag 17 december 2010 @ 12:30:32 #284
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90038314
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:19 schreef Rivalo het volgende:
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden :{

Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is

• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)

De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)

Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)

Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.

Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.

En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
Ver uit de meest zinnige post uit dit topic, kijkende naar de vraag van TS.
lolwut
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:38:15 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90038566
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:16 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.

Als de hoge customer satisfaction ratings van Apple te verklaren zijn door jouw "argument" dat de hoge prijs ervoor zorgt dat mensen minder snel klagen, zouden andere fabrikanten in die prijsklasse, bijvoorbeeld Sony, toch dezelfde hoge rating moeten krijgen? Geef nou eens concreet antwoord, ja of nee? En met onderbouwing graag.
Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.
pi_90038652
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.
Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshit :{w
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:43:45 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90038791
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.

Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.

Het is gewoon net een godsdienst, wat het onderzoek in dat artikel dus ook wel uitgewezen heeft.
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:44:40 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90038830
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshit :{w
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog ;)
pi_90039052
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.

Het is gewoon net een godsdienst, wat het onderzoek in dat artikel dus ook wel uitgewezen heeft.
Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.

De reden dat je niet op de rest reageert is omdat je, zelfs met jouw beperkte intelligentie, inziet dat ik gelijk heb en dat je al een topic lang uit je reet lult.
pi_90039085
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog ;)
Meestal. Maar in dit topic vertik je het, for the fun of it? En het is bullshit omdat het offtopic is.
pi_90039088
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.

Mijn ervaring:
Ik heb voor mijn werk een Lenovo laptop, altijd een recent top-of-the-line model. Verder een MacBook Pro gehad voor prive, maar ook een simpele netbook en nu een iPad. Die laatste is voor simpele taken ideaal. De batterij gaat lang mee, hij is draagbaar, makkelijk in gebruik en biedt veel entertainment. Nadeel vind ik dat je qua foto's opslaan en filen er eigenlijk weinig aan hebt, daarvoor heb je gewoon te weinig processing power.

De netbook vond ik irritant, daar kon je echt erg weinig mee qua capaciteit, hoewel je daar het voordeel hebt dat je in ieder geval een keyboard hebt en met foto's iets makkelijk wat basis sortering kan doen. Ook is het de goedkoopste oplossing, maar dat zie je ook wel in kwalteit van de het product.

Een volwaardige laptop kun je halen binnen je budget, en biedt je waarschijnlijk het meeste als je er meer mee wilt doen dan enkel internet, een filmpje en wat simpele games. Zeker als je af en toe wat documenten moet opstellen of voor school/werk bezig bent, is een laptop de beste oplossing. Je kunt dan "upgraden" naar een MacBook, maar dan zit je snel boven je budget inderdaad.
pi_90039532
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.

Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
pi_90039839
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.

Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.
pi_90039845
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef Renesite het volgende:
avondje msn op een ipad... daar koop jij 'm voor.. :{ |:(
Dan begrijp jij weinig waarvoor een IPad is bedoelt en wat hij allemaal kan. O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90040226
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.
Nee, maar geef dat dan niet als budget op. En wat je andere punten betreft: enter the MacBook Air. Goede batterij, bijna net zo klein en net zoveel gebruiksgemak.

Natuurlijk geen optie als je van plan was de 16GB iPad voor 500 euro te kopen, dan is het prijsverschil te groot om te rechtvaarden. Maar als je naar de duurste iPad aan het kijken bent, is 200 euro extra voor de MacBook Air een goede koop.

[ Bericht 13% gewijzigd door Splackavellie02 op 17-12-2010 13:21:30 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:26:54 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90040780
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.

De reden dat je niet op de rest reageert is omdat je, zelfs met jouw beperkte intelligentie, inziet dat ik gelijk heb en dat je al een topic lang uit je reet lult.
Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.

Het gaat zowel over het gebrek aan usb 3.0 aansluitingen én het gebrek aan voldoende usb aansluitingen op zich. En eSata? Daarbij is apparatuur (oa. harde schijven) met firewire 800 aansluiting meestal ook nog wat duurder (en langzamer) dan apparatuur enkel een usb 3.0 aansluiting. Maar daar zal de Macbook Pro gebruiker niet wakker van liggen nadat ie zo'n hoop geld uitgegeven heeft.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:30:02 #297
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90040974
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.

Mijn ervaring:
Ik heb voor mijn werk een Lenovo laptop, altijd een recent top-of-the-line model. Verder een MacBook Pro gehad voor prive, maar ook een simpele netbook en nu een iPad. Die laatste is voor simpele taken ideaal. De batterij gaat lang mee, hij is draagbaar, makkelijk in gebruik en biedt veel entertainment. Nadeel vind ik dat je qua foto's opslaan en filen er eigenlijk weinig aan hebt, daarvoor heb je gewoon te weinig processing power.

De netbook vond ik irritant, daar kon je echt erg weinig mee qua capaciteit, hoewel je daar het voordeel hebt dat je in ieder geval een keyboard hebt en met foto's iets makkelijk wat basis sortering kan doen. Ook is het de goedkoopste oplossing, maar dat zie je ook wel in kwalteit van de het product.

Een volwaardige laptop kun je halen binnen je budget, en biedt je waarschijnlijk het meeste als je er meer mee wilt doen dan enkel internet, een filmpje en wat simpele games. Zeker als je af en toe wat documenten moet opstellen of voor school/werk bezig bent, is een laptop de beste oplossing. Je kunt dan "upgraden" naar een MacBook, maar dan zit je snel boven je budget inderdaad.
Sorry, maar volgens mij is dat ongeveer gelijk aan mijn mening :? Ik zou ook voor een laptop gaan. En als je van het design van een Macbook houdt, de gebreken voor lief neemt en er het geld voor over hebt moet je dat gewoon doen.
pi_90040977
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.

Het gaat zowel over het
..steeds wat anders bij jou, zodra je vastloopt met je vorig punt. En ik heb minder aan mijn MacBook pro uitgegeven dan jij aan je XPS wilt uitgeven. En dan nog heb ik een betere laptop. Prima koop wat mij betreft.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:32:33 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90041105
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.
pi_90041206
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.
Hence my point, smartass.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')