Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.
Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:42 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.
Ik moest net trouwens wel lachen (en facepalm tegelijk) om jouw "weerlegging" dat Apple gebruikers minder snel klagen omdat ze meer geld uitgeven. Mijn god, drogredeneren is ook een vak. Dan zouden andere fabrikanten in die prijsklasse (Sony) toch dezelfde hoge rating moeten hebben. Dat snap je toch wel? Denk eens rationeel na, meneer "WO-afgerond".
Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.
Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: "" dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.
En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc.)
Het enige wat je uit dat artikel kan afleiden is dat Apple gebruikers enorm veel vertrouwen in Apple producten hebben. Wat er NIET in staat, is het antwoord op de vraag WAAROM ze zoveel vertrouwen hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:10 schreef leolinedance het volgende:
http://macworld.nl/a/7646(...)ls-een-religie-.html
Je kont dus niet vinden waar ik gezegd zou hebben dat het scherm van de XPS matig was, he?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.
Ik begin er niet over. Ik gaf het voor de grap als reactie op degene die het fanboy-plaatje plaatste. Jij vond het nodig die opmerking verder te gebruiken en uithalen daarover te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.
Nee, dat heb je niet, don't flatter yourself. Maar natuurlijk valt er wat op aan te merke, geen enkele laptop is perfect. Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
Je haalt dingen zoals gewoonlijk weer eens door elkaar. Acer en Medion werden vermeld toen jij de hele tijd bleef schreeuwen dat het om interne specs draaide, en dat MacBooks overpriced zijn omdat de processor langzamer is dan goedkopere laptops. Dat je zelf ook inziet dat een goedkope Acer met een snellere processor een slechte koop is, geeft maar aan dat je eigenlijk ook weet dat dat een kutargument is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.
Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: "" dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.
En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc.)
Ver uit de meest zinnige post uit dit topic, kijkende naar de vraag van TS.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:19 schreef Rivalo het volgende:
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden![]()
Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is
• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)
De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)
Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)
Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.
Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.
En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.
Als de hoge customer satisfaction ratings van Apple te verklaren zijn door jouw "argument" dat de hoge prijs ervoor zorgt dat mensen minder snel klagen, zouden andere fabrikanten in die prijsklasse, bijvoorbeeld Sony, toch dezelfde hoge rating moeten krijgen? Geef nou eens concreet antwoord, ja of nee? En met onderbouwing graag.
Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshitquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.
Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nogquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshit
Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.
Het is gewoon net een godsdienst, wat het onderzoek in dat artikel dus ook wel uitgewezen heeft.
Meestal. Maar in dit topic vertik je het, for the fun of it? En het is bullshit omdat het offtopic is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog
Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog
Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.
Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
avondje msn op een ipad... daar koop jij 'm voor..quote:Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef Renesite het volgende:
iPad zou ik puur om erbij te doen. Een avondje msnen op een iPad lijkt mij persoonlijk a-relaxt.
Nee, maar geef dat dan niet als budget op. En wat je andere punten betreft: enter the MacBook Air. Goede batterij, bijna net zo klein en net zoveel gebruiksgemak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.
Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.
De reden dat je niet op de rest reageert is omdat je, zelfs met jouw beperkte intelligentie, inziet dat ik gelijk heb en dat je al een topic lang uit je reet lult.
Sorry, maar volgens mij is dat ongeveer gelijk aan mijn meningquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.
Mijn ervaring:
Ik heb voor mijn werk een Lenovo laptop, altijd een recent top-of-the-line model. Verder een MacBook Pro gehad voor prive, maar ook een simpele netbook en nu een iPad. Die laatste is voor simpele taken ideaal. De batterij gaat lang mee, hij is draagbaar, makkelijk in gebruik en biedt veel entertainment. Nadeel vind ik dat je qua foto's opslaan en filen er eigenlijk weinig aan hebt, daarvoor heb je gewoon te weinig processing power.
De netbook vond ik irritant, daar kon je echt erg weinig mee qua capaciteit, hoewel je daar het voordeel hebt dat je in ieder geval een keyboard hebt en met foto's iets makkelijk wat basis sortering kan doen. Ook is het de goedkoopste oplossing, maar dat zie je ook wel in kwalteit van de het product.
Een volwaardige laptop kun je halen binnen je budget, en biedt je waarschijnlijk het meeste als je er meer mee wilt doen dan enkel internet, een filmpje en wat simpele games. Zeker als je af en toe wat documenten moet opstellen of voor school/werk bezig bent, is een laptop de beste oplossing. Je kunt dan "upgraden" naar een MacBook, maar dan zit je snel boven je budget inderdaad.
..steeds wat anders bij jou, zodra je vastloopt met je vorig punt. En ik heb minder aan mijn MacBook pro uitgegeven dan jij aan je XPS wilt uitgeven. En dan nog heb ik een betere laptop. Prima koop wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.
Het gaat zowel over het
Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.
Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
Hence my point, smartass.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |