quote:Op donderdag 16 december 2010 00:22 schreef retorbrapi het volgende:
leolinedance heeft dus de rechter
[ afbeelding ]
Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.quote:Op donderdag 16 december 2010 00:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik zou het op prijs stellen als mensen zoals jij mij geen woorden in de mond willen leggen. Gewoon niet doen. Als je al niet kunt begrijpen wat ik daadwerkelijk zeg, moet je helemaal niet denken dat je weet wat ik probeer te impliceren
Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.quote:Op donderdag 16 december 2010 00:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.
Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.
Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn
HA! Het gelul over 'specs' is honderd keer erger! Grappenmaker!quote:Op donderdag 16 december 2010 01:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.
Verder vind ik dat er zo vaak over 'gebruiksgemak' gesproken wordt in verband met Mac dat het licht geriatrische trekken krijgt.
"Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. "quote:Op donderdag 16 december 2010 00:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.
JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.quote:Op donderdag 16 december 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:
Alle non-Apple laptops voor consumenten zijn eigenlijk gewoon matig.
Of het nou een HP, Toshiba, Dell of Acer is. Het grootste gedeelte van die laptops heeft gewoon een matige accuduur, matig scherm en matige bouwkwaliteit. De specs zijn dan weer wel in orde, maar toch, dat is niet het belangrijkste.
Ik heb zelf een Dell-laptop, hij doet het goed en ik ga hem zeker niet vervangen totdat deze defect is, maar het blijft gewoon een plastic ding dat zeker niet perfect is.
In tegenstelling tot wat leolinedance zegt zijn specificaties NIET belangrijk voor 99% van de mensen. Ze doen er wel toe, maar zijn niet belangrijk. Of je nou een Core 2 Duo of Core i5 hebt, lekker boeiend. Als je op Facebook zit of een verslag typt merk je daar niks van. Wat je wel merkt is dat je laptop uitermate stevig aanvoelt als deze volledig van aluminium is, je merkt ook dat het touchpad fantastisch werkt en dat het toetsenbord erg lekker typt. Je merkt ook dat scherm mooi is en een mooi stevig scharnier heeft zodat deze niet trilt als de ondergrond enigszins stabiel is. Ook is het fijn dat als je een dag naar de uni gaat je geen oplader hoeft mee te nemen.
Afgezien van dat alles werkt OS X volgens velen ook heerlijk, alhoewel ik dat niet kan beamen daar ik gewoon Windows 7 gebruik.
Ik heb geen MacBook en weet niet of ik er ooit één zou kopen, maar als je een laptop koopt koopt je een laptop. Dat is veel meer dan een draagbaar lijstje specs.
Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef Miriampje het volgende:
Wat een pauper topic, vol met Apple en Microsoft fanboys. Hier komen we toch niet uit.
Microsoft-gebruikers komen van Mars.
Apple-gebruikers komen van Venus.
Macbooks zijn van aluminium, vergeet dat niet!quote:Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:
De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed![]()
Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
Ja; in dit topic.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?
kun je met een mac full hd 3d gamen? nee. de bouwkwaliteit en die shit doet er wel wat aan toe, maar de specs zijn toch wel wat belangrijker. mijn computer wordt bij elkaar gehouden door tape en hij doet het nog steeds perfect. mijn acer aspire 5315 die niet meer geleverd wordt, doet het nog steeds perfect. ik DENK dat macbooks en imacs en al die shit het nog neit eens zo lang uithouden. en dan is er nog een punt:quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Leuk ding voor thuis maar in de trein ofzo ziet het er wel heel beroerd uit inderdaadquote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..quote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... surequote:Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijkquote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... sure
omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijkquote:Op donderdag 16 december 2010 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijk.
Waarom zou ik uberhaupt wakker moet liggen van zoiets, al zou ik hem na 1 dag in de kast leggen, so?
Nee, het is een tablet, klaar. En als tablet is het een briljant apparaat. Dat jij geen nut hebt voor een tablet, dat is je goed recht. Maar al het andere is gewoon bullshit.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijk
ik heb de ipad een aantal weken terug hier gehad, het is gewoon een laptop, waarvan ze alle dingen die een laptop handig maakt af hebben gehaald, met een teringklein scherm en onhandige bediening en dan duur verkopen.
Dus ja, ik vind mensen met een ipad ontzettende trending lullen
Het rare van haters zoals jij, is dat ze elk mogelijk voordeel van een Mac gewoon glashard ontkennen, en zo proberen de discussie te 'winnen'. MagSafe, toetsenbordverlichting zijn volgens jou 'overbodige kosten'. Wat een gelul.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.
Is een andere laptop niet gebouwd om lang mee te gaan? Is de bouwkwaliteit van bepaalde andere merken (Lenovo, Asus, Dell XPS) dan slecht te noemen? Nee hoor, die gaan ook gewoon zo lang mee als ze mee moeten gaan. En nog zonder kraken en doorbuigen ook.
En gebruiksvriendelijkheid is gewoon bullshit, een computer is zo gebruiksvriendelijk als de gebruiker wil dat ie is. Mijn computers zijn allen razendsnel, lopen nooit vast, hebben geen virussen en alles wat moet werken werkt. Wel leuk dat er constant over user experience en gebruiksvriendelijkheid wordt gesproken maar dat niemand hier uit kan leggen wat dat dan exact is.
Daarom is een Mac ook bij uitstek geschikt voor amateurs die niet goed met niet-Apple computers om kunnen gaan. En niet teveel usb (3.0) randapparatuur hebben en geen behoefte aan een full-hd scherm hebben. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals modegevoelige mensen, makkelijk beïnvloedbare mensen of marketinggevoelige mensen. Als je die allemaal bij elkaar optelt kun je inderdaad aan een aardig marktaandeel komen ja
Is ook niks mis mee zoals ik eerder zei, vergroot de concurrentie alleen maar en dat is voor iedereen positief.
Je hebt, gezien je opmerkingen in dit topic, niet echt het recht te zeggen dat anderen ergens geen verstand van hebben. Je snapt het namelijk nog steeds niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.
Toetsenborden typen heel vaak heerlijk op laptops. Maar het blijven RSI veroorzakers. Net als het 'fantastische' touchpad. Waarom moet er toch altijd zo in superlatieven gesproken worden bij Apple producten? De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed![]()
De schermen van mijn laptops trillen ook geen van allen als de ondergrond enigszins stabiel isZeker de Lenovo staat als een huis, maar ook de nieuwe Dell XPS voelt erg stevig aan. Een Acer bijvoorbeeld is anders, maar daar hebben we het dan ook niet over.
Aluminium is leuk hoor, maar wat is nou echt de meerwaarde? Mijn laptops gaan allen minimaal 4-5 jaar mee en buigen niet door enzo. Ook is er nog nooit iets afgebroken of wat dan ook. Als je de kostprijs van zo'n aluminium behuizing zou weten lach je je ook suf overigens (ik werk vaak met aluminium, inclusief afwerking etc.), zeker in zo'n massaproductie.
Leuk, al die extraatjes ten koste van specs en een lage prijs, maar naar mijn mening is het evenwicht wel wat zoek.
..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich latenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.
Zoiets ja, maar dan over een tablet. Beetje overtrokken.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.
linkje??quote:
Ja, want wij "normale" mensen zij degene die hier echt waarde aan ontlenenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooi toch? Hebben mensen zoals jij weer reden zich beter te voelen dan anderen.
en die moeten dan weer zo'n apple of microsoft mens bellen als hun computer er weer de brui aan geeftquote:Op donderdag 16 december 2010 18:19 schreef Drive-r het volgende:
Laten we het erop houden dat er een groep mensen is die echt gelooft dat je een Apple of een Microsoft mens bent....![]()
De rest boeit het geen donder
Alsof fanboy zijn ook maar iets te maken heeft met kennis van computersquote:Op donderdag 16 december 2010 18:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
en die moeten dan weer zo'n apple of microsoft mens bellen als hun computer er weer de brui aan geeft
Nee. Check urban dictionary voor verdere info. En ik ben niet partijdig, van beide zijdes is het oeverloos gelul...quote:Op donderdag 16 december 2010 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dus, als je tevreden bent met je computer, ben je automatisch een fanboy als dit een Apple-computer is?
Ik ontken niet dat het niet leuk is dat het erop zit. Het praktisch nut zie ik er alleen niet van in. Alleen de goede bouwkwaliteit dan, dat is natuurlijk wel gewenst.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:31 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het rare van haters zoals jij, is dat ze elk mogelijk voordeel van een Mac gewoon glashard ontkennen, en zo proberen de discussie te 'winnen'. MagSafe, toetsenbordverlichting zijn volgens jou 'overbodige kosten'. Wat een gelul.
Gebruiksvriendelijkheid van een systeem bestaat niet volgens jou. Vreemd, dat er dan hele fucking studies aan zijn gewijd. En hoezo moet ik opeens uitleggen wat het is? Hoe wil je gaan beweren dat het geen voordeel is, als je niet eens WEET wat het is?
Sarcasm?quote:Op donderdag 16 december 2010 18:53 schreef Drive-r het volgende:
Als ik je comments zo terug lees, kom je inderdaad behoorlijk rationeel over.
Jij bent de wetenschapper.quote:
Als je het full-hd RGB-led scherm van Dell matig vindt heb je er inderdaad geen verstand van. Daarom heeft het ook geen zin meer om op de rest te reageren.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je hebt, gezien je opmerkingen in dit topic, niet echt het recht te zeggen dat anderen ergens geen verstand van hebben. Je snapt het namelijk nog steeds niet.
Inderdaad. Of een goedkopere netbook.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.
Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je het full-hd RGB-led scherm van Dell matig vindt heb je er inderdaad geen verstand van. Daarom heeft het ook geen zin meer om op de rest te reageren.
Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad. Of een goedkopere netbook.
Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooi, ik ben geen fanboy. Ik ben wetenschapper, dus zonder kritisch denken en rationalisatie zou ik niet vooruit komen in mijn vakgebied.
Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapperquote:Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?
Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheidquote:Op donderdag 16 december 2010 18:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het niet leuk is dat het erop zit. Het praktisch nut zie ik er alleen niet van in. Alleen de goede bouwkwaliteit dan, dat is natuurlijk wel gewenst.
Wat is gebruiksvriendelijkheid dan in jouw ogen, als je de algemene definitie niet met mij wilt delen?
Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)quote:Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheid
Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheid
En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)
"De eindgebruiker staat centraal bij een product of oplossing. Wanneer de gebruiker zijn of haar doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid behaalt is een concept geslaagd."
Nou, dan zijn we klaar dus
Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:25 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.
Bij Windows en OSX vindt ik dit gat veel kleiner, in beide systemen zit een aardige leercurve, ik zelf kan snel overweg met nieuwe software en systemen maar dit blijft in beide gevallen lastig voor een oudere.
Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?
De leercurve doet niet ter zake als je product 1 (niet-Apple) al onder de knie hebt en overstapt naar product 2, Apple. Zoals jij zegt, voor amateurs zou Apple een betere keuze kunnen zijn, oudere mensen bijvoorbeeld die toch niet te veeleisend zijn (en toch geld zat hebben).
Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).quote:Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.
Apple computers incl besturingssysteem.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:32 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?
Dan snap ik niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Apple computers incl besturingssysteem.
Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).
Of weet je niet wat een decennium is?
Het verschil is overigens maar enkele procenten op het moment. Als je daar minimaal 750 euro extra voor over hebt tov. een veel snellere laptop bij de nr. 2 van de lijst moet je dat gewoon doen. Mis je wel oa. een extra usb 3.0 poort, full-hd RGB-led scherm en bluray speler![]()
om over die stomme verloopstekkertjes voor DVI - HDMI etc nog maar niet te spreken...
Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?quote:Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.
En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.
Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.
En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.
Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
Dat dikgedrukte dus, hulde. Je kunt ook goede kwaliteit en uitstekende specs krijgen, voor minder geld.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:50 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?
Packard Bell en Medion zijn (meestal) goedkope PC's die slecht zijn samengestelt, goedkope onderdelen, o.a voedingen die na een half jaar de geest geven.
Veel mensen zijn lui, willen niet naar specs kijken, willen een PC die het doet zonder gezeik, voor die mensen zijn er Apple's.
Er is alleen nog een flinke groep mensen die specs wèl belangrijk vinden, die wel het minste willen betalen qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik kijk zelf naar spec's maar ik bouw mijn pc's dan ook zelf puur omdat ik er meer mee wil doen dan de gemiddelde pc die je kunt kopen bij de plaatselijke mediamarkt.
Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapper
Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.
Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.
Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je
[..]
Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.
Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.
Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:42 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Blijkbaar valt er minder op aan te merken dan op de concurrentie, gezien de hogere customer satisfaction.
Ik moest net trouwens wel lachen (en facepalm tegelijk) om jouw "weerlegging" dat Apple gebruikers minder snel klagen omdat ze meer geld uitgeven. Mijn god, drogredeneren is ook een vak. Dan zouden andere fabrikanten in die prijsklasse (Sony) toch dezelfde hoge rating moeten hebben. Dat snap je toch wel? Denk eens rationeel na, meneer "WO-afgerond".
Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.
Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: "" dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.
En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc.)
Het enige wat je uit dat artikel kan afleiden is dat Apple gebruikers enorm veel vertrouwen in Apple producten hebben. Wat er NIET in staat, is het antwoord op de vraag WAAROM ze zoveel vertrouwen hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:10 schreef leolinedance het volgende:
http://macworld.nl/a/7646(...)ls-een-religie-.html
Je kont dus niet vinden waar ik gezegd zou hebben dat het scherm van de XPS matig was, he?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.
Ik begin er niet over. Ik gaf het voor de grap als reactie op degene die het fanboy-plaatje plaatste. Jij vond het nodig die opmerking verder te gebruiken en uithalen daarover te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb mijn WO al jaren geleden afgerond (Ir.). Maar dat is totaal niet relevant hier dus snap niet waarom je erover begint.
Nee, dat heb je niet, don't flatter yourself. Maar natuurlijk valt er wat op aan te merke, geen enkele laptop is perfect. Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En er valt dus wel wat op aan te merken. Maar dat heb ik al wel genoemd in dit topic dacht ik zo.
Je haalt dingen zoals gewoonlijk weer eens door elkaar. Acer en Medion werden vermeld toen jij de hele tijd bleef schreeuwen dat het om interne specs draaide, en dat MacBooks overpriced zijn omdat de processor langzamer is dan goedkopere laptops. Dat je zelf ook inziet dat een goedkope Acer met een snellere processor een slechte koop is, geeft maar aan dat je eigenlijk ook weet dat dat een kutargument is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat WO gebeuren nooit als argument gebruikt, daar kwam meneer Spackanogwat mee. Is ook inderdaad onzin en is in deze discussie totaal niet relevant. Dus hou er nou maar over op want je maakt je weer belachelijk zo.
Ik zou me wel schamen als ik iets (te) duurs zou kopen wat zijn geld helemaal niet waard bleek te zijn. Maar goed, dat ben ik. Heb het zelfs ooit gehad. Naderhand kon ik er overigens wel om lachen hoor, maar meer zo: "" dan. Maar blijft zuur als het je overkomt.
En ook voor jou, ik heb het niet over Sony...De de Apple fanboys toch constant bij al die andere merken komen, Sony, Medion, Packard Bell etc.)
Ver uit de meest zinnige post uit dit topic, kijkende naar de vraag van TS.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:19 schreef Rivalo het volgende:
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden![]()
Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is
• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)
De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)
Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)
Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.
Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.
En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Goed, je praat er weer eens omheen dus ik zal het nog maar een keer herhalen.
Als de hoge customer satisfaction ratings van Apple te verklaren zijn door jouw "argument" dat de hoge prijs ervoor zorgt dat mensen minder snel klagen, zouden andere fabrikanten in die prijsklasse, bijvoorbeeld Sony, toch dezelfde hoge rating moeten krijgen? Geef nou eens concreet antwoord, ja of nee? En met onderbouwing graag.
Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshitquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sony zit niet in die prijsklasse. Ja slechts met een enkel model. Dan kun je de Elitebook serie van HP ook wel noemen. Maar je moet ook het artikel even lezen wat ik net gepost heb, dat verklaart ook een hele boel.
Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bij de MacBook Pro is het toevallig zo dat er veel meer plus- dan minpunten zijn, meer dan bij andere laptops. DAT is de reden dat MacBook-gebruikers meer tevreden zijn met hun aankoop dan andere premium laptops, ondanks wat jij ervan probeert te maken.
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nogquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haal dat bord eens voor je kop weg en kap met die off topic bullshit
Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Na deze onzin ben ik gestopt met lezen. Neem het artikel even door, een paar posts terug. Gebrek aan iets simpels als usb 3.0 poorten zegt al wel genoeg. En Apple is ook niet het merk met de minste problemen, dat is nl. Asus.
Het is gewoon net een godsdienst, wat het onderzoek in dat artikel dus ook wel uitgewezen heeft.
Meestal. Maar in dit topic vertik je het, for the fun of it? En het is bullshit omdat het offtopic is.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog
Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er bullshit aan dan? Ik ben juist van mening dat er bullshit door andere users wordt verkondigd. Meestal onderbouw ik het ook nog
Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.
Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
avondje msn op een ipad... daar koop jij 'm voor..quote:Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef Renesite het volgende:
iPad zou ik puur om erbij te doen. Een avondje msnen op een iPad lijkt mij persoonlijk a-relaxt.
Nee, maar geef dat dan niet als budget op. En wat je andere punten betreft: enter the MacBook Air. Goede batterij, bijna net zo klein en net zoveel gebruiksgemak.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ten eerste hoeft de iPad geen 750 euro te kosten en ten tweede hangt de keuze altijd af van je wensen. In mijn geval was een laptop gewoon niet de beste optie, aangezien ik dan minder batterij krijg, een grotere apparaat en iets dat minder gebruiksgemak heeft voor iemand die enkel wat simpele wensen heeft.
Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Man, USB 3.0 is er nog helemaal niet zo lang dat het standaard in laptops zit. Dus doe niet alsof dat een valide argument heeft. Bovendien is USB 3.0 in de praktijk helemaal niet significant sneller dan Firewire 800.
De reden dat je niet op de rest reageert is omdat je, zelfs met jouw beperkte intelligentie, inziet dat ik gelijk heb en dat je al een topic lang uit je reet lult.
Sorry, maar volgens mij is dat ongeveer gelijk aan mijn meningquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is off-topic, dus het interesseert niemand. Jouw bullshit niet, de andere fanboy bullshit niet.
Mijn ervaring:
Ik heb voor mijn werk een Lenovo laptop, altijd een recent top-of-the-line model. Verder een MacBook Pro gehad voor prive, maar ook een simpele netbook en nu een iPad. Die laatste is voor simpele taken ideaal. De batterij gaat lang mee, hij is draagbaar, makkelijk in gebruik en biedt veel entertainment. Nadeel vind ik dat je qua foto's opslaan en filen er eigenlijk weinig aan hebt, daarvoor heb je gewoon te weinig processing power.
De netbook vond ik irritant, daar kon je echt erg weinig mee qua capaciteit, hoewel je daar het voordeel hebt dat je in ieder geval een keyboard hebt en met foto's iets makkelijk wat basis sortering kan doen. Ook is het de goedkoopste oplossing, maar dat zie je ook wel in kwalteit van de het product.
Een volwaardige laptop kun je halen binnen je budget, en biedt je waarschijnlijk het meeste als je er meer mee wilt doen dan enkel internet, een filmpje en wat simpele games. Zeker als je af en toe wat documenten moet opstellen of voor school/werk bezig bent, is een laptop de beste oplossing. Je kunt dan "upgraden" naar een MacBook, maar dan zit je snel boven je budget inderdaad.
..steeds wat anders bij jou, zodra je vastloopt met je vorig punt. En ik heb minder aan mijn MacBook pro uitgegeven dan jij aan je XPS wilt uitgeven. En dan nog heb ik een betere laptop. Prima koop wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maak je niet zo belachelijk door weer over intelligentie te beginnen.
Het gaat zowel over het
Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoeft niet. Met een budget van 750 euro kom je heel ver als je bereid bent tweedehands te kopen. Ik kocht voor 700 euro een MacBook Pro met 2.53GHz, 4GB RAM, 250GB harde schijf, nog twee jaar Apple Care en de batterij op 93%. Hij werkt perfect, is stil, de batterij gaat uren mee.. Voor 200 euro meer dan de goedkoopste iPad in de winkel kost.
Als je niet tweedehands wilt kopen, kun je voor 750 euro een hele mooie Windows 7-laptop kopen. Veel betere keus dan een iPad. 750 euro uitgeven aan een iPad is echt zonde van je geld.
Hence my point, smartass.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt er volledig aan wat je ermee wilt doen. Zo'n iPad is natuurlijk wel een mooi dingetje. Als je er het geld voor over hebt en het ding vooral thuis gaat gebruiken voor waar hij ook voor bedoeld is, dan kun je er best veel plezier van hebben. Maar verwacht dan niet dat je er hetzelfde mee kunt als een netbook / laptop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |