quote:Op donderdag 16 december 2010 00:22 schreef retorbrapi het volgende:
leolinedance heeft dus de rechter
[ afbeelding ]
Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.quote:Op donderdag 16 december 2010 00:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Ik zou het op prijs stellen als mensen zoals jij mij geen woorden in de mond willen leggen. Gewoon niet doen. Als je al niet kunt begrijpen wat ik daadwerkelijk zeg, moet je helemaal niet denken dat je weet wat ik probeer te impliceren
Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.quote:Op donderdag 16 december 2010 00:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zit mobiel dus zoek het even niet voor je op. Maar ging over dat 10% marktaandeel dat alleen nog maar zou stijgen.
Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.
Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn
HA! Het gelul over 'specs' is honderd keer erger! Grappenmaker!quote:Op donderdag 16 december 2010 01:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hmm... I went back to Windows from Mac and I never looked back.
Verder vind ik dat er zo vaak over 'gebruiksgemak' gesproken wordt in verband met Mac dat het licht geriatrische trekken krijgt.
"Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. "quote:Op donderdag 16 december 2010 00:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat aan het stijgen was. En dus nogmaals: leg mij geen woorden in de mond, en denk alsjeblieft niet dat jij in staat bent te weten wat ik bedoel, als je niet eens in staat bent te begrijpen wat ik zeg.
JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.quote:Op donderdag 16 december 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:
Alle non-Apple laptops voor consumenten zijn eigenlijk gewoon matig.
Of het nou een HP, Toshiba, Dell of Acer is. Het grootste gedeelte van die laptops heeft gewoon een matige accuduur, matig scherm en matige bouwkwaliteit. De specs zijn dan weer wel in orde, maar toch, dat is niet het belangrijkste.
Ik heb zelf een Dell-laptop, hij doet het goed en ik ga hem zeker niet vervangen totdat deze defect is, maar het blijft gewoon een plastic ding dat zeker niet perfect is.
In tegenstelling tot wat leolinedance zegt zijn specificaties NIET belangrijk voor 99% van de mensen. Ze doen er wel toe, maar zijn niet belangrijk. Of je nou een Core 2 Duo of Core i5 hebt, lekker boeiend. Als je op Facebook zit of een verslag typt merk je daar niks van. Wat je wel merkt is dat je laptop uitermate stevig aanvoelt als deze volledig van aluminium is, je merkt ook dat het touchpad fantastisch werkt en dat het toetsenbord erg lekker typt. Je merkt ook dat scherm mooi is en een mooi stevig scharnier heeft zodat deze niet trilt als de ondergrond enigszins stabiel is. Ook is het fijn dat als je een dag naar de uni gaat je geen oplader hoeft mee te nemen.
Afgezien van dat alles werkt OS X volgens velen ook heerlijk, alhoewel ik dat niet kan beamen daar ik gewoon Windows 7 gebruik.
Ik heb geen MacBook en weet niet of ik er ooit één zou kopen, maar als je een laptop koopt koopt je een laptop. Dat is veel meer dan een draagbaar lijstje specs.
Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef Miriampje het volgende:
Wat een pauper topic, vol met Apple en Microsoft fanboys. Hier komen we toch niet uit.
Microsoft-gebruikers komen van Mars.
Apple-gebruikers komen van Venus.
Macbooks zijn van aluminium, vergeet dat niet!quote:Op donderdag 16 december 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is juist het stomme, dat is dus niet zo. Wellicht dat hardcore fanboys het zo willen zien, maar ik schuifel makkelijk tussen beide merken en koop gewoon wat het best past bij wat ik op dat moment nodig heb. Die fanclub kan me roesten, het is een focking stuk plastic met printplaatjes...
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:
De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed![]()
Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
Ja; in dit topic.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde, kunnen alle fanboys niet gewoon ergens onderlingen gaan ruzien?
kun je met een mac full hd 3d gamen? nee. de bouwkwaliteit en die shit doet er wel wat aan toe, maar de specs zijn toch wel wat belangrijker. mijn computer wordt bij elkaar gehouden door tape en hij doet het nog steeds perfect. mijn acer aspire 5315 die niet meer geleverd wordt, doet het nog steeds perfect. ik DENK dat macbooks en imacs en al die shit het nog neit eens zo lang uithouden. en dan is er nog een punt:quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als hier iemand gevoelig is voor marketing ben jij het. Je kijkt alleen naar de prijs en welke specs je ervoor krijgt, en dat is precies waar PC fabrikanten je willen hebben, want dat is ook het enige waarop ze kunnen concurreren; prijs en specs. Productdifferentiatie dmv andere, niet meetbare zaken (bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, materiaalkeuze, dingen als een glazen multitouch trackpad, MagSafe, etc.) durven ze niet. De gemiddelde PC pauper kijkt daar immers niet naar, omdat het niet in gigahertz of euro is uit te drukken. Dat heb jij wel aangetoond in dit topic.
Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Leuk ding voor thuis maar in de trein ofzo ziet het er wel heel beroerd uit inderdaadquote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..quote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
vergeet ook niet dat je uitziet als een ontzettende lul als je een ipad gebruikt
Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... surequote:Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijkquote:Op donderdag 16 december 2010 17:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Als jij dat tegen jezelf moet zeggen om te kunnen slapen 's nachts... sure
omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijkquote:Op donderdag 16 december 2010 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals ik al had verwacht, echte argumenten heb je niet natuurlijk.
Waarom zou ik uberhaupt wakker moet liggen van zoiets, al zou ik hem na 1 dag in de kast leggen, so?
Nee, het is een tablet, klaar. En als tablet is het een briljant apparaat. Dat jij geen nut hebt voor een tablet, dat is je goed recht. Maar al het andere is gewoon bullshit.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
omdat steve jobs naakte lichaam je wakker houdt natuurlijk
ik heb de ipad een aantal weken terug hier gehad, het is gewoon een laptop, waarvan ze alle dingen die een laptop handig maakt af hebben gehaald, met een teringklein scherm en onhandige bediening en dan duur verkopen.
Dus ja, ik vind mensen met een ipad ontzettende trending lullen
Het rare van haters zoals jij, is dat ze elk mogelijk voordeel van een Mac gewoon glashard ontkennen, en zo proberen de discussie te 'winnen'. MagSafe, toetsenbordverlichting zijn volgens jou 'overbodige kosten'. Wat een gelul.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je Magsafe nodig? Mis je natuurlijk nooit, zijn overbodige kosten voor gemaakt. Net als de verlichting in het toetsenbord.
Is een andere laptop niet gebouwd om lang mee te gaan? Is de bouwkwaliteit van bepaalde andere merken (Lenovo, Asus, Dell XPS) dan slecht te noemen? Nee hoor, die gaan ook gewoon zo lang mee als ze mee moeten gaan. En nog zonder kraken en doorbuigen ook.
En gebruiksvriendelijkheid is gewoon bullshit, een computer is zo gebruiksvriendelijk als de gebruiker wil dat ie is. Mijn computers zijn allen razendsnel, lopen nooit vast, hebben geen virussen en alles wat moet werken werkt. Wel leuk dat er constant over user experience en gebruiksvriendelijkheid wordt gesproken maar dat niemand hier uit kan leggen wat dat dan exact is.
Daarom is een Mac ook bij uitstek geschikt voor amateurs die niet goed met niet-Apple computers om kunnen gaan. En niet teveel usb (3.0) randapparatuur hebben en geen behoefte aan een full-hd scherm hebben. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals modegevoelige mensen, makkelijk beïnvloedbare mensen of marketinggevoelige mensen. Als je die allemaal bij elkaar optelt kun je inderdaad aan een aardig marktaandeel komen ja
Is ook niks mis mee zoals ik eerder zei, vergroot de concurrentie alleen maar en dat is voor iedereen positief.
Je hebt, gezien je opmerkingen in dit topic, niet echt het recht te zeggen dat anderen ergens geen verstand van hebben. Je snapt het namelijk nog steeds niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
JIj hebt er blijkbaar niet zo veel verstand van, het Dell FHD RGB-led scherm is zo'n beetje het beste wat er op het moment te krijgen is. De accuduur van de (vervangbare!) 9 cells accu is prima. Welliswaar niet zo lang als een Apple maar slechts 15-20% minder. Boeiend, er is toch altijd een stopcontact in de buurt heb ik mij in dit topic laten vertellen.
Toetsenborden typen heel vaak heerlijk op laptops. Maar het blijven RSI veroorzakers. Net als het 'fantastische' touchpad. Waarom moet er toch altijd zo in superlatieven gesproken worden bij Apple producten? De marketingwinkel van Apple doet zijn werk goed![]()
De schermen van mijn laptops trillen ook geen van allen als de ondergrond enigszins stabiel isZeker de Lenovo staat als een huis, maar ook de nieuwe Dell XPS voelt erg stevig aan. Een Acer bijvoorbeeld is anders, maar daar hebben we het dan ook niet over.
Aluminium is leuk hoor, maar wat is nou echt de meerwaarde? Mijn laptops gaan allen minimaal 4-5 jaar mee en buigen niet door enzo. Ook is er nog nooit iets afgebroken of wat dan ook. Als je de kostprijs van zo'n aluminium behuizing zou weten lach je je ook suf overigens (ik werk vaak met aluminium, inclusief afwerking etc.), zeker in zo'n massaproductie.
Leuk, al die extraatjes ten koste van specs en een lage prijs, maar naar mijn mening is het evenwicht wel wat zoek.
..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen in de ogen van jaloerse mensen als jij hoor, normale mensen komen even kijken en vragen of ze er mee mogen spelen, waarna ze er bijna allemaal zelf 1 willen..
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich latenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ken types als jij, van die ventjes die dan vanuit een hoekje nagelbijtend naar je iPad staren en ondertussen haast onverstaanbaar in zichzelf iets als "fanboy" of "ik haat apple" brabbelen terwijl ze op hun geragde Windows 7 laptop met trillende vingertjes een topic op Fok openen, en bij het verlaten van de coupé een smerige ongewassen geur achter zich laten
Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Er is niets mis met Windows 7, hoor. En ik begrijp best wat hij bedoelt. Ik zie vaak genoeg in de trein mensen met een triomfantelijke, zelfvoldane air hun iPad tevoorschijn halen. Ze stralen gewoon een arrogantie uit, die je bij MacBook-gebruikers niet ziet. Toen ik zelf nog een iPad had en ik deze in de trein gebruikte, kreeg ik ook een goedkeurende blik van anderen die er eentje bij zich hadden.
Zoiets ja, maar dan over een tablet. Beetje overtrokken.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:53 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nooit gemerkt, maar leuk. Net zoiets als bij motorrijders dus.
linkje??quote:
Ja, want wij "normale" mensen zij degene die hier echt waarde aan ontlenenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooi toch? Hebben mensen zoals jij weer reden zich beter te voelen dan anderen.
en die moeten dan weer zo'n apple of microsoft mens bellen als hun computer er weer de brui aan geeftquote:Op donderdag 16 december 2010 18:19 schreef Drive-r het volgende:
Laten we het erop houden dat er een groep mensen is die echt gelooft dat je een Apple of een Microsoft mens bent....![]()
De rest boeit het geen donder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |