abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2010 @ 19:08:04 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90010972
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

..Om hem vervolgens naar een paar weekjes spelen weer te verkopen, omdat ze erachter komen dat een iPad weinig toegevoegde waarde heeft voor zijn prijs, en je beter een MacBook Air had kunnen kopen.
Inderdaad. Of een goedkopere netbook.
pi_90010981
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je het full-hd RGB-led scherm van Dell matig vindt heb je er inderdaad geen verstand van. Daarom heeft het ook geen zin meer om op de rest te reageren.
Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?
pi_90011013
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad. Of een goedkopere netbook.
Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:14:06 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011254
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Mooi, ik ben geen fanboy. Ik ben wetenschapper, dus zonder kritisch denken en rationalisatie zou ik niet vooruit komen in mijn vakgebied.
Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.
pi_90011277
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg. Ik heb een Netbook, maar dat ding is echt NIET te vergelijken met een MacBook Air.
Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 16 december 2010 @ 19:15:46 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011334
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Man, het punt gaat echt totaal aan jou voorbij, he?
Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapper ;)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:16:26 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar soms voldoet het gewoon en hoef je dus niet meer uit te geven voor een MacBook Air. Netbooks zijn waardeloos in veel opzichten, maar voor sommige gebruikers een perfecte, goedkope oplossing.
pi_90011501
Leuk dat dit weer een fanboy discussie is geworden :{

Als iedereen even wil dimmen met reclame maken voor het bedrijf waar hij/zij stiekem voor werkt.
Je keuze tussen de apparaten is

• De iPad
• Een Laptop(windows)
• Een Macbook (Normaal/Pro/Air?)(volgens de user-PR van apple)

De iPad:
Niet te vergelijken met een volwaardige laptop maar toch kun je er aardig leuke dingen mee doen, Gamen werkt meestal beter dan op een laptop, aangezien er een grote App-community is.
Dit apparaat werk het lekkerst als even tussendoor, geen uren, maar gewoon lekker onderuitgezakt op de bank of nog even in bed. Filmpjes kijken, nog even op internet of een spelletje.
Prijs vanaf ¤500,- (Geen 3G, die niet nodig is als je hem niet buitenshuis gaat gebruiken, 16 GB uitvoeren, wat voldoende is voor normaal gebruik)

Een Laptop:
Dit apparaat kan meer als een iPad, puur omdat hier netzoals op een normaal computer systeem alle applicaties op de installeren zijn, omdat ze ook voorzien zijn van een volwaardig toetsenbord zul je hier toch echt vele malen gemakkelijker op kunnen typen. Dit apparaat zou je ook vele malen sneller meenemen naar bijvoorbeeld je werk, puur omdat hier meer mogelijk is op dat gebied.
Prijs vanaf ¤xxx,- (Groot voordeel want je kunt zelf de prijs afstellen op wat je er precies mee gaat doen)

Een Macbook:
Het zelfde hele verhaal als hierboven, het is een laptop, maar dan met een ander merk. Kies wat je fijner vindt werken.
Prijs vanaf ¤1000,- wat boven je budget is.

Zelf zou ik voor een normale laptop of iPad gaan aangezien dit past in je budget past.
De Macbook zou ik echt laten liggen, diegene die dit aanraden zitten puur te trollen.
Ik verwacht dat je met Windows kan omgaan dus dat is geen probleem, veel mensen gebruiken Gebruiksvriendelijkheid als standpunt maar ik vindt zelf dat dit te verwaarlozen valt.
Aan beide systemen moet je wennen maar het werkt net iets anders.

En dan nog is een laptop met een 13 inch beeldscherm en:
2.4GHz Intel Core 2 Duo
2GB DDR3 memory
250GB hard drive
voor ¤900 alsnog te duur(persoonlijk) en ligt het buiten je budget.
pi_90011594
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat het niet leuk is dat het erop zit. Het praktisch nut zie ik er alleen niet van in. Alleen de goede bouwkwaliteit dan, dat is natuurlijk wel gewenst.

Wat is gebruiksvriendelijkheid dan in jouw ogen, als je de algemene definitie niet met mij wilt delen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiksvriendelijkheid
  donderdag 16 december 2010 @ 19:24:10 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011729
quote:
Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)

"De eindgebruiker staat centraal bij een product of oplossing. Wanneer de gebruiker zijn of haar doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid behaalt is een concept geslaagd."

Nou, dan zijn we klaar dus :)
pi_90011811
quote:
Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.
Bij Windows en OSX vindt ik dit gat veel kleiner, in beide systemen zit een aardige leercurve, ik zelf kan snel overweg met nieuwe software en systemen maar dit blijft in beide gevallen lastig voor een oudere.
pi_90011945
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je, top! (al is Wikipedia natuurlijk geen bron...)

"De eindgebruiker staat centraal bij een product of oplossing. Wanneer de gebruiker zijn of haar doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid behaalt is een concept geslaagd."

Nou, dan zijn we klaar dus :)
En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:28:53 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90011949
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:25 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Serieus de iPod/iPhone/iPad liggen erg voorop op andere merken met Gebruiksvriendelijkheid.
Bij Windows en OSX vindt ik dit gat veel kleiner, in beide systemen zit een aardige leercurve, ik zelf kan snel overweg met nieuwe software en systemen maar dit blijft in beide gevallen lastig voor een oudere.
Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?

De leercurve doet niet ter zake als je product 1 (niet-Apple) al onder de knie hebt en overstapt naar product 2, Apple. Zoals jij zegt, voor amateurs zou Apple een betere keuze kunnen zijn, oudere mensen bijvoorbeeld die toch niet te veeleisend zijn (en toch geld zat hebben :P ).
pi_90012139
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat versta jij onder gebruiksvriendelijkheid?

De leercurve doet niet ter zake als je product 1 (niet-Apple) al onder de knie hebt en overstapt naar product 2, Apple. Zoals jij zegt, voor amateurs zou Apple een betere keuze kunnen zijn, oudere mensen bijvoorbeeld die toch niet te veeleisend zijn (en toch geld zat hebben :P ).
Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 19:32:40 ]
  donderdag 16 december 2010 @ 19:37:25 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90012337
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En wil je dus de gebruiksvriendelijkheid vergelijken zou je bijv. die tevredenheid kunnen meten. En daar komen customer satisfaction ratings weer in beeld. Waar Macs al een decennium het hoogst in scoren.
Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).
Of weet je niet wat een decennium is?

Het verschil is overigens maar enkele procenten op het moment. Als je daar minimaal 750 euro extra voor over hebt tov. een veel snellere laptop bij de nr. 2 van de lijst moet je dat gewoon doen. Mis je wel oa. een extra usb 3.0 poort, full-hd RGB-led scherm en bluray speler ;)

om over die stomme verloopstekkertjes voor DVI - HDMI etc nog maar niet te spreken...
  donderdag 16 december 2010 @ 19:38:37 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90012399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:32 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Heb je het hier over de iPod/iPhone/iPad of over de Operating Systems?
Apple computers incl besturingssysteem.
pi_90013400
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Apple computers incl besturingssysteem.
Dan snap ik niet waar je het over hebt.
Ik zei namelijk dat er (bijna) geen verschil zit in gebruiksvriendelijkheid. Qua instappen zal op op beide systemen even lastig zijn net zoals vanaf Windows naar Apple en vice versa, het is allebei op een paar punten een tikkeltje anders voor de rest doet het besturingsysteem hetzelfde(als we het niet hebben over de grotere aanbod van applicaties voor windows als voor apple.)
pi_90014867
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bullshit, in 2003 waren Dell gebruikers tevredener dan Apple gebruikers (in Amerika, maar daar heb je het toch over neem ik aan omdat je het in het heel chique 'customer satisfaction ratings' noemt?).
Of weet je niet wat een decennium is?

Het verschil is overigens maar enkele procenten op het moment. Als je daar minimaal 750 euro extra voor over hebt tov. een veel snellere laptop bij de nr. 2 van de lijst moet je dat gewoon doen. Mis je wel oa. een extra usb 3.0 poort, full-hd RGB-led scherm en bluray speler ;)

om over die stomme verloopstekkertjes voor DVI - HDMI etc nog maar niet te spreken...
Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.

En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.

Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
pi_90016290
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het scheelde 1 punt met Dell. Maar je hebt gelijk, de laatste 7 jaar staat Apple bovenaan, niet de laatste 10 jaar.

En je mist misschien USB 3.0 etc. maar in de plaats daarvan krijg je: gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit, etc.

Blijkbaar worden die zaken door de consument hoger ingeschat, anders zou Apple niet het hoogste tevredenheidscijfer scoren. Blijkbaar zijn die zaken waar jij op blijft hameren, toch niet zo belangrijk voor de consument.
Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?
Packard Bell en Medion zijn (meestal) goedkope PC's die slecht zijn samengestelt, goedkope onderdelen, o.a voedingen die na een half jaar de geest geven.
Veel mensen zijn lui, willen niet naar specs kijken, willen een PC die het doet zonder gezeik, voor die mensen zijn er Apple's.
Er is alleen nog een flinke groep mensen die specs wèl belangrijk vinden, die wel het minste willen betalen qua prijs/kwaliteit verhouden. Ik kijk zelf naar spec's maar ik bouw mijn pc's dan ook zelf puur omdat ik er meer mee wil doen dan de gemiddelde pc die je kunt kopen bij de plaatselijke mediamarkt.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:40:06 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90019479
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.
  donderdag 16 december 2010 @ 21:44:57 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90019719
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:50 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Je weet dat hij ook een consument is, je weet waarom merken als Packard Bell en Medion zo populair zijn?
Packard Bell en Medion zijn (meestal) goedkope PC's die slecht zijn samengestelt, goedkope onderdelen, o.a voedingen die na een half jaar de geest geven.
Veel mensen zijn lui, willen niet naar specs kijken, willen een PC die het doet zonder gezeik, voor die mensen zijn er Apple's.
Er is alleen nog een flinke groep mensen die specs wèl belangrijk vinden, die wel het minste willen betalen qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik kijk zelf naar spec's maar ik bouw mijn pc's dan ook zelf puur omdat ik er meer mee wil doen dan de gemiddelde pc die je kunt kopen bij de plaatselijke mediamarkt.
Dat dikgedrukte dus, hulde. Je kunt ook goede kwaliteit en uitstekende specs krijgen, voor minder geld.

By the way, de voedingen van Medion geven doorgaans helemaal niet na een half jaar de geest, over het algemeen valt het best mee. De mensen die zo'n computer kopen gaan hem meestal ook niet overklokken, uitbereiden en over de top belasten. Anders hadden ze wel iets meer uitgegeven denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 17-12-2010 09:14:20 ]
pi_90030366
Je
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja, jij hebt het over matige schermen etc. Ik praat alleen over de nieuwe Dell XPS serie die toevallig een gigantisch mooi scherm heeft. Dus voortaan eerst lezen, dan reageren. Dan kom je niet zo dom over, wetenschapper ;)
Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.
pi_90030375
quote:
12s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Misschien ben je wel een waardeloze wetenschapper.
Misschien wel, maar ik ben goed genoeg om mijn vakken te halen, dus kan ik tenminste rationeel genoeg nadenken om binnen de norm van het WO te vallen.
pi_90030379
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je eenmaal zo'n bedrag hebt neergelegd ga je niet klagen nee, zo zit de mens niet in elkaar.
Zo zit de mens juist wel degelijk in elkaar. Laat maar weer eens zien dat jij gewoon 'feiten' ter plekke verzint om recht te praten wat krom is. Hoe meer geld wij aan iets uitgeven, hoe kritischer wij worden. Voor een premiumprijs verwachten we immers producten waar niets op aan te merken valt.
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:16:18 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90031783
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 05:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je

[..]

Je praat weer eens uit je reet. Ik heb nergens gezegd dat de xps een matig scherm heeft, dus flikker even lekker op met je bijdehand bedoelde opmerkingen. Ik ben niet degene die totaal geen grip op de "discussie" heeft hoor.
Jij begint over allerlei merken, de doorsnee laptop etc. Ik heb het over de Dell XPS 15/16. Praat dáár nou eens over en niet over Sony, Acer, Medion, Packard Bell, de doorsnee laptop of weet ik veel wat. Dat interesseert mij echt geen reet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')