De 'gebruikerservaring' (Wat is het precies? Per persoon verschillend neem ik aan) is een excuus om je te dure uitgave te kunnen verantwoorden. Mijn gebruikerservaring maakt dat ik razendsnel met W7 kan werken zonder dat ie ooit vastloopt.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Apple is het enige bedrijf dat zowel de hardware als de software van hun computers maakt, en deze optimaal op elkaar afstemt voor een gebruikservaring die maar weinig andere laptops kunnen evenaren.
Het is makkelijk om puur naar de clocksnelheid, het werkgeheugen en de harde schijf te kijken en te zeggen dat goedkopere alternatieven betere specificaties bieden, maar dat is een verschrikkelijk vertekenend beeld. Een MacBook blinkt misschien niet uit, maar heeft goede specificaties, een OS dat deze specificaties beter benut, een ongeevenaarde bouwkwaliteit en de meest perfectionistische afwerking op de markt. En als je gaat kijken naar alternatieve laptops die in meer dan alleen interne specificaties, kom je bij laptops als de Sony Vaio TZ of enkele anderen, die stuk voor stuk duurder zijn dan de MacBook Pro.
Dat is relaxed ja. Doe hetzelfde via de PS3, ook met youtube bijvoorbeeldquote:Op woensdag 15 december 2010 16:22 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb een extern toetsenbord voor mijn laptop wat ik gebruik als media-toetsenbord. Laptop via HDMI aan de tv hangen en op de bank gaan zitten en uitzendig gemist oid kijken, ideaal!
Maar dat is natuurlijk niet relevant voor dit topic, wat overigens al enige tijd off-topic is.
Heeft TS al een keuze gemaakt tussen ipad of laptop?
Hier ga ik niet eens op in. Lijkt me logisch dat je zelf ook weet wat de voordelen van bijvoorbeeld een trackball / Wacom tablet zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je weet dat een laptop een eigen toetsenbord heeft, he? En de trackpad van de MacBook is beter dan menig muis.
Onzin, het feit dat het kan maakt dat het moet kunnen op zo'n dure laptop. Als je eens in de situatie zit dat je het mist baal je ervan.quote:Bovendien: ooit van bluetooth gehoord? Voor een extern toetsenbord of muis heb je geen USB meer nodig, dat is zo 2006. En af en toe een printertje aan je laptop hangen is ook geen argument; als je constant van alles via USB aan je computer wilt hangen, koop dan geen laptop.
Jij, ja. Een waarschijnlijk niet veeleisende gebruiker. De doelgroep. Liever iets meer betalen maar denken dat je je geld tenminste goed besteed hebt. Maar als er iets kapot gaat kun je wéér flink betalen!quote:Sure, twee USB-poorten is wat weinig, maar meer heb je eigenlijk niet nodig. Ik gebruik het hooguit voor een externe harde schijf, af en toe printen en dat was het eigenlijk wel. Voor Photoshop heb ik een bluetooth-muis en voor de recht werkt het trackpad. Het toetsenbord van de MacBook is echt zwaar relaxed, dus ik zie niet in waarom je een extern toetsenbord nodig hebt.
Externe toetsenborden hebben doorgaans geen kabels van 2 tot 3 meter, dus dat zou dan een draadloos toetsenbord zijn. Geen USB voor nodig dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is relaxed ja. Doe hetzelfde via de PS3, ook met youtube bijvoorbeeld
Jij maakt die vergelijking met een Sony TZ, ik niet. Een Macbook zou mijn keuze niet niet zijn omdat het toevallig een Apple computer is hoor. Het gaat gewoon allereerst over het bedrag dat je moet betalen, de specs die je ervoor krijgt en daarna nog het gebrek aan bepaalde functionaliteit wat een andere laptop wel biedt (usb 3.0 poorten, verloopkabeltjes voor video, vervangen van de accu als ie leeg is, tegenwoordig wel een dochingstation verkrijgbaar? etc..).quote:Op woensdag 15 december 2010 18:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het heeft weinig zin om in discussie te gaan met mensen die een anti-Apple bord voor hun kop hebben hangen. Prima dat jij denkt dat je gelijk hebt, maar je hebt het niet.
MacBooks zijn duur, ja. Maar zijn ze te duur? Nee, niet als je kijkt dat een vergelijkbare Sony Vaio TZ ruim 2000 euro kost, en dan nog niet eens een optische drive heeft. En fijn dat de XPS een goede bouwkwaliteit heeft, maar hij is nog steeds van plastic, dik en lelijk. Niet vergelijkbaar dus met een unibody MacBook pro.
Verder kan ik niet zeggen dat ik gecharmeerd ben van dat denigrerende toontje van je. Je doet alsof mensen met een MacBook te dom zijn om het beste uit een Windows-laptop te halen, en daarom voor het simpele MacOS gaan. De meeste van mijn vrienden hebben een MacBook als enige computer, en doen daar hun doctoraalwerk op. Mijn professor, hoofd chirurgie van het UZ Leuven heeft een MacBook Pro.. Allemaal domme mensen natuurlijk, die hun te dure aankoop proberen te rechtvaarden.
Man, je hebt volgens mij niet eens door hoe dom je klinkt. MacBooks kosten veel geld, dat zal je niemand zien ontkennen. Maar vind je het niet heel toevallig dat MacBooks, zelfs met die premium prijs, al jarenlang de laptops zijn met de hoogste tevredenheid onder gebruikers? Zou dat dan toch niet iets te maken hebben met de naadloze integratie van OS en hardware, die geen enkele andere fabrikant kan bieden?
Sure, de MacBook heeft dingen als een verlicht toetsenbord, een lichtsensor waardoor de brightness van je beeldscherm automatisch wordt aangepast, het fantastische multitouch trackpad, waarschijnlijk de beste batterijduur in zijn klasse, de aluminium behuizing en alle andere kleine dingetjes die je vaak niet echt merkt, maar die wel toevoegen aan de algehele gebruikerservaring, en je kunt al die dingen afdoen als onnodig en een goedkopere laptop met betere interne specificaties aanwijzen..
..maar tot je een MacBook gebruikt hebt, kun je niet zeggen dat het een TE duur apparaat is, zeker niet als Windows-laptops die al die kleine extra's ook hebben vele honderden euro's meer kosten dan een MacBook Pro.
Dat doe ik dan ook...Leuk hoor al die fratsen maar ik denk dat gebruikers meer hebben aan wat extra cpu power/geheugen/full-hd scherm/bluray speler/grotere hd of gewoon een goedkoper geheel! Jij zegt dat je nooit meer dan 2 usb poorten nodig hebt...nou dan vraag ik mij af wanneer je in hemelsnaam een verlicht toetsenbord nodig hebt.quote:bla bla bla en alle andere kleine dingetjes die je vaak niet echt merkt, maar die wel toevoegen aan de algehele gebruikerservaring, en je kunt al die dingen afdoen als onnodig en een goedkopere laptop met betere interne specificaties aanwijzen..
Controller van de PS3, bluetooth. Al heeft zelfs de PS3 al 2 usb poorten.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Externe toetsenborden hebben doorgaans geen kabels van 2 tot 3 meter, dus dat zou dan een draadloos toetsenbord zijn. Geen USB voor nodig dus.
Leuk ding hoorquote:Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Overigens hoef je niet te kiezen: http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook
MacBook tablet, wat wil je nog meer? En dan hoeft leolinedance niet bang te zijn dat hij USB-poorten tekort komt voor een wacom tablet
Hoeveel Windows gebruikers en hoeveel Mac gebruikers zijn er? Nogal logisch dat er meer die overstap maken he, daar hoef je geen wiskundige voor te zijnquote:Op woensdag 15 december 2010 18:14 schreef retorbrapi het volgende:
Macs leveren een betere user experience. Dat is mijn mening, maar aangezien ze al bijna 10 jaar achter elkaar de hoogste satisfaction ratings in de industrie scoren kan je het denk ik inmiddels ook best een feit noemen.
Ik betaal daar graag voor. Net als andere Mac gebruikers. Hoevaak switcht er iemand van Windows naar Mac? En hoevaak van Mac naar Windows? Precies.
Maar goed, met iemand die user experience als een 'excuus' ziet kan en moet je eigenlijk geen discussie voeren.
Klopt, jij schijnt namelijk niet te begrijpen dat als je over gelijkwaardige Windows-laptops begint, je naar ALLE specificaties moet kijken, en niet alleen naar kloksnelheid.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef leolinedance het volgende:
Jij maakt die vergelijking met een Sony TZ, ik niet.
De accu is prima zelf te vervangen.quote:Een Macbook zou mijn keuze niet niet zijn omdat het toevallig een Apple computer is hoor. Het gaat gewoon allereerst over het bedrag dat je moet betalen, de specs die je ervoor krijgt en daarna nog het gebrek aan bepaalde functionaliteit wat een andere laptop wel biedt (usb 3.0 poorten, verloopkabeltjes voor video, vervangen van de accu als ie leeg is, tegenwoordig wel een dochingstation verkrijgbaar? etc..).
Good for you. Jij kwam ermee dat mensen met een MacBook mensen waren die geen kaas gegeten hebben van techniek en puur de prijs proberen te rechtvaarden terwijl een MacBook dat eigenlijk niet waard is. Daar weet jij dan weer helemaal niets van.quote:Misschien is dat met de Sony TZ inderdaad ook wel zo en daar zou ik dan exact hetzelfde over gezegd hebben.
Lelijk is subjectief. Ik vind zwart een mooie kleur voor een laptop en de Dell XPS zeker niet lelijk.[
Jij mag het denigrerend vinden, ik vind het wel meevallen. De waarheid onder ogen zien kan soms zwaar vallen natuurlijk...Intelligent zijn wil nog niet zeggen dat je veel van computer af moet weten. Ik heb mijn Universitaire studie ook al een hele tijd geleden afgerond, repareerde in die tijd laptops en computers van mede-studenten en zelfs docenten etc. Slimme mensen maar van computers hadden ze geen kaas gegeten.
Dat zal ook prima werken, maar het is niet hetzelfde. Windows 7 werkt meer dan prima, en die Dell zal ook zeker geen slechte laptop zijn. Maar dat maakt de MacBook geen slechtere laptop.quote:Wat is er zo slecht aan de hardware in (bijvoorbeeld) een Dell XPS icm. W7? Werkt uitstekend samen hoor! Zal out of the box gewoon volledig werken zonder conflicten en geen BSOD's opleveren.
Dat komt omdat je geen MacBook hebt.quote:Dus ik zie het verschil niet zo.
Het werkt ook allemaal wel, maar het is niet allemaal zo vanzelfsprekend als bij een Mac. Moeilijk uit te leggen aan iemand die het gewoon niet wil zien.quote:Wat biedt Apple nou wat andere fabrikanten niet kunnen leveren? "It just works" is een spreuk van Apple maar gaat net zo goed op voor andere fabrikanten. Maand geleden nog een nieuwe Lenovo gekocht. Warempel, It just works!
De prijs is niet absurd hoog, zeker niet gezien de specs. Laptops met dezelfde specificaties van andere merken kosten hetzelfde of meer. En onder specificaties valt meer dan alleen de clocksnelheid, de harde schijf en het werkgeheugen. Leer dat eens!quote:Hoogste tevredenheid kan kloppen, in Amerika in ieder geval. Dell is daar 2e in hetzelfde onderzoek. Dat is nog geen reden om je prijs zo absurd hoog te maken, zeker gezien de specs.
Vaak genoeg. Typisch gevalletje van 'je weet niet dat je het mist, tot je het hebt'.quote:Dat doe ik dan ook...Leuk hoor al die fratsen maar ik denk dat gebruikers meer hebben aan wat extra cpu power/geheugen/full-hd scherm/bluray speler/grotere hd of gewoon een goedkoper geheel! Jij zegt dat je nooit meer dan 2 usb poorten nodig hebt...nou dan vraag ik mij af wanneer je in hemelsnaam een verlicht toetsenbord nodig hebt.
Het is beter dan "de MacBook is veel te duur, want ik heb niets aan de extra's die erin zitten". Dat andere laptops met dezelfde specificaties duurder zijn, geeft wel degelijk aan dat de MacBook Pro redelijk scherp geprijsd is gezien de volledige specificaties. Dat het voor JOU te duur is, betekent niet dat MacBooks te duur zijn.quote:En zoals ik al zei, ik vergelijk niet met laptops die die extra's ook hebben. Het interesseert me niet. Ik geef alleen mijn mening over de Macbook Pro 15". "Ja maar die andere laptops zijn ook duur dus daarom is mijn aankoop hartstikke goed!" is natuurlijk geen argument.
Klopt, maar ik heb van die 700 euro waarvoor ik een MacBook pro heb gekocht ook heel veel plezier.quote:Als jij een niet veeleisende gebruiker bent, betere specs niet zo interessant vindt, bijvoorbeeld geen Full-HD scherm hoeft te hebben en die 'leuke' extra dingetjes belangrijker vindt moet je een Macbook kopen, simpel. Als je genoeg geld hebt tenminste. Anders wees geen dief van je portemonnee en hou het geld op zak. (Minimaal) 700 euro kun je leuke dingen mee doen
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoeveel Windows gebruikers en hoeveel Mac gebruikers zijn er? Nogal logisch dat er meer die overstap maken he, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn
Die je in dit geval niet nodig hebt. Net als je die niet nodig hebt op je laptop met een draadloos toetsenbord. Snap je het nu echt niet?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Controller van de PS3, bluetooth. Al heeft zelfs de PS3 al 2 usb poorten.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.
Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn
Een hoop veronderstellingen zie ik wel.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn punt was meer in de zin van "once you go Mac, you never go back". Ja, pakweg 90% gebruikt Windows, maar dat percentage wordt de laatste jaren steeds kleiner. Waarom? Omdat een groter percentage MacOS gaat gebruiken, en geen van die gebruikers terug wil naar Windows.
Percentage Windows-gebruikers krimpt, percentage MacOS-gebruikers groeit. Mensen die van Windows overstappen naar Mac zijn dus meer tevreden dan mensen die van Mac overstappen naar Windows. Daar hoef je ook geen wiskundige voor te zijn
Ik heb geen draadloos toetsenbord, had je dat nog niet door? En nee, ik ben niet bereid om nóg meer geld uit te geven. En ik heb een perfecte uitgebreide anti-rsi usb trackball muis die ik ook graag zou willen blijven gebruiken. En binnenkort een usb 3.0 harde schijf die ik graag aan zou willen sluiten en zo optimaal mogelijk wil benutten. En dus nog een printer, 2x gsm (bepaalde dingen kunnen niet via bluetooth helaas), een camera, een navigatiesysteem, een mp3 speler, usb sticks, VoiP telefoon, CAN-bus usb kabels, usb stick voor draadloze connectie naar beamer etc.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die je in dit geval niet nodig hebt. Net als je die niet nodig hebt op je laptop met een draadloos toetsenbord. Snap je het nu echt niet?
Je wilt het gewoon niet snappen, of je snapt het echt niet. In beide gevallen heeft het weinig zin verder te gaan. Je beschuldigt mij van speculeren, maar doet zelf niets anders.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een hoop veronderstellingen zie ik wel.
Kijk: ooit, voor de Apple evolutie, was nagenoeg iedereen een niet-Apple gebruiker. Verondersteld 100% dus. Toen kwam Apple met vaak goede maar niet zo veelzijdige en (te) dure producten. En (heel belangrijk) een erg goed marketingapparaat. Het is dan erg logisch dat een bepaald percentage van die 100% overstapt naar iets anders. Heb ik ook helemaal niks op tegen, misschien is het voor die mensen een goede keuze en concurrentie is natuurlijk alleen maar goed voor ons allemaal.
Dat dus tot nu toe 10% van de gebruikers overgestapt is wil nog helemaal niet zeggen dat het een beter systeem is (ik ontken overigens niet dat Mac OS dat níet is). Ik zie echter wel dat 90% van de gebruikers Mac OS niet gebruikt dus de overstap (nog) niet gemaakt heeft. En jij en ik weten helemaal niet of deze 90% wel of geen ervaring heeft met Mac OS. Dus again een hoop speculaties. Ik lees ook vaak zat verhalen hier en op tweakers over ex-Mac gebruikers die terug zijn gestapt naar Windows. Maar ik heb er geen getallen van dus zal dit ook niet als argumenten gebruiken.
Die 10% kan dus inderdaad tevreden zijn, 90% is tevreden met wat zij hebben of zijn niet bereid zoveel meer geld uit te geven voor een simpele computer. Dat kan ik trouwens wel begrijpen, minimaal 1750 euro voor de allersimpelste 15" Macbook gaat wel wat ver voor een doorsnee gebruiker die een 15" laptop zoekt.
Macs bestaan al langer dan een kwart eeuw, en hebben altijd een laag marktaandeel gehad. Toch groeien ze de laatste paar jaar harder dan ooit. Linux daarentegen, groeit nauwelijks.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een hoop veronderstellingen zie ik wel.
Kijk: ooit, voor de Apple evolutie, was nagenoeg iedereen een niet-Apple gebruiker. Verondersteld 100% dus. Toen kwam Apple met vaak goede maar niet zo veelzijdige en (te) dure producten. En (heel belangrijk) een erg goed marketingapparaat. Het is dan erg logisch dat een bepaald percentage van die 100% overstapt naar iets anders. Heb ik ook helemaal niks op tegen, misschien is het voor die mensen een goede keuze en concurrentie is natuurlijk alleen maar goed voor ons allemaal.
Dat dus tot nu toe 10% van de gebruikers overgestapt is wil nog helemaal niet zeggen dat het een beter systeem is (ik ontken overigens niet dat Mac OS dat níet is). Ik zie echter wel dat 90% van de gebruikers Mac OS niet gebruikt dus de overstap (nog) niet gemaakt heeft. En jij en ik weten helemaal niet of deze 90% wel of geen ervaring heeft met Mac OS. Dus again een hoop speculaties. Ik lees ook vaak zat verhalen hier en op tweakers over ex-Mac gebruikers die terug zijn gestapt naar Windows. Maar ik heb er geen getallen van dus zal dit ook niet als argumenten gebruiken.
Die 10% kan dus inderdaad tevreden zijn, 90% is tevreden met wat zij hebben of zijn niet bereid zoveel meer geld uit te geven voor een simpele computer. Dat kan ik trouwens wel begrijpen, minimaal 1750 euro voor de allersimpelste 15" Macbook gaat wel wat ver voor een doorsnee gebruiker die een 15" laptop zoekt.
Want alles zit ten alle tijden ingeplugd..? Lekker mobiel zal jij zijn met je laptop waar constant een printer aan hangt. En een telefoon hang je er ook alleen aan als je wilt synchroniseren, net als een camera, navigatiesysteem en mp3-speler. Geldt ook voor USB-sticks trouwens, en eigenlijk zelfs voor een externe hdd.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb geen draadloos toetsenbord, had je dat nog niet door? En nee, ik ben niet bereid om nóg meer geld uit te geven. En ik heb een perfecte uitgebreide anti-rsi usb trackball muis die ik ook graag zou willen blijven gebruiken. En binnenkort een usb 3.0 harde schijf die ik graag aan zou willen sluiten en zo optimaal mogelijk wil benutten. En dus nog een printer, 2x gsm (bepaalde dingen kunnen niet via bluetooth helaas), een camera, een navigatiesysteem, een mp3 speler, usb sticks, VoiP telefoon, CAN-bus usb kabels, usb stick voor draadloze connectie naar beamer etc.
Eigenlijk is zelfs 3 USB poorten te weinig
Ik vind zo'n Dell een betere keuze dan een Macbook. Dat jij het vergelijk maakt met een Sony nogwat moet je zelf weten maar heb ik niet bedacht.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, jij schijnt namelijk niet te begrijpen dat als je over gelijkwaardige Windows-laptops begint, je naar ALLE specificaties moet kijken, en niet alleen naar kloksnelheid.
Als je onderweg bent? Zonder dat de garantie vervalt?quote:[..]
De accu is prima zelf te vervangen.
Is een Macbook ook niet waard gezien de kostprijs. Het is een hype en dus wat de gek ervoor geeft. Marketing he...quote:[..]
Good for you. Jij kwam ermee dat mensen met een MacBook mensen waren die geen kaas gegeten hebben van techniek en puur de prijs proberen te rechtvaarden terwijl een MacBook dat eigenlijk niet waard is. Daar weet jij dan weer helemaal niets van.
Ik zeg ook niet dat de Macbook slecht is.quote:[..]
Dat zal ook prima werken, maar het is niet hetzelfde. Windows 7 werkt meer dan prima, en die Dell zal ook zeker geen slechte laptop zijn. Maar dat maakt de MacBook geen slechtere laptop.
Heb er waarschijnlijk meer in mijn handen gehad dan jij.quote:[..]
Dat komt omdat je geen MacBook hebt.
Aanzetten en opstarten. Ping, staat ie klaar! Mooi hequote:[..]
Het werkt ook allemaal wel, maar het is niet allemaal zo vanzelfsprekend als bij een Mac. Moeilijk uit te leggen aan iemand die het gewoon niet wil zien.
Die andere zaken (buiten bouwkwaliteit) vind ik bijzaken. Verlicht toetsenbordquote:De prijs is niet absurd hoog, zeker niet gezien de specs. Laptops met dezelfde specificaties van andere merken kosten hetzelfde of meer. En onder specificaties valt meer dan alleen de clocksnelheid, de harde schijf en het werkgeheugen. Leer dat eens!
Veronderstel je weer.quote:[..]
Vaak genoeg. Typisch gevalletje van 'je weet niet dat je het mist, tot je het hebt'.
Tuurlijk wel, die losse hardware is veel duurder dan aluminium plaatjes die met 100 tegelijk uit een plaat worden gestampt. Geloof nou maar niet dat de kosten van die kleine extraatjes zo hoog liggen hoor. Zelfs mijn oude telefoontje heeft een sensor die het scherm aanpast aan de hoeveelheid licht. Het ding is 3 jaar oud en kostte toen 250 euro. Aangezien het in élke Macbook zit, ongeacht het formaat/type, maakt het nog veel goedkoper om het te produceren.quote:Het is beter dan "de MacBook is veel te duur, want ik heb niets aan de extra's die erin zitten". Dat andere laptops met dezelfde specificaties duurder zijn, geeft wel degelijk aan dat de MacBook Pro redelijk scherp geprijsd is gezien de volledige specificaties. Dat het voor JOU te duur is, betekent niet dat MacBooks te duur zijn.
Ik heb het nooit over Acer gehad. Zou ik nooit overwegen om te kopen, dan eerder een Macbook. Hoe je hier dan ook bij komtquote:Koop lekker een Acer als je de meeste bang for your buck wilt hebben. Ik geef liever 1000 euro uit aan een MacBook dan 400 aan een Acer met dezelfde specificaties. Maar als jij je blind wilt blijven staren op de processor en denkt dat je daaruit kunt concluderen dat MacBooks overpriced zijn, moet je dat vooral doen. Premium producten zijn niet voor iedereen weg gelegd, en Apple probeert zijn producten ook niet te verkopen aan mensen zoals jij.
Dat kan, ik hou je vooral niet tegen.quote:[..]
Klopt, maar ik heb van die 700 euro waarvoor ik een MacBook pro heb gekocht ook heel veel plezier.
Als we dan toch wiskundig gaan zijn, dan moeten we het wel goed doen. Als 10 procent van elke groep elk jaar ontevreden over stapt, groeit de kleinste groep en krimpte de grootste. Daarvoor hoeven de mensen van de kleinere groep niet eens meer tevreden zijn. Sterker nog, als de groep Mac gebruikers (nu 10 procent?) twee keer zo vaak terug gaat naar PC, groeit de totale groep Mac gebruikers nog steeds.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat is er zo 'Pro' aan die Macbook dan? De specs van de basisuitvoering in ieder geval niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je wilt het gewoon niet snappen, of je snapt het echt niet. In beide gevallen heeft het weinig zin verder te gaan. Je beschuldigt mij van speculeren, maar doet zelf niets anders.
En ja, de 15" MacBook Pro is te duur voor een doorsnee gebruiker. Maar guess what: MacBook Pro's zijn ook helemaal niet door de doorsnee gebruiker bedoeld, en worden ook niet aangeboden als doorsnee laptops! Je hele redenering slaat dus als een pik op een mokkataart.
Een Mercedes SLK gaat ook wat ver voor iemand die een doorsnee auto zoekt.
specstrollquote:Op donderdag 16 december 2010 00:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er zo 'Pro' aan die Macbook dan? De specs van de basisuitvoering in ieder geval niet.
Het is overigens de enige 15" laptop van Apple. Het meest verkochte formaat laptop, dus logisch dat ik die kies. Tenminste, die zou ik gekozen hebben als ik een Apple zocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |