Voor dat geld koop je een MacBook met een net zo briljante accu.quote:Op zondag 12 december 2010 18:46 schreef draaijer het volgende:
iPad. Dan koop je een opvouwbaar bluetooth keyboard en je koop LogMeIn Ignition en op je PC installeer je LogMeIn Free. Dan is het echt alsof je achter je pc zit. Je kan dan dus echt alles met alleen een iPad. Daarnaast is de accu van een iPad briljant
Maar zet je zo'n iPad dan neer ofzo? Hoe kun je met zo'n ding werken als je op de bank hangt, rmet 1 hand vasthouden en met 1 hand typen ofzo?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:16 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Jawel hoor.. Ik kijk nu op mijn iPad alleen maar meer op Fok!
Ook het reageren gaat prima. Oké niet zo snel als op een normaal toetsenbord, maar hiermee ben ik toch wel vlot.
Kost minimaal 1000 euro, en dan heb je nog zo'n klein schermpje waar je niet fatsoenlijk lang achter kunt werken. Beetje dure gadget! En hij is er niet in het zwart. Geen optie dus.quote:Op zondag 12 december 2010 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Fatsoenlijk typen gaat alleen als je de iPad plat neerlegt. Als je languit op de bank ligt, of in bed aan het surfen bent (wat gepropageerd wordt als de kracht van de iPad), gaat typen ontieglijk kut, en is het beeldscherm net te groot om in portrait redelijk te typen zonder bang te zijn dat je de iPad laat kletteren. En typen in landscape gaat op zich prima als je eraan gewend bent, maar dan moet je hem plat leggen en zelf recht gaan zitten, of je handen/nek in belachelijke posities willen wringen om te zien wat je typt terwijl je je iPad plat op je buik hebt liggen.
De 11,6" MacBook Air is een veel betere keus. Zelfde de witte MacBook is beter, en de batterij gaat minstens even lang mee als die van de iPad.
http://www.colorwarepc.com/p-250-macbook-air.aspxquote:Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kost minimaal 1000 euro, en dan heb je nog zo'n klein schermpje waar je niet fatsoenlijk lang achter kunt werken. Beetje dure gadget! En hij is er niet in het zwart. Geen optie dus.
ja. Smartphones zijn ook bullshit. Wanneer kijk je nou een film op zo'n klein prutschermpjequote:Op zondag 12 december 2010 18:07 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Met een laptop kan ik ook 'meer' dan met een smartphone, is dat dan een reden om géén smartphone te nemen en wél een laptop?
$1850 voor een gadget betalenquote:Op zondag 12 december 2010 20:15 schreef n8n het volgende:
[..]
http://www.colorwarepc.com/p-250-macbook-air.aspx
Het punt is dat de use case bij alle 3 de apparaten totaal verschillend is en je dus niet kan vergelijken op basis van hoeveel ze 'kunnen'. Met zowel een smartphone als met een tablet kan je minder dan met een laptop, maar je gebruikt ze dan ook voor andere dingen. Als je video's wil bewerken moet je een laptop kopen, maar als je alleen wat wil surfen en mailen heb je in principe ook aan een tablet genoeg. Kort gezegd: je bent gek als je een laptop koopt puur omdat hij 'meer' kan, in het geval dat je datgene wat hij meer kan niet gaat gebruiken.quote:Op zondag 12 december 2010 18:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Het mooie van een smartphone is dat je deze ten alle tijden bij je kunt hebben, en toch productieve dingen kunt doen. Een iPad is helemaal niet veel draagbaarder, zeker niet vergeleken met de nieuwe MacBook Air. Beiden kun je niet in je zak steken, dus voor beiden moet je minstens een sleeve kopen en altijd een tas bij je hebben om ze in te stoppen.
Mooi ding ook wel maar waarschijnlijk dezelfde nadelen als de iPad.quote:Op zondag 12 december 2010 20:27 schreef znarch het volgende:
http://us.blackberry.com/playbook-tablet/ ook een optie?
Hoe kan ik onderweg m'n saldo checken, mailen, het weerbericht checken, een route plannen, etc. zonder een smartphone?quote:Op zondag 12 december 2010 20:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
ja. Smartphones zijn ook bullshit. Wanneer kijk je nou een film op zo'n klein prutschermpje![]()
En een keer op internet kijken, navigeren en mp3tjes afspelen over mijn eigen Sennheiser oordopjes kan met een oude Nokia N78 niet-smartphone ook. Net als mailtjes lezen als je een keer onderweg bent.
Waarom zou je genoegen nemen met minder dan een laptop als je die voor hetzelfde geld kunt krijgen?quote:Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het punt is dat de use case bij alle 3 de apparaten totaal verschillend is en je dus niet kan vergelijken op basis van hoeveel ze 'kunnen'. Met zowel een smartphone als met een tablet kan je minder dan met een laptop, maar je gebruikt ze dan ook voor andere dingen. Als je video's wil bewerken moet je een laptop kopen, maar als je alleen wat wil surfen en mailen heb je in principe ook aan een tablet genoeg. Kort gezegd: je bent gek als je een laptop koopt puur omdat hij 'meer' kan, in het geval dat je datgene wat hij meer kan niet gaat gebruiken.
En dan laat ik nog het feit dat de goedkoopste MacBook Air duurder dan de duurste iPad is buiten beschouwing.
Is iedere telefoon waarmee je op internet kunt een smartphone dan? Dan heb ik er ook éénquote:Op zondag 12 december 2010 20:36 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Hoe kan ik onderweg m'n saldo checken, mailen, het weerbericht checken, een route plannen, etc. zonder een smartphone?
Hoop je.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
de ipad2 komt in februari in Europa in de winkels te liggen.
Ik gebruik op de bank liever mijn iPad dan mijn MacBook.quote:Op zondag 12 december 2010 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou je genoegen nemen met minder dan een laptop als je die voor hetzelfde geld kunt krijgen?
Er zijn genoeg laptopjes te krijgen voor de prijs van een iPad. En die zijn ongeveer net zo draagbaar als een iPad en die hoef je niet vast te houden als je op de bank zit. En zoals jij al zegt, je kunt er gewoon meer mee.
Alleen zit er nogal een verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen jouw 3 jaar oude telefoon van 250 euro en een iPhone 4 van 700 euro.quote:Op zondag 12 december 2010 20:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is iedere telefoon waarmee je op internet kunt een smartphone dan? Dan heb ik er ook één![]()
Mijn telefoon is 3 jaar oud:
- Saldo checken -> Check
- Mailen -> Check
- Weerbericht -> Check
- Route plannen -> Check (navigatie zelfs)
Telefoon kostte 3 jaar geleden iets van 250 euro, zou nu toch wel voor minder moeten kunnen. Nu moet zo iets dus blijkbaar 700 euro kosten![]()
En dan krijg je er ook nog zo'n onhandig touchscreen bij ookEn ik vind die nieuwe smartphones allemaal te breed voor in de broekzak, al is dat hier niet relevant.
Zou niet weten wat ik nog meer kan wensen. Zoals Apple het zegt, 'It just works', en nog goed ook hoorquote:Op zondag 12 december 2010 20:44 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Alleen zit er nogal een verschil in gebruiksvriendelijkheid tussen jouw 3 jaar oude telefoon van 250 euro en een iPhone 4 van 700 euro.
Ik check mijn saldo met 1 tap. Hoe doe jij dat?quote:Op zondag 12 december 2010 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou niet weten wat ik nog meer kan wensen. Zoals Apple het zegt, 'It just works', en nog goed ook hoor
Ik hoef mijn saldo nooit te checken.quote:Op zondag 12 december 2010 20:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik check mijn saldo met 1 tap. Hoe doe jij dat?
Geef dan gewoon toe dat het op jouw telefoon een klote gedoe is.quote:Op zondag 12 december 2010 20:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik hoef mijn saldo nooit te checken.
Nee, ik hoef dat serieus nooit te doen. Als ik eens geld over moet maken ofzo doe ik dat gewoon op de laptop. Het komt mij nooit voor dat ik direct geld over moet maken als ik eens in de trein zit of in het cafe sta.quote:Op zondag 12 december 2010 20:56 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Geef dan gewoon toe dat het op jouw telefoon een klote gedoe is.
Je blijft voorbij gaan aan het punt dat dat soort handelingen tegenwoordig veel makkelijker gaat op een iPhone van 700 euro.quote:Op zondag 12 december 2010 21:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, ik hoef dat serieus nooit te doen. Als ik eens geld over moet maken ofzo doe ik dat gewoon op de laptop. Het komt mij nooit voor dat ik direct geld over moet maken als ik eens in de trein zit of in het cafe sta.
Dat zal best. Ik heb het niet nodig. En een doorsnee scholiertje ook niet. Waarom doe je zo iets niet gewoon effe thuis achter de laptop? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bankzaken te regelen op mijn mobieltje.quote:Op zondag 12 december 2010 21:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je blijft voorbij gaan aan het punt dat dat soort handelingen tegenwoordig veel makkelijker gaat op een iPhone van 700 euro.
Dat jij smartphones nutteloos vindt betekent niet dat ze ook nutteloos zijn. Heel veel mensen vinden ze namelijk wel nuttig.quote:Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal best. Ik heb het niet nodig. En een doorsnee scholiertje ook niet. Waarom doe je zo iets niet gewoon effe thuis achter de laptop? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bankzaken te regelen op mijn mobieltje.
Het scheelt maar 200 euro met de duurste iPad, die een kleiner scherm heeft en ook niet in het zwart komt. Zwart is trouwens lelijk, geef mij maar het aluminium design van de MacBooks.quote:Op zondag 12 december 2010 20:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kost minimaal 1000 euro, en dan heb je nog zo'n klein schermpje waar je niet fatsoenlijk lang achter kunt werken. Beetje dure gadget! En hij is er niet in het zwart. Geen optie dus.
Tuurlijk. Of men wil zo'n ding hebben om er een beetje bij te horen, op school bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat alle scholieren echt een iPhone/Blackberry nodig hebbenquote:Op zondag 12 december 2010 21:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat jij smartphones nutteloos vindt betekent niet dat ze ook nutteloos zijn. Heel veel mensen vinden ze namelijk wel nuttig.
Dat is dan ook niet mijn punt. Mijn punt is dat smartphones een betere case hebben voor toegevoegde waarde naast een computer dan een iPad. De iPad wordt aangeboden als product dat tussen een smartphone en een laptop in zit. Dus: veelzijdiger dan een smartphone, en compacter dan een laptop. Op beiden punten is het slechts een matig succesje. Ik kan op de iPad weinig tot niets dat ik met mijn iPhone niet kan, en de nieuwe MacBook is net zo compact.quote:Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef retorbrapi het volgende:
Het punt is dat de use case bij alle 3 de apparaten totaal verschillend is en je dus niet kan vergelijken op basis van hoeveel ze 'kunnen'. Met zowel een smartphone als met een tablet kan je minder dan met een laptop, maar je gebruikt ze dan ook voor andere dingen. Als je video's wil bewerken moet je een laptop kopen, maar als je alleen wat wil surfen en mailen heb je in principe ook aan een tablet genoeg. Kort gezegd: je bent gek als je een laptop koopt puur omdat hij 'meer' kan, in het geval dat je datgene wat hij meer kan niet gaat gebruiken.
Doorsnee scholiertjes zitten doorgaans hele dagen op school. Die hebben dus niet de mogelijkheid het effe thuis achter de laptop te doen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:15 schreef leolinedance het volgende:
Dat zal best. Ik heb het niet nodig. En een doorsnee scholiertje ook niet. Waarom doe je zo iets niet gewoon effe thuis achter de laptop? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om bankzaken te regelen op mijn mobieltje.
Zwart mag jij lelijk vinden, ik vind dat niet.quote:Op zondag 12 december 2010 21:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het scheelt maar 200 euro met de duurste iPad, die een kleiner scherm heeft en ook niet in het zwart komt. Zwart is trouwens lelijk, geef mij maar het aluminium design van de MacBooks.
Wij mochten op school de telefoon helemaal niet gebruiken.quote:Op zondag 12 december 2010 21:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Doorsnee scholiertjes zitten doorgaans hele dagen op school. Die hebben dus niet de mogelijkheid het effe thuis achter de laptop te doen.
Ik niet. Het enige dat in mijn ogen beter was op de iPad dan op mijn MacBook, was comics lezen. En heel misschien stumblen, maar dat is op de MacBook ook al veel verslavender dan goed is voor mijn productiviteit.quote:Op zondag 12 december 2010 20:43 schreef retorbrapi het volgende:
Ik gebruik op de bank liever mijn iPad dan mijn MacBook.
Ik zou persoonlijk ook nooit de MacBook Air kopen. Je moet zo'n ding toch altijd in een hoes en je tas stoppen, en een Air is voor mij daarom niet veel draagbaarder dan mijn MacBook pro, die beter presteert.quote:Op zondag 12 december 2010 21:33 schreef leolinedance het volgende:
Zwart mag jij lelijk vinden, ik vind dat niet.
De iPad is al duur voor een gadget. Maar voor de extra functionaliteit van een laptop zou ik dan wel 200 euro extra betalen inderdaad. Maar ik wil geen Macbook Air, ik koop een Dell XPS
Da's balen voor jou. Ik heb regelmatig meer dan drie uur vrij tussen colleges. En het is dat ik de laatste tijd steeds mijn MacBook bij me heb, maar anders had ik mijn iPhone maar wat handig gevonden.quote:vWij mochten op school de telefoon helemaal niet gebruiken.
Ik zit al heel wat jaartjes niet meer op de middelbare school. Een laptop is inderdaad handig. Een iPhone is leuk als tijdverdrijf maar echt productief kun je ook daar niet op zijn.quote:Op zondag 12 december 2010 21:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk ook nooit de MacBook Air kopen. Je moet zo'n ding toch altijd in een hoes en je tas stoppen, en een Air is voor mij daarom niet veel draagbaarder dan mijn MacBook pro, die beter presteert.
[..]
Da's balen voor jou. Ik heb regelmatig meer dan drie uur vrij tussen colleges. En het is dat ik de laatste tijd steeds mijn MacBook bij me heb, maar anders had ik mijn iPhone maar wat handig gevonden.
Als je niks te doen hebt...tijdens het kakken ofzo. Verder heb je gelijk ja.quote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef Xaobotnik het volgende:
Mensen hebben het hier over tijdverdrijf. Maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je meer dan een half uur op je telefoon wil gaan pielen hoor. In de trein lees je toch gewoon een krantje, oid. Een uur een beetje lopen klooien op je telefoon. Wat voor een kneus ben je dan.... Of ben ik de enige die daar zo over denkt?
Sommige mensen kopen een Porsche en rijden er dagelijks mee naar het werk met een gangetje van 80 km/u over de provinciale weg. Ik ben net zo snel op het werk met mijn Seat. Die ene keer dat je écht kunt gassen is een Porsche leuk natuurlijk, maar als ik krap bij kas zou zitten zou het voor mij geen prioriteit hebben. Daarbij is die Porsche ook lang niet zo praktisch als een Seat als enige auto. Zonder Porsche kom je ook overal.quote:Op zondag 12 december 2010 23:23 schreef retorbrapi het volgende:
Sommige mensen lopen nou eenmaal wat achter. Geen verwijt, slechts een constatering.
En denk jij dat die huppelkutjes op een schoolplein dat doen?quote:Op maandag 13 december 2010 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je vergeet wel dat je met een smartphone en internet kosten voor bellen en sms'en kunt vermijden door apps te gebruiken. Die kosten lopen veel sneller hoog op dan de aanschafprijs van een smartphone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |