SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door CherryLips op 08-12-2010 23:09:44 ]Tap tap tap
Precies, gewoon recht voor je op de ruit plakken. Dat is veel beter!quote:Op woensdag 8 december 2010 19:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Niks op m'n dashboard, dat ontneemt me m'n zicht
Het staat fantastisch! Vooral in combinatie met de kleur blauw van mijn karretjequote:Op woensdag 8 december 2010 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmm, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Evengoed, het staat wel
Trouwens, als je de weg niet meer weet he? Je kunt ook gewoon je raam opendoen en aan een voorbijganger vragen naar de goeie richting. Met de vrachtwagg0l heb ik al zó vaak gewoon midden op de weg de paniekverlichting aangezet, de handrem aangetrokken, uitgestapt en gewoon de eerste de beste voorbijganger aangehouden. Ze spreken meestal wel Nederlands hoor, zo in NederlandEn zelfs in Frankrijk, met mijn gebrekkige Frans, is het gelukt
...quote:Op woensdag 8 december 2010 19:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het staat fantastisch! Vooral in combinatie met de kleur blauw van mijn karretje
Ja, nou weet je wat het was, ik wilde de weg wel vragen, en het was zelfs zo dat toen ik langs de kant mn stratenboek checkte, er een man op mn raampje klopte en vroeg of ik de weg kwijt was. Maar ik wilde dat niet toegeven. Want dan ben je weer zo'n vrouw zonder richtingsgevoel, en dat was ik ook wel natuurlijk, maar dat geef ik liever toe, zo eigenwijs ben ik ook wel weer
Dus dat wilde ik wel, en het werd me aangeboden, maar ik wilde geen vrouw zijn op dat moment. Snap je
Ja, ik weet het. Ik zal het de volgende keer niet meer doen. Maar normaal weet ik gewoon de weg hoorquote:
En de volgende keer staat er weer iemand, en dan ben je weer te trots. Mijn beste vriendin is er ook zoeen, en dan stiekem mij bellen. Bahart! Ik ben de weg kwijt! Ik zie nu dit en dat, waar moet ik heen?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Ik zal het de volgende keer niet meer doen. Maar normaal weet ik gewoon de weg hoor
Leren rijden doe je in het wild, niet in de lesbakquote:Op woensdag 8 december 2010 19:48 schreef monsterd. het volgende:
In het begin toen ik pas net in Warschau was reed ik ook alles fout. Ik reed vaker fout dan goed. Op een gegeven moment leer je gewoon ermee te rijden. als ik nu fout rij, dan interesseert het me niet zo. De tomtom bedenkt toch wel automatisch een nieuwe route of ik moet keren. En geloof me van keren op een 3 baansweg bij een stoplicht, terwijl het stoplicht systeem niet hetzelfde is als in Nederland, leer je gauw anticiperen in het verkeer
Ik heb leren rijden tussen de Polenquote:Op woensdag 8 december 2010 19:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En de volgende keer staat er weer iemand, en dan ben je weer te trots. Mijn beste vriendin is er ook zoeen, en dan stiekem mij bellen. Bahart! Ik ben de weg kwijt! Ik zie nu dit en dat, waar moet ik heen?
En het ergste is nog dat ik het meestal nog weet ook
[..]
Leren rijden doe je in het wild, niet in de lesbak
ik doe dat via Bleutoothquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:18 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat zit op mijn nieuwe radio wel, gewoon een aux ingang op de voorkant. Kan ik ook de mp3's van m'n telefoon luisteren
Dan heb je tenminste wel ballen lefquote:Op woensdag 8 december 2010 19:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb leren rijden tussen de Polen
De bluetooth heb ik al in gebruik met de parrot, dus dat gaat 'm niet worden. De mp3's afspelen gaat gewoon via de jack-aansluiting gebeurenquote:Op woensdag 8 december 2010 19:53 schreef gateway het volgende:
[..]
ik doe dat via Bleutoothen heb ook een 3,5mm ingang
![]()
En dat in een oude Golf 3 van bijna 17 jaar oud
Nu zo ff taxi spelen
Halfjaarquote:Op woensdag 8 december 2010 20:21 schreef junkiexp het volgende:
Cherrylips, hoe lang heb je het rijbewijs al ?
Ga een keer een paar dagen rijden met die bak, anders leer je het nooit.
Je komt op me over alsof je erg weinig zelfvertrouwen hebt tijdens het rijden, slechte zaak imo.
ja ok, mp3's doe ik via de cd-spelerquote:Op woensdag 8 december 2010 19:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan heb je tenminste wel ballen lef
[..]
De bluetooth heb ik al in gebruik met de parrot, dus dat gaat 'm niet worden. De mp3's afspelen gaat gewoon via de jack-aansluiting gebeuren
Ik dacht eerder 2 weekjes ofzo.quote:
Nee dus, anders was er ook niet die eeuwige discussie of ik iemand z'n auto mag lenenquote:Op woensdag 8 december 2010 20:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik dacht eerder 2 weekjes ofzo.
Maar serieus, ga wat doen met dat rijbewijs, dit is toch niks zo ?
Heb je een eigen auto ?
Heb je geen vriendin die een eigen auto heeft ofzo ?quote:Op woensdag 8 december 2010 20:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee dus, anders was er ook niet die eeuwige discussie of ik iemand z'n auto mag lenen
Ik wilde vragen of ik de auto van m'n opa mag lenen, hij rijdt er nooit in want hij ziet geen zak, maar hij wilde graag nog mobiel blijven voor het geval er iets is dus hij wilde hem niet een weekje kwijtquote:Op woensdag 8 december 2010 20:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb je geen vriendin die een eigen auto heeft ofzo ?
Of huur desnoods een weekend een kleine auto en ga lekker rijden.
En je kunt de auto ook niet voor een dagje of 2 meenemen? Als je opa de auto nodig heeft kan hij toch even bellen. Kan jij de auto weer brengenquote:Op woensdag 8 december 2010 20:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of ik de auto van m'n opa mag lenen, hij rijdt er nooit in want hij ziet geen zak, maar hij wilde graag nog mobiel blijven voor het geval er iets is dus hij wilde hem niet een weekje kwijtAuto van m'n zus mag ik ook niet aanraken
Dat wordt lastig als je net je rijbewijs hebt en/of jonger dan 24 bent.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb je geen vriendin die een eigen auto heeft ofzo ?
Of huur desnoods een weekend een kleine auto en ga lekker rijden.
Ligt eraan waar je woont, eventjes over de grens in Duitsland kan je bij Sixt met 18 jaar en geen rijervaring van Fiat Punto over VW Golf tot BMW 1-serie alles huren.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als je net je rijbewijs hebt en/of jonger dan 24 bent.
Dat kan, maar de meesten wonen niet op fietsafstand van ene Sixt in Duitsland.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont, eventjes over de grens in Duitsland kan je bij Sixt met 18 jaar en geen rijervaring van Fiat Punto over VW Golf tot BMW 1-serie alles huren.
Ik heb zo'n Bernard Sinner op het dashboard, formaat sleutelhanger.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Niks op m'n dashboard, dat ontneemt me m'n zicht
Daarom schreef ik ook "ligt eraan waar je woont".quote:Op woensdag 8 december 2010 21:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat kan, maar de meesten wonen niet op fietsafstand van ene Sixt in Duitsland.
Komt ie ook vooruit?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:22 schreef Geelman het volgende:
Ik ben Geelman en dit is mijn VW Golf II. Hij kostte mij slechts ¤100,-
[ link | afbeelding ]
VW Golfquote:Op woensdag 8 december 2010 21:22 schreef Geelman het volgende:
[ link | afbeelding ]
ziet erg nog aardig uit voor zijn leeftijd? mijne was een beetje lak met veel roest (en deuken, keer flink boem gedaan (was niet mijn schuld)quote:Op woensdag 8 december 2010 22:22 schreef Geelman het volgende:
Het is een Golf II uit '92, 1.3i benzine met een 5-bak.
Een van de laatste dus. En de auto heeft geen toerenteller maar een klok.
hmmzz, dat kan leuk worden!quote:Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik kreeg net een mooie tip van iemand:
http://sites.bnn.nl/page/(...)ur%20van%20Nederland
dan kan ie nog ffquote:Op woensdag 8 december 2010 22:26 schreef Geelman het volgende:
De auto is inderdaad best netjes, maar een paar kleine plekjes.
Heeft pas 100k gelopen!
in de categorie flauwe grappen: Je voornaam is zeker jozef?quote:Op woensdag 8 december 2010 21:22 schreef Geelman het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn eerste auto was een 440 uit '94. HB-PN-98 . helaas staat die op de sloop. Fijne auto was dat!quote:Op woensdag 8 december 2010 22:20 schreef gateway het volgende:
volgens de RDW is het een blauwe golf CL met 40KW en 1273cm3 cylinderinhoud uit 1992
Mijne kwam uit 1987, en me pa had een 1.6 benzine uit 1989 (die heb ik total loss gereden, met me pa ernaast en mijn vriendin en vriendin van kamaraad achterin.....
)
Purdey; mijn huidige golf 3 komt uit 1994, en kenteken begint met JN
Mijn 1e was (en is nog steedsquote:Op woensdag 8 december 2010 23:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Mijn eerste auto was een 440 uit '94. HB-PN-98 . helaas staat die op de sloop. Fijne auto was dat!
Er staat toch ook #31?quote:Op woensdag 8 december 2010 23:05 schreef BrinkydeBMW het volgende:
OP faal
Ondertussen is dit het 31e topic
Mijn auto saved my ass today
Het is ook al laat...quote:Op woensdag 8 december 2010 23:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er staat toch ook #31?
edit: sorry, het stond nog in de OP zelf
Is al goedquote:Op woensdag 8 december 2010 23:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er staat toch ook #31?
edit: sorry, het stond nog in de OP zelf
quote:Op woensdag 8 december 2010 23:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht al, wat lopen ze nou te mekkeren![]()
En voor de rest van de mensen die ook op de weg rijden hoop ik 't ook.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:15 schreef L0we het volgende:
[..].
Het was trouwens wel weer een mooi het-is-tijd-voor-een-eigen-auto-verhaal in het vorige topic! Hoop dat je binnenkort een keer lekker relaxed kan rijden
Nu maar hopen dat het ritje je niets extra gekost heeft...quote:Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Is al goed
En ik was bijna te laat op school, dus toen ging ik maar even wat harder rijden... 70 waar je 50 mag etc
Als ik vandaag te laat zou komen mocht ik de komende 3 dagen de les niet in want ik was al 2x eerder te laat gekomen. Met OV zou ik 25 minuten te laat komen
Dus heb maar harder gereden dus en was 3 minuten voor tijd binnen
![]()
Dat was het ongeveeren was ook genieten met het motorgeluid dat de 6-pitter produceerde
Doe je trouwens niet slecht, op je 20ste die bak rijden.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Is al goed
En ik was bijna te laat op school, dus toen ging ik maar even wat harder rijden... 70 waar je 50 mag etc
Als ik vandaag te laat zou komen mocht ik de komende 3 dagen de les niet in want ik was al 2x eerder te laat gekomen. Met OV zou ik 25 minuten te laat komen
Dus heb maar harder gereden dus en was 3 minuten voor tijd binnen
![]()
Dat was het ongeveeren was ook genieten met het motorgeluid dat de 6-pitter produceerde
Ik rij al relaxed genoegquote:Op woensdag 8 december 2010 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En voor de rest van de mensen die ook op de weg rijden hoop ik 't ook.
Soms frustreerde die gladheid mij de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ik rij al relaxed genoegtenzij ik bijna te laat ben
of even iets sneller wil
Huh 120 maximaal? Ik rij nu toch echt 150
quote:Op woensdag 8 december 2010 23:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Doe je trouwens niet slecht, op je 20ste die bak rijden.
Mijn directeur heeft precies dezelfde en die 3 x jouw leeftijd.
Ik woon aan een doorgaande weg, waar dus gewoon netjes gestrooid is, en sommige mensen nemen de knik in de weg met 15km/uur. Daar komt dan ook zo'n hele rits auto's achteraanquote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Soms frustreerde die gladheid mij de afgelopen dagen.
Dan wilde ik even lekker doorrijden, maar kon het niet doordat óf iemand bang was om weg te glijden midden op de snelweg, óf het was ook daadwerkelijk glad op wegen buiten de bebouwde kom.
Dat herken ik ja...quote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Soms frustreerde die gladheid mij de afgelopen dagen.
Dan wilde ik even lekker doorrijden, maar kon het niet doordat óf iemand bang was om weg te glijden midden op de snelweg, óf het was ook daadwerkelijk glad op wegen buiten de bebouwde kom.
Netjes, die wegenbelasting wil je ook niet betalen denk ikquote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..], ik heb hem voor 10000 overgekocht van iemand in geldnood
en alle kosten behalve benzine is voor mijn vader
dus ik kan hem ook wel afforderen
![]()
ach, wat kan dr fout gaan, met jezus op je dashboardquote:Op woensdag 8 december 2010 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En voor de rest van de mensen die ook op de weg rijden hoop ik 't ook.
Op het inparkeren na vind ik dat ik het niet eens zo slecht doe. Als ik maar weet waar ik naartoe moetquote:Op woensdag 8 december 2010 23:21 schreef L0we het volgende:
[..]
ach, wat kan dr fout gaan, met jezus op je dashboard
Wil ik niet betalen neequote:Op woensdag 8 december 2010 23:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Netjes, die wegenbelasting wil je ook niet betalen denk ik
En de verzekering.
Is het een Executive ?
Geloof me, het is allemaal een kwestie van wennenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Op het inparkeren na vind ik dat ik het niet eens zo slecht doe. Als ik maar weet waar ik naartoe moet.
Misschien toch maar eens naar de Makro en de Ikea karrenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof me, het is allemaal een kwestie van wennen
1600 belasting per jaarquote:Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Wil ik niet betalen neeanders had ik nu wel een Honda Civic ofso
En volgens mij wel ja... Ik weet het niet zeker
10000 knaken, dat is bijna gratis voor een 535d.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
![]()
het velperbroekcircuit bedoel je?quote:Op woensdag 8 december 2010 23:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens naar de Makro en de Ikea karrenDat is wel een leuke oefening zo met dat verkeersplein
Eindeloos geoefend en nu snap ik hem zo niet meer
Het rotte is dat het bord met de richtingen aan de linkerkant staat (vanuit Utrecht). Ik keek altijd over dat ding heen omdat ik rechts aan het zoeken wasquote:Op woensdag 8 december 2010 23:28 schreef L0we het volgende:
[..]
het velperbroekcircuit bedoel je?. Das in het begin ff stressen ja.
Die staan toch ook gewoon boven de weg?quote:Op woensdag 8 december 2010 23:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het rotte is dat het bord met de richtingen aan de linkerkant staat (vanuit Utrecht). Ik keek altijd over dat ding heen omdat ik rechts aan het zoeken was
Precies.. Ik moet nu heel veel manoeuvreren met allerlei verschillende auto's.. Ook wel wennenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof me, het is allemaal een kwestie van wennen
Hij staat nu op 56756 kmquote:Op woensdag 8 december 2010 23:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
1600 belasting per jaar![]()
10.000 is wel cheap, die dingen doen meer als 20k in de handel.
Hoeveel staat erop ?
Verbruik is rond de 1:12.5, dat valt best mee.
Ook daar wen je aanquote:Op woensdag 8 december 2010 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies.. Ik moet nu heel veel manoeuvreren met allerlei verschillende auto's.. Ook wel wennen
Ja ook, maar m'n rijinstructeur wees me steeds op het andere bord omdat dat duidelijker was ofzo.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Die staan toch ook gewoon boven de weg?
Nog zo'n 100.000 km, dan is hij waarschijnlijk wel een beetje ingeredenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:31 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Hij staat nu op 56756 km
Ik heb hem gekocht via een bekende van een kennis van me... Die dus geldnood hadWou eerst 12750 maar ik heb kunnen afdingen tot 10000
Ja het gaat me ook steeds makkelijker af. Zijn meestal vrij nieuwe auto's dus gaat allemaal lekker soepelquote:Op woensdag 8 december 2010 23:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ook daar wen je aan. Ik heb in best wel veel auto's gereden, das echt wel een voordeel, want nu stap ik in elke auto in en rij ik zo weg
Hahahahquote:Op woensdag 8 december 2010 23:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Nog zo'n 100.000 km, dan is hij waarschijnlijk wel een beetje ingereden.
Toch heb ik liever dat ouwe schijthok van mij dan een BMWquote:Op woensdag 8 december 2010 23:37 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Hahahahsoms wordt ik wel raar aangekeken als ik rij -.-
Zulke blikken van: mooie auto heeft je vader
ze moesten eens weten
Ik ga nu aan mezelf twijfelen... Ik weet niet eens meer hoe het er nou precies uit ziet daar...quote:Op woensdag 8 december 2010 23:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ook, maar m'n rijinstructeur wees me steeds op het andere bord omdat dat duidelijker was ofzo.
Automaatjes zijn inderdaad even wennen jaquote:Op woensdag 8 december 2010 23:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja het gaat me ook steeds makkelijker af. Zijn meestal vrij nieuwe auto's dus gaat allemaal lekker soepel. Alleen automaatjes is nog even wennen.
Kan je niet ergens een sticker scoren "Hij is echt van mij hoor!"quote:Op woensdag 8 december 2010 23:37 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Hahahahsoms wordt ik wel raar aangekeken als ik rij -.-
Zulke blikken van: mooie auto heeft je vader
ze moesten eens weten
Leuk he, die kleine kutautootjesquote:Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Toch heb ik liever dat ouwe schijthok van mij dan een BMW
quote:Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ga nu aan mezelf twijfelen... Ik weet niet eens meer hoe het er nou precies uit ziet daar.... Terwijl ik dr afgelopen donderdag nog overheen ben gereden...
[..]
Automaatjes zijn inderdaad even wennen ja. Dan moet je niet zomaar even je rem loslaten
[..]
Kan je niet ergens een sticker scoren "Hij is echt van mij hoor!"
Picanto met automaatquote:Op woensdag 8 december 2010 23:38 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ga nu aan mezelf twijfelen... Ik weet niet eens meer hoe het er nou precies uit ziet daar.... Terwijl ik dr afgelopen donderdag nog overheen ben gereden...
[..]
Automaatjes zijn inderdaad even wennen ja. Dan moet je niet zomaar even je rem loslaten
[..]
Kan je niet ergens een sticker scoren "Hij is echt van mij hoor!"
Jaquote:
Ik rij vrij veel in een Astra G.. Mijn ouders rijden er één. Fijne autoquote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef L0we het volgende:
Ik reed gister even een stukje in de Astra G automaat van mn pa. Op zich rijdt het best wel leuk, maar ik heb toch veel liever mn eigen autootje
Gelukkig is dat koelvloeistof verhaal nog goed afgelopenquote:Op woensdag 8 december 2010 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja.. Zei al tegen mijn ouders.. Als die t begeeft koop ik mooi weer een AX ofzo
Hij rijdt best wel fijn inderdaad. Tijdje geleden mn moeder van het vliegtuig in duitsland gehaald. Met 177 op de GPS gaat de tank toch best rap leegquote:Op woensdag 8 december 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik rij vrij veel in een Astra G.. Mijn ouders rijden er één. Fijne auto
Ja hij doet t weer prima nuquote:Op woensdag 8 december 2010 23:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Gelukkig is dat koelvloeistof verhaal nog goed afgelopen
[..]
Hij rijdt best wel fijn inderdaad. Tijdje geleden mn moeder van het vliegtuig in duitsland gehaald. Met 177 op de GPS gaat de tank toch best rap leeg
Omg dat is gaafquote:Op woensdag 8 december 2010 23:54 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk wanneer ik dld binnen rij, en wanneer het drukker begint te worden op de weg
Ah gaat voor mij al niet werken dusquote:Op woensdag 8 december 2010 23:58 schreef L0we het volgende:
heb ik gedaan met http://www.trackr.eu
MyTracks doet ongeveer hetzelfde, en zo zijn er nog wel een paar van die diensten die een dergelijke service bieden.
Glympse is ook erg leuk, daarmee kan je een uitnodiging naar iemand versturen, die kan dan live op de kaart zien waar je rijdt, met welke snelheid en dergelijke.
Alleen iPhone dus? Helaasquote:Op woensdag 8 december 2010 23:58 schreef L0we het volgende:
heb ik gedaan met http://www.trackr.eu
MyTracks doet ongeveer hetzelfde, en zo zijn er nog wel een paar van die diensten die een dergelijke service bieden.
Glympse is ook erg leuk, daarmee kan je een uitnodiging naar iemand versturen, die kan dan live op de kaart zien waar je rijdt, met welke snelheid en dergelijke.
Wat voor telefoon heb je?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ah gaat voor mij al niet werken dus.. Oude telefoon
Sony Ericsson K310i.. Still going strong after 4 yearsquote:
Nee, die eerste werkte ook op een nokia e51. De rest werkt op android.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Alleen iPhone dus? Helaas![]()
Moet je trouwens dus wel dataverbinding aanhebben in het buitenland? Lijkt me minder leuk.
Prima telefoon, al kan je daar op dit gebied niet heel erg veel meequote:Op donderdag 9 december 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Sony Ericsson K310i.. Still going strong after 4 years
Net als mijn auto, hij doet t en dat is primaquote:Op donderdag 9 december 2010 00:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Prima telefoon, al kan je daar op dit gebied niet heel erg veel mee
Tof, zal er eens naar kijken.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:02 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee, die eerste werkte ook op een nokia e51. De rest werkt op android.
Voor trackr hoefde ik geen dataverbinding te hebben in het buitenland, hij sloeg alles lokaal op, daarna kon ik het in 1 keer op internet zetten.
Het zijn wel leuke gadgets inderdaadquote:Op donderdag 9 december 2010 00:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Net als mijn auto, hij doet t en dat is prima. Al zou zoiets wel voor mij een punt zijn om een uitgebreidere telefoon te kopen als deze het begeeft.
heb je mn edit ook gezien?quote:Op donderdag 9 december 2010 00:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Tof, zal er eens naar kijken.Ik neem altijd wel een internetbundel als ik op reis ga maargoed dat is dus met beperkt gebruik natuurlijk.
Ik lees het inderdaad. Kan er nog weinig mee met mijn Android maar ik zal naar die andere eens kijkenquote:
http://mytracks.appspot.com/quote:Op donderdag 9 december 2010 00:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad. Kan er nog weinig mee met mijn Android maar ik zal naar die andere eens kijken
Daar kom ik morgen onderweg naar het werk snel genoeg achter als ik data+wifi uitzetquote:Op donderdag 9 december 2010 00:13 schreef L0we het volgende:
[..]
http://mytracks.appspot.com/
Die werkt op android, ik weet alleen niet of hij ook offline kan opslaan
Lees het net in de app dat je geen dataverbinding nodig hebt. Je ziet dan natuurlijk ook niet waar je je bevind op de kaart, maar de GPS-info slaat hij gewoon opquote:Op donderdag 9 december 2010 00:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar kom ik morgen onderweg naar het werk snel genoeg achter als ik data+wifi uitzetthanks.
U vraagt, wij draaien...quote:
Wolla, daar gaan we morgen eens mee klooienquote:Op donderdag 9 december 2010 00:17 schreef L0we het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien...
http://www.trackr.eu/download/
volgens mij kan je daar wel mee uit de voeten
edit: Use your mobile phone to browse to m.trackr.eu
We will try to automatically detect your mobile phone so you can quickly download the correct version.
Trustequote:Op donderdag 9 december 2010 00:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wolla, daar gaan we morgen eens mee klooien
Weltruste
Foto!quote:Op donderdag 9 december 2010 07:25 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Er staat een RR Ghost hierIk zie hem nu staan bij het tankstation
Dat wordt dan lastig jaquote:Op donderdag 9 december 2010 07:36 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Zullen vanmiddag geuploadt wordenGezien ik nu mobiel zit...
Je hebt wel veel problemen met je auto de laatste tijd hequote:Op donderdag 9 december 2010 09:12 schreef Marco001 het volgende:
kakzooi...
Auto staat bij de centrale: toen ik vanochtend aan het eind vn de dienst weg wou rijden, besloot cilinder 1 maar dat de bobine met pensioen mag.. Dus mijn auto is stuk.
Ook brilliante timing: om 16.00 moet ik ermee naar Leeuwarden...
Mjah, Ik had deze auto beter niet kunnen kopen volgens mij.. maar een bobine is gewoon iets wat slijt, en als het onderhoud goed was gedaan(is in dit geval wel gedaan, maar niet goed..) zouden ze er al eerder achter moeten zijn gekomen..quote:Op donderdag 9 december 2010 09:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hebt wel veel problemen met je auto de laatste tijd he
Oef, dat is iets minder prettig... Wordt hij vandaag wel gefixt?quote:Op donderdag 9 december 2010 09:12 schreef Marco001 het volgende:
kakzooi...
Auto staat bij de centrale: toen ik vanochtend aan het eind vn de dienst weg wou rijden, besloot cilinder 1 maar dat de bobine met pensioen mag.. Dus mijn auto is stuk.
Ook brilliante timing: om 16.00 moet ik ermee naar Leeuwarden...
Strakke parkeerkunstenquote:Op donderdag 9 december 2010 09:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk joh, zet 'm er maar neer! Vooral op die manier ben je er niemand mee tot last!
Ik ga er nooit meer zo vroeg uitquote:
Misschien was jij het welquote:Op donderdag 9 december 2010 10:11 schreef CherryLips het volgende:
En dan hebben ze over mij wat te zeggen
Dus je wil zeggen dat als je een uur of 3 later opstaat, alle auto's strak geparkeerd worden?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ga er nooit meer zo vroeg uit. Hoef ik dit ook niet mee te maken en me er aan ergeren
Ik heb de lesauto wel in krappere ruimte gepropt bij de tussentijdse toetsquote:Op donderdag 9 december 2010 10:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Misschien was jij het wel![]()
![]()
Sterker nog, dan staan er geen auto's meer in de straat op die van mij naquote:Op donderdag 9 december 2010 10:15 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat als je een uur of 3 later opstaat, alle auto's strak geparkeerd worden?![]()
Ik heb even opgezocht welke auto's er nou bij de Japanse ambassade stonden.. Er staat nog 1: Honda CR-Z:
[ afbeelding ]
oh.. Ze rijden er net mee weg, heb er wel een foto van gemaakt
quote:Op donderdag 9 december 2010 10:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb de lesauto wel in krappere ruimte gepropt bij de tussentijdse toets
hoop het wel, ben hem vanaf 16.30 weer nodig... Anders kan ik niet naar school.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Oef, dat is iets minder prettig... Wordt hij vandaag wel gefixt?
't ziet er ingewikkeld uitquote:Op donderdag 9 december 2010 10:39 schreef L0we het volgende:
Klusfoto's van het vervangen van mn dashboard-kabelboom
Eerst het dashboard eruit:
[ afbeelding ]
Dan de kabelboom even testen...
[ afbeelding ]
En dan de boel weer terug...
[ afbeelding ]
Lekker rustig toch, kom je tenminste aan je werk toequote:
Maar ik wil nietquote:Op donderdag 9 december 2010 14:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Lekker rustig toch, kom je tenminste aan je werk toe
Het is helemaal gelukt ja!quote:Op donderdag 9 december 2010 10:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
't ziet er ingewikkeld uit![]()
Maar het is dus allemaal gelukt zo te zien
quote:Op donderdag 9 december 2010 14:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Maar ik wil niette veel dingen te doen waar ik geen zin in heb.
Hoofdkantoor dat daar zit ofzo? Of het is gewoon een testquote:Op donderdag 9 december 2010 14:46 schreef Marco001 het volgende:
hmm, waaromm moet je voor een sollicitatiegesprek voor een functie in Heerenveen, helemaal naar Elmelo?
Wat een enorme mongool is het dan, had hij die de dealer aangeboden dan had hij er een veel hogere prijs voor kunnen krijgen (25 / 30k, en dan zit ie nog onder handelaarsinkoopprijs). Een dealer laat zelfs door die prijzen een buitenkansje niet schieten.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
![]()
Regelmatig laat ik een camera meelopen, een ook Velperbroek heb ik erop staan. Mocht je nog even willen zien hoe het eruit ziet, dan kijk hier:quote:Op woensdag 8 december 2010 23:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens naar de Makro en de Ikea karrenDat is wel een leuke oefening zo met dat verkeersplein
Eindeloos geoefend en nu snap ik hem zo niet meer
Leuk! Hoe doe je dat? Is dat gewoon een compact-camera tussen de hoofdsteun van de bijrijdersstoel?quote:Op donderdag 9 december 2010 15:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Regelmatig laat ik een camera meelopen, een ook Velperbroek heb ik erop staan. Mocht je nog even willen zien hoe het eruit ziet, dan kijk hier:
Ja, het is een simpele Panasonic Lumix die ik tussen de hoofdsteun van de bijrijdersstoel heb geklemd. De videokwaliteit was toen nog niet zo goed, omdat het programma waarmee ik de filmpjes bewerkte de kwaliteit enorm reduceerde. Nu heb ik een ander programma, en dat zorgt ervoor dat de kwaliteit gewoon "hetzelfde" blijft als waarop het is opgenomen. Volgende punt is om een grotere Lumix te kopen met HD-filmfunctie.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Leuk! Hoe doe je dat? Is dat gewoon een compact-camera tussen de hoofdsteun van de bijrijdersstoel?
Zo moest ik hem ook vaak nemen ja. Ik word er bijna nostalgisch van. Bijnaquote:Op donderdag 9 december 2010 15:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Regelmatig laat ik een camera meelopen, een ook Velperbroek heb ik erop staan. Mocht je nog even willen zien hoe het eruit ziet, dan kijk hier:
Leuk idee! Ook voor jezelf nog eens leuk om terug te kijken.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, het is een simpele Panasonic Lumix die ik tussen de hoofdsteun van de bijrijdersstoel heb geklemd. De videokwaliteit was toen nog niet zo goed, omdat het programma waarmee ik de filmpjes bewerkte de kwaliteit enorm reduceerde. Nu heb ik een ander programma, en dat zorgt ervoor dat de kwaliteit gewoon "hetzelfde" blijft als waarop het is opgenomen. Volgende punt is om een grotere Lumix te kopen met HD-filmfunctie.
Eerst had ik de camera altijd op het dashboard staan, alleen was het perspectief op de weg slecht en knikkerde die regelmatig om. Toen had ik hem in de hoofdsteun staan, alleen dan was de camera moeilijk te bedienen.
Echter heb ik recentelijk een statief gekocht om foto's in het donker te kunnen maken, en die zet ik nu altijd op de bijrijdersplek (in het voetenruim). Dan staat de camera stevig, heb je een goed perspectief op de weg en kan je de camera redelijk makkelijk bedienen tijdens het rijden.
En omdat ik toch wel vaker op verschillende plaatsen onderweg ben wil ik de camera nog wel eens laten meelopen. Hier een kleine selectie (het beste kan je even op de link klikken zodat je een apart scherm krijgt, en dan een zo hoog mogelijke resolutie uitkiezen):
Toen ik in oktober naar Rome ging zijn we via de Brennerpas gereden, omdat we met 3 personen waren moest ik de camera toen wel op het dashboard zetten. Prachtige omgeving om te rijden!
Deze zomer was ik o.a. voor de zaak in Freiburg in Duitsland, leuke stad maar ook hier stond de camera op het dashboard:
Onderweg in Duitsland met de brede X5 over smalle snelwegstroken (daar moet je stalen ballen voor hebben):
Door Berlijn rijden:
En door Utrecht:
En omdat ik niet in de file wilde staan op de A12 gewoon lekker door de polder bij Gouda:
Als je nog interesse in meer filmpjes hebt, dan klik op deze link:
http://www.youtube.com/re(...)co-drivers+view&aq=f
Had ik al verteld dacht ikquote:Op donderdag 9 december 2010 15:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat een enorme mongool is het dan, had hij die de dealer aangeboden dan had hij er een veel hogere prijs voor kunnen krijgen (25 / 30k, en dan zit ie nog onder handelaarsinkoopprijs). Een dealer laat zelfs door die prijzen een buitenkansje niet schieten.
Heb je eventueel een lijst met welke opties erop zitten? En uit welk jaar komt ie? Welke kleur lak + interieurkleur heeft ie?
Ahh dat is vetquote:Op donderdag 9 december 2010 16:22 schreef von_Preussen het volgende:
@ L0we, monsterd, CherryLips, dank voor de complimenten, heb er zelf veel plezier van om die filmpjes te maken, maar het doet me deugd om te horen dat anderen mijn moeite ook waarderen.![]()
Voor Utrecht heb ik nog een 2e filmpje:
Wat ik nog op stapel heb staan is de Italiaanse kant van de Brenner, Rome, Nijmegen, Frankfurt am Main, een Vinexwijk in Zutphen en nog wat "losse" dingen. Dat zal ik dan t.z.t wel hier posten, mocht daar interesse voor zijn.
Bij dat eerste filmpje kom je langs locaties waar ik heb gestuurd, altijd tof om weer te zienquote:Op donderdag 9 december 2010 16:22 schreef von_Preussen het volgende:
@ L0we, monsterd, CherryLips, dank voor de complimenten, heb er zelf veel plezier van om die filmpjes te maken, maar het doet me deugd om te horen dat anderen mijn moeite ook waarderen.![]()
Wat ik nog op stapel heb staan is de Italiaanse kant van de Brenner, Rome, Nijmegen, Frankfurt am Main, een Vinexwijk in Zutphen en nog wat "losse" dingen. Dat zal ik dan t.z.t wel hier posten, mocht daar interesse voor zijn.
Zutphen!quote:Op donderdag 9 december 2010 16:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb er dus met 5 jaar rijervaring + automaat gereden (BMW 3-serie, dus niet al te groot), en vond het al enorm bagger om daar te rijden. Krap, veel fietsers en voetgangers, kortom enorme concentratie gevraagd.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij dat eerste filmpje kom je langs locaties waar ik heb gestuurd, altijd tof om weer te zien
Je komt uit de omgeving van Zutphen? Ben een week terug in de Leesten rondgereden, maar ik wil sowieso die IJsselbrug nog eens meenemen, danwel een stuk over de dijk langs de IJssel rijden. Maar dat is momenteel eventjes nog niet aan de orde.quote:
Ik loop nu stage bij de Nederlandse ambassade in Warschau, maar doorgaans woon ik idd in Zutphenquote:Op donderdag 9 december 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Je komt uit de omgeving van Zutphen? Ben een week terug in de Leesten rondgereden, maar ik wil sowieso die IJsselbrug nog eens meenemen, danwel een stuk over de dijk langs de IJssel rijden. Maar dat is momenteel eventjes nog niet aan de orde.
Ben benieuwd hoe je dan in Warschau terecht bent gekomen.
Klinkt interessant, stage bij de ambassade in Warschau....maar ik denk dat we dan wel erg ver off-topic komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik loop nu stage bij de Nederlandse ambassade in Warschau, maar doorgaans woon ik idd in Zutphen![]()
Welke ijsselbrug wil je nemen? De nieuwe of de oude? Je kunt eventueel ook beide doen
Kan je niet beter zoiets kopen:quote:Op donderdag 9 december 2010 16:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, het is een simpele Panasonic Lumix die ik tussen de hoofdsteun van de bijrijdersstoel heb geklemd. De videokwaliteit was toen nog niet zo goed, omdat het programma waarmee ik de filmpjes bewerkte de kwaliteit enorm reduceerde. Nu heb ik een ander programma, en dat zorgt ervoor dat de kwaliteit gewoon "hetzelfde" blijft als waarop het is opgenomen. Volgende punt is om een grotere Lumix te kopen met HD-filmfunctie.
Eerst had ik de camera altijd op het dashboard staan, alleen was het perspectief op de weg slecht en knikkerde die regelmatig om. Toen had ik hem in de hoofdsteun staan, alleen dan was de camera moeilijk te bedienen.
Echter heb ik recentelijk een statief gekocht om foto's in het donker te kunnen maken, en die zet ik nu altijd op de bijrijdersplek (in het voetenruim). Dan staat de camera stevig, heb je een goed perspectief op de weg en kan je de camera redelijk makkelijk bedienen tijdens het rijden.
En omdat ik toch wel vaker op verschillende plaatsen onderweg ben wil ik de camera nog wel eens laten meelopen. Hier een kleine selectie (het beste kan je even op de link klikken zodat je een apart scherm krijgt, en dan een zo hoog mogelijke resolutie uitkiezen):
Chinaquote:Op donderdag 9 december 2010 17:45 schreef von_Preussen het volgende:
Jaaa, naar zo iets was ik laatst al op zoek, alleen die hadden ze bij de Mediamarkt niet. Waar heb jij deze gekocht?
Precies wat ik zocht, hartelijk dank voor deze gouden tip!quote:Op donderdag 9 december 2010 17:49 schreef Dubish het volgende:
[..]
China![]()
Klik..
Voor maar 5euro inclusief verzendkostenDuurt wel 1-2 weken voordat het binnen is.
No problemquote:Op donderdag 9 december 2010 17:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies wat ik zocht, hartelijk dank voor deze gouden tip!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook erg tevreden over die Antec computer behuizingen ja, maar hoe wil je die tegen het raam plakken.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:44 schreef Dubish het volgende:
[..]
Kan je niet beter zoiets kopen:
[ afbeelding ]
Heb ik ook, gewoon op de raam plakken
Eventjes op google earth gekeken, 4,0 meter is inderdaad niet erg hoog. Wij hebben zelf jarenlang Mercedes Benz SK1748's gehad met Chereau opbouw (gekoelde koffer). Die waren dan 4,05 meter hoog, maar gelukkig hebben we daar nooit problemen mee gehad (stond ook met grote letters in de cabine). Hoe hoog onze huidge MB Actros LH Megaspace zijn (1854), dat weet ik niet.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Pruus: aan de andere kant als die jij op de foto hebt, zit een viaduct in de weg richting Voorst/Empe. Dat kreng is zo laag dat wij daar met sommige vrachtwagens niet onderdoor durvenVroegâh zaten er plastic stripjes aan, als waarschuwing. Dan kwam het wel eens voor dat je, als ze die dingen net vernieuwd hadden, je een stukje plastic weg clipte met de uitlaat van de koelmachine
Jij deed boem in plaats van de auto?quote:Op woensdag 8 december 2010 22:38 schreef gateway het volgende:
[..]
dan kan ie nog ffde benzine van me pa stond op 425.XXX toen ik boem deed
Mijn 1.6 diesel uit '87 stond op 420.xxx oid dacht ik
Ik had het over vrachtwagens, niet over overgewaardeerde landbouwtractorenquote:Op donderdag 9 december 2010 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eventjes op google earth gekeken, 4,0 meter is inderdaad niet erg hoog. Wij hebben zelf jarenlang Mercedes Benz SK1748's gehad met Chereau opbouw (gekoelde koffer). Die waren dan 4,05 meter hoog, maar gelukkig hebben we daar nooit problemen mee gehad (stond ook met grote letters in de cabine). Hoe hoog onze huidge MB Actros LH Megaspace zijn (1854), dat weet ik niet.
Waar rij je trouwens zelf op?
Nee dan een Benz, bij een conculegabedrijf hebben ze 8 nieuwe Actrossen aangeschaft, en alle 8 binnen 10.000km de motor in de soep. Prima auto'squote:Op donderdag 9 december 2010 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
Leuk spul hoor, ook al haalt het het niet helemaal bij de overgewaarde landbouwtractoren.
Maar je rijdt inmiddels niet meer fulltime, of hoe bedoel je dat?
Goed, wij rijden al sinds tientallen jaren met Mercedes Benz, en eigenlijk nooit veel grote problemen gehad. Wel bij een van de eerste Actrossen (toen een 1848) wel eens een kapotte motor gehad, maar voor de rest loopt het uitstekend. Maar goed, dat is net als met auto's, de één heeft meerdere maandagswagens terwijl de ander nergens last van heeft.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:32 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee dan een Benz, bij een conculegabedrijf hebben ze 8 nieuwe Actrossen aangeschaft, en alle 8 binnen 10.000km de motor in de soep. Prima auto'sNog geen half jaar geleden overigens
Ik ben in september 2006 weer gaan studeren, na 2,5 fulltime gewerkt te hebben. Inmiddels met vlag en wimpel die studie afgerond, en het was de bedoeling geweest om in Februari verder te gaan met een Master maar bij nader inzien zie ik dat toch niet zo zitten. Nu op zoek naar werk, eigenlijk
Ach, iedere auto heeft voors en tegens. Van vroegeruit heb ik gewoon iets tegen benzen, ondanks dat ze met technische ontwikkelingen vaak voorop lopenquote:Op donderdag 9 december 2010 19:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Goed, wij rijden al sinds tientallen jaren met Mercedes Benz, en eigenlijk nooit veel grote problemen gehad. Wel bij een van de eerste Actrossen (toen een 1848) wel eens een kapotte motor gehad, maar voor de rest loopt het uitstekend. Maar goed, dat is net als met auto's, de één heeft meerdere maandagswagens terwijl de ander nergens last van heeft.
Trouwens interessante weg om te gaan studeren, dat hoor je niet vaak dat mensen eerst zo lang werken om dan toch (weer) te gaan studeren.
T is maar waar je van houdquote:Op donderdag 9 december 2010 16:14 schreef CherryLips het volgende:
Dat filmpje van Utrecht is tofUtrecht
Wat lijken er ineens veel mensen zo nu en dan in Zutphen te komen, haha!quote:Op donderdag 9 december 2010 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Klinkt interessant, stage bij de ambassade in Warschau....maar ik denk dat we dan wel erg ver off-topic komen.
Wat leuk, ik kom zelf uit de regio Deventer, en heb nog ooit eens een examenfeest ergens in een huis aan de IJssel gehad (richting Empe, aan de westkant, Gelders Hoofd). Toen zijn we 's ochtends brak met een grote groep 4 / 5 kilometer naar het centrum gelopen, en dus o.a. ook te voet over die brug gekomen. Is me op die manier nog bijgebleven....
Hee, een foto (met Micra!) heb ik er al van.![]()
[ afbeelding ]
De nieuwe IJsselburg is erg saai, daar valt weinig te zien. Dus ik zat te denken aan de oude IJsselbrug, en dan zo het centrum in. Is voor de kijker wat interessanter dan een kale brug en weilanden.
Dank voor de tip, tis een leuke tegenstelling tot de nieuwe wijk waar ik zal doorheen ben gereden.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat lijken er ineens veel mensen zo nu en dan in Zutphen te komen, haha!![]()
Langs de nieuwe brug is idd niet zoveel te zien.. Je zou als je over de oude brug gaat (richting centrum) lang de mars kunnen rijden en dan via de spoorwegovergang naar het centrum! Ik vind de mars,de tokkie-wijk van Zutfun toch altijd een beetje gek namelijk
Het Kamikazeplein is juist het simpelste dat er bestaat. Van rechts voorrang geven, en dat is alles. Verder is het gewoon het recht van degene met de langste piem0l de sterkste. Helemaal lache met een vrachtwagen, als je te dichtbij komt gaan ze vanzelf aan de kantquote:Op donderdag 9 december 2010 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dank voor de tip, tis een leuke tegenstelling tot de nieuwe wijk waar ik zal doorheen ben gereden.
Moet zeggen dat ik nog regelmatig langs Zutphen kom als ik naar een maat in Nijmegen ga, die A50 is zo pleurissaai dat ik liever binnendoor ga.
Trouwens, we hadden het over Velperbroek, maar het Keizer Karel plein in Nijmegen is helemaal leuk. Van alle kanten komen de auto's, geen duidelijke belijning je zoekt het zelf maar uit....
Het verschil is dat als jij met je vrachtwagen *boem* doet het weinig uitmaakt (voor jou dan), als ik dat doe heb ik dan wel minstens een deuk in mijn wagen zitten. Dat zou ik psychologisch gezien niet overleven (hoewel ik al eens een lesauto heb getoucheerd, maar dat is een ander verhaal), en dat van rechts voorrang geven lukt ook niet altijd, ben al eens bruusk voor de aanstormende auto's langsgesjeest.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het Kamikazeplein is juist het simpelste dat er bestaat. Van rechts voorrang geven, en dat is alles. Verder is het gewoon het recht van degene met de langste piem0l de sterkste. Helemaal lache met een vrachtwagen, als je te dichtbij komt gaan ze vanzelf aan de kant
Ben er met de Bartmobile ook vaak genoeg overheen gecrossed, en vind het nooit een probleem eigenlijkquote:Op donderdag 9 december 2010 20:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het verschil is dat als jij met je vrachtwagen *boem* doet het weinig uitmaakt (voor jou dan), als ik dat doe heb ik dan wel minstens een deuk in mijn wagen zitten. Dat zou ik psychologisch gezien niet overleven (hoewel ik al eens een lesauto heb getoucheerd, maar dat is een ander verhaal), en dat van rechts voorrang geven lukt ook niet altijd, ben al eens bruusk voor de aanstormende auto's langsgesjeest.
Een leuke kamikazeactie had ik een jaar geleden in Luxemburg, daar heeft iemand mijn intenties compleet verkeerd begrepen en is toen vol in de ankers gegaan omdat ie bang was dat ie in mijn zijkant zou verdwijnen.
Situatie was de volgende, ik kom aanrijden op een T-kruising en wil linksaf slaan (ik kom uit de poot van de T). In Luxemburg is het zo dat er soms dan links van de kruising 3 banen liggen, eentje tegemoetkomend, eentje voor de kant waar je heen wilt en daar tussenin een strook waar je je kan opstellen als je van links komt. Voordeel is dat je dan niet op verkeer van beide kanten hoeft te wachten, maar alvast 1 baan kan oversteken om vervolgens naar rechts in te voegen.
Dus ik kom aanrijden, van links komt niets, maar van rechts kwam een rijtje auto's aanrijden. Dus ik rij de kruising op, en sla linksaf die middenstrook op. Alleen de voorste auto van rechts dacht dat ik recht voor zijn neus zou komen (op zijn baan), en pas toen hij toeterde zag ik rokende banden en dat hij stilstond.
Is zeker een mooie stad!quote:
* L0we meld zichquote:Op donderdag 9 december 2010 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg, zijn wij de enigen die vanavond nog aanwezig zijn?
Presentquote:Op donderdag 9 december 2010 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg, zijn wij de enigen die vanavond nog aanwezig zijn?
Rotterdam is relatief goed te doen in de spits, goede kruispunten e.d.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, ben ik toch niet helemaal alleen.
@L0we, noem eens een grote stad in Nederland die in de spits geen ramp is?
Dat is ook zo jaquote:Op donderdag 9 december 2010 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, ben ik toch niet helemaal alleen.
@L0we, noem eens een grote stad in Nederland die in de spits geen ramp is?
Op zoek naar iets leuks?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Present
Ben beetje op Marktplaats aan het neuzen
Nee ok, ik heb eens van het Noordereiland tot aan de universiteit ruim 30 minuten nodig gehad, echter ben ik wel door Kralingen (Blaak - Oostplein) gereden. Dat viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Ook als je vanuit het oude westen via blaak naar de ring moet duurt het wel redelijk lang.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Rotterdam is relatief goed te doen in de spits, goede kruispunten e.d.
Het is ook relatief niet allemaal.
Niet specifiek.. Neus altijd beetje rond, kwam net een Volvo S80 T6 tegen. Lijkt me fijne reisautoquote:Op donderdag 9 december 2010 21:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja. heel nederland stroomt dan even nóg voller lijkt het wel...
[..]
Op zoek naar iets leuks?
Relatief nieuw moest daar natuurlijk staan.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee ok, ik heb eens van het Noordereiland tot aan de universiteit ruim 30 minuten nodig gehad, echter ben ik wel door Kralingen (Blaak - Oostplein) gereden. Dat viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Ook als je vanuit het oude westen via blaak naar de ring moet duurt het wel redelijk lang.
Een d5 schijnt een erg relaxte reisauto te zijnquote:Op donderdag 9 december 2010 21:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet specifiek.. Neus altijd beetje rond, kwam net een Volvo S80 T6 tegen. Lijkt me fijne reisauto
Maar zuipt wel?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet specifiek.. Neus altijd beetje rond, kwam net een Volvo S80 T6 tegen. Lijkt me fijne reisauto
Is al vrij snel rendabel hoor!quote:Op donderdag 9 december 2010 22:04 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoop wel dat ik later voldoende rijd voor een diesel. Lijkt me toch wel lekker
Wat is vrij snel? En dan doel ik op een auto van een fatsoenlijk formaat met een fatsoenlijke motorquote:Op donderdag 9 december 2010 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Is al vrij snel rendabel hoor!. Zeker gezien het feit dat een dieseltje al snel een stuk zuiniger rijdt.
Do the math...quote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat is vrij snel? En dan doel ik op een auto van een fatsoenlijk formaat met een fatsoenlijke motor
Ik heb t een keer gehad dat omslagpunt berekenen. Maar weet niet meer hoequote:Op donderdag 9 december 2010 22:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Do the math.... Mijn broertje rijdt met 12-13k aan kilometers al goedkoper met een dieseltje dan met een benzine
Bakverhouding wil ook nog best wat doen andersquote:Op donderdag 9 december 2010 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
Dan moet je het aantal kilo's per pk berekenen.
Zekerquote:
heb je de de bakolie wel eens vervangen? Als dat een tijdje niet gebeurd is kan hij ook beroerd gaan schakelenquote:Op donderdag 9 december 2010 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zeker.. Ik kan met de AX best vlot weg zijn
.. Alleen doet de 2 het wat minder tegenwoordig.
Heb die auto nog geen jaarquote:Op donderdag 9 december 2010 22:54 schreef L0we het volgende:
[..]
heb je de de bakolie wel eens vervangen? Als dat een tijdje niet gebeurd is kan hij ook beroerd gaan schakelen
Zou goed kunnen dat het helpt, kan ook zijn dat je synchronisatieringen voor die versnelling op zijnquote:Op donderdag 9 december 2010 22:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb die auto nog geen jaar.. Heb nog helemaal niks vervangen.
Dat laatste zou wat minder zijn.. Bakrevisie is t niet waard iig.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het helpt, kan ook zijn dat je synchronisatieringen voor die versnelling op zijn
Vaak kan je voor een euro of 75 een versnellingsbak op de sloperij halen, mocht er echt wat mis mee zijnquote:Op donderdag 9 december 2010 23:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat laatste zou wat minder zijn.. Bakrevisie is t niet waard iig.
Dat zeker.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:12 schreef von_Preussen het volgende:
Er zijn bakken met slechte auto's.
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Vaak kan je voor een euro of 75 een versnellingsbak op de sloperij halen, mocht er echt wat mis mee zijn
Dat kan ook, als je hem maar wel laat keuren.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangen..
Als er een diesel versie van je AX geleverd is kost het je maar 5 tientjesquote:Op donderdag 9 december 2010 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kon je maar straffeloos een diesel er in hangen..
Dat je het uberhaupt vraagtquote:Op donderdag 9 december 2010 23:20 schreef Goddelijker het volgende:
Ik tegen m'n vriendin: Rij jij?
Zij: Nee, rij jij maar, ik heb niet zo'n zin om te rijden. En ik heb hakken aan.
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat kan ook, als je hem maar wel laat keuren.
Dan ga ik van 43 per kwartaal naar 145quote:Op donderdag 9 december 2010 23:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Als er een diesel versie van je AX geleverd is kost het je maar 5 tientjes
Niets ten nadele van je vriendin hoor, maar als ik kan rijden wil ik ook rijden. Dat plekje sta ik niet graag afquote:
Zoals mijn zus.. Heeft al 2 jaar niet gereden denk ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
Ze heeft haar rijbewijs nu een half jaar, maar rijdt vrij weinig. Dus ik wil wel zorgen dat ze minimaal 1x per week, of hooguit per 2 weken, een stukje rijdt. Gewoon om 't gevoel erin te houden. En niet dat als het een keer nodig is, ze gaat rijden terwijl ze 3 maanden geen stuur heeft aangeraakt.
Slimquote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
Ze heeft haar rijbewijs nu een half jaar, maar rijdt vrij weinig. Dus ik wil wel zorgen dat ze minimaal 1x per week, of hooguit per 2 weken, een stukje rijdt. Gewoon om 't gevoel erin te houden. En niet dat als het een keer nodig is, ze gaat rijden terwijl ze 3 maanden geen stuur heeft aangeraakt.
En dat wil ik dus voorkomen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg jij dat ook nog als jullie achter de vangrail staan terwijl jouw auto total-loss is?
quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Slim
Nu ga ik pittrn
Terusten
We rijden niet allemaal een X5quote:Op donderdag 9 december 2010 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg jij dat ook nog als jullie achter de vangrail staan terwijl jouw auto total-loss is?
En zelfs dan... Je moet wel heel wat doen om de vangrail in te duikenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een X5
Ik ben denk ik zieker dat ik mijn auto van 4.000 in elkaar rij, dan iemand die zijn auto van 40.000 in elkaar rijdt. Die zijn vaak All-risk verzekerd.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
We rijden niet allemaal een X5
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....quote:Op donderdag 9 december 2010 23:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben denk ik zieker dat ik mijn auto van 4.000 in elkaar rij, dan iemand die zijn auto van 40.000 in elkaar rijdt. Die zijn vaak All-risk verzekerd.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....
Die nieuwe BMW 5-serie is eigenlijk wel een erg mooie wagen......
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?quote:Op donderdag 9 december 2010 23:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Correct, als ik hem compleet in de prak zou rijden dan betaal ik maar een klein eigen risico. Voordeel is dat de kleine schade's aan het eind van de leasingperiode dan niet hoef af te rekenen, evenals de extra gereden kilometers.....
Die nieuwe BMW 5-serie is eigenlijk wel een erg mooie wagen......
Dat kan je een paal toch niet aan doenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?
Daar hebben ze tegenwoordig ook wel goede nazorg voor hoor! Dat komt best wel goedquote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dat kan je een paal toch niet aan doen
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....quote:Op donderdag 9 december 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Het zou bijna voordeliger zijn om hem dan even tegen een lantarenpaal aan te rossen, of niet?
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....![]()
Dan is het alleen hopen dat de verzekering niet gaat mokken vanwege "grove nalatigheid" o.i.d.
Jaja, ik zie al helemaal hoe het gaat... "Ja maar in het autorijtopic op fok zeiden ze dat het moest...."quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nu jullie mij zo op het idee brengen.....![]()
Dan is het alleen hopen dat de verzekering niet gaat mokken vanwege "grove nalatigheid" o.i.d.
Ik zou dr ook niet aan durven beginnen... Inderdaad veel te eerlijk, en áls het fout gaat heb je wel en groot probleem...quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijk
Bij mijn eerste post? Hier op Fok! of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De gedachte had ik bij je eerste post al, maar m'n eergevoel zou me zoiets nooit toelaten. Voor zulke kunsten ben ik domweg te eerlijk
Heel eerlijk? Ik heb wel een grote bek, maar eigenlijk een klein hartje. Zoiets zou ik mijn oogappel, mijn kindje echt niet aan kunnen doen. Daarvoor ben ik emotioneel gezien toch te erg gehecht aan mijn wagentje, het was al een drama toen ik hem voor enige weken aan mijn partner had gegeven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Jaja, ik zie al helemaal hoe het gaat... "Ja maar in het autorijtopic op fok zeiden ze dat het moest...."
Zou me erg sterk lijken als je daar goed mee weg komt
En vergeet niet, het staat nu al op schrift hier, dus als het ooit uitkomt ben je helemaal de lul (dan gaat voorbedachte rade op).quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou dr ook niet aan durven beginnen... Inderdaad veel te eerlijk, en áls het fout gaat heb je wel en groot probleem...
Denk dat hij de eerste post van je 'evil plan' bedoeldequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij mijn eerste post? Hier op Fok! of wat bedoel je?
Dat zou ik ook niet zomaar kunnen... Ik baal nog steeds dat dr iemand tegen mijn auto heeft gezeten, ookal is het een oud beestje. Tis potverdummele MIJN autoquote:[..]
Heel eerlijk? Ik heb wel een grote bek, maar eigenlijk een klein hartje. Zoiets zou ik mijn oogappel, mijn kindje echt niet aan kunnen doen. Daarvoor ben ik emotioneel gezien toch te erg gehecht aan mijn wagentje, het was al een drama toen ik hem voor enige weken aan mijn partner had gegeven.
Juist, en mijn auto is mijn kind, en daar kom je gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet zomaar kunnen... Ik baal nog steeds dat dr iemand tegen mijn auto heeft gezeten, ookal is het een oud beestje. Tis potverdummele MIJN auto
Daarom, genoeg mensen die vergeten dat het internet écht openbaar is...quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En vergeet niet, het staat nu al op schrift hier, dus als het ooit uitkomt ben je helemaal de lul (dan gaat voorbedachte rade op).
Zo achterlijk ben ik da ook weer niet.
Dat dus. You touch my car, you diequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, en mijn auto is mijn kind, en daar kom je gewoon niet aan.
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe weinig ruimte je nodig hebt om eruit te komen. En af en toe een klein tikje helemaal niet erg, mits je geen trekhaak hebtquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:35 schreef von_Preussen het volgende:
Dat heb ik een keertje in het oude Noorden in Rotterdam gezien, een jongeman was met z'n oude 3-serie compleet vastgeparkeerd. Dus wat doet ie, hij laat z'n wagen rustig tegen de achterliggen en voorganger rollen en al butsend komt ie er langzaam uit.
Waarom niet? Wat wordt het dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:39 schreef Dubish het volgende:
De plannen zijn gewijzigd het word niet de A8
Ik zou met mijn hard en ziel graag een diesel willen rijden, maar als ik de wegenbelasting bereken word ik al duizelig.. 10-20k km per jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:45 schreef von_Preussen het volgende:
Hoeveel kilometer ga je rijden of waarom ben je zo op benzine's gefixeerd?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:43 schreef Dubish het volgende:
Zijn broertje A6, ik had vandaag even de audiforum gecheckt, de verbruik is ongeveer 1:8 en als je de gaspedaal goed intrapt 1:6 . Dat vind ik nu eigenlijk te veel voor een student van 18.
Nou zoek ik een A6 3.2Fsi, die verbruikt tenminste 1:12 gemiddeld.http://link.marktplaats.nl/401996561 zoiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ik zou met mijn hard en ziel graag een diesel willen rijden, maar als ik de wegenbelasting bereken word ik al duizelig.. 10-20k km per jaar.
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klikquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef L0we het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/401996561 zoiets?
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzinequote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.
Nice!quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
[..]
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klik
Yep, Vind automaat niet leuk, ik wil zelf kunnen schakelen. Misschien in de toekomst een automaat wie weetquote:Op vrijdag 10 december 2010 01:10 schreef von_Preussen het volgende:
@dubish, handbak, geen xenon?
Maar goed, ik ga ook eens pitten, truste!
In zo'n hoge gewichtsklasse kun je maar beter een benzine zoeken jaquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzine
Het ligt er maar net aan hoeveel je rijdtquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:03 schreef JDude het volgende:
[..]
In zo'n hoge gewichtsklasse kun je maar beter een benzine zoeken ja.
De A6 is ook fantastisch natuurlijk, maar ik zou wel even in de probleemhistorie van de 3.2fsi duiken, want ik meen dat er met dat blok wel structurele problemen waren. Weet niet precies wat het nou was, volgensmij iets met de distributieketting, maar zeker weten doe ik het niet. Verder, als je echt 20k gaat rijden per jaar denk ik dat met een diesel toch wel goedkoper uit kan zijn. Dan zou een 3.0TDI een ernstig goede optie zijn, als je die nog eens laat chippen denk ik dat je een beest van een auto hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:53 schreef Dubish het volgende:
[..]
Yep, maar dan met een veel lager km stand, zoiets: klik
[..]
Ik weet dat ik duurder uitkom met benzine, maar per kwartaal 500euro aan belasting is mij teveel, geef ik liever uit aan benzine
quote:
Ik had er nog geen tijd om naar te kijken, was al een beetje laat vandaag. Het lekt niet van uit het 'raam' gedeelte maar meer vanuit wat er onder zit. Dat kan ik volgens mij openmaken (om dan helemaal overspoeld te worden met water denk ikquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Balen joh. Is het rubbertje niet gewoon versleten of heb je hem toevallig gewoon niet goed dicht?
En waar precies zou ik dat moeten smeren?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou hem eens goed schoonmaken, en dan insmeren met talkpoeder
De rubbersquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had er nog geen tijd om naar te kijken, was al een beetje laat vandaag. Het lekt niet van uit het 'raam' gedeelte maar meer vanuit wat er onder zit. Dat kan ik volgens mij openmaken (om dan helemaal overspoeld te worden met water denk ik) en dan verder kijken. Vanavond dus!
[..]
En waar precies zou ik dat moeten smeren?
Zou er even goed naar moeten kijken dus, had altijd vertrouwen in dat dingquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:23 schreef L0we het volgende:
[..]
De rubbers. Of kan je daar niet bij?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
En kijk eens naar een eventuele afvoer (klein buisje), dat wil af en toe ook nog eens verstoppen en voor dergelijke problemen zorgen.
Morgen staat er eindelijk weer een wat langer ritje geplanned, naar Bad Oeynhausen. Dat is dan 2x 180km over de autobahn, hopelijk is het met het weer een beetje te doen.
Nu valt het in het weekend wel mee, maar doordeweeks is dat echt niet te doen. Een snelweg onderbreken en midden door de stad sturen......quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ha, Bad Oeynhausen! De rem van Duitsland noem ik dat.
Geen idee, de laatste keer dat ik die route nam was in mei (normaalgesproken pak ik altijd de A31 om zowel richting noorden als zuiden te komen).quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:33 schreef JDude het volgende:
Het eerste stuk wegdek na de grens nodigt ook niet echt uit tot scheuren. Of is dat inmiddels opgeknapt?
Heb je wel een gigantische tank.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, bereken voor jezelf eens de brandstofkosten, en dan niet met het verbruik van het boekje. Ik word er altijd akelig van als ik met een benzine bij de pomp sta en dan bedragen boven de ¤100 zie staan.
Met de huidige benzineprijzen zit je met een tank van zo'n 65 liter al aan de 100 euro. Zo'n soort tank is vaak wel te vinden in flinke auto'squote:Op vrijdag 10 december 2010 13:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel een gigantische tank.
Blij dat ik zo'n klein tankje hebquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Met de huidige benzineprijzen zit je met een tank van zo'n 65 liter al aan de 100 euro. Zo'n soort tank is vaak wel te vinden in flinke auto's.
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Blij dat ik zo'n klein tankje heb
Laatste keer, +/- 34 liter voor +/- 50 euro. 525 kilometer mee gereden
Ik doe er sowieso een week of 3 meequote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
Nee hoor, zelfs een 3-serie heeft al een 63 liter tank, daarmee zit je dan al bijna op de ¤100. En in een A6 zit minimaal een 70 liter tank, dus reken maar uit waarop je komt. Een A8 iets van 80 liter, mijn X5 heeft een 85 liter tank.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb je wel een gigantische tank.
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versiequote:Op vrijdag 10 december 2010 10:43 schreef Mattor het volgende:
[..]
De A6 is ook fantastisch natuurlijk, maar ik zou wel even in de probleemhistorie van de 3.2fsi duiken, want ik meen dat er met dat blok wel structurele problemen waren. Weet niet precies wat het nou was, volgensmij iets met de distributieketting, maar zeker weten doe ik het niet. Verder, als je echt 20k gaat rijden per jaar denk ik dat met een diesel toch wel goedkoper uit kan zijn. Dan zou een 3.0TDI een ernstig goede optie zijn, als je die nog eens laat chippen denk ik dat je een beest van een auto hebt.
Ook zou ik er zeker rekening mee houden dan een 3.2FSI niet zomaar 1:12 rijdt, denk dat je eerder aan 1:10 moet denken, met korte stukken wellicht nog wel minder.
Omdat ik toch even nieuwsgierig ben even een kleine berekening.
MRB:
A6 3.2FSI quattro handbak: ¤844 per jaar
A6 3.0TDI quattro handbak: ¤1740 per jaar
Brandstof bij 20k per jaar.
A6 benzine verbruik 1:10 bij literprijs 1.55: ¤3100
A6 diesel verbruik 1:12 bij literprijs 1.25: ¤2083
Totaal:
3.2FSI: ¤3944 brandstof + MRB
3.0TDI: ¤3823 brandstof + MRB
Verschil is kleiner dan ik had gedacht, maar het blijft natuurlijk erg veel geld. Als je al bang bent voor een liter meer of minder brandstof dat het dan te duur wordt, zou ik me persoonlijk nog eens achter de oren krabben of het dan wel handig is zo'n auto te kopen. Als er iets kapot gaat ben je wel meer kwijt. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, dus ik zal verder niet oordelen.Ik ben aardig thuis in de A6 uit de modeljaren die jij zoekt, dus als je nog vragen of dingen hebt mag je altijd een bericht sturen ofzo, ik denk graag mee.
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
Zal ik doenquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:53 schreef Mattor het volgende:
[..]
Kijk, Coen Donkers is inderdaad een goed idee.Hou ons op de hoogte van je zoektocht zou ik zeggen.
Waarom wil je zo graag een bezine versie?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje voor alle info, maar het word toch de benzine versie, en ik ga sowieso bij coen donkers(Audi specialist) een aankoopkeuring laten doen.
40 liter, 520 km, 30 euroquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou best wel een grotere tank willen, dan sta ik tenminste niet elke 2 a 3 dagen aan de pomp.
Laatste keer tanken was 32 liter, iets minder dan 40 euro, 570 km mee gereden
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 kmquote:
verbruikt een micra dan zoveel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
30 liter, 32 euro omgerekend. 400 km
Koud? veel sneeuw daar, korte stukjes?quote:
En zou ik ook minder wegenbelasting moeten betalen.. Ibiza 1.4 LPG, 1078 kg gemiddeld 8l/100 km..quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met onze data:
85 liter, ¤102, 800km.
In het kader van kakberekeningen, nog slechtere argumenten en compleet belachelijke conclusies het volgende:
Micra = 860kg, verbruikt 7,5l op 100km (!!??)
X5 = 2200kg, verbruikt 11,0l op 100km
Als je dan gaat bereken hoeveel brandstof dat per 1000 kilo is, kom je op het volgende uit:
Micra = 8,72l op 100km (voor 1000kg)
X5 = 5,0l op 100km (voor 1000kg)
Wat kunnen we dus concluderen? Een BMW X5 is een flink stuk zuiniger dan een Nissen Micra, en zou derhalve van overheidswege ook als "groene auto" gestimuleerd moeten terwijl de Micra een extra slurptaks zou verdienen.![]()
![]()
Omdat ik niet elke 3maanden 500euro aan wegenbelasting wil betalen. Tevens kan je geen sport uitlaten onder een diesel plaatsenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag een bezine versie?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:23 schreef von_Preussen het volgende:
![]()
Ik rij alleen maar kleine stukjes en sta altijd eeuwen in de file. Daarnaast moet ik nu mijn banden oppompen, dus dat speelt allemaal mee.quote:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb zojuist zelf mijn banden opgepompt.. Er kon per band ruim 0,7 bar bij. Ze waren flink leeggelopen dus..
Ben je op zoek naar een benzine? of een dieseltje?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
Een peugeot 307, pure comfort en heel zuinig als je 1.4 versie neemt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoi!
Ga waarschijnlijk binnenkort voor het eerst een auto aanschaffen. Heb zelf heel weinig verstand van auto's dus wat hulp nodig!
Ik rij nu vooral met mijn vriendin mee in een (oude) Opel Corsa. Heel fijn in de stad maar ik vind het dramatisch op de snelweg. Heb nooit een rustig en veilig gevoel en dat ligt absoluut niet aan de rijstijl van m'n vriendin. Zodra je boven de 110 komt is het imo niet meer fijn rijden.
Zou zelf het liefst een redelijk kleine en zuinige auto kopen, zonder het hierboven omschreven gedrag. Budget rond de 5000 Euro. Heb absoluut geen voorkeur qua merk of looks oid. Iemand die m'n zoektocht een beetje richting kan geven? Dank!
De dieselprijs is lager, maar je betaalt meer belasting. Dat heeft altijd een bepaald omslagpunt (vaak bij zo'n 15-20k kilometers per jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
@ Lowe
Eh.. Ik dacht Diesel omdat dat goedkoper is? Maar zelfs daar heb ik geen idee van..
Ik = auto noob..
Ligt er heel erg aan wat voor auto het is, en wat voor onderhoud eraan gepleegd is. Ik zou je er niet blind op starenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ook qua km stand vind ik het moeilijk. Ik zoek nu steeds onder de 100000 maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe lang blijft een auto rijden (met zo min mogelijk onderhoud)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |